Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

El az útból, mazsolák!

2008.07.08. 16:55 :: Kisikasa

Joc az autópályán poroszkálók figyelmét szeretné felhívni arra, hogy néha használják a tükröket tájékozódás céljából is, mert lehet, hogy mögöttük valaki szeretne haladni a megengedett sebességgel. Egy másik érdekes felvetés a sokat szidott Audis csoport, akik, hogy úgy mondjam, gördülékeny vezetési stílusukról  ismeretesek inkább, ez esetben azonban mint akadályozó tényező jelennek meg.

Történetem nem egy egyszeri eset, hanem sajnos általános, és annál kellemetlenebb. Igazából a közlekedési kultúránk vetülete, amiből sok minden következik. Ha páran magukra veszik, és ettől valami megváltozik, akkor már megérte ezt a kis tanmesét bepötyögnöm.

Sokat autózok autópályán, és hétvégenként az autópályákat ellepő mazsolák áradata már-már agybomlasztó. Legutálatosabb tulajdonságuk, hogy szerintük nekik alanyi jogon jár a belső sáv az autópályán. Persze két nagy csoportra oszthatók. Egyikük a tipikus hétvégi autós, aki 1,1-es vagy 1,2-es autójával erőlködik, és erőn felül próbál versenyezni az erősebb autókkal, és/vagy egyszerűen nem vesz tudomást arról, hogy mások is közlekednek és nem hajlandó elhagyni a belső sávot. Se villogtatásra, se dudára. Egyszerűen nem vesz tudomást a másikról. Az meg már csak hab a tortán, amikor betessékeli az előzni akaró kamionost maga elé a belső sávba, ezzel percekre lezárva a haladás lehetőségét.

Nem véletlenül vannak a hétvégén akkora dugók az utakon úgy, hogy se baleset, se akadály semmi, mégis lépésben halad a sor az autópályán! Azzal, hogy a belső sávban haladnak sokszor 80-nal, természetes, hogy feltorlódnak az autók mögötte. És nem hajlandó kimenni. Csak jobbról lehet megelőzni. Akkor is, ha tilos. És akkor sem kapcsol.

A másik fajta az, aki úgy gondolja, hogy annyira menő, hogy neki nem is kell sávot váltani. Vett egy menőnek gondolt autót hitelre, és akkorára nő az ego-ja, hogy neki már nem is kell betartani a szabályokat. Ha rávillogtatsz, akkor azt személyes sértésnek veszi. Pedig csak kilencvennel ment a belsőben, te meg érkezel százharminccal. Úgy gondolja, hogy egy Ford Focus vagy Opel Astra nem lehet gyorsabb, mint egy Audi. Há nehogymá... És marad. Szerinte ez így van jól. Ezekre a tahókra nem is szabad több időt vesztegetni. Eszükhöz értem.
 
Remélem, páran magukra ismernek, és jövő héten néha a tükörbe is belenéznek néha, és lehúzódnak a gyorsabb autók elöl. Ha megteszik, akkor előre is köszönöm.

334 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2008.07.09. 12:57:37

"Az emberek nem hulyek am mogotted..."

Erre van egy storym :) Országút..kialakul egy menetoszlop, de jól látszik, hogy elől túlméretes szállítmány biztosítókocsival..aminek tetején világító előzni tilos jelzések és mindig be is megy a szembe sávba, hogy véletlenül se tudjon senki előzésbe kezdeni...sok okos (hm furcsa mód Suzukis nem volt köztük) meg megy mint a barom előz mindenkit míg végül elől csak elakad...LOL van eszük jah...:)))

kilincs 2008.07.09. 13:00:07

"de amíg a 60 és 130 között van, addig nem akadályoz"

Pontositsuk azert...
CSAK ADDIG nem akadalyoz amig NINCS modja a jobbra kihuzdasra. Ha van es marad bennt ....onnantol MÁR akadalyoz.

Erre az esetr a KRESZ jelzes adasat engedelyezi!!!

- altalanos cellal VILLOGAS (fenyjlezes adasat)
- lakott teruleten kivul elozesi szandek jelzese celjabol pedig a DUDAT!!!

Szoval bizony a villogas dudalas abszolut szabalyos dolog ilyenkor...akarmennyire faj is
annak akinek szol eppen.

Azt jelzi, hogy valamit elkurt...korrigaljon.

.com 2008.07.09. 13:02:49

ha mar ennyire szakemberek jottek ossze kerdes:
(napi "problema")
Megyek a palyan 130, kulso sav
Osszetorlodnak a sietosok a belsosavban, cca 80 km/h. Nekem ures a palya, a horizonton egy kamion, ballagok tovabb a kulsoben, tempomaton mint az elmult percekben es igy folyamatosan elozom a belso savban tolongokat. Ez szabalytalan, tehat nekem ra kellen allni a fekre, akkor is, ha eszem agaban sincs a belso sorba/savba beallni?

pammy 2008.07.09. 13:05:44

kilincs: jobbról előzni éppen ugyanannyira tilos mint 180-nal menni... ha az nem tartozik másra csak a rendőrre akkor a jobbról előzés is, amúgy ha mész tovább a külsőben, akkor csak eleget tettél a jobbra tartási kötelezettségednek, nem? :P

Lunitari 2008.07.09. 13:05:50

kilincs,

Ecsém Te mennyire fafejű vagy. Tudod mindenkinek a kegkülső sávban kéne haladnia és csak előzésre használni a belső sávokat...hol látsz te ilyet? Mikor zebrán gázolnak halálta csecsemőket...ma is cserbenhagyás két halott...na ne nevettess....

kételkedő 2008.07.09. 13:08:14

Ha bentmarad, akadályoz. Hát... Azért ezzel vitatkoznék. Merthogy mi is az akadályozás? Melyik is a szigorúbb tilalom? Az akadályozás, vagy a zavarás?

Lunitari 2008.07.09. 13:08:19

Villogj és dudálj bátran, de nem vagy Te sem rendőr...tehát hívd ki őket és ne dudálj meg villogj!

kételkedő 2008.07.09. 13:09:21

.com!
Nem szabálytalan. Forgalmi okból a te sávod gyorsabban halad. Így jártak. Párhuzamos közlekedsé....

kilincs 2008.07.09. 13:09:39

Lunitari

Igaz ..pontositok az emberk 80%-a ne mhuyle

Mint korabban is irtam en
ugy 20%-ra teszem a pro es kontar barmok aranyat, azaz kb minden 5. valami hiannyal bir a KRESZ ismeretebol vagy csak siman budos bunko eppen....merolyanjavanéppn alapon.

HA ennek a blognak e starsaiank csak anyni a hozadeka, hogy lattak leirva, miszerint van

- jobbra tarts
- akadalyozas tilalma
- indokolatlan lassu haladas tilalma
- zavaras lehetosege elsobbsegi viszonyban

Akkor mar megerte...mert joparan bizonoysan maskent autoznak ezentul a palyan/utakon.

Es ez a lenyeg, szamomra.

Lunitari 2008.07.09. 13:14:52

Úgy legyen, de szerintem aki eddig sem adott pl. jobbkezet ezután sem fog. És aki eddig sem húzodott le, ezután sem fog...és hiába a sok blog a csikket, szemetet úgyanúgy kidobja a bunkó ha olvasta ha nem...úgyanúgy gázt ad a zebránál mert ki ha ő nem stb...sajnos ez van ma nálunk......

kilincs 2008.07.09. 13:14:52

kételkedő

"Nem szabálytalan. Forgalmi okból a te sávod gyorsabban halad. Így jártak. Párhuzamos közlekedés.... "

NEM, MERT EZ CSAK lakott teruleten igaz!!!!
igy ahogy irtad...olvass utana.

Lakott teruleten kivul amig a kulso sav nem telitett addig SZIGORU JOBBRA TARTAS VAN !!!!
A tobb sav ellenere is...
....es emiatt jobbrol elezesi tilalom is.

Hihetetlen mennyi ember nem ismeri a kRESZ-t csak autokazik...bamban, otletszeruen a forgalomban.

kételkedő 2008.07.09. 13:16:12

Kilincs!
3. §
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Izé. Szerinted nem zavar, ha valakinek a seggében villognak? És újra kérdem! Melyik a nagyobb tilalom? A zavarás, vagy a veszélyeztetés?

És megint mondom! Had ne én takarodjak el előled (amennyiben épp egy kamionsort előzök) és ne te döntsd el helyettem, mikor tartom biztonságosnak beállni két kamion elé! Főleg, amikor te sértesz szabályt!!!!
Tényléeg fel nem foghatom, hogy valaki felelősségre meri vonni holmi citált szabályokkal azokat, akik szabályosak, cask hogy ő szabálytalan lehessen!!!

kételkedő 2008.07.09. 13:17:55

37. §
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Hihetetlen mennyi ember nem ismeri a kRESZ-t csak autokazik...bamban, otletszeruen a forgalomban.

Lunitari 2008.07.09. 13:18:33

kilincs,

Miért lovagolsz pont ezeken a szabályokon?...amiről szól ez a blog sajnos semmiség...sokkal nagyobb gondok vannak mint az ha nem engednek 130 felett vagy 100 felett el a belső sávban. Ezt gondolom azért érzed.....Lakotterületen (kis falvak..stb)szoktam 50..max 60-al menni és ekkor már szabályt szegek és mindenki előz villog..dudál....na akkor most mi van?

kilincs 2008.07.09. 13:21:53

nos, sorrendben...

zavaras: a figyelem elvonasa es/vagy nem szandekozott cselekvesre kesztetes

akadalyoztatas: a szendek szerinti manover meg gatlasa

veszelyeztetes: olyan manover ami masokat bajba sodor(hat)

szoval a villogas (mint zavaras) az akadalyozas elharitasara jogszeru cselekmeny
ADDIG amig nem megy at veszelyztetesbe ...
pl. elvakitasba ...

Gontar 2008.07.09. 13:21:54

Látom a belső sáv "ördögei" itt is csak a jogaikat ismerik (részben, mert a belső sávban gyorsabban haladót köteles elengedni az ember stb. törvények a SZABÁLYOS (sebességek szempontjábó IS) közlekedést alapulvéve gyártódott!!!) , a kötelezettségeiket (sebesség, követési távolság, mindenkor az adott közlekedési helyzetnek megfelelően megvállasztott, és még szabályos sebesség, a közlekedés többi résztvevőinek nem veszélyeztetése és velük való "együttműködés" stb...), nem... Meg azt sem, hogy aki nem tesz eleget a RÁ vonatkozó TÖRVÉNYEKNEK az a ezzel lemond a jogairól is... Előfordul, hogy az élethez való jogárol is lemond ("balesetet" szenved) - nos, ezeket nem sajnálom (de az esetlegesen vétlen áldozatokat igen).

Nemrég kollégám autóját elcsapta egy mercédeszes állat, pedig a merdzsósnak volt elsőbbsége. Kolléga kocsijának eleje megszűnt létezni (srác csak azért úszta meg, mert "csak" a járgánya elejét találta el a merdzsós) Csakhogy bizonyíthatóan 140 fölötti tempóval ment 90 helyett, így ő lett a hibás - és erről BÍRÓSÁGI papír van! Hiába van elsőbbsége, ha a tempójával esélyt sem ad az időben észlelésre... Csak ilyenkor macera a bíróságra mászkálni (mert ragaszkodott ugyi ahoz, hogy neki volt elsőbbsége és kolléga tehet mindenről), de van amikor megéri. ;-)

A fentiek ellenére mindíg elengedem az őrülten száguldozókat (amikor a külső sávba vészfékezés nélkül, biztonsággal ki tudok húzódni), de egyszerűen undorító az az érvelés, ami folyik... Hihetetlen, hogy egyesek úgy tesznek, mintha csak 1-1 szabályt/tövényt ismernének és xarnak minden másra, és így próbálják bizonygatni, hogy mennyire igazuk van... Nincsen, de ezt az élet előbb-utóbb (remélem előbb) úgyis bebizonyítja nekik. Remélem nem későn, és utánna még sokáig élvezhetik a stresszmentes, agressziómentes közlekedést.

RedRiot 2008.07.09. 13:23:30

"Azaz indokoltlanul lassu vagy/lehetsz...
Nyilvan ha epp egy kis polszkival haladsz
akr csak 103-al is..akkor nem leszel indokolatlanul lassu, hiszen az OK lathato

De a 2 litres autoddla IGEN , mert nincs
OK-od a tobbiek feltratsar...teccik erteni ?"


Hmmm. Szóval más nem ítélheti meg, hogy te 118-al vagy 135-el haladsz, mert csalnak a műszerek, meg különben is mi köze hozzá. Akkor te mégis milyen alapon ítéled meg, hogy egy adott járműnek mennyi az elvárható sebessége?

Vannak olyan modern kisautók, amik ugyan tudják a 150-et is, de már 130-nál nem lehet érteni egymás szavát, mert üveghangon küzd a túlélésért az 1.0-ás vagy 1.2-es háromhengeres az 1.2 tonnával. Egy ilyennel te sem mennél gyorsabban 120-nál. Tolerancia öreg, tolerancia. Ahogy mondtad, van aki azért siet mert életbevágóan fontos dolga van. Annak is lehet millió meg egy oka, hogy 110-120-al halad.

kételkedő 2008.07.09. 13:25:05

El kell keserítselek. A legsúlyosabb a zavarás. Nem akadályozhatod, nem veszélyztetheted. Utána jön az akadályoztás. Nem veszélyeztetheted, de zavarhatos. a legenyhébb a veszélyeztetés. Zavarhatod, és akadályozhatod...

kilincs 2008.07.09. 13:29:51

kételkedő

Akkor mar csak EZT KELL meg FELFOGNOD!!! mellé..

A jobbra tarts szabalya:
------------
36. § (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
----------

4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas ...

----------
A feltartas tilalma
----------

olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

-----------
A jobbrol elhaladas lehetesege, pedig mint latszik SZINTEN CSAK LAKOTT teruleten belul ervenyes.
-------------

Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

--------------

Szoval most akkor ki ismeri jobban KRESZ-t... ?

pammy 2008.07.09. 13:39:55

kilincs: a kresz azért nem rendelkezik arról, hogy mi a teendő, ha valaki 15-tel megy a belső sávban autópályán, mert szükségképpen az elmebetegekkel nem foglalkozik. Innentől kezdve ez nem kresz kérdés, megelőzöd jobbról oszt passz. Amúgy pont azért javasoltam ezt a "kresz sértő" megoldást, mert ez a tesztje a sztiuációnak, ha veszély nélkül meg tudnám tenni kényelmesen, komoly sebességváltoztatások nélkül el tudok haladni mellette jobbról és menni tovább, akkor volt igazam... sokan ha belegondolnának a manőverbe már rájönnének, hogy nincs igazuk, nincs annyi hely, aránytalanul lassítania kéne stb... csak nem gondolkozik hanem rögtön dudál.
Mellesleg valóban, ha kihúzodsz jobbra és folytatod az utadat a szélső sávban tényleg tök üres pályán akkor 70 ügyvéd is elvitatkozhat rajta évekig, hogy ez előzés volt-e vagy nem

Lunitari 2008.07.09. 13:41:28

"hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza;"

Úgye azt is tudod, hogy ez a gyorsabban haladó jármű sem mehet a megengedetnél gyorsabban?

kilincs 2008.07.09. 13:44:32

....tudni, tudom.
De nem tartozik ram a gatlasa.

Lunitari 2008.07.09. 13:46:03

De jogod sincs villogni és tudálni senkire aki a megengedett max sebességgel halad a belső sávban..max ha megkülönböztető jelzést használsz....

Lunitari 2008.07.09. 13:53:27

Egyébként meg mind1:) A soroksárin is 70-es táblánál 40-50-nel megy szinte mindenki..mégse villogok és dudálok....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.09. 13:57:14

Lunitari: Hát ne is, mert az még lakott terület. :)

V8 2008.07.09. 14:01:18

"Úgye azt is tudod, hogy ez a gyorsabban haladó jármű sem mehet a megengedetnél gyorsabban?"

És? Ehhez mi közöd van? Szerintem itt senki nem arról beszél, amikor előzés közben mondjuk 120-130-cal mész. Arról beszélünk, hogy amennyiben befejezted az előzést, akkor köteles vagy kimenni a külső sávba, akkor is, ha a másik hangsebességgel érkezik mögéd, és akkor is, ha csak epszilonnal gyorsabb. Nincs mérlegelési lehetőséged.

Lunitari 2008.07.09. 14:08:28

SilentSound...

Mondom 70-es táblánál kifelé Erzsébet felé...tudsz olvasni?

Lunitari 2008.07.09. 14:10:22

V8,

Tényleg? És ha én azt mondom azért megyek a belső sávban 130-al folyamatosna mert még nem fejeztem be az előzést? Hívjál rendőrt, hogy feltartalak! :) Meglátjuk mit mondanak :))

Lunitari 2008.07.09. 14:13:34

Egyébként még sávot sem tudnak tartani. A sofőrök 80% se kisívű, se nagyívű kanyarodás során sem tud sávot tartani, de nyomni azt tudják :)) Jobbnál jobb verdák és simán fél kocsival a szembe sávba kanyarodik meg a záróvonalon keresztül...biztos V8 is ilyen :)

Lunitari 2008.07.09. 14:17:04

V8,

Egyébként az a közöm, hogy az Én gyerekemt is kinyírhatja egy ilyen segg mint Te. Ennyi erővel mi közöm ha valaki lövöldöz a levegőbe a lakótelepen pl? Szánalmas vagy. A szülőket viszont nem értem. Ha az én családomat nyírná ki egy ilyen ámokfutó ott nem lenne szükség bíróságra...kibelezném mint egy csirkét akár mekkora maffiozó a kicsim....

V8 2008.07.09. 14:17:18

"Tényleg? És ha én azt mondom azért megyek a belső sávban 130-al folyamatosna mert még nem fejeztem be az előzést? Hívjál rendőrt, hogy feltartalak! :) Meglátjuk mit mondanak :)) "

Ha van annyi hely, hogy jobbról megelőzzelek (amit nem fogok megtenni), akkor feltartasz, és nekem lenne igazam. Ha nincs, akkor természetesen folyamatason haladó sor előzésében vagy, és akkor sem lenne bajom vele, ha 100-zal mennél.

Egyébként pont nemrég mentem Ausztriában, és láttam a következőt: rendőrautó az én órám szerint kb 140 alatt egy kicsivel, és voltak többen is, akik megelőzték. Egyáltalán nem érdekelte (hátulról láttam, nem kamerázott). Viszont amikor ő előzött, akkor volt, hogy valaki hosszabban kint maradt előtte, és arra rávillogott (mondjuk nem állította meg).

kételkedő 2008.07.09. 14:22:57

Kilincs!
Szerintem az, aki tisztában van a zavarás, veszélyeztetés, akadályozás fogalmával. Az, aki szerint a sebességhatárok nem hegerűrtartalomra vannak szabva, és az, aki tudja, hogy az autópályán is a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek.
Szánalmas az az erőlködés, amivel el akarod néhány társaddal terelni a szót arról, hogy alapvetően szabálytalanok vagytok, és még ti vagytok felháborodva, és osztjátok az észt.
Majd ha olyan alapvető fogalmakkal tisztában leszel, mint amit fent említettem. Majd ha nem kimásolva, hanem fejből elmondod, hogy a párhuzamos közlekedés szabályai hol érvényesek, akkor annyiban elfogadom a nézeteidet, hogy valóban, ha lehetséges, akkor ki kell menni a külső sávba. De cask azéárt, mert valami hülye a péniszhosszabítójával viszi szülni a macskáját, én nem fogok letakarodni előle, amennyiben a megengedett sebesség maximumával, 130 km/h-val előzök. És nem fogok pánikszerűen lefékezni 90-re, hogy beálljak két kamion közé, hanem megelőzöm őket, és u t á n a fogok kimenni. Te addig kapj agyvérzést, jelents fel... Cseppet sem érdekel!
Roppan szánalmas ismétlem, hogy úgy mazsolázod az általad nem ismert KRESZT, ahogy éppen neked jó!

V8 2008.07.09. 14:22:57

@Lunitari

Nem vagy kicsit kisebbségi komplexusos? Vagy csak simán troll?

Honnan tudod, hogyan közlekedek? Egyrészt nem szoktam letúrni senkit - követési távolságot tartva volt már olyan, hogy valakire rávillantottam (dudálni nem szokásom). Másrészt íven kanyarodok.

Egyébként pályán óra szerint 140 körül szoktam menni - persze volt már olyan, hogy siettem. Sőt, mentem már 200 felett is - amikor rajtam kívül nem volt senki az úton, és mihelyt valakit megláttam a távolban, rögtön lelassítottam normális tempóra. Ezzel miben is veszélyeztetlek téged vagy bárkit?

V8 2008.07.09. 14:24:03

"Másrészt íven kanyarodok." == a saját sávom által kijelölt íven

kételkedő 2008.07.09. 14:25:12

"a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
Ja! És szövegértő olvasás!!!! Fontos ám! Akkor is, mikor a sírós levelet írod, mert lefényképeztek!

Lunitari 2008.07.09. 14:30:32

Ó V8 a mindenttudó :) 200-nál nem fordulhat elő, hogy durrdefekt és áttörve a korlátot a szembe menők között kötsz ki megölve esetleg egy egész családot..... nem véletlenül találták ám ki a sebesség korlátozást.....

kételkedő 2008.07.09. 14:31:29

V8
Senkit. Csak magadat. Azzal amit leírtál.
Én sem vagyok a szabályok bajnoka, ámbár mostanában nagyon ritkán megyek 130 fölé. Bevallom egyrészt nem akarok fizetni. Másrészt viszon, az igo-ban van egy olyan menüpont, hogy érkezés várható ideje. Na az nevel téged. Mert tolhatod mint állat, nyersz 10 percet, egy Győr-Budapest útvonalon. Amit utána a Nagyszöllős utcában azonnal elveszítesz. Nem éri meg.

Lunitari 2008.07.09. 14:32:17

Ja persze bocsánat..V8 arra is figyelt, hogy az autópálya mindkét oldala üres legyen mikor 200 felett ment :)

kételkedő 2008.07.09. 14:32:42

Na igen. Mondjuk Lunitarinak ebben igaza van. Ez nem jutott eszembe.

V8 2008.07.09. 14:37:12

"200-nál nem fordulhat elő, hogy durrdefekt és áttörve a korlátot a szembe menők között kötsz ki megölve esetleg egy egész családot..... nem véletlenül találták ám ki a sebesség korlátozást....."

Mégis vannak olyan helyek, ahol nincs sebességkorlátozás. És speciel az autóm és a gumijaim is ilyenekre lettek tervezve - tehát mi különbség van aközött veszélyben, hogy Németországban megyek ugyanazzal az autóval forgalomban ugyanannyival, vagy itthon egy üres szakaszon?

V8 2008.07.09. 14:39:59

"Mert tolhatod mint állat, nyersz 10 percet, egy Győr-Budapest útvonalon"

És mondjuk egy BP-Róma útvonalon?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.09. 14:41:07

kilincs:

Felhomályosítalak, hogy az autósnak NINCS mérlegelési joga! A mögöttem jövőnek semmi köze ahhoz, hogy én miért megyek 120-szal 130 helyett! És ha én annyit ítélek meg biztonságosnak? Akkor? Mi van, ha én úgy ítélem meg, hogy adott szakaszon, adott időpontban és körülmények között az a biztonságos? És most nem szívatásról beszélek. Ott volt a Golf II GTD-m, billegős futóművel. Nem éreztem biztonságosnak, hogy 130-cal haladjak, csak mondjuk 110-zel. Ha ebben az esetben gyorsabban megyek, akkor relatív gyorshajtást követek el, mert lehet, hogy a körülmények olyanok. És lehet, hogy te azt a körülményt nem érzékeled.

Szépen ki fogod várni dudálás, hangos anyázás és egyéb nélkül, hogy megelőzzem azt a kibaszott kamiont. 130-cal. Max. Pont.

Lunitari 2008.07.09. 14:42:10

De nem Németországban vagyunk és nem is olyan a közlekedés kultúránk. Egyébként a napokban olvastam valahol egy cikket, hogy fontolgatják a korlátok bevezetésén ők is ;) Meg ott ugye folyamatos rendőrségi jelenlét is van ám...nem cikázva versenyezve mennek annyit mint itthon...a te kocsid akkor biztos nem szakad darabokra 200-nál :)) A németeknél minenki 200 vagy felett megy ezek szerint?

Lunitari 2008.07.09. 14:45:05

V8,

Nem értelek. Itthon mész 130-al, máshol meg nyomhatod ha lehet senkit nem fog érdekelni. Ilyen hülyeséget...Amerikában meg néhány államban van halálbüntetés...és hogy jön ez ide?

Lunitari 2008.07.09. 14:46:59

Jah igen..ha meg az Arabokhoz mész, ne felejtsd el az alkhol tartalmú italokat még itthon kirakni, mert ha elkapnak vele a határon a fejeden verik szét (a fejeddel együtt és ez egy igaz történet..igaz kamionos volt a szerencsétlen)

V8 2008.07.09. 14:49:24

"nem cikázva versenyezve mennek annyit mint itthon..."

Hol írtam, hogy cikázva versenyezve mentem már 200 felett? Világosan leírtam, hogy olyan helyen történt, ahol jól beláthatóan senki nem volt az autópályán, így még csak azt sem lehet mondani, hogy azzal veszélyhelyzetet teremtettem volna, hogy mások nem számítanak az adott sebességre.

"a te kocsid akkor biztos nem szakad darabokra 200-nál"
Természetesen nem, mivel a hivatalos végsebessége 250, így ha ott nem lenne stabil és szét akarna esni, nem forgalmazhatták volna.

"A németeknél minenki 200 vagy felett megy ezek szerint?"
Mondtam ilyet? Annyit állítottam, hogy mivel az autó erre lett tervezve, nem jelent nagyobb veszélyt itthon a nagy sebesség olyan helyen, ahol nem kerülhetek senkivel viszonyba, mint egy olyan helyen, ahol ez szabályos.

V8 2008.07.09. 14:51:35

"Itthon mész 130-al, máshol meg nyomhatod ha lehet senkit nem fog érdekelni."

Azt az állításodat kérdjeleztem meg, hogy veszélyt jelent az autóm által gyárilag biztosított sebessége rád vagy bárkire, ha olyan helyen próbálom ki, ahol bár nem szabályos, de nincsen másik közlekedő.

Lunitari 2008.07.09. 14:52:32

V8,

""nem cikázva versenyezve mennek annyit mint itthon..."

Hol írtam, hogy cikázva versenyezve mentem már 200 felett? Világosan leírtam, hogy olyan helyen történt, ahol jól beláthatóan senki nem volt az autópályán, így még csak azt sem lehet mondani, hogy azzal veszélyhelyzetet teremtettem volna, hogy mások nem számítanak az adott sebességre.
"

Általában a magyar közlekedéskultúráról írtam.

""a te kocsid akkor biztos nem szakad darabokra 200-nál"
Természetesen nem, mivel a hivatalos végsebessége 250, így ha ott nem lenne stabil és szét akarna esni, nem forgalmazhatták volna.
"

Ütközésnél fafej..ütközésnél....

""A németeknél minenki 200 vagy felett megy ezek szerint?"
Mondtam ilyet? Annyit állítottam, hogy mivel az autó erre lett tervezve, nem jelent nagyobb veszélyt itthon a nagy sebesség olyan helyen, ahol nem kerülhetek senkivel viszonyba, mint egy olyan helyen, ahol ez szabályos. "

Na látod..ott azért nem szükséges leszabályozni, mert ténylegh csak az fog menni 130-150 felett akinek komoly oka van rá..na de itthon? Ne röhögtess!!! :))

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.09. 14:53:57

Most esik le, hogy mindenki de kurvára tudja a KRESZ-t, még Kilincs is, pedig ő is csak idéz belőle szó szerint. Nyilván betéve tudja, nem a BM honlapjáról másolgatja.

Pont amiatt ilyen a közlekedési morálunk, hogy mindenki másképpen véli értelmezni a szabályokat.

Lunitari 2008.07.09. 14:55:36

He?

"Azt az állításodat kérdjeleztem meg, hogy veszélyt jelent az autóm által gyárilag biztosított sebessége rád vagy bárkire, ha olyan helyen próbálom ki, ahol bár nem szabályos, de nincsen másik közlekedő. "

Hogy győződtél meg arról, hogy közel s távolban senki nem volt? (Szembe forgalom a túloldalon?) Gyárilag bíztosított sebesség? Te valami főnök lehetsz vagy igazgató vagy vállalkozó..LOL

V8 2008.07.09. 14:57:54

"""a te kocsid akkor biztos nem szakad darabokra 200-nál"
Természetesen nem, mivel a hivatalos végsebessége 250, így ha ott nem lenne stabil és szét akarna esni, nem forgalmazhatták volna."

Ütközésnél fafej..ütközésnél....
"

Azt nem kérdezted. De minden kocsi szétszakad 130-nál is, kb 100 felett lényegében a szerencsén múlik, hogy túl lehet-e élni egy balesetet.

"Na látod..ott azért nem szükséges leszabályozni, mert ténylegh csak az fog menni 130-150 felett akinek komoly oka van rá..na de itthon? Ne röhögtess!!! :))"

Mondtam olyat, hogy itthon semmilyen korlátozás nem kell? Amúgy egyetértenék egy autópályán 160-nal, de az nem ide tartozik - kizárólag egy adott szituáció veszélyességéről beszéltünk a családod számára.

Lunitari 2008.07.09. 14:59:32

Olyan vicces...megkérdőjelezed? :)

Mondjuk mész 220-al és minden gyári leírásnak ellentmondva olyan meghibásodás lép fel, hogy kiszállsz a szántóföldre...és pont agyoncsapsz egy földművest....akkor? nem volt ott senki? Valószínűleg 130-al nem szálltál volna el és mindenki meguszta volna....

V8 2008.07.09. 15:03:53

"Mondjuk mész 220-al és minden gyári leírásnak ellentmondva olyan meghibásodás lép fel, hogy kiszállsz a szántóföldre...és pont agyoncsapsz egy földművest....akkor? nem volt ott senki? Valószínűleg 130-al nem szálltál volna el és mindenki meguszta volna...."

Ez aztán reális :) Természetesen azt sem vettem figyelembe, ha idegen űrhajó éppen kényszerleszállást hajt végre előttem... Hány szántóföldre kiszállt és ott embereket agyoncsapott autóról hallottál Németországban?

(egyébként teljesen úgy állítod be a dolgot, hogy életveszélyesen közlekedek és mindenkit meg fogok ölni. Mikor az egész annyiból indult ki, hogy volt már olyan eset, amikor jelentősebb sebességet is elértem az autómmal nem szabályosan, de biztonságos körülmények között)

kételkedő 2008.07.09. 15:04:51

Darren!
Én sem tudom szórol szóra a szabályokat. Ezért ha kell utánanézek. Szerintem alig van pár ember aki tudja. (De az se tartja be! :) )
De éppen ilyenkor elolvasva rájössz, hogy mit jelent! Feltéve ha van szövegértő olvasás a birtokodban. :)

Lunitari 2008.07.09. 15:05:58

Tisztelt igazgató Úr(Ha hölgy, akkor már mindent értek),

V8 :). Kérném próbálja meg használni szürkeállományát némi logikus gondolkodásra. Minden balesetnél akár 5KM/H többlet sebesség is döntő lehet a következményekre...akkor mit nem lehet érteni, hogy ne menj a megengedett 130 fölé???? 140-nél pont meghal mindenki, de 130 lehet, hogy senki.....fordítva csak extrém eset lehetséges...:)

Lunitari 2008.07.09. 15:09:51

V8,

Biztonságosan 200-al csak versenypályán lehet menni (ott sem igazán, de max a poilóta, pályabírók és nézők halhatnak meg, de a részvétellel ők ezt vállalták). Te kijelented, hogy biztonságosan,senkit nem veszélyeztetve mész közúton 200 felett.....

kételkedő 2008.07.09. 15:10:30

Csak hogy még jobban kötekedjek. Egy test mozgási energiája a sebességváltozás négyzetével nő. Tehát ha 100 helyett 200-al mész, akkor a mozgási energiád a négyszeresére nő. És azt a kaszninak kell(ene) elnyelnie...

V8 2008.07.09. 15:12:23

"Biztonságosan 200-al csak versenypályán lehet menni (ott sem igazán, de max a poilóta, pályabírók és nézők halhatnak meg, de a részvétellel ők ezt vállalták). Te kijelented, hogy biztonságosan,senkit nem veszélyeztetve mész közúton 200 felett....."

Erről kérdezd meg a németeket vagy pl Man sziget lakóit... És nem mondtam olyat, hogy folyamatosan megyek, hanem azt mondtam, hogy volt már olyan, hogy rövid időre mentem annyival.

Lunitari 2008.07.09. 15:13:40

Hmm pont egy BMW-nél volt típushiba, hogy lezárt a kormányzár...egyik ismerősnek pont autópályán....nem kiskategoriás járgány...nem UFO kategória :)

kételkedő 2008.07.09. 15:14:29

De hogy békítsek is! :) Az vesse V8-ra az első követ, aki még nem próbálta ki, mit tud az autója. Akkor és ott, remélhetőleg úgy ítélte meg, hogy a veszély mértéke a legkisebb.
Itt tulajdonképpen nem is erről van szó. Hanem arról, hogy nem tudunk kultúráltan közlekedni (vitatkozni. Murphy szerint a legtöbb vita előbb utóbb szómagyarázatba fullad!)). Nem viseljük el, ha valaki másképp ítél meg dolgokat. Biztonságos sebesség (az adott kerteteken belül!!!!), vagy akármi. Az takarodjon előlem. Na persze ott a (ritkább) másik oldal is, aki dafke megmutatja a marhájának, hogy 130-al fog menni! Az igazság odaát van. Mondta Scully. Vagy MUlder? :)

Lunitari 2008.07.09. 15:17:12

Költözz már ki Németországba vazze!! Akinek olyan kategóriás autója van mint neked (250..stb) mit keres itt? Jah itt lehet minimálbéres vállalkozást nyomatni :))

V8 2008.07.09. 15:17:28

"Kérném próbálja meg használni szürkeállományát némi logikus gondolkodásra. Minden balesetnél akár 5KM/H többlet sebesség is döntő lehet a következményekre..."

Ki mondta, hogy nem? Ezért (is) nem megyek gyorsan, ha ezzel másokat veszélyeztetnék.

Egyébként miért ne lehetne vitatni (elvi szinten), hogy mi lenne az ideális megengedett sebesség? Pl pont nemrégiben volt olyan, hogy bizonyos, addig 90-100-as korlátozású helyeken 100-110-re emelték a sebességhatárt. Akkor aki eddig ott 100-110-zel ment, az potenciális tömeggyilkos volt, most meg mintaszerű közlekedő?

Lunitari 2008.07.09. 15:18:30

Jah Én is kipróbáltam Ringen vazze...ilyen autóval már megengedheti magának asszem bárki....

Lunitari 2008.07.09. 15:20:48

Lakotterületen meg csökkentették..mégis mennek mit az állatok....egyébként a lakott területen durván büntetnék.....(máshol lehetne engedékenyeb a közeg de ott nem) aki ott megy 80-100 jogsi pápá..kérdés nélkül....

Lunitari 2008.07.09. 15:22:21

+b stb vakon nyomom...)

V8 2008.07.09. 15:22:25

"Költözz már ki Németországba vazze!! Akinek olyan kategóriás autója van mint neked (250..stb) mit keres itt? Jah itt lehet minimálbéres vállalkozást nyomatni :))"

Érdekes, hogy milyen következtetésekre jutsz :) Ha tudni akarod, akkor egy ritka, régebbi, kb 800000Ft-ot érő autóm van (amire az autók szeretete miatt sokat költöttem, hogy közel gyári állapotú legyen - a legkisebb apróságot is azonnal megcsináltatom). Nincs vállalkozásom, nem minimálbéren vagyok, stb.

V8 2008.07.09. 15:26:02

"Lakotterületen meg csökkentették..mégis mennek mit az állatok....egyébként a lakott területen durván büntetnék.....(máshol lehetne engedékenyeb a közeg de ott nem) aki ott megy 80-100 jogsi pápá..kérdés nélkül...."

Egyetértek. Sőt, zebrák, iskolák stb elé fix rendőri jelenlét kéne, következetes büntetésekkel. Szívesen fizetnék minden esetért, ha pl nem állok meg gyalogosnak olyan helyen, ahol neki elsőbbsége van - ilyen ugyanis nem fordul elő.

Lunitari 2008.07.09. 15:26:59

Akkor Én kérek elnézést. Költözz ki azért, mert 130 felett akarsz száguldozni :)

V8 2008.07.09. 15:31:21

"Költözz ki azért, mert 130 felett akarsz száguldozni :)"

Akkor száguldoznék, ha szabadna :) Mint már említettem, óra szerint 140 körül szoktam menni - nem hiszem, hogy ez száguldozásnak számítana...

Lunitari 2008.07.09. 15:35:11

Na látod...ha szabadna száguldoznál...máris jelentkezik köztünk és a németek közötti különbség....ott azért nincs sok baleset, mert lehet száguldozni, de nem teszik.....

V8 2008.07.09. 15:50:17

"ha szabadna száguldoznál..."

160-180 szerintem nem száguldozás - a németek is mennek sokszor annyival.

Lunitari 2008.07.09. 15:56:00

No comment :)

EÖ (törölt) 2008.07.09. 16:10:59

Lunitari 2008.07.09. 14:46:59

voltam legalább 6 arab országban és sehol nem verték szét a fejemen se a piát se a haverom fején a CKM-et.
Túl sok amerikai fimet nézel....

EBEUSS (törölt) 2008.07.09. 17:03:53

V8, Te egy beszari vagy, ha ilyen autóval nem nyomod neki, csak azért mert szabálytalan!
Figyeld inkább a felüljárókat, hogy ne mérjenek be a pályán! ;-)

EBEUSS (törölt) 2008.07.09. 17:09:14

OFF
Minden arab ország más, és más!
Tunéziában lehet venni a boltban is alkoholt.
Ráadásul saját sörük van a Celtia.

Arab Emirátusokban: Dubaiban csak a szállodákban van, de Sharjahban még ott sincs, viszont otthonról vihetsz magaddal, nem veszik el a reptéren.

Szaudarábiába gondolom be sem szabad vinni... stb. stb. stb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.09. 18:03:59

De utálom ezt, hogy egy 1-2 napos posthoz a későn érkezők elkezdenek írogatni több száz kommentet...

nyergi 2008.07.09. 18:06:44

KuKori. Minek olvasod? Pláne minek válaszolsz rá ha zavar?

B.GY. 2008.07.09. 18:21:38

Mit basztatjátok már V8-at.Láttam már Hayabusát 300-al menni.A haverom meg mindig 250-270 között megy a ZZR-el pályán.Még él.Majd ha megöl téged,vagy valakit,akkor szóljatok.Én is mentem már a kocsimmal 200-al,akkor most költözzek Timbuktuba?

EBEUSS (törölt) 2008.07.09. 18:22:53

Én már javasoltam párszor, hogy legyen egy erre a célra fenntartott csevegő rovat, valami multifórum féle...

EBEUSS (törölt) 2008.07.09. 18:23:58

B.GY. 2008.07.09. 18:21:38

Én pont azért basztatom, hogy nyomja csak neki! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.09. 18:26:40

nyergi 2008.07.09. 18:06:44

Megjegyzés, mint fogalom, ismerős-e néked? :) Csak ennyi.

B.GY. 2008.07.09. 19:27:02

Ebeuss.Igen te azért,de más meg nem azért.Olyan ez az egész,mintha egymást akarnánk meggyőzni,hogy a Fradi vagy az Újpest a jobb.Kinek a pap kinek a paplan.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.10. 10:32:29

B.GY.: Ha a 250-270-nel közlekedő haverod megöl valakit, akkor az a valaki nemigen tud utána már panaszkodni szerintem... Olyan ez, mint amikor valaki vesz valami ócskavasat autónak és mikor megkérdezik tőle, hogy mi van, ha karambolozik, akkor az a válasz, hogy "nem törni vettem". Mit lehet erre mondani?

Kispista (törölt) 2008.07.10. 12:44:12

néha azért elcsodálkozom, hogy a kresz szabályokat idézgetitek, igazolva, hogy kinek van igaza:)
Mopst őszintén nem tök mind1?
Minden nap autópályán közlekedek, félelmetes ami ott van, tök igaza van a postolónak, kinn flangának a belsőben 110-120 környékén, és masszívan előzik a semmit.az M3-ason kifelé rendszeres kép, hogy a külső tök üres, a belsőben meg mindenki előz...

George Jung 2008.07.10. 12:48:55

Fantasztikus.
Ahhoz képest, hogy egyesek szerint "ez egy unalmas és semmitmondó poszt", csak lett vagy 310 kommment. És még nincs vége.

A téma a számomra legidegesítőbb jelenséget írja le. Havi kb 2000 km-t vezetek, ebből kb 1800-at pályán. Akárhogy megyek, én vagyok a fasz.

180-nal baromkodik, fékezni nem tud (fékezni igenis meg kell tanulni- én is a tanpályán jöttem rá), és magyarázza, hogy kinek mi a kötelessége.
Hát az apád faszát!

Simán el tudok képzelni olyat, hogy valakinek 200-zal kell mennie, szó se róla. Mindenki kipróbálja az új autót, bárki családjában lehet haldokló, stb stb stb. De az összes többi, aki csak szimplán egy majom... Az nekem ne villogjon, amikor 130-cal előzök egy kamiont! Nem satuzok bele, mert az is egy kurva nagy faszság, de ha hajlandó megállni az első pihenőnél (ha igen, akkor máris nem olyan sürgős neki), akkor lecsavarom.

Jobbra tarts! Előzékenység! Semmi önbíráskodás!

Pesten élek, Fehérvári vagyok. Hetente kétszer járom ezt az útvonalat. Hab a tortán, hogy M7-M0-M5 az útvonalam. Ez 80 km. És alkalmanként hárman villognak, ketten dudálnak, és egy elől nekem kell lehúzódni, mert nem tudja, hol az autójának a jobb eleje. Elegem van belőle, és minden köcsögből, aki azt hiszi, mindenhez ért.

Van 310 komment, végigolvastam mind. Ebből max 30 értelmes van.

Fehérvár-Pest, vasárnap délután, gyerekek hátul, Apu félrészegen az anyósülésen, Anyu vezet, vagy lámpa nélkül, vagy ködlámpával (köztes megoldás nincs), középső sáv, 85-90 km/h. Semmiből nem ért- jelzés, index, fénykürt, semmi.
10-15 kocsiból álló sorokat hagyok el jobbról anélkül, hogy egy (1!) is átsorolna utánam a külsőbe. És ez minden hétvégén!
Az anyátok picsáját!

És a legnagyobb baj: ez már kezd visszafordíthatatlanná válni.

Kispista (törölt) 2008.07.10. 13:00:43

na igen, jobbra tartani nem csak azért kell mert valaki lassan megy, inkább azért , hogy mindenki tudjon előzni, egy csomószor látom, hogy valaki beragad egy kamion mögé, kétségbeesetten indexel kifelé, de senki nem segítene neki annyival, hogy visszamegy a külsőbe hagy haladjon a másik is, inkább már jó előre kisorol és elői a sorral a semmit.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.10. 14:34:45

Ez tényleg bosszantó, de nem csak a mazsolák csinálják. Lehet, hogy nem ártana autópályán is oktatni vezetést.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.07.10. 14:36:46

Egyébként meg George Jung-nál a pont

tehenke 2008.07.10. 14:52:50

Fájdalmas emberek vannak itt. A többsége még autót sem vezetett, nemhogy pályán járt volna. Szánalmas egyik-másik...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.10. 20:05:50

Ehh, már elére a post a 300+-t, megtisztelem már ugyan.

Ezt tanítják a mazsoláknak, ma láttam. Belül haladni, oktatóstul. Hát nem remek? Fel sem fogja, hogy nem okés ez így.

B.GY. 2008.07.10. 22:29:06

Silent Sound.A haverom hamarabb fog meghalni,ha igy jár továbbra is,minthogy mást megöljön.Nem is az fog panaszkodni aki meghalt,hanem az aki él.Ja és a volt kollegám egy szétrohadt E kadettel járt.Nem törni vette,mégis tört.Na de nem is bánta:)Azt mondta,hogy ebbe a városba nem szabad jobb kocsival járni.Lehet igaza volt.Pedig volt pénze jobbra is.

Noon 2008.07.10. 22:43:41

KuKori 2008.07.10. 20:05:50
...nem okés ez így.

Ehh,ma délelőtt,Hungária/Lehel kereszteződés,az Árpád híd fele.Három sáv előre,egy jobbra.Na,onnan szoktak a taplók betolongani az előremenőbe.
Lámpa piros,első vagyok,reflexszerűen nézem a jobbos tükörben,ki lesz az aktuális pofátlan seggfej.Mit ad Isten,előrecsorog egy oktatóautó és finoman beáll elém,úgy 45 fokos szögben.A mestert és tanítványát nem lehetett volna megkülönböztetni,arcukban-fülükben vasfityegők,hajuk ízlésesen bekenve valami desznyózsírral.
Szólok a mellettem ülő havernek,lépjen már ki és készítsen egy fotót az autóról,de úgy,hogy az iskola reklámja is benne legyen.
Na,ezt vette észre az oktató,szólt a diákjának és mielőtt zöldre váltott volna a lámpa,180 fokos kanyarral elstartoltak jobbra,a Béke fele.(Így a fotóból egy jó nagy katzendreck lett).Persze,gyökérmester nem mulasztotta el a jobb ablakon kinyújtva karját a kötelező bemutatást.
Szerintem olvassa a blogot :)

Gontar 2008.07.11. 11:33:35

www.privatbankar.hu/html/cikk/friss.php?hir=61484

Azt nem értem, hogyha ezeket az akciókat ennyire megéri pénzügyileg is csinálni (hiszen sok a szabályszegő az utakon) akkor miért nem csinálják gyakrabban. ;-)

agapé 2008.07.11. 11:42:22

Példám:

Veterán autóval 120-130 körüli tempóval közlekedek autópályán, inkább 120, előzéskor max 135.

Persze külső sávban kamionsor, meg sokan mások 90-100 között.

Kezdek előzni, és még marad vagy 2 kamion a sorból, mert csak 130-al előzők, erre jön hátulról egy vadparaszt, és elkezd villogni, dudálni, hogy húzódjak be az utsó 90-el menő kamion mögé, mert ő 150-60-al szeretne haladni.

Most akkor kinek a kurvaanyját?

Kiegészítés: Ugyanez a német autobahnon, ahol nincs sebességhatár: jön mögöttem a merdzsó 170-el, utolér, mert csak 130-al előzöm a 90-el menő kamionokat, betartja a köv távolságot, és amikor behúzódok a kamion elé, mellém jön és hüvelykujjfeltartással jelzi, hogy tetszik neki a veterán csodamicsoda. és utána tovább 170-el.

És nem 1x nem 2x nem 30x, hanem ez az általános, sokat járok arra.

Ausztriába visszaérve ugyanakkor már látom a refit a tükörben egy hasonló esetnél, mondom, na, keletebbre jöttünk, és mikor elrepeszt mellettem 132-vel az audis, hátul ott virít a H betűs rendszám.

Joda 2008.07.12. 11:00:52

Ez nem is fog változni sajnos.
A magyarnak magától sosem lesz közlekedési kultúrája. Valamennyire a magas bírságokkal kordában lehet tartani, de hát nem állhat mindenhol rendőr meg kamera (sajnos).
Bár a 15 millás autóval közlekedőket ez sem fogja meghatni. Főleg hogy most hallottam, hogy az elvett jogsit 1-2 tanfolyam után vissza lehet kapni. Na most nem kell mondanom hogy ez hová vezet. Ha tényleg így van ez oltári baromság. Amikor valakinek 1 évre elveszik a jogsiját akkor az tényleg 365nap múlva kapja vissza, máskép csak lóvé lehúzás az egész vazze.

EBEUSS (törölt) 2008.07.15. 13:59:49

Hétvégén történt egy számomra megmagyarázhatatlan dolog az M7-esen!
Belső sávban cammog folyamatosan 120 körüli tempóval egy SVÁJCI rendszámú autó. Tök üres a külső, de nem megy le, pedig mögötte vagyok már jó ideje. Naná hogy jobbról megelőztem, akkor meg csak nézett. Ugyanez a történet egy román rendszámú autóssal, de ott nem én kezdtem meg a jobbról előzését, hanem már mások.

Hazafelé pedig egy magyar középkorú észlény majdnem nekem jött amikor szabályosan a belsőben előztem kb. 5-6 km/h különbséggel a 110-es tempóját, és mikor mellé értem, lazán kirakta az indexet, és áthúzta rám a kormányt. Duda, lehúzódás, karambol megúszva.

Azon gondolkodtam, hogy hol jár egyeseknek az esze, és vajon mit posztolnak ezek ide a fórumra?

A 200 felett száguldozó "őrültekkel" nem volt semmi bajom... :)

TH 2008.07.15. 14:18:01

EBEUSS 2008.07.15. 13:59:49
Idézet egy ma reggeli beszélgetésből: "Nem gondoltam így reggel, hogy valaki jönne jobbról". Na, hát az észlény sem GONDOLTA, hogy jön valaki. Figyelni luxus, az autót elméleti úton vezetjük. Azt gondoljuk, hogy nem jön senki, és kész!

EBEUSS (törölt) 2008.07.15. 14:45:03

TH 2008.07.15. 14:18:01

Hát ja! Reggel még alszanak az emberek, akkor elvileg nem jöhet senki! :D

Sokszor bejönnek elém, nem is foglalkozom vele, de ez azért volt megmagyarázhatatlan, mert az én autóm orra már előrrébb volt mint az övé, úgyhogy csoda hogy észrevettem, mert akkor nekem nem kellene még oldalra is kibámulnom, ha már elmentem mellette. Csak mivel tényleg jó lassan haladtam el mellette, ezért még az autóm hátulját ledarálta volna.

Utána jött mögöttem egy darabig, de inkább magam elé engedtem mert félek, ha ilyen követ, meg úgyis dugó kezdett kialakulni.
Persze hamar kiderült, hogy pár perc alatt vége lett a dugónak, csak azért nem haladunk, mert ő vezeti a sort a belsőben 110 -el, előtte meg már kilóméterekkel sehol senki, sőt a külső is üres! Na e mellett is elhúztam ezerrel jobbról, de tartottam + fél leállósáv oldaltávolságot, nehogy pont akkor jöjjön vissza a külsőbe. Elhúztam a csíkot, többet nem láttam. Lehet, hogy még mindig az ótópályán van... :DDD

TH 2008.07.15. 14:58:04

EBEUSS 2008.07.15. 14:45:03
Érdekes alakok vannak az utakon, na. De a mostanában itt kommentelők jó része is érdekes lehet, kezdek félni...:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása