Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Súroltam a tükrét, a taxis kiakadt

2008.07.12. 07:04 :: Kisikasa

Balázs talán nem volt elég erőszakos a taxissal történt incidense során, de talán jobb is így, mert azokból a szituációkból szoktak a legnagyobb balhék kialakulni, ahol mindkét fél tele szájjal ordítja a maga igazát. Mindenesetre ő azt kéri tőletek, hogy okos tanácsokkal segítsétek a hasonló helyzetbe keveredőket és őt is, így utólag.

Rendszeresen olvasója vagyok az oldalatoknak, ám eddig szerencsére csak mint olvasó kerestem fel az oldalatokat. A ma reggel történtek késztettek arra, hogy billentyűzetet ragadjak, és kiírjam magamból a bosszúságot.

Nem tudom mennyire vagytok járatosak Kispest Határ út környékén, de röviden elmondom a szitut: Ha Pestlőrinc felől érkezel a Határ útra, jobb oldalon, a Kőér utca felé forduló sávban van egy taxis droszt. Az itt várakozó kultúráltabb taxisok 2 kerékkel, a villamos felé haladó gyalogosok feltartása nélkül, a járdára állnak, hogy a kanyarodni kívánó autósok elférjenek mellettük (a reggeli órákban ugyanis nem mindig sikerül ideiglenesen átsorolni a másik sávba, hogy ki tudjuk őket kerülni). Ma reggel is erre vitt az utam, és a következő szituáció történt: Elkezdtem kikerülni az egyik taxist úgy, hogy viszonylag szűken tudtam csak elhaladni mellette, mert a mellette lévő sávban egy dupla pótkocsis teherautó, túlzottan is betartva jobbra tartási kötelezettségét rám húzta a kormányt. A taxis mellett elhaladva az én autóm és az Ő autójának a tükre súrolta(!) egymást, de csak hajszálnyira.

Európai ember módjára azonnal leálltam ahol lehet, és visszamentem a taxishoz felmérni, hogy keletkezett-e kár. Ekkor Őnagysága (nevet, rendszámot a személyiségi jogok miatt nem írok) már az autó mellett állt és konstatálta, hogy tönkretettem az autóját, ő ezzel már nem is tud így utasokat szállítani. A mellékelt képen láthatjátok Ti is, hogy mekkora hatalmas sérülés érte a tükör házát... Mivel már 9 éves, biztosítási eseményektől mentes jogosítvánnyal rendelkezem (sok-sok ezer km-el a hátam mögött) gondoltam megpróbálom kultúrált módon kártalanítani a szegény, szerencsétlen, munkaeszközétől megfosztott taxist.

Ő először "betétlapot" követelt, majd miután felajánlottam, hogy rendezzük el egymás között (mivel MÁV-os vagyok és sikeres ember ezáltal nem lehetek, amúgy is jobban járt volna) rögtön rávágta, hogy minimum 25 000 lesz a tükre (fehér Skoda Octavia, semmi extra)... Mivel én már javítottam a saját autómon a fényezést itt-ott (9 éves Renault) tudom, hogy akár a Tescoban is lehet kapni olyan hibajavító festéket max. 1-2 ezer forintért, amivel az 1 mm x 10 mm-es halvány sérülést (még csak nem is metál fényezés) egy perc alatt el lehet tüntetni. Ő közölte, hogy az egész tükröt cserélnie kell (mechanikával együtt), mert mit gondolok én, hogy Ő majd javítgat (a jobb oldali tükrének fényezése sokkal jobban sérült, érdekes módon ez azonban nem gátolja a munkáját...).

Rövidesen megjelent az előtte drosztoló kolléga is, aki folyamatosan beleszólt a kettőnk közt zajló beszélgetésbe, holott senki nem kérdezte (ne egy IQ huszárt képzeljetek el) Szó szót követett, végül rákérdeztem, hogy mennyi lenne az az összeg, amit Ő jogosnak ítél az Őt ért kárért. Ő minimum 20 000 Ft-ot mondott (a komplett tükör mechanikával együtt 16 000 Ft körül beszerezhető, később utána néztem). Mivel 9 éve biztosítási esemény nélkül vezetek, ráadásul tudom hogy sok esetben az ilyenek ügyesen meg tudják oldani, hogy a fél autót az én biztosításom terhére újítsák fel, átvételmi elismervény kíséretében átadtam neki a pénzt (ismét nem vagyok sikeres), valamint több képet is készítettem a helyszínen. Szerencsére még két utasom is tanúként jelen volt az esetnél, így utólag nem sokra megy ha még fel is jelent (merthogy ezzel is fenyegetett)...

Ne értsetek félre, mert elismerem, és akkor is elismertem, hogy én hibáztam. Itt csak az emberi (vagy a taxisok - tisztelet a kivételeknek) hozzáállásról van szó. Korábban már velem is megesett, hogy egy szembe jövő autó súrolta a tükrömet de látva, hogy semmi lényeges kár nem történt, mindketten mentünk tovább a dolgunkra (fenyegetőzés és minősíthetetlen stílusú beszéd nélkül) Úgy látom, hogy e tekintetben még nagyon messze vagyunk Európától (ha én annyira voltam korrekt, hogy azonnal odamentem, elnézést kérve a kellemetlenségért, akkor Ő is lehetett volna annyira korrekt, hogy emberi hangon, a társadalom által elvárt viselkedési normáknak megfelelően reagál). Az általa megadott összeget átadtam, ugyanis a nyugalmam ennél többet ér. Egy biztos: ilyen emberekkel és nem szállíttatnám magamat. (kérem, hogy csak akkor kommenteljetek, ha valami értelmes, témába vágó mondani valótok van. Kerüljük a fikázódást, mert az sem egy kultúrált megnyilvánulás.)

Köszönöm, hogy elmondhattam a véleményemet.
 

159 komment

Címkék: budapest autó baleset tükör taxi lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.12. 14:00:55

Madár voltál,fizettél.
Rendőrt kellett volna hívnod.A fotózást nem említem,azt elvégezted.
Akkor is megúsztad volna ennyi pénzből.Sőt kevesebből.Talán a taxis úr sem állt a szabályos közlekedés-parkolás magaslatán.Esetleg a szondázás során más is kiderül(fel sem emrül bennem,hogy te alkoholt fogyasztottál).
Emberek,honfitársaim!
A szabályozás a ti érdeketekben van.
Ha valaki hibázik,ismerje el a felelősségét,és vállalja a következményeket.Mindenki más is ugyanezt tegye.
Akkor nincs gond,mellébeszélés, háborgás,IQ-szegény wazzegelés.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 14:02:11

Lófasz nem megy tönkre ennyitől. Még többtől sem. Amikor nekem ott lógott a kocsi oldalán (és az egész eleje lebombázva), akkor is fűtött, mozgott a tükörlap, csak a házon volt egy kurva nagy karc, meg egy nagyobb repedés. (Seat, tök ugyanaz a tükör, mint az oktávián - azonos konszern) Szóval itt egy színrefújás játszik, ez kb. 4-6 rongy. És ennyi.

Mondom: kiröhög, továbbmegy. "0, persze. Az anyja , az ér 20 forintot...

kilincs 2008.07.12. 14:05:32

rambo draga...

Mi a lofaszert is kellene a szabadidomet
MÁS hibajanak ingyenes orvoslásával töltenem... ?!!

kilincs 2008.07.12. 14:08:35

ja szinrefujas...
+ 2X oda-vissza ut (4-6000/óra)
+ le-fel szereles (4-6000/óra)
+ kiesik a tukor nelkul a munkaidobl...

Siman megvan az a 20-as...meg occsó is volt!

Sokkal többet ráverne egy jó ügyved...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 14:08:38

kilincs 2008.07.12. 14:05:32

Azé bazeg, hogy ne számlázzam ki rád a mérnöki óradíjamat, ha véletlen nekem okozol kárt... :o

Káró 2008.07.12. 14:09:45

Szerintem is fasz a post írója...Ő okozott kárt, akkor meg nehogy már ő döntse el, hogyan rendezzék az általa okozott kárt.
Velem is megesett, hogy egy idősebb faszi belémtolatott. Nem lett semmi extra, csak a rendszámtábla horpadt be...De megkérdezte, fizessen kp-ben vagy adjon betétlapot, nem állt le alkudozni, hogy így vagy úgy...egy 9 éves renault szart meg egyébként sem lehet hasonlítani egy pár éves, jó középkategóriás autóhoz.

540i 2008.07.12. 14:10:26

Ne haragudj, de te tiszta gyökér vagy...

Lófő (törölt) 2008.07.12. 14:12:49

taxist pofánvágni kétszer,na az már megér egy húszast

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 14:12:53

Egyébként azt nem értem, hogy ha az autó sérült, miért a tükröt akarja kicserélni, miért nem az autót?

Lehet, hogy eldeformálódott a kormányműve, amikor megsérült a tükörmozgató mechanika, vagy zárlatos lett a fedélzeti komputere, amikor tönkrement a tükörfűtés.

Különben is! Sérült az autó gyári konzisztenciája, így az már sosem lesz az az autó, ami volt!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 14:14:02

Tükörház nélkül is járóképes egy kocsi, hihetetlen, mi? TÜKÖR HÁZ. Levehető és a tükör meg marad, voilá' XD

kilincs 2008.07.12. 14:14:46

Te kolbaszoszsomle...

Az erto olvasas az nem megy...?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 14:15:51

Sőt, még a kerék is sérülhetett! Nem a kátyúktól, a tükör ÉRINTÉStől...

acsiba 2008.07.12. 14:17:56

rosszatya maximálisan eggyetértek veled .Öcsi te nem cigány vagy??

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 14:19:06

kilincs 2008.07.12. 14:14:46

Mondok!

Ha nekem csinálsz kárt, számlázok Neked szívesen kiesett munkaidőt.
Még kisérgethetsz is, hogy nem-e számlázok túl!

kilincs 2008.07.12. 14:21:12

Jajj Kukori !

Nomen est omen.

Te tenyleg a szemetdombra valo vagy.
Az eszed is pont annyi mint a
razjfilmben a nevadode...

Egy szet bontott taxival dolgozni...eszednel vagy?!

Tessek szepen felfogni, hogy aki kart okoz
az annak minden jarulekos kovetkezmenyeert is felelos....marmint kultur körökben.

Boo 2008.07.12. 14:27:55

Hát én nem akarom lehúznia posztolót, mert normálisan próbált eljárni. Legközelebb (ne legyen) ha irreális értéket mondanak, töltsd ki a betétlapot, és 50%ban ismerd el a felelősséged. A rendőrtől meg ne iedj meg, ha fenyegetőznek. _Elmondásod alapján éppen tilosban parkolt XD Hidd el ilyen semmiségért nem fog perelni.

kilincs 2008.07.12. 14:28:47

kolbaszoszsomle

Valahogy nem ertem mi bajod velem...

Azt vetetetm fel, hogy
a karokozo nem varhatja el, hogy
a szabadidombol aldozzak...a javitasra.
Ergo a munkaidom terhere fogok
mivel a taxi munkaeszkozom...

Tehat a kieso munkaidom szokasos bevetelet bizony a karokozo fogja allni!

Jelen esetben ugy 10-12 orat saccolnek osszesen, ami 4-6000 oradijjal 40-70 eFt.
Ha a festes gyorsan megvan :-))

De lehet elmegy vele akár 3-4 nap is...

Erre hivtam fel a sunnyogo es le/be szolo hitvany alakok figyelmet, hogy SOKBA is kerulhet egy ilyen aprosag...egy ramenos karosult eseten.

rbalint88 2008.07.12. 14:41:05

érdekes, nálunk 4 éve működik az odavert, fényezett,elektromos és ráadásul fűthető tükör, miután egy motoros nekiment, szemből kb 50-nel. megállt, visszajött, visszarakta a becsapódott tükröt, megkérdezte, hogy hogy intézzük el. a tükrön van egy kb 5mmX20mm látható sérülés, azóta is. azt mondtuk megesik az ilyen, nem történt semmi.
kb így kellett volna rendezni ezt is, ez a kritika csak a taxisnak szól. benne van a pakliban. nem kell minden ilyen szaron kiakadni. a cikkíró helyében az ilyen hangnemtől visszaültem volna és se betétlap se pénz, se semmi elhajtok.

mezosigyurci 2008.07.12. 14:41:24

Postironak!

Haromfelekeppen intezhetted volna el:
- bunkomodon (otthagyod, megvered, stb)
- helyesen, becsuletesen - NA ERROL GOZOM SINCS
- ahogy tetted
Amit csinaltal talan nem 100%-ig helyes, de mindossze csak a Te szemszogedbol, kivulrol nezve meg mindig a becsuletes oldalan vagy a szinskalanak. Szerintem.

A legrosszabb, amit mondhatnak rad, hogy balek vagy. de azzal max. magadnak artottal. Es csak akkor ha tenyleg ugy latod. Nezd ugy mint a japanok: te megtartottad az arcod, becsuleteden nem esett csorba. A taxis meg a kenkoves pokol tuzen fog megegni:)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 14:45:39

kilincs 2008.07.12. 14:28:47

Semmi baj ezzel!
Nagyon helyes a hozzáállásod!
Remélem, ha nekem okozol kárt, és kiszámlázok neked óránként barátilag 25k forintot, akkor is ugyanígy állsz majd hozzá ehhez a dologhoz.

És akkor sem, ha az ügyvéd haverom számláz ki neked 3-5x-ennyit, ha neki okozol kárt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 14:56:17

kilincs 2008.07.12. 14:21:12

Te is fillérbaszó vagy, mi? Ha már személyeskedünk. És az új tükröt amig felteszik (de minek ezért, LOL, ez nem sérülés!), addig mi van? Jajj, szegény szegény fillérbaszó kolléga, addig TÖRÖTT, totálkáros autóval jár, jujj... Hát mindjárt megsajnálom a köcsög fajtáját.

Motorné Kuplung Jolán 2008.07.12. 14:56:45

Taxis:
így nem tudok dolgozni...:)))
www.youtube.com/watch?v=oZzDNA33YY0&feature=related

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 14:57:23

rbalint88 2008.07.12. 14:41:05

Minden szavaddal egyetértek.

Mityu 2008.07.12. 15:12:30

Mennyiben kerül többe egy ügyvéd által üzemeltetett Oktávia visszapillantó tükör házának fényezése, mint egy taxisé? Ezt vezesse már le valaki :)))

Továbbá mutasson nekem valaki olyan taxist aki a nap 24 órájában, a hét minden napján folyamatosan utasforgalomban ténykedik.

Mityu 2008.07.12. 15:17:55

Valamint a Polgári trvk. szerint meddig terjed a károkozó anyagi felelőssége? Talán utána kéne nézni, s nem egymást külömböző jelzőkkel illetésével kéne bizonygatni ki-mit-hogyan gondol vél esetleg ismer.

Kultúra szót meg az értelmező szótárban tessenek megkeresni :)

gusthy 2008.07.12. 15:20:54

A post írója a lúzer.
Szerintem a "kapsz öt ropit vagy játszd le a MÁV-val" c. megoldás lett volna a tuti.
Szerintem el se ment volna a MÁVhoz, hanem ezerért lefújatja a haverjával. Neked meg nem ugrik a bónusz pontod.

kilincs 2008.07.12. 15:21:36

kolbaszoszsomle...es masok...

Igen azert van (es azert kotelezo) biztositasom, hogy akar egy "fillerbaszo" minden felmerulo JARULEKOS kara is BIZTOSAN megteruljon...es ne olyan bunko, szemet allatokkal kelljen zert harcolnni,
mint itt aminek itt egyesek mutatkoznak...

...nem ertem mi a gond ?!

Igen mas lesz/lehet a karigenye
a kozvetlen javitasi dijon felul:
- pedalnyomagato proletarjanos segedmunkasnak
- a taxisnak
- a mernoknek
- az ugyvednek
- stb...

Ilyen az élet...ezzel KELL kalkulalni.

Lehet ezt fillerbaszasnak is nevezeni, de inkabb nevezem TELJESKÖRŰ KÁRTÉRÍTÉSNEK!

HJiszen CSAK ezrt nem kersek eppen mondjuk mernokkent (mint kolbaszoszsomle) az alatt
a fel-egy nap alatt mert valaki más hibajat orvoslom eppen...ezert pedig nyilvan az mas fellelos, tehat allja a TELJES kár szamlajat ...ennyi.

Lehet, hogy ti nem "fillerbaszok" onkent es orommel hagyjatok kiesni emiatt egy nap jovdlemet/arbevetlet...en meg nem.

Mityu 2008.07.12. 15:21:43

Amúgy a képen látható sérülést szerintem azonos irányból haladó autó nem okozhatta. Mert ha jóllátom a tükörház pereme nem sérült.

Bárzene 2008.07.12. 15:25:44

Rosszkutyának meg a többieknek nem esett le, hogy az írónak nem a kártérítéssel volt baja elsősorban, hanem azzal a bunkó, tapló stílussal, amit itt is tapasztalni. Persze az, hogy ő is taxis mindent megmagyaráz. Balesetek bárkivel előfordulhatnak, a nevében is benne van, nem kell azért senkit elküldeni a kurva anyjába, főleg, ha annyi történt, hogy a tükréről lejött egy kis festék. Én tényleg kíváncsi lennék, hogy ezek szerint jópár embert nem zavar, az a mérhetetlen agresszió és bunkóság, ami manapság megy?

porthosz 2008.07.12. 15:29:33

Kilincs:
Te már megint hülyeségeket irkálsz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 15:30:32

De zavar. Pont ezért javasoljuk, hogy ne is álljon le egy ilyennel se vitatkozni, se semmi másra. Üvöltözzön a szabad égre, de ne velem. Mintha totálkárról lenne szó, pedig egy mikroszkópikus karistról, ami nem is tuti, hogy pont ekkor keletkezett, csak a fillérbaszó elvtárs úgy gondolta: "itt egy madár, majd jól kiállok és befenyítem". Hát ezért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 15:31:56

Ja, ha nem tudnád, fillérbaszó = taxis.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 15:33:29

A beugató kis surmónak meg ennyi: "Mi van, barátom, Knézy Jenőnek képzeled magad? Nem kértem kommentárt, leléphetsz."

Mityu 2008.07.12. 15:35:38

Csak szólok: én is fillérbaszó vagyok. Maradt már jópárezer HUF így a zsebemben.

Pl.: itt hempereg vagy 2 éve egy centrumos követelés. Hülye vagyok én, hogy rohanjak fizetni ami nem is jár?

Amúgy megsúgom az ilyen jellegű "kárigényeket" a másik félnek nem is nyújthatod be. Bíróság által max., azt is csak akkor kapod meg, ha jogosnak ítélik meg.

SportSzelet 2008.07.12. 15:36:26

Kilincs!

Igazad lenne, ha ez lenne a gyakorlat.
De sajnos nem ez. Azzal, hogy a törött autó miatt milyen járulékos károd keletkezik, azzal nem foglalkozik senki.
Nekem 3 hétig volt szervízben az autóm, mert más hibájából összetört (belém jött).

Az, hogy eközben többször taxival kellett közlekednem vagy hogy kölcsön autóval jártam azzal nem foglalkozott senki.

Persze adhattam volna be a biztosító felé ilyen kárigényt is, de az utólag bírálják el, hogy kifizetik-e és milyen összeghatárig...

Ilyen kártérítési perekről mint amiket Te írsz, csak amerikában hallani.
De jobb is, hogy itt még nincs ilyen.
Még akkor is, ha a 4 éves autóm így sokkal kevesebbet is ér.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.12. 15:41:59

Szerintem simán jól jártál, kb. úgy, mint a labdázó kisúttörők Lenin elvtárssal. Elvégre közéd is lövethetett volna. Engem hasonló szituban két éve egy furgonos szándékosan elütött. Elmentem mellette motorral, a tükröm megütötte az övét, mint később kiderült, azt hitte, letörtem. Aki ismeri a Simson tükrét, az persze tudja, hogy azzal egy harmatos, tavaszi légyfingot nem lehetne letörni, nemhogy egy furgon bazi nagy tükrét. A faszi a lámpánál kiment a kanyarodó sávba, majd amikor zöld lett, egyszerűen oldalról nekem jött a 3,5 tonnás Mercivel. Elszálltam, mint a győzelmi zászló, át a Nagykörút másik sávjába. Még jó, hogy nem szoktam szarozni a lámpánál, így mindenki előtt voltam jóval, ezért legalább a mögöttem jövők nem ütöttek el. Pár zúzódással, meg egy összetört motorral és elszakadt gatyával megúsztam. Szerencsére az egyik autós rögtön megállt, adott egy névjegykártyát, ha kell tanú. Végül nem kellett, mert nem volt súlyos a sérülésem, de félelmetes, hogy egy vélt sérelemért (a türkön karcolás sem volt, nemhogy törés) a faszi szabályosan ölni akart.

Kar Ate 2008.07.12. 15:43:37

>>> Jim Raynor 12:30

én is úgy gondolom, hogy normális esetben egy ilyen "kárból" egyszerűen nem kell ügyet csinálni. Sok az autó, sok az ember, meleg van, előfordul, kötve hiszem, hogy bármi komolyabb baja lett és egyébként is tök mindegy. Emlékszem, hogy kb. 89-ben a Róma-Nápoly autópályán hátulról kicsit belénkjöttek az 1200-es ladába (mondjuk abban nehéz volt kárt tenni) és az olaszokon látszott, hogy fel sem tűnt nekik, hiszen ez mindennapos eset, az autó pedig nem egy, a kelet-európai fizuhoz képest nehezen kiszenvedett presztízs tárgy, hanem normál használati eszköz, ami kopik
Amúgy szerintem nem baj, hogy megállt a poszt író, legalább 1x ilyet is látott a taxis, amjd talán üresjáratban elgondolkodik...

Anita 2008.07.12. 15:56:50

Szerintem ott helyben agyon kellett volna lőni a disznót. Vagy! Szarjon sünt! Vagy! minimum 12 évig ne legyen a bevétele több, mint havi 34000 forint.

Én 2008.07.12. 16:01:15

A hozzászólásokat nem olvastam el.
Én úgy intéztem volna, hogy "OK, új tükör kell?
Ezt a 'töröttet' megveszem, szereld le, és adjál róla vagy számlát vagy adásvételi szerződést."
Másrészt. Honnan lehet tudni, hogy elötte nem volt már meghúzva, ha a másik oldal ennél ramatyabban néz ki?

pff 2008.07.12. 16:02:34

Akinek fényezett a tükre, sikeres ember nem lehet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 16:09:40

pff 2008.07.12. 16:02:34

Ha nem lenne fényezett a tükröm, nem látnék benne semmit.

Aki matt tükörbe néz, kifolyik a szeme.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 16:11:59

Nekem fényezett, van karc is rajta, mégis sikeres vagyok. Recept köll-e? :D

Visimalac 2008.07.12. 16:16:18

Octavianak nem behajthatos a tukre?

Hmm, ha egy szuk utcaban vagy mas olyan helyen parkolok, ulok az autoban stb., es latom hogy a mellettem elhaladok nagyban centizgetnek ki tobbek kozott engem is (es itt most a szabalyos parkolasrol vagy varakozasrol beszelek), az az elso dolgom, hogy behajtsam a tukrot.. es akkor is behajtanam, ha taxis lennek.

Egyebkent meg vilagos hogy a tortenetben ki volt europai, illetve balkani

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 16:19:56

Amúgy két éve lebombáztam egy 10 év körüli matt fehér astra első sárvédőjét, meg a matt fekete lökösét. Az idndex is megrepedt (neki, nekem csak polír otthon). Kérdeztem, mi legyen? Beszerzem a bontott fehér cuccokat és megjavíttatom a lökös (karc), meg egy búra, vagy? Mondta 50. Mondtam, lófaszt, akkor betétlap. Megkaptam a számlát: 18 ezret fizettek ki neki rá. Így jár, aki éhes.

dr. HáziMacska 2008.07.12. 16:20:25

Csokis: te is hulye vagy. Azonnal fel kellett volna jelenteni emberolesi kiserletert. Aztan majd megtanulja.

kilincs 2008.07.12. 16:32:19

"Az, hogy eközben többször taxival kellett közlekednem vagy hogy kölcsön autóval jártam azzal nem foglalkozott senki."
---------------
Mivel a Te károd ..Neked kell foglalkozni vele...nem masnak... ez nyilvanvalo.
-----------------

"Persze adhattam volna be a biztosító felé ilyen kárigényt is, de az utólag bírálják el, hogy kifizetik-e és milyen összeghatárig..."
------------
Ami bizonyithatoan a karhoz kapcsolodik azt meg is itelik...annak aki nem adja fel "fillerbaszast"...te el sem kezdted.

Inkabb nyelted sajat koltsgeen a kart es a bosszusagot...ez a te dontesed volt.

Sokan maskent dontenek , perelnek es nyernek.
En is nyernek...
-------

cso zsi 2008.07.12. 16:47:42

Anno "állami" cégnél, ha kilőtték alólunk az autót, valamilyen szintű pótlásra volt lehetőség (kevésbé fontos ember alól kihúzták a kocsit egy időre).
Ha most az egyszem vállalkozós furgonnal teszik ugyanezt, akkor vagy két ember munkáját lehetetlenítik el, vagy nagyon vastag számlát kap az illető, valószínűleg polgári peres úton. Mert ugyan én még elBKVzom a helyszínre, de az anyag, és a szerszámosláda az nem ül fel a villamosra.
Kocsibérlés, vagy zámunkra kirótt kötbér az ügyfél felől, akiket nem érdekel a mi problémánk, a munkának kész kell lennie.

., (törölt) 2008.07.12. 16:50:40

Elég a tükör hátulját cserélni, ugyanis az csak felpattintható burkolat.
5 rugó, és viszlát. 25-ért viszem a régi tükröt magammal, most azonnal

prohi 2008.07.12. 17:16:33

azon kívül, hogy kárt okoztál, még fel is tartottad a kollégát a munkavégzésében, tudniillik az neki a munkaideje, és örülj, hogy nem kért még a kimaradt fuvarjáért is pénzt tőled, amit nem tudott felvenni, mert a kocsin kívül kellett vitatkoznia veled. én kérdeztem volna hogy kárszakértő vagy-e, meg azt is így utólag, hogy a 20000-be Te már beleszámoltad-e a sétát az üzletbe, meg utánna a szerelőhöz, hogy pénzért felszereltesd.
én már nem vitatkozok ilyenekkel, pénz vagy betétlap, ha kárt okoztál ez a két lehetőséged van.

Sandor 2008.07.12. 17:20:29

Ha jól emlékszem, erre való a biztosítás bejelentőlapja. Az egyik ember az egyik, a másik emnber a másik felére leírja, hogy szerinte mi történt, majd a biztosítók elvitatkozgatnak a dolgon, hogy ki volt a hibás.

(A taxis állt rossz helyen, keletkezhetett-e a sérülés a leírt módon, stb.)

Erre van a biztosító.

prohi 2008.07.12. 17:42:19

mégvalami...
ha rád húzta a kormányt, a te sávodban ahogy értelmezem az írásod, miért nem ütköztél a teherautóssal? akkor sem kellett volna betétlap sem pénz? esetleg még elővettétek volna a taxist, hogy miért áll szabályosan a droszton?

Bölcs Salamon 2008.07.12. 17:50:08

a Summázat:

Akinek nincs meg a kellő fellépése, kommunikációs, illetőleg problémakezelési képessége, az rá fog baszni.
Akkor is ha ő a hibás, a károkozó, akkor is ha ő az áldozat, a károsult.
Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza, hanem az, hogy ki tudja érvényesíteni az érdekeit. A vélt, vagy valós érdekeit. Aki nem tudja a valósat sem, az a lúzer, a madár, a balek.
A lényeg: ne legyél balek, és akkor másodlagos, hogy igazad van, vagy sem.
Persze jobb, ha igazad van, de az igazság önmagában semit sem ér, ha nem tudod érvényre juttatni. Valamint sok esetben egymásnak ellentétes igazságok leledzenek egyszerre.

kifly 2008.07.12. 17:50:34

APEH!!! Úgy látszik qrva jól keresnek a taxisok. ADÓELLENŐRZÉST MINDEN TAXISRA!!!:) Ez komoly. Vazze he te jössz nekem, az óránként 10 rugó. Adó befizetve. Seggfejek:(

kifly 2008.07.12. 17:55:42

Óránként 6-8 rugó:) az napi 48-64 eFt minusz költség. Tehát a síró taxis IQ bajnokaink havi miliós összeget keresnek.

jasek 2008.07.12. 18:45:46

Fordított esetben a taxis meg sem állt volna,nemhogy visszamegy és érdeklődik mi a károd?!Kár volt fizetni,de ahogy a közmondás tartja "úrnak születni kell,Taxis terem mint a gomba !"...

kilincs 2008.07.12. 19:43:51

kifly

Legyen 55/nap es 40% a koltsegszint
Akkor 33 az arres, amibol az ado 60%
marad napi 13200 Ft jovdelem.

Az atlag embernek 21 munkanapja van...
Tehat 21*13,2=277,2 Ft/ho netto

Dontsd el magad, hogy ez sok vagy keves taxiskent dolgozva, aki maga vadaszik az utasara piacon (vagy tejel erte a tarsasaganak>>koltseg) es ejjel is hajt, ketes elemek kozott...neha leszurjak, kiraboljak.

Az Ellenfel legyen mondjuk egy
onkormanyzati eloado aki nagyjabol
netto 180-at keres manapsag szummaban
Kenyelmesen es biztonagban radasul nem maga keresi maganak a melot...es nem hajt.

kilincs 2008.07.12. 19:46:41

De pesrze lehet az ellenfel egy alkalmazott mernok vagy kozgazdasz is a maga 150-250
sot, soxor 300-400 nettojaval is...

terezgatya 2008.07.12. 19:48:54

a társadalom legalja a taxis

még a cigányok is jobbak náluk

mezosigyurci 2008.07.12. 20:05:03

kosz, Salamon! imadni fogom azt a tarsadalmat. Bar a mostani is afele tart...
En inkabb maradok a tisztesseg mezejen.
"A lényeg: ne legyél balek, és akkor másodlagos, hogy igazad van, vagy sem.
Persze jobb, ha igazad van, de az igazság önmagában semit sem ér, ha nem tudod érvényre juttatni."
Remelem felreertettem. De szep is az a vilag, ahol annak van "igaza" akinek nagyobb a pofaja vagy a bicepsze...
A Summazatodra (szereny...) azt akartam irni, hogy f@szsag, de rajottem, h a dzsungel torvenye. De ez Budapest, baszod, nem Elefantcsontpart es nem is Chicago.
vagy az a kifejezes, hogy tisztesseges magyar ember oxymoron lenne. Es arra apellalni luzersag???

dr. genya 2008.07.12. 20:08:06

kilincs 2008.07.12. 14:28:47
"Tehat a kieso munkaidom szokasos bevetelet bizony a karokozo fogja allni!

Jelen esetben ugy 10-12 orat saccolnek osszesen, ami 4-6000 oradijjal 40-70 eFt.
Ha a festes gyorsan megvan :-))

De lehet elmegy vele akár 3-4 nap is..."

kilincs 2008.07.12. 16:32:19
"Sokan maskent dontenek , perelnek es nyernek.
En is nyernek..."

Nyernek? Kérlek, magyarázd már el nekünk, laikusoknak, hogy miért megy el "akár 3-4 nap" is, vagy akár csak egy perc is a munkaidődből egy fél perc alatt lekapható és felrakható tükör hátlap miatt?

Segítek. Természetesen meg kell térítenie a károkozónak valamennyi károdat. De bizonyítani is tudni kell a károd! Adódnak a kérdések:

1) Miért kell kieső munkaidőt téríteni? Vidd el munkaidőn kívül. Kurvára nem érdekes, hogy ügyvéd vagy rendőr a hivatásod. Érted? Bizonyítanod KELL, hogy nem tudod elvinni (illetve senki más sem tudja elvinni helyetted) munkaidőn kívül. Mint ahogy azt is, hogy a legközelebbi autófényező műhely nem megfelelő, ezért neked a város másik felébe kell vinned a tükröd borítását. Menne? A helyzet az, hogy kétszer 30 percért 0 Ft kártérítést kapnál.

2) Miért kellene szervizbe vinni az autót, és felszámolni 1 óra rezsiköltséget? Fél perc le-, fél perc felszerelés...

3) Miért számítanád fel a tükör új árát? Megsérült a mechanika? Biztosan nem, mert akkor nem ennyit kért volna a taxis. Írtam délelőtt, nekem mennyiért fényezték a tükrömet. 6K/db. Pedig nem fehérre fújták, kellett bele anyag rendesen.

4) Amortizációról hallottál már? Ha még esetleg meg is sérült volna a mechanika, akkor is el KELL fogadnod, hogy egy utángyártott tükröt kapsz a régi helyett. Egy valószínűleg sokat futott taxira a büdös életben nem perled vissza az új tükröd árát. De itt nem is erről van szó.

kilincs 2008.07.12. 21:16:51

1. miert a szabadidom terhere javittatnam a MUNKA ESZKOZOM?! Azt bizony a munkaidoben fogom...gondolom ez egyertelmu es vilagos.
(a "gyarbol" irodabol sem viszi senki haza a szerszamot, hogy szabdidejeben javitasssa :-))

2. Azert viszem szervizbe mert NEM KELL hozza ertenem pl. a levetelhez ... egy szemernyit sem!

3. mint mondottam a kozvetlen javitasi koltsegen tul...

4. nem kell elfogadnom utangyartottat...miert is kellene ?! max levonjak az amortizaciojat az ujnak (ami egyebkent nonszesz szokas)

B.GY. 2008.07.12. 21:49:00

Hol vannak a jó régi 1200-es Ladák.Arra volt tükör 1500 ért.Semmi mechanika.Nem kellett volna pénzt adni,azért van a kötelező biztosítás.Ha meg ugrik 2 bónus,ki nem szarja le.Egy pár éve robogóval belementem hátulról egy Volvó S40 be A Keresztúri úton,mentem vagy 5-el.El sem dőltem.Annyi baja lett a lökháritójának,hogy ráment egy kis metállila a motoromról.Természetesen adtam neki betétlapot.Erre egy pár hét múlva jött egy levél a biztositótol,hogy kifizettek az embernek 100.601 ft.ot.Felhívtam a biztositót,hogy az az 1 ft.mi a végén:)Még jó,hogy a betétlapon rajtavolt az ember cime,pár km.re lakik tőlem.Elmentem arra,bent állt a Volvó széttört lökössel.Meg sem javitatta addig.Gondoltam becsöngetek,és megkérdezem,hogy ez mi.De aztán nem tettem.Be kellett volna baszni a szélvédőt+a hátsó lámpákat.Kb arra eléglett volna az összeg amit felvett.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 21:51:05

kilincs 2008.07.12. 21:16:51

"miert a szabadidom terhere javittatnam a MUNKA ESZKOZOM?! Azt bizony a munkaidoben fogom...gondolom ez egyertelmu es vilagos."

Amíg javítják az autódat, jössz hozzám lapátolni, ugyanis éppen MUNKAIDŐD van, amit ÉN fizetek, és nem akarom, hogy a saját tyúkszaros ügyeidet intézd, vagy az ÉN pénzemből mereszd a segged.

NEM viheted a szervizbe, az az ÉN emberem feladata, Neked ugyanis az ÉN pénzemen lapátolnod kell, ez a dolgod, nem az, amit Te kitalálsz magadnak.
Ha azt akarod csinálni, amit Te kitalálsz, ÉN nem fogom fizetni.

Ha geci vagyok, sokáig javítják az autódat, Te pedig sokáig lapátolsz.

Nem kell elfogadnod az utángyártottat, de az eredetit soká hozzák, ha geci vagyok, és csak lapátolsz-lapátolsz, vagy nem fizetek...

Kurvaanyádrosszkutyageci 2008.07.12. 22:22:00

RosszQutya, Te egy idióta seggbebaszott szargecifasz vagy, akárhol fordulsz elő. Egy esélyed a túlélésre, ha soha és sehol nem futunk össze, mert úgy verlek apróra, hogy anyád is elmenne melletted utána.. Te nyomorék geci, egy értelmes mondatot nem tudsz kifosni. Az ilyen kis szopadék nyomoroncoktól el kéne venni a netet, a jogosítvány de még az életet is. Te alkalmatlan vagy élni. Te fos. Te szar. Te hulladék. Te nyomoronc. Te osotba barom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 22:26:25

Kurvaanyádrosszkutyageci 2008.07.12. 22:22:00

Asszem körbe vagy röhögve!

nem akarsz véletlen tojást is dobálni, meg utczakövet?

kilincs 2008.07.12. 22:30:58

kolbaszoszsomle...

A felteteleket NEM a karokozo szabja hal'istennek...hanem a karosult.

A karokozo max. tiltakozik a karosultnak kenyelems eljaras ellen es TALAN merseklik a karosult igenyeit...

De hidd el AZON FELUL amit a biztosito onkent kifizet MÉG kiperlek a karokozobol 5X annyit
siman...mivel a biztosito altal teritett karon tul is lehet igenyem ...es lesz is.

Van elkerulo megoldas..nem kell kart okozni!
AH megis akkor pedig egyezkedni kell...mint
a blog posztolja is tette!

Alku utan ugyanis MÁR NINCS mod perelni tovabb semmit....teccik tudni?

Kurvaanyádrosszkutyageci 2008.07.12. 22:35:23

kolbászoszsömle:

Röhögjél, szarom lefelé. rosszkutyának egy értelmes mondata nincs. Nem csak itt, máshol sem. Ahol előfordul a neten, mindenhol bunkó segg paraszt. Most én is az voltam. Szerintem ezt sem érti, a kultúrált hozzászólást meg végképp nem. Ez egy véglény. Ennyi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 22:49:21

kilincs 2008.07.12. 22:30:58

Ha ÉN fizetlek, azt csinálod, amit ÉN mondok.
Ez minden olyan emberrel így van, akit én fizetek, és nincs kivétel.

Teccik tudni, akit én fizetek, annak én vagyok a munkaadója.

Lehet egyezkedni, de simán káron gazdagodás, ha én kifizetem a Te kiesett munkaidődet, és Te az alatt, amíg én fizetlek, magadnak dolgozol, vagy pihensz.

Jah, és természetesen számlát kérek arról az összegről, amit kifizetek Neked.

kilincs 2008.07.12. 23:01:52

jajj en nem dolgzom es nem pihenek!
Hanem eppen intezem a kar elharitasat ezerrel...:-))

Te meg persze tiltakozol es probalod az ellenkezojet bizonyitani :-((

Csakhat nekem jobb apiziciom..mert ne lehetk segghulye az ugymenethez, valszathatok marhadraga megoldast...az en terfelme vagyunk, nekem all zaszlo...te meg reklamaslz persze ...de inkabb dolgozz, hogy tudj fizetni...NEKEM.
Vagy figyelj es eleve ne okozz kart!

Ne feledd mar nem csak "ámerikaban" van sok mindenre kaphato, melo nelkuli ugyved a palyan ...es egyre tobb a mindenre kepes karosult is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.12. 23:17:11


"Hanem eppen intezem a kar elharitasat ezerrel...:-))"

Ha erre van képesítésed, intézheted, ha nincs, én nem fizetem a Te kókányolásodat.
Egy "kárügyintéző" cca. 5-20 ropiért megcsinálja, és felelősséget vállal a munkájáért.
Neked nincs ezzel dolgod.
Vagy ezt fizetem, vagy a kiesett bevételed is (számla ellenében), ÉS én mondom meg, hogy mit csinálsz, mivel én fizetlek.

Bölcs Salamon 2008.07.13. 00:07:22

mezosigyurci

ha figyelmesen, netán logikával felvértezve olvasnád summázatom, számodra is kiviláglana a lényei mondanivaló, mégpedig:

ha akinek igaza van (netán Igaza van) tudná érvényesíteni ezt, akkor nem a dzsungelben élnénk. attól élünk a dzsunelben, hogy az érdekérvényesítés momentán a nagypofájúak és nagybicepszűek privilégiuma.

Ha te (és mindenki más) is képes lennél erre, akkor nagyobb eséllyel jönne el a kánaán, és nem dzsungelben élnél.
pont ettől nem élnél dzsungelben.

mezosigyurci 2008.07.13. 01:08:34

"A lényeg: ne legyél balek, és akkor másodlagos, hogy igazad van, vagy sem.
Persze jobb, ha igazad van..."
Ez az en logikam szerint nem azt mondja, hogy ha igazad van, akkor allj ki magadert.
Az elso hozzaszolas tobbi resze (mar a masodik mondat masik fele is) es a masodik hozzaszolas akar meg OK is, de az, hogy az igazsag nem SZUKSEGES az nekem nem eleg jo. Es en ugy olvastam, h te ezt IS mondod.
Az, hogy igazam van-e meg, hogy gyozok-e ket kulon dolog, azt persze en is fogom.

naja 2008.07.13. 03:26:11

Kilincs, te annyira sok filmet néztél és annyira nem értesz a joghoz, hogy az már fájdalmas. A te kis elképzelt világodban játszol, ahol te vagy az igazság bajnoka..Nevetséges vagy nagyon, de legalább így szorakoztató a komment,lehet valakin nevetni..
Ha esetleg még perre is ment volna, fizetne a taxis és fizetne a károkozo is, DE, nem biztos,hogy fizetne a biztosító!!! Mert ugye el kéne olvasni, hogy mi is áll a biztosítói szerződésben, és ugye a taxis szabálytalanul parkolt,nem tett meg mindent a baleset elkerüléséért, ő is okozoja a történteknek.. Azon kivul, hogy akár fel is jelentik. Szoval jol ráfaragott volna a Taxis ha betétlapot kér!! Hidd el , a biztosító kapva kapott volna rajta, csakhogy ne keljen fizetnie. De remélem egyszer veled is megtörténik és akkor felébredsz mély álmodból.
Meg hogy meg ne sajnáljam a Taxisokat az esetleg 270 netto fizetésért, mikor a mentős, a tűzoltó vagy a rendőr havi 100 ért menti a segged és kockáztatja az életét akkor majd szegény Taxist fogom a te általad kiszámolt 270-es fizetésért sajnálni mi??... Annyira nagy a szád, de mikor te véletlenul rátenyerelnél az én kocsimra, és poros volt, agy apró kis karcolásokat okoztál, ergo az egész rész ujrafujva, meg a kiesett idő meg minden, ahogy a te kis állomvilágodban történik, akkor kiváncs lennék hogy milyen nagy szád lenne..:)
A károkozó fizessen, de a reális értéket, nem pedig mindjárt egy uj TV-árát, mert kis pénzéhes vagyok!

anti 2008.07.13. 06:58:39

Azért az érdekelne hogyan bizonyítaná be, hogy a sérülés most történt??Ráadásul tanui is voltak a rönósnak!
Egy gyenge pöccintéstől nem biztos, hogy így lejön a festék.Ez inkább falon súrlódásnak látszik!Ütközésnél ugye némi átfedésnek lennie kell, akkor pedig karcolódott volna a tökörház nyitott fele is!
Egyértelmű, hogy egy dörzsölt manust fogtál ki!
A 20k hidd el, csak elsőre tűnik soknak egy ilyen esetnél!Mármint, ha jogos a követelés!

anti 2008.07.13. 07:01:11

Mellé kellett volna állni a kocsiddal, akkor kiderült volna mi az ábra!A biztosító is így csinálta volna.A pasas meg hüppöghetett volna!

anti 2008.07.13. 07:04:40

volna,volna,volna,volna..

hawkeye 2008.07.13. 09:15:39

Balázs, nem hisztizni, meg posztozni kéne, hanem kifizetni a taxisnak a kárt!

1 tükör színrefújása normál fényezésnél 10 és 20 ezer között, metál, vagy hasonlónál 20 és 50 ezer között van.

És ne gyere itt javítófestékes marhaságokkal, jóhogy nem a gyereked gombfestékjével maszatolnád fehérre...

Nyilvánvalóan egy fukar, sz@revő jellem vagy, ez látszik a mávos köteleződből is...

Sajnálom, ha a lelkedbe gázoltam volna, de utálom a fajtádat. A múltkor egy motoros levitte a tükrömet, és nem volt hajlandó semmi papírt mutatni. Háromnegyed óra múlva jöttek helyszínelni, addig próbálta visszaillesztgetni a helyére a tropára ment tükröt, mintha az Lego lenne...
Ja igen, a bukó ezalatt végig a fején volt...


P.s.: nem vagyok és nem is voltam taxis. Csak sokat autózom, és undorodom a faszari majmoktól, akik nem képesek felvállalni tetteik következményét!

dr. genya 2008.07.13. 09:40:46

kilincs 2008.07.12. 21:16:51

Nem értetted meg a mondandóm lényegét. 5x annyit perelnél vissza? Hogyan? Ha valamit meg lehet csinálni minimális pénzből, azon nem nyerészkedhetsz. Ezt joggal való visszaélésnek, jogalap nélküli gazdagodásnak nevezik. Sok peres ügyed lehetett, ha ilyen "tájékozott" vagy...

hawkeye 2008.07.13. 09:15:39
"1 tükör színrefújása normál fényezésnél 10 és 20 ezer között, metál, vagy hasonlónál 20 és 50 ezer között van."

A nemrég beszerzett új tükröm kalaháribézs metál színre fújása darabonként 6 ezer volt. A taxis tükre fehér METÁL :) Szívesen beírom az autófényező műhely címét, mert ezek szerint itt mindenkit kőkeményen levesznek, ha valamit színre kell fújni.

kilincs 2008.07.13. 11:18:51

dr.genya

Szerinted egy ilyet mennyi taxis munkaido kiesessel lehet javitani...?
Annak mennyi az elmaradt bevetele...?

Jogszeruen nyilvan nem tudsz kotelezni ra, hogy hibas tukorrel taxizzak :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.13. 13:04:57

kilincs 2008.07.13. 11:18:51

Nemá a bevételt követelje a taxis!

Az elmaradt hasznot, azt lehet, de a bevételt???!

Meg kell nézni, hogy mennyi hasznot termel/fizetést kap, és ahhoz kell viszonyítani a kiesésből származó kártérítést.

Ha ügyes a könyvelője, még ő fog fizetni, mert addig sem termel veszteséget!

lol

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 13:48:01

hawkeye 2008.07.13. 09:15:39

...és aki még nagyobb láma, mert 2-8-szoros áron fényeztet, hehe.

B.GY 2008.07.13. 17:15:12

Sólyomszem!Hol fényeznek egy tükröt ennyiért?Egy elem fényezése metálra 20 ezer ft.anyaggal együtt.pl.egy sárvédő,vagy ajtó.Egy tükör azért nem akkora.Nekem 40ért fújták a hátsó sárvédőmet+a 2 küszöböt meg a lámpa alatti díszlécet(metálbordóra+lakk,miegymás)

dr. genya 2008.07.13. 19:34:17

kilincs 2008.07.13. 11:18:51
"Szerinted egy ilyet mennyi taxis munkaido kiesessel lehet javitani..."

0 munkaidő kieséssel, mert munkaidőn kívül is meg lehet oldani. Hiába oldja meg a taxis munkaidőben, a bíróság nem fogja megítélni a kiesett munkaidőt, ebben nagyjából 99%-ig biztos lehetsz. És ugyebár taxisról van szó... Aki mindenfelé jár-kel a városban, feltételezhető tehát, hogy két fuvar között még egy autófényező műhely is útba esik. Unatkozó, jó ügyvédekről papolsz... Van belőlük mindkét oldalra.

"Jogszeruen nyilvan nem tudsz kotelezni ra, hogy hibas tukorrel taxizzak :-)"

A tükör nem látja el a funkcióját? Egy festéknyom miatt? De igen, ellátja. Te mégis munkaidő kiesésről és jogszerűségről beszélsz, úgyhogy itt csak egy dolog nyilvánvaló: fingod sincs a jogról és a bíróságok működéséről. Perelj csak be mindig mindenkit, lehetőleg bukjon ki a rosszhiszemű nyerészkedési vágyad állandóan - mint jelen esetben is -, majd csak lesz valaki, aki felnyom csalási kísérletért :)

Szvsz a taxis kezébe max. 10 ezret kellett volna nyomni, 5 a fényezésre, 5 a kellemetlenségért. A többi már bőven lehúzás. Ha ugat, akkor az utóbbit meg kell tartani. Ennyi.

Secnir 2008.07.13. 21:31:06

"anti 2008.07.13. 06:58:39
Azért az érdekelne hogyan bizonyítaná be, hogy a sérülés most történt??Ráadásul tanui is voltak a rönósnak!
Egy gyenge pöccintéstől nem biztos, hogy így lejön a festék.Ez inkább falon súrlódásnak látszik!Ütközésnél ugye némi átfedésnek lennie kell, akkor pedig karcolódott volna a tökörház nyitott fele is!
Egyértelmű, hogy egy dörzsölt manust fogtál ki!
A 20k hidd el, csak elsőre tűnik soknak egy ilyen esetnél!Mármint, ha jogos a követelés!"

nemtom mondta-e már valaki, de ott a pont.
ezt nem autó okozta.
beszpota a cikkíró.
esetleg adhatna egy rendszámot, hogy megnézzük, ott van-e még rajta a horzsolás.
illete ha valakivel el akarja mégegyszer játszani, akkor ki lehessen röhögni.
(különben ez úgy néz ki, mintha tolatáskor keletkezett volna)

Secnir 2008.07.13. 21:35:02

mármint valaki nekitolatott, hiszen a keret nem sérült, csak mögötte a bura. ezért nem mehetett neki a keret felől, csak visszafelé.
ja, és a belepofázós kollégát meg útközben szájbaverni kérjük, ez nem telefon, ahol bele lehet beszélni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 00:51:35

Én is ezt írtam először a telefonos gyerkőcre, de finomítottam. Kiskorúak is olvassák! XD XD XD

ntsaba 2008.07.14. 01:18:17

Most komolyan utasokat fog veszíteni, amíg rajta van ez a karcolás? Ti mindig végignézitek az egész taxit nagyítóval, mielőtt beszálltok? Vicc...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.14. 10:55:28

Amikor nekimentem egy kocsinak hátulról, és a kocsit négy hétre "kivontam a forgalomból" a károsult a szervíz kölcsönautójával járt napi 6,000-ért. A biztosítóm kifizette neki. A fiatalember megpróbálta a benzinköltséget is ráhárítani, végül a biztosítóm kifizette neki az APEH által kiadott fogyasztási tábla alapján az ô kocsija és a kölcsönautó fogyasztása közötti különbséget a szervíz által regisztrált megtett útra. A többi járulékos kárt nem ismerte el a biztosító: kiesett három munkanapot azért nem fogadta el, mivel nem tudott igazolást hozni róla, hogy fizetésnélküli szabadságot vett volna ki, a kocsi csomagtartójában lévô gyümölcs árát pedig azért nem, mert nem lehetett bizonyítani a kár mértékét.

Szerintem elég korrekt volt a biztosítóm. Fel is mondta velem a KGFB-t év végén :(

Rák Attantam 2008.07.14. 11:54:06

Hát nem tudom. Ez inkább olyan "kopásos" sérülésnek tűnik. Biztos, hogy nem ponyva alatt parkol ez a taxli? Pláne, hogy a postoló szerint a másik tükrén is ilyen nyom van. Vagy maga a taxis dörzsölte le a gatyájával az évek során a várakozások közben?

Ilyen tükörbalesetes szempontból meg pl. Korfun csinálják szimpatikusan. Ott is nagy a forgalom a keskeny utakon és bizony sűrűn előfordul a tükörkocc. Van, amikor totál ledarálják egymást. De vagy ez, vagy a szakadék... Vagy a kamion/busz aljulnézetből. Néha már meg sem állnak, csak esetleg jelzik valahogy egymásnak, hogy személyi sérülés nem történt, és mindenki megy tovább a dolgára.
Könnyen teszik, mert arrafelé van ún. "tükörbiztosítás". Valami néhány euró egy évre tán. Ha a tükör kampec, akkor az futja a javítást. Este elballagnak a tükröshöz, megisznak szemben a tavernában egy frappét, közben meg felszerelődik a tükör. A tükrös meg benyújtja a számlát a biztosítónak. Persze elképzelhető, hogy notórius tükörzúzóknak a normálistól eltérő a díjazás... :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.07.14. 15:24:52

Cyberneko 2008.07.12. 16:20:25:
Tudod, amikor az ember ott ül a virágágyás szélén, fáj az oldala, vérzik a térde, és össze van törve a motorja, akkor egyrészt örül, hogy él. Másrészt k...vára nincs kedve egy rendőrre várni (ha nem "komoly" a baj, azaz nem folyt el legalább két liter vér, bazira nem sürgős nekik), aki aztán hihetetlen ostobaságokat tud kérdezni.
Egyetemista koromban egy reggeli írásbeli vizsga után hazafelé bringával elütöttem egy gyalogost. (Mentem át a zöldön vagy harminccal, ő meg nem figyelt oda, lelépett elém.) Neki három borda, nekem egy könyök. Megegyeztünk, kifizette a káromat, mindenki ment a maga dolgára. Ő az SZTK-ba, én hazafelé. Nekem csak akkor kezdett fajni a könyököm, hát letettem az összetört bringát az egyetemen egy havernál, és elhúztam én is az SZTK-ba. Mivel személyi sérüléses baleset volt, a doki kihívta a rendőröket. Persze közben nem lehetett gipszelni, mert vártuk a rendőrt. Utána a rendőr látni akarta a biciklit(!!!), át kellett sétálni a Műegyetemre. Utána mehettem volna vissza gipszelésre, de akkor lekéstem volna a délutáni szóbeli vizsgámat, ezért törött könyökkel elmentem oda, bekönyörögtem magam elsőnek, és este hatra végre gipszben volt a könyököm. Szóval lóf...t hívok, nem rendőrt, amíg életképes vagyok.

szmoker 2008.07.14. 15:32:23

Na most hogy így elharapóztak az indulatok, jelentem tisztelettel, hogy amikor a '93-as Opel Asztmánkról egy camijon lekapta 15*1 centis sávban a festést, vettem egy 800 forintos kádzománc-javító körömlakkot, és lefestettem.
Amikor a céges Clioról pattogott le a festék (kavics), a maradékot rákentem.

Pedid az Opelen akár komplett 5. ajtó csere is lehetett volna pár száz ezerért, a Clion pedig komplett első lökhárító csere, pár tíz (száz?) ezerért.

De mégis, mi a retkes isten f@szának?! Majd ha leesik, veszek másikat. Addig is, kopjon csak, azért van.

A taxis meg sz@rjon szögesdrótba csomagolt óriássünt, ha ilyen f@szparittya fillérbaszó :)

kolompár árpi 2008.07.14. 19:12:41

kromofágot a gádzsó taxisának majd költheti a pénzt a festésre a majma

macdher 2008.07.14. 21:32:06

Ha már fizettél a tükörért miért nem vitted el magaddal...? A taxis meg sz@rjon szögesdrótba csomagolt óriástükröt...

pixa 2008.07.15. 21:03:34

Öcsém, hülye vagy! Már bocs, de ilyen károkat a kötelező biztosító ki se fizet :D adtál volna neki betétlapot, a taxis meg majd jól megszopja. Bemegy a társasághoz (ráadásul pont a MÁV :D) az meg jól kiröhögi.

Karcolásokat, meg horpadt rendszámokat nem fizetnek ki. Nincs bizonyíték hogy ki okozta. (lehetett volna járókelő is)

Goyo 2008.07.16. 10:54:21

A posztíró korábban még nem találkozott fillérbaszó guruló koldussal. Mit várt?

Norbi_5gen 2008.07.16. 21:10:22

nem olvastam vissza a kommenteket, én a helyedben a következőket tettem volna:

megállok, odamegyek, ahogy tetted és megpróbálok kultúráltan beszélni, kicsi kár kp-ban rendezni a dolgot.

Ha látom, hogy ez nem megy, mert egy agresszív állat, akivel nem lehet megbeszélni lefényképeztem volna a a kárát, majd beszálltam volna a kocsiból és könnyes búcsút vettem volna tőle.
mit csinál felírja a rendszámot, és?
egy ilyen helyen ahol gyakorlatiag bárkit félholtra verhetsz és csak az adataidat veszik fel és már mehetsz is haza mit tudnának csinálni egy ilyen karccal?
CSI ban látott törvényszéki vizsgálatokat kezdenek folytatni majd a taxis rendőr ismerősei hogy felkutassanak és megfizettesenek 20e Ftot? nem hinném.
amugy ha az utcán elveszel valakitől 20e ft-ot szabálysértés és nem foglalkoznak vele.

sajnos nagyon elhamarkodottan fizettél, ő meg jót röhögött utána, te meg még most is eszed a kefét.

ehh 2008.07.16. 21:31:33

azok mennek taxisnak, akik nem szeretnek dolgozni a pénzért

Az első Farkas, aki sütni tud 2008.12.05. 15:02:43

Nem tudsz vezetni, igaza volt a taxisnak.

masterboy 2008.12.07. 15:18:59

norbi5_gen!!!!Ha valakitol az utcan elveszel 20000 forintot,az nem szabalysertes,hanem buncselekmeny...rablas a neve,es 2-8 evet kaphatsz erte.

Perillustris 2008.12.07. 20:35:53

Akkor legyünk pontosak:

"Aki idegen dolgot jogtalan eltulajdonítás végett úgy vesz el mástól, hogy evégből valaki ellen erőszakot avagy élet vagy testi épség ellen irányuló közvetlen fenyegetést alkalmaz, illetőleg valakit öntudatlan vagy védekezésre képtelen állapotba helyez, rablást követ el . Rablásnak minősül az is, ha a tetten ért tolvaj a dolog megtartása érdekében alkalmazza az erőszakot, avagy az élet vagy testi épség ellen irányuló közvetlen fenyegetést."












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása