Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A biciklisé az egész út

2008.09.08. 06:21 :: SilentSound

Hiányoltátok a biciklis posztokat, úgyhogy most mindenki örömére egy ilyen következik. Z csak saját hidegvérének köszönhette, hogy nem húzta fel magát annyira, hogy nekiálljon vitatkozni a kerékpárossal, aki az út közepén gurult gyök kettővel, mert ugye vasárnap este ne siessen senki...

Vasárnapi esti sztori az Aradi utcában (VI. ker). A Nagykörút keresztezése közben 2 bicajost észleltem áthaladni előttem, melyek közül az egyik jobbra húzódva elengedett, a másik pedig végig középen, később már az Aradi utca közepén haladt az autóm előtt.

Őt 2 db rövid hangjelzéssel figyelmeztettem arra, hogy a KRESZ szabályai szerint a menetirány szerinti jobb oldalon kellene haladnia, nem pedig az út közepén. (Az Aradi utca egyirányú, kétoldalt parkolható, igen szűk kis utca)

Válaszreakció:
- TE NEKEEEEM DUDDDÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁLSZ??
- Igen Neked, mert nem férek el Tőled, mivel az út közepén haladsz. (ablakon kihajolva, lassítva)

Bicajos lány satuzik az autó előtt még mindig középen, és néz. A másik bicajos ekkor ér az autóm mellé a BAL! oldalra és betekint az ablakon:

- Ennyire siettek vasárnap????
- Igen, de ez nem tartozik ide, mivel a kerékpárral legjobb tudomásom szerint a menetirány szerinti jobb oldalon kell haladni
- Úgysem fértél volna el, miért nem mentél mögötte???
- Talán mert az 5 km/h nem optimális sebesség, ha üres az utca (?)

Nem volt hangos szóváltás, mert értelmét nem láttam belemenni. Gondoltam arra, hogy vészvillogó ki, és rendőrt hívok (akadályoztak a továbbhaladásban, nem a KRESZ szerint közlekedtek). De nyilván újdonsült ismerőseim nem várták volna meg velem a yardot.

Az a kerékpáros aki előttem satuzott abból a célból, hogy majd ő most jól megtanít közlekedni végig az autó előtt állt és nézett. A srác aki a védelmére kelt, úgy tűnt nem is ismerte.

A történethez hozzá tartozik, hogy én is közlekedem kerékpárral. Mondjuk én mindig a jobb oldalon, de egyirányúkban, ahol nagyon szűk a hely, mindig fölmegyek a járdára és elengedem az autókat. Ha nincs gyalogos megyek a járdán, ha van, akkor tolom a bicajt.

Tisztában vagyok vele, hogy én csinálom rosszul. Középen kellene mennem, hogy az autónak esélye se legyen megelőzni. Ha pedig figyelmeztetnének arra, hogy nem szabályosan közlekedem, akkor üvöltenem kellene. Azért mert az jó. És akkor biztosan azt is hinném, hogy nekem van igazam. Magyarország 2008.

U.i.: Van még valami amit rosszul csinálok. Kivétel nélkül mindig megállok ha gyalogos átkelőhely előtt átkelni szándékozó gyalogost látok. Ezt is rosszul teszem. Hibát hibára halmozok...

545 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laciii 2008.09.08. 18:10:21

Thyb 2008.09.08. 18:00:05
Zsírkrétával sem okozol semmi kárt.

DEGEC 2008.09.08. 18:30:31

ohhhhhhhhhhh attack volt és lemaradtam?????:-P

ki szüljön farfekvéses sünt a postíró?
sajna nincs időm végigolvasni:-(

Matrix_ 2008.09.08. 19:35:33

DEGEC 2008.09.08. 18:30:31
Minden biciklis, minden autós és a kamionosok különösen. És a gyalogosok, minden baj forrásai, azok mutáns sünt! :-)

Perillustris 2008.09.08. 20:09:53

"Ha az adott biciklisek betartották volna a KRESZ azon szabályát is, hogy meg kell győződni arról, hogy megadták-e az elsőbbséget."

Lidérc, térjünk erre vissza egy picit! Idéznéd a KRESZ-ből ezt a szabályt? Epedve várom, mert én nem találtam, de remélem, csak figyelmetlen vagyok.


"nem tudom, hogy mondjuk mitől lesz egészséges az a biciklijárművezető, aki a csúnya, gyilkos autók kipufogógázát szíjja harminccal repesztve, vagyis emiatt még jó mélyeket liheg is a csúnya autók mégcsúnyább kipufogógázából, ahelyett, hoyg egy mellékutcán közlekedne, mind magának, mind a főúton sietőknek biztosítva a relatív nyugalmat és biztonságos közlekedést"

Dudus, tömören: bár mélyebbre megy le a több levegő, több is jön ki. Nem mellesleg a nagyobb fizikai megterhelés jobb anyagcserét, azaz nagyobb hatásfokú méregtelenítést von maga után. A rendszeres mozgás miatti pluszt is beleszámítva győztesen kerül ki a bringás az összehasonlításból.

kerekparosklub.hu/files/VECTOR_beszamolo_20080510.pdf

nol.hu/budapest/cikk/491985/

www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:8057

Mivel levegőt mindenki vesz, vajon mit kell visszaszorítani?

a) a gyermekkel való sétálást ("még több tv műsort" jeligére)
b) a kerékpározást
c) az autóforgalmat
d) semmit, hisz' valamibe' meg ke' halni

DEGEC 2008.09.08. 20:34:17

MatrixHasYou 2008.09.08. 19:35:33


motorosok???azok a jófijúk?

"mutáns sün" ez teccik, ezt beveszem az aktiv szókincsembe.

cso zsi 2008.09.08. 20:38:11

" stellaz1 2008.09.08. 09:15:56
hobby bringás kontra profi autós hehe ez jó :) kár, hogy akkor baromság, hogy ilyet a föld nem hordott a hátán

Én azért járok bringával a városba (amúgy van cégautóm, évi 30 000 km-t vezetek(, mert nem szeretek ülni órákat a dugóban, és mert szeretek tekerni, és mert egészséges."

Melyik állításod üti a másikat?
Én valóban lehajtok évi 30000-et 8és még sokan másokis), itt a fővárosban, plusz meló a címeken.
Persze Amszterdamig oda-vissza csak tízszer kell elmenni, hogy meglegyen, az meg (tízszer) két napjába van egy épeszű embernek. (Az is megvolt az idén, így a 40e már közelebb van.)
Igaz, autópályán teljesen más kilométert falni, mint városban.
Nincs biciklista, lehet nyomni a gázt, és pár óra alatt odaérni a célhoz.
De aki havi 2,5-szer lemegy Debrecenbe, és vissza, annak is megvan a 30000. Azt vezetni mégsem fog tudni. Pedig a batárjából kinyomja a 160-180-at, hogy másfél óra alatt ott legyen.
Lehet dobálózni a számokkal, tudok nagyot (valódit ) mondani, és van, akinek kétszer annyija van, mint nekem, de ő csak a pályákat, és a kamionterminálokat ismeri.

Perillustris 2008.09.08. 20:38:31

Méghogy a bicikli nem népszerű!

Tuti siker a poszt, ha az írás egyik szereplője bringás. 450 hozzászólás bizonyítja ezt.

OFF

S hogy tudjátok, van rosszabb a rosszabbnál: velvet.hu/celeb/hcdb/napcelebje/kt080908/

ON

Matrix_ 2008.09.08. 20:38:47


DEGEC 2008.09.08. 20:34:17
most a motorosokról itt nem volt szó!
Az a másik poszton van szidva:)))
A mutáns sünt én is itt szedtem fel :-)

DEGEC 2008.09.08. 20:39:24

m1 juszt????????

durva.......

cso zsi 2008.09.08. 20:48:42

" DEGEC 2008.09.08. 20:39:24
m1 juszt????????

durva......."
Az a múlt héten volt.
Benyögte adásba azokat a mobilkódokat, amiket már több fórumon kitárgyalatak, hogy kamu, vagy általánosan ismert, vagy épp nem "akkufeltöltő" képességgel rendelkezik, csak egy hangkódolási lejárás módosítása miatt spórol az energiával. (meg a hangminőséggel is.)

BPMilán · http://kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.09.08. 20:55:59

Azért van ellenpélda is a posztban lévő történetre.

Szeptember 4-e, kb. reggel 8.20-kor indult a 151-es busz Kőbánya Városközpontból Csepel felé (sajnos rendszámot nem jegyeztem), de rögtön az első megálló előtt utolértünk egy fiatal srác biciklist, aki kerékpársáv nem lévén, a külső sáv jobb szélén haladt, biciklishez méltó tempóban. A kétsávos út másik sávjában folyamatos forgalom, ezért kikerülni nem tudta a buszvezető, viszont egyre inkább a "nyakára" tolta a buszt, majd az elgázolás előtt 3 centivel, látványos és agresszív fékezgetésekkel igyekezett nem fellökni szerencsétlent. (Hozzáteszem, a megállótól ekkor kb 50 m-re voltunk, tehát egy fél percet se nyert volna a buszos, ha megelőzi.) Persze mikor a bringás megállt előtte, és keresztbe fordította a sávban a kerékpárt, még a buszosnak állt feljebb....

Matrix_ 2008.09.08. 20:56:26

cso zsi 2008.09.08. 20:48:42
" DEGEC 2008.09.08. 20:39:24
m1 juszt????????

mé most mi volt?

cso zsi 2008.09.08. 21:07:12

" BPMilán · kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.09.08. 20:55:59
Azért van ellenpélda is a posztban lévő történetre."
Ellenpéldát azt láttam én is.
A Lánchídon bringázott az eszement, kényelmes tempóban. (tilos, ha rémlik valakinek)
A 16-os busz szeretett volna haladni, kb 30 utassal.
Pár dudapöccintés meg se kottyant a bringásnak, vagy süket volt, vagy be volt dugva a füle mp3-mal.
A híd felénél vette észre magát, a szembejövő buszos dudálása-villogása okán. Az utasok kérték a sofőrt egy ajtónyitásra, de az meghagyta a bringás életét.

DEGEC 2008.09.08. 21:11:39

hogy manipulálják a fotokat, és azt irnak rá dátumot amit akarnak...
az informatikus kiborította a bilit.

Matrix_ 2008.09.08. 21:12:26

BPMilán · kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.09.08. 20:55:59

ez mitől ellenpélda? ugyan olyan idiótán viselkedett mindkét fél mint a posztban. szerintem.

Matrix_ 2008.09.08. 21:13:40

DEGEC 2008.09.08. 21:11:39

DEGECik! :)

Gontar 2008.09.08. 21:43:15

Krisi 2008.09.08. 17:30:32

Általánoságban nincs bajom a bicajosokkal. Faszok vannak köztük is, dehát ezzel nincsenek egyedül. A link amit beküldtél... azért szerintem elég gáz... Megmagyarázni a totál szabálytalan közlekedést, ráadásul olyan "érvekkel", hogy "mermásokisnéhaátmennekapiroson"... Azthittem ilyeneket nem írnak egy kerékpáros club weblapján, de úgy tűnik xarabb a helyzet mint gondoltam... BMV-s ilyet nem tudsz véletlenül? :-DDD

Az egyirányú utcában mennek forgalommal szemben dolog... amíg FIGYEL és tényleg elfér felőllem tegye. De vasaltam ki majdnem bicajos pizzafutárt (vagy hamburgerfutár vagy akármi, nem jegyeztem meg a céget) úgy, hogy egyirányú utcából forgalommal szemben haladva száguldott-fordult ki elém. Szintén egyirányú utcában mentem, és nem az út szélén jött, hanem totál középen (azon az utcán is forgalommal szembe, amelyiken én jöttem). Nem rajta múlt, hogy nem a szélvédőmön kötöt ki az agyveleje... A dologban csak az bosszantott némileg, hogy aztán még ő mutogatott meg anyázott valamit (tisztes távolságból természetesen) - pedig állóra vészfékeznem nekem kellett az egyértelmű szabálytalansága és figyelmetlensége miatt (neki csak lassítania, meg kihúzódnia középről).

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.08. 22:01:29

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.09.08. 17:10:28

"54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

Ez úgy lesz teljes, ha ide másoljuk a (7) bekezdés a) pontját is: "Tilos főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni."

Szóval 12 év felett illetve nem főútvonalon tilos a járdán bringázni, hacsak az út fizikailag alkalmatlan (pl tökig ér a sár).

Aqweren 2008.09.08. 22:26:19

Na erről beszéltem korábban...:(
Ne uszuljunk már egymásra.
De most komolyan, van aki azt szeretné hogy senki ne járjon biciklivel? Meg van aki azt hogy senki ne járjon autóval?
Az a baj hogy a biciklizés eléggé agresszív módon van reklámozva. Elkezdenél egy tevékenységet amivel kapcsolatban az van a köztudatban hogy aki nem ezt csinálja az hülye?
Körülbelül mindenkinek van oka utálni csoportosan más csoportokat, mindenki tudna legalább egy gyűlölt embertömörülést mondani, de ezt ne vigyük át az utakra mert ott emberhalál lehet a vége.
Se a biciklis, se az autós.
Azért elképzelem mi lenne ha olyan kampány lenne az autózás mellett mint a biciklizés mellett...öcsém,egy csomó embert kipurcantottak volna már különféle okok miatt (autó típusa, vezető hajszíne/kora/neme).

Túlzásnak érzem az egészet és nyílik a bicska a zsebemben amikor meghallom hogy az összes autós potenciális biciklis-és gyalogos gyilkos, aki alig várja hogy egyet-kettőt kivasaljon, mert akkor összegyűjtheti a vérüket amivel pogány rituálét tarthat azon a napon, amikor az autója által okozott szennyeződés miatt az emberek fele agyevő mutáns zombi lesz, a másik fele meg éhenhalás szélén, szomjúságtól gyötörve fetreng Budapest kiégett romjai között...

közlekedö 2008.09.08. 22:37:06

"Ha nincs gyalogos megyek a járdán, ha van, akkor tolom a bicajt."

Ezen még most is röhögök.
És ezek után még komolyan veszi valaki az itt leirtat?

Pistike911 2008.09.08. 22:54:06

Tipikus történet! Végy egy kerékpárost, aki gyűlöli a sok köcsög autóst, végy egy autóst, akinek a t.ke tele van a sok balf.sz kerékpárossal, ereszd össze őket és az egészet hintsd meg egy csipetnyi magyar virtussal!

Drága 'Z' ecsém! Még jó, hogy nem hajtogattad a kiscsajra a felnikulcsot!

Legközelebb kiszállsz, kézcsók, telefonszám elkér, kacsint, lágy fenékpaskolás, Hazzard megyésen az ablakon beszállás, majd dallamkürttel hazakísérés.

A legtöbb közlekedőben egy cseppnyi alázat és türelem sincs, csak rongyolnak az egójuk nyergében...vagy gyalog.

Türelem, alázat, empátia! Hiánycikkek!


Ennyi! Kérem kaccsojja ki!

Aqweren 2008.09.08. 23:05:43

Pistike911: Szívemből szóltál :)

Ma sikeresen felidegesítettem egy kisteherautóst: annyi volt a bűnöm hogy főúton bukkanó előtt (záróvonal stb.) nem előztem le a robogóst aki negyvennel csorgott (erőlködött kínok között) felfelé, mert igénybe kellett volna venni a szembesávot amit nem láttam be vagy meg kellett volna előznöm nem biztonságos oldalltávolsággal. A furgonos mögöttem jött és egy pöppet berágott - kilométereken keresztül tolt miután kikerültük a robogóst(100-km/h-val) mire végre lehagyott.

Számoltam: 30 másodperc volt. Ennyiért nem veszélyeztetem mások testi épségét. Ha biciklis mögött kell araszolni, hát így jártam. Lehetne kombájn is, annál nincs alternatíva: nincs szűken kerülöm meg ledudálom hogy húzódjon félre...

ex-dr. vuk 2008.09.08. 23:08:40

@ Dudus-66 2008.09.08. 17:50:06

Biciklisre tobb okbol se dudalj ra hatulrol varosban: 1. tilos (talan ennek is elegnek kene lenni, de..), 2. megijed, es tuti, hogy kiszambazik eled, vagy szivinfarktus miatt lefordul a biciklirol. 3. szinte teljesen biztos, hogy a dudalasodat annak veszi, hogy 'kiskocsog biciklis huzzal mar a gecibe elolem az utol a jardara, anyadba, vagy ahova akarsz', es eszerint is fog reagalni.
Nem kell dudalgatni, nagy valoszinuseggel a kocsi hangjat amugyis hallja, es amugysem valoszinu, hogy el tud menni eloled. Ha meg tudod elozni akkor megelozod. Ennyi. Direkt nem hiszem, hogy akadalyozna ebben.

Pistike911 2008.09.08. 23:10:48

aqweren 2008.09.08. 23:05:43

Há' ilyen vagy, basszus???!!! Gyáva???!!! Nem vállalod be a halált a közlekedőtársaidért!!!??? :D

Perillustris 2008.09.08. 23:24:43

"Elkezdenél egy tevékenységet amivel kapcsolatban az van a köztudatban hogy aki nem ezt csinálja az hülye?"

Majdnem minden reklám erre épít, főleg a 18-49 éves korcsoport alsó szegmensét megcélzó hirdetések.

Nézd meg, mennyien vannak a Media Markt-ban is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 02:54:46

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.08. 20:38:31

...és ebből kb. a harmada a tiéd! XP

tehenke 2008.09.09. 06:59:17

"3. szinte teljesen biztos, hogy a dudalasodat annak veszi, hogy 'kiskocsog biciklis huzzal mar a gecibe elolem az utol a jardara, anyadba, vagy ahova akarsz', es eszerint is fog reagalni."

Mindenki magából indul ki....

Aqweren 2008.09.09. 07:35:33

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.08. 23:24:43 :
Na ezért nem járok én oda :D Hülyézze le az édesanyja vasporos valagát XD

De egyébként igazad van, a legtöbb reklám erre épít. Csak szerintem közlekedési eszközök esetében nem tűl szerencsés ez a módszer, mert az emberek hajlamosak emiatt egymás torkának ugrani - ami egyébként természetes és normális emberi viselkedés, csak éppen az utakon ennek nincs helye! :(

ex-dr. vuk 2008.09.09. 08:37:05

@ tehenke 2008.09.09. 06:59:17

Pontosan igy van. En is annak vennem. :)
Csak azert dudalgatni, hogy jelezze h jon mogottem... mindenkinek dudal ha utoleri? Minek?
Miert csak a biciklis ugorjon felre elole? A kamionost miert nem dudalja le?

Mar abban is nagy a kulonbseg, hogy kis- vagy nagymotorral megyek. Kismotort siman ledudalja mindenki, nagymotorral megyek ugyanott, ugyanannyival, akkor kuss van. Miert?

Pierre Batka 2008.09.09. 08:49:43

kossutsch: az "úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan" kitétel akkor is teljesül, ha nem férsz el a bringával az autóktól. Tudnillik az úttest az autóké elsősorban. Akkor tényleg szopó, muszáj a járdát választani. Szerintem se normális, hogy nincsenek bicikliutak, de amig nincs más, addig is be kell tartani a szabályokat.
Amúgy meg ferfordul a gyomrom attól a hozzáállástól a bringások részéről, hogy "ha én nem sietek akkor te se".
A másik meg: volt szó arról, hogy féltéglával/papírral/zsírkrétával kéne oktatni a bunkó autósokat. A felháborodást megértem, én is felhúzom magam, ha valaki pl. paraszt módon parkol. De az önbíráskodást legalább ennyire elítélem. És aki nagyon ragaszkodik ehhez a "majd én jól megtanítom" attitűdhöz az a szememben nem értékelhető vitapartner, hanem egy arrogáns pötsch.

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.09. 09:31:09

Pierre Batka 2008.09.09. 08:49:43

He?? "Tudnillik az úttest az autóké elsősorban." Ezt honnan? Minden jármű egyenjogú az úttesten. A kerékpár pedig jármű, az úton van a helye. A járdán viszont _tilos_ vele menni. Ez ilyen egyszerű.

"az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan kitétel akkor is teljesül, ha nem férsz el a bringával az autóktól."

Mármint a sorok közt előrecsorogva? A szabályok szerint a bringával is állni kéne a dugóban, a dugó pedig nem jogosít fel a járda használatára. A forgalmi viszonyok nem teszik alkalmatlanná a közlekedésre az utat, ebben tévedsz.

pipacsaripacspapucs 2008.09.09. 09:59:57

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.09.08. 23:08:40

Miért is tilos kerékpárosra dudálni?

Hangjelzés a köözvetlen balesetveszély elkerülése céljából alkalmazandó. Ha előttem megy egy kerékpár, aki szemmel láthatólag nem látja-hallja, hogy mögötte jövök, akkor jelzem, hogy jövök.

Tudod, inkább gondoljon - magából kiindulva, kisebbrendűségi komplexusát táplálva - rólam, amit akar, minthogy meghaljon.

Ugyanígy vagyok kerékpárosként is, a másik oldalon. Csak én nem érzem magam szegény, elnyomott, frusztrált, kisebbrendűségi komplexusokkal túlterhelt kerékpárosnak.

Szóval, nem tilos, viszont balesetveszélyt megelőz, tehát dudálok. Kerékpáron ülve pedig mind az úttesten (az autók között), mind a járdán (gyalogosok között) előzékenyen, udvariasan közlekedem, kopogok, köszönök és lábat törlök. Tudom, hogy sem az úttest, sem a járda nem azén terepem: Az úttesten nálam sokkal gyorsabbak és erősebbek, a járdán nálam sokkal lassabbak és gyengébbek közlekednek elsősorban. Viszont a kerékpárút, az az enyém, mikor bringázom.
---
A mai napomat nem foogm itt elcsszni, Hölgyeim és Uraim! Röviden: Tőlem, mint autóstól, gyalogostól, vagy mint másik brngástól pont ugyanazt az előzékenységet és belátást fogja a biciklis megkapni, amit tapasztalok tőle. A közlekedés során kommunikálok, vagyis fény- és (nem agresszív, hanem figyelemfelkeltő) hangjelzésekkel tudatom szándékomat.

Aki ennek ellenére frusztrációját ellensúlyozandó, vagy saját pillanatnyi vagy idült pszichés torzulását rám vetíti, idejét-energiáját verbális vagy fizikai bosszúállásra pazarolja, azt csak sajnálni tudom.

De azért őrá is fogok vigyázni, mert nem csak fizikailag gyengébb, hanem mentálisan is.

Pá! :-)

Calderazzo 2008.09.09. 10:08:32

"Tudnillik az úttest az autóké elsősorban."

Ez engem is kiakasztott. Ez milyen felfogás? Az úttest minden közlekedni akaró járműé egyformán, legyen az busz, kukásautó, motor, személygépkocsi vagy kerékpár.
Horrible dictu, bizonyosfajta organikusabb gondolkodás esetén azt is kijelenthenénk, hogy az úttest azé a járműé legyen inkább, aki kevesebb környezeti és fizikai kárt okoz, de belátom, ennek elfogadtatása reménytelen a mai magyar (autófetisizáló) társadalomban.
Úgy néz ki, már az egyenlőség elismerése is csodaszámba menne. Gratulálok a hozzáálláshoz.

ex-dr. vuk 2008.09.09. 10:21:33

@ Dudus-66 2008.09.09. 09:59:57
Az, hogy egy kerekparos elotted megy, nem kozvetlen balesetveszely (hacsak nem feltett szandekod lassitas nelkul keresztulmenni rajta :)) Amit te csinalsz az elozesi szandek jelzese, ami varoson kivul megengedett, bar kerekparosra meg ott sem celszeru radudalni, mert ha megijed, pont eled fog kicsampazni.

Sajnalom, ha nem erted. De tenyleg javaslom, hogy ne dudalj le senkit az utrol, se biciklist, se mast.

Pierre Batka 2008.09.09. 10:41:34

Calderazzo: tetszik, nem tetszik egy város (pláne egy főváros) közlekedése a világon mindenhol a hatékonyságra van kiélezve és nem arra, hogy szórakoztató/pihentető/egészséges legyen. Ergo mindenkinek, aki a közlekedésben résztvesz az a célja/érdeke, hogy a biztonság keretein beül a lehető leggyorsabban eljusson A pontból B pontba. Ennek a logikának pedig az andalgó paraszt bringások a kerékkötői. (Ezzel a mondattal NEM azt mondam, hogy az összes bringás ilyen, de sajnos nagyon sokan vannak akik kihasználják, hogy nem akarnak áthajtani rajtuk az autósok). Amellett meg hiába háborodsz fel, neked mint bringásnak lényegesen veszélytelenebb ha nem egy gyor forgalmú út szélén kell paráznod azon, hogy mikor építenek bele az aszfaltba.

U.I. És igen valóban rosszul fogalmaztam: Az út elsősorban a motor hajtotta járműveké.

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.09.09. 11:11:47

A város nem autópálya. Bringásként én is azon vagyok, hogy a lehető leggyorsabban érjek el A pontból B-be. De ezt levetítve az autósokra ne legyen már tele a város autópályákkal... Én csak azt szeretném, ha élni is lehetne mondjuk Budapesten, nem csak közlekedni. Ha le lehetne menni közvetlenül a Duna partjára, és kifeküdni a nem létező fűbe. Ehelyett ma a Duna partját autók foglalják el. Vajon jó ez így?

!marduci! 2008.09.09. 11:15:03

Eddig azon a véleményen voltam, hogy a parasztok száma az autósok és a bringások táborában kb. azonos arányban áll egymással. Elolvastam a hozzászólásokat és revideáltam a a nézeteimet:
az arány erőteljesen eltolódott a bringások irányába.
Szép volt kétkerekűek. Sikerült felülmúlni az autósokat!
(egy Tömegközlekedő)

Pierre Batka 2008.09.09. 11:18:58

kossutsch: Teljesen igazad van. Én is annak örülnék a legjobban, ha rendesen lenne mindenhol kiépített út a bringásoknak. Néha én is bringázok, úgyhogy meg tudlak érteni. Stimmt. De ezért az önkormányzatokat meg a Demszkyt kéne motiválni.

teabore 2008.09.09. 11:20:38

Kedves Dudus!

Elolvasva a hozzászólások nagy részét, megkérnélek, hogy vegyél ki egy szabadnapot és menj egy kört biciklivel a csúcsforgalomban is. Utána beszélünk.

Calderazzo 2008.09.09. 11:36:13

"a világon mindenhol a hatékonyságra van kiélezve és nem arra, hogy szórakoztató/pihentető/egészséges legyen."

A bringás sem szórakozni/pihenni/autósokat molesztálni megy az útra, hanem közlekedni (ettől még nem tilos élvezni a biciklizést, mint ahogy az autósnak sem a vezetést, de ezt legkevésbé a fővárosunkban lehet megtenni). Azzal továbbra sem tudok egyetérteni, hogy az út elsősorban a motor hajtotta járműveké, és ilyet a kresz sem állít. Az biztos, hogy leginkább a személyautók miatt kell leaszfaltozni, zöldövezet-mentessé változtatni minden lehetséges területet, mivel ha a hatékonyságra utalunk, talán a legkevésbé hatékony közlekedési mód a 4 köbméter vas/1 személy szállítása 5-10 km távon belül. Ahogy ez a városi autós utazások 70-80%-ban előfordul. Mondjuk inkább úgy, hogy az a legkényelmesebb, és ezt a kényelmet minimális számú autós hajlandó feladni.
A még több utat, még több parkolót (de olyat, hogy ne kelljen fél percnél többet gyalogolnom a desztinációhoz), még több jogot, kényelmet, lehetőséget az autósnak elv Budapesten és az összes világvárosban egyszerűen zsákutca. A dugók felszámolásának a kulcsa nem az "andalgó paraszt" kerékpárosok útról való kitiltása, épp ellenkezőleg.

Perillustris 2008.09.09. 13:59:01

"Én is annak örülnék a legjobban, ha rendesen lenne mindenhol kiépített út a bringásoknak."

Akkor remélem nem gond, ha első körben lecsippentjük a Nagykörút parkolósávját, s mondjuk az Andrássy egyik forgalmi sávját is kerékpársáv kialakítására.

A második ütemben pedig megszüntetjük a parkolási lehetőséget a város útjainak szélein, hogy ott is kerékpársávok épülhessenek.

Mert az úton parkolni luxus.

ex-dr. vuk 2008.09.09. 14:01:27

@ Pierre Batka 2008.09.09. 10:41:34
"Az út elsősorban a motor hajtotta járműveké."

Szerintem olvasd at megegyszer a kreszt.

(Ja, es persze pont ezt mondjak azok is, akik babakocsis nagymamakon hajtanak at, amikor azok at akarnak menni a zebran.)

Mai nap mottoja: lovaskocsikat a jardara!

Krisi 2008.09.09. 14:54:23

Dudus: jól megmagyaráztad, hogy miért vagy bunkó :)
Ha haladok szabályosan biciklivel - ez nálam kb 30 körüli tempó - és mögöttem elkezd rám dudálni egy autó, akkor valjon mire gondoljak, ha nem arra, hogy egy agresszív állat? Miért kell egyáltalán dudálni?

És örülök, hogy megint előjött a végső, legszánalmasabb "érv", hogy az út az autóké :D
Ezen mindig jókat nevetek, tényleg vannak ennyire primitív emberek.

Az meg mellesleg személyes tapasztalat, hogy reggeli és délutáni csúcsban - én ekkor közlekedek, meg még sokan mások is - egyértelműen a bicikli a leggyorsabb a belvárosban.

Gontar 2008.09.08. 21:43:15
Ajánlom, hogy olvasd el még egyszer a cikket, remélem sikerül megérteni. Egy szóval sem védi meg az életveszélyesen és bunkón közlekedőket.
Azt meg csak halkan említem meg, hogy a fejlett Nyugaton - gondolok itt Belgiumra - a belvárosokban szabályos biciklivel bemenni az egyirányú utcákba.
Ott is volt felháborodás, de ahelyett, hogy lázadoztak volna ellene inkább beletörődtek, aminek az lett a vége, hogy sokkal tisztább a levegő, mivel mindenki biciklivel jár. Itthon erre nincs remény, ez Magyarország.

Média Márkt-os reklámról pedig csak az örök klasszikus jutott eszembe, MKKP:

www.mkkp.hu/mediamarkt1.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 15:11:02

"Akkor remélem nem gond, ha első körben lecsippentjük a Nagykörút parkolósávját, s mondjuk az Andrássy egyik forgalmi sávját is kerékpársáv kialakítására."

Tökéletesen egyetértek veled, kivételesen. Mindenkinek jobb lenne, mert:

1. lenne külön "jó minőségű" kerékpársáv, így nem hullámoznának be elénk a buzin parkolókat kikerülő cangások.
2. az államnak tetsző módon, azaz kvázi ingyen
3. az autós forgalomnak is jót tenne, mert nem lenne folyamatosan a külső sáv blokkolva az amatőr parkolóművészek miatt, azaz kisebb dugó.
4. a proletár meg se próbálna bemenni _feleslegesen_ a belvárosba, ha tudja, hogy kurvára nem fog tudni megállni.

Ehhez viszont azt az apró malőrt, amit M0 "körgyűrű (LoL, még félkör sem)" néven emlegetnek, jó lenne befejezni. Mondom ezt nem Pestiként, mert éálhetetlen az a szemétdomb, már bocsánat.

ex-dr. vuk 2008.09.09. 15:51:19

"a proletár meg se próbálna bemenni _feleslegesen_ a belvárosba, ha tudja, hogy kurvára nem fog tudni megállni."

Sajnos ez nem igaz: akkor is bemegy, es leparkol ahol tud: jardan, tilosban, parkban, fuvon, kerekparsavon/-uton. Barhol. Megteheti, kovetkezmenyek nelkul.

Perillustris 2008.09.09. 15:53:49

KuKori, köszi, hogy leírtad az ésszerű indokokat!

Aqweren 2008.09.09. 17:22:22

"Az biztos, hogy leginkább a személyautók miatt kell leaszfaltozni, zöldövezet-mentessé változtatni minden lehetséges területet [...]"
Azért én biciklivel még földúton sem szeretek menni, nemhogy gyöpön XD A kaját hol szállítanák ha nem lenne közút? Ozmóissal? :D LOL :DD

Krisi 2008.09.09. 17:36:19

aqweren:
Ha minden Butapesten közlekedő autó valami mások számára is hasznos dolog miatt lenne a közúton, akkor ma nem így nézne ki a belváros. Tartanánk már ott, szép is lenne :)

Aqweren 2008.09.09. 17:52:03

Hát, annak még nagy sora van.
Elkerülő út
Jó tömegközelekedés
Elővárosi közlekedés fejlesztése.
Amik évek óta ugyanott tartanak, ahol.

Nekem sem tetszik így Budapest...igaz az autókon kívül van még egypár tennivaló hogy élhető legyen...kutyaszar...csövesek...szürke/fekete épületek, zéró közbiztonság, randa lakótelepek, őskövület hangos/szutyok tömegközlekedési eszközök...:((

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 18:02:33

Egyébként még azt sem értem, hogy BuTapesten miért vannak igen sok helyütt 5-10 méter széles telibe ASZFALTOZOTT járdák.

1. okádják a hőt nyáron és/vagy megolvadnak, büdösek
2. teljesen feleslegesek, hiszen pár nagyon forgalmas résztől eltekintve kb. 20 % kihasználtságúak
3. a széléből nem több, csak 1-1.5 métert felszedve be lehetne füvesíteni. Ha már csak 1-2 %-ot javít a szennyeződések megkötésén, megérte. Nem beszélve arról, hogy élhetőbb, barátságosabb felületet ad, ÉS nem kell légkalapácsolni, ha közműcsere lenne alatta. Meg fel sem fagy!

Leht, hogy a városi tanácsban (vagy miben) lenne a helyem? Hogy vannak épeszű és olcsó ötleteim a gettóvárossá válás ellen?

cso zsi 2008.09.09. 18:30:21

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.09. 13:59:01
"Én is annak örülnék a legjobban, ha rendesen lenne mindenhol kiépített út a bringásoknak."

Akkor remélem nem gond, ha első körben lecsippentjük a Nagykörút parkolósávját, s mondjuk az Andrássy egyik forgalmi sávját is kerékpársáv kialakítására.

A második ütemben pedig megszüntetjük a parkolási lehetőséget a város útjainak szélein, hogy ott is kerékpársávok épülhessenek.

Mert az úton parkolni luxus. "

Ha tudnád, hogy a parkolóházakban, illetve az irodaházakhoz épített mélygarázsokban, vagy automata garázsliftekben is, akkor nem írnál ilyet.
Gyakorlatilag kiűzted az iparosokat a városból.
Van olyan ügyfelünk, aki esetenként tud biztosítani parkolóhelyet, a többi nem.
A konkurrencia is ugyanígy jár.


" KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.09. 15:11:02

Tökéletesen egyetértek veled, kivételesen. Mindenkinek jobb lenne, mert:
1. lenne külön "jó minőségű" kerékpársáv, így nem hullámoznának be elénk a buzin parkolókat kikerülő cangások.
2. az államnak tetsző módon, azaz kvázi ingyen
3. az autós forgalomnak is jót tenne, mert nem lenne folyamatosan a külső sáv blokkolva az amatőr parkolóművészek miatt, azaz kisebb dugó.
4. a proletár meg se próbálna bemenni _feleslegesen_ a belvárosba, ha tudja, hogy kurvára nem fog tudni megállni.

Ehhez viszont azt az apró malőrt, amit M0 "körgyűrű (LoL, még félkör sem)" néven emlegetnek, jó lenne befejezni. Mondom ezt nem Pestiként, mert éálhetetlen az a szemétdomb, már bocsánat."

Nem pestiként talán ugyanúgy látod a gondokat, amiket a pesten közlekedni vágyók megélnek?
Pestiek, agglomerációsok egyaránt.
Úgy túnik, nálad megállt az idő.
Az M0-ás, ami gyakorlatilag Szentendrétől Budaörsig járható (készen van, pár nap és átadják), de néhány helyi kiskirály+zöldek miatt lehet, hogy mégsem, várhatóan a kamionforgalmat viszi ki a városból, ill. a Szentendre és Vác térségében a Duna túlpartjára járókat.
A proletár nem megy be. Csak a terepjárósoknak lesz joga/pénze?
Az állandóan emlegetett Londonban a terepjárók is ki vannak tiltva.
A Nagykörúton belülre jutás keresztmetszetét minden ponton csökkentik, ezzel az autók száma ugyan nem csökken, de a körúton kívüli utakon a dugó növekszik.
"Előrelátóan" a körúton kívüli környezet is fizetőparkoló.

Aqweren 2008.09.09. 18:46:50

Senki nem szeret szerintem így közlekedni, a jelen állapot az autósoknak sem jó. Vagy egyik sem épeszű és élvezi hogy kibaszhat másokkal a szmogjával (amit egyáltalán nem hiszek), vagy tényleg nem talált más alternatívát arra, hogy reggel bejusson a munkahelyére és onnan haza. Vagy - munkaeszköz neki az autó. Baromira elenyésző azoknak a száma akik azért ülnek autóban, mert lusták, mert egy fél órás tömegközlekedés helyett inkább kettőt ülnek a dugóban mert közben lehet Britney Spearst hallgatni a hifin...

Éppen ezért a dugódíjnak csak annyi haszna lesz, hogy valaki meggazdagszik, semmi más. Autó nem lesz kevesebb...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 19:44:05

Azért ne felejtsük el megnézni -egy dugóban állva rengeteg idő lesz rá- ,hogy mennyien ülnek az autóban átlagosan. Nos, konvergálni fog az 1.00-hoz, amit tapasztaltok. Ezeknek a jó része azért ül ott benn a dugóban egyedül a vasban, mert:

a. nem tudja hol kikerülni a várost, mert nagyon is foghíjas az az M0 (és marad is egyelőre néhány piti zsaroló önkormányzati érdek -10000 fő kontra 1.5 millió fő- miatt, vagy a "levegő munkacsoport"-nak nevezett anarchista szakadár mozgalomnak köszönhetően), amit ráadásul alul is méreteztek és ott is hatalmas dugó van.
b. kibaszottul nem érdekli és nem nyújt a kényelmes seggének alternatívát a tömegközlekedés (a jelenlegi színvonalon nem is csoda, mondjuk). Mert ő az XY kétszemélyes kft. öltönyös bohóca.
c. "mert megtehetem". Ha jobban belegondol az ember, nem is gondol bele, csak bezuttyan és indít!
d. cégautó, alkatrészfutár, stb. tehát _valóban_ munkára használja, csomagot hord ki, lökhárítót, festékeket, etc.
e. ún. "munkanélküli" nagykopasz, aki szolizni, gyúrni, a kurvájáért, kávézni, embereket zsarolni megy éppen. És nehogy má' ne.

Nem tagadom, néha én is belekerülök, egyedül a forgatagba. Ok nélkül nem megyek már Budapestre, sőt, ha lehet, inkább mindent lefuvaroztatok, postán rendelek-adok fel oda. Nekem nincs idegrendszerem ácsorogni a dugóban, ezt alá is írom és én sem vagyok szent. De ha EGY mód is adódik, elkerülöm.

/amúgy Pesten laktam, született pösti vagyok, csak a levegő és a nyugalom többet ér nekem a nyüzsinél. Állás vidéken is van és nem fizet rosszabbul a híresztelések ellenére sem. Csak meg kell találni.../

közlekedö 2008.09.09. 19:45:57

Pierre Batka 2008.09.09. 08:49:43
Tudnillik az úttest az autóké elsősorban.

Súlyos tévedés, az út az enyém és a fekete Hummeremé.
Te csak akkor jöhetsz ki a házadból ha én alszom.
Unom már hogy állandóan előttem szutykolsz. Nagyon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 19:53:16

A másik dologra reagálva:

A túrista nem autókiállítást nézni menne a belvárosba. Ők egy országimázst befolyásolnak a véleményükkel, tehát ez egy érv, ha nem is tűnik erősnek.

A főbb dolog inkább az legyen, hogy akár behajthatnak ugyan, de akkor leparkolni ne tudjanak a körúton. Álljanak mélygarázsba (és épüljön, de ne több parkolóhellyel, mint amennyi megszűnt, mivel nem az a cél, hogy autóraktárt létesítsünk a belvárosból.), vagy a kisebb utcákban megmaradt parkolókba. Ne akadályozzák a szabad mozgást és ne foglalják a hasznosítható közterületeket. Ez független a terepjárótól és a pénztől. Szakadt szarok is ugyanolyan pofátlanul parkolgatnak, mint a sokmilliós autók, ez emberfüggő. A kényelmes, löttyedtseggű emberek számának függvénye.

Egyébként: nem kerékpározok, egyáltalán. Régebben igen, de már nem. Tehát nem egy CM-es mondóka áll fentebb. Viszont megmaradt a két szép lábam, tudok 5 percet sétálni és hajlandó is vagyok.

A kisboltokat pedig a multik nyírták/nyírják ki. Nem az, hogy a körúton le tudja-e dobni a vasat. Őszintén, Te ott vásárolsz, pl. ruhát? Nem Budaörsön?

Pierre Batka 2008.09.09. 19:59:44

Semmi kifogásom nincs a parkolónak használt külső sávok eltüntetésével. Párizsban pl. a Champs-d'Elysée-n úgy oldották meg, hogy telerakták zölldel, meg járádval DE építettek alá egy rohadt nagy mélygarázst. Voilá, milyen egyszerű. Kényelmes, hasznos, környezetbarát (amennyire lehet).
Amúgy meg ha nem kocsival járnék be munkába akkor:
1) legalább egy órával hosszabb lenne a menetídő
2) a BKV mai árai mellett szerintem nem lennék sokkal beljebb anyagilag
3) viszont élvezhetném a busz/metró/villamos kínálta "exotikus környezetet"
Ha bringával járnék be, akkor meg idegösszeroppanást kapnék mire beérek, mert nincs normális bicikliút, és az úttesten kockára paráznám magam, hogy melyik autós hibázik véletlenül, és épít bele az aszfaltba.
Úgyhogy marad a kocsi.
közlekedő: félreértés ne essék, nem azért írtam, hogy a motoros járműveké az út, mert erősebbek, hanem azért mert bár a KRESz tényleg nem mondja ez így ki, de a legtöbb lehetőséget és szabályzást ezekre a járművekre írja. Gyakorlatilag kis túlzással lehet mondani, hogy nekik készült.
Amúgy a fekete Hummerben a feketére vagy büszke vagy arra, hogy egy rohadt nagy benzintemető?

Aqweren 2008.09.09. 20:06:49

KuKori: Most az autóban egyedül ülésről eszembe jutott valami: ugyan már nem a fővárosban dolgozom, de vidéken is lehet ingázni, és tök jó lenne még egy vagy kettő szerencsétlen aki ugyanakkor ugyanoda jár autóval. Lehetne ebből akár egy kampányt is csinálni - szerintem sokan örülnének neki, és élnének egy olyan lehetőséggel, hogy csak beírja egy keresőbe hogy honnan-hova-mikor, és máris találna egy-két útitársat, különösképpen az agglomerációból. XD Meg persze pláne azért, mert pl. ingáznának hárman, egy autó fogyaszt - és mindenkinek téríti a munkahely az üzemanyagot.
(mellékesen és mégsem mellékesen: a legtöbb munkahely ezt egyáltalán nem támogatja: ha 20-an járnak 20 autóval, és ehelyett szeretnének 20-an 4 autóval járni, akkor abba nem szívesen mennek bele. Az egy dolog hogy nem térítenek senkinek semmit, csak aki egyedül jár kocsival, de még csak nem is engedélyezik - mondván, hogy ha lerobban, öt embere késik. és amikor a vonat robban le?:D)

Egyébként egyszer találkoztam egy ilyen honlappal de elég kevesen látogatják - a címét sajnos elfelejtettem.
Nemtom ki hogy van vele de én néhány magamfajta irodistát szívesen elviselnék a kocsiban, és marhára nem érdekelne hogy "az én tulajdonom, idegeneket nem engedek bele" mert én választanám meg hogy kiket :D


Persze a dologhoz az is hozzá tartozik hogy ha valóban kevesebb autó menne be a fővárosba naponta, akkor kevesebb parkoló meg dugódíjat lehetne legombolni az emberekről...sajnos a vezetést érdekli legkevésbé Budapest patyolattiszta levegője...

Aqweren 2008.09.09. 20:09:56

Megtaláltam az útitárs kereső oldalt de nem merem belinkelni merthogy reklám meg minden...:(

B.GY. 2008.09.09. 20:15:20

Nagyon kapós ez a téma.503 hozzászolás.Szerintem nem is volt még ennyi:)Hiába no,Kerékpár vs.autó.Az örök "harc":)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 20:16:26

Igen, Demszky elvtársat csak a jóllakott Q7-e, valamint a horvát nyaraló + kacsalábon forgó kastélya izgatná fel csak. Meg persze, hogy regnálásának uccsó 1-2 évében minnél inkább tudja a munkamentes jövőt bizosítani magának (magyarul még utoljára a lehető legtöbb milliárdot elsikkasztja)...

Tojást neki! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 20:20:34

Aqweren, ha nem is idegeneket, de munkatársakat simán vittem én is régebben, amíg olyan melóhelyen voltam. Egyik héten én, másikon más, harmadikon megint más. Spórolni se utolsó vele, hisz az utazási támogatásból így maradt is még. Egyedül meg nem fedezte volna a fele benzint sem. A főnöknek meg köze semmi :D Nem kell megmondani neki :D

Krisi 2008.09.09. 20:27:04

Pierre: Ha bringára pattannál, akkor a hozzád hasonló közlekedőktől kapnál idegbajt. Ugye, milyen rossz a másik oldalon lenni?

És jól rávilágítottál a kresz legnagyobb problémájára: hogy kimondottan az autósoknak írták. Akik kitalálták a szabályokat, azok szerintem életükben nem közlekedtek gyalog, biciklivel vagy motoron.

Ja, és valahol nézz utána az irónia szónak, akkor talán megérted a fekete Hummeres hasonlatot.

közlekedö 2008.09.09. 20:35:46

Pierre Batka 2008.09.09. 19:59:44
...... bár a KRESz tényleg nem mondja ez így ki, de a legtöbb lehetőséget és szabályzást ezekre a járművekre írja.
?????????????
Gyakorlatilag kis túlzással lehet mondani, hogy nekik készült.
?????????????
Amúgy a fekete Hummerben a feketére vagy büszke vagy arra, hogy egy rohadt nagy benzintemető?

Most a H1-emre gondolsz vagy a H2-esemre.
A 2-est kár volt megvenni nem férek el benne.
Mindegy, jól mutatnak egymás mellet a kertben.
A kreszben meg benne van hogy én vagyok az utak királya, beszéltük már ezt a Sanyival is.
Meg a Lajos 'bá is mutatta a passzust a könyvben csak nem figyeltem mert én jöttem a biliárdban lökéssel, meg a Gizi is nyaggatott, de benne van. Megyek is tolom a vasnak kicsit, mert úgy érzem.

Aqweren 2008.09.09. 20:44:13

Szerintem meg a tömegközlekedési eszközökön és a megkülönböztető jelzést használó járműveken kívül egyik jármű sem érdemel kiemelt figyelmet a fajtája miatt...

Szerintem lehetne simán idegenekkel is közlekedni, ha valakinek éppen nincs olyan munkatársa akivel ezt megtehetné...jó nagy kampány, nagy adatbázis, TV-reklámok, és persze ne arra legyen kihegyezve hogy "szemétláda környezetszennyező vagy, vigyél másokat is önző tahó" hanem az így megtakarított költségekre és hogy addig sem amortizálódik egyszerre a négy autó (azért négynél többen, hiába ötszemélyes a kocsi, nem lehet benne sokáig kibírni...) Teljesen önkéntesen, és szépen lassan megtörténne az a csoda, hogy négy kocsi helyett egy megy ugyanoda ugyanakkor. Nem pedig olyan ötletekkel előállni mint pl. az fizessen aki egyedül ül, meg "be ne gyere Budapestre, tapló!" meg hasonlók.

Tudom, felébredek, és a bilibe lóg a kezem :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 20:47:02

Nekem csak a bizalommal van bajom, annyi furcsa, amerikai thrilleren nevelkedett, fegyveres barom van már az országban, és azért nem egy életbiztosítás egy nőnek ez, azt hiszem :D

Aqweren 2008.09.09. 20:58:11

Azért kellene egy ellenőrizhető, lekövethető rendszer, ahol véleményezni lehet az autóját felkínálót és az utast is, illetve ki lehet zárni, ha renitenskedik, pl. "Köpköd az utastérben" vagy "Fojtogatja a vezetőt" vagy "Úgy vezet mint egy állat" :D Olyasmi ez mint a netes társkereső: lehet hogy éppen a darabolós sorozatgyilkossal beszélsz meg randit XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 21:02:59

A randiról jut eszembe, nem felejtettünk el valamit? :D

Aqweren 2008.09.09. 21:07:31

Valóban...már tulképp csak meg kellene beszélni hogy mikor és hol XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 21:11:17

Reggel, munkába menvén? :D :D :D

Pierre Batka 2008.09.09. 21:21:41

közlekedő: :-)
Krisi:
"Ha bringára pattannál, akkor a hozzád hasonló közlekedőktől kapnál idegbajt. Ugye, milyen rossz a másik oldalon lenni?"
Tisztában vagyok vele, hogy nem könnyű bringázni Budapesten. De nem a "hozzám hasonlóak miatt" (ez a kitétel kicsit kicsapta a biztosítékot) hanem azért, mert a biciklis egy plusz veszélyforrás, és a biztonságos vezetésnek a veszélyforrás nem nagy barátja. Amúgy a KRESz szerint a bringát azért kell egy autónyi távolságba kerülni, mert "instabil járműnek" számít, tehát veszélyes. Nem a saját életemért aggódok, mert a festés alapvetően a kocsinak fáj, hanem azért mert ha egy autós, csak egy kicsit is elbambul, ami nem ritka Budapesten simán kilapít egy bringást. És mivel az ember néha hibázik, minden olyan körülményt ami egy hibát végzetessé tesz ki akarok iktatni. Remélem így már érthető.
Amúgy látom lassan kezd valami közös nevező kialakulni. több bicikliút, KRESz javítás, mélygarázs. Már volt értelme ennek a vitának.

cso zsi 2008.09.09. 21:34:07

Hozzá kell tenni, hogy "dugóban ácsorgás" csak a reggeli, és a délutáni csúcsokban van, bár az is inkább lassú haladás.
Igazi dugó az akciós útfelbontásnál (út, mellékút, kerülőút, és egérút egyszerre túrva), és az M0 déli szakaszán történő balesetek idején van.
Egyébként lehet haladni, ha nem is mindig az engedélyezett maximummal, csak a felével.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 22:12:21

Jó, csak én naívan, az emberek egészségesebb és stresszmentesebb életét/életterét szem előtt tartva vetettem fel/helyeseltem pár ötletet. Na ez a két dolog az, amire nagy ívben szarik minden tróger, sikkasztó politikus. Amíg nincs benne durva anyagi érdekük, legalábbis...

Mert miért haladjunk ugye maximum a feléval, ha némi átszervezéssel mehetnénk a maximummal, ami az idegrendszerünk és a környezetünk kímélésével együtt járhatna. Ábrándozok itten...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 22:14:27

És örülhetne kerékpáros, mert tud ő is haladni, örülhetne a gyalog, mert kisebb zaj, por tárulna elé, viszont annál több zöldfelület és előkerült látnivaló, az autós meg azért, mert haladhatna és nem "akadályozná" se kétkerekű, se kétlábú, se a dugó :)

Jelölhettek a városszépítési osztályra :D

cso zsi 2008.09.09. 22:50:58

Tényleg ritkán jársz itt.
Ha van egy kis zöldterület, akkor:
1. letapossák az autósok
2. ezért, vagy nem, leaszfaltozzák, vagy parkoló, de inkább járda, lényeg, hogy aki odaáll kocsival fizessen, keveset, vagy sokat.
3. ha 10 méternél szélesebb a zöld, akkor irodaház, mert abból nincs elég (egyesek szerint)

Perillustris 2008.09.09. 22:52:21

"Ha tudnád, hogy a parkolóházakban, illetve az irodaházakhoz épített mélygarázsokban, vagy automata garázsliftekben is, akkor nem írnál ilyet."

Ezt újra, kérlek, nem értem. Egy lényeges szó kimaradhatott.


"Gyakorlatilag kiűzted az iparosokat a városból."

Kikre gondolsz? A belvárosi üzleteknek éppenséggel jót tenne, ha egy csendesebb, tisztább környezetben lennének, mert csak így, és persze jól kitalált termékkínálattal vehetik fel a versenyt a plázákkal. A belváros üzletei döglődnek, az a pár parkolóhely nem hoz be lényegesnek számító embertömeget a városba, hogy megérje. Nem mellesleg ha felszámolnának sokszáz-ezer parkolóhelyet, és megszüntetnék az ingyenes parkolást, akkor előbb-utóbb megjelennének a parkolóházak, így kulturáltabban nézne ki a város. Mert azt nekem senki ne mondja, hogy szép látványt nyújtanak az egymás hegyén-hátán parkoló kocsik. Egy fővárosnak sem kell(ene) így kinéznie. Emberek vagyunk, mi alakítjuk a környezetünket.


"Baromira elenyésző azoknak a száma akik azért ülnek autóban, mert lusták, mert egy fél órás tömegközlekedés helyett inkább kettőt ülnek a dugóban mert közben lehet Britney Spearst hallgatni a hifin."

Nem, nem elenyésző. De ha csak 20-30% lenne, ekkora csökkenés is csodát művelne.


"mert bár a KRESz tényleg nem mondja ez így ki, de a legtöbb lehetőséget és szabályzást ezekre a járművekre írja. Gyakorlatilag kis túlzással lehet mondani, hogy nekik készült."

Nem túlzás. Pont ez a lényeg. Ezen kell változtatni.


"Hozzá kell tenni, hogy "dugóban ácsorgás" csak a reggeli, és a délutáni csúcsokban van, bár az is inkább lassú haladás."

Mint 2 hete a Hungárián, reggel 8-kor: a Gyáli úttól az Árpád-hídig 15 km/h-s átlagsebesség jött ki. Vagy múlt héten este fél kilenckor(!) a másik irányba: masszív dugó, semmi baleset, csak sok autó. Egyébként nap mint nap látom a Váci úti forgalmat h8-8 körül befelé, és 5-6 felé kifelé, úgyhogy nagyon jól látom azt a lassú haladást.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 22:57:36

Cso zsi, pl. a körúton emlékeim szerint vannak ilyen vasoszlopok a járda szélén, amik akadályozzák a tuskó parkolókat. Ha meg a legszélső sáv kerékpárút lenne, van egy olyan érzésem, hogy az a tapló, aki ráparkolna, nos nem járna jól :)

Na, és én a vasoszlopok és a túl nagy járda közé (vagyis a járdából lecsippentve a vasoszlopok felőli részből) gondoltam a füvesítést.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.09. 23:52:36

img3.imagebanana.com/img/eldm6l0e/Nvtelen2msolata.jpg

Katt a linkre, rajzoltam kicsit. Kérdésem: melyik az élhetőbb, alacsonyabb stressz faktorú fele a képnek? A bal vagy a jobb oldala? Én így gondoltam.

Thyb 2008.09.10. 00:24:55

tök jó volt, ma tekerek haza a Rónán (pontosan az Egressy és a Mogyoródi között). Mellém ér a paraszt dudál mint állat és neki áll kiabálni, hogy menjek fel a bringautra.
Elhajtottam a jó francba, ugyanis ha valaki nem ismeri a kerékpárutakat az ne pofázzon.
A kerékpár ut miután a Fogarasitól elér a Mogyoródiig, akkor kikanyarodik és a Mogyoródin elhalad a Hungária irányába. Ahová Ő fel akart parancsolni az teljes egésszében járda szakasz. Pedig én ismerve a forgalmat a rónán nem tekertem középen, 50 cm-en belül tekertem és érdekes módon mindenki elfért mellettem.

Perillustris 2008.09.10. 01:02:00

KuKori, előre is szeretnék engedélyt kérni a képed jövőbeni használatához.

cso zsi 2008.09.10. 09:36:03

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.09. 22:52:21
...

"Hozzá kell tenni, hogy "dugóban ácsorgás" csak a reggeli, és a délutáni csúcsokban van, bár az is inkább lassú haladás."

Mint 2 hete a Hungárián, reggel 8-kor: a Gyáli úttól az Árpád-hídig 15 km/h-s átlagsebesség jött ki. Vagy múlt héten este fél kilenckor(!) a másik irányba: masszív dugó, semmi baleset, csak sok autó. Egyébként nap mint nap látom a Váci úti forgalmat h8-8 körül befelé, és 5-6 felé kifelé, úgyhogy nagyon jól látom azt a lassú haladást."

Onnan indulok, és oda járok haza. (Melóhely a soroksári buszgarázsnál)
Ma kocsival 20 perccel voltam gyorsabb, mint tegnap BKV-val.

"Ezt újra, kérlek, nem értem. Egy lényeges szó kimaradhatott."

Benne volt a tiedben, arra volt válasz: luxus.

""Gyakorlatilag kiűzted az iparosokat a városból."

Kikre gondolsz? A belvárosi üzleteknek éppenséggel jót tenne, ha egy csendesebb, tisztább környezetben lennének, mert csak így, és persze jól kitalált termékkínálattal vehetik fel a versenyt a plázákkal. A belváros üzletei döglődnek, az a pár parkolóhely nem hoz be lényegesnek számító embertömeget a városba, hogy megérje. Nem mellesleg ha felszámolnának sokszáz-ezer parkolóhelyet, és megszüntetnék az ingyenes parkolást, akkor előbb-utóbb megjelennének a parkolóházak, így kulturáltabban nézne ki a város. Mert azt nekem senki ne mondja, hogy szép látványt nyújtanak az egymás hegyén-hátán parkoló kocsik. Egy fővárosnak sem kell(ene) így kinéznie. Emberek vagyunk, mi alakítjuk a környezetünket."

Az iparos nem a bótban dolgozik.
Oda megy (menne), ahová a megrendelő hívja.
Fest-mázol, fűtést szerel, ajtót-ablakot üvegez, telefon-számtech hálózatot épít-bővít.
Az ecset, meg a csavarhúzó még elvér a szatyorban, és metrózhat.
A többi kelléknek ez nem megy.

ex-dr. vuk 2008.09.10. 10:40:27

@ KuKori · 2008.09.09. 23:52:36

Korrekt. Es ezt biciklit HELYETT kellene mindenhol. Tudom, ezzel sok parkolohelyet veszitenenk (ami szentsegtoresnek szamit), de valamit valamiert.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.10. 11:23:26

Perillustris, használd egészséggel ;)

Vuk, köszi. Írtam a megoldást a tárolásra is, rengeteg üres telek van (lebontott házak) a VI. , VII. kerületben is pl, ami most egy szintes magán sutyi parkolóként működik a sárban, horror pénzért. Oda lehetne tenni helyette egy parkolóházat, ami a lakosoknak x időre kedvezményes, amennyiben jelzik igényüket a helyre. Ezt úgy értem, hogy mondjuk 5 szintből amennyi kell a lakóknak, béreljék olcsón (vagy meg is vehetik, valami jelképes áron, pl. egy kis külvárosi garázs áráért), a többi 2 szint meg kiadható, rendes áron. Azért nem ingyenes, mert az épületnek lenne világítási és renovációs költsége, magyarul rezsije is, a profitot meg a külsős hozná, szigorúan önkormányzati tulajdonban! De ez nem biztos, hogy a legjobb ötlet, csak felvetés. Elvégre fedett helyen állna a kocsi a lakóknak, mégse lehet puszira teljesen.

teabore 2008.09.10. 12:06:35

aqweren 2008.09.09. 20:44:13
Kisvárosban élek, 15 km-re a munkahelyemtől. Itt azért elég sok ember ismeri egymást, ha ismerőst lát a buszmegállóban, felveszi és kész. Feleannyi idő alatt beér, mint a távolsági busz - igaz, anyagi vonzata nincs számára :)

cso zsi 2008.09.10. 12:40:36

" KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.10. 11:23:26
...egy parkolóházat, ami a lakosoknak x időre kedvezményes, amennyiben jelzik igényüket a helyre. Ezt úgy értem, hogy mondjuk 5 szintből amennyi kell a lakóknak, béreljék olcsón (vagy meg is vehetik, valami jelképes áron, pl. egy kis külvárosi garázs áráért), a többi 2 szint meg kiadható, rendes áron. Azért nem ingyenes, mert az épületnek lenne világítási és renovációs költsége, magyarul rezsije is, a profitot meg a külsős hozná, szigorúan önkormányzati tulajdonban! De ez nem biztos, hogy a legjobb ötlet, csak felvetés. Elvégre fedett helyen állna a kocsi a lakóknak, mégse lehet puszira teljesen. "

A külvárosi garázs itt pestlőrincen 1,8 millió forint a hirdetés szerint.
Az 5-10-15 millió "értékű" belvárosi romhalmazok tulajainak ez sok lesz, főleg, ha évi 2-3000 ft körül kapja az "ingyenes" lakossági parkolást az utcán.
Új építésű házak esetén sem mindenki veszi meg a horror árú 8-10 négyzetmétert.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.10. 13:34:44

Hát igen, ki kell kalkulálni valami ésszerű és elfogadható összeget. Mondjuk havi 2-3000, cserébe a fedett parkolásért, meg hogy nem kell keesgélni, mert privát, bérelt helyed van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.10. 13:36:09

lemaradt: szerintem méltányos, sőt baráti összeg! Egy napi parkolódíj az utcán most kb. vagy még annál is kevesebb.

cso zsi 2008.09.10. 13:43:16

Környékünkön, ami még az idén nem fizetős, van őrzött parkoló, havi 10-20e között.
Még csak nem is fedett,
Ahol munka közben kell megállnom, ott 3-400 körül kérnek óránként, Aranykézben azt hiszem, már nem kapok vissza az 500-asból.

Perillustris 2008.09.10. 14:46:05

"Az iparos nem a bótban dolgozik.
Oda megy (menne), ahová a megrendelő hívja.
Fest-mázol, fűtést szerel, ajtót-ablakot üvegez, telefon-számtech hálózatot épít-bővít.
Az ecset, meg a csavarhúzó még elvér a szatyorban, és metrózhat.
A többi kelléknek ez nem megy."

Leparkol a kialakított ideiglenes parkolóhelyen, ahol max. 10 percig lehet várakozni, kipakolja a cuccot, majd beáll a garázsba. A parkolás számláját pedig belekalkulálja az árba. Nem bonyolult.


"Oda lehetne tenni helyette egy parkolóházat, ami a lakosoknak x időre kedvezményes, amennyiben jelzik igényüket a helyre. Ezt úgy értem, hogy mondjuk 5 szintből amennyi kell a lakóknak, béreljék olcsón (vagy meg is vehetik, valami jelképes áron, pl. egy kis külvárosi garázs áráért), a többi 2 szint meg kiadható, rendes áron."

Jelképes, kedvezményes áron nem épít fel egy beruházó sem parkolóházat. Nem értem, miért az adófizetők összességének kellene állnia a számlát. Egy másik posztban már felhoztam a "hajós példát": ha hajót veszel, alap, hogy előre számításba veszed a tárolás díját, a kikötői illetéket, stb. Miért fura, ha ugyanezt elvárjuk autó esetében is? Van ország, ahol ez így működik. És működik.


"Új építésű házak esetén sem mindenki veszi meg a horror árú 8-10 négyzetmétert."

Persze, mert a "majd parkolok ingyen az utcán" elvet részesítik előnyben. Ha viszont az utcai parkolás ára is megjelenik a költségek között, akkor csökken a különbség, és többen vásárolnak parkolóhelyet. Vagy rájönnek, hogy nekik drága az autó, mint az a több mint ötvenezer ember, akiktől évente visszaveszik a hitelezők a kocsit.


"Mondjuk havi 2-3000, cserébe a fedett parkolásért, meg hogy nem kell keesgélni, mert privát, bérelt helyed van."

Ne röhögtess már, szerinted kijön ennyiből egy fedett parkoló? Két mozijegy árából? Privát hely 0-24 óráig? Amikor egy P+R parkoló építési költsége 1,5-2 millió forint? Alsó hangon havi 10 ezer, de ez már úgy, hogy hétköznap 8-16h-ig fizetős és kiadható másnak is erre az időre. A vendégek-vásárló parkolásának árát pedig átvállalhatják a meghívók vagy az eladók.

cso zsi 2008.09.10. 15:01:42

Nem bicikliről van szó, hanem autóról, furgonról.
A kisebb gond, hogy a belvárosi irodaházakban nincs arra fenntartott hely, hogy 5-10 különböző iparos egyszerre parkoljon kedvére.
Van ahová be sem fér 2 (kettő) méternél magasabb jármű.

Busai, nem belvárosi irodaházban lévő ügyfél hív, mert meló van (soha, senki nem tudja előre, milyen hosszú lesz).
Az irodaház, és a szomszédos üzletközpont miatt fizetős minden a környéken.
Mielőtt megyünk, telefonálunk az ügyfélnek, hogy intézzenek parkolót, ha látni kívánnak. Van kb 60 helyük, elvégre a kb 500 fős létszámnak elég. :)
Így volt már, hogy másik napban egyeztünk meg...


Az a baj, hogy nem idióták vezetik ezt az országot, ahogy a többség gondolja, hanem a hideg számítás, és lehúzás.
Mindezek mellett vannak, akik még adják alájuk a lovat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.10. 15:51:31

Az a gond a számításoknál, hogy túl sok dolognak kell megfelelni egyszerre. Azaz: a lakónak, hogy ki tudja fizetni (mert elköltözni nem fog, akar) ; az építtetőnek/üzemeltetőnek (jelen esetben az önkormányzat lenne az ideális) megtérüljön. Namost ezt úgy lehetne áthidalni, hogy szerződést kell kötni, amiben le van szögezve mondjuk 5 év, vagy 10 előre. Addig fizetési kötelezettséged van, akkor is ha a lakást eladod. Majd fizeti tovább a következő, érvényes adásvételi és átregisztrálás után (ennek lehetne díja a kiesett idő átlaga, amíg nem jön az új lakó, vagy kiadható fizetősre emellé, addig az ideig). Így a díjat lehetne mérsékelten tartani, hogy kvázi részletre megveszi mondjuk 15 év alatt a parkolóhelyét. Ekkor azonban nem kerülhet a tulajdonába és fizetni kéne tovább, mert felújításra szükség van ennyi idő után. Így mondjuk havi kb. 10-12000 Ftból kvázi nullásra jönne ki az önkormányzat és a fennmaradt (nem lakó) helyeken a szokásos megtérülési móka érvényes.

Ez így már reálisabb?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.10. 15:54:38

Azt ugyanis tudomásul kell vennie minden városlakónak, hogy az élet ott drágább. De többet is keresel (átlagban). Többet is kell költened. Akinek nem megfelelő, az vidékre mehet nyugodtan, annak minden előnyével és hátrányával. Tehát gyakorlatilag mindenkinek (átlagban) kvázi ugyanannyi maradhatna. Ez a kommunizmus? :D

Gontar 2008.09.11. 07:18:47

Tegnap este (8-9 óra között), Üllői út. 17 bringással találkoztam. Védőfelszerelés egyiken sem volt. Annak ellenére, hogy már rendes, éjszakai sötétség volt lámpával csak kettő renelkezett. Mindkét lámpás egy-egy bicajkonvoj elején ment (az egyik 5 a másik 6 bicajból állt). Ezen két "bicajkonvoj" normálisan, az Üllői út külső sávjában haladt. Habár elég sűrű volt a forgalom, és sokaknak kellett lassítani miattuk senki nem dudált, senki nem veszélyzetette őket (amíg a látóteremben voltak). A nem dudáláson a kivilágítatlanságuk miatt mondjuk csodálkoztam kicsit. Jó darabig (5-8 perc) haladtam mögöttük én is a külső sávban - nem esett nehezemre kivárni, míg lesz hely a köépsőben, hogy normálisan le tudjam őket előzni. Másnak sem, nem voltam ezzel egyedül.

Ez eddig 11 cangás. A következő kettő -szintén Üllői út- az irányonként 3 sáv közepén, dupla záróvonalon, szintén kivilágítatlanul kerekezett. Piros lámpa számukra nem létezett.

Másik kettő a Hungárián!!! a Népligettel párhuzamos szakaszon (ott a bicikliút -és ez ahogy látom/tudom/tapasztaltam JÓ bicikliút- a ligetben, párhuzamos a Hungáriával), egy teljes sávot (külső) elfoglalva, egymás mellett - szintén kivilágítatlanul, védőfelszerelés nélkül.

Eggyel a Kerepesi út mentén találkoztam - szintén kivilágítatlan, védőcucc nélküli... Ezt sem dudálta le senki, és nem is veszélyeztette amíg ott voltam.

Az ucsóval Budapesten kívül, települések között, közvilágítással nem rendelkező úton találkoztam. Világítás, fényvisszaverő cuccok, védőfelszerelés ezen sem volt.

Perillustris! Az ilyeneknek nem szólnak a normálisan közlekedő, "hardcore" bringások? Azért sötétben a kivilágítottság a minimum... szerintem... Habár már csak kocabringás vok (középsuli, fősuli alatt bicajoztam rengeteget), de még mindíg nem indulok el sötétben (vagy ha tudom, hogy sötétben is tekerni fogok) normális lámpák nélkül.

Perillustris 2008.09.11. 07:40:16

"Az ilyeneknek nem szólnak a normálisan közlekedő, "hardcore" bringások?"

Hát ezt a lehető legrosszabb helyre címezted: kep.tar.hu/perillustris/50304113/29502706#2

Egyébként de. Utálom az este lámpa nélkül közlekedő bringásokat és meg is szoktam jegyezni nekik, hogy "elvakít a fényed".

Gontar 2008.09.11. 07:47:14

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.11. 07:40:16

Rossz helyre? Nem kekeckedés volt, hanem komolyan kérdeztem. :-) Tényleg érdekelt a dolog.

A te biciklis mentalitásod számomra egészen szimpatikus (egy-két -számomra- szélsőségtől eltekintve).

Autóval közlekedőknél az indexhasználat ugyanilyen rossz arányú (sokszor), mint amit a bicajosok láthatóságáról tapasztaltam tegnap. Ma reggel, körforgalom. 12en voltunk egy "konvojban", ebből ketten indexeltünk. Én amikor kifelé jöttem a körforgóból (ahogyan kell), a másik indexelő csak akkor, amikor befelé ment... :-PPP A többinek meg valószínűleg nem létezik indexkar a járgányában...

Nagyonritkán dudálok, de duddantottam már rá rendőrre is. :-D Mikor megállítottak megkérdezni, hogy "mivamiva" csak annyit mondtam, hogy csupán jelezni akartam, hogy nem működik az indexük. :-D Az egyik felszívta magát és basztatni akart, de a másik leállította: szépen elköszönt és mentünk tovább a magunk útjára.

Krisi 2008.09.11. 10:42:49

A kivilágítatlan bicikliseket én sem értem, egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért nem képes felrakni egy lámpát. Nekem két villogó van elöl, hátul is ugyanennyi, de sokszor még így sem vesznek észre. Érthetetlen, hogy miért nem képesek páran venni kb. 1000 forintból világítást! 3 sör árát igazán rászánhatnának :)

Azt meg szintén nem értem, hogy nem biciklisávban miért kell egymás mellett menni. Legjobb amikor a nagyonnagymenő versenybringások mennek egymás mellett valami forgalmas országúti szakaszon, mögöttük meg többszáz méteres sor. Az ilyeneket még én "hardcore bringás" sem értem meg :)

De van még olyan is, aki "csakazértis feltartom a szemét autósokat" mentalitás jegyében megy direkt a sáv közepén, amikor ezt semmi nem indokolná, hogy ő majd jól megmutatja nekik. Az ilyen is külön pszichikai tanulmány, valami olyasmi, mint autósoknál a bunkó BMW-s/ Suzukis/ stb.

Perillustris 2008.09.11. 11:21:52

Oké, én sem vettem annak, legfeljebb rosszul fogalmaztam.

Krisi, én tudok ezerért is sört, úgy csak egy ára. :)

Krisi 2008.09.11. 22:39:53

Perillustris:
Októberfesten 10 ájró egy korsó, annyiért már biciklit is lehet venni :)

Kukori által linkelt kép pedig jó, bár inkább elgondolkodtató...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása