Péter igencsak pechesnek bizonyult és a sebességmérők karmai között landolt. Úgy tűnik nagy a szigor. Kérdés, hogy van-e a rendőröknek mérlegelési joga és ha igen, mégis hol vannak a határok? Tájékozottak vagyunk-e a jogainkról és tudunk-e védekezni az esetleges igazságtalanságokkal szemben? Levélírónk számít az építő jellegű kommentekre, ahogyan mi is rátok szombaton, ahol személyesen is megoszthatjátok egymással tapasztalataitokat ezzel kapcsolatban is!
Szeretném megosztani Veletek a tapasztalataimat. Minap este jöttünk hazafelé vidékről, én vezettem, apám mellettem ült.
Kb. 55 km/h-val haladhattunk át lakott területen, majd a község (Nagykáta) végéhez közeledve, egy kanyar után, leejtőn kb. 60-65 km/h-ra gyorsultam egy pillanatra, követve az előttem haladó autóst, ami mögött a követési távolságot megtartva, kb. 50 méter megtétele után visszalassítottam kb. 50 km/h-ra, mivel az előttünk haladó is így tett. Ekkor szólt apám, hogy figyeljek, mert lehet, hogy radaroznak. (a traffipax kb. 5-600 méterre lehetett akkor tőlünk). A község vége táblánál állt egy rendőrjárőr pár, aki mérte a haladók sebességét. Az előttünk haladót, és minket is megállítottak.
Az előttünk haladót tovább engedték kb. fél perc múlva, minket azonban 5 ezer Ft helyszíni bírságra büntettek, egy cédula aláírásával együtt, melyen elismerem a szabálysértést. Az 5 ezer Ft-ot csekken kell befizetni a Rendőrkapitányság számlájára. Apám szerint az előttünk haladó kb. 58 km/h-val haladhatott, mi pedig azon a kb.50 méteren, a kanyar után, amikor felzárkóztunk az előttünk haladó mögé, 63-65-tel. A rendőr 66 km/h-s gyorshajtást mondott, a bírság cédulán alig olvashatóan otthon 63 km/h-t olvastam.
A bírság jogosságát nem vitatom. Biztos pénzgyűjtőhely, ugyanis kanyar után kb. 800 méterre a község vége tábla, egyenes, jól belátható út két oldalon 10-10 méter füves elválasztó sávval, árokkal, kijelölt gyalogátkelőhely nincs. Itt szinte mindenki legalább 60-70-nel közlekedik. Ami viszont furcsa volt az esetben:
- május 1-től a gyorshajtásra kiszabható bírság 50 km/h sebességhatárnál 30%-os túllépéstől (65 km/h - 75 km/h) egységesen 30 ezer Ft.
- igaz a rendőr 66 km/h-t mondott (pechnek tudtam be), ebben az esetben örülnöm kell, hogy csak 5000 Ft bírságot szabott ki.
- ha csak 63 km/h-val haladtam, ami a lapon van (apám szerint nem volt 66 km/h, csak kb. 60-62), akkor a jogszabály szerint bírság nem szabható ki. Persze a lapon lehet, hogy 66 van, csak az indigó miatt látszik 3-asnak.
- a rendőr azt mondta, hogyha helyszíni bírságot ír, 5 ezer Ft, egyébként 30 ezer, ha feljelent. Tehát, a gyorshajtás így kiszabható helyszíni bírságként is? A felvétel ugyanis megmarad a készülékben, azt utólag kielemezhetik, és kiszabhatják az "eredeti" bírságot is. Vajon 30 ezer Ft-ra büntettek volna a felvétel alapján, ha pl. nem állok meg a traffipaxos rendőröknél?
Mivel rendőrökkel nem szeretek vitatkozni, ezért a felvételt nem szálltam ki megnézni, amikor a rendőr hölgy visszanézte. Valószínűleg ez alapján mondta, hogy nekem 66 km/h, az előttünk haladó meg pont a "mágikus" 65 alatt lehetett azon a bizonyos 50 méteren. Törvénytisztelő vagyok, és bízom a rendőrökben, így elmondás alapján elhittem a 66 km/h-t, és aláírtam a bírságot, amit becsületesen át is utaltam a Rendőrkapitányság számlájára. Remélem, jó célra fordítják. Én úgy érzem, hogy ezzel - még ha nem is szánt szándékkal - de támogattam a Nagykátai rendőrséget.
A kedves blog olvasóktól pedig azt kérem, hogy kommentezzék, hogy velük - amennyiben történt ilyesmi az elmúlt pár hónapban - hogy jártak el az intézkedő hatóságok.
bahaman 2008.07.04. 10:57:20
agresszív gyalogos 2008.07.04. 11:02:31
A posztíró örüljön inkább, hogy csak 5 ezer lett a bünti, a posztírás helyett.
50 helyett 55-60-al menni még nem szoktak a rendőrök szívózni, 10%-ot mindig engednek, plusz általában ha valahol 50-el lehet menni, akkor 55-60 közé lövik be a radart, ők sem szörnyetegek, vagy hülyék, de ha már 60 fölött mész, akkor jogos, hogy lemeszeltek.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.07.04. 11:03:30
Egyébként csak nekem tűnik úgy, hogy május 1. óta mintha csökkent volna a követési táv az autók közt azokon a szakaszokon, ahol a helyi szokás szerint 50 helyett 60-70 a forgalom ritmusa? Mintha mindenki a rendszámtábláját rejtegetné...
Ha egy ilyen sorban én megyek elöl, ott mindenki 50-nel jön ám utánam! Viszont ha valaki bevállalja, és megelőz (60-65-ig gyorsít ehhez) akkor én is maradok a nyomában, mert nekem sem jó 50-nel menni ott, ahol a nagyobb sebesség is biztonságos (pl. út a gát tetején megy, kétoldalt szalagkorlát, nyílegyenes, jó minőségű a burkolat, nincs kereszteződés, csak épp belterületen van...) Viszont fotózzák csak le őt, és senki ne várja tőlem, hogy majd beletolhat egy trafiba, csak mert neki sürgősebb, de fotózkodni nem szeret!
Thule 2008.07.04. 11:03:52
aaaaaaaaa 2008.07.04. 11:04:31
Sergei 2008.07.04. 11:06:56
Másik oldal, örülhetsz hogy megúsztad 5000ből, és hát igen hátha jó célra forditják :)
Még egy bizonyiték hogy kamu: ha tényleg rajtad vagy a felvételen 66 km/h-val akkor igenis rádbasszák a 30as csekket, szerinted majd 5 rongyér állnak kint trafizni? Ennyire nem jófejek :)
Azt mondom neked, soha rosszabbat!!!
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.04. 11:12:41
Jobban jártál, az objektív felelősséggel együtt a bírságokat is felemelték.
Nem vagyok jártas a témában, de el tudom képzelni, h a helyszíni olcsóbb, mint a feljelentés.
porthosz 2008.07.04. 11:19:50
Azonban 51-65 között is bármikor megbüntethetnek de ott már mérlegelés alapján.
HA azon a cetlin 63 van (mindegy mit mondott a rendőr) akkor mérlegelés alapján kaphatsz 5 ezres büntit, vagy lehet hogy meg sem büntet stb de max 30 ezret szabhat ki ha jól tudom.
Ha 66al mentél volna akkor viszont erre nincs lehetősége, tehát kapásból 30 ezer lett volna a bünti.
Legalábbis én igy emlékszek hogy ez igy lett kitalálva de ha nem akkor valaki majd ugyis kijavit
digger 2008.07.04. 11:21:36
ha 65-nél többel mész, akkor nincs mérlegelési lehetősége a rendőrnek, a bírságot a közétett árlista alapján állapítja meg. Ez eddig egyértelmű.
Ettől függetlenül azon a szakaszon 50-nel lehet menni. Ha 1-gyel is többel mész, szabályt szegsz. A KRESZ-ben sehol nincs leírva, hogy lakott területen a megengedett legnagyonn sebesség 50 km/h, de ettől fölfele 15%-kal el lehet térni. Azaz szabályt szegtél, megbüntettek, szerencsédre nem estél bele az "árlistás" kategóriába. Az, hgy régebben kialakult ez a 10%-os szabály, csak afféle szokásjog. Rendőrök sem mind állatok, tudják ha arra figyelsz hogy ne menj többel mint 50, az elvonja a figyelmedet mástól. Ha tartósan átléped az 50-et, jogos a bünti.
digger
Manyizga (törölt) 2008.07.04. 11:24:38
2, ha tényleg elkövetted, akkor 30.000-ról indul, ha 50-es táblánál 65-tel haladsz.
apps.szon.hu/download/kmtippek/Hol_mennyit_fizet_gyorshajtasert.pdf
M_R 2008.07.04. 11:25:04
Ha már megállítotak talán megtekinthetted volna a - nem létező - felvételt a gyorshajtásodról...
Amíg ekkora balfékek vannak addgi a rend(?)őr(?)ök (inkább egyenruhás útonállók) is próbálkozni fognak...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.04. 11:26:45
Ban_Dee 2008.07.04. 11:29:06
Hanem az államkasszába.
Nekem ezt rendőr mondta...
Amúgy kamerás traffi jó, ha tudod, hogy lehet hogy beméri a sebességed 1 km-ről, de a rendszámot az is csak az utolsó 100-200 méteren olvassa le és úgy érvényes a felvétel.
Vidéki emberkéktől tudom (ott régebben is a háromlábú volt a 'divat' hogy ilyenkor az a teendő, hogy amint meglátod a traffit (általában jó messziről még, mivel sebességet úgy is mér ugye), akkor le kell kanyarodni, megfordulni stb.
Vagy persze nem kell gyorsan menni eleve... Én inkább maradok ennél a változatnál. :-)
digger 2008.07.04. 11:29:09
demizson bobby 2008.07.04. 11:30:17
bigZ 2008.07.04. 11:31:19
Sajnos, de inkabb szerencsere nem igy van.
Nem a rendorseget tamogattad, hanem az allami bevetelt. A birsagok a nagy kalapba mennek, amibul oszt az allam bacsi a rendorsegnek, azonbelul a nagykatainak. De a bevetelhez gyakorlatilag semmi kozuk a rendoroknek.
Azert szerencsere, mert akkor sokkal pofatlanabbul birsagolnanak.
Riasom 2008.07.04. 11:31:31
Ugyanitt (Szob "város", a széles, biztonságos főút ellenére végig 40-es korlátozással) már engem is mértek be, 57-tel mentem szerintük, magát a mérőautót én se láttam, de "szerencsére" leállítottak utána, úgyhogy megúsztam 5 ezerrel.
iga 2008.07.04. 11:32:07
Azért lőjük be (általában +10%-ra) a határt, mert autód sebességnérője nem pontos. Közép-mutató állásnál is kb plusz-minusz 5% az eltérés. Bármely hivatalos sebességmérő műszer 2 %-on belül mér.
Teszteld a kocsidat GPS-el.
Bármely alacsonyabb büntetés jóindulat kérdése, a cél nem a büntetés, hanem az elrettentés.
Bélabácsi 2008.07.04. 11:39:32
M_R 2008.07.04. 11:40:41
Országutak vámszedői
Éjfél után az alsó rakpart, tövig nyomom a gázt.
Elém ugrik egy szürke varjú, rám hozza a frászt.
Kormányon a kezem, elő a flekni na meg persze a lé,
Pedig a sajtó szerint a korrupció már nem divat errefelé.
Le akarnak venni és kötözködnek minden apró szaron,
Inkább az ellopott autómat keresnéd meg, te tányérsapkás barom.
A bűnüldözés kishazánkban remekül funkcionál,
A tilosban parkolókra akasztófa vár.
Kocsiban punnyadsz egy bokor mögött és vakut villogtatsz,
Biztonságunk érdekében egy tízest zsebre raksz.
Tudom, hogy tetszik neked az egyenruha, itt igazi macsó lehetsz,
És a traffipaxból lenyúlt lóvén érettségit vehetsz..
hulyemagyar 2008.07.04. 11:48:10
3% eltérést eleve belekalkulálnak.
Trafi által mért érték - 3% = a te sebességed.
aDoayen@HWSW 2008.07.04. 11:49:15
60 ropi
suxx
azóta beleállok a fékbe, nem érdekel mennyire anyázik a mögöttem jövő. ja és mikor egy hétvégén full betartottam minden speed limitet, illetve a pályán is kicsit lassabban mentem, 1,5 literrel lett kevesebb a fogyasztás :) vhogy be kell hozni a büntit.
Laczi 2008.07.04. 11:50:51
renesis 2008.07.04. 11:51:49
leaping cat 2008.07.04. 11:52:46
Másodszor, ennek alapján örülni kell, hogy csak 5 eFt-ra büntettek, de hogy erre volt-e mérlegelési joguk, az kérdéses, de mégegyszer biztos nem büntethetnek meg.
Harmadszor, úgy vélem, hogy az alsó sáv alatti sebességtúllépés nem büntetendő (50-ig 30%, 50-100 20%, 100 fölött 10%)
renesis 2008.07.04. 11:52:55
Wolf, a problémamegoldó 2008.07.04. 11:56:17
(Kéretlen) jótanácsok gyorshajtási esetekre:
1) SOHA, SEMMIKOR, SEMMILYEN körülmények között nem szabad elismerni semmit a helyszínen.
2) A szabálysértés tényét rögzítő papír aláírása előtt PONTOSAN és TÉTELESEN át kell olvasni, hogy helyesen írt-e rá mindent az intézkedő rendőr. Voltak már galibák abból, hogy vakon aláírtak olyan papírt amin nem minden felelt meg a valóságnak. Később az ember már hiába sipákol, hogy "denemisúgyvoltazbíróúr".
3) Érdemes a pár hét múlva megérkező rendőrségi határozatot első körben megfellebezni és enyhítést kérni, később amennyiben a fellebezés elutasításra kerül, akkor akár bíróságra is vinni az ügyet.
Ezt csak súlyosabb ügyekben (pl. 50.000 Ft büntetés+időszakos jogosítvány elvétel) érdemes megtenni. 5-10.000 Ft büntetés miatt nem érdemes nagyon ugrálni. Tudja be az ember annak, hogy hülye volt, nem figyelt, gyorsan ment, ez van. A jogosítvány elvétel és/vagy súlyosabb pénzbüntetés más kategória. Egyrészt a fellebbezéssel és az ügy bíróságra történő elvitelével időt lehet nyerni, másrészt lehetőséget, hogy enyhítsék a büntetést. Súlyosbítani sosem fogják, ergo az ember csak nyerhet a dologgal. Max. a bíró helyben hagyja az ítéletet, de ilyenkor sem veszt az ember semmit.
4) Természetesen mind a helyszínen intézkedő rendőrökkel szemben, mind a levelezés során és a bíróságon is a tőlünk elvárható MAXIMÁLIS UDVARIASSÁGGAL és TISZTELETTEL viselkedjünk. Akkor is ha nincs igazunk. Ez csak előnyünkre szolgálhat.
Üdv.: Wolf
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 11:58:21
Igen, a rendőrök KÖCSÖGÖK voltak! Hogy a rákban tudta a lézerrel megállapítani, hogy mennyivel ment a hátsó autó? Nem tud rámérni, mert az előtte haladó takarta. Szóval bemondott egy has értéket, a csávó meg fizetett. A rendőrnek meg - érdemi - bizonyítéka nem volt, tehát elkezdett 30.000 -rel fenyegetni, hogy inkább az 5-t válassza a delikvens, tehát KÖCSÖG volt. Arról nem is beszélve, hogy a faluból kivezető úton -kaszálási célból - mér, nem az iskola előtt, ahol kéne - biztonsági célból.
Ugyanezt velem is eljátszották már, csak én basztam fizetni - azóta is várom a hivatalos levelet... (2 év)
Sergei 2008.07.04. 12:00:08
tutti 2008.07.04. 12:04:04
Nyíregyháza, Debreceni út felüljárón lefelé, 2x2 sávos út, a környéken semmi lakóház, 70-es tábla indokolt lenne, de sima 50 van.
Mennek előttem külső és belső sávban egymás mellett centire 50-el. Orruk előtt vált pirosra a lámpa. Ott állunk 10 percet következő zöldig.
Legalább ha valaki betartja a hülye szabályt hülye helyen, akkor a másikkal ne csesszen ki.
Arról nem is beszélve, hogy kicsit arrébb, ahol már van néhány lakóház olyan tábla van az egyenes 2x2 sávos úton km-eken át, hogy 22-05-ig 30 km/h. Most az ott lakók nyugodt álmáért? Az én álmomat ki védi a zajtól? vagy mi a ...-ért vannak ilyenek?
Kellene valami internetes portál, ahol szépen ott van a sebességkorlátozó táblák adatbázisa.
Az lenne a mérvadó, magyarázattal és indoklással. És hozzá lehetne szólni, lehetne kérdezni. Akkor betartanám, meg úgy érzem betarthatóbb szabályok lennének. Így tiszta káosz az egész. Épp 1-2 emberkének a kedvén és hangulatán múlik szinte, hogy hová milyen tábla kerül.
dicky 2008.07.04. 12:08:26
Na, de ebben az országban nem az a lényeg, hogy a szabályokkal a balesetveszélyt csökkentsük, hanem az, hogy minél több embert lehessen megbüntetni.
szépmező 2008.07.04. 12:14:09
Igenis van mérlegelési lehetősége a rendőrnek. A város határánál, tök üres úton, miért basztatni bárkit is?
És jön a szokásos közhely: vajdamobilt vajon megállítanak? Nagydarab ódis arcot vajon megállítanak?
A rendőrség vagy elszánt hülye okoskodók gyülekezete, vagy cinikus bűnözőké.
Nagyon kevesen vannak közöttük a tisztességes szándékú népek.
senki 2008.07.04. 12:14:48
A kiszabott bírság állami bevétel, nem a kapitányságé.
A rendőr csak akkor mondja, hogy gyorshajtás, ha azt a műszer mérte és rögzítette. A mai műszereknek nemcsak törölhető, hanem belső, törölhetetlen memóriája is van, amit rendszeresen ellenőriznek, ezzel is szűkítva a zsebre bírságolók dolgát (ugyanis a műszer automatikusan indul gyorshajtás esetén és nagy gebasz van, ha találnak olyan gyorshajtást a belső memóriában, aminek nincs nyoma a települési naplóban). A jogszabály alapján 50 km/h + 30%-tól van közig. bírság, de a rendőrség itt is figyelembe veszi a műszer hibahatárát, és azt az állampolgár javára írja, tehát a tényleges közig bírság a 30% meg a műszer hibahatára után számolható ki.
A kommentelő valószínűleg 66 km/h-val ment, és a műszer hitelesítési naplójában +-3 km/h-t állapított meg az Országos Mérésügyi Hivatal, ezért került 63 km/h a csekkre és ezért nem volt közig. bírság, lehetett rendezni helyszíni bírsággal.
Egyébként ha valaki közig. bírság mértékű gyorshajtást követ el, azt helyszíni bírsággal - még 20.000 ft-al - sem tudja rendezni.
zebegeny 2008.07.04. 12:16:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.04. 12:16:57
Én vagyok 2008.07.04. 12:19:23
Minden más (elöl haladó követése, indigó, apuka hogyan ítéli meg a helyzetet) csak mellébeszélés.
sezlony 2008.07.04. 12:21:25
3000 Ft helyszíni, sárga csekken.
Brigi "B. A." főnöke 2008.07.04. 12:25:27
"Kb. 55 km/h-val haladhattunk át lakott területen"
--hmm, semmi tól-ig, a kb az kb. (pontos érték) :)
"leejtőn kb. 60-65 km/h-ra gyorsultam egy pillanatra,"
itt már van tól-ig, de csak 1 pillanatra! (megintcsak pontos érték) :D Szeretnék ilyen képességekkel rendelkő autót.
"vége táblánál állt egy rendőrjárőr pár, aki mérte a"
Gyűrű volt az ujjukon? :D
"Apám szerint az előttünk haladó kb. 58 km/h-val haladhatott,"
Valamit tud az öreg, én is szeretnék ilyen lenni.
"mi pedig azon a kb.50 méteren"
Nos, ott elég sok minden történhetett, lásd az előző bekezdés...
"felzárkóztunk az előttünk haladó mögé, 63-65-tel."
Pedig direkt szólt az öreg...
"- igaz a rendőr 66 km/h-t mondott (pechnek tudtam be), ebben az esetben örülnöm kell, hogy csak 5000 Ft bírságot szabott ki."
Igen, a történetben valószínű ez történt. Tudod, a visszatartó erő...
"ha csak 63 km/h-val haladtam, ami a lapon van (apám szerint nem volt 66 km/h, csak kb. 60-62),"
Szerintem faterodat keresni fogják forma1-es csapatok hamarosan.. :D
"A kedves blog olvasóktól pedig azt kérem, hogy kommentezzék, hogy velük - amennyiben történt ilyesmi az elmúlt pár hónapban - hogy jártak el az intézkedő hatóságok."
Én a rendőr állítása szerint 58-al mentem, szemrevételezte a gumik állapotát (meg volt elégedve, 25 éves az az autó ugyanis, a gumi meg 3 hónapos prémium kat.), figyelmeztetett, hogy a továbbiakban tartsam be a szabályokat, és további jó utat kívánt.
beste 2008.07.04. 12:26:02
A négyes ponttal maximálisan egyetértek. Ez kapcsolódik kis részben az egyes ponthoz is. Én, ha eddig hülyeséget csináltam, udvariasan, egymás kölcsönös tiszteletben tartásával megbeszéltem a rend éber őreivel a szituációt és a miérteket. Ha hibáztam (igen, volt ilyen szándékos is, meg nem szándékos is), elismertem. Soha, semmilyen hátrányom nem volt ebből, sőt, azt gondolom, hogy a nem számottevő mennyiségű bírságaim ezért (is) voltak mindig minimális szinten.
A 2. pont teljesen igaz, és felhívnám a figyelmet arra, hogy ne csak ezt a papírt, hanem életünk összes fontos dokumentumát is (adás-vétel, stb.) hasonló precizitással olvassuk és értelmezzük.
A 3. pont: hmm.. esete válogatja, bár általánosságban igaz.
(Egyébként szenzációs jól összeszedted ezeket a tanácsokat, gratula)
maydayray 2008.07.04. 12:31:50
Riasom 2008.07.04. 12:39:43
"a vidék" az emberek kb. 99%-a számára az ország nagyobb városokon kívüli részeit jelenti, ez van. Én is vidéken lakom (véletlenül éppen a nikkedről elnevezett faluban :) ), de sose zavart, ha így hívják.
Bártfai Gergő úr · http://www.siriusmodul.hu 2008.07.04. 12:59:31
porthosz 2008.07.04. 13:00:45
Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat. "
Luxemburgban mennyi az átlagfizetés? :)
EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:08:35
azért ezt a tulajdonságát irigylem a faternak...
Navarone 2008.07.04. 13:09:14
Szégyelljék magukat, és kívánom, hogy egy ilyen pampogó, mint ő maguk, csapja el a gyereküket!
Káposztakukac 2008.07.04. 13:11:08
nem kell aggódni emberek, AB előtt az ügy. úgy megbukik ez az egész objektív felelősség, mint a szar.
ács ferenc 2008.07.04. 13:12:07
ergó felemelték a megengedett sebességet 65-re.
tetszik ez a nulla tolerancia
MP 2008.07.04. 13:15:45
KaPé 2008.07.04. 13:17:11
Ursula 2008.07.04. 13:18:43
Na itt szoktam leszakadni az előttem haladóktól, és mögöttem kialakut egy fél kilóméteres kinvoj. Taxis ilyenkor jön úgy a seggembe hogy lámpáját már nem is látni, és egyesek nekiállnak előzni a záróvonalon.
Ez a legkedvencebb 50-es táblám.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.07.04. 13:18:57
A felháborodás jogos, de a gyerekeket hagyjuk ki! Még szóban/kommentben is!
wombat bt 2008.07.04. 13:26:00
dzsoja 2008.07.04. 13:31:35
és vesszenek a nyugdijasok is :)
70 év fölött meg ne vezessetek !
tutti 2008.07.04. 13:32:57
Megoldás? A hatóság számonkérhetősége!!! Monopólium van, amivel visszaélnek, lustaságból. Meddig marad ez így, örökre?
hoseman 2008.07.04. 13:32:59
renegade 2008.07.04. 13:33:35
kispia 2008.07.04. 13:49:43
EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:49:44
ColT 2008.07.04. 13:52:38
Elég jól meg lett mondva hogy nincs joguk mérlegelni.
Sztem mássz be a rendőrségre és kérd el a bünti eredetijét, hátha rajta van mennyivel mentél (bár hgy a 6-os hogy tud 3-asnak látszani? ). Meg kelett volna nézni a felvételt, mert ha nem annyi van rajta mint a büntin akkor már mehet is a feljelentés.
-Az előtted haladót ha gyorsabban ment akkor miért engedték el? Ha nem ment 65-nél gyorsabban akkor miért állították meg?
-A rendőrök is menjenek az anyjukba sünt szarni. Gyakorlatilag jobban félek tőlük mint a barom módon közlekedő autósoktól. És lehetőleg dugják fel az 5000-esüket.
Joejszaka 2008.07.04. 13:53:23
A rendőr jófej volt, örüljön.
EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:55:16
az van, hogy a szervizben aláírod, hogy "ekkor" átvették tőled a kocsit "ennyi" benzinnel és "ennyi" óraállással (sőt azt is beírják, hogy mit hagytál a kocsiban, cd, gyerekülés, stb), mikor kész, akkor aláíratják, hogy "Ekkor" visszaadták.
Ha később elővesz a rendőrség vagy az autópályások, vagy a ventrum, akkor lobogtatod a papírt.
Ha pedig nem ilyen papírt ad a szervíz és te nem is kérsz ilyet, akkor fizetsz te helyettük. Egyszerű mint a szívószál.
labi 2008.07.04. 13:57:15
kilincs 2008.07.04. 13:59:00
A tablazat altal NEM tarifazott esetekben valoban a rendor merlegeles alapjan helyszini birsagot szabhat ki, mert az a NORMÁL szabalysertes kategoria maradt!
A durvabb (fixen tarifazott) esetek viszont ne m a SZABALYSERTES kategoria mar...hanem a zero tolarencia torveny hataskore...es ekkor ervenyesul a tabella!!! NEM LEHET az 50>>65 esetet szabalyserteskent elbiralni...
Az, hogy kirol keszult a foto az az autok kozti kovetesi TAVOLSAGTOL fugg....
Velhetoen az elso szolaltatta meg a cuccot, de
mivel az az auto ismeros volt a kezelo vart ...es a masodiknal rogzitette csak a kepet....
A 66 amit emlitett velhetoen a megszolalaskori tempo volt(ezert emlekezett ra annyira) ...a 63 pedig az amire lassultal, mire fotot tudott kesziteni (ki engedte a kepbol az elsot)
Az ismeros megallt ...mondtak neki "no para"
van balek ..es szerncsed volt, hogy mire a kpe keszult mar csak a 63 maradt a tempod.
Igy CSAK szabalyserets (max 30eFt) es ne mzero tolarencia (min 30eFt) ...es azert CSAK 5 eFT mert tudta szivat epepn az ismeros helyett
Szerintem ez tortent...
EÖ (törölt) 2008.07.04. 13:59:18
pontosabban:
OMH hiteles kilométer óra
A BME-n oktatják OKJ-s tanfolyam, 40 óra elmélet és 12 óra gyakorlat :)
hepibipbip 2008.07.04. 14:06:34
grigorij (törölt) 2008.07.04. 14:11:28
Szerintem, meg ha intenek és nem állsz meg, akkor nem 30 ezerre fognak büntetni... Kicsit magasabb lesz a költséged...
Ha meg nem intettek, akkor mi a francnak álltál meg?
deneware 2008.07.04. 14:19:58
italoscalvino 2008.07.04. 14:22:59
" maydayray 2008.07.04. 12:31:50
Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat. "
Luxemburgban mennyi az átlagfizetés? :)
Most komoly, hogy ettől függ, hogy betartjuk-e a szabályokat? Én a 10%-ot is faszságnak tartom, és pláne azt, hogy valaki arra hivatkozik, hogy ha a sebességmérőt figyeli, akkor nagyobb a balesetveszély. Hát nem is kell. Ahhoz, hogy folyamatosan, megbízhatóan 50 alatt menjél, csak annyi kell, hogy ne akarja minden áron, folyamatosan 50-nel menni. Ahol 50 km/h a sebességhatár, ott az a maximálisan megengedhető sebesség. Ha nem akarod megszegni a szabályt, akkor használj tempomatot, vagy menj 45-tel.
Utálom, hogy nálunk nem a szabályokat akarja betartani (és betartatni) senki, hanem a kiskapuk meg a tűréshatárok pontos ismeretét. Alig volt olyan hozzászóló, aki szóvátette volna, hogy a posztoló szabályt szegett, és büszke is volt rá, azzal kezdte, hogy kb. 55-tel ment végig a lakott területen.
lyukrafutó 2008.07.04. 14:24:20
főleg a szélsőséges véleményeket szeretem: a rohadj meg te visszaeső bűnöző (szerencsétlen gyorshajtó), meg a mindenki köcsög aki nem az én tempóban robog (záróvonalon előző donorjelölt). Közben az utakon mi mindannyian mindkét viselkedést megvalósítjuk időnként. Nagyon ritka aki néha nem.
ilyenisvan 2008.07.04. 14:24:24
Annak idején úgy kalkuláltam, hogy évi mondjuk 20ezer belefér a büntetésbe. Na akkor 5 év alatt összegyült 100ezer tartalék erre :-)
Szóval még mehetek gyorsan egy ideig...
Hozzáteszem, hogy mindemellett ésszel hajtok, nem volt balesetem, de hülyeségnek tartom, hogy ott ahol 80-al mehet egy kamion, egy személyautónak is annyival kell menni. Ez van, tudom - szabályt sértek. Viszont ittasan _sose_ vezetek :) Valamit valamiért :)
BitPork 2008.07.04. 14:29:24
Wolfnak nagy vonalakban igaza van, de kiegészíteném kicsit:
A fellebezés, amennyiben kéred bírósági tárgyalás megtartását, az ítélethozatal után(annak valós tartalmától függetlenül) egy eljárásügyi költséggel jár ami automatikusan a kérelmezőt terheli. Tavaly ez olyan 21ezer forint körül volt.
A tárgyalás során minden hivatalos ÍRÁSOS dokumentumot be kell nyújtani támogatás gyanánt, különben bemondásra a bíró kiröhög. Ez alatt értem h ha van rokkant a családban, ha a munkádhoz kötelező a jogosítvány, esetleg külföldön dolgozol.
A meghozott szabálysértési bírságot soha senki nem fogja neked enyhíteni! Ha már eljutsz a bíró elé, javaslom ismerd el a hibádat és olyat kérj amit valóban meg tud tenni: pölö h a jogosítvány elvételt, a fenti dokumentumokra hivatkozva, váltsa át pénzbírságra, amit részletekben be tudsz fizetni.
Ocsy 2008.07.04. 14:29:39
Viszont azon eléggé erősen csóváltam a fejem a hozzászólások olvasása közben, hogy mekkora sötétség honol a buksikban erről az egész zéró-tolerancia és közigazgatási bírság dologról... Kb. akkora, mint a Kresz értelmezésével kapcsolatban. Vagy a körforgalomban történő közlekedésről. Azért jó, hogy mennyien mennyien vezetnek kis hazánkban autót úgy, hogy az alapvető dolgokkal tisztában lennének... Pedig ez a része a dolognak pont az ő érdekük, az ő zsebükre megy. Ahogy átfutottam a hsz-okat, talán csak KáPé és Káposztakukac vágja, hogy miről is van szó (ha volt még valaki, akkor elnézést).
Na, akkor próbáljuk meg: Attól, hogy kaptunk egy ilyen kis "árlistát", amit sokan idézgetnek, hogy ilyen meg olyan százalék fölött fix ennyi meg annyi a bírság, a már sok éve hatályban lévő szabálysértési tételek még nem változtak. Csak éppen az új rendeletben (410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet) nevesített esetekben, amilyen pl. a bizonyos mértéket meghaladó gyorshajtás (de van még más is, a vasúti átjárón történő áthaladástól a környezetvédelemig), nemcsak az eddigi szabálysértési, hanem egy új, közigazgatási eljárás is indul a szabálytalan autós ellen. Ha a gyorshajtás nem éri el a rendeletben meghatározott szintet, akkor a régi, szabálysértési eljárásban büntetik meg az illetőt. Az most marhára mindegy, hogy 50-es táblánál 51-gyel vagy 60-nal ment, egyik sem 50, a tábla értelmezése pedig nem az, hogy a táblán látható szám+10% a megengedett, mert a trafi arrra lő, hanem 50 a megengedett, és aki afölött megy, az szabálysértést követ el, ami szabálysértési bírságot vonhat maga után. Ez lehet pénzbírság, akár 5000 Ft, akár szóbeli figyelmeztetés is, amit valószínűleg a posztban szereplő másik autós is kapott. Itt az is bejátszhat, hogy mondjuk a másik is gyorsan ment, de neki nem volt büntetőpontja, ezért elengedték, a posztolónak meg már volt, ami súlyosbító körülmény, de ezt nem tudhatom.
Tehát, a fentiek arra vonatkoznak, amikor a sebességtúllépés nem éri el a rendeletben meghatározott értéket. Ha viszont eléri, vagy meghaladja, akkor a szabálysértés ugyanúgy fennáll, csaképpen egy közigazgatási eljárás is indul. Ilyenkor a különbség a szabálysértési eljáráshoz képest, hogy a rendőr nem mérlegelhet, hogy büntet, vagy figyelmeztet, hanem mindenképpen megbünteti a delikvenst a sebességtúllépésért "járó" pénzösszegre, ami a rendeletben benne van. Ez tehát a KÖZIGAZGATÁSI eljárási része a dolognak. De ugyanakkor folyik egy SZABÁLYSÉRTÉSI eljárás is, amivel kapcsolatban csak annyi kitétel van, hogy ennek keretében pénzbírság már nem szabható ki, ha a közigazgatási bírságot kiszabták. Ott van viszont a büntetőpont, a jogsi elvétele: ezeket mind a szabálysértési eljárásban vetik ki.
Röviden:
- ha a sebesség túllépése kismértékű, nem éri el a rendeletben megadott mértéket: rendőr mérlegelhet, büntet-e, ha igen, mennyire, de csak szabálysértési eljárás van
- ha a sebesség túllépése nagyobb, eléri a rendeletben megadott mértéket, akkor pénzbünti mindenképpen van a közigazgatási eljáráson belül, a többi pedig a párhuzamosan futó szabálysértési eljárásban dől el.
NINCS tehát olyan, hogy az "új rendelet" csak 30%-os túllépés felett büntet, tehát alatta 0 Ft-os csekk, meg hasonló butaságok: alatta is kell fizetni, de az a rendőrre van bízva, és nem közigazgatási, hanem szabálysértési bírságnak hívják.
Teccikérteni? :-)
Michael Mont 2008.07.04. 14:30:31
Ha már elkezdtünk itt jogászkodni, akkor lássuk a jogszabályi tényeket. Előre szólok, hogy baromira hosszú lesz, bocs, ez szakmai ártalom.
1. Az okozhatja az értetlenkedést, hogy ugye május 1. óta az ún. objektív felelősség elve alapján IS lehet ún. közigazgatási bírságokat kiróni az autósokra. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény új 21.-21/B. §-ai alapján a gépjármű üzembentartója, ha pedig bizonyíthatóan nem ő vezetett, a gépjármű tényleges használója, felelősségre vonható többek között a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A részleteket kibontó 410/2007. Korm. rendelet mondja ki a mellékletben, hogy ez konkrétan azt jelenti, hogy ha valaki az 50-100 km/h közé eső tilalmat legalább 20%-kal túllépi (itt 20% van, és nem 30 %, mert az az 50 km/h alatti sebességkorlátozás esetén van, lsd. a Korm. rendelet melléklete), akkor 30 ezer forintos bírsággal sújtható.
Mit is jelent ez ebben a konkrét esetben, az objektív felelősség alapján hogy is lesz ez a bírság dolog?
- az üzembentartót kell megbüntetni főszabály szerint
- ha a megengedett legnagyobb sebességet, ami az esetünkben 50 km/h, legalább 20 %-kal túllépi, tehát minimum 60 km/h-val hajt (ez történt a postban írt esetben)
- ebben az esetben 30 ezer forint lesz a bírság
- ezt a büntetést a rendőrségnek 60 napon belül kell kiszabnia és a jogerőre emelkedést követően 30 napon belül megfizetni, ha az üzembentartó nem tud jogszerűen mentesülni a kifizetés alól.
Menjünk tovább.
2. Amit mindenki kihagyott a számításból, hogy a jó píárral rendelkező objektív felelősség bevezetése nem jelenti azt, hogy a jó öreg szabálysértési eljárást el kellene felejteni. 2008. május 1. előtt ugyanis ún. szabálysértési eljárás során rótták ki a gyorshajtókra a pénzbüntetést. Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. Korm. rendelet ma is tartalmazza a 43. §-ában a sebességkorlátozás jelentős túllépése nevű szabálysértést, amiért 60 ezer Ft-ig terjedő pénzbírsággal lehet sújtani az elkövetőt.
És most jön a lényeg: ugyanez a jogszabály tartalmazza az 54. §-ban a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése nevű szabálysértést, ami gyakorlatilag bármilyen, külön szabálysértésként nem nevesített KRESZ-szabály megsértése esetén max. 30 ezer Ft pénzbírságot tesz lehetővé.
Ebből mi következik? Mikor fognak szabálysértési eljárásban büntetni és kit?
- szabálysértés esetén nem az üzembentartót kell felelősségre vonni, hanem azt a személyt, aki a szabálysértést elkövette, ebben az esetben tehát a sofőrt (régen ezért hivatkozott mindenki arra, hogy a hozzátartozója vezette az autót, mert rá meg nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, a rendőrség meg nem tudhatja meg, hogy ténylegesen ki vezette az autót)
- 50-es tábla esetén ez alapján elméletileg már 51 km/h-val való haladás esetén is megbüntethető vagy (az csak a rendőrök méltányosságán és a mérőműszerek tökéletlenségén múlik, hogy köztudottan 10%-ot ráengednek a rendőrök)
- a túllépés esetén max. 30 ezer Ft-os bírságot kaphatsz, amit nyilván súlyoznak, és 55 km/h-nál nem ugyanannyira fognak büntetni, mint 80 km/h-nál.
- ezt a bírságot helyszíni bírság formájában is ki lehet szabni (3 ezer és 20 ezer Ft között, ez a szabálysértési törvényből következik) Nyilván ez történt ebben az esetben is.
3. Most jön a végső kanyar. A már idézett 1988. évi I. törvény 21/B. § (1) bekezdése kimondja, hogy lehet ugyanazért a gyorshajtásért egyszerre az objektív felelősség alapján az üzembentartóval szemben közig bírságot, a ténylegesen vezető sofőrrel szemben pedig szabálysértési bírságot kiszabni! (egyedül azt nem lehet, hogy az üzembentartót bünteted meg kétszer)
Tehát kedves posztíró, az lesz az igazságtalanság és a jogszabályellenes rendőri mérlegelés, ha 60 napon belül nem fog a gépkocsi üzembentarója egy 30 ezres csekket kapni (már feltéve, ha nem Te vagy az üzembentartó, mert akkor megúsztad az 5 ezer Ft-tal)
4. Szóval kéretik abbahagyni a buziköcsögrendőrözést, meg a hülye itt mindenki, csak én hajtok gyorsan teljesen igazságosan, mert egyrészt ezek a dolgok le vannak fektetve jogszabályokban, másrészt, és ez fontosabb, azt mindenk belátja, hogy ami ma Magyarországon zajlik a közutakon, az tulajdonképpen oroszrulettezés, és igenis büntessenek meg a rendőrök mindenkit minden szabálysértésért, mert évente 1200-an halnak meg Mo-n a közlekedés során, és ez egyszerűen nem normális dolog! (csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)
Üdv, és még egyszer bocs:
Michael Mont
juanhu 2008.07.04. 14:35:52
Nincs igazad: nekem már enyhitett biróság szabálysértési birságot. Megbüntettek az út szélén álló rendörök és eltörölte a birságot (10ezer Ft-ról 0 Ft-ra).
lápi lidérc 2008.07.04. 14:49:11
"Bármely hivatalos sebességmérő műszer 2 %-on belül mér."
Marhaság. Az autók sebességmérője 10%-os pontosságú műszer, és mint tudjuk, műszereknél a pontosságot a végkitérésre mérik.
Ezért is volt eddig nem 55, hanem 63 km/h-ra beállítva a trafipax (25%).
Don Zozi 2008.07.04. 14:50:01
Városhatárt jelző tábláig a sebbességkorlátozás 50! Nem mindegy hogy hol mérnek? A 60,63,66 akkor is szabálytalan!!!
Úgy tudom, hogy csak a közzétett sebességtúllépések esetén él a zéró tolerancia. Ha túllépted, de a határ alatt vagy akkor lehet helyszíni bírság. Vagy nem?
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 14:53:41
Jogilag persze mindegy. De ha így mérnek, akkor a közönségben erősítik azt a képet, hogy lehúzásra mennek, ha viszont iskolák, óvodák előtt, meg tényleg veszélyes helyeken mérnének, akkor azért másképp nézne ki a dolog és haszna is lenne... (mármint a közlekedésbiztonságot illetően)
lápi lidérc 2008.07.04. 14:56:33
"Luxemburgban zéró tolerancia van: 50 helyett 51 és már buktál is, de elég sokat."
Kamu.
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 14:58:20
Igen uraim. És most egy kockafejű jogász-véleményt hallottak...
(csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)"
- de az is lehet, hogy ez nem a közlekedési morálnak köszönhető, de ez téged már nem érdekel. Vezettél már Németországban???
BitPork 2008.07.04. 15:06:01
kac1ster 2008.07.04. 15:07:55
( Annál is inkább, hogy szó nélkül aláírtad.)
guderian 2008.07.04. 15:07:57
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 15:15:10
Tehát amíg 75 kmh-val ment az illető lakott területen, addig egypár 10.000-ressel megúszta a dolgot, felette kapta a 3-6-9 hónapi jogsielvételt, durva esetben akár többet, amikor is újra kellett vizsgázni. Szerintem ez korrekt volt, aki kicsit túllépte, mert sietett, az fizetett, aki nagyon , mert fasz, azt agyonvágták. Legalábbis elméletben. A probléma szerintem a gyakorlati megvalósítással volt: nem volt elég rendőr.
(Most van, mert a zöldek is beléptek, de ahelyett, hogy két helyen lennének, 4 rendőr ül egy autóban - lehet azért, hogy könnyebben erőszakoljanak nőket? :-)
Ehelyett most közzétették az új táblázatot. Ami olyan összegeket tartalmaz, hogy hanyattesel tőle. Osztrák kollégám mondta, hogy többször is elkapták otthon 180-190 kmh-val autópályán és 100 EUR volt a bünti. Nálunk ez - most nincs kedvem táblázatozni, de - minimum 400. És akkor hasonlítsd össze a két ország minimálbérét.... mi ez, ha nem adógyűjtés.
Ez az, ami kurvára inkorrekt és lehúzás.
Inkább csinálnák azt, amit a sógorok, hogy minden kibaszott falunak van egy yardja. De a büntetés nem 500 EUR, vagy csak annak, aki kapitális baromságokat csinál...
Michael Mont 2008.07.04. 15:30:52
Közlekedési bűnöző:
1. Kockafejű vagy Te. (amúgy meg tök mindegy, hogy jogász vagy nem jogász véleményét hallottad, ha megbüntetnek, a nem jogász rendőrtől is ezt fogod hallani)
2. Jellemző, hogy azt gondolod, hogy csak férfiak olvassák a blogot...:-) ("Igen Uraim")
3. Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak. (azt nem tudom, hogy a kisbuszt miért engedték el, lehet, hogy ismerős volt)Azzal viszont tele van a hócipőm, hogy a nyilvánvaló tények ellenére is egy csomóan a rendőröket szeretik szidni, meg bennük keresik a hibát... meg a tanárokban, meg a vállalkozókban, meg a köztisztviselőkben stb. stb....akkor is, ha a napnál is világosabb, hogy adott esetben nincs rá okuk. Ez egyszerűen igazságtalan.
4. A jogszabályoknál árnyaltabban látom a képet a magyarországi közlekedési helyzetről, szerintem a HVG néhány hete tökéletesen, precízen, minden körülményre kiterjedően adott tájékoztatást erről. Lsd.: hvg.hu/hetilap/200715HVGFriss116.aspx
5. Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon? Nem igaz, hogy valaki tagadni akarja, hogy Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van!
6. Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)
Üdv:
Michael Mont
név 2008.07.04. 15:30:53
ha nem vagy biztos benne, hogy jogos ne írd alá a helyszíni bírságot, mert azzal elismersz visszavonhatatatlanul mindent...
egyébként ezért nem tartom be a speed limitet. semmi értelme... így is megbűntetnek, úgy is, de lagalább haladok :D
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 15:42:56
Ez miért is jellemző?? Mire következtetsz ebből? Szerinted kopasz vagyok és Audival járok? :-)
"Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak."
Dehogynem hibáztak, sőt tudatosan átb..ták a fickót, mert a leírtak szerint NEM MÉRHETTÉK BE. Nem lehetett a kezükben bizonyíték, ami alapján meg lehetett volna büntetni!!!
"Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon?"
Évi 50-60.000 km. Ebből 10.000 legalább Németországban és Svájcban. Hogy a HVG mit ír az egy másik téma, de Németországban is simán kivág eléd az 1.1-es Corsa a beslő sávba. Esetenként durvábban, mint itthon.
"Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van! "
Biztos van ,de nem az a megoldás, hogy agyonb...uk a népet, hanem az, hogy az igazi nagy balfékeket kiiktatom. És arra a régi büntetési rendszer is alkalmas lett volna, ha betartatják. Eezért gondolom, hogy semmi másról nincs szó, mint lehúzásról.
"Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)"
Jah.... hát jogszabályokkal nem lehet vitatkozni, mert az a Biblia, ha egyszer leírták. A kérdés csak azt, hogy aki írta, az valaha ült-e már hosszabb ideig autóban, vagy csak hétvégén a kocsmáig vagy a templomig gurul el vele? Meg hogy mi az igazi célja a jogszabállyal.
juanhu 2008.07.04. 15:47:15
Hát, ez már szörszálhasogatás szerintem, mindenestre a biróság azt mondta, hogy hibás vagyok, figyelmeztetésben részesit, de a birságot eltörli. Ez szerintem enyhités (a büntetés enyhitése, mert egy része megmaradt).
Az más kérdés, hogy ebben ez esetben a rendörök voltak egyértelmüen köcsögök. Nem, egyáltalán nem mindig azok, több esetem volt, amikor a rendörök jófejek voltak, mint amikor nem.
Mondjuk én sose fizetek le rendört. Úgy állok hozzá, hogy inkább kifizetem a háromszorosát birságra. Ebben az esetben viszont jogtalannak éreztem a feljelentést, ezért fellebbeztem. A két motoros rendör (akiket még a normál rendör társadalom is utál) viszont egyértelmüen a pénzre mentek, amit nem voltam hajlandó adni, ezért jelentettek fel... nem jött be, nem fizettem.
kilincs 2008.07.04. 16:02:47
Egy ujabb szabalysertesi esetben.... a biroi figyelmeztetes okan.
Tehat valoban enyhites lett a vege.
Michael Mont 2008.07.04. 16:30:58
- Viccesnek gondoltam, hogy ezzel a megszólítással adottnak veszed, hogy autós blogot csak férfiak olvashatnak, nők nem, ez szerintem arra a fajta gondolkodásra vall, mint amikor az előtted hibázó/bénázó vezetőre látatlanba rámondod, hogy "na, biztos nő...". Ez meg azt gondolom, hogy igaztalan. Nem tudom, hogy miért gondolod, hogy kopasz audisnak véltelek?!
- Honnan gondolod, hogy nem lehetett a kezükben bizonyíték? Azt írja a poszt, hogy a követési távolságot betartva, kb. 50 méterrel ment az előtte haladó mögött. Én nem tudom, hogy mit filóztok itt a mögötte haladással, lejtőn jönnek lefelé, hogy a világba ne tudná bemérni a traffipax az egymástól 50 méterre jövő autókat?! Másrészt ő is elismerte a bírság jogosságát!!! Azért is írta alá a büntetést.
- Persze, hogy előfordul Németországban is a szabálytalanság, (mint ahogy Svájcban is vannak szegények, vagy Japánban is halnak meg emberek 25 éves korukban) de érzésre is, meg a számok alapján is sokkal kevesebb, mint Magyarországon. Másrészt, és ez az, ami nem számszerűsíthető, Németországban pár kilométer után érzed, hogy az autósok összehasonlíthatatlanul jobban figyelnek egymásra, meg a gyalogosokra, előzékenyebbek, és kevésbé agresszívak. Szerintem, Te is ezt tapasztaltad!
- Csak még egy adat: tavaly 600 ezer esetben kaptak autósok csekket szabálysértés elkövetése miatt Magyarországon. Ebből 300 ezer (HÁROMSZÁZEZER, nem tévedés, az esetek felében ) az a válasz jött vissza, hogy hozzátartozó vezette az autót, és rá nem kíván terhelő vallomást tenni az üzembentartó. Hát ezért jött be az objektív felelősség, mert nem lehetett betartatni a szabályokat. Szerintem is szükség volna arra is ezen túl, hogy például menet közben kikapják a rendőrök a gusztustalanul és életveszélyesen vezető autósokat, motorosokat. De pusztán ez nem elég, mert az autósok jelentős része nem tartja be a szabályokat, ha meg elkapják, akkor csak azon töri a fejét, hogy a felelősség alól hogy szabaduljon. És utána boldogan folytatja a szabálytalan vezetést. És ez még egyszer mondom, hogy független attól, hogy a rendőrök hajlamosak szemét helyeken mérni, hogy a táblák nagyon sok esetben indokolatlan helyeken vannak, indokolatlan sebességekkel, és még egy csomó egyéb dologtól.
- Amit a jogszabályokról mondtál, hát igen, én sem tudtam volna szebben mondani...:-) De egyrészt nem lehet megengedni, hogy mindenki elkezdje saját megítélése szerint méregetni, hogy melyik szabályt tartja helyesnek, meg igazságosnak, és melyiket nem, és szelektíve kövesse az általa jóváhagyott és preferált szabályokat. Mert akkor az lesz, hogy én a magam részéről holnaptól a szomszédodba költözöm, és elkezdem figyelmen kívül hagyni mondjuk a csendrendelet vonatkozó szabályait, mint értelmetleneket, vagy holnaptól folyamatos fényszóróval fogok közlekedni éjszakánként, mert mért ne. Így is éppen az a baj, hogy mindenki azt érzi, hogy senki nem tart be semmilyen szabályt semmilyen téren. Legalább a közlekedésben kezdjük már el betartani őket, függetlenül attól, hogy megbüntetnek-e vagy sem! Másrészt meg nem a rendőrök tehetnek az értelmetlen jogszabályokról, mert ők egyet sem alkotnak. Harmadrészt szerintem a közlekedési szabályok célja az, hogy minél kevesebben haljanak meg az utakon, hiszen az autó veszélyes üzem, szinte nincs még egy ahhoz hasonlíthatóan veszélyes helyzet az átlagember életében, mint amikor két tárgy egyenként 90 km/h-s sebességgel elsuhan egymástól fél méterre, és te az egyikben ülsz.
MM
bekov 2008.07.04. 17:07:09
közlekedési bűnöző 2008.07.04. 17:30:34
Nem vettem adottnak, épp így jött ki, mert gyorsan akartam válaszolni. (Közben dolgozom is.)
"- Honnan gondolod, hogy nem lehetett a kezükben bizonyíték? Azt írja a poszt, hogy a követési távolságot betartva, kb. 50 méterrel ment az előtte haladó mögött."
El kellene olvasni, hogy mit írt: követve az előttem haladó autóst, ami mögött a követési távolságot megtartva, kb. 50 méter megtétele után visszalassítottam kb. 50 km/h-ra, mivel az előttünk haladó is így tett. - a biztonságos követési távolság kb 20-25 méter ilyen sebességnél. Az 10 fokos szögből (a rendőrök az út szélén mérnek) simán rendszámtakarás. Ha lejtő van, akkor is.
"Németországban pár kilométer után érzed, hogy az autósok összehasonlíthatatlanul jobban figyelnek egymásra, meg a gyalogosokra, előzékenyebbek, és kevésbé agresszívak. Szerintem, Te is ezt tapasztaltad!"
Valóban. Más ott vezetni, de ott is rengeteg hülye van. Nálunk pedig túl van lihegve az egész. Érdekes észrevételem például, hogy épp a sokat szidott pesti közlekedésben tökéletesen működik a cipzár elv. És nagyon sokszo beengednek oldalról más helyzetekben is. Miközben mindenki Pestre panaszkodik, hogy milyen parasztul vezetnek ott az emberek. Szerintem csak kicsi az ingerküszöbe olyan embereknek (a többsé), akik félnek beülni az autóba, mert enm állnak a helyzet magaslatán de muszály - és inkább másokat szidnak, minthogy magukban keressék a hibát...
" Csak még egy adat: tavaly 600 ezer esetben kaptak autósok csekket szabálysértés elkövetése miatt Magyarországon. Ebből 300 ezer (HÁROMSZÁZEZER, nem tévedés, az esetek felében ) az a válasz jött vissza, hogy hozzátartozó vezette az autót, és rá nem kíván terhelő vallomást tenni az üzembentartó. Hát ezért jött be az objektív felelősség, mert nem lehetett betartatni a szabályokat."
Az objektív felelősséggel nekem semmi bajom. A mostani szigor egyetlen értelmes intézkedése. Én az aránytalanul magas tételeket kifogásoltam.
"- Amit a jogszabályokról mondtál, hát igen, én sem tudtam volna szebben mondani...:-) De egyrészt nem lehet megengedni, hogy mindenki elkezdje saját megítélése szerint méregetni, hogy melyik szabályt tartja helyesnek, meg igazságosnak, és melyiket nem, és szelektíve kövesse az általa jóváhagyott és preferált szabályokat."
Valóban nem, mert ebből alakul ki a későbbi káosz, de lehetne értelmes és rugalmas szabályokat kialakítani, de ez a mostani politikai és törvényhozó elitnek - oldalra való tekintet nélkül - nem megy.
rebel 2008.07.04. 18:06:57
"Ebből 300 ezer" - szerintem lehet hogy jogosan írátk vissza hogy hozzátartozójuk vezetett. Sok család van ahol több a jogisátvánnyal rendelkezők mint az autók száma. Egyéb ügyekben amúgy magadra sem vagy köteles terhelő vallomást tenni. Na ettől a jogodtól fosztottak meg hogy könnyen menjen a pénzbehajtás.
hellisfitar 2008.07.04. 19:01:35
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 19:18:29
Az autógyárak tudatosan teszik ezt, mert így könnyebben villantasz, hogy 160-al mentem, pedig nem volt az több 145-nél. Meg a gyorsulásra is igen büszke mindenki, csak épp 90-ig mentek, pontos mérés szerint :S A tankolási számításoknál is jól jön a gyári csalás. Ennyi!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 19:19:53
EBEUSS (törölt) 2008.07.04. 19:32:29
Péter 2008.07.04. 21:18:52
Köszönöm a válaszokat, erre voltam kíváncsi. Azaz, hogy a bírság kiszabása - ami jogos volt - mellett, vajon mennyire bizonyítható az eset, és mennyire van az intézkedő rendőrnek mérlegelési joga. Ezekszerint, az történhetett, hogy amikor a két autó egymás mögött haladt, az enyém, és az előttem lévő, a műszer az első autót mérte be, 63 km/h-val. De a felvételen is látható volt a követési távolság, és hogy két autó. Ezért, mindkettőnket megállította a rendőr. Majd, láthatta, hogy a sorban az első ismerős/jó arc stb., és őt csak figyelmezetette, nekem meg megírta az 5 ezer Ft-ról szóló bírságot, mivel nem voltam ismerős a környéken, és nem is álltam le vitatkozni - mivel tényleg többel mentem, mint 50.
Mivel nem zsebre bírságolt, így még csak azt se mondom, hogy szivatás. A munkáját végezte a rendőr. Az más kérdés, hogy a város központjában, iskola/óvoda/posta/városháza előtt, ahol zebra is van, ha ott mért volna, akkor balesetmegelőzési szempontból jobbat tett volna, minthogy a községhatárra áll a háromlábújával.
Az esetet utólag visszagondolva, az említett helyeken 45-50 körül mehettem, mivel ott számítani lehet hirtelen lelépő gyalogosokra is. És a városból kifelé vezető űton gyorsultam csak fel - ami szintén szabálytalan - de nem balesetveszélyes (annyira).
A szokásos "fikázó" posztírókat nem szeretném kommentálni, bár - örülök neki - egyre kevesebben vannak.
A kocsinak én vagyok az üzemben tartója, így akkor megnyugodtam, még egy 30 ezres csekk nem jöhet.
cso zsi 2008.07.04. 21:42:51
Jaja, nekem is az óra már 217 -et mutat, akkor a GPS még csak 202 km/h -t. Mondjuk egy ideje már nem is az órát nézem... :) "
A GPS-t ki hitelesítette?
Mihez képest mér, milyen távolságból, mekkora időkésedelemmel?
Úgy hírlik, repülőgépen is kevesebbet mutat, mint a kijelzőn az utasok számára mutatott érték.
Mostanában a pilótafülkébe gyereket sem hívnak be.
B.GY. 2008.07.04. 21:47:45
DEGEC 2008.07.04. 22:33:00
egyes műszerek amik kocsiban vannak akár 5-12 kmer per órát is csalhatnak plusz minusz.
amúgy meg örüjj az 5 rúgónak bazz,,,
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 22:48:38
DEGEC 2008.07.04. 23:05:31
kilincs 2008.07.04. 23:11:53
(nehany masodperc) kulonben jocskan csal..
Atomorak adjak hozza a bazis idot es atlagosan ugy 5 meter pontosaggal tudja a megtett utat.
A GPS masodpercenkent ad UJ pozicio adatokat.
Ezert kell egyenletesen haladni a valos sebesseghez, kulonben "kesik" az atlagolas miatt es gyorsitaskor lefele csal, fekezeskor pedig felfele...
108 km/h az ugye 30 meter/masodperc
Ehhez van 2 pozicio adat cirka 5 meter pontossaggal, azaz max. 10 meter hibaval...tehat a GPS szerint az 1 masodperc alatt megtett ut egyarant lehet 20meter(72km/h) es 40meter(144km/h) is...durva!!!
Latszik, hogy 1 masodperc alatt rossz esetben
a sebesseg meres pontossaga igen rossz lehet.
Ha sok muholdat lat egyszerre akkor ugy 1 meteres a pontossaga tehat max. 2 meter korul teved az uthosszban...es a valos 108 km/h helyett, ekkor
28*3,6>>101km/h
32*3,6>>115km/h
koze mer...ami ebben az esetben is
CSAK ugy 7% koruli pontossag !!!!
Erre biztosan NEM alapoznek traffi elkerulest...
Egyenletes tempoju 3 masodperc atlagaban viszont mar 90 meterhez kell viszonyitani
a (sok holdas) cirka 2 meter hibat, ami
2/90>>2,2% koruli pontossag....hatareset.
88*3,6>>105,6km/h
94/3*3,6>>110,4km/h
Keves hold eseten azonban az 5 meterrel kell szamolni ekkor is ami 5/90>>5,5% hiba am !!!!
es 95/3*3,6>>114Km/h is lehet az amit 108-nak ir ki...
Kisebb sebessegeknel a GPS MÉG JOBABN TEVEDHET
Hiszen, ha 50km/h>>13,8888 meter/masodperchez
viszonyitjuk a 2 meter meresi hibat, akkor az
2/13,888>>14,5% hiba...konnyen lehet, hogy
amikor 50-et ir ki akkor valojaban, bizony
mondjuk 15,6*3,6>>56-al megyunk...
Szoval a GPS altal kiirt tempo bar altalaban
korulbelul 1-2km/h ora elteresen belul pontos
SOK muhold es EGYENELETES tempo esten...
Azert nem mart tudni,hogy konnyen atverhetjuk magunkat...ha a korulmenyek ugy alakulnak.
Szoval traffi veszely eseten, levonni a kiirtbol sebessgebol...
2km/h-t, ha sok muholdat (tobb mint 5) lat es egyenletesen mentunk, mert akkor max enynit tevedhetett a nekunk eppen rossz iranyba
minima 5km/h-t ha keves muholdat lat es/vagy enyhen valtozott a sebessegunk
minima 8-10km/h-t ha eppen erosebb gyorsitasban voltunk...
hozzaadni 5-10-20!!! km/h-t ha eppen fekeztunk, fekezestol fuggoen
De, ha az ABS is kerregett vagy majdnem kerregett a fekezeskor, akkor az -7m/sec2, vagyis masodpercenkent cirka 15 km/h-val csokken a sebesegunk ...
Szoval nem szabad vakon bizni a GPS alapu navi altal kiirt sebessegben ertekben...at kell gondolni, mennyire lehet eppen pontos az az adat!
Meg akkor is ha jellemzoen tenyleg igencsak pontosnak veheto....
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.04. 23:17:07
Ja, egy érdekesség: az Írország és Nagy-Britannia közt elhelyezkedő Man szigeten nincs sebességkorlátozás. A wiki-ben lehet róla még infót találni, mert adóparadicsom is egyben. Oda szültni kellett volna :)
kilincs 2008.07.04. 23:25:53
közlekedési bűnöző 2008.07.05. 06:23:56
Nos szerintem ezt így nem lehet kijelenteni, mert ha pl. hanggal dopplerezel, akkor biztos más lesz a pontosság, mintha lézerrel vagy rádióhullámmal ugye, a mérőhullám terjedési sebességéből eredendően. :-)
kilincs 2008.07.05. 09:15:25
max. 0,05>> max. 0,18km/h
sebesseg meresi hiba...
A cirka 20 cm-es hullamhosz fazisanak merese okan.
Kozben utannezetm...
Manapsag mar az autokban hasznalatos eszkozok szinte 100%-a is hasznalja a doppler elvu sebesseg merest, (SirfSTAR-III chip-ek)szoval...kimondhatjuk:
Egyenletes haladasnal a GPS alapu navi
HA LEGALABB 4 muholdat lat, akkor legfeljebb
+-0,2 km/h pontossaggak irja ki a sebesseget.
Tehat lehet vele ellenorizni km órat, es lehet ra hagyatkozni trafi ellen....a feltetel az egyenletes tempo!!! par masodpercen at....
kilincs 2008.07.05. 09:21:17
(vagy esetleg) feny...hanem CSAK hullamhossztol, hiszen annak fazis valtozasat merik ilyenkor.
Mondjuk 20 cm-es hullamhosz pedig
hanggal(KiloHerz tartomany) es radioval(GigaHerz tartomany) is letrehozhato.
Innentol a meres pontossaguk azonos lesz...
közlekedési bűnöző 2008.07.05. 11:32:57
közlekedési bűnöző 2008.07.05. 13:27:23
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.05. 21:43:50
digilab · http://eskuvofotozas.digilab.hu 2008.07.09. 13:54:30
Legközelebb kérd meg, hogy jelentsen fel, mert te nem hajtottál gyorsan. Biztos vagyok ugyanis benne, hogy kamuzott.
Miert is...
Egyreszt a sajat kilometer orad minden esetben felfele csak, igy ha 66-ot mutatott akkor 64 alatt mentel valahol egesz biztosan.
63-nal nincs közig bünti.
Ha a kamera felvette az esemenyt, nem intézkedhet a helyszínen, mindenképp bekerül a központba. Ha nem vette fel (mivel egész biztosan nem 64-re volt állítva a limit inkább 75-re) akkor meg semmit nem tud csinálni, nem tudja bebizonyítani, hogy gyorsan mentél.
Esetleg látogasd meg a traffipax.eu oldalt és legközelebb nem tudnak így csőbehúzni a rend éber őrei
csellengő 2008.07.27. 10:06:20
Egyik éjszaka autópályán lemeszeltek a motoros rendőrök gyorshajtásért (+ az egyik lámpa sem égett rendesen mint kiderült). Állítólag 170-nel mentem a 100-as táblánál. Helyszínen bírsággal nem lehet elintézni azt mondták, mert túl nagy a különbség. Mondták, ez már csak "központi" ügy, ők állapítják meg a büntetést. Nem vitatkoztam velük (tény, gyorsan hajtottam, de szerintem azért nem 170-nel)
Megnéztem, ez alapján 150e Ft-os büntire számíthatok. :(
3 kérdésem lenne hozzátok:
1) A motoros rendőrnek gondolom nincs műszere, hogy igazolja tényleg 170-nel mentem. Ennyi erővel mondhtott volna 150-et úgyanúgy, mint 200-at. Ők sem tudják bizonyítani a 170-et én sem tudom. Ennyire "védtelen" a (nem ártatlan) állampolgár? A rendőrök "bemondása" szent és sérthetetlen?
2) Írogattak a fehér füzetükbe egy ideig, csak én nem láttam, hogy mit. Nem kellett volna aláírnom valamit, vagy egy példányt kapnom legalább?
3) Csak a 150e-es csekkre számíthatok vagy valami másra is? Kérdezték kell-e a jogsi munkába járáshoz én mondtam ,hogy igen. Jó lesz, ha ugrik a jogsim is...:(
EBEUSS (törölt) 2008.07.28. 09:37:40
ha eddig nem írtál alá semmit, akkor ezután tagadj mindent következetesen! Semmilyen gyorshajtást ne ismerj el, még egy picit se!
El kelle menni a végsőkig, és nem hiszem, hogy lesz olyan bíró aki képi bizonyíték nélkül elítél ilyen mértékű gyorshajtásért.
Egyébként 100-as táblánál a 70% feletti gyorshajtás 90 ezerbe kerülne, de a mérőberendezés mérési hibahatára 100 km/h felett 3%, tehát ha véletlenül van is felvétel 170-ről, akkor is mondhatod, hogy az csak 165 km/h volt, ami rögtön nem éri el a 70%-os sebesség túllépést, vagyis "csak" 60 ezer Ft!!!
Hat ja 2008.08.01. 18:14:34
Magenta (törölt) 2008.08.01. 21:42:24
Magenta (törölt) 2008.08.01. 21:53:32
Nightmare 2008.08.13. 19:20:36
Nekem is Hat ja -hoz hasonló esetem volt. Lakott terület olyan 55-57-tel mentem, trafipax egy kisbuszban volt. Nem állított meg senki sem. Mire számíthatok?
Köszi a választ!
Skubidor 2008.08.19. 23:46:30
Ha valaki mindenáron 50 km/óránál be akarja tartani a haladási sebesség engedélyezett maximumát, akkor csak 40 km/órával haladhat folyamatosan. Ugyanis a kis sebesség fokozatnál a minimális "töblet gázadás" is komoly sebesség növekedést okozhat. Pl. tüsszentés miatt.
Vagyis: mint ahogy pontos ember sem létezik, (csak olyan aki órákkal előbb érkezett...)
... sebesség határokat betartani csak úgy lehet, ha lényegesebben lassabban haladunk.
Az egész rendelet értelmetlen, pokollá teszi a közlekedők életét. Miért nem azokkal foglalkoznak, akik 50 km/óra helyett 120-al röpülnek?
Az ugye már nem véletlen....
Az új zéró tolerancia rendelettel nem lehet emberéleteket megmenteni. Főleg azokat fogják birságolni, akik amúgy se mennek nagyon gyorsan. Ebből meg nem következik emberélet megóvása ugye...
Vagy gondoljátok, hogy nagyobb a gyalogosok biztonsága, ha az autós egy pillanatra se veszi le a szemét a sebesség mérőről?
ironmemberneck 2008.08.20. 01:31:43
Ha nem vagy képes meredt kmóra kukkolás nélkül (horribile dictu, akár tüsszentés, csuklás, netán rángógörcs hatáLYa alatt) tartani egy adott sebességet ± 5% tűréssel, akkor van néhány lehetőséged.
- Visszaadod a jogsidat és maradsz a tömegközlekedésnél.
- Veszel néhány (tucat) pótórát egy JÓ oktatótól.
- Alkalmazol egy profi sofőrt
- Olyanra cseréled a verdát, aminek
- tempomatja
- HUD-ja
- adaptív távolságtartó radarja van
- Politikai pályára lépsz, gyorsan miniszterelnök leszel és megváltoztattatod a KRESZ-t.
cso zsi 2008.08.20. 07:43:13
Sziasztok!
Egyik éjszaka autópályán lemeszeltek a motoros rendőrök gyorshajtásért ...
... 1) A motoros rendőrnek gondolom nincs műszere, hogy igazolja tényleg 170-nel mentem. Ennyi erővel mondhtott volna 150-et úgyanúgy, mint 200-at. Ők sem tudják bizonyítani a 170-et én sem tudom. Ennyire "védtelen" a (nem ártatlan) állampolgár? A rendőrök "bemondása" szent és sérthetetlen?"
Amikor közelebbi kapcsolatban voltam rendőrmotorral (bő 10 éve), azon bizony volt olyan eszköz, amivel lehetett a pillanatnyi sebességet rögzíteni. és bemutatni a delikvensnek.
Nem lehetett többször felhasználni, de "huncutságra" alkalmas volt, tehát, ha a rendőr húzott egy kövéret, és azt rögzítette követés közben, akkor az több is lehetett a valóságnál, hiszen a rendőrmotor sebességét mérte, nem a gyorshajtóét.
Amennyiben nem kérhet érte pénzt az eset súlyossága miatt, akkor személy szerint nem lát belőle egy fillért sem.
Skubidor 2008.10.28. 21:44:08
Én már rég tömegközlekedésre cseréltem! Ugyanis 26 éve autóbuszt vezetek a BKV-nál.
Nem kioktatást vártam, hanem értelmes hozzászólást.
Csak egy kérdésre válaszolj: mindíg pontosan érsz a munkahelyedre, akkor is, ha nem indulsz el rendszeresen sokkal előbb?
Na ugye.
50 km/óránál csak az nem megy gyorsabban, aki tudatosan 40 km/órára kalibrálja magát.
És ne hidd, hogy amatőrként te többet nézed a sebesség mérő órát, mint egy "profi".
A pszichés és egyéb képességeidet pedig a
PÁV II.-ön ellenőrizd.
Talán ennek ismeretében elkezdenél gondolkodni.
Üdv. Skubidor
Mérnöktanár 2009.05.10. 18:19:12
hir3.hu/index.php?hir=magazin&hirid=23491
A rendőrség is tévedhet... tévedhet?