Minden nagyobb gépezetbe kerül időnként egy aprócska homokszem, ami kétségbe vonja a renszer működését. Jelen esetben Zoltán futott bele egy érdekes helyzetbe és vannak kétségei azzal kapcsolatban, mennyire is volt hivatalos az eljárás. Már ha hívhatjuk ezt annak.
Ma reggel egy üdülőövezeten mentem keresztül, ahol 30-as tábla van. KB. 40-45-ttel mehettem maximum, tehát az igaz, hogy túlléptem a megengedett sebességet, de az út rossz állapota miatt ennél többel ott nem lehet menni.
Egyszercsak valami beugróból mögöttem termett egy civil autó, benne három rendőrrel, de ez csak később derült ki. A műszerfalon volt egy kék villogó, tehát nem az autó tetején. Elkezdtek dudálni, tehát nem felszólítás, hogy álljak félre, vagy ilyesmi, csak a kék villógó és a duda által jelezték, hogy valamit akarnak tőlem. Először azt hittem, hogy szeretnék, hogy félrehúzódjak, mivel elég keskeny az úttest, és akkor még a civil autóról nem derült ki, hogy rendőrők ülnek benne.
Mindegy, féllreálltam, és meglepetésemre ők is mögém álltak, majd az egyikük kiszállt a kocsiból, ekkor láttam, hogy rendőrök. Én is kiszálltam. Köszönés helyett azzal kezdte, hogy 65-tel előztem őket a 30-as táblánál és 45 felett már elveszik a jogosítványt. Ezzel annyira zavarba hozott, hogy meg kellet kérdeznem a feleségemet, hogy valóban megelőztem-e őket, mert szerintem nem. Persze valóban nem. Kérdeztem, tudja-e bizonyítani, hogy 65-tel mentem, azt válaszolta, hogy ha nem tudná, nem mondaná. A feleségem is kiszállt a kocsiból és azt tudakolta tőle, hogy miért civil kocsival vannak. A válasz, az volt, hogy elromlott a rendőrautó tegnap, és ezért vannak civil kocsival, de ennek nincs jelentősége, nekik ma azt mondták, hogy az üdülőövezetben ellenőrizzék a járműveket. (mondjuk ekkor megkérdeztem, hogy miért nem inkább a bűnözöket próbálják elkapni)
Aki először kiszállt, rendesen fel volt öltözve, azonosítóval, a másik kettő, akik ekkorra szintén odajöttek, eléggé szedett- vedettek voltak. Ugyan szintén rendőrruhában, de hiányozott róluk az azonosító és egyéb felszerelések, illetve kigombolt ing, ami alól kilátszott a vastag aranylánc, szóval ugyan rendőröknek tüntek, de az egész valahogy nagyon furcsa volt, szóval nagyon nem tűnt hivatalosnak. A kocsijukban nem volt sebességmérő, és az út mellett, ahol elhaladtam, sem láttam sehol, tehát abszolút nem értettem, hogy mi alapján tudnák bizonyítani a sebességtúllépést, pláne, hogy előztem őket.
Persze a papirokat elkérték, de azon nem tudtak fogást találni, a kocsi, papirok, minden rendben van, és persze nem is ittam, bár ez fel sem merült, egyre inkább úgy éreztem, hogy csak próbálkoznak, kezdetben eléggé fenyegetően, majd mikor látták rajtunk, hogy eléggé határozottak vagyunk, a magabiztosságuk egyre inkább alábhagyott. Szóval felírták az adataimat, egy hivatalosnak tűnő jegyzettömbre, csak név lakcím, rendszám, és úgy tűnt, hogy távozni akarnak. Ekkor én még mindig abban a hitben voltam, hogy fel akarnak jelenteni, és mondtam nekik, mutassák meg mit írtak a feljelentésbe, mert egyrészt nem értek vele egyet, másrészt mégiscsak kíváncsi lennék, mit írtak fel, harmadrészt alá kellene talán írnom.
Ekkor közölték, hogy nem jelentenek fel, csak figyelmeztettek, és megnézhetem, csak az adatokat írták fel, azt igazolandó a főnökeik felé, hogy valóban dolgoztak. Ez hatalmas meglepetésként ért, rá is kérdeztem, hogy valóban jól hallottam-e, mert a kezdeti viselkedésük egyértelműen arra utalt, hogy itt most fel leszek jelentve. Igaz, látva a határozottságunkat, később már kevésbé voltak magabiztosak.
De a vége valóban az lett, hogy nem történt semmi, és most megúsztuk figyelmeztetéssel. Szóval én egyértelműen arra gondolok, hogy megpróbáltak lehúzni pár ezresre magánakció keretén belül, csak látták rajtunk, hogy ebben nem vagyunk partnerek, és ezért végül letettek róla. Mert nem hiszem, hogy ha valóban igazolni tudja a kezdeti állítását, akkor a 65km/h-t (valójában40- 45-öt) megúszom a 30-as táblánál figyelmeztetéssel. Már csak azért sem, mert ugyan udvarias voltam, de cseppet sem barátságos, hiszen miért legyek, ha egyszer feljelentenek, szóval biztosan nem csak megesett rajtam a szívük, és szimpatikusnak találtak, ezért engedtek el.
Ennyi a történet, igazából csak arra lennék kíváncsi, hogy mi a véleményetek, ez valóban hivatalos igazoltatás lett volna, vagy egyszerű lehúzás? Én még nem voltam ilyen helyzetben, de csak az utóbbira tudok gondolni.
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.07.22. 06:55:30
A szallito 2008.07.22. 07:27:40
mzs/x 2008.07.22. 07:34:19
Épp ideje, hogy a közlekedési "bűnözőket" _IS_ megfékezzék.
Szerintem nagyon helyesen tették, hogy megállítottak. Azt is nagyon helyesen tették, hogy civil autóval voltak. A KRESZ-ben ugyanis nincs benne, hogy csak rendőrautó látótávolságában érvényes.
Én örülnék, hogy egy figyelmeztetéssel megúsztam, és nem az lenne a legnagyobb bajom, hogy a kátyús út miatt nem tudtam még jobban megszegni a szabályokat.
yard 2008.07.22. 07:36:19
nyuszy 2008.07.22. 07:39:14
Azért igazoltatáskor - még ha lehúzásra is megy a dolog - a hivatalosság látszatát szokták kelteni, a kigombolt indből kivillanó fux és mellkasszőrzet meg nem igazán ezt erősíti.
yard 2008.07.22. 07:42:02
Tehát, ha jobb az út...?
A tábla nem véletlenül van ott, de ha véletlen lenne akkor is "kötelező" a 30. Szar ügy mi, hogy vannak szabályok, amiket be kell tartan?
Símán feljelenthettek volna, légy boldog, szerintem egyébként "más volt a dolguk" azért nem tököltek veled (mint írod 3-an voltak). Aranylánca csak bűnözőnek lehet????
Azért vegyük már tudomásul, hogy a rendőr is "ember", és végzi a dolgát.
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.22. 07:53:21
Mindenhol lehet hibát találni amúgy.
mzs/x 2008.07.22. 08:03:06
Vagy ha sáros lennék, próbálnám klasszikus lenyúlásnak beállítani. Azzal kezdte, hogy szabálytalankodott. Aztán amikor megállították, megmagyarázta, hogy nem is kell őt megbüntetni, ő nem bűnöző, tehát biztosan csak le akarták nyúlni. Szánalmas.
Szívesen meghallgatnám a rendőrök verzióját is. Anélkül kicsit egyoldalú.
mzs/x 2008.07.22. 08:08:07
Talán azért, mert tudok köszönni és normálisan viselkedni? Ki tudja...
yard 2008.07.22. 08:11:23
...és gondolom nem akartad utasítani őket, hogy mivel foglalkozzanak.
k9 2008.07.22. 08:27:52
1994. évi XXXIV. törvény a Rendőrségről
20. § (1) A rendőrt az intézkedés során
a) az egyenruhája és azon elhelyezett azonosító jelvénye vagy
b) szolgálati igazolványa és azonosító jelvénye
igazolja.
________________________________
Tehát nem az autója. Még kerékpáros rendőr is van :)
13. § (1) A rendőr jogkörében eljárva köteles intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni, ha a közbiztonságot, a közrendet vagy az államhatár rendjét sértő vagy veszélyeztető tényt, körülményt vagy cselekményt észlel, illetve ilyet a tudomására hoznak. Ez a kötelezettség a rendőrt halaszthatatlan esetben szolgálaton kívül is terheli, feltéve, hogy az intézkedés szükségességének időpontjában intézkedésre alkalmas állapotban van.
(2) A rendőr köteles a törvény rendelkezésének megfelelően, részrehajlás nélkül intézkedni.
____________________________
Tehát a Teáltalad is elismert szabálysértés miatt igazoltattak. Más kérdés, hogy vélhetően ők is tudták, hogy megbüntetni nem tudnak, így figyelmeztettek. Érd be ennyivel. Ők is beérték :)
1977ex 2008.07.22. 08:28:24
arra pedig hogy más volt a dolguk azért nem pöcsöltek vele? akkor minek állították meg ha annyira más dolguk lett volna?
aranylánca meg lehet mindenkinek de legalább ha szolglatban van a hatóság akkor nekem ne azt keljen néznem hogy mennyira faszán megy a mellszőrhöz az aranylánc.
szerencsére nekem eddig csak pozitiv tapasztalataim voltak a rendőrökkel. főleg a fiatalabbakal. eddig mindig nagyon kedvesek voltak ha ők állítottak meg akkor is, vagy ha én zaklattam őket hogy segítsenek megtalálni egy utcát akkor is.sőt amikor megbüntettek akkor is normálisak voltak én meg tudtam nagyon jól hogy jogos a bünti szal nem háborogtam rajta.
yard 2008.07.22. 08:48:55
A szabálysértő felháborodott azon, hogy őt zaklatják, és megmagyarázta a rendőrnek, mit kellene csinálni. Gratulálok, tisztelt Állampolgár!
Amikor:
-kirabolnak
-betörnek hozzád
-feltörik, ellopják a kocsidat
-koccanásos balesetnél nem tudtok megegyezni
-vagy ha megdobálnak pl. kővel
kihez fordulsz (ahoz akit utálsz).
Én sem szeretem a villanyóra leolvasót, de nem utálom. A rendőrt sem kell szeretni .."én utálom őket"..),de ki a faszt érdekel, hogy kit utálsz és kit nem.
Miután ez nem közlkedési járőr volt (valószínűleg) nem véletlenül nézte meg a papírjaidat, írta fel adataidat.Egyébként ezt VELED akár civilruhában is megtehették volna.
Természetesen, ha az egész történet igaz.
Perillustris 2008.07.22. 08:50:39
Aha, ertem. Logikus.
ChPh 2008.07.22. 08:54:18
ex-dr. vuk 2008.07.22. 08:55:10
Egyebkent meg: www.police.hu/print/magyarendorseg/rendor20070518/szprez20070518.html
Perillustris 2008.07.22. 08:56:23
Ja, es arra is, hogy erdemes (lenne) betartani a szabalyokat, mert akkor kisebb valoszinuseggel kezdenek szivatni.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 09:12:19
Valahogy nálam ez a mondat verte ki a biztosítékot.
j 2008.07.22. 09:12:21
ezt megteheted az intézkedés _után_.
Rák Attantam 2008.07.22. 09:13:00
"mondjuk kis gyakorlattal fel lehet ismerni, hogy valaki 30-al, vagy annál jóval gyorsabban ment"
Kis gyakorlattal?
Nem hitelesített mérőberendezéssel és az ahhoz kapcsolt adatrögzítővel (fotó/videó) kell?
Mindig tanul az ember...
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.22. 09:13:09
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 09:17:05
Amúgy meg nem ildomos 45-el rohangálni üdülőövezetben, aztán meg főleg ide postolni...
tufa 2008.07.22. 09:21:21
mi ez sztárszkiésháccs, hogy a civil tuningverda tetejére kúrom a tapacsos lámpát, és átrepülöm a töltést?
tufa 2008.07.22. 09:22:44
storyline :) 2008.07.22. 09:24:34
Tudna valaki privátban tippet adni, hogy hol tudnék rövid nissan terrano ii-esre bontott hátsó billenőablakot venni? Nagyon megköszönném. Valaki játszásiból ősi piréz módjára betörte...
ChPh 2008.07.22. 09:25:11
különben igazad van... tudtommal nálunk csak az autó tetelyére elhelyezett fényhíd (azt hiszem ez a hivatalos megnevezése a villogóak) a szabályos, ráadásul a hangjelzés is kötelező... (és nem a dudáé)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 09:27:42
Naumov 2008.07.22. 09:30:35
Ezt a helyedben kicsit átfogalmaznám.. Nyilván arra szerettél volna utalni vele, hogy emiatt eleve nem volt lehetséges, hogy 65-el menjél mint ahogy a rendőrnek látszó objektumok állították, de ahogy nézem, több kommentelőnél ez úgy csapódott le, mintha azon sajnálkoznál, hogy csak ennyivel tudtad átlépni a megengedett sebességhatárt.
hehe 2008.07.22. 09:32:37
tufa 2008.07.22. 09:34:01
Megkülönböztető jelzésEIT használó gépkocsinak félre köll húzódnunk...
ez így rendben is van. még akár félre is húzodok a tapacslámpásnak, de megállni tuti nem fogok. megállni akkor fogok egy rendőrnek, ha láthatóságiban szabályos egyenruhában az út szélén lemeszel, vagy ha mögöttem/előttem/mellettem egy (általam igazinak vélt) rendőrautó villog a kéklámpával meg szirénázgat.
érc má?
ChPh 2008.07.22. 09:37:54
elolvastad rendesen amit írt?
"...Az meg a fényhíd és sziréna kombó, tudtommal. Egyenként nem játszik."
yooccoo 2008.07.22. 09:38:51
na de üdülő- és lakóövezetben?
ez így fospunpa
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.07.22. 09:39:26
Leonard Zelig 2008.07.22. 09:41:04
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 09:41:08
"autózzál 30km-es sebességgel 300km-t heti 3x"
Aha! Akkor te vagy az, aki nap mint nap órákig köröz itt a körforgalomban.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 09:42:21
Persze, eddig is értettem, csak ideokoskodtam, hogy én mit tanultam :)
Lófő (törölt) 2008.07.22. 09:42:46
Machiavelli 2008.07.22. 09:42:53
Utálom az ilyen faszkalapokat, mint te és a fajtád, aki megpróbálja elhitetni, hogy a rendőr bármit tesz, az csak kiváló lehet és még ahhoz is ostoba, hogy észrevegye, ő hányszor sérti meg a KRESZT.
Az is érdekes, hogy attól, hogy veled még soha sem szabálytalankodtak és tisztességesen viselkedtek leszűröd, hogy az azt jelenti soha. (egyébként velem sem)Melyik emeszpés faszkalap samesza vagy? Vasgy csak egyszerűen ostoba és a végtelenségig szervilis? Undorító magyar hozzáállás!
Kilgore Trout 2008.07.22. 09:43:10
Leonard Zelig 2008.07.22. 09:44:15
Lófő (törölt) 2008.07.22. 09:44:38
Atika!!! 2008.07.22. 09:44:56
Gelfand 2008.07.22. 09:45:04
A hangjelzés a fény mellé csak olyankor kötelező, amikor vonulás van, tehát elsőbbségadást szeretne elérni vele a megkülönböztett jármű. Megállításkor elég egy tárcsa mozgatása vagy kézjelzés, illetve szóban kiadott utasítás, a fényjelzés mellé.
Kérem válaszom szíves elfogadását.
Leonard Zelig 2008.07.22. 09:45:31
V8 2008.07.22. 09:48:27
Azért ezt az elméletedet csiszolgasd még kicsit :)
Lófő (törölt) 2008.07.22. 09:49:02
Gilderoy 2008.07.22. 09:50:45
yanchi 2008.07.22. 09:52:49
-kirabolnak
-betörnek hozzád
-feltörik, ellopják a kocsidat
-koccanásos balesetnél nem tudtok megegyezni
-vagy ha megdobálnak pl. kővel
kihez fordulsz (ahoz akit utálsz)."
Ma már senkihez. Amikor a rendőrséghez fordultam, hónapokig járhattam több órás kihallgatásokra, és sajnos nem sikerült megtalálniuk az elkövetőt, akiről több tanú adott részletes személyleírást, és az autója rendszámát is megadtuk, ami nem volt lopott.
Más esetben pedig a faházat feltörőket nem tudták megfogni, akik hónapokig életvitel-szerűen használták a feltört külterületi faházat, csak a nyugdíjas szüleimnek nem volt "kedve" megvárni őket, amíg "hazaérkeznek". Minden mozdíthatót (alumínium-edények, stb.) elvittek, amit nem, azt tönkretették helyben. A bejelentés után is ott voltak még egy jó darabig, látszottak a nyomaik.
Szóval: nem fordulok senkihez, teljesen felesleges. Így meg javul a statisztika, egyre kevesebb az ismert bűncselekmény.
Kilgore Trout 2008.07.22. 09:52:58
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.07.22. 09:56:10
Lófő (törölt) 2008.07.22. 09:58:30
agi 2008.07.22. 09:58:59
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 09:59:14
"Jajj, már a sok kis törvénytisztelő...:) Adót befizettétek?"
Ja. Jobbfajta autót lehetne venni csak a tavalyi szja-mból.
Te meg amellett, hogy teszel a kreszre még adót is csalsz és erre vagy büszke? Gratulálok.
Szendwich 2008.07.22. 10:00:41
Más szóval szartak a szabályokra és helyi viszonyokra, de miért?!
hehe 2008.07.22. 10:00:55
30al a legtöbb üdülőővezetben is totál felesleges bohóckodni, miért ne állítsuk le a motort rögtön?
ti ugye kettesben poroszkáltok, zsenik, hadd szivja tovább az üdülőövezet a benzingőzt!
a szabályokat be kell tartani - csak nem ártana ha értelmes szabályokat hoznának!
Ferocious 2008.07.22. 10:02:31
Magyarázhattok it ti bármit, de ha a majom rendőr nem tudja bizonyítani a gyorshajtás tényét /fotó/videó/ úgy elmehetnek a jó kurva anyjukba villámgyorsan... ennyi.
Gelfand 2008.07.22. 10:05:11
Ringlósztár 2008.07.22. 10:07:10
yard és mzs/x!
Magyarázhattok it ti bármit, de ha a majom rendőr nem tudja bizonyítani a gyorshajtás tényét /fotó/videó/ úgy elmehetnek a jó kurva anyjukba villámgyorsan... ennyi.
Ja, ez a megfelelő hozzáállás...
Szerintem meg a gyorshajtó mehet oda, ahova te küldted a rendőröket.
Lófő (törölt) 2008.07.22. 10:07:19
egy átlag 2008.07.22. 10:07:56
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 10:09:54
Volt egy haverom, aki kettesben ment és meghalt.
Ferocious 2008.07.22. 10:12:31
Ha tudja bizonyítani, úgy OK, bárki kénytelen elismerni a szabálysértés tényét... de annélkül??? Te sem gondoltad komolyan, hogy ilyen hülyének nézel mindenkit? Ezen az alapon bármiért fel lehetne jelenteni bárkit... kicsit gondolkozzál már el barátom!
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 10:15:38
"Volt egy haverom, aki kettesben ment és meghalt."
Az semmi. Én egyesben.
tompus 2008.07.22. 10:16:22
Kár, hogy nem büntették meg a Zoltánt. Megérdemelte volna. Utána kisebb lenne az arca.
ChPh 2008.07.22. 10:17:27
tudod mi az a lakó-pihenő övezet és miért kell ott 30-cal menni?
Scroll_Lock 2008.07.22. 10:22:03
Klesk 2008.07.22. 10:22:12
aripeti · http://www.naar.se 2008.07.22. 10:22:35
te is meg a rend orei is.
igy soha nem lesz rend agyarorszagon.
a harmicas tabla:
maximalisan harmincat engedelyez.
ha tobbel mesz:
-NE KERESS KISKAPUKAT (mert vetettel)
-NE ADJ ESELYT A KORRUPT RENDOROKNEK (ha kispalyaznak), akkor is ha te huzod a rovidebbet.
-MI KOZOTOK VAN A RENDOR AUTOJAHOZ?
a baj:
arrafele mindenki tisztaban van a jogaival,
csak a kotelesseget felejti el...
U N D O R I T O
thx,
aripeti
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 10:23:45
Tudod-e, miért írtam ezt neki? Nem emlékszel a régebbi hozzászólásaira? XD
V8 2008.07.22. 10:23:51
Mert a németeknél nincs kirakva mindenhova 30-as tábla. Csak olyan helyen, ahol az indokolt. (Sőt, van olyan táblájuk is, pl iskola előtt, hogy "tanítási napokon 7-18", és hasonlók.)
Ha itthon valaki 50 helyett 120-szal balesetet okoz, akkor oda könnyen kikerül egy 30-as tábla, mert hogy veszélyes a hely...
Kúrcsány Ferenc 2008.07.22. 10:23:54
tutti 2008.07.22. 10:24:37
ahhoz hogy kijöjjön egy 30-as átlag, a két fekvőrendőr között gyorsítani kell.
itt mindenki nagyon fel van háborodva ezen, én a 30-as táblák létén vagyok felháborodva.
minek az?
50-es limitnél sem kell 50-el menni, ha tele van emberekkel az út.. Ez a 30-as tábla pont azoknak való betartásra, akik nem tudják felmérni, hogy az út és látási viszonyok mikor mennyit engednek meg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.22. 10:25:52
A fenéket. Közepes sünt kell szarnia :D
Ferocious 2008.07.22. 10:26:16
Egy igazi faszparaszt gennyláda vagy, ez már biztos a hozzászólásod alapján... neked is hasonló jókat kívánok!!!
béluska 2008.07.22. 10:26:52
azta 2008.07.22. 10:29:35
2. postíró és "hehe 2008.07.22. 09:32:37
mzs/x dugd fel a szabályaidat, és autózzál 30km-es sebességgel 300km-t heti 3x, meglátjuk meddig fogod betartani!"
anyátokat! üdülőövezetben ha eléd szalad egy gyerek mi a f.szt csináltok? akkor jön majd "a rossz út" kifogás, vagy a "nem láttam, mert a kocsi mögül rohant ki elém"? barmok.
és "hehe" milyen üdülőövezet az amelyik 300 km-en át tart... ostoba barom!
Police 07 2008.07.22. 10:29:59
Ferocious 2008.07.22. 10:33:38
És áruld már el nekem, mi alapján jelentik fel, ha be sem mérték a sebességét és nincs felvétel?
Nagyon kíváncsian várom az okos válaszokat...
Üdv
Charlie Brown 2008.07.22. 10:35:13
Bug 2008.07.22. 10:36:16
aqweren 2008.07.22. 10:38:17
Igaz én nem fikázam....:D
Harmincas Bűnöző/Szabályfőhadnagy 2008.07.22. 10:39:16
Ja, a városunk Németország délnyugati csücskében van. Innen is puszilok minden szemkilövőst.
azta 2008.07.22. 10:40:44
A sok nagyszájjal oktató szabályhuszár közül hányan mennek 30-as táblánál soha egy picit sem gyorsabban, hanem mindig csak és kizárólag "
én! b..od! 35 vagyok. lakó- meg üdülő- meg ilyen olyan övezetekben mindig! ne okoskodj má' banyek!
Kilgore Trout 2008.07.22. 10:43:40
béluska 2008.07.22. 10:45:53
Kilgore Trout 2008.07.22. 10:46:17
Police 07 2008.07.22. 10:49:47
Elárulom neked, figyelj: három rendőr egybehangzó tanúvallomása alapján. A Szabs tv.-ben ugyanis nincs behatárolva, hogy bizonyítási eszköz csak a fénykép, vagy csak a sebességmérő lehet.
(Az más kérdés - és ebben igazad lehet -, hogy ha az eljárás alá vont személy kifogást nyújt be a szabs. határozat ellen, és eljut bírósági szakba, akkor ott mennyire állja meg a helyét. Ez bírói mérlegelés kérdése. Ha egyedül vagy pl., és három rendőr tanúskodik ellened, akkor nem sok esélyed lenne. Ezt jó, ha a jövőre nézve megjegyzed.)
Üdv
Athosz 2008.07.22. 10:51:11
Csak oszlatni, fényképezni és fenyegetőzni tudnak. Arról nem is beszélve, hogy azokat az embereket fenyegetik és vegzálják, akik lehetővé teszik, hogy a rendőr kenyeret tudjon tenni esténként az asztalára és iskolába tudja járatni a gyerekét. (Mert ugye a fizetését a mi adónkból kapja, ne feledjük.) Szégyen...
Tibcsi77 2008.07.22. 10:53:07
Lelkes Emese 2008.07.22. 10:53:33
Különben is azért sietett, mert szóltam neki, hogy van egy új ügyfélcsalogató ötletem!
sleepy 2008.07.22. 10:55:45
sajat bevallasa szerint is csak azert ment a jogsi elvetelre jogosito sebessegnel eppen lassabban (100-as korlatozasnal ez az eloirt sebessegnek 50%-kal torteno tullepeset jelenti), mert az utviszonyok nem engedtek tobbel. jobb utakon lakoovezetben mennyivel mesz, te barom 80-nal??? Sajnalom, hogy csak probalkozni tudtak. Ne felj ha majd egy 3 eves gyerek megfejeli a lokharitodat 80-nal akkor majd a bunozot keresik, te barom.
30as tablanal 10-zel ment a rendor, hogy annyira bizsergett a pocsod, hogy meg kellett elozni menni (felteve persze, hogy tenyleg megelozted)??? ezen gondolkodtal?
Kilgore Trout 2008.07.22. 10:55:46
Bobby Baccala 2008.07.22. 10:55:50
látom a sok okos leragadt a sebesség kérdésénél...muhaha
bizonyíthatóságon van a hangsúly agydonorok!!!
Roy 2008.07.22. 10:56:35
három rendőr egybehangzó tanúvallomása 2008.07.22. 10:58:44
Police 07 2008.07.22. 10:58:54
Gondolat-játéknak jó, de azért nem túl életszerű... Hány ilyen esetet hallottál már..?
Bobby Baccala 2008.07.22. 11:01:02
előtted vázolta vki éppen
remélem Te nem vagy rendőr
Ferocious 2008.07.22. 11:01:30
Mág mindig veletek értek egyet, akárhányan is vannak, nem lehet hamis vádakat állítani (más kérdés, hogy megteszik).
Soha nem ismernék el semmit így, inkább a bíróság...
ja és én is hozhatok 30tanút...
Kilgore Trout 2008.07.22. 11:03:10
Maddog 2008.07.22. 11:04:13
Orizatriznyák 2008.07.22. 11:04:24
Apám, te nagyobb gyökér vagy, mint a pénzbehajtós rendőrök.
Igenis: lakóövezetben, vagy ahol kinn a 30-as tábla, tessen maximum annyival menni! Az nem ajánlás, hanem utasítás! Ha ezzel sem vagy tisztába, tegyél kresz-vizsgát, de más ember életét ne veszélyeztesd te nagyonhülye. Láttál már ilyen övezetben labdát kigurulni az útra? És utánaszaladni egy kisgyereket??! Gondolkozzál már te szerencsétlen!
Hu, most nagyon bepöccentem.
Nyaralóövezetben lakom, minden sarkon kint van a 20-as tábla. Egy rozoga alig-fekvőrendőrünk van, sajnos nagyon lapos. A sok "csak-az-utakon-vagyok-sikeres" típusú egysejtű nem ritka, hogy 60-70-80-al rongyol végig azon az úton, ami másfél autó szélességű, nincs rajta semmilyen felfestés, és fürdőruhás, törülközőbe csavart gyerekek mennek a tópartról a házukig, mellettük biciklisek tekernek, kutyát sétáltatnak, útszélén állva beszélgetnek az emberek.
Az ilyen miért nem csavarodik fel az első villanyoszlopra??
De elhatároztuk, hogy összedobunk egy kis pénzt, és az éjszaka leple alatt kiteszünk pár újabb fekvőrendőrt. Lesz ott fejvakarás és fogaknak csikorgatása az első találkozáskor. :)
Nyomek 2008.07.22. 11:07:19
"Amikor:
-kirabolnak
-betörnek hozzád
-feltörik, ellopják a kocsidat
-koccanásos balesetnél nem tudtok megegyezni
-vagy ha megdobálnak pl. kővel
kihez fordulsz (ahoz akit utálsz).
Én sem szeretem a villanyóra leolvasót, de nem utálom."
A fenti esetekben aztán várhatod a rendőrt. Ők inkább a munkába igyekvő/nyaralásból családostul hazafelé tartó mocskos autósokat állítják meg. Hátha valami "leesik". Legalábbi sfelénk ez így működik. Különösen amióta a határőrök is rendőrök lettek. Azok aztán nagyon igyekeznek!
Szóval ne az utakon éljék ki pénzbehajtó vágyaikat, hanem inkább a bűnözőket keressék. (lásd fenti listát)
Villanyóra-leolvasót miért utálnám? Nem állít meg útközben, hogy egyeztesse az óraállást, gyári számot naponta...
Kilgore Trout 2008.07.22. 11:08:15
Big-B 2008.07.22. 11:08:43
Azért kapott csak figyelmeztetést és nem jelentették fel, mert bíróság előtt nem bizonyítható a gyorshajtása. A rendőr pedig akkor is rendőr, ha civilben van, és akkor is igazoltathat, ha saját kocsijában ül.
Bobby Baccala 2008.07.22. 11:10:55
posztíró ott rontotta el hogy leírta hogy lakóövezet.inkább egy kintfelejtett 30as táblát kellett volna írnia :)))
nem értem a sok hülyét aki rugózik ezen az övezet cirkuszon, egyszerűen nem erről szól a poszt (mellesleg elismeri hogy többel ment)
Birkapöri 2008.07.22. 11:11:04
Persze attól még, ha zsebre akar bírságolni, akkor mondhatod, hogy nincs fotó, amúgy meg mindened rendben van és megúszod, de akkor is: nem kicsit arcpirító pofátlanság ilyenkor még megmondani a rendőrnek hogy a bűnözőket üldözze.
Gondolom Te is azon a véleményen vagy, hogy a macskakődobálós emberkét nem szabad gumibottal pofáncsapni, ugye? Elvégre csak véleményt nyilvánít éppen...
Kilgore Trout 2008.07.22. 11:12:07
Big-B Ennyi a kérdése egyébként, nem felmentést kért a "súlyos bűncselekmény" alól. És szerintem ezért nem kéne barmozni.
szécsi szőke magda 2008.07.22. 11:13:05
Dzsoja 2008.07.22. 11:13:52
Odajön 3 rendőr hozzád, mindegy hol vagy mikor. Egyik elővesz egy zacskó füvet(rossz esetben heroint), és közli ezt most találtuk a zsebedben miután hátulról megrugtad az egyik kollégát.
Szted mi lesz veled ezek után? Irány az automata vagy a fogda. ;))
Ez csak igy hirtelen jutott eszembe.
Birkapöri 2008.07.22. 11:15:52
A sok 'hülye' azért 'rugózik' a lakóövezet cirkuszon mert ott az átlagosnál is sűrűbben fordulhat elő, hogy pl. egy kiskölyök kiszalad az utcára hirtelen.
Ezért is (többek között) van a korlátozás.
(Persze tudom, minek szaladt ki a büdös kölyök, anyja miért nem vigyázott rá... :-D Evolúció: aki kiszalad, kihal, aki nem, fennmarad ?!)
ex-dr. vuk 2008.07.22. 11:16:48
Mondjuk azert azt utana bizonyitani is kell am. Ennyire nem egyszeru az elet :)
Ujjlenyomatodat meg csak nem is latta a zacsko fu, akkor gondban lesznek ott a zsernyakok.
Ferocious 2008.07.22. 11:18:11
"És még topic-ol is az ilyen barom... istenem.
Azért kapott csak figyelmeztetést és nem jelentették fel, mert bíróság előtt nem bizonyítható a gyorshajtása. A rendőr pedig akkor is rendőr, ha civilben van, és akkor is igazoltathat, ha saját kocsijában ül."
Na pont ezért volt felesleges a rendőrnek is megállítania a postolót... semmit nem tudott nála elérni, ha valaki egy kicsit is bátrabb egy amőbánál, akkor soha nem fogja elismerni a vétségét (főleg, ha jogos), amikor tudja, hogy nem lehet bebizonyítani!!!
Az egész csak arra volt jó, hog itt lehessen fröcsögni pro és kontra... ügyes
aqweren 2008.07.22. 11:18:55
"Én a 30-as táblánál nem mindig megyek 30-cal, de a fikázós táblánál sem fikázok mindig, tehát következetes vagyok. "
A fikázós tábla az a piros lámpa? XD
Kilgore Trout 2008.07.22. 11:20:16
a rekettyés 2008.07.22. 11:22:15
Ecsém ilyen hatalmas seggfejet mint te...
Szerencsére hozzád hasonlo rendörrel még nem találkoztam az utakon.
Dzsoja 2008.07.22. 11:22:45
Szépen a kezedbe nyomják ! Ujjlenyomat nem kell amugy, elég a dns-ed. de gagyi volt a példa, vagyis nemcsak egy kis fűről lehet szó ilyenkor, hanem tuképp bármiről, a rendőr fantáziájára van bízva. Nem ő bizonyitja utána hogy megrugtad és mik voltak nálad, hanem Te próbálod az ellenkezőjét, ami nehéz lesz 3 rendőrrel szemben.
hehe 2008.07.22. 11:24:16
egyáltalán em tudhatjuk hogy mi volt ott a helyzet. lehet sehol egy lélek és sima belátható út. mert ott is van 30as szivatás. és kiváncsi vagyok hány szabályfanatik rángatózik ilyen esetben harminccal!
viszont ha nincs és gyerekek rohangálnak, akkor is hússzal megyek, ha lehetne ötvennel is. bonyolult, nem? :D
joci 2008.07.22. 11:24:17
béluska 2008.07.22. 11:25:37
Dzsoja 2008.07.22. 11:25:47
Kilgore Trout 2008.07.22. 11:29:56
Bobby Baccala 2008.07.22. 11:31:08
na most aztán megmondtad az élest!
szerinted ezzel nincs tisztában itt senki? még a postíró is elismeri hogy gyorsabban ment!
inkább azt mondd meg nekem hogy miért kell azt állítania 3 állítólagos rendőrnek hogy 65el megelőzte őket a srác!!???majd azt hazudni hogy ezt bizonyítani is tudja!!??
ezt magyarázd meg Te és a többi okos aki még mindig lakóövezetezik!
Birkapöri 2008.07.22. 11:36:06
Már az első hsz-ben írtam, hogy az egész valószínűleg lehúzás lett volna, ha olyan a delikvens.
Csak arr gondolok, hogy nem kellene ekkora mellénnyel osztani az észt a zsaruknek - legfőképpen akkor nem, ha saját bevallása szerint sem ma született bárányka az ember.
egy átlag 2008.07.22. 11:40:04
Nos annak a kapásparasztnak aki rendőrnek áll jobb híján, ezt úgy sem lehet megmagyarázni. Úgyhogy ezen kár is rágódni. Mérhetetlenül sajnálom azt a kisebbséget a rendőrségen belül, aki tisztességgel végezné a dolgát.
Orizatriznyák 2008.07.22. 11:41:37
Gyorshajtás egy frekventáltan veszélyes helyen, de most az a kérdés, köcsögök voltak-e a rendőrök? Csak erre válaszoljunk? Akkor minek írja le a körítést is? Ebben a sztoriban a poszt írója a legnagyobb gyökér, bármire is kíváncsi.
Birkapöri 2008.07.22. 11:41:59
én is. Mert azok általában az ilyen 'inkább a bűnözőket kellene kergetni' típussal futnak össze...
(Ja, se én, se senki a családban nem rendőr, nem is volt - csak tisztelem azt a kis becsületes hányadukat, aki azért a sz@r fizetésért és nulla megbecsülésért mégis tisztességesen végzi a munkáját.)
dr. orter 2008.07.22. 11:42:06
Azt meg sosem értem, ha 30-as táblánál valaki 30-cal megy, akkor az büdösparaszt, akinek minek autó, szűnjön már meg létezni, mert idétlenkedésével feltartja a forgalmat, ha meg megvágják, mert gyorshajtott, akkor szerinte senki nem tartja be a 30-at. Nagypofájúak, higgyétek el, sokan betartják.
dr. orter 2008.07.22. 11:44:22
Peetee 2008.07.22. 11:45:12
Amikor kirabolnak a rendőr sajnál.
Amikor kirabolják az autómat kijön, csinál 2(!!!) db fényképet az autó külsejéről, felírja,h mi tünt el, és 90 nap múlva külld 1 levelet, miszerint a nyomozás lezárva, tettes ismeretlen....
Mikor koccanásos balesetnél(ahol a légzsák rámnyílt) mikor két szolgálatban lévő rendőr végignézi a balesetet, arra képes, hogy megmutassa, hogy miként kell kitölteni a bejelentőt, rábeszél, hogy mindkettőnknek jobb így(én voltam a vétlen fél) aztán elporol(autók még az úttesten)....mikor a balesetet okozó nem ismeri el a biztosítónál a felelősségét(a bejelentőn még igen) akkor meg letagadják, hogy aznap dolgoztak volna....én meg buktam 300.000 Ft-ot, a per 3 éve tart, tanum nincs(illetve a két rendőr, akik bennt álltak a kereszteződésben és premier végignézték a csattanást) de ők letagadják magukat...és SZERESSEM ŐKET ??????????????
Szendwich 2008.07.22. 11:47:08
ti ugye kettesben poroszkáltok, zsenik, hadd szivja tovább az üdülőövezet a benzingőzt!
a szabályokat be kell tartani - csak nem ártana ha értelmes szabályokat hoznának!"
Értelmes szabályok? Mi nem értelmes? Üdülőövezetben ha 50-el 60-al közlekedsz Te kis Schumi és elcsapsz egy gyereket, mert kiszaladt a szél miatt elrepült labda után, akkor elrontod a saját és a gyerek (valamint szülei) üdülését. Kell ez neked?
Nem tudom milyen autód lehet, hogy 2-esben kell menned az ilyen helyeken. Sajnállak miatta, hidd el.
Lehet már az üdülőövezetben is sietni a kell a TESCO-ba kifliért és kefirért…
egy átlag 2008.07.22. 11:51:04
Bobby Baccala 2008.07.22. 11:53:44
nem gondolod ha lett volna bizonyíték akkor be is vonják azonnal a jogsiját?? (30 -> 65)
Orizatriznyák
persze megengedem..csak szerintem semmi értelme azon rágódni ami egyértelmű mindenkinek még a posztolónak is.
de akár beszélhetnénk a dinnye felvásárlási áráról is nem? végül is az is izgi...
Totál Kár 2008.07.22. 11:55:20
h 2008.07.22. 11:57:43
yard 2008.07.22. 12:03:07
A Te szerencsédre
Totál Kár 2008.07.22. 12:05:00
TALÁNN IGENN, TALÁNN NEMM. Igazi suttyó...
tehenke 2008.07.22. 12:05:29
#1 Az üdülőövezetben 25-el lehet menni, nem 30-al.
#2 Valszeg tényleg csak le akartak venni.
Callidus 2008.07.22. 12:08:09
Szendwich 2008.07.22. 12:08:59
A budos eletbe mar, hogy mindenki azzal jon, hogy mindenki magara vigyazzon. Meg gyerekkel menni kockazatos (nem is veszelyes...)
Nem csak magadra, hanem masokra is figyelned kell ha autoba ulsz!
V8 2008.07.22. 12:09:14
2x2 sávos, vadonatúj úton kintfelejtett 30-as tábla, szellemvasúti átjárók, kátyúk miatti extrém sebességkorlátozás, stb... Soroljam még?
Kilgore Trout 2008.07.22. 12:14:03
Érthetetlen, hogy mit lehet egyáltalán vitatkozni azon, hogy 30-as táblánál 30-cal kell-e menni, vagy sem. Itt tartunk, EU, Magyarország, 2008...
Ezen csak néhányan rugóznak. Be kell trartani a szabályokat. De itt igazán az a kérdés (ha valaki veszi a fáradtságot és értelmezően végigolvassa a posztot), hogy a rendőrök jogszerűen intézkedtek, avagy lehúzás kísérlete történt. Jelen pillanatban indiferens, hogy 30-nál többel ment-e. Mert ha többel, és bizonyítható, akkor fel kell jelenteni, és nem ejnyebejnyézni. Ha pedig csak lehúzási kísérlet, akkor meg dugják fel maguknak a rendőrök.
Totál Kár 2008.07.22. 12:15:30
"2x2 sávos, vadonatúj úton kintfelejtett 30-as tábla, szellemvasúti átjárók, kátyúk miatti extrém sebességkorlátozás, stb... Soroljam még?"
Értem, mire gondolsz, egyet is értek: a jogosságát firtathatod bármely szabálynak, jogod van hozzá, vitathatod is. De attól még be kell tartani... (vs. magyar mentalitás...)
Ringlósztár 2008.07.22. 12:17:43
Okos emberek, akik azon őrjöngönek (ráadásul gusztustalan stílusban, gondolom ezt mutatják, amikor vezetnek, akkor is), hogy ki és mikor szegi meg a sebességkorlátozást előíró szabályokat: nagyon sokan megszegjük (pl. én is), azonban nem írunk postot arról, milyen minősíthetetlen eljárás, hogy ezért NEMRENDŐR autóval közlekedő rendőrök basztatnak.
Hát basztassanak is.
gravy_t 2008.07.22. 12:18:30
nem fogjátok elhinni, a rendőrök mit csináltak a minap az utcánkban!
Bobby Baccala 2008.07.22. 12:18:48
jól beszélsz!
de páran csak számokat látnak, 30, 45, 65 ergo a kurva anyját! vicc! nem kicsit nagyon :)))
Kilgore Trout 2008.07.22. 12:20:35
Hát basztassanak is, DE JOGSZERŰEN!
Bobby Baccala 2008.07.22. 12:20:37
mértek? :)
Totál Kár 2008.07.22. 12:23:13
(Bár semmi arra utaló jelét nem olvastam, hogy vesztegetésre ment volna ki a dolog, de) ha puszta lehúzási kísérletnek tituláljuk: igazat adok neked.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.07.22. 12:25:30
Van itt minden.
Gyerekek, az én javaslatom az, hogy ha 30-as tábla van kitéve, akkor menjünk max. 30-cal, és ne csináljunk melegágyat a korrupciónak. Ha nincs táptalaj, kivesznek a paraziták is.
Amúgy, persze, előfordul, hogy én sem tartom be mindig a sebességhatárokat, de ez csak figyelmetlenség, amúgy igyekszem szabálykövető lenni.
Akkor is, ha rossz a szabály, mert először meg kell változtatni, megsérteni nem okés.
gravy_t 2008.07.22. 12:26:24
na most erre hogy jöttél rá? :)
az egyik szomszédot el is kapták - hálistennek - asszem 30-cal ment! az ugyebár 50%-os sebességtúllépés...
ja, volt olyan betörés, amit reggel jelentettek be és már sötét volt, amikor kijöttek. aznap biztos épp bűnözési hullám söpört végig a városon.
Kilgore Trout 2008.07.22. 12:29:34
Olvasd végig a posztot. Nekem nem ilyennek tűnik egy jogszerű intézkedés. Már állítottak meg gyorshajtás miatt (az is megérne egy misét, de végül is igazuk volt), de akkor nem próbálkozott a rendőr semmivel. Közölte a gyorshajtás mértékét, megnézhettem a felvételt, és kiállította a csekket. Ennyi. Korrekt eljárás. Amit a posztoló leírt az nem az.
Perillustris 2008.07.22. 12:32:21
Ilyen sz@r idoben miert nem lehet a lakasban rohadni a TV elott, ugye?
Nyomek 2008.07.22. 12:33:08
Olvasd majd el még egyszer, hogy mit írtam!
Egyetértünk, csak minket szopatnak, akik merészelünk autóba ülni. Hogy kell-e őket szeretni? Ezeket nem lehet szeretni!
Ugyenilyen példákat tudok mindani:
1.:
egy kolléganőmet zaklatta a volt férje, rányomta az ajtót, terrorizálta: felhívta a rendőrséget, hogy valamit csináljanak, válasz: amíg nincs testi sérülés, nem jönnek ki.
2.: Jövök haza vasárnap délután egynapos kirándulásból, hát feszítővas nyoma van az ajtón. Telcsi, rendőrnéni ügyelet azt mondja, hogy elvittek valamit? Mondom nem, csak feszítővassal az ajtólapot centiméter mélyen benyomták. Ja, akkor nem foglalkoznak az üggyel.
3.: Amikor még azt hittem, hogy be kell tartani a KRESZt: Gyenge esőben megyek az úton céges kocsival, előttem egy traktor épp zebrán hajt át. Kiteszem az indexet, majd miután lehajtottam a zebráról, azonnal megelőzöm a trakeszt. Láttam, hogy ott áll az út mellett a füvön a HIK-es NIVA, így mindent "különösen" szabályosan csináltam. Niva persze utánam ered (hárman ülnek benne). Közeg mondja, hogy elismerem-e, hogy kij.gyal.átkelőn előztem. Mondom, ember, hát láttam azt a kurva HIK-es Nivát, gondolja, hogy pont most szabálytalankodom? Meg több, mint ötven méterre előttem állt menetirányban a kocsijuk, mindenki ülésen hátrafelé térdelve vizes ablakokon keresztül hogyan láthatta? Közeg: Azt kérdezem, hogy elismeri-e....stb.
Mivel hárman voltak én meg egyedül, felesleges volt vitatkoznom.
Hogy mit gondolok róluk? Valami olyasfélét, hogy a kurva anyjukat.
Egyébként én is találkoztam "rendes" rendőrrel, de az, hogy megállítanak, mennek lassan egy kört a kocsi körül, majd mehetek... ez annyira irritál!
Meg, hogy reggel 7-kor a munkába menőket (festőket/kőműveset, egyéb kisteherautókat) állogatják meg, hogy "hátha nincs menetlevél"...
Elmennek ám a ...csába!
Na, béke! Kiadtam magamból egy kis mérget.
Totál Kár 2008.07.22. 12:37:38
Az intézkedés maga valóban nem volt jogszerű (állítólag nem köszönt, kettőjükön nem volt azonosító stb.), de abból még nem következik, hogy lehúzás akart lenni. De nem áll szándékomban védeni a rendőröket, ahogy a gyorshajtás miatt megállított, sértődött posztírót sem.
béluska 2008.07.22. 12:37:48
Zoltán 2008.07.22. 12:38:32
-abszolút belátható út 300 méterig, egyik oldalán nyaralók, másik oldalán csak egy mező
- azért írtam, hogy üdülő sor, mert ez az utca neve
- nulla gyalogos forgalom
- mindenki túllépi a 30-at
- ha megbüntetnek, akkkor állok elébe, viselem a következményeit, de ennek nagyon lehúzás szaga volt
- nem a savazásra lettem volna kiváncsi, csak arra, hogy mi a véleményetek az eljárásról
- egyébként, ha mindenki csak annyira közlekedne szabályosan, mint én, nem lenne dolga a rendőrségnek, meg a szervízeknek
- index használat, elsőbbségadás, odafigyelés a másik autósra, udvariasság -mert egyébként ezek jellemeznek
Ezeket csak azért írom oda, mert a kommentelők valamiért azt hiszik, afelmentésüket kérem a tettem alól. NEM!!!!
Csak a véleményt a rendőrők eljárásáról
Perillustris 2008.07.22. 12:46:45
- mindenki túllépi a 30-at
Mindig, mindenki meg- ill. kimagyarazza. Nyugi, en is.
scover 2008.07.22. 12:51:44
2. Megállítják, annak ellenére, hogy tisztában van azzal, hogy gyorsan ment, fel van háborodva, hogy a rendőr inge ki van gombolva, ráadásul hogy mer nyakláncot viselni és meg van győződve arról, hogy korruptak mert biztos pénzel akarták lehúzni.
3. Topik írónk még mindig fel van háborodva, hogy had menjen már 45-el a 30-as táblánál és inkább a bűnözőket kapják el, mert persze a rendőrnek szuper képességeik vannak, köztük, hogy átlátva a kocsin belelát az emberek agyába és megtudja mondani ki a bűnöző, nem is kell megállítani.
A véleményem: egy igazi barom a topicot író és ritkán látni olyat, hogy ezt közzé is teszi.
Szerintem a bűnözőket részben úgy lehet elkapni, ha igazoltatják őket és valamilyen gyanú merül fel. Az igazoltatást meg nehéz úgy csinálni, ha nem állítják meg az embert.
Mi lett volna, ha rutin ellenőrzés miatt állították volna csak meg. Emberünk biztos hívná az ingyenes zöld számot, mert mondjuk a rendőr hadar beszéd közben és ez nem tetszik neki.
Szóval ha mérőműszer nincs, akkor nyugodtan lehet száguldozni, mert nincs aki és ami bebizonyítsa, hogy mennyivel mentem? A rendőr szava úgy látszik semmit sem ér.
Szóval itt egy rohadt nagy joghézag van. De az a baj, hogy ez, az egyébként szabályt sértőnek kedvez, mert a rendőr nem tudja bizonyítani a gyorshajtást. Szerintem ez nem normális dolog.
Az az igazság, ahogy olvasom a kommenteket és ismerőseim mesélnek dolgokat, teljesen szétbaszták a Magyar Rendőrséget. És pont az ilyen barmok miatt. Mert a rendőrtől elvárják, hogy mindenhol, mindenkor tökéletesen közlekedjen, öltözködjön és soha egy szabályt sem szegjen meg, ha meg megszegi, akkor a maximális büntetést kapja, holott egy kis falúban is több száz szabálysértést követnek el az állampolgárok amit nem torolnak meg. Én úgy állnék hozzá, ahogy az állampolgárok a rendőrökhöz. Aki szabálysértést elkövet, azt megbüntetném. Csak akkor nem maradta az embereknek a fizetéséből egy forint sem.
MrMojo 2008.07.22. 12:52:52
VinnieJ 2008.07.22. 12:54:34
Egyébként üdülőövezetben -tudhatnád - bármikor eléd ugorhat egy kutya, gyerek stb. Persze, akkor szánom-bánom, mi? Szóval ne told másra a hangsúlyt, te voltál a fasz....
béluska 2008.07.22. 12:55:12
béluska 2008.07.22. 12:56:45
Zoltán 2008.07.22. 12:58:09
Szóval nem sértődtem meg, nem haragudtam rájuk, jó lenne, ha ezt megértenék a kommentelők, de akkor az legyen hivatalos, és ne zsebre menjen, mert azt nem fogom hagyni. Valamint szerintem taktikai hibát követett el azzal, hogy az első mondatával köszönés nélkül megpróbált a sarokba szorítani, mert így kapásból adta magát a "semmit sem veszíthetek védekezés" azaz, akkor bizonyítsa be, hogy valóban így történt.
szépmező 2008.07.22. 12:59:12
2. 30-as övezetnél jobb betartani, kiszalad egy gyerek, akkor sitt.
3. Itt mindenki betartja az 50-t városban? én ha lehet nem (főút mondjuk, belátható, jó időben).
4. MINDETTŐL FÜGGETLENÜL ROHADT RENDŐRÖK
Kilgore Trout 2008.07.22. 13:00:07
Scover megmondta a tutit...A rendőr szava szent és sérthetetlen...:)
szépmező 2008.07.22. 13:01:55
Miért érne többet a rendőr szava mint az átlagpolgáré??? Mindenki szava annyit ér, amennyit bizonyítani tud.
DE MINDETTŐL FÜGGETLENÜL:
IGEN, A RENDŐR SZAVA (MOSTANÁBAN) NEM ÉR SEMMIT.
Ugyanis, a vipera az egy állat.
dr. orter 2008.07.22. 13:03:58
Ezért is ilyen a magyar rendőrség, mert minden kis nyikhaj, aki magasról tesz a szabályokra, meg mások és a saját életére is akár, amikor meg lefülelik valamelyik disznóságát, rögtön szánalmas mocskoló mesékbe kezd védekezés gyanánt.
Köszönjük, Zoltán!
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:05:12
"A rendőr szolgálatban nem ember..."
Ez ám a freudi elszólás.
szecsike 2008.07.22. 13:05:32
hahaha 2008.07.22. 13:05:40
az én véleményem, az hogy ha harmincas táblánál 45-tel mész (de igazából gyorsabban mennél, csak az út nem alkalmas rá)
akkor tök mindegy, hogy az út 300 méterig belátható és a sivatag kellős közepén mész, ezek csak kifogások.
Minden más ami ezután történt az ennek a következménye.
A Te szempontodból szarmindegy, hogy a rendőr le akart húzni vagy sem (nyilván nem,mert akkor lehúzott volna a Te határozottságodtól függetlenül)
Annak viszont örülök, hogy használod az indexet, elsőbbséget adsz, stb...
Legközelebb már a 30-as táblát is betartod.
Bobby Baccala 2008.07.22. 13:06:35
Kérem töröljék a jegyzőkönyvből! :)
béluska 2008.07.22. 13:09:15
V8 2008.07.22. 13:09:27
"Értem, mire gondolsz, egyet is értek: a jogosságát firtathatod bármely szabálynak, jogod van hozzá, vitathatod is. De attól még be kell tartani..."
Ez rendben, de az az én döntésem, aminek bírálatára megvan a megfelelő szervezet. Itt viszont sokan úgy érvelnek, hogy ha helyzettől függetlenül bármit is szabálytalankodok, azonnal egy gyilkos vadállat vagyok.
Vegyük a következő példát:
Szellemvasúti átjáró. Legyen lakteren belül, így 30 a megengedett. Tegyük fel, hogy átmegyek rajta 50-nel.
Szabálytalan? Igen.
Megbüntethetnek? Igen.
Veszélyt okozok? Nem.
A szabályozás szellemével (vasúti átjárónál menjünk lassan, mert bármikor jöhet a vonat) ellentétes? Nem, hiszen nem a sínpár, hanem a lehetséges vonat miatt lenne 30.
Akkor miért zavar bárkit, hogy nem lassítok 30-ra? Mert az a szabály? (30 éve szabály szerint nem lehetett szabadon gyülekezni. Akkor az itt erkölcscsőszködők akkor is ugráltak volna, hogy hogy mer valaki az utcán gyülekezni, mikor törvény szerint nem szabad?)
Big-B 2008.07.22. 13:10:24
Figyelmeztették. Talán legközelebb a sofőr odafigyel, mennyivel megy.
Ha ezt elérik, akkor sikeres volt a rendőri fellépés.
Birkapöri 2008.07.22. 13:11:02
Naná, őket üldözte!
:-D
andd 2008.07.22. 13:13:07
dögöljenek meg!!!
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:13:26
"2x2 sávos, vadonatúj úton kintfelejtett 30-as tábla"
Akkor a 30-as korlátozás a szabály. Kötelező. Nem javaslat vagy ajánlás, hanem pirossal be van karikázva. Látom, nehéz ezt megemészteni.
Zoltán 2008.07.22. 13:15:11
igen,nem nyúltak le, mert látták, hogy ebben nem vagyok partner, de ha ott lettél volna, talán számodra is nyílvánvaló lett volna a szándék. Nem előztem meg őket, és nem mentem annyival, amit állítottak, tehát hazudtak, már az első mondatukkal!
És pont, hogy nem teszek a szabályokra, mert ha így van, akkor magam ajánlom fel a pénzt. Amúgy meg nem ismersz, és akár hiszed, akár nem, ha mindenki csak annyira tisztelné a szabályokat és a törvényeket, mint én, a rendőrség nyugodtan megszünhetne.
Amúgy ez az utolsó hozzászólásom, mert úgy látszik, hogy itt kevesen értik meg, hogy nem a felelősség alól akarok kibújni, nem sértődtem meg és nem haragszom senkire. Ha hibáztam, büntessenek meg!!!!!!!!!!!!!!!!
De nem fizetek zsebbe, és nehogy már visszaéljenek azzal, hogy ők rendőrök.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:15:26
"Jelen pillanatban indiferens, hogy 30-nál többel ment-e."
Érdekes, a poszt írója érdemesnek tartotta megemlíteni. Hogy mik vannak!
V8 2008.07.22. 13:17:30
"Akkor a 30-as korlátozás a szabály. Kötelező. Nem javaslat vagy ajánlás, hanem pirossal be van karikázva. Látom, nehéz ezt megemészteni."
Tegyük fel, hogy holnaptól minden utcasarkon kötelező lenyomni 10 fekvőtámaszt, és közben Zámbó Jimmy-t énekelni. Mondjuk lenne erre egy törvény. Betartanád? (igen vagy nem választ kérek)
szépmező 2008.07.22. 13:17:43
ez faszság nem haragudj.
be kell menni a bíróságra, ahol majd elmarasztalják a közútkezelőt mulasztásért, a sofőrt meg felmentik és a rendőrség fizetheti perköltségeket.
a józan ésszel ellenkező hülyeségeket nem kell betartani.
1. Aki fél hogy ő hülye egymagában és nem tudja megítélni az tartsa be.
2. Aki meg tudja ítélni az ilyen baromságokat az ne tartsa be
3. Aki meg istenkomplexusban szenved, na az kéne elkapni a rendőröknek.
krixkrax 2008.07.22. 13:19:23
nem azért írta le, hogy szar volt az út, mert többel ment volna, hanem azért mert nem is tudott volna 60-al menni, ahogy a rendőrök hazudták.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:20:30
"az utca néhol olyan széles, hogy a kukásautó alig fér el, és kanyarog is."
Biztos ittas a sofőr a kukásautóban, azért kanyarog.
V8 2008.07.22. 13:21:29
Ja igen:
5. § (2) A vezető, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését) - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.
Megteszed? Ha volt egy, azaz EGY alkalom, hogy elmulasztottad, akkor milyen alapon papolsz nekem a szabályok betartásáról?
dr. orter 2008.07.22. 13:22:00
A sztorid egy pöcsség felelősségteljességnek mutatott interpretációja.
V8 - vajon miért nem lesz ilyen törvény? És miért gondolod, hogy az üdülőövezeti sebességkorlátozás csak kitolásból van, értelme nincs és az a király, aki minél magasabbról tesz rá?
krixkrax 2008.07.22. 13:24:45
hahaha 2008.07.22. 13:25:40
amit írsz a fekvőtámaszról és a Jimmiről egy baromság és betarthatattlan.
A 30-as tábla viszont nem az.
Vagy a Te kocsid egyből 40-ről indul?
marosy 2008.07.22. 13:25:49
Bobby Baccala 2008.07.22. 13:25:55
"Csak a véleményt a rendőrők eljárásáról"
erre tudtok reagálni??
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:26:03
Kismanó, vezetni nem kötelező, hanem lehetőség. Te akarsz élni ezzel a lehetőséggel, ezért vállaltad, hogy a betartod a közlekedési szabályokat. Ha nem tartod be, akkor is te leszel a hunyó, ha hülye teoretikus kérdéseket teszel fel.
Fakutya 2008.07.22. 13:26:13
Engem még nem kóstóltak de többnyire nem is nagyon ajánlom! Rögtön kérem tőlük megnézésre és állampolgári jogomon a bizonyítékokat: - radarkép, fotó- vagy videófelvétel, rendőrségi azonosítószámuk, a radar hitelesítési műbizonylata, más hatósági vizsgálati eredményeik, kivezénylési parancs, stb.
hahaha 2008.07.22. 13:27:51
Miért Te ezeket nem teszed meg?
de gáz!
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:29:19
"3. Aki meg istenkomplexusban szenved, na az kéne elkapni a rendőröknek. "
Önkényes kiegészítés és javítás:
3. Aki meg istenkomplexusban szenved, mint például én, na azt kéne elkapni a rendőröknek.
béluska 2008.07.22. 13:32:16
gravy_t 2008.07.22. 13:33:48
hát ez felettébb értelmes volt.
V8 2008.07.22. 13:35:01
"vajon miért nem lesz ilyen törvény?"
Vajon miért tartanak fent !pénzért! nem létező vasúti átjárókat?
"És miért gondolod, hogy az üdülőövezeti sebességkorlátozás"
Hol írtam üdülőövezetet?
@hahaha 2008.07.22. 13:25:40
"amit írsz a fekvőtámaszról és a Jimmiről egy baromság és betarthatattlan."
Miért? Fizikailag lehetséges. A pénzért fenntartott vakvágányos átrjáró miért is nem baromság?
@バスティー [bɑstiː] 2008.07.22. 13:26:03
"Kismanó, vezetni nem kötelező, hanem lehetőség. Te akarsz élni ezzel a lehetőséggel, ezért vállaltad, hogy a betartod a közlekedési szabályokat. Ha nem tartod be, akkor is te leszel a hunyó, ha hülye teoretikus kérdéseket teszel fel."
Cuncimókus, az utolsó telephelyről elindulásodkor ellenőrizted mind a 4 gumid állapotát? A kormányműét? A fékét? Az összes izzóét? Ha bármelyikre is nem a válaszod, akkor idézhetlek téged, miszerint közlekedni nem kötelező, a szabályokat betartani igen?
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:35:55
Bocs, élek-halok a szóviccekért. Nem tudtam kihagyni.
Zoltán 2008.07.22. 13:41:35
De nagyszerűen megragadtad a poszt lényegét, valóban azt akartam kihozni belőle, hogy én milyen egy karakán gyerek vagyok, aki tesz mindenre.
Azt azért ne felejtsd el, hogy én őszintén bevallottam a sebeségtúllépést, itt is és ott is!
A mesét egyedül a rendőrők adták elő az előzéssel és a 65-tel. Ha nem így lett volna, ha korrekten, a kommentelők által követelt annyira nagy szabálytisztelettel járnak el, akkor ez a poszt sem íródott volna.
Értsétek meg, hogy egyedül csak a jelenségre akartam felhívni a figyelmet, nem mentve magamat.
Magamat akkor kellenem mentegetnem, ha fizetek nekik, mert akkor én is a korrupció részévé válok.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 13:41:43
"Ha bármelyikre is nem a válaszod, akkor idézhetlek téged, miszerint közlekedni nem kötelező, a szabályokat betartani igen?"
Aranycicabogár, belesétálsz megint a saját csapdádba.
A tömeggyilkost nem menti fel az a védekezés, hogy "De hát mi az én 120-szoros gyilkosságsorozatom Hitlerhez képest". A szabály mindenkire vonatkozik, és irreleváns, hogy mások betartják-e vagy sem.
Úgy emlékszem az irreleváns szót egyszer már elmagyaráztam egy másik posztban, tehát ismerned kell.
hahaha 2008.07.22. 13:42:05
fizikailag lehetettlen betartani a fekvős szabályt.
a vakvágányos átjáró miért is baromság?
ezt igazából nem értem, de lehet, hogy ha kicsit bővebben elmagyarázod akkor képben leszek.
De azért egy dolgban egyezzünk meg.
az ne legyen már mentség egy szabálysértésre, hogy az szerinted baromság.
mert más szerint nem az viszont nem a Te dolgod eldönteni.
Nyilván ha Te szeretsz veszélyesn élni akkor szerinted a piros lámpánál megállni baromság, d ezt lehet, hogy mások másképp látják.
Szóval tök mindegy, hogy Te szerinted mi a baromság!
873ujr3rk 2008.07.22. 13:42:11
van meg nehany erdekes tortenet a tarsalyomban!
hahaha 2008.07.22. 13:45:07
Én mindent elhittem Neked amit írtál, csak azt nem értem, hogy miért ide írtad akkor.
Ezt inkább egyzsarufika blogba kellett volna.
Mert itt igazából nem a rendőr az érdekes.
Morzsi 2008.07.22. 13:47:16
Rendőri próbálkozás keresetkiegészítés céljából már velem is előfordult két éve.
A Váci úton a körút felé a WestEnd előtti két lámpánál a sárgán mentem át és egy kék Ignis jött utánam. A második után elkezdett villogni. Láttam, hogy valamiféle egyenruhás fickó ül benne, így lehúzódtam. (Hát igen, én az a típus vagyok, aki még tart az egyenruhának látszó tárgytól.) Megelőzött, megállt előttem (persze simán feltartottuk a külső sávot) és kiszált a biztos úr. Szerinte a piroson mentem át és fel kell jelentenie. (Ha jól emlékszem az autó papírjait nem is kérte el csak a személyit meg a jogsit.) Az adatokat felvette - elég lassan. Gondolom arra várt, hogy majd csak előhozakodok az oldjuk meg a helyszínen verzióval. Hát nem! Azzal nem számolt, hogy én elvből nem fizetek rendőrnek. (Főleg akkor nem, ha ő maga szabálytalanul, megkülönböztető jelzés nélkül, szvsz a saját autójával megy át a piroson.) Egyébként udvarias volt, bár a kötelelző hülyeségeket megkérdezte, én meg b.f.sz vagyok és válaszoltam. Elköszöntünk. Azóta is várom a büntit.
dinoszaurusz 2008.07.22. 13:49:42
Meglepetésemre, kultúráltan köszönt, közölte, hogy ez egy közúti ellenőrzés, és legyek szíves a papírokat megmutatni neki. Én nyugodtan előszedegettem és sorban odaadtam neki a kért iratokat.
Erre közli, hogy a ködlámpa indokolatlan használata itthon heklyszíni bírságot ér. Mondtam neki, hogy új a kocsi, és ezért lehet, hogy véletlen bekapcsoltam, amit nem vettem észre. Talán egy percig matattam a lámpával, és valóban véletlen át volt kapcsolva. Megköszöntem, hogy szólt emiatt.
Szóban figyelmeztetett (maga ez a szöveg számomra az óvoda képét vizionálja mindig), és jó utat kívánt.
Na most akkor ez vagy újonc volt, akiből még hiányzik a felsőbbrendűség érzése, vagy UFO. De mezei hazai rendőr aligha volt.
Sajnos elfelejtettem megnézni az azonosítóját, így nem tudtam megdícsérni.
De azért valahogy így kellene működjenek a magyar rendőrök, nem úgy, ahogyan egyébként működnek.
Bobby Baccala 2008.07.22. 13:51:04
szerintem meg csak a rendőri intézkedés volt érdekes...
Kilgore Trout 2008.07.22. 13:51:15
De, ha közben a kijelölt bíró meg elkövetett 60 gyilkosságot, akkor már ugyan ne ítélje meg a 120-as tömeggyilkost. Erre utal, ha jól értem V8. Továbbá mégegy klasszikus: "Ne ítélj, hogy ne ítéltess..." :)
V8 2008.07.22. 13:54:06
Kisgyíkokcska, nem válaszoltál arra a kérdésemre, hogy utolsó telephelyről indulásod előtt elvégezted-e az összes kötelező ellenőrzést. Hol van leírva, hogy 5. § (2)-t annyira nem fontos betartani, mint a 30-at olyan vasúti átjáróban, ahol lehetetlen vonat előfordulása?
hahaha 2008.07.22. 13:42:05
"fizikailag lehetettlen betartani a fekvős szabályt."
Próbáld meg a példa lényegét megragadni.
"Szóval tök mindegy, hogy Te szerinted mi a baromság!"
Te minden szabályt betartasz?
Géza 2008.07.22. 13:55:59
Billy 2008.07.22. 13:57:16
-putyin- 2008.07.22. 13:59:57
hahaha 2008.07.22. 14:02:05
ez csak azért van mert Neked rendőrfóbiád van.
de ha ezígy van akkor másold át ezt a posztot egy zsarus blogba.
Ha Neked csak a rendőri intézkedés volt a lényeg.
szerintem a szabálysértés sokkal gázabb.
aqweren 2008.07.22. 14:07:08
Majd lehet megszokjuk azt is hogy a rendőrnek kell...
Egyébként pedig a posztírónak igaza van: nem szabad ilyesmibe belemenni. Büntessen meg oszt jóvan. Ha kevés a fizetés menjen máshova. Aki ilyen feleős munkakörben dolgozik mint a rendőr, annak a legkisebb kilengés sem nézhető el. Tudom hogy Mo-n mindenki sumákol a munkahelyén, mindenkinek van vaj a fején, de helyzete válogatja: a rendőr, pedagógus, szociális munkás stb. nem teheti meg azt, amit pl. egy irodista minden további erkölcsi fenntartás nélkül megtehet az ügyfeleivel szemben. Csak míg az irodistát kirúgják, addig a közszférában dolgozót nem biztos.
Egyébként milyen fasza mán a harmincas övezetet egy kalap alá venni a kintfelejtett harmincas táblával...meg egyáltalán leszarni a szabályokat. Marháa nem érdekel hogy az ilyen szabályleszaró mennyire rutinos meg jófej amikor a gyerekemet úgy láb nélkül kivágja az üdülő övezetben a tűzoltó a kocsija alól...
Ennyi erővel a világ leghülyébb szabálya az is hogy ha dolgozol kapjál érte fizetést...érdekes ez mindjárt mindenkit érzékenyebben érint mint mások testi épségének veszélyeztetése...
A megrögzött szablyfelülbírálóknak üzenem:
Nem vagy halhatatlan.
Még tévedhetetlen sem vagy.
És egy kérdés:
Ki tud jobban dönteni egy helyi sebességkorlátozásról? Akit megkerestek az ottlakók, felmérte a helyzetet és elrendelte a 30as korlátozást, vagy Hugyos Jóska, aki nem ismeri a terepet és két másodperce van eldönteni mennyivel menjen...? Útépítésnél meg: szemétség hogy kint hagyják de mivel senki nem veszi komolyan elő is szokott fordulni hogy egy-két melóst elütnek....
hahaha 2008.07.22. 14:07:51
Haa azért szeged meg a szabályt mert baromságnak tartod akkor nagyon nagy baj van!
Mert Te ezt mondod.
Ha Én esetleg valaha megszegem a szabályt azt nem azért teszem mert szerintem az egy baromság. bár nem igazán szoktam szabályokat szegni. legalábbis nem emlékszem ilyenre. így hirtelen.
de ha Én nem szegem meg a szabályt akkor Te sem fogod?
béluska 2008.07.22. 14:08:38
avogadro00 2008.07.22. 14:09:29
V8 2008.07.22. 14:12:47
"Egyébként milyen fasza mán a harmincas övezetet egy kalap alá venni a kintfelejtett harmincas táblával..."
Ki vette egy kalap alá?
"Ki tud jobban dönteni egy helyi sebességkorlátozásról?"
Azt akartad írni, hogy Irodista Gizike, aki elrendeli, hogy itt-és-itt legyen 30? Amit ő maga sem tartana be, ha arra járna?
"Útépítésnél ... de mivel senki nem veszi komolyan"
Talán azért, mert egy hónappal a munka kezdete előtt kirkják, és a vége után fél évvel szedik be? Ki mondta, hogy amikor dolgoznak, nem kell korlátozás?
hahaha 2008.07.22. 14:13:21
a gyorshajtók figyelmeztetése társadalmilag hasznos dolog.
Csak szólok.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 14:15:11
Ismételj még egy kicsit. Látom, ezzel az irreleváns szóval még gondjaid vannak.
hahaha 2008.07.22. 14:15:32
Bobby Baccala 2008.07.22. 14:17:10
nincs rendőr fóbiám. van jó és rossz tapasztalatom rendőrökkel. sőt rendőr barátom is van.
csak Te megint bebizonyítottad hogy a szövegértés nem az erősséged!
hahaha 2008.07.22. 14:17:57
én azon a véleményen vagyok, hogy a közlekedés veszélyes üzem ezért a szabályok betartása fokozottan fontos.
Mint például egy sziklamászásnál, vagy hídépítésnél stb...
üdv mindenkinek!
V8 2008.07.22. 14:18:28
Értem, lakteren belül nem mentél sose 50 felett. Vasúti átjáróban 30/40-nel mész pontosan az előjel vonalától. Ugye? Telephelyről indulás kötelező teendőiről nem is beszélve.
Itt sokan verik a nyálukat, hogy aki a megengedettnél egy picit is gyorsabban megy bármilyen helyzetben, az egy utolsó állat, akinek semmiben sem lehet igaza. A példákkal csak erre reagálok - miért a sebesség a legfőbb bűn?
hahaha 2008.07.22. 14:20:01
a szövegértés inkább Nálad gáz!
de ezen nem lepődök meg.
nem a faszt nincs rendőrfóbiád.
hisz Te magad mondtad, hogy még menekülsz is előlük.
V8 2008.07.22. 14:20:01
"Ismételj még egy kicsit. Látom, ezzel az irreleváns szóval még gondjaid vannak."
Értem, tehát kibújsz a válasz alól. Köszönöm, csak ennyit akartam hallani, kedves álszent.
Kilgore Trout 2008.07.22. 14:20:06
a gyorshajtók figyelmeztetése társadalmilag hasznos dolog.
Csak szólok."
Biztosan nem olvas végig mindenki minden hozzászólást, de most írom le 10-edszer, hogy itt nem is erről van szó, hanem a jogszerűségről. Figyelmeztessenek, sőt büntessenek meg gyorshajtókat, de az intézkedés legyen szakszerű, jogszerű, nem megalázós ("tudja kedves Dezső, miért állítottuk meg?") szóval ilyenek, nem pedig lehúzásgyanús. Aki vét a szabályok ellen, és rajtakapják, legyen megbűntetve, de úgy, hogy abba ne lehessen belekötni, és ne rombolódjon tovább a rendőrség amúgy sem fényes hírneve.
hahaha 2008.07.22. 14:21:47
ezen mi olyan meglepő?
Vagy Te még nem láttál szabályosan közlekedő sofőrt?
frankón?
mert úgy írod ezt mintha ez valami csoda lenne.
hahaha 2008.07.22. 14:25:13
hagyjál már a faszkodással vazze!
ha figyelmeztet de nem éppen jogszerüen az a baj, ha megbüntet jogszerüen az a baj!
mindegy csak a lényeg hogy baj.
szerintem itt nem volt büntetés csak figyelmeztetés. Ez is baj?
figyelmeztetni csak makulátlanul megjelenő rendőr figyelmeztethet?
egy strandpapucsos apuka nem akinek a gyereke a járdán játszik?
hagyjál már ezzel a marhasággal.
pfff.
zoltán 2008.07.22. 14:26:20
"az út rossz állapota miatt ennél többel ott nem lehet menni"
Mivel többen is megjegyezték, ezért kifejtem:
ennek nem az a lényege, hogy ha jobb az út, többel megyek, hanem hogy az út állapota eleve kizárta, hogy annyival menjek és előzzek, mint azt állították! Pusztán az állításuk alaptalanságát akrtam ezzel megtámasztani.
De mivel valóban nem arról van szó, hogy magamat akarnám menteni, igen, ha jobb az út és elég széles, lehet, hogy mentem volna 65-tel.
V8 2008.07.22. 14:26:50
"Vagy Te még nem láttál szabályosan közlekedő sofőrt?"
Természetesen nem, mert ilyen nem létezik. Biztonságosan közlekedőt viszont láttam. A kettő pedig nem ugyanaz.
hahaha 2008.07.22. 14:28:10
akkor szerintem nincs miről beszélni.
hahaha 2008.07.22. 14:29:28
akkor javaslom ne csukott szemmel vezess!:)
vannak szabályosak. például a tanuló vezetők.
na látod, hogy láttál már :)
V8 2008.07.22. 14:31:27
"például a tanuló vezetők."
Ezzel most elismered, hogy nem reális a "szabály mindenek felett" elv?
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 14:35:58
Logikai fejtörő: (ne félj, nem beugratós)
Körülmények:
1. Sebességkorlátozás 30 km/h.
2. Rendőr megállítja a sofőrt.
Az alábbiak közül mely védekezések jogosak, ha a rendőr azt állítja, hogy a sofőr túl gyorsan hajtott.
a. De hát én csak 20 km/h-val mentem.
b. De hát én csak 21 km/h-val mentem.
c. De hát én csak 22 km/h-val mentem.
d. De hát én csak 23 km/h-val mentem.
e. De hát én csak 24 km/h-val mentem.
f. De hát én csak 25 km/h-val mentem.
g. De hát én csak 26 km/h-val mentem.
h. De hát én csak 27 km/h-val mentem.
i. De hát én csak 28 km/h-val mentem.
j. De hát én csak 29 km/h-val mentem.
k. De hát én csak 30 km/h-val mentem.
l. De hát én csak 31 km/h-val mentem.
m. De hát én csak 32 km/h-val mentem.
n. De hát én csak 33 km/h-val mentem.
o. De hát én csak 34 km/h-val mentem.
p. De hát én csak 35 km/h-val mentem.
q. De hát én csak 36 km/h-val mentem.
r. De hát én csak 37 km/h-val mentem.
s. De hát én csak 38 km/h-val mentem.
t. De hát én csak 39 km/h-val mentem.
u. De hát én csak 40 km/h-val mentem.
v. De hát én csak 41 km/h-val mentem.
w. De hát én csak 42 km/h-val mentem.
x. De hát én csak 43 km/h-val mentem.
y. De hát én csak 44 km/h-val mentem.
z. De hát én csak 45 km/h-val mentem.
zoltán 2008.07.22. 14:36:52
De tényleg nem érted, hogy nem azért ragadtam billentyűzetet, mert megállítottak?
A nyitó mondatuk és az az utáni viselkedésük késztetett arra, hogy vállalva az itteni arcnélküli és névtelen fröcsögéseket, megosszam veletek a történetet, pusztán arra a válaszra várva, hogy akkor ez most lenyúlás minősített kisérlete lett volna, vagy valóban pusztán a figyelmeztetés volt a céljuk?
Kilgore Trout 2008.07.22. 14:37:14
Bobby Baccala 2008.07.22. 14:41:10
no comment! szánalmas vagy!
javaslom többeknek hogy olvassák el hahaha hozzászólásait itt:
autozz.blog.hu/2008/07/19/hivatalos_szemely_elleni_emberolesi_kiserlet
és rájönnek hogy nincs értelme vitatkozni vele.
zoltán 2008.07.22. 14:41:34
Kilgore Trot 2008.07.22. 14:42:04
Én hozzátennék egy zs védekezést is.
zs: ugyan kedves biztos úr, megnézhetném a felvételt, ami a gyorshajtásomról készült, mert ilyet még nem láttam?
pdjames 2008.07.22. 14:42:37
V8 2008.07.22. 14:42:52
Ez most hogy jön ide? Mi közöd ahhoz, hogy egy rendőr és én közöttem mi van? (Egyébként miért védekeznék bárhogy is? Ha van felvétel, akkor minek védekeznék, ha nincs, akkor meg mi alapján büntetne?)
A kérdéseimre persze továbbra is várom a választ (2 db volt, mindkettő eldöntendő).
Bobby Baccala 2008.07.22. 14:43:53
én megmondom Neked:
Biztos Úr! Láthatnám a gyorshajtásomról készült felvételt?
teccikérteni? kurvára mindegy hogy mit mond a rendőr, ő nincs hitelesítve sebességmérésre! értsétek már meg!
hahaha 2008.07.22. 14:43:54
szerintem azt hogy lehúzás szaga van a dolognak azt hangosan ne mondd társaságban.
Ne viccelj már kérlek.
Ebben a sztoriban hol volt a lehúzás?
itt figyelmeztetés volt.
bevonták a jogsit?
érted vagy magyarázzam még?
Kilgore Trout 2008.07.22. 14:44:26
"például a tanuló vezetők."
Hozzátéve, hogy a tanulóvezető esetében az oktató a vezető, minden szabálysértésért az oktató vonható felelősségre.
0xFFFF 2008.07.22. 14:44:30
"-MI KOZOTOK VAN A RENDOR AUTOJAHOZ?"
Elmagyarázom: Azért ültetik villogóval és szirénával ellátott autókba ezt a tahófalvi társaságot, amit rendőröknek hívunk másképpen, hogy ha meg akar állítani, akkor bekapcsolja a megkülömböztető jelzéseket az autón. (Gyk.: Megkülömbözető jelzés=fényhíd+sziréna, nem egyik vagy másik) Ekkor tudom, hogy meg kell állnom. Ha egy civil autó kezd el villogni, akkor meg leszarom, otthagyom, ráköpök, bármi, stb. Akkor is, ha rendőr ül benne. Közúton kétféleképpen állíthat meg a fakabát ugyanis:
a.) gépjárműből a fent említett megkülömböztető jelzések használatával
b.) Út szélén állva, karjelzéssel
A c.) variáns nem létezik, azaz olyan nincs, hogy civil autóval üldözve, dudálgatva, villogtatva a fényszórót, handabandázva, stb.
Hát ennyi közünk van a dekások autójához nekünk, alsóbbrendű állampolgároknak, akik fizetik ezt a szedett-vedett korrupt bűnöző bandát.
Kilgore Trout 2008.07.22. 14:46:39
Ebben a sztoriban hol volt a lehúzás?"
Háát kérlek, akkor olvasd el mégegyszer. Figyelmesebben.
hahaha 2008.07.22. 14:48:19
igazaad van! szánalmas vagy.
meg pitiáner!
Kilgore Trout 2008.07.22. 14:48:43
Bobby Baccala 2008.07.22. 14:49:15
Hagyjátok! nevetséges emberünket valszeg egy középfokú magyar nyelvvizsgán elmeszelnék! :))))
hahaha 2008.07.22. 14:49:34
mennyivel húzták le?
írd már le lécci.
de mindegy is.
te azt látsz amit látni akarsz.
RendőrBarát 2008.07.22. 14:52:16
Induljunk ki abból, hogy tök mindegy milyen sebességgel közlekedtél, mivel az igazoltatás és ezt megelőzően a gépkocsid megállítása is teljesen szabályellenes volt.
De maradva a - vélelmezett - sebességtúllépésnél, ha te nem ismered el a szabálysértés tényét, akkor ő mi alapján igazolná ezt? Ha nincs erre rendszeresített műszer (OMH hitelesítéssel) a gépkocsijában, akkor még a 3 rendőr egybehangzó állítása is kevés ahhoz, hogy egy bíróságon elfogadják tényként, hogy túl gyorsan mentél. A másik dolog a gépkocsid megállítása, mivel ha a megkülönböztető jelzést nem tudja használni (mert abban a gk-ban nincs/nem működik beépített hang/fény), akkor rendőrség feliratú tárcsával megteheti, ellenkező esetben barátságosan visszaintegetsz és haladsz tovább.
Az igazoltatásnál gyakori, hogy csak felírják az adataidat, ebből még nem valószínű, hogy feljelentés lenne... Inkább vélhető, hogy az általad is említett lehúzás-szagú próbálkozás volt, hivatalos eljárást (színlelve) végrehajtva.
hahaha 2008.07.22. 14:52:47
Bobby Baccala 2008.07.22. 14:57:38
jah...már múltkor is mondtam ha sokat vitatkozom hülyékkel még engem fognak hülyének nézni! :D
még jó hogy jött egy RendőrBarát, így rá nem mondhatod hogy rendőrfóbiája van..innentől kezdve vitatkozz vele!
Ui.:
Ha már úgy is állandóan kérdésekkel bombázol mindenkit.
Most akkor mennyivel is ment Zoltán?
Te tudod?
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 15:00:50
"Ez most hogy jön ide? Mi közöd ahhoz, hogy egy rendőr és én közöttem mi van?"
Na, barátom, sikerélményem van. Mégiscsak meg tudtam értetni veled ennek a fránya "irreleváns" szónak a jelentését. Milyen szépen körülírtad! Gratulálok.
"A kérdéseimre persze továbbra is várom a választ (2 db volt, mindkettő eldöntendő)."
Irreleváns.
Kilgore Trout 2008.07.22. 15:00:51
írd már le lécci."
Igazad van, már javítottam. Nem húzták le, csak megkisérelték.
V8 2008.07.22. 15:02:43
Akkor miért baszogatsz másokat azért, mert nem tartanak be minden szabályt? Mi közöd van hozzá?
Kilgore Trout 2008.07.22. 15:03:35
"Irreleváns."
Kedves basti: : tökre igazad van, de ettől még mondhatjuk rád, hogy álszent vagy? :)
aqweren 2008.07.22. 15:04:55
A kinthagyott 30ast úgy értettem hogy mivel mindenki úgy van vele hogy biztos csak kint maradt ezért előfordulhat hogy a napját egy munkagödörben végzi vagy aegy munkással a kocsi alatt...ezért nem kellene rászokni. Oké hogy ha egyenes és belátható az út akkor senki nem tartja be, de jártam már úgy hogy lazán vállat vontam a harmincas táblára és majdnem vittem is magammal egy bóját, kis híján belemenve egy gödördbe...ugyanaz a tábla volt amit egy hónapja raktak ki amikor az első munks megjelent egy talicskával, majd egy hónapig nem csináltak egyáltalán semmit arrafelé.
És sokat a harmincas övezetet is így értelmezik...volt munkahelyemnél pl. parkolók jobbra-balra, helykeresés (oda gyakorlatilag csak megérkezni hajtottak be az emberek) és mivel sok a gyalog is, így mindig harminccal mentem...ne tudd meg mit kaptam érte a kedves "rutinos" kollégáktól akik hatvannal mentek volna...
Ha betartod a szabályt nem érhet meglepetés. Nem szeretném azt mondogatni később megbánással telve: "Mért nem mentem lassabban?"
Egyébként szerintem is fontosabb a defenzív vezetés mint a sebességhatárok mániákus betartása; gondolom nem árt néha a többi közlekedő fejével is gondolkodni...vannak helyzetek amikor mindegy mennyivel mentél, mindegy hogy elsőbbséged volt-e, és mindegy milyen járművet vezetsz.
Az a baj hogy a rendőrség is elsősorban a sebességhatárokkal kapcsolatos szabályok megszegésére helyezik a hangsúlyt, a veszélyeztetésre, irányjelző elmulasztására, veszélyes helyzetek szándékos(!) előidézésére nem annyira....
V8 2008.07.22. 15:14:09
Ezzel kb teljesen egyetértek :)
Kis utcákban (kertvárosban lakom) eszembe nem jutna még csak 40-nel sem menni, pedig 50 a megengedett. Máshol, ahol ez nem kockázatos, ott van, hogy többel megyek a megengedettnél. Ha 90 helyett 70-nel megy a sor, nem állok neki veszélyesen előzgetni, stb. Szerintem elég biztonságosan vezetek, nem szoktak veszélyes helyzeteim lenni. És zavar, amikor álszent szabályhuszárok a mondandóm lényege helyett kizárólag a sebességre koncentrálnak.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 15:21:04
"Akkor miért baszogatsz másokat azért, mert nem tartanak be minden szabályt? Mi közöd van hozzá?"
2 dolog miatt:
1. Ha valaki szabályt sért, akkor kuss a neve és ne vagánykodjon vele.
2. Ha valaki már eleve baszik a szabályokra, és emiatt nem úgy sül el valami, ahogy eltervezte, akkor ne verje a nyálát, és ne várja el, hogy mások szimpatizáljanak a balfaszságával.
Ennyi.
V8 2008.07.22. 15:23:33
"Ha valaki szabályt sért, akkor kuss a neve és ne vagánykodjon vele."
Akkor mégsem irreleváns, amit kérdeztem. Ha nem tartod be a szabályt (pl 5. § (2)), akkor kuss a neved.
"Ha valaki már eleve baszik a szabályokra, és emiatt nem úgy sül el valami"
Hol volt itt szó ilyesmiről?
zoltán 2008.07.22. 15:24:33
Ott a 20 éves rutin és a 4 hónapos vas által nyújtott technika azt mondatta velem, hogy mehetek 30-nál többel, annak ellenére, hogy szabálytalan és ezért mea culpa
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 15:32:22
"Akkor mégsem irreleváns, amit kérdeztem. Ha nem tartod be a szabályt (pl 5. § (2)), akkor kuss a neved."
Két feltétel egyidejű teljesülése esetén igen.
1. Ha valóban nem tartottam be a szabályt.
2. Ha elkezdenék arról írosgatni, hogy igaz ugyan, hogy nem tartottam be a szabályt, de a másik attól még mit képzel magáról.
"Hol volt itt szó ilyesmiről?"
Posztokban.
zoltán 2008.07.22. 15:33:38
ezenkívül szerintem nem arról szól a történet, hogy elkaptak és most mindenki sajnáljon, senki szimpátiáját nem kértem, csak a véleményét... az eljárásról, nem arról, ami oda vezetett, az tiszta ügy, sáros vagyok.
aqweren 2008.07.22. 15:35:13
Egy autós nem áll meg a STOP táblánál. Rendőr utánamegy, megállítja:
- Jó napot kivánok. Nem látta a táblát?
- De a táblát láttam csak magát nem....
Egyébként volt olyan is hogy azon múlott hogy nem lett balesetem hogy betartottam egy teljesen felesleges 60-as korlátozást egy nehezen belátható kanyarban amit nyolcvannal is be lehet venni...7vége volt és két hülyegyerek a főúton versenyzett. Ha gyorsabban megyek, belémrongyol a hülye előzős állatja frontálisan...így is majdnem állóra fékeztem az autót (szegényt).
A váratlan helyzetek váratlanul jönnek. A reakcióidő ugyanannyi nagyobb sebességnél is, csak a fékút nem biztos...
De felőlem mindenki menjem amennyivel akar :)
Egyébként is van olyan ember aki tökegyenes belátható töküres főúton még nem disznólkodott (gyorshajtott) sose? Azért nem fekete vagy fehér a dolog...
Azt meg egy volt rendőrtől hallottam hogy tiszta hülyék az emberek hogy egyes lehúzós rendőröknek fizetnek, holott lehet a bünti olcsóbb lenne...
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 15:38:27
"Egyébként szerintem is fontosabb a defenzív vezetés mint a sebességhatárok mániákus betartása; gondolom nem árt néha a többi közlekedő fejével is gondolkodni..."
Tökéletesen egyetértek.
A gond akkor van, amikor ezt be akarod tartatni, vagyis objektív jogi szövegezéssel törvényt akarsz belőle faragni. Ott már nem elég a szubjektivitás, mert az mindenkinek mást jelent.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.22. 15:39:49
Legalább elismered. De akkor miért írtad, hogy ha tehetted volna, igenis gyorsabban mentél volna. Nem tanulsz?
zoltán 2008.07.22. 15:40:36
Jó napot kívánok, gyorsan hajtott, itt írja alá a feljelentést, ezzel tudjuk igazolni. Ha így lett volna, akkor ez a poszt se született volna. Ez nem vagánykodás, nem mit képzel magáról, de akkor is a rendőrségnek kellene példát mutatni feddhetetlenségben.
Igen, tudom, az, hogy ők is "hibáznak" nem ment engem.
V8 2008.07.22. 15:42:06
Azt nem én írtam, nekem semmi bajom a cselekedeteddel, a történések kezelésében teljesen egyetértek veled. Csak krikraksz nevű álszent szabályhuszárt idéztem.
V8 2008.07.22. 15:49:57
"2. Ha elkezdenék arról írosgatni, hogy igaz ugyan, hogy nem tartottam be a szabályt, de a másik attól még mit képzel magáról."
Ez teljesen jogos. Ha az egyik politikus lop, akkor a másik nem hozhatja ezt elő, mert ő is lop?
barrry 2008.07.22. 15:51:35
írtam is hogy biztos azért néznek hülyének mert az vagy.
zoltán 2008.07.22. 15:52:48
Összefoglalva:
- megállítottak (szerintem szabálytalanul, márpedig szabálytalanul nem szabályos szabályt betartatni:))
- valótlant állítottak
- megpróbáltak visszaélni a fenyegetettségemmel, feltehetőleg lehúzni
- nem jött össze, "megúsztam figyelmeztetéssel"
ennyi, itt nem a sebesség a lényeg, vagy, hogy én most erre milyen büszke lennék (nem vagyok) csak, hogy amíg a ők nem viselkednek jogszerűen, addíg ezt ne várják el senkitől. És főleg, ne így legyen egy kis mellékesük.
zoltán 2008.07.22. 15:57:47
egyébként sajnos így van, csak nem kérdőjellel:
" Ha az egyik politikus lop, akkor a másik nem hozhatja ezt elő, mert ő is lop"
az igazán súlyos dolgok ritkán borulnak, mert szerintem mindkét oldal tudna mit mondani
aqweren 2008.07.22. 16:12:39
Szóval ez kb. ugyanaz mint amikor ámokfutónak nevezi valaki az 55-tel közlekedőt.
ganyager 2008.07.22. 17:35:37
B.GY. 2008.07.22. 22:02:06
tappancs 2008.07.23. 06:44:22
Zoltán 2008.07.23. 10:18:43
Tomatis 2008.07.27. 06:04:51
UI.: kicsit faradtan postolok, bocsanat:)