Ákos előzékeny magatartást tanúsított, mikor beengedett maga elé pár munkában megfáradt lassú járművet, de ez a cselekedete nem aratott osztatlan sikert, mert van aki nem hajlandó egy percet sem komotósabb tempóban eltölteni.
Az utóbbi időben egyre több alkalommal olvasom az oldalt. Arra gondoltam, hogy megosztom az én történetemet Önökkel:
Múlt héten hétfő délután autóztam a 10-es úton (volt 1-es) Győrből Mosonmagyaróvár irányába. Abdát elhagyva rákanyarodott az útra jobbról egy kombájn. Körülbelül 200 méterre voltam tőle, és láttam, hogy még több társa is jön utána. Befejezhették az aratást, és indultak haza. A visszapillantó tükörben megnéztem, hogy mekkora a forgalom mögöttem, és megállapítottam, hogy alig vannak az úton. Úgy döntöttem, hogy lassítok és kiengedem a többieket is. Végülis nem sok különbség van, hogy egy kombájn vagy egy konvoj mögött halad az ember. Persze, tudom, hogy nehezebb megelőzni egy teljes sort, mint egyetlen járművet. Nem volt sürgős az utam, s ezért úgy gondoltam, hogy Abda és Öttevény közötti körülbelül másfél kilométeres távolságot lassú tempóban is el lehet viselni. S azzal, hogy kiengedem őket, segítem, hogy előbb befejezzék a munkát. Körülbelül 5 kombájn, 3-4 teherautó és egy kísérő autóból állt a csapat.
Sokan nem szeretik a lassú járműveket az utakon, mert feltartják őket. Némelyeket megelőzni is nehéz. Ez különösen igaz a széles kombájnokra.
Időközben felsorakoztak mögöttem az autók, de 6-8 nál nem voltak többen. Elindultunk Öttevény felé, komótos tempóban. Szemből néhány száz méterenként jöttek autók. Nem volt komoly forgalom. Úgy 5-600 méter megtétele után, a tükörbe pillantva látom, hogy hátulról elkezdte a sort előzni egy fekete BMW. Megelőzte a mögöttem lévő kocsisort, majd miután észlelte, hogy nem autópályán van, és a szembejövők miatt nincs hely, bevágott elénk a sorba. Elment a szembejövő kocsi, már ugrott is ki, és az enyhe jobbos kanyarban a kombájn karaván előzésébe kezdett. Körülbelül 2 jármű mellett ment el, amikor vészfékezett, és jobbra rántotta a kormányt, hogy a balesetet elkerülje. Megtettük a maradék pár száz métert kb 20-as tempóban, és a kísérőautó az első kereszteződésnél beállt középre, hogy leállítsa a szembe-forgalmat, hogy a sor le tudjon kanyarodni jobbra. Hiába, a nagy járművekhez kell a hely.
Szépen vártuk amíg lekanyarodnak, s azt vettem észre, hogy egy utánfutós Lada Szamara megelőzve a kocsisort próbál elhúzni balról mellettünk. Aztán az utolsó pillanatban észrevette, hogy nem tud merre továbbmenni, mert a kísérő pick-up lezárja az utat, a sávunk pedig tele van a kombájnokkal. A kisérő kocsi ugyan elzárta a szemközti sávban lévő 3-4 autó útját (kb 50 másodpercre), de senki nem kiabált, nem dudáltak. Várakoztak, majd mentek tovább. Mögöttem sem dudáltak egyszer sem, hogy miért engedtem ki a kombájnokat.
Nem értem az embereket, hogy miért vállalnak ilyen veszélyeket, és miért kockáztatják feleslegesen a saját és mások életét is? Be nem látható területen több száz méteres sort előzni szinte öngyilkosság! Sportkocsival vagy sportos kocsival is felelőtlen döntés így előzni! Egyszerűen azért, mert nincs hely! Ráadásul kevesen számítanak arra, hogy ha 20-al követünk egy sort, akkor valaki bevágódik elénk, mert rosszul mérte fel az előzéshez szükséges helyet. Utánfutóval pláne nem értem, hogy miért rohan valaki ennyire a vesztébe?!
Csak remélni tudom, hogy tanulnak az esetből, és legközelebb biztonságosabban vezetnek.
Casillas86 2008.07.20. 07:50:54
Nézzük csak, a KRESZ-ben (amit elvileg neked is kell tudni) van egy követési távolság nevű rész, abban pedig egy ilyen pont:
(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.
Eddig az idézet. Szóval a kombájnoknak egymás mögött olyan távolságban kell közlekedni, hogy akár egyenként is végig lehessen előzni őket. Elképzelhető, hogy a BMW-s veled ellentétben ismerte a KRESZ-t, és tudta nagyon jól, ha nem tudja egyben végig előzni a sort, akkor a sor közepére is be tud menni.
Más jellegű dolog. Már egy ideje figyelem a postokat, és szinte kivétel nélkül mindenki helytelenül használja a -val -vel toldalék leírását. Itt is: "20-al". Helyesen: 20-szal.
NW1 2008.07.20. 07:59:45
Casillas86 2008.07.20. 08:07:01
mxplanet 2008.07.20. 08:55:36
mindenki satuzott már be szerintem két autó közé, aki valaha is sietett.
valami szaftosabb vasárnapi post ?:D
Perillustris 2008.07.20. 09:11:28
macilaci 2008.07.20. 10:08:08
cso zsi 2008.07.20. 12:03:48
Autónyi távolság elég a körúton, bár oda is befurakszanak.
A követési távolság a biztonságos megállásomról szól egy adott sebességnél. Ha ebbe bevág, és besatuzik a sietős, akkor én leszek a hibás, ha nincsenek tanúim, vagy ő az erősebb....
Igen, mindenki utálja a lassabbakat, még a nem sietős is.
Komoly másodperceket, netán egész perceket veszítünk, ha nem előzzük meg őket az életünk árán is.
A sietős miért siet?
Szül a felesége, és nincs idő.
Megy a kártyapartira, de tudja, hogy fél óra alatt odaér, ha az engedélyezett fölött megy 10%-kal.
Vagy nem ér oda... Kérdés, hogy kit visz magával a nagy útra.
Bélabácsi 2008.07.20. 12:23:33
legközelebb NE együtt engedd ki őket, merthogy ahogy te is írtad, nehéz így megelőzni őket, ennyi.
A sietésnek ezer megalapozott oka lehet azon felül hogy egy nagyképű köcsög és csak a gázt nyomja - amíg nem TUDOD hogy miért siet, inkább engedd el. Ha te lassan akarsz haladni, haladj, a te dolgod, de a másikat ne ítéld el csak azért mert siet.
Nekem pl. autópályán az a halálom, amikor kamion úgy kezd bele egy előzésbe, hogy csak én jövök, mögöttem egy kilométerig senki, de ő jusz (és persze lehetőleg 50 méterrel előttem) kijön. Persze, kijöHET, nem tiltja semmi, de legyünk már egymásra tekintettel - mindkét részről.
Szumi 2008.07.20. 12:24:11
Kicsijoe 2008.07.20. 12:28:48
Én se lennék fene boldog,ha egy iylen hülye Tamásbátyja miatt,aki beenged egy egész aratóbrigádot egyesben köszörülhetnék kilométereken át...
boldiii 2008.07.20. 12:32:50
Másik oldalról: Azért kell a bmw-nek egész sort előznie, mert egész sor alakult ki. Ha szépen a sorban előrébb állót tizenöt autó egyesével megelőzte volna a kombájnokat, akkor nem alakult volna ki konvoj. És nem lenne életveszély az előzés.
Más kérdés, hogy a bmw jól járt-e el, vagy sem, de a konvojban vánszorgók pl. biztosan nem. Nekik vagy távolságot kell tartani egymástól, vagy szépen megelőzniük a vánszorgó járműveket. Ha sietnek, ha nem.
közlekedési bűnöző 2008.07.20. 12:34:09
Mondjuk kombájnra nem igaz a következő, mert az felszerelt vágóasztal nélkül is k... széles, de ezerszer látok traktort meg lovaskocsit közlekedni főúton, és többnyire van annyira értelmes a sofőr (hajtó), hogy lehetőség szerint lehúzódik. Ilyenkor egy személykocsival különösebb kockázat nélkül el lehet menni mellette egy normális szélességű főutat feltételezve (mondjuk 85-ös) még akkor is, ha szembeforgalom van.
A gond csak ott van, hogy egy - két mazsola ezt kockázatosnak minősíti, és inkább beáll vonatozni a traktor mögé, persze követési távolság nélkül és balra kihúzódva... és akkor már nem csak a traktort kell előzni.
Utána meg ő kurvaanyázik...
szivacs 2008.07.20. 12:43:46
egy kicsit más de hasonlo tartalmu sztorim van, szinten lassu jarmü miatt. dimbesdombos kanyargos orszaguton haladtam, amikor utolertem egy konvolyt, ami egy traktor miatt alakult ki. záróvonal, a földrajzi viszonyok miatt teljesen belathatatlan szakasz, csak egyetlen vesedonor elözött lendületböl. mi többiek még élni szeretnénk igy tötymörögtünk egy ideig. aztán jött egy balra kanyarodo sáv. mivel a traktor kb husszal ment igy neki is indultak az elöttem levök az elözésnek, énis utánuk. az elsö auto visszasorol, az elöttem levö pedig ottmaradt indexelve, gyorsulva a sávban (én még nem fértem vissza). egyszercsak befékez, én majdnem benéztem a hatso ablakon és aztán derült ki, hogy ő TÉNYLEG lekanyarodik balra, és nem csak elözni akart. hát mit ne mondjak volt meglepödés:)
mxplanet 2008.07.20. 12:45:00
boldiii 2008.07.20. 12:48:02
minimalist (melobol) · http://minimalist.hu 2008.07.20. 12:54:06
LongJohnHolmes 2008.07.20. 13:06:04
Defenzív vezetésből nem vagy erős.
Jegyezd meg! Soha nem te vagy a leggyorsabb!
És pont akkor kell vigyázni arra, hogy valaki bevág eléd, ha 20-al mész. Ha 220-al, akkor kevesebb az esély rá.
Dzsipes 2008.07.20. 13:21:35
Én a kengururácsos dzsippemmel lazán betoltalak volna a kombájnok közé, aztán leshetnél! Az én időm terhére ne engedj be kombájnokat, meg ilyen hülyeségeket!
katmandu · http://katmandu 2008.07.20. 13:22:01
mxplanet 2008.07.20. 13:25:41
meg azoké akik szeretik a minőséget
T. Georgina 2008.07.20. 13:27:03
kutya vacsorája 2008.07.20. 13:32:29
más részről akinek fussa bömöre, fussa matricára is: ott az m1-es, lehet nyomni neki ezerrel. és valóban sok a rossz tapasztalat az életveszélyes előzgetőkkel, elég csak a baleseti híreket olvasni. 4-es, 6-os főút brrr. oroszrulett. ha hüje volt a grállovag kolléga, ha nem - megítélés kérdése -, főképp a szembejövő életét kockáztatja, az, aki nincs észnél, és sztem ehhez senkinek nincsen joga, bármennyire ég is a haja.
Dezzsoke 2008.07.20. 13:34:44
ntsaba 2008.07.20. 13:34:48
Sokszor tapasztalom, hogy mennek kisebb utakon a jónépek munkába vagy munkából haza, és persze nekik mind1, hogy 10 vagy 15 perc alatt megy át a szomszédba, de én sokat megyek, és qrvára nem buli minden település között végigzakatolni 60nal. Nem azt mondom, hogy szabad gyorshajtani, meg felelőtlenül előzni, de a megengedett 90et tartsuk már, még akkor is ha 2 falut megyünk. Mert aki átmegy a fél országon annak nagy különbség ám 90 helyett végig 60-nal menni!
beluga 2008.07.20. 13:36:04
A bmw meg fasza kocsi,de tényleg az az ember érzése , hogy zömében betyárok járnak vele.ki érti ezt?
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.07.20. 13:56:37
Persze mekkora távolságot tartson a hátul haladó gép, hogy egy 120-al érkező BMW rakéta vészfékezve be tudjon esni?
Ha kielőzöl egy kombájnt, mg. vontatót, és az ő sebességéről gyorsítasz (mert ugye sort nem előzöl, tehát nekifutásból nem lehet nagy sebességet gyűjteni ld. kresz), nos ekkor ha 3.0 literes turbós benzinesnek nyomsz padlót, akkor sem lehet mondjuk 50-60 km-nél nagyobb a sebességed, mire vissza kell térned mondjuk a szembeforgalom miatt. Innen még simán be lehet állni a szokásos közbe, amit ezek a gépek tartanak.
jeep 2008.07.20. 14:05:35
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
(...)
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Az az agyament BMW-s és az utánfutós nem ismerte a KRESZ-t. Sajnos egyre több agyatlan őrült van az utakon, akik nem csak magukat, hanem a többi közlekedőt is veszélybe sodorják. Az ilyen őrültekért nem kár, de mit szóljon az a családtag, akinek a hozzátartozóját egy ilyen őrült ölt meg frontális ütközésben?
Kicsijoe 2008.07.20. 14:09:54
Majjom 2008.07.20. 14:16:08
Jó lenne, ha megtanulnád a kreszt, és nem gazdálkodnál bőkezűen mások idejével. És ne gyere álszent"dehátmostfejeztékbeamunkát" dumával. Aki lassú járművet vezet, legyen arra felkészülve, hogy lassan halad.
tutti 2008.07.20. 14:21:56
amúgy az egészről meg annyit, hogy aki nem akar zavarni más közlekedőt, mert azok a munkából fáradtan haza tudjanak menni, akkor ne is közlekedjen :) kevesebb lesz az autó, gyorsabb a forgalom :D
én pl. a buszt is kiengedem a megállóból, és ha nem jönnek szembe, akkor egyből már rá is előzök. ő is ki tud jönni, én nekem se kell lassítani. mindenki jól járt.
d0nv1ru5 2008.07.20. 14:37:06
mintha a sietősnek csak jogai lennének, az összes többinek meg csak kötelezettsége!
amc 2008.07.20. 14:39:49
amikor utolertem egy konvolyt
Az meg mi, valami madár??
RetteNETes Lalyos 2008.07.20. 14:40:11
Mindegy! Azt nem értem, hogy miért nincsenek szervízutak a földeken, úgy mint pl. Ausztriában?!! Menjenek ott a traktorok, kombájnok!!!
hagyma8 2008.07.20. 14:40:58
És tényleg a fekete BMW-sek elég nagy százaléka, sztem kb 60-70 amennyire én tapasztaltam, ilyen vezetési stílusban vezet. És nemérdekel h jobb a kocsija sokkal, az zavar amikor egy baszomnagy dugót előznek meg lámpánál a szembe sávból és amikor elindul az eleje akkor odapofátlankodnak. Vagy ugyanez amikor kanyarodó sávban előznek és nem engedik be őket az egyenesen menőbe, akkor a mögötte levő kanyarodni próbáló sort akadályozzák, akik megszopják az ő tahóságát.
mxplanet 2008.07.20. 15:48:19
a többségben meg irigykedsz a bmw-re:)
Pasas 2008.07.20. 15:53:39
hagyma8 2008.07.20. 15:59:18
te biztos jobban tudod hogy mit gondolok ;)
A villogós kisérő feltételezés volt, de veled ellentétben én legalább 3 sort írtam a témához ;)
gfag 2008.07.20. 16:06:16
RedRiot 2008.07.20. 16:10:19
Ja, és ilyen torlódásnál ha eldöntöttük, hogy nem előzünk, (mondjuk mert vadidegen helyen járunk, és kanyargós az út) akkor hagyjunk helyet magunk előtt, és ne balra húzódjunk.
mxplanet 2008.07.20. 16:19:12
szivacs 2008.07.20. 16:28:09
szivacs: ki hitte volna, csak nem ezért tilos a balra kanyarodó sávon előzni? (az utolsó méterekre gondolok)
minimalist (melobol) · minimalist.hu 2008.07.20. 12:54:06
szivacs: akkor most ki is volt a szabalytalan? :D "
hát vannak ilyen fura helyzetek. képzeld mi lett volna ha maradok kockafejü szabályos (merthát azért 20km/h-rol traktort kanyarodosavban elözni nem egy egetverö dolog) és a mögöttem levök nagy dudálás közepette száguldottak volna bele a kanyarodoba. a probléma abbol adodott hogy a kanyarodni készülö is gyorsitott, igy joggal hihettem hogy ö is elöz. ha végigtötyörögte volna azt a kb 50-60 métert valszeg leesik nekem a dolog.
G. 2008.07.20. 16:28:12
MÁS: Pont ma esett meg velem egy hasonló story: a szolnoki interspar felől kanyarodtam rá a rékasi (Thököly úti?) felüljáróra, még meg is csodáltam egy háromtengelyes Barkast (ritka látvány, még ezen a tájékon is). Lámpa zöldre, mögöttem sötétkék Ford Escort (NEM BMW, örültök?), a felüljáróról lefelé menet az előzésembe kezd (gondolom, rögtön megálmodta édesanyám foglalkozását, hogy 50-el merek menni), de arra már (a mi szemszögünkből) látható volt a Barkas indexe balra (gondolom az ő anyja is, mint az enyém...), plusz a féklámpája. Fordos barátunk csikorgó fékekkel kerülte el az alácsúszást, mire a Barkast vezető középkorú úr le is fékezett, és nézegetett hátrafelé a kisablakon, hogy mi a vihar lehet mögötte... Ezután barátunk még egy autót megelőzött a szembejövők tiltakozása ellenére, majd jobbra be a Széchenyire. Hogy hova siethet valaki ennyire egy vasárnap délelőttön? Tán akció volt a Lidlben, s nem akart lemaradni a levehető ajtós NDK konyhai csodáról? Számomra örök rejtély marad. Szép napot!
crix · http://c.wade.hu 2008.07.20. 16:32:06
Kreszt tartsd be vagy add vissza a jogsit. Ennyi. Postírót megértem, mert a sztereoptípia ismét tökéletesen működött a tahó bmw-sre. Észnélkül kivág, vészfékezve vissza a másik elé, sortelőzve. Ezután meg jobbkanyarban előz olyat amitől nemlát. Az ilyen menjen szépen szembe tolólapos Krazzal!
Postírónak szive joga beengedni százezer lassújárművet, mert ő van ott nem a sietősök. De a kresz az úton szentírás, és a rohadt fakabátoknak nem az eüdobozt-háromszöget-pótbiztosítót kéne nézni, hanem az ilyeneket megfosztani egy-két életre a jogsijától, plusz két évre a fizetésétől. A sok kreszt be nem tartó barmot le kéne takarítani az útról. Ennyi. A kresz értünk van nem ellenünk.
miss parker 2008.07.20. 16:34:45
a villogo kek fenyt (megkulonbozteto jelzes)....valoban elozni tilos
a villogo sargat (figyelmezteto jelzes) szabad
csak fokozott ovatossaggal kell eljarni...
B kategorianl nagyobb jarmu elott pedig KELL lenni helynek az elozesbol visszasorolashoz
lakott teren kivul...ha nem keszul eppen elozni (azaz nem indexel... )
Ha a sorban mindenki szabalyos volt akkor
akkor mindenki elott volt hely vissza terni...
HA megsem akkor valaki(k) szabalytalan(ok) volt(ak)...es nem csak az aki elozott.
közlekedési bűnöző 2008.07.20. 16:36:44
Szerinted aki hajnal négykor indul és nyolcra Jászberényben kell lennie Szombathelyről, aztán onnan Pécsre délután, az mikor induljon el előbb? :-)
És ha a tegnap is így telt el meg a holnap is így fog. Gondolom te naponta kb 12 km-t vezetsz, azok szoktak ezzel a faszsággal jönni...
miss parker 2008.07.20. 16:44:08
Mert az tav csak huzosan
(gyorshajtassal)lehetseges
4 ora alatt...szerintem.
mxplanet 2008.07.20. 16:45:37
whehehhe
asdf 2008.07.20. 17:10:42
És mostanában (biztos épp ilyen mezőgazdasági időszak van) egyre többször futok bele főuton közlekedő kombájn/traktor stb jármüvekbe amiket megelőzni sok esetben csak kilométerekkel később lehet.
Hogy mi lenne a jó megoldás azt nem tudom, de igy sem valami szerencsés. TAlán tényelg kellene mindenhol valamiféle szervizút a földeken mint ahogy valaki irta hogy ausztriában van.
miss parker 2008.07.20. 17:26:22
Mondjuk ez a KRESZ eloirasa is szamukra.
Ilyenkor erdemes (ha van) a navin megnezni
van-e mas kerulo ut a kornyeken...altalaban van, kis tobblet ut aran.
The good boy 2008.07.20. 17:28:58
"Lehet, hogy rosszul tudom, de mintha a vágóasztalt le kéne szerelni..."
Vállalkozó ismerősöm, pár év óta a nyári betevőt kombájnozással keresi (nem is rosszul), a közlekedési hatóságtól kapott engedély alapján nem kell (!) leszerelnie a 4,5 méter szálességű (!!!) vágóasztalt, és még az 1-2 és 3 számjegyű főútra is kiadták neki az engedélyt (persze felvezető és záróautóval). Lehet számolni, hogy a jó kis széles magyar utakon menni marad, még akkor is, ha a padkára lehúzódik...
A poszthoz:
A posztolóval annyiban nem értek egyet, hogy gyér forgalomnál miért kell egymás után pakolni a lassú járművekel, amikor a leirás szerint bőven tudtak volna közlekedni.
Viszont több hozzászólóval sem tudok egyetérteni, akik szerint az a jó, ahogy a bömös közlekedett (beláthatatlan kanyarban sort elözni), mert hogy ő biztos hosszútávon vezet.
Én is sokszor megyek hosszútávon, de valahogy nem az az érdekem, hogy a pl. 5 órás út 4'58" alatt legyen meg, hanem hogy odaérjek. Főleg nem mártírkodok, amikor a lábamba (meg a szememben, fejemben) van már pár óra közlekedés.
Aki meg fentebb azt irta, hogy sietnie kell, hogy jászberénybe érjen 8-ra szombathelyről, annak azt üzenem, hogy akkor induljon el korábban, mert valószinüleg más is haza akar érni, nem pedig az ő száguldozásának az áldozata kiván lenni.
cso zsi 2008.07.20. 17:30:00
Azért itt felmerül, hogy ezt miért kell naponta-kétnaponta kocsival megtenni.
Tudom, hogy nem mindenkinek futja helikopterre, de el kéne gondolkozni rajta, ha ez ennyire fontos a cégnek.
qwer 2008.07.20. 17:31:35
Te faszkalap!
"két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson."
Én már ott vagyok, akkor hova a faszba sorol be he.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 17:31:52
Ha sort érsz utol, előzd meg a sort, ha kell egyesével. :o
Amúgy nem igazán értem, hogy mi volt itt a fennforgás!
Szuttyog valaki az úton, mert nem meri megelőzni a kombájnt, aztán jön a szuttyogónak valami kollégája, akkor már ketten szuttyognak, aztán hárman, aztán jön valaki, aki megelőzi a sort.
BMW-vel.
Ha én megyek arra, akkor ugyanez lett volna a szitu Lancia-val, vagy UAZ-zal (mellesleg UAZ-zal előzni élmény! Ritkán adatik meg az életben)
deneware 2008.07.20. 17:33:03
Johndeere 2008.07.20. 17:48:52
Mindig van nagyobb pl.: én és a johndeerem és én a te fajtádat paszíroznám az aszfaltba, de azért nincs harag ugye, a kengururácsod meg kalap kutyasz*r az 1 tonnás tömör vas orrsúlyomhoz képest.
RetteNETes Lalyos!
Nem tévedsz igazad van akkor nem kell ha kicsi (vagy összecsukható flexi asztal) gépről van szó de ez ritka, amelyik kombályos asztallal jár az nem tartja be az előírásokat.
A földes útak 1 részét az önkormányzatok vagy az állam nem tarja rendben több évtizede a legtöbbet benőték a fák stb.. a lényeg hogy járhatatlanok, sok helyen eleve nincs is sojnos ez a szomorú helyzet.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 17:55:36
Én a telkem körül karban tudom tartani az utat, pedig ritkán járok arra.
A vízelvezető árkot is ki tudom pucolni, tudom nyírni a füvet a földecském útja mellett, és nem nyő ki a fa, meg nem növi be a bokor az utat.
Pedig csak Zetorom van, nem is Johndeer-em. :o
fehérfarkas 2008.07.20. 17:56:00
a bmw-sekkel kapcsolatos sztereótipiák sajnos többségükben igazak
nézd én láttam münchenben is közlekedni bmw-seket és itt kies kishazánkban is
ég és föld a kettőközötti különbség!
miért?
mert münchenben nem hiszi azt a béemvés, hogy neki meg kellene mutatnia, hogy ő az úttest királya a többi pedig lúzer
igaz,münchenben 2 ok miatt is nehéz lenne ez:
1. ott a bömös egy porsche-hoz képest (amiből ott szintén rengeteg van) nem egy nagy vasz iszt dasz, hanem egy mezei átlagos autó :)
2. egy ilyen száguldunk ezerrel, hogy a többi kocsist alázzuk után a jogsi repül, és hiába a sok lóvé, arrafelé a rendőrt nem lehet pár tízezer forintnak megfelelő összeggel lefizetni - sőt, egy ilyen kísérlet után hivatalos személy vesztegetése miatt még a dutyit is megcsodálhatja belülről
persze ismerek olyan magyar béemvést is, aki tud normálisan is vezetni - de az illető bejárta egész nyugat európát és onnan ragadt rá a kultárált vezetés :)
Johndeere 2008.07.20. 18:06:51
Mekkora a telked ha nem vagyok indiszkét?
Csináltam 1szer erdei út tisztítást és 1 hét alatt alig 1.5 km lett meg úgy hogy hárman dolgozunk. A legtöbb gazdának se ideje, se ereje se pénze nincs erre, ami az állam vagy az önkormányzatok feladata lenne egyébbként.
fehérfarkas 2008.07.20. 18:06:56
mert fönt írta, hogy kb 1,5km útszakaszról volt szó - ez max pár perc többlet, ha ez annyira sok idő valakinek, akkor annak már úgyis mindegy
mi az ami annyira sűrgős, hogy az a pár perc is ennyire számít?
pl: súlyos balesethez kell odaérni időben? - erre van a mentő/rendőrség/tűzoltók, akik megkülönböztető jelzéssel utat tudnak csinálni maguknak + van valamennyi szakmai képesítésük, hogy balesetnélmit is kell csinálni a helyszínen
most kaptad a hírt, hogy a feleségnek most folyt el a magzatvize és a szüléshez oda akarsz érni? - ez elfogadható indok, csak éppenséggel biológiai okok miatt 9 hónapnál gyakrabban megismételve kicsit sántítani fog a történet :)
fontos tárgyalás? - időben kell elindulni és megtervezni az utat, számítva arra, hogy pár perc késés bármiből összejöhet, ha meg baleset van útközben akkor a késés úgyis több lesz pár percnél (és a mai mobiltelefonos világban ilyenkor oda lehet csörögni, hogy késni fogsz mert útközben vagy, csak baleset miatt állsz a dugóban - és egy normális üzleti partner ezt meg is érti)
stb
szóval nagyon kevés olyan ok van, ami pár perc többletidő miatt bárkinek is kárt tudna okozni - és itt pár percről volt szó és nem pedig félórás, egyórás forgalomfenntartásról
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 18:14:36
Nem nagy. Zetornyi. (cca 30 HA)
Amúgy meg lehet, hogy önkormányzati feladat karbantartani a földutakat, de évi két kaszálással nem nőnek ám fák, az meg nem tart annyira nagyon sokáig.
Persze, ha már tizenötéve nem méltóztatott arrajárni senki, és kinőtt a gyalogakác, meg a bodza, akkor szopás van, mert az tényleg sokáig tart.
Ellenben másfél hónapig lehet fűteni belőle. :o
fehérfarkas 2008.07.20. 18:16:52
Én se lennék fene boldog,ha egy iylen hülye Tamásbátyja miatt,aki beenged egy egész aratóbrigádot egyesben köszörülhetnék kilométereken át..."
igazad van, én sem lennék boldog ilyen esetben, de...
...de ha tudom hogy az utam 2x1 sávos vidéki úton fog vezetni, akkor időben elindulok, mert tudom, hogy számos lassú járművel fogok találkozni, és nem mindig van lehetőség megelőzni őket (pl. szerpentines szakasz kapaszkodósáv nélkül; sűrű szembeforgalom; rázós rossz minőségű út, ahol a futómű érdekében inkább én is lassabban megyek; stb)
én még azt tanultam, hogy mielőtt elindulok, az útvonalat meg kell terveznem - a gyakran járt útakon persze márrutinból hajtok, de azért mert tudom mire számíthatok (extrém eset persze bármikor bejöhet - de akkor tudom mire fogni a késésemet) :)
mxplanet 2008.07.20. 18:18:45
szivacs 2008.07.20. 18:23:47
képzeld el hogy elindulsz záhonybol szombathelyre és veszprém után nemsokkal találkozol egy kombájnbandával. melyik ujjadbol szopod ki hogy azok majd par perc mulva lekanyarodnak majd? néha olvasd el a hozzaszolasokat is mert ez mar le lett irva.
Johndeere 2008.07.20. 18:27:42
Nincs kaszám(sorry de ha nincs, nincs), de felénk amelyik út használva van ott nem nő fű.
A földeim körűl és az oda vezető útat szoktam tárcsázni(akárcsak a többiek) viszont vannak olyan utak amiket már akkor felvert az akác amikor még nem az enyém volt (TSZ időkben), és erre se időm sem pénzem mint mondtam, ennyi erővel a városiak kátyúzzák maguk az utat, mert ugyis ök használják? Szerintem ez nem normális hozzáálás.
fehérfarkas 2008.07.20. 18:28:06
teljesen igazad van!, én sem szeretem a cammogókat, és a vidéki autósok tényleg tudnak igencsak idegesítő módon vezetni, de...
...de a post írója TUDTA, hogy max 1,5km távolságról van szó, ami max pár perc időtöbblet (és ezért cselekedett így), ami 200-400km autókázásnál ez nem tényező
Johndeere 2008.07.20. 18:34:13
fehérfarkas 2008.07.20. 18:38:26
Jó lenne, ha megtanulnád a kreszt, és nem gazdálkodnál bőkezűen mások idejével. És ne gyere álszent"dehátmostfejeztékbeamunkát" dumával. Aki lassú járművet vezet, legyen arra felkészülve, hogy lassan halad."
most nem a posztíró szemszögéből, hanem a kombájnosébólközelítem meg a dolgot:
azért tartsd be a kreszt, mert a szaros bémevédből (akármilyen drága és full extrás meg sok légzsákos) pór se lesz, ha a kombájnnal ütközik, míg a kombájnosnak meg kutya baja :)
ráadásul egy ekkora bazi nagy kombájn sajnos nem tud hova lehúzodni a vidéki 2x1 sávos utakon, max az árokba, de onnan viszont a súlya miatt még darus kocsival is nehéz kihúzni
én sem szeretem, amikor pont elém jön ki akár 1db kombájn is, de ha emiatt kések el valahonnan, akkor már eleve megette a fene az egészet és valahol én qrtam el azzal, hogy nem indultam el időben
nem véletlenül írtam azt, hogy ha tudom, hogy vidéki 2x1 sávos uton vezet az utam, akkor előre tervezek és időben elindulok (bár néha még autópályán is érnek meglepetések: pl baleset vagy útfelújítás miatt sávlezárás és elterelés)
ha meg több száz km-t kell levezetnem valahova és tényleg időre kell mennem, akkor előtte az útinformot is felhívom, hogy nincs-e valami lezárás, forgalomkorlátozás, baleset az adott útvonalon
közlekedési bűnöző 2008.07.20. 18:49:03
Mutasd meg , hogy Sopron és Pécs között hol menjek autópályán és nem látsz többet a főúton, bazzeg!
fehérfarkas 2008.07.20. 18:51:13
ha irónikus akarnék lenni, akkor nálunk azért ennyire sietős mindenkinek (főleg a béemvéseknek és bazi nagy terepjárósoknak), hogy minél jobban és gyorsabban növelhessék kis hazánk gdp-jét, azzal, hogy időben beérnek a melóhelyükre - míg münchenben már erre nincs szükségük, mert ott magasabb a gdp :)))
de komolyra fordítva a szót, münchenben van autóskultúra míg nálunk nincs
(igaz münchenben egy béemvé olyan mint nálunk egy skoda, vagyis azzal ott felvágni nagyon nem lehet)
sőt, mivel münchenben még a ferraris is betarja a megengedett sebességet, így az ember nem is értzi azt, hogy rohannia kellene és gyorshajtással áthágnia az ottani kreszt :)
az európa - mi meg a balkán :(
közlekedési bűnöző 2008.07.20. 18:53:57
Kezdem unni, hogy itt mindenkinél minden kivágja minden a biztosítékot, amit nem ő csinál....
Johndeere 2008.07.20. 18:58:59
Ahol van pálya -értelemszerűen- arra vonatkozik a megállapításom.
fehérfarkas 2008.07.20. 19:00:51
Szerinted aki hajnal négykor indul és nyolcra Jászberényben kell lennie Szombathelyről, aztán onnan Pécsre délután, az mikor induljon el előbb? :-)
És ha a tegnap is így telt el meg a holnap is így fog. Gondolom te naponta kb 12 km-t vezetsz, azok szoktak ezzel a faszsággal jönni..."
megértem a problémádat és át is érzem, ha először vagy ritkán csinálod ezt az útvonalat, akkor a bosszankodásod is jogos, mert ezt a térképekről sajnos nem lehet kiolvasni, viszont ha napi rendszerességgel, akkor rutinból kéne tudnod hol melyik szakaszon mire számíthatsz :)
engem egyéábként a kombájnál jobban idegesítenek a személygépkocsisok, akik nem tudnak rendesen vezetni (gyorsan mennek ahol lassan kell, de cammognak ahol lehetne gyorsan is; előtted cammog, de amikor előzöd akkor begyorsít ő is, visszapillantótükör használata nélkül vezetve hirtelen befékez/kivág/kanyarodik, stb)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 19:47:18
Jah, ebben is van némi igazság.
Én örököltem a földet, nem használom, de kikötöttem a bérlőnek, hogy az utakat rendbe kell tartani.
Amikor meg nem volt bérlőm, én kaszáltam (nekem van kaszám, bérkaszálok, ha gondolod... :P)
Tamas 2008.07.20. 19:59:34
Lassu jarmunek is ugyanolyan joga van hasznalni az utat, mint barmelyik mas jarmunek (eltekintve esetleges korlatozasoktol).
Ha nem igy lenne,ebben az esetben 3-4 honap mulva szepen atterhetnenk a kolajszarmazekok megemesztesere.
Ha nem a post iroja engedi ki oket, akkor a mogotte jovo, akkor most o lenne a kocsog, ugye?
A kresz alapja a kolcsonos elozekenyseg, jogot senkinek sem biztosit.
Azoknak a pocsoknek pedig, akik bevallalnak olyan dolgokat, melyek nem 100% biztonsagosak, veszelyeztetve masokat, levagnam a labat, aztan versenyezzen kerekes szekkel.
Nagyon egyszeru, aki ezeket nem tudja megerteni, adja le a jogositvanyat.
Es tevedes ne essek, nem egy alulmotorizalt, durcas hozzaszolo vagyok. Sot, eppen BMW van, nem is kicsi motorral. Ha eppen ramjon, nyomom neki, de csak ha ezzel mast nem zavarok. Ennyi.
Meg egy dolog, ha messze mesz, akkor ne 120 km/h oras atlaggal kalkulalj, hanem 40-50-el, mert igy a realis, meghat a szabalyos.
Tamas
boldiii 2008.07.20. 20:14:09
Az előtte levő posztok sosem vitatták, hogy a kombájn ne menjen, sőt, egy olyan megjegyzés sem volt, hogy rakjanak bele sugárhatjóművet.
A többség azt mondta, azt kéri, hogy a kombájnok egymás mögött hagyjanak távolságot.
Aki pedig a kombájnokat követi, az előzze meg őket, ha lassan mennek.
Ha nem akarja megelőzni, mert pl. tudja, hogy 1 km múlva lekanyarodnak, akkor pedig hagyjon elég helyet maga előtt azoknak, akik előzni akarnának.
Sosem értettem, ha 20-szal ha 90-nel, ha 210-zel megy valaki, mi a fenéért nem tart tisztes távolságot a maga előtt menőtől. Vagy lassítson, vagy gyorsítson, de miért jó neki a másik nyakán vezetni.
Hasonlóképpen naponta látom az autópályán, hogy valaki 110-zel előzi a 100-zal menő kamionsort. Nem gond, joga van hozzá. De amint visszamegy a jobbsávba, hirtelen felgyorsít és süvít 140-nel. Akkor meg miért tartotta föl előtte a belső sávban a forgalmat? Félt a kamionok mellett, vagy mi?
Plusz, háromszor elmondták, senki nem tudja kitalálni azt előre, hogy 1 km múlva le fognak kanyarodni, tehát ezt ne kérjétek számon.
Egyébként még az sem zavar, hogy kiengedi a kombájnokat, kivéve, ha maga mögött van két autó de utána üres az út. Hisz ez esetben: minek? senkinek nem lesz tőle jobb. Még a kombájnos is ott fog állni másodpercekig, hogy mi a fenéért engedik ki, és ezzel még lassabb lesz az egész.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 20:14:50
Aki hússzal megy az úton, azt meg szokták előzni.
Trabanttal is, meg kispolszkival is.
Mellesleg bömössel is.
Zoli 2008.07.20. 20:22:26
- miért engedi ki a szerző a kombájnt, ha alig néhány autó közlekedik? Néhány másodperc múlva lazán kifordulhattak volna a tök üres útra
- ha már kiengedte, miért nem előzi meg őket egyenként, biztonságban? Miért kényszeríti azt a néhány mögötte jövő, tán sok száz kilométeres úton megfáradt autóst, hogy egy szerencsétlennel többet kelljen leküzdeniük, mivel neki esze ágában sincs előzni?
- a BMW-s és a Ladás is orvosi esetek, miért nem előznek egyenként, biztonságosan, akkor kormányrángatásra sem lenne szükség
Orvosi diploma nélkül is megállapítható, hogy a posztírónak sem éppen a lábával van a baj: galibát okoz, s még ő áll az erdő felől... Szerintem mindannyian hagyjanak fel a vezetéssel, ott a MÁV, a BKV, a gyaloglás sem megvetendő.
boldiii 2008.07.20. 20:24:12
Erre az egyre a poszt sugall valamit: Azt, hogy nem LEHETETT egyesével előzni, mert senki nem hagyott maga előtt helyet. Na és pont ez az, amire mindenki berágott.
ntsaba 2008.07.20. 20:28:10
Nézd, értem, hogy a posztíró tudta.
Csakhogy pl. a mögötte jövöknek honnan kellett volna tudni. Meg azt is értem, hogy neki 1,5 km-e volt, és ráért. Viszont, ha a bmw egy kocsisort megtudott előzni, akkor Ő egy mg-i gépet miért nem volt képes?! Ha mindenki szépen elkezdené előzni egyesével a gépeket, akkor szépen biztonságosan túljut rajtuk az összes feltorlódott. De neeem. Ő ráér, meg a mögötte jövö 7-8 ember is. És hopp kocsisor van. Ami pedig mindig zárt, legalábbis tapasztalatom szerint. Mindig mindenki a másik seggébe megy, mert ugye 30nál nem kell nagy követési táv. És persze vagy nem akarnak vagy nem mernek előzni, ellenben, ha vki elkezdi, akár egyesével, előzni a sort, akkor mindenki háborog. Ezen is el kellene gondolkodni...
Ja, és ezt mondjuk minden 3. falu között...
Autópálya meg nálam nem működik, mert pl. Szolnok-Pécs vagy Szolnok-Fehérgyarmat, stb.
Mellesleg nem szoktam 200al elszáguldozni, de bizony egyesével elkezdem mindig legyűrni a sort, és igenis behúzom a másik elé a kocsit. Nekem sem egy rakétám van. Szóval, ha én tudok előzni, akkor általában a másik is tudna. Szóval ha vkinek nincs kedve/akarata előzni, akkor igenis segítse a másikat megfelelő köv. táv.-al és ne hőbörögjön, ha a másik megelőzi.
DEGEC 2008.07.20. 20:47:13
Zoli 2008.07.20. 20:54:31
Valóban:
"Aztán az utolsó pillanatban észrevette, hogy nem tud merre továbbmenni, mert a kísérő pick-up lezárja az utat, a sávunk pedig tele van a kombájnokkal"
Tehát a kombájnosokkal is gond volt. Komolyan olyan ez a sztori, mint egy Todd Solondz-film: egyetlen szereplő sem normális... Bemutatja a balesetek jó részét közvetve vagy közvetetten okozó két típust: az "én-aztán-ráérek előzz-meg-ha-sietsz- de-úgyis-én-vagyok- az-okos-te meg-a- barom" maflát és a "hú-de-profi-sofőr-vagyok-ide-még-beférek" vitézt. Szánalmas.
közlekedési bűnöző 2008.07.20. 21:29:21
"megértem a problémádat és át is érzem, ha először vagy ritkán csinálod ezt az útvonalat, akkor a bosszankodásod is jogos, mert ezt a térképekről sajnos nem lehet kiolvasni, viszont ha napi rendszerességgel, akkor rutinból kéne tudnod hol melyik szakaszon mire számíthatsz :)"
Ez csak egy példa volt. Keresztül-kasul járom az országot, van amikor egy útvonalat három hónap kihagyás után járok újra végig... szóval a helyi szokásokból rutint nem tudok kialakítani.
kranführer 2008.07.20. 22:07:09
Hasonló sztori 33-as út S merci nem bírja ki a kombájn mögött azt a 30 métert két búzatábla között. Neccesen megelőzi, két kipufogóból dől a füst ahogy 60-as szakaszon 130-140 körüli sebességre gyorsít. Pár km múlva vörös arccal egyezkedik a rend éber őreivel...
Perillustris 2008.07.20. 22:15:07
Van párja is: Mama, nézz rám! Láttál már ekkora tahót? Te neveltél.
Tibi 2008.07.20. 22:18:26
Norx 2008.07.20. 22:24:32
Na de hát a parasztokat nem feltétlenül az eszükért tartjuk...
cso zsi 2008.07.20. 22:29:37
Bár a buszra még kötelezettségünk is van, ha megállóból indul....
B.GY. 2008.07.20. 22:39:29
Szendwich 2008.07.20. 22:45:09
Megoldás az lenne, hogy a tirpőák paraszt traktoros g/cik 2 km-enként lehúzódjanak a halál faszára, és hagyják elhaladni az autósokat.
Na de hát a parasztokat nem feltétlenül az eszükért tartjuk... "
Az ilyeneket AUTÓSOKAT behajtanám a szántóföldre az AUTÓJUKKAL!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.20. 22:48:07
Az mondjuk _tényleg_ nem fájna, ha időnként elengedné a kocsisort a traki...
fzs0933 2008.07.20. 22:53:25
Történetem ennyi. Kombájnokról: kicsikét hiányozna az a kenyér, aminek elkészítéséhez nagyban hozzájárulnak ezek a lassú járművek...
Fejes Zsolt
fzs0933 2008.07.20. 22:54:26
Történetem ennyi. Kombájnokról: kicsikét hiányozna az a kenyér, aminek elkészítéséhez nagyban hozzájárulnak ezek a lassú járművek...
Fejes Zsolt
Szendwich 2008.07.20. 23:01:39
Igazad van. Tenyleg nem fajna. Viszont aki nem becsuli a masikat az ne varjon megertesre...
Perillustris 2008.07.20. 23:53:03
www.langlovagok.hu/html/galeria/2264.shtml
Várom a rokonait, hogy megvédjék, hiszen ő sosem vezetett felelőtlenül, csak hát éppen most kellett rohannia valahová.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.21. 04:21:05
Ferinek-nem 2008.07.21. 11:04:44
So66 2008.07.21. 11:08:44
Aki pedig belathatatlan utszakaszon eloz, az kimeriti a kozuti veszelyeztetes tenyallasat (erre bizonyitek a veszfekezes is). Tok mindegy hogy sietett-e, ez nem mentseg semmire! Nincs olyan KRESZ szabaly hogy ha sietsz, balesetveszelyt idezhetsz elo! Komolyan mondom minden autoba kamerat kellene szerelni, es az ilyen kozutra nem valo seggfejeket minden alkalommal videos bizonyitekkal felnyomni amig el nem fogy a pontjuk a jogsijukbol!
pakesz 2008.07.21. 16:47:06
mi van ha valaki tudatlan, es azt hiszi van meg 10 kilcsi ???
crix · http://c.wade.hu 2008.07.21. 20:41:01
Perillustris 2008.07.21. 21:54:33
www.langlovagok.hu/html/kepek/
Sanya 2008.07.21. 22:44:21
ilyen idióta, mint te, csak egy skodás lehet. fogadjunk, hogy fabiával jársz!
még hogy kiengedni a kombájnsort!!! muhahha! mi vagy te, csiga?
az, hogy vki siet, számodra valószínúleg elképzelhetetlen. bizonyára egy kiló kenyér megvásárlását is hetekkel előtte megtervezed, s 2 nappal korábban elindulsz, hátha beengedhetsz magad elé néhány traktort...
nem az udvariasság ellen szólok, de számomra elképzelhetetlen, hogy egy kilométert 20-szal teszek meg, mert k...ra ráérek. inkább odaérek hamarabb, majd iszok egy kávét.
az utánfutós ladás pedig nem tudhatta, h nemsokára lekanyarodnak a parasztok.
közlekedési bűnöző 2008.07.21. 22:46:10
"Aki balesetet okoz ne vezessen többé. Aki úton veszélyeztet ne vezessen, mert felelőtlen. "
A fenti mondat alapján azt gondolom, hogy tökéletes Gestapo-munkatárs lennél.
ui: kívácsi vagyok, vajh magaddal szemben is ilyen keményen járnál-e el, ha netán te okoznál balesetet? Amire lássuk be, azért van esély, mivel ha jól sejtem te is emberből vagy...
B.GY. 2008.07.21. 23:10:48
Perillustris 2008.07.21. 23:24:46
Enyhébb esetekben a pénzbírság mellett a kötelező vezetéstechnikai gyakorlatban, és az általánosnál szigorúbb újravizsgáztatásban látom a megoldást.
jeep 2008.07.23. 12:33:33
Tegyük fel, hogy nem engedi be maga elé a kombájnokat, hanem elhúz előttük. A kombájnok utána fejlődnek fel az úton, a faszkalap BMW-s és utánfutós ugyanúgy utoléri a kombájnokat és a mögöttük feltorlódott autósort. A köcsög sietők pedig ugyanúgy veszélyeztetik a többi közlekedőt.
Messze vagyunk még Európától.
Norbi_5gen 2008.07.23. 12:49:16
volante · http://volante.blog.hu 2008.07.24. 15:04:32
Doki 2008.07.25. 12:27:44
T7 2008.07.30. 15:00:54
béluska 2008.07.30. 15:27:38
béluska 2008.07.30. 15:39:56