Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy kis közlekedés-pszichológia

2008.07.08. 10:22 :: Kisikasa

Magpet alábbi irományában a közlekedést lelki, már-már pszichológiai összefüggéseiben közelíti meg. Valahol vissza kell csapódjon a sok frusztráció és sérelem. De nem lehetne másként?

Közlekedem autóval, kerékpárral, robogóval. Ez utóbbi lesz a téma.

Ezúttal nem konkrét eseményről írnék, hanem egy jelenségről. Érdekes jelenségről, mert az errefelé gyakran szapult német szentháromság (Audi, BMW, Mercedes) képviselői talán mintha kevésbé lennének benne érintettek. Meglehet, hogy ők a saját felsőbbrendűségükbe vetett őszinte hittel felvértezve már észre sem veszik a robogókat. Viszont úgy tűnik, az autós paletta "másik vége" ebből a szempontból veszélyesebb. Gyakran látom a bizonyítási kényszert olyan embereken, akiket láthatóan nyomaszt az 1.2-es Clio-ból még hátralévő 117 havi részlet. Lehet, hogy nincs igazam, majd egy jó pszichiáter megkommenteli a vélekedésemet, de mintha ezek az emberek az élettől kapott pofonokat szeretnék továbbadni valakinek, aki szerintük még náluk is gyengébb. Ez pedig nyilván nem egy A8-as Audi, aki úgy vág be eléjük, mintha ott se lennének, hanem egy robogó, vagy kerékpár. Természetesen a gyökér módon közlekedésnek nem feltétele a gyenge kisautó, mint ahogyan az erős nagy sem. Így aztán a középkategória is részt vesz a küzdelemben.

De mi is a küzdelem maga? Miért harcolnak ezek az emberek? Gyakori tapasztalatom, hogy egy sor mellett elhaladva, vagy egy konkrét autót megelőzve egyik-másik sofőr ezt egy rettenetes megaláztatásként éli meg, amiért elégtételt kell vennie. Helyre kell hoznia megtépázott becsületét, mert neki olyan is van. De vajon miért is? A robogós nem azért halad el az autók mellett, hogy gúnyt űzzön azok utasaiból, hanem mert elfér. És mi a fenének álljon ő is a sorban 1 órát, ha 10 perc múlva otthon lehet, mindezt úgy, hogy közben senkit nem hátráltatott?

Természetesen a robogós is csinál hülyeséget, ez velem is megesett már. Nem úgy jött ki, az autósnak fékeznie kellett, hülye voltam, köszönöm neki, hogy nem ment át a nyakamon. Ha rámdudál, csúnyát mutat, még csúnyábbat mond, az is rendben van. Egyvalami nincs rendben: ha az autós vélt vagy valós sérelmei mentén rögtönítélő bírósággá alakul, halálra ítéli a robogóst, majd igyekszik nyomban végre is hajtani az ítéletet. Mert a robogó mogött 20 centivel haladás bizony egy ilyen kísérlet. Aki szerint ez normális, attól egyet kérdeznék: Te szeretnéd, hogy egy haragos sofőr úgy haladjon mögötted egy túlmotorizált, sóderrel megrakott Krazzal, hogy a hátsó ablakban csak a véres tolólapot lásd?

Sok autósnak "megaláztatásra" sincs szüksége ahhoz, hogy igazi barom módjára közlekedjen. Egyszerű képlet: XY-t munkahelyén nap mint nap megalázzák, otthon várja a ronda kövér feleség, az autó részleteit alig bírja fizetni. Kapóra jön egy gyenge, szánalmas kis objektum, akit végre le lehet nyomni, hogy helyrebillenen annak a beteg léleknek a sosemvolt egyensúlya. Robogót látok, akkor is megelőzöm, ha nem tudom, nem férek be elé. Majd megyek mellette, és tolom az útról lefelé, mert nekem autóm van, kisköcsög! És utána az ilyen ember csodálkozik, mikor a következő pirosnál a robogós kedvesen, vagy kevésbé kedvesen kérdőre vonja, esetleg hirtelen haragú motoros esetén lecsapja a tükrét? Félreértés ne essék, nem állítom, hogy ez a jó megoldás. Viszont értsük meg: ha valaki békésen robogózik, egyetlen célja a hazajutás, de minden áldott nap egy élet-halál harcot vív a bolondok ellen, akkor könnyen elszakad a cérna.

Álljon itt egy rövidke nyilatkozat az autós társadalom tagjaihoz tőlem, a szánalmas kis robogós köcsögtől:

1. Elismerem, hogy az Ön autója még akkor is jobb, szebb, értékesebb, tiszteletreméltóbb, ha az történetesen egy 1978-as Wartburg, netán egy 800 köbcentis kisautó, amiből még 10 év részlet hátravan.

2. Önnek autósként természetes módon járnak különféle előjogok az utakon.

3. Ön egy szép, gazdag, irigylésreméltó ember. Testi erejével, szellemi képességeivel senki sem vetekedhet.

4. A közlekedési konfliktusokban Önnek mindig igaza van. Ön tévedhetetlen.

5. A robogós és kerékpáros örüljön, hogy Ön megtűri őt azon az úttesten, amely kizárólag az Öné.

A fentieket csak azért adtam írásba, hogy Önnek ezeket a tételeket már ne kelljen bizonygatnia. Sem nekem, sem önmagának. A bizonyítás ugyanis Önnek fontos lehet, nekem pedig adott esetben az életembe kerül. Ön most megnyugodhat, elismertem felsőbbrendűségét. Legalábbis írás van róla.

Csak nehogy egyszer Krazra cseréljem a Gilerát... :)
 

270 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó robogó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_wood_ 2008.07.08. 13:48:15

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 13:45:46

az oké, hogy azt mondod, nem kergeted éjszaka a sakálhordaként üvöltő motorodat a körúton, mégsem lehet ott normálisan pihenni. de felhívnám a figyelmedet, hogy nem mindenki éjszaka alszik, sőt a kocsiban, amik mellett elhalálhörögsz gyakran gyerekek alszanak...

Kalapos-Skodás 2008.07.08. 13:50:59

""A Te elméleted szerint az M7-esen visszafelé végig 100-zal kéne jönni, mert egy-két kanyarban kinn van a 100-as tábla."

Elvileg igen, nem? Ha nincs kiegeszito a 100-as tabla alatt, hogy hany meteren vagy nincs feloldas utana. Nos?"

Már kiveséztük, hogy a 100-as táblához nem létezik kiegészítő. Emellett a következő becsatlakozás fel is oldja... (ahogy a városban az 50-et felemelő táblát is, ilyenből van pár "érdekes" hely)

G 2008.07.08. 13:51:40

Ahogy olvasom a hozzászólásokat zömmel Budapesti a probléma :-).Hát ez gáz, mert "vidéken" elfér egy városban a motoros és az autós szépen és nem mutogatunk egymásnak be!Soha nem költöznék Budapestre még ha fízetnének sem!Sok ott a probléma:-))

0xFFFF 2008.07.08. 13:52:44

sldfsldfsdfsdfs !

"Kedves 0xFFFF! Szarjál sünt hasmenészerüen ha lehet."

Már kitárgyaltuk, hogy egyszerű vagy, ne bizonygassad tovább. :) Sünt te fogsz szarni, mert ha úgy közlekedsz a bicajoddal, ahogy írsz, nem lehetsz nagy biztonságban, erre mérget is vehetsz !

pammy 2008.07.08. 13:53:32

_wood_ "azt kellene felfognod amit írtam".
Ha a megépült bicikliút mellett a biciklisták nagyrésze az autók közt, vagy a járdán közlekedik, akkor ez nem szolgálta a közlekedés érdekeit. Ellenben megszünt egy sáv, aminek hála feleannyi a kapacitás, vagy megszünt a parkolóhely, aminek hála a kisteher vészvillogóval áll a buszsávban/forgalmi sávban/járdán vagy megszünt a járda, ami külön örvendetes.
Ha van bicikliút tessék használni, amíg a fórumok televannak azzal, hogy miért ne menj a bicikliúton/sávban stb addig semmi értelme az egésznek.. Ne érts félre, én a bicikliutak építése mellett vagyok, azért írtam hogy "demagóg" leszek, a kirohanásom a bicikliutak nem használása ellen szól

gonosz1hal 2008.07.08. 13:54:38

érdekes, nekem is egy ford focusos mászott a seggemre (bicikliztem) a gizella utcától nem messze, a dohány utcában. előttem ment egy másik kocsi, követem, megelőzni nem nagyon tudom, mert szűk az utca, mögöttem a majom nyomja a dudát, kurvaanáyzik, rázza az öklét, és megpróbál rátolni az előttem haladó kocsi hátsó szélvédőjére. mindezt azért, mert bicikli megy előtte.

mekkora állat!

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 13:54:59

_wood_

Azért a Körút komfortproblémáit hadd ne a motorosok számlájára írjuk már ha lehetne.

Hány hős rommákoppánykipufogótuningolt 1,1 retekkel 500 méteren gyorsuló Karcsikát hallasz esténként szerinted akire azt hiszed motoros?

beavereater 2008.07.08. 13:56:18

És mi lenne ha a sok okoskodás helyett mindenki megpróbálna úgy közlekedni, mintha az minden robogón a saját kamasz fia, kocsiban a házastársa, zebrán az édesanyja, kerékpáron a lánya ülne/állna/közlekedne.

Én így csinálom egy jó ideje, működik.

(Akik utálják a családtagjaikat, azok ne válaszoljanak.)

Rocko- 2008.07.08. 13:56:29

Manyizga · 2008.07.08. 12:57:55
nem irigység. ha az lenne, akkor direkt ráhúznám a kormányt. így elengedem, de nem nézem jó szemmel. amúgy meg igen, visszás a KRESZ ilyen szempontból, de nem tartom az egy nyomtávon haladó elôzése igen is veszélyes. legfôképp számára.
na meg ha azt nézzük, h autósnak leeht leôzni, motorosnak meg nem: hát akkor én is akkora oldaltávot tartok motoros elôzésekor, mitn amekkorát ô, amikor a sorok közt megy el. így okés? akkor már nem szükséges az oldaltáv?
egyébként mondom, nem irigység: ha haladni akar, hát használjon alternatív útvonalat. amikor korábban felajánlottam, ha körúttal párhuzamosan ki kéne jelölni egy sétáló ÉS kerékpáros utat, akkor a kerékpárosok fel voltak háborodva, h mi az, h ô kerüljön. hát ha neki az jó, h veszélyeztetik, akkor menjen arra. pontagyú.
még valamit erre a motoros dologra. a motoros kockáztat, gondolkodás nélkül. nekem figyelnem kell saját magamra, figyeljem egyik oldalról a kerékpárost, a másikról a motoros, nem lesz ez kicsit sok? más galibát okoz, és én védjem ki? azt hiszem ez is aránytalan.
ez a véleményem.

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 13:57:11

0xFFFF

Én csak lementem a szintedre, hogy megértsed.

Látom sikerült, örülök is!

mxplanet 2008.07.08. 13:57:33

kinek hány pofon kell azt mondjátok meg?:)

0xFFFF 2008.07.08. 13:58:14

sldfsldfsdfsdfs !

Sajnos rosszul látod, én hajoltam le hozzád. Viszlát !

_wood_ 2008.07.08. 13:59:50

hát én is itt vezetek, és nekem nem törik le a kezem, ha ki kell kerülni egy biciklist. sőt nem is akarom neki megmondani, hogy, hogyan közlekedjen. ha valamiért nem használ bizonyos bicikliút-szakaszokat, annak nyilván oka van, hiszen egy normálisan megépített bicikliúton közlekedni nagyságrendekkel jobb, mint autók között szlalomozni. ilyen nem sok van.

mellesleg ha a körút kapacitása a fele lenne, talán kevesebben mennének be a belvárosba hogy eljussanak kelenföldről újpestre, talán kicsit élhetőbb lenne a város.

még egy gondolat: az a bicajos is segítn neked, aki a járdán/autók között bicajozik. nem a tied a közút vazz!

_wood_ 2008.07.08. 14:02:15

"Hány hős rommákoppánykipufogótuningolt 1,1 retekkel 500 méteren gyorsuló Karcsikát hallasz esténként szerinted akire azt hiszed motoros?"

0

tudom miről beszélek. te is tudod, csak véded a védhetetlen hülyeségedet. az üvöltő, kibelezett kipufogóból az jön le, hogy a tulaj szarik a közösség nyakába, tökéletesen alkalmatlan arra, hogy emberek között éljen.

...már bocs.

TH 2008.07.08. 14:02:50

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.08. 13:56:29
Ha nem irigykedsz, akkor ne fájjon neked, hogy ki merre megy. Miért problémázol ezen ennyit? Én is minden nap Budapesten vezetek, és pont a biciklisek meg a motorosok nem bosszantanak jobban, mint a többi autós.

Rocko- 2008.07.08. 14:06:27

még egy röpke gondolat. 2 sáv (tök mindegy, h 2*1 v 1*2, az a lényeg, h fizikailag ennyi van egymás mellett.)
lámpánál elôrecsorognak a motorosok, biciklisek, rolleresek, görkorisok, gördeszkások, csattogós lepkések. "mert pk elférnek". nyilván nem a sorban állnak, hanem a kocsik elé, mert "jobban gyorsulnak". kérdem én, hova kerülnek, ha jön egy mentô? be a keresztezôdésbe? ki vállalja értük a felelôsséget? és az autós mit csináljon? mögötte mentô, elôtte motor. no?

bando 2008.07.08. 14:07:53

"Klesk 2008.07.08. 11:52:26
Azt hiszem, az autósokat azért zavarja a sorok között haladó motoros, mert amit a motoros elkövet, az balesetveszélyes és tilos. Csak a magyart nem hatja meg a szabály"

Te vezettél már külföldön? Esetleg Francia- vagy Olaszországban? Párizsban a 3 sávos körgyűrűn a belső sávban a kocsik belülre a középsőben meg kívülre húzodnak és mehet a motoros... Őszintén kérdezem tőled, ott (ahol sokkal több a motoros) ez miért nem fáj?

Egyébként meg kétféle kaszt létezik a közlekedésben, normális toleráns emberek illetve antiszociális bunkók. Te döntöd el hova tartozol...

TH 2008.07.08. 14:08:51

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.08. 14:06:27
Ha jön a mentő, akkor legfeljebb átmennek az úton, igen. Azt véletlenül a KRESZ is kifejezetten megengedi. A lényeg, hogy ne legyen a mentős útjában. De milyen érdekes: még sosem láttam olyat, hogy biciklis vagy motoros tartana fel mentőt, autósokat viszont sokszor.

sk 2008.07.08. 14:09:02

10 pontos írás, köszönöm, kb. 1 hónapja robogózom (előtte autóztam), minden nap találkozom a fent említett társadalmi végtermékekkel.

van egy másik potenciális tömeggyilkos közúti karakter, a kormányt két kézzel közvetlenül az álla alatt tartó középkorú hölgy/anyuka, azok szerintem nem is tudnak a robogó létezéséről, mivel egyet sem láttak még békés autózásuk során.

_wood_ 2008.07.08. 14:09:39

Rocko- · 2008.07.08. 14:06:27
ha második vagy a lámpánál, hogy kerülsz? mögötted kocsi, előtted kocsi...
no?

egyébként a robogó elfér keresztben két parkoló autó között, sőt effektíve szinte bárhol, ahol egy gyalogos. tehát ha nem járda nélküli alagútról van szó, bárhol félre tud állni.

TH 2008.07.08. 14:10:36

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.08. 14:06:27
Nem értem, hogy ebben a motoros kérdésben miért vagy ilyen ellenséges egyébként. A gyakorlati életben senkit nem zavarnak a normális motorosok azzal, ha előregurulnak. Zavaró a jobbról előzés (kivéve álló sornál, mert akkor az sem zavar), meg a veszélyes manőverek a haladó kocsisorok között. minden más esetben lehet, hogy a motoros nem szabályos, de nem is nagy veszélyforrás.

TH 2008.07.08. 14:11:45

_wood_ 2008.07.08. 14:09:39
Rocko példája teljesen életszerűtlen, én azt látom, hogy kétségbeesetten próbálja igazolni az álláspontját, de az azért nem mindig könnyű. Mindegy, meglátjuk, talál-e valamilyen jó érvet.

Manyizga (törölt) 2008.07.08. 14:13:21

pammy, az a gond, hogy Magyarországon nincs szabvány arra, milyennek kell lennie egy bringaútnak.
Ezért aztán az önkormányzat kijelöl egyet, kitáblázza, és onnantól kezdve kötelező lenne azt használnia a bringásnak. Hiába életveszélyes, és gödrös.

Autós analógiával: nem lenne autópálya-szabvány. Az állam épít valamit, kijelöli ÉS onnantól kezdve kötelező lenne használni. Hiába 2x1 sávos, megállósáv nélküli és macskaköves. Perszehogy mellette mennének az autósok is, ha lenne jó minőségű párhuzamos út ott. Ennyi.

smartdrive 2008.07.08. 14:13:55

kihagytad, hogy kicsi a farkuk

_wood_ 2008.07.08. 14:14:25

TH 2008.07.08. 14:11:45

én is így gondolom, de most nincs dolgom, unatkozok; minden fasságra ugrok, amire nem kellene... :)

de ha nem tenném, még aszinné igaza van :D

TH 2008.07.08. 14:18:31

_wood_ 2008.07.08. 14:14:25
:)
Rocko így is azt hiszi, hogy igaza van. Ezzel nincs is baj, de örülnék neki, ha minél többen azon dolgoznánk az utakon, hogy mindenki, minél előbb - épségben - elérje úticélját. Mert ez a közlekedés célja. Szóval több empátia, meg a másikra odafigyelés kellene, és máris nem lenne hőbörgés a normális motorosok miatt.

isti77 2008.07.08. 14:19:59

"Szerintem ti autósok kibaszott betegek vagytok, főleg ebben a csőcselékországban. Arról nem is beszélve, hogy pokollá teszitek a környezeteteket majd később kinyírjátok az egész kibaszott emberiséget. Bár, ha jobban belegondolok, ez utóbbinak már épp ideje lenne :)) Szép napot a benzingőzben!"

El vagy tévedve kisköcsög, a benzingőzt nem mi szívjuk az autóban, hanem ti az utcán.
Amúgy meg, ha a normális ember olyan, mint te, én inkább vagyok beteg.
De a biztonság kedvéért nézz körül, ha az ablakon a rács kifelé görbül, akkor bizony te vagy bent.

SLaci 2008.07.08. 14:22:38

0xFFFF
Borzasztó a primitivitásod. Te egy nagybetűs ... mi is, hogy szépen hangozzon?
Nem fog szépen hangzani. És én ilyet nem írok le.

pammy 2008.07.08. 14:25:58

_wood_ nem én mondom meg neki hogy a bicikliúton kell közlekedni, hanem a kresz pl.
A közút nem az enyém, hanem az azon közlekedőké, tudod mi nem az enyém még kocsival? a járda, azért nem megyek ott, akkor se ha fizikailag lehetséges és ott gyorsabban haladnék.... érdekes, hogy szerinted se mérlegelhetne az autós, hogy a neki szánt forgalmi sávon közlekedjen-e, de a biciklis megteheti. (érdekes, hogy a gyalogosok nem éreznek kényszert arra, hogy a hungária közepén gyalogoljanak). Azokon a szakaszokon ahol nincs bicikliút, ott persze ez van, egyenjogú résztvevők ők is, de az ésszerűtlenül közlekedő biciklis nem segít se nekem se másnak. Ha ő elvárhatja, hogy a kresznek _ellentmondó_ módon előreengedjék a kereszteződésnél, amikor jobbról előzi a sort, akkor talán én is elvárhatom, hogy utána a kresz előírásával _összhangban_ lehúzodjon a jobb szélre.

SLaci 2008.07.08. 14:26:26

Azt hiszem, 0xFFFF egy borzasztóan rossz bizonyítvánnyal végzett szakiskolai hallgató. (NEM TANULÓ!) Hagyjátok, csinálja. Sérteget. Pedig nem bonyolult lélek. Ha ignoráljátok (0xFFFF kedvéért: elutasítjátok a véleményét), akkor majd "kiugrik az ablakon".
0xFFFF: Ez képletes beszéd. Nem érted. Ez baj. De ez vagy Te.

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 14:27:19

"tudom miről beszélek. te is tudod, csak véded a védhetetlen hülyeségedet. az üvöltő, kibelezett kipufogóból az jön le, hogy a tulaj szarik a közösség nyakába, tökéletesen alkalmatlan arra, hogy emberek között éljen.

...már bocs. "

Vagy esetleg motorozhatnál csak egy hétig budapesten és rájönnél, ha látnak/hallanak nem lesz baleseted. Aki este tépi az egy gyökér ez aláírom bármikor.

Az általad leírt belezett kipu általában a chopperes fickók halmaza meg még néhány bolond, ez kb 10% a motorosok között akik miatt te skatulyázol mindenkit.

SLaci 2008.07.08. 14:29:28

Tovább (visszább) olvastam. Nem biztos, hogy szki-s. Köcsög.

Koxi 2008.07.08. 14:31:34

Sziasztok,
lehet itt mindenki okos, olyan iditota modon megy nalunk a kozlekedes, hogy nem is talalni ra szavakat. Nemetorszagbol irok azert nincs ekezet, mielott lebarmoltok. Es itt nem azert megy jobban mert tobb penz van, neem. Azert mert itt nem hugyosak, szarosak a villamosok, a buszok, a vonatok, es az emberek hajlandoak ezekre, meg biciklire is ulni. Es beengednek ha besorolni akarok, meg sorolhatnam. A fejunkben van a gond. Mindenkinek el kellene menni kulfoldre tanulni kozlekedesi moralt, aztan lehetne alkalmazni nalunk is. Miota itt vezetek nem karomkodassal telnek a napjaim.
A fo temahoz: a robogos ne älljon be elem a lampanal, mert ha lehet en ugyis gyorsabban megyek, csak engem akadalyoz. Varom a fikazasokat.

hehehehehe 2008.07.08. 14:31:57

volt egy haverom, megelőzték robogóval, és meghalt.

_wood_ 2008.07.08. 14:34:20

pammy 2008.07.08. 14:25:58
tudod szerintem az az ésszerű, ha a biciklis minden tekintetben kiemelt figyelmet élvez, olyan jogai vannak a közlekedésben, amelyek senki másnak. pl. villamossínen tekerés, ott előzés, ahol tud, stb.
nem azért mert én éppen biciklizek (már jóideje nem) hanem mert aki fölvállalja a kényelmetlenséget, a veszélyt, a szmogszívást azért, hogy ne legyen mégtöbb autó / mégnagyobb szmog az ennyit minimum megérdemel (szerintem többet is).

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 14:34:22

"volt egy haverom, megelőzték robogóval, és meghalt. "

Ott a pont

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.08. 14:35:20

pitju 2008.07.08. 13:25:40

pitju te sötét barom, ha a zebra előtt megáll vki (pl 1 autó) akkor akár a szomszéd sávban is köteles vagy megállni. motorral, biciklivel, kamazzal, vagy bármivel.
egyrészt mert tilos, másrészt azért, mert nem tudhatod, hogy miért állt meg a másik (pl egy kisgyereket enged át). vagyis állj meg és kész. ezt az útszéli pofázást pedig hagyd abba, főleg ha ilyen ritka sötét állat vagy. remélem a saját kutyád fut át a zebrán előtted legközelebb. barom

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 14:36:33

_wood_

Ha a villamossinre rámész bármivel aminek két kereke van, perec lesz belőle és sebességtől függöen kórház is.

SLaci 2008.07.08. 14:36:42

Nem barmolok le senkit. Sok helyen láttam már. Ékezetet miért nehéz beállítani? Nem gáz, ha nincs, mert a Commodore Plus4-esen sem volt. Csak ne védekezzen senki azzal, hogy külföldön van. És ha én is ott vagyok? (Mert igen.) Attól még nem fogom ezt kihagyni. Mert nem vagyok ennyire jobbhímvessző (tessék megfelelően érteni!).

pammy 2008.07.08. 14:37:44

Manyizga: másik autóúton mennek, nem a járdán, vagy a biciklisávon (kivételek persze itt is vannak :S )akár nagyot kerülve... ha meg nincs másik út, akkor, dee ott mennek a rossz úton, ugye milyen klassz pl a jászberényi út? Abban viszont igazad van, hogy baromi szarul jelölik ki a kerékpárutakat, a lehető legkisebb melóval, átgondolatlanul, de ez van, másnak is vannak problémái a neki osztott lapokkal, és más se húzhat helyette másikat, ez alól egyetlen kivétel, amikor az adott szituációból nincs más kiút, nincs neked szánt sáv/járda/akármi, vagy az fizikai akadály miatt járhatatlan (nem nehezen járható, járhatatlan). A probléma ott van, hogy sokan elvárják, hogy legyen egy gyors út, csak nekik, csak most, csak nálunk, amin fékezés nélkül mehetnek kényelmesen és zavartalanul, ilyen út nincs, se autóval, se bringával, de még gyalog se. Ilyen tömeg mellett ez megvalósíthatatlan.

_wood_ 2008.07.08. 14:38:34

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 14:27:19

négyütemű motorom van, katalizátorral a kipufogóban. olyan hangja van, mint egy halk szellentésnek a metrón. mégis élek...

egyébékt már a márkakereskedő ajánlgatta, hogy kiherélik a kipuffomat; inkább oda többet nem megyek...

SLaci 2008.07.08. 14:39:10

ercsi4
Láttál KRESZ könyvet? De jó, hogy ilyen is van.

_wood_ 2008.07.08. 14:40:11

sldfsldfsdfsdfs 2008.07.08. 14:36:33

szerintem nem olvastad el az eddigi hozzászólásaimat, úgyhogy most szólok: motorral közlekedek. ha te taknyolsz egy síntől, neked lehet nem való...

mondjuk a maglódi úton motoroztál már kifele...?

hapcibenő 2008.07.08. 14:45:08

csak csendben kérdem.
hogy azok a robogósok, akik nem viselnek rendszámot a robogójukon, ugye nem mennek 40 km/h-nál nagyobb sebességgel, mert úgy tudom, rendszám nélkül ennyi a megengedett max. sebesség.

hanter 2008.07.08. 14:46:21

Motoron életveszélyes indexelni! Én csak akkor használom, ha ezzel segítek valakinek. Érdekes, hogy a motorost észre sem veszik sok esetben az autósok, de azt igen, hogy nem indexel. Nem egy baleset történt bekapcsolva maradt index miatt...

Egyébként az autósok zöme tényleg előzékeny. Akad néhány, aki nem lát, + egy-két k..cs..g.

pammy 2008.07.08. 14:46:56

woodi: csak hogy ezt az előnyt azon az áron kéne létrehozni, hogy a megmaradt autók a te általad megspórolt szmog dupláját produkálják.
Ezért ésszerűtlen feleslegesen akadályozni a másikat. A villamos sinen tekerni meg jó dolog pláne esőben, szép nagyokat lehet esni, és a villamos féktávja se mindig tudja, hogy mekkora jót tettél a közért. Nem lehet a "közjóért" jegyében felülírni az ésszerűséget. A biztonságra, és a felesleges akadályozás elkerülésére kell törekedni. Ha biztonságosan előre tudsz menni tegyed, én biztos nem foglak ezért leszorítani vagy bármi, de az pl kifejezetten vicces amikor a buszsávon a busz harmadszor dudál rá az öntudatos bringásra, amelyik ott dülöngél előtte 15-tel, mert hallotta, hogy "nyugaton ezt már így csinálják". Bringások közül is csak az használ a köznek aki ésszel, toleranciával közlekedik és nem a szent küldetéssel, hogy akadályozza a gépjármű forgalmat

Gino 2008.07.08. 14:48:02

Többnyire nem Bp-n közlekedek, talán ezért nem igazán emlékszem komolyabb robogós konfliktusra, viszont a német szentháromsággal már találkoztam: többnyire autózom, de időnként leporolom a kerékpárt is. Az egyik ilyennél kis utcában (kb. 3autó/perc forgalmú) közlekedtem hazafelé. mellettem jobbról garázssor előtte kb 3m-es kavicsos sáv a garázsajtók kinyitásához. éppen akkor kanyarodtam a fenti útra, bal oldalt a másik sávban állt egy kikanyarodó autó, hátam mögött meg fordult be utánam egy másik. Haladok előre a tavaszi napfényes időben, egyszercsak feltünik, h a mögöttem lévő még mindig mögöttem van, aztán hirtelen valami megnyomja a hátsó sárvédőmet. Miután megállapítottam, h nem fogok elesni, hátranéztem és látom, h egy fekete merdzsó egy kopasz paraszttal és a kurvájával. Valamit mondott, de nem hallottam. Mire rájöttem, h nem köszönésnek szánta továbbment. Pár házzal arrébb megállt (gondolom ott lakott a ribbanc, mert egyik sem akart kiszállni) és odamentem. erre kiszólt, h -mivan?
mondom -azvan, h elütöttél bazmeg.
-Ne csálézz előttem legközelebb! -El is eshettem volna. És ha feljelentelek? -Jelents! Majd kiszállok és pofánverlek. -Verjél paraszt. (legalább lett volna látlelet)
Aztán vége lett a magas szintű társalgásunknak, mert otthagytam.

pammy 2008.07.08. 14:53:59

hanter, lehet, hogy veszélyes indexelni, de legalább az olyan manővereknél, amikor épp "tapló" és a reflexeimre bízza az életét, legalább ott jelezzen. Én indexelek láthatja, hogy mire készülök, ha keresztbe akar tenni legalább jelezze. Pont a fent említett eset miatt kezdtem el figyelni, hogy úgy általába szoktak-e indexelni. ELhiszem, hogy sokan le se szarnák, ha indexel ha nem, de legalább a többieknek adja már meg az esélyt.

wood 2008.07.08. 14:57:00

oké pammy, ebben igazad van, de én nem sok olyan bicaciklist láttam, aki direkt akadályozná a forgalmat.
nekem inkább így látatlanban az a fölvetésem (fenttartva a tévedés jogát), hogy inkább az értékeli így a biciklis magatartását, akinek nincs vagy kevés biciklis tapasztalata van, és nem látja át, hogy a bicajos mit miért tesz.

hogyne 2008.07.08. 14:57:28

minden robogos lassu.
majd mindegyik budos.
es hat az sem kerdes hogy hulye a blog iroja.

Reggie 2008.07.08. 14:57:47

Az a legjobb amikor a pirosnal a robogos elore huz, aztan megy a sor elejen 40-nel es nem lehet megelozni, mert nincs hely a biztonsagos manoverhez. Ilyen helyeken mi a faszert nem tudnak beallni a sorba?

csapos 2008.07.08. 15:00:16

Igaz, hogy a kressz vonatkozik minden gépjárművezetőre, akár szgk-t akár robogót vagy motort vezet.
De a ha szgk-t vezetsz sem vagy felhatalmazva arra, hogy szabálytalankodj és veszlyeztesd mások épségét. Én spec szoktam használni a jobb oldali tükröm is, és ha lehetséges utat adok a motoros-robogósnak. Neken nem fáj, hogy elmegy melettem és hamarabb otthon lesz. Igaz nem mindenki szokta megköszönni, de az sem fáj.
Lehet mert, nem ronda a párom és a kocsit is kp vettem? :)

hanter 2008.07.08. 15:00:51

Csak akkor indexelek, ha ezzel az autóst segítem. Pl. főútról jobbra kis ívben lekanyarodok. Ne álljon ott miattam a szerencsétlen autós!

Autóval már csaptam el nem egyszer majdnem motorost jobbra kitett index miatt.

Én sosem számítok arra, hogy az autós lát. Ha így lenne, már lett volna néhány balesetem.

Minden motorosnak fel kell fogni, hogy nem mindig látnak minket, és eszerint közlekedni.

wood 2008.07.08. 15:01:54

...például a buszsávra reagálva: képzeld el azt a szitut, hogy ott mész mondjuk a blaha fele a rákócin, jobbról elmegy melletted ötvennel a tizenegynéhánytonnás busz, balról meg hatvannal a kéttonnás kocsi, te meg életben maradhatsz, ha észnél vagy, nem pánikolsz és minkét oldalról felelősen gondolkozó, normális sofőrők autóznak körbe.

hidd el nekem a kaki is beléd fagyna, inkább mennél a buszsávban.

raycoon 2008.07.08. 15:05:14

Nna, hamár egy ilyen robogós téma is feljött.

Előzetesen annyit, hogy ha autóval közlekedek és észre veszem, hogy jön egy biciklis, motoros, robogós, stb, akkor próbálok helyet adni, hogy elférjen! Egyesek ezt meg is köszönik... (Van még esély egy kulturált közlekedésre!)

Történt egyszer, hogy egy pizzafutár-szerű robogós a körforgalomba lassítás nélkül úgy ment bele, hogy vészfékeznem kellett. Nem mentem gyorsan, nem lett baj, de - tudom paraszt vagyok - a dudát megnyomtam, jelezvén, hogy ezt azért nem kellett volna. Nem kezdtem ráállni a sárvédőjére, nem nyomtam. Pont egy helyen mentünk ki a körforgalomból, amikor a tag kihajtó közepén (a zebrán) laparkolt, leszállt és elkezdett ugatni, hogy mit képzelek, hogy ledudálom, meg mutogatok.. Nem magyarázom tovább....

Rocko- 2008.07.08. 15:05:23

TH 2008.07.08. 14:02:50
nekem nem fáj. csak veszélyes és tilos. :)

TH 2008.07.08. 14:08:51
nem tartom jó ötletnek, a piroson átmenést. még akkor se, ha jön am entô. inkább oldalra menjen el.

_wood_ 2008.07.08. 14:09:39
ha második vagyok, akkor az elôttem álló autó helyére megyek. aki begurul arra a helyre, amit a motorosk el szoktak foglalni.

TH 2008.07.08. 14:11:45
nem szívesen feküdnék az életszerûtlen mentôben. :)

TH 2008.07.08. 14:18:31
persze, h elhiszem, szép is lenne, ha nem hinnék magamnak. :D
azt meg te hidd el: nem hörögve csapkodom az asztalt, h "HALÁL MINDEN KÉTKEREKÛRE", csak pusztán nem szeretem, ha valaki szabálytalan. az meg a pláne, h ha van alternatívája (90%-ban van) az útvonalának, akkor ne fogja már arra a motoros, h dugó van, és elôrecsoroghat. kerüljön, ha siet, biztosan, és nyugodtan odaérhet, ahova megy. :)
"Szóval több empátia, meg a másikra odafigyelés kellene, és máris nem lenne hőbörgés a normális motorosok miatt."
empátia van: nem ölöm meg. :D csak rossz szemmel nézem. ha meg normális motoros, akkor nem cikázik a sorok közt. :)

doGmAI 2008.07.08. 15:06:06

Azt hiszem, itt is a közlekedési kultúráról van szó. Vannak olyan emberek, akik képesek normálisan közlekedni, akár biciklivel, akár robogóval, akár nagymotorral, autóval, Krazzal, és vannak, akik nem. Majd egyszer, amikor nem lesz ennyire beteg a társadalmunk, és ténylegesen jóléti társadalmat építettünk, ezzel sem lesznek gondok. Remélem a Köbükunokámmal majd tudok beszélni, mint a Mézga Géza, és elmeséli, hogy akkor hogy is élnek.

Reggie 2008.07.08. 15:10:24

A masik amit ruhellek, az az, amikor kint felejtik az indexet. Kb ket honapja tortent h buzi pizzafutar jott a ket sav kozott mogottem a petofi hidon pest fele. Balra indexel. Mondom jo, atmegyek elotte jobbra mert en meg jobbra akarok menni es akkor o is tok jol befer a helyemre. Erre a kis kocsog mellemjott uvoltozott es megprobalta lerugni a visszapillantomat. Szerencseje h feltem a kocsim fenyezeset, mert kulonben az ijedtsegtol atmentem volna rajta.

0xFFFF 2008.07.08. 15:14:23

Kedves Slaci ! Nem, nem randizok. Nem, nem engem láttál a hétvégi vonulásotokon !

pammy 2008.07.08. 15:24:45

wood: én értem a buszsáv problémát, a túlreagálást nem értem, amikor a hölgyike görcsösen kapaszkodva a kormányba tekert a dudáló busz előtt ahelyett, hogy vagy jobbra vagy balra vagy szabályosan, vagy nem kitért volna elengedni, volt járda, volt forgalmi sáv, egyvalami nem volt, kamion.
Még ugyanazon a héten ugyanott valaki szintén buszsáv harcolni próbált, de nem lehetett elégedett az eredménnyel (talán mert nem jött busz), ezért inkább áthajtott a töküres forgalmi sávon (ahol mennie kellene a kresz szerint), be a szembesávba, ami viszont nem volt töküres (fogalmam sincs mi a francot akart ott) és nekiállt ott középen tekerni, aztán rájött, hogy ez így nem az igazi és 5 mp-enként félreállt elengedni az éppen érkező autót majd vissza középre, végül hosszas töketlenkedés után felment a járdára, hogy szabálytalanul ám de biztonságosan átkelljen az úton a zebrán. (mindeközben a forgalmi sáv ahol mennie kellett volna gyakorlatilag üres és sok száz méteren jól belátható volt.) Nem sikerült se haladási, se biztonság szempontból összefüggést találnom a cselekedetei közt, mintha az egyetlen cél csak az akadályozás lett volna. Ez utóbbi szélsőséges példa persze, de a hölgy a buszsávban nem, csak vasárnapi bringás aki hallgat az ilyen fórumokon elhangzó "biztonsági tanácsokra" birka módon gondolkodás nélkül, és jó esetben azzal sincs tisztában, hogy szabályt sért, mert valaki megmondta neki, hogy ez Londonban így frankó

Varga Balazs 2008.07.08. 15:25:21

Nekem van autom is meg robogom is, megse orjongok. Ha robogoval vagyok megyek elore a sorba es ha elengednek megkoszonom,ha kocsival vagyok akkor meg figyelem allo helyzetben a tukroket,hogy jon e motoros. Nem nagy faradtsag es sokkal nyugodtabban haza ersz.
Ui.:
Azt viszont hozza tennem,h a motorok, robogok 95% ezerszer jobban gyorsul es nagy reszuk siman viszi a 70-et, szal aki azokat meg akarja elozni a zold lampa utan az biztos,h kotekedni akar.
Uff

flimo13 2008.07.08. 15:32:07

"Egyvalami nincs rendben: ha az autós vélt vagy valós sérelmei mentén rögtönítélő bírósággá alakul, halálra ítéli a robogóst, majd igyekszik nyomban végre is hajtani az ítéletet. Mert a robogó mogött 20 centivel haladás bizony egy ilyen kísérlet."

Nem arról van szó, hogy piros lámpánál előre balfaszkodtál, mert hát te elférsz, aztán a harmadik lámpa után már harmadszor szorult be mögéd, és kicsit kezdte unni, hogy miattad nem tud haladni?

seat 2008.07.08. 15:51:17

Ki is a frusztált? Legalább háromszor fordult elő a szövegben, hogy még hány havi részlet van az autóból - mi a baj, Magpet?

Ettől függetlenül a robogókra, biciklisekre, motorosokra lehetne jobban figyelni illetve ők is lehetnének normálisabbak. Igaz, spec én a robogókat mindig megelőzöm, ha tudom, mert rohadt büdösek.

hanter 2008.07.08. 15:56:53

Reggie!

Kiváncsi vagyok hányszor felejtenéd bekapcsolva az indexedet az autóban, ha nem ugrana vissza magától a kormány tekeredésétől!!!

Ettől függetlenül az szitu amit leírtál, azért más tészta.

fütyfürütty-easyrider 2008.07.08. 16:11:29

Azért vettem robogót, hogy ne kelljen a dugóba ülni 1 órát, ha 15 perc alatt otthon vagyok. Jól néznék ki robogóval, ha kivárnám a sorom és szívnám a benzingőzt. Miért ne mennék el lassan a sorok között vigyázva a másikra, nem megyek köztük ötvennel, hanem majdnem lépésbe -most ez tényleg kit zavar?- És nappal a saját biztonságom érdekében fényszóróval megyek, hátha meglát az oldalról az orrát az út közepéig kitoló autóstársam. Olaszországban más a helyzet, de már itt is észrevettem, hogy változtak az autósok. Amikor autóval vagyok, én is eltudom engedni őket. Amúgy meg minden autóba 1 muki ül, ha ezek bringára, motorra vagy BKV-ra szállnának, semmi gond nem lenne itt a közlekedéssel. De inkább ülünk plussz 2 óra hosszát a dugóba, és persze akkor a motoros is várja ki a sorát. na neeee

hanter 2008.07.08. 16:14:09

Én egyszer jöttem be fényszóróval dolgozni, 3-an rántották rám a kormányt szemből a rakparton... Tény, hogy k zavaró autóban ülve. Nektek nincs ilyen tapasztalatotok?

VNB 2008.07.08. 16:23:02

Motoros/autósként úgy látom ezt a vitát, hogy egy-egy esetből kiindulva habzó szájúan fröcsög mindkét oldal a másikra. Aztán ha megnézzük a motoros-autós hozzászólásokat látjuk, hogy a többsége elégedett motorosként, mert alkalmazkodik ahhoz amit autósként is megél. Mindkét járművet vezetve látom az egetrengető barom motorosokat és autósokat egyaránt. Itt is sikerült az agyatlan indulatoknak és érzelmeknek összecsapni ahogy általában.
Kicsivel nyugodtabbak, megértőbbek lennénk hölgyeim és uraim, nem lenne ennyi baj. Dehát öntelt önbizalomban nincs hiány ebben a frusztrált társadalmoban.

Rocko- 2008.07.08. 16:27:32

hanter 2008.07.08. 15:56:53
és a gatyám se jön fel rám wczés után. még ilyet!

azért az index kattogását csak hallja, nem? vagy ha nem, akkor nagy a probléma, h se nem látja, se nem hallja az indexet, oszt mégis közlekedik.

seat 2008.07.08. 15:51:17
"Ki is a frusztált? Legalább háromszor fordult elő a szövegben, hogy még hány havi részlet van az autóból - mi a baj, Magpet?"
jól mondod brada!

Tibor 2008.07.08. 16:28:46

Egy új ötös bmw-vel küzdök naponta a dugókban-szóval eléggé naprakész a véleményem ami a következő:
A kétkereküekre nagyon(!!!) vigyázzunk!
Láttam már meghalni 5 métere tőlem robogóst. Kiment elé egy autós...és telibe találta.
Szegény srác ott egyből meghalt.
Szóval, amit kérek kedves autós társak:
Ha láttok egy kétkerekűt, és csak araszoltok a sorban légyszíves húzódjatok egy kicsit arrébb+nagyon nagyon vigyázzunk rájuk. Mindenkit hazavárnak.

mxplanet 2008.07.08. 16:33:09

rocko! nem igazán hallani a sisakban a kattogást(ha van kattogás egyáltalán), és a villogás sem minden motoron van, plusz nem is azt nézed hanem az útra figyelsz.

Tibor.
és hogy jön ide hogy milyen autóval?:)

hanter 2008.07.08. 16:33:11

Rocko

te nagyon ...

Ültél már motoron??? A kattogást nem hallog, a szemed pedig jobb, ha nem az indexre fókuszál!

georg 48 2008.07.08. 16:47:51

Én általában félrehúzódom. Elég sűrűn nézem a tükröt, ha látom, hogy szerencsétlenkedik, hagyok neki annyi helyet, hogy elférjen. Miért ne tenném? Nem leszek ettől pitibb manus, mint a többi. Még hátrébb sem kerülök a sorban. Meg külünben is. Mindíg átvillan az agyamon, ha nekem lenne motorom vagy robogóm valószínű én is ezt tenném. Hát ez van. Ja és még meg is köszönik!

birka 2008.07.08. 16:51:25

Nagyon ritkán szoktam olyat látni hogy egy robogós felartja a forgalmat, ha meg igen, akkor azért mert 60-al megy 50-es táblánál, nem 80-90-el ahogy a mögötte menő autós szeretne. Velem is mindig leállnak keménykedni a lámpánál, aztán otthagyom jól, hála a fokozatmentes automata váltónak:) Multkor a moszkva téri "felüljárón" felfele pörgette üveghangig egy bmw-s hogy bevághasson elém, pedig max félgázon mentem. De az ilyet jobb elengedni.

pammy 2008.07.08. 17:02:40

hanter: a kattogást gyenge érv motoron, de azért néhány érdekes orvosi esetet leszámítva van az embernek rövidtávú memóriája :). Ha elvárás emlékezni arra, hogy irányváltás előtt kapcsoljam be az indexet, akkor lehet, hogy tehetséges példányok a kikapcsolását is észben tudnák tartani, nem? :)), amúgy vannak olyan szituációk, amiknél a kocsiban se kapcsol ki. Ott hallani is, mégis ha kapnék egy ezrest minden autós után aki feleslegesen indexelve közlekedett előttem több, mint 100 métert, akkor már ki lenne fizetve a kocsim :))) és a cikk írója is boldog lehetne.
De persze nem vagyunk egyformák, engem a felesleges index technikailag kevésbé zavar, mint amikor nem számítok rá, hogy kivág elém valaki és mégis megteszi... a nem indexelőst ugyanis az ember nem figyeli annyira, az ott megy oszt passz, ha viszont indexel, miután az csak irányváltást jelent, ami általában többféle is lehet, már figyelem a mozgását is, és jobb eséllyel hárítom el a félretájékoztatásból származó veszélyt.

nemfizetőpotyautas 2008.07.08. 17:05:59

kisbusszal és egy 5 méter hosszú személyautóval
közlekedem a városban.
van egy robogóm is ami bőven tartja a város ütemét.volt hogy rámhúzták a kormányt.nem érte meg.az a tükör lehetett vagy 100 ezer forint.
azt kéne megérteni hogy csak az papoljon a kreszről aki 100%ban betartja.a robi ha szabálytalanul is,de gyors. városban a leggyorsabb.aki a dugóban ül,annak ne faájjon az hogy más halad.

nemfizetőpotyautas 2008.07.08. 17:10:46

és egy apróság a bimmer-merci-ódi hármashoz:
hegyaljáról lefele jövet a két sáv közt haladva az összes nagyvas félrehúzódott. ki nem ?tippeljetek:mama a stift sedannal.pedig látta hogy jövök!
úgy kellet rákiabálnom hogy húzódj már le vaze!
valahogy aki nagy autóban ül,torelánsabb a motorosokkal.persze ez csak az én véleményem.

warlo 2008.07.08. 17:15:11

"Azért vettem robogót, hogy ne kelljen a dugóba ülni 1 órát, ha 15 perc alatt otthon vagyok. Jól néznék ki robogóval, ha kivárnám a sorom és szívnám a benzingőzt. Miért ne mennék el lassan a sorok között vigyázva a másikra, nem megyek köztük ötvennel, hanem majdnem lépésbe -most ez tényleg kit zavar?"
Mindenkit! Ezt nem birja megérteni a sok robogós szerencsétlen. Kezdjuk ott, hogy tilos, és én sem mehetek át a piroson, mert ezért vannak a közlekedési szabályok. Mert ugye kit zavarna, ha én megfordulnék a zárovonalon, vagy 180 nal mennék az autopályán, esetleg nyomorék helyre állnék... Csak a biciklisek robogósok nagy ivben szarják le az összes szabályt. Jobbrol előzés, piros lámpa, meg minden más. Nem azért utálnak titeket, mert nem tetszik a sisakod, hanem azért mert bunkóbbak vagytok mint a közlekedés többi résztvevője.
Továbbá, én is mint mindenki más is a frászt kapja, mikor egy robogós előtte megy, mert jó esetben egy 15 éves nulla rutinnal rendelkező kezdő, és ismerve a Bp utak állapotát, bármelyik méteren eleshet, és akkor ha átmegyek a nyakán akkor én leszek lecsukva. Szóval jobb megelőzni, aztán történjen ami történik. Ja, nekem BMW, fekete, és kifizetve, szóval nem irigykedem a robogósokra.

Rocko- 2008.07.08. 17:17:01

mxplanet 2008.07.08. 16:33:09
bocs, felületes voltam, csak azt olvastam, h pizzafutár, azt nem , hsorok közt, ergo motoros.

de azt tartom, h figyeljen magára, és ne adjon téves jelzéseket. :)

vinylmaster 2008.07.08. 17:18:39

LOL mekkora osztás van
nem tudom én személy szerintem utálom az összes gyalogost, biciklist, motorost, buszt meg a 198 éves fogatlan papát a suzuki 1.3 GL ben mert életveszély amit művelnek. a gyalogosokat végképp nem értem mér ugrál le elém a zebrára? ja mer hogy neki van elsőbbsége? ja ez igaz de nem félti az életét? a motorosok meg nem tudnak közlekedni állandóan szabálytalankodnak. ők is bátrak. ha csatt van akkor nekem nem sok bajom lesz de ő lehet hogy nem kel fel többet. és lehet hogy engem vesznek elő de legalább én életben maradtam. egyébként az utakon közlekedők 60%-án elvenném a jogosítványát mert közük nincs a vezetéshez.

oTTo$$ 2008.07.08. 17:24:52

beavereater 2008.07.08. 13:56:18
ez az haver!
mindig gondoljatok bele hogy ott, ott ez egy masok EMBER! lehet akar egy baratod is! vagy egy baratod baratja!
UFF

ui.: amugy telllllleg!! a nagyvasok mellet siman elferni a kicsik meg akkor sem mennek odebb ha volna hely es meg latnak is :-) vicces

VNB 2008.07.08. 17:28:52

nemfizetőputyautas rugd le a tükrét warlónak, warló te meg menj át a nyakán nemfizetőnek aztán fordulj meg a záróvonalon és menj 180-nal. Mert az ugyanaz a kategória mint elmenni lépésben az álló autók között. Az ész megáll milyen emberek vannak a közlekedésben!

goyamaduer 2008.07.08. 17:45:33

Bp-i vagyok, járok autóval, robogóval - sőt, néha bringával is a városban. A tapasztalatom az, hogy az autósok toleranciaszintje az elmúlt években egyre magasabb a kétkerekűekhez. Talán mert sokan közülük időnként maguk is átülnek. Sokszor és sokan húzódnak félre kicsit, hogy elférjek az araszolók között - amit meg is szoktam köszönni. Kevés rossz tapasztalatom van, azok viszont inkább a bringás futárokhoz és a pizzaszállítókhoz kötődnek (tisztelet a kivételnek). Állt már égnek a hajam (neki)pirosból, körülnézés nélkül átsuhanó bringástól...Elég gyakran, sajnos.

Renault Clio 12 RN 2008.07.08. 18:18:35

Gyalogolok, kerékpározok, tömegközlekedem és autózok. A motorosok-robogósok kb. 90 % mindenképpen zavar. Elviselhetetlenül hangos egy részük, rendkívül fegyelmezettlenek általában, a Kresz szabályait véletlenül tartják csak be. Autósként, nagyon zavar, hogy váratlanul felbukkan a semmiből, talán még a festéket is lesúrolja az ajtómról, veszélyhelyzetet teremt és eltűnik. Piros lámpa, záróvonal, forgalommal szemben, sebesség határ, akár a járdán is, vagy kerékpársávon, mit sem számít. Egy mozgó veszélyforrás !!!! Persze mint embert az is bosszant, hogy míg én a dugóban ülök, ő meg elviharzik, vagy este nem hagy pihenni a pöfögésével. De ezért nem akarom meggyilkolni, eltaposni, még csak rá sem dudálok. Ezekért és nem a kisebbségi komplexusom miatt van bajom a motorosokkal.

Krisi 2008.07.08. 19:16:28

Szerintem nem olyan siralmas a helyzet, mint ahogy sokan látják. Motorozok, biciklizek, autózok, mint itt sokan, látom a forgalmat minden szemszögből.

Kedvencem, amikor megyek motorral (Simson, szóval robogónak is lehet mondani) az autó mögött 50-körüli tempóval, a sáv közepén, és még így is megelőznek. Éshogy mért? Hogy 2 méterrel előrébb álljon a következő pirosnál? Gondolkodnak az ilyen emberek?
Másik tipikus eset, amikor 40-es táblánál megyek 60-as tempóval, és mindenki, de tényleg mindenki megelőz, még az öreg mami is a wagonerben. Mert meg KELL előzni. éljen.

Azt meg nem értem én sem, hogy mi az idegesítő abban, amikor a motoros/ robogós/ biciklis megelőzi őket a dugóban? Egy percig nem tartja fel őket, mert amíg sárgánál az 1-est keresik, vagy ismerkednek a pedálok működésével, addig az előrecsorgó robogós már rég elindult.

Villamossínen közlekedés dettó, ha autóval menne ott az illető, akkor megérteném, mert az utána elém jön be, növelve a sort. De a kétkerekű az egy percig nem fog akadályozni senkit, beáll utána a lámpához, és egy kerülettel odébb van, mire odaérek.

De nem tudom mit osztom az észt, a közlekedők nagyrésze teljesen normális, lehúzódik az autós, ha menne a motor, lehúzodik a robogós, ha látja, hogy menne az autó, az a maradék kevés tapló meg úgyis képtelen a normális kommunikációra, leragadt ott, hogy "rádhúzom a kormányt, te nyomorék lárva" meg "majd én megmutatom neked köcsög".

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2008.07.08. 20:13:26

Jó írás. Öröm itt is nézni az agresszív autós hőzöngőket, ahogyan helyből haraptak rá. Épeszű embereknek üdv.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.08. 20:42:41

@Zigomer Trubahin 2008.07.08. 20:13:26
Köszönöm! :)

mv 2008.07.08. 21:01:21

Fantasztikusan jok azok a hsz-ek, melyek szerint idegesito, a robogosok - bar oket nem hatraltatjak - hamarabb odaernek, mint ok :D Sikeres, jo emberek lehettek. :)

A szallito 2008.07.08. 21:20:32

Gyerekkoromban kb 3 evet robogoztam pesten (kiraly volt), de a postban leirtakat baromira nem tapasztaltam. A 3 ev alatt midossze egy olyan eset volt, hogy egy felkegyelmu autos direkt nem engedett el az allo kocsisor kozott. Az igaz hogy vannak kuzdelmek az utakon, de autonak egy robogo nem ellenfel, ahogy egy robogosnak sem az mondjuk egy kerekparos. Sztem az autosok tobbseget amugy sem zavarja a sorok kozott - normalis tempoban! - elhalado motoros. A tulnyomo tobbseg segiti is oket, onos anyagi erdekbol vezerelve (a tukor miatt). Az hogy autoskent nem szeretjuk tulzottan a motorosokat az azert van mert egyreszt nehezebben eszleljuk oket (ez nem az o hibajuk), masreszt kozottuk magas azoknak az aranya, akiknek atlag alatti a stresszturo kepessege. ;)

B.GY. 2008.07.08. 21:26:40

Sokat robogózom én is.Engem pont a bmwaudimercedes triumvirátus enged el általában.Valószinű van motorja is,csak éppen nem azzal közlekedik.A posztiró meg lehet hogy egy 180ccm-es runnerel száguldozik 160-al.Rendszám nélkül,mert hát ugye 50 es a gép:)Ismerem ezt a fajta motorost.Ma legalább 10-szer lehúzodtam a teherkocsival,hogy elférjen a motoros,ebből legalább 6 megköszönte.

B.GY. 2008.07.08. 22:05:47

Na egy kicsit több kommentet olvastam el,mint az előbb.Hogy itt mennyi beteg ember van?Utálja a motorost,gyűlöli a gyalogost,rohadjon meg mindenki,csak ő az isten.Ha minden motoros kocsival járna,és állna a sorban akkor a sok majom soha nem érne sehova.Elhiszem,hogy a kresz szerint nem lehet menni a sorok között,de érdekes még a rendör autó is lehuzodik,és nem lő térden.A sok faszfej agressziv lesz,ha valakinek jobb.Nem tud menni,akkor más se menjen.Látszik,hogy emberek vagyunk.Nyugodtan ki is halhatnánk,csak jobb lenne.

mxplanet 2008.07.08. 22:18:45

én bebasztam már..meg megint lehajtott fejjel jöttem haza a pokerről...de azért mégis: minden kasztban van ilyen is, olyan is. én motorozok, autózok nap, mint nap.
mindegyikkel van, hogy eldurran az agyam(ez betudható a mindennapos stressznek-vagy nevezzük akárhogy), mint ahogy mindenkinél van ez így.
De meg kell próbálni minél többet tolerálni a másiknak. Én is sokszor kurvaanyázok egy olyan motoros után, akinek semmi sansza nem lett volna elmenni,-ha nem figyelem a tükröt minden fél percben- és nem köszöni meg..
ezek azok akikről itt megy a vita immmáron százezredik alkalommal.motorosként meg azért küldöm el a kurva anyjába, mert felveszem vele időben a szemkontaktot valamelyik tükre által és annak ellenére rám húzza (tehát nem véletlen a manőver).

mxplanet 2008.07.08. 22:24:22

[aztán bő nyállal leszophat az, aki nem ért egyet:)]

hétköznapi autós 2008.07.08. 23:42:02

Előre bocsátom, motoroztam, tudom milyen érzés két keréken túlélni Bp közlekedését!!!
VISZONT!!! Drágalátos robogósok, a tököm tele van veletek (tisztelet a kivételnek!), amikor végignyargaltok az autók között a piroslámpánál, majd mikor zöldre vált a lámpa és mehetne a sor, tötyörögtök az autó előtt. Mi a 'sznak vágsz be elém wazzzzz, ha nem mész??? Pusztuljatok az útból. Vagy húzzátok a fülét!
üdv.

Reggie 2008.07.08. 23:43:23

hanter 2008.07.08. 15:56:53

En is kivancsi lennek ra, mert alt elobb lekapcsolom kezzel minthogy a kormany kapcsolna le(foleg dugoban lassan haladva tok felesleg a savon belul villogni, amikor mar csak a felfestessel nem parhuzamos a kocsi...)

mv 2008.07.08. 23:46:03

Egyebkent a f*sz soforok (motor/auto) messze felul vannak reprezentalva itt. A mindennapokban azt tapasztalom, hogy 1-2 hetente 1 autos viselkedik **** modon, a tobbiek engednek, nyugodtak, en pedig megkoszonom nekik, es probalok kiszamithatoan mozogni.

bela2 2008.07.09. 10:59:17

Figyelj, pitju,
Elment a tomeg, most mar valaszolhatsz.

Bartoki 2008.08.25. 18:35:46

Egyébként gyakran csak azért előzik meg az autósok agresszíven a buszt/robogót, mert büdös, és nem akarják hosszasan szagolni. :)
Biciklire persze ez nem vonatkozik...

Aqweren 2008.08.25. 22:39:48

"Biciklire persze ez nem vonatkozik..."

Nono. Azért ez elég elhamarkodott kijelentés volt. :) Van még új a nap alatt...XD


(elnézést kérek, kikívánkozott........khm...aszittem vicces.....)

Frici01 2008.12.09. 22:42:54

Nos mint robogós mondom a következőt!
Hát nagyjából végig olvastam a hozzászólásokat és meg kell, hogy mondjam tényleg sok az idegbeteg ember köztünk. De mondjuk mindkét félnek igaza van bizonyos dolgokban. Először is el kéne fogadni, hogy nem mindenki autózik? Az talán jobb lenne ha mindenki autóban ülne? Lószart lenne jobb. Sőt inkább a robogó terjedne el jobban, még közlekedni is lehetne. Viszont azzal én is egyetértek, hogy ha előre megy a robogós akkor húzza neki annyira amennyivel menni szabad az adott úton, ne tötymörögjön 40-el. Ha meg már szét van hullva az 50-es kávédaráló és nem megy jobban akkor pedig tessék meggenerálozni és nem pirinszkázni a városban hatalmas füstfelhő kíséretében. Viszont az autós se pattogjon azért mert a robogós 60 al megy ott ahol mondjuk 50 a megengedett! Mondjuk én ettől függetlenül nem tartom biztonságosnak az 50-es gépeket, 125 köbcentitől már sokkal biztonságosabb mert van benne erőtartalék. Viszont az 50-es vízhűtéses robi még határeset, azok 80-90 el tudnak menni szóval az már optimális lehet a városba mert marad bennük némi kraft. Ja és még annyi, hogy a sorok közti előre csorgás a lámpánál szerintem nem lenne olyan nagy probléma, csak az előre csorgás legyen ne előre száguldás. Normálisan araszolva biztonsággal előre lehet menni és nem verünk le tükröket. És még végezetül annyit, hogy amúgy a leg alapabb 50-es levegős robi is jobban gyorsul mint egy átlagos autó és kb 65km/h sebességre képes amennyibe műszakilag megfelelő állapotban van! Szóval kedves autósok annyira nem kell leszólni a robikat tudnak azok menni az más kérdés ha szét van már hajtva vagy a kedves sofőr nem mer vagy nem akar 40-nél többel menni vele. Ez természetesen probléma elismerem!

pitju 2009.02.19. 18:23:50

@Huszárvégjáték: cincogsz kisköcsög. A rihes jó édesanyád nem tanított meg rá, hogy ne pofázz bele mások dolgába te kurva.
remélem egyszer összehoz veled a sors, hogy bele basszak egyet a pofádba. Ki a tetves gecinek képzeled te magad, hogy ilyen stílusban írsz?
Ha elöbb láttam volna ezt a kommentedet lehet hogy elsö felindulásomban elmegyek és faszrahúzlak te tetves ribanc. Remélem még egyszer ide tévedsz és ezt olvasva magadba szállsz kiskurva. Igen ritkán kommentelek, én ugyanis dolgozom, nem úgy mint te és a hozzád hasonló netkaratés banda akik egész nap a neten keménykednek, aztán mikor kimennek az utcára, egy shopos luvnya, egy taxis, vagy tulajdonképpen bárki megforgatja, hogy aztán seggbebaszva, lehajtott fejjel kullogjon haza jó esetben egy asszonyhoz, akit éppen a legjobb haverja rendezett le partiban a szomszéd sráccal. Ez való nektek baszdmeg itt rajoskodni, adni ívet igazából pedig a szar kilóg a seggetekböl, és örültök ha napjában csak 4-5- ször aláznak porrá. A hozzád hasonló ratyibárók már attól eldzsalnak ha a sarki boltban az eladónéni kedvesen köszön az egész napi megalázó lét után. Pár hetente majd idenézek hátha válaszolsz csiribiri kisrodás.
Sztem húzd meg magad és tanulj meg legalább az elvárható minimális tisztelettel kommentelni, mert esetleg egyszer valaki tényleg veszi a fáradtságot és visszatöm anyádba csak nem ott ahol kijöttél. Amennyiben pedig mindenképpen seggbe akarnád kúratni magad várlak szeretettel esténként az Òbudai bogdáni úti
esson ahol általában van velem egy pár vállalkozó kedvü egyén akik gádzsit csinálnak belöled amíg én felpróbálom a kurvádat az anyád hátán a kocsid hátsó ülésén.
Na ennyi elég a stresszböl te netkurva.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása