Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabályos vagyok, mégis bántanak

2008.07.31. 12:29 :: Kisikasa

Anna talán még nem sorolható a rutinos sofőrök közé, de mindenképp pirospontot kell neki szavaznunk amiért ügyel arra, hogy a szabályokat betartva közlekedik. Ez azt hiszem lényegesen jobb, mintha valaki a jogosítvány birtokában azt gondolja, hogy tud vezetni. Levélírónk azonban lépten-nyomon kivívja autós társai rosszallását eme szabálytisztelő magatartása miatt, ezért hozzánk fordult, hogy segítsük őt jótanácsokkal.

Előrebocsájtom: nemrég óta van jogosítványom (2 éve) és 1 éve vezetek rendszeresen, a párom kocsiját, ami egy 2000 köbcentis Mitsubishi.

Ennek csak azért van jelentősége, mert ezzel a kocsival lehetne menni, mint a szél. Egy kis faluban lakom a Dunakanyar felett a pesti oldalon (Zebegény). Nagyon sok alkalommal inkább vonattal járok be a fővárosba (ez a zónázóval 49 perc, kocsival ezt megtenni lehetetlen), de amikor néha beülök a kocsiba, megmondom őszintén, halálfélelmem van.

Mégpedig a 2-es úton, ami hivatalosan 2/A, amely Vácot elkerüli. Ott többnyire - három lehetőség kivételével - egy sávon megy a forgalom. Lehet, hogy sokan hülyének tartanak, de én a 90 km/h-s sebességet be szoktam tartani. Egyfelől a pénzemet szeretném másra költeni, mint a büntetések kifizetése (ezen az úton amúgy is szoktak mérni), másfelől édesapám úgy nevelt, hogy - amennyiben csak lehet - tartsam be a szabályokat. És ezzel van a baj.

Megyek 90 km/h-val és mőgöttem dudálnak, anyáznak, középső ujjukat mutogatják. Rámjönnek, egészen közel. Ha megelőznek, lehúzzák az ablakot és hülye szőke ribanc vagyok. Mutogatják: előttem üres az út, miért nem megyek gyorsabban. Amikor a kapaszkodósávon kihúzok jobbra, hangos dudálással tépnek el mellettem a kocsik.

Egy hete döbbenetes bűnt követtem el: egy kamiont mertem előzni az emelkedőn Vácnál. A kamion ment kb 80 én kb 100. Hát azt ne tudjátok meg, hogy egy dzsipes mögöttem mit rendezett. Ide-oda cikázott, nyomta a dudát, kiabált. Hogy húzzak le jobbra, mert ő menni akar, hova jobbra? A kamionba? Amikor a párom vezet, ő picivel gyorsabban megy (100), de őt is letülkölik. Néha neki is elfogy a türelme és visszaáll szabályos 90-re. Akkor aztán - mivel reggel és este nagy a szembeforgalom - nem tudnak vele mit kezdeni. De nem csak a 2/A-n, hanem a 12-es úton is ugyanez a helyzet. Főleg Nagymaros és Kismaros között. Ha 90-nel mész, szinte letolnak.

Szabályosan haálfélelmem van ezektől az emberektől. Nem régen fedeztem fel ezt a blogot, azért írtam ide le ezeket a gondolataimat, mert kiváncsi vagyok a véleményetekre. Nekem még nehéz a vezetés, T betűt már levettük (1 év után) a kocsiról. Augusztusban mennénk autós nyaralásra, szeretnék vezetni, hogy a párom pihenjen, de nem merek. Pont ezek miatt az élmények miatt. Köszönöm, ha segítetek.

355 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cica 2008.07.31. 23:13:05

kedves zoli,tegyük fel,hogy a lányod,barátnőd s.tb. autóval kénytelen közlekedni,nem túl nagy gyakorlattal.mit fogsz neki tanácsolni?hogyan szerez majd gyakorlatot,és egyáltalán elvárod majd tőle,hogy gyorsabban menjen,akkor is ha ő nem érzi magabiztosnak magát?á,megvan a megoldás...a nem száguldozók csak erre kijelölt utakat használhatnának,mondjuk földutakat,és ott nem zavarják a forgalmat,se a szabálytudatukkal,se a rutintalanságukkal..

911turbo 2008.07.31. 23:19:45

Szerintem igazuk van . Aki 90-nel megy a 2/a-n arra a legenyhébb kifejezés a hülye szőke ribanc . Próbáld ki hogy 140-150-nel mész és mindjárt nem lesznek ilyen élményeid .

moto.sapiens 2008.07.31. 23:19:51

Jobbról ne előzz,kispofám,az szabálytalan.

fanyuvo 2008.07.31. 23:27:24

911turbo!
Neked viszont igen hamar lesz kamionbacsattanós élményed:) Illetve arról már nem fogsz tudni :)

kriszti · http://kriszti 2008.07.31. 23:28:23

RedRiotnak,és kedves egyszintű Kopaszkigyúrtbaromnak üzenem, hogy van még hely a temetőben. Hány évesek is vagytok? 20, és a halál között valahol?

B.GY. 2008.07.31. 23:28:40

Engem is szoktak néha tolni,meg dudálni,de nem zavar.Nem vagyok egy ideges tipus.Felhangositom a zenét,meg elállitom a belső tükröt.Előzzön meg a faszfej,ha akar,meg ha tud.Nem gátolom meg a halálában.De aztán ne bunkózzon elöttem mert szétbaszom a fejét.

Jim Raynor 2008.07.31. 23:48:37

911 turbo, rád meg a legenyhébb kifejezés az ostoba fasz...próbáld meg, hogy 150-nel nekimész egy schwarzmüllernek, egy gyökérrel kevesebb lesz.....

1x1 2008.07.31. 23:49:33

tartsuk be a szabályokat kéremszépen!
De azé úgy, hogy ne basszunk ki mindenkivel. A lassan haladóknak: segítsünk egy kicsit a gyorsan haladóknak, és akkor nem lesz dudálás meg ilyenek (ne tartsuk fel direkt ha nem muszáj, meg ilyenek). A gyosan haladóknak: ne basztassuk a szabályosan közlekedőt már lécci. Ha szabálytalanul akarsz haladni old meg magad, a másik basztatása nélkül. És akkor minden szép lesz, meg világbéke :)

B.GY. 2008.07.31. 23:57:33

911 turbo még gyerek.Jogsija sincs.Lehet látott egy posztert a 911-ról azt megtetszett neki.Sok forma-1 et nézett a fiú.1x1 nek meg igaza van.Igy kellene csinálni.Világbékét+ingyen sört:)

manager2008 2008.07.31. 23:59:38

Kedvenc nyári szórakozásunk a haverommal, hogy az M7-en felteszük egy egy szőke parókát és megyünk kb 150-el.
Jön a bunkósereg és megpróbál letolni, ránkjön 1 méterre, dudál stb.
Hagyjuk előzni egy idő után, és ha rá fékez vagy hasonló büntetést nyom le nekünk, akkor paróka le, és megyünk utána akár 200 -al is, egész Szántódig, ahol a lámpánál kénytelen megállni.
Semmi erőszak nem lesz mert az nem kulturált szórakozás, csak elvesszük a kulcsot, bevágjuk a helyszínen lévő erdőbe és séta tovább.
Lehet jelentkezni az oktatásra, és ne bízz az erődben , az velünk van....

1x1 2008.08.01. 00:00:11

ja igen!
az ingyen sört meg kihagytam! dehülyegyek vagyok :)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.01. 00:06:16

moto.sapiens

Technikailag nem előzés. lol

Kötelező jobbra tarts van, én bemegyek a saját sávomba, ott párhuzamosan közlekedek, majd, amikor utolérem a kamiont, megelőzöm. :o

Azaz előzném, ha valami faszfej, aki nem tartja be a jobbratarsot, nem lenne ott mellettem, és nem gecizne direkt, hogy megmutassa, hogy a fostalicska almerája tud gyorsulni. :o

AzHofi 2008.08.01. 00:08:58

Miért kéne halálfélelemnek lenni? Megölnek, vagy nekedmennek? Rád lőnek? Kissé eltúlzottnak érzem én ezt a dolgot. Ha zavar, fordítsd el a tükröt és akkor nem látod mit majomkodik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.01. 00:11:52

manager2008

Nőnek öltöztök a haveroddal, és úgy kocsikáztok a Balcsira?

Jujj! :P

dhole 2008.08.01. 01:13:19

Tényleg tilos jobbról előzni.A rendőrnek magyarázkodj.

Görbetükör 2008.08.01. 03:42:10

Hi!
A "kriszti" nevezetű igen fejlett humorérzékű hozzászólónak üzenném, hogy ha figyelmesen elolvasná az általa megkritizált "Redriot" nevezetű hozzászóló hamvas esszéjét, vagy legalább lemenne az uccára és az első arrajáró intelligens humanoidot megkérné arra, hogy értelmezné-e-é nekije eme pár soros irományt, akkor rögtön lepottyanna nekije(mármint krisztinek), hogy mit jelentenek az alábbi fogalmak, úgymint "intrika", vicces hozzászólás, netalán "görbe tükör". :-DDDD

kj 2008.08.01. 06:45:28

Kétszázhetvenkettedik!

sq 2008.08.01. 07:24:56

ritkán hajtok gyorsabban a megengedettnél, lakott területen pl soha, és kínosan ügyelek arra, hogy 50-nel hajtsak be a falvakba, városokba. igaz kint néha kicsit megnyomom, de csak az ésszerűség határain belül. ráfékezni senkire nem szoktam, ha jön a seggembe, majd vagy megelőz, vagy előbb-utóbb rájön, hogy csak magát stresszeli, és lemarad. kiérve a településekről viszont mindig padlógázzal gyorsulok 90-ig, amiben az a szép, hogy én teljesen szabályos vagyok, de a sok barom már 10 méterrel a falu vége előtt nekiáll előzni. és ilyenkor már hagyni kell őket a szabályok miatt ugyebár... miért gondolják azt, hogy kint is 50-nel fogok cammogni? aztán csodálkozhatnak, mikor fütyül a turbó és visszaelőzöm őket mert kint még 90-nel sem mernek menni.

és miért van az, hogy az autósok legalább harmada 70-nel megy falun belül, kint meg nem meri nyomni? miért nem fordítva van? hiszen 50-hez képest a 70 sokkal nagyobb büntetési tétel, mint 90-hez képest a 110!!! ezek nem gondolkoznak?

autópályán sem tolok le senkit, nem villogok, nem dudálok, nem szerencsétlenkedek, csak beállok szépen az illető mögé féktávolságon kívül. úgyis lemegy ha már le tud. és le is szoktak. még a kopasz bmw-sek is. ha véletlen engem csap hátba valaki, hát majd megvárja, míg befejezem az előzést. nem szoktam foglalkozni vele. a 130 alatt sosem közlekedem pályán, igaz fölötte is csak ha elragad a hév. szóval nem foglalkoztat a dolog.

na mindegy.

kedves szőke nő: tedd azt a türelmetlenkedőkkel amit én is: szard le őket. te azért vagy az úton, hogy odaérj ahova szeretnél. tartsd csak be a szabályokat, még mindig kevesebb baj lehet belőle, mintha nem tartanád be.

ha nagyon stresszelnek a mögötted nyomulók, állítsd át a belső tükrödet éjszakai módba, csodákat tesz és megnyugtat :)

ha megelőznek, inkább lassan szakadj le, és akkor nem tudnak rádfékezni.

esetleg még egy ötlet: valami matricással írasd a kocsid hátuljára, hogy "pitbull fegyveres örző-védő kft", egy szlogen pl " erővel bűn ellen" meg egy fals telefonszám.

edrose 2008.08.01. 07:26:31

Anna, ha külföldre mentek nyaralni, igenis vezess, és legalább majd pozitív élményeket is szerzel ezzel kapcsolatban. Itthon ilyet nem lehet. Elmehetsz Hegyeshalomtól az Atlanti-óceánig és vissza anélkül, hogy hasonlóan tapló mentalitással találkoznál. Ez vezetésben is nyaralás, felüdülés. Viszont Hegyeshalomtól hazáig - na az ilyenkor egy érdekes trip, mindent kiradíroz pár óra alatt.
Bár nem igaz, a múltkor egyszer egy nyugati autópályán levillogtak, mert nem 160-nal előztem a kamiont. Egy magyar Suzuki volt!!!

leky 2008.08.01. 07:37:21

Sebességrögzítővel járok, a 90 az 90, legfeljebb 95. De mivel egy kéttonnás kisbuszról van szó, valahogy nem villog senki. (Bár, jut eszembe, a márciusig használt Tourant sem akarták letolni, pedig azzal is komótosan jártam.)

leky 2008.08.01. 08:14:27

Denevér 2008.07.31. 17:59:46:
a tapasztalataim eltérnek a tieidtől, két kocsit (egyis sincs még négy éves) volt alkalmam többféle módszerrel méregetni az elmúlt pár évben. Az egyik órája átlag 2 %-ot tévedett felfelé, a másik (ebben digitális a sebességrögzítő kijelzője, tehát az analóg mutató parallaxishibája sem számít) PONTOS volt (átlag 0 % eltérés). Tudom, 2 kocsi nem statisztikai mintasokaság, de legalábbis ezekben az óra + 10 % módszerrel elég sok büntetést gyűjthettem volna be.

Domesticdragon 2008.08.01. 08:14:55

Ha egy éve vezetsz önállóan simán teljesen kezdő vagy.
Bocsánat a tegezésért,én is nő vagyok,és már öt éve vezetek önállóan,télen nagyhóban,tükörjégen,és a nyári agyforraló melegben napi 2-3-nemritkán 500km-eket.
Ezalatt az idő alatt megtanúltam,ha 90km/h-lötyög az ember nagyforgalmú úton akkor az maga a balaesetveszély.Főleg a 2/A!!!!
Ha dudálnak,mutogatnak mögöttünk,és nem csak egy ember,hanem gyakorlatilag mindenki,akkor elgondolkodunk hogy valószínű hogy feltartjuk a forgalmat,és nem a bunkó munkábasiető autóst kell leszólni.Ha ennyire félsz,akkor kerüld a nagyobb forgalmú utakat,nem kell autópályán menni,ott a párhuzamos útvonal.Valamelyik beírásban olvastam:valóban okosabb GPS-t használni,abban még radardetektor is van.Nem azt mondom,hogy száguldozz,de a forgalmat feltartani sokkal-sokkal veszélyesebb,mint dinamikusan és ritmusosan menni.Egyszerűen szokni kell a dolgot,és meglátod több örömöd lesz benne,mintha elfehéredett újjal markolod a kormányt és visítva tartod a sebességhatár alatt az a 2000 köbcentis szépséget,teljesen elveszik a vezetés élménye.
Nekem öröm,ha beülhetek a kocsiba és nyomhatom a gázt,szabadságot ad,de attól én is epeömlést kapok ha elöttem egy "Szőke picsa"(bocs!)töketlenkedik egy nagy drága autóval,és úgy kerülöm mint a leprást,nehogy benne legyek abba a balesetben amit okozott a fakanál vezetésével.

Önző Én 2008.08.01. 08:17:22

Vicces, hogy azok beszélnek "toleranciáról", meg fúj-fúj individualizmusról, akik nem tartják be a szabályokat, és azt hirdetik, hogy "mindenki képességei" ( pénze? autója? beosztása? pöcsmérete?) szerint haladhasson, vagyis - önkényesen felülbírálva a szabályokat maga döntse el, hogy milyen sebességgel haladjon.
Aztán meg ez a rendkívül szociálisan fejlett típus válogatott szidalmakkal illeti azokat, akik betartják a szabályokat, sőt horribile dictu ezzel adott esetben ŐKET is a szabályok betartására kényszerítik.
Sokan a szelídebbek is megfogalmazták a had menjen, (száguldozzon) elvet, amivel egy nagy bibi van. Az öntörvényű száguldozó potenciális gyilkos. Én híreket írok szakmányba, köztük rengeteg halálos balesetről, amelyek során legtöbbször a vétlen az áldozat. A társadalmi felelősségtudat nélküli egyedeket igenis folyamatosan kondicionálni kell arra, hogy veszélyes, primitív és önző dolog amit csinálnak. Rendőr nincs annyi, hogy ezt megtegye. Nekünk, többieknek, a szabályok betartását logikus társadalmi egyezményként kezelőknek kell tehát, persze saját épségünk védelmében kifinomult módszerekkel.

beavereater [AT] 2008.08.01. 08:21:34

"Nekem öröm,ha beülhetek a kocsiba és nyomhatom a gázt,szabadságot ad,de attól én is epeömlést kapok ha elöttem egy "Szőke picsa"(bocs!)töketlenkedik egy nagy drága autóval,és úgy kerülöm mint a leprást,nehogy benne legyek abba a balesetben amit okozott a fakanál vezetésével."

Jó (?) hirem van, te vagy az a hülye picsa, akinek a fajtája baleseteket okoz, mert "szabadságot ad neki, ha nyomhatja a gázt"...

Jim Raynor 2008.08.01. 08:26:59

Domesticdragon 2008.08.01. 08:14:55

"Ezalatt az idő alatt megtanúltam,ha 90km/h-lötyög az ember nagyforgalmú úton akkor az maga a balaesetveszély"

már bocs, de a balesetveszélyt a száguldozók okozzák, nem a szabályosan közlekedők.....

kurvára unom már, hogy az ilyen "tolni kell neki, mert 1. sietünk 2. attól jön az adrenalin vazze" típusú vezetők szemében a szabályokat betartó autós töketlen balfasz. és igenis a bunkó, villogó, dudáló köcsögöt kell leszólni, leszarom, hogy ki hova siet, amíg nem egyedül közlekedsz az úton, tarts be a szabályokat plz. Ha saját életed nem is fontos, attól még tekintettel lehetnél másokéra...

p.s.: ha 220-szal mész, akkor is lesz mögötted egy barom, aki levillog.......

1x1 2008.08.01. 08:32:50

Na itt se lesz ingyensör ahogy elnézem... :(((

beluga 2008.08.01. 08:44:24

régi alapszabályok:
-tele van az út hülyékkel, és mind nekem akar jönni!
-elsőbbsége annak van akinek megadják!
egyébként én azt tapasztalom -elég sokat járva úton, nagy távolságon is- , hogy ,ilyen egy számjegyű utakon a forgalom áramlik 100-110 körüli sebességgel. Nem hiszem, hogy ez bárkire veszélyes lenne, de szabálytalan.
A nagyobb városok forgalma - pl. Bp. - forgalma is úgy kb 70-80-al áramlik.Szerintem ez ugyanúgy ok,de szabálytalan.
Ez megint csak bűnöző tömegeket jelent.
És akkor még nem előztél!
Szóval szerintem valahogy a szabályokat kéne normálisabban megfogalmazni, és azokat betartani.
Régen volt az orosz tankönyvekben, hogy "papa rabótaet, mama dóma"- ( apa dolgozik , anya otthon van), meg hasonló frappáns baromságok.
Hát valami ilyesmi a szabályozásunk.

Domesticdragon 2008.08.01. 08:45:13

Ki mondta,hogy 220-al megyek???????????
Senki!!!!
Ki mondta,hogy nem tartom be a szabályokat,??????
Senki!
Írtam én hogy ne tartsa be bárki a KRESZ-t????????
Nem!
A köcsög az,aki a másikat indok nélkül köcsögöz!!
Mit képzelsz te magadról?Te vagy a kultúrált ember?
A dinamikus vezetés nem száguldozást jelent!!!!Ha lehet menni valahol 110-el,akkor megyek,nem száguldozok az autópályán 130 felett-minek-,nem megyek lakott területen belűl 50-55 fölött...Miről beszélsz,miért kötözködsz?
Tanúlj meg értelmezni,vezetni,aztán kötözködj!

beluga 2008.08.01. 08:53:14

Domesticdragon:
te elég érdekes felfogásban közlekedsz.
de persze van ilyen.

beluga 2008.08.01. 08:54:18

legyünk defenzívek.
az a biztos!

1x1 2008.08.01. 08:55:52

De ha egyvalaki 90-nel megy és nagy a szembeforgalom, akkor "feltorlódik" mögötte a sok nem kilencvennel menni akaró. Namost így mindenki 90-nel fog menni, tehát dinamikusan halad a forgalom, azonos ritmusban és lesz világbéke!
Meg remélem valaki hoz egy ingyensört is!! :)

beluga 2008.08.01. 09:03:11

csak játssunk egy kicsit a gondolattal:
egy nagyon kedves barátom mondta egyszer, hogy venni fog egyszer egy Zaporozsecet ötezerért, körbe hegeszti jó nagy bazi csövekkel - és elkezd Budapesten szabályosan közlekedni.
Ezt követően mosolyogva cserélgeti a betétlapot.
valós élet vs. szabályok

Domesticdragon 2008.08.01. 09:04:13

Sör-sör!Állj be az Szusza Stadion büfésorába ott biztosan kapsz egyet!!!:DD

Ha már defenzitás-rám még nem volt panasz,és rendőr sem büntetett még meg se gyorshajtásért,se másért,ne csak az elöttem haladó autót látom,hanem mindenre próbálok figyelni!Ezt tanácsoltam a hölgyeménynek is.

Jim Raynor 2008.08.01. 09:05:04

Domesticdragon 2008.08.01. 08:14:55

segítek értelmezni a saját korábbi irományodat...

"Ezalatt az idő alatt megtanúltam,ha 90km/h-lötyög az ember nagyforgalmú úton akkor az maga a balaesetveszély.Főleg a 2/A!!!!"

A 2/A-n 90-nel lehet menni. A fenti mondat azt jelenti, hogy aki szabályosan közlekedik, az lötyög, és balesetveszélyt teremt (mivel "megtanultad", gondolom, hogy nem 90-nel mész....). Csak nem itt írtad, hogy nem kell betartani a KRESZ-t?

"Ha dudálnak,mutogatnak mögöttünk,és nem csak egy ember,hanem gyakorlatilag mindenki,akkor elgondolkodunk hogy valószínű hogy feltartjuk a forgalmat,és nem a bunkó munkábasiető autóst kell leszólni."

aha. szerintem az is lehet, hogy a sok gyökér mind gyorsabban akar menni, mint amennyivel lehet....

"Nekem öröm,ha beülhetek a kocsiba és nyomhatom a gázt,szabadságot ad,de attól én is epeömlést kapok ha elöttem egy "Szőke picsa"(bocs!)töketlenkedik egy nagy drága autóval..."

örüljél, vazzeg, és nyomd a gázt...

nem mellesleg, a "köcsögöt" azokra írtam, akik dudálva, villogva, letolják a másikat az útról, nem kimondottan Rád. Ugyanakkor, ha magadra ismertél, akkor barátkozz meg a gondolattal, hogy az vagy....

nagyon rövid távú lehet a memóriád, ha arra sem elmékszel, hogy fél órája mit írtál...

1x1 2008.08.01. 09:10:31

Domesticdragon 2008.08.01. 09:04:13
"Sör-sör!Állj be az Szusza Stadion büfésorába ott biztosan kapsz egyet!!!:DD"

Neszójjá Be!
És ingyensörröl beszélünk helló!

"Ha már defenzitás-rám még nem volt panasz,és rendőr sem büntetett még meg se gyorshajtásért,se másért,..."
Majd fog! :))

Domesticdragon 2008.08.01. 09:14:12

Valószínű,te meg az vagy,aki dafke 70-el megy ha szeretné valaki megelőzni!
A 2/a-n 110-el is lehet menni sok km-en keresztűl!!!!
A "köcsög" pedig sajnos te vagy ha ennyire gyökér szókiforgató seggfej vagy,remélem belemegy valaki a hátúlról a kocsidba,ha "büntiből" fékezgetsz elötte!
Megyek örülök a vezetésnek,és nem érdekelnek az ilyen önkéntes rendőrök mint te,sokkal jobb így,Te pedig tötyörögj 50-el az autópályán és örülj neki nagyon,hogy ma reggel beszólhattál valakinek arc nélkül!

1x1 2008.08.01. 09:17:36

Ha 70-nel megy akkor könnyeben meg tudod megelőzni 200-zal:)

Jim Raynor 2008.08.01. 09:32:09

Domesticdragon 2008.08.01. 09:14:12


na tisztázzunk valamit, te szerencsétlen.

én annyival megyek, amennyi a megengedett. se többel, se kevesebbel. nem "dafke", és nem "büntiből", hanem mert ez a szabály.

hol írtam én, hogy fékezgetek bárki előtt???? mutasd már meg....

Te meg annak örülj, hogy a bolondokházában még internetezni is engednek....

dinyus 2008.08.01. 09:45:56

Domesticdragon 2008.08.01. 09:14:12

Budapesttôl Vácig végig 90-es korlátozás van a 2/A-n, és szerintem utána is (az elôbbi részen gyakran járok, a Vác utánin ritkán). Úgyhogy hol lehet szabályosan 110-zel menni szerinted?

edrose 2008.08.01. 09:50:40

"A 2/a-n 110-el is lehet menni sok km-en keresztűl!!!!"
Biztos így van. Meg biztos sok autó van, amivel ugyanott 170-nel is mehetnél biztonságban sok km-en keresztül. Meg sok olyan autó, amivel a 90 is határeset.
Illetve lehet, hogy Schumacher ugyanott 240-nel is menne biztonságosan, ahol te 110-zel, más meg 90-nél érzi jól magát.
Ezek viszonylagos dolgok. Épp azért vannak a szabályok, hogy legyen valami (elvileg) racionális, de mindenképp közös nevező. Ha ott a szabály 90, akkor nehogy már azt ostorozzuk, aki ezt betartja...

NTLN 2008.08.01. 09:54:31

Domesticdragon: Te nagyon primitív vagy. Először lenyomod a picsa vagány picsát, akinek a 90 lötyögés, te pedig száguldozni szeretsz, most meg a 110-et magyarázod, hogy max csakis annyival mész. Érdekes alkat lehetsz, akinek 20km/h különbség ekkora örömet okoz.

Vagy hazudsz - arc nélkül...

NTLN 2008.08.01. 10:06:33

Mondtm mindezt úgy, hogy feltételeztem, valóban 110-el lehet a 2A bizonyos szakaszain haladni...

Maura 2008.08.01. 10:43:54

Hehe... Cikkiro holgy. Az orad csal valoszinuleg, a 95-100 boven beleferne. Nem, nem kilencven, mert MINDEN ORA CSAL FELFELE. 5-10 km/h-t. Ki lehet probalni gps-el, es maris joval stresszmentesebb a tema.
Sajat magadat idegesited fel, ha ugy veled, hogy szabalyosn kozlekedsz, kozben meg csak indokolatlanul lassan. Nem, valoban attol az 5 km/h-tol nem fog tobb mint ot percet sporolni a masik, de lelektanilag elegge amortizalo tud lenni, amikor az ember kesesben van (tudom induljon el korabban az ember, de vannak kivulallo okok is), es egy onkentesrendor szabalytisztelo allampolgar a velt igazaval feltart -teljesen indokolatlanul.

A masik. Kamionost szopatni. Na nem vedem a kamionosokat, sok kozottuk a bunko. De amikor 40 tonnaval tudod, hogy mehetnel nyolcvannal (ora szerint kilencvennel), meglatod messzirol az emelkedot, tudod, hogy a lovak mar csak aludni jarnak a hengerekbe, szeretnel legalabb nyolcvannal menni, hogy az emelkedo vegere ne feles egyben kelljen tamolyogni, es akkor jon a madar, aki "buntet". Na lehet en agresszivebb kamionos lennek, meg az atlagnal is. Miert kell szivatni azt, aki a munkajat vegzi? Nem, nem poenbol autokazik. Tudom, ha nem birja, el lehet menni mas munkakorben dolgozni. De akkor ki a faszom csinalna meg ezt a munkat?
Szoval taxist-kamionost... 8 eve vezetek, no vagyok, nem szoktam totymorogni, benazni is csak ritkan, es erdekes, kamionossal csak egyszer, taxissal csak ketszer volt konfliktusom a ketszazezer km alatt.

Fura.

Na csak annyit, hogy emberek, nyugi. Konnyu mondani, de nem er meg sokszazezres javitast egy eldurrant agyér... Mellesleg a buntetgetos belefekezost nagyon meg tudja szopatni egy jo ugyved. MEllesleg. Praxisomban volt mar olyan, hogy a buntetgetost buntettek meg, es senki nem fizette meg a legajjatzott kocsisegget. Meg az o bonuszai ugrottak is, plussz meg szandekos kozuti veszelyeztetes. Orulhet hogy meguszta szemelyi serules nelkul. Ennyit errol.

edrose 2008.08.01. 10:50:37

"mert MINDEN ORA CSAL FELFELE. 5-10 km/h-t."
Ez így egyszerűen nem igaz.
Ráadásul szerinted akkor 25-nél is 5-10 km/h-t csal fölfelé meg 225-nél is?

Jim Raynor 2008.08.01. 10:51:46

lol. bírom az olyan emberkéket, akik azzal mentegetik a gyorshajtást, hogy "csal az óra". hát bazdmeg. az óra az szar, de ezek a derék mentalisták a hatodik érzékükkel pontosan tudják, mennyi a sebességük.....na ne má...

a másik, amit bírok, hogy a -5 km/h óra az már kapásból "indokolatlanul lassú" bezzeg a +50 az nem baj, 140-nel száguldozni, azt lehet, de aki 88-cal megy, az gyökér.

kamionos, taxis...ja, hogy aki a "munkáját végzi" arra nem vonatkozik a KRESZ? ezt nem is tudtam....

p.s.: a gyorshajtót meg még egy szar ügyvéd is meg tudja szopatni....

Jim Raynor 2008.08.01. 10:54:37

egyébként az itteni reakciók pontos lenyomatát adják a mai MO-i közlekedési kultúrának....

van valaki, aki szabályosan közlekedik, erre a kommentelők fele nekiugrik, és minden hülye picsának elhordja......gratula...

Matrix_ 2008.08.01. 10:58:12

Nem annyival kell menni amennyit az ember kiszámolgat az áttételek meg a miegymás kimatekozásával, hanem amennyit az óra mutat! és ha az óra csal akkor így jártunk. És nem mindenkinek van GPS a kocsiban. Tehát nem a Másik által pontosan mért sebességel haladok, hanem annyivala amennyit az Én autómban az Én kilómérteórám mutat. oszt kész.

So66 2008.08.01. 11:08:50

A sebessegkorlat nem viccbol van kitalalva. Olyan szakemberek hatarozzak meg akinkek az a vegzettseguk, a szakmajuk, hivatasuk hogy kozlekedessel foglalkozzanak. Ha Te naluk jobban tudod, akkor nezegess Langlovagokat, azok is jobban tudtak mind, sokszor nem is gyenge autokkal kenodtek fel erre-arra.
Ha csak egy kicsit (mondjuk 10-15%) mesz gyorsabban, olyan nagy gaz nincs (max azt kockaztatod hogy bemernek, ezert ezt a fajta gyorshajtast sokan bevallaljak) de ha sokkal gyorsabban mesz, akkor tudnod kell hogy ez a sebesseg mar nem biztonsagos, olyan okokbol amit Te nem biztos hogy ismersz. Pld a sav nem olyan szeles, az ut kialakitasa nem olyan (pld nincs hiva menkulni ha veszhelyzet van), a burkolat minusege, tapadasa nem olyan jo, az ut belathatosaga nem olyan jo, vagy suru a varhato forgalom, vagy pld lassabb jarmuvek febukkanasara is szamitani lehet, vagy epp sok csattanas volt nagy sebesseggel es emiatt tettek ki sebessegkorlatozast.
Ha alaposan tulleped a sebesseget, akkor a tobi autost varatlan helyzet ele allitod. Aki pld szembol eloz, es felmeri a tavolsagot hogy o ide meg biztonsagosan befer - HA A MEGENGEDETT SEBESSEGGEL KOZELEDSZ, azt komoly veszelybe sodorhatod. Ugyanis a szembol kozeledo jarmu sebesseget szinte lehetetlen megbecsulni (ezt ugye megtanultad a KRESZ oktatason!) ezert az autostarsadat gyakorlatilag felrevezeted es lehet hogy ezaltal balesetet vagy legalabbis veszhelyzetet okozol. Persze lehet hogy a te 200+ loeros verdaddal az elozes nem gond, csakhogy nem minden auto ilyen, van akinek a fogyasztas is fontos, nem csak a gyorsulas, vagy epp tele van pakolva stb stb.
Az egy legenda hogy minden sebessegmero lefele csal. Az igaz hogy a beepitett sebessegmero nem pontos, mert a kerek kerulete nem biztos hogy annyi mint a gyari ertek. A kerek kopik, eleve a kulonfele gyartok megegyezo meretu kerekei kozott is van kulombseg, a melegebb kerek kicsit kitagul stb. Abban bizhatsz hogy ha az ora azt mutatja mint a sebessegkorlatozas, nem mesz annyival gyorsabban hogy megbuntessenek erte. Ha bekalkulalsz mondjuk 5% negativ elterest, akkor lehet hogy mar 10%-kal gyorsabban mesz mint lehetne.
Az sem mervado hogy XY azt mondja hogy az o Z markaju autojaban a GPS ennyit szerint az ora =5%-ot csal, mert a te autodban, a te gumiaiddal, a te muszered ettol meg nem gharantalt hogy nem csal pont ellenkezo iranyban ugyanannyit.
Szoltam, uff!

redriot77 2008.08.01. 11:29:18

"Hehe... Cikkiro holgy. Az orad csal valoszinuleg, a 95-100 boven beleferne. Nem, nem kilencven, mert MINDEN ORA CSAL FELFELE. 5-10 km/h-t. "

A mai átlagautók műszerei ettől jóval pontosabbak. Már van vagy 15 éve hogy egy kifejezetten erről szóló tesztet olvastam, és abban a vizsgált 15-20 típus szinte mindegyike max. 2-3km/h-t csalt felfelé 100km/h sebességnél. Volt ez a '90-es évek legelején.

Egy széttaposott Skoda 120-as, vagy egy ferdefülkés-matt-bilikék IFA műszere csal esetleg 10%-ot 100-nál. Ha vki óra szerint megy 90-el, akkor legrosszabb esetben megy 87-88-al. Aki meg 2km/h miatt veri a palávert, vezessen háztartást, áramot, bármit, csak autót ne.

qqriq 2008.08.01. 11:30:23

kolbászoszsömle 2008.07.31. 22:59:10
".... meg tudnám előzni balról, mert van két kamion között annyi hely."


Jogsit libáért vetted? Jobb kéz, bal kéz meg van? Vagy eleve a leállósávban közlekedsz?

Szeretem az ilyen barmokat, mint te vagy. Pláne, mikor a két kamion összelapítja. Mondjuk helyettem, akit oda küldenél közéjük. Játszál csak, majd ráfaragsz.

2008.08.01. 11:31:16

Az az elgondolkodtató sokszor a 2/A-n történő baleseteknél, hogy ezen az úton három autó is elférne egymás mellett. Ha mindenki fokozott figyelemmel haladna akkor az ilyen gyorsulóbajnokokat - a saját és más vétlen autós védelmének érdekében - ki lehetne védeni. De sajnos általában nem ez történik.

qqriq 2008.08.01. 11:34:39

kolbászoszsömle 2008.08.01. 00:06:16
"Kötelező jobbra tarts van, én bemegyek a saját sávomba..."

Na legalább az oldalak megvannak...

Ákos 2008.08.01. 11:36:10

A büntetésből befékezőknek egy példa: nyílegyenes úton főútvonalon haladtam, előttem egy vasárnapi autós 70-nel, szembe 100-150 méterre pár autós jött, mögöttük elsőre úgy láttam, hogy senki. Kicsit kihúzódtam (kb 50 centit), hogy jobban lássak de nem mentem túl közel hozzá és nem is gyorsítottam (persze nem az út szélén, hanem a felezővonal mellett haladt). Erre satufékezett én meg bele (). Nem ismerte el a felelősségét, sőt azt sem, hogy fékezett, erre rendőrt hívtam. Eredmény(igaz egy év múlva): indokolatlanul teremtett veszélyhelyzetet a fékezéssel - közúti veszélyeztetés, jogsija egy évre ugrott és fizette a káromat a biztosítója.
Tehát nem célszerű a befékezéses technikát alkalmazni.

Matrix_ 2008.08.01. 11:40:02

A satuzás is suttyóság! Az olyan is szarjon sünt!

beluga 2008.08.01. 11:40:15

hátha valakiben gondolatot ébreszt:(egy ember is már eredmény!)
szóval a barátom gigagyógyszercégnél dolgozott.
Kurva sokat volt úton.Kurva soxor volt időzavarban. Gyakan jártak vezetési tréningre.
Tehát itt mondta az oktatáson az oktató, hogy lehet száguldani-úgy látszik ilyen is van aki mintha a valós életben is jártas- de egyet piszokul tudni kell:180 (vagy 190,sztem majdnem mindegy!)olyan csőlátás alakul ki, hogy a csövön kívüli dolgokra s e n k i (!) nem tud reagálni.Vagyis ilyenkor úgy megyünk mint egy lövedék.
Nem egyéni képesség, nem így, nem úgy hanem fiziológia.Pont.

redriot77 2008.08.01. 11:43:16

"Tehát nem célszerű a befékezéses technikát alkalmazni."

Egyetértek, valóban nem. Ha sérelem ér, megpróbálom ignorálni, ha nem megy akkor hangosan idézek (utastársaim nagy örömére) az alábbi klasszikus jelenetből:

www.youtube.com/watch?v=Uef-rsh3Na4

Matrix_ 2008.08.01. 11:48:39

Csak úgy!
fékútak (átlagos reakcióidő, alighasznált gumik, száraz út):
90-0: ~40-50m
120-0 ~90-100m
140-0 ~120-135m

Megállás közben meg lehet gondolkodni, hogy mit basztam el...

Maura 2008.08.01. 12:05:40


edrose 2008.08.01. 10:50:37
"mert MINDEN ORA CSAL FELFELE. 5-10 km/h-t."
Ez így egyszerűen nem igaz.
Ráadásul szerinted akkor 25-nél is 5-10 km/h-t csal fölfelé meg 225-nél is?
Jim Raynor 2008.08.01. 10:51:46
lol. bírom az olyan emberkéket, akik azzal mentegetik a gyorshajtást, hogy "csal az óra". hát bazdmeg. az óra az szar, de ezek a derék mentalisták a hatodik érzékükkel pontosan tudják, mennyi a sebességük.....na ne má...

a másik, amit bírok, hogy a -5 km/h óra az már kapásból "indokolatlanul lassú" bezzeg a +50 az nem baj, 140-nel száguldozni, azt lehet, de aki 88-cal megy, az gyökér.

kamionos, taxis...ja, hogy aki a "munkáját végzi" arra nem vonatkozik a KRESZ? ezt nem is tudtam....

p.s.: a gyorshajtót meg még egy szar ügyvéd is meg tudja szopatni....


________________________________________________


Bocs fiuk:)
MINDIG gps alapjan megyek, ha nincs is bennt utvonalterv, ugyhogy lehet jonni a seggemben, en szabalyos vagyok. Meg pucsitok is nektek, jo?

Jim Raynor 2008.08.01. 12:10:34

Maura 2008.08.01. 12:05:40

nekem nem kell pucsítanod, mert én is mindig szabályosan megyek, ergo nem érlek utol, tehát aktus sem lesz...... :D

redriot77 2008.08.01. 12:12:23

"a másik, amit bírok, hogy a -5 km/h óra az már kapásból "indokolatlanul lassú" bezzeg a +50 az nem baj, 140-nel száguldozni, azt lehet, de aki 88-cal megy, az gyökér."

Honnan tudod, hogy nem életbevágóan fontos dolog miatt siet az illető? Velem is volt olyan, hogy az asszony épp elkezdett hármasikreket szülni a hátsó ülésen, miközben apámnak a jobb egyen epilepsziás rohamot kapott, unokahugom meg az orrába dugott babszemtől fuldkokolt. Ráadásul én napi 18-20 órát vezetek, kilenc jól menő vállalkozásom van, és egyáltalán nem mind1 mikor érkezek, és hogy mennyi időt baszok el tötymörgők miatt! Hetente hatszor kimegyek németbe meg vissza, érdekes módon ott tudnak haladni! :DDDD

acsa 2008.08.01. 12:17:05

Alig várom már, hogy végre robotok vezessék az autókat és azok is irányítsák a közlekedési lámpákat. Nem kicsit fog megnövekedni az átlagsebesség, és pl. 3-5x annyi autó fog elférni csúcsidőben, azaz nem lesz dugó.

Nagyon vicces és tanulságos eredmények jönnek ki egyszerű kutatási eredményekbők, azaz hogyan alakul ki dugó a semmiből vagy hogy milyen forgalomban milyen stratégia a legjobb.

Egyszerű pl.: egy kör alakú autópályán (szimuláció) hiába lehetséges 130-al menni 3x követési távolsággal (úgy, hogy mindenki min. 130-al akar menni), mégis ekkor már szépen körbefut visszafelé a pályán egy 80-as "hullám", ezáltal drasztikusan lecsökken az átlagsebesség a 130-hoz képest. Ilyen hullámokat gyakran veszek észre való életben is.

Másik pl.: elég egyetlen tolakodó vagy bamba, aki miatt épp csak egy kis időre drasztikusan le kell fékezni sáv megszűnésnél, máris több km-re "hátraszalad" egy szinte "állóhullám". És mivel több ilyen vezető is van, indokolatlan dugó jön létre.

3. pl.: igen tanulságos különböző vezetési stílussal, különböző forgalomnál végigmenni ugyanazon a szakaszon, és mérni a menetidőt, valamint esetleg egy tachográfot csinálni a gps-ből. Egyidejűleg a fogyasztást is érdemes nézni. A tanulság: csak >300km-es úton lehet számottevő időt spórolni a szabályosnál nagyobb átlagsebességet megcélozva, ha már számottevő forgalom van. Ezt főleg azoknak érdemes megfontolni, akik akár átlagos forgalomnál is 110-re törekszenek: az út jelentős részén 70-80-as kocsik mögött döcögnek. 90-es (valós) sebességre törekedve igen kevés ilyen kocsit ér utól az ember, és egy 100km-es úton csak pár perc a lemaradás.

4.: Aki naponta órákat tölt a kocsiban, saját maga vezetve, az sikeres (vagy hatékony) ember nem lehet - főleg ingázóknál. Népgazdasági pazarlás az esetek nagy részében. El lehet dönteni, hogy vagy közelebb keres munkát, vagy költözik. Bocs. Persze felháborodik a tejszállító vagy a cégképviselő is, hogy neki mennie kell. Ők közvetlenül nem tehetnek róla, de a piacgazdaság rossz hatékonysága igen. Mondjuk nekem már az is pazarlás, amikor látom, hogy emberek fél-egész órát kikapcsolt aggyal bambulnak a tömegközlekedésen, ahelyett, hogy legalább olvasnának.

5.: a gyorsabban (országúton 110-120) haladni vágyók fárasztóan lassan (5-20s) reagálnak, amikor előzni kellene egy 70-es járművet, ami nem túl nagy kihívás. Az emberek kb. 90-95%-a nem tervez eléggé előre, és átlagban 2-3 lehetőséget szalaszt el, mielőtt előzne. A maradék néhány százalék azonnal reagál ÉS már lendületben van, amikor a lehetőség adódik. Tudom, ehhez folymatosan koncentrálni kell, nem lehet annyira a Wagner-opera

A tükröt pedig a jó stratégiájú autós a teljes idő 50%-ban használja, így nagy forgalom esetén is igen magas átlagsebességgel, nagy fékezések nélkül és autópályán feltartás nélkül lehet közlekedni.

Balesetmentes közlekedést és sikeres fejlődést kívánok!

Jim Raynor 2008.08.01. 12:19:07

redriot77 2008.08.01. 12:12:23

:D

a haldokló kutyakölyköket kihagytad....... :D :D

lwcolors 2008.08.01. 12:27:28

redriot77!
Az utakon egyetlen életbevágóan fontos dolog van: este haza kell érni a családhoz épségben! Minden más nem számít.
Ha valaki ezt nem bírja (akármilyen indokkal siet, levillogtatja a szabályosan haladókat stb.), az adja vissza a jogsiját, mert közveszélyes őrült.
Németben meg azért haladnak, mert megvan hozzá az úthálózat, ami itthon nincs és nem is lesz. De ha ott nem tartod be a korlátozásokat, 2000 euro is lehet egy kanyar (én már fizettem ennyit: céges autóval, gyártósoron tönkrement alkatrész miatt)...megéri.
Én is sokat vezetek, ha kell hajnali kettőkor kelek, de mindig adok elég időt magamnak, hogy időben odaérjek.

Wick 2008.08.01. 12:28:54

hehe. En ujabban, miota csorosag van meg 350 forintos gazolaj, 80al kozlekedek a 2/a-n, akinek nem tetszik szarjonsunt. :)))

igaz, nem nagyon dudalgatnak meg villogtatnak ram...

t5 2008.08.01. 12:30:07

Domesticdragon: te nem nő vagy, ha igen, akkor az nagy gáz (mosd ki a szád)

wasabii (törölt) 2008.08.01. 14:15:17

Túl sokan vannak azok, akik még mindig azt képzelik, hogy a szabályosan közlekedők kevesebb balesetet okoznak, mint a gyorshajtók. Bocs, srácok, a látszat csal. Azért mert a gyorshajtást objektíve lehet mérni, és megbüntethet a rendőr, míg ha simán csak töketlenkedsz, bizonytalanul vezetsz, ide-oda billegsz a sávok között, a vonalon mész, indokolatlanul lassítasz-gyorsítasz stb. nem büntetnek meg, viszont átlag tízszer több vészhelyzetet okozol, amiből legfeljebb akkor nem lesz baleset, ha a körülötted levők messze kikerülnek, vagy jól lemaradnak, és tolerálják a hülyeséged, ergó ők vigyáznak rád is, a "szabályosra". A másik meg az, hogy tovább cáfoljam a baleseti statisztikákban egyeduralkodó gyorshajtás mítoszát, hogy ha egy adott balesetben bármilyen szempontból is szerepet játszott a gyorshajtás, a rendőrség úgy tekinti az ügyet, hogy annak a kizárólagos oka volt a gyorshajtás! Akkor is, ha a vezető részeg volt, vagy szívrohamot kapott menet közben, vagy szétesett alatta az autó. Ezt azért illene figyelembe venni, mielőtt valaki kijelenti, hogy ő 90-nel megy, nem érheti baj, más meg kapja be.

Matrix_ 2008.08.01. 14:17:21

"míg ha simán csak töketlenkedsz, bizonytalanul vezetsz, ide-oda billegsz a sávok között, a vonalon mész, indokolatlanul lassítasz-gyorsítasz"
ez nem tartozik a szabályosan közlekedés fogalmába sztem!

wasabii (törölt) 2008.08.01. 14:20:55

Elvben nem. Gyakorlatilag még senkit sem büntettek meg ilyesmi miatt. Aki szabálykövetőnek képzeli magát, az általában inkább csak konfliktuskerülő és ebből következően sosem tanul meg igazán jól vezetni, vagy bármit igazán jól csinálni az életben.

Matrix_ 2008.08.01. 14:25:50

Azért rendőr előtt ne próbálja ki senki ezt a fajta vezetési stílust se:))
Az hogy valaki kerüli a konfliktust az még nem feltétlenül rossz vezető és balfasz. Sőt lehet hogy pont ettől jó vezető, hogy kerüli a konfliktusokat olymódon, hogy nem zavar senkit és mégis szabályosan közlekedik.

wasabii (törölt) 2008.08.01. 14:27:55

Vannak dolgok, amikbe bele kell menni, fel kell vállalni. Az emberek között a dolgok konfliktusok árán oldódnak meg. Ha valaki folyton visszahúzódik, abba lelkileg belerokkan, és a későbbiekben ő lesz a legnagyobb pszichopata :)

Matrix_ 2008.08.01. 14:31:09

A konfliktus nem kerülni kell hanem megelőzni! odafigyeléssel ez is működik!! :)

wasabii (törölt) 2008.08.01. 14:33:08

Szerintem fel kell vállalni, és győzni. Nem egészséges, ha az ember sosem ütközik (képletesen :)). Hamis biztonságérzetet ad.

Matrix_ 2008.08.01. 14:34:33

Kell egy egészséges konfliktus kezelő képesség de nem feltétlenül az utakra kell azt tartogatni. :)
sztem!!

wasabii (törölt) 2008.08.01. 14:39:49

Ebben egyet értünk :) Én sem azt mondtam, csak hogy a magukat szabálykövetőnek képzelők valójában nem azok, csak egyszerűen nem vállalják be a tankönyvi értelemben vett konfliktusokat, pl. nem szeretnek előzni, lecsalogatják a gyalogosokat a járdáról, ha valaki előttük szerencsétlenkedik, akkor nem húznak el mellette, hanem feltartanak mindenkit, vagy tampós besorolás helyett a kanyar után megállnak a buszsávban indexelve, és másoknak is meg kell állni, hogy látványosan beengedjék őket maguk elé.

grizzligeza 2008.08.01. 14:51:45

wasabii

"Túl sokan vannak azok, akik még mindig azt képzelik, hogy a szabályosan közlekedők kevesebb balesetet okoznak, mint a gyorshajtók. Bocs, srácok, a látszat csal."

"míg ha simán csak töketlenkedsz, bizonytalanul vezetsz, ide-oda billegsz a sávok között, a vonalon mész, indokolatlanul lassítasz-gyorsítasz stb. nem büntetnek meg, viszont átlag tízszer több vészhelyzetet okozol"

Biztos, hogy ez mind együtt megvan a fixen 90-el haladó autósban?
Mert ha nem, akkor bukik az első mondat, és lehet, hogy mégiscsak a gyorshajtás a veszélyesebb?

wasabii (törölt) 2008.08.01. 15:21:44

grizzliega: Nem együtt kell meglennie, a fentiek közül bármelyik okozhat veszélyhelyzetet. A gyorshajtás pedig nem veszélyes. Gondold végig, ha az 50-90-130 definitíve biztonságos egy préselt papírból készített, 26 lóerős, 40-ről is 300 méteres fékúttal rendelkező, nehezen kormányozható, 30 éves roncsnak, amit akár egy 80 éves, 15 dioptriás szemüvegű, időskori demenciában szenvedő papa "vezet" kalapban, dohányozva, miközben a hasonló képességű mama vijjog a fülébe, akkor ennél messze többnek is biztonságosnak kell lennie bármely korszerű autónak a fenti hátrányokkal nem szembesülő vezetővel.

grizzligeza 2008.08.01. 15:30:12

wasabii:
Finoman arra akartam utalni, hogy a fenti két mondatodban = jelet tettél a 90-el szabályosan haladó és a leírtakat tevők közé. Ez pedig nem igaz, merthiszen 160-al is lehet billegni a sávok között, csak kevesebb ideig :-)

A papis példád a trabival ugyanolyan szélsőség, mint a valamelyik kolléga által fentebb említett Schumacher-es: amelyik kanyart Schumacher beveszi 180-al (megfelelő autóval!), az átlag nem biztos, hogy szintén.

Zweinstein 2008.08.01. 15:33:52

Gyorsan vagy lassan.Mindkettő veszélyes!

wasabii (törölt) 2008.08.01. 15:36:17

Az egyenlőségjeles mondatoddal végül is egyetértek, nem lehet 100%-ban összemosni a kettőt, de azért nagy az átfedés szerintem. A Sumis viszont szerintem nem így van. Ha a Trabinak max. ez a biztonságos, akkor lehet, hogy a Wartburgra még igaz a dolog, de egy 15 éves Opel már jóval biztonságosabb, a vadi új S8-as pedig 100-nál legalább olyan biztonságos, mint a leállított és körbefalazott Trabant.

HT 2008.08.01. 15:46:09

wasabii 2008.08.01. 15:21:44

A gyorshajtás nem veszélyes, ha tökéletesen csinálod és nincs senki más az utakon. Sajnos a két feltételből csak az első az, ami mindig adott, előfordul, hogy mások is kimerészkednek. S mivel a többi embernek vannak korlátai (reakcióidő, nem megfelelő felkészültség, nem látnak kanyarban, nem látnak 360 fokban), bizonyos sebességhatárokon belül képesek csak megfelelően észlelni és irányítani a dolgokat. Ezt kénytelen vagy elfogadni, ha tetszik ha nem, esetleg kezdeményezz népszavazást.

grizzligeza 2008.08.01. 15:49:13

És az S8 sofőrje mennyire biztonságos?

wasabii (törölt) 2008.08.01. 16:01:08

Az S8 sofőrje nagy átlagban pont annyira biztonságos, mint bármely más autó sofőrje, a környezet is tekinthető mindenki számára adottnak, ceteris-paribus marad az autó, mint az egyetlen változó. Jó, ennyire nem egyszerű, feljebb írtam, hogy szerintem az autóvezetéshez is, mint sok veszélyes szakmához évente vizsgát kellene tenni, elméletit, gyakorlatit, és pszichológiait.

grizzligeza 2008.08.01. 16:11:58

Igazad van, nem ilyen egyszerű, én is csak kötözködtem a tényezőket illetően.

Az évent újravizsgázással egyetértünk!

Zweinstein 2008.08.01. 16:30:44

Amit én gondolok az a következő: 1,Mi is gyorshajtás.Szerintem nem más mint jól jövedelmező bevéletli forrás.Ugyanis annak ellenére,hogy a balesetek egyharmada következik be gyorshajtásból,nyilvánvaló, egységnyi idő alatt ezzel lehet a legtöbb büntetést kiszabni, és az Államnak a legnagyobb bevételt elérni. 2,Kell a sebességkorlátozás,de csak lakott területen belül.Azért, mert néhány okos eldöntötte, hogy 90 nekem elég,és ezért ne menjek gyorsabban egy üres száraz jóminőségű úton, ez nyilvánvalóan röhejes. 3,Viszont különbséget kell tenni a gyorshajtás, és mindekire veszélyes agyatlan száguldozás között.A baj ezekkel a mikszoszkópikus méretű aggyal rendelkező barmokkal van.Itt előljárnak kopasz BMW tulajok, a Suzukisok,ők vannak most a Trabantosok helyett,és hülyére tuningolt autókkal közlekedő taknyos kölykök,akik a kereskedelmi csatornák agypusztító műsorain nőnek fel. 4,Ezek az idióták abban a hiszemben vannak, hogy ők mekkora söförök.Sajnos, mivel agyuk nincs nem jönnek rá arra az, hogy még életben vannak annak köszönhető,hogy mások csinálnak nekik helyet egy szabálytalan előzéskor,stb.Én abban a helyzetben vagyok, hogy vissza tudnék vágni,mivel autóm végsebessége jóval 200 felett van de ennek nem lenne értelme.Inkább elengedem ezeket a véglényeket, mert jobb ha előttem vannak mint ha mögöttem. 5,Azt is tapasztaltam, hogy ezek őrültek, csak az első szerpentinig nagyfiuk.A kanyarokban végig égő féklámpával közlekednek, gyakorlatilag egy Kispolskival is le tudnám lökdösni őket az útról.Mikor utoérek egy ilyet hiába villogok neki, nem képes többre, holott az egyenesben még nagylegény volt, és veszettül rángatta a fénykürt kapcsolóját,nyilván rángás ált a kezébe. 6,Az autóvezetés egy szakma, amit nem lehet 30 óra alatt megtanulni.Másrészt nem mindenki alkalmas rá.Amig nem kell PAV vizsgálat a jogsihoz, itt döntő változás nem lesz.Nem tulzás,ha azt mondom,hogy ha ez kellene, a vezetők minimum 50%-a megbukna.Én átmentem a PAV1-en,mivel 16 éves korom óta vezetek. 7,Én szeretek gyoran menni,de csak akkor,ha út és a forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik.Ha valaki lassabban megy,nem villogok,megvárom türelmesen,mikor tudok előzni és kész.A villogással ugyanis nem lehet előbbrejutni,legfeljebb a másikat és magunkat idegesíteni, ami csak fokozza a balesetveszélyt. 8,Ami fontos, hogy fel kell venni a forgalom ritmusát.Aki ebből akár pozitív, akár negatív irányban kilóg potenciális balesetveszélyt okoz.Lehet minni 90-el,de ha többség ennél gyorsabban megy, muszály ehhez alkalmazkodni,ez mindenkinek a saját érdeke.Ugyanis egy szabályosan, de lassan haladó autóst,mindenki elkezd előzgetni,igy bár szabályosan megy, de önmagát is balesetveszélyes helyzetbe hozza.Fordítva is ez a helyzet,aki sokkal gyorsabban megy,mint a forgalom ritmusa annak folyton előzgetni kell,gyakorlatilag időt nem nyer,de tönkreteszi a saját autóját,mások életével játszik.Az meg meg szinte biztos,hogy egyszer tévedni fog,mint ahogy egy számítógépes játékot sem lehet végigjátszani ,életvesztés nélkül, csak itt más a tét.Érte nem kár egy hülyével kevesebb,de a vétlen emberekért igen.Ezek az agyatlan száguldozók,gyakorlatilag potenciális gyilkosok. 9,Tegye fel a kezét aki meg tudja kapásból mondani,hány méteren áll meg az autója pl. 120-ról 0-ára. Segítek kell 1 másodperc,amig rálép a fékre ezalatt semmi sem történik.Viszont az autó,megy 34 métert.Ezután kell még úgy 60 méter a megállásig,egy nagyon jó fékkel.Ez összesen 94 méter.El lehet ezen gondolkodni, kedves agyatlan száguldozó barátaim. 10,Én azt tanácsolom mindenkinek,ha ilyen villigó őrültekkel találkozik,hagyja had menjenek,mert minél messzebb vannak annál jobb.

dinyus 2008.08.01. 16:34:54

mindig jöttök azzal, hogy fel kell venni a forgalom ritmusát. Ha senki se gyorshajtana, akkor az lenne a forgalom normális ritmusa, és senkinek se kellene azért gyorsabban mennie, mert mások szerint a szabályos "lassú tötyörgés"

Perillustris 2008.08.01. 16:36:12

" Aki szabálykövetőnek képzeli magát, az általában inkább csak konfliktuskerülő és ebből következően sosem tanul meg igazán jól vezetni, vagy bármit igazán jól csinálni az életben."

MUHAHAHAHHAHAHHHA!

Perillustris 2008.08.01. 16:39:19

"A satuzás is suttyóság! Az olyan is szarjon sünt!"

Szegény asztalosok!

kj 2008.08.01. 16:43:10

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.01. 16:39:19

Az asztalosok szorítot használnak. Namostmivan? :-)

Perillustris 2008.08.01. 16:45:21

"Ha csak egy kicsit (mondjuk 10-15%) mesz gyorsabban, olyan nagy gaz nincs"

Ez rossz esetben pont annyit jelent, hogy elütöd az eléd szaladó gyermeket, vagy sem. Tudom, azért kell még ennél is gyorsabban menni, hogy már mögötted szaladjon ki.


"Mi is gyorshajtás.Szerintem nem más mint jól jövedelmező bevéletli forrás"

Pörkölj oda a kormánynak! Tartsd be a sebességhatárokat!

1x1 2008.08.01. 17:07:15

"Tegye fel a kezét aki meg tudja kapásból mondani,hány méteren áll meg az autója pl. 120-ról 0-ára. Segítek kell 1 másodperc,amig rálép a fékre ezalatt semmi sem történik.Viszont az autó,megy 34 métert.Ezután kell még úgy 60 méter a megállásig,egy nagyon jó fékkel.Ez összesen 94 méter.El lehet ezen gondolkodni, kedves agyatlan száguldozó barátaim."

ezt már megírták, úgyhogy én tudom kapásból :-)

Old Syg 2008.08.01. 17:55:22

Fiatal jogsim van, de sokat vezetek, főúton, pályán, belvárosban, sokféle környezetben. Emellett már több éve mindig ki vagyok nevezve mitfárernek. A tapasztalataim, és heti több száz km-t levezető ismerőseim is azt mondják: ne a KRESZnek, hanem a helyzetnek megfelelően vezess!
Ez nem minden fajta szabályáthágást jelent nálam, hanem például városon belül, 2x2 sávnál, kis forgalomban óra szerint 60-65, városon kívül közepes forgalmú úton 95-100, autóúton 120, pályán 140 az ideális. DE ha városon kívül mondjuk egy 60-nal töcörgő kocsi mögé érek, nem agresszívoskodom, villogom le, stb., hanem lelassítok, majd ha lehet, megelőzöm. Visszapöccentem 60-nál 3-asba, még a tíz éves Corsa is felpörög jó előzés közben 80-90-ig. Utána meg már mehetsz fejed szerint. Nem okozok veszélyes helyzetet, nem idegeskedem, biztosan végrehajtom. Sokkal jobban megéri.
Amit viszont utálok, azok a veszélyesen vezető emberkék, példának okáért a "még éppen beférek ez előtt a hülye előtt a sorba, hiába jönnek szembe, előzök." típus1-et, és a "nem fog megelőzni! Menjen 80-at autóúton ő is! Gyorsítok!" típus2-t. Az elsőnél azt hiszem érthető az indok - ha rosszul méri fel a távolságot, három kocsit is veszélybe sodor - a másodiknál meg az a szimpla őrültség, hogy veszélyeztet nem csak engem, hanem saját magát is! Ha előznek épp, vedd le a gázról a lábad, esetleg ne csak motorfékkel fékezz! Megéri meghalni azért, hogy "az a szemét is megértse a KRESZt és ne 120-szal előzzön"?
2/A-t nem ismerem, de ahogy olvasom, hasonlít a helyzet a 85-öshöz (Győr-Sopron). 85-ösön volt, hogy GPS szerinti megengedett maximummal, néha kicsit többel mentem, Enesénél egy hófehér hetes bömbi rámdudált és megelőzött. Nem idegeskedtem, mentem a szokott tempóban. Csornára beérek, be van dugulva az egész. Surranósávon elcaplatok ötvennel a sor mellett (hogy azok miért csak a belsőben állnak, nem értem), persze a bömbis mellett is, aki úgy kb. a Csorna tábla után 300 m-rel áll. Jól van, surranósáv végén bekéredzkedek a belső - és immár egyetlen - sávba, harmadik be is enged, majd három perccel később ki is érek Csornáról.
Sopron előtt kb. 5-10 km-rel ért be a bömbis újra, megint nagyon sietett, el is engedtem, menjen csak, de magamba jót mosolyogtam. Enese-Sopron szakaszon rám vert 3-5 percet, mert gyorshajtani azt tudott, de okosan kihasználni a lehetőségeket, azt már nem.

B.GY. 2008.08.01. 21:43:51

Ne buzgálkodjatok a gázpedállal.Óvatosan tessék haladni.Semmi sem olyan fontos,hogy meghaljunk az eszeveszett száguldozásba.

B.GY. 2008.08.01. 23:23:05

Az egyik Piri lassan megy.A másik Piri meg gyorsan.Kész is a baj.

Pistike911 2008.08.02. 00:44:39

Alapvetően gyorsan hajtok, de ésszel. Nem reszkírozok kétes kimenetelű műveleteket.

Ugyanakkor jómagam sem értem, hogy 2008-ban, amikor röhögve lehet 4-500 lóerős gépeket venni és a nem túl régi kisautók is simán viszik a 140-150-es tempót, akkor miért kell nyáron, ragyogó, tiszta időben, fényes nappal, minimális forgalom mellett 70-nel cammogni főútvonalon. De akkor sem dudálok, tolom le, mutogatok és idegesítem fel magam, szimplán megvárom, amikor elmehetek és megelőzöm.

Nincs is ezzel semmi baj. Csak akkor, ha a delikvens az új hobbinak hódol és amikor meglátja, hogy valaki előzi, akkor beleáll a gázba. Na az ilyen állatok ki tudják belőlem hozni a baltás gyilkost. Ilyenkor nem lehet mást tenni, vagy visszasorolsz mögé, vagy tolod, ahogy a csövön kifér és a következő lámpánál vagy nyugodtabb szakaszon kiszállsz és ráhajtogatod a felnikulcsot.

Jelzem a kis hűséges típus sem sokkal jobb, aki 65-el döcög előtted, majd miután megelőzted 130-nál is a seggedbe jön. Érdekes, a nyomorult hirtelen megtalálta a gázpedált.

Pistike911 2008.08.02. 01:00:53

Egyébként pedig a vezetésben is igaz, ami az élet minden területén: fejleszteni az empatikus képességet! Ne tégy olyat, ami neked is rosszul esne.

Nem feltétlenül kell karambolozni, elég ha minden egyes nap felidegesíted magad és a már meglévő napi stresszre még teszel pár lapáttal (a közlekedéssel nem nehéz elérni), és azon kapod magad, hogy 45 évesen a belgyógyászaton fekszel a második szívrohammal, a gyerekek meg az intenzív osztály üvegére tapasztott orral abban reménykednek, hogy az apjuk a jövő nyáron is tudjon velük focizni a kertben...

Aqweren 2008.08.02. 17:16:16

Ez igaz, az emberek olyan hülyeségeken képesek magukat idegesíteni...

Robivagyok 2008.08.04. 16:34:38

Őszintén szólva ahol kilencvennel szabad menni, ott annyival megyek. Ahol százharminccal, ott annyival. Az ember Budapesten nyilván nem megy ötvennel a Hungárián, de egy jó hetvenes-nyolcvanas tempónál többet nyilván ott sem hajtok többet. Ha ez valakinek nem tetszik, megvárja míg meg tud előzni. Ha ő jól érzi magát attól, hogy a seggembe jön... jöjjön. Gyorsabban nem fog haladni, mint előtte csak 20 méterrel közelebb lesz. Na és? Ha villog, mutogat... Megint csak egészségére. Amíg mutogat épp gyorsulhatna is, de annyira azért nem sürgős. Hát csak tessék mindenkinek villogni, mutogatni, addig sem a vezetéssel foglalkozik az illető:)

Aqweren 2008.08.04. 19:17:12

Ma kipróbáltam milyen "felvenni a forgalom ritmusát". Hát, mit mondjak, bűntudatom van.
És csak alig pár percet nyertem a dologgal.
Marad a jó öreg KRESZ...

Én vagyok 2008.08.05. 12:43:39

Azt írod, hogy nem mersz vezetni. De ahhoz elég bátor vagy, hogy másokat rákényszeríts a szabályoskodásra? De akkor milyen jogon?

Különben az pótcselekvés, amikor valaki le se veszi a szemét a kilométeróráról, és konstans módon 90-en tartja. Pontosan az ilyen emberek hiszik azt, hogy mivel betartanak egy ilyen egyszerű szabályt, minden rendben van. Pedig nagyon is nem így van!

Persze ha 100 km/h-nál is le akarnak tolni meg ugrálnak mögötted, azzal már tényleg nem kell foglalkozni. Hadd egye a kefét, az ő vérnyomása menjen fel, ne a tiéd.

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 10:47:26

A megoldás az, hogy vezess. Szerintem autópályán, ott kevesebben jönnek szembe. :) Ha nyaralni mentek és nincs pálya, akkor a nyugis részen Te, a kevésbé nyugison az ember. Menj 90-el nyugodtan (én is annyival szoktam ahol legfeljebb annyival szabad), a többieket meg egye a kefe. Ugyanakkor ha a sebességedet 90 és 100 km/h között tartod az szabálytiszteletnek bőven elég. A mutató úgyis csal, a zéró tolerancia pedig nem 91 km/h-től kezdődik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása