Fecnek egy "majdnem élménye" van csupán a kereszteződésbe ragadás szörnyű réméről, de már ez is megviselte annyira, hogy tőletek kérjen tanácsot mégis hogyan lehet elkerülni ezt. Őt egy másik vezető késői irányjelzése tévesztette meg, hogy belefutott ebbe a helyzetbe.
Ma reggel jártam így, és gondoltam, megosztom veletek az esetet, hátha ír valaki okosat arra nézve, hogyan lehet egy ilyen helyzetet igazán szépen megúszni.
Szóval a történet: reggel, Hamzsabégi út és Karolnia úti csomópontnál jártam (meg). Én a Hamzsabégin jöttem, mentem volna tovább a Kosztolányi felé. Aki nem ismeri a helyet: itt az út kétsávos az én irányomból, illetve van egy sáv a szemből jövőknek. Szóval a baloldali sáv balra kanyarodik és előre megy, a jobboldali jobbra és előre. 2 személyautó és egy nagy teherautó állt előttem a baloldali sávban (jobboldali már telítve volt), amikor odaértem – éppen piros volt a lámpa. Majd zöldre váltott, és a két személyautó balra kitett indexel szépen be is kanyarodott a Karolinára, a teherautó lassabban indulva bement a kereszteződés túloldalára, indexelés nélkül. Én meg utána, mivel nem volt előtte senki, ő nem indexelt, gondoltam, szépen átmegy, én utána, aztán hajrá, haladunk tovább.
Na, itt bebizonyosodott, hogy naiv vagyok. A teherautó megállt a kereszteződés túloldalán (a Karolina út középen osztott, 2x2 sáv (2 oda, 2 vissza)), majd kb. 10-15 másodperc után (nem mértem, sacc) kitette az indexét balra. Szóval ő is kanyarodott, csak elfelejtette előre jelezni. Ha ezt előre megteszi (mint az előtte levők), nem megyek be a kereszteződésbe (asszem, erről a KRESZ is nyilatkozik, de vannak a blogon nálam okosabb emberek is, akik ezt biztosan jobban tudják), viszont index hiányában úgy ítéltem meg, hogy normális követési távolságot betartva át tudok menni minden probléma nélkül.
Így viszont majdnem beragadtam a kereszteződésbe. Szerencsére vissza tudtam tolatni, miután a hátam mögött elmentek a gyalogosok. Leszögezném: ha nem vagyok biztos benne, hogy átférek a kereszteződésen, akkor inkább várok, és így, ha jogos volt a várakozásom, legalább nem akadályozom a keresztirányú forgalmat.
Tehát a kérdésem: ezt a helyzetet hogyan lehet megúszni szerintetek biztonságosan, ugyanakkor segítve a reggeli tumultus okozta torlódások csökkentését? (ha zöldben csak 3 autó tud átmenni egy nagy forgalmú kereszteződésben, hát ez nem túl hatékony, szerintem).
gixer 2008.09.03. 12:40:41
lotht 2008.09.03. 12:54:33
gejza 2008.09.03. 13:01:24
gravy_t 2008.09.03. 13:01:50
Én lennék terrorista! 2008.09.03. 13:13:13
Jockey 2008.09.03. 13:30:59
Namost egyik ilyen kereszteződésben rendszeres a dugó, mert nagyforgalmú és nem körforgalom, de lámpa sincs. (Pedi ide évek óta elkelne egy, de ha valami főgeci elfingja magát, akkor a házával szemben másnap zebra van lámpával.)
A két kivezényelt rendőr nem csinál mást, mint egymástnézi egész reggel, illetve felírja azon gjmű rendszámát, ami nem áll meg, ha a gyalogos az úttestre lép.
De mennyivel jobb lenne (legalábbis a közlekedőknek), ha nem csak a szivatásra menne rá a két kivezényelt delikvens, hanem a forgalom észszerű irányításában tevékenyen is részt vennének, mondjuk állnának fosszínű zöld mellényükben a kereszteződés közepére és mind a gyalogos és kerékpár, mind az autós forgalmat szépen elirányítgatnák a kora reggeli dugók alkalmával. Még az is lehet, hogy dugót sem lenne, vagy jóval kisebb, ha bevezetnék ezt szokásba.
Ha már egyszer úgyis oda vannak kivezényelve, akkor csinálnhatnának is valamit! Ha ezt egyszer látnám tőlük, esküszöm visszamennék és megkávéztatnám őket! (Mellesleg a rendőrség renoméját is javíthatnák ezzel.)
Matrix_ 2008.09.03. 13:41:40
Otthon kell maradni azt szunyálni!!
mindenkinek! és akkor én tudok közlekedni reggel is :)))
Secnir 2008.09.03. 13:52:58
Tehát a válaszom: menj biciklivel vagy robogóval. esetleg távmunka otthonról.
laposmacska 2008.09.03. 13:53:29
Sas utca, két oldalt végig pakolni lehet, méghozzá az útra merőlegesen, tehát ha valaki parkol, akkor ezzel feltartja az amúgy gyér forgalmat.
A Kossuth utcáról fordultak páran a Sas utcába bele, de az elsőt megfogta egy ki/beállni próbáló autó, így az utolsó két autó a kereszteződésben maradt. Eddig semmi gon, majd ha úgy alakul, elindulnak, nem lesz dugó. Igen ám, de közben zöldre váltott a lámpa, és kiengedte a Sas utcáról az autókat a Kossuth utcára. Az első, aki balra fordult volna látta, hogy ott állnak előtte a kereszteződésben, és nem fog tudni kifordulni, de csak elindult, méghozzá nagy gázzal, majd satufék, duda mutogatás. Szerintem míg a pirosnál várt, erre készült. És meggyőződésem, hogy mindig van ilyen marha, aki felelős az ilyen helyzetekért.
Off: Láttam a buszról egy nőt Yarissal, aki felhúzta magát azon, hogy előtte nem indult el az első a piros-sárgánál (a yarisos nő volt a harmadik vagy a negyedik), jobbról kielőzte a sort (ms kérdés, hogy miért volt mindenki a belső sávban), és dudálva mutogatva (öv nélkül) elhúzott a gecibe. De abba ő sem gondol bele, hogy ha ledudál másokat, mert nem indulnak el időben, attól a másik is feszül, ideges lesz... Feleségemben még mindig benne van az élmény, hogy egyszer egy este, mikor gyakoroltunk, egy tök üres utcán egy lámpánál egy hülye picsa ledudálta, mert nem indult időben.
Pistike911 2008.09.03. 14:00:54
laposmacska 2008.09.03. 14:03:24
1, az biztos nem Debrecen volt :)
2, irogassák csak a rendszámokat, úgyse áll meg senki a zebrán, ez is kell. Ha meg nem jön senki, akkor irányítsák a forgalmat :D
parapali 2008.09.03. 14:22:12
1. ha Nő vagy előveszed a szőke parókádat és mosolyogva elnézést kérsz azoktól akik jobbról ill balról jönnek!:-)
2. ha Pasi vagy akkor diszkréten lenyúlsz balkézzel és előveszed a Bészkbólütödet, mosolyogva kilépsz a kocsiból megkérdezve hogy kinek mi a baja?:D:D
Ja és megjegyzés: a képen nem az adott kereszteződés látszik!!:-)
Ferinek-nem 2008.09.03. 14:22:42
Nem kell autózni és kész!! De egyáltalán hogy lehet ilyet kérdezni????? Ez kb. olyan, hogy vajon mi lesz holnap???
DEGEC 2008.09.03. 14:27:38
es irhacc a bkv blogra egy postot , hogy most allsz at autor bkvra, es milyen tapasztalataid vannak.
DEGEC 2008.09.03. 14:31:54
neha vannak olyan helyzetek amikbe onhibankon kivul kerulunk...ez van..
meg kell tanulni eggyuttelni ezzel.
nekem nagyobb gondjaim is vannak.
tegnap hajtottam le a palyarol es a lehajto savon mellem jott egy fiat, gondolta elferunk ketten is, na az szar volt....kenytelen voltam tovabb haladni egyenesen vagy kressss...
fec 2008.09.03. 14:36:14
Köszi az eddigi hozzászólásokat. Egyébként épp azért jártam arra, mert nem messze onnan szoktam letenni az autómat, hogy átváltsak BKV-ra. Autózni meg csak azért autózom, mert Érdről bejárva nem sok más választásom van (a lakásunktól kb. 15-20 perc gyalog a busz, ennyi idő alatt iskolaszünet alatt majdnem be is értem, nem beszélve a hazaútról).
Jah, azért is küldtem be ezt a szösszenetet, mert ez egy ékes példa arra (szerintem), hogy azzal, hogy valaki lusta az indexét használni, igenis tud problémát okozni. Bár gondolom, Ti is tudtok más példákat az életből (én se ma kezdtem vezetni, egyszerűen érdekel a véleményetek).
laposmacska 2008.09.03. 15:04:54
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.03. 15:16:25
Visszafele este 6kor jövök, olyankor már lement a dugó.
Éjszakásban fordítva, olyankor sincs különösebb forgalom.
A meló meg nyugis és jól fizet.
Sikeres-e vagyok? :)
Ursula 2008.09.03. 15:18:14
fec 2008.09.03. 15:18:18
Reggel 7.30-től lehet vinni a gyereket bölcsibe, egyébként amíg nem volt bölcsis, én később indultam (8.30-9 körül, addigra szintén lement a dugó). Visszafelé a 6 óra valóban járható :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.03. 15:19:14
DEGEC 2008.09.03. 15:22:49
fekezni nem volt idom, ugyanis kb 20 meterre lehettem attol a szalagkorlattol ami elvalasztja a kanyarodot a tovabbhajto savtol.
mogottem jottek...(toltak) a forgalomtol elzart teruleten megy egy punto allt.
de nekem is eszembejutott, plane hogy uj a fekfolyadek a kocsimban...:-)
Matrix_ 2008.09.03. 15:35:57
nem :))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 16:58:33
Jó választás.
Jockey 2008.09.03. 17:08:59
De a gyalogos hogy akar átmenni, ha le sem lép (jó csak félve és fél lábbal, hogyha jön egy állatforma akkor vissza tudjon ugrani) az útra, csak áll a zebra előtt!
Volt olyan, hogy papa belefékezett a zebránál, hogy átengedje a gyalogost, de amíg oda nem értünk volt 150 méter üres terület, szal a gyalogosnak esze ágában sem volt átmenni, csak éppen a zebra mellett ácsorgott. (Nyílván ez a ritkább eset.) Persze én ezt sejtettem is, de az öreg úgy belesatuzott előttem, hogy majdnem megtoltam. A vicc az volt hogy a gyalogos még ekkor sem ment át és mi már szép sort szedtünk össze magunk után (10-15 másodpercnyi állás), akik már erősen kezdtek tülkölni, hogy akkor most mi lesz.
Lényeg papa elindult és a következő sarkon le is fordult. Valszeg érezte, hogy el kell tünni a környékről, annyira felhúzta a jónépet.
Visszatérve, ha látják a szándékot az átkelésre, akkor a legtöbb ember megáll zebránál. Igen jónéhány tapló van, akik nem, de azt én is rühellem, ha megállok elindul egy gyalogos, és mire az átér, akkor eszébe jut a másik oldalon várakozónak is, hogy jé most át tudok menni, majd jön egy újabb hullám az én oldalamról. Mindezt körforgalom kijáratánál szeretik eljátszani, így a hátul lévő beragadt kocsik lezárják az egész körforgalmat. Ez volt az a kereszteződés, ahová mindenki imádkozott 20 éven át egy forgalomirányító lámpáért, majd építettek egy körforgalmat helyette, amivel azóta is szopacs van. Jó dolog a körforgalom, de talán mégse mindenhol ezt kéne erőltetni. Soksazor egy jól szabályzott lámpás irányítás célravezetőbb.
Perillustris 2008.09.03. 17:15:15
Perillustris 2008.09.03. 17:17:12
Perillustris 2008.09.03. 17:24:59
Egy kis hazait?
criticalmass.hu/files/mass_0.jpg
nyergibergi 2008.09.03. 18:11:05
gary hoon · http://www.garyhoon.hu 2008.09.03. 18:16:07
asds 2008.09.03. 18:24:38
mbazs 2008.09.03. 18:26:10
most írják te hülye, hogy önhibádon kívül is kerülhetsz ilyen helyzetbe!
2008.09.03. 18:32:22
BZL 2008.09.03. 18:37:23
mrlampshade 2008.09.03. 18:51:58
Ja. Az kulonosen szep, ha a paraszt raadasul a buszsavbol tolakszik a helyedre a keresztezodes kozepen, es te meg ezert nem fersz at, mikozben varod, hogy legyen 1 autonyi hely a keresztezodes tuloldalan. Mult penteken kozel voltam hozza, hogy a torkanal fogva szedjek ki egy ilyen ostoba bunkot a volan mogul...
_-_- 2008.09.03. 18:59:33
Azért írta, mert tőlünk nyugatabbra van, ahol így járnak el.
Nem feltétlen 10mp, de a kereszteződésben bent ragadónak megy a bünti. Persze lehet, hogy emiatt "túlóvatoskodja" az ember a kereszteződést, és 3-mal kevesebb autó megy át, mint amennyi átférne, de kisebb veszteség, mint ha beáll a dugó.
lbalazs 2008.09.03. 19:10:10
Engem mar az is duhit, hogy ha megallnak a lampanal nem teszik ki az indexet. Ha tobbiek latnak, merre fognak kanyarodni, ugy tudnak besorolni, hogy a leggyorsabban atmehessenek a keresztezodesen. De nalunk csak akkor teszik ki az indexet ha mar forditjak a kormanyt, ha egyaltalan tudjak mi az az index.
volante · http://volante.blog.hu 2008.09.03. 19:33:01
Szerintem a jó megoldást választottad. Esetleg, ha a párhuzamos sáv éppen szabad, ott el lehet haladni.
B.GY. 2008.09.03. 19:37:11
top5000 2008.09.03. 19:45:31
Ilyenkor azért kellően idegesít, ha valaki tépi a száját, hogy miért jöttem autóval.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.03. 19:46:25
B.GY. 2008.09.03. 19:50:56
Perillustris 2008.09.03. 19:54:57
Hidd ezt.
DEGEC 2008.09.03. 20:07:24
azert en egy kicsit nagykéűnek tartanám magyarországot nyugathoz hasonlítani, de már lehet hogy kelethez is.
én mikor elmeséltem külföldi ismerősnek hogy nemsokára kész a körgyűrű kb 3/4 kész lesz, nem akarta elhinni, pláne mikor mondtam hogy a fővárosról beszélünk.
Perillustris 2008.09.03. 20:17:41
A kötekedőknek: természetesen azért, hogy az autósokat boszantsuk.
facon 2008.09.03. 20:43:12
Ja, most megint több bicikliút lesz, (úgy, mint az Andrássy úton- szart sem ér, ezt ugye te is belátod). Végső megoldás. felrobbantani pestet, aztán újjáépíteni, valami emberibbre, valami élhetőbbre. Nem az a bicikliút, hogy valami szélesebb útról lekerítenek másfél méter, amúgy is elvéve a forgalomtól a helyet, hanem az, ha veszélytelen, gk.- gyalogos közlekedést nem zavaró _különálló_ utat építenek! Ez így csak parasztvakítás!
A posthoz: ezt így nem lehet lekerülni, mindíg lesznek balfaszok, vagy gecik, akik csak törtetnek előre, nem is figyelnek arra, kivel basznak ki éppen.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 20:46:39
Pécsett is olcsóbb autózni, mint buszozni, még a biztosítással, amortizációval együtt is.
Főleg, ha néha nagymamázni is kell.
Hidd el, kiszámoltam.
Kb a 6 millás autónál metszi egymást a két görbe.
A biciklivel ugyanez a helyzet, mivel ha dolgozol, esőben nem biriglizel, így kell vagy bérlet, vagy buszjegy, csak van hozzá egy bicajod is. :(
Drasztikus változásoknak kellene beállnia ahhoz, hogy a tömegközlekedés rentábilis legyen egy kicsit is a mélyszegénység felett élő számára. :(
Perillustris 2008.09.03. 20:51:54
Szerinted egyébként élhetőbb lenne a város, ha a robbantás után minden utca a Hungária körútra hasonlítana?
De unalmas ezt leírni újra és újra.
B.GY. 2008.09.03. 21:01:28
Donor 2008.09.03. 21:02:42
Sok olyan hely is van ahol a lámpák okozzák ezt a fennakadást. Megy a forgalom szép lendülettel és egyszer csak megáll az egész én meg ott csücsülök a zebrán, pedig zőldön mentem át, de a következő lámpaperiódus rosszul van méretezve.
Persze most már ismerem a lámpák működését és megállok a zöldnél, aztán nyomják a dudát hogy miért nem megyek, aztán meg röhögök rajtuk amikor nyomják nekik a dudát a keresztforgalomban :)
Inteligensebb lámpa programozással szerintem sok ilyen kereszteződésben megszünnének a dugók. Elég lenne egy forgalom érzékelős visszacsatolást berakni a lámpák programjába és üzemmódot váltani egy adott forgalom felett.
Perillustris 2008.09.03. 21:04:46
S persze úgy számoltunk, hogy készpénzzel fizettél az autóért.
Természetesen ha beépítünk olyan torzító elemeket, hogy minden hétvégén utazik az ember vele negyedmagával 300 km-t, akkor javul az arány.
De amíg egy alsókategóriás kocsinak csak a havi részlete 30-40 ezer forint, addig nehezen vagyok meggyőzhető.
Fenti példában egyébként Budapest szerepelt, ahol még egy olcsó autóval sem lehet nyerni.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 21:11:42
"Elég lenne egy forgalom érzékelős visszacsatolást berakni a lámpák programjába és üzemmódot váltani egy adott forgalom felett."
Az az ember még nem született meg, aki egy olyan rendszert le tud modellezni, amelyikben egy ilyen visszacsatolás van. :o
Mert egy lámpánál lehet buzizni a rendszert -mert egyváltozós ugyi-, de mi lesz a következő, meg a következő utáni lámpánál?
Hova tolódik a zöldhullám a keresztirányú forgalomban? Honnan tudod, hogy egy szabályzó nem fogja belengetni az egész rendszert, és nem csinál káoszt?
Szal az, amit javasolsz, nagyon jó ötlet, de kb annyi, a javaslat lényege, hogy bajvan vele, meg kell csinálni.
Donor 2008.09.03. 21:14:42
Én is bringával jöttem, itt van a kocsim csomagtartójában :D
Na de komolyan, tartsatok bringát, motort, és autót is ahogy én. Mindig azzal megyek ami éppen a leg praktikusabb. Ezzel a hárommal már a BKV teljesen versenyképtelen.
Perillustris 2008.09.03. 21:15:09
Ha csak az üzemanyagköltséggel számolsz, az nem egészen fedi a valóságot.
Az átlagos kilométerköltség kb. 50 forint, egy olcsó autót figyelembe véve. Ez alapján napi ezer forintodba kerül csak a munkába járás.
Keresgélés közben akadtam egy tavaly nyári cikkre, amiben az árak emiatt már nem helyesek.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 21:28:32
Bérletek
Havibérlet 8250Ft
Kell belőle 2, ez 16500 HUF.
Ellenben nem használható éjjel.
Lesz az egész cca 18k.
Havi kétszer lemegy az ember az öreganyjához 150 km-re lakik: 2300*4=9200 HUF
Elmegy a teszkóba bevásárolni, ha sokat vesz, taxit hív, ha keveset, nem mén a teszkóba, hanem kisboltban vesz drágán cucct, így bukik havi szinten még 6k-t
Így kb 30k körül van a bérleted családi szinten havonta.
Ez konkrétan a törlesztőrészlete az autódnak (aminek mellesleg lesz maradványértéke, mert nem fogod lenullázni, a maradványértéket meg beletankolod, és egy vadizsír autóval így éri meg 2 embernek, mindenféle extremitás nélkül autóznia a busz helyett, feltéve, ha nagyjából egyirányba mennek.
Ha az időd nem kerül pénzbe, akkor kb 3 millás autóig lesz rentábilis a közlekedés, de ha az időd is számít, akkor simán kijön a 6millás kocsira az, hogy olcsóbb vele járni, mint nélküle. :o
DEGEC 2008.09.03. 21:32:29
mondjuk lehetne ugy hogy nem bazi nagy panelrengetegekben laknanak az emberek, meg lakoparkokban, mert az is kb panel csak téglából, 25-29 nm2 es lakásokkal, mert jobban kijön az építtető ha mini lakásokat épít mintha 50-60 nm2 est, meg nem is bagyon lenne rá fizetőképes kereslet.( csak zárójelben jegyzem meg én kötelezővé tenném, minden ij házhoz legyen kötelezően vásárlandó teremgarázs.Bát ha a két fehér csikot nem 2.5 4 milláért adnák pesten többen vennének és kevesebb kocsi álla az utakon, ahol lehetne 2 sávban is közlekedni.
kezdetnem mondjuk elég lenne a 0ás is, ha kész lenne, aztán nem lenne rossz egy felüljáró a hungária-kerepesi, örs re minimum.
még vagy 2-3 metró, némi civilizáció...stb...
azért kiváncsi lennék, hogy más nagyvárosban külföldön, mennyi lehet a nm2 re jutó fő, és a fővárosban az egy autóra jutó fő.
Donor 2008.09.03. 21:32:40
Lehet hogy nem véletlen az hogy magyar kutatók írták le a dugók matematikai modelljét először? :D
Az általam leírt helyen azonban elég lenne ha a forgalom növekedésével egyszerre váltana pirosra az adott szakaszon az összes lámpa, vagy mondjuk az elöbbi lámpa váltana pirosra nem a késöbbi.
Ezek megoldanák hogy ne ragadjanak be a kereszteződésbe.
De gyakran elég lenne ha két egymást követő lámpa nem ellentétesen működne. Ez biztos valami forgalom lassító módszer, mert itt Újpesten előszeretettel programozzák így a lámpákat.
Lényeg hogy kicsi gondolkodással, sokkal jobb is lehetne Budapest közlekedési rendszere.
Visszacsatolásnál pedig nem kellene jelentősen megváltoztatni a rendszert, csak annyira hogy a nagyobb forgalom mellet is megmaradjon a szabályzó szerep, pl ha lassúak az autók nagyobb átfedést adni a kereszteződésben, hogy ki tudjon ürülni.
B.GY. 2008.09.03. 21:34:03
DEGEC 2008.09.03. 21:46:28
azért az ne ugy van hogy gyere cipó hamm bekaplak.
Én is sokat egyaltam már hogy melyik lámpa mé és hogyan vált, és rá kellettt jönnöm, ha pl a dózsán zöld hullám lenne, akkor a kereszt utcákból sosem tudnának kikanyarodni, mert mindig fel lenne töltve.
És ez egy külön szakma, nem hinném hogy nagyon hülye emberek ülnek ott, persze lehet egy két helyen rossz a megoldás.
de pl a váci dunakesziről befele éjszaka 1-2 körül 140 re van belőve, az árpád hidig lehet jönni.
Donor 2008.09.03. 21:49:19
Én pontosan írok minden fillért mit költök a kocsimra, és csúnyán a töredéke jön ki nekem.
Ugyan akkor a bringa sem ingyen visz, mert a napi használat mellet gyorsan kopik a gumi, lánc csapágyak, fékek, kormány, vagyis néhány év alatt nullára lehet amortizálni a legjobb bringát is. A jelenlegi bringámon már csak a kormánycső, az ülés és a váz eredeti, minden mást le kellet cserélnem a természetes kopás miatt.
Donor 2008.09.03. 21:58:56
Ha a forgalom szervezők is úgy működnek mint a többi dolog az országban akkor nem érdemes meglepődni azon hogy nem a hozzáértők tervezik Budapestet :(
Mindenesetre vannak elég egyértelműen megoldható világos helyzetek. A Dózsagyörgy út illetve a Hungária kb. jó, nem is ezekhez nyúlnék először, de nem csak ezeken a nagy utakon múlnak a dugók.
totya 2008.09.03. 22:04:16
DEGEC 2008.09.03. 22:19:28
de bizakodjunk hogy nemsokára kész a 0.
kivancsi leszek a hungáriára...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 22:27:29
Ha 10 litert fogyaszt, az 30 HUF, 10000-enként olajcsere 20k-ért, a gumi mondjuk kerül még 1,5 HUF-ba kilométerenként, ilyenolyan szíjjak 1 forintba, egyéb szerviz 2-be, ez mindösszesen: 36,5 HUF/km és _nagyon_ vastagon fogott mindenhol a cerka.
Ha egy kétmillás autóval számolunk, amit tökre le fogunk nullázni az élete végén, és belökjük a szakadékba, miután elment 300k km-t, akkor is csak 42 HUF/km az ár.
Viszont az meg nem fogyaszt 10 littyót.
Hogyan számoltátok ki az 50-et?
B.GY. 2008.09.03. 22:35:47
DEGEC 2008.09.03. 22:41:25
és ilyenkor mind a 14 hidon át kell menned, ha el kell menni az oktogontól a nyugatiig mi???
:-DDDDDDDd
B.GY. 2008.09.03. 22:54:23
cso zsi 2008.09.03. 22:55:09
Ma voltam Rákoskeresztúron, meg laktam is ott, tehát ismerem a helyzetet.
Ha csak az üzemanyagköltséggel számolsz, az nem egészen fedi a valóságot.
Az átlagos kilométerköltség kb. 50 forint, egy olcsó autót figyelembe véve. Ez alapján napi ezer forintodba kerül csak a munkába járás."
A párom tegnap volt Rákoskeresztúron.
Jelenlegi munkahelye viszonylag közel van (gyerek óvodábavitelével együtt), tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, így nincs szükség bérletre.
A tegnapi nap folyamán elhasznált jegyek szerintem még gyűjtőből is túllépik az ezrest. (5 darab)
Az időről (főként a várakozások a járat indulásáig) nem is beszélve.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.03. 22:56:13
Ha csak úgy nem. :)
Viszont ezek a költségek nem útfüggőek, hanem alapvetőek.
A biztosítási díj legyen monnyuk 30k, ez normál használat mellett 1,5 HUF/km a teljesítményadó monnyuk 20k*, de ez is csak 2,5-tel növeli a kilométerköltséget.
A 44 pedig sokkal kevesebb, mint az 50.
*most a netről néztem a cuccokat, lehet, hogy ebben kicsit -de nem negyságrendnyit- tévedek, nekem olcsóbbak ennél, lévén nem új az autóm, plusz bónusz sokkal autókázok.
"A főnököm 30 Ft/km.t fizet,ha céges ügyben használom a saját kocsimat."
Hmmm... Az önköltség alatt van, hacsak nem egy luppo 3L-lel szaladgálsz. :)
B.GY. 2008.09.03. 23:05:05
Perillustris 2008.09.03. 23:05:49
Mindegy, mert jól látszik nap mint nap, hogy az egyéni motorizált közlekedés luxus. Minden négyzetméteren autók parkolnak.
Mindegy, mert aki ezt nem látja, annak úgysem fogom itt elmagyarázni, hogy egy ilyen kis globálisan jelentéktelen országnak mennyire nem jó, ha ennyire ki van szolgáltatva az energiaimporta.
Abban hiszek, hogy ha javulnak a körülmények, akkor másnak is alap lesz, hogy 10 km-re mondjuk bicajjal megy, hiszen az kb. 25 perc, bármikor.
Abban hiszek, s remélem, hogy nem kell sokat várni a belváros tehermentesítésére, a "dugódíj" bevezetésére.
Komplex megoldást igényel a dolog, ezt elismerem, a BKV és az elővárosi vasúthálózat fejlesztésétől a teljes körgyűrűig.
bp 2008.09.03. 23:07:32
Kotelezo, sulyado, gumi, atirasi koltseg, vizsgaztatas, zoldkartya, egyeb meghibasodasok, parkolas, stb.
En kozel 3 eve vezetem minden koltseget az automhoz, a motoromhoz lassan 8 eve. Mindkettonel 50Ft korul van a kilometerkoltseg.
Igaz, az autot mostanaban megdobta szelvedo, lengescsillapito, vezermuszij, kuplungmunkahenger, stb. csere. De itt az amortizacio csekely volt, mert oreg auto. A motornal az amortizacio nagy, mert fiatalon vettem, s most 10 evesen mar alig van erteke, na meg a parkolohaz dija is megdobja.
Persze, esete valogatja, sokat szamit, mennyit jarsz vele, milyen jarmu, de valahol 40-60Ft kotott lesz a vegeredmeny. Ha nagyon sokat jarsz vele, akkor talan lejjebb viheto, de evi 10ekm korul ezek a szamok realisak.
Ezt nem az auto ellen vagy mellett irtam, hisz van, mikor autozom, van, hogy motorral megyek dolgozni, esetenkent biciklivel vagy akar gyalog (szerencsere feloras tavra van a munkahelyem igy is). A BKV-t minimalizalom, berletet evek ota nem vettem, egy tombjeggyel honapokig kihuzom. (Igaz, idonkent 1-2 megallora is felszallok a koruton, s ekkor nem lyukasztok 270Ft-os jegyet. Pofatlansag, tudom, de a BKV tarifarendszere verlazito...)
Perillustris 2008.09.03. 23:09:19
DEGEC 2008.09.03. 23:12:02
de azért ne felejtsük el, hogy 1 kocsi szerintem kell majdnem minden adófizető családban.szarjon nyitott napernyőt aki azt mondja hogy kényelmesen meg lehet csinálni egy nagybevásárlást, meg ilyemi.vagy vidékre utazni vonattal....meg is őrülnék.
tehat a kötelezőt súlyadót, én nem számolnám bele. a kopást olaj stb igen, mert ha bkvznék akkor állna a kertben, de a dijakat fizetni kell.
Perillustris 2008.09.03. 23:13:21
S ez így is van. Az autónak van létjogosultsága, én is autózom eleget, de csak ha muszáj.
Ha nekem a Hungária körúton kellene autóznom akár csak hetente két-háromszor, már rég gyilkos vagy öngyilkos lettem volna.
B.GY. 2008.09.03. 23:14:48
DEGEC 2008.09.03. 23:18:54
mondjuk én elfogult vagyok, van biciklim, kb 10 kmer lehet benne 5 év alatt??? sok-e?
de nem lenne kedvem ebben a forgalomban, szmogban tekerni, vmi nagynak és soknak kéne változni, hogy olyan legyen mint hollandia.
de támogatom az 5 letet, hogy minnél többen menjenek cangával, azzal is kevessebb ótó lesz az úton.
B.GY. 2008.09.03. 23:19:59
Perillustris 2008.09.03. 23:21:50
Emberek százezrei élnek így, s régebben még többen tettek így.
Hétvégén a SZIN-re vonattal mentem. Kényelmesen ültem, olvasgattam, interneteztem.
2 hete kocsival voltam Szegeden. Rohadt sok kamion az autópályán, rengeteg nyomuló tahó, baleset Kecskemét után (még időben le tudtunk kanyarodni szerencsére, de a kerülő miatt így is 30-40 perc veszett el. E blogban ugye nem kell részleteznem?
Ha a csökött politikusaink nem visszafejlesztenék a vasúti közlekedést az autózás javára, akkor simán versenyképes lenne, már csak a fenti okok miatt is.
cso zsi 2008.09.03. 23:25:50
Dózsa Gy úti vízművek környéke - Békásmegyer 13-14 km.
Anno két jármű (33-as villamos + HÉV), mára három (metró + 1-es villamos, vagy 106-os busz, és HÉV).
Kocsival (nem csúcsidőben) negyed órán belül van.
BKV-val, a megszűnt villamosmegálló miatti sétával "picit" több.
Bringával, a kijelölt bringaúton mennyi?
Perillustris 2008.09.03. 23:29:49
Ha ezt felfogná a sok csökött agyú barom, akkor máris egy lépéssel előbbre lennénk. Hiszem, hogy előbb-utóbb maguk az autósok fogják követelni a dugódíjat. Mármint azok, akiknek valóban a munkájukhoz kell a kocsi.
Egy példa:
Szervizeseink 2 táska szerszámmal, s rengeteg alkatrésszel indulnak nap mint nap munkába. Sosem mondanám nekik, hogy menjenek bicajjal. A 8 órából kb. 3-at utazással töltenek. Az óradíjuk kb. 18 ezer forint. Ha csak egy órával többet tud(ná)nak dolgozni azzal, hogy nem a dugóban rohadnak, már beljebb lenne a cég ezzel az összeggel.
Mi következik ebből? Az, hogy ez akár 5 ezret is megérne naponta nekünk. De ne legyünk ilyen drasztikusak, ennyit talán még Londonban sem kell fizetni. Legyen naponta 5 euro.
Az igazat megvallva persze nem tudom, hogy mi lesz előbb: dugódíj vagy euro.
Perillustris 2008.09.03. 23:34:06
35-45 perc, edzettségtől függően. Mindig.
B.GY. 2008.09.03. 23:37:02
Perillustris 2008.09.03. 23:44:29
Indulás: Óbuda, Szépvölgyi út 17:04
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.
Indulás: XVII. Juranics u. 19:11
Érkezés: Újpest-Városkapu mh. 19:50
Táv: 18,2 km.
Piros lámpáknál megálltam.
Perillustris 2008.09.03. 23:46:04
cso zsi 2008.09.03. 23:48:09
Szervizeseink 2 táska szerszámmal, s rengeteg alkatrésszel indulnak nap mint nap munkába. Sosem mondanám nekik, hogy menjenek bicajjal. A 8 órából kb. 3-at utazással töltenek. Az óradíjuk kb. 18 ezer forint. Ha csak egy órával többet tud(ná)nak dolgozni azzal, hogy nem a dugóban rohadnak, már beljebb lenne a cég ezzel az összeggel."
És a valóság:
Melósaink két táska szerszámmal, fúrógépekkel, létrával, és néhány doboz (305m/6-8 kg/db) utp kábellel járnak.
Bérletet és étkezési hozzájárulást nem fizetünk nekik, a bérből simán megoldják.
Bringázni nem engedjük, még valami bajuk esne.
Ezért hulladék dízel furgonnal járnak, aminek olcsó az üzemeltetési költsége, de ha széthullik, akkor már arra sincs gomd.
18ezres óradíj? Nincs az az idióta kuncsaft, aki ennyiért hív.
Persze, ismerek ilyen céget, ahol alkalmaztak pár főiskolát/egyetemet végzett mérnökpalántát ennyiért, akik tanulták azt, amit mások hosszú évek óta csináltak.
A cég zsugorodik, lassan már csak a vezetőség van, és már a negyedik néven, a harmadik tulajdonosnál.
Melós szinte alig.
Perillustris 2008.09.03. 23:49:04
blackho 2008.09.03. 23:53:13
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.
Jó idő, de nem ér mert a bringás "autópályán" mentél :)
Perillustris 2008.09.03. 23:55:00
1-2 diplomás mérnökeink vannak, ennyi a piaci ár, hidd el, szondázzuk mi is.
A gázsütőnket a szaki 10 ezerért kötötte be (pecsét, számla).
A mikróhoz 5 ezerét jönnek ki, s még hozzá sem nyúltak.
Egy SAP tanácsadó napidíja 700-1000 euro.
Nekik simán megér(ne) egy ezrest, hogy többet tudjanak dolgozni.
igazi hős 2008.09.03. 23:57:18
nekem épp az idő vágja haza az autózást: bringával 45 perc (+15 a zuhany alatt), minimálisan autó (4km)+BKV 55 perc, végig autóval (15 km) 70-100 perc választható szopás a Fiumein/Dózsa Györgyön/Hungárián. Ha csak BKV-t használnék, az 70-80 perc lenne, mert a busz is beér a reggeli csúcsba. Nyilván ha a családdal vagyok, akkor autózom, 20 km-en túl autózom, nagy csomaggal autózom, stb.
Ja és az autózás költségéhez tessék hozzáadni a parkolást is, úgy sokat javul a többi rentabilitása. Aki olyan szerencsés hogy a cégnek van parkolója, az örüljön, aki meg olyan külső kerületben dolgozik, hogy nem kell fizetni az remélhetőleg kikerüli a dugókat, tehát nem róla beszélünk. Nyilván a XX. kerületből a XVII-be átmenni az autó a nyerő.
Szmeby 2008.09.04. 00:02:04
Persze lehet feltételezni dolgokat a másikról, és erre alapozva hazárdírozni, de akkor ilyesmi történhet. Mindenki maga döntse el, hogy feltétel nélkül bízik a másik közlekedőben, vagy vár, amíg a túloldalon tényleg össze nem jön egy autónyi szabad hely.
A másik sávból tolakodó, illetve eközben a mögöttünk dudáló jobbágyokra inkább nem térek ki.
blackho 2008.09.04. 00:09:49
EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 00:58:57
Kell hozzá némi IQ! Az ember fia vagy lánya megfigyeli, hogy milyen sebességgel halad (döcög) a sor a dugóban, aztán ráérez a lámpaváltás hosszára, de komolyabb észbeli képeségekkel rendelkezők ezt is megfigyelhetik, hiszen dugó van, ráérünk, van mindenre idő bőven...
Ezek után ebből a két adatból elvileg kiszámítható, hogy érdemes még átmenni a ződön, vagy sem.
Gyengébbeknek azt ajánlom, hogy ne menjenek a zöldön át, inkább várjanak amíg sárga lesz, és ha látnak üres helyet a túloldalon, akkor a sárgán, vagy akár a piroson egy gyors starttal húzzanak át a kereszteződésen, ezzel kisebb galibát tudnak okozni, mint egyébként, bár szabálytalan!
Kiegészítésként hozzátenném, ha még a zöld lámpa alatt látnak legalább egy tehervonat szerelvénynek elegendő helyet, akkor már a zöldön is átmehetnek, így nem tartják fel a mögöttük levő néhány tucat autót sem.. :DDD
Bevallom ez egy komoly probléma a zsúfolt budapesti közlekedésben..., már csak azt nem értem így közel hajnali 1 felé, hogy én miért nem ragadtam még soha be egyetlen kereszteződésbe sem úgy Isten igazából?? :)
Perillustris 2008.09.04. 02:27:45
Ugye ez vonatkozik a bicajosokra is?
wagabound 2008.09.04. 04:35:18
Nem örömünkben lakunk Pesten, hanem mert itt születtünk, őseink valamilyen meggondolásból ide költöztek. Ja, és itt van a munkahelyünk, amit elég nehézkes lenne magunkkal vinni máshová, mondjuk egy 80 %-os munkanélküliségi rátájú környékre. A "Mér laksz Pesten?" hozzáállás kissé primitív, hogy finom legyek.
A körkörös főútvonal-hálózatú, lovaskocsikra méretezett szélességű utakból álló Pesten a járműforgalom csillapítására addig semmi esély nincs, amig meg nem épülnek a Pestet elkerülő körgyűrűk, kiszűrve az iszonyatos átmenő forgalmat. De amíg minden jöttment kis önkormányzat ennek keresztbe tehet, amig az útépités nálunk csak a pénzlenyúlás eszköze, addig erre sincs semmi esély...
Itt van az eb elhantolva, feleim!
wagabound 2008.09.04. 04:42:27
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.04. 07:17:12
A 15 liter gáz, hulladékárú alkatrészek, és a debil cerkófmajom számára is átlátható mechanika miatt lehet, hogy olcsóbb, mint az összes többi. :) Azon egyedül a gumi fáj.
"de támogatom az 5 letet, hogy minnél többen menjenek cangával, azzal is kevessebb ótó lesz az úton."
Ez azt jelenti, hogy a többiek menjenek cangával, hogy én nyugodtan tudjak autózni. ;-)
"Emberek százezrei élnek így, s régebben még többen tettek így."
A mélyszegénység nagy úr.
A távolsági tömegközlekedéssel az a baj, hogy lassú, ha nem egy megyei jogú várost, hanem a fatornyos kishazádat akarod megközelíteni, és nem akkor indul, amikor én menni akarok, tele van csatlakozási várakozással, és ha nagyvárosba mész, vehetsz buszjegyet, bérletet, ezzel együtt pedig már két embernek sem éri meg, fiskálisan sem, nemám hogy kényelmileg.
Persze vannak emberek, akik rá vannak kényszerítve arra, hogy ezt az utazási módszert használják, vannak olyanok, akiknek ez hobbija, de akinek az utazás eszköz, annak a távolsági tömegközlekedés nem gyere be, legalábbis a jelenlegi feltételek mellett.
Drasztikus árcsökkentés kellene mindkét vonalon.
A helyközin is meg a helyin is, mert a dugódíj nem megoldás, ahhoz túl sok a bennszülött.
Atika!!! 2008.09.04. 07:21:25
Beragadás meg pontosan a jó magyar szokás miatt van: ez a sárga még halványzöld... Legalább csúcsforgalomban ne akarjunk sárgán átmenni :S
Történt velem, hogy viszonylag nagy forgalomban belementem a sárgába. Megálltam a túloldalon a zebra előtt, mert megállt a sor. Jókisfiúként index ki jobbra, mert az a sáv előrébb állt, amikor hátulról fékcsikorgás. Tükörbe alapból belenéztem, ha nincs csikorgás akkor is, hát valaki bőven piroson szeretett volna igen nagy sebességgel átjönni. Ha jól emléxem Nagykörút-Rákóczi kereszteződés volt. Csatt nem lett, dehát barátom, te egy állat vagy.
M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.09.04. 08:02:25
hoppacska 2008.09.04. 08:53:47
Perillustris 2008.09.04. 08:58:23
Csak annyira, mint 3-5 km-re kocsival menni. (Természetesen nem 150 kg járólappal.)
Perillustris 2008.09.04. 09:00:20
kep.tar.hu/perillustris/50304111/35695228#2
Agent X 2008.09.04. 09:04:49
Légyszi vásárolj be nekem és a családomnak egy hónapra a Tescoban. De ha nem biciklivel hozod, akkor kibaszott nagy csökött agyú barom vagy te is. Mert ugye aki autóval jár, az szerinted az.
Perillustris 2008.09.04. 09:10:29
Agent X 2008.09.04. 09:13:14
Perillustris 2008.09.04. 09:32:21
kzol 2008.09.04. 09:34:16
Két minapi utam száraz adatai:
Indulás: Óbuda, Szépvölgyi út 17:04
Érkezés: Astoria, 17:19
Táv: 6,2 km.
Indulás: XVII. Juranics u. 19:11
Érkezés: Újpest-Városkapu mh. 19:50
Táv: 18,2 km.
Piros lámpáknál megálltam."
Ez mese. Én anno sokat kerékpároztam. Az általam megtett egyik kedvenc kör a kerékpár kmórájával mérve volt 50 km és így nézett ki: Fehérváron a házunktól megkerülni a Velencei-tavat és vissza. Azt gondolom elfogadja mindenki, hogy a Budai út kisfaludi lehajtójától kb fékezés nélkül lehetett körbemenni a Velencei-tavon és legközelebb néha csak a Fiskális úthoz visszaérve kellett fékezni. Na, ott lehetett 25 km-es átlagot tekerni úgy, hogy a tó körül néha 31-32 km/h volt a sebesség. Szóval egy Szépvölgyi - Astoria szakaszon 24,8 km/h-s átlagot hozni... Éjjel 3-kor, autóval, de szabályokat betartva, dugó idején, szerintem lehetetlen.
fec 2008.09.04. 09:41:40
Épp ez az. Először utánamentem - mivel nem indexelt, sőt, ugyebár a kereszteződés túloldaláig még haladt is, feltételeztem, hogy egyenesen fog tovább menni, és amikor megállt, utána is egy jó ideig nem indexelt - teherautó lévén, nem láttam át felette-mellette, hogy most csak bement elé valaki, vagy sem. Ha meg kiteszi az indexet balra - jóval később, akkor már elkéstem. Egyébként, mivel én egyenesen mentem tovább a köv. zöld lámpánál, így tudom mondani, hogy arra nem állt be semmi. Szerintem egyszerűen eleve balra akart kanyarodni, csak ugye, luxus az indexet használni. De igazad van abban, hogyha nem egyértelmű, akkor nem szabad utánamenni - csak ha ez a kereszteződés közepén derül ki? Mert ugye nem úgy közlekedik senkisem, hogy megvárja, míg az előtte levő autó átér a kereszeződés túloldalára, majd ezután indul csak el. Jah, és nem, nem sárgán mentem át, ez nagyon nem szokásom, 4. autóként, még legalábbb 10 msp-t eltöltöttem a teherautó mögött, mire kitette az indexet - és csak utána nemsokkal indult meg a keresztirányú forgalom.
EBEUSS
Tételezzük fel:
van előtted 2 autó és egy teher, és az előbbi kettő be tud kanyarodni balra (indexel is előre), és kb. 4-5 msp alatt max, átérnek a túloldalra,mert szabad az út odáig, sőt, még balra kanyarodásra is van hely, és még van legalább 10-20 msp-d sárgáig, és csak a teherautó van előtted , aki ugye nem jelzi az irányváltást, de már elindult előre, akkor Te a reggeli dugóban megvárod, hogy a teherautó átérjen, és csak utána indulsz el, vagy követed, hiszen elvileg nem csak Te érsz át, hanem más is így mögötted?
Egyébként nem, nem viselt meg - ezt azért nem én írtam oda, én csak a szürke hátterű részt vállalom. Viszont érdekel, hogy ki hogyan old meg egy ilyen szitut, ja és talán elolvassa pár olyan egyén is a postot, aki nem szokott indexet használni, pedig az autógyárban nem felejtették le a kocsijáról, és így talán rájönnek, hogy mekkora nagy tahóság az index használatának mellőzése.
Uff.
Perillustris 2008.09.04. 09:41:42
Agent X 2008.09.04. 09:45:44
Tehát szabálytalanul közlekedtél. Gratulálok.
Perillustris 2008.09.04. 09:53:32
Perillustris 2008.09.04. 09:55:30
lbalazs 2008.09.04. 09:57:17
DEGEC 2008.09.04. 10:08:03
kolbaszoszsomle moge latott a mondani valomnak.
menjenek tobben biciklivel, hogy en tudjak menni autoval:-P
erre probaltam asszocialni..
en sajnos megrogzott autos, vagyok, 18 eves korom ota, hacsak anyagi helyzetem nem fog rakenyszeriteni, nem hinnem hogy en valaha is tomegre valtok.Valahogy nalam nem nyero az hogy ott alljanak felettem a tomott buszon, meg mas honajjat szagolgassam...raadasul tenyleg baromi draga a tomegkozlekedes. Ha az ember a parjat is el tudja vinni dolgozni akor szerintem lenyegesen olcsobb is az auto.
oreg vagyok en mar ehhez...max annyi hogy van egy robogom is..
Perillustris 2008.09.04. 10:41:55
A tömegközlekedés nem drága, ám a díjszabás igazságtalan.
8250 forintért egy hónapig éjjel-nappal lehet utazni a BKV összes járművén.
A mai digitális világban akár egyénre szabott konstrukciók is lehetnének, amit az ember otthon a számítógép előtt, vagy az állomáson az automatánál rak össze, majd kifizeti, és örömmel használja a bérletét.
Érdekes, hogy bár jogosan undorodsz a hónaljszagtól, a mérges gázokat a légkörbe engedő autód nem zavar.
Bonyolult az egész, írtam már, hogy az első lépések közt kell lennie a BKV és a MÁV versenyképességének javításának, a kerékpáros infrastruktúra megteremtésének. De addig is, fokozatosan be lehetne vezetni a tudatos forgalomcsökkentési megoldásokat.
Agent X 2008.09.04. 10:56:11
Kivéve ha éppen sztrájk van, késik a busz, nem jön a busz, kihagynak egy járatot, vagy éppen a biztonsági őrök vernek agyon valakit.
Autóval arra megyek, amerre akarok, azt viszek amit akarok, olyan zene megy amit akarok, akkor megy amikor akarok, olyan klíma van amit akarok.
Ja és ugye a busz mint tömegközlekedés nem enged mérges gázokat a levegőbe...
EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:04:59
Bevallom a postot el sem olvastam (még most sem), csak a képet néztem meg! ;)
A könyvekben is csak a képeket szeretem nézegetni, a betűket átlapozom... :DDD
Amit írtam, az dugóra vonatkozik.
A két autós, teherautós példádra valózsínűleg én is ráfaragnék, de ebből még nem lesz dugó, mert folyamatos haladásnál gyorsan elfogynak a szembejövők miután piros lesz a lámpa, és ti már kanyarodhattok is a teherrel együtt. Maximum nem tud elindulni sárgára a kersztforgalom, hanem vár még 2 másodpercet. Ez amúgy is sűrűn előfordul, hogy elbambulnak indulásnál.
EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:06:44
"akkor a sárgán, vagy akár a piroson egy gyors starttal húzzanak át a kereszteződésen"
"Ugye ez vonatkozik a bicajosokra is?"
Tőlem nyugodtan mehetnek a cangák (de még az autók is) a piroson, csak nézzenek körül, hogy ne jöjjön semmi! Főleg ne én jöjjek keresztbe! ;)
EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:13:01
Perillustris 2008.09.04. 11:18:02
Nem, az nem. Érted a lényeget.
fec 2008.09.04. 11:19:00
:) Akkor pontosítok. Első két autó kanyarodott balra - sikeresen, nem jöttek szembe. Utánuk jött teherautó, aki a túloldalt (kereszteződésben) megállt, majd jópár msp után kitette az indexet balra - na, ő már nem fért be az előző 2 autó után, de elfoglalta a helyet a továbbhaladóknak (egyébként behúzta balra a kormányt, szóval egyszerre belógott a szembejövő sávba, de onnan nem jöttek, ill. teljes egészében elfoglalta az én sávomat, és a fenek a jobboldali sávba lógott bele. Én meg ugye naivan mögötte.
De ezt csak azért írtam, hogy hátha így érthető lesz a szitu :) Ha valamerre kanyarodok, és ki kell várni, hát kivárom, of course, ahogy írtad. Bár itt sajna nem bambultak el az keresztforgalomban jövők, de mind1, meg lehetett oldani.
Szal EBEUSS, köszi a reakciót :)
Perillustris 2008.09.04. 11:21:07
Nincs is ezzel baj, az ember alapvetően önző, én is az vagyok.
De ezt a luxust meg kellene fizettetni.
EBEUSS (törölt) 2008.09.04. 11:36:16
Én kikerültem volna a teherautót, biztos volt rá hely, csak gondolom jöttek folymatosan a melletted levő sávban. Index kitesz, határozott átcsorgás, valaki csak kienged...
Elég hétköznapi történet, naponta megtörténik az emberrel hogy rossz sávban áll ilyen-olyan okokból kifolyólag.
Agent X 2008.09.04. 11:42:46
És igen, aki autózik, azzal meg van fizettetve ez a luxus. Nem sorolom, milyen díjakkal, mindenki tudja. Szóval mit akarsz te fizettetni?
DEGEC 2008.09.04. 11:56:47
ja plane ha jaratcsokkentesek vannak meg ilyenek...
abban mindenki egyetert, hogy a tomegkolekedes suck.
de pl: ha dnanak evi 200.000 huf adojovairast, ha priuszt veszek, lehet hogy elgondolkoznek.
vagy pl. a digoknal adnak vmi 300 vagy 350 euro hozzajarulast ha valaki elgazositja a kocsijat.
de mig ez nincs meg addig jarok a diesellel, amit ha nem hajtok 5-6 lityivel megelexik.
2. az a kornyezetkimeles stb.. dolog pedig szerintem nevelt gondolkodasmod. valakinek a berogzult szokasait, plane ha az kenyelmesebb es egyszerubb nehez megvaltoztatni. pl apam sose ment busszal dolgozni. meg pocsos kolyok koromban elofordult velem hogy tomeggel mentem, de cserebe 1 oraval hamarbb kellett kelnem.
de ilyen a pet palack is, mikor gyerek voltam, nem volt ilyen, RGO mikor lett midobtam a kukaba, aztan lettek gyujtopontok stb.. es rajottem hogy nem esik nehezemre egy heten egyszer 5 percel hamarabb elindulni es megallni egy ilyen szigetnel es oda dobni.
A gyerekem ezt fogja latni, igy szerintem neki ez alapveto dolog lesz.
mondjuk mikor gyerek voltam nem asvanyvizet ittunk , henem szodat csinaltunk csapvizbol, es altalaban zacskos tejet meg kenyeret vettunk a boltban, ma meg meg a nem tudom mik is egyesevel plasztikba vannak csomagolva.
de a masik dolog meg hogy ez is ilyen magyarszokas ...mint a teaor szamok, aki leszarta az jart jol.
ha en atvaltanek buszra, hogy a gyerekeimnek jo levego, meg a dedunokaimnak meg bla bala..
nyilvan a kovetkezo heten en lennek asztmas...
a tobbi eber meg jot rohogne rajtam.
Gontar 2008.09.04. 12:06:38
Meg van fizettetve. Bővesbőven... Az én járgányom (céges) után havi kb. 60 000 HUF járulékot perkál a munkáltatóm állambácsi zsebébe (APEH által "megálmodott", magánhasználat miatti adótartalom vagy mifene). Ehez hozzáadod a biztosítások összegét, meg van még párfajta adó is amit fizetni kell úgyi... és máris 100 000 HUF körül van a költsége havi szinten - úgy, hogy 1 centit nem mentem vele.
Komolyan azt gondolod, hogy nincsen megfizettetve? Jó vicc...
Perillustris 2008.09.04. 13:02:06
Szerintem nem. Muhahahaha. Ne lendületből írj, gondolkozz is. Amúgy meg nézd meg a szótárban a cinizmus és az irónia szócikkeket.
Na? Ki a fasz?
Perillustris 2008.09.04. 13:16:02
Tehát ha nem adna kocsit, s "annak havi használati értékével" megnövekedne a fizetésed, az a pénz akkor is be lenne fizetve.
A biztosítások összege a bankokat illeti, ha jól tudom, ÁFA sem terheli (2007-ben még biztos így volt).
Az ÁFÁ-t amúgy is 0-nak lehet venni az egyenletben, mert az máson is rajta van, amire elköltenéd a pénzed.
aqweren 2008.09.04. 13:38:03
A Szentendrei utat keresztező útról van szó; én azon szerettem volna egyenesen továbbmenni. A sávok tök jól vannak megoldva mert a jobb oldaliból csak jobbra lehet kanyarodni, egyenesen nem lehet haladni benne, a balra kanyarodó sáv van együtt az egyenesen haladóval. (Ezért szokott mindenki szabálytalanul a jobbra kanyarodóból egyenesen menni többnyire).
Előttem volt egy nőszemély, aki balra szeretett volna menni. Zöld lett a lámpa, megindultunk. Namost nekem még úgy tanította az oktató annak idején, hogy ha telezöldes lámpánál balra szeretnék kanyarodni, akkor nem szabad megállni a kereszteződésben, hanem araszolgatni kell és úgy kivárni a megfelelő pillanatot, amikor pl. akad egy jobbra kanyarodó a szemből jövők között és akkor én a belsőbe, ő a külső sávba, és mindenki boldog.
A csaj nem így járt el: egyszerűen megállt pár méterrel a lámpa után, a balról jövő autók orra előtt, és szépen kivárta amíg szemből mindenki elfogy. Közben mögöttünk pirosra váltott a lámpa, ekkor nagy gázzal bekanyarodott, megindult a keresztező forgalom, én meg ott álltam köztük a járdasziget mellett - teljesen önhibámon kívül. El tudtak tőlem menni, mert van elég hely, de tök gá volt. A mögöttem levő srác is belógott félig, őt a Szentendrein haladók kerülgették.
Nem ajánlom senkinek az élményt, bár felejthetetlen....
Gontar 2008.09.04. 13:49:36
"Csak" az számít "luxusmegfizettetésnek", ami az állam zsebébe megy? Hát... szerintem oda is megy bőven, pl. a benzinből. :-D Gépjárművekből állambának döbbenetesen nagy bevétele van, és a negyedét sem költi arra, amilyen címszóval beszedi ezeket a pénzeket...
Ha a fizum az autó -APEH által megállapított- használati értékével nőne pénzben az egyrész jó lenne, másrészt xar... Jó, mert nyilván számít a pénz. Nem, mert saját járgányt ebből a többletből még mindíg nem tudnék fenntartani - a munkámhoz meg -ugyan "csak néha", de akkor nagyon- elengedhetetlen az autókázás.
Mondjuk ezért sem értem azokat, akik aztmondják 1 ember 1 kocsiba pazarlás. Egyrészt elméleti síkon igazuk van, másrészt meg... rengeteg esetben gyakorlatilag egyszerűen megoldhatatlan máshogyan...
Nincs bajom az adófizetéssel, sőt... de szvsz az autózás egyrészt nem luxus a 21. században, másrészt alaposan meg van fizettetve. Főleg a hivatalos (nekem másmilyen nincs is...) fizetésekhez képest.
aqweren 2008.09.04. 14:10:42
Én főutakon nem engedném a biciklizést, persze faja kis bicikliutak kellenének természetesen a főúttal párhuzamosan, amit karban tartanak.
A környezetvédők meg nem szeretnének autókat Budapestre, de elkerülő utat sem számukra. A tömegközlekedést szeretnék feljeszteni, de őszintén szólva nem nagyon látni ennek jeleit, míg parkolódíj kézzelfogható, a dugódíj pedig már csak hónapok kérdése.
Szerintem csak szivatni akarnak minket. :D Vagy azok a környezetvédő szervezetek, akik megvétózzák állandóan forevör az elkerülő építését, nem ugyanazt a környezetet szeretnék óvni akik Budapestre nem engednék be az autókat?
Erre tök jó példa a vörösvári elkerülő, ami húzódik mint a cigánytemetés, mert a sok autó helyett háromszor ennyi busszal szeretnék elárasztani a főutcát, de elkerülőről szó sem lehet...érdekes módon a gázvezeték miatt letarolt környező erdők nem kaptak ilyen nagy sajtónyilvánosságot, bár ez már offtopic.
Mélyebbre nyúlnak itt a gyökerek mint sima autós-biciklis ellentét.
De akkor sem értem hogy jön ez a poszthoz :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.04. 14:17:05
Perillustris 2008.09.04. 14:29:40
"rengeteg esetben gyakorlatilag egyszerűen megoldhatatlan máshogyan"
Tudod mi lenne, ha csak azok használnák a kocsijukat? Kánaán.
Gontar 2008.09.04. 14:42:45
Elhiszem. :-) Van még másik 5letem is. :-D Asszem van ahol már használják - tőlünk nyugatabbra.
Akinek olyan a melója, hogy -legalább egy részét- otthon is meg tudná csinálni azt hagyni kell, legalább heti egy munkanapot othon dolgozni. :-DDD Az én munkám tipikusan ilyen. De neeem, bent "kell" ülni a zirodában (kivéve ha beteg vagyok, vagy szabin vagyok - akkor jó az ha otthon dolgozok, mert mindíg van valami hűdefontossürgős).
DEGEC 2008.09.04. 15:10:50
aqweren 2008.09.04. 15:18:53
Ja és persze a tömegközlekedéssel foglalkozó cégek nem "szolgáltatnak" hanem ők a kiskirályok. Vagy tetszik, vagy otthon maradsz. Nálunk pl. ha kimarad egy busz, akkor így jártál..:P Semmiféle következménye nincsen azon kívül hogy elkésel a munkahelyedről. Azért röhej hogy ha nincs autód, és vidéken laksz, a mindennapjaidat a tömegközlekedés köré kell szervezni "nem tudok x munkát elvállalni mert akkor nem megy busz/vonat" vagy a legtriviálisabb: "nem megyek bulizni mert este kilenctől reggel hatig egyáltalán nincs busz/vonat" - holott fordítva kellene ennek lennie: van igény kétóránként egy buszjáratnál többre? Igen? akkor legyen, és lesz profit is. De neeeeeem......:P
Csoda ha sokan kocsival járnak - pl. Budapestre?
Engem ebben az egészben az bosszant hogy nincs más alternatíva - mert a tömegközlekedés is legalább annyira túlterhelt a reggel nyolc előtti csúcsban mint az utak...mi lenne ha mindenki átszállna?
B.GY. 2008.09.04. 20:02:40
Perillustris 2008.09.04. 20:39:56
Most jártam a Szépvölgyi úton, masszív csúcsforgalmi dugó van. Este 8-kor. A Bécsi úti kereszteződésben az egyik lámpaváltásnál mozdulatlan maradt a sor.
Erről ennyit.
cso zsi 2008.09.04. 23:12:13
Amikor az alsó rakpart, a felső rakpart, és a menekülő út is le van zárva, akkor "nehéz" közlekedni.
Perillustris 2008.09.04. 23:57:47