Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kereszteződésbe ragadt autók

2008.09.03. 12:35 :: Kisikasa

Fecnek egy "majdnem élménye" van csupán a kereszteződésbe ragadás szörnyű réméről, de már ez is megviselte annyira, hogy tőletek kérjen tanácsot mégis hogyan lehet elkerülni ezt. Őt egy másik vezető késői irányjelzése tévesztette meg, hogy belefutott ebbe a helyzetbe.

Ma reggel jártam így, és gondoltam, megosztom veletek az esetet, hátha ír valaki okosat arra nézve, hogyan lehet egy ilyen helyzetet igazán szépen megúszni.

Szóval a történet: reggel, Hamzsabégi út és Karolnia úti csomópontnál jártam (meg). Én a Hamzsabégin jöttem, mentem volna tovább a Kosztolányi felé. Aki nem ismeri a helyet: itt az út kétsávos az én irányomból, illetve van egy sáv a szemből jövőknek. Szóval a baloldali sáv balra kanyarodik és előre megy, a jobboldali jobbra és előre. 2 személyautó és egy nagy teherautó állt előttem a baloldali sávban (jobboldali már telítve volt), amikor odaértem – éppen piros volt a lámpa. Majd zöldre váltott, és a két személyautó balra kitett indexel szépen be is kanyarodott a Karolinára, a teherautó lassabban indulva bement a kereszteződés túloldalára, indexelés nélkül. Én meg utána, mivel nem volt előtte senki, ő nem indexelt, gondoltam, szépen átmegy, én utána, aztán hajrá, haladunk tovább.

Na, itt bebizonyosodott, hogy naiv vagyok. A teherautó megállt a kereszteződés túloldalán (a Karolina út középen osztott, 2x2 sáv (2 oda, 2 vissza)), majd kb. 10-15 másodperc után (nem mértem, sacc) kitette az indexét balra. Szóval ő is kanyarodott, csak elfelejtette előre jelezni. Ha ezt előre megteszi (mint az előtte levők), nem megyek be a kereszteződésbe (asszem, erről a KRESZ is nyilatkozik, de vannak a blogon nálam okosabb emberek is, akik ezt biztosan jobban tudják), viszont index hiányában úgy ítéltem meg, hogy normális követési távolságot betartva át tudok menni minden probléma nélkül.

Így viszont majdnem beragadtam a kereszteződésbe. Szerencsére vissza tudtam tolatni, miután a hátam mögött elmentek a gyalogosok. Leszögezném: ha nem vagyok biztos benne, hogy átférek a kereszteződésen, akkor inkább várok, és így, ha jogos volt a várakozásom, legalább nem akadályozom a keresztirányú forgalmat.


Tehát a kérdésem: ezt a helyzetet hogyan lehet megúszni szerintetek biztonságosan, ugyanakkor segítve a reggeli tumultus okozta torlódások csökkentését? (ha zöldben csak 3 autó tud átmenni egy nagy forgalmú kereszteződésben, hát ez nem túl hatékony, szerintem).

140 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó béna veszélyes kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.03. 19:46:25

Na igen, ha nem a WC-re is autóval menne mindenki, akkor nem lenne ekkora dugó.

B.GY. 2008.09.03. 19:50:56

Colt!Én itthon wc-zek:)Na jó néha a melóhelyen is:)De nem azért mert kocsival mentem oda,hanem mert ott jön rám:)

Perillustris 2008.09.03. 19:54:57

"Kocsival meg azért járok Büdöspesten,mert olcsóbban kijövök,mintha bkv.val járnék."

Hidd ezt.

DEGEC 2008.09.03. 20:07:24

_-_- 2008.09.03. 18:59:33


azert en egy kicsit nagykéűnek tartanám magyarországot nyugathoz hasonlítani, de már lehet hogy kelethez is.

én mikor elmeséltem külföldi ismerősnek hogy nemsokára kész a körgyűrű kb 3/4 kész lesz, nem akarta elhinni, pláne mikor mondtam hogy a fővárosról beszélünk.

Perillustris 2008.09.03. 20:17:41

Ez ugyanaz, hogy egy hollandnak alig lehet megmagyarázni, miért van Critical Mass.

A kötekedőknek: természetesen azért, hogy az autósokat boszantsuk.

facon 2008.09.03. 20:43:12

Perillustris : Vegyük már tudomásul, hogy Budapest nem alkalmas kerékpáros közlekedésre! Ha tetszik, ha nem... Maga a megoldás nem lenne rossz, de nem működik.
Ja, most megint több bicikliút lesz, (úgy, mint az Andrássy úton- szart sem ér, ezt ugye te is belátod). Végső megoldás. felrobbantani pestet, aztán újjáépíteni, valami emberibbre, valami élhetőbbre. Nem az a bicikliút, hogy valami szélesebb útról lekerítenek másfél méter, amúgy is elvéve a forgalomtól a helyet, hanem az, ha veszélytelen, gk.- gyalogos közlekedést nem zavaró _különálló_ utat építenek! Ez így csak parasztvakítás!
A posthoz: ezt így nem lehet lekerülni, mindíg lesznek balfaszok, vagy gecik, akik csak törtetnek előre, nem is figyelnek arra, kivel basznak ki éppen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 20:46:39

Perillustris ·

Pécsett is olcsóbb autózni, mint buszozni, még a biztosítással, amortizációval együtt is.
Főleg, ha néha nagymamázni is kell.
Hidd el, kiszámoltam.

Kb a 6 millás autónál metszi egymást a két görbe.
A biciklivel ugyanez a helyzet, mivel ha dolgozol, esőben nem biriglizel, így kell vagy bérlet, vagy buszjegy, csak van hozzá egy bicajod is. :(

Drasztikus változásoknak kellene beállnia ahhoz, hogy a tömegközlekedés rentábilis legyen egy kicsit is a mélyszegénység felett élő számára. :(

Perillustris 2008.09.03. 20:51:54

facon: bizonyára az UFO-k miatt duplázódik évente a budapest kerékpárosok száma. Én úgy fogalmazok, hogy sokat kell még tennünk ahhoz, hogy kerékpárbarát főváros legyen Budapest. Lassan, de haladunk. Városon belül nincs rosszabb, mint a különálló kerékpárút, ha gondolod, nézz utána.

Szerinted egyébként élhetőbb lenne a város, ha a robbantás után minden utca a Hungária körútra hasonlítana?

De unalmas ezt leírni újra és újra.

B.GY. 2008.09.03. 21:01:28

Perillustris!Nem hiszem,hanem tudom.A 17.kerületből mire beérnék a munkahelyemre,pontosan 3.szor kellene átszállnom.Ami 1 órával többet jelent időben,mintha kocsival mennék+vissza is 1 óra.És az idő is pénz:)Pedig 10km.re dolgozom.A bérlet valahol 9 ezer környékén van,az üzemanyag meg kevesebből kijön.Mondjuk az Örstől a Déliig biztos olcsóbb a bkv.meg gyorsabb is.Innen Rákosbivalybasznádről nem egyszerű eljutni a "városba"

Donor 2008.09.03. 21:02:42

Igen, az a szívás ha önhibánkon kívül mi leszünk a "bunkók" :)
Sok olyan hely is van ahol a lámpák okozzák ezt a fennakadást. Megy a forgalom szép lendülettel és egyszer csak megáll az egész én meg ott csücsülök a zebrán, pedig zőldön mentem át, de a következő lámpaperiódus rosszul van méretezve.
Persze most már ismerem a lámpák működését és megállok a zöldnél, aztán nyomják a dudát hogy miért nem megyek, aztán meg röhögök rajtuk amikor nyomják nekik a dudát a keresztforgalomban :)

Inteligensebb lámpa programozással szerintem sok ilyen kereszteződésben megszünnének a dugók. Elég lenne egy forgalom érzékelős visszacsatolást berakni a lámpák programjába és üzemmódot váltani egy adott forgalom felett.

Perillustris 2008.09.03. 21:04:46

Nem tudom, hogyan számoltad ki, hogy pl. egy 5 és fél millió forintos kocsival olcsóbban jössz ki, mint havi 5820 forint.

S persze úgy számoltunk, hogy készpénzzel fizettél az autóért.

Természetesen ha beépítünk olyan torzító elemeket, hogy minden hétvégén utazik az ember vele negyedmagával 300 km-t, akkor javul az arány.

De amíg egy alsókategóriás kocsinak csak a havi részlete 30-40 ezer forint, addig nehezen vagyok meggyőzhető.

Fenti példában egyébként Budapest szerepelt, ahol még egy olcsó autóval sem lehet nyerni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 21:11:42

Donor

"Elég lenne egy forgalom érzékelős visszacsatolást berakni a lámpák programjába és üzemmódot váltani egy adott forgalom felett."

Az az ember még nem született meg, aki egy olyan rendszert le tud modellezni, amelyikben egy ilyen visszacsatolás van. :o

Mert egy lámpánál lehet buzizni a rendszert -mert egyváltozós ugyi-, de mi lesz a következő, meg a következő utáni lámpánál?
Hova tolódik a zöldhullám a keresztirányú forgalomban? Honnan tudod, hogy egy szabályzó nem fogja belengetni az egész rendszert, és nem csinál káoszt?

Szal az, amit javasolsz, nagyon jó ötlet, de kb annyi, a javaslat lényege, hogy bajvan vele, meg kell csinálni.

Donor 2008.09.03. 21:14:42

Hehe, már megint a bringás propaganda? :))
Én is bringával jöttem, itt van a kocsim csomagtartójában :D

Na de komolyan, tartsatok bringát, motort, és autót is ahogy én. Mindig azzal megyek ami éppen a leg praktikusabb. Ezzel a hárommal már a BKV teljesen versenyképtelen.

Perillustris 2008.09.03. 21:15:09

Ma voltam Rákoskeresztúron, meg laktam is ott, tehát ismerem a helyzetet.

Ha csak az üzemanyagköltséggel számolsz, az nem egészen fedi a valóságot.

Az átlagos kilométerköltség kb. 50 forint, egy olcsó autót figyelembe véve. Ez alapján napi ezer forintodba kerül csak a munkába járás.

Keresgélés közben akadtam egy tavaly nyári cikkre, amiben az árak emiatt már nem helyesek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 21:28:32

Perillustris ·

Bérletek

Havibérlet 8250Ft

Kell belőle 2, ez 16500 HUF.
Ellenben nem használható éjjel.
Lesz az egész cca 18k.

Havi kétszer lemegy az ember az öreganyjához 150 km-re lakik: 2300*4=9200 HUF

Elmegy a teszkóba bevásárolni, ha sokat vesz, taxit hív, ha keveset, nem mén a teszkóba, hanem kisboltban vesz drágán cucct, így bukik havi szinten még 6k-t

Így kb 30k körül van a bérleted családi szinten havonta.

Ez konkrétan a törlesztőrészlete az autódnak (aminek mellesleg lesz maradványértéke, mert nem fogod lenullázni, a maradványértéket meg beletankolod, és egy vadizsír autóval így éri meg 2 embernek, mindenféle extremitás nélkül autóznia a busz helyett, feltéve, ha nagyjából egyirányba mennek.
Ha az időd nem kerül pénzbe, akkor kb 3 millás autóig lesz rentábilis a közlekedés, de ha az időd is számít, akkor simán kijön a 6millás kocsira az, hogy olcsóbb vele járni, mint nélküle. :o

DEGEC 2008.09.03. 21:32:29

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.03. 20:51:54


mondjuk lehetne ugy hogy nem bazi nagy panelrengetegekben laknanak az emberek, meg lakoparkokban, mert az is kb panel csak téglából, 25-29 nm2 es lakásokkal, mert jobban kijön az építtető ha mini lakásokat épít mintha 50-60 nm2 est, meg nem is bagyon lenne rá fizetőképes kereslet.( csak zárójelben jegyzem meg én kötelezővé tenném, minden ij házhoz legyen kötelezően vásárlandó teremgarázs.Bát ha a két fehér csikot nem 2.5 4 milláért adnák pesten többen vennének és kevesebb kocsi álla az utakon, ahol lehetne 2 sávban is közlekedni.
kezdetnem mondjuk elég lenne a 0ás is, ha kész lenne, aztán nem lenne rossz egy felüljáró a hungária-kerepesi, örs re minimum.
még vagy 2-3 metró, némi civilizáció...stb...
azért kiváncsi lennék, hogy más nagyvárosban külföldön, mennyi lehet a nm2 re jutó fő, és a fővárosban az egy autóra jutó fő.

Donor 2008.09.03. 21:32:40

Kolbászoszömle: Azért nem olyan lehetetlen. Ezt más nagyvárosokban sikerült megoldani, bár tény hogy Budapest közlekedési hálózatához komoly káoszkutatókat kellene megbízni a feladattal :D
Lehet hogy nem véletlen az hogy magyar kutatók írták le a dugók matematikai modelljét először? :D

Az általam leírt helyen azonban elég lenne ha a forgalom növekedésével egyszerre váltana pirosra az adott szakaszon az összes lámpa, vagy mondjuk az elöbbi lámpa váltana pirosra nem a késöbbi.
Ezek megoldanák hogy ne ragadjanak be a kereszteződésbe.

De gyakran elég lenne ha két egymást követő lámpa nem ellentétesen működne. Ez biztos valami forgalom lassító módszer, mert itt Újpesten előszeretettel programozzák így a lámpákat.

Lényeg hogy kicsi gondolkodással, sokkal jobb is lehetne Budapest közlekedési rendszere.

Visszacsatolásnál pedig nem kellene jelentősen megváltoztatni a rendszert, csak annyira hogy a nagyobb forgalom mellet is megmaradjon a szabályzó szerep, pl ha lassúak az autók nagyobb átfedést adni a kereszteződésben, hogy ki tudjon ürülni.

B.GY. 2008.09.03. 21:34:03

Én Rákoskerten lakom.Innen még fél óra mire beérek busszal Keresztúrra(ha nem várok rá 20 percet).A csapágykopást meg az ablaktörlőgumi kopást azt nem számolom,csak az üzemanyagot.Az kopik akkor is ha nyaralni megyek,vagy anyóshoz.Meg ugye,ha számoljuk az időt is akkor 2 óra munkabérem az több mint 1000 forint.Inkább alszok reggel +1 órát.Meg este hazaérek előbb.Na jó mondjuk nyáron motorral járok,igy még olcsóbb,és még gyorsabb.Ha lenne metró akkor azzal járnék az biztos.Kb.6 liter benzint fogyaszt a kocsim 100 km-en.1 hónap a melóba az 400 km,ha 20 nappal számolunk.24 liter az 7200 ft.A bérlet meg 9000 talán.És akocsiban télen meleg van,nyáron is:)És hallgatom a zenét vagy elkanyarodhatok akármerre.Ugyhogy ugysem tudsz meggyőzni:)

DEGEC 2008.09.03. 21:46:28

Donor 2008.09.03. 21:32:40

azért az ne ugy van hogy gyere cipó hamm bekaplak.

Én is sokat egyaltam már hogy melyik lámpa mé és hogyan vált, és rá kellettt jönnöm, ha pl a dózsán zöld hullám lenne, akkor a kereszt utcákból sosem tudnának kikanyarodni, mert mindig fel lenne töltve.

És ez egy külön szakma, nem hinném hogy nagyon hülye emberek ülnek ott, persze lehet egy két helyen rossz a megoldás.

de pl a váci dunakesziről befele éjszaka 1-2 körül 140 re van belőve, az árpád hidig lehet jönni.

Donor 2008.09.03. 21:49:19

Perillustris: Én is láttam azt a számolgatást arról mibe kerül egy autó és jót röhögtem rajta.
Én pontosan írok minden fillért mit költök a kocsimra, és csúnyán a töredéke jön ki nekem.
Ugyan akkor a bringa sem ingyen visz, mert a napi használat mellet gyorsan kopik a gumi, lánc csapágyak, fékek, kormány, vagyis néhány év alatt nullára lehet amortizálni a legjobb bringát is. A jelenlegi bringámon már csak a kormánycső, az ülés és a váz eredeti, minden mást le kellet cserélnem a természetes kopás miatt.

Donor 2008.09.03. 21:58:56

Degec: persze hogy nem cipó, de meg lehet oldani.
Ha a forgalom szervezők is úgy működnek mint a többi dolog az országban akkor nem érdemes meglepődni azon hogy nem a hozzáértők tervezik Budapestet :(

Mindenesetre vannak elég egyértelműen megoldható világos helyzetek. A Dózsagyörgy út illetve a Hungária kb. jó, nem is ezekhez nyúlnék először, de nem csak ezeken a nagy utakon múlnak a dugók.

totya 2008.09.03. 22:04:16

Roli - te meg pusztulj elj boldogan a primitiv faludban te videki suttyo. ha neked ez jelenti budapestet, akkor gratulalok. gondolom apu meg nem adja kolcson a kocsijat, azert a frocsoges.

DEGEC 2008.09.03. 22:19:28

persze, nem a lámpákon múlik, kapásból beraknám a köztörvényesek közé annak a fehér furgonnak a sofőrjét a ki a dózsa tököli(vagy már az a rákóczi???) sarkon szokott reggelente arut szállítani az ábécébe, ezzel blokkolva az egyik sávot, másikat meg mindig blokkolja vmi zöld buzukis aki, az Alpár utcába kanyarodik.


de bizakodjunk hogy nemsokára kész a 0.

kivancsi leszek a hungáriára...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 22:27:29

Amúgy az az 50 HUF/km hogy jött ki?

Ha 10 litert fogyaszt, az 30 HUF, 10000-enként olajcsere 20k-ért, a gumi mondjuk kerül még 1,5 HUF-ba kilométerenként, ilyenolyan szíjjak 1 forintba, egyéb szerviz 2-be, ez mindösszesen: 36,5 HUF/km és _nagyon_ vastagon fogott mindenhol a cerka.
Ha egy kétmillás autóval számolunk, amit tökre le fogunk nullázni az élete végén, és belökjük a szakadékba, miután elment 300k km-t, akkor is csak 42 HUF/km az ár.
Viszont az meg nem fogyaszt 10 littyót.
Hogyan számoltátok ki az 50-et?

B.GY. 2008.09.03. 22:35:47

Kolbászoszsömle!Lehet beleszámoltak 3 szélvédőt + a roki parkolóba állásért 2 fényezést:)(+ biztositásokat,teljesitményadót)ezeket kihagytad.A főnököm 30 Ft/km.t fizet,ha céges ügyben használom a saját kocsimat.De ritkán szoktam,van elég cégesautó

DEGEC 2008.09.03. 22:41:25

B.GY. 2008.09.03. 22:35:47


és ilyenkor mind a 14 hidon át kell menned, ha el kell menni az oktogontól a nyugatiig mi???


:-DDDDDDDd

B.GY. 2008.09.03. 22:54:23

Degec!Ááá dehogy:)A városba nem megyek,csak vidékre.Azok a kollegáim akik mennek feleslegesen:)Volt olyan is,hogy felküldtek a Moszkva térhez egy számlával.Leraktam a teherkocsit az Örsön és elmentem metróval.Lestek is,hogy milyen hamar megjártam.Csak nem viszek már egy boritékot teherkocsival:)

cso zsi 2008.09.03. 22:55:09

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.03. 21:15:09
Ma voltam Rákoskeresztúron, meg laktam is ott, tehát ismerem a helyzetet.

Ha csak az üzemanyagköltséggel számolsz, az nem egészen fedi a valóságot.

Az átlagos kilométerköltség kb. 50 forint, egy olcsó autót figyelembe véve. Ez alapján napi ezer forintodba kerül csak a munkába járás."

A párom tegnap volt Rákoskeresztúron.
Jelenlegi munkahelye viszonylag közel van (gyerek óvodábavitelével együtt), tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, így nincs szükség bérletre.
A tegnapi nap folyamán elhasznált jegyek szerintem még gyűjtőből is túllépik az ezrest. (5 darab)
Az időről (főként a várakozások a járat indulásáig) nem is beszélve.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 22:56:13

B.GY.


Ha csak úgy nem. :)
Viszont ezek a költségek nem útfüggőek, hanem alapvetőek.

A biztosítási díj legyen monnyuk 30k, ez normál használat mellett 1,5 HUF/km a teljesítményadó monnyuk 20k*, de ez is csak 2,5-tel növeli a kilométerköltséget.

A 44 pedig sokkal kevesebb, mint az 50.

*most a netről néztem a cuccokat, lehet, hogy ebben kicsit -de nem negyságrendnyit- tévedek, nekem olcsóbbak ennél, lévén nem új az autóm, plusz bónusz sokkal autókázok.

"A főnököm 30 Ft/km.t fizet,ha céges ügyben használom a saját kocsimat."

Hmmm... Az önköltség alatt van, hacsak nem egy luppo 3L-lel szaladgálsz. :)

B.GY. 2008.09.03. 23:05:05

Most mondta az asszony,hogy 40Ft.ot fizet.Még jó,hogy ott dolgozott ő is,és tudja.Én meg nem tudtam:)Nem is szivesen használja senki a kocsiját céges ügyben.A főnök meg "érdekes" tipus.Fizetni nem szeret semmiért:)Motorral még megérné a 40 Ft.ot,de arra meg csak a benzint fizeti.

Perillustris 2008.09.03. 23:05:49

A biztosítási díjakat, a teljesítményadót jótékonyan nem számoltad. Nem számoltál az egyre növekvő szervizköltségekkel, a parkolási és útdíjakkal, de mindegy.

Mindegy, mert jól látszik nap mint nap, hogy az egyéni motorizált közlekedés luxus. Minden négyzetméteren autók parkolnak.

Mindegy, mert aki ezt nem látja, annak úgysem fogom itt elmagyarázni, hogy egy ilyen kis globálisan jelentéktelen országnak mennyire nem jó, ha ennyire ki van szolgáltatva az energiaimporta.

Abban hiszek, hogy ha javulnak a körülmények, akkor másnak is alap lesz, hogy 10 km-re mondjuk bicajjal megy, hiszen az kb. 25 perc, bármikor.

Abban hiszek, s remélem, hogy nem kell sokat várni a belváros tehermentesítésére, a "dugódíj" bevezetésére.

Komplex megoldást igényel a dolog, ezt elismerem, a BKV és az elővárosi vasúthálózat fejlesztésétől a teljes körgyűrűig.

bp 2008.09.03. 23:07:32

Az 50 eleg jo szam, ha mindent szamolsz, hidd el.
Kotelezo, sulyado, gumi, atirasi koltseg, vizsgaztatas, zoldkartya, egyeb meghibasodasok, parkolas, stb.
En kozel 3 eve vezetem minden koltseget az automhoz, a motoromhoz lassan 8 eve. Mindkettonel 50Ft korul van a kilometerkoltseg.
Igaz, az autot mostanaban megdobta szelvedo, lengescsillapito, vezermuszij, kuplungmunkahenger, stb. csere. De itt az amortizacio csekely volt, mert oreg auto. A motornal az amortizacio nagy, mert fiatalon vettem, s most 10 evesen mar alig van erteke, na meg a parkolohaz dija is megdobja.
Persze, esete valogatja, sokat szamit, mennyit jarsz vele, milyen jarmu, de valahol 40-60Ft kotott lesz a vegeredmeny. Ha nagyon sokat jarsz vele, akkor talan lejjebb viheto, de evi 10ekm korul ezek a szamok realisak.
Ezt nem az auto ellen vagy mellett irtam, hisz van, mikor autozom, van, hogy motorral megyek dolgozni, esetenkent biciklivel vagy akar gyalog (szerencsere feloras tavra van a munkahelyem igy is). A BKV-t minimalizalom, berletet evek ota nem vettem, egy tombjeggyel honapokig kihuzom. (Igaz, idonkent 1-2 megallora is felszallok a koruton, s ekkor nem lyukasztok 270Ft-os jegyet. Pofatlansag, tudom, de a BKV tarifarendszere verlazito...)

Perillustris 2008.09.03. 23:09:19

Az importa az a hely, ahol immunis emberek járnak ki és be.

DEGEC 2008.09.03. 23:12:02

nekem 9 ft/km ert fizetett a cég, munkábajárásként, 2 éve, sikeres e vagyok?

de azért ne felejtsük el, hogy 1 kocsi szerintem kell majdnem minden adófizető családban.szarjon nyitott napernyőt aki azt mondja hogy kényelmesen meg lehet csinálni egy nagybevásárlást, meg ilyemi.vagy vidékre utazni vonattal....meg is őrülnék.


tehat a kötelezőt súlyadót, én nem számolnám bele. a kopást olaj stb igen, mert ha bkvznék akkor állna a kertben, de a dijakat fizetni kell.

Perillustris 2008.09.03. 23:13:21

"Ezt nem az auto ellen vagy mellett irtam."

S ez így is van. Az autónak van létjogosultsága, én is autózom eleget, de csak ha muszáj.

Ha nekem a Hungária körúton kellene autóznom akár csak hetente két-háromszor, már rég gyilkos vagy öngyilkos lettem volna.

B.GY. 2008.09.03. 23:14:48

Perillustris!Én csak a melóba járok kocsival.Ha esetleg szabin vagyok,és be kell mennem a városba,akkor az Örsig elmegyek,aztán metró.Nyáron meg robogóval megyek.7 végén,ha moziba vagy akárhova megyek asszonnyal,akkor nincsen parkolódíj se dugó.Biciklivel is jártam dolgozni,de mióta asztmás lettem,nem szivesen bicajozok Pesten.Lemegyek a Merzséhez és ott tekerek.Biztositást meg adót akkor is fizetsz,ha nem jársz a kocsival egy métert sem.

DEGEC 2008.09.03. 23:18:54

nem mindenkinek örülne a főnöke, ha beér fél óra cangázás után, pumaketrecszaguan a melóba, és nincs lehetősége zuhanyozni..

mondjuk én elfogult vagyok, van biciklim, kb 10 kmer lehet benne 5 év alatt??? sok-e?
de nem lenne kedvem ebben a forgalomban, szmogban tekerni, vmi nagynak és soknak kéne változni, hogy olyan legyen mint hollandia.


de támogatom az 5 letet, hogy minnél többen menjenek cangával, azzal is kevessebb ótó lesz az úton.

B.GY. 2008.09.03. 23:19:59

Hát akkor én öngyilkos lehetnék,vagy inkább gyilkos:)Napi 150 km.t baszakodok a városban átlagban.Igaz hogy hivatalból:)Ráadául egy Kia teherautóval!(Lehettem volna akármi,de nem volt türelmem kivárni)

Perillustris 2008.09.03. 23:21:50

"szarjon nyitott napernyőt aki azt mondja hogy kényelmesen meg lehet csinálni egy nagybevásárlást, meg ilyemi.vagy vidékre utazni vonattal....meg is őrülnék."

Emberek százezrei élnek így, s régebben még többen tettek így.

Hétvégén a SZIN-re vonattal mentem. Kényelmesen ültem, olvasgattam, interneteztem.

2 hete kocsival voltam Szegeden. Rohadt sok kamion az autópályán, rengeteg nyomuló tahó, baleset Kecskemét után (még időben le tudtunk kanyarodni szerencsére, de a kerülő miatt így is 30-40 perc veszett el. E blogban ugye nem kell részleteznem?

Ha a csökött politikusaink nem visszafejlesztenék a vasúti közlekedést az autózás javára, akkor simán versenyképes lenne, már csak a fenti okok miatt is.

cso zsi 2008.09.03. 23:25:50

"Abban hiszek, hogy ha javulnak a körülmények, akkor másnak is alap lesz, hogy 10 km-re mondjuk bicajjal megy, hiszen az kb. 25 perc, bármikor."
Dózsa Gy úti vízművek környéke - Békásmegyer 13-14 km.
Anno két jármű (33-as villamos + HÉV), mára három (metró + 1-es villamos, vagy 106-os busz, és HÉV).
Kocsival (nem csúcsidőben) negyed órán belül van.
BKV-val, a megszűnt villamosmegálló miatti sétával "picit" több.
Bringával, a kijelölt bringaúton mennyi?

Perillustris 2008.09.03. 23:29:49

"de támogatom az 5 letet, hogy minnél többen menjenek cangával, azzal is kevessebb ótó lesz az úton."

Ha ezt felfogná a sok csökött agyú barom, akkor máris egy lépéssel előbbre lennénk. Hiszem, hogy előbb-utóbb maguk az autósok fogják követelni a dugódíjat. Mármint azok, akiknek valóban a munkájukhoz kell a kocsi.

Egy példa:

Szervizeseink 2 táska szerszámmal, s rengeteg alkatrésszel indulnak nap mint nap munkába. Sosem mondanám nekik, hogy menjenek bicajjal. A 8 órából kb. 3-at utazással töltenek. Az óradíjuk kb. 18 ezer forint. Ha csak egy órával többet tud(ná)nak dolgozni azzal, hogy nem a dugóban rohadnak, már beljebb lenne a cég ezzel az összeggel.

Mi következik ebből? Az, hogy ez akár 5 ezret is megérne naponta nekünk. De ne legyünk ilyen drasztikusak, ennyit talán még Londonban sem kell fizetni. Legyen naponta 5 euro.

Az igazat megvallva persze nem tudom, hogy mi lesz előbb: dugódíj vagy euro.

Perillustris 2008.09.03. 23:34:06

"Bringával, a kijelölt bringaúton mennyi?"

35-45 perc, edzettségtől függően. Mindig.

B.GY. 2008.09.03. 23:37:02

Egyik sem lesz itt:).Se hajasan,se kopaszon nem éljük meg.A nép nem fogja támogatni a dugódijat.Bár gázáremelés sem lesz.Hány évre igérjem meg?Hallotunk már ilyet.Azt mondták,ha kész lesz az M0 akkor lesz dugódij.Addigra én már nyugdíjas leszek,és ingyen utazok a bkv.n,ha az még lesz.

Perillustris 2008.09.03. 23:44:29

Két minapi utam száraz adatai:

Indulás: Óbuda, Szépvölgyi út 17:04
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.

Indulás: XVII. Juranics u. 19:11
Érkezés: Újpest-Városkapu mh. 19:50
Táv: 18,2 km.

Piros lámpáknál megálltam.

Perillustris 2008.09.03. 23:46:04

Ja, és ezek egy low-end kategóriás, nyúzható trekking bicajjal, kényelmesen, de haladósan.

cso zsi 2008.09.03. 23:48:09

"Egy példa:

Szervizeseink 2 táska szerszámmal, s rengeteg alkatrésszel indulnak nap mint nap munkába. Sosem mondanám nekik, hogy menjenek bicajjal. A 8 órából kb. 3-at utazással töltenek. Az óradíjuk kb. 18 ezer forint. Ha csak egy órával többet tud(ná)nak dolgozni azzal, hogy nem a dugóban rohadnak, már beljebb lenne a cég ezzel az összeggel."

És a valóság:
Melósaink két táska szerszámmal, fúrógépekkel, létrával, és néhány doboz (305m/6-8 kg/db) utp kábellel járnak.
Bérletet és étkezési hozzájárulást nem fizetünk nekik, a bérből simán megoldják.
Bringázni nem engedjük, még valami bajuk esne.
Ezért hulladék dízel furgonnal járnak, aminek olcsó az üzemeltetési költsége, de ha széthullik, akkor már arra sincs gomd.
18ezres óradíj? Nincs az az idióta kuncsaft, aki ennyiért hív.

Persze, ismerek ilyen céget, ahol alkalmaztak pár főiskolát/egyetemet végzett mérnökpalántát ennyiért, akik tanulták azt, amit mások hosszú évek óta csináltak.
A cég zsugorodik, lassan már csak a vezetőség van, és már a negyedik néven, a harmadik tulajdonosnál.
Melós szinte alig.

Perillustris 2008.09.03. 23:49:04

S persze a korrektség kedvéért: az első a legmocskosabb csúcsidőben, a második hétvégén, de mivel a főbb útvonalakon mentem, ott nem nagyon van enyhülés már akkor sem (pl. Szentmihályi külső szakasza).

blackho 2008.09.03. 23:53:13

Indulás: Óbuda, Szépvölgyi út 17:04
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.

Jó idő, de nem ér mert a bringás "autópályán" mentél :)

Perillustris 2008.09.03. 23:55:00

"18ezres óradíj? Nincs az az idióta kuncsaft, aki ennyiért hív."

1-2 diplomás mérnökeink vannak, ennyi a piaci ár, hidd el, szondázzuk mi is.

A gázsütőnket a szaki 10 ezerért kötötte be (pecsét, számla).

A mikróhoz 5 ezerét jönnek ki, s még hozzá sem nyúltak.

Egy SAP tanácsadó napidíja 700-1000 euro.

Nekik simán megér(ne) egy ezrest, hogy többet tudjanak dolgozni.

igazi hős 2008.09.03. 23:57:18

kolbászoszsömle,
nekem épp az idő vágja haza az autózást: bringával 45 perc (+15 a zuhany alatt), minimálisan autó (4km)+BKV 55 perc, végig autóval (15 km) 70-100 perc választható szopás a Fiumein/Dózsa Györgyön/Hungárián. Ha csak BKV-t használnék, az 70-80 perc lenne, mert a busz is beér a reggeli csúcsba. Nyilván ha a családdal vagyok, akkor autózom, 20 km-en túl autózom, nagy csomaggal autózom, stb.
Ja és az autózás költségéhez tessék hozzáadni a parkolást is, úgy sokat javul a többi rentabilitása. Aki olyan szerencsés hogy a cégnek van parkolója, az örüljön, aki meg olyan külső kerületben dolgozik, hogy nem kell fizetni az remélhetőleg kikerüli a dugókat, tehát nem róla beszélünk. Nyilván a XX. kerületből a XVII-be átmenni az autó a nyerő.

Szmeby 2008.09.04. 00:02:04

Hát mit lehet tenni? Nem kell bemenni a kereszteződésbe, ha nem tudod elhagyni. Hogy az előtted haladók mit művelnek, lényegtelen.

Persze lehet feltételezni dolgokat a másikról, és erre alapozva hazárdírozni, de akkor ilyesmi történhet. Mindenki maga döntse el, hogy feltétel nélkül bízik a másik közlekedőben, vagy vár, amíg a túloldalon tényleg össze nem jön egy autónyi szabad hely.

A másik sávból tolakodó, illetve eközben a mögöttünk dudáló jobbágyokra inkább nem térek ki.

blackho 2008.09.04. 00:09:49

...és nem kell csodálkozni ha a gyalogos a kocsira csap, mert nem tud átmenni a zebrán.

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 00:58:57

"ez is megviselte annyira, hogy tőletek kérjen tanácsot mégis hogyan lehet elkerülni ezt."

Kell hozzá némi IQ! Az ember fia vagy lánya megfigyeli, hogy milyen sebességgel halad (döcög) a sor a dugóban, aztán ráérez a lámpaváltás hosszára, de komolyabb észbeli képeségekkel rendelkezők ezt is megfigyelhetik, hiszen dugó van, ráérünk, van mindenre idő bőven...

Ezek után ebből a két adatból elvileg kiszámítható, hogy érdemes még átmenni a ződön, vagy sem.

Gyengébbeknek azt ajánlom, hogy ne menjenek a zöldön át, inkább várjanak amíg sárga lesz, és ha látnak üres helyet a túloldalon, akkor a sárgán, vagy akár a piroson egy gyors starttal húzzanak át a kereszteződésen, ezzel kisebb galibát tudnak okozni, mint egyébként, bár szabálytalan!

Kiegészítésként hozzátenném, ha még a zöld lámpa alatt látnak legalább egy tehervonat szerelvénynek elegendő helyet, akkor már a zöldön is átmehetnek, így nem tartják fel a mögöttük levő néhány tucat autót sem.. :DDD

Bevallom ez egy komoly probléma a zsúfolt budapesti közlekedésben..., már csak azt nem értem így közel hajnali 1 felé, hogy én miért nem ragadtam még soha be egyetlen kereszteződésbe sem úgy Isten igazából?? :)

Perillustris 2008.09.04. 02:27:45

"akkor a sárgán, vagy akár a piroson egy gyors starttal húzzanak át a kereszteződésen"

Ugye ez vonatkozik a bicajosokra is?

wagabound 2008.09.04. 04:35:18

Számolgatóknak: autót nem azért tart az ember, mert olcsóbb, hanem mert kényelmesebb, praktikusabb, és sokszor gyorsabb, mint a tömegközlekedés. A "Mér jársz autóval?" hozzáállás kissé primitív, hogy finom legyek.

Nem örömünkben lakunk Pesten, hanem mert itt születtünk, őseink valamilyen meggondolásból ide költöztek. Ja, és itt van a munkahelyünk, amit elég nehézkes lenne magunkkal vinni máshová, mondjuk egy 80 %-os munkanélküliségi rátájú környékre. A "Mér laksz Pesten?" hozzáállás kissé primitív, hogy finom legyek.

A körkörös főútvonal-hálózatú, lovaskocsikra méretezett szélességű utakból álló Pesten a járműforgalom csillapítására addig semmi esély nincs, amig meg nem épülnek a Pestet elkerülő körgyűrűk, kiszűrve az iszonyatos átmenő forgalmat. De amíg minden jöttment kis önkormányzat ennek keresztbe tehet, amig az útépités nálunk csak a pénzlenyúlás eszköze, addig erre sincs semmi esély...

Itt van az eb elhantolva, feleim!

wagabound 2008.09.04. 04:42:27

... A kereszteződésekbe pedig leginkább azért szorulnak be a járgányok, mert 50 méterrel feljebb egy piros lámpa nem engedi tovább a forgalmat. Főútvonalon egy kilométeren belül minden tetves forgalmi lámpát ki kéne tépni a helyéről, vagy legalább csúcsidőben (no meg éjjel...) sárgára váltani mindet!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.04. 07:17:12

Hát nem toom, nekem a kisautómmal 30 HUF körül van a kilométerköltség, a nagyobbikkal is harmincöt alatt, (azzal sokkal többet megyek) az UAZ pedig...
A 15 liter gáz, hulladékárú alkatrészek, és a debil cerkófmajom számára is átlátható mechanika miatt lehet, hogy olcsóbb, mint az összes többi. :) Azon egyedül a gumi fáj.

"de támogatom az 5 letet, hogy minnél többen menjenek cangával, azzal is kevessebb ótó lesz az úton."

Ez azt jelenti, hogy a többiek menjenek cangával, hogy én nyugodtan tudjak autózni. ;-)

"Emberek százezrei élnek így, s régebben még többen tettek így."

A mélyszegénység nagy úr.
A távolsági tömegközlekedéssel az a baj, hogy lassú, ha nem egy megyei jogú várost, hanem a fatornyos kishazádat akarod megközelíteni, és nem akkor indul, amikor én menni akarok, tele van csatlakozási várakozással, és ha nagyvárosba mész, vehetsz buszjegyet, bérletet, ezzel együtt pedig már két embernek sem éri meg, fiskálisan sem, nemám hogy kényelmileg.

Persze vannak emberek, akik rá vannak kényszerítve arra, hogy ezt az utazási módszert használják, vannak olyanok, akiknek ez hobbija, de akinek az utazás eszköz, annak a távolsági tömegközlekedés nem gyere be, legalábbis a jelenlegi feltételek mellett.

Drasztikus árcsökkentés kellene mindkét vonalon.
A helyközin is meg a helyin is, mert a dugódíj nem megoldás, ahhoz túl sok a bennszülött.

Atika!!! 2008.09.04. 07:21:25

Valszeg a teherautó egyenesen akart menni első körben. Csak rájött, hogy arra beállt, így index ki, és kanyar. Utána kellett volna menned. A visszatolatás nem mindig működik, ugyanis ha a mögötted lévő is bejön a kereszteződésbe, akkor kicsi az esély, hogy visszamész. Tanulság: ha nem látod az utat ne indulj el. Aki dudál hátul, az meg kapja be :)

Beragadás meg pontosan a jó magyar szokás miatt van: ez a sárga még halványzöld... Legalább csúcsforgalomban ne akarjunk sárgán átmenni :S
Történt velem, hogy viszonylag nagy forgalomban belementem a sárgába. Megálltam a túloldalon a zebra előtt, mert megállt a sor. Jókisfiúként index ki jobbra, mert az a sáv előrébb állt, amikor hátulról fékcsikorgás. Tükörbe alapból belenéztem, ha nincs csikorgás akkor is, hát valaki bőven piroson szeretett volna igen nagy sebességgel átjönni. Ha jól emléxem Nagykörút-Rákóczi kereszteződés volt. Csatt nem lett, dehát barátom, te egy állat vagy.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.04. 08:02:25

jellegzetes -- a magyar autós nem ODAÉRNI akar, hanem ELŐRÉBB akar (állni). engem rendszeresen ledudálnak, ha nem állok be a kereszteződésbe (amikor látom, hogy nem fogok tudni kimenni a másik oldalon).

hoppacska 2008.09.04. 08:53:47

100!!!!!!!!!!!!

Perillustris 2008.09.04. 08:58:23

"A "Mér jársz autóval?" hozzáállás kissé primitív, hogy finom legyek."

Csak annyira, mint 3-5 km-re kocsival menni. (Természetesen nem 150 kg járólappal.)

Perillustris 2008.09.04. 09:00:20

"Ez azt jelenti, hogy a többiek menjenek cangával, hogy én nyugodtan tudjak autózni."

kep.tar.hu/perillustris/50304111/35695228#2

Agent X 2008.09.04. 09:04:49

Perillustris te egy szemellenzős fasz vagy.
Légyszi vásárolj be nekem és a családomnak egy hónapra a Tescoban. De ha nem biciklivel hozod, akkor kibaszott nagy csökött agyú barom vagy te is. Mert ugye aki autóval jár, az szerinted az.

Perillustris 2008.09.04. 09:10:29

X ügynök, kérem ne hozzon szégyent az Ügynökségre! Bár látom a vizsgalapján, hogy éppen csak átbillent a megfelelősségi teszten, de azt gondoltuk, hogy némi önképzéssel tud javítani a kommunikációs képességein.

Agent X 2008.09.04. 09:13:14

Okos érv. De nem látom a javaslatokat arra, amit írtam.

Perillustris 2008.09.04. 09:32:21

Szövegértelmezésben sem vagy túl jó, de sebaj. Ráérek. Az a csökött agyú barom, aki a DEGEC által is írt összefüggést nem látja át: "minél többen mennek cangával, annyival kevesebb autó lesz az úton".

kzol 2008.09.04. 09:34:16

"Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.03. 23:44:29
Két minapi utam száraz adatai:

Indulás: Óbuda, Szépvölgyi út 17:04
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.

Indulás: XVII. Juranics u. 19:11
Érkezés: Újpest-Városkapu mh. 19:50
Táv: 18,2 km.

Piros lámpáknál megálltam."

Ez mese. Én anno sokat kerékpároztam. Az általam megtett egyik kedvenc kör a kerékpár kmórájával mérve volt 50 km és így nézett ki: Fehérváron a házunktól megkerülni a Velencei-tavat és vissza. Azt gondolom elfogadja mindenki, hogy a Budai út kisfaludi lehajtójától kb fékezés nélkül lehetett körbemenni a Velencei-tavon és legközelebb néha csak a Fiskális úthoz visszaérve kellett fékezni. Na, ott lehetett 25 km-es átlagot tekerni úgy, hogy a tó körül néha 31-32 km/h volt a sebesség. Szóval egy Szépvölgyi - Astoria szakaszon 24,8 km/h-s átlagot hozni... Éjjel 3-kor, autóval, de szabályokat betartva, dugó idején, szerintem lehetetlen.

fec 2008.09.04. 09:41:40

Atiqua

Épp ez az. Először utánamentem - mivel nem indexelt, sőt, ugyebár a kereszteződés túloldaláig még haladt is, feltételeztem, hogy egyenesen fog tovább menni, és amikor megállt, utána is egy jó ideig nem indexelt - teherautó lévén, nem láttam át felette-mellette, hogy most csak bement elé valaki, vagy sem. Ha meg kiteszi az indexet balra - jóval később, akkor már elkéstem. Egyébként, mivel én egyenesen mentem tovább a köv. zöld lámpánál, így tudom mondani, hogy arra nem állt be semmi. Szerintem egyszerűen eleve balra akart kanyarodni, csak ugye, luxus az indexet használni. De igazad van abban, hogyha nem egyértelmű, akkor nem szabad utánamenni - csak ha ez a kereszteződés közepén derül ki? Mert ugye nem úgy közlekedik senkisem, hogy megvárja, míg az előtte levő autó átér a kereszeződés túloldalára, majd ezután indul csak el. Jah, és nem, nem sárgán mentem át, ez nagyon nem szokásom, 4. autóként, még legalábbb 10 msp-t eltöltöttem a teherautó mögött, mire kitette az indexet - és csak utána nemsokkal indult meg a keresztirányú forgalom.

EBEUSS

Tételezzük fel:
van előtted 2 autó és egy teher, és az előbbi kettő be tud kanyarodni balra (indexel is előre), és kb. 4-5 msp alatt max, átérnek a túloldalra,mert szabad az út odáig, sőt, még balra kanyarodásra is van hely, és még van legalább 10-20 msp-d sárgáig, és csak a teherautó van előtted , aki ugye nem jelzi az irányváltást, de már elindult előre, akkor Te a reggeli dugóban megvárod, hogy a teherautó átérjen, és csak utána indulsz el, vagy követed, hiszen elvileg nem csak Te érsz át, hanem más is így mögötted?

Egyébként nem, nem viselt meg - ezt azért nem én írtam oda, én csak a szürke hátterű részt vállalom. Viszont érdekel, hogy ki hogyan old meg egy ilyen szitut, ja és talán elolvassa pár olyan egyén is a postot, aki nem szokott indexet használni, pedig az autógyárban nem felejtették le a kocsijáról, és így talán rájönnek, hogy mekkora nagy tahóság az index használatának mellőzése.

Uff.

Perillustris 2008.09.04. 09:41:42

Most kezdjük a bizonygatós ovis szájtépést? Mint írtam, a pirosoknál megálltam, de természetesen az autók között elmentem a Nagykörúton.

Agent X 2008.09.04. 09:45:44

"természetesen az autók között elmentem a Nagykörúton."
Tehát szabálytalanul közlekedtél. Gratulálok.

Perillustris 2008.09.04. 09:53:32

Így van. Szabálytalan voltam, nem vitatom. Szabálytalan voltam ott, ahol a két forgalmi sáv mellett egy harmadikra, avagy egy kerékpársávra is elegendő helyett évekkel ezelőtt kineveztek parkolónak. Ezzel együtt, ismétlem, szabálytalan voltam.

lbalazs 2008.09.04. 09:57:17

Az M0-astol azert nem varnek tul sokat. Mentetek mar az M1-M5-kozott rajta? Eletveszely. Hiaba lesz meg a keleti szektor en at fogok hajtani a varoson, mert elve szeretnek a tuloldalra erni. Videken lakom, es az M3-ason jarok Pestre. (idonkent muszaly) Nem az elkerulo hianya a baj, hanem, hogy mi nem autopalyakat epitunk az orszagban, hanem pesti bevezeto utakat. Igaz kicsit hosszuak, de mind Psetre vezet. Ha szeretnek eljutni Becsbe, akkor is at kell mennem Pesten. Ha Pecsre szeretnek menni, akkor is at kell mennem. Olyan Dunahid, amihez ut is van, csak Pesten van. Mert Pesten olyan nagy a forgalom, oda kell epiteni az uj hidakat. Ez az oka, hogy dugo van. A belvarosi dugoval egyutt, meg mindig a Lanchidon at a leggyorsabb a keleti orszagreszbol a nyugatiba menni. Nincs mas ut, es nem is epitunk. A pesti bevezetoket hosszabitjuk. Az M8-M4 a tavoli jovobe vesz, pedig az lenne egy igazi elkerulo, ami rovoditene is a megteendo tavolsagon. Szoval sokat ne varjatok az M0-astol. A Dugodij meg eppen a fentiek miatt disznosag. Ugy epitjuk az utakat, hogy csak arra lehessen menni, aztan csodalkozunk, hogy dugo van, es bevezetjuk a dugodijat?

DEGEC 2008.09.04. 10:08:03

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.04. 09:32:21

kolbaszoszsomle moge latott a mondani valomnak.

menjenek tobben biciklivel, hogy en tudjak menni autoval:-P

erre probaltam asszocialni..

en sajnos megrogzott autos, vagyok, 18 eves korom ota, hacsak anyagi helyzetem nem fog rakenyszeriteni, nem hinnem hogy en valaha is tomegre valtok.Valahogy nalam nem nyero az hogy ott alljanak felettem a tomott buszon, meg mas honajjat szagolgassam...raadasul tenyleg baromi draga a tomegkozlekedes. Ha az ember a parjat is el tudja vinni dolgozni akor szerintem lenyegesen olcsobb is az auto.
oreg vagyok en mar ehhez...max annyi hogy van egy robogom is..

Perillustris 2008.09.04. 10:41:55

Most komolyan, szerinted nem értettem?

A tömegközlekedés nem drága, ám a díjszabás igazságtalan.

8250 forintért egy hónapig éjjel-nappal lehet utazni a BKV összes járművén.

A mai digitális világban akár egyénre szabott konstrukciók is lehetnének, amit az ember otthon a számítógép előtt, vagy az állomáson az automatánál rak össze, majd kifizeti, és örömmel használja a bérletét.

Érdekes, hogy bár jogosan undorodsz a hónaljszagtól, a mérges gázokat a légkörbe engedő autód nem zavar.

Bonyolult az egész, írtam már, hogy az első lépések közt kell lennie a BKV és a MÁV versenyképességének javításának, a kerékpáros infrastruktúra megteremtésének. De addig is, fokozatosan be lehetne vezetni a tudatos forgalomcsökkentési megoldásokat.

Agent X 2008.09.04. 10:56:11

"8250 forintért egy hónapig éjjel-nappal lehet utazni a BKV összes járművén."
Kivéve ha éppen sztrájk van, késik a busz, nem jön a busz, kihagynak egy járatot, vagy éppen a biztonsági őrök vernek agyon valakit.
Autóval arra megyek, amerre akarok, azt viszek amit akarok, olyan zene megy amit akarok, akkor megy amikor akarok, olyan klíma van amit akarok.
Ja és ugye a busz mint tömegközlekedés nem enged mérges gázokat a levegőbe...

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:04:59

fec 2008.09.04. 09:41:40

Bevallom a postot el sem olvastam (még most sem), csak a képet néztem meg! ;)
A könyvekben is csak a képeket szeretem nézegetni, a betűket átlapozom... :DDD

Amit írtam, az dugóra vonatkozik.
A két autós, teherautós példádra valózsínűleg én is ráfaragnék, de ebből még nem lesz dugó, mert folyamatos haladásnál gyorsan elfogynak a szembejövők miután piros lesz a lámpa, és ti már kanyarodhattok is a teherrel együtt. Maximum nem tud elindulni sárgára a kersztforgalom, hanem vár még 2 másodpercet. Ez amúgy is sűrűn előfordul, hogy elbambulnak indulásnál.

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:06:44

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.04. 02:27:45
"akkor a sárgán, vagy akár a piroson egy gyors starttal húzzanak át a kereszteződésen"

"Ugye ez vonatkozik a bicajosokra is?"

Tőlem nyugodtan mehetnek a cangák (de még az autók is) a piroson, csak nézzenek körül, hogy ne jöjjön semmi! Főleg ne én jöjjek keresztbe! ;)

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:13:01

Még annyit, hogy éppen most beszélgettem svájcban élő unokaöcsémmel, és azt mondta, hogy Svájcban egyre nagyobb gondot jelent a tömegközlekedés fejlesztése. Egyre bővül a vonatokat, egyéb tömegközlekedést igénybevevők száma. Mondjuk ott pontosan jár még a helyi busz is, tisztaság van, csendes, gyors, nincs minimum egy "büdösember" a járműveken...

Perillustris 2008.09.04. 11:18:02

"Ja és ugye a busz mint tömegközlekedés nem enged mérges gázokat a levegőbe."

Nem, az nem. Érted a lényeget.

fec 2008.09.04. 11:19:00

EBEUSS

:) Akkor pontosítok. Első két autó kanyarodott balra - sikeresen, nem jöttek szembe. Utánuk jött teherautó, aki a túloldalt (kereszteződésben) megállt, majd jópár msp után kitette az indexet balra - na, ő már nem fért be az előző 2 autó után, de elfoglalta a helyet a továbbhaladóknak (egyébként behúzta balra a kormányt, szóval egyszerre belógott a szembejövő sávba, de onnan nem jöttek, ill. teljes egészében elfoglalta az én sávomat, és a fenek a jobboldali sávba lógott bele. Én meg ugye naivan mögötte.

De ezt csak azért írtam, hogy hátha így érthető lesz a szitu :) Ha valamerre kanyarodok, és ki kell várni, hát kivárom, of course, ahogy írtad. Bár itt sajna nem bambultak el az keresztforgalomban jövők, de mind1, meg lehetett oldani.

Szal EBEUSS, köszi a reakciót :)

Perillustris 2008.09.04. 11:21:07

"Autóval arra megyek, amerre akarok, azt viszek amit akarok, olyan zene megy amit akarok, akkor megy amikor akarok, olyan klíma van amit akarok."

Nincs is ezzel baj, az ember alapvetően önző, én is az vagyok.

De ezt a luxust meg kellene fizettetni.

EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:36:16

fec: Végre sikerült elolvasnom a postot is! :)

Én kikerültem volna a teherautót, biztos volt rá hely, csak gondolom jöttek folymatosan a melletted levő sávban. Index kitesz, határozott átcsorgás, valaki csak kienged...
Elég hétköznapi történet, naponta megtörténik az emberrel hogy rossz sávban áll ilyen-olyan okokból kifolyólag.

Agent X 2008.09.04. 11:42:46

Szóval szerinted a busz nem szennyezi a környezetet??? Irgalmas isten, te tényleg egy fasz vagy.
És igen, aki autózik, azzal meg van fizettetve ez a luxus. Nem sorolom, milyen díjakkal, mindenki tudja. Szóval mit akarsz te fizettetni?

DEGEC 2008.09.04. 11:56:47

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.04. 10:41:55

ja plane ha jaratcsokkentesek vannak meg ilyenek...

abban mindenki egyetert, hogy a tomegkolekedes suck.

de pl: ha dnanak evi 200.000 huf adojovairast, ha priuszt veszek, lehet hogy elgondolkoznek.
vagy pl. a digoknal adnak vmi 300 vagy 350 euro hozzajarulast ha valaki elgazositja a kocsijat.

de mig ez nincs meg addig jarok a diesellel, amit ha nem hajtok 5-6 lityivel megelexik.

2. az a kornyezetkimeles stb.. dolog pedig szerintem nevelt gondolkodasmod. valakinek a berogzult szokasait, plane ha az kenyelmesebb es egyszerubb nehez megvaltoztatni. pl apam sose ment busszal dolgozni. meg pocsos kolyok koromban elofordult velem hogy tomeggel mentem, de cserebe 1 oraval hamarbb kellett kelnem.

de ilyen a pet palack is, mikor gyerek voltam, nem volt ilyen, RGO mikor lett midobtam a kukaba, aztan lettek gyujtopontok stb.. es rajottem hogy nem esik nehezemre egy heten egyszer 5 percel hamarabb elindulni es megallni egy ilyen szigetnel es oda dobni.
A gyerekem ezt fogja latni, igy szerintem neki ez alapveto dolog lesz.

mondjuk mikor gyerek voltam nem asvanyvizet ittunk , henem szodat csinaltunk csapvizbol, es altalaban zacskos tejet meg kenyeret vettunk a boltban, ma meg meg a nem tudom mik is egyesevel plasztikba vannak csomagolva.

de a masik dolog meg hogy ez is ilyen magyarszokas ...mint a teaor szamok, aki leszarta az jart jol.

ha en atvaltanek buszra, hogy a gyerekeimnek jo levego, meg a dedunokaimnak meg bla bala..
nyilvan a kovetkezo heten en lennek asztmas...
a tobbi eber meg jot rohogne rajtam.

Gontar 2008.09.04. 12:06:38

Perillustris · 2008.09.04. 11:21:07

Meg van fizettetve. Bővesbőven... Az én járgányom (céges) után havi kb. 60 000 HUF járulékot perkál a munkáltatóm állambácsi zsebébe (APEH által "megálmodott", magánhasználat miatti adótartalom vagy mifene). Ehez hozzáadod a biztosítások összegét, meg van még párfajta adó is amit fizetni kell úgyi... és máris 100 000 HUF körül van a költsége havi szinten - úgy, hogy 1 centit nem mentem vele.

Komolyan azt gondolod, hogy nincsen megfizettetve? Jó vicc...

Perillustris 2008.09.04. 13:02:06

"Szóval szerinted a busz nem szennyezi a környezetet??? Irgalmas isten, te tényleg egy fasz vagy."

Szerintem nem. Muhahahaha. Ne lendületből írj, gondolkozz is. Amúgy meg nézd meg a szótárban a cinizmus és az irónia szócikkeket.

Na? Ki a fasz?

Perillustris 2008.09.04. 13:16:02

Gontar, azt azért fizeti a cég, mert az juttatásnak számít, amit - tetszik, nem tetszik - adó terhel.

Tehát ha nem adna kocsit, s "annak havi használati értékével" megnövekedne a fizetésed, az a pénz akkor is be lenne fizetve.

A biztosítások összege a bankokat illeti, ha jól tudom, ÁFA sem terheli (2007-ben még biztos így volt).

Az ÁFÁ-t amúgy is 0-nak lehet venni az egyenletben, mert az máson is rajta van, amire elköltenéd a pénzed.

aqweren 2008.09.04. 13:38:03

Engem egyszer beragasztott egy idióta a kereszteződésbe, bár maga a kereszteződés is elég hülyén van megoldva.
A Szentendrei utat keresztező útról van szó; én azon szerettem volna egyenesen továbbmenni. A sávok tök jól vannak megoldva mert a jobb oldaliból csak jobbra lehet kanyarodni, egyenesen nem lehet haladni benne, a balra kanyarodó sáv van együtt az egyenesen haladóval. (Ezért szokott mindenki szabálytalanul a jobbra kanyarodóból egyenesen menni többnyire).
Előttem volt egy nőszemély, aki balra szeretett volna menni. Zöld lett a lámpa, megindultunk. Namost nekem még úgy tanította az oktató annak idején, hogy ha telezöldes lámpánál balra szeretnék kanyarodni, akkor nem szabad megállni a kereszteződésben, hanem araszolgatni kell és úgy kivárni a megfelelő pillanatot, amikor pl. akad egy jobbra kanyarodó a szemből jövők között és akkor én a belsőbe, ő a külső sávba, és mindenki boldog.
A csaj nem így járt el: egyszerűen megállt pár méterrel a lámpa után, a balról jövő autók orra előtt, és szépen kivárta amíg szemből mindenki elfogy. Közben mögöttünk pirosra váltott a lámpa, ekkor nagy gázzal bekanyarodott, megindult a keresztező forgalom, én meg ott álltam köztük a járdasziget mellett - teljesen önhibámon kívül. El tudtak tőlem menni, mert van elég hely, de tök gá volt. A mögöttem levő srác is belógott félig, őt a Szentendrein haladók kerülgették.
Nem ajánlom senkinek az élményt, bár felejthetetlen....

Gontar 2008.09.04. 13:49:36

Perillustris · 2008.09.04. 13:16:02

"Csak" az számít "luxusmegfizettetésnek", ami az állam zsebébe megy? Hát... szerintem oda is megy bőven, pl. a benzinből. :-D Gépjárművekből állambának döbbenetesen nagy bevétele van, és a negyedét sem költi arra, amilyen címszóval beszedi ezeket a pénzeket...

Ha a fizum az autó -APEH által megállapított- használati értékével nőne pénzben az egyrész jó lenne, másrészt xar... Jó, mert nyilván számít a pénz. Nem, mert saját járgányt ebből a többletből még mindíg nem tudnék fenntartani - a munkámhoz meg -ugyan "csak néha", de akkor nagyon- elengedhetetlen az autókázás.

Mondjuk ezért sem értem azokat, akik aztmondják 1 ember 1 kocsiba pazarlás. Egyrészt elméleti síkon igazuk van, másrészt meg... rengeteg esetben gyakorlatilag egyszerűen megoldhatatlan máshogyan...

Nincs bajom az adófizetéssel, sőt... de szvsz az autózás egyrészt nem luxus a 21. században, másrészt alaposan meg van fizettetve. Főleg a hivatalos (nekem másmilyen nincs is...) fizetésekhez képest.

aqweren 2008.09.04. 14:10:42

Kéne 3 hetente autós vs biciklis poszt mert körülbelül ennyi idő után tökmindegy mi volt a téma a postban eredetileg, mindig ide lyukadunk ki....:D

Én főutakon nem engedném a biciklizést, persze faja kis bicikliutak kellenének természetesen a főúttal párhuzamosan, amit karban tartanak.

A környezetvédők meg nem szeretnének autókat Budapestre, de elkerülő utat sem számukra. A tömegközlekedést szeretnék feljeszteni, de őszintén szólva nem nagyon látni ennek jeleit, míg parkolódíj kézzelfogható, a dugódíj pedig már csak hónapok kérdése.

Szerintem csak szivatni akarnak minket. :D Vagy azok a környezetvédő szervezetek, akik megvétózzák állandóan forevör az elkerülő építését, nem ugyanazt a környezetet szeretnék óvni akik Budapestre nem engednék be az autókat?

Erre tök jó példa a vörösvári elkerülő, ami húzódik mint a cigánytemetés, mert a sok autó helyett háromszor ennyi busszal szeretnék elárasztani a főutcát, de elkerülőről szó sem lehet...érdekes módon a gázvezeték miatt letarolt környező erdők nem kaptak ilyen nagy sajtónyilvánosságot, bár ez már offtopic.

Mélyebbre nyúlnak itt a gyökerek mint sima autós-biciklis ellentét.

De akkor sem értem hogy jön ez a poszthoz :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.04. 14:17:05

aqweren: Perillustris majd biztos aktivizálja magát, mert már jó rég küldött kerékpáros posztot. ;) Egyébként szokott azért lenni, jobb oldalon a címkék közt katt a "kerékpár" nevűre és láss csodát! :)

Perillustris 2008.09.04. 14:29:40

2008/09/22 Európai Autómentes Nap - ez majd felhoz elég témát. :)

"rengeteg esetben gyakorlatilag egyszerűen megoldhatatlan máshogyan"

Tudod mi lenne, ha csak azok használnák a kocsijukat? Kánaán.

Gontar 2008.09.04. 14:42:45

Perillustris · 2008.09.04. 14:29:40

Elhiszem. :-) Van még másik 5letem is. :-D Asszem van ahol már használják - tőlünk nyugatabbra.

Akinek olyan a melója, hogy -legalább egy részét- otthon is meg tudná csinálni azt hagyni kell, legalább heti egy munkanapot othon dolgozni. :-DDD Az én munkám tipikusan ilyen. De neeem, bent "kell" ülni a zirodában (kivéve ha beteg vagyok, vagy szabin vagyok - akkor jó az ha otthon dolgozok, mert mindíg van valami hűdefontossürgős).

DEGEC 2008.09.04. 15:10:50

ja..nekem is tok mindegy lenne hol netezek egesz nap, raadasul az otthoni gepem gyorsabb is..

aqweren 2008.09.04. 15:18:53

Minden olyan idétlenül van megszervezve...minden terméket több száz kilométeren keresztül utaztatnak, minden munkahely egy helyre koncentrálódik stb.

Ja és persze a tömegközlekedéssel foglalkozó cégek nem "szolgáltatnak" hanem ők a kiskirályok. Vagy tetszik, vagy otthon maradsz. Nálunk pl. ha kimarad egy busz, akkor így jártál..:P Semmiféle következménye nincsen azon kívül hogy elkésel a munkahelyedről. Azért röhej hogy ha nincs autód, és vidéken laksz, a mindennapjaidat a tömegközlekedés köré kell szervezni "nem tudok x munkát elvállalni mert akkor nem megy busz/vonat" vagy a legtriviálisabb: "nem megyek bulizni mert este kilenctől reggel hatig egyáltalán nincs busz/vonat" - holott fordítva kellene ennek lennie: van igény kétóránként egy buszjáratnál többre? Igen? akkor legyen, és lesz profit is. De neeeeeem......:P
Csoda ha sokan kocsival járnak - pl. Budapestre?

Engem ebben az egészben az bosszant hogy nincs más alternatíva - mert a tömegközlekedés is legalább annyira túlterhelt a reggel nyolc előtti csúcsban mint az utak...mi lenne ha mindenki átszállna?

B.GY. 2008.09.04. 20:02:40

Perillustris!Az éjszakai járatoktra érvényes a nappali bérlet?Mert be akarták vezetni,hogy nem lesz érvényes.De aztán nem tudom,hogy mi lett.Jegy az van éjszakai járatra külön 350 Ft.Utoljára 50 Ft-os tanulóbérlettel jártam:)

Perillustris 2008.09.04. 20:39:56

A bérlet érvényes az éjszakai járatokra. A vonaljegy viszont nem, ezért kell külön jegyet venni.

Most jártam a Szépvölgyi úton, masszív csúcsforgalmi dugó van. Este 8-kor. A Bécsi úti kereszteződésben az egyik lámpaváltásnál mozdulatlan maradt a sor.

Erről ennyit.

cso zsi 2008.09.04. 23:12:13

Miért csodálkozol?
Amikor az alsó rakpart, a felső rakpart, és a menekülő út is le van zárva, akkor "nehéz" közlekedni.

Perillustris 2008.09.04. 23:57:47

SZVSZ a hegyre felfelé tartó forgalmat ez alig befolyásolja.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása