Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

MÉH-be a kerékbilincsekkel

2008.07.13. 07:46 :: Kisikasa

Legalábbis azokkal, amelyeket Csaba látott mert neki is erős a gyanúja, hogy igazságtalanul kerültek fel az ott parkoló autók kerekeire, na meg ezt bírsággal is megspékelte a FKF. A tiltó tábla eltűnt, a parkoló tábla nem került vissza. Az eredmény: sok bosszús ember és megválaszolatlan kérdések.

Az autózz blogot szoktam olvasgatni, magam is sokat közlekedem a fővárosban és környékén mind autóval mind motorral sok mindent láttam már, de általában birkatürelemmel fogadok minden idiótát.

Tegnap este viszont láttam egy olyat amitől már minden bicska-vipera-uzi kinyílt a zsebemben, pedig nem is én voltam a sértett. Nem igazán közlekedős sztori, de nem tudom hova írhatnám ezt meg. Szóval a helyszín a Bajza utca eleje (vége) a Damjanich és a fasor közti rész. Itt mindig lehetett parkolni az út mindkét szélén, az egyik oldalon félig, a másikon teljesen a járdára állva. Tele is volt mindig, ezen a környéken is sok az autó. Aztán pár hónapja ezen a rövidke útszakaszon megkezdődött valami csatornafelújítás, szétszedték az utat, a két végéről levették a P táblákat és felraktak megállni tilost, teljesen érthető. A múlt héten sikeresen befejezték az utat, csatorna kicserélve, út befoltozva, levették a megállni tilos táblákat, de a P betűk nem kerültek vissza.

Namost nem tudom hogy mostantól el akarják e tüntetni az utcából végleg az autókat, mindenesetre teljesen értelmetlen és szemét húzás lenne, mivel ezen a szakaszon nagyjából semmi oka nem lenne hogy fenntartsák a 2 méteres járdákat, kicsi a gyalogos forgalom, az autósoknak pedig nagy szükségük lenne a helyre (hiszen mint említettem mindig tele is volt). Gondolom más is így gondolta, mert a tiltó táblák lekerülése után szépen visszafoglalták az autósok a helyet, betelt újra mindkét oldal, a P hiánya ellenére. Figyeltem is mindig hogy ez valami feledékenység e a közútkezelő (vagy ki ilyenben az illetékes) részéről, és kihasználja e ezt az fkf egykét potya bünti kiosztására.

Nos, kihasználja, tegnap délután megjelentek a 6000 ft-os cetlik a szélvédőkön. De amin igazán betelt a pohár, hogy estére (11 fele mentem le) az egész utcát ellepték a kerékbilincsek! Könyörgöm mekkora ordenáré paraszt találta ezt ki? Idehoztak minden kerékbilincset ami volt? Értem hogy nem került vissza a parkoló tábla, de ha ennyire el akarjál üldözni (értelmetlenül szivatva ezzel) az autósokat akkor teszemazt kint hagyhatták volna a megállni tilos táblákat? Késő esti órákban odalopóznak az fkfesek és mint a pitstopban felpakolják a bilincseket aztán iszkiri? Csakhogy a lehető legnagyobb legyen a szopatás, hogy amikor reggel menne el az ember munkába akkor inkább intézhesse a bilincs leszedést. Egyszerűen nem értem és mélységesen felháborít, pedig mint mondtam én nem is parkoltam most ott. Ja és mondanom sem kell hogy a környéken 5 perc alatt találtam volna minden bilincshez olyan parkoló autót ami valóban kifejezetten rossz helyen áll, természetesen azokon se bilincs se bünti.

Szóval ez szerintem színtiszta szemétség, haljon meg aki ezt így intézte, és remélem akik bilincset kaptak inkább veszik a fáradtságot vagy keresnek egy szakit aki leszedi okosan azt a szart és beadja a MÉHbe.
 

109 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apu 2008.07.13. 07:56:32

nem értem miért lepődsz meg ezen.bkv sztájk idején is ezt csinálták,kirajzottak mint dögre a legyek,szinte élvezettel bilincseltek.undorító ország undorító emberek

Kováts úr 2008.07.13. 09:23:28

Most az a problémád hogy csak kicsit kellett volna megbüntetni a szabálytalanul a járdán parkolókat?

Kishaver. Ezen a blogon a rossz helyen parkolóknak általában tükörlerugdosást és gumileeresztést szoktak javasolni.

sfdrake 2008.07.13. 09:32:45

a kerékbilincs nagyon jo dolog, ha rossz helyen parkolsz akadályozod a forgalmat stb akkor rádteszik, ami persze nem csak neked szopás hanem mindenkimásnak is aki arra jár, mert ahoyg ha jól emlékszem Kis Ádám mondta a showder klubban: rossz helyen parkolsz és itt is maradsz . . . szoval raknak bilincset hagy akadályozd a közlekedést még pár orát, egyébként nem tudom de ha nincs tiltótábla akkor milyen jogon birságoltak és tettek bilincset?

Rocko- 2008.07.13. 09:52:32

na, kíváncsi vagyok, h EBBŐL hogy hozzák ki, h a levélíró a hülye. sztem 50. komment-re meglesz az is, h jobbra tartottak, és az volt a baj.

Kováts úr 2008.07.13. 10:11:50

sfdrake 2008.07.13. 09:32:45

"ha nincs tiltótábla akkor milyen jogon birságoltak és tettek bilincset?"

KRESZ 40. § (8) a)

A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi.

Krisi 2008.07.13. 10:19:48

Rocko: szerintem az fog kijönni, hogy jogosítványt és rendszámot a gyalogosoknak, valamint ők is fizessenek útadót :)
Nade nem írok ilyeneket, mert a végén még valaki komolyan elgondolkodik rajta :)

Kerékbilincs helyett pedig lopóautók kellenének, az legalább rögtön elviszi a zavaró autókat.

Amúgy kicsit OFF, de az a legveszélyesebb, amikor valaki megszokásból közlekedik, egyszer felénk volt egy kereszteződés, ami mindig jobbkezes volt, ám egyszercsak kiraktak 2 macisajt, pár héten át elég sok koccanás volt.
Itt is ugyanez van: mindig figyelni kell a táblákat. Mindig.

sfdrake 2008.07.13. 10:21:10

Kováts úr

ezt tudom de a járdára szabad parkolni ha marad elég hely egy ikerbabakocsinak, ha jol tudom, és ha előtte lehetett bár akkor volt is kint tábla talán nem az ilyen helyekre kellene rászálni ez olyan mint a trafizás a "szellem" vasutiátjárokon van sok hely ahol tényleg kellene de az biztos macerásabb

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.13. 11:10:27

Ezt a kerékbilincset én nem értem. Valaki rossz helyen parkol, akkor odazárják, hogy még véletlenül se tudjon elállni?

Szendwich 2008.07.13. 11:20:54

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.13. 09:52:32
na, kíváncsi vagyok, h EBBŐL hogy hozzák ki, h a levélíró a hülye. sztem 50. komment-re meglesz az is, h jobbra tartottak, és az volt a baj.

Nem hittem volna, hogy valami feldobja a napomat, de ez a szuper produkcio... Eszem faszom megall.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

wagabound 2008.07.13. 11:21:01

Ha valaki (jogász) megpiszkálná ezt a kerékbilincs-dolgot, tuti, hogy kiderülne: ellenkezik az összes létező jogszabályal, beleértve az alkotmányt is. Semmilyen szabálytalanság nem ad jogalapot a személyes szabadság (jelen esetben a gépjárművel való közlekedés) ilyen módon való korlátozására. Az már csak hab a tortán, hogy nincs is olyan egyéges szabályozás, amely pontosan és tételesen körülírná, hogy milyen esetben lehet alkalmazni a büntetésnek ezt a legmagasabb (és legdurvább) formáját. Még azt a fáradságot sem veszik a bilincselés kitalálói és alkalmazói, hogy erre való figyelmeztető táblát tegyenek a "súlyosabb" helyekre, úgy, mint néhány helyen az elszállításra való figyelmeztetést.

Hogy mennyire abszurd módszer nálunk a bilincslés, arra éppen egy Suzuki-reklám világított rá anno fordított értelemben. Emlékeztek: amikor a vadiúj piros Suzukira a pasi nem tett fel a bilincset, merthát ugye milyen remek autó. Na igen, pontosan igy működik a rendszer. Arra (nem) teszem fel a bilincset, amelyikre (nem) akarom...

yanchi 2008.07.13. 11:26:19

"de a járdára szabad parkolni ha marad elég hely egy ikerbabakocsinak, ha jol tudom"
Rosszul tudod. Ez egy városi legenda, helyette inkább a KRESZ tanulmányozása célszerű, ha valaki autót vezet (ha nincs jogsid, akkor bocs).

atti 2008.07.13. 11:27:35

A 2 m-es járdából mennyi marad, ha egy 1,8 m széles autó felparkol? Vagy másszon keresztül a gyalogos a kocsin?

Név: · http://varos.blogter.hu/?post_id=272260#1518961 2008.07.13. 11:30:46

Magamat ismétlem:

A járdán parkolás megtiltását (Ez mikor volt pontosan, nem tudja valaki?) követően nem túl sok táblát helyeztek ki, ami megengedné a korábban is használt helyeken a parkolást. Emiatt meg szinte mindenki illegálban nyomja, de így legalább lehet pofára bírságolni, mint minden nem következetesen betartatott szabálynál.

varos.blogter.hu/?post_id=272260#1518961

Körömcsiga 2008.07.13. 11:30:49

sfdrake: nem jól tudod, 10 méter széles járdára sem szabad felállni ha tábla nem engedélyezi! Elég egyértelműen fogalmaz a kresz, leírta Kováts Úr. Ebben az esetben tehát a P betű hiányában valóban tilosban parkolnak az autók. Mindkét oldal viselkedése elítélhető, a közterületeseké azért, mert kihasználtak egy frissiben megváltozott forgalmi helyzetet, az autósok azért, mert a tábla hiányában tudatosan rossz helyen parkolnak. A megoldást hivatalos úton kellene rendezni, kérvényezni a korábbi forgalmi helyzet felállítását és lobbizni a frissen megváltozott forgalomirányítás miatt elkövetett "jóhiszemű" de figyelmetlen parkolások miatt.

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.07.13. 11:34:36

Rocko: minden posztnál ki lehet hozni, hogy az írója a hülye.

Lehet, hogy van rá KRESZ szabály, hogy ha már nincs kint a P betűs tábla, akkor nem is lehet megállni. Lehet, hogy ja, figyelni kell, ha megváltozik a helyzet.
Viszont, normálisabb, ha ilyenkor egyértelműen jelzik a dolgot. Jelen esetben a megállni tilos kinthagyásával, máskor pl. egy "forgalmi rend változás" táblával.

Igaz, úgy elveszne az esélye, hogy a szabályhoz sarkosan ám értelmetlenül ragaszkodva sz..assuk az embereket.
Ez pontosan olyan, hogy ha valaki tolat ki egy parkolóhelyről az utcán, és te mész, ha van helyed, kikerülöd (vagy irányt se kell változtatnod), ha nincs, megvárod. Bele is mehetnél, hiszen ő lesz a hibás. Tessék csak röhögni, volt egy ilyen sztori (asszem a Homáron), ahol az "áldozat" 40 cm tolatás után kapott fullgázzal valakit a popsijába. Természetesen őt hozták ki hibásnak - és meglepő módon annak, aki belement, "nem ez volt az első ilyen esete".
Azt meg mondanom sem kell, ott is többen kihozták, hogy a poszt írója volt a f... !

MP 2008.07.13. 11:37:59

Azért az is érdekes mikor megjön a lopós autó majd leteszik a tiltó táblát majd egyből kamerázzák s viszik az autókat. Például a várban ez bevett gyakorlat. Aztán még ha bejelented hogy eltűnt az autód akkor körözik is mert maguk sem tudják hogy elvitték. Jópofa nem?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.13. 12:10:53

wagabound 2008.07.13. 11:21:01
1es ülj le! :o)

a kocsid korlátozzák, nem a te személyi szabadságod, nagy különbség! ne menj ezzel ügyvédhez, mert sokba lesz a kérdezősködés feleslegesen :o)

knor 2008.07.13. 12:13:44

"mivel ezen a szakaszon nagyjából semmi oka nem lenne hogy fenntartsák a 2 méteres járdákat, kicsi a gyalogos forgalom, az autósoknak pedig nagy szükségük lenne a helyre"

A járda (és a zebra) a gyalogosoké. Legalább ennyi életterük (életterünk) legyen már. Az úttest az autóké. Ilyen egyszerű ez.
A kerékbilincs pedig tényleg értelmetlen megoldás.

Az autósok pedig esetleg összeállhatnának, és követelhetnék parkolóházak építését. (annyi mindenben tudjuk az USA-t majmolni /főleg az amerikai filmek alapján/ - ebben miért nem?)

Az olvasói levélhez pedig még annyit tennék hozzá, hogy az előzmények ismeretében valóban indokolt lett volna (lenne) egy forgalmirend változás tábla kihelyezése.

Aszi 2008.07.13. 12:26:55

Mivel nincs semmilyen tábla, az említett szakaszon szabad parkolni. Csak nem a járdán, hanem az úttesten. Talán szíveskedjenek az autósok lefáradni a járdáról oda, ahova valók: az úttestre.

anarchátor 2008.07.13. 12:32:39

hosszabbító, nagyflex, csumi

thor 2008.07.13. 12:34:07

az FKF az a főkefe, nem a felügyelet:P

Tiby 2008.07.13. 12:36:51

Péntek-szombat esténként szoktam látni a Rudas fürdőnél, hogy egy kb. 100 méter hosszúságú szakaszon végigparkolják a járdákat (gondolom a hídfőnél lévő szórakozóhely vendégei), de úgy hogy a sziklafal mellett kb 3 centi marad a gyalogosoknak a közlekedésre. A gyalogosok így kénytelenek az úttesten közlekedni, ami az arrafelé száguldozó autóstársak miatt elég balesetveszélyes szvsz. Ott pl. nagyon szivatást lehetne rendezni. Menne haza a társaság a buliból, aztán hoppá, bilincsben az autó...

gz · http://mlmhu.blog.hu 2008.07.13. 12:47:11

Aszi:

Ezt én is így tudom. Bizonyos feltételek mellett lehet az úttesten parkolni. A leírás alapján megvannak ezek a feltételek...

vigyory 2008.07.13. 12:55:57

Aszi szívemből szóla... Parkolást tábla nem tiltja, tehát szabad a vásár. De semmiesetre sem a járdán.
sfdrake-nek pedig remek KRESZ tankönyveket tudok javallani, és előre zsírozhatja, hogy ikerbabakocsiról szó sincsen benne. Egyikben sem! (halovány lila pukim sincsen, honnan vesznek ilyen "szabályokat" némelyek, de rémisztő, hogy ilyen "hallomásból-szabályok" alapján autózik a fél ország...brrrrr....olvastam itt már néhány koholt szabályt a körforgalomra, jobbkéz szabályra, és egyéb kereszteződési anomáliákra is...):-)

sfdrake 2008.07.13. 13:12:08

láto tetszett amit irtam, akkor ha jol emlékszem pontosan ugy fogalmaz a kresz hogy a járdára ugy parkolhat fel auto ha minimum 1,5 méter helyet hagy a gyalogosoknak, bár ezek után lehet tévedek ebben is ne mtul régen 10 éve tanultam, és nem szoktam tilosban parkolni se járdán se máshol ugyhogy annyira nem érint de majd utána nézek mit ir a járdán parkolásro la kresz

sfdrake 2008.07.13. 13:14:59

(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.

sfdrake 2008.07.13. 13:16:36

szoval az ikerbabakocsis hülyeség az onnan ered hoyg a nem egymás után ülős tipus hanem az egymás mellett ülős tipus az kb ennyire széles és talán oktatok szokták mondani igy de ebben se vagyok már biztos, szoval nem városi legenda csak a kresz 1,5 métert ir ami egy ikerbabkocsi szélessége :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 13:17:28

Azért jó fejek vagytok, sok az empátia... Hol parkoljon szerencsétlen pesti mégis? Ha már azt a kevés helyet is megszüntetik, elfelejtik, stb.

atti 2008.07.13. 13:23:53

Kukori: És hol közlekedjen szerencsétlen gyalogos? Nem kötelező autóval közlekedni, aki mégis ezt teszi, béreljen parkolóhelyet! Vagy fizetni már nem akar érte?

Aszi 2008.07.13. 13:40:41

sfdrake: viccelsz, ugye? Másfél méteren két ikerbabakocsi is elfér!

amúgy meg a fontos pont az, hogy csak akkor szabad a járdára parkolni, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi, és ebben az esetben általában marad is 1,5 m széles hely, máskülönben nem lenne tábla vagy útburkolati jel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 13:44:30

2 méter, írva vagyon. Ahol eddig tette, amíg az eredeti táblák kinn voltak. Olvasd át még egyszer, pls.

kyanzes (törölt) 2008.07.13. 13:46:27

Figyeld a szót: "magyar". Már a hangzása is kezd undorítóvá válni.

Netuddki. 2008.07.13. 13:53:18

Van egy olyan tábla, amit úgy hívnak, hogy "figyelem, forgalmi rend változás". Kultúrált helyeken hasonló esetben ki szokták rakni.

Netuddki. 2008.07.13. 13:56:24

kyanzes 2008.07.13. 13:46:27
Lehet, valóban nyelvi sajátosság, hogy úgy látszik a magyarban ritka az olyan mondat amit két ember egyféleképpen értelmezne. Innen származik a magyaráz. Lehet nem is a magyarok a k@cs@g@k, csak a nyelv teszi?

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.07.13. 13:57:40

Bilincselés után élelmes ottlakó cetlizi a várakozó autókat:

"Nagyflex 5'+hosszabító:5 eFt"

:-)))

stichus 2008.07.13. 13:59:18

wagabound 2008.07.13. 11:21:01

minden mondatod minden szavába bele lehetne kötni, nagyjából. semmivel sem ellenkezik, mivel jogszabály enegedi meg

stichus 2008.07.13. 14:00:41

egyébként bilincset csak akkor lehet felrakni, ha van kinn tábla, h itt bizony bilincselni fognak

Bárzene 2008.07.13. 14:02:14

Atti, a parkolásért általában így is fizetni kell a városban, úgyhogy bár én sem akarnék mégis meg kell tennem. Talán nem ártana kicsit megértenünk a másik embert is. Én is jártam úgy, hogy egy legalább 20 méter széles járdaszakaszon, ahol régen lehetett parkolni, egyszercsak levették a táblát, én nem vettem észre, egy kedves lakó felnyomott és már kaptam is a bilincset. Persze, lehet mondani, hogy úgy kell nekem, meg hülye fasz köcsög vagyok tudom, mert szabálytalan voltam és ilyen persze mással soha nem fordul elő, de 15 rugóm bánta és ez szerintem kurvára nem igazságos, nem beszélve a várakozásról. Szóval szerintem elég bunkó dolog, úgy nézni a világot, hogy köcsög autósok, rohadt biciklisek, szemét nyugdíjasok meg paraszt vidékiek, de talán előbbre lennénk egy kis empátiával. Én is mondhatnám, hogy amelyik gyalogos nem a zebrán megy át azt büntessék meg szintén 15 rugóra, vagy aki már piroson szalad át. Az is érthető lenne nem? És igazságos is?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 14:05:44

Bárzene 2008.07.13. 14:02:14

Valami ilyesmit pedzegettem én is, csak kevésbé részletesen. Egyforma elbírálásért reménykedünk...

Aszi 2008.07.13. 14:14:21

20 méter széles járda? Na, azt megnézném! Hol van ilyen?

Kováts úr 2008.07.13. 14:17:09

"egyébként bilincset csak akkor lehet felrakni, ha van kinn tábla, h itt bizony bilincselni fognak"

Hát eztet meg honnét veszed?

atti 2008.07.13. 14:20:05

Bárzene: Nem csak a zebrán szabad átmenni. És hol találsz te 20 m széles járdát? A körúton is max 5 m-es!
És a helyben lakók nem fizetnek a parkolásért. HA autót vesz valaki egy városban, a költségeibe számítsa bele a parkolóhelybérletet.

Kangörény 2008.07.13. 14:23:41

Az atti néven faszságot író alak egy primitív irigy barom, akinek nincs autója és esélye sincs arra, hogy legyen, ezért alapból gyűlöi az autósokat. Fogalma sincs az arányos büntetés ill. a méltányos, emberi bánásmód fogalmáról. Magyarán egy igazi mai magyar állampolgár.

Kiraly 2008.07.13. 14:39:23

Nekem van autom, regota megvan a jogsim is es budapesti vagyok! Megis, azokkal ertek egyet, akik lebilincselik az autokat. A budapesti autostarsadalom eseteben szo sem lehet meltanyos megitelesrol, ezeket a vadbarmokat csak kerekbilinccsel es hatalmas buntetesekkel lehet jobb belatasra birni. En is kaptam mar kerekbilincset, tudom, hogy szar dolog, de ha maskepp nem lehet....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 14:40:29

Aki meg gyalogos, az is számolhasson a járdafelújításra bedobandó zsével :D

stichus 2008.07.13. 14:42:20

kresz 15.§ (10) bek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 14:42:35

De lehetne, csak az már egy fejlettebb kultúra kiváltsága, afféle úri huncutság. Így hangzik:

Megteremtem az emberi (/kultúrált) feltételeket, majd ha ez megvan, vasszigorral betartatom a törvény minden betűjét.

Ez elég normális felfogás, azt gondolom.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 14:45:02

Most így hangzik a valóság (west-balkán):

Nem adok lófaszt sem, nem törődök az igényeiddel de keményen seggbetréfállak jó nagy büntivel, kivéve, ha nagy gonosz ember vagy fekete autóval, vagy haver, politikus. RohaGGGYá' mög!!!

Körülbelül, levéve a (nem mindig létező) udvariassági formulákat. Afféle kivonat.

Bárzene 2008.07.13. 14:46:50

Igen a 20 méter tényleg túlzás, ez egy olyan járda, ahol van egy kurva nagy beugró (tulajdonképpen parkoló) így ha beállnak a autók hosszában, még marad egy teljes járdányi hely és egyébként a második kerületben van.
Király: tudod az baj, hogyha a jelen esetben, az illetékesek a szabálytalanságot szerették volna elkerülni, akkor kitesznek egy figyelmeztető táblát (mivel előtte évekig szabályosan lehetett ott parkolni), senki sem akar kerékbilincset kapni. Itt az volt a cél, hogy az autósok odaálljanak és be lehessen szedni a pénzt, aki szerint ez rendben van az egy irigy barom, aki abban leli örömét, ha más embereket megszopatnak.

dinoszaurusz 2008.07.13. 14:57:10

atommal töltött tojást az összes biliocselő seggébe
inkább a kormányra kellene bilincset tenni, nem a kerekekre

igen, az éppen hivatalban lévő kormányra

GospeLL 2008.07.13. 15:55:26

Na akkor én is hozzászólok, mint a környéken (egy utcasarokkal) arrébb lakó helyi lakos.
Az egész környékre jellemző az egyre súlyosabb parkolási probléma. 20 évvel ezelőtt is már sok gondot okozott a parkolás, de azóta a problémák mindig csak nőttek, mivel folyamatosan parkolóhelyeket szűntetnek meg, új parkolóhely 20 év alatt viszont egy sem jött létre. Mélygarázs sem épült egy sem a környéken.

Három iskola található itt egymáshoz igen közel, valamint számos lakóház. A dolgozók, rosszabb esetben a diákokat szállító szülők, valamint a lakosok ugyanitt szeretnének parkolni. Régebben volt egy kórház is, ,,szerencsére" azt azóta már bezárták. Addig mindennapos látvány volt a törött gipsszel, mankóval több utcasarkot gyalogolni kényszerülő emberek.
Először a kórház előtt tiltották meg a parkolást, majd egyre több helyre került ki látszólag ok nélkül tiltó tábla. A Városligeti Fasorban - ahol a legtöbb autó tudott parkolni - a középső járdaszegélyeket felszámolták, helyére egy gyalogos aszfaltcsík került, amin alig látni gyalogost, tekintve hogy két oldalt is legalább 3-3m széles járda áll teljes szélességben a gyalogosok rendelkezésére. Most a legújabb ez a Bajza utcai húzás.

Az eredmény: volt, hogy Balatonról hazaérkezvén 1.5 órás út után több mint 1 órát kerestem parkolóhelyet, végül 4 háztömbnyi távolságból kellett hazacipelni a cuccokat. Mindennaposak a parkolóhelyekért kialakuló szóváltások, parkolásra az egyetlen remény ha valaki kiáll, de olyankor egyszerre többen is rástartolnak a helyére. Gyakorlatilag élhetetlenné válik lassan az egész környék.

Számos fórumon jelezve lett a probléma az elmúlt évtizedekben, erre mi az eredmény? Megválasztott döntéshozóink a probléma megoldása helyett súlyosbítják azt.

Egyébként mint itt lakó már pontosan ismerem a kerékbilincselők és a parkolóőrök órarendjét, hogy mikor merre mozognak, és így jobb híján tilosban kényszerülök parkolni, és mindig nézem az órát, hogy legkésőbb fél9-ig, van ahonnét legkésőbb f10-ig el kell állni reggel, este pedig 6-7 óra után érdemes csak újra leparkolni. De az örök idegesség ettől még megvan, hogy mikor találok bilincset az autómon. Lehet fújolni.

atti 2008.07.13. 15:57:21

Kangörény: van autóm. Azért vagy ilyen ideges, mert nem tudod fizetni a törlesztőrészletek mellett a parkolási díjat, mert az il ferro csődbe ment és az anyád sem keres eleget az utcasarkon.
A járdán parkolókkal szemben az arányos eljárás a kocsi elszállítása.

Ahol meg valóban nagyon széles a járda, az önkormányzattól kérni lehet parkolók kialakítását

GospeLL 2008.07.13. 16:01:05

,,Ahol meg valóban nagyon széles a járda, az önkormányzattól kérni lehet parkolók kialakítását"

persze, ahogyan azt te gondolod

atti 2008.07.13. 16:02:42

Gospell: Megállsz a hát előtt, két perc alatt kipakolsz majd utána keresel parkolóhelyet. Ilyen célból a társasházak előtt kialakíthatóan lennének rakodóhelyek, ahol pakolás vagy utasfelvétel miatt pár percre meg lehetne állni.
De kinek a feladata mélygarázsok létesítése? Ahol megtérül, ott építenek a magánberuházók, de mivel a helyiek az utcán díjtalanul parkolhatnak, nincsenek kihasználva. Szerintem a környékeden is van olyan ház, ahol bérelhetnél szabad parkolót. A közterületen a legtöbb helyen képtelenség annyi parkolót kialakítani, hogy mindenkinek jusson. Egy házban van mondjuk 20 lakás, de a telek szélessége csak 15 m

GospeLL 2008.07.13. 16:10:16

atti: ,,Megállsz a hát előtt, két perc alatt kipakolsz majd utána keresel parkolóhelyet."

Hogy ez nekem nem jutott az eszembe...?
Persze, csinálom is ezt, de volt már rá példa hogy kevesebb mint 10 perc alatt rajt volt a kerékbilincs az autón, amíg felértem a lakásba, meg vissza.. Már messziről figyelnek, hogy mikor állsz meg, ha épp rossz napszakban érkezel. Utána pedig széttárja a kezét és közli, hogy most már nem tudja levenni a bilincset, csak pénzért.
A ház előtt pedig oszlopokat állítottak nemrég, hogy akadályozzák a parkolást. Érdekes, mintegy 18 éven át semmi probléma nem volt vele, hogy ott parkolnak az autósok...

GospeLL 2008.07.13. 16:12:41

,,De kinek a feladata mélygarázsok létesítése?"

nyilván a magánvállakozóké, tervek vannak is mindig. Na de könyörgöm, amíg nem épül meg legalább egy darab, addig mi az istenért kell megszűntetni olyan parkolóhelyeket? ráadásul minden éppeszű indok nélkül?

Kováts úr 2008.07.13. 16:17:36

stichus 2008.07.13. 14:42:20

Ez csak egy kiegészítő tábla, ami arra figyelmeztet, hogy kerékbilincset kaphatsz. De azt sehol semí írják, hogy csak ott kaphatsz, ahol van ilyen tábla.

georg 48 2008.07.13. 16:59:34

Két négyzetméter alu tábla 3000 ft. Két táblát este otthon kivágok, lefújom, ráragasztok P betüt, éjjel felszerelem. Állítom a lófasz sem veszi észre. Ki segit?

notezz 2008.07.13. 17:10:15

lehet, hogy nem ide tartozik, és már sokan feltették a kérdést, de ki találta ki/engedélyezte a kerékbilincset, mert értelmetlen. ha valahol tilos megállni, akkor ott egy autó állása valószínű akadályoz valamit. akkor meg mi értelme erőszakosan ott tartani? vagy naiv vagyok. ez nekem olyan, mintha a veszélyes helyen fördőzőt nem engednék kiszállni, amíg nem fizeti ki a bírságot.

atti 2008.07.13. 17:27:18

notez: valóban sokszor értelmetlen, de a sok nemfizető/közelirokonrahivatkozó miatt használják. Szerintem is jobb lenne a normál büntetés vagy komolyabb esetben az elszállítás

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 17:34:57

Utóbbival maximálisan egyetértek. Ha akadályozza a forgalmat, ne tartsuk már direkt fenn ezt az állapotot.

autosave 2008.07.13. 18:08:31

de most nem értem. nem marad 3 méter, ha nem a járdára állsz? Mert tiltótábla hiányában akkor az út jobb szélén meg szabad állni mostmár. Igaz így kevesebb a hely...
Illetve ha egyirányú, akkor a bal oldalon is ha 5.5m és 3m marad.
Hát álljatok meg az út szélén, párhuzamosan. Majd lesz fennakadás. És akkor majd kitesznek egy táblát. Csak ne piros kereszt legyen :S

barossgabor polgarmester 2008.07.13. 18:35:44

GospeLL es mas utcan garazsolok...

A TI feladatotok, epitsetek magatoknak garazst a kurva autotokhoz...ennyi.

Draga?! igen draga...
Nekem pl. 3.7 millioba kerult EGY HELY
a haz+kert ala UTOLAG epitett 18 helyes parkoloban (ez egy 14 lakasos tarsashaz)

A kozterulet NEM arra van, hogy azt sokan INGYEN GRAZSNAK hazsnaljak....a tetves autojukkal.

Nehl TÖBB az ingyen parkolo engedely az ottalkok szamara, mint a lehetseges kozterulet parkolohelyek szama...na ez kinos.

Minden autonak ...sjat garazst!
...es akkor marad hely a valoban csak parkoloknak a kozteruleten.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 18:51:23

Mi van? Eddig is csak a parkolókról beszéltünk.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 18:54:00

Nincs mindenkinek 3.7 misije (nem mindenki ilyen láma, hogy horrorpénzért vegyen 10 négyzetmétert) egy 600 ezres kocsi mellé garázst venni. Akkor most mi van ismét?

Annak idején a szocializmusban kevés volt a kocsi, nem létesítettek ilyen úri huncutságokat a tömbházakhoz, csak keveset. Az, hogy megszívatták vele az utókort, már csak a hab a tortán.

atti 2008.07.13. 19:09:10

Kukori: Ha nincs pénzed garázsra, ne vegyél autót! Lehet gyalog/bkv-val/kerékpárral is közlekedni!

Kováts úr 2008.07.13. 19:21:33

barossgabor polgarmester 2008.07.13. 18:35:44

Szóval akkor te arra használod az autód, hogy A pontból eljuss A pontba, vagyis a garázsodból mész vele a garázsodba. Mert remélem, hogy egy ilyen értelmes hozzászólás után te sem állsz meg közterületen.

Száááánalmaaaaas.
Ja és 3.7 millió egy garázsért? Szááááááánalmaaaaaaaaaas.

Kováts úr 2008.07.13. 19:23:24

atti 2008.07.13. 19:09:10

Ha nincs pénzed saját járdára, ne vegyél cipőt.
Akarsz még valami értelmeset hozzászólni?

lécci béci 2008.07.13. 19:35:37

vontatni (hasonlóan kerékbilincset rakni) egy csomó jogcímen lehet, pl. járdán áll, kerékpárúton áll, akadályozza a forgalmat.
a tilosban várakozás, megállás (=táblával tiltott helyen, de az úttesten áll) is ezek közé tartozik, de csak a kiegészítő táblával.

atti 2008.07.13. 19:36:31

kováts úr: a gépjárműhasználat nem alkotmányos jog. HA valaki sajnálja a pént a garázsra, ne használjon autót. Vagy fogadja el, hogy csak messzebb tud az utcán parkolni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.13. 20:04:18

Na ezt a hülye összemosást, apám, amit művelsz. Senki nem kötelezhet garázsra. SENKI. Különben a zöldkártya és az átírás mellé még garázs is kötelező lenne. De nem az. 3.7 millióért meg vagy kőgazdag valaki (nem, mert annak a saját villája telkén van 6 állásos), vagy nagyképűsködik (még kocsija sincs, elkeseredett nyugdíjas), vagy barom (3.7 misi egy 2 milliós stift fölé? Noooormális? Ha tizen milliós kocsi lenne, úgy érthető lenne, de az meg nem társasházban lakik...). Választhatsz az opciók közt.

Közpénzből épült helyen hadd álljak meg a szabályos keretek közt ,ahol akarok, elvégre én is fizetem az adót, a benzinben lévő terheket is. A garázs opció. Nem kötelezettség.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.13. 21:28:57

barossgabor polgarmester 2008.07.13. 18:35:44

Szar helyen laksz!

Jobb helyeken 14 lakásra nem elég 18 parkoló...

Secnir 2008.07.13. 21:33:02

"atti 2008.07.13. 19:36:31
kováts úr: a gépjárműhasználat nem alkotmányos jog. "
?
?
és mégegyszer
?

tiltja valami az alkotmányban a gépjárműhasználatot?
tudom, nem ezt akartad mondani, de ez egy nagy faszság volt.

Kováts úr 2008.07.13. 21:36:47

atti 2008.07.13. 19:36:31

Te meg ha sajnálod a pénzt kocsira, fogadd el, hogy a hajléktalan az öledbeszarik a BKV-n.

Rocko- 2008.07.13. 22:44:48

Krisi 2008.07.13. 10:19:48
sztem már megy. kormánynak híjják. :) na de politika OFF.

BKV figyelő · bkvfigyelo.eu 2008.07.13. 11:10:27
különbség van aközt, h zavarod a forgalmat, és azért akadályozol vagy szimplán olyan helyen állsz meg, ahol nem szabad.

Szendwich 2008.07.13. 11:20:54
szívesen. :)

Aneninen · unzervalt.freeblog.hu 2008.07.13. 11:34:36
tudom, itt valaki mindig kihozza. még egy db mondatra is.

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.07.13. 13:17:28
hát közlekedjen biciklivel, mert azal nicns ilyen gond. csak tudnám, h hova lesz az a sok bicikli, amikor leszállnak róla. :DDD
meg hát két bringa egymás mellett, khm, asszem pont 0 helyet foglal el. vagy egy autónyit? :}

Aszi 2008.07.13. 14:14:21
"20 méter széles járda? Na, azt megnézném! Hol van ilyen?"
Erzsébet híd, minden balhékor (okt. 23, márc 15.) :)

B.GY. 2008.07.13. 23:04:19

Belvárosi lakást eladni.Aztán külvárosban venni egyet.Oda állsz ahova akarsz.Én is ezt tettem.A 17.kerületben lakom egy mellékutcában.Még a levegő is jobb itt.Mondjuk nem lakhat mindenki itt az is igaz.Lakjanak a belvárosban a nyugdijasok,meg akinek nincsen autója.

barossgabor polgarmester 2008.07.13. 23:07:41

"Közpénzből épült helyen hadd álljak meg a szabályos keretek közt ,ahol akarok, elvégre én is fizetem az adót, a benzinben lévő terheket is. A garázs opció. Nem kötelezettség."

Egyelőre ...és sajnos.


Allj meg a közterületen és várakozz.
Nme gond mert...erre (is) valo a kozterulet.

De NE TÁROLD ott a sajat terulet!!!
helyett a tetves magan tulajdonod.

Mert a KÖZ terulet az NEM magáncélú terulet.

Amikor a közterületet magan celra kisajatitva hasznalod (azaz garazs helyett) hasznalod
akkor az kibaszas a tobbikkel...akik tenyleg CSAK parkolnanak ott.

atti 2008.07.13. 23:23:03

Kováts úr: nem járok bkv-val. Te meg fogadd el, hogy ketörik a tükrödet, ha a járdán parkolsz.

Rocko: egy autó helyén 10 bringa fér el.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 00:31:48

Tárolni?! He? Hogyhogy tárolni? Nem egy roncsgyűjtőről van szó, hanem átalgemberekről, akik reggel beülnek, elmennek dolgozni, este hazamennek és éjjelre leparkolják a kocsit, aztán reggel megint ott sincs. Most mi, vagy mi van? Vagy mi? Nem értem ezt a tárolósdit. Hiszen csak éjjel áll ott a kocsi, max. hétvégén, de akkor sem állandóan.

Persze, hogy jó lenne garázs, sőt kertes ház nagy udvarral mindenkinek, de ez már BP-n nem kivitelezhető mindenhol. Bár a svédeknél láttam olyan megoldást, hogy a tetőn (!!!) tartják a kocsikat. Itthon meg nem dobna senki bele pénzt. Se a polgár, se a város, pedig mindenki érdeke lehetne és mégiscsak nagyobb biztonságban lenne a kocsi. Főleg, ha 8 éves hitelre van, annál jobban kell rá vigyázni.

ColT 2008.07.14. 00:32:18

Részemről vettem parkolóbérletet (mivel a lakhelyem a belvárosban van Pécsett, 5000 egy évre). Persze azért ha nincs hely a házunk melletti parkolóban akkor csak megb*nak... de ez részletkérdés. Szóval azért nem mindenhol annyira drága az a parkolóbérlet. Más kérdés hogy ha nincs hely, akkor bérlettel sincs...

Az önkormányzatok tutira tudatosan csinálják azt hogy leszedik a parkolót jelző táblákat, mert olyan nincs hogy valahol lehetett eddig állni, felszedték az tuat, visszarakták az utat, és utána már nem biztonságos...

Tuti a pénzszedés a cél, vagy valaki akar ott ingatlant venni (üzletember / politikus) és le kell nyomni a telekárakat... bár utóbbira jobb módszer is lenne.

Amúgy a szocializmusban épített kevés parkoló is igaz. Mondjuk nem is tudták akkor még elképzelni hogy valakinek 2 autója van... De gyakorlatilag Kelet-Eu. minden nagyvárosa ettől szenved.
Megoldás? Behajtási engedély annak akinek fontos, a többiek nem hajthatnak be (Bp. belváros, egyéb belvárosok...)
Amíg nem a belvárosban lektam, addig sem ijedtem meg attól ha gyalogolni kellett. Csak akkor mentünk be autóval ha valami cipelnivaló is volt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 00:33:54

egy autó helyén 10 bringa fér el.

Nem gyerekbringa, felnőtt! Felnőttből, hogy ki is lehessen halászni, kettő csak, de léegfeljebb négy. Láttál már holland túristát a tetőn bringával, abból indulok ki. Csak az arányosításhoz. De biciklizni BP-n nem nagyon egészséges, főleg hosszabb távon. Egy pár saroknyira viszont a legjobb!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 00:36:37

barossgabor polgarmester 2008.07.13. 23:07:41

Dehát én is a köz része vagyok! Sok egyénből áll a közösség, ez a lényege. Ha nem zavar senkit (elférnek dupla babakocsival is kényelmesen), akkor miért nem jó? A köz érdeke az is.

atti 2008.07.14. 01:16:48

Kukori: egy bringa 0,6*1,8 m. És sok olyan helyen elfér a tároló, ahol már nincs hegy egy teljes autónak. Láttál már holland bringatárolót? Ott még sűrűbben vannak a bringák. Másrészt azt a lakásba is fel lehet vinni, míg az autót nehéz (bár egy kispolszki elférne az erkélyen

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 01:19:42

Nálunk komplett lopnák el, vasastul, 20 biciklistül az a baj :(

Donor 2008.07.14. 07:34:43

Már várom mikor kerül az én kocsimra egy kerék bilincs, 5 perc alatt levágom akkus flexel, utána meg próbáljanak hőbörögni mert úgy beperelem mint sz...t ezt a genya társaságot.
Mondjuk nem szoktam a vadászterületükre tévedni kocsival, de maga a kerékbilincs intézménye a létező legnagyobb aljasság.

Az rendben hogy megbüntetnek valakit, mert rossz helyen áll, de hogy ezt a rossz álapotot rögzítsék...ennyi erővel a KF-et is meg kellene büntetni.

Rocko- 2008.07.14. 07:44:51

atti 2008.07.13. 23:23:03
10? ezt tudnád vmi képpel bemutatni?

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.07.14. 00:33:54
4 bicikli? hmmm. mint ha egy autóba is 4 emebr férne be. tök fura ez az egybevágás! :)


hjah, és remélem mai sibiciklizik mindenki! :)))

root 2008.07.14. 09:57:02

Én gyakran járok arra gyalog, és nagyon helyes hogy nem rakták vissza a táblákat. Amíg szabad volt a járdára parkolni 1 ember fért csak el mellettük(a nagyobb darabok így is csak lapjával).
Az pedig, hogy kicsi a gyalogos forgalom egy baromság. Szvsz kerékbilincs helyett pl elszállíthatnák az ott parkolókat.

Kováts úr 2008.07.14. 10:11:39

atti 2008.07.13. 23:23:03

Értelmes hozzászólásommal csak arra akartam rávilágítani, hogy mekkora faszságokat írsz.

Mellesleg nem parkolok járdán.

Bárzene 2008.07.14. 14:45:32

Polgármester úr!

„TÖBB az ingyen parkolo engedely az ottalkok szamara, mint a lehetseges kozterulet parkolohelyek szama...na ez kinos.”

Miért is? Talán, mert akik nem parkolni járnak be a belvárosba, hanem ott is laknak, azok dögöljenek meg? Ha valaki a belvárosban lakik, nincs joga leparkolni a lakása közelében, mint annak, aki a külvárosban lakik de ott nem kell fizetni a parkolásért? Tényleg azt gondolja, hogy egy átlagembernek van 3,7 millája garázsra?
A másik, amit nem értek, hogy miért írja a polgámester úr folyamatosan azt, hogy a „tetves autótok”?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 15:27:40

Mert neki nem vagyon, azt gondolom...

autosave 2008.07.15. 01:08:21

szerintem meg nem a polgármester írogat. csak valaki szórakozik és eszébe sem jut, hogy bűncselekményt követ el!

Én vagyok 2008.07.15. 11:08:15

A cikk írója azon problémázik, hogy neki nem küldtek dísztáviratot arról, hogy ezentúl itt nem lehet parkolni. Az összes többi mellébeszélés és hangulatkeltés, tipikus suttyó rinyálás.

TH 2008.07.15. 12:13:16

autosave 2008.07.15. 01:08:21
Bárzene 2008.07.14. 14:45:32
Melyik polgármesterre gondoltok egyáltalán?
Ha én azt írom, hogy "GyF miniszterelnök", akkor mire következtetnek egyesek?
Én nem ismerek Baross Gábor nevű polgármestert, csak minisztert, de ő már nem irogat itt.

Joda 2008.07.15. 14:01:27

Az autós csak addig jó amég megveszi a 340Ft-os benzint(oltári adóval), befizeti a súlyadóját és a biztosítását(szintén adóztatva) stb., stb (regiszt.adó,illeték).
Ezekután tünjön a francba és ne menjen és ne álljon sehova mert az már nem jó senkinek.

Holott szerintem azért fizetjük a súlyadót, és benzinbe épített út adót, hogy abból biztosítsák a normális közlekedés(parkolás) feltételeit.

Csak hát ezeket a pénzeket nem útra és nem parkolókra költik.

Egyet értek a gyalogos szempontokkal is de ők is értsék meg hogy mi fizetünk nem keveset egy "szolgáltatásért" amiért nem kapunk lof#szt sem. Sírnak hogy egyre több az autó de arról nem regélnek, hogy ez az egyre több autó egyre több pénzt is kell hogy jelentsen amit rohadtul másra költenek.

Kováts úr 2008.07.15. 14:27:54

Jó a szó Joda!

Perillustris 2008.07.15. 23:40:16

Egy völgyhíd 40 milliárd. Egy M0-ás híd, ha jól tudom, még több. Megy ám a pénz az utakra, de hidd csak azt, hogy pluszban vagy a befizetésekkel.

Nem kezdek vitát, többször felmerült már a téma, és senki nem győzött meg senkit. :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 00:42:24

Perillustris, az a gáz, hogy 40, miközben pedig kb. 22 lehetne valójában... Nem meggyőzésből, csak említve a fent ülők "áldásos" tevékenységét. Grrrr...

Gyorshajtó 2008.07.16. 09:53:24

Alapvető igazság: Nem szabad valaki mellett 2x-es tempóval elhúzni, mert rendkívül veszélyes.
Ha valaki tötymörög, akkor nagyon oda kell figyelni minden mozdulatára, mert a tötymörgő a kormánynál tovább általában sohasem lát. (defenziv vezetés)
Nem hiszem, hogy 50-es tempónál kezdett befordulni a citroenes, így biztos fékezett, azt meg lehet látni. Ilyenkor duda ezerrel.
Szóval a post írója minimum 80%-ban hibás szvsz

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.16. 10:02:57

Gyorshajtó: Sikerült kicsit mellékattintanod szerintem, ez nem az a poszt, mint amihez kommenteltél. Inkább ide: autozz.blog.hu/2008/07/16/ha_volt_mar_baleseted_gyorshajthatsz

Joda 2008.07.16. 11:59:43

Gondolj az üzemanyagra és csak számolj 100Ft-t literenként(ami állambácsi zsebében landol).
Nem ismerem a statisztikát hány litert adnak el havonta de biztos nem ezres nagyságrendű.
Igen soknak tűnik egy földi halandónak a sok milliárdos autópálya, híd, stb. De a bevételek ezt bőven túlszárnyalják, főleg hosszútávon. Mert, hogy nem építettek minden évben hidat és autópályát.

OFF:
Ez minden ágazatra igaz sajnos, hogy az ott keletkezett bevételeket egy közös kalapba teszik és onnan osztják újra. Persze ez jelen állapotban nem is tudna működni másképp lásd pl. egészségügy a befizetett TB.-k ből lehetetlen lenne fenntartani még a jelen szinten is. R'go valamiből el kell venni. Na de ez már egy másik történet.

Bárzene 2008.07.16. 21:58:09

Joda mondja a frankót.
Folyamatosan levesznek minket (adók, benzin, parkolás, biztosítás stb.) valószínűleg ez a jövőben csak bővülni fog (lásd dugódíj és társai) és akkor még a mi kurva anyánkat. Szerintem ahelyett, hogy egymás alá teszünk és röhögünk ha valaki mást éppen megbüntetnek vagy megszívatnak, valahogy fel kellene lépnünk egységesen. Nem a mozi/szoli/pizzéria bejárat előtt szabálytalanul esetleg elakadásjelzővel parkoló gengszterek a többség. A legtöbb ember szabályosan másokat nem akadályozva szeretne közlekedni és parkolni, csak biztosítani kellene hozzá lehetőséget.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.16. 22:24:57

Joda 2008.07.16. 11:59:43

Én egy pár éve (!) unalmamban körülbelülre kiszámítottam (a forgaloban lévő gépjárművekről volt előttem valami statisztika, abból ugrott be) és a motorokat és teherautókat nem számolva, tehát csak szgk., átlag 8 lityis fogyasztással, évi 15000 km-el számítva egy évre 1350 MILLIÁRD jött ki csak a benzinen lévő sarcokból. HOVÁ LESZ? Mert nem látok minden évben 600 km autópályát átadva... SE!

Joda 2008.07.17. 15:21:26

Akkor a tgk. meg a kamion mégegyszer annyi lehet kb. mert azok 30-40 litykót esznek 100-on és nem 15ezret mennek évente :o)

Az az 3000 körüli Milliárd évente csak az üzemanyagból.

Off:
Ebből nem kevés mehet az úgynevezett alanyi jogon járó eü.ellátásra. Mert ugye az is pénzbe kerül, ha nem is annak aki igénybe veszi.
Bocsi az off-ért de ezen nem tudom túltenni magam :o) (Ezt a passzust már törölni kéne az alkotmányból.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 17:33:03

Ezért vonnak a fizetésedből TB járulékot, meg EHO (eü. hozzájárulást). Ezt a munkáltatód fizeti meg, nem mindig látni a bércetlin.

Úgy néz ki ma a rendszer, hogy ha keresel minimálbért, mondjuk (asszem) 68.000 Ft-ot, abból megkapsz 54.000.- et, de a munkáltatónak 144.000-be került ez. (dupla járulék, etc, feri -kisbetűvel, igen- újításai)

Joda 2008.07.17. 21:29:05

Ez igen vonzó lehet egy munkahelyteremtő befektető számára :o)

MillerCycleX9 2008.07.17. 23:31:42

Hogy szeretnék vállalkozni... Hát, lehet, hogy nem jól látom, de a fekete gazdaságot ezzel erősítik csak igazán. Ha jól számolom, akkor ha két hónapig nem bukik le egy feketén dolgozó, már megérte. A bírság olcsóbb :S Hajrá Feri, azt a jó édest, azt neked!

Perillustris 2008.07.19. 00:25:31

B@sszatok ki a kormánnyal! Holnaptól ne vásároljatok üzemanyagot!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása