Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kálvin téri zűrzavar

2008.07.16. 12:27 :: Kisikasa

A hch által beküldött fotók jól mutatják, milyen az amikor patt helyzet alakul ki a közlekedésben. Mert ugye adva van x számú szabálytalan autós, egy amúgy is zűrös forgalmi szituáció és az intézkedni kívánó rendőrök. Ez a képlet bizony a képeken látható felállást hozza ki eredményül. A feladvány a következő: mit helyettesítsünk be és hova, hogy eredményül mosolygós utasokat és felszabadult sofőröket kapjunk?

Na ez nem nagy sztori, inkább csak jellemző, gyakran látok hasonlót.

A Kálvin téren már hónapok óta áldatlan állapotok vannak. A 149-es (villamospótlék) buszon szinte naponta tapasztalom, hogy az útszorulásban a busz csak hosszú percek és gyakran némi szabálytalanság árán (piros jelzésen át, de a szemközt jövő buszvezető kolléga segítségével, aki addig feltartja a többieket, amíg a Szabadság híd felé mi átjutunk.

A Kálvin tér és a híd között csak buszok és taxik közlekedhetnek egy idő óta, de ez Magyarország, ezért sok autós bepróbálkozik. Szemfüles rendőreink ezúttal lefülelték néhányukat, de ez Magyarország (ez most szóismétlés? :)) és ezt úgy teszik, hogy még nagyobb zűrt okoznak.

94 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2008.07.16. 12:42:49

Hehe.
Ha a rendőr nem intézkedik, akkor az a baj, ha intézkedik, az a baj.
Igen, ez Magyarország, semmi sem jó :)
Csak a biciklis suhan, neki mindegy, hogy mi történik :D

autosave 2008.07.16. 12:43:45

Objektív felelősség van az ilyen táblára, 50eFt. Mi a fészkes fenéért állítják meg őket? Csak ki kellene ülni egy kényelmes kertiszékbe és sorozatképeket, videofelvételeket készíteni. Ennyi a történet. Esetleg közelről, hogy a szélvédő alatt lapuló (tábla alól mentesítő) roki kártya megléte/nem léte látszódjon, ne lehessen utána ez alapján kibújni a felelősség alól...
Egyszerű, mint az 1x1. Miért kell megállítani őket?? Különben is, ha nem állítják meg, sokkal több a bevétel és nem is szúrják ki őket messziről!

MadBob 2008.07.16. 12:55:46

@autosave:
Az objektív felelősség sajna csak ezekre vonatkozik:
Gyorshajtás
A vasúti átjárón való áthaladásra,
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
A járművel történő megállásra és várakozásra,
Az autópálya leálló sávjának igénybevételére,
A behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra.

A legrosszabb az objektív felelősség elvében hogy már megint a gazdagok jártak jól. A ő autóik ugyanis valamilyen cég nevén vannak. Most már nem kell kiadni a vezető nevét, kipengetik a 300k-t és a jogsi marad.
Szerintem ilyenkor kobozhatnák el az autót.
A természet védelmére

Duster · http://www.duster.hu 2008.07.16. 12:56:15

autosave:
Mert akkor nem lehet zsebre dolgozni. "Elintézni máshogy." Tudod...

Duster · http://www.duster.hu 2008.07.16. 12:57:28

MadBob:
Akkor erre az esetre is játszik! Behajtási tilalom megszegése.

Ursula 2008.07.16. 12:57:39

Naon helyes,büntesség meg a nyomorultakat.
Bűnhődjenek az átkozottak.
Háá há há. Hááá há háá háá.

MadBob 2008.07.16. 12:57:52

Hopp!

Ezt elb@sztam, tényleg ott a behajtási tilalom.

MadBob 2008.07.16. 13:01:05

Egyébként kiállhatnának az M3-ra is reggelente, ott is divatba jött a leállósávon közlekedés. Ma reggel már akkor is nyomultak páran amikor a forgalom már "csak" a megengedettel tudott haladni.

Acmee 2008.07.16. 13:12:04

MadBob: Az objektív felelősség nem vonatkozik a cégekre! Mivel Te, mint magánember nem vagy köteles vallomást tenni egy rokonod ellen, addig a cégeknél ez nincs így! Gipszf@szú Jakabnak nem lehet rokona a Gipszf@szú Kft. "Jogi személyeknek" nincsenek rokonaik, tehát kötelesek kiadni, h ki vezette akkor a tulajdonukban lévő járművet! Szóval jogsi ugrott, vagy jópénzért rákeni vmi marhára, aki utána otthon ül egy évig, amíg a jogsi a yardon pihen...

ganyager 2008.07.16. 13:22:34

MadBob --->Teljesen igazad van! - Csinálnak olyan cifrákat, hogy csak pislogni szoktam!

MadBob 2008.07.16. 13:26:07

Acmee: Én sehol sem találtam kivételt a cégekre. Tudsz esetleg valami hivatalos oldalt ahonnan ez kiderül.

kinggeorge 2008.07.16. 13:48:09

Erről csak annyit, hogy pár napja még lehetett kerülni a Veres Pálné- Irányi u. útvonalon a Deák tér felé, a múlt héten azt is lezárták. A Közraktár u., ill. a Pesti alsó rakpart napközben járhatatlan a dél-budai oldalon lévő lezárások miatt. Tessék mondani, akkor hogy a f... közlekedjünk? Esetleg ha végre lenne valaki illetékes, aki gondolkodni is tud a Városházán, hogy a párhuzamos főutakat az összes kerülőúttal ne egyszerre zárják le.

Innentől kezdve engem nem érdekel, hogy csak taxi+ Bkv, ha nincs rendőr, keresztül szoktam menni.

adorjan 2008.07.16. 13:52:04

Augusztus óta fennál ez az állapot, de nem csak a civilekkel, a taxisokkal is gond van, nem egyszer szembe áll egy busz, meg egy taxi az egy sávban és ordítoznak.

Volt olyan, hogy az építési terület mellett lévő szűkített sávból egy taxis egyszerűen felhajtott a járdára, de úgy, hogy szinte a rosmann falánál volt és úgy hajtottv ki onnan.

Őrült, aki arra jár autóval.

Tiko 2008.07.16. 13:53:14

Oszinten? Tegyek a dolgukat. Legnagyobb banatomra a sok bunkon ez sem segit.

kinggeorge 2008.07.16. 13:53:41

Lehet, de sajnos muszáj, mivel a munkámat senki nem csinálja meg helyettem.

ex-dr. vuk 2008.07.16. 13:58:32

@ MadBob 2008.07.16. 12:55:46
En azt hittem, hogy az objektiv felelosseg azt jelenti, hogy ha az auto BARMILYEN szabalysertest kovet el, akkor nem kell keresgelni, hogy ki vezetett. Nem nagyon ertem, miert fugg ez a szabalysertes tipusatol.

tocsik 2008.07.16. 14:03:34

alig ismertem meg debrecent

Rák Attantam 2008.07.16. 14:04:10

Azt úgy szokták (állítólag, én nemtom) csinálni, hogy a cég meghatalmazza az alkalmazottját, hogy a cég tulajdonában levő járművet vezesse. A meghatalmazásra még rákerül az a záradék is, hogy a járművet a közvetlen családtagok is vezethetik. Nevek, címek felsorolva.
Innentől kezdve ha vezérigazgató/tulajdonos apu odaadja nyikhajkának a vállalati essmercit hétvégére, és a kölök összeszed 2 x 300eFt bírságot, akkor ugye a céget rángatják elő, hogy akkor ki is vezette az ótót? A cégnek kötelező jelleggel meg kell lobogtatnia a meghatalmazást, amin rajta apu, nyikhaj, nagylány, asszonypajtás, kutyus, cicus stb. neve. A hatóság ezután aput kérdezi, hogy mi van? Apu mondja, "neménvótam". Mindeközben ugye nem köteles nyikhajkára vallomást tenni, tehát megintcsak objektívvé válik a felelősség, megúszható pénzbüntivel.
Az más kérdés, hogy apu morcos lesz és három hétig nem adja az essmercit, menjen a kölök a lelakott 2007-es M3-as bömbijével, ha akar... Persze az is apu nevén...... Áhhh, hungari ez mán megint!

MadBob 2008.07.16. 14:05:19

@vuk_: Én sem értem miért de tényleg csak erre a "7 főbűnre" vonatkozik.

VRob 2008.07.16. 14:17:02

SZUPER a CIKK!.... Ugyanis ma reggel jöttem ott el, és kiszedtek a sorból. Meg is büntettek szépen. A szabálysértést persze mondtam hogy elismerem, jogos. kinn a tábla, nem lehet arra menni.
Viszont elég szomorú hogy erre mennek rá. Sajnos ettől nem lesz jobb a buszoknak, taxisoknak, ugyanis csak amíg ott álltam 10 perc alatt legalább 30 autós jött át ugyanúgy mint én. Ugyanis ha bekerül az ember oda a körbe, a kb 8 utcából szinte minden kivezető le van zárva minden irányban. Az egyik oldalon a híd miatt, utánna zsákutca, mert ott basztatnak valamit, utánna behajtani tilos egyirányú, aztán ismét ugyanez. Tehát ha a jóember nem megy be ebbe a kis csapdába, akkor kb pont vissza kell mennie a Boráros tér felé. na most akkor merre menjek? Át a petőfi hídon, ahol rakpart lezárva? alsó felső?
Köszönöm szépen. és szerintem az összes autós így van vele akit ma reggel végigbüntettek. Ettől még nem lesz megoldva az ügy. Csupán pénzszedés.
Jól kibasznak ott az emberrel. Köszi Köszi köszi

Secnir 2008.07.16. 14:21:31

az a gixxer, ha nem intézkedik?

Mikoyan 2008.07.16. 14:21:44

A Fővám térről (a Kálvin tér lezárása után) a belváros felé eleddig két irányban is ki lehetett hajtani. Ott volt lehetőségként a Molnár utca-Irányi utca, vgy a veres Pálné utca-Kecskeméti utca útvonal. Ezek ugyan zsúfoltak, de használhatóak. A pesti rakpart nem alternatíva, mert arról elsőként a Lánchíd pesti hídfőjénél lehet szabályosan lehajtani.

Elsőként Molnár utcát zárták le, majd nem sokkal utána a veres Pálné utcát is. Ezzel megszűnt a belváros irányába a szabályos közlekedés lehetősége, így nem marad más, mint áthajtani a Kálvin téri lezárt szakaszon. okos ember lehetett, aki ezt így kitalálta.

Secnir 2008.07.16. 14:23:02

és direkt vágnak be új cikket, nehogy az előző anyázás elérje a 400-at? (zsidózni háromszáztól stb.)

Kúrcsány Ferenc 2008.07.16. 14:23:14

Sok faszszopó autós geci, még szarni is kocsival megy, szopassák csak őket

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.16. 14:23:40

Bringázz te is! Városban az a leggyorsabb, látod.

Mikoyan 2008.07.16. 14:30:50

Amúgy igen, már nézek magamnak bicajt, ha lezárják a Margit hidat csak az marad annak aki a belvárosban lakik.

lautnermark 2008.07.16. 14:34:00

1./ Cég nevén lévő szgk-nál útnyilvántartást kell vezetni.Ua.,mint a tgk. és busznál a menetlevél!!!Szigorú számadású nyomtatványnak minősűl!!!5 évig meg kell őrizni!Az apeh is kérheti az elszámolás miatt.Uh a meghatalmazás önmagában szart sem ér!Ja,hogy az útnyilvántartást sok helyen nem használják,mert nem tudják,hogy kell?Ühüm.Hát örüljenek neki,hogy még nem bírságolták meg őket a hiánya miatt.Ez van. 2./ Az oké,hogy a bkv bemehet hiszen tömegközlekedés.De a mocskos fillérb@szókat miért kell beengedni.Mennyivel különb egy taxis,mint egy átlagos autós???Talán mert a munkáját végzi?Én is ,a kisteherautómmal.Mégsem mehetek be vagy ha elkapnak fizethetek.Objektivítás.Jó vicc....

neo84 2008.07.16. 14:40:01

Szerencsére a belvárosba ritkán kell mennem, de tényleg szörnyű a közlekedés lezárások nélkül is. Ha tehetem, inkább tömegközlekedem, ha a nagykörúttól beljebb visz az utam. Nem akadályozom még én is a forgalmat azzal, hogy amikor havonta 1x-2x bemennék nappal a városba, táblákból és útburkolati jelekből keressem a számomra megfelelő sávokat, stb...

lautnermark 2008.07.16. 14:40:23

Egyébként kerékpárral szabad oda behajtani???A kerékpárost miért nem állítják meg és bírságolják meg ugyanúgy mint az autósokat?Ő is járművezető.A kresz rá is ugyanúgy vonatkozik.Vagy tévednék?

MadBob 2008.07.16. 14:45:36

@lautnermark: Nem kell útnyilvántartást vezetni ha a cég perkál egy kis extraadót!

Warthog 2008.07.16. 14:45:54

És mindezt a soha meg nem térülő, százmilliárdokba kerülő 4-es metró miatt. Rohadt Demszky.

Nyomek 2008.07.16. 14:48:03

Meg kellene jobban értenetek a rendőröket! Ha nem ilyen látványosan "dolgoznának" akkor ki tudja, lehet, hogy észre sem lehetne venni őket. Akkor arról lehetne beszélni, hogy minek van sok rendőr? Akkor felmerülne az, hogy nem kellene-e leépíteni az állományból.
Szerencsére azonban szorgalmasan teljesítik a kötelességüket, vigyázó szemüket rajtunk, mocskos közlekedőkön tartják - ezt senki nem vitathassa.
És akár hiszitek, akár nem, még vannak főnökeik is, akik meg is veregetik ezeknek a köcsögöknek a vállait, hogy "szép munka volt, csak így tovább...". A válasz: "A dolgozó népet szolgálom!".
Összefoglalva: a kurv@@nnyuk@t!!!

szivacs 2008.07.16. 14:53:15

"Egyébként kerékpárral szabad oda behajtani???A kerékpárost miért nem állítják meg és bírságolják meg ugyanúgy mint az autósokat?Ő is járművezető.A kresz rá is ugyanúgy vonatkozik.Vagy tévednék?"
papiron igazad van, de nemhiszem hogy a varos a kerekparosok miatt dugulna be. engem egyszer teljesen jogosan elkaptak, mert egy olyan utcan akartam tekerni ahol tilos. elismerem meg minden, de eleg furcsa erzes volt, miközben mellettunk mindenki legalabb hetvennel zugott el es a szomszédos utcák járdái tele voltak szabalytalanul parkolo autokkal. azokrol nemis beszelve, akik szo nelkül az ut közepen kibaxák a negyindexet és már készen is van a kocsisor. de én azert csak toljam ötven métert a vasamat, merthát ami tilos az tilos.

magyar ember 2008.07.16. 14:55:41

Magyar ember rendőr nélkül nem ismeri a KRESZ-t.
Sajnos ennyi áldozatot meg kell hozni, hogy azok a majmok, akik szabálytalanul mennek kicsit visszacsípjenek.
Ha nem lesznek ott szabálytalankodók, akkor a rendőrők is mennek máshova ellenőrizni.

Más dolog, ha úgy lenne megcsinálva a lezárás, hogy lehetne az építkezéstől közlekedni normális városi sebességgel, akkor kevesebb lenne a szabálytalankodó

szerintem

Dr Kangörény 2008.07.16. 15:01:20

Nem kell útnyilvántartást vezetni céges kocsinál, ha fizetik a cégautó adót.
A közlekedés fent említett módon történő megszervezése pedig totális dilettantizmus.

Ursula 2008.07.16. 15:03:06

VRob 2008.07.16. 14:17:02

Megbüntettek? Háá há háá. Háá há háá. Háá há háá háá.
Legalább ezentúl nem fogsz arra menni, te kis butus.

Ha oda bárki behajthatna, akkor nem 2 percet kellene a busznak állnia, hanem fél órát a dugóban, mivel a város többi főútvonalához hasonlóan az is totál beállna.

Ha meg nem szabad arra menni, és én nem megyek arra, akkor te se menjél arra, te kis butus.

tutti 2008.07.16. 15:03:32

na ez tényleg fájó pont.
1 hónapja nem jártam arra, de tudtommal a Lónyai utca középső szakaszán van egy olyan tábla egyik irányból, hogy Behajtani tilos, másik irányból meg egy behajtani tilos, kivéve BKV, Taxi. Ez már nagyon régóta ott van, és szinte senki nem foglalkozik vele. Ez micsoda? valami ottmaradt dolog? mégcsak bkv se nagyon jár ott..
alapvetően az a probléma, hogy nem kéne behajtani, ha benn áll a busz és nem biztosított az áthaladás a kereszteződésen. ha a másik segítő buszsofőr meg tudja ezt tenni a Fővám tér felől, akkor az autósok meg a taxisok miért nem?
amúgy meg az nem megoldás hogy attól hogy valakinek autója van akkor joga van közlekedni Budapest belvárosában, és semmilyen szabály nem vonatkozik rá. sok az autó, kevés az utca, sok az építkezés -> le kell tenni az autót, és menni busszal. nagyon idegesítő tud lenni, amikor felszáll egy teljes tömeg a szóló 149V-re és kb 3-4 autós 1 ember/autó miatt bedugul az egysávos rész. Ők ülnek boldogan a klímában, joguknak érzik, hogy nekik ott kell lenniük, mert más út nincs, közben 100 ember rohad a buszon miattuk egy helyben.
A felfogáson kéne változtatni, autóval közlekedni legalább a belvárosban nem jog, hanem lehetőség. Ha nincs megfelelő útvonal, akkor nem kell autózni. Nem úgy kell tiltakozni, hogy jól bedugítjuk a buszok számára kijelölt útvonalat!

Secnir 2008.07.16. 15:13:19

VRob
a héten te vagy a harmadik, aki bevallja, hogy hülye volt, és büszke rá.
(huszonXmillás autó az árokban, megelőzöm 140-el, megbüntettek).
nincs ilyen blog politikusoknak vagy BKV-MÁV-Posta felsővezetőknek is?

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.07.16. 15:13:34

Biciklire válasz:

"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
...
(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani."

De holnap lehet, hogy bepróbálkozok konflissal is :)

Mikoyan 2008.07.16. 15:24:23

Tutti, remélem majd te lakásod környékét is lezárogatják úgy, hogy ne lehessen onnan kihajtani. Sajna aki ott lakik, néha rákényszerül, hogy autózzon. Elhiheted mindenki próbálja elkerülni, hogy kocsiba kelljen ülnie ilyen viszonyok mellett.

pentito 2008.07.16. 15:33:02

Azt hozzá kell tenni, hogy mivel a Veres Pálné utcát lezárták, a rakparti lejárót lezárták, a Múzeum krt felé menő csak taxinak és busznak engedélyezett, a többi utcca szembe egyirányú, így ha valaki oda a Lónyairól betéved, sakk-matt... És erre semmi nem figyelmezteti az autósokat korábban...

dög 2008.07.16. 15:40:13

tutti 2008.07.16. 15:03:32
Járjál napi szinten vidékre tömegközlekedéssel...

Krisi 2008.07.16. 15:50:37

A biciklis is szabálytalanul van ott, de abban különbözik az autóktól, hogy ő bizony nem tart fel senkit - inkább őt tartják fel.

Aki ezen idegeskedik, hogy "a biciklist miért nem?", az sikeres ember nem lehet.
Csak egy irigy fallosz.

tutuka · http://kockagyar.hu 2008.07.16. 15:51:05

az van, hogy nemcsak a verespálnét zárták le, hanem a bástya utca is folyamatosan zárva van egy privát (!!!) építkezés miatt, így felettébb nehézkes a szűken vett belvárosból az erzsébet híd/buda/deák tér felé kijutás. aki a bástya utcai zárást megengedte, azt jól elverném, mert a közmű/metró lezárásra még csak-csak nyelek egyet, de hogy egy tetőtérbeépítés miatt tartson a szokásos 10 perc helyett 40 percig a napi munkábamenetelem, az már sok (de nem: így sem megyek át ott, ahol nem szabad)

VRob 2008.07.16. 15:51:05

hát nézzétek okosok... először is aki nem venné észre NEM RENDŐRÖK.. hanem közterület felügyelet.. de igazából ez csak amolyan apróság.

Nem voltam HÜLYE.. csak szabálytalan. Ahogy minden áldott nap szabályt kell hágnom azért mert Valaki ott fenn nem képes átgondolni azt hogy 5 egymás melletti utcából ne EGY időben zárják le mind.
No most innentől kezdve két választása van az autósnak a fenti helyen, a Kálvin térnél a belváros felé:
1. elmegyek Baja felé, és körbekerülöm fél országot. ( na jó.. vagy iszonyatos kerülövel + dugóval, plusz 1 órácskát autózok minden nap (ebbe ne kössünk bele, sajna dolgozni muszáj autóval mennem :S) )
2. átmegyek egy 50 méteres "tilos területen", ezzel napi 1 óra időt, 1 liter benzint, és ennek a károsanyag kibocsájtását megspórolva. És ebből a havi 20 alkalomból megbüntetnek 1szer.
TUDOD MIT? KIFIZETEM ... sajna ezzel 10ből 9 autós így van amióta most végleg káoszt teremtettek a Kálvin téren.

ha ettől jobb lesz valami, hát tessék... de HÜLYÉNek semmiképp nem tartom magam.
Szabálytalankodást meg beismerem. Talán te nem ez az ember vagy aki ilyen. :) Ez a te dolgod.

ennyi a véleményem. Holnap is megyek arra. Gyertek.

( és hogy ne csak pampogjak, hanem ötletet is adjak a NAGYFEJÜeknek OTT FENN VALAHOL:
Ha azt a 100 méteres Királyi Pál utcát megvariálnák a SZOPATÁS idejére legalább, azaz megfordítanák az egyirányúságot, akkor 1 kurva autós nem menne a buszos/taxis menekülőútvonalon, és mindenki boldog lenne. Nem kell sok agy ehhez, de látszik hogy kutya nem gondol bele mi hogy oldható meg, csak HÁT ERRE NEM LEHET, ERRE SE. HA JÖSSZ BÜNTI LESZ. a Bkvsok ettől még szopnak, és a kocsisok is. )
mindenki eldöntheti hogy akarja bevenni a faszt a szájába már bocsánat. Vagy kis büntivel néhanapján, vagy mindennapi félvároskerülős szopással, egy ilyen apró hülyeség miatt.

Lehet osztani okosok. :) ( azért a legokosabbak itt szerintem életükben nem jártak még ott, de ők az ÁSZOK :) felnézek rátok ! :) )

acel 2008.07.16. 15:56:33

A legszebb az a jelent volt amikor két rendőr a képen látható helyen büntetett, másik kettő pedig a behajtani tilos táblánál elküldte a neki tetsző autósokat.

kinggeorge

Ha király vagy a környéken akkor az első alkalom után már használhatod a jó útvonalat is, csak gondolom szabályosan közlekedni nehéz lenne neked...

Egyébként a környék egy csapda, óránként, néha naponta változó útlezásokkal, néha gyalog sem sikeül átmennem rajta.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.07.16. 15:57:40

VRob: A képen látható emberekre írod, hogy nem rendőrök? Mert azok biza rendőrök, ott van előttük a rendőrautó, ők nyári rendőregyenruhában, oldalt pisztolytáska. Szerintem ezek marhára nem közterület-felügyelők... :)

acel 2008.07.16. 16:00:53

tutuka:

A bástya utca ma reggel pl. nem a privát építkezés miatt volt lezárva, hanem a Kecskeméti utcai felújítások miatt.

VRob 2008.07.16. 16:06:42

Igen, a legnagyobb baj tényleg az hogy szinte Naponta változik a rend, és zárnak le össze vissza utcákat :(

SilentSound: valóban igazad van a fenti képen már tényleg rendőrök vannak, én még fél9 felé voltam ott akkor csak két közterületes állítgatta meg az autókat, tőlük kaptam a büntit....

Egyébként kb 15 percet álltam ott és mondtam a felügyelőnek a helyzetet, s a legszebb az volt az egészben hogy láttam rajta, sőt szinte beismerte, hogy igazam van... szopatják az autósokat... :( de neki muszáj megbüntetnie, hisz szabályt hágtam át. Mondtam is h természetesen nem is az ő hibája és tök jogos. De... ez akkor sem nyújt megoldást a forgalmi helyzet rendezésére, akár egész nap ott állhatnának mindig mennek arra folyamatosan.. hisz NINCS IGAZÁN más választás... ha már oda beértél...

piszkosfred 2008.07.16. 16:08:58

Igazuk van az elottem szoloknak, aki ott lakik mi a fraszt csinaljon ? En a Kiralyi Palban lakom, a Bastya utcan nem tudok kimenni a Kecskemetire, Veres Palne, Molnar lezarva, Pesti also rakpart kerulovel nem jo... Higyjetek el, nem azert jarok arra autoval, mert epp nincs jobb dolgom szivatni magam. Amig a Veres Palnet nem zartak le egyszer sem mentem keresztul ezen a szakaszon... De meg igy sem erdemes, mert annyi auto ragad be, hogy a Lonyai fele kerulni lehet, hogy gyorsabb neha. Azt kergetnem erre minden nap, aki ezt kitalalta...

Ursula 2008.07.16. 16:12:51

VRob

Mennyire büntettek meg?

Miskakancsó · http://www.nincsilyen.org 2008.07.16. 16:14:05

"MadBob 2008.07.16. 13:26:07
Acmee: Én sehol sem találtam kivételt a cégekre. Tudsz esetleg valami hivatalos oldalt ahonnan ez kiderül."


Menetlevél?

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.07.16. 16:15:10

A környék utcáit hol így, hol úgy zárogatják lefelé. Megesik, hogy amerre tegnap mentél, ott ma már egy markoló szedi fel előtted az utat. Természetesen a tájékoztató táblák nem követik a változásokat, simán bele lehet szaladni olyan "zsákutcákba", ahonnan csak szabálytalan irányban lehet kijutni. Ilyenkor különösen etikus a büntetgetés...

VRob 2008.07.16. 16:23:15

10.000 Ft-os csekkeket osztottak

a legnagyobb bajom megint.. hogy NEM ÉRZEM BŰNÖSNEK magam...
ha buszsávba hajtanék, ha piroson mennék át, ha villamossínen parkolnék... AKKOR IGEN.. és pont ezért nem is teszek ilyeneket...

De itt... egyszerűen NEM NEM és NEM vagyok hibás... hanem az a fasz az önkormányzatnál vagy nem tudom hol, aki nem veszi észre hogy HELLO, lezársz mindent? nem kéne lehetőséget biztosítani legalább az arra lakóknak?

ez kb olyan mintha mennék az M7esen, és betontorlasz a pálya közepén és basszam meg...
és ha megfordulok a legközelebbi kijáróig, akkor meg ott állnak a szegény kirendelt hatóság emberei(akik ugyanúgy cikinek érzik, mert látják a helyzetet) és osztják a büntiket.

és ugye ez nem olyan eset ott most, hogy ÉN egyedül pár másik idiótával gondoltuk hogy na majd megmutatjuk, hanem nemes egyszerüséggel szinte mindenki de min 10ből 9 autós szépen... ezt az egy utat találta. hjába van kinn a "csak engedéllyel tábla"....

megmondom őszintén írnék is valami illetékesnek, de 1. kinek? melyik hivatalban lehet ez a barom?
2. ... félő lenne hogy mindenki küldözgetne máshoz, nagy vállvonogatás közepette, ahogy szokás ebben az országban....

Dodka 2008.07.16. 16:24:12

Persze, az autós a bunkó...
Nem az, aki lezárja a fél várost. Nem az, aki az általunk befizetett istentelen mennyiségű pénzt átláthatatlan módon herdálja, és semmiféle szolgáltatási ellenértéket nem nyújt.
Tessék mondani, a BKV miatti útlezárások miért pont a BKV-ra nem vonatkoznak? Az autós sem hobbiból menne arra...
Tessék mondani, miért elég egy vödör festék, hogy a közútból magánút (a BKV egy ZRt.) váljon, ész nélkül?
Hogy lehet hétvégén a lezárt Szabadság híd mellé lezárni a Lánc hidat és a Margit híd felét?! Miért kellett a Kálvin teret évekre lezárni?! Miért nem készül el a Thököly út sem időre?!

A kedves környzetvédőknék pedig csak egy mondat: az autós az egyetlen, aki megfizeti az általa kényszerűen okozott környezeti károk mentesítésének költségét - még ha nem is erre használják fel a befizetéseit. Sem a BKV, sem a szállítók, de még az sem teszi ezt meg, aki otthon bekapcsolja a fűtést/áramot/vizet... Jó lenne gondolkodni!!!

Rocko- 2008.07.16. 16:36:48

na jó, én elfáradtam. bocs Kisikasa, Silent!

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.07.16. 16:40:57

Sajnos muszaj minden nap a Kiralyi Palban jarnom, es bizony horror, miota valami idiota lezarta Molnar utcat. A legjobban az tetszett, hogy mikor lezartak, kiraktak az elejere egy megallni tilos tablat (a tobbit nem szedtek le persze..), es szepen elkezdtek a mogotte allokat megbuntetni a kozteruletesek. Lattam is az ott lakok autoin a behajtanitilosos papirokat.
A faszanal fogva kellene fellogatni azt, aki ezt kitalalta.
Budarol egyebkent az Erzsebet-hid - Astoria - Kalvin ter - Kecskemeti utvonalon el lehet jutni egesz jol a Kiralyi Palba, visszafele mar nagyobb szopas.

kinggeorge 2008.07.16. 17:24:33

acel
Ha lenne jó útvonal a környéken, azt választanám, de _lsd. következő postok_ nincs.
Hozzáteszem, egyébként alapvetően szabálytisztelő vagyok, csak felháborít ez a -lezárunkmindentazautóstaláljonkerülőutatésnemgondolkozunkleszarjuk- mentalitás a városvezetés részéről. Tehát teremtsék meg legalább minimális szinten a szabálykövető közlekedés lehetőségét, és onnantól nem fogok se én, és szerintem más sem átmenni, ahol nem szabad.
Mivel elég sűrűn kell arra járnom, tudom, h amióta fél Dél-Budát is lezárták, a pesti felső rakpart reggel 7-kb.este 8-ig járhatatlan (Boráros tér- Deák tér min. 40 perc, de inkább több.) Ezen is el kellene egy kicsit gondolkozni...

nyekk 2008.07.16. 17:32:16

Ez a hídlezárogatás (meg az össze-vissza mindenlezárás kerülő út nélkül) az idióta Demszky bagázs rögeszméje. Tényleg a faszuknál fogva kellene fellógatni őket (ezért is). Népi fityma vásárt csak a hídon lehet rendezni. Ott a vár, ott a margitsziget, a parkok, a terek. A Ferihegyi kifutópályán is kéne már valami faroklegető fesztevált rendezni. Persze rendszeresen.

Laciii 2008.07.16. 17:33:33

Úgy örülök mikor az ilyen "bezzeg a biciklisek" folyton bebizonyítják, hogy ők nem ismerik a KRESZt, a "Kivéve BKV" esetben a kerékpár is bemehet.

Kérem a társadalom érdekében helyezze jogosítványát a legközelebbi kukába, köszönöm!

Mityu 2008.07.16. 18:35:28

"Mert azok biza rendőrök, ott van előttük a rendőrautó, ők nyári rendőregyenruhában, oldalt pisztolytáska."

Méghozzá közlekedési rendőrök. Fehér derékszíj, pisztolytáska.

Veréb 2008.07.16. 18:46:15

Én pontosan ugyanolyan gyorsan, 1 perc megállás árán jutok át a Kálvin téren, mint 15 éve akármikor.

Persze nekem nem nőtt a seggemre autó.

hj 2008.07.16. 19:11:12

Remélem a fénykép alapján MEGBÜNTETIK A BICIKLIST!
Mert ugye neki is a sorban kéne szépen várakoznia...
Aztán meg ha egy autós nem számít arra, hogy valaki szabálytalanul előz--és jól elüti--akkor még a bringásnak áll feljebb!

Ez is Magyarország.
A bringás sem hajthatna be oda! Mert ő se nem busz, se nem taxi!!!
akurvaanyjátazösszesbringásnak

Laciii 2008.07.16. 19:17:47

Értetlenek kedvéért mégegyszer, idézem:

airdace 2008.07.16. 15:13:34
Biciklire válasz:

"14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
...
(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani."

Kivéve BKV - továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani.

Az "Írd ide a képen látható szót!" ellenőrzés helyett egy alap kis IQ tesztkérdés kellene.

hj 2008.07.16. 19:46:34

Laciii

SZABÁLYTALAN ELŐZÉS
KRESZ 29. paragrafus
100,000Ft-ig büntethető!!
Hüje biciklisek

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.16. 21:10:27

Mikoyan 2008.07.16. 14:21:44

baromságokat beszélsz... alsórakpart feljössz a havas utcánál és JOBBRA fordulsz! (egyenesen a havas nem jó, mert felásva) mikor felérsz a belgrád rakpart-fővámtér sarokra, dobsz egy 180fokos balos be a molnárba és máris végig tudsz menni a molnáron az irányiig... ennyi...

VRob 2008.07.16. 14:17:02
Viszont elég szomorú hogy erre mennek rá. Sajnos ettől nem lesz jobb a buszoknak, taxisoknak, ugyanis csak amíg ott álltam 10 perc alatt legalább 30 autós jött át ugyanúgy mint én."
nagyon jó hogy szedik ki a magad fejta verebeket! legközelebb kinyitsz egy térképet és keresel megoldást! (közraktár utca-erkel-ráday-köztelek(3 lámpa minimum)-üllői (ha budára mész tovább)vagy ezen tovább haladva, szentkirályi-reviczky-puskin) és máris max 10 perc alatt a közraktárból az astóriánál vagy...

szal ha más gyilkol, akkor neked is szabad nem? (a te írásod alapján...) márpedig jobb lesz!

az a baj, hogy az összes seggfej bemegy oda, így a 3 perces áthaladási idő 30-35 percre emelkedett, főleg mióta még a múzeum körút is egy sávos lett az astroria fele...

avus · http://avus.blog.hu 2008.07.16. 22:10:03

Jót mulatok azokon a frusztrált falloszokon akik itt is a biciklisre fröcsögnek :). Szar ügy, én már találkoztam rendőrautóval is egyirányú utcában, szépen lehúzódtam (ahogy nem rendőrautókkal szemben is eljárok) és rám se hederített :). Na most lehet szentségelni.

naposcsibe 2008.07.16. 22:18:36

... és egyébként nagyon sokan videofelvételre állított mobillal közlekednek már most is, rögzítik az adott útjukat. Helyes!!! Ma az M3-ason gödöllő környékén pest felé jövet kb 17:30 kor egy köcsög fasz ezüst BMW-s, vadi új LED a rendszáma, tolt egy terepjárót a belső és a külső közt menve. Én 120-al mentem külsőben, gondolom elvárta volna a barom, hogy húzódjak le a leállósávba, vagy váljak köddé, csak hogy ő mehessen 220-al tovább. most másoltam ki a felvételt, reggel megyek a yardra vele. És ez nem spicliség, de ne vaszélyeztesse az életemet, és az autóban lévő 3 gyermekem, nejem életét egy ilyen bunkó antiszociális barom. Feljelenteni, tanúskodni ellene, kivonni a forgalomból, mert potenciális veszélyforrás. Valakinek még a halálát fogja okozni. Akkor inkább vesszen ő.

autosave 2008.07.16. 22:37:47

naposcsibe: te szerencsétlen... ahelyett, hogy vezetésre figyelnél, hátrafelé videózol???

naposcsibe 2008.07.16. 22:42:02

van tartóállványom, egy előre oldalra, egy meg hátra oldalra. Eddig nagyon bevált. 17 esetben volt használható a felvétel. és nem vagyok spicli, de hiszek benne, hogy jót csinálok!!

VRob 2008.07.16. 23:04:32

naposcsibe:
ugyan jogos a felháborodásod, tényleg seggfej volt... de ez akkor is egy pöcs dolog már bocsáss meg. Igazából ha nagymenő bmwés, úgyis elintézi, ah érted. Te meg járhatsz tanuskodni pár évig. Ha erre van időd, ahelyett h a gyerekeiddel lennél... szal szerintem egyszerübb távolmaradni az ilyen seggfejektől. már a bmwsre célzom itt...

RosszQtya:
a veréb te vagy ha erre jársz amit mondasz.. ugyanis tudom ezeket az utakat.. nap mint nap ezekkel kombinálok. Viszont ez az út sajna mostanában legtöbbször ugyanúgy 1 óra.. és még csak az Astoriával sem vok kisegítve... nekem Erzsébet híd kell leggyorsabban. Hát így 10 perc, még ezzel a slisszolással is. ( merthogy dugót nem csináltunk, hiába mindenki oda hajtott be. )
De ha észrevennéd nem is ez a lényeg. szerintem nagyobb faszkalap nálam a városvezetés, aki ilyen kibaszottul megkeseríti az összevissza lezárásokkal ott a közlekedést. ÉS HA OLVASTAD volna, írtam egy kibaszott egyszerü megoldást... MIért nincs úgy? ezen kéne pampogni inkább nem egymást szidni. Persze.. lehet kerülni.. mint írtam akár Baja felé is... De te tudom inkább arra is elmennél mert te nem vagy veréb mint én. :) de ha ezért az vok, akkor vállalom tudod? meg azt a 10e Ftot is. Nekem belefér. Pontosabban ennél többet vesztek a napi 1 óra plusszal. és amiket írtál az alsó hangon abban az időben mikor mennem kell, 30-40 perc.

Perillustris 2008.07.16. 23:49:31

"Tessék mondani, a BKV miatti útlezárások miért pont a BKV-ra nem vonatkoznak? Az autós sem hobbiból menne arra..."

Először hangosan röhögtem.

"A kedves környzetvédőknék pedig csak egy mondat: az autós az egyetlen, aki megfizeti az általa kényszerűen okozott környezeti károk mentesítésének költségét"

Aztán nagyon hangosan.

B.GY. 2008.07.17. 00:03:00

Kálvin téren ne közlekedjetek.És ne buzgárkodjatok a csiszológéppel:)

Perillustris 2008.07.17. 00:34:50

Buzgálkodjatok... Klasszikust csak pontosan!

A buzgár kicsit más. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 00:50:08

naposcsibe 2008.07.16. 22:42:02

Az első szájbavágásig legalábbis biztosan.

Dodka 2008.07.17. 10:24:50

Perillustris: Örülök, hogy sikerült jó kedvet csinálnom neked. De miért is?

Krisi 2008.07.17. 10:32:47

Dodka: nekem is feldobtad a reggelemet az "autósok megfizetik az általuk okozott környezeti károkat" mondattal :)

Ez alapból ott bukó, hogy a dolgok nem így mennek. Ezek szerint beöntök 3 hordó olajat a Tiszába, és ha fizetek érte százezer Forintot az államnak, akkor egálban vagyok?

Valamit kurvára nem lehet megfizetni, ilyen pl. a környezet károsítása.

AZ autó meg nem csak annyi, hogy egy valami ami benzint eszik, hanem egy fokkal összetettebb.

De nem kezdem el magyarázni, félek, hogy meghaladná felfogásodat.

tutti 2008.07.17. 11:26:46

nemrégiben olvastam valami olyat a neten, lehet baromság, de a sárga vonal az eltér a fehér vonaltól, mert csak tájékoztató jellege van, de nem kötelező, tehát csak kijelöli a közlekedők számára az ajánlott útvonalat, de átlépése nem büntethető. mondom, lehet baromság, én se nagyon hiszem, de biztos vagyok benne, hogy valaki leirta. egyébként azon felháborodni, hogy a biciklis megelőzi a dugóban álló autókat szerintem felesleges. kb csak arra jó, hogy az ott álló autós a tehetetlenségét kitöltse valakin

Krisi 2008.07.17. 11:35:58

tutti: a sárga vonal felülbírálja a fehér vonalat, általában útépítéseknél szokták használni.
Neten írnak minden féle baromságot, ne hagyd magadat átverni!
Aki ezt leírta, az próbálja meg autópályán, hogy nem a sárga vonal szerint halad, meglátjuk majd, hogy mi kötelező, és mi tájékoztató jellegű :)

Krisi 2008.07.17. 11:40:05

a biciklishez meg még csak annyit, hogy őt is megbüntetheti a rendőr, ismerek bicikliseket, akik kaptak sárga csekket piroson áthaladás miatt.

Szóval ne terjesszünk olyanokat, hogy a bicikliseket sose bünteti meg a rendőr, ez nem igaz.

A biciklis is közlekedik, része a forgalomnak, mitöbb egyenrangú fél. Bár ezt sokan nem így gondolják...

Én vagyok 2008.07.17. 12:21:01

Szerintem akkor se az a megoldás, hogy akkor inkább elnézik a szabálytalankodást.

Dodka 2008.07.17. 14:41:47

Krisi
Bizony az élet úgy működik, hogy mióta az ősember tüzet gyújtott, legalább azóta szennyezi a környezetet. A példád azért nem jó, mert aki közlekedik, nem szórakozásból teszi. Viszont számtalan tevékenységgel ellentétben az autós igenis megfizeti a mentesítés árát. Pl. a BKV használója nemcsak, hogy nem fizeti meg, hanem még támogatást is kap a szennyezéshez - az okozott káron felül évi 50 milliárd forint nagyságrendben.
Azt hiszem, az én felfogásommal nincs gond, legalábbis a két diplomám, köztük egy közgazdasági egyetemi nem ezt támasztja alá.
A gond inkább azzal lehet, aki észérvek helyett személyeskedik... DE persze aki vissza akar mászni a fára, attól mit várjon az ember...

Krisi 2008.07.17. 16:32:29

Dodka, akkor a Te kedvedért felvázolom, mi történik egy autóval rövid élete során.
Számold ki, hogy egy átlag autó esetében először is legyártanak másfél tonnát, ennek egy részét igaz, hogy újrahasznosított anyagokból, de azért vannak olyan finomságok, mint akkumulátor, gumik, műanyagok, itt kezdődik az egész környezetrombolás.
Utána használják kb. 10 évet jó esetben, megtesznek vele mondjuk 300 ezer km-t, ezalatt a felét lecserélik új alkatrészekre, beleöntenek sokezer liter benzint meg olajat és még egyéb finom dolgokat, fékek, kuplung meg mozgó alkatrészek cseréje, stb, stb.
Aztán a végén le kell bontani az egészet, keletkezik másfél tonna szemét - aminek egy részét újrahasznosítják, de abból is előbb - utóbb szemét lesz.

Ezek után tényleg azt hiszed, hogy a súlyadóval és a benzin jövedéki adójával meg egyéb plusz adókkal mindent megfizettél?
Ha mondjuk minden Xezer km után ültetsz egy fát a belvárosban vagy elmész szemetet szedni, még az is édes kevés.
Számold ki, hogy egy autó élettartama alatt hány ezer liter benzingőzt és szénmonoxidot ereget a levegőbe, hány gumit, fékbetétet és mozgó alkatrészt használ el, stb, stb, szép nagy összeg fog kijönni. És ezek még csak nagyjából a közvetlen dolgok, van még sokkal több közvetett szennyezés is, olvass utána.

Személyeskedésért pedig elnézést kérek, de aki azt állítja, hogy megfizeti az általa okozott kárt - vagy hogy egyáltalán meg lehet fizetni a szennyezést, attól nem várok el sok gondolkodást.
Úgy látszik a közgázon azt tanítják, hogy mindent meg lehet fizetni pénzel, és mindennek van fix értéke, ez elméletben létezhethet, gyakorlat azért más.

Krisi 2008.07.17. 16:38:56

BKV-hoz meg csak annyit, hogy egyszer állj ki mondjuk a körútra, és számold meg egy hétfő reggelen, hogy hány ember ül 1 buszon vagy 1 villamoson, valamint, hogy hány ember ül egy autóban. Nem véletlenül tömeg-közlekedés a neve. Két dipomával illene tisztában lenni eféle dolgokkal :)

Ez amúgy tetszik, hogy a tömegközlekedés szennyezőbb, mint az egyéni autós közlekedés :) Le a környezetszennyezőú villamosokkal! Újabb derűs perceket szereztél, köszönöm :)

naposcsibe 2008.07.17. 17:40:40

No, a szájbavágással lehet próbálkozni, eddig még nem sokaknak sikerült. Nem nagy időveszteség, heti 1-2 óra bírósági tárgyalás, nekem belefér, profilomba is vág. Mondom, eddig 17 esetben (1 év alatt) volt eredményes az eljárás. Gyorsított ütemben.
Annyit még hozzátennék, hogy radikálisak a nézeteim, nemzetileg, és más téren is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.17. 18:13:26

Ez nem baj. Bár a nemzeti profillal nehezen összeegyeztethető szvsz a kamerázgatós-feljelentős módi.

naposcsibe 2008.07.17. 21:27:43

Nem, nem nehezen. Ha lehetne ott helyben tarkón lőném az ilyeneket. Minden sajnálat nélkül. És rövidesen egy jobb világra ébrednénk. Hmmm... nem biztos, hogy jó lenne, ha tejhatalmat kapnék, de nem lennének ilyen bajok, meg bűnözés sem annyira.

B.GY. 2008.07.17. 21:36:55

Perillustris!Igazad van.Ne buzgálkodjatok a Kálvin téren.És a csiszológéppel se.

MillerCycleX9 2008.07.17. 23:34:02

A takarítást fenn kéne kezdeni, haver, azt hiszem. Onnan bűzlik! :D

Dodka 2008.07.18. 10:27:54

Krisi:
Értem én mit mondasz. Tehát a tecnikai civilizáció legrondább terméke a személygépkocsi, aki ilyet használ, bűnöző.

Probálj meg egy kicsit átfogóbban gondolkodni, hátha menni fog. MINDEN ipari termék életpályája ugyanúgy működik, mint egy gépkocsié. Van ami jobban, és van, ami rosszabbul. Ha például annak a számítógépnek a környezetvédelmi életciklusát nézzük, amit éppen használsz - pláne, ha esetleg TFT monitorral - akkor sokkal rosszabb eredményre juthatsz. Vagy nézzük az angol WC-t. Egyesek szerint minden idők legkörnyezetterhelőbb találmánya - kisdolog, nagydolog, és fogy az édesvíz. Vagy mondjuk télen fűtesz. Neadj isten elektomos áramot használsz, ami az atomerőművi termelés kivételével fosszilis anyagok elégetésével jár. Ezzel összességében sokkal több káros anyag jut a levegőbe.
Bűntudatod van?
Én nem azt mondom, hogy környezetet szennyezni jó. Hanem azt mondom, hogy nem lehet egyetlen területet kiragadni, és arra kenni a világ összes baját. Főleg nem illik azt az EGYETLEN területet kipécézni, ahol a felhasználók elvben megfizetik az okozott kár mentesítésének költségeit.
És igen, úgy vélem, hogy adottak a technikai lehetőségek arra, hogy egyrészt csökkentsük a környezetterhelést, amennyire csak lehet, másrészt ha a károsítás elkerülhetetlen, akkor ki lehet, és ki kell javítani az okozott károkat.
Az a demegógia és hecckampány amit a gépjárműközlekedés ellen folytattok irigységen, pénzéhségen és demagógián alapul, nem tudományos vagy gazdasági megfontoláson.
A BKV-vel pedig semmi bajom nem lesz, ha majd piaci viszonyok között, a saját terheit felvállalva és az igénybevevőkre terhelve működik, nem pedig politikai szociális foglalkoztatóként és pénzszivattyúként. Nézz már utána, hogy a BKV-nál milyen a produktív létszám aránya!

Dodka 2008.07.18. 10:35:13

Krisi
Ja, és ha már szomolgatunk: szerinted mennyi a környezeti kár, amit az autós közlekedés okoz? Ha kiszámolod - csak úgy nagyjából - akkor én kiszámolom neked, hogy mennyit fizetünk érte, jó?
A villamos jó poén: egy több száz tonnás szerelvény, ami szétrázza a környező épületeket, a pályát 5 évenként amin jár, és az "üzemanyaga" fosszilis vagy atomerőművekből származik, ráadásul az igen nagy veszteséggel szállítható fajtából. NA erre végezz életciklus számítást, majd vetítsd utaskilóméterre. Meg fogsz lepődni...
A villamos olyan mint a hibrid autó - jelenlegi amerikai kutatások alapján az is csak kicsit környezetszennyezőbb összességében, mint egy normál...

Dodka 2008.07.18. 10:36:45

Naposcsibe:
Alisként inkább javaslom neked a Hitler vagy Sztálin nevet, ízlésed szerint.

naposcsibe 2008.07.18. 16:08:49

:-) Igazából egyik se, de hamár mégis akkor Adolf bácsi. Csak túl puhány volt.

Krisi 2008.07.20. 13:32:40

Dodka: Hol mondtam, hogy az autók az ellenségeink? Olvasd már át mégegyszer, kérlek. És ne beszélj mellé.

Csak simán hülyeségnek tartom azt az állítást, hogy az autósok megfizetik az általuk okozott kárt. Ráadásul fizethetsz akármennyit, a pénz nem megoldás mindenre. Ha 9-szer ennyi lenne az adó, akkor is ugyanekkora lenne a levegő szennyezettsége ennyi autó mellett. Ez nem pénztől függ, ezen nevettem.

Félrebeszélés is látom mesteri szinten megy, de mégegyszer mondom, most csak az autókról beszélek, tudom, hogy jelen pillanatban a monitorom lcd-je többszáz fókabébit öl meg, de nem erről volt szó, nem kezdek el én is rizsázni minden féléről.

Amúgy nem vagyok környezetvédő, sőt, kimondottan utálom őket, ezért sem szeretem, ha velük hasonlítgatnak, csak elmondtam, hogy olyat állítani, miszerint valaki megfizeti az autója által okozott kárt, az egy hatalmas ökörség.

"ha a károsítás elkerülhetetlen, akkor ki lehet, és ki kell javítani az okozott károkat."

kijavítani nem ugyanaz, mint kifizetni. De mennyire, hogy nem. Elmélet - gyakorlat, nagy különbség.

Azt meg nem állítottam, hogy Te, vagy akárki itt környezetszennyező lenne, (ezek szerint én is, mert szoktam autózni) azt sem firtatom, hogy miért autózol. Ezzel kár pedálozni.

És a kedvencem, amikor azt mondják, hogy a "csóró biciklisek irigyek, amiért nincs autójuk, ezért baszogatják az autós társadalmat"
Muhahaha. Mást nem tudok hozzáfűzni :)
Ez általában az utolsó "érv", amikor nem jut más eszébe az embereknek, (következő a helyesírási hibák kikeresése, vagy a nicknév baszogatása) hogy szerintük a lelke mélyén minden biciklis autózna, csak nem teheti meg.
Sokkolni foglak, kapaszkodj meg, de a biciklisek jelentős részének van autója is. Beszarás, mi? Gondoltad volna? A kettő nem zárja ki egymást. Én speciál motorozni is szoktam, ezért is nevetek hangosan az ilyen hozzáálláson. És azért is, mert szánalmas. Tőlünk Nyugatra már túlléptek ezen a szinten, hogy "aki csóró, az biciklizik, aki gazdag az autózik".

"Az a demegógia és hecckampány amit a gépjárműközlekedés ellen folytattok irigységen, pénzéhségen és demagógián alapul, nem tudományos vagy gazdasági megfontoláson."

Ilyet se írtam még, de LOL. :) Újabb jót nevettem, mégegyszer köszi :) Ez inkább fordítva megy általában, hogy "én nem tudok haladni a dugóban, akkor a biciklis se menjen"

És még a számolgatósdihoz: számold ki, hogy mennyi kárt okoznak az autósok - már ha lehet pénzesíteni egyáltalán (nem lehet) -, hogy mennyit fizetünk érte, majd azt is számold ki, hogy ebből mennyi pénzt fordítanak a károk enyhítésére? Na? Mi jött ki? Ha kihozod nullára, akkor menj el könyvelőnek a maffiához :)

A villamos meg tényleg jó poén, számícsd ki, hogy hány ember ül rajta, majd számolgass tovább, mi lenne, ha azok az emberek helyette mással mennének. Akkor lenne helytálló a meelébeszélésed, ha egy villamoson egy ember utazna. De nem. Ne csak elvi síkon gondolkodj.

Szóval azért, mert más is szennyező, vagy még szennyezőbb, attól még az autó is szennyez. De olyat mondani, hogy azt súlyadóval meg benzin jövedéki adóval ellensúlyozni lehet??
Ezen nevettem, a magyarázatod már csak vetítés.

És bocs az elkésett válaszért, csak efott-on voltam, most van időm gépközelben lenni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása