Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Piros? Kit érdekel?!

2008.08.20. 06:23 :: SilentSound

Jó darabig a szekrény mélyén porosodott a rég beszerzett autós kamerám, mert még újkorában sikerült eltörnöm rajta a rögzítési pontot, aztán meg lusta voltam szétszedni meg ragasztgatni. Utána pedig totálisan el is felejtettem, hogy ez nekem van és lehet, hogy kéne használni néha. Teltek a hónapok, autózás közben természetesen sokszor kerekedtek el a szemeim látva, hogy mit művelnek egyesek, végül rászántam magam, hogy megbarkácsolom azt a kamerarögzítést és néha bekapcsolom, hátha lát valami érdekeset az anyósülés előtt a műszerfal tetejéről. Nem autózok napi többszáz kilométert, de így sem kellett sokáig várni, hogy elkezdjenek gyűlni a posztolható jelenetek.

Elsőként a számomra egyik legbosszantóbb témát szedtem elő, a piroson áthajtást. Rendszeresen látok ilyeneket. Az első két videónál az egyik tipikus esetet nézhetitek meg, amikor az autós tudja, hogy nem fog átférni már a sárgán, de azért rátapad az előtte haladóra és csakazértis átmegy, úgyse tudnak addig elindulni, amíg ő ott van az útban.

De nem csak a hétköznapi autós szarik bele a piros lámpába, egyik nap épp hazafelé tartottam, amikor előttem a 184-es busz sofőrje úgy döntött, hogy most már hamarosan zöld lesz, nem is jön szembe senki, ő bizony elindul a puhatestű rakománnyal. A kamera szemszögéből nem feltétlenül egyértelmű, de szemmagasságból nézve a buszon át tökéletesen látszott, hogy teli piroson indult el.

Nem minden hülye ül azért a volán mögött, az egyik kedvenc gyalogos kategóriám a sietős nyugdíjas, aki csak addig siet, amíg nagyon muszáj. Ők az az embertípus, akik képesek száz méter sprintet lenyomni, hogy elérjék a Combinót, ahová fellépve hirtelen megfájdul a lábuk, minden betegségük lesz és muszáj akár közelharc árán is ülőhelyet szerezniük. Ha jól megnézitek a felvételt (bár főleg az elején elég sötét a kép), a néni a jobb szélső sávban szinte még fut (totál piroson át természetesen), de amikor látta, hogy lassítok, hogy ugyan mégse öljem már meg, akkor már olyan nagyon nem volt sürgős. Minek is lett volna, mert villamos az nem volt a közelben, amihez annyira rohannia kellett volna.

De térjünk vissza az autósokhoz. Az utóbbi hetek egyik legszebb jelenetébe futottam bele a Petőfi-híd lábánál, iskolapéldája ez a színvakságnak. De lehet, hogy a taplóságnak. A piros autó még határeset, nála talán még megvolt az a narancssárga, de utána még lehet számolni az autókat, akik az "épp nem jön semmi balról csak egy gyalogos aki úgyis félti az életét és különben is sokáig piros a lámpa" elvet követték. Szám szerint még hárman.

A végére pedig következzen egy olyan némafilm, amiben csak bónusz a piroson áthajtás és azt nem is az aktuális főhős követi el - legalábbis nem itt -, ámde a piros autóját valószínűleg Ferrarinak képzelő autóvezetőnk először gyönyörűen majdnem letolt az útról, amikor a jobb oldali, véletlenül sem kanyarodósávból szépen rámhúzta a kormányt mindenféle irányjelzés nélkül, majd lendületből behelyezte kanyarodás közben az autóját az enyém elé. Ezt követően mivel az egyenesen menő sávban sor van és ő meg siet, a balra kanyarodó sávból kielőzi az egészet és természetesen megy szépen tovább onnan egyenesen. Ezek után a jelenet végén lévő piroson átcsorgást már szinte észre sem vettem.

Talán tényleg nem ártana jóval több közlekedési rendőr, mert az autósok egy része egye több és nagyobb pofátlanságokat enged meg magának, amiből aztán könnyen baleset is lehet.

126 komment

Címkék: budapest video biztonság közlekedés autó hülye lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.20. 10:43:39

Gratulálok a sok féregnek, akik szerint az itt látható magatartások elfogadhatók, és inkább SilentSoundot szidják. Ha ti is betartanátok a szabályokat, törvényi előírásokat, netán a KRESZt, akkor nem lenne ilyen a közlekedési kultúra itthon.
A rendőrök puszta száma meg nem oldana meg semmit, ha nem intézkednek. A motoros rendőr meg metehette volna, hogy beszól a központnak a szabálytalankodó szürke mercis miatt, akit aztán a kollégák jól elkapnak. Rendőrök, tegyétek a dolgotokat baszki!

Laposmacska 2008.08.20. 10:49:03

A busszal mi a baj?

mxplanet 2008.08.20. 10:49:24

véleményem szerint Silent nem önkéntes rendőrt játszik, mivel nem küldi el sehova a videokat. csak, hogy legyen a blogban ilyen téma is.
úgyhogy az összes álnikkes, meg ostoba faszszopó elmehet szart okádni :-)

keménykalap és 2008.08.20. 10:52:21

Avatar
"Az öreglánynak el se kellett volna indulnia amíg piros neki."

ez igaz, de ha már elindult, akkor oda kéne figyelni rá. nem? Ha már önkéntes rendőrt játszani van energia, akkor lassítani se derogáljon ha gyalogos van előtte.

mxplanet 2008.08.20. 10:56:52

mi is az önkéntes rendőr fogalma? mert eddig azt szajkóztátok, hogy az ha valaki elküldi a videót, rendre utasítja a másikat..itt nem látok ilyet

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.20. 11:00:02

nem is beszélve a biciglisekröl. ök is kiugranak az ember elé ha ugy látják még éppen át tudnak menni

rock 2008.08.20. 11:05:23

eég szarul vannak beállítva ezek a lámpák, én is mindenhol átmegyek csont nélkül ha látom, hogy nem jön semmi

Laposmacska 2008.08.20. 11:09:54

"Jó felvételek!
Küldd be ezeket a fókusznak, tényeknek és társainak! Tipikusan oda való, habár semmit nem lehet elérni vele sajna."

Így van, egyszer egy adásukban írtak a budapesti közlekedésről, nyomorgás a buszon, erre felvetettem nekik, hogy ugyan nézzék már meg, hogy milyen vonat közlekedik Nyírbátor és Nyíergyháza közt (kb 38 km másfél óra alatt - az Elvirán most 1:17-et írnak, de nem hiszem). Na, és csináltak belőle egy fasz kis műsort. Azóta sem változott semmi, de nekem jól esett. :D

Szabályszegő 2008.08.20. 11:10:30

A kispesti Nefelejts utcában, ha megtehetem, SOHA nem állok meg a piros lámpánál. Egy agyrém, baromság!
PONTOSAN ezek a senki által nem elfogadható szarságok azok, amik miatt az emberek egyszerűen nem betartani igyekeznek a szabályokat, hanem "mérlegelnek". Ugyanis már már eljutottunk oda, hogy az értelmetlen és az értelmes rendelkezések (táblák, lámpák, stb.) aránya az 10/90%-ról (ami elfogadható lenne) minimum az 50/50%-ra nőtt.

Visszatérve a nefelejtsre, ha én véletlenül ott laknék, ahol százával állítják meg az autósokat a szarul beállított piros lámpák, és nekem az ablakom alá pöfögnének, miközben szembe nincs semmi és senki, háűt baltával irtanám ki a villanyrendőrt.

Már soxor észrevettem, ha meghibásodik valamelyik lámpa, az ott lévő közlekedési táblák tökéletesen elrendezik a forgalmat, miközben a szűkítés a kívánt mértékben lassítja is azt.

Ha helyi rendőr lennék, mindenkit megbüntetnék, aki a Nefelejtsen pirosnál megáll úgy, hogy szembe nincs senki.

De hát én egy hülye szabályszegő marha vagyok. Igaz, hogy már 31 éve van jogsim (ebből az első 2 év csak motoros volt) és még (hála Istennek, remélem így is marad) nem okoztam balesetet, de biztos valamit rosszul csinálok.

szivacs 2008.08.20. 11:30:24

hát azt hittem hogy lesz valami akcio itt, de ez semmi. a buszosrol csak annyit, hogy a többségük egy üveg jäger után, csukott szemmel, háttal ülve végigmennek úgy a vonalon, hogy egy legyet sem ütnek el.
amugy értem én a szándékot, ami jo is, de szerintem legközelebb várd ki, amíg tényleg történik valami. mint pl a piros suzukis

x 2008.08.20. 11:30:49

remek videók! Az ilyen tetves köcsögök-mint ez a buzi Ignises-,az ilyenek miatt pusztulnak alkalomadtán a vezetők..mi a faszt képzel az ilyen?!Megmondom mit tennék(azonkívül,amit valóban tennék);állj meg köcsög,nézd meg a videót,és akkor félmilliós bírság-és fél évre mínusz jogsi,kocsi elkoboz,és egy kibaxottnagy állas még csak ugy útravalónak,Mr.Megtehetem Úr.Ha Te ilyen okos-menő GYÖKÉR vagy-akkor fizess,baromarcú.

lehet, hogy gazdagok 2008.08.20. 11:31:22

és akkor jogosan nem kell betartani a törvényeket

Sinclair 2008.08.20. 11:32:16

hosszabb utakon én is tartójában használom a telefont kameraként, 2 hete Miskolcra menet csináltam egy bő 3 és fél órás felvételt, hátha történik valami, nem történt. Jó dolog, de ezek itt tényleg nem különlegesek. Inkább csakillusztrációnak jók a témával kapcsolatos blogposthoz.

DEGEC 2008.08.20. 11:32:55

és most mi van, senkinek nem lett semmi baja, én is átmentem volna.

Yo! Maaan! 2008.08.20. 11:43:17

Ha minden szabályt gépiesen betartanán(a)k, akkor a büdös életben nem lehetne átjutni ezen a k.va városon. Persze, a szabály az szabály, ja.
A másik. A suzukis. Na, ezeket nem értem soha meg. Ha egyszer van hely mögöttem, mert mondjuk utsó birka vagyok a sorban, vagy 2 autónyi hely is van még, mert mögöttem elaludt a sofőr, akkor miért épp elém akar bevágni? Nem szoktam beengedni, húzzon anyjába az ilyen... :)

és megint 1 suzuki 2008.08.20. 11:44:44

:)))

aPar aLyza 2008.08.20. 11:45:07

Még több videóóóót!
Még több videóóóót!
Még több videóóóót!


p.s.: a rendőrségre is.

Gecc 2008.08.20. 11:51:24

Csak megerositeni tudom Luckye 2008.08.20. 08:20:38 hozzaszolasat. En is a Lakatos telepen lakom, nagyon sokszor autozom az adott uton (Nefelejcs utca).
Napi milliokat szedhetnenek be a rendorok, mert hetkoznap minden egyes lampavaltaskor atszalad 1-2 auto a piroson.
Valoban az ott lakok kertek a forgalom korlatozasat, anno meg be is fenyitettek, hogy lezarjak az utcat tuntetes gyanant. Ekkor kerultek oda az utszukito betonkockak es a lampak. Szerintem a lakosok sem gondoltak, hogy a forgalomkorlatozas ilyen modon lesz megoldva, mert kulonben nem kezdemenyeztek volna. Hatalmas szivas lehet ott lakni, mert vagy azert huznak idegtepo modon az autosok hogy elerjek a kovetkezo lampanal a zoldet, vagy azert, mert idegesito a sok lampa. Arrol tenyleg nem is beszelve, amikor az arra jaro busz ott pofekel es gyorsit a lampaknal.

Gömbi 2008.08.20. 11:52:08

Észak-Angliában (de lehet, hogy délen is :) ) sok ilyen forgalomlassító okosság van. A mesterséges járda-kitüremkedés ott csak az egyik sávba lóg bele oldalról, de abba nagyon..:) Olcsóbb megoldás (lámpa és tábla nélkül is teljesen egyértelműek az elsőbbségi viszonyok), és jól is működik..
Viszont Budapesten picit ironikusnak hat a dolog, mivel a város egyébként is telis-tele van forgalmoszervezési hiányosságokkal (ld. szarul beállított közlekedési lámpák- hogy ne menjünk messzire).

SilentSound:
Jó kezdés.. reméljük lesz még türelmed fejleszteni a munkásságod...

Krisi 2008.08.20. 12:01:20

Az öreg nénis videóhoz azért én is megjegyezném, hogy le kellett volna lassítani!

Azért, mert idióta, még nem szabad veszélyeztetni! Amúgy nem védem a nénikét, ne értsen senki félre, de a gyalogosokra vigyázni kell, akármekkora hülye!

2night 2008.08.20. 12:03:47

amíg egy Újpest-reptér-Újpest szakasz oda vissza 4 órámba kerül, és útközben megfulladok a szmogtól, a kamionoktól, és az autómat tönkre vágja a rengeteg kátyú és úgy járok felnishez meg futóműveshez mintha haza mennék addig valószínűleg én sem fogom a közlekedési morált javítani. köpjetek le és üssetek, de kamerázzatok, előbb utóbb asszem én is felbukkanok majd itt, mert okádok a bp-i közlekedéstől és mint mindenki más a lehető legkevesebb időt szeretném a sok szerencsétlen között eltölteni

RendőrBarát 2008.08.20. 12:08:48

Amelyik videón látható a rendszám és nyilvánvalóan a zéró tolarencia meghirdetése után készült, azokat a topicot olvasó rendőröknek HIVATALBÓL fel kellene jelenteniük!
Hiszen nyilvánvalóan jól dokumentált szabálytalan közlekedési magatartásról van szó!
Egyszerűen felháborító, hogy egyes autósok mit meg nem engednek maguknak közlekedés címén! Jó lenne már, ha nem az autósok kis hányada venné a fáradtságot ahhoz, hogy a (lámpával nem biztosított) gyalogátkelőnél megálló gyalogost elengedje, vagy a piros lámpánál megálljon...
Megtanulhatnánk (többeszámban!) már a fejlettnek mondott nyugattól közlekedni, avagy a morált kellene pozitívan erősíteni.

Tanultam kreszt 2008.08.20. 12:11:16

Erdekesek a hozzaszolasok. Kulonosen azokat kedvelem, amikor a megmondo emberek eldontik, hogy van-e ertelme betartani a szabalyokat. Gratulalok! Ezert tart ott ez az orszag ahol tart.

A piros lampas dolog binaris, a sok okostojas kedveert. Ha piros NEM megyek, ha zold MEGYEK. Ez igy eleg ertheto?

Gecc 2008.08.20. 12:14:00

Gömbi 2008.08.20. 11:52:08

Az angol forgalom lassitoval kapcsolatban...
Ez valoban igy van. Az egyetlen kulonbseg az angolok es magyarok kozott, hogy az angolok masokra odafigyelve autoznak, naluk el a vezetoi moral, a magyarok pedig mindent leszarva, onfejuen, az empatia fikarcnyia hianya nelkul vezetnek.
Ezert ott aztan mukodik a rendszer, nalunk pedig nem.

amondó (törölt) 2008.08.20. 12:17:42

"he 2008.08.20. 10:20:27
A kommentelők segítségét kérném :) nem kapcsolodik a posthoz, de az alábbi képen pirossal van jelölve a bicikliút.
Szerintetek kikkel szemben van elsőbbsége a bringásoknak? (csak mert mind2 helyen elütöttek már, és kíváncsi vagyok én vagyok e a *** )
kepfeltoltes.hu/view/080820/szitu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg "

Ezt ebből nem lehet megmondani, a bicikliútra is raknak ki "elsőbbségadás kötelező táblát" (kisebb méretű macisajt), ha nincs elsőbbsége, az autósoknak is jelzik, ha a keresztező bringaútnak elsőbbsége van (macisajt alatt kiegészítő tábla). Ha nincs tábla, akkor a bringaút a vele párhuzamos úttal azonos elsőbbséget élvez, annak egy sávja (szerintem).

Ennek ellenére az általad vázolt 2. esetben, ha nincs tábla, akkor tuti a bringásé az elsőbbség (már ha a szélesebb út a főútvonal).

Az 1. esetben faszse tudja, szerintem az ilyen összevissza helyzetet teremtő bringautakat el kéne dózerolni, és rendes egyértelmű bringasávot építeni az úttest mindkét oldalára.

Önkéntes rendőr 2008.08.20. 12:31:55

"Azon a környéken pedig mi értelme várni ha nincs szembejövő forgalom, ugyebár kereszteződés, gyalogátkelőhely nincs."

Ebben az a szomorú, hogy ezt a derék érvet komolyan is gondolja a kommentelő.

"szépen időben beengedted volna a Suzukist."
Hát persze. Engedni kell a tahóknak erősebb kutya b@szik alapon? De már az erőfölény sincs meg, mert nem egy 750essel vágott be index nélkül, hanem egy suzival...

"kamerázzatok, előbb utóbb asszem én is felbukkanok majd itt, mert okádok a bp-i közlekedéstől és mint mindenki más a lehető legkevesebb időt szeretném a sok szerencsétlen között eltölteni"
Köszi, ezzel bizonyára elősegíted majd a javulást. De menj taxival, vagy tömegközlekedéssel.

"Az egyetlen kulonbseg az angolok es magyarok kozott, hogy az angolok masokra odafigyelve autoznak"
Soroljak még 20at? Az angol kőkeményen fizet, ha be akar menni a belvárosba. Ott az öltönyös manager faszi is a metrógi megy, onnan tömegközlekedik. De nálunk nagy a jólét. Nem rakjuk le sehol a corollát, azzal megyünk fel a halász bástyáig.

"A piros lampas dolog binaris"
Így van. Kár, hogy akiknek szántad, nincsenek tisztában a szó jelentésével. Google.

AP 2008.08.20. 12:34:26

Azé' az jó, hogy mégse basztad el az öregasszonyt a zebrán, akármilyen lámpája is legyen..

Levi 2008.08.20. 12:36:38

A Petofi hidas esetnel egy olyat latok, ami USA-bol ismeros es szimpi is, viszont nalunk - es sokfele mashol - teljesen tilos, igy viszont mar nem szimpatikus, hogy csinaljak a kedves szeker-vezeto parasztok. Tortenetesen arrol beszelek, hogy tengerentulon keresztezodesbol jobbra pirosnal is lehet kanyarodni, ha egyreszt megallsz elotte, masreszt nem akadalyozod a szembol vagy balrol jobbra haladokat. Nekem ez nagyon bejon, szivesen latnam mashol is alkalmazva.

itellu 2008.08.20. 12:41:40

Beszarok, hogy ezeknek a kockafejű suzukis-škodás-Renault-os arcoknak, akik ha sárgát latnak azonnal satuféket nyomnak mennyi felesleges pénzük van. Fogadjunk barátom hogy GPS is van a kocsidban pedig sehova se mész a családoddal. Autóskamera beszarok mérnem veszel valamit a fiadnak abból a pénzből vagy viszed el vacsorázni a feleséged, esetleg fekszel le vele? Gondolod hogy bármi is megváltozik attól, hogy videókat csinálsz másokról amint próbálnak hazamenni időben? És azzal sem kevés időt basztál el, hogy ilyen szépen összevagdossad őket... de minek? halál felesleges még ez az egész blog is. ne ide posztoljatok, hanem menjetek a szabadba, éljetek sokasodjatok és vezessetek ahogy akartok. AVE

LongJohnHolmes 2008.08.20. 12:42:52

Feltennéd azokat a videóidat is, ahol látszik, hogy te szabálytalankodtál?:)

mxplanet 2008.08.20. 12:45:20

itellu pá.
mi meg maradunk itthon a kenyér és víz mellett, farkunkat verve.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.08.20. 12:47:57

na, ja, az usa tábla és közlekedési rendszere némileg felhasználóbarátabb, mint a miénk.

a pirosnál jobbra kis ívben kanyarodás király, de kedvenceim az egyirányú 0800-1700 között és társai.
azt meg kötelezővé tenném, hogy a főutakra ne azt írják, hogy patkányostöttös felé, hanem észak vagy dél. 100 esetből 99-szer többet ér, mint a következő szutyok falu neve.

itellu 2008.08.20. 12:54:45

mxplanet!
oké, és nézzétek a plazmatévét, legalább titeket sem kell majd kerülgetni:)

Pistike911 2008.08.20. 13:02:02

Egész jók a felvételek, bár célszerűbb lenne inkább ordas nagy tahóságokat posztolni. Tény, hogy ezek a piros lámpás dolgok szabálytalanok, és feltűnően bunkó némelyik, de sajna azt kell, hogy mondjam, hhogy elég gyakori.

Nekem is az agyam durran el olyan szituktól, mikor az ökör átmegy a sárgán, de a kereszteződésen már nem jut túl, csak a keresztező autósokat akadályozza (nem csak Pesten divat).
Volt szerencsém durvább piros lámpát figyelmen kívül hagyó autósokhoz, sőt az egyik ilyen valószínűleg az életem mentette meg: Miskolcon, a Plaza mellett két-két kanyarodó sáv, én a baloldalra (26-osra, S.szentpéter felé)kanyarodóban várakozom pirosnál, elől a sorban. Zöldre vált a lámpa és a szokásos intenzívebb gyorsítás helyett komótosabban indultam. Ez volt a szerencsém, mert egy jóképességű szgk-s kb. egy-másfél másodperccel a váltás után átrongyolt a kereszteződésen (aza z neki piroson) amitől mindenki vészfékezett. Ez volt a szerencsék, mert a manust kb. két másodperccel követte egy 40t-ás nyereges, láthatóan nem 50-es tempóban.

Ha nem jön keresztbe az első autós, akkor pont besétálunk a nyergesvontató alá, és most az 5 éves kislányom írná, hogy képzeljétek el, hogy hogy járt az édesapám, nyugodjon békében!

Persze az állatja, két méter magasan ülve, 40 tonnával a segge alatt leszarhatja a külvilágot:(

sosrizs 2008.08.20. 13:04:21

Az ilyen kedves idős hölgyekkel a megfelelő eljárás a következő: belenézel a tükörbe, rásatuzol a fékre, és amikor már majd megállt a szíve ráállok a dudára, majd illedelmesen mekérdezem tőle miért rohangál itt amikor a temetők meg üresek.Lehet h paraszt vagyok de ez van sztem ez a minimum amit tehetek azért, hogy ne próbálja meg ezt mégegyszer.

Pistike911 2008.08.20. 13:09:50

SilentSound!

Ami az öregemberes hozzáállásodat illeti, nem árt, ha figyelembe veszed azt, hogy a 70-80 éves korosztály nagyrésze még ökrös szekéren nőtt fel és nekik a Hatvan-BP. vonalon pöfögő gőzös volt a száguldó technika.
Képzeld el, hogy 50 év múlva, a Hungárián próbálsz meg átkelni, 400 km/h-val rongyoló gépek között.
Ők már nem minden esetben tudják felvenni a forgalom, sőt a mindennapi élet ritmusát és igazából nem is feladatuk. Ráadásul, saját nagymamám kapcsán bizton állíthatom, hogy nagyrészük rosszabb, mint a gyerekek.

Így hasonló szituációban - még, ha szabálytalankodnak is- tedd meg kérlek, már csak a saját lelkiismereted miatt, hogy a fent említettek figyelembe vételével jársz el. Képzeld el, hogy a saját nagyid. Gondolom őt sem mázolnád el. :)

heliox 2008.08.20. 13:13:59

A nénire jobban kellett volna vigyázni.

A Szuzukis mellett ült az anyósa, aki éppen szívrohamot kapott, és őtt vitte kórházba.

Lassítják a forgalmat, ennek ellenére mindenki arra megy, aki előtte is? Nem keresnek inkább elkerülő utat? Biztos, hogy így rosszabb? Nem tudom, csak kérdezem, nem ott lakok.

De a legjobban a következő tetszett a beszólások között:

---------
Autóskamera beszarok mérnem veszel valamit a fiadnak abból a pénzből vagy viszed el vacsorázni a feleséged, esetleg fekszel le vele?
---------

Miért gondolja a kommentelő SilentSound feleségéről, hogy kurva? Semmi erre utaló nem volt.

tutti 2008.08.20. 13:15:24

A BKV busz miután elmegy, van egy záróvonal, aminek mindkét oldalán van szaggatott.
Mi értelme volt szaggatott - záró - szaggatott megoldásnak a sima szaggatott vonal helyett ?:O

seat 2008.08.20. 13:17:12

Piroson áthajtani undorító dolog, de a buszos esetében ezen az útszakaszon a lámpák kvézi feleslegesek, mert csak az útszűkület szabályozására vannak, minden épeszű ember így jár el, ha nincs forgalom pl éjszaka vagy olyankor nagpközben, amikor nem jár arra a madár sem (egyenes útszakasz kilométereken keresztül, a lakók kérésére kerültek oda az útszűkítő elemek; egy másik fő út csak több kilométerrel odébb keresztezi ezt az utat).

Azt hittem izgalmasabb lesz a buszos videó, több helyen gyakori, hogy a buszosok felülírják a kreszt, leszorítanak, átmennek piroson stb mert egyszerűen ők a nagyobbak. Ez a videjó nem egészen ilyen, ez konkrétan a szőrszálhasogatás kategória,sőt.

seat 2008.08.20. 13:19:05

Ja, látom, ugyanezt már egy pár kolléga leírta, üdv!


Ejj-ejj, többet vártam a házigazdától! ;)

itellu 2008.08.20. 13:20:46

nem aztmondom, h kurva, hanem hogy kielégítetlen, mert a férjecskéje marhasagokkal foglalkozik helyette

seat 2008.08.20. 13:21:39

Heliox,
nincs nagyon alternatíva, esetleg az üllői út, ami önmagában véve egy nagy forgalomkorlátozás. Szar az ottlakóknak, tudom, jópár éve ez egy tök csönde környék volt, az első pofon akkor jött, amikor buszjárat került erre az útra, onnantól meg már egyértelmű volt, hogy nagy forgalmú lesz.

DW 2008.08.20. 13:27:26

Ezt ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a piros lámpáknál egyénileg lehet eldönteni, hogy itt most meg kell -e állni vagy sem?
Az átférek még ezen a piroson kategóriás sofőrök esetében pedig tökéletesen megvalósul a veszélyeztetés csak épp gyertek a kereszteződésbe oldalról. Egy kerékpárosnak, motorosnak az élete de egy autósnak is a testi épsége veszélyeztetve van azok által, akik pirosnál hajtanak be egy kereszteződésbe. Továbbá hiába kedvelem én is USA-ban a turn on red-et, itthon tilos, tehát nem kanyarodok jobbra csak zöldnél.
Részemről sajnálom, hogy a piroson áthajtás csak 3 pontot ér. Veszélyeztetés megvalósulása esetén azonnal bevonnám a delikvens jogsiját. Nem akarok balesetet szenvedni a szinvakok miatt pedig nem egyet szenvedtem volna el, ha zöldnél elindulok!

Zolesz 2008.08.20. 13:29:54

Nem értem azokat az embereket, akik felháborodnak, hogy meg kell állni a piros lámpánál ez FONTOS!!! ÉrtedEDE?
Civil kocsis rendöröknek kéne ugyanígy kamerával járni az utcákat, különben ezek a szabálysértések sosem derülnek ki.
Plász ha én meg tudok állni a piros lámpánál kocsival, akkor a mammer is tudja már kivárni, amíg zöld lesz neki.
Jah és aki átmegy a piroson, az szarjon sünt!

seat 2008.08.20. 13:36:36

Ez nem az átférek még a piroson kategória, értsük már meg, aki erre lakik, ismeri, aki meg nem lakik erre, nem tud érdemben hozzászólni, mert honnan ismerné az utat?

Zolesz 2008.08.20. 13:46:55

Hogyne tudna érdemben hozzászólni, piros lámpa az egész országban ugyanazt jelenti...
Az, hogy szerinted értelmetlen az magánvélemény.
Piros, akkor menni tilos. ennyi

Zsola 2008.08.20. 13:51:16

Rendőr persze sehol.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 13:56:08

Reagálok a legsűrűbben emlegetett dolgokra, amik miatt kérdőre lettem vonva (vagy épp élből el lettem küldve kevésbé kultúrált módon melegebb éghajlatra).

Az első ilyen az idős néni, aki átrohangászott a piroson. Többen írtátok, hogy mi lett volna ha elesik, meg miért nem vettem el legalább a lábamat a gázról. Tudom, egoista dolog, ha az ember saját magát idézi, de rizsáztam is ám a videó előtt, egy részlet ismét ebből: "amikor látta, hogy lassítok, hogy ugyan mégse öljem már meg, akkor már olyan nagyon nem volt sürgős"
Ha megnézitek újra a videót, akkor látszik, hogy lassul az autó, mert nemcsak hogy nem adtam ott gázt, hanem fékeztem. Nem satuztam, nem álltam meg, mert erre nem volt szükség. Mivel a kamera fixen van rögzítve, ezért lassításkor-gyorsításkor nem billen semerre, csak amennyit az autó rugózik, de az meg nem kifejezetten az a fajta, amiben tengeribetegséget lehet kapni. Ezen kívül a kamerának nagyon pici a látószöge, gyakorlatilag teleobjektív a lencséje (a Petőfi-hidas videónál jól látszik, hogy hol állok meg végül, na az még jóval a lámpa előtt volt). Mindemellett nem jött senki a jobb sávban, tehát ha netán a néni orrabukik, akkor még ki is kerülhettem volna minden gond nélkül. De ha megáll előttem a sáv közepén, akkor is meg tudtam volna állni előtte. Nem szándékozom embert ölni egyelőre, annyira még nem bosszantott fel senki. :) Sőt, semmilyen balesetet nem okoztam soha. Ahol lehet, ott haladok lendületesen, ahol meg az kell, mások helyett is vigyázok én.

Emlegette egy-két ember a piros ignises videónál, hogy minek tartottam akkora követési távolságot, meg miért engedtem be azt az idiótát. Az egész sor nem haladt gyorsan, de itt is közeledtem az előttem menőhöz, nem fogok százzal a nyakára esni és satuzni. Lassítani jobban akkor kezdtem, mikor láttam, hogy oldalról elkezdi rámhúzni az iginst a sofőrje. Nem szeretek kakaskodni, nem érne meg annyit, hogy összetörje az autómat. Pláne hogy mi van ha mávos, mert pont a biztosítási üresjárat idején készült a felvétel. Ilyen esetekben nem húzom fel magam, nem megyek utána, nem ordítom le, max. elmormolok pár szitokszót magamban és azzal le van tudva az egész.
Az egyébként valóban igaz, hogy a végén a bal sávból elkanyarodott jobbra és nem egyenesen ment tovább, ez most egy olyan volt, amit a kamera látott, én meg élőben nem, csak következtettem. A taplóság néha felülmúlja azt is amit én feltételezek. :)

Önkéntes rendőrösködés: nem hinném, hogy az vagyok, eszemben sincs megrendszabályozni a tuskókat, nem az én feladatom. Az más kérdés, hogy akinek a feladata lenne, az meg nincs sehol. Nem küldöm a felvételeket rendőrségre sem. A felvételekhez egyébként nem tartozik dátum és időpont, tehát közigazgatási büntetést ezek alapján nem is lehetne kiszabni. Nem is célom ez.

Ne a kamerázgatással foglalkozzak vezetés közben: nem foglalkozom vele vezetés közben indulás előtt kirakom (tépőzáras tartója van neki), bekapcsolom, érkezés után kikapcsolom. Aztán néha kiszedem belőle a memóriakártyát és pár perc alatt kivágom belőle ami esetleg érdekes lehet.

Hétvégi sofőr vagyok-e: nem kevésbé örvendetes, ha valaki pár másodperces videók alapján megállapít ilyet. Általában minden nap vezetek, nem tartozom a társadalomra veszélyes közlekedők közé.

Derkovics Gyula ill. Nefelejcs utcai szűkítős lámpák: látom, nem csak én járok ott minden nap, szerintem is abszolút hülyeség, 50-nél van zöldhullám, senki nem is szokott kevesebbel menni, se autók, se buszok, se robogósok, senki. Valóban az volt a cél, hogy lassítsák és csökkentsék itt a forgalmat, helyette jól megszívták a lakók, mert mindenki gyorsít inkább ha látja, hogy még át fog férni (meg sokszor az is, aki nem fér át, mint a fenti példák mutatják). Mindemellett a buszok már nem csak a megállókból indulnak ki jó nagy zajjal, hanem a lámpáktól is. Ráadásul pár perccel emiatt a járatok menetideje is megnőtt. Hülyeség, remélem eltüntetik egyszer a fenébe. Bár sok reményt nem fűzök hozzá.

Ursula 2008.08.20. 14:06:08

Piroson átrohangászó öreg nénik büntetésére:
www.youtube.com/watch?v=XvdjOsvBXFU

Gyulimali 2008.08.20. 14:15:23

Azért az angliai tömegközlekedés-témához annyit hozzátennék, hogy ott valóban az öltönyös emberek is járnak metroval, DE ne hasonlítsuk már össze az itteni viszonyokkal, mert ég és föld. Azért ott nem csak 3 metrovonal van, a P+R parkolók egyáltalán léteznek, és a 8 GBP-s napi behajtási díj ott sem az emberek szíve csücske, valamint igazából nem használt semmit sem, csak a pénzbeszedés a célja.

amondó (törölt) 2008.08.20. 15:01:03

" Ursula 2008.08.20. 14:06:08
Piroson átrohangászó öreg nénik büntetésére:
www.youtube.com/watch?v=XvdjOsvBXFU "

Aki ilyen dudával szórakozik, annak beledudálnék a fülébe mondjuk egy 1nm-es budiban. Még normál dudával se szabad indokolatlanul gyalogosra dudálni, mert a duda hangereje úgy lett kitalálva, hogy zárt járműbe is behallatsszon, egy gyalogosnak nagyon ijesztő. Aki meg bringásra hátulról (indokolatlanul, például türelmetlenségében) rádudál, az vegye figyelembe, hogy a bringás ijedségében el is eshet, az meg ugye közúti veszélyeztetés...

hawkeye 2008.08.20. 15:02:49

SilentSound: azt még megértem, hogy valaki egyszer - egyszer szabálytalankodik. De hogy itt kommentelve a sok nagyképű hólyag meg is ideologizálja, hát ez Magyarország...

Mint ahogy ez is:

Magyarország 2008
Rokkant motoros kerekesszékét lopták el Keszthelyen

A keszthelyi motoros találkozón ellopták egy motorbalesetet szenvedett fiatalember kerekesszékét. A rendezvényen a férfi műtétére gyűjtöttek.

Ursula 2008.08.20. 15:06:05

"Még normál dudával se szabad indokolatlanul gyalogosra dudálni..."
Hát még euekkel a kompresszoros mozdonykürtökkel... :)

Mizu 2008.08.20. 15:07:22

A videó készítőjét fel kéellene jelenteni, mivel a rendszámok ilyen szintű mutatása szemlyiségi jogokat sért, amenniyben nem hatósági jármű készíti. ha pedig igen nyilvánossága hozatalához is ki kell takarni.

Szal személy szerint felhjelentést intézek.

Ursula 2008.08.20. 15:12:47

De hát ezek csak városnéző, túrista videók.

hawkeye 2008.08.20. 15:23:24

Mizu: jól fizetik a vamzerkedést?

Zoli 2008.08.20. 15:28:11

Dövan!

Az egész magyar társadalom (de a posthoz hűen szűkítsük le ezt a közlekedőkre) nagy része csak azokat a szabályokat tartja be, amelyek számukra elfogadhatóak függetlenül attól, hogy a köz szempontjából van értelmük vagy nincs.
A többi szabály mind baromság és csak másokra vonatkozik. Így születnek olyanok akik átmennek a piroson, akik a kanyarodósávból egyenesen haladnak tovább az egész várakozó sort megelőzve, akik vészvillogót kirakva úgy gondolják, hogy bárhol megállhatnak és még sorolhatnám. Összességében és egyenként mindegyik húzza az anyjára a vezérbkikát a ravatalon! Ez a homogén massza az emelyik a legtöbbet tesz azért, hogy Pest vagy akár az egész ország közlekedése ilyen fos legyen és ez a negatív attidűd beleivódjon a mindennapi életbe.

mxplanet 2008.08.20. 15:42:52

megnéztem újra az utolsót, mintha a táblán az lett volna hogy jobbra nem is lehet kanyarodni(jobb sáv egyenesen mehet,bal balra)

Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 15:55:12

1. Vicces ám az a szitu, amikor egy másokat indokolatlanul és ok nélkül kamerázgató kukkolót fel akar jelenteni!! egy illető személyiségi jogokra hivatkozva. Gondolom mindkettőtök családjában akadt olyan, aki házmester volt a Rákosi korszakban és kedvét lelte abban, hogy nyomozott, feljelentgetett stb. Mert egy normális embernek az sem jut az eszébe, hogy másokat filmezzen, de az sem, hogy ezért a másikat feljelentse.
Nem tudom eldönteni, hogy melyik a szánalmasabb, de valahol ezért tart itt ez az ország gyerekek.

2. Olaszországban szarnak a szabályokra, mégis kevesebb a baleset, mert jobban figyelnek egymásra, és az ilyen apró stiklikkel kerülik el a gigadugó kialakulását. Tetszik, nem tetszik, itt az ideje hozzászokni ezekhez a képekhez, mert az autó évről-évre csak több lesz és előbb-utóbb már csak ilyen megoldásokkal lehet itt is közlekedni.

3. Ja és hol vannak a képekről a nyomulós paraszt Audisok, BMW-sek, Mercisek???? Lehet, hogy mégsem mindegyik paraszt? Most vajon miért nem foglalkozik senki sem az autómárkákkal? Csak nem azért, mert ezek olyan autók, melyeket a bloggolók többség vezet? Ilyenkor nem téma az autómárka, ugyebár. Azonban, ha "komoly" autóval szabálytalankodott volna valaki a képeken, most mindenki nyomná a közhelyeket az autómárkákról.

mxplanet 2008.08.20. 15:57:48

wamzer, a suzuki mindig a topban volt, merci audi bmw után az első! eheheh

ANTICENZOR 2008.08.20. 17:00:04

Szép is az, amikor a blog írója ahelyett, hogy reagálna az Őt ért kritikára, inkább kiveszi azt a kommentet, melyben semmiféle arrogáns megjegyzés nem volt, pusztán nehezményezte a beíró, hogy autókat kukkol.
Gerinctelen vagy Silent, és kész. Most ismét egy olyan dologgal éltél, ami normál demokráciában nem létezik, a CENZÚRÁVAL. Tipikus sztori... Van egy lepkefingnyi hatalmad egy blogon és ezt ki is használod, ha vmi nem tetszik. Kb., mint egy frusztrált biztonsági őr a teccsóban.
De ezen meg sem lepődöm azután, hogy kedvtelésből autókról rögzítessz képeket az utakon, ráadásul közzéteszed úgy, hogy a felvételeken a rendszám is jól látható. Kukkolsz is, nyomozgatsz is, cenzúrázgatsz is.
Jó kis ÁVÓ-s lett volna belőled 55 éve Te gyökér...
Nincs affelől illúziom, hogy ezt a kommentet bent hagyod!!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 17:09:28

Anticenzor: Ma egy darab kommentet nem szedtem még ki, vagy a blog.hu szervere, vagy te csesztél el valamit. Nem biztos, hogy egyből ávós gyökerezni kellene, hanem esetleg kérdezni. Te gyökér...

Zoli 2008.08.20. 17:53:02

Üdv Wamzerországban!
1. Ez egy problémafelvetés, amely általános viselkedési szokásokat videoval illusztrál. Egyébként sem volt róla szó, de SilentSound már leszögezte azt, ami az elején is teljesen magától értetődő volt, azaz nem vamzerkodás vágya vezette.
Le is rajzolhatta volna, esetleg mandolint pengetve elénekelhette volna ugyanezt, hogy a sok kényes izlésűnek ne legyen már ilyen nagy probléma a video.


2. A németeknél meg éppenséggel nem szarnak a szabályokra. Azok betartásával kerülik el a gigadugó kialakulását.
Tetszik nem tetszik itt az idje hozzászokni, hogy ilyen megoldások nélkül is kehet közlekedni.

3. A sztereotípiával övezett autómárkákról szó sem esett szerintem kár is volt említeni. Bár ettől függetlenül biztosan lehetett volna olyan videokat is készíteni, amelyeken "olyanokkal" szabálytalankodnak :)) De, hogy százalékos arányban mely márkák tulajdonosai/vezetői pofátlanabbak erre egy külön tipicot lehetne nyitni. Ott lennének ám még vélemények :))

hawkeye 2008.08.20. 18:09:04

Soha nem jelentettem fel senkit. Viszont gigantikus aljasságnak tartom, ha valaki pár idiótán közlekedő fotója miatt ezzel fenyegetőzik.

Ugyan Mizu, fizetnek neked ezért, vagy csak a szégyent kapod érte jutalmul...?

Gondold át öreg, az ilyeneket, mint te, még az ötvenes években is megvetették.
Hagyd abba, s legyél inkább Homo Sapiens!
Úgyis egyre kevesebben vagyunk...

lotht 2008.08.20. 18:19:33

Az én friss történetem nem piroslámpás, de most ez a blog pörög...
Sok tahóság már nem tud meglepni, de a tegnapi túltett az átlagon. Pécs irányába tartottam a 6-os úton, Dunaföldvár után, kétszer egy sávon, elég sűrű szembeforgalom mellett.
Előttem egy Scenic halad, az előtt pedig egy másik S betűs, mint az később kiderült, de akkor még nem látszott. A Scenic lelassult kb. 60-ra az addig 95-100 körüli utazótempóról. Megláttam az okát is hamarosan, előtte haladt egy utánfutós autó, az utánfutón egy teljes személyautó karosszérával, elég ingatagon rögzítve, ráadásul jobb oldalra ki is lógott. Ennek később jelentősége lesz.
Ha 60-at tart biztonságos sebességnek, szíve joga, menjen annyival.
Előzésre nem sok esély, szinte folyamatos a szembejövők sora.
Hopp, itt egy tábla, 1000 m múlva kétsávosra bővülünk! Ezt az 1 percet meg kibirom könnyedén.
Így is lett, megnyílt jobbra a kapaszkodósáv, a Scenic gyorsít, majd fékez. Suzuki a vontatmánnyal halad tovább 60-nal a belsőben. A jóérzésű scenices tétovázik, először csak benéz a jobb szélső sávba, ahogy én is. Ugyanazt kellett látnunk, sehol senki. Balra záróvonal, persze. És autók. Aztán nehezen rászánja magát a Scenic a jobbról előzésre. Suzukisunk sem rest, rögtön jobbra húzódik kicsit, nehogy szabálytalanul előzzön már valaki! Nem lehúzódik, dehogy, csak éppen a jobb kerekeivel a terelővonalon halad. Mint az korábban kiderült, a kicsit billegő rakomány jobbra erősen kilógott, ezzel az előrelátó húzással végül sikeresen megakadályozta az előzést.
Haladtunk tovább 60-nal, mit tehettünk mást...
Közben megszűnt a kapaszkodósáv, záróvonal is tartott egy darabig, majd 1-2 km-rel később volt egy nagyobb szünet a szembejövők közt, ahol mindketten megelőztük.
Fekete Suzuki, két kopasz fej, izompóló, lehúzott ablak, bal kar a kocsin kívül.
Feltűnt, hogy az előzés után igen hosszú ideig nem ért utol senki. Pedig 95-100-nál nem ritkán szoktak megelőzni.

Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 18:28:40

Zoli!

1. Engem, mint törvénytisztelő magyar állampolgárt igenis qrvára idegesíthet, hogy videokat készít rólam egy polgártársam, ha szabálytalankodom, ha nem és felrak a netre. :)) Bár jelen képeken nem szerepelek, mielőtt megkapnám ezt. :) Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a véleményemmel!?

2. A németeknél létezik az az infrastruktura és precizitás a közlekedés feltételeit tekintve, ami nálunk nem. Mi inkább dél, méginkább a balkán felé húzunk, mind az utak állapotát, mind az úthálozat kiépítettségét és a közlekedésirányítást tekintve. Nem épülnek új utak, autó viszont egyre több lesz.

3. Éppen ez az, hogy ilyenkor nem esik róla szó. Mármint a márkákról. Nem olvasom azt, hogy kötsög Alfás, buzi Suzukis stb.
Te meg már általánosítasz is, hiszen rögtön a 100%os arányokkal jössz és gondolom nem a Renault-ra gondolsz. :D Egyébként meglepődnénk mindannyian azon a listán, mert szerintem nem a "presztizsmárkák" lennének dobogós helyeken.

Zoli 2008.08.20. 18:38:56

1. Engem annyira nem érdekel. De nem vagyunk egyformák és ez így is van rendjén.

2. Mégis inkábba németeket hoznám fel példának persze azzal, hogy az általat említett infrastruktúrának is az ő irányukba kéne haladnia. (Mellesleg úgy tudom olaszban sem olyan rossz az infrakstruktúra, de mivel ez nem saját tapasztalaton alapul ezért ezt inkább nem ítélem meg, mert nincs rálátásom :)
Az viszont bizonyos, hogy az emberek mindkét országban mások és én ebből a szempontból közelítettem meg a dolgot. A német szabálykövetés jobban tetszik, mint a mediterrán temperamentum. Persze ezzel biztosan sokan vitatkoznának de nekem ez a véleményem :)
3. Éppen ellenkezőleg. Nem akartam általánosítani. Akkor félreérthetően fogalmaztam, bocs!

(Végre valaki, aki nem köcsögöz le egyből, mert némileg különbözik a véleményünk :)))
Fogadd elismerésem, már ez is unicumnak számít a sok anonymitást kihasználó gyalázkodó között)

Krisi 2008.08.20. 18:46:08

Ezaz, a hangulat hamarosan a tetőfokára hág, elkezdődött az ÁVÓ-zás!

Öveket becsatolni, hátradőlni, és élvezzük a műsort!

Silent: köszönjük a helyreigazítást, de a videó alapján olyan, mintha éppen csak kikerülted volna a nénikét.

Pár kommentről meg eszembe jutott, hogy össze kéne számolni, hogy a kommentek hány százalékában szerepel a két ütőkártya:

1.) "Kinthagyott 30-as tábla"
2.) "Terhes feleségemet viszem a szülészetre"

:)

Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 19:10:21

Zoli!

Akartam is mondani, hogy azért elég köcsög dolog, hogy nem értesz Velem egyet mindenben. :)))))))))))))

A viccet félretéve:
Az is lehet, hogy én értettem félre a 3. számú reakciódat.

Egyébként nekem a déli közlekedési stílus is tetszik. Szórakoztató tud lenni és meglepően hamar asszimilálódik az ember a körülményekhez, aztán ugyanúgy pofátlankodik, mint Ők. :D Aki pedig nem veszi fel a ritmust, az elvérzik, mert az a szó, hogy udvariasság, ott nem létezik. Érdekes is lenne egy ilyen blog arrafelé :D :D
Milanoban, Torinoban, északon nincs is gond. Viszont infrastrukturában Olaszország déli része (ahol leginkább jellemző a szabálytalankodás) elég gyenge. Ráadásul 1 nyamvadt autópálya megy délre a "Strada di Sole", ahol életveszély közlekedni a sok kamion miatt. Mégis viszonylag kevés a baleset, mert bár nem ezt tükrözi a viselkedésük, mégis vigyáznak egymásra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 19:18:04

Krisi: Inkább nevezzük kiegészítésnek helyreigazítás helyett. :) Tényleg megtévesztő lehet. Majd ha egyszer marhasok szabadidőm lesz, csinálok szinkronban mobiltelefonnal meg az autóskamerával felvételt mintának.

Üdv Wamzerországban: Ez a rendszám kérdés nem egyértelmű, annak idején utánanéztem, állásfoglalásokat is találtam, olyat is amiben azt írják, hogy nem szabadna rendszámot mutatni, meg olyat is, ahol azt, hogy a rendszám csak névvel és címmel együtt személyes adat, ezért önmagában nem sért személyiséghez fűződő jogokat. Arcokat például sosem szoktunk felismerhetően hagyni, fotókon is kikockázzuk vagy elmossuk, ha ilyen van.
Ahogy azt a korábbi hosszú kommentemben is leírtam, nem célom az, hogy bárki ezért pénz-, vagy egyéb büntetést kapjon, egyszerűen csak nézzen magába mindenki, aki ilyen szabálytalanságokat követ el (a piroson áthajtás szerintem elég durva megsértése a KRESZ-nek).
No meg mivel ahogy írtad (a 18:28-as kommentedben), te törvénytisztelő állampolgár vagy, ezért nem kell attól tartanod, hogy felkerülsz ide, miközben valami csúnya szabálytalanságot követsz el. ;)

Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 19:35:29

Silent,

Ok, elfogadom amit írsz, és én nem is szeretnélek emiatt feljelenteni. :)))) Elfogadom és értékelem valahol a nevelő célzatodat. :)
Engem nem is az esetleges jogsértés miatt zavar, nem is vagyok ennyire tisztában ezzel a kérdéssel, mint Te. Ha zavarna, utánanéztem volna a témának. Emberileg nem tartom jó mintának, ha egymást videózzuk az úton. Éppen elég fantáziánk van ahhoz, hogy leírva is elképzeljük a szituációt, mint ahogyan az a többi cikknél is működik. Ráadásul egy ilyen felvétel sohasem a teljes valóságot adja vissza. Mindegy, kár is ezen vitázni, Te úgy gondolod, én így. :)

A totál piroson való áthajtás itthon (nem délen :) ) valóban necces. Viszont van olyan videód, amikor ez még szerintem sárga, vagy éppenhogy piros. A KRESZ-ben pedig azt hiszem van egy olyan kitétel, hogyha nem tudsz veszélyhelyzet kialakítása nélkül megállni amikor éppen pirosra vált a lámpa (értsd. vki rád van tapadva, vagy nagy sebességgel jön mögötted), abban az esetben átmehetsz még. Nyilvánvalóan nem csont pirosról beszélünk. :)

X 2008.08.20. 20:01:02

ha: az elsőbbségeket szabályozó táblák lemaradtak!! aligha jobbkezes itt minden :)

cso zsi 2008.08.20. 20:13:33

" mxplanet 2008.08.20. 15:42:52
megnéztem újra az utolsót, mintha a táblán az lett volna hogy jobbra nem is lehet kanyarodni(jobb sáv egyenesen mehet,bal balra) "
Nézd meg újra.
Bal balra, jobb egyenesen, és jobbra.
A Bertalan Lajos utcán mindig is így volt a rend, és amióta a felső rakpart lezárása miatt ez a terelőút (Bertalan - Budafoki - Gellért tér), még muszáj is.

cso zsi 2008.08.20. 20:19:45

" tutti 2008.08.20. 13:15:24
A BKV busz miután elmegy, van egy záróvonal, aminek mindkét oldalán van szaggatott.
Mi értelme volt szaggatott - záró - szaggatott megoldásnak a sima szaggatott vonal helyett ?:O "

Mindössze annyi, hogy a keresztutcába be lehessen kanyarodni, illetve onnan ki.

mxplanet 2008.08.20. 20:22:35

igazad van. pause közben már látom a kis nyilat.

B.GY. 2008.08.20. 20:28:46

Nekem anyám mindig azt mondta:Fiam,olyanon ne idegeskedj,amin nem tudsz változtatni.Na ezek a dolgok pont ilyenek.Leszarom,ha átmegy a piroson,amig nekem nem okoz gondot.Illetve nem üt el egy hozzátartozómat.Mert akkor változtatok az ember halmazállapotán.

seat 2008.08.20. 21:53:01

Zolesz,
vazze, ha kapsz egy piros lámpát a házad elé, akkor egy életen keresztül ott fogsz állni előtte, merthogy piros az tilos?
amit silent kamerázott és beharangozott, az nem ugyanaz a dolog, nem az ezen a sárgán még átérek típusú, kereszteződésbe furakodó vezető, hanem egy idióta forgalomrendezés miatti probléma, amit általában a népek arrefele így oldanak meg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.21. 00:03:00

Ehh, ide mit lehet írni? Mindennapi rutin és változtassunk, büntessünk, etc? Ehh...

Jim Raynor 2008.08.21. 08:22:25

Silent, csak így tovább, nem kell törődni a sok "hogymerszkamerázniköcsög" szabálytalankodó geciputtonnyal.........így kell, felvételeket netre fel, közlekdésrendészetnek el.

az eszem megáll egyébként az ilyen mentalitástól, hogy az én jó k. anyámat, amiért nem engedem be a jobb szélső sávból balra (és fordítva) kanyarodó baromarcút.....

a felvételen a piros suzukisnak meg valószínűleg tartottam volna egy veréssel egybekötött szemináriumot a kanyarodás szabályairól....

Én lennék terrorista! 2008.08.21. 09:56:04

Miért akartad elütni a gyalogost?

csepi 2008.08.21. 10:53:16

szerintem van egy határ ami alatt még elfogadhatóak a szabálysértések, és én ezt az első két videóhoz rakom, ezek még beleférnek.

csepi 2008.08.21. 11:15:11

plusz még a buszos is belefér aki elöbb indul, ha látja hogy nem jön senki és 2 másodperc múlva zöld lesz, mivel tényleg értelmetlen a nefelejcs utcában ezek a lámpák.

ezeket persze a videón lévő szituációkra értem.

Nem arra mikor KERESZTEZŐDÉSBEN megy át valaki a sárgán-piroson (és netán ott ragad)!

Perillustris 2008.08.21. 11:35:35

"Ezeket a lámpákat - eléggé idióta módon - forgalomlassítás céljából szerelték fel"

Egy tudatos forgalomlassítás miért idióta?


" Az autók két lámpa közt - ha tehetik - 50 körül "száguldanak" a 30-as korlát ellenére, mert így érik el a következő zöldet"

"amikor egyedül van egy autó az úton, akkor minek várjon a semmire?"

Aha. Ugye jogosítvánnyal rendelkező gépjárművezetőkről beszélünk?


"a buszos egyszerűen ismerte a forgalmi rendet."

Ezt megjegyzem.


"A kispesti Nefelejts utcában, ha megtehetem, SOHA nem állok meg a piros lámpánál."

De legalább őszinte.


"Már soxor észrevettem, ha meghibásodik valamelyik lámpa, az ott lévő közlekedési táblák tökéletesen elrendezik a forgalmat, miközben a szűkítés a kívánt mértékben lassítja is azt."

Végre egy értelmes gondolat. Valóban, a jelzőlámpák csak arra jók, hogy ellustítsák az embereket, hogy ne az érzékszerveikre hagyatkozzanak, hanem mindössze a villanyrendőr jelzéseire (oké, bár persze ehhez is szemre van szükség). Rengeteg helyen le kellene szerelni a lámpákat. Állítom, hogy a "mégéppenátférek" típusú hozzáállás miatt nagyobb veszélyben van a közlekedő, ha zöld jelzésen megy át, míg aki piroson átcsorog, az jobban odafigyel, s csak ténylegesen tiszta helyzetben indul el. Természetesen ez nem vonatkozik a padlógázzal átsuhanókra, s persze nem is támogatom az efajta viselkedést, de jó, ha tudjuk mi vár(hat) ránk.


"Ha minden szabályt gépiesen betartanán(a)k, akkor a büdös életben nem lehetne átjutni ezen a k.va városon."

Lóf@szt. Többen érnének haza egészségesen. (GYK: arról az ideális helyzetről beszélünk, amikor MINDENKI betartja az összes írott és íratlan szabályt.)


Amúgy meg: day2day.freeblog.hu/ ITT gyűjtöm azokat a felvételeket, amiket a sisakkamerám rögzít. Bevallom, kicsit unom.

theutat villám 2008.08.21. 12:04:02

Mennyi faszszopó buzi van itt. Hihetetlen. Megmagyarázzátok a faszságokat, meg a nyílvánvaló szabálysértéseket. Ééérteeed, mer' ő jobban tudja, mert 31 éve vezet, érted. Vagy mert nem fog 3 percet állni, érted?! Meg me nehogymá ne dönthessem el, hogy hogyan közlekedek, ott megyek át a piroson, ahol akarok, érted?!

Pont az ilyen buzik miatt, mint az ilyen hozzászólók, bassza szét az ideg az embert és az ilyenek basszák szét más kocsiját is.

KÖCSÖGÖK VAGYTOK MIND!

theutat villám 2008.08.21. 12:05:08

és faszt a szátokba:

8===D

Perillustris 2008.08.21. 12:40:39

Hűdemegmondtad! Én meg gyötröm magam, hogy választékosan fogalmazzak...

Az én számba egyébként nem lehetne inkább puncit?

theutat villám 2008.08.21. 13:36:10

dehogynem, túrosat, te majom!

theutat villám 2008.08.21. 13:37:17

bocsánat, félreértettelek!

:))

sq 2008.08.21. 16:32:20

silentsound: azt meg szabadna kérdezni, hogy ez amúgy milyen kamera, mekkora, és mire rögzít? köszi.

cso zsi 2008.08.21. 20:40:27

Írta, hogy SD-kártya, és pl. ilyen egy olcsó verzió:
okosdolgok.com/bolt/index.php?productID=116

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.22. 09:27:34

cso zsi: Gonosz módon nem akartam ennyire direkt reklámozni, de egész konkrétan olyan kamerával készült és onnan van, ahová a linked mutat. :) Egye fene, benn is maradhat, mert jófej aki árulja. :)))

Perillustris 2008.08.22. 11:23:11

Szerintem a blogokban igenis írja le mindenki az adott termék vagy áruház vagy bármi nevét, ha jó, ha rossz.

Sokkal bénább, mint "madarasteszkózni", meg mindféle rébuszokban beszélni, főleg úgy, hogy mindenki tudja miről van szó.

Én is be akartam linkelni, mert sejtettem, hogy erről volt szó, hiszen a banner-je is kinn volt az oldalon egy darabig.

S most még akciós is. :)

Körforgalom 2008.08.24. 07:21:17

Nem kellene minden utolsó sz*ros kereszteződésbe lámpát szerelni és akkor nem lenne ennyi piroson áthajtás. Valamiféle üzleti érdekeket sejtek a sok felesleges lámpa mögött. Szaporodnak mint a gomba, teljesen ellehetetlenítik az autózást. A környezetvédelemről pedig ne is beszéljünk, amikor ott állunk a pirosnál percekig hót feleslegesen és szétpöfögjük a környéket. Na itt a probléma, ami ebből kialakult az csak egy kényszer amire rákényszeríti az autóst/buszost/akárkit. Aki lámpa nélkül nem képes áthaladni egy stoptáblás kereszteződésen, az tegye be a fiókba a jogsiját.
Amúgy a minap voltam Prágában, megdöbbentett amit láttam. Kb tizedannyi lámpa nincs mint BP-n, ebből adódóan felesleges kocsisorok és dugók sincsenek. Furcsamód a 3 kocsis villamosok is simán ki tudnak jönni a macisajt mögül..

Perillustris 2008.08.24. 21:09:36

S Prága belvárosa tulajdonképpen autómentes. Na meg a csülök is nagyon jó.

sq 2008.08.25. 10:52:36

köszi. pont ezt a kamerát nézegettem már korábban ebay-en, hk-ból postával együtt 9-10e körül van 2gb kártyával, vagy 8.5 körül anélkül.

Zoli 2008.08.29. 20:27:20

cso zsi, SilentSound: Látom, jön az ingyenreklám... nem baj.. :)

sq-nak: igen, rendelhető HK-ból, Ebay-en stb...
azzal az árral egy legális magyar eladó nem tud versenyezni, mivel a nagy tételben vámolásnál nem kerülhető ki a VÁM és ÁFA, valamint a magyar jogszabályok szerinti garancia is jár némi költséggel...

cso zsi 2008.08.29. 22:36:42

" Körforgalom 2008.08.24. 07:21:17
Nem kellene minden utolsó sz*ros kereszteződésbe lámpát szerelni és akkor nem lenne ennyi piroson áthajtás. Valamiféle üzleti érdekeket sejtek a sok felesleges lámpa mögött. "
A jelzőlámpákat kivették a Vilati kezéből, és a Siemens kezeli.
A Siemensnél meg az utóbbi években az a legkisebb gond, hogy sűrűbben égnek ki az általuk beszerelt égők.

PriceJ 2008.10.01. 09:11:14

Húha. Látszik, hogy igen kevés időm van a blog olvasására.
Kedves SilentSound, és kedves Mindenki!
Igazán remek, hogy elővetted a porosodó kamerát, és lefilmezted ezeket az "bunkókat", és ennél csak annak örülök jobban, hogy nem éppen mögöttem szoksz jönni a Nefejelcs utcán (Magyarország-Budapest-18/19. kerület). Ugyanis én is bunkó vagyok. Magyarországon - és egy kivétellel szerte Európában - ez az egyetlen lámpa, ahol nem állok meg ha piros, és nem jön szembe senki. Hogy miért? Mert egy addig viszonylag biztonságos útra helyeztek el indokolatlanul balesetveszélyt okozó betonterelőket útszűkítő gyanánt. Az útszűkítésnek semmiféle ésszerű magyarázata nincs, így a piros jelzésnek sem, ha szemből nincs közlekedő. A magam részéről közigazgatási eljárásban fogom kezdeményezni a Nefelejcs utcai útszűkítők felszámolását, értelmetlenül okoznak forgalmi dugókat, és ezáltal a környezeti terhelés is nagyobb. Környezettudatos ember lévén pedig - ha nincs szemből forgalom - továbbra is át fogok hajtani ezen a piros jelzésen, mely - ismétlem - majdnem egyedüli ilyen tekintetben az általam beautózott világban. Azért csak majdnem, mert Bilbao környékén láttam egy hasonlóan értelmetlen lámpát: ez akkor vált pirosra, ha túlléped a megengedett sebességhatárt. Az érzékelő mintegy 500 m-re van a lámpától, így épp megállít a lámpa mire odaérsz. Élő embert nem láttam annál a jelzésnél sem megállni, nyilván ott is bunkók élnek...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása