Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egyszer hopp...

2008.07.21. 12:38 :: Kisikasa

Daniferi megírta nekünk jó és rossz tapasztalatát két motorossal kapcsolatban. Szerinte egyes kétkerekűeknek kifejezett elvárásai vannak az autósokkal szemben. Egyet meg is osztott velünk, de ne csak szidjuk őket, akadnak itt jófejek is azért.

Állandó olvasója vagyok a blognak, nagyon jó (eltekintve néhány szellemileg sérült kommentelőtől). Már régen tervezem, hogy megosztok élményeket veletek, a közlekedés-pszichológia poszthoz kapcsolódóan van is két rövid történetem.

Késő este haladok egy elég keskeny, kicsit kanyargós, kereszteződésektől mentes úton, házak csak egy oldalon vannak (ott is alig), az is elválasztva úgy 10-15 m széles füves résszel. Mivel zebra sincs sehol, s a látótér széles, messziről látni, ha valami az út közelében van, az ember önkéntelenül is rajta felejti a lábát a gázon. Emiatt ott rendszeresen 60-70-nel haladnak a járművek, ha nincs akadály. Igen, én is. Jó szokásomhoz híven a visszapillantót is nézegettem, bár forgalom az szinte nem volt. Mögöttem a távolban látok két fénypontot, majd egy harmadikat kiválni mellé és vissza közé.

Nyugtáztam, hogy nem földönkívüliek látogatása történt, hanem csak egy motoros előzött, sőt, egyre jobban közeledik. Volt egy enyhe jobbos kanyar, s mivel szemből nem jött semmi, a gázról levettem a lábam és pár másodpercre kiraktam az indexet jobbra. Szépen elhúzott mellettem, majd miután bejött elém, meglepő dolgot tapasztaltam. Nem, nem satuzott vagy esett el. Kirakta pár villanás erejéig a vészvillogót, megköszönve, hogy segítettem a haladásban. Ilyet tényleg ritkán tapasztalni, motorostól meg főleg. Nem lettem frusztrált, hogy egy több száz köbcentis motor utolér és megelőz, ő sem dühödött fel, hogy feltartottam, netán veszélyes manővert kell csinálnia. Csak egy mozdulat volt az egész, nem is fájt, nem volt megerőltető sem.

A másik eset egy várost átszelő többsávos széles főúton történt csúcsforgalom idején. Piros lámpa, megállok békésen, s míg vártam, nézelődtem. A visszapillantót is figyelgettem, hátha jönne egy motoros, aki pont akkor akarna bevágni elém, amikor zöldet kapok. Volt már rá példa, hogy zöld lett, s ahogy indultam, ő pont akkor előzött meg, persze emiatt majdnem belementem. Ez azért elég veszélyes manőver tud lenni, így inkább felkészülök arra, ha esetleg még egy ilyen lenne, inkább várok két másodpercet, míg elhalad. Meg hát amúgy is olyan vagyok, aki tud haladni, haladjon, lehetőségek szerint nem akadályozom benne, csak ne tegye felelőtlenül, váratlanul vagy bunkó módon. No de most nem láttam semmit, így zöldnél elindultam, ahogy a forgalom többi résztvevője is. Felvettük a ritmust, úgy 40 körüli tempó, amivel az elkövetkezendő lámpáknál zöld lesz továbbra is. Az úton volt egy kátyú, amit az előttem lévők is kényelmesen kikerültek. Nem kellett hirtelen manőver, sem sávváltás, mindössze egy apró mozdulat, hogy a kerék ne pont bele menjen.

Én is közeledtem felé, kikerültem, majd lassítottam picit, ahogy egy kis torlódás volt a lámpánál. Ekkor egy robogós jelent meg mellettem és majdnem már benyúlt hozzám az ablakon, úgy mutogatta a nemtetszését, miközben engem nézett. Mindezt menet közben. Valószínűleg az lehetett a gondja, hogy a 40-nel haladó 4 sávon párhuzamosan közlekedő autók láttán ő úgy gondolta, hogy nem a sávban megy ahogy a kocsik, hanem mintegy kijelölve magának ötödiket, két sor közt halad a vonalon. Mert ugye ő kisebb, gyorsabb, felsőrendűbb. Persze pont úgy haladt, hogy nem vettem észre, így amikor a kikerültem az úthibát, előfordulhat, hogy veszélyesen megközelítettem. Miközben mutogatott én visszamutattam neki, hogy húzzon el és figyeljen előre, mert közelít egy buszhoz, s ne velem foglalkozzon. A fékre is ráléptem, beengedve magam elé, de még így is majdnem nekiment. Aztán jól megberregtetve azt a repedt hangú gépet, elhúzott a haladó autók közt. Nem csodálkoznék, ha azóta már beépült volna alkatrésznek a robogójába.

Tudom, szarjak sünt, mert néha 50 helyett 60-nal megyek és hogy nem lehetek sikeres ember sem, mert megálltam a piros lámpánál :)
 

100 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tartlev 2008.07.21. 12:47:41

Hátszáhuszonnegyedik.

Tessék ezt a "motoros nem köszöni meg" sztereotípiát elfelejteni, megköszönjük, nagyon sokan, én pl. mindig.

Cserébe ha én engedek be valakit motorral, az meg szinte soha.

Secnir 2008.07.21. 12:59:43

respect a cikkírónak

RicsiDL 2008.07.21. 12:59:47

Jó olvasni, hogy vannak olyanok, akik figyelnek a közlekedő partnerekre, attól függetlenül, mivel van az ember.

De sokan annyira nem veszik észre a motorosokat, hogy még az sem tűnik fel nekik, ha azért jelez, lassíts, mert rendőr...

Szerencsére a bejegyzést író hozzáállása terjed jobban, de sajnos ülyék mindenhol vannak, mindegy, hogy mivel közlekednek, utóval, motorral, bisiklivel vagy gyalog.

hukk 2008.07.21. 13:01:55

Én, ha motorral haladok két sáv között, és egy autós lehúzódik, MINDIG megköszönöm egy vészvillantással. A megköszönésnek két jó oka van: egyrészt udvariaskodunk, ami jó, másrészt pedig akinek megköszönik, az nem fogja azt gondolni, hogy: ez is egy olyan motoros, aki azt hiszi, jár neki az elengedés. Tudatosíthatjuk benne, hogy rendes dolognak tartom az elengedést, amire semmi sem kötelezi Őt, mégis megteszi. Szerintem ez elősegíti azt, hogy legközelebb is elengedje a motorost.

Mondjuk még én sem láttam mástól, hogy ezt megtette volna.

Szerencsére mostmár túlnyomó töbségben normális, segítőkész, vagy legrosszebb esetben semleges hozzáállású autóstársakkal lehet az úton találkozni, rosszindulatú már csak elvétve akad.

Cyric 2008.07.21. 13:13:50

Hukk -nak igaza van, szerencsére egyre jobb az autós-motoros viszony, legalábbis motorral ezt tapasztalom, és én is mindig megköszönöm, ha elengednek, legyek motorral, vagy autóval...

UBUL 2008.07.21. 13:15:14

Tapasztralatból mondom hogy azért meg szokták köszönni. Lehet eddig is így volt de csak mostanában figyelek fel rá hogy a kamionos vagy egyéb nagy döggel (ifa stb.) kicsit lassabban közlekedők rendre jeleznek jobbra indexxel vagy vészvillogóval hogy „ lehet menni öcsém, szabad az út” ! Ez jó doldog. Nem vagyok az gyorshajtós fajta de ahol lehet menni 90 –el ott azért szeretek annyival haladni. Megköszönés pedig alap dolog. Jól esik ha nekem segítenek ily módon és az is ha én segíthetek így. A mai közlekedési kultúrában elég nagy dolognak tartom ezt a viselkedést.

ex-dr. vuk 2008.07.21. 13:15:28

Az en motoromon nincs veszvillogo (mar csak ezert sem parkolok vele bicikliutra es ut kozepere), igy inteni szoktam bal kezzel (a jobb a gazkarhoz kell, kulonben a motorfek miatt eleg durvan lassulok :)), ha lehuzodnak elottem, vagy jelzik, hogy mot elozhetek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.07.21. 13:52:28

ez nagyon jó. a második felét nem kellett volna azonban megírni. vagyis nem egyszerre lehozni a kettőt.

hétvégén utaztunk, és két lehetőségem volt, vagy a 8-ason megyek fehérvárig, vagy a régi 7-esen, a különbség 2 km volt csak. 7-est választottam de bebuktam, elterelés volt. akarattyán állt a sor rendesen, de szerettek volna oldalról kis utcákból bekanyarodni. egyet én beengedtem magam elé. hogy az hogy örült, villogtatott, integetett stb. a következő fél órás tötyörgést jobban viseltem. az az utáni fél órát már nem. utastársaimnak könnyű volt, odaadtam nekik a fél üveg wiszkit a hátizsákomból.

Sandokan66 2008.07.21. 13:54:38

Egymas utan olvasom a pozitiv hangvetelu velemenyeket a temaval kapcsolatban, de szerintem is hatarozottan javul a helyzet: tegnap a befele jovo 3 savos M7-esen (eleg suru volt mar a forgalom 110-120-al jottunk) az autok szinte szetnyiltak a hatulrol kozeledo motorosnak, aki meg is koszonte a dolgot, persze nem minden autosnak. Hadd menjen, mi ugysem erunk be hamarabb, legalabb O menjen ha tud. Egyszer talan utolerjuk Europat???

hawkeye 2008.07.21. 13:58:26

Na erről a köszönésről annyit, hogy pénteken az Árpádon szokás szerint a legbelsőben poroszlált ötvennel egy Lada Samara, index, középsőbe mennék, egy ezüstmetál Hondás villant, hogy mehetek.
Mentem, jobb kezem felemelve megköszöntem. (Hátulról így látszik a mancs az ülések között)

A Flóriánnál a belsőben mellémhúz, s a tipikus utas (150 kilós, kopasz izomagy) tele torokokból kurvaanyáz, meg hülyeköcsögöz, hogy mit mutogatok....

Levontam a következtetést: ennek az állatfajnak minden kézmozdulat csak egyet jelenthet. Mivel bizonyára saját magukból indulnak ki...

tibitheone 2008.07.21. 14:03:24

utálom a robogókat, szar a hangjuk...

martong 2008.07.21. 14:03:55

igen javulás tapasztalható, sajnos ehez kellett egy kis negatív média visszhang is, de nem akarok elégedetlennek tűnni, jó érzés, hogy nem közellenség vagyok az úton csak egy másik ember aki haladni szeretne :)
a cbf enmen sincs vészvillogó de egy jobbra-balra index kombó kb. ugyanazt csinálja

a robogóst és a motorost nem szabad egy lapon említeni

Ursula 2008.07.21. 14:05:18

Nekem van egy szomszédom, aki köszönt. Egy másik pedig nem, sőt még meg sem várt a lifttel.
Írjak róla fél oldlas posztot?

Én lennék terrorista! 2008.07.21. 14:09:10

Sün kakálás meg nem lehetek sikeres emberezés? Ez nem a Homár :-)

Rong 2008.07.21. 14:24:58

Én rendszeresen autózok a 7esen Balaton és Fehérvár között. Örömmel tapasztalom, hogy egyre több, sőt a legtöbb motoros nomrális partnerként vesz részt a közlekedésben. Igyekszem nem akadályozni őket a gyorsabb haladásban amit általában meg is köszönnek. Persze kivétel ez alól amikor Polgárdin motoros találkozó van... akkor sajna az alja is ott van.

macilaci 2008.07.21. 15:09:34

Tényleg respect a motorosok többségének, tegnap egész nap autóban ültem, és csak jó tapasztalataim születtek. Különösen jó arcok voltak az Alsóörsnél motorozók, szerintem 4 csaj volt. Lehúzódtam, és mind a négy vészvillogózott, mikor leelőztek. Üdv, egy fekete Fabiás...

béluska 2008.07.21. 15:18:17

Én egyszer a két fiammal utaztam a szénásszekéren az autóúton. Elég gyorsan haladtam a lovaskocsival, többször meg is előztem autósokat. Azok rendesek voltak, kanyarban jobbra indexeltek, hogy mehetek. Egy nagy gondom volt: a szekéren nincs vészvillogó, integetni meg nem lehet mert megvadul a ló. Azt találtam ki, hogy a szekér hátuljáról lógó két viharlámpához fektettem a két fiamat, és amikor befejeztem az előzést, ők meggyújtották-elfújták-meggyújtották-elfújták a viharlámpát, persze egyszerre és qrva gyorsan. Így olyan volt mintha a szekér vészvillogózott volna. Brutálisan jó vagyok a közlekedésben, de mint látszik, a szívem és az eszem is a helyén van.

efhábé 2008.07.21. 15:52:14

Nohát, milyen meglepő és külön posztot érdemel, hogy a motoros-társadalom nem homogén massza, hanem pont ugyanolyan szegmentált és heterogén, mint az autós-társadalom vagy akár csak simán a társadalom. Hogy szarna sünt, akinek ezért külön posztot kell írnia. Ez a való világ ecsém, kicsit későn érő típus vagy, nem?

Önjáró Talajgyalu 2008.07.21. 17:07:42

Engem beengedett multkor egy bazi csopperrel halado motoros a dugoban a Konyves Kalmanon. Pedig oreg KGST tip. gepjarmuvel kozlekedem. Meg is lepodtem. Es megkoszontem! (blink-blink)

akos696 2008.07.21. 17:18:22

Én jobb láb emelgetéssel köszöngetek az autósnak, ha elengednek. De a balra-jobbra index kombó sem rossz, bár eddig ezt nem erőltettem, de kipróbálom. Autóval is mindíg megköszönök mindenféle jószándékot. Sokan viszont nem. Nem értem ez miért olyan nehéz. Nagyon idegesítő és visszataszító látvány egy mondjuk szemből elengedett autós, aki csak magaelé néz és még csak egy intést sem produkál.

Reggie 2008.07.21. 17:21:47

Nem olvastam el, de ha meg nem irta senki, biztos a postiro a hibas.

:)

yanchi 2008.07.21. 17:25:52

Kedves Udvariasságot Megköszönő Motorosok!

Kb. minden harmadik motoros meg szokta köszönni, ha lehúzódok előle, elengedem, stb. Örülök, hogy egyre többen tartoztok közéjük, közlekedjünk együtt, ne egymás ellen, hanem egymást segítve :)

wood 2008.07.21. 17:47:33

...ez a "nem köszönte meg a k*csögge*i!!" pszichózis elég mulatságos bizonyos szempontból.

régebben engem is zavart, hogyha valaki nem hadonászott össze-vissza, meg villogtatta, amit lehetett mikor beengedtem; aztán elgondolkoztam, hogy vajon azért adok-e elsőbbséget valakinek, hogy ő is tudjon közlekedni, vagy azért, hogy egy kicsit teréz anyának érezhessem magam...?

...azóta nem zavar, ha valaki nem köszöni meg, így is, úgy is teréz anyának érzem magam. :D

Orizatriznyák 2008.07.21. 17:48:58

tibitheone 2008.07.21. 14:03:24
Köszönjük Emese.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 18:01:42

Ne szarjál sünt. Vagy csak kicsit.

Hát egyik motoros sem esett nálam a jófej kategóriába, mert mindkettő szarik a szabályokra.

Azzal, hogy az elsőt elengedted, nem is lenne semmi baj, csak nekem spec nem tetszik, hogy a gyorshajtónak szívességet tegyen bárki is. Úgymond elfogadod a viselkedését, ami neadjisten kacifántosabb figurákra is bátoríthatja.

Oszt annak meg ki tudja mi lesz a vége. Reméljük, hogy senkiben sem tesz kárt, vagy ha mégis, akkor csak magában.

Atika!!! 2008.07.21. 18:03:30

Nagyon sok motoros köszöni meg ha lehúzódsz és elengeded. M2 viszonylag széles, és elég ha az egyik lehúzódik, már elfér a motoros. Szinte mind köszönő mozdulatokat tesz (nem, nem keverem más mozdulattal). A városi robogósok más tészta, de köztük is van normális.

wood 2008.07.21. 18:03:59

バスティー [bɑstiː] 2008.07.21. 18:01:42

te köpönyeges igazságosztó;
az igazság bajnoka, te...!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 18:05:14

"tele torokokból kurvaanyáz, meg hülyeköcsögöz, hogy mit mutogatok"

Ilyenkor kell megmutatni a rendőrigazolványt.

phaidros 2008.07.21. 18:22:13

Nem tudom mennyire gyakori a megköszönés, de én pl. mindig megköszöntem. Akkor is, ha a pirosnál mentem előre és félrehúzódtak.

phaidros 2008.07.21. 18:25:28

Egyébként nekem motorosként összesen két problémás esetem volt, az egyik, amikor egy csaj elkezdett irányjelzés nélkül átfolyni a sávomba, a dudát se hallotta, se a gyári kipuffogót - persze telefonált, a másik,ami tipikus, amikor velem szembe jőve a kanyarban úgy gondolják, hogy az én sávomból is jár nekik. Mily meglepő, az utóbbi kb. 50-50% arányban autós és motoros volt... a szemétládák motoron és autón is szemétládák.

Reggie 2008.07.21. 18:25:50

En azt is meg szoktam koszonni, ha nem akar beengedni, de eletolakodok...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.21. 18:31:27

vazze... állítólag itt minden motoros megköszön mindent, de én még csak olyannal találkoztam, aki a kocsit között cikázik, elhúz, anyázik, fékez, mutogat, ráhúzza a kocsira a motort, beáll mellém szemrebbenés nélkül ha jobbra indexelek, stb... úgyhogy nem igazán tapasztaltam még sok kedvesség egy motorostól sem, de nyilván amotoros társadalom itt felszólaló 1 ezreléke kivétel és maximális riszpekt nekik.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.21. 18:33:20

hozzáteszem, nem védem az autósokat... mivel az autósok között ezerszer több hülyével találkozok, akiknek csípőből venném el a jogsijukat, és életfogytiglani gyalogos közelkedésre ítélném.

Cattish 2008.07.21. 18:42:29

100-ből 90 autós megköszöni, ha beengedem.
100-ból 99 motoros megköszöni, ha elengedem.

Nincs itt akkora nagy baj szerintem se.

dezsőke 2008.07.21. 19:07:46

én csütörtök hajnalban a 2-esen húzodtam le egy mercisnek. sietett, hadd menjen. villantott. szép volt.
tegnapelőtt meg (amúgy ált mindig) lehúzodtam egy motorosnak. elment, intett a kezével.
vanna normális emberek.
de hülyék is: m3 bevezető szakasza, jobbra ki újpest. elkezdődik a sáv mennék ki jobbra. saját hülyeségem (de most nagyon megérte) kinézek ilyenkor is (mondom, keződdött a jobbra kanyarodó sáv) a jobb tükörbe. hát köcsög fehér bmw-s nem ott előz meg, jobbról...

BMWs 2008.07.21. 19:07:49

Ez az egész megköszönés, meg az elvárom, hogy megköszönje ha beengedem ez is egy jó kis magyaros sajátosság, sehol a világon máshol nem várnak el semmit, ha beengednek, hiszen az a normális, hogyha valaki sávot akar váltani, akkor beengedem. De így legalább van egy újabb téma, ami miatt meg lehet sértődni a másik közlekedőre a forgalomban. (nem köszönte meg)

AP 2008.07.21. 19:15:46

Vicces, ahogy megmagyarázod, miért merészelsz akár a szélsebes 70-be is belenyalni.. :)
Hát igen ezeken a blogokon muszáj előre biztosítania magát az embernek, mert különben kapja az anyázást.
Sokszor még ennek ellenére is.

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.21. 19:18:15

Hát ez beszarás.

Hirtelen milyen szép lett a világ, kedveskéim!

Sajna amerre én járok, még mindig rengeteg (nagy többség) motoros állat módon közlekedik, és olyan hangjuk van, hogy nem is értem, hogy mentek át a műszaki vizsgán (motoroknak is van olyan egyáltalán?).

Mit tesz egy pozitív hangvételű post!

Beszarok, komolyan.

Reman 2008.07.21. 19:34:50

Nem olvastam végig a kommenteket, úgy írom a véleményem: autós vagyok, 16 éves motoros jogsival. Mindig figyelek - nem csak a motorosokra, de az autósokra is. Tapasztalatom az, hogy 10-ből 8 B kategóriás megköszöni, ha figyelnek rá és elengedik, SM kategóriás szinte soha.

Ursula 2008.07.21. 19:58:32

A NASA tudósai kimutatták, hogy Budapesten a motorosok 67,5613%-a megköszöni, ha egy autós elengedi. Ezen felfedezésükér jövőre Nobel díjra terjesztik fel őket.

Akartok még valamit hozzászólni a poszthoz?

birka 2008.07.21. 20:02:31

Én is egy vagyok az álalánosított pesti-robogós kategóriából. Ha valaki félrehúzódik a lámpánál mindig megköszönöm. Autósok pedig vegyék figyelembe hogy amit belülről úgy lát hogy "súrolta a tükröt" az általában 20-30 centire van még. Két sáv közepén álló autó között bőségesen elfér egy motoros.

guga 2008.07.21. 20:07:06

A cikkírónak! Szarjál sünt öcsém :)
Végre, egy higgadt és türelmes poszt, ami nem fulladt anyázásba pehhheheee :D
Még 3 hét és lesz jogsim :)

dolgoznikék 2008.07.21. 20:18:54

Motorosok szoktak lábbal is köszönni, ha lehúzodok. Mondjuk inkább, ha utassal vannak.

MadBob 2008.07.21. 20:21:37

Nekem mint motoros-autós hibridnek tűnik hogy a megköszönési ráta kb. egálban van. Viszont hozzátenném hogy a motorosok közül akik nem köszönik meg (és nem köszönnek vissza amikor motorral megyek) 10-ből 8-nak HD-je van.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 20:35:26

És azt nem tudja valaki véletlenül, hogy a motorosok hány százalékának van kutyája? És hogy ezen kutyák hány százaléka köszöni meg a csontot?

Etniez 2008.07.21. 20:42:22

Naponta kb. húsz-harminc autósnak szoktam megköszönni a segítséget. Néha csak a fejemmel tudok biccenteni, mert jobb kezem a gázon, bal a kuplungon.. Remélem látják.

Nem minden motoros hülye: etniez.blog.hu/2008/07/16/amokfuto_motorosok

Csaba 2008.07.21. 20:51:02

A motorosok 99%-a meg szokta köszönni, ha félrehúzódik az autós. Elég sokat megyek országúton, autópályán, városban. A robogósok nem.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 21:02:21

"jobb kezem a gázon, bal a kuplungon"

Az én kocsim automata váltós, tehát bal kézzel tudok inteni.

beren 2008.07.21. 21:08:38

Kb. egy éve én is pont így jártam a 11-es úton. Sávon belül kerültem a kátyút a középső sávban döcögve a reggeli csúcsban, aztán félúton gyorsan visszarántottam, mert éppen elszáguldott mellettem balról egy motoros dupla sebességgel, akit ezzel majdnem elcsaptam. Ő még vadul integetett is visszafelé egyezményesen és repeszett tovább ezerrel, engem meg levert a víz, hogy majdnem megöltem valakit. Ocsmány érzés volt.

beren 2008.07.21. 21:13:55

Írok pozitívat :)

Szinte mindegyik motoros megköszöni, mikor beengedem, vagy (ha látom, hogy jön) hagyok neki helyet, hogy elférjen. Ez a robogósokra is igaz.

beavereater 2008.07.21. 21:19:52

Nagyszerű, ha már minden motoros ilyen udvariassá vált, akkor abszolválhatnák a következő leckét: a bonyolultabb forgalmi helyzetek áttekintését. Például amikor kihúzódok jobbra, hogy elengedjek 2 (kettő) motort, akkor az időközben fénysebességgel beeső harmadik ne akarjon elmenni a járdaszegély és köztem, és utána ne akarja lerúgni a tükrömet, amiért "nem engedtem el". Előre is kösz.

Etniez 2008.07.21. 21:30:15

Beavereater!

Sajnos köztünk is vannak állatok.

B.GY. 2008.07.21. 22:07:32

Én is megszoktam köszönni igenis,ha beenged valaki.Pedig robogóval járok,igaz csak ha jó az idő.Öreg vagyok már ázni a motoron.Meg hát ugye az izületek:)Ja és,ha kocsival megyek kb.10 motorosból 8 megköszöni,ha félrehúzodok előle.Lehet a másik 2 nem meri elengedni a kormányt.A láblengetésről meg nem hallott.Üdv.

seat 2008.07.21. 22:23:15

Nem annyira kapcsolódik a poszthoz, csak úgy általában a motorosokhoz - bocs, de rájuk/rátok nem vonatkozik a kötelező sebesség vagy néha a kresz? Múltkor valahol volt egy poszt, hogy köcsög aus beparkolt az aluljáróba, mert be tudott menni. Hát a motorosok ezt csinálják. Mennek, cikáznak, előzgetnek, mert ők beférnek. Nem a haladást irigylem tőlük, félreértés ne essen, de ez akkor is durva. Veszélyeztetik a környezetüket pl. hétvégéné Visegrád körüli szerpentineken, mint az idióták, úgy előzgetnek, mennek, városban is cikáznak, záróvonal ismeretlen útburkolati graffiti nekik.
Bocs, tényleg, csak mostanában ezen morfondírozom, hogy tulajdonképpen miért is "jogos" az, ahogy ők közlekednek? Akkor én is bárhova mehetek, ahova a kis piros autóm befér?

seat 2008.07.21. 22:25:03

aus=autós

és ezer bocs az általánosításért, igaz, forgalommal együtt haladó motorost én egyszer láttam az eddig levezetett 150ezer km-em alatt és komolyan érdekel, miért nem képesek a normális közlekedésre.

B.GY. 2008.07.21. 22:37:22

Seat.Lehet engem láttál?:)Én nem cikázgatok,nem akarok meghalni.Max.előre megyek a pirosnál,meg a vasuti átjárónál,ha elférek.Gyorsan meg nem nagyon tudok hajtani a robogómmal(kb.90-nel megy).Annyival megyek általában mint a forgalom többi résztvevője.Igy nem előzgetnek meg.Persze vannak kivételek.Gondolom te a "Hayabusásokra" gondolsz:)Azokat én sem értem.Közúton meghalni a legértelmetlenebb.

Etniez 2008.07.21. 22:52:22

Seat!

Olvas el, amit belinkeltem fent.

sfdrake 2008.07.21. 22:58:22

én ha láto ma tükörben hoyg jön motor kiszoktam huzdoni a sávom szélére lakottterületen is és azon kivül is hagy menjen, ne akadályozzam és a legtöbb meg is szokta köszönni mert általában a legtöbb helyen igy elférnek mellettem a sávban és ha jönnek is szembe elférnek a 2 auto között, de sokszor látom hoyg hezitálnak mellém jönni gondolom a sok rossz tapasztalat miatt olyankor index ki jobbra és mennek is és meg is szokták köszönni, nekem meg még csak lassitani se kell ők meg had menjenek kisebb gyorsabb nem akadályoz semmiben, sajnos sok autos nem néz eleget tükörbe szerintem igy nemhoyg a motorosokat nem veszik észre hanem a hátulról előző másik autost se és simán jönnek ki előzin ők is a ásik meg leshet bár általában ezeknek a mozgásán látszik hoyg szétnézés nélkül jönnek is ki

Név: 2008.07.21. 23:00:13

beavereater:

Már írtam korábban is, elég normálisan menni, felesleges lehúzódni, ha elfér, akkor örül, ha nem, akkor meg majd vár, vagy jelez. Jobbról meg tényleg nem kellene jönnie (bringásnak se).

sfdrake 2008.07.21. 23:00:35

ja multkor egy robogosnak is kihuzodtam másik auto is elfért volna mellettem de ő ne mment majd ahogy szüküölt az ut mellém jött elhuzott fékeztem be elém majd három sávon cikázott keresztbe és a végén egy uthibán majdnem beborult egy auto alá mert neki a felezőn kellett menni ami fel van gyürödve, de egyre kevesebb az ilyen és általában a kezdő fiatal robogosok ilyenek már csak maximum az se mind a nagyobbakkal közlekkedőkkel kevés baj van szerintem

Portman 2008.07.21. 23:02:05

nagyon jóó!!!
imádom ezt a blogot!!!

A Sün 2008.07.21. 23:06:36

Ne higgyétek, hogy ez valami csoda. Benne vagyunk a nyár közepében, és ahogy haladunk előre, úgy végzi a dolgát a természetes kiválasztódás. Őszre egész jó lesz a helyzet. Aztán tavasszal kezdődik megint.

Én az állam helyében donorkártyával minden 600 cm3 feletti motorkerékpárba ingyen adnám a benzint, plombával, km-felírással a visszaélések elkerülése végett.. Államháztartást nem terhelné meg, mindenki boldog lenne... :)

Tudom, most magamat kéne...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.07.21. 23:15:26

végre egy jó poszt, értelmes szerző tollából, jól megfogalmazva. nincs benne ál-értetlenkedés, felhúzott orr, okoskodás és körmönfont fogalmazásmód. ez érdemel egy ötöst, pedig ezen a blogon sajnos nem ez a színvonal szokott működni.

Erdan 2008.07.21. 23:17:04

Ha a motoros nem köszöni meg (~40%), általában nincs egyedül (~60%). Ilyenkor legtöbbször mérges vagyok (~70%).

Azért szeretem a motorosokat, mert személyesebb kézzel megköszönni a beengedést, mint villogtatással. Azt már unom.

Javaslom, hogy legyen szmájlis lámpa minden autó hátuljában és azzal köszönjünk!

Csatlakozik valaki a mozgalomhoz? :) Gyártsunk szmájlilámpákat. Egy boldogabb Budapestért.

seat 2008.07.21. 23:17:07

elolvastam, köszi.
Igazából nem azt mondtam, hogy szabálytalanabbak, csak ezt a felfogást nem értem, hogy ott mehetek, ahol elférek vagy hogy nem vonatkozik rám aa sebességkorlátozás, mert illaberek-nádak-erek módjára már el is tűntem. És szerpentinen azóta az idióta óta, aki felvette, hogy milyen szépen kúszik felfele a mutató és aztán szépen csattant a másikkal, kivégezve gyakorlatilag azt, kifejezetten félek, hogy mikor jön egy motoros, aki beleszáll a szélvédőbe, mert annyira rohadtul fontos száguldozni. ízirájder, chopper rendben van meg egy csomó minden rendben van. Moto GP az utakon viszont nincs rendben.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.07.21. 23:52:42

Nekem is van egy bizalomgerjesztő story-m. Kisvárosi forgalmasnak számító utca péntek éjjel 2 körül. Nem tudom már hová mentem, utolértem egy járőröző rendőrt. Nem tudom mennyivel mehettem. Rendőr meglátta, hogy jövök, ment vagy 15-tel, és lehúzódott az úttal párhuzamos parkolóhelyekre. Simán elfértem mellette, sávot sem kellett váltanom. Meglepődtem, megköszöntem vészvillogóval. Erre még vissza is villantott. Nem vagyok rendőrpárti, de ez jól esett...

Pipers 2008.07.22. 00:01:23

バスティー [bɑstiː] 2008.07.21. 21:02:21

"Az én kocsim automata váltós, tehát bal kézzel tudok inteni."

Legalább nyugodtan szorongathatod a rendőrigazolványt.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 00:03:18

Lovag, te félreértetted a helyzetet.

"Rendőr ... ment vagy 15-tel, és lehúzódott az úttal párhuzamos parkolóhelyekre."
(Kifogyott a benzin.)

"megköszöntem vészvillogóval"
(Most beszoptátok kis köcsögök.)

"Erre még vissza is villantott."
(Anyád!)

Pipers 2008.07.22. 00:08:57

バスティー [bɑstiː]

"(Kifogyott a benzin.)
(Most beszoptátok kis köcsögök.)
(Anyád!)"

Bocs! Én is félreértettelek/félreismertelek.
Te csak szeretnél rendőrigazolványt szorongatni.

mxplanet 2008.07.22. 00:23:08

aki nem élvezi, hogy sünt szarhat, az nem tud semmit a szexről:)

tutti 2008.07.22. 00:23:52

Én azt nem értem, hogy az olyan utakon, ami bár lakott terület, de pl. kereszteződés- és gyalogosmentes, jól belátható 1x1 sávos, általában nagy forgalmú és a legtöbb autós 60-70-el halad, miért nem engedélyezik ezt táblával. Ehelyett jön 20-ból 1 autós, aki centire 50-el megy, és felsorakoztatja maga mögött az ott, naponta baleset nélkül 60-70-el autózókat. Egyik-másiknak elege lesz és belemegy olyan előzésbe, amibe nem kéne. Ilyenkor meg ő a hibás. De ha jobban belegondolunk, nem.
Régen Szlovákiában nagyon tetszett az, hogy lakott területen 60-al lehetett menni, bár asszem ez az EU miatt 50 lett, de ott még a 60 mellé is kitettek nagyforgalmú, jól belátható egyenes főútvonalakon 70-es táblákat.
Aztán hazaér az ember, és totál káosz. 50 mindenütt, amit vagy nagyon betartanak, ahol nem kéne, illetve ahol, kéne ott meg nem.
Ha letisztult és kiszámítható lenne, mennyivel jobb lenne. Ha csak ott lenne 50, ahol az valóban szükséges, akkor belátnák az emberek annak indokoltságát, és szerintem jobb lenne mindenkinek. Lakott terület és lakott terület között óriási különbségek vannak útviszonyokban...

vinylmaster 2008.07.22. 00:24:33

én nem tudom ki merre közlekedik de nem egyfelé járunk a beírt hozzászólások alapján az tuti. én debrecenben lakok és a télleg külön kell választani a motorost meg a robogóst. motoron is vannak hülyék de hogy legszivesebben egy nagy 2 méter hosszú szögesdeszkával úgy plexinverném a sisakján szemből azt sok ki csicska 15 meg mittudomén hány éves kis taknyos hülyét akinek fogalma nincs a közlekedésről és csak jamipizik az úton és életveszélyes amit csinál. Pl. Mikepércsi út elég hosszú egyenes 4 sávos történet viszonylag sűrűn pakolva lámpával. robogós seggfejecske lámpától lámpáig 1 kerék úgy hogy megy előttem mondjuk azt hogy nagyjából megfelelő követési távolsággal de könyörgöm mi van ha kátyú akármi túlhúzza és hanyatt fikkan? átmegyek az agyán? és engem basznak mert mér megyek át a motoroson? pfffff. ez azér gáz..

A Sün 2008.07.22. 00:38:10

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.07.21. 23:52:42

"Nekem is van egy bizalomgerjesztő story-m."
Nekem is. :)

"Kisvárosi forgalmasnak számító utca péntek éjjel 2 körül. Nem tudom már hová mentem, utolértem egy járőröző rendőrt. Nem tudom mennyivel mehettem. Rendőr meglátta, hogy jövök, ment vagy 15-tel, és lehúzódott az úttal párhuzamos parkolóhelyekre."
Nálam lement a jobbra kanyadodó sávba. A többi stimmel.

"Simán elfértem mellette, sávot sem kellett váltanom. Meglepődtem, megköszöntem vészvillogóval."
Dettó.

"Erre még vissza is villantott. Nem vagyok rendőrpárti, de ez jól esett..."
Nálam visszajött a sávba (záróvonalon, nyíl ellenében), 40es táblánál utánamvágtatott, felnyomta a szirénát, megálltam. Kérdőre vont, hogy mi a műszaki hiba. Mondom semmi, megköszöntem, hogy lehúzódott.
Nem esett jól.

Tényleg, ha jön mögöttem a rendőr fényhíddal az éjszaka közepén, akkor meg kell állnom? Amikor én tanultam a kreszt, akkor még úgy volt benne, hogy csak el kell engednem, ha meg akar állítani, akkor azt karjelzéssel, vagy hangosbeszélőn keresztül tudja intézni.. Ha valaki nagyon unja magát, linkeljen egy jogszabályt pls.. persze nem fogok velük leállni vitatkozni az éjszaka közepén ilyenen, ahhoz nyuszi vagyok, de attól még...

lopikula 2008.07.22. 01:41:13

Gyerekek, felejtsetek mar el ezt a megkoszonjuk szarsagot. En 2 eve ausztriaban elek, es 1, frankon hulyenek neznek ha villogok, 2 alapbol beengednek. Nincs mit koszongetni. Mindenki megy a maga dolgara, vegyuk termeszetesnek hogy ha mi kevesbe sietunk akkor elengedjuk/beengedjuk a masikat. minek koszongetni, haladjon mindenki a maga utjan es erjunk oda. Nekem mar nincs oromkomplexusom ha valaki megkoszoni, mert tok normalis, viszont ha nem engedem be, akkor tudja hogy sietek es kivarja a sorat. ennyi, nem kell tulkomplikalni. Nem kell fontosnak érezni magad a forgalomban, nem te vagy az ur, hogy beengedes, és engedsz a privilegiumodbol, ami igazabol nincs is. Ezert toritek ossze a pofatokat sokan. Tegyuk hozza hogy otthon enis megkoszonom, mert utana ti legyorsultok/mutogattok/anyaztok hogy mekkora geci ez a srac...koszi nektek, elmeny hazajárni. Ja es tudom, az en k anyam hogy kulfoldon elek, meg sikeres ember nem vagyok ha nem koszonom meg meg bacc papucs es csöcsörészés frankfurtban. Aki igy gondolja az képezzen fnyálhidat. joklegyetek :)

kerékszám 2008.07.22. 03:29:57

Hogy ki bunkó és ki nem azt nem a kerekek száma dönti el.

Nadjon udvarlyas csávó vagyok, béengedek, megköszönök, ha nem lehet nem megyek. Tudom, hogy nem mindenki ilyen, meg van aki még inkább.

A hülyékkel együtt kell élni, a többiekkel meg még jól is érezzük magunkat közben, mert a kérem és köszönöm ingyen van és jól is esik mindenkinek.

A bunkók meg úgysem olvassák ezt a blogot :)

Wick 2008.07.22. 05:48:54

Sokszor van, hogy megköszönik.
A 2/A-n elég rendesen rajzanak a bogarak, és az tipikusan az az út, ahol némi "szabálytalankodás" árán, de könnyen el lehet engedni őket (Sződligetnél pl. a jobboskanyarban ha kifelé megyünk az út széléig húzódva a másfél méter széles leállósávot is igénybevéve pl, ugyanez megoldható a Shell kutak után a lejtőn lefele). Ha ezt megteszi az ember azért szinte biztos, hogy egy intéssel vagy vészvillogóval megköszönik.

Azért itt jegyezném meg, hogy az atomvillanás sem menő... (tudomszaraksünt meg sikeresembernemlehetakielkésik) Közel 150-el előztem a sort a minap a Göd és Sződliget közötti szépen és jól belátható egyenesben, amikor azt vettem észre, hogy hinnye, ez a motorizált rakéta nem úgy jön szembe, ahogy azt én sejtem... Fékezni persze eszébe se jutott, nekem meg már csak azért sem mert mire ezt realizáltam csak összetolni tudtam volna a sort ha visszamegyek jobbra, így szépen leszorongattam az elöl tötymörgő Renault-ost az út jobb szélére és elviharoztunk egymással szembe kábé négyszázzal.. vidám volt, a szellő még az autót is meglengette picikét. Koma nem kicsit tudott, ha igy is fennmaradt a fospumpa motorján :-)

a ki nem mondott kérdésekre válaszolnék előre is, mert délelőtt úgyse leszek:
1. (paraszt hangvételű kérdésre ami azt feszegeti, miért kell döngetnem ott ahol 90 a megengedett) azért mentem gyorsan mert nekem úgy tetszett, világos? :-))))
2. (ugyanez a kérdés normál hangnemben) Mert siettem, és ugyan csak négy-öt perceket lehet csak nyerni ilyen eszetlen gyorshajtással, de akkor és ott az is számított. Mellesleg a 90 helyett 150 nagyságrendileg nem ugyanaz, mint a 80(90) helyett 250... nemdebár...
3. (Miért nem láttam előre, hogy gyorsan jön a fotoros mutáns:) el se hinnéd, de valóban kurva nehéz megállapítani a megengedett sebesség háromszorosával közeledő EGYETLEN fénypont távolságát
4. (Szarjaksüntazénkurvaanyámatésatöbbi) Anyád hogyvan, továbbá mennyévissza és fizesd be az ehavit a Fóbiára/Stiftre/Táligára.
5. (Motorosvagyok szoktamarrafele gyorsan menni, a kurvaanyád, egyszer kinyírszvalakit te állat) A te kurvaanyád, továbbá mennyél gyorsan, de ÉSSZEL. Mint a mellékelt ábra mutatja, én is szoktam döngetni, többel is mint a jó érzés sugallja, de eddig még életben vagyok. Többek között mert még akkor sem felejtem el, hogy többen vagyunk ezen a szomorúságos aszfaltcsíkon. Az álmos könyv szerint pedig nem jó, ha négyszázzal szemberobog egy autó és egy motor...

több kérdés nem jut eszembe. Na, lecsó.

MadBob 2008.07.22. 07:43:13

lopikula 2008.07.22. 01:41:13:

Itt még le vagyunk maradva egy kicsit. Ha nem köszönnék meg egymásnak az emberek akkor nem is engednének be senkit. Csak nyugi 10-20 év és eljutunk olyan kultúrált szintre mint egy ex-börtönsziget.

névtelen nulla 2008.07.22. 08:09:28

Két esetem volt mostanában, ami ide illik.

1. Piros lámpa. A külső sáv jobbra kanyarodó és egyenesen menő egyben. Első vagyok a sorban, az indexem már állás közben is jobbra villog. Zöldre vált a lámpa, indulok, ekkor jobbra mellettem egy segédmotor zizeg el. Ha egy másodperccel később jön, belepréselem a padkába.

2. Erős kanyar, záróvonal, 40-es tábla. Sor halad, ekkor mellettünk egy nagy sportmotor kb. 100-zal, miközben a kanyar nem belátható. A záróvonal biztosan valami sorvezető lehet :)

Namost. Fentiekből levonható, hogy van két barom motoros a közelemben. :)
Levonható ugyanakkor az is, hogy legalább 100 normális is, akiről nincs mit írnom, mert normálisan közlekednek. :)

Oda kell egy kicsit figyelni, ha közlekedünk. Ez a titok.

Rav Antal 2008.07.22. 08:21:21

MadBob: Ausztria, Ausztrália, Dyslexia.

Lunitari 2008.07.22. 08:54:44

Hmm... szép világ lesz ha a KRESZ engedélyezni fogja a motorosok csordogálását az autók között és majd ha kátyú kerülés közben nekem jön még én leszek a hibás......

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 09:24:08

"Csak nyugi 10-20 év és eljutunk olyan kultúrált szintre mint egy ex-börtönsziget."

Mire fel ez a nagy optimizmus?

Orizatriznyák 2008.07.22. 09:29:10

Lunitari miért aggódsz? Itt most a farok csóválja: azért hozzák a jogszabályt, mert a legtöbb motoros előre gurul a lámpához. Szóval a jogszabály-változtatás miatt nem lesz változás az utakon.

873ujr3rk 2008.07.22. 09:32:17

en olyat lattam, hogy jott hatulrol, elengedtem, megallt egy parkoloban, szart a kutyaja es osszeszedte !
viszont a masik meg nem.
lehetnek itt tarsszerzo ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 09:38:29

A _MOTOROSOK_ határozottan normálisabbak lettek, én is úgy vélem, meg az autóstársak is (magamat is ideértve) javulnak. Régebben nem nagyon figyeltem, hogy van-é motoros a közelben, de fejlődök, akarok jobb lenni. A _ROBOGÓSOK_ viszont a legalja a motoros társadalomnak, az ő moráljuk egyre rosszabb, egyre tahóbbak és pofátlanabbak. Azt gondolom, hogy az oka ennek talán az, hogy nem kell külön jogsi rá, sőt elég egy ksimotor papírfecni tizenévesen. Semmi felelősségérzetük nincs. Aki motorjogsit szerez, azt rendesen oktatják és azért kb. tisztában van a képességeivel és a motorral magával, ellenben a robogósokkal.

Ferinek-nem 2008.07.22. 10:22:07

Ez egy majomkodás, minek kellett villantani a motorosnak, úgyis elhúz melletted a picsába. Utálom az olyan autósokat, akik megállnak vagy elsőbbséget adnak teljesen ok nélkül, inkább megállít maga mögött 15-20 autót, hogy kiengedjen egy béna vagy agresszív, mellékútról érkezőt, esetleg egy teherautót. És utána meg büszkék magukra, hogy milyen udvariasak voltak.

Orizatriznyák 2008.07.22. 10:26:41

Huhh. Én magam sem értem, amit írni akartam egy órája már kb. Szóval: attól, hogy a Kresz majd megengedi, nem fog több motoros előre gurulni a lámpáig, mert már most előre gurul - majdnem - mindenki.

Még semmilyen fórumon nem írtam le a véleményem ezzel a témával kapcsolatban, de most megteszem.
Én autóval közlekedek. Akkor ülök motoron, mikor a férjem mögé felülök. Soha nem okozott problémát, hogy motorosok is közlekednek az utakon körülöttem. (Szerintem, akinek baja van a motorosokkal, annak alapból csípi a szemét valamiért.) Ha észreveszem a tükörben, hogy motoros jön mögöttem, lehúzódok, elengedem. Aki tud, az haladjon. Fölöslegesen, szolidaritásból ne ácsorogjon a sorban az autók között: 1.) plusz fő, akinek át kell érni a zöldön. 2.) a motor gyorsabban gyorsul, mint az átlagos autó (sofőr szándékától függő, persze), ergo: mire kettesbe teszem a seb.váltót, az előttem álló motoros már a következő lámpa előtt áll (kissé sarkítva), vagyis nem tartja fel a forgalmat. Az eszetlen, 120-al való városi cikázást nem tartom megengedhetőnek, aki ilyet csinál, vagy egykerekezik, az szimplán gyökér, azokra nem kívánok több szót vesztegetni. Csak annyit, hogy: szarjon endurot. :)

Én nagyon örülök, hogy egyre több motorost/robogoóst/bicóst látok az utakon. A fővárosi forgalom már rég túl van az elviselhető határon, ezért ha valaki kétkerekűre ül, és azzal közlekedik, az mindenképp dícséretes, támogatandó dolog. Nem csak a saját közlekedését könnyíti meg, de az autósokét is, mert fellazul a forgalom. Sajnos elég messze dolgozom a lakhelyemtől, évek óta dugóban ülök. Idén elhatároztam, hogy én is átülök motorra. Most csinálom a jogsit hozzá. Az időm is és az üzemanyag is drága, a türelmem is véges, mindenkinek jobb lesz így. :)

Június végén egy hetet nyaraltunk Olaszországban. Motorral mentünk, összesen 2 500 km-t tettünk meg. Sírni volna kedvem, ha eszembe jut, hogyan közlekednek a toscan városokban. Hemzsegnek a motorok, főként a robogók. Ha kétkerekűre ülsz, ingyen parkolsz bárhol a városban. Mindenki: a strandoló tiniktől az öltönyös, aktatáskás hivatalnokokon át a 40-es háziasszonyig szinte mindenki robogóval közlekedik. Eszméletlen sokan vannak az utakon, az autósokat kikerülve, mindenki elől tolong, ahogy vált a lámpa száz hangya felbőg. :) Az autós pedig legyint, mert tudja, hogy a kétkerekűvel nem érdemes vitába szállni, hamarabb eltűnik, mint ahogy ő elindul.
Mikor lesz nálunk ilyen...? :(

Ursula 2008.07.22. 13:32:36

Ott a pont lopikulánál.
Budapesten mindenki mindent megköszön, akkora csoda, hogy a másik beengedi, mert náliunk ez még nem magától értetődő.
Ez olyan, mint amikor a gyalogosok kocogásba kezdenek, és hálálkodnak az autósoknak az utcán.

Defenzív, egymást segítő vezetést, és cipzárelv iratlan szabálykénti elfogadását szeretném. Egyszer egy szebb világban...
Ez fontosabb lenne, mint az elakadásjelzővel való ökörködés.

dwdHU 2008.07.22. 20:58:46

ez egy rakas szar volt ez a sztori, en meg nem voltam ma bent dolgozni, pedig akartam menni,csak mondtak hogy nem kell, mekkorajofejek. na kb ilyenszar

vb 2008.07.22. 22:45:32

Normáisabbak lettek a motorosok? Akkor gyeretek el a Mátrába. Én itt lakom, és sajnos nem tudom őket elkerülni. Az idén csak kétszer húzták meg az autómat, mert annyira mennek, hogy a záróvonalon belül sem tudnak maradni.

Sam8888 2008.07.23. 00:19:36

Nagyon sokan megköszönik, csak nem Bunkóvárosban kéne lakni... A fővásounkban ez meglepő, "vidéken" megszokott.

SLaci 2008.07.23. 14:42:40

Amúgy mintha egyre több lenne a jó fej az utakon.
Szerintem.

Donor 2008.07.23. 16:22:45

Én soha nem villantom meg a vészvillogómat ha egy autós elenged...egész egyszerüen mert nincs vészvillogó a motoromon :)
Nagyon sok motoron nincs egyébként vészvillogó. A BMW kezdte el pár éve, és mostmár az újabb motorokon elég gyakori, de 2 db 30 éves motorom egyikén index sincs (motoron ez szabályos) a másikon pedig extra felszereltség amit én raktam rá :)

De egy jobbkezes "kösz" intést mindig megeresztek ha azzal nem veszélyeztetem saját magamat, pl. nyomvályu, gyűrött aszfaltperemén egyensúlyozás közben csak a sisakomban hallatszik a "kösz"
Egyébként tényleg elég ritkán köszönik meg ha motorral beengedek egy autót.

Az a robogós egyébként meg egy fasz volt, motoros szemmel is. Mellesleg sok motoros a robogósokat nem tartja motorosnak az ilyenek miatt.

Én is megyek kocsik közt, de arra mindig számítok, hogy kátyút kerül, vagy sávot vált, esetleg ajtót nyit valaki. És nem az autós hibája ha nem veszi észre a felezőn egyensúlyozó donort, tehát a motoros felelőssége ez.

Donor 2008.07.23. 16:27:45

Sam888: lovaskocsival nem is lesznek itt udvariasak mert senki nem akarja hogy felcsapja a lószart a kerék.

B.GY. 2008.07.23. 22:25:24

Kukori!Szerintem a tizenéves gyerekek nem robogóznak a városban.Anyukájuk nem engedi meg nekik.Nekem van jogsim,és mégis robogózok,mert könnyebb közlekedni vele a városban,mint nagymotorral.Megmondjam neked,miért bunkók,és agresszivek a robogósok?Azért mert nincsen rendszámuk,igy szinte lehetetlen beazonositani őket,egy esetleges hiba után.Ez változni fog,ha kapnak rendszámot.Már ha nem hajlitják el mint a "Hayabusások".Én nem közlekedem életveszélyesen.Egy bizonyos kor felett kifejlődik a felelösségérzet.

Donor 2008.07.23. 23:12:13

Slaci: Ez így van szerintem is.
10 éve kezdtem motorozni, de akkoriban tényleg veszélyes volt, a rosszindulat és a figyelmetlenség miatt. Olyan autóssal aki segítette volna a közlekedésünket elvétve sem találkoztam. Mostanában mindig meglepődök hogy figyelnek ránk, segítenek. Persze még messze nem ideális a helyzet.
Valaki írta hogy 70% jófej, 29% figyelmetlen, 1% szemét van az utakon. Ezzel az aránnyal egyetértek, legalább is Budapesten.

Múltkor a kis MZ-m forgalmija lejárt, ezért nagymotorral voltam kénytelen bemenni a belvárosba és mivel nagy dög nem nagyon mentem be a sorok közé. Ennek ellenére az autósok húzódtak le és kézzel lábbal integettek hogy menjek már előre, hát az ilyen szíves invitálást mégsem utasíthatom vissza pedig én tényleg szabályosan és nyugisan akartam közlekedni :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.25. 04:45:02

BGY: mi sem kértünk engedélyt, amikor hárman motoroztunk a "cigánystrandon" (nem röhög! Így hívják helyben) a Verhovina 6 vázat nyomokban tartalmazó, Simson Star blokkos, MZ telós, Csepel Tacskó kormányos rettenettel. A három az egy motoron ülő személyek száma jelen esetben :)

viharboszorka 2008.08.14. 11:32:59

Kérdeznék valamit a motoros kollegáktól:
miért olyan eget verő bűn, ha valaki egy szép nyári délután a magyar autópályák egyikén betartja belső sávban a neki engedélyezett 130 km/h maximális sebességet?
A történet dióhéjban a következő: elindulunk nyaralni kis autónkkal az országhatár felé. Tempósan haladunk viszonylag, bár mindenki a Balaton felé vette az irányt, így sok autóssal osztozunk az pályán, de békésen elférünk, gond egy szál sem. Tempósan haladunk, majd előzés céljából betérünk a belső sávba.
Ekkor jelenik meg a visszapillantóban egy rohamos tempóban közeledő fénypont, egy sportmotor és hozzá tartozó vezetője személyében. Külső sáv tele, lassan a belső is, 130-cal haladunk. Sajnos a motorosnak kevésnek tűnik a 130, szeretne már megmártózni a hűs vízben, vagy szül az asszony, nem tudom.
Legjobb szándékunk ellenére sem tudjuk elengedni, mivel a külső sáv foglalt. Motoros kollega nem nyugszik bele a ténybe: vadul integet és egyezményes jeleket mutogat, azon kívül, hogy a kocsi és a közte lévő távolság vészesen csökken. Ez azért már kezd engem riasztani, és kezdek fészkelődni a jobb 1-es ülésen, hogy jesszus mi lesz ebből.
Párom fékvillantással jelzi a motorosnak, hogy nem biztos, hogy jó ez a pár centis követési távolság ekkora sebességnél.
De ez csak olaj a tűzre. Motoros kollega megunván a "tötyörgést", úgy dönt, ő biza elfér a dupla sáv között és majd jól móresre tanít. A következőket látjuk hát: jobbról eljön (2 autó között) majd bevág elénk, fékezget nagyokat (így mi is kénytelenek vagyunk felkészülni minden eshetőségre), közben vadul integet, egyezményes jelek, és motortúra, hogy ugyan nyomhatnánk egy versenyt, nem tudom. Mindezt félig hátrafordulva. Külső sáv tele, a belsőben is szép sor, én csendben őszülök ledöbbenve és azon gondolkozom, mit ártottunk a motorosnak, hogy ezt érdemeljük.
Párom, aki nem olyan elnéző a motorosokkal szemben, mint jómagam, itt már vadul morog, én most először egyetértek vele és kérem, hogy várjunk még, mielőtt infarktusban elhaláloznánk.
Szerencsére a motoros sebesség iránti vágya győz: nagy gázfröccs után elhúzott. Természetesen messze 130 fölött. Ahogy azt magyar autópályán illik.

Kedves motoros kollegák (ez egy ifjú titán lehetett, szép sportmotorral a feneke alatt), kérem adjatok tanácsot: hasonló esetben ugyan mit tegyek? Növesszek szárnyakat? Hirtelen növeljem meg a kocsi magasságát, hogy lazán átférjen a motor a kerekek alatt?
Mit tehetek, hogy békésen megférjünk egymás mellett? Sok motorossal találkoztunk, mielőtt ő utolért bennünket, velük a külső sávban. Mivel tudjuk, hogy gyorsabbak és kisebb helyen elférnek, az sáv jobb szélére haladva szépen el is engedtük őket.

Mielőtt még rámkerülne a bélyeg, hogy egy genyó autós tyúk vagyok, elmondom: szeretem a motorokat (akár chopper, akár sport) és többnyire szimpatizálok a motoron ülővel is.
Ez az eset azonban nyomokat hagyott bennem és nem biztos, hogy a sportmotorosokkal szemben olyan bizakodó leszek a jövőben.
Amíg el nem ment a motoros a pályán, és még utána sokáig is azon gondolkoztam: vajon ha van egy pici hiba az úton, egy kő, bármi, és a motoros billegtetve a gépet elveszti az egyensúlyát, vajon tudnék-e nyugodt lelkiismerettel élni, ha átmentünk volna rajta a kocsival? Ugyanis akkora sebességnél, satufék mellett sem tudtunk volna semmit sem csinálni.
Ugye, ebbe is belegondoltok, kedves motorosok, mielőtt ilyen szitukba belementek?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása