Jó darabig a szekrény mélyén porosodott a rég beszerzett autós kamerám, mert még újkorában sikerült eltörnöm rajta a rögzítési pontot, aztán meg lusta voltam szétszedni meg ragasztgatni. Utána pedig totálisan el is felejtettem, hogy ez nekem van és lehet, hogy kéne használni néha. Teltek a hónapok, autózás közben természetesen sokszor kerekedtek el a szemeim látva, hogy mit művelnek egyesek, végül rászántam magam, hogy megbarkácsolom azt a kamerarögzítést és néha bekapcsolom, hátha lát valami érdekeset az anyósülés előtt a műszerfal tetejéről. Nem autózok napi többszáz kilométert, de így sem kellett sokáig várni, hogy elkezdjenek gyűlni a posztolható jelenetek.
Elsőként a számomra egyik legbosszantóbb témát szedtem elő, a piroson áthajtást. Rendszeresen látok ilyeneket. Az első két videónál az egyik tipikus esetet nézhetitek meg, amikor az autós tudja, hogy nem fog átférni már a sárgán, de azért rátapad az előtte haladóra és csakazértis átmegy, úgyse tudnak addig elindulni, amíg ő ott van az útban.
De nem csak a hétköznapi autós szarik bele a piros lámpába, egyik nap épp hazafelé tartottam, amikor előttem a 184-es busz sofőrje úgy döntött, hogy most már hamarosan zöld lesz, nem is jön szembe senki, ő bizony elindul a puhatestű rakománnyal. A kamera szemszögéből nem feltétlenül egyértelmű, de szemmagasságból nézve a buszon át tökéletesen látszott, hogy teli piroson indult el.
Nem minden hülye ül azért a volán mögött, az egyik kedvenc gyalogos kategóriám a sietős nyugdíjas, aki csak addig siet, amíg nagyon muszáj. Ők az az embertípus, akik képesek száz méter sprintet lenyomni, hogy elérjék a Combinót, ahová fellépve hirtelen megfájdul a lábuk, minden betegségük lesz és muszáj akár közelharc árán is ülőhelyet szerezniük. Ha jól megnézitek a felvételt (bár főleg az elején elég sötét a kép), a néni a jobb szélső sávban szinte még fut (totál piroson át természetesen), de amikor látta, hogy lassítok, hogy ugyan mégse öljem már meg, akkor már olyan nagyon nem volt sürgős. Minek is lett volna, mert villamos az nem volt a közelben, amihez annyira rohannia kellett volna.
De térjünk vissza az autósokhoz. Az utóbbi hetek egyik legszebb jelenetébe futottam bele a Petőfi-híd lábánál, iskolapéldája ez a színvakságnak. De lehet, hogy a taplóságnak. A piros autó még határeset, nála talán még megvolt az a narancssárga, de utána még lehet számolni az autókat, akik az "épp nem jön semmi balról csak egy gyalogos aki úgyis félti az életét és különben is sokáig piros a lámpa" elvet követték. Szám szerint még hárman.
A végére pedig következzen egy olyan némafilm, amiben csak bónusz a piroson áthajtás és azt nem is az aktuális főhős követi el - legalábbis nem itt -, ámde a piros autóját valószínűleg Ferrarinak képzelő autóvezetőnk először gyönyörűen majdnem letolt az útról, amikor a jobb oldali, véletlenül sem kanyarodósávból szépen rámhúzta a kormányt mindenféle irányjelzés nélkül, majd lendületből behelyezte kanyarodás közben az autóját az enyém elé. Ezt követően mivel az egyenesen menő sávban sor van és ő meg siet, a balra kanyarodó sávból kielőzi az egészet és természetesen megy szépen tovább onnan egyenesen. Ezek után a jelenet végén lévő piroson átcsorgást már szinte észre sem vettem.
Talán tényleg nem ártana jóval több közlekedési rendőr, mert az autósok egy része egye több és nagyobb pofátlanságokat enged meg magának, amiből aztán könnyen baleset is lehet.
NW1 2008.08.20. 06:56:50
cso zsi 2008.08.20. 07:31:47
Egy fenét. Az agressszív kismalac azért előte a sort, hogy ő is befordulhasson a Budafokira.
Amikor itt a feltúrások miatt átszervezték a forgalmat, sajnos a balra kanyarodóba nem tették át az egyenesen haladás lehetőségét.
Az átszervezés óta a jobb oldali egyenes+jobbra sávból szinte kivétel nélkül csak jobbra akarnak kanyarodni, így aki a Bartók felé menne, annak vagy a sorállás, vagy a szabálytalanság a lehetősége.
Itt a videón egy viszonylag gyor átjutást látni, pedig a 3-4 lámpaváltás az általános a Budafoki bedugulása miatt.
Luckye 2008.08.20. 08:20:38
1. Az autók két lámpa közt - ha tehetik - 50 körül "száguldanak" a 30-as korlát ellenére, mert így érik el a következő zöldet.
2. Vagy állnak minden piros lámpánál és pöfögik tele a környéket a kipufogóval.
Irtó idegesítő tud lenni. Este sokkal több ilyen videót tudnál készíteni, mert amikor egyedül van egy autó az úton, akkor minek várjon a semmire?
neo84 2008.08.20. 08:48:14
Havert egyszer így törték meg, annyi különbséggel, hogy ő állt a pirosnál és a zöldre várt. A lámpa beváltotta a sárgát, de ő még nem indult el. A mögötte levő viszont igen...
Annyira zavaró, hogy ha sárgánál megáll az ember és belenéz a tükörbe, azt kell látnia, hogy a mögötte álló autó sofőrjét szétveti az ideg, mert várnia kell 1 percet...
neo84 2008.08.20. 09:13:14
sharky381 2008.08.20. 09:30:57
nyuszy 2008.08.20. 09:33:35
keménykalap és 2008.08.20. 09:40:32
Majmegaszondom 2008.08.20. 09:44:04
neduddki 2008.08.20. 09:55:52
storyline :) 2008.08.20. 09:57:19
A Hóhér Fia 2008.08.20. 09:58:14
gabest1 2008.08.20. 09:59:51
amondó (törölt) 2008.08.20. 10:02:26
Kéne több rendőrt alkalmazni, nem igaz, hogy egy kereszteződésben nem lehetne folyamatosan bírságolással behozni ennek költségét.
Zoli 2008.08.20. 10:14:16
Pedig a közlekedési morált ismerve nyugodtan percenként kivehetne valakit a forgalomból, mert a legtöbbször magasról tesznek, többek közt arra is, hogy a rendőr látja mit csinálnak.
Ez pl. az itteni hozzászólásokból is leszűrhető. Ha piros van meg kell állni és kész, nem egyénlileg elbírálni, hogy ez most olyan piros ahol várni kell, vagy olyan ahol átmehetek.
Nagyon sokan nem csak ezt a szabályt kezelik ilyen rugalmasan, hanem sok másikat is.
Na ebből következik az oly sokat szidott magyar közlekedési kultúra. Általában sz@rik mindenki a másikra az a lényeg, hogy neki, mint egyénnek jó legyen. Ja és ez az élet más területeire is igaz, de ez már egy más téma.
tzatziki 2008.08.20. 10:17:40
tzatziki 2008.08.20. 10:19:22
Zolinal a pont.
he 2008.08.20. 10:20:27
Szerintetek kikkel szemben van elsőbbsége a bringásoknak? (csak mert mind2 helyen elütöttek már, és kíváncsi vagyok én vagyok e a *** )
kepfeltoltes.hu/view/080820/szitu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
storyline :) 2008.08.20. 10:22:40
Azért ne felejtsük el, hogy a szabályok betartását és betartatását nagyban elősegíti az, ha ezeket a szabályokat a közösség elfogadja... Ha sok olyan szabály van, ami nem elfogadható a többség számára, az káros kihatással lesz az elfogadható szabályok betartására is.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.20. 10:23:03
mxplanet 2008.08.20. 10:23:23
yanchi 2008.08.20. 10:31:38
Ne olvassa, hanem menjenek már ki az utakra dolgozni végre! De a rendőrök (mély tisztelet a kevés kivételnek) ugyanígy közlekednek. Majd, hogy meglegyen a statisztika, kiállnak egy kint felejtett 30-as tábla alá, fél óra alatt kiosztják a havi büntetési csekkeket, és megint eltűnnek az utakról. És magasról tesznek rá, hogy a tevékenységük nem a közlekedési kultúrát emeli, hanem az átlag autósok vérnyomását.
Majd, ha nem lehet eljutni úgy 3 saroknyira így közlekedve, hogy ott a helyszínen meg ne kapja az illető a csekket (kit érdekel, hogy 6 hónap múlva jön egy feljelentés esetleg a tízezredik ilyen után?), akkor ezek a figurák is visszavesznek az arcukból. Ez bevált Németországban, bevált Ausztriában, itt is működne. Ha összekapcsolódik a szabálysértés és a szinte elkerülhetetlen, azonnali büntetés, ami alól nincs kibúvó.
Avatar 2008.08.20. 10:33:32
Ilyenkor sajnos az a helyes viselkedés, ha kivárjuk a sorunkat. Az, hogy 2-3 percet kellene várni nem jogosít fel senkit, hogy tetszése szerint újraértelmezze a sávokat.
"A nyugdíjas videód kommentálása a bunkóság magasiskolája, arról már nem beszélve, hogy basztál elvenni a gázt, ha az öreglány megbotlik akkor szépen kivasalod. Gratulálok. Végül, balfaszkám, ha nem a kamerázással lennél elfoglalva, hanem a forgalomra figyelnél (tudod amiben haladsz) akkor szépen időben beengedted volna a Suzukist."
Az öreglánynak el se kellett volna indulnia amíg piros neki. A Suzukis meg nem indexelt, szóval honnan a rákból kellett volna a videózónak tudnia, hogy szeretné, hogy beengedjék?
Nem értem miért véditek ennyire a szabálytalanokat. Ha éppen eléd vág be egy ilyen, akkor annak persze a kurva anyját, mi?
Gyafi 2008.08.20. 10:36:34
Küldd be ezeket a fókusznak, tényeknek és társainak! Tipikusan oda való, habár semmit nem lehet elérni vele sajna.
beleske 2008.08.20. 10:40:24
Pontosan a gyakori buszmegállók miatt úgysem lehetne ott száguldozni, csak a forgalmat akadályozzák a szűkítések.
Ez engem arra emlékeztet, mikor elkészült a Hungária körút a Salgótarjáni utca és a Kerepesi út között, kb. 300 méterenként kitettek egy-egy virágládát a jobb oldali sávba, hadd pöfögjön a sok teherautó alapjáraton, ahelyett, hogy haladnának. Ja, a trolisok is imádták a gyakori sávváltás miatt.
LongJohnHolmes 2008.08.20. 10:43:23
Szerintem menj még egy kört biztosan találsz valami komolyabb dolgot is.
Félkész cuccokkal ne bloggolj.
De jobban tennéd, ha kimennél a strandra szabadidődben és nem játszanál önkéntes rendőrt.
Béke
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.20. 10:43:39
A rendőrök puszta száma meg nem oldana meg semmit, ha nem intézkednek. A motoros rendőr meg metehette volna, hogy beszól a központnak a szabálytalankodó szürke mercis miatt, akit aztán a kollégák jól elkapnak. Rendőrök, tegyétek a dolgotokat baszki!
Laposmacska 2008.08.20. 10:49:03
mxplanet 2008.08.20. 10:49:24
úgyhogy az összes álnikkes, meg ostoba faszszopó elmehet szart okádni :-)
keménykalap és 2008.08.20. 10:52:21
"Az öreglánynak el se kellett volna indulnia amíg piros neki."
ez igaz, de ha már elindult, akkor oda kéne figyelni rá. nem? Ha már önkéntes rendőrt játszani van energia, akkor lassítani se derogáljon ha gyalogos van előtte.
mxplanet 2008.08.20. 10:56:52
Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.20. 11:00:02
rock 2008.08.20. 11:05:23
Laposmacska 2008.08.20. 11:09:54
Küldd be ezeket a fókusznak, tényeknek és társainak! Tipikusan oda való, habár semmit nem lehet elérni vele sajna."
Így van, egyszer egy adásukban írtak a budapesti közlekedésről, nyomorgás a buszon, erre felvetettem nekik, hogy ugyan nézzék már meg, hogy milyen vonat közlekedik Nyírbátor és Nyíergyháza közt (kb 38 km másfél óra alatt - az Elvirán most 1:17-et írnak, de nem hiszem). Na, és csináltak belőle egy fasz kis műsort. Azóta sem változott semmi, de nekem jól esett. :D
Szabályszegő 2008.08.20. 11:10:30
PONTOSAN ezek a senki által nem elfogadható szarságok azok, amik miatt az emberek egyszerűen nem betartani igyekeznek a szabályokat, hanem "mérlegelnek". Ugyanis már már eljutottunk oda, hogy az értelmetlen és az értelmes rendelkezések (táblák, lámpák, stb.) aránya az 10/90%-ról (ami elfogadható lenne) minimum az 50/50%-ra nőtt.
Visszatérve a nefelejtsre, ha én véletlenül ott laknék, ahol százával állítják meg az autósokat a szarul beállított piros lámpák, és nekem az ablakom alá pöfögnének, miközben szembe nincs semmi és senki, háűt baltával irtanám ki a villanyrendőrt.
Már soxor észrevettem, ha meghibásodik valamelyik lámpa, az ott lévő közlekedési táblák tökéletesen elrendezik a forgalmat, miközben a szűkítés a kívánt mértékben lassítja is azt.
Ha helyi rendőr lennék, mindenkit megbüntetnék, aki a Nefelejtsen pirosnál megáll úgy, hogy szembe nincs senki.
De hát én egy hülye szabályszegő marha vagyok. Igaz, hogy már 31 éve van jogsim (ebből az első 2 év csak motoros volt) és még (hála Istennek, remélem így is marad) nem okoztam balesetet, de biztos valamit rosszul csinálok.
szivacs 2008.08.20. 11:30:24
amugy értem én a szándékot, ami jo is, de szerintem legközelebb várd ki, amíg tényleg történik valami. mint pl a piros suzukis
x 2008.08.20. 11:30:49
lehet, hogy gazdagok 2008.08.20. 11:31:22
Sinclair 2008.08.20. 11:32:16
DEGEC 2008.08.20. 11:32:55
Yo! Maaan! 2008.08.20. 11:43:17
A másik. A suzukis. Na, ezeket nem értem soha meg. Ha egyszer van hely mögöttem, mert mondjuk utsó birka vagyok a sorban, vagy 2 autónyi hely is van még, mert mögöttem elaludt a sofőr, akkor miért épp elém akar bevágni? Nem szoktam beengedni, húzzon anyjába az ilyen... :)
és megint 1 suzuki 2008.08.20. 11:44:44
aPar aLyza 2008.08.20. 11:45:07
Még több videóóóót!
Még több videóóóót!
p.s.: a rendőrségre is.
Gecc 2008.08.20. 11:51:24
Napi milliokat szedhetnenek be a rendorok, mert hetkoznap minden egyes lampavaltaskor atszalad 1-2 auto a piroson.
Valoban az ott lakok kertek a forgalom korlatozasat, anno meg be is fenyitettek, hogy lezarjak az utcat tuntetes gyanant. Ekkor kerultek oda az utszukito betonkockak es a lampak. Szerintem a lakosok sem gondoltak, hogy a forgalomkorlatozas ilyen modon lesz megoldva, mert kulonben nem kezdemenyeztek volna. Hatalmas szivas lehet ott lakni, mert vagy azert huznak idegtepo modon az autosok hogy elerjek a kovetkezo lampanal a zoldet, vagy azert, mert idegesito a sok lampa. Arrol tenyleg nem is beszelve, amikor az arra jaro busz ott pofekel es gyorsit a lampaknal.
Gömbi 2008.08.20. 11:52:08
Viszont Budapesten picit ironikusnak hat a dolog, mivel a város egyébként is telis-tele van forgalmoszervezési hiányosságokkal (ld. szarul beállított közlekedési lámpák- hogy ne menjünk messzire).
SilentSound:
Jó kezdés.. reméljük lesz még türelmed fejleszteni a munkásságod...
Krisi 2008.08.20. 12:01:20
Azért, mert idióta, még nem szabad veszélyeztetni! Amúgy nem védem a nénikét, ne értsen senki félre, de a gyalogosokra vigyázni kell, akármekkora hülye!
2night 2008.08.20. 12:03:47
RendőrBarát 2008.08.20. 12:08:48
Hiszen nyilvánvalóan jól dokumentált szabálytalan közlekedési magatartásról van szó!
Egyszerűen felháborító, hogy egyes autósok mit meg nem engednek maguknak közlekedés címén! Jó lenne már, ha nem az autósok kis hányada venné a fáradtságot ahhoz, hogy a (lámpával nem biztosított) gyalogátkelőnél megálló gyalogost elengedje, vagy a piros lámpánál megálljon...
Megtanulhatnánk (többeszámban!) már a fejlettnek mondott nyugattól közlekedni, avagy a morált kellene pozitívan erősíteni.
Tanultam kreszt 2008.08.20. 12:11:16
A piros lampas dolog binaris, a sok okostojas kedveert. Ha piros NEM megyek, ha zold MEGYEK. Ez igy eleg ertheto?
Gecc 2008.08.20. 12:14:00
Az angol forgalom lassitoval kapcsolatban...
Ez valoban igy van. Az egyetlen kulonbseg az angolok es magyarok kozott, hogy az angolok masokra odafigyelve autoznak, naluk el a vezetoi moral, a magyarok pedig mindent leszarva, onfejuen, az empatia fikarcnyia hianya nelkul vezetnek.
Ezert ott aztan mukodik a rendszer, nalunk pedig nem.
amondó (törölt) 2008.08.20. 12:17:42
A kommentelők segítségét kérném :) nem kapcsolodik a posthoz, de az alábbi képen pirossal van jelölve a bicikliút.
Szerintetek kikkel szemben van elsőbbsége a bringásoknak? (csak mert mind2 helyen elütöttek már, és kíváncsi vagyok én vagyok e a *** )
kepfeltoltes.hu/view/080820/szitu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg "
Ezt ebből nem lehet megmondani, a bicikliútra is raknak ki "elsőbbségadás kötelező táblát" (kisebb méretű macisajt), ha nincs elsőbbsége, az autósoknak is jelzik, ha a keresztező bringaútnak elsőbbsége van (macisajt alatt kiegészítő tábla). Ha nincs tábla, akkor a bringaút a vele párhuzamos úttal azonos elsőbbséget élvez, annak egy sávja (szerintem).
Ennek ellenére az általad vázolt 2. esetben, ha nincs tábla, akkor tuti a bringásé az elsőbbség (már ha a szélesebb út a főútvonal).
Az 1. esetben faszse tudja, szerintem az ilyen összevissza helyzetet teremtő bringautakat el kéne dózerolni, és rendes egyértelmű bringasávot építeni az úttest mindkét oldalára.
Önkéntes rendőr 2008.08.20. 12:31:55
Ebben az a szomorú, hogy ezt a derék érvet komolyan is gondolja a kommentelő.
"szépen időben beengedted volna a Suzukist."
Hát persze. Engedni kell a tahóknak erősebb kutya b@szik alapon? De már az erőfölény sincs meg, mert nem egy 750essel vágott be index nélkül, hanem egy suzival...
"kamerázzatok, előbb utóbb asszem én is felbukkanok majd itt, mert okádok a bp-i közlekedéstől és mint mindenki más a lehető legkevesebb időt szeretném a sok szerencsétlen között eltölteni"
Köszi, ezzel bizonyára elősegíted majd a javulást. De menj taxival, vagy tömegközlekedéssel.
"Az egyetlen kulonbseg az angolok es magyarok kozott, hogy az angolok masokra odafigyelve autoznak"
Soroljak még 20at? Az angol kőkeményen fizet, ha be akar menni a belvárosba. Ott az öltönyös manager faszi is a metrógi megy, onnan tömegközlekedik. De nálunk nagy a jólét. Nem rakjuk le sehol a corollát, azzal megyünk fel a halász bástyáig.
"A piros lampas dolog binaris"
Így van. Kár, hogy akiknek szántad, nincsenek tisztában a szó jelentésével. Google.
AP 2008.08.20. 12:34:26
Levi 2008.08.20. 12:36:38
itellu 2008.08.20. 12:41:40
LongJohnHolmes 2008.08.20. 12:42:52
mxplanet 2008.08.20. 12:45:20
mi meg maradunk itthon a kenyér és víz mellett, farkunkat verve.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.08.20. 12:47:57
a pirosnál jobbra kis ívben kanyarodás király, de kedvenceim az egyirányú 0800-1700 között és társai.
azt meg kötelezővé tenném, hogy a főutakra ne azt írják, hogy patkányostöttös felé, hanem észak vagy dél. 100 esetből 99-szer többet ér, mint a következő szutyok falu neve.
itellu 2008.08.20. 12:54:45
oké, és nézzétek a plazmatévét, legalább titeket sem kell majd kerülgetni:)
Pistike911 2008.08.20. 13:02:02
Nekem is az agyam durran el olyan szituktól, mikor az ökör átmegy a sárgán, de a kereszteződésen már nem jut túl, csak a keresztező autósokat akadályozza (nem csak Pesten divat).
Volt szerencsém durvább piros lámpát figyelmen kívül hagyó autósokhoz, sőt az egyik ilyen valószínűleg az életem mentette meg: Miskolcon, a Plaza mellett két-két kanyarodó sáv, én a baloldalra (26-osra, S.szentpéter felé)kanyarodóban várakozom pirosnál, elől a sorban. Zöldre vált a lámpa és a szokásos intenzívebb gyorsítás helyett komótosabban indultam. Ez volt a szerencsém, mert egy jóképességű szgk-s kb. egy-másfél másodperccel a váltás után átrongyolt a kereszteződésen (aza z neki piroson) amitől mindenki vészfékezett. Ez volt a szerencsék, mert a manust kb. két másodperccel követte egy 40t-ás nyereges, láthatóan nem 50-es tempóban.
Ha nem jön keresztbe az első autós, akkor pont besétálunk a nyergesvontató alá, és most az 5 éves kislányom írná, hogy képzeljétek el, hogy hogy járt az édesapám, nyugodjon békében!
Persze az állatja, két méter magasan ülve, 40 tonnával a segge alatt leszarhatja a külvilágot:(
sosrizs 2008.08.20. 13:04:21
Pistike911 2008.08.20. 13:09:50
Ami az öregemberes hozzáállásodat illeti, nem árt, ha figyelembe veszed azt, hogy a 70-80 éves korosztály nagyrésze még ökrös szekéren nőtt fel és nekik a Hatvan-BP. vonalon pöfögő gőzös volt a száguldó technika.
Képzeld el, hogy 50 év múlva, a Hungárián próbálsz meg átkelni, 400 km/h-val rongyoló gépek között.
Ők már nem minden esetben tudják felvenni a forgalom, sőt a mindennapi élet ritmusát és igazából nem is feladatuk. Ráadásul, saját nagymamám kapcsán bizton állíthatom, hogy nagyrészük rosszabb, mint a gyerekek.
Így hasonló szituációban - még, ha szabálytalankodnak is- tedd meg kérlek, már csak a saját lelkiismereted miatt, hogy a fent említettek figyelembe vételével jársz el. Képzeld el, hogy a saját nagyid. Gondolom őt sem mázolnád el. :)
heliox 2008.08.20. 13:13:59
A Szuzukis mellett ült az anyósa, aki éppen szívrohamot kapott, és őtt vitte kórházba.
Lassítják a forgalmat, ennek ellenére mindenki arra megy, aki előtte is? Nem keresnek inkább elkerülő utat? Biztos, hogy így rosszabb? Nem tudom, csak kérdezem, nem ott lakok.
De a legjobban a következő tetszett a beszólások között:
---------
Autóskamera beszarok mérnem veszel valamit a fiadnak abból a pénzből vagy viszed el vacsorázni a feleséged, esetleg fekszel le vele?
---------
Miért gondolja a kommentelő SilentSound feleségéről, hogy kurva? Semmi erre utaló nem volt.
tutti 2008.08.20. 13:15:24
Mi értelme volt szaggatott - záró - szaggatott megoldásnak a sima szaggatott vonal helyett ?:O
seat 2008.08.20. 13:17:12
Azt hittem izgalmasabb lesz a buszos videó, több helyen gyakori, hogy a buszosok felülírják a kreszt, leszorítanak, átmennek piroson stb mert egyszerűen ők a nagyobbak. Ez a videjó nem egészen ilyen, ez konkrétan a szőrszálhasogatás kategória,sőt.
seat 2008.08.20. 13:19:05
Ejj-ejj, többet vártam a házigazdától! ;)
itellu 2008.08.20. 13:20:46
seat 2008.08.20. 13:21:39
nincs nagyon alternatíva, esetleg az üllői út, ami önmagában véve egy nagy forgalomkorlátozás. Szar az ottlakóknak, tudom, jópár éve ez egy tök csönde környék volt, az első pofon akkor jött, amikor buszjárat került erre az útra, onnantól meg már egyértelmű volt, hogy nagy forgalmú lesz.
DW 2008.08.20. 13:27:26
Az átférek még ezen a piroson kategóriás sofőrök esetében pedig tökéletesen megvalósul a veszélyeztetés csak épp gyertek a kereszteződésbe oldalról. Egy kerékpárosnak, motorosnak az élete de egy autósnak is a testi épsége veszélyeztetve van azok által, akik pirosnál hajtanak be egy kereszteződésbe. Továbbá hiába kedvelem én is USA-ban a turn on red-et, itthon tilos, tehát nem kanyarodok jobbra csak zöldnél.
Részemről sajnálom, hogy a piroson áthajtás csak 3 pontot ér. Veszélyeztetés megvalósulása esetén azonnal bevonnám a delikvens jogsiját. Nem akarok balesetet szenvedni a szinvakok miatt pedig nem egyet szenvedtem volna el, ha zöldnél elindulok!
Zolesz 2008.08.20. 13:29:54
Civil kocsis rendöröknek kéne ugyanígy kamerával járni az utcákat, különben ezek a szabálysértések sosem derülnek ki.
Plász ha én meg tudok állni a piros lámpánál kocsival, akkor a mammer is tudja már kivárni, amíg zöld lesz neki.
Jah és aki átmegy a piroson, az szarjon sünt!
seat 2008.08.20. 13:36:36
Zolesz 2008.08.20. 13:46:55
Az, hogy szerinted értelmetlen az magánvélemény.
Piros, akkor menni tilos. ennyi
Zsola 2008.08.20. 13:51:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 13:56:08
Az első ilyen az idős néni, aki átrohangászott a piroson. Többen írtátok, hogy mi lett volna ha elesik, meg miért nem vettem el legalább a lábamat a gázról. Tudom, egoista dolog, ha az ember saját magát idézi, de rizsáztam is ám a videó előtt, egy részlet ismét ebből: "amikor látta, hogy lassítok, hogy ugyan mégse öljem már meg, akkor már olyan nagyon nem volt sürgős"
Ha megnézitek újra a videót, akkor látszik, hogy lassul az autó, mert nemcsak hogy nem adtam ott gázt, hanem fékeztem. Nem satuztam, nem álltam meg, mert erre nem volt szükség. Mivel a kamera fixen van rögzítve, ezért lassításkor-gyorsításkor nem billen semerre, csak amennyit az autó rugózik, de az meg nem kifejezetten az a fajta, amiben tengeribetegséget lehet kapni. Ezen kívül a kamerának nagyon pici a látószöge, gyakorlatilag teleobjektív a lencséje (a Petőfi-hidas videónál jól látszik, hogy hol állok meg végül, na az még jóval a lámpa előtt volt). Mindemellett nem jött senki a jobb sávban, tehát ha netán a néni orrabukik, akkor még ki is kerülhettem volna minden gond nélkül. De ha megáll előttem a sáv közepén, akkor is meg tudtam volna állni előtte. Nem szándékozom embert ölni egyelőre, annyira még nem bosszantott fel senki. :) Sőt, semmilyen balesetet nem okoztam soha. Ahol lehet, ott haladok lendületesen, ahol meg az kell, mások helyett is vigyázok én.
Emlegette egy-két ember a piros ignises videónál, hogy minek tartottam akkora követési távolságot, meg miért engedtem be azt az idiótát. Az egész sor nem haladt gyorsan, de itt is közeledtem az előttem menőhöz, nem fogok százzal a nyakára esni és satuzni. Lassítani jobban akkor kezdtem, mikor láttam, hogy oldalról elkezdi rámhúzni az iginst a sofőrje. Nem szeretek kakaskodni, nem érne meg annyit, hogy összetörje az autómat. Pláne hogy mi van ha mávos, mert pont a biztosítási üresjárat idején készült a felvétel. Ilyen esetekben nem húzom fel magam, nem megyek utána, nem ordítom le, max. elmormolok pár szitokszót magamban és azzal le van tudva az egész.
Az egyébként valóban igaz, hogy a végén a bal sávból elkanyarodott jobbra és nem egyenesen ment tovább, ez most egy olyan volt, amit a kamera látott, én meg élőben nem, csak következtettem. A taplóság néha felülmúlja azt is amit én feltételezek. :)
Önkéntes rendőrösködés: nem hinném, hogy az vagyok, eszemben sincs megrendszabályozni a tuskókat, nem az én feladatom. Az más kérdés, hogy akinek a feladata lenne, az meg nincs sehol. Nem küldöm a felvételeket rendőrségre sem. A felvételekhez egyébként nem tartozik dátum és időpont, tehát közigazgatási büntetést ezek alapján nem is lehetne kiszabni. Nem is célom ez.
Ne a kamerázgatással foglalkozzak vezetés közben: nem foglalkozom vele vezetés közben indulás előtt kirakom (tépőzáras tartója van neki), bekapcsolom, érkezés után kikapcsolom. Aztán néha kiszedem belőle a memóriakártyát és pár perc alatt kivágom belőle ami esetleg érdekes lehet.
Hétvégi sofőr vagyok-e: nem kevésbé örvendetes, ha valaki pár másodperces videók alapján megállapít ilyet. Általában minden nap vezetek, nem tartozom a társadalomra veszélyes közlekedők közé.
Derkovics Gyula ill. Nefelejcs utcai szűkítős lámpák: látom, nem csak én járok ott minden nap, szerintem is abszolút hülyeség, 50-nél van zöldhullám, senki nem is szokott kevesebbel menni, se autók, se buszok, se robogósok, senki. Valóban az volt a cél, hogy lassítsák és csökkentsék itt a forgalmat, helyette jól megszívták a lakók, mert mindenki gyorsít inkább ha látja, hogy még át fog férni (meg sokszor az is, aki nem fér át, mint a fenti példák mutatják). Mindemellett a buszok már nem csak a megállókból indulnak ki jó nagy zajjal, hanem a lámpáktól is. Ráadásul pár perccel emiatt a járatok menetideje is megnőtt. Hülyeség, remélem eltüntetik egyszer a fenébe. Bár sok reményt nem fűzök hozzá.
Ursula 2008.08.20. 14:06:08
www.youtube.com/watch?v=XvdjOsvBXFU
Gyulimali 2008.08.20. 14:15:23
amondó (törölt) 2008.08.20. 15:01:03
Piroson átrohangászó öreg nénik büntetésére:
www.youtube.com/watch?v=XvdjOsvBXFU "
Aki ilyen dudával szórakozik, annak beledudálnék a fülébe mondjuk egy 1nm-es budiban. Még normál dudával se szabad indokolatlanul gyalogosra dudálni, mert a duda hangereje úgy lett kitalálva, hogy zárt járműbe is behallatsszon, egy gyalogosnak nagyon ijesztő. Aki meg bringásra hátulról (indokolatlanul, például türelmetlenségében) rádudál, az vegye figyelembe, hogy a bringás ijedségében el is eshet, az meg ugye közúti veszélyeztetés...
hawkeye 2008.08.20. 15:02:49
Mint ahogy ez is:
Magyarország 2008
Rokkant motoros kerekesszékét lopták el Keszthelyen
A keszthelyi motoros találkozón ellopták egy motorbalesetet szenvedett fiatalember kerekesszékét. A rendezvényen a férfi műtétére gyűjtöttek.
Ursula 2008.08.20. 15:06:05
Hát még euekkel a kompresszoros mozdonykürtökkel... :)
Mizu 2008.08.20. 15:07:22
Szal személy szerint felhjelentést intézek.
Ursula 2008.08.20. 15:12:47
hawkeye 2008.08.20. 15:23:24
Zoli 2008.08.20. 15:28:11
Az egész magyar társadalom (de a posthoz hűen szűkítsük le ezt a közlekedőkre) nagy része csak azokat a szabályokat tartja be, amelyek számukra elfogadhatóak függetlenül attól, hogy a köz szempontjából van értelmük vagy nincs.
A többi szabály mind baromság és csak másokra vonatkozik. Így születnek olyanok akik átmennek a piroson, akik a kanyarodósávból egyenesen haladnak tovább az egész várakozó sort megelőzve, akik vészvillogót kirakva úgy gondolják, hogy bárhol megállhatnak és még sorolhatnám. Összességében és egyenként mindegyik húzza az anyjára a vezérbkikát a ravatalon! Ez a homogén massza az emelyik a legtöbbet tesz azért, hogy Pest vagy akár az egész ország közlekedése ilyen fos legyen és ez a negatív attidűd beleivódjon a mindennapi életbe.
mxplanet 2008.08.20. 15:42:52
Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 15:55:12
Nem tudom eldönteni, hogy melyik a szánalmasabb, de valahol ezért tart itt ez az ország gyerekek.
2. Olaszországban szarnak a szabályokra, mégis kevesebb a baleset, mert jobban figyelnek egymásra, és az ilyen apró stiklikkel kerülik el a gigadugó kialakulását. Tetszik, nem tetszik, itt az ideje hozzászokni ezekhez a képekhez, mert az autó évről-évre csak több lesz és előbb-utóbb már csak ilyen megoldásokkal lehet itt is közlekedni.
3. Ja és hol vannak a képekről a nyomulós paraszt Audisok, BMW-sek, Mercisek???? Lehet, hogy mégsem mindegyik paraszt? Most vajon miért nem foglalkozik senki sem az autómárkákkal? Csak nem azért, mert ezek olyan autók, melyeket a bloggolók többség vezet? Ilyenkor nem téma az autómárka, ugyebár. Azonban, ha "komoly" autóval szabálytalankodott volna valaki a képeken, most mindenki nyomná a közhelyeket az autómárkákról.
mxplanet 2008.08.20. 15:57:48
ANTICENZOR 2008.08.20. 17:00:04
Gerinctelen vagy Silent, és kész. Most ismét egy olyan dologgal éltél, ami normál demokráciában nem létezik, a CENZÚRÁVAL. Tipikus sztori... Van egy lepkefingnyi hatalmad egy blogon és ezt ki is használod, ha vmi nem tetszik. Kb., mint egy frusztrált biztonsági őr a teccsóban.
De ezen meg sem lepődöm azután, hogy kedvtelésből autókról rögzítessz képeket az utakon, ráadásul közzéteszed úgy, hogy a felvételeken a rendszám is jól látható. Kukkolsz is, nyomozgatsz is, cenzúrázgatsz is.
Jó kis ÁVÓ-s lett volna belőled 55 éve Te gyökér...
Nincs affelől illúziom, hogy ezt a kommentet bent hagyod!!!!!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 17:09:28
mxplanet 2008.08.20. 17:15:32
Zoli 2008.08.20. 17:53:02
1. Ez egy problémafelvetés, amely általános viselkedési szokásokat videoval illusztrál. Egyébként sem volt róla szó, de SilentSound már leszögezte azt, ami az elején is teljesen magától értetődő volt, azaz nem vamzerkodás vágya vezette.
Le is rajzolhatta volna, esetleg mandolint pengetve elénekelhette volna ugyanezt, hogy a sok kényes izlésűnek ne legyen már ilyen nagy probléma a video.
2. A németeknél meg éppenséggel nem szarnak a szabályokra. Azok betartásával kerülik el a gigadugó kialakulását.
Tetszik nem tetszik itt az idje hozzászokni, hogy ilyen megoldások nélkül is kehet közlekedni.
3. A sztereotípiával övezett autómárkákról szó sem esett szerintem kár is volt említeni. Bár ettől függetlenül biztosan lehetett volna olyan videokat is készíteni, amelyeken "olyanokkal" szabálytalankodnak :)) De, hogy százalékos arányban mely márkák tulajdonosai/vezetői pofátlanabbak erre egy külön tipicot lehetne nyitni. Ott lennének ám még vélemények :))
hawkeye 2008.08.20. 18:09:04
Ugyan Mizu, fizetnek neked ezért, vagy csak a szégyent kapod érte jutalmul...?
Gondold át öreg, az ilyeneket, mint te, még az ötvenes években is megvetették.
Hagyd abba, s legyél inkább Homo Sapiens!
Úgyis egyre kevesebben vagyunk...
lotht 2008.08.20. 18:19:33
Sok tahóság már nem tud meglepni, de a tegnapi túltett az átlagon. Pécs irányába tartottam a 6-os úton, Dunaföldvár után, kétszer egy sávon, elég sűrű szembeforgalom mellett.
Előttem egy Scenic halad, az előtt pedig egy másik S betűs, mint az később kiderült, de akkor még nem látszott. A Scenic lelassult kb. 60-ra az addig 95-100 körüli utazótempóról. Megláttam az okát is hamarosan, előtte haladt egy utánfutós autó, az utánfutón egy teljes személyautó karosszérával, elég ingatagon rögzítve, ráadásul jobb oldalra ki is lógott. Ennek később jelentősége lesz.
Ha 60-at tart biztonságos sebességnek, szíve joga, menjen annyival.
Előzésre nem sok esély, szinte folyamatos a szembejövők sora.
Hopp, itt egy tábla, 1000 m múlva kétsávosra bővülünk! Ezt az 1 percet meg kibirom könnyedén.
Így is lett, megnyílt jobbra a kapaszkodósáv, a Scenic gyorsít, majd fékez. Suzuki a vontatmánnyal halad tovább 60-nal a belsőben. A jóérzésű scenices tétovázik, először csak benéz a jobb szélső sávba, ahogy én is. Ugyanazt kellett látnunk, sehol senki. Balra záróvonal, persze. És autók. Aztán nehezen rászánja magát a Scenic a jobbról előzésre. Suzukisunk sem rest, rögtön jobbra húzódik kicsit, nehogy szabálytalanul előzzön már valaki! Nem lehúzódik, dehogy, csak éppen a jobb kerekeivel a terelővonalon halad. Mint az korábban kiderült, a kicsit billegő rakomány jobbra erősen kilógott, ezzel az előrelátó húzással végül sikeresen megakadályozta az előzést.
Haladtunk tovább 60-nal, mit tehettünk mást...
Közben megszűnt a kapaszkodósáv, záróvonal is tartott egy darabig, majd 1-2 km-rel később volt egy nagyobb szünet a szembejövők közt, ahol mindketten megelőztük.
Fekete Suzuki, két kopasz fej, izompóló, lehúzott ablak, bal kar a kocsin kívül.
Feltűnt, hogy az előzés után igen hosszú ideig nem ért utol senki. Pedig 95-100-nál nem ritkán szoktak megelőzni.
Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 18:28:40
1. Engem, mint törvénytisztelő magyar állampolgárt igenis qrvára idegesíthet, hogy videokat készít rólam egy polgártársam, ha szabálytalankodom, ha nem és felrak a netre. :)) Bár jelen képeken nem szerepelek, mielőtt megkapnám ezt. :) Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel a véleményemmel!?
2. A németeknél létezik az az infrastruktura és precizitás a közlekedés feltételeit tekintve, ami nálunk nem. Mi inkább dél, méginkább a balkán felé húzunk, mind az utak állapotát, mind az úthálozat kiépítettségét és a közlekedésirányítást tekintve. Nem épülnek új utak, autó viszont egyre több lesz.
3. Éppen ez az, hogy ilyenkor nem esik róla szó. Mármint a márkákról. Nem olvasom azt, hogy kötsög Alfás, buzi Suzukis stb.
Te meg már általánosítasz is, hiszen rögtön a 100%os arányokkal jössz és gondolom nem a Renault-ra gondolsz. :D Egyébként meglepődnénk mindannyian azon a listán, mert szerintem nem a "presztizsmárkák" lennének dobogós helyeken.
Zoli 2008.08.20. 18:38:56
2. Mégis inkábba németeket hoznám fel példának persze azzal, hogy az általat említett infrastruktúrának is az ő irányukba kéne haladnia. (Mellesleg úgy tudom olaszban sem olyan rossz az infrakstruktúra, de mivel ez nem saját tapasztalaton alapul ezért ezt inkább nem ítélem meg, mert nincs rálátásom :)
Az viszont bizonyos, hogy az emberek mindkét országban mások és én ebből a szempontból közelítettem meg a dolgot. A német szabálykövetés jobban tetszik, mint a mediterrán temperamentum. Persze ezzel biztosan sokan vitatkoznának de nekem ez a véleményem :)
3. Éppen ellenkezőleg. Nem akartam általánosítani. Akkor félreérthetően fogalmaztam, bocs!
(Végre valaki, aki nem köcsögöz le egyből, mert némileg különbözik a véleményünk :)))
Fogadd elismerésem, már ez is unicumnak számít a sok anonymitást kihasználó gyalázkodó között)
Krisi 2008.08.20. 18:46:08
Öveket becsatolni, hátradőlni, és élvezzük a műsort!
Silent: köszönjük a helyreigazítást, de a videó alapján olyan, mintha éppen csak kikerülted volna a nénikét.
Pár kommentről meg eszembe jutott, hogy össze kéne számolni, hogy a kommentek hány százalékában szerepel a két ütőkártya:
1.) "Kinthagyott 30-as tábla"
2.) "Terhes feleségemet viszem a szülészetre"
:)
Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 19:10:21
Akartam is mondani, hogy azért elég köcsög dolog, hogy nem értesz Velem egyet mindenben. :)))))))))))))
A viccet félretéve:
Az is lehet, hogy én értettem félre a 3. számú reakciódat.
Egyébként nekem a déli közlekedési stílus is tetszik. Szórakoztató tud lenni és meglepően hamar asszimilálódik az ember a körülményekhez, aztán ugyanúgy pofátlankodik, mint Ők. :D Aki pedig nem veszi fel a ritmust, az elvérzik, mert az a szó, hogy udvariasság, ott nem létezik. Érdekes is lenne egy ilyen blog arrafelé :D :D
Milanoban, Torinoban, északon nincs is gond. Viszont infrastrukturában Olaszország déli része (ahol leginkább jellemző a szabálytalankodás) elég gyenge. Ráadásul 1 nyamvadt autópálya megy délre a "Strada di Sole", ahol életveszély közlekedni a sok kamion miatt. Mégis viszonylag kevés a baleset, mert bár nem ezt tükrözi a viselkedésük, mégis vigyáznak egymásra.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.20. 19:18:04
Üdv Wamzerországban: Ez a rendszám kérdés nem egyértelmű, annak idején utánanéztem, állásfoglalásokat is találtam, olyat is amiben azt írják, hogy nem szabadna rendszámot mutatni, meg olyat is, ahol azt, hogy a rendszám csak névvel és címmel együtt személyes adat, ezért önmagában nem sért személyiséghez fűződő jogokat. Arcokat például sosem szoktunk felismerhetően hagyni, fotókon is kikockázzuk vagy elmossuk, ha ilyen van.
Ahogy azt a korábbi hosszú kommentemben is leírtam, nem célom az, hogy bárki ezért pénz-, vagy egyéb büntetést kapjon, egyszerűen csak nézzen magába mindenki, aki ilyen szabálytalanságokat követ el (a piroson áthajtás szerintem elég durva megsértése a KRESZ-nek).
No meg mivel ahogy írtad (a 18:28-as kommentedben), te törvénytisztelő állampolgár vagy, ezért nem kell attól tartanod, hogy felkerülsz ide, miközben valami csúnya szabálytalanságot követsz el. ;)
Üdv Wamzerországban! 2008.08.20. 19:35:29
Ok, elfogadom amit írsz, és én nem is szeretnélek emiatt feljelenteni. :)))) Elfogadom és értékelem valahol a nevelő célzatodat. :)
Engem nem is az esetleges jogsértés miatt zavar, nem is vagyok ennyire tisztában ezzel a kérdéssel, mint Te. Ha zavarna, utánanéztem volna a témának. Emberileg nem tartom jó mintának, ha egymást videózzuk az úton. Éppen elég fantáziánk van ahhoz, hogy leírva is elképzeljük a szituációt, mint ahogyan az a többi cikknél is működik. Ráadásul egy ilyen felvétel sohasem a teljes valóságot adja vissza. Mindegy, kár is ezen vitázni, Te úgy gondolod, én így. :)
A totál piroson való áthajtás itthon (nem délen :) ) valóban necces. Viszont van olyan videód, amikor ez még szerintem sárga, vagy éppenhogy piros. A KRESZ-ben pedig azt hiszem van egy olyan kitétel, hogyha nem tudsz veszélyhelyzet kialakítása nélkül megállni amikor éppen pirosra vált a lámpa (értsd. vki rád van tapadva, vagy nagy sebességgel jön mögötted), abban az esetben átmehetsz még. Nyilvánvalóan nem csont pirosról beszélünk. :)
X 2008.08.20. 20:01:02
cso zsi 2008.08.20. 20:13:33
megnéztem újra az utolsót, mintha a táblán az lett volna hogy jobbra nem is lehet kanyarodni(jobb sáv egyenesen mehet,bal balra) "
Nézd meg újra.
Bal balra, jobb egyenesen, és jobbra.
A Bertalan Lajos utcán mindig is így volt a rend, és amióta a felső rakpart lezárása miatt ez a terelőút (Bertalan - Budafoki - Gellért tér), még muszáj is.
cso zsi 2008.08.20. 20:19:45
A BKV busz miután elmegy, van egy záróvonal, aminek mindkét oldalán van szaggatott.
Mi értelme volt szaggatott - záró - szaggatott megoldásnak a sima szaggatott vonal helyett ?:O "
Mindössze annyi, hogy a keresztutcába be lehessen kanyarodni, illetve onnan ki.
mxplanet 2008.08.20. 20:22:35
B.GY. 2008.08.20. 20:28:46
seat 2008.08.20. 21:53:01
vazze, ha kapsz egy piros lámpát a házad elé, akkor egy életen keresztül ott fogsz állni előtte, merthogy piros az tilos?
amit silent kamerázott és beharangozott, az nem ugyanaz a dolog, nem az ezen a sárgán még átérek típusú, kereszteződésbe furakodó vezető, hanem egy idióta forgalomrendezés miatti probléma, amit általában a népek arrefele így oldanak meg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.21. 00:03:00
Jim Raynor 2008.08.21. 08:22:25
az eszem megáll egyébként az ilyen mentalitástól, hogy az én jó k. anyámat, amiért nem engedem be a jobb szélső sávból balra (és fordítva) kanyarodó baromarcút.....
a felvételen a piros suzukisnak meg valószínűleg tartottam volna egy veréssel egybekötött szemináriumot a kanyarodás szabályairól....
Én lennék terrorista! 2008.08.21. 09:56:04
csepi 2008.08.21. 10:53:16
csepi 2008.08.21. 11:15:11
ezeket persze a videón lévő szituációkra értem.
Nem arra mikor KERESZTEZŐDÉSBEN megy át valaki a sárgán-piroson (és netán ott ragad)!
Perillustris 2008.08.21. 11:35:35
Egy tudatos forgalomlassítás miért idióta?
" Az autók két lámpa közt - ha tehetik - 50 körül "száguldanak" a 30-as korlát ellenére, mert így érik el a következő zöldet"
"amikor egyedül van egy autó az úton, akkor minek várjon a semmire?"
Aha. Ugye jogosítvánnyal rendelkező gépjárművezetőkről beszélünk?
"a buszos egyszerűen ismerte a forgalmi rendet."
Ezt megjegyzem.
"A kispesti Nefelejts utcában, ha megtehetem, SOHA nem állok meg a piros lámpánál."
De legalább őszinte.
"Már soxor észrevettem, ha meghibásodik valamelyik lámpa, az ott lévő közlekedési táblák tökéletesen elrendezik a forgalmat, miközben a szűkítés a kívánt mértékben lassítja is azt."
Végre egy értelmes gondolat. Valóban, a jelzőlámpák csak arra jók, hogy ellustítsák az embereket, hogy ne az érzékszerveikre hagyatkozzanak, hanem mindössze a villanyrendőr jelzéseire (oké, bár persze ehhez is szemre van szükség). Rengeteg helyen le kellene szerelni a lámpákat. Állítom, hogy a "mégéppenátférek" típusú hozzáállás miatt nagyobb veszélyben van a közlekedő, ha zöld jelzésen megy át, míg aki piroson átcsorog, az jobban odafigyel, s csak ténylegesen tiszta helyzetben indul el. Természetesen ez nem vonatkozik a padlógázzal átsuhanókra, s persze nem is támogatom az efajta viselkedést, de jó, ha tudjuk mi vár(hat) ránk.
"Ha minden szabályt gépiesen betartanán(a)k, akkor a büdös életben nem lehetne átjutni ezen a k.va városon."
Lóf@szt. Többen érnének haza egészségesen. (GYK: arról az ideális helyzetről beszélünk, amikor MINDENKI betartja az összes írott és íratlan szabályt.)
Amúgy meg: day2day.freeblog.hu/ ITT gyűjtöm azokat a felvételeket, amiket a sisakkamerám rögzít. Bevallom, kicsit unom.
theutat villám 2008.08.21. 12:04:02
Pont az ilyen buzik miatt, mint az ilyen hozzászólók, bassza szét az ideg az embert és az ilyenek basszák szét más kocsiját is.
KÖCSÖGÖK VAGYTOK MIND!
theutat villám 2008.08.21. 12:05:08
8===D
Perillustris 2008.08.21. 12:40:39
Az én számba egyébként nem lehetne inkább puncit?
theutat villám 2008.08.21. 13:36:10
theutat villám 2008.08.21. 13:37:17
:))
sq 2008.08.21. 16:32:20
cso zsi 2008.08.21. 20:40:27
okosdolgok.com/bolt/index.php?productID=116
Perillustris 2008.08.21. 22:28:02
www.calvin.edu/academic/phys/observatory/images/NAmerica/Butler-NANebula-Halpha-Mosaic-Big-Red.jpg
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.22. 09:27:34
Perillustris 2008.08.22. 11:23:11
Sokkal bénább, mint "madarasteszkózni", meg mindféle rébuszokban beszélni, főleg úgy, hogy mindenki tudja miről van szó.
Én is be akartam linkelni, mert sejtettem, hogy erről volt szó, hiszen a banner-je is kinn volt az oldalon egy darabig.
S most még akciós is. :)
Körforgalom 2008.08.24. 07:21:17
Amúgy a minap voltam Prágában, megdöbbentett amit láttam. Kb tizedannyi lámpa nincs mint BP-n, ebből adódóan felesleges kocsisorok és dugók sincsenek. Furcsamód a 3 kocsis villamosok is simán ki tudnak jönni a macisajt mögül..
Perillustris 2008.08.24. 21:09:36
sq 2008.08.25. 10:52:36
Zoli 2008.08.29. 20:27:20
sq-nak: igen, rendelhető HK-ból, Ebay-en stb...
azzal az árral egy legális magyar eladó nem tud versenyezni, mivel a nagy tételben vámolásnál nem kerülhető ki a VÁM és ÁFA, valamint a magyar jogszabályok szerinti garancia is jár némi költséggel...
cso zsi 2008.08.29. 22:36:42
Nem kellene minden utolsó sz*ros kereszteződésbe lámpát szerelni és akkor nem lenne ennyi piroson áthajtás. Valamiféle üzleti érdekeket sejtek a sok felesleges lámpa mögött. "
A jelzőlámpákat kivették a Vilati kezéből, és a Siemens kezeli.
A Siemensnél meg az utóbbi években az a legkisebb gond, hogy sűrűbben égnek ki az általuk beszerelt égők.
PriceJ 2008.10.01. 09:11:14
Kedves SilentSound, és kedves Mindenki!
Igazán remek, hogy elővetted a porosodó kamerát, és lefilmezted ezeket az "bunkókat", és ennél csak annak örülök jobban, hogy nem éppen mögöttem szoksz jönni a Nefejelcs utcán (Magyarország-Budapest-18/19. kerület). Ugyanis én is bunkó vagyok. Magyarországon - és egy kivétellel szerte Európában - ez az egyetlen lámpa, ahol nem állok meg ha piros, és nem jön szembe senki. Hogy miért? Mert egy addig viszonylag biztonságos útra helyeztek el indokolatlanul balesetveszélyt okozó betonterelőket útszűkítő gyanánt. Az útszűkítésnek semmiféle ésszerű magyarázata nincs, így a piros jelzésnek sem, ha szemből nincs közlekedő. A magam részéről közigazgatási eljárásban fogom kezdeményezni a Nefelejcs utcai útszűkítők felszámolását, értelmetlenül okoznak forgalmi dugókat, és ezáltal a környezeti terhelés is nagyobb. Környezettudatos ember lévén pedig - ha nincs szemből forgalom - továbbra is át fogok hajtani ezen a piros jelzésen, mely - ismétlem - majdnem egyedüli ilyen tekintetben az általam beautózott világban. Azért csak majdnem, mert Bilbao környékén láttam egy hasonlóan értelmetlen lámpát: ez akkor vált pirosra, ha túlléped a megengedett sebességhatárt. Az érzékelő mintegy 500 m-re van a lámpától, így épp megállít a lámpa mire odaérsz. Élő embert nem láttam annál a jelzésnél sem megállni, nyilván ott is bunkók élnek...