Adott egy idióta hvcs szakadt kabrióval, meg egy Gumibot 80 névre hallgató levélíró, aki - mily meglepő - rendőrként funkcionál munkaidejében, meg amikor lekoccolják a motorját. Aztán meg ráver az idióta hvcs-re egy sokkal nagyobb balhét, mint amit az valójában elkövetett. Most megint nem tudom, hogy a két szereplő közül, melyik a rosszabb. Szerintetek?
Egy esetet szeretnék megosztani az olvasókkal, amelynél magam sem tudom, hogy büszke legyek-e rá, vagy szégyelljem. (A kommentelők majd úgyis jól megmondják a tutit.) Magamról csak annyit, hogy rendőr vagyok, jópár szolgálati évvel a hátam mögött.
Még tavaly koraősszel robogómmal hazafelé igyekeztem. Az előzményekhez tartozó fontos részlet, hogy egy méretes kátyúban majdnem zakóztam egy hatalmasat, de a lábszáram mélyszántása árán sikerült nyeregben maradnom. Vér azért csordogált. Az illetékesek felmenőinek emlegetése után megnyugodtam, hogy túléltem az egészet, és nem egy teherautó kereke alatt fejeződött be a történet. Emelkedett hangulatban fordultam be egy keskeny, íves egyirányú utcába, amikor hirtelen szembejött egy metálnarancssárga olcsó kabrió, benne egy kopasz, fuxos, ámde viszonylag mélynövésű kölökkel. Az ütközést sikerült elkerülni. Ezután megkértem, hogy talán lenne szíves visszatolatni, hogy tudjam folytatni utam, mert nem férek el rendesen mellette. Még neki állt feljebb, hogy ugyan már, hiszen csak az utca végén levő térig megy, és hogy én takarodjak az útjából.
Némi szájkaratét követően tudomására hoztam, hogy rendőr vagyok, legyen szíves okmányait átnyújtani, és nyúltam az igazolványomért. Erre gázt adott, és elhúzott - a robogóm elejét meghúzva. Ezen aztán bepöccentem, és a további történéseket az indulatom vezette. Kihívtam egy járőrt, akik észlelték a lábam sérülését. Én nem mondtam el, hogy ezt korábban szereztem, ők meg nem kérdezték. Rejtővel élve, ha kicsit később érnek oda, még esetleg el is töröm valamelyik végtagom addig. Később tanú is akadt, aki látta a menetiránnyal szemben haladó autót, a nyitott tető miatt a vezetőt is elég jól le tudta írni. Ilyen rikító buziautóból (jajj, így a felvonulások után ezt nem illene mondani) nincs túl sok, könnyű volt megtalálni a nyilvántartásban. A lökhárítóján ott volt a mocim színével egyező csík. Nagylegény barátunk kapott a nyakába egy eljárást, amiben szerepel hivatalos személy elleni emberölési kísérlet, illetve segítségnyújtás elmulasztása. Nem túl fényesek a kilátásai egyik esetben sem.
Igen, hamisan vádoltam meg bűncselekmény elkövetésével a fickót, akinek így ezért az egy konkrét szabálytalanságáért a jogszerűnél jóval súlyosabb büntetést fognak kiszabni. Ezzel bizony tényleg elég súlyos cseleményt követtem el én magam. Megérdemelte? Én úgy érzem, igen; egy magát mindenki felett állónak gondoló nagyarcú ámokfutót sikerült kivonni a forgalomból (szó szerint) egy időre, aki ezután talán néha fel fogja idézni, hogy létezik egy Kresz becenevű valami, ami rá nézve is kötelező.
Más: Ezen a blogon is visszatérő kérdés, hogy ebben az országban vajon miért nem kamerázzák a rendőrök a közveszélyes forgalmi szituációk okozóit. Ehhez csak annyi gondolatébresztő, hogy kevesen vagyunk. Ha a csíkosnadrágosok (vezérkar) a közvéleménynek fokozott ellenőrzést jelentenek be valamely témában (mint nemrég az első rendszámtáblák meglétét ellenőrzendő), ez a fokozott jelenlét jelent mondjuk húsz rendőrt, ami ugyebár legfeljebb tíz rendőrautó, vagy tíz motoros pár (tíz helyszín). Egy kétmilliós, huszonhárom kerületből álló fővárosban, "nagggyon komoly"... És ez a tíz autó is csak akkor tíz, ha "esemény" miatt nem irányítanak át valahová sürgősen. Márpedig események mindig vannak - ha nem az M0-son, akkor máshol. Vagy a napokban olvastam, hogy a Városligetből hirtelen eltűntek a turistabuszok. Na, lehet gondolkodni, hogy az ezt felügyelő rendőrök vajon milyen ellenőrzési feladat helyett ácsorognak ott egész nap, miközben ezt a munkát egy közterület-felügyelő is el tudná végezni.
Az utolsó 100 komment: