A hch által beküldött fotók jól mutatják, milyen az amikor patt helyzet alakul ki a közlekedésben. Mert ugye adva van x számú szabálytalan autós, egy amúgy is zűrös forgalmi szituáció és az intézkedni kívánó rendőrök. Ez a képlet bizony a képeken látható felállást hozza ki eredményül. A feladvány a következő: mit helyettesítsünk be és hova, hogy eredményül mosolygós utasokat és felszabadult sofőröket kapjunk?
Na ez nem nagy sztori, inkább csak jellemző, gyakran látok hasonlót.
A Kálvin téren már hónapok óta áldatlan állapotok vannak. A 149-es (villamospótlék) buszon szinte naponta tapasztalom, hogy az útszorulásban a busz csak hosszú percek és gyakran némi szabálytalanság árán (piros jelzésen át, de a szemközt jövő buszvezető kolléga segítségével, aki addig feltartja a többieket, amíg a Szabadság híd felé mi átjutunk.
A Kálvin tér és a híd között csak buszok és taxik közlekedhetnek egy idő óta, de ez Magyarország, ezért sok autós bepróbálkozik. Szemfüles rendőreink ezúttal lefülelték néhányukat, de ez Magyarország (ez most szóismétlés? :)) és ezt úgy teszik, hogy még nagyobb zűrt okoznak.
Krisi 2008.07.16. 12:42:49
Ha a rendőr nem intézkedik, akkor az a baj, ha intézkedik, az a baj.
Igen, ez Magyarország, semmi sem jó :)
Csak a biciklis suhan, neki mindegy, hogy mi történik :D
autosave 2008.07.16. 12:43:45
Egyszerű, mint az 1x1. Miért kell megállítani őket?? Különben is, ha nem állítják meg, sokkal több a bevétel és nem is szúrják ki őket messziről!
MadBob 2008.07.16. 12:55:46
Az objektív felelősség sajna csak ezekre vonatkozik:
Gyorshajtás
A vasúti átjárón való áthaladásra,
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
A járművel történő megállásra és várakozásra,
Az autópálya leálló sávjának igénybevételére,
A behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra.
A legrosszabb az objektív felelősség elvében hogy már megint a gazdagok jártak jól. A ő autóik ugyanis valamilyen cég nevén vannak. Most már nem kell kiadni a vezető nevét, kipengetik a 300k-t és a jogsi marad.
Szerintem ilyenkor kobozhatnák el az autót.
A természet védelmére
Duster · http://www.duster.hu 2008.07.16. 12:56:15
Mert akkor nem lehet zsebre dolgozni. "Elintézni máshogy." Tudod...
Duster · http://www.duster.hu 2008.07.16. 12:57:28
Akkor erre az esetre is játszik! Behajtási tilalom megszegése.
Ursula 2008.07.16. 12:57:39
Bűnhődjenek az átkozottak.
Háá há há. Hááá há háá háá.
MadBob 2008.07.16. 12:57:52
Ezt elb@sztam, tényleg ott a behajtási tilalom.
MadBob 2008.07.16. 13:01:05
Acmee 2008.07.16. 13:12:04
ganyager 2008.07.16. 13:22:34
MadBob 2008.07.16. 13:26:07
kinggeorge 2008.07.16. 13:48:09
Innentől kezdve engem nem érdekel, hogy csak taxi+ Bkv, ha nincs rendőr, keresztül szoktam menni.
adorjan 2008.07.16. 13:52:04
Volt olyan, hogy az építési terület mellett lévő szűkített sávból egy taxis egyszerűen felhajtott a járdára, de úgy, hogy szinte a rosmann falánál volt és úgy hajtottv ki onnan.
Őrült, aki arra jár autóval.
Tiko 2008.07.16. 13:53:14
kinggeorge 2008.07.16. 13:53:41
ex-dr. vuk 2008.07.16. 13:58:32
En azt hittem, hogy az objektiv felelosseg azt jelenti, hogy ha az auto BARMILYEN szabalysertest kovet el, akkor nem kell keresgelni, hogy ki vezetett. Nem nagyon ertem, miert fugg ez a szabalysertes tipusatol.
tocsik 2008.07.16. 14:03:34
Rák Attantam 2008.07.16. 14:04:10
Innentől kezdve ha vezérigazgató/tulajdonos apu odaadja nyikhajkának a vállalati essmercit hétvégére, és a kölök összeszed 2 x 300eFt bírságot, akkor ugye a céget rángatják elő, hogy akkor ki is vezette az ótót? A cégnek kötelező jelleggel meg kell lobogtatnia a meghatalmazást, amin rajta apu, nyikhaj, nagylány, asszonypajtás, kutyus, cicus stb. neve. A hatóság ezután aput kérdezi, hogy mi van? Apu mondja, "neménvótam". Mindeközben ugye nem köteles nyikhajkára vallomást tenni, tehát megintcsak objektívvé válik a felelősség, megúszható pénzbüntivel.
Az más kérdés, hogy apu morcos lesz és három hétig nem adja az essmercit, menjen a kölök a lelakott 2007-es M3-as bömbijével, ha akar... Persze az is apu nevén...... Áhhh, hungari ez mán megint!
MadBob 2008.07.16. 14:05:19
VRob 2008.07.16. 14:17:02
Viszont elég szomorú hogy erre mennek rá. Sajnos ettől nem lesz jobb a buszoknak, taxisoknak, ugyanis csak amíg ott álltam 10 perc alatt legalább 30 autós jött át ugyanúgy mint én. Ugyanis ha bekerül az ember oda a körbe, a kb 8 utcából szinte minden kivezető le van zárva minden irányban. Az egyik oldalon a híd miatt, utánna zsákutca, mert ott basztatnak valamit, utánna behajtani tilos egyirányú, aztán ismét ugyanez. Tehát ha a jóember nem megy be ebbe a kis csapdába, akkor kb pont vissza kell mennie a Boráros tér felé. na most akkor merre menjek? Át a petőfi hídon, ahol rakpart lezárva? alsó felső?
Köszönöm szépen. és szerintem az összes autós így van vele akit ma reggel végigbüntettek. Ettől még nem lesz megoldva az ügy. Csupán pénzszedés.
Jól kibasznak ott az emberrel. Köszi Köszi köszi
Secnir 2008.07.16. 14:21:31
Mikoyan 2008.07.16. 14:21:44
Elsőként Molnár utcát zárták le, majd nem sokkal utána a veres Pálné utcát is. Ezzel megszűnt a belváros irányába a szabályos közlekedés lehetősége, így nem marad más, mint áthajtani a Kálvin téri lezárt szakaszon. okos ember lehetett, aki ezt így kitalálta.
Secnir 2008.07.16. 14:23:02
Kúrcsány Ferenc 2008.07.16. 14:23:14
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.16. 14:23:40
Mikoyan 2008.07.16. 14:30:50
lautnermark 2008.07.16. 14:34:00
neo84 2008.07.16. 14:40:01
lautnermark 2008.07.16. 14:40:23
MadBob 2008.07.16. 14:45:36
Warthog 2008.07.16. 14:45:54
Nyomek 2008.07.16. 14:48:03
Szerencsére azonban szorgalmasan teljesítik a kötelességüket, vigyázó szemüket rajtunk, mocskos közlekedőkön tartják - ezt senki nem vitathassa.
És akár hiszitek, akár nem, még vannak főnökeik is, akik meg is veregetik ezeknek a köcsögöknek a vállait, hogy "szép munka volt, csak így tovább...". A válasz: "A dolgozó népet szolgálom!".
Összefoglalva: a kurv@@nnyuk@t!!!
szivacs 2008.07.16. 14:53:15
papiron igazad van, de nemhiszem hogy a varos a kerekparosok miatt dugulna be. engem egyszer teljesen jogosan elkaptak, mert egy olyan utcan akartam tekerni ahol tilos. elismerem meg minden, de eleg furcsa erzes volt, miközben mellettunk mindenki legalabb hetvennel zugott el es a szomszédos utcák járdái tele voltak szabalytalanul parkolo autokkal. azokrol nemis beszelve, akik szo nelkül az ut közepen kibaxák a negyindexet és már készen is van a kocsisor. de én azert csak toljam ötven métert a vasamat, merthát ami tilos az tilos.
magyar ember 2008.07.16. 14:55:41
Sajnos ennyi áldozatot meg kell hozni, hogy azok a majmok, akik szabálytalanul mennek kicsit visszacsípjenek.
Ha nem lesznek ott szabálytalankodók, akkor a rendőrők is mennek máshova ellenőrizni.
Más dolog, ha úgy lenne megcsinálva a lezárás, hogy lehetne az építkezéstől közlekedni normális városi sebességgel, akkor kevesebb lenne a szabálytalankodó
szerintem
Dr Kangörény 2008.07.16. 15:01:20
A közlekedés fent említett módon történő megszervezése pedig totális dilettantizmus.
Ursula 2008.07.16. 15:03:06
Megbüntettek? Háá há háá. Háá há háá. Háá há háá háá.
Legalább ezentúl nem fogsz arra menni, te kis butus.
Ha oda bárki behajthatna, akkor nem 2 percet kellene a busznak állnia, hanem fél órát a dugóban, mivel a város többi főútvonalához hasonlóan az is totál beállna.
Ha meg nem szabad arra menni, és én nem megyek arra, akkor te se menjél arra, te kis butus.
tutti 2008.07.16. 15:03:32
1 hónapja nem jártam arra, de tudtommal a Lónyai utca középső szakaszán van egy olyan tábla egyik irányból, hogy Behajtani tilos, másik irányból meg egy behajtani tilos, kivéve BKV, Taxi. Ez már nagyon régóta ott van, és szinte senki nem foglalkozik vele. Ez micsoda? valami ottmaradt dolog? mégcsak bkv se nagyon jár ott..
alapvetően az a probléma, hogy nem kéne behajtani, ha benn áll a busz és nem biztosított az áthaladás a kereszteződésen. ha a másik segítő buszsofőr meg tudja ezt tenni a Fővám tér felől, akkor az autósok meg a taxisok miért nem?
amúgy meg az nem megoldás hogy attól hogy valakinek autója van akkor joga van közlekedni Budapest belvárosában, és semmilyen szabály nem vonatkozik rá. sok az autó, kevés az utca, sok az építkezés -> le kell tenni az autót, és menni busszal. nagyon idegesítő tud lenni, amikor felszáll egy teljes tömeg a szóló 149V-re és kb 3-4 autós 1 ember/autó miatt bedugul az egysávos rész. Ők ülnek boldogan a klímában, joguknak érzik, hogy nekik ott kell lenniük, mert más út nincs, közben 100 ember rohad a buszon miattuk egy helyben.
A felfogáson kéne változtatni, autóval közlekedni legalább a belvárosban nem jog, hanem lehetőség. Ha nincs megfelelő útvonal, akkor nem kell autózni. Nem úgy kell tiltakozni, hogy jól bedugítjuk a buszok számára kijelölt útvonalat!
Secnir 2008.07.16. 15:13:19
a héten te vagy a harmadik, aki bevallja, hogy hülye volt, és büszke rá.
(huszonXmillás autó az árokban, megelőzöm 140-el, megbüntettek).
nincs ilyen blog politikusoknak vagy BKV-MÁV-Posta felsővezetőknek is?
airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.07.16. 15:13:34
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
...
(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani."
De holnap lehet, hogy bepróbálkozok konflissal is :)
Mikoyan 2008.07.16. 15:24:23
pentito 2008.07.16. 15:33:02
dög 2008.07.16. 15:40:13
Járjál napi szinten vidékre tömegközlekedéssel...
Krisi 2008.07.16. 15:50:37
Aki ezen idegeskedik, hogy "a biciklist miért nem?", az sikeres ember nem lehet.
Csak egy irigy fallosz.
tutuka · http://kockagyar.hu 2008.07.16. 15:51:05
VRob 2008.07.16. 15:51:05
Nem voltam HÜLYE.. csak szabálytalan. Ahogy minden áldott nap szabályt kell hágnom azért mert Valaki ott fenn nem képes átgondolni azt hogy 5 egymás melletti utcából ne EGY időben zárják le mind.
No most innentől kezdve két választása van az autósnak a fenti helyen, a Kálvin térnél a belváros felé:
1. elmegyek Baja felé, és körbekerülöm fél országot. ( na jó.. vagy iszonyatos kerülövel + dugóval, plusz 1 órácskát autózok minden nap (ebbe ne kössünk bele, sajna dolgozni muszáj autóval mennem :S) )
2. átmegyek egy 50 méteres "tilos területen", ezzel napi 1 óra időt, 1 liter benzint, és ennek a károsanyag kibocsájtását megspórolva. És ebből a havi 20 alkalomból megbüntetnek 1szer.
TUDOD MIT? KIFIZETEM ... sajna ezzel 10ből 9 autós így van amióta most végleg káoszt teremtettek a Kálvin téren.
ha ettől jobb lesz valami, hát tessék... de HÜLYÉNek semmiképp nem tartom magam.
Szabálytalankodást meg beismerem. Talán te nem ez az ember vagy aki ilyen. :) Ez a te dolgod.
ennyi a véleményem. Holnap is megyek arra. Gyertek.
( és hogy ne csak pampogjak, hanem ötletet is adjak a NAGYFEJÜeknek OTT FENN VALAHOL:
Ha azt a 100 méteres Királyi Pál utcát megvariálnák a SZOPATÁS idejére legalább, azaz megfordítanák az egyirányúságot, akkor 1 kurva autós nem menne a buszos/taxis menekülőútvonalon, és mindenki boldog lenne. Nem kell sok agy ehhez, de látszik hogy kutya nem gondol bele mi hogy oldható meg, csak HÁT ERRE NEM LEHET, ERRE SE. HA JÖSSZ BÜNTI LESZ. a Bkvsok ettől még szopnak, és a kocsisok is. )
mindenki eldöntheti hogy akarja bevenni a faszt a szájába már bocsánat. Vagy kis büntivel néhanapján, vagy mindennapi félvároskerülős szopással, egy ilyen apró hülyeség miatt.
Lehet osztani okosok. :) ( azért a legokosabbak itt szerintem életükben nem jártak még ott, de ők az ÁSZOK :) felnézek rátok ! :) )
acel 2008.07.16. 15:56:33
kinggeorge
Ha király vagy a környéken akkor az első alkalom után már használhatod a jó útvonalat is, csak gondolom szabályosan közlekedni nehéz lenne neked...
Egyébként a környék egy csapda, óránként, néha naponta változó útlezásokkal, néha gyalog sem sikeül átmennem rajta.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.16. 15:57:40
acel 2008.07.16. 16:00:53
A bástya utca ma reggel pl. nem a privát építkezés miatt volt lezárva, hanem a Kecskeméti utcai felújítások miatt.
VRob 2008.07.16. 16:06:42
SilentSound: valóban igazad van a fenti képen már tényleg rendőrök vannak, én még fél9 felé voltam ott akkor csak két közterületes állítgatta meg az autókat, tőlük kaptam a büntit....
Egyébként kb 15 percet álltam ott és mondtam a felügyelőnek a helyzetet, s a legszebb az volt az egészben hogy láttam rajta, sőt szinte beismerte, hogy igazam van... szopatják az autósokat... :( de neki muszáj megbüntetnie, hisz szabályt hágtam át. Mondtam is h természetesen nem is az ő hibája és tök jogos. De... ez akkor sem nyújt megoldást a forgalmi helyzet rendezésére, akár egész nap ott állhatnának mindig mennek arra folyamatosan.. hisz NINCS IGAZÁN más választás... ha már oda beértél...
piszkosfred 2008.07.16. 16:08:58
Ursula 2008.07.16. 16:12:51
Mennyire büntettek meg?
Miskakancsó · http://www.nincsilyen.org 2008.07.16. 16:14:05
Acmee: Én sehol sem találtam kivételt a cégekre. Tudsz esetleg valami hivatalos oldalt ahonnan ez kiderül."
Menetlevél?
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.16. 16:15:10
VRob 2008.07.16. 16:23:15
a legnagyobb bajom megint.. hogy NEM ÉRZEM BŰNÖSNEK magam...
ha buszsávba hajtanék, ha piroson mennék át, ha villamossínen parkolnék... AKKOR IGEN.. és pont ezért nem is teszek ilyeneket...
De itt... egyszerűen NEM NEM és NEM vagyok hibás... hanem az a fasz az önkormányzatnál vagy nem tudom hol, aki nem veszi észre hogy HELLO, lezársz mindent? nem kéne lehetőséget biztosítani legalább az arra lakóknak?
ez kb olyan mintha mennék az M7esen, és betontorlasz a pálya közepén és basszam meg...
és ha megfordulok a legközelebbi kijáróig, akkor meg ott állnak a szegény kirendelt hatóság emberei(akik ugyanúgy cikinek érzik, mert látják a helyzetet) és osztják a büntiket.
és ugye ez nem olyan eset ott most, hogy ÉN egyedül pár másik idiótával gondoltuk hogy na majd megmutatjuk, hanem nemes egyszerüséggel szinte mindenki de min 10ből 9 autós szépen... ezt az egy utat találta. hjába van kinn a "csak engedéllyel tábla"....
megmondom őszintén írnék is valami illetékesnek, de 1. kinek? melyik hivatalban lehet ez a barom?
2. ... félő lenne hogy mindenki küldözgetne máshoz, nagy vállvonogatás közepette, ahogy szokás ebben az országban....
Dodka 2008.07.16. 16:24:12
Nem az, aki lezárja a fél várost. Nem az, aki az általunk befizetett istentelen mennyiségű pénzt átláthatatlan módon herdálja, és semmiféle szolgáltatási ellenértéket nem nyújt.
Tessék mondani, a BKV miatti útlezárások miért pont a BKV-ra nem vonatkoznak? Az autós sem hobbiból menne arra...
Tessék mondani, miért elég egy vödör festék, hogy a közútból magánút (a BKV egy ZRt.) váljon, ész nélkül?
Hogy lehet hétvégén a lezárt Szabadság híd mellé lezárni a Lánc hidat és a Margit híd felét?! Miért kellett a Kálvin teret évekre lezárni?! Miért nem készül el a Thököly út sem időre?!
A kedves környzetvédőknék pedig csak egy mondat: az autós az egyetlen, aki megfizeti az általa kényszerűen okozott környezeti károk mentesítésének költségét - még ha nem is erre használják fel a befizetéseit. Sem a BKV, sem a szállítók, de még az sem teszi ezt meg, aki otthon bekapcsolja a fűtést/áramot/vizet... Jó lenne gondolkodni!!!
Rocko- 2008.07.16. 16:36:48
the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.07.16. 16:40:57
A faszanal fogva kellene fellogatni azt, aki ezt kitalalta.
Budarol egyebkent az Erzsebet-hid - Astoria - Kalvin ter - Kecskemeti utvonalon el lehet jutni egesz jol a Kiralyi Palba, visszafele mar nagyobb szopas.
kinggeorge 2008.07.16. 17:24:33
Ha lenne jó útvonal a környéken, azt választanám, de _lsd. következő postok_ nincs.
Hozzáteszem, egyébként alapvetően szabálytisztelő vagyok, csak felháborít ez a -lezárunkmindentazautóstaláljonkerülőutatésnemgondolkozunkleszarjuk- mentalitás a városvezetés részéről. Tehát teremtsék meg legalább minimális szinten a szabálykövető közlekedés lehetőségét, és onnantól nem fogok se én, és szerintem más sem átmenni, ahol nem szabad.
Mivel elég sűrűn kell arra járnom, tudom, h amióta fél Dél-Budát is lezárták, a pesti felső rakpart reggel 7-kb.este 8-ig járhatatlan (Boráros tér- Deák tér min. 40 perc, de inkább több.) Ezen is el kellene egy kicsit gondolkozni...
nyekk 2008.07.16. 17:32:16
Laciii 2008.07.16. 17:33:33
Kérem a társadalom érdekében helyezze jogosítványát a legközelebbi kukába, köszönöm!
Mityu 2008.07.16. 18:35:28
Méghozzá közlekedési rendőrök. Fehér derékszíj, pisztolytáska.
Veréb 2008.07.16. 18:46:15
Persze nekem nem nőtt a seggemre autó.
hj 2008.07.16. 19:11:12
Mert ugye neki is a sorban kéne szépen várakoznia...
Aztán meg ha egy autós nem számít arra, hogy valaki szabálytalanul előz--és jól elüti--akkor még a bringásnak áll feljebb!
Ez is Magyarország.
A bringás sem hajthatna be oda! Mert ő se nem busz, se nem taxi!!!
akurvaanyjátazösszesbringásnak
Laciii 2008.07.16. 19:17:47
airdace 2008.07.16. 15:13:34
Biciklire válasz:
"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
...
(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani."
Kivéve BKV - továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani.
Az "Írd ide a képen látható szót!" ellenőrzés helyett egy alap kis IQ tesztkérdés kellene.
hj 2008.07.16. 19:46:34
SZABÁLYTALAN ELŐZÉS
KRESZ 29. paragrafus
100,000Ft-ig büntethető!!
Hüje biciklisek
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.16. 21:10:27
baromságokat beszélsz... alsórakpart feljössz a havas utcánál és JOBBRA fordulsz! (egyenesen a havas nem jó, mert felásva) mikor felérsz a belgrád rakpart-fővámtér sarokra, dobsz egy 180fokos balos be a molnárba és máris végig tudsz menni a molnáron az irányiig... ennyi...
VRob 2008.07.16. 14:17:02
Viszont elég szomorú hogy erre mennek rá. Sajnos ettől nem lesz jobb a buszoknak, taxisoknak, ugyanis csak amíg ott álltam 10 perc alatt legalább 30 autós jött át ugyanúgy mint én."
nagyon jó hogy szedik ki a magad fejta verebeket! legközelebb kinyitsz egy térképet és keresel megoldást! (közraktár utca-erkel-ráday-köztelek(3 lámpa minimum)-üllői (ha budára mész tovább)vagy ezen tovább haladva, szentkirályi-reviczky-puskin) és máris max 10 perc alatt a közraktárból az astóriánál vagy...
szal ha más gyilkol, akkor neked is szabad nem? (a te írásod alapján...) márpedig jobb lesz!
az a baj, hogy az összes seggfej bemegy oda, így a 3 perces áthaladási idő 30-35 percre emelkedett, főleg mióta még a múzeum körút is egy sávos lett az astroria fele...
avus · http://avus.blog.hu 2008.07.16. 22:10:03
naposcsibe 2008.07.16. 22:18:36
autosave 2008.07.16. 22:37:47
naposcsibe 2008.07.16. 22:42:02
VRob 2008.07.16. 23:04:32
ugyan jogos a felháborodásod, tényleg seggfej volt... de ez akkor is egy pöcs dolog már bocsáss meg. Igazából ha nagymenő bmwés, úgyis elintézi, ah érted. Te meg járhatsz tanuskodni pár évig. Ha erre van időd, ahelyett h a gyerekeiddel lennél... szal szerintem egyszerübb távolmaradni az ilyen seggfejektől. már a bmwsre célzom itt...
RosszQtya:
a veréb te vagy ha erre jársz amit mondasz.. ugyanis tudom ezeket az utakat.. nap mint nap ezekkel kombinálok. Viszont ez az út sajna mostanában legtöbbször ugyanúgy 1 óra.. és még csak az Astoriával sem vok kisegítve... nekem Erzsébet híd kell leggyorsabban. Hát így 10 perc, még ezzel a slisszolással is. ( merthogy dugót nem csináltunk, hiába mindenki oda hajtott be. )
De ha észrevennéd nem is ez a lényeg. szerintem nagyobb faszkalap nálam a városvezetés, aki ilyen kibaszottul megkeseríti az összevissza lezárásokkal ott a közlekedést. ÉS HA OLVASTAD volna, írtam egy kibaszott egyszerü megoldást... MIért nincs úgy? ezen kéne pampogni inkább nem egymást szidni. Persze.. lehet kerülni.. mint írtam akár Baja felé is... De te tudom inkább arra is elmennél mert te nem vagy veréb mint én. :) de ha ezért az vok, akkor vállalom tudod? meg azt a 10e Ftot is. Nekem belefér. Pontosabban ennél többet vesztek a napi 1 óra plusszal. és amiket írtál az alsó hangon abban az időben mikor mennem kell, 30-40 perc.
Perillustris 2008.07.16. 23:49:31
Először hangosan röhögtem.
"A kedves környzetvédőknék pedig csak egy mondat: az autós az egyetlen, aki megfizeti az általa kényszerűen okozott környezeti károk mentesítésének költségét"
Aztán nagyon hangosan.
B.GY. 2008.07.17. 00:03:00
Perillustris 2008.07.17. 00:34:50
A buzgár kicsit más. :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 00:50:08
Az első szájbavágásig legalábbis biztosan.
Dodka 2008.07.17. 10:24:50
Krisi 2008.07.17. 10:32:47
Ez alapból ott bukó, hogy a dolgok nem így mennek. Ezek szerint beöntök 3 hordó olajat a Tiszába, és ha fizetek érte százezer Forintot az államnak, akkor egálban vagyok?
Valamit kurvára nem lehet megfizetni, ilyen pl. a környezet károsítása.
AZ autó meg nem csak annyi, hogy egy valami ami benzint eszik, hanem egy fokkal összetettebb.
De nem kezdem el magyarázni, félek, hogy meghaladná felfogásodat.
tutti 2008.07.17. 11:26:46
Krisi 2008.07.17. 11:35:58
Neten írnak minden féle baromságot, ne hagyd magadat átverni!
Aki ezt leírta, az próbálja meg autópályán, hogy nem a sárga vonal szerint halad, meglátjuk majd, hogy mi kötelező, és mi tájékoztató jellegű :)
Krisi 2008.07.17. 11:40:05
Szóval ne terjesszünk olyanokat, hogy a bicikliseket sose bünteti meg a rendőr, ez nem igaz.
A biciklis is közlekedik, része a forgalomnak, mitöbb egyenrangú fél. Bár ezt sokan nem így gondolják...
Én vagyok 2008.07.17. 12:21:01
Dodka 2008.07.17. 14:41:47
Bizony az élet úgy működik, hogy mióta az ősember tüzet gyújtott, legalább azóta szennyezi a környezetet. A példád azért nem jó, mert aki közlekedik, nem szórakozásból teszi. Viszont számtalan tevékenységgel ellentétben az autós igenis megfizeti a mentesítés árát. Pl. a BKV használója nemcsak, hogy nem fizeti meg, hanem még támogatást is kap a szennyezéshez - az okozott káron felül évi 50 milliárd forint nagyságrendben.
Azt hiszem, az én felfogásommal nincs gond, legalábbis a két diplomám, köztük egy közgazdasági egyetemi nem ezt támasztja alá.
A gond inkább azzal lehet, aki észérvek helyett személyeskedik... DE persze aki vissza akar mászni a fára, attól mit várjon az ember...
Krisi 2008.07.17. 16:32:29
Számold ki, hogy egy átlag autó esetében először is legyártanak másfél tonnát, ennek egy részét igaz, hogy újrahasznosított anyagokból, de azért vannak olyan finomságok, mint akkumulátor, gumik, műanyagok, itt kezdődik az egész környezetrombolás.
Utána használják kb. 10 évet jó esetben, megtesznek vele mondjuk 300 ezer km-t, ezalatt a felét lecserélik új alkatrészekre, beleöntenek sokezer liter benzint meg olajat és még egyéb finom dolgokat, fékek, kuplung meg mozgó alkatrészek cseréje, stb, stb.
Aztán a végén le kell bontani az egészet, keletkezik másfél tonna szemét - aminek egy részét újrahasznosítják, de abból is előbb - utóbb szemét lesz.
Ezek után tényleg azt hiszed, hogy a súlyadóval és a benzin jövedéki adójával meg egyéb plusz adókkal mindent megfizettél?
Ha mondjuk minden Xezer km után ültetsz egy fát a belvárosban vagy elmész szemetet szedni, még az is édes kevés.
Számold ki, hogy egy autó élettartama alatt hány ezer liter benzingőzt és szénmonoxidot ereget a levegőbe, hány gumit, fékbetétet és mozgó alkatrészt használ el, stb, stb, szép nagy összeg fog kijönni. És ezek még csak nagyjából a közvetlen dolgok, van még sokkal több közvetett szennyezés is, olvass utána.
Személyeskedésért pedig elnézést kérek, de aki azt állítja, hogy megfizeti az általa okozott kárt - vagy hogy egyáltalán meg lehet fizetni a szennyezést, attól nem várok el sok gondolkodást.
Úgy látszik a közgázon azt tanítják, hogy mindent meg lehet fizetni pénzel, és mindennek van fix értéke, ez elméletben létezhethet, gyakorlat azért más.
Krisi 2008.07.17. 16:38:56
Ez amúgy tetszik, hogy a tömegközlekedés szennyezőbb, mint az egyéni autós közlekedés :) Le a környezetszennyezőú villamosokkal! Újabb derűs perceket szereztél, köszönöm :)
naposcsibe 2008.07.17. 17:40:40
Annyit még hozzátennék, hogy radikálisak a nézeteim, nemzetileg, és más téren is.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 18:13:26
naposcsibe 2008.07.17. 21:27:43
B.GY. 2008.07.17. 21:36:55
MillerCycleX9 2008.07.17. 23:34:02
Dodka 2008.07.18. 10:27:54
Értem én mit mondasz. Tehát a tecnikai civilizáció legrondább terméke a személygépkocsi, aki ilyet használ, bűnöző.
Probálj meg egy kicsit átfogóbban gondolkodni, hátha menni fog. MINDEN ipari termék életpályája ugyanúgy működik, mint egy gépkocsié. Van ami jobban, és van, ami rosszabbul. Ha például annak a számítógépnek a környezetvédelmi életciklusát nézzük, amit éppen használsz - pláne, ha esetleg TFT monitorral - akkor sokkal rosszabb eredményre juthatsz. Vagy nézzük az angol WC-t. Egyesek szerint minden idők legkörnyezetterhelőbb találmánya - kisdolog, nagydolog, és fogy az édesvíz. Vagy mondjuk télen fűtesz. Neadj isten elektomos áramot használsz, ami az atomerőművi termelés kivételével fosszilis anyagok elégetésével jár. Ezzel összességében sokkal több káros anyag jut a levegőbe.
Bűntudatod van?
Én nem azt mondom, hogy környezetet szennyezni jó. Hanem azt mondom, hogy nem lehet egyetlen területet kiragadni, és arra kenni a világ összes baját. Főleg nem illik azt az EGYETLEN területet kipécézni, ahol a felhasználók elvben megfizetik az okozott kár mentesítésének költségeit.
És igen, úgy vélem, hogy adottak a technikai lehetőségek arra, hogy egyrészt csökkentsük a környezetterhelést, amennyire csak lehet, másrészt ha a károsítás elkerülhetetlen, akkor ki lehet, és ki kell javítani az okozott károkat.
Az a demegógia és hecckampány amit a gépjárműközlekedés ellen folytattok irigységen, pénzéhségen és demagógián alapul, nem tudományos vagy gazdasági megfontoláson.
A BKV-vel pedig semmi bajom nem lesz, ha majd piaci viszonyok között, a saját terheit felvállalva és az igénybevevőkre terhelve működik, nem pedig politikai szociális foglalkoztatóként és pénzszivattyúként. Nézz már utána, hogy a BKV-nál milyen a produktív létszám aránya!
Dodka 2008.07.18. 10:35:13
Ja, és ha már szomolgatunk: szerinted mennyi a környezeti kár, amit az autós közlekedés okoz? Ha kiszámolod - csak úgy nagyjából - akkor én kiszámolom neked, hogy mennyit fizetünk érte, jó?
A villamos jó poén: egy több száz tonnás szerelvény, ami szétrázza a környező épületeket, a pályát 5 évenként amin jár, és az "üzemanyaga" fosszilis vagy atomerőművekből származik, ráadásul az igen nagy veszteséggel szállítható fajtából. NA erre végezz életciklus számítást, majd vetítsd utaskilóméterre. Meg fogsz lepődni...
A villamos olyan mint a hibrid autó - jelenlegi amerikai kutatások alapján az is csak kicsit környezetszennyezőbb összességében, mint egy normál...
Dodka 2008.07.18. 10:36:45
Alisként inkább javaslom neked a Hitler vagy Sztálin nevet, ízlésed szerint.
naposcsibe 2008.07.18. 16:08:49
Krisi 2008.07.20. 13:32:40
Csak simán hülyeségnek tartom azt az állítást, hogy az autósok megfizetik az általuk okozott kárt. Ráadásul fizethetsz akármennyit, a pénz nem megoldás mindenre. Ha 9-szer ennyi lenne az adó, akkor is ugyanekkora lenne a levegő szennyezettsége ennyi autó mellett. Ez nem pénztől függ, ezen nevettem.
Félrebeszélés is látom mesteri szinten megy, de mégegyszer mondom, most csak az autókról beszélek, tudom, hogy jelen pillanatban a monitorom lcd-je többszáz fókabébit öl meg, de nem erről volt szó, nem kezdek el én is rizsázni minden féléről.
Amúgy nem vagyok környezetvédő, sőt, kimondottan utálom őket, ezért sem szeretem, ha velük hasonlítgatnak, csak elmondtam, hogy olyat állítani, miszerint valaki megfizeti az autója által okozott kárt, az egy hatalmas ökörség.
"ha a károsítás elkerülhetetlen, akkor ki lehet, és ki kell javítani az okozott károkat."
kijavítani nem ugyanaz, mint kifizetni. De mennyire, hogy nem. Elmélet - gyakorlat, nagy különbség.
Azt meg nem állítottam, hogy Te, vagy akárki itt környezetszennyező lenne, (ezek szerint én is, mert szoktam autózni) azt sem firtatom, hogy miért autózol. Ezzel kár pedálozni.
És a kedvencem, amikor azt mondják, hogy a "csóró biciklisek irigyek, amiért nincs autójuk, ezért baszogatják az autós társadalmat"
Muhahaha. Mást nem tudok hozzáfűzni :)
Ez általában az utolsó "érv", amikor nem jut más eszébe az embereknek, (következő a helyesírási hibák kikeresése, vagy a nicknév baszogatása) hogy szerintük a lelke mélyén minden biciklis autózna, csak nem teheti meg.
Sokkolni foglak, kapaszkodj meg, de a biciklisek jelentős részének van autója is. Beszarás, mi? Gondoltad volna? A kettő nem zárja ki egymást. Én speciál motorozni is szoktam, ezért is nevetek hangosan az ilyen hozzáálláson. És azért is, mert szánalmas. Tőlünk Nyugatra már túlléptek ezen a szinten, hogy "aki csóró, az biciklizik, aki gazdag az autózik".
"Az a demegógia és hecckampány amit a gépjárműközlekedés ellen folytattok irigységen, pénzéhségen és demagógián alapul, nem tudományos vagy gazdasági megfontoláson."
Ilyet se írtam még, de LOL. :) Újabb jót nevettem, mégegyszer köszi :) Ez inkább fordítva megy általában, hogy "én nem tudok haladni a dugóban, akkor a biciklis se menjen"
És még a számolgatósdihoz: számold ki, hogy mennyi kárt okoznak az autósok - már ha lehet pénzesíteni egyáltalán (nem lehet) -, hogy mennyit fizetünk érte, majd azt is számold ki, hogy ebből mennyi pénzt fordítanak a károk enyhítésére? Na? Mi jött ki? Ha kihozod nullára, akkor menj el könyvelőnek a maffiához :)
A villamos meg tényleg jó poén, számícsd ki, hogy hány ember ül rajta, majd számolgass tovább, mi lenne, ha azok az emberek helyette mással mennének. Akkor lenne helytálló a meelébeszélésed, ha egy villamoson egy ember utazna. De nem. Ne csak elvi síkon gondolkodj.
Szóval azért, mert más is szennyező, vagy még szennyezőbb, attól még az autó is szennyez. De olyat mondani, hogy azt súlyadóval meg benzin jövedéki adóval ellensúlyozni lehet??
Ezen nevettem, a magyarázatod már csak vetítés.
És bocs az elkésett válaszért, csak efott-on voltam, most van időm gépközelben lenni.