Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyorshajtás: Mennyi az annyi?

2008.07.04. 10:30 :: Kisikasa

Péter igencsak pechesnek bizonyult és a sebességmérők karmai között landolt. Úgy tűnik nagy a szigor. Kérdés, hogy van-e a rendőröknek mérlegelési joga és ha igen, mégis hol vannak a határok? Tájékozottak vagyunk-e a jogainkról és tudunk-e védekezni az esetleges igazságtalanságokkal szemben? Levélírónk számít az építő jellegű kommentekre, ahogyan mi is rátok szombaton, ahol személyesen is megoszthatjátok egymással tapasztalataitokat ezzel kapcsolatban is!

Szeretném megosztani Veletek a tapasztalataimat. Minap este jöttünk hazafelé vidékről, én vezettem, apám mellettem ült.

Kb. 55 km/h-val haladhattunk át lakott területen, majd a község (Nagykáta) végéhez közeledve, egy kanyar után, leejtőn kb. 60-65 km/h-ra gyorsultam egy pillanatra, követve az előttem haladó autóst, ami mögött a követési távolságot megtartva, kb. 50 méter megtétele után visszalassítottam kb. 50 km/h-ra, mivel az előttünk haladó is így tett. Ekkor szólt apám, hogy figyeljek, mert lehet, hogy radaroznak. (a traffipax kb. 5-600 méterre lehetett akkor tőlünk). A község vége táblánál állt egy rendőrjárőr pár, aki mérte a haladók sebességét. Az előttünk haladót, és minket is megállítottak.

Az előttünk haladót tovább engedték kb. fél perc múlva, minket azonban 5 ezer Ft helyszíni bírságra büntettek, egy cédula aláírásával együtt, melyen elismerem a szabálysértést. Az 5 ezer Ft-ot csekken kell befizetni a Rendőrkapitányság számlájára. Apám szerint az előttünk haladó kb. 58 km/h-val haladhatott, mi pedig azon a kb.50 méteren, a kanyar után, amikor felzárkóztunk az előttünk haladó mögé, 63-65-tel. A rendőr 66 km/h-s gyorshajtást mondott, a bírság cédulán alig olvashatóan otthon 63 km/h-t olvastam.
 
A bírság jogosságát nem vitatom. Biztos pénzgyűjtőhely, ugyanis kanyar után kb. 800 méterre a község vége tábla, egyenes, jól belátható út két oldalon 10-10 méter füves elválasztó sávval, árokkal, kijelölt gyalogátkelőhely nincs. Itt szinte mindenki legalább 60-70-nel közlekedik. Ami viszont furcsa volt az esetben:
 
- május 1-től a gyorshajtásra kiszabható bírság 50 km/h sebességhatárnál 30%-os túllépéstől (65 km/h - 75 km/h) egységesen 30 ezer Ft.


- igaz a rendőr 66 km/h-t mondott (pechnek tudtam be), ebben az esetben örülnöm kell, hogy csak 5000 Ft bírságot szabott ki.


- ha csak 63 km/h-val haladtam, ami a lapon van (apám szerint nem volt 66 km/h, csak kb. 60-62), akkor a jogszabály szerint bírság nem szabható ki. Persze a lapon lehet, hogy 66 van, csak az indigó miatt látszik 3-asnak.


- a rendőr azt mondta, hogyha helyszíni bírságot ír, 5 ezer Ft, egyébként 30 ezer, ha feljelent. Tehát, a gyorshajtás így kiszabható helyszíni bírságként is? A felvétel ugyanis megmarad a készülékben, azt utólag kielemezhetik, és kiszabhatják az "eredeti" bírságot is. Vajon 30 ezer Ft-ra büntettek volna a felvétel alapján, ha pl. nem állok meg a traffipaxos rendőröknél?
 
Mivel rendőrökkel nem szeretek vitatkozni, ezért a felvételt nem szálltam ki megnézni, amikor a rendőr hölgy visszanézte. Valószínűleg ez alapján mondta, hogy nekem 66 km/h, az előttünk haladó meg pont a "mágikus" 65 alatt lehetett azon a bizonyos 50 méteren. Törvénytisztelő vagyok, és bízom a rendőrökben, így elmondás alapján elhittem a 66 km/h-t, és aláírtam a bírságot, amit becsületesen át is utaltam a Rendőrkapitányság számlájára. Remélem, jó célra fordítják. Én úgy érzem, hogy ezzel - még ha nem is szánt szándékkal - de támogattam a Nagykátai rendőrséget.
 
A kedves blog olvasóktól pedig azt kérem, hogy kommentezzék, hogy velük - amennyiben történt ilyesmi az elmúlt pár hónapban - hogy jártak el az intézkedő hatóságok.

123 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

renesis 2008.07.04. 11:51:49

engem büntettek már meg Vértesszőllősön 40es tábla én 43!!mal mentem.Ennyit a 10 5RÓL.

leaping cat 2008.07.04. 11:52:46

Először is: a büntetési határok a tényleges sebesség szerint vannak megállapítva, tehát 50 és 100 között 20%-os túllépéstől kezdődik a büntetés, elvileg tehát 60 km/h fölött rögtön 30 eFt.

Másodszor, ennek alapján örülni kell, hogy csak 5 eFt-ra büntettek, de hogy erre volt-e mérlegelési joguk, az kérdéses, de mégegyszer biztos nem büntethetnek meg.

Harmadszor, úgy vélem, hogy az alsó sáv alatti sebességtúllépés nem büntetendő (50-ig 30%, 50-100 20%, 100 fölött 10%)

Wolf, a problémamegoldó 2008.07.04. 11:56:17

Üdv.

(Kéretlen) jótanácsok gyorshajtási esetekre:

1) SOHA, SEMMIKOR, SEMMILYEN körülmények között nem szabad elismerni semmit a helyszínen.

2) A szabálysértés tényét rögzítő papír aláírása előtt PONTOSAN és TÉTELESEN át kell olvasni, hogy helyesen írt-e rá mindent az intézkedő rendőr. Voltak már galibák abból, hogy vakon aláírtak olyan papírt amin nem minden felelt meg a valóságnak. Később az ember már hiába sipákol, hogy "denemisúgyvoltazbíróúr".

3) Érdemes a pár hét múlva megérkező rendőrségi határozatot első körben megfellebezni és enyhítést kérni, később amennyiben a fellebezés elutasításra kerül, akkor akár bíróságra is vinni az ügyet.

Ezt csak súlyosabb ügyekben (pl. 50.000 Ft büntetés+időszakos jogosítvány elvétel) érdemes megtenni. 5-10.000 Ft büntetés miatt nem érdemes nagyon ugrálni. Tudja be az ember annak, hogy hülye volt, nem figyelt, gyorsan ment, ez van. A jogosítvány elvétel és/vagy súlyosabb pénzbüntetés más kategória. Egyrészt a fellebbezéssel és az ügy bíróságra történő elvitelével időt lehet nyerni, másrészt lehetőséget, hogy enyhítsék a büntetést. Súlyosbítani sosem fogják, ergo az ember csak nyerhet a dologgal. Max. a bíró helyben hagyja az ítéletet, de ilyenkor sem veszt az ember semmit.

4) Természetesen mind a helyszínen intézkedő rendőrökkel szemben, mind a levelezés során és a bíróságon is a tőlünk elvárható MAXIMÁLIS UDVARIASSÁGGAL és TISZTELETTEL viselkedjünk. Akkor is ha nincs igazunk. Ez csak előnyünkre szolgálhat.

Üdv.: Wolf

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 11:58:21

agresszív gyalogos:

Igen, a rendőrök KÖCSÖGÖK voltak! Hogy a rákban tudta a lézerrel megállapítani, hogy mennyivel ment a hátsó autó? Nem tud rámérni, mert az előtte haladó takarta. Szóval bemondott egy has értéket, a csávó meg fizetett. A rendőrnek meg - érdemi - bizonyítéka nem volt, tehát elkezdett 30.000 -rel fenyegetni, hogy inkább az 5-t válassza a delikvens, tehát KÖCSÖG volt. Arról nem is beszélve, hogy a faluból kivezető úton -kaszálási célból - mér, nem az iskola előtt, ahol kéne - biztonsági célból.

Ugyanezt velem is eljátszották már, csak én basztam fizetni - azóta is várom a hivatalos levelet... (2 év)

Sergei 2008.07.04. 12:00:08

közlekedési bűnöző: én is ugyan ezt sérelmeztem :)

tutti 2008.07.04. 12:04:04

De akkor ha itt szőrzenk kirakhatnának olyan táblákat is, hogy lehessen normálisan menni
Nyíregyháza, Debreceni út felüljárón lefelé, 2x2 sávos út, a környéken semmi lakóház, 70-es tábla indokolt lenne, de sima 50 van.
Mennek előttem külső és belső sávban egymás mellett centire 50-el. Orruk előtt vált pirosra a lámpa. Ott állunk 10 percet következő zöldig.
Legalább ha valaki betartja a hülye szabályt hülye helyen, akkor a másikkal ne csesszen ki.
Arról nem is beszélve, hogy kicsit arrébb, ahol már van néhány lakóház olyan tábla van az egyenes 2x2 sávos úton km-eken át, hogy 22-05-ig 30 km/h. Most az ott lakók nyugodt álmáért? Az én álmomat ki védi a zajtól? vagy mi a ...-ért vannak ilyenek?

Kellene valami internetes portál, ahol szépen ott van a sebességkorlátozó táblák adatbázisa.
Az lenne a mérvadó, magyarázattal és indoklással. És hozzá lehetne szólni, lehetne kérdezni. Akkor betartanám, meg úgy érzem betarthatóbb szabályok lennének. Így tiszta káosz az egész. Épp 1-2 emberkének a kedvén és hangulatán múlik szinte, hogy hová milyen tábla kerül.

dicky 2008.07.04. 12:08:26

Én is tudok olyanról, akit 30-as táblánál 32-vel történő haladás miatt büntettek. Ez akkora marhaság, amit még életemben nem hallottam. Ha mindig a sebbességmérőt figyelem, akkor sokkal nagyobb balesetveszélynek teszem ki magam, mintha 30 helyett 35-tel megyek. Én egyébként nem %-os alapon állapítanám meg a büntetési határt: aki 5 km/h-nál többel túllépi a megengedett sebességet, azt büntetném. Erre mindenki jobban oda tudni figyelni, mint arra, hogy 30 helyett ne 32-vel menjen.
Na, de ebben az országban nem az a lényeg, hogy a szabályokkal a balesetveszélyt csökkentsük, hanem az, hogy minél több embert lehessen megbüntetni.

szépmező 2008.07.04. 12:14:09

Bravó, gratulálok a kedves rendőrségnek!

Igenis van mérlegelési lehetősége a rendőrnek. A város határánál, tök üres úton, miért basztatni bárkit is?

És jön a szokásos közhely: vajdamobilt vajon megállítanak? Nagydarab ódis arcot vajon megállítanak?

A rendőrség vagy elszánt hülye okoskodók gyülekezete, vagy cinikus bűnözőké.
Nagyon kevesen vannak közöttük a tisztességes szándékú népek.

senki 2008.07.04. 12:14:48

Szóval nagyjából, ahogy Én tudom:
A kiszabott bírság állami bevétel, nem a kapitányságé.
A rendőr csak akkor mondja, hogy gyorshajtás, ha azt a műszer mérte és rögzítette. A mai műszereknek nemcsak törölhető, hanem belső, törölhetetlen memóriája is van, amit rendszeresen ellenőriznek, ezzel is szűkítva a zsebre bírságolók dolgát (ugyanis a műszer automatikusan indul gyorshajtás esetén és nagy gebasz van, ha találnak olyan gyorshajtást a belső memóriában, aminek nincs nyoma a települési naplóban). A jogszabály alapján 50 km/h + 30%-tól van közig. bírság, de a rendőrség itt is figyelembe veszi a műszer hibahatárát, és azt az állampolgár javára írja, tehát a tényleges közig bírság a 30% meg a műszer hibahatára után számolható ki.
A kommentelő valószínűleg 66 km/h-val ment, és a műszer hitelesítési naplójában +-3 km/h-t állapított meg az Országos Mérésügyi Hivatal, ezért került 63 km/h a csekkre és ezért nem volt közig. bírság, lehetett rendezni helyszíni bírsággal.
Egyébként ha valaki közig. bírság mértékű gyorshajtást követ el, azt helyszíni bírsággal - még 20.000 ft-al - sem tudja rendezni.

zebegeny 2008.07.04. 12:16:30

Már a második mondat irritáló. Mi az, hogy VIDÉKRŐL? Mi az a vidék? Utálom amikor ez van használatban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.04. 12:16:57

senki: Nem a rendőrség bevétele, viszont nekik meg hozni kell a statisztikát...

Én vagyok 2008.07.04. 12:19:23

Az 50 km/h az nem 63 vagy 66 km/h. Az egy dolog, hogy mindenki inkább felülről közelíti meg, mintsem alulról. De azért most azon vergődni, hogy 63 vagy 66 km/h-val mentél-e és hogy egyik esetben jogos, a másik esetben nem jogos a büntetés, eléggé elrugaszkodik az eredeti ténytől, miszerint jóval 50 km/h fölött hajtottál.

Minden más (elöl haladó követése, indigó, apuka hogyan ítéli meg a helyzetet) csak mellébeszélés.

sezlony 2008.07.04. 12:21:25

A hétvégén lemeszeltek. Órám szerint olyan 57-60 között mentem egy domb tetejére felérve, a rendőrök szerint 55-tel mentem.
3000 Ft helyszíni, sárga csekken.

Brigi "B. A." főnöke 2008.07.04. 12:25:27

Nem szoktam kommentálni, de ezen majd besz*rtam a röhögéstől....

"Kb. 55 km/h-val haladhattunk át lakott területen"
--hmm, semmi tól-ig, a kb az kb. (pontos érték) :)

"leejtőn kb. 60-65 km/h-ra gyorsultam egy pillanatra,"
itt már van tól-ig, de csak 1 pillanatra! (megintcsak pontos érték) :D Szeretnék ilyen képességekkel rendelkő autót.

"vége táblánál állt egy rendőrjárőr pár, aki mérte a"
Gyűrű volt az ujjukon? :D

"Apám szerint az előttünk haladó kb. 58 km/h-val haladhatott,"
Valamit tud az öreg, én is szeretnék ilyen lenni.

"mi pedig azon a kb.50 méteren"
Nos, ott elég sok minden történhetett, lásd az előző bekezdés...

"felzárkóztunk az előttünk haladó mögé, 63-65-tel."
Pedig direkt szólt az öreg...

"- igaz a rendőr 66 km/h-t mondott (pechnek tudtam be), ebben az esetben örülnöm kell, hogy csak 5000 Ft bírságot szabott ki."
Igen, a történetben valószínű ez történt. Tudod, a visszatartó erő...

"ha csak 63 km/h-val haladtam, ami a lapon van (apám szerint nem volt 66 km/h, csak kb. 60-62),"
Szerintem faterodat keresni fogják forma1-es csapatok hamarosan.. :D

"A kedves blog olvasóktól pedig azt kérem, hogy kommentezzék, hogy velük - amennyiben történt ilyesmi az elmúlt pár hónapban - hogy jártak el az intézkedő hatóságok."
Én a rendőr állítása szerint 58-al mentem, szemrevételezte a gumik állapotát (meg volt elégedve, 25 éves az az autó ugyanis, a gumi meg 3 hónapos prémium kat.), figyelmeztetett, hogy a továbbiakban tartsam be a szabályokat, és további jó utat kívánt.

beste 2008.07.04. 12:26:02

Kedves Wolf, aki problémákat old meg!
A négyes ponttal maximálisan egyetértek. Ez kapcsolódik kis részben az egyes ponthoz is. Én, ha eddig hülyeséget csináltam, udvariasan, egymás kölcsönös tiszteletben tartásával megbeszéltem a rend éber őreivel a szituációt és a miérteket. Ha hibáztam (igen, volt ilyen szándékos is, meg nem szándékos is), elismertem. Soha, semmilyen hátrányom nem volt ebből, sőt, azt gondolom, hogy a nem számottevő mennyiségű bírságaim ezért (is) voltak mindig minimális szinten.
A 2. pont teljesen igaz, és felhívnám a figyelmet arra, hogy ne csak ezt a papírt, hanem életünk összes fontos dokumentumát is (adás-vétel, stb.) hasonló precizitással olvassuk és értelmezzük.
A 3. pont: hmm.. esete válogatja, bár általánosságban igaz.

(Egyébként szenzációs jól összeszedted ezeket a tanácsokat, gratula)

maydayray 2008.07.04. 12:31:50

Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat.

Riasom 2008.07.04. 12:39:43

zebegeny,
"a vidék" az emberek kb. 99%-a számára az ország nagyobb városokon kívüli részeit jelenti, ez van. Én is vidéken lakom (véletlenül éppen a nikkedről elnevezett faluban :) ), de sose zavart, ha így hívják.

Bártfai Gergő úr · http://www.siriusmodul.hu 2008.07.04. 12:59:31

Veszprém völgyhíd, 40 helyett 50 (legalábbis ez volt a police papíron, sztem én kb. 60-al mentem) a bírság 8000 azaz Nyolcezer forint, mert már voltam büntetve két éven belül.

porthosz 2008.07.04. 13:00:45

" maydayray 2008.07.04. 12:31:50
Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat. "

Luxemburgban mennyi az átlagfizetés? :)

EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:08:35

"(apám szerint nem volt 66 km/h, csak kb. 60-62)"

azért ezt a tulajdonságát irigylem a faternak...

Navarone 2008.07.04. 13:09:14

Elképesztő ez a morál.. Aki nem tartja be a szabályokat, és megbüntetik, itt pampog, és szidja a rendőröket.

Szégyelljék magukat, és kívánom, hogy egy ilyen pampogó, mint ő maguk, csapja el a gyereküket!

Káposztakukac 2008.07.04. 13:11:08

na szóval: 65 km/h sebességtúllépéstől közigazgatási bírság, ami 30 ezernél kezdődik, mérlegelési lehetőség nincs és érvényes az objektív felelősség elve, tehát nem mondhatod, hogy nem te vezettél. 50-65 km/h-ig szabálysértési bírságként kezelik, az eddigi szabályok szerint, tehát lehet arra hivatkozni, hogy nem te vezetted a kocsit.

nem kell aggódni emberek, AB előtt az ügy. úgy megbukik ez az egész objektív felelősség, mint a szar.

ács ferenc 2008.07.04. 13:12:07

Laci ha jól veszem ki a szavaidból akkor lakott területen ahol 50 a megengedett nyugodtan mehetek 65-el mert nem büntetnek érte.
ergó felemelték a megengedett sebességet 65-re.
tetszik ez a nulla tolerancia

MP 2008.07.04. 13:15:45

Volt olyan bár nem én vezettem hogy a 30-as táblánál kb 40-el beleszaladtunk a trafiba s a söfőrt megbüntették 6 rugóra. Amíg vele foglalkoztak jött egy kocsi amit ugyancsak megállítottak majd közölték vele. "Ferikém, Ferikém 50-el jöttél muszáj hogy figyelmeztesselek." Na erről ennyit. Ha a kamera felvette akkor fel kell őket jelenteni ha nem vette fel akkor te se fizess mert mi a bizonyíték. Én ha apámmal lettem volna nem hagytam volna ennyiben főleg nem tanúval. Hiába kell a kamera minden autóba. Akkor ilyen nem fordul elő.

KaPé 2008.07.04. 13:17:11

Érdekelne, hogy a post írója, honnan veszi, hogy 50 és 65 km/h között nem lehet büntetni. A szabálysértési törvényt nem helyezték hatályon kívül, csak bizonyos szabálysértéseket fix tarifához kötöttek. 50 és 65 között maradt a régi rendszer.

Ursula 2008.07.04. 13:18:43

Egyik "kedvenc" helyem a Ferihegyre kivezető út. Ahol hivatalosan már lakott területen kívül megy az ember, van egy felüljáró 50-es limittel, és még a felüljáró után is tart.
Na itt szoktam leszakadni az előttem haladóktól, és mögöttem kialakut egy fél kilóméteres kinvoj. Taxis ilyenkor jön úgy a seggembe hogy lámpáját már nem is látni, és egyesek nekiállnak előzni a záróvonalon.
Ez a legkedvencebb 50-es táblám.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.07.04. 13:18:57

Griffi!

A felháborodás jogos, de a gyerekeket hagyjuk ki! Még szóban/kommentben is!

wombat bt 2008.07.04. 13:26:00

egyertelmu a strategia. megvarni az elso sarga 30ast, aztan johet a radardetektor. 30alatt mar hirdetik.

dzsoja 2008.07.04. 13:31:35

no speed limit !
és vesszenek a nyugdijasok is :)
70 év fölött meg ne vezessetek !

tutti 2008.07.04. 13:32:57

Ursula: de aki ilyen baromságokon fennakad, az sem jobb mint a gyűlölt záróvonalat átlépők vagy a seggedbe jövő taxis. Hülye szabályok, ez egyértelmű. Ez kinek jó? Mert szerintem senkinek. Annak se aki betartja, meg annak se aki nem.
Megoldás? A hatóság számonkérhetősége!!! Monopólium van, amivel visszaélnek, lustaságból. Meddig marad ez így, örökre?

hoseman 2008.07.04. 13:32:59

..én a minap 40 helyett 52-vel mentem....apám szerint viszont csak 47-el...kérdem tényleg?...aszondja tényleg,de lehet hogy 48-al...erre megszólal anyám a hátsó ülésről hogy ugyan már fiam...ne száguldozz! 56-al mentél!Másnap beszéltem egy rendőr ismerősömmel,aki azt mondja; látott a városban szüleimmel a kocsiban...nagyon siethettünk,mert mentünk vagy 80-al..

renegade 2008.07.04. 13:33:35

Azért ezzel az objektív felelősséggel nem vagyok teljesen kibékülve. Az én autómat egyedül én vezetem, de időnként kikerülhetetlen, hogy otthagyjam a szervizben. Mi van, ha a szerelő a próbaúton jól túllépi a sebességet, és lefotózzák a kocsit?

kispia 2008.07.04. 13:49:43

Renegade:minden szervizalkalomról legyen átvételi papirod, és ha ilyen van, akkor vidd be az előadóhoz, hátha elhiszi neked, hogy akkor tényleg nem te vezetted a kocsit.

ColT 2008.07.04. 13:52:38

Hádevaze.
Elég jól meg lett mondva hogy nincs joguk mérlegelni.

Sztem mássz be a rendőrségre és kérd el a bünti eredetijét, hátha rajta van mennyivel mentél (bár hgy a 6-os hogy tud 3-asnak látszani? ). Meg kelett volna nézni a felvételt, mert ha nem annyi van rajta mint a büntin akkor már mehet is a feljelentés.

-Az előtted haladót ha gyorsabban ment akkor miért engedték el? Ha nem ment 65-nél gyorsabban akkor miért állították meg?

-A rendőrök is menjenek az anyjukba sünt szarni. Gyakorlatilag jobban félek tőlük mint a barom módon közlekedő autósoktól. És lehetőleg dugják fel az 5000-esüket.

Joejszaka 2008.07.04. 13:53:23

Qrva nagy mákja volt a post írójának.
A rendőr jófej volt, örüljön.

EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:55:16

renegade 2008.07.04. 13:33:35

az van, hogy a szervizben aláírod, hogy "ekkor" átvették tőled a kocsit "ennyi" benzinnel és "ennyi" óraállással (sőt azt is beírják, hogy mit hagytál a kocsiban, cd, gyerekülés, stb), mikor kész, akkor aláíratják, hogy "Ekkor" visszaadták.

Ha később elővesz a rendőrség vagy az autópályások, vagy a ventrum, akkor lobogtatod a papírt.
Ha pedig nem ilyen papírt ad a szervíz és te nem is kérsz ilyet, akkor fizetsz te helyettük. Egyszerű mint a szívószál.

labi 2008.07.04. 13:57:15

Én ezt nem értem. Te vezetsz, az orrod előtt a sebességmérő szerkezet, de a haladási sebességed "apám szerint"? Apu foglalkozása kilóméteróra? :)

kilincs 2008.07.04. 13:59:00

Beszeltek osszevissza...

A tablazat altal NEM tarifazott esetekben valoban a rendor merlegeles alapjan helyszini birsagot szabhat ki, mert az a NORMÁL szabalysertes kategoria maradt!

A durvabb (fixen tarifazott) esetek viszont ne m a SZABALYSERTES kategoria mar...hanem a zero tolarencia torveny hataskore...es ekkor ervenyesul a tabella!!! NEM LEHET az 50>>65 esetet szabalyserteskent elbiralni...

Az, hogy kirol keszult a foto az az autok kozti kovetesi TAVOLSAGTOL fugg....

Velhetoen az elso szolaltatta meg a cuccot, de
mivel az az auto ismeros volt a kezelo vart ...es a masodiknal rogzitette csak a kepet....

A 66 amit emlitett velhetoen a megszolalaskori tempo volt(ezert emlekezett ra annyira) ...a 63 pedig az amire lassultal, mire fotot tudott kesziteni (ki engedte a kepbol az elsot)

Az ismeros megallt ...mondtak neki "no para"
van balek ..es szerncsed volt, hogy mire a kpe keszult mar csak a 63 maradt a tempod.

Igy CSAK szabalyserets (max 30eFt) es ne mzero tolarencia (min 30eFt) ...es azert CSAK 5 eFT mert tudta szivat epepn az ismeros helyett

Szerintem ez tortent...

EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:59:18

labi 2008.07.04. 13:57:15

pontosabban:

OMH hiteles kilométer óra

A BME-n oktatják OKJ-s tanfolyam, 40 óra elmélet és 12 óra gyakorlat :)

hepibipbip 2008.07.04. 14:06:34

Vannak beállitási paraméterek, amúgy ezek elég lazára vannak engedve. A posztoló még belül volt a tűrési határon. Ezért kapott helyszini bírságot. Csak.

grigorij (törölt) 2008.07.04. 14:11:28

"Vajon 30 ezer Ft-ra büntettek volna a felvétel alapján, ha pl. nem állok meg a traffipaxos rendőröknél?"
Szerintem, meg ha intenek és nem állsz meg, akkor nem 30 ezerre fognak büntetni... Kicsit magasabb lesz a költséged...

Ha meg nem intettek, akkor mi a francnak álltál meg?

deneware 2008.07.04. 14:19:58

A gyorshajtás máj 1-től nem szabálysértési kategória. Ergo helyszíni bírsággal NEM LEHET elintézni. A kollégát tehát vagy lehúzták 5 rugóval, vagy a rendőrök nem ismerték a jogszabályt. Ettől még simán megkaphatja a minimum 30 ezres közigazgatási bírságot. Tehát két eset lehet. Vagy korrupt, vagy hüje rendőrökkel futott össze...

italoscalvino 2008.07.04. 14:22:59

Már régen volt, de porthosz kommentje szerintem mindent visz.

" maydayray 2008.07.04. 12:31:50
Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat. "

Luxemburgban mennyi az átlagfizetés? :)

Most komoly, hogy ettől függ, hogy betartjuk-e a szabályokat? Én a 10%-ot is faszságnak tartom, és pláne azt, hogy valaki arra hivatkozik, hogy ha a sebességmérőt figyeli, akkor nagyobb a balesetveszély. Hát nem is kell. Ahhoz, hogy folyamatosan, megbízhatóan 50 alatt menjél, csak annyi kell, hogy ne akarja minden áron, folyamatosan 50-nel menni. Ahol 50 km/h a sebességhatár, ott az a maximálisan megengedhető sebesség. Ha nem akarod megszegni a szabályt, akkor használj tempomatot, vagy menj 45-tel.

Utálom, hogy nálunk nem a szabályokat akarja betartani (és betartatni) senki, hanem a kiskapuk meg a tűréshatárok pontos ismeretét. Alig volt olyan hozzászóló, aki szóvátette volna, hogy a posztoló szabályt szegett, és büszke is volt rá, azzal kezdte, hogy kb. 55-tel ment végig a lakott területen.

lyukrafutó 2008.07.04. 14:24:20

már megint mennyi okos ember
főleg a szélsőséges véleményeket szeretem: a rohadj meg te visszaeső bűnöző (szerencsétlen gyorshajtó), meg a mindenki köcsög aki nem az én tempóban robog (záróvonalon előző donorjelölt). Közben az utakon mi mindannyian mindkét viselkedést megvalósítjuk időnként. Nagyon ritka aki néha nem.

ilyenisvan 2008.07.04. 14:24:24

Fene tudja... én rendszeresen túllépem a megengedett sebességet, 30 helyett 40-50, néha 60. Vagy 80 helyett 100, néha 110-120. Utoljára 5 éve büntettek meg.

Annak idején úgy kalkuláltam, hogy évi mondjuk 20ezer belefér a büntetésbe. Na akkor 5 év alatt összegyült 100ezer tartalék erre :-)

Szóval még mehetek gyorsan egy ideig...

Hozzáteszem, hogy mindemellett ésszel hajtok, nem volt balesetem, de hülyeségnek tartom, hogy ott ahol 80-al mehet egy kamion, egy személyautónak is annyival kell menni. Ez van, tudom - szabályt sértek. Viszont ittasan _sose_ vezetek :) Valamit valamiért :)

BitPork 2008.07.04. 14:29:24

OMH óra is szabvány szerint min. 4% de max 10km/h csalással működik. Arról nem is beszélve hogy pölö egy új gumi élből 1.5%ot csal...

Wolfnak nagy vonalakban igaza van, de kiegészíteném kicsit:

A fellebezés, amennyiben kéred bírósági tárgyalás megtartását, az ítélethozatal után(annak valós tartalmától függetlenül) egy eljárásügyi költséggel jár ami automatikusan a kérelmezőt terheli. Tavaly ez olyan 21ezer forint körül volt.
A tárgyalás során minden hivatalos ÍRÁSOS dokumentumot be kell nyújtani támogatás gyanánt, különben bemondásra a bíró kiröhög. Ez alatt értem h ha van rokkant a családban, ha a munkádhoz kötelező a jogosítvány, esetleg külföldön dolgozol.
A meghozott szabálysértési bírságot soha senki nem fogja neked enyhíteni! Ha már eljutsz a bíró elé, javaslom ismerd el a hibádat és olyat kérj amit valóban meg tud tenni: pölö h a jogosítvány elvételt, a fenti dokumentumokra hivatkozva, váltsa át pénzbírságra, amit részletekben be tudsz fizetni.

Ocsy 2008.07.04. 14:29:39

A poszt szövegéhez nagyjából annyit, hogy arra én is kíváncsi lennék, hogy lehet km/h-ra megmondani (63, 65, meg 66?) a kocsiban ülve, az analóg sebességmérőről, hogy éppen mennyi a valós sebessége az autónak... Nem a posztolót akarom izélgetni, de eléggé irreális a dolog. (Tudom, van digitális sebességmérő műszer is, de az sem olyan pontos, mint a lézeres trafi. Szerintem). Innentől kezdve pedig az is teljesen mindegy, hogy mekkora követési távolságot tartott az előtte menő autótól, mert ha az mondjuk 52-vel ment, amikor rámértek, őt meg 62-vel lőtték le, akkor tökmindegy, hogy előtte vagy utána a másik gyorsabban vagy lassabban ment. Csak az számít, hogy mikor mértek rá.
Viszont azon eléggé erősen csóváltam a fejem a hozzászólások olvasása közben, hogy mekkora sötétség honol a buksikban erről az egész zéró-tolerancia és közigazgatási bírság dologról... Kb. akkora, mint a Kresz értelmezésével kapcsolatban. Vagy a körforgalomban történő közlekedésről. Azért jó, hogy mennyien mennyien vezetnek kis hazánkban autót úgy, hogy az alapvető dolgokkal tisztában lennének... Pedig ez a része a dolognak pont az ő érdekük, az ő zsebükre megy. Ahogy átfutottam a hsz-okat, talán csak KáPé és Káposztakukac vágja, hogy miről is van szó (ha volt még valaki, akkor elnézést).

Na, akkor próbáljuk meg: Attól, hogy kaptunk egy ilyen kis "árlistát", amit sokan idézgetnek, hogy ilyen meg olyan százalék fölött fix ennyi meg annyi a bírság, a már sok éve hatályban lévő szabálysértési tételek még nem változtak. Csak éppen az új rendeletben (410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet) nevesített esetekben, amilyen pl. a bizonyos mértéket meghaladó gyorshajtás (de van még más is, a vasúti átjárón történő áthaladástól a környezetvédelemig), nemcsak az eddigi szabálysértési, hanem egy új, közigazgatási eljárás is indul a szabálytalan autós ellen. Ha a gyorshajtás nem éri el a rendeletben meghatározott szintet, akkor a régi, szabálysértési eljárásban büntetik meg az illetőt. Az most marhára mindegy, hogy 50-es táblánál 51-gyel vagy 60-nal ment, egyik sem 50, a tábla értelmezése pedig nem az, hogy a táblán látható szám+10% a megengedett, mert a trafi arrra lő, hanem 50 a megengedett, és aki afölött megy, az szabálysértést követ el, ami szabálysértési bírságot vonhat maga után. Ez lehet pénzbírság, akár 5000 Ft, akár szóbeli figyelmeztetés is, amit valószínűleg a posztban szereplő másik autós is kapott. Itt az is bejátszhat, hogy mondjuk a másik is gyorsan ment, de neki nem volt büntetőpontja, ezért elengedték, a posztolónak meg már volt, ami súlyosbító körülmény, de ezt nem tudhatom.
Tehát, a fentiek arra vonatkoznak, amikor a sebességtúllépés nem éri el a rendeletben meghatározott értéket. Ha viszont eléri, vagy meghaladja, akkor a szabálysértés ugyanúgy fennáll, csaképpen egy közigazgatási eljárás is indul. Ilyenkor a különbség a szabálysértési eljáráshoz képest, hogy a rendőr nem mérlegelhet, hogy büntet, vagy figyelmeztet, hanem mindenképpen megbünteti a delikvenst a sebességtúllépésért "járó" pénzösszegre, ami a rendeletben benne van. Ez tehát a KÖZIGAZGATÁSI eljárási része a dolognak. De ugyanakkor folyik egy SZABÁLYSÉRTÉSI eljárás is, amivel kapcsolatban csak annyi kitétel van, hogy ennek keretében pénzbírság már nem szabható ki, ha a közigazgatási bírságot kiszabták. Ott van viszont a büntetőpont, a jogsi elvétele: ezeket mind a szabálysértési eljárásban vetik ki.
Röviden:
- ha a sebesség túllépése kismértékű, nem éri el a rendeletben megadott mértéket: rendőr mérlegelhet, büntet-e, ha igen, mennyire, de csak szabálysértési eljárás van
- ha a sebesség túllépése nagyobb, eléri a rendeletben megadott mértéket, akkor pénzbünti mindenképpen van a közigazgatási eljáráson belül, a többi pedig a párhuzamosan futó szabálysértési eljárásban dől el.
NINCS tehát olyan, hogy az "új rendelet" csak 30%-os túllépés felett büntet, tehát alatta 0 Ft-os csekk, meg hasonló butaságok: alatta is kell fizetni, de az a rendőrre van bízva, és nem közigazgatási, hanem szabálysértési bírságnak hívják.
Teccikérteni? :-)

Michael Mont 2008.07.04. 14:30:31

Sziasztok!

Ha már elkezdtünk itt jogászkodni, akkor lássuk a jogszabályi tényeket. Előre szólok, hogy baromira hosszú lesz, bocs, ez szakmai ártalom.

1. Az okozhatja az értetlenkedést, hogy ugye május 1. óta az ún. objektív felelősség elve alapján IS lehet ún. közigazgatási bírságokat kiróni az autósokra. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény új 21.-21/B. §-ai alapján a gépjármű üzembentartója, ha pedig bizonyíthatóan nem ő vezetett, a gépjármű tényleges használója, felelősségre vonható többek között a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A részleteket kibontó 410/2007. Korm. rendelet mondja ki a mellékletben, hogy ez konkrétan azt jelenti, hogy ha valaki az 50-100 km/h közé eső tilalmat legalább 20%-kal túllépi (itt 20% van, és nem 30 %, mert az az 50 km/h alatti sebességkorlátozás esetén van, lsd. a Korm. rendelet melléklete), akkor 30 ezer forintos bírsággal sújtható.

Mit is jelent ez ebben a konkrét esetben, az objektív felelősség alapján hogy is lesz ez a bírság dolog?
- az üzembentartót kell megbüntetni főszabály szerint
- ha a megengedett legnagyobb sebességet, ami az esetünkben 50 km/h, legalább 20 %-kal túllépi, tehát minimum 60 km/h-val hajt (ez történt a postban írt esetben)
- ebben az esetben 30 ezer forint lesz a bírság
- ezt a büntetést a rendőrségnek 60 napon belül kell kiszabnia és a jogerőre emelkedést követően 30 napon belül megfizetni, ha az üzembentartó nem tud jogszerűen mentesülni a kifizetés alól.

Menjünk tovább.

2. Amit mindenki kihagyott a számításból, hogy a jó píárral rendelkező objektív felelősség bevezetése nem jelenti azt, hogy a jó öreg szabálysértési eljárást el kellene felejteni. 2008. május 1. előtt ugyanis ún. szabálysértési eljárás során rótták ki a gyorshajtókra a pénzbüntetést. Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. Korm. rendelet ma is tartalmazza a 43. §-ában a sebességkorlátozás jelentős túllépése nevű szabálysértést, amiért 60 ezer Ft-ig terjedő pénzbírsággal lehet sújtani az elkövetőt.

És most jön a lényeg: ugyanez a jogszabály tartalmazza az 54. §-ban a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése nevű szabálysértést, ami gyakorlatilag bármilyen, külön szabálysértésként nem nevesített KRESZ-szabály megsértése esetén max. 30 ezer Ft pénzbírságot tesz lehetővé.

Ebből mi következik? Mikor fognak szabálysértési eljárásban büntetni és kit?
- szabálysértés esetén nem az üzembentartót kell felelősségre vonni, hanem azt a személyt, aki a szabálysértést elkövette, ebben az esetben tehát a sofőrt (régen ezért hivatkozott mindenki arra, hogy a hozzátartozója vezette az autót, mert rá meg nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, a rendőrség meg nem tudhatja meg, hogy ténylegesen ki vezette az autót)
- 50-es tábla esetén ez alapján elméletileg már 51 km/h-val való haladás esetén is megbüntethető vagy (az csak a rendőrök méltányosságán és a mérőműszerek tökéletlenségén múlik, hogy köztudottan 10%-ot ráengednek a rendőrök)
- a túllépés esetén max. 30 ezer Ft-os bírságot kaphatsz, amit nyilván súlyoznak, és 55 km/h-nál nem ugyanannyira fognak büntetni, mint 80 km/h-nál.
- ezt a bírságot helyszíni bírság formájában is ki lehet szabni (3 ezer és 20 ezer Ft között, ez a szabálysértési törvényből következik) Nyilván ez történt ebben az esetben is.

3. Most jön a végső kanyar. A már idézett 1988. évi I. törvény 21/B. § (1) bekezdése kimondja, hogy lehet ugyanazért a gyorshajtásért egyszerre az objektív felelősség alapján az üzembentartóval szemben közig bírságot, a ténylegesen vezető sofőrrel szemben pedig szabálysértési bírságot kiszabni! (egyedül azt nem lehet, hogy az üzembentartót bünteted meg kétszer)

Tehát kedves posztíró, az lesz az igazságtalanság és a jogszabályellenes rendőri mérlegelés, ha 60 napon belül nem fog a gépkocsi üzembentarója egy 30 ezres csekket kapni (már feltéve, ha nem Te vagy az üzembentartó, mert akkor megúsztad az 5 ezer Ft-tal)

4. Szóval kéretik abbahagyni a buziköcsögrendőrözést, meg a hülye itt mindenki, csak én hajtok gyorsan teljesen igazságosan, mert egyrészt ezek a dolgok le vannak fektetve jogszabályokban, másrészt, és ez fontosabb, azt mindenk belátja, hogy ami ma Magyarországon zajlik a közutakon, az tulajdonképpen oroszrulettezés, és igenis büntessenek meg a rendőrök mindenkit minden szabálysértésért, mert évente 1200-an halnak meg Mo-n a közlekedés során, és ez egyszerűen nem normális dolog! (csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)

Üdv, és még egyszer bocs:
Michael Mont

juanhu 2008.07.04. 14:35:52

Bitpork,

Nincs igazad: nekem már enyhitett biróság szabálysértési birságot. Megbüntettek az út szélén álló rendörök és eltörölte a birságot (10ezer Ft-ról 0 Ft-ra).

lápi lidérc 2008.07.04. 14:49:11

iga 2008.07.04. 11:32:07
"Bármely hivatalos sebességmérő műszer 2 %-on belül mér."
Marhaság. Az autók sebességmérője 10%-os pontosságú műszer, és mint tudjuk, műszereknél a pontosságot a végkitérésre mérik.
Ezért is volt eddig nem 55, hanem 63 km/h-ra beállítva a trafipax (25%).

Don Zozi 2008.07.04. 14:50:01

Igaz, hogy vannak táblák indokolatlanul, DE...
Városhatárt jelző tábláig a sebbességkorlátozás 50! Nem mindegy hogy hol mérnek? A 60,63,66 akkor is szabálytalan!!!
Úgy tudom, hogy csak a közzétett sebességtúllépések esetén él a zéró tolerancia. Ha túllépted, de a határ alatt vagy akkor lehet helyszíni bírság. Vagy nem?

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 14:53:41

"Nem mindegy hogy hol mérnek?"

Jogilag persze mindegy. De ha így mérnek, akkor a közönségben erősítik azt a képet, hogy lehúzásra mennek, ha viszont iskolák, óvodák előtt, meg tényleg veszélyes helyeken mérnének, akkor azért másképp nézne ki a dolog és haszna is lenne... (mármint a közlekedésbiztonságot illetően)

lápi lidérc 2008.07.04. 14:56:33

maydayray 2008.07.04. 12:31:50
"Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat."

Kamu.

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 14:58:20

"4. Szóval kéretik abbahagyni a buziköcsögrendőrözést, meg a hülye itt mindenki, csak én hajtok gyorsan teljesen igazságosan, mert egyrészt ezek a dolgok le vannak fektetve jogszabályokban, másrészt, és ez fontosabb, azt mindenk belátja, hogy ami ma Magyarországon zajlik a közutakon, az tulajdonképpen oroszrulettezés, és igenis büntessenek meg a rendőrök mindenkit minden szabálysértésért, mert évente 1200-an halnak meg Mo-n a közlekedés során, és ez egyszerűen nem normális dolog! (csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)"

Igen uraim. És most egy kockafejű jogász-véleményt hallottak...

(csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)"

- de az is lehet, hogy ez nem a közlekedési morálnak köszönhető, de ez téged már nem érdekel. Vezettél már Németországban???

BitPork 2008.07.04. 15:06:01

juanhu: az nem enyhítés hanem a bírság megsemmisítése.(Lehet kukacos vagyok, de az enyhítés az ha 10ről 5re módosítja.) Mert feltételezem h éppen szült a feleséged, és ezt tudtad is bizonyítani. A büntetőpontokat megkaptad? Ha igen, akkor tévedtem, de a helyi táblabíróság elnökével folytatott beszélgetésben egyszer elhangzott h irányelv h minden ügy példát statuál.

kac1ster 2008.07.04. 15:07:55

Szerintem jól jártál ezzel a csekély büntetéssel és ne filózz a dolgon tovább.
( Annál is inkább, hogy szó nélkül aláírtad.)

guderian 2008.07.04. 15:07:57

5000-ért nem éri meg koptatni a billentyűzetet. Szerintem az a gáz, hogy egy full extrás ABS,ESP stb és mindenfélével rendelkező kocsinak is 50 az 50 , mint egy papírdoboz trabinak.

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 15:15:10

- korábban (május 1 előtt) ez a gyorshajtás dolog tudtommal úgy volt, hogy 100 kmh felett 30% +1 kmh , 100 kmh és alatt 50%+1 kmh volt a határ a jogosítványelvételhez.

Tehát amíg 75 kmh-val ment az illető lakott területen, addig egypár 10.000-ressel megúszta a dolgot, felette kapta a 3-6-9 hónapi jogsielvételt, durva esetben akár többet, amikor is újra kellett vizsgázni. Szerintem ez korrekt volt, aki kicsit túllépte, mert sietett, az fizetett, aki nagyon , mert fasz, azt agyonvágták. Legalábbis elméletben. A probléma szerintem a gyakorlati megvalósítással volt: nem volt elég rendőr.

(Most van, mert a zöldek is beléptek, de ahelyett, hogy két helyen lennének, 4 rendőr ül egy autóban - lehet azért, hogy könnyebben erőszakoljanak nőket? :-)

Ehelyett most közzétették az új táblázatot. Ami olyan összegeket tartalmaz, hogy hanyattesel tőle. Osztrák kollégám mondta, hogy többször is elkapták otthon 180-190 kmh-val autópályán és 100 EUR volt a bünti. Nálunk ez - most nincs kedvem táblázatozni, de - minimum 400. És akkor hasonlítsd össze a két ország minimálbérét.... mi ez, ha nem adógyűjtés.

Ez az, ami kurvára inkorrekt és lehúzás.
Inkább csinálnák azt, amit a sógorok, hogy minden kibaszott falunak van egy yardja. De a büntetés nem 500 EUR, vagy csak annak, aki kapitális baromságokat csinál...

Michael Mont 2008.07.04. 15:30:52

Hali!

Közlekedési bűnöző:

1. Kockafejű vagy Te. (amúgy meg tök mindegy, hogy jogász vagy nem jogász véleményét hallottad, ha megbüntetnek, a nem jogász rendőrtől is ezt fogod hallani)

2. Jellemző, hogy azt gondolod, hogy csak férfiak olvassák a blogot...:-) ("Igen Uraim")

3. Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak. (azt nem tudom, hogy a kisbuszt miért engedték el, lehet, hogy ismerős volt)Azzal viszont tele van a hócipőm, hogy a nyilvánvaló tények ellenére is egy csomóan a rendőröket szeretik szidni, meg bennük keresik a hibát... meg a tanárokban, meg a vállalkozókban, meg a köztisztviselőkben stb. stb....akkor is, ha a napnál is világosabb, hogy adott esetben nincs rá okuk. Ez egyszerűen igazságtalan.

4. A jogszabályoknál árnyaltabban látom a képet a magyarországi közlekedési helyzetről, szerintem a HVG néhány hete tökéletesen, precízen, minden körülményre kiterjedően adott tájékoztatást erről. Lsd.: hvg.hu/hetilap/200715HVGFriss116.aspx

5. Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon? Nem igaz, hogy valaki tagadni akarja, hogy Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van!

6. Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)

Üdv:
Michael Mont

név 2008.07.04. 15:30:53

meszívattak, megúsztad 5000-rel.
ha nem vagy biztos benne, hogy jogos ne írd alá a helyszíni bírságot, mert azzal elismersz visszavonhatatatlanul mindent...

egyébként ezért nem tartom be a speed limitet. semmi értelme... így is megbűntetnek, úgy is, de lagalább haladok :D

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 15:42:56

"Jellemző, hogy azt gondolod, hogy csak férfiak olvassák a blogot...:-) ("Igen Uraim")"

Ez miért is jellemző?? Mire következtetsz ebből? Szerinted kopasz vagyok és Audival járok? :-)

"Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak."

Dehogynem hibáztak, sőt tudatosan átb..ták a fickót, mert a leírtak szerint NEM MÉRHETTÉK BE. Nem lehetett a kezükben bizonyíték, ami alapján meg lehetett volna büntetni!!!

"Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon?"

Évi 50-60.000 km. Ebből 10.000 legalább Németországban és Svájcban. Hogy a HVG mit ír az egy másik téma, de Németországban is simán kivág eléd az 1.1-es Corsa a beslő sávba. Esetenként durvábban, mint itthon.

"Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van! "

Biztos van ,de nem az a megoldás, hogy agyonb...uk a népet, hanem az, hogy az igazi nagy balfékeket kiiktatom. És arra a régi büntetési rendszer is alkalmas lett volna, ha betartatják. Eezért gondolom, hogy semmi másról nincs szó, mint lehúzásról.

"Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)"

Jah.... hát jogszabályokkal nem lehet vitatkozni, mert az a Biblia, ha egyszer leírták. A kérdés csak azt, hogy aki írta, az valaha ült-e már hosszabb ideig autóban, vagy csak hétvégén a kocsmáig vagy a templomig gurul el vele? Meg hogy mi az igazi célja a jogszabállyal.

juanhu 2008.07.04. 15:47:15

BitPork,

Hát, ez már szörszálhasogatás szerintem, mindenestre a biróság azt mondta, hogy hibás vagyok, figyelmeztetésben részesit, de a birságot eltörli. Ez szerintem enyhités (a büntetés enyhitése, mert egy része megmaradt).

Az más kérdés, hogy ebben ez esetben a rendörök voltak egyértelmüen köcsögök. Nem, egyáltalán nem mindig azok, több esetem volt, amikor a rendörök jófejek voltak, mint amikor nem.

Mondjuk én sose fizetek le rendört. Úgy állok hozzá, hogy inkább kifizetem a háromszorosát birságra. Ebben az esetben viszont jogtalannak éreztem a feljelentést, ezért fellebbeztem. A két motoros rendör (akiket még a normál rendör társadalom is utál) viszont egyértelmüen a pénzre mentek, amit nem voltam hajlandó adni, ezért jelentettek fel... nem jött be, nem fizettem.

kilincs 2008.07.04. 16:02:47

Nem fizettel....de, azert 2 evig van priuszod.
Egy ujabb szabalysertesi esetben.... a biroi figyelmeztetes okan.

Tehat valoban enyhites lett a vege.

Michael Mont 2008.07.04. 16:30:58

közlekedési bűnöző:

- Viccesnek gondoltam, hogy ezzel a megszólítással adottnak veszed, hogy autós blogot csak férfiak olvashatnak, nők nem, ez szerintem arra a fajta gondolkodásra vall, mint amikor az előtted hibázó/bénázó vezetőre látatlanba rámondod, hogy "na, biztos nő...". Ez meg azt gondolom, hogy igaztalan. Nem tudom, hogy miért gondolod, hogy kopasz audisnak véltelek?!

- Honnan gondolod, hogy nem lehetett a kezükben bizonyíték? Azt írja a poszt, hogy a követési távolságot betartva, kb. 50 méterrel ment az előtte haladó mögött. Én nem tudom, hogy mit filóztok itt a mögötte haladással, lejtőn jönnek lefelé, hogy a világba ne tudná bemérni a traffipax az egymástól 50 méterre jövő autókat?! Másrészt ő is elismerte a bírság jogosságát!!! Azért is írta alá a büntetést.

- Persze, hogy előfordul Németországban is a szabálytalanság, (mint ahogy Svájcban is vannak szegények, vagy Japánban is halnak meg emberek 25 éves korukban) de érzésre is, meg a számok alapján is sokkal kevesebb, mint Magyarországon. Másrészt, és ez az, ami nem számszerűsíthető, Németországban pár kilométer után érzed, hogy az autósok összehasonlíthatatlanul jobban figyelnek egymásra, meg a gyalogosokra, előzékenyebbek, és kevésbé agresszívak. Szerintem, Te is ezt tapasztaltad!

- Csak még egy adat: tavaly 600 ezer esetben kaptak autósok csekket szabálysértés elkövetése miatt Magyarországon. Ebből 300 ezer (HÁROMSZÁZEZER, nem tévedés, az esetek felében ) az a válasz jött vissza, hogy hozzátartozó vezette az autót, és rá nem kíván terhelő vallomást tenni az üzembentartó. Hát ezért jött be az objektív felelősség, mert nem lehetett betartatni a szabályokat. Szerintem is szükség volna arra is ezen túl, hogy például menet közben kikapják a rendőrök a gusztustalanul és életveszélyesen vezető autósokat, motorosokat. De pusztán ez nem elég, mert az autósok jelentős része nem tartja be a szabályokat, ha meg elkapják, akkor csak azon töri a fejét, hogy a felelősség alól hogy szabaduljon. És utána boldogan folytatja a szabálytalan vezetést. És ez még egyszer mondom, hogy független attól, hogy a rendőrök hajlamosak szemét helyeken mérni, hogy a táblák nagyon sok esetben indokolatlan helyeken vannak, indokolatlan sebességekkel, és még egy csomó egyéb dologtól.

- Amit a jogszabályokról mondtál, hát igen, én sem tudtam volna szebben mondani...:-) De egyrészt nem lehet megengedni, hogy mindenki elkezdje saját megítélése szerint méregetni, hogy melyik szabályt tartja helyesnek, meg igazságosnak, és melyiket nem, és szelektíve kövesse az általa jóváhagyott és preferált szabályokat. Mert akkor az lesz, hogy én a magam részéről holnaptól a szomszédodba költözöm, és elkezdem figyelmen kívül hagyni mondjuk a csendrendelet vonatkozó szabályait, mint értelmetleneket, vagy holnaptól folyamatos fényszóróval fogok közlekedni éjszakánként, mert mért ne. Így is éppen az a baj, hogy mindenki azt érzi, hogy senki nem tart be semmilyen szabályt semmilyen téren. Legalább a közlekedésben kezdjük már el betartani őket, függetlenül attól, hogy megbüntetnek-e vagy sem! Másrészt meg nem a rendőrök tehetnek az értelmetlen jogszabályokról, mert ők egyet sem alkotnak. Harmadrészt szerintem a közlekedési szabályok célja az, hogy minél kevesebben haljanak meg az utakon, hiszen az autó veszélyes üzem, szinte nincs még egy ahhoz hasonlíthatóan veszélyes helyzet az átlagember életében, mint amikor két tárgy egyenként 90 km/h-s sebességgel elsuhan egymástól fél méterre, és te az egyikben ülsz.

MM

bekov 2008.07.04. 17:07:09

nagyon király ez a kép :D

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 17:30:34

"Viccesnek gondoltam, hogy ezzel a megszólítással adottnak veszed, hogy autós blogot csak férfiak olvashatnak,"

Nem vettem adottnak, épp így jött ki, mert gyorsan akartam válaszolni. (Közben dolgozom is.)

"- Honnan gondolod, hogy nem lehetett a kezükben bizonyíték? Azt írja a poszt, hogy a követési távolságot betartva, kb. 50 méterrel ment az előtte haladó mögött."

El kellene olvasni, hogy mit írt: követve az előttem haladó autóst, ami mögött a követési távolságot megtartva, kb. 50 méter megtétele után visszalassítottam kb. 50 km/h-ra, mivel az előttünk haladó is így tett. - a biztonságos követési távolság kb 20-25 méter ilyen sebességnél. Az 10 fokos szögből (a rendőrök az út szélén mérnek) simán rendszámtakarás. Ha lejtő van, akkor is.

"Németországban pár kilométer után érzed, hogy az autósok összehasonlíthatatlanul jobban figyelnek egymásra, meg a gyalogosokra, előzékenyebbek, és kevésbé agresszívak. Szerintem, Te is ezt tapasztaltad!"

Valóban. Más ott vezetni, de ott is rengeteg hülye van. Nálunk pedig túl van lihegve az egész. Érdekes észrevételem például, hogy épp a sokat szidott pesti közlekedésben tökéletesen működik a cipzár elv. És nagyon sokszo beengednek oldalról más helyzetekben is. Miközben mindenki Pestre panaszkodik, hogy milyen parasztul vezetnek ott az emberek. Szerintem csak kicsi az ingerküszöbe olyan embereknek (a többsé), akik félnek beülni az autóba, mert enm állnak a helyzet magaslatán de muszály - és inkább másokat szidnak, minthogy magukban keressék a hibát...

" Csak még egy adat: tavaly 600 ezer esetben kaptak autósok csekket szabálysértés elkövetése miatt Magyarországon. Ebből 300 ezer (HÁROMSZÁZEZER, nem tévedés, az esetek felében ) az a válasz jött vissza, hogy hozzátartozó vezette az autót, és rá nem kíván terhelő vallomást tenni az üzembentartó. Hát ezért jött be az objektív felelősség, mert nem lehetett betartatni a szabályokat."

Az objektív felelősséggel nekem semmi bajom. A mostani szigor egyetlen értelmes intézkedése. Én az aránytalanul magas tételeket kifogásoltam.

"- Amit a jogszabályokról mondtál, hát igen, én sem tudtam volna szebben mondani...:-) De egyrészt nem lehet megengedni, hogy mindenki elkezdje saját megítélése szerint méregetni, hogy melyik szabályt tartja helyesnek, meg igazságosnak, és melyiket nem, és szelektíve kövesse az általa jóváhagyott és preferált szabályokat."

Valóban nem, mert ebből alakul ki a későbbi káosz, de lehetne értelmes és rugalmas szabályokat kialakítani, de ez a mostani politikai és törvényhozó elitnek - oldalra való tekintet nélkül - nem megy.

rebel 2008.07.04. 18:06:57

Michael Mont,

"Ebből 300 ezer" - szerintem lehet hogy jogosan írátk vissza hogy hozzátartozójuk vezetett. Sok család van ahol több a jogisátvánnyal rendelkezők mint az autók száma. Egyéb ügyekben amúgy magadra sem vagy köteles terhelő vallomást tenni. Na ettől a jogodtól fosztottak meg hogy könnyen menjen a pénzbehajtás.

hellisfitar 2008.07.04. 19:01:35

Nem hiába mondják, hogy addig örülj, míg gyorshajtás után leint a közeg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 19:18:29

A 310% nem szokásjog egyébként, hanem kb. ennyit csal fölfelé a kilméteróra. Megmondom nálam ez hogy néz ki: A gyári gumiméretem a 626-on 195/60 R 15 volt. Elkopott, kellett másik, de én 195/65-öt tettem rá, egy Mazda 6-ról (7 mm, nagyobb alufelnit vett az ismerősöm a Mazdaklubból). Amikor mostanság ingáztam ki Passauba, a GPS mérte a sebességemet és hajszálra egyezett a kilóméterórán látottal! Tehát, hogy most kevesebbet mutat, most mutat jól, ez a más gumiméret (nagyobb kerékátmérő) miatt lett így.

Az autógyárak tudatosan teszik ezt, mert így könnyebben villantasz, hogy 160-al mentem, pedig nem volt az több 145-nél. Meg a gyorsulásra is igen büszke mindenki, csak épp 90-ig mentek, pontos mérés szerint :S A tankolási számításoknál is jól jön a gyári csalás. Ennyi!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 19:19:53

Elírás: "a +10%", nem nyomtam le a shiftet.

EBEUSS (törölt) 2008.07.04. 19:32:29

Jaja, nekem is az óra már 217 -et mutat, akkor a GPS még csak 202 km/h -t. Mondjuk egy ideje már nem is az órát nézem... :)

Péter 2008.07.04. 21:18:52

Kedves Posztírók!

Köszönöm a válaszokat, erre voltam kíváncsi. Azaz, hogy a bírság kiszabása - ami jogos volt - mellett, vajon mennyire bizonyítható az eset, és mennyire van az intézkedő rendőrnek mérlegelési joga. Ezekszerint, az történhetett, hogy amikor a két autó egymás mögött haladt, az enyém, és az előttem lévő, a műszer az első autót mérte be, 63 km/h-val. De a felvételen is látható volt a követési távolság, és hogy két autó. Ezért, mindkettőnket megállította a rendőr. Majd, láthatta, hogy a sorban az első ismerős/jó arc stb., és őt csak figyelmezetette, nekem meg megírta az 5 ezer Ft-ról szóló bírságot, mivel nem voltam ismerős a környéken, és nem is álltam le vitatkozni - mivel tényleg többel mentem, mint 50.
Mivel nem zsebre bírságolt, így még csak azt se mondom, hogy szivatás. A munkáját végezte a rendőr. Az más kérdés, hogy a város központjában, iskola/óvoda/posta/városháza előtt, ahol zebra is van, ha ott mért volna, akkor balesetmegelőzési szempontból jobbat tett volna, minthogy a községhatárra áll a háromlábújával.
Az esetet utólag visszagondolva, az említett helyeken 45-50 körül mehettem, mivel ott számítani lehet hirtelen lelépő gyalogosokra is. És a városból kifelé vezető űton gyorsultam csak fel - ami szintén szabálytalan - de nem balesetveszélyes (annyira).

A szokásos "fikázó" posztírókat nem szeretném kommentálni, bár - örülök neki - egyre kevesebben vannak.

A kocsinak én vagyok az üzemben tartója, így akkor megnyugodtam, még egy 30 ezres csekk nem jöhet.

cso zsi 2008.07.04. 21:42:51

" EBEUSS 2008.07.04. 19:32:29
Jaja, nekem is az óra már 217 -et mutat, akkor a GPS még csak 202 km/h -t. Mondjuk egy ideje már nem is az órát nézem... :) "
A GPS-t ki hitelesítette?
Mihez képest mér, milyen távolságból, mekkora időkésedelemmel?
Úgy hírlik, repülőgépen is kevesebbet mutat, mint a kijelzőn az utasok számára mutatott érték.
Mostanában a pilótafülkébe gyereket sem hívnak be.

B.GY. 2008.07.04. 21:47:45

De szeretnék jogász lenni.Ennyit tud írni napközben.Nem lehet valami sok dolga,vagy szabin van esetleg?Az egyik haveromnak volt egy ZZR-1100 as mocija.Vecsés és Ecser közötti szakaszon lefotózták 290 km/h-val.Megállt,visszament.A rendőrök meg csak ennyit mondtak.Ha mégegyszer elmegy ennyivel nem büntetik meg.Megismételte.Azóta sem kapott csekket.Ez vagy 10 éve volt.

DEGEC 2008.07.04. 22:33:00

nem olvasom végig a 99 kommentet, de faterod szemében gps van amivel mérte a sebességet.
egyes műszerek amik kocsiban vannak akár 5-12 kmer per órát is csalhatnak plusz minusz.

amúgy meg örüjj az 5 rúgónak bazz,,,

kilincs 2008.07.04. 23:11:53

A GPS alapu meres akkor AUTOMATICE pontos, ha EGYENLETESEN haladsz, eleg hosszu ideig!!!
(nehany masodperc) kulonben jocskan csal..

Atomorak adjak hozza a bazis idot es atlagosan ugy 5 meter pontosaggal tudja a megtett utat.

A GPS masodpercenkent ad UJ pozicio adatokat.

Ezert kell egyenletesen haladni a valos sebesseghez, kulonben "kesik" az atlagolas miatt es gyorsitaskor lefele csal, fekezeskor pedig felfele...

108 km/h az ugye 30 meter/masodperc

Ehhez van 2 pozicio adat cirka 5 meter pontossaggal, azaz max. 10 meter hibaval...tehat a GPS szerint az 1 masodperc alatt megtett ut egyarant lehet 20meter(72km/h) es 40meter(144km/h) is...durva!!!

Latszik, hogy 1 masodperc alatt rossz esetben
a sebesseg meres pontossaga igen rossz lehet.

Ha sok muholdat lat egyszerre akkor ugy 1 meteres a pontossaga tehat max. 2 meter korul teved az uthosszban...es a valos 108 km/h helyett, ekkor

28*3,6>>101km/h
32*3,6>>115km/h
koze mer...ami ebben az esetben is
CSAK ugy 7% koruli pontossag !!!!

Erre biztosan NEM alapoznek traffi elkerulest...

Egyenletes tempoju 3 masodperc atlagaban viszont mar 90 meterhez kell viszonyitani
a (sok holdas) cirka 2 meter hibat, ami
2/90>>2,2% koruli pontossag....hatareset.
88*3,6>>105,6km/h
94/3*3,6>>110,4km/h


Keves hold eseten azonban az 5 meterrel kell szamolni ekkor is ami 5/90>>5,5% hiba am !!!!
es 95/3*3,6>>114Km/h is lehet az amit 108-nak ir ki...

Kisebb sebessegeknel a GPS MÉG JOBABN TEVEDHET
Hiszen, ha 50km/h>>13,8888 meter/masodperchez
viszonyitjuk a 2 meter meresi hibat, akkor az
2/13,888>>14,5% hiba...konnyen lehet, hogy
amikor 50-et ir ki akkor valojaban, bizony
mondjuk 15,6*3,6>>56-al megyunk...

Szoval a GPS altal kiirt tempo bar altalaban
korulbelul 1-2km/h ora elteresen belul pontos
SOK muhold es EGYENELETES tempo esten...

Azert nem mart tudni,hogy konnyen atverhetjuk magunkat...ha a korulmenyek ugy alakulnak.

Szoval traffi veszely eseten, levonni a kiirtbol sebessgebol...

2km/h-t, ha sok muholdat (tobb mint 5) lat es egyenletesen mentunk, mert akkor max enynit tevedhetett a nekunk eppen rossz iranyba

minima 5km/h-t ha keves muholdat lat es/vagy enyhen valtozott a sebessegunk

minima 8-10km/h-t ha eppen erosebb gyorsitasban voltunk...

hozzaadni 5-10-20!!! km/h-t ha eppen fekeztunk, fekezestol fuggoen
De, ha az ABS is kerregett vagy majdnem kerregett a fekezeskor, akkor az -7m/sec2, vagyis masodpercenkent cirka 15 km/h-val csokken a sebesegunk ...

Szoval nem szabad vakon bizni a GPS alapu navi altal kiirt sebessegben ertekben...at kell gondolni, mennyire lehet eppen pontos az az adat!

Meg akkor is ha jellemzoen tenyleg igencsak pontosnak veheto....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 23:17:07

Én tempomattal gurultam az oszták és német pályán (lőjetek le, 140 km/h, a németeknél elszabadult a szekér, ezt elismerem), elég pontosnak véltem az alapján. A régi gumimérethez képest meg doszt :)

Ja, egy érdekesség: az Írország és Nagy-Britannia közt elhelyezkedő Man szigeten nincs sebességkorlátozás. A wiki-ben lehet róla még infót találni, mert adóparadicsom is egyben. Oda szültni kellett volna :)

kilincs 2008.07.04. 23:25:53

JA.. igen a doppler elven mero cuccok pontossaga 0,05 m/sec azaz +-0,18 km/h, tehat tenyleg eleg pontos...ha egyenletes a tempo...

közlekedési bűnöző 2008.07.05. 06:23:56

"JA.. igen a doppler elven mero cuccok pontossaga 0,05 m/sec azaz +-0,18 km/h, tehat tenyleg eleg pontos...ha egyenletes a tempo..."

Nos szerintem ezt így nem lehet kijelenteni, mert ha pl. hanggal dopplerezel, akkor biztos más lesz a pontosság, mintha lézerrel vagy rádióhullámmal ugye, a mérőhullám terjedési sebességéből eredendően. :-)

kilincs 2008.07.05. 09:15:25

A GPS eseten TÉNY a
max. 0,05>> max. 0,18km/h
sebesseg meresi hiba...

A cirka 20 cm-es hullamhosz fazisanak merese okan.

Kozben utannezetm...
Manapsag mar az autokban hasznalatos eszkozok szinte 100%-a is hasznalja a doppler elvu sebesseg merest, (SirfSTAR-III chip-ek)szoval...kimondhatjuk:

Egyenletes haladasnal a GPS alapu navi
HA LEGALABB 4 muholdat lat, akkor legfeljebb
+-0,2 km/h pontossaggak irja ki a sebesseget.

Tehat lehet vele ellenorizni km órat, es lehet ra hagyatkozni trafi ellen....a feltetel az egyenletes tempo!!! par masodpercen at....

kilincs 2008.07.05. 09:21:17

JA igen nem attol fugg, hogy hang, radio,
(vagy esetleg) feny...hanem CSAK hullamhossztol, hiszen annak fazis valtozasat merik ilyenkor.

Mondjuk 20 cm-es hullamhosz pedig
hanggal(KiloHerz tartomany) es radioval(GigaHerz tartomany) is letrehozhato.

Innentol a meres pontossaguk azonos lesz...

közlekedési bűnöző 2008.07.05. 11:32:57

És szerinted a hangnak hasonló tartományban van a hullámhossza, mint a fénynek? A füleddel látsz-e? :-)))

közlekedési bűnöző 2008.07.05. 13:27:23

Újraolvasva visszaszívom a fentieket.... elhamarkodottan írtam...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.05. 21:43:50

Ma azt is megtudhattuk, hogy a fáma lézer pontossága +-3 km/h. Ezt lehet felhasználni az 53 km/h-ért büntetni akaró közeg ellen :)

digilab · http://eskuvofotozas.digilab.hu 2008.07.09. 13:54:30

Téged jól behúztak a csőbe. Köszönhetően annak, hogy egy rendörtől a többség maga alá csinál és minden aláír.

Legközelebb kérd meg, hogy jelentsen fel, mert te nem hajtottál gyorsan. Biztos vagyok ugyanis benne, hogy kamuzott.

Miert is...

Egyreszt a sajat kilometer orad minden esetben felfele csak, igy ha 66-ot mutatott akkor 64 alatt mentel valahol egesz biztosan.
63-nal nincs közig bünti.
Ha a kamera felvette az esemenyt, nem intézkedhet a helyszínen, mindenképp bekerül a központba. Ha nem vette fel (mivel egész biztosan nem 64-re volt állítva a limit inkább 75-re) akkor meg semmit nem tud csinálni, nem tudja bebizonyítani, hogy gyorsan mentél.

Esetleg látogasd meg a traffipax.eu oldalt és legközelebb nem tudnak így csőbehúzni a rend éber őrei

csellengő 2008.07.27. 10:06:20

Sziasztok!

Egyik éjszaka autópályán lemeszeltek a motoros rendőrök gyorshajtásért (+ az egyik lámpa sem égett rendesen mint kiderült). Állítólag 170-nel mentem a 100-as táblánál. Helyszínen bírsággal nem lehet elintézni azt mondták, mert túl nagy a különbség. Mondták, ez már csak "központi" ügy, ők állapítják meg a büntetést. Nem vitatkoztam velük (tény, gyorsan hajtottam, de szerintem azért nem 170-nel)
Megnéztem, ez alapján 150e Ft-os büntire számíthatok. :(

3 kérdésem lenne hozzátok:

1) A motoros rendőrnek gondolom nincs műszere, hogy igazolja tényleg 170-nel mentem. Ennyi erővel mondhtott volna 150-et úgyanúgy, mint 200-at. Ők sem tudják bizonyítani a 170-et én sem tudom. Ennyire "védtelen" a (nem ártatlan) állampolgár? A rendőrök "bemondása" szent és sérthetetlen?

2) Írogattak a fehér füzetükbe egy ideig, csak én nem láttam, hogy mit. Nem kellett volna aláírnom valamit, vagy egy példányt kapnom legalább?

3) Csak a 150e-es csekkre számíthatok vagy valami másra is? Kérdezték kell-e a jogsi munkába járáshoz én mondtam ,hogy igen. Jó lesz, ha ugrik a jogsim is...:(

EBEUSS (törölt) 2008.07.28. 09:37:40

csellengő,

ha eddig nem írtál alá semmit, akkor ezután tagadj mindent következetesen! Semmilyen gyorshajtást ne ismerj el, még egy picit se!
El kelle menni a végsőkig, és nem hiszem, hogy lesz olyan bíró aki képi bizonyíték nélkül elítél ilyen mértékű gyorshajtásért.

Egyébként 100-as táblánál a 70% feletti gyorshajtás 90 ezerbe kerülne, de a mérőberendezés mérési hibahatára 100 km/h felett 3%, tehát ha véletlenül van is felvétel 170-ről, akkor is mondhatod, hogy az csak 165 km/h volt, ami rögtön nem éri el a 70%-os sebesség túllépést, vagyis "csak" 60 ezer Ft!!!

Hat ja 2008.08.01. 18:14:34

En lakotteruleten belul 55 es 60 kozott mentem a minap, es lattam az ut szelen trafipaxot, amit ugyan nem lattam villani es a rendrok sem intettek le, akkor ebben az esetben nem kell buntetesre szamitanom? Jol ertelmezem,h 50 es 65km/h kozott ha nem allitanak le a helyszinen, akkor utolag nem mar nem postaznak buntit, csak a 30%-ot meghalado sebessegtullepesnel? Valaszotokat elore is koszonom!

Magenta (törölt) 2008.08.01. 21:42:24

Mi lejtőn felfelé, előzés közben szívtuk meg a 6-os úton. Felgyorsultunk 110-re, hogy tudjunk előzni, aztán rögtön vissza 90-re, de 110-zel kapott el a trafi. 10ezret fizettünk, levelezés útján. :( (még olcsón megúsztuk)

Magenta (törölt) 2008.08.01. 21:53:32

Ja és azóta nem előzünk, ha nem muszáj. :))) Nem sietünk sehová, a pénzünket meg jobb helyre is tudjuk tenni.

Nightmare 2008.08.13. 19:20:36

Helló!

Nekem is Hat ja -hoz hasonló esetem volt. Lakott terület olyan 55-57-tel mentem, trafipax egy kisbuszban volt. Nem állított meg senki sem. Mire számíthatok?

Köszi a választ!

Skubidor 2008.08.19. 23:46:30

Tisztelt vitázók!

Ha valaki mindenáron 50 km/óránál be akarja tartani a haladási sebesség engedélyezett maximumát, akkor csak 40 km/órával haladhat folyamatosan. Ugyanis a kis sebesség fokozatnál a minimális "töblet gázadás" is komoly sebesség növekedést okozhat. Pl. tüsszentés miatt.

Vagyis: mint ahogy pontos ember sem létezik, (csak olyan aki órákkal előbb érkezett...)
... sebesség határokat betartani csak úgy lehet, ha lényegesebben lassabban haladunk.

Az egész rendelet értelmetlen, pokollá teszi a közlekedők életét. Miért nem azokkal foglalkoznak, akik 50 km/óra helyett 120-al röpülnek?

Az ugye már nem véletlen....
Az új zéró tolerancia rendelettel nem lehet emberéleteket megmenteni. Főleg azokat fogják birságolni, akik amúgy se mennek nagyon gyorsan. Ebből meg nem következik emberélet megóvása ugye...

Vagy gondoljátok, hogy nagyobb a gyalogosok biztonsága, ha az autós egy pillanatra se veszi le a szemét a sebesség mérőről?

ironmemberneck 2008.08.20. 01:31:43

Scooby Doo!

Ha nem vagy képes meredt kmóra kukkolás nélkül (horribile dictu, akár tüsszentés, csuklás, netán rángógörcs hatáLYa alatt) tartani egy adott sebességet ± 5% tűréssel, akkor van néhány lehetőséged.
- Visszaadod a jogsidat és maradsz a tömegközlekedésnél.
- Veszel néhány (tucat) pótórát egy JÓ oktatótól.
- Alkalmazol egy profi sofőrt
- Olyanra cseréled a verdát, aminek
- tempomatja
- HUD-ja
- adaptív távolságtartó radarja van
- Politikai pályára lépsz, gyorsan miniszterelnök leszel és megváltoztattatod a KRESZ-t.

cso zsi 2008.08.20. 07:43:13

" csellengő 2008.07.27. 10:06:20
Sziasztok!

Egyik éjszaka autópályán lemeszeltek a motoros rendőrök gyorshajtásért ...
... 1) A motoros rendőrnek gondolom nincs műszere, hogy igazolja tényleg 170-nel mentem. Ennyi erővel mondhtott volna 150-et úgyanúgy, mint 200-at. Ők sem tudják bizonyítani a 170-et én sem tudom. Ennyire "védtelen" a (nem ártatlan) állampolgár? A rendőrök "bemondása" szent és sérthetetlen?"

Amikor közelebbi kapcsolatban voltam rendőrmotorral (bő 10 éve), azon bizony volt olyan eszköz, amivel lehetett a pillanatnyi sebességet rögzíteni. és bemutatni a delikvensnek.
Nem lehetett többször felhasználni, de "huncutságra" alkalmas volt, tehát, ha a rendőr húzott egy kövéret, és azt rögzítette követés közben, akkor az több is lehetett a valóságnál, hiszen a rendőrmotor sebességét mérte, nem a gyorshajtóét.
Amennyiben nem kérhet érte pénzt az eset súlyossága miatt, akkor személy szerint nem lát belőle egy fillért sem.

Skubidor 2008.10.28. 21:44:08

KEDVES ironmemberneck !

Én már rég tömegközlekedésre cseréltem! Ugyanis 26 éve autóbuszt vezetek a BKV-nál.
Nem kioktatást vártam, hanem értelmes hozzászólást.

Csak egy kérdésre válaszolj: mindíg pontosan érsz a munkahelyedre, akkor is, ha nem indulsz el rendszeresen sokkal előbb?

Na ugye.

50 km/óránál csak az nem megy gyorsabban, aki tudatosan 40 km/órára kalibrálja magát.

És ne hidd, hogy amatőrként te többet nézed a sebesség mérő órát, mint egy "profi".

A pszichés és egyéb képességeidet pedig a
PÁV II.-ön ellenőrizd.
Talán ennek ismeretében elkezdenél gondolkodni.

Üdv. Skubidor

Mérnöktanár 2009.05.10. 18:19:12

Olvasásra ajánlom:

hir3.hu/index.php?hir=magazin&hirid=23491

A rendőrség is tévedhet... tévedhet?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása