Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lassú járművek és idegbaj

2008.07.20. 07:21 :: Kisikasa

Ákos előzékeny magatartást tanúsított, mikor beengedett maga elé pár munkában megfáradt lassú járművet, de ez a cselekedete nem aratott osztatlan sikert, mert van aki nem hajlandó egy percet sem komotósabb tempóban eltölteni.

Az utóbbi időben egyre több alkalommal olvasom az oldalt. Arra gondoltam, hogy megosztom az én történetemet Önökkel:

Múlt héten hétfő délután autóztam a 10-es úton (volt 1-es) Győrből Mosonmagyaróvár irányába. Abdát elhagyva rákanyarodott  az útra jobbról egy kombájn. Körülbelül 200 méterre voltam tőle, és láttam, hogy még több társa is jön utána. Befejezhették az aratást, és indultak haza. A visszapillantó tükörben megnéztem, hogy mekkora a forgalom mögöttem, és megállapítottam, hogy alig vannak az úton. Úgy döntöttem, hogy lassítok és kiengedem a többieket is. Végülis nem sok különbség van, hogy egy kombájn vagy egy konvoj mögött halad az ember. Persze, tudom, hogy nehezebb megelőzni egy teljes sort, mint egyetlen járművet. Nem volt sürgős az utam, s ezért úgy gondoltam, hogy Abda és Öttevény közötti körülbelül másfél kilométeres távolságot lassú tempóban is el lehet viselni. S azzal, hogy kiengedem őket, segítem, hogy előbb befejezzék a munkát. Körülbelül 5 kombájn, 3-4 teherautó és egy kísérő autóból állt a csapat.

Sokan nem szeretik a lassú járműveket az utakon, mert feltartják őket. Némelyeket megelőzni is nehéz. Ez különösen igaz a széles kombájnokra.

Időközben felsorakoztak mögöttem az autók, de 6-8 nál nem voltak többen. Elindultunk Öttevény felé, komótos tempóban. Szemből néhány száz méterenként jöttek autók. Nem volt komoly forgalom. Úgy 5-600 méter megtétele után, a tükörbe pillantva látom, hogy hátulról elkezdte a sort előzni egy fekete BMW. Megelőzte a mögöttem lévő kocsisort, majd miután észlelte, hogy nem autópályán van, és a  szembejövők miatt nincs hely, bevágott elénk a sorba. Elment a szembejövő kocsi, már ugrott is ki, és az enyhe jobbos kanyarban a kombájn karaván előzésébe kezdett. Körülbelül 2 jármű mellett ment el, amikor vészfékezett, és jobbra rántotta a kormányt, hogy a balesetet elkerülje. Megtettük a maradék pár száz métert kb 20-as tempóban, és a kísérőautó az első kereszteződésnél beállt középre, hogy leállítsa a szembe-forgalmat, hogy a sor le tudjon kanyarodni jobbra. Hiába, a nagy járművekhez kell a hely.

Szépen vártuk amíg lekanyarodnak, s azt vettem észre, hogy egy utánfutós Lada Szamara megelőzve a kocsisort próbál elhúzni balról mellettünk. Aztán az utolsó pillanatban észrevette, hogy nem tud merre továbbmenni, mert a kísérő pick-up lezárja az utat, a sávunk pedig tele van a kombájnokkal. A kisérő kocsi ugyan elzárta a szemközti sávban lévő 3-4 autó útját (kb 50 másodpercre), de senki nem kiabált, nem dudáltak. Várakoztak, majd mentek tovább. Mögöttem sem dudáltak egyszer sem, hogy miért engedtem ki a kombájnokat.

Nem értem az embereket, hogy miért vállalnak ilyen veszélyeket, és miért kockáztatják feleslegesen a saját és mások életét is? Be nem látható területen több száz méteres sort előzni szinte öngyilkosság! Sportkocsival vagy sportos kocsival is felelőtlen döntés így előzni! Egyszerűen azért, mert nincs hely! Ráadásul kevesen számítanak arra, hogy ha 20-al követünk egy sort, akkor valaki bevágódik elénk, mert rosszul mérte fel az előzéshez szükséges helyet. Utánfutóval pláne nem értem, hogy miért rohan valaki ennyire a vesztébe?!
Csak remélni tudom, hogy tanulnak az esetből, és legközelebb biztonságosabban vezetnek.
 

 

111 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 12:34:09

Hát ezt is legalább két szemszögből lehet nézni.

Mondjuk kombájnra nem igaz a következő, mert az felszerelt vágóasztal nélkül is k... széles, de ezerszer látok traktort meg lovaskocsit közlekedni főúton, és többnyire van annyira értelmes a sofőr (hajtó), hogy lehetőség szerint lehúzódik. Ilyenkor egy személykocsival különösebb kockázat nélkül el lehet menni mellette egy normális szélességű főutat feltételezve (mondjuk 85-ös) még akkor is, ha szembeforgalom van.

A gond csak ott van, hogy egy - két mazsola ezt kockázatosnak minősíti, és inkább beáll vonatozni a traktor mögé, persze követési távolság nélkül és balra kihúzódva... és akkor már nem csak a traktort kell előzni.

Utána meg ő kurvaanyázik...

szivacs 2008.07.20. 12:43:46

hát én nemtom nekem nemrég volt hasonlo helyzetem. 3 kombájn ment elöttem meg egy auto. az elöttem levö szepen darabonként megelözte a kombájnokat. amikor a másodikat elözte én az elsöt, és igy tovább. a post irojanak csak annyit üzennék hogy nem mindenki tudja ám hogy a helyi mezögazdaságiak mennyit és hova mennek ezért megprobal elözni.

egy kicsit más de hasonlo tartalmu sztorim van, szinten lassu jarmü miatt. dimbesdombos kanyargos orszaguton haladtam, amikor utolertem egy konvolyt, ami egy traktor miatt alakult ki. záróvonal, a földrajzi viszonyok miatt teljesen belathatatlan szakasz, csak egyetlen vesedonor elözött lendületböl. mi többiek még élni szeretnénk igy tötymörögtünk egy ideig. aztán jött egy balra kanyarodo sáv. mivel a traktor kb husszal ment igy neki is indultak az elöttem levök az elözésnek, énis utánuk. az elsö auto visszasorol, az elöttem levö pedig ottmaradt indexelve, gyorsulva a sávban (én még nem fértem vissza). egyszercsak befékez, én majdnem benéztem a hatso ablakon és aztán derült ki, hogy ő TÉNYLEG lekanyarodik balra, és nem csak elözni akart. hát mit ne mondjak volt meglepödés:)

boldiii 2008.07.20. 12:48:02

szivacs: ki hitte volna, csak nem ezért tilos a balra kanyarodó sávon előzni? (az utolsó méterekre gondolok)

minimalist (melobol) · http://minimalist.hu 2008.07.20. 12:54:06

szivacs: akkor most ki is volt a szabalytalan? :D

LongJohnHolmes 2008.07.20. 13:06:04

postíró ezt nem jól csináltad, hogy megírtad:) Azt, hogy beengedted, azt innen nem tudjuk eldönteni.

Defenzív vezetésből nem vagy erős.

Jegyezd meg! Soha nem te vagy a leggyorsabb!

És pont akkor kell vigyázni arra, hogy valaki bevág eléd, ha 20-al mész. Ha 220-al, akkor kevesebb az esély rá.

Dzsipes 2008.07.20. 13:21:35

Azért, mert Te nem sietsz, más még siethet!

Én a kengururácsos dzsippemmel lazán betoltalak volna a kombájnok közé, aztán leshetnél! Az én időm terhére ne engedj be kombájnokat, meg ilyen hülyeségeket!

katmandu · http://katmandu 2008.07.20. 13:22:01

10 ből 7-8 Bmw-s agresszív patkány,a gengszterek,autótolvajok kedvenc tipusa...

mxplanet 2008.07.20. 13:25:41

katmandu 2008.07.20. 13:22:01
meg azoké akik szeretik a minőséget

T. Georgina 2008.07.20. 13:27:03

É egy valamit nem értek a kombájnokkal kapcsolatban.Tokaj környkén miért mindig egy irdatlan bokor mögül bukkannak elő egyedül kommandózva?Mondjuk csak megijesztettek párszor:)

kutya vacsorája 2008.07.20. 13:32:29

jó napokat. hááát, nem biztos, hogy keresztényi jócselekedett huszonhat kombájnt kiengedni... csak azért, mert az illetőnek csak 1,5 kilométert kell megtennie...??? vannak, akiknek ellenben többet, és igenis számít, mikor érnek célba (általában mindenki megy valahova - kevesen autókáznak merő élvezkedésből).
más részről akinek fussa bömöre, fussa matricára is: ott az m1-es, lehet nyomni neki ezerrel. és valóban sok a rossz tapasztalat az életveszélyes előzgetőkkel, elég csak a baleseti híreket olvasni. 4-es, 6-os főút brrr. oroszrulett. ha hüje volt a grállovag kolléga, ha nem - megítélés kérdése -, főképp a szembejövő életét kockáztatja, az, aki nincs észnél, és sztem ehhez senkinek nincsen joga, bármennyire ég is a haja.

Dezzsoke 2008.07.20. 13:34:44

Most nem azért, de a kombájn mint olyan elég széles, és mivel elhangzott hogy nem egymagába volt gondolom céges lehetett, szóval egy nagyobbacska kombájn konvojban haladva... Ha te vezeted azt a batár dögöt, ami nem egyszerű dolog de ebbe ne menjünk bele, és túrod neki mint állat, akkor megy 25-öt kresz szerint valóságba még a 27be is belecsúszik... innen lelassítani félrehúzódni okés dolog, és a padkán haladni, de ha öten mentek, akkor a padkára mind az ötöt levinni kibaszott nehéz dolog anélkül hogy a műanyag oszlopoknak ne esne bántódása, a másik meg hogy te 50méterre nem tudsz hátralátni olyan szinten hogy a széles kombájn mögött hány autó van ami ugye keskenyebb... meg el tudom képzelni azt is hogy ment egy pár ifa, bár csak kamion volt írva... és azok még egy pár métert jelentenek, szóval a kombájnos ha belefékez akkor az egész sor lelassul, megáll, akkor mindenki beidegesedik hogy mi a kurva anyámé álltunk meg... mindenki előzni akar tiszta katasztrófa, a legjobb az hogy mennek... köv távolság van, ugyanis a mg.-i gépeken a fék mint olyan csak vészhelyzetben kell... van motorfék, a traktorokon, kombájnok meg hidrohajtásosak, ergo 0-28között bármennyivel tud menni... miénk hátra még egy kicsit többet is megy :))

ntsaba 2008.07.20. 13:34:48

Az a baj, hogy aki csak 1-2 falut megy az mindig ráér, és egyszerűen fel sem fogja, hogy másnak esetleg 2-3-400 km-t kell megtennie.
Sokszor tapasztalom, hogy mennek kisebb utakon a jónépek munkába vagy munkából haza, és persze nekik mind1, hogy 10 vagy 15 perc alatt megy át a szomszédba, de én sokat megyek, és qrvára nem buli minden település között végigzakatolni 60nal. Nem azt mondom, hogy szabad gyorshajtani, meg felelőtlenül előzni, de a megengedett 90et tartsuk már, még akkor is ha 2 falut megyünk. Mert aki átmegy a fél országon annak nagy különbség ám 90 helyett végig 60-nal menni!

beluga 2008.07.20. 13:36:04

mongyuk azért a kombájnosnak is el kell jutnia a-ból bé-be,még ha ez nekünk nem is tetszik, már amikor pont mi szopjuk be, hogy mögötte megyünk.
A bmw meg fasza kocsi,de tényleg az az ember érzése , hogy zömében betyárok járnak vele.ki érti ezt?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.07.20. 13:56:37

Kötve hiszem, hogy a kombájnok olyan szorosan mentek volna, hogy nem fér be semmi közéjük...

Persze mekkora távolságot tartson a hátul haladó gép, hogy egy 120-al érkező BMW rakéta vészfékezve be tudjon esni?

Ha kielőzöl egy kombájnt, mg. vontatót, és az ő sebességéről gyorsítasz (mert ugye sort nem előzöl, tehát nekifutásból nem lehet nagy sebességet gyűjteni ld. kresz), nos ekkor ha 3.0 literes turbós benzinesnek nyomsz padlót, akkor sem lehet mondjuk 50-60 km-nél nagyobb a sebességed, mire vissza kell térned mondjuk a szembeforgalom miatt. Innen még simán be lehet állni a szokásos közbe, amit ezek a gépek tartanak.

jeep 2008.07.20. 14:05:35

Ha már a KRESZ-t idézgetjük, akkor itt egy másik idézet:
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
(...)
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Az az agyament BMW-s és az utánfutós nem ismerte a KRESZ-t. Sajnos egyre több agyatlan őrült van az utakon, akik nem csak magukat, hanem a többi közlekedőt is veszélybe sodorják. Az ilyen őrültekért nem kár, de mit szóljon az a családtag, akinek a hozzátartozóját egy ilyen őrült ölt meg frontális ütközésben?

Kicsijoe 2008.07.20. 14:09:54

De ki a franc akar a husi lenni egy kombájn-sznedvicsben? :D

Majjom 2008.07.20. 14:16:08

Mert siettek, köcsög. És a kressz előírja, hogy a lassú járműnek lehúzódással, vagy akár megállással is el kell engednie azokat, akiket feltart...
Jó lenne, ha megtanulnád a kreszt, és nem gazdálkodnál bőkezűen mások idejével. És ne gyere álszent"dehátmostfejeztékbeamunkát" dumával. Aki lassú járművet vezet, legyen arra felkészülve, hogy lassan halad.

tutti 2008.07.20. 14:21:56

aki nem akar vagy nem tud előzni (tapasztalatlanság, gyengébb autó), miért megy rá annyira az előtte lévőre, hogy oda ne lehessen besorolni? mindig ez van. meg az a tapasztalatom, hogy az emberek nem arra figyelnek vagy nem tudom, pl. már félperce nem jön semmi, mikor rájön, hogy akkor lehetne menni, kinéz, és úgy megy...
amúgy az egészről meg annyit, hogy aki nem akar zavarni más közlekedőt, mert azok a munkából fáradtan haza tudjanak menni, akkor ne is közlekedjen :) kevesebb lesz az autó, gyorsabb a forgalom :D
én pl. a buszt is kiengedem a megállóból, és ha nem jönnek szembe, akkor egyből már rá is előzök. ő is ki tud jönni, én nekem se kell lassítani. mindenki jól járt.

d0nv1ru5 2008.07.20. 14:37:06

nagy suttyóság, hogy a sietős elvárja a megértést és az előzékenységet a nemsietőstől csak azért, mert ő siet (pedig a KRESZ nem is ír ilyesmiről :D), miközben ő nulla tekintettel van a forgalom többi résztvevőjére!

mintha a sietősnek csak jogai lennének, az összes többinek meg csak kötelezettsége!

amc 2008.07.20. 14:39:49

szivacs 2008.07.20. 12:43:46
amikor utolertem egy konvolyt

Az meg mi, valami madár??

RetteNETes Lalyos 2008.07.20. 14:40:11

Lehet, hogy rosszul tudom, de mintha a vágóasztalt le kéne szerelni...

Mindegy! Azt nem értem, hogy miért nincsenek szervízutak a földeken, úgy mint pl. Ausztriában?!! Menjenek ott a traktorok, kombájnok!!!

hagyma8 2008.07.20. 14:40:58

hát szerintem ha volt kisérőkocsija a konvojnak villogóval meg mindennel akkor nem pofátlankodhatsz be a közepébe, bármennyire is sietsz. Egy rendőrkonvoj közepébe se megy be senki, meg amikor politikusokat kisérnek nagy feke limókkal, abba se mehetsz be.
És tényleg a fekete BMW-sek elég nagy százaléka, sztem kb 60-70 amennyire én tapasztaltam, ilyen vezetési stílusban vezet. És nemérdekel h jobb a kocsija sokkal, az zavar amikor egy baszomnagy dugót előznek meg lámpánál a szembe sávból és amikor elindul az eleje akkor odapofátlankodnak. Vagy ugyanez amikor kanyarodó sávban előznek és nem engedik be őket az egyenesen menőbe, akkor a mögötte levő kanyarodni próbáló sort akadályozzák, akik megszopják az ő tahóságát.

mxplanet 2008.07.20. 15:48:19

hagyma, a témához 3 sorban írtál, ahhoz is rosszul..(miféle villogós kísérőről beszélsz?)
a többségben meg irigykedsz a bmw-re:)

Pasas 2008.07.20. 15:53:39

Tutti megmondta a tuttit. Leszarom ha a birka nem mer előzni, de ne integessen ha bemegyek elé. Tartson rendes távolságot.

hagyma8 2008.07.20. 15:59:18

mxplanet:
te biztos jobban tudod hogy mit gondolok ;)
A villogós kisérő feltételezés volt, de veled ellentétben én legalább 3 sort írtam a témához ;)

gfag 2008.07.20. 16:06:16

Hát én nem tudom megérteni a post íroját mi a francért kell kiangedni egy 20-al közlekedő járművet főleg ha 5-6 van belőle! Sztem ő hozta veszélybe a többieket. Könnyebb és jobb döntés lett volna elmenni 90-el aztán mindenki happy főleg ha nincs forgalom és nyugodtan kitudnak kanyarodni a traktorok.

RedRiot 2008.07.20. 16:10:19

Akik olvasták a régebbi hozzászólásaimat, azok tudják hogy távolról sem vagyok sietős/agresszív vezető. De ha vki betessékel maga elé egy hosszú lassújármű-konvojt, just for fun, az még nekem sem tetszett volna.

Ja, és ilyen torlódásnál ha eldöntöttük, hogy nem előzünk, (mondjuk mert vadidegen helyen járunk, és kanyargós az út) akkor hagyjunk helyet magunk előtt, és ne balra húzódjunk.

mxplanet 2008.07.20. 16:19:12

hagyma, minek rizsázzak?:)

szivacs 2008.07.20. 16:28:09

"boldii 2008.07.20. 12:48:02
szivacs: ki hitte volna, csak nem ezért tilos a balra kanyarodó sávon előzni? (az utolsó méterekre gondolok)

minimalist (melobol) · minimalist.hu 2008.07.20. 12:54:06
szivacs: akkor most ki is volt a szabalytalan? :D "
hát vannak ilyen fura helyzetek. képzeld mi lett volna ha maradok kockafejü szabályos (merthát azért 20km/h-rol traktort kanyarodosavban elözni nem egy egetverö dolog) és a mögöttem levök nagy dudálás közepette száguldottak volna bele a kanyarodoba. a probléma abbol adodott hogy a kanyarodni készülö is gyorsitott, igy joggal hihettem hogy ö is elöz. ha végigtötyörögte volna azt a kb 50-60 métert valszeg leesik nekem a dolog.

G. 2008.07.20. 16:28:12

Nem értek egyet a hozzászólók többségével: az előzékenység miért bűn, és miért szálka mások szemében???
MÁS: Pont ma esett meg velem egy hasonló story: a szolnoki interspar felől kanyarodtam rá a rékasi (Thököly úti?) felüljáróra, még meg is csodáltam egy háromtengelyes Barkast (ritka látvány, még ezen a tájékon is). Lámpa zöldre, mögöttem sötétkék Ford Escort (NEM BMW, örültök?), a felüljáróról lefelé menet az előzésembe kezd (gondolom, rögtön megálmodta édesanyám foglalkozását, hogy 50-el merek menni), de arra már (a mi szemszögünkből) látható volt a Barkas indexe balra (gondolom az ő anyja is, mint az enyém...), plusz a féklámpája. Fordos barátunk csikorgó fékekkel kerülte el az alácsúszást, mire a Barkast vezető középkorú úr le is fékezett, és nézegetett hátrafelé a kisablakon, hogy mi a vihar lehet mögötte... Ezután barátunk még egy autót megelőzött a szembejövők tiltakozása ellenére, majd jobbra be a Széchenyire. Hogy hova siethet valaki ennyire egy vasárnap délelőttön? Tán akció volt a Lidlben, s nem akart lemaradni a levehető ajtós NDK konyhai csodáról? Számomra örök rejtély marad. Szép napot!

crix · http://c.wade.hu 2008.07.20. 16:32:06

Az összes idiótának aki siet: időben kell elindulni!!!
Kreszt tartsd be vagy add vissza a jogsit. Ennyi. Postírót megértem, mert a sztereoptípia ismét tökéletesen működött a tahó bmw-sre. Észnélkül kivág, vészfékezve vissza a másik elé, sortelőzve. Ezután meg jobbkanyarban előz olyat amitől nemlát. Az ilyen menjen szépen szembe tolólapos Krazzal!
Postírónak szive joga beengedni százezer lassújárművet, mert ő van ott nem a sietősök. De a kresz az úton szentírás, és a rohadt fakabátoknak nem az eüdobozt-háromszöget-pótbiztosítót kéne nézni, hanem az ilyeneket megfosztani egy-két életre a jogsijától, plusz két évre a fizetésétől. A sok kreszt be nem tartó barmot le kéne takarítani az útról. Ennyi. A kresz értünk van nem ellenünk.

miss parker 2008.07.20. 16:34:45

nana ...
a villogo kek fenyt (megkulonbozteto jelzes)....valoban elozni tilos

a villogo sargat (figyelmezteto jelzes) szabad
csak fokozott ovatossaggal kell eljarni...

B kategorianl nagyobb jarmu elott pedig KELL lenni helynek az elozesbol visszasorolashoz
lakott teren kivul...ha nem keszul eppen elozni (azaz nem indexel... )

Ha a sorban mindenki szabalyos volt akkor
akkor mindenki elott volt hely vissza terni...

HA megsem akkor valaki(k) szabalytalan(ok) volt(ak)...es nem csak az aki elozott.

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 16:36:44

Az összes idiótának aki siet: időben kell elindulni!!!

Szerinted aki hajnal négykor indul és nyolcra Jászberényben kell lennie Szombathelyről, aztán onnan Pécsre délután, az mikor induljon el előbb? :-)

És ha a tegnap is így telt el meg a holnap is így fog. Gondolom te naponta kb 12 km-t vezetsz, azok szoktak ezzel a faszsággal jönni...

miss parker 2008.07.20. 16:44:08

haaat inakbb...fél negykor
Mert az tav csak huzosan
(gyorshajtassal)lehetseges
4 ora alatt...szerintem.

mxplanet 2008.07.20. 16:45:37

"időben el kell indulni"
whehehhe

asdf 2008.07.20. 17:10:42

A kombájnos sztorizhoz hozzászólva, tényleg komoly gondot okozhatnak. És ehhez abszolut nem kell gyorsan hajtani. A multkoriban, pestről jöttem hazafelé jászberény felé, és kb. másfél órát késett a busz, mert úgy rákoskeresztúrtól kezdve sülysápig állt a kocsisor. És hogy miért? Nos mert 3 v 4 traktor konvojban közlekedett és ugyebár sülysáp és mende környékén a kanyargós út miatt egyébként is nehéz előzni, igy viszont szinte lehetetlen volt. Ez miatt pedig kb. 15-20 km-eres kocsisor alakult ki a főutvonalon mögöttük.

És mostanában (biztos épp ilyen mezőgazdasági időszak van) egyre többször futok bele főuton közlekedő kombájn/traktor stb jármüvekbe amiket megelőzni sok esetben csak kilométerekkel később lehet.
Hogy mi lenne a jó megoldás azt nem tudom, de igy sem valami szerencsés. TAlán tényelg kellene mindenhol valamiféle szervizút a földeken mint ahogy valaki irta hogy ausztriában van.

miss parker 2008.07.20. 17:26:22

A normalisabbjai idonkent felre allnak es elengdeik a felgault sort...

Mondjuk ez a KRESZ eloirasa is szamukra.

Ilyenkor erdemes (ha van) a navin megnezni
van-e mas kerulo ut a kornyeken...altalaban van, kis tobblet ut aran.

The good boy 2008.07.20. 17:28:58

RetteNETes Lalyos 2008.07.20. 14:40:11
"Lehet, hogy rosszul tudom, de mintha a vágóasztalt le kéne szerelni..."
Vállalkozó ismerősöm, pár év óta a nyári betevőt kombájnozással keresi (nem is rosszul), a közlekedési hatóságtól kapott engedély alapján nem kell (!) leszerelnie a 4,5 méter szálességű (!!!) vágóasztalt, és még az 1-2 és 3 számjegyű főútra is kiadták neki az engedélyt (persze felvezető és záróautóval). Lehet számolni, hogy a jó kis széles magyar utakon menni marad, még akkor is, ha a padkára lehúzódik...

A poszthoz:
A posztolóval annyiban nem értek egyet, hogy gyér forgalomnál miért kell egymás után pakolni a lassú járművekel, amikor a leirás szerint bőven tudtak volna közlekedni.
Viszont több hozzászólóval sem tudok egyetérteni, akik szerint az a jó, ahogy a bömös közlekedett (beláthatatlan kanyarban sort elözni), mert hogy ő biztos hosszútávon vezet.
Én is sokszor megyek hosszútávon, de valahogy nem az az érdekem, hogy a pl. 5 órás út 4'58" alatt legyen meg, hanem hogy odaérjek. Főleg nem mártírkodok, amikor a lábamba (meg a szememben, fejemben) van már pár óra közlekedés.
Aki meg fentebb azt irta, hogy sietnie kell, hogy jászberénybe érjen 8-ra szombathelyről, annak azt üzenem, hogy akkor induljon el korábban, mert valószinüleg más is haza akar érni, nem pedig az ő száguldozásának az áldozata kiván lenni.

cso zsi 2008.07.20. 17:30:00

" közlekedési bűnöző 2008.07.20. 16:36:44 "
Azért itt felmerül, hogy ezt miért kell naponta-kétnaponta kocsival megtenni.
Tudom, hogy nem mindenkinek futja helikopterre, de el kéne gondolkozni rajta, ha ez ennyire fontos a cégnek.

qwer 2008.07.20. 17:31:35

Casillas86

Te faszkalap!

"két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."

Én már ott vagyok, akkor hova a faszba sorol be he.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 17:31:52

A balesetmentes közlekedés záloga: Előzz meg mindenkit, akit utolérsz.
Ha sort érsz utol, előzd meg a sort, ha kell egyesével. :o

Amúgy nem igazán értem, hogy mi volt itt a fennforgás!
Szuttyog valaki az úton, mert nem meri megelőzni a kombájnt, aztán jön a szuttyogónak valami kollégája, akkor már ketten szuttyognak, aztán hárman, aztán jön valaki, aki megelőzi a sort.
BMW-vel.
Ha én megyek arra, akkor ugyanez lett volna a szitu Lancia-val, vagy UAZ-zal (mellesleg UAZ-zal előzni élmény! Ritkán adatik meg az életben)

deneware 2008.07.20. 17:33:03

Miért miért... Mert parasztok. Hasonló sztorim volt nekem is pénteken, az útfestők épp a mi sávunkban lévő "zebrafelet" festették, kibójázva ahogy kell. Persze megálltunk, hisz nekünk volt lezárva az út. Mindaddig álltunk, amíg a szembeforgalomban oda nem ért egy udvarias autós, aki megállt jóval a zebra előtt, és villantott hogy akkor kerüljük ki a bójákat, és elenged minket. Már dugom az egyet, épp gurulok, kormány balra, amikor az udvarias úriember mögül bőgázzal kivág két síkparaszt bunkó, hogy nehogymá kábé 30 másodpercet várni kelljen. Nemsokon múlott a frontális csatt...

Johndeere 2008.07.20. 17:48:52

Dzsipes!

Mindig van nagyobb pl.: én és a johndeerem és én a te fajtádat paszíroznám az aszfaltba, de azért nincs harag ugye, a kengururácsod meg kalap kutyasz*r az 1 tonnás tömör vas orrsúlyomhoz képest.

RetteNETes Lalyos!

Nem tévedsz igazad van akkor nem kell ha kicsi (vagy összecsukható flexi asztal) gépről van szó de ez ritka, amelyik kombályos asztallal jár az nem tartja be az előírásokat.

A földes útak 1 részét az önkormányzatok vagy az állam nem tarja rendben több évtizede a legtöbbet benőték a fák stb.. a lényeg hogy járhatatlanok, sok helyen eleve nincs is sojnos ez a szomorú helyzet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 17:55:36

Johndeere

Én a telkem körül karban tudom tartani az utat, pedig ritkán járok arra.
A vízelvezető árkot is ki tudom pucolni, tudom nyírni a füvet a földecském útja mellett, és nem nyő ki a fa, meg nem növi be a bokor az utat.
Pedig csak Zetorom van, nem is Johndeer-em. :o

fehérfarkas 2008.07.20. 17:56:00

casilla86-nak:
a bmw-sekkel kapcsolatos sztereótipiák sajnos többségükben igazak
nézd én láttam münchenben is közlekedni bmw-seket és itt kies kishazánkban is
ég és föld a kettőközötti különbség!
miért?
mert münchenben nem hiszi azt a béemvés, hogy neki meg kellene mutatnia, hogy ő az úttest királya a többi pedig lúzer
igaz,münchenben 2 ok miatt is nehéz lenne ez:
1. ott a bömös egy porsche-hoz képest (amiből ott szintén rengeteg van) nem egy nagy vasz iszt dasz, hanem egy mezei átlagos autó :)
2. egy ilyen száguldunk ezerrel, hogy a többi kocsist alázzuk után a jogsi repül, és hiába a sok lóvé, arrafelé a rendőrt nem lehet pár tízezer forintnak megfelelő összeggel lefizetni - sőt, egy ilyen kísérlet után hivatalos személy vesztegetése miatt még a dutyit is megcsodálhatja belülről

persze ismerek olyan magyar béemvést is, aki tud normálisan is vezetni - de az illető bejárta egész nyugat európát és onnan ragadt rá a kultárált vezetés :)

Johndeere 2008.07.20. 18:06:51

Kolbászoszsömle!

Mekkora a telked ha nem vagyok indiszkét?

Csináltam 1szer erdei út tisztítást és 1 hét alatt alig 1.5 km lett meg úgy hogy hárman dolgozunk. A legtöbb gazdának se ideje, se ereje se pénze nincs erre, ami az állam vagy az önkormányzatok feladata lenne egyébbként.

fehérfarkas 2008.07.20. 18:06:56

"Hát engem meg nagyon idegesítenek az ilyen köcsögök, akik, mert nem sietnek, kiengednek egy rakat ilyen kombájnt maguk elé. És közben meg engem szopatnak vele, mert lehet, hogy én meg sietnék. Te magad mondtad, hogy nem volt nagy forgalom. Akkor meg minek engeded ki? Picsábamán."

mert fönt írta, hogy kb 1,5km útszakaszról volt szó - ez max pár perc többlet, ha ez annyira sok idő valakinek, akkor annak már úgyis mindegy
mi az ami annyira sűrgős, hogy az a pár perc is ennyire számít?
pl: súlyos balesethez kell odaérni időben? - erre van a mentő/rendőrség/tűzoltók, akik megkülönböztető jelzéssel utat tudnak csinálni maguknak + van valamennyi szakmai képesítésük, hogy balesetnélmit is kell csinálni a helyszínen
most kaptad a hírt, hogy a feleségnek most folyt el a magzatvize és a szüléshez oda akarsz érni? - ez elfogadható indok, csak éppenséggel biológiai okok miatt 9 hónapnál gyakrabban megismételve kicsit sántítani fog a történet :)
fontos tárgyalás? - időben kell elindulni és megtervezni az utat, számítva arra, hogy pár perc késés bármiből összejöhet, ha meg baleset van útközben akkor a késés úgyis több lesz pár percnél (és a mai mobiltelefonos világban ilyenkor oda lehet csörögni, hogy késni fogsz mert útközben vagy, csak baleset miatt állsz a dugóban - és egy normális üzleti partner ezt meg is érti)
stb

szóval nagyon kevés olyan ok van, ami pár perc többletidő miatt bárkinek is kárt tudna okozni - és itt pár percről volt szó és nem pedig félórás, egyórás forgalomfenntartásról

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 18:14:36

Johndeere

Nem nagy. Zetornyi. (cca 30 HA)

Amúgy meg lehet, hogy önkormányzati feladat karbantartani a földutakat, de évi két kaszálással nem nőnek ám fák, az meg nem tart annyira nagyon sokáig.
Persze, ha már tizenötéve nem méltóztatott arrajárni senki, és kinőtt a gyalogakác, meg a bodza, akkor szopás van, mert az tényleg sokáig tart.
Ellenben másfél hónapig lehet fűteni belőle. :o

fehérfarkas 2008.07.20. 18:16:52

"A húsz a ritka nagy kibaszás kategória azon polgártársak számára,akiknek AUTÓ-és itt most akár BMW-ről beszélhetünk-van a segge alatt.Nekem eddig csak olyan kocsijaim voltak,ami kettesben hússzal igencsak alapjáraton megy,de inkább ledadog.

Én se lennék fene boldog,ha egy iylen hülye Tamásbátyja miatt,aki beenged egy egész aratóbrigádot egyesben köszörülhetnék kilométereken át..."

igazad van, én sem lennék boldog ilyen esetben, de...

...de ha tudom hogy az utam 2x1 sávos vidéki úton fog vezetni, akkor időben elindulok, mert tudom, hogy számos lassú járművel fogok találkozni, és nem mindig van lehetőség megelőzni őket (pl. szerpentines szakasz kapaszkodósáv nélkül; sűrű szembeforgalom; rázós rossz minőségű út, ahol a futómű érdekében inkább én is lassabban megyek; stb)
én még azt tanultam, hogy mielőtt elindulok, az útvonalat meg kell terveznem - a gyakran járt útakon persze márrutinból hajtok, de azért mert tudom mire számíthatok (extrém eset persze bármikor bejöhet - de akkor tudom mire fogni a késésemet) :)

mxplanet 2008.07.20. 18:18:45

kolbász,te mo-n élsz?

szivacs 2008.07.20. 18:23:47

"mert fönt írta, hogy kb 1,5km útszakaszról volt szó"
képzeld el hogy elindulsz záhonybol szombathelyre és veszprém után nemsokkal találkozol egy kombájnbandával. melyik ujjadbol szopod ki hogy azok majd par perc mulva lekanyarodnak majd? néha olvasd el a hozzaszolasokat is mert ez mar le lett irva.

Johndeere 2008.07.20. 18:27:42

Kolbászoszsömle!

Nincs kaszám(sorry de ha nincs, nincs), de felénk amelyik út használva van ott nem nő fű.
A földeim körűl és az oda vezető útat szoktam tárcsázni(akárcsak a többiek) viszont vannak olyan utak amiket már akkor felvert az akác amikor még nem az enyém volt (TSZ időkben), és erre se időm sem pénzem mint mondtam, ennyi erővel a városiak kátyúzzák maguk az utat, mert ugyis ök használják? Szerintem ez nem normális hozzáálás.

fehérfarkas 2008.07.20. 18:28:06

". Nem azt mondom, hogy szabad gyorshajtani, meg felelőtlenül előzni, de a megengedett 90et tartsuk már, még akkor is ha 2 falut megyünk. Mert aki átmegy a fél országon annak nagy különbség ám 90 helyett végig 60-nal menni!"

teljesen igazad van!, én sem szeretem a cammogókat, és a vidéki autósok tényleg tudnak igencsak idegesítő módon vezetni, de...

...de a post írója TUDTA, hogy max 1,5km távolságról van szó, ami max pár perc időtöbblet (és ezért cselekedett így), ami 200-400km autókázásnál ez nem tényező

Johndeere 2008.07.20. 18:34:13

Aki 400 km-et megy naponta használjon atópáját ott nincs lassújármű. A főutakon is csak kampányidőszakban.

fehérfarkas 2008.07.20. 18:38:26

"Mert siettek, köcsög. És a kressz előírja, hogy a lassú járműnek lehúzódással, vagy akár megállással is el kell engednie azokat, akiket feltart...
Jó lenne, ha megtanulnád a kreszt, és nem gazdálkodnál bőkezűen mások idejével. És ne gyere álszent"dehátmostfejeztékbeamunkát" dumával. Aki lassú járművet vezet, legyen arra felkészülve, hogy lassan halad."

most nem a posztíró szemszögéből, hanem a kombájnosébólközelítem meg a dolgot:
azért tartsd be a kreszt, mert a szaros bémevédből (akármilyen drága és full extrás meg sok légzsákos) pór se lesz, ha a kombájnnal ütközik, míg a kombájnosnak meg kutya baja :)
ráadásul egy ekkora bazi nagy kombájn sajnos nem tud hova lehúzodni a vidéki 2x1 sávos utakon, max az árokba, de onnan viszont a súlya miatt még darus kocsival is nehéz kihúzni

én sem szeretem, amikor pont elém jön ki akár 1db kombájn is, de ha emiatt kések el valahonnan, akkor már eleve megette a fene az egészet és valahol én qrtam el azzal, hogy nem indultam el időben
nem véletlenül írtam azt, hogy ha tudom, hogy vidéki 2x1 sávos uton vezet az utam, akkor előre tervezek és időben elindulok (bár néha még autópályán is érnek meglepetések: pl baleset vagy útfelújítás miatt sávlezárás és elterelés)
ha meg több száz km-t kell levezetnem valahova és tényleg időre kell mennem, akkor előtte az útinformot is felhívom, hogy nincs-e valami lezárás, forgalomkorlátozás, baleset az adott útvonalon

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 18:49:03

"Aki 400 km-et megy naponta használjon atópáját ott nincs lassújármű. A főutakon is csak kampányidőszakban."

Mutasd meg , hogy Sopron és Pécs között hol menjek autópályán és nem látsz többet a főúton, bazzeg!

fehérfarkas 2008.07.20. 18:51:13

"Nem értek egyet a hozzászólók többségével: az előzékenység miért bűn, és miért szálka mások szemében???"

ha irónikus akarnék lenni, akkor nálunk azért ennyire sietős mindenkinek (főleg a béemvéseknek és bazi nagy terepjárósoknak), hogy minél jobban és gyorsabban növelhessék kis hazánk gdp-jét, azzal, hogy időben beérnek a melóhelyükre - míg münchenben már erre nincs szükségük, mert ott magasabb a gdp :)))

de komolyra fordítva a szót, münchenben van autóskultúra míg nálunk nincs
(igaz münchenben egy béemvé olyan mint nálunk egy skoda, vagyis azzal ott felvágni nagyon nem lehet)
sőt, mivel münchenben még a ferraris is betarja a megengedett sebességet, így az ember nem is értzi azt, hogy rohannia kellene és gyorshajtással áthágnia az ottani kreszt :)
az európa - mi meg a balkán :(

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 18:53:57

Európa ez is.... menj el egyszer Boszniába, aztán majd megtudod, mi a Balkán.

Kezdem unni, hogy itt mindenkinél minden kivágja minden a biztosítékot, amit nem ő csinál....

Johndeere 2008.07.20. 18:58:59

Közlekedési bűnöző!

Ahol van pálya -értelemszerűen- arra vonatkozik a megállapításom.

fehérfarkas 2008.07.20. 19:00:51

"Az összes idiótának aki siet: időben kell elindulni!!!
Szerinted aki hajnal négykor indul és nyolcra Jászberényben kell lennie Szombathelyről, aztán onnan Pécsre délután, az mikor induljon el előbb? :-)
És ha a tegnap is így telt el meg a holnap is így fog. Gondolom te naponta kb 12 km-t vezetsz, azok szoktak ezzel a faszsággal jönni..."


megértem a problémádat és át is érzem, ha először vagy ritkán csinálod ezt az útvonalat, akkor a bosszankodásod is jogos, mert ezt a térképekről sajnos nem lehet kiolvasni, viszont ha napi rendszerességgel, akkor rutinból kéne tudnod hol melyik szakaszon mire számíthatsz :)
engem egyéábként a kombájnál jobban idegesítenek a személygépkocsisok, akik nem tudnak rendesen vezetni (gyorsan mennek ahol lassan kell, de cammognak ahol lehetne gyorsan is; előtted cammog, de amikor előzöd akkor begyorsít ő is, visszapillantótükör használata nélkül vezetve hirtelen befékez/kivág/kanyarodik, stb)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 19:47:18

Johndeere 2008.07.20. 18:27:42

Jah, ebben is van némi igazság.
Én örököltem a földet, nem használom, de kikötöttem a bérlőnek, hogy az utakat rendbe kell tartani.
Amikor meg nem volt bérlőm, én kaszáltam (nekem van kaszám, bérkaszálok, ha gondolod... :P)

Tamas 2008.07.20. 19:59:34

Azert nem artana senkinek sem elfelejtenie par dolgot:
Lassu jarmunek is ugyanolyan joga van hasznalni az utat, mint barmelyik mas jarmunek (eltekintve esetleges korlatozasoktol).
Ha nem igy lenne,ebben az esetben 3-4 honap mulva szepen atterhetnenk a kolajszarmazekok megemesztesere.
Ha nem a post iroja engedi ki oket, akkor a mogotte jovo, akkor most o lenne a kocsog, ugye?
A kresz alapja a kolcsonos elozekenyseg, jogot senkinek sem biztosit.
Azoknak a pocsoknek pedig, akik bevallalnak olyan dolgokat, melyek nem 100% biztonsagosak, veszelyeztetve masokat, levagnam a labat, aztan versenyezzen kerekes szekkel.
Nagyon egyszeru, aki ezeket nem tudja megerteni, adja le a jogositvanyat.
Es tevedes ne essek, nem egy alulmotorizalt, durcas hozzaszolo vagyok. Sot, eppen BMW van, nem is kicsi motorral. Ha eppen ramjon, nyomom neki, de csak ha ezzel mast nem zavarok. Ennyi.
Meg egy dolog, ha messze mesz, akkor ne 120 km/h oras atlaggal kalkulalj, hanem 40-50-el, mert igy a realis, meghat a szabalyos.
Tamas

boldiii 2008.07.20. 20:14:09

De komolyan, az utolsó 25 komment fele a kombájn jogáról beszél.
Az előtte levő posztok sosem vitatták, hogy a kombájn ne menjen, sőt, egy olyan megjegyzés sem volt, hogy rakjanak bele sugárhatjóművet.

A többség azt mondta, azt kéri, hogy a kombájnok egymás mögött hagyjanak távolságot.

Aki pedig a kombájnokat követi, az előzze meg őket, ha lassan mennek.

Ha nem akarja megelőzni, mert pl. tudja, hogy 1 km múlva lekanyarodnak, akkor pedig hagyjon elég helyet maga előtt azoknak, akik előzni akarnának.
Sosem értettem, ha 20-szal ha 90-nel, ha 210-zel megy valaki, mi a fenéért nem tart tisztes távolságot a maga előtt menőtől. Vagy lassítson, vagy gyorsítson, de miért jó neki a másik nyakán vezetni.
Hasonlóképpen naponta látom az autópályán, hogy valaki 110-zel előzi a 100-zal menő kamionsort. Nem gond, joga van hozzá. De amint visszamegy a jobbsávba, hirtelen felgyorsít és süvít 140-nel. Akkor meg miért tartotta föl előtte a belső sávban a forgalmat? Félt a kamionok mellett, vagy mi?


Plusz, háromszor elmondták, senki nem tudja kitalálni azt előre, hogy 1 km múlva le fognak kanyarodni, tehát ezt ne kérjétek számon.

Egyébként még az sem zavar, hogy kiengedi a kombájnokat, kivéve, ha maga mögött van két autó de utána üres az út. Hisz ez esetben: minek? senkinek nem lesz tőle jobb. Még a kombájnos is ott fog állni másodpercekig, hogy mi a fenéért engedik ki, és ezzel még lassabb lesz az egész.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 20:14:50

Tényleg nem értem mire itt a lihegés...
Aki hússzal megy az úton, azt meg szokták előzni.
Trabanttal is, meg kispolszkival is.
Mellesleg bömössel is.

Zoli 2008.07.20. 20:22:26

Azt hiszem a kombájnosokon kívül szinte minden főszereplő elmeorvosi kivizsgálásra szorul, különös tekintettel a posztíróra:
- miért engedi ki a szerző a kombájnt, ha alig néhány autó közlekedik? Néhány másodperc múlva lazán kifordulhattak volna a tök üres útra
- ha már kiengedte, miért nem előzi meg őket egyenként, biztonságban? Miért kényszeríti azt a néhány mögötte jövő, tán sok száz kilométeres úton megfáradt autóst, hogy egy szerencsétlennel többet kelljen leküzdeniük, mivel neki esze ágában sincs előzni?
- a BMW-s és a Ladás is orvosi esetek, miért nem előznek egyenként, biztonságosan, akkor kormányrángatásra sem lenne szükség

Orvosi diploma nélkül is megállapítható, hogy a posztírónak sem éppen a lábával van a baj: galibát okoz, s még ő áll az erdő felől... Szerintem mindannyian hagyjanak fel a vezetéssel, ott a MÁV, a BKV, a gyaloglás sem megvetendő.

boldiii 2008.07.20. 20:24:12

"a BMW-s és a Ladás is orvosi esetek, miért nem előznek egyenként, biztonságosan, akkor kormányrángatásra sem lenne szükség"

Erre az egyre a poszt sugall valamit: Azt, hogy nem LEHETETT egyesével előzni, mert senki nem hagyott maga előtt helyet. Na és pont ez az, amire mindenki berágott.

ntsaba 2008.07.20. 20:28:10

"fehérfarkas 2008.07.20. 18:28:06"

Nézd, értem, hogy a posztíró tudta.
Csakhogy pl. a mögötte jövöknek honnan kellett volna tudni. Meg azt is értem, hogy neki 1,5 km-e volt, és ráért. Viszont, ha a bmw egy kocsisort megtudott előzni, akkor Ő egy mg-i gépet miért nem volt képes?! Ha mindenki szépen elkezdené előzni egyesével a gépeket, akkor szépen biztonságosan túljut rajtuk az összes feltorlódott. De neeem. Ő ráér, meg a mögötte jövö 7-8 ember is. És hopp kocsisor van. Ami pedig mindig zárt, legalábbis tapasztalatom szerint. Mindig mindenki a másik seggébe megy, mert ugye 30nál nem kell nagy követési táv. És persze vagy nem akarnak vagy nem mernek előzni, ellenben, ha vki elkezdi, akár egyesével, előzni a sort, akkor mindenki háborog. Ezen is el kellene gondolkodni...
Ja, és ezt mondjuk minden 3. falu között...
Autópálya meg nálam nem működik, mert pl. Szolnok-Pécs vagy Szolnok-Fehérgyarmat, stb.
Mellesleg nem szoktam 200al elszáguldozni, de bizony egyesével elkezdem mindig legyűrni a sort, és igenis behúzom a másik elé a kocsit. Nekem sem egy rakétám van. Szóval, ha én tudok előzni, akkor általában a másik is tudna. Szóval ha vkinek nincs kedve/akarata előzni, akkor igenis segítse a másikat megfelelő köv. táv.-al és ne hőbörögjön, ha a másik megelőzi.

DEGEC 2008.07.20. 20:47:13

idézném a söförök cimű showból a asszem JOE-t, "mama, jegyezd meg, buszt sosem engedünk ki", én kiegészítem azzal hogy kombájnt se.

Zoli 2008.07.20. 20:54:31

"Erre az egyre a poszt sugall valamit: Azt, hogy nem LEHETETT egyesével előzni, mert senki nem hagyott maga előtt helyet"

Valóban:
"Aztán az utolsó pillanatban észrevette, hogy nem tud merre továbbmenni, mert a kísérő pick-up lezárja az utat, a sávunk pedig tele van a kombájnokkal"

Tehát a kombájnosokkal is gond volt. Komolyan olyan ez a sztori, mint egy Todd Solondz-film: egyetlen szereplő sem normális... Bemutatja a balesetek jó részét közvetve vagy közvetetten okozó két típust: az "én-aztán-ráérek előzz-meg-ha-sietsz- de-úgyis-én-vagyok- az-okos-te meg-a- barom" maflát és a "hú-de-profi-sofőr-vagyok-ide-még-beférek" vitézt. Szánalmas.

közlekedési bűnöző 2008.07.20. 21:29:21

fehérfarkas:

"megértem a problémádat és át is érzem, ha először vagy ritkán csinálod ezt az útvonalat, akkor a bosszankodásod is jogos, mert ezt a térképekről sajnos nem lehet kiolvasni, viszont ha napi rendszerességgel, akkor rutinból kéne tudnod hol melyik szakaszon mire számíthatsz :)"

Ez csak egy példa volt. Keresztül-kasul járom az országot, van amikor egy útvonalat három hónap kihagyás után járok újra végig... szóval a helyi szokásokból rutint nem tudok kialakítani.

kranführer 2008.07.20. 22:07:09

A lényeg hogy a sok sietős faszkalap nem bír ki egy percet sem, pedig tudják hogy mindenkinek -még a kombájnoknak is- közlekedniük kell. a béemvés barmot szívesen láttam volna egy vágóasztalon három darabban kilógó nyelvvel. Aki meg neki vagy a szamarás szamárnak ad igazat az egoista barom, miattuk nem adok vért.
Hasonló sztori 33-as út S merci nem bírja ki a kombájn mögött azt a 30 métert két búzatábla között. Neccesen megelőzi, két kipufogóból dől a füst ahogy 60-as szakaszon 130-140 körüli sebességre gyorsít. Pár km múlva vörös arccal egyezkedik a rend éber őreivel...

Perillustris 2008.07.20. 22:15:07

"mama, jegyezd meg, buszt sosem engedünk ki"

Van párja is: Mama, nézz rám! Láttál már ekkora tahót? Te neveltél.

Tibi 2008.07.20. 22:18:26

ha kb 6-8 auto volt mogotted, akkor inkabb hagytad volna a kombajnokat varni 20 mp-et es mindenki mehetett volna a dolgara bekeben...

Norx 2008.07.20. 22:24:32

Megoldás az lenne, hogy a tirpőák paraszt traktoros g/cik 2 km-enként lehúzódjanak a halál faszára, és hagyják elhaladni az autósokat.
Na de hát a parasztokat nem feltétlenül az eszükért tartjuk...

cso zsi 2008.07.20. 22:29:37

" DEGEC 2008.07.20. 20:47:13 "
Bár a buszra még kötelezettségünk is van, ha megállóból indul....

B.GY. 2008.07.20. 22:39:29

Régen nem volt kombájn.Nagyapám kaszával aratott,és nem torlódtak fel mögötte.Max.egy-két fej hullott le,ha nem húzta be a kaszát:)Aki siet meg előzzön jobbról.

Szendwich 2008.07.20. 22:45:09

Norx 2008.07.20. 22:24:32
Megoldás az lenne, hogy a tirpőák paraszt traktoros g/cik 2 km-enként lehúzódjanak a halál faszára, és hagyják elhaladni az autósokat.
Na de hát a parasztokat nem feltétlenül az eszükért tartjuk... "

Az ilyeneket AUTÓSOKAT behajtanám a szántóföldre az AUTÓJUKKAL!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 22:48:07

Szendwich 2008.07.20. 22:45:09

Az mondjuk _tényleg_ nem fájna, ha időnként elengedné a kocsisort a traki...

fzs0933 2008.07.20. 22:53:25

Mai kombájnos kaland. Csákvártól nem messze, Vértes lejtőin, ahol elég kanyargós az út, szép nagy, sárga kombájn. Második autó voltam. Első autó nem akart menni. Úgy döntöttem én sem, lévén egész család (1 hónapos, 2 és fél éves gyerek, feleség) szállítva. Megjelenik mögöttem egy régi-régi Vectra (ezelőtt pár héttel ugyanígy viselkedett kombájn nélkül). A kanyarok beláthatatlanok voltak. A Vectrás sorosan mögém áll, és dudál, villog, hogy ugyan menjek már valamerre. Családom testi épségét nem kockáztatva nem kezdek előzésbe. Az első adandó alkalommal, amikor már épp jelezni akartam az előzési szándékomat, index nélkül kipattan mögülem és veszett dudálással megelőzi a két személyautót és a munkagépet. Csak azért, hogy a legelső lehajtónál bekanyarodhasson...
Történetem ennyi. Kombájnokról: kicsikét hiányozna az a kenyér, aminek elkészítéséhez nagyban hozzájárulnak ezek a lassú járművek...
Fejes Zsolt

fzs0933 2008.07.20. 22:54:26

Mai kombájnos kaland. Csákvártól nem messze, Vértes lejtőin, ahol elég kanyargós az út, szép nagy, sárga kombájn. Második autó voltam. Első autó nem akart menni. Úgy döntöttem én sem, lévén egész család (1 hónapos, 2 és fél éves gyerek, feleség) szállítva. Megjelenik mögöttem egy régi-régi Vectra (ezelőtt pár héttel ugyanígy viselkedett kombájn nélkül). A kanyarok beláthatatlanok voltak. A Vectrás sorosan mögém áll, és dudál, villog, hogy ugyan menjek már valamerre. Családom testi épségét nem kockáztatva nem kezdek előzésbe. Az első adandó alkalommal, amikor már épp jelezni akartam az előzési szándékomat, index nélkül kipattan mögülem és veszett dudálással megelőzi a két személyautót és a munkagépet. Csak azért, hogy a legelső lehajtónál bekanyarodhasson...
Történetem ennyi. Kombájnokról: kicsikét hiányozna az a kenyér, aminek elkészítéséhez nagyban hozzájárulnak ezek a lassú járművek...
Fejes Zsolt

Szendwich 2008.07.20. 23:01:39

kolbászoszsömle 2008.07.20. 22:48:07
Igazad van. Tenyleg nem fajna. Viszont aki nem becsuli a masikat az ne varjon megertesre...

Perillustris 2008.07.20. 23:53:03

Itt egy fasza gyerek, aki egy családot tett tönkre 1 másodperc alatt:

www.langlovagok.hu/html/galeria/2264.shtml

Várom a rokonait, hogy megvédjék, hiszen ő sosem vezetett felelőtlenül, csak hát éppen most kellett rohannia valahová.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.21. 04:21:05

Gondolom azért előznek, mert onnan hátulról nem vágják, hogy nem 30 km-re, csak 2-re mennek. És valahoáv talán haza akar érni. Úgy, mint a kombájnosok. Ragozni nem szükséges, én is előztem volna, ha később érek oda, mert hát a farkamból szíjjam ki, mikor kerültek oda és hová mennek? :D

Ferinek-nem 2008.07.21. 11:04:44

mocsoda faszság ez az egész

So66 2008.07.21. 11:08:44

En azt nem ertem hogy a sok seggfej (bocs ha nem vagy az ne vedd magadra - de akkor ne is viselkedj ugy!) miert hiszi azt hogy az ut csak es kizarolag az ove? Akarsz kenyeret enni? Akkor engedd be a kombajnt is b+! Nem azert megy lassan mert ehhez van kedve hanem mert gyorsabban nem tud, es nem azert megy arra mert az utat is le akarja aratni, hanem mert arra van dolga - epp annyi joga van ott kozlekedni mint neked!
Aki pedig belathatatlan utszakaszon eloz, az kimeriti a kozuti veszelyeztetes tenyallasat (erre bizonyitek a veszfekezes is). Tok mindegy hogy sietett-e, ez nem mentseg semmire! Nincs olyan KRESZ szabaly hogy ha sietsz, balesetveszelyt idezhetsz elo! Komolyan mondom minden autoba kamerat kellene szerelni, es az ilyen kozutra nem valo seggfejeket minden alkalommal videos bizonyitekkal felnyomni amig el nem fogy a pontjuk a jogsijukbol!

pakesz 2008.07.21. 16:47:06

na azert a blog iro azt csak hiszi, hogy mindenki tudja azt hogy csak 2 km -re mereszkednek fel...

mi van ha valaki tudatlan, es azt hiszi van meg 10 kilcsi ???

crix · http://c.wade.hu 2008.07.21. 20:41:01

Aki siet nézegesse gyakran a langlovagok.hu oldalát. Ennyi. Ha mindenki betartaná a szabályokat minimális lenne a balesetek száma. Ennyi. Law and order. Aki balesetet okoz ne vezessen többé. Aki úton veszélyeztet ne vezessen, mert felelőtlen. Járjon busszal, mert képtelen felnőtt módra viselkedni.

Sanya 2008.07.21. 22:44:21

kedves posztíró!

ilyen idióta, mint te, csak egy skodás lehet. fogadjunk, hogy fabiával jársz!

még hogy kiengedni a kombájnsort!!! muhahha! mi vagy te, csiga?

az, hogy vki siet, számodra valószínúleg elképzelhetetlen. bizonyára egy kiló kenyér megvásárlását is hetekkel előtte megtervezed, s 2 nappal korábban elindulsz, hátha beengedhetsz magad elé néhány traktort...

nem az udvariasság ellen szólok, de számomra elképzelhetetlen, hogy egy kilométert 20-szal teszek meg, mert k...ra ráérek. inkább odaérek hamarabb, majd iszok egy kávét.

az utánfutós ladás pedig nem tudhatta, h nemsokára lekanyarodnak a parasztok.

közlekedési bűnöző 2008.07.21. 22:46:10

crix:

"Aki balesetet okoz ne vezessen többé. Aki úton veszélyeztet ne vezessen, mert felelőtlen. "

A fenti mondat alapján azt gondolom, hogy tökéletes Gestapo-munkatárs lennél.

ui: kívácsi vagyok, vajh magaddal szemben is ilyen keményen járnál-e el, ha netán te okoznál balesetet? Amire lássuk be, azért van esély, mivel ha jól sejtem te is emberből vagy...

B.GY. 2008.07.21. 23:10:48

Járjon mindenki kombájnal,akkor nem kell egymást előzni.Jó magasról lehetne gyönyörködni a táj szépségében.

Perillustris 2008.07.21. 23:24:46

Azért ennek lehetnének fokozatai: aki pl. bizonyítottan gyorshajtás vagy egyéb szándékos gondatlanság miatt okoz (súlyos) balesetet, annak akár jogos lehetne az örökös jogosítvány-bevonás is.

Enyhébb esetekben a pénzbírság mellett a kötelező vezetéstechnikai gyakorlatban, és az általánosnál szigorúbb újravizsgáztatásban látom a megoldást.

jeep 2008.07.23. 12:33:33

Vannak még szűkagyúak, akik a postírót kiáltják ki bűnbaknak azért, mert beengedte maga elé a kombájnokat.
Tegyük fel, hogy nem engedi be maga elé a kombájnokat, hanem elhúz előttük. A kombájnok utána fejlődnek fel az úton, a faszkalap BMW-s és utánfutós ugyanúgy utoléri a kombájnokat és a mögöttük feltorlódott autósort. A köcsög sietők pedig ugyanúgy veszélyeztetik a többi közlekedőt.
Messze vagyunk még Európától.

Norbi_5gen 2008.07.23. 12:49:16

valaki írta, hogy a kombájn ugye nem azért megy 20al mert annyival akar, hanem azért mert annyival tud, ez így rendben is van. ha utolérek egyet vagy egy konvojt nem is kezdek előzgetni és ámulattal figyelem a mögöttem levő sorban előzgető pilótákat, aztán ők is utolérik és mennek ugyanúgy 20-al, mindegy. a kiengedésről annyit, bhogy én sem engedtem volna ki valószínűleg őket, de ez egy dologk. egy hasonló témával szembesültem múlt héten. vannak olyan autósok akik a 90es tempó helyett mennek mondjuk 60-65-el. vajon miért teszik ezt. szerintem ezzel okoznak veszélyhelyzetet. ráadásul semmi nem indokolta hogy annyival menjen (egy vectra volt) se nagy éles kanyar se rossz út. persze az előzésre alkalmas szakaszokon mindig jött szembe egy kisebb kocsisor. negyed óra múlva már tiszta ideg voltam hogy miért megy így. közben ugye az előttem levő is próbálta előzni, és én is, de a kihúzódásnál tovább nem jutottunk mert mindig jöttek szembe. az adott esetben az ilyeneket miért nem büntetik? indokolatlanul lassan haladt, akadályozta a forgalmat és veszélyhelyzetet teremt. biztos lesznek akik másképp látják és nem nem siettem, de szerettem volna 90-el menni hamár végre egy olyan útszakasz volt ami nem volt tele kátyúkkal.

volante · http://volante.blog.hu 2008.07.24. 15:04:32

Hétvégén nekem is volt szerencsém egy utánfutós rodeóbohóchoz. Román rendszámú Nissan Vanette, mögötte a kolonc, és úgy tolta a jónépet a 4-esen, hogy az minden határon túlment. Egy kamion előzésén majdnem rajtavesztett, satufékkel jutott vissza mögé, a folyamatos szembeforgalom ellenére is folyamatosan próbált kifelé bújni, rátapadva a kamionra... tömény életveszély volt.

Doki 2008.07.25. 12:27:44

Ha nem a posztíró engedi ki a kombájnokat, akkor kijönnek a kocsisor után. Teljesen mindegy, mivel utána úgyis feltartják az utána jövőket, ergo kialakul a sor ugyanúgy. Annyi a különbség, hogy akkor más írja a postot és úgy kezdődik, hogy "Utolértem egy kombájn sort...."

T7 2008.07.30. 15:00:54

Vagy csak szépen, ritkásan, egyesével tudnak kijönni a kombájnok, amiket aztán mindenki meg tud előzni.

béluska 2008.07.30. 15:27:38

Én gyakran segítem a kombájnokat (helyesen leírva egyébként kombány, de mindegy). Amikor az út elég keskeny, felajánlom nekik, hogy a kombánnyal áljanak fel a lovaskocsimra, és elszállítom őket, amíg megyek. Korábban kombánnyal rendeztünk gyorsulási versenyt, villástargoncával meg bikaviadalt, de a kombány a nyerő: ha az úton 80-90-nel jön veled szembe egy őrjöngő (forgó elejű) kombány, csak kevesen nem sz...ják össze magukat.

béluska 2008.07.30. 15:39:56

Egyébként javaslom kipróbálásra, mert a világ egyik legizgalmasabb próbája: úthengerrel előzni kombányt a közúton. Na az nem semmi.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása