Lev úgy döntött, mellesleg saját sajnálatára is, hogy nem áll be az autópályán közlekedő, szabályosan előzgető sofőrök közé, mert azzal csak a szívás van. Tötymörgés, meg felesleges időpazarlás. Ezt az új felfogást alkalmazva előbb hazaért a nyaralásból is. Ti mit gondoltok, jól van ez így?
Tegnap este jöttünk haza a Balatonról, M7-es szokásos, 3 sávból belső-középső dugig, szélsőben elvétve pár autó.
1-2 középsőben krúzoló kollégára előzés előtt rá is villantottam, hátha, de azonkívül, hogy szokás szerint jött a mutogatás, rámgyorsítás, mögémjövés, villogás, stb., semmi más nem történt, 80-100-as tempóval haladtunk, lassítva, gyorsítva, idegőrlően. Az út felénél döntöttem úgy, hogy nekem elég volt egy életre, innentől eggyel kevesebb ember, aki betartja ezt a szabályt és mások miatt nem tud rendesen haladni - szépen a külső sávot is használva hazajutottunk: gyorsan, senkit fel nem tartva, frusztráció nélkül. És ezetúl így is fogok.
Nem akarok én nevelni senkit, aki nem tanulta meg és nem fogja fel, az úgysem fogja akkor sem ha engem szétvet az ideg. Mivel a külsőben és a középsőben is meg lehet úgy oldani az előzést, hogy mást nem tartok fel, így inenntől ezt fogom tenni és kész. A dolog nem haszontalan időben, ugyanis számtalan autót beértünk Budapest határában, akiket még a Balatonnál láttam magunk mellett, majd ők a belsőre ráállva haladtak, míg én szabályosan előzgettem, visszasoroltam, stb.
így alaposan lemaradva mögöttük - majd az út második felének köszönhetően utólértük őket, tehát ha végig így haladtam volna, akkor lett volna egy nyugodt és gyors hazautam a Balatonról. Azért kicsit szomorú vagyok, hogy így lett.
Ferocious 2008.09.11. 13:29:45
Imádom ezt a témát
nagyzee 2008.09.11. 13:30:50
EBEUSS (törölt) 2008.09.11. 13:32:48
A belsőben pedig mi van? Szalagkorlát! :D
priszcilla27 2008.09.11. 13:40:30
Ferocious 2008.09.11. 13:41:02
Csak az a gáz, hogy egyszer majd engem fognak megb@ni a zsaruk ezért, és nem a sok dilettáns, balfasz, vezetni nem tudó faszparasztot, aki még fel is háborodik, ha rá merészelsz dudálni!
Nagyon idegbeteg tudok lenni azon a szakaszon...
Ferocious 2008.09.11. 13:42:38
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 13:46:25
minek ezt már betenni? és az ember is minek gondolta hogy ezt muszály beírni? lassan ment a sor. kiálltam a külsőbe ahol szokás szerint nem ment senki, és ott gyorsan tudtam menni. kész. ez már nem sztori.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.11. 13:50:52
teabore 2008.09.11. 13:58:09
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.11. 14:04:05
meg legyen benne elromló autó is
teabore 2008.09.11. 14:05:01
Manyizga (törölt) 2008.09.11. 14:07:39
Ferocious 2008.09.11. 14:12:24
Nem a lófaszt! Ha már a T. autóstársak rákényszerítenek a szabálytalanságra, akkor én szemrebbenés nélkül fogok jobbról előzni...
Ennyi.
Pepe83 (törölt) 2008.09.11. 14:13:56
teabore 2008.09.11. 14:27:48
Vajon az autópályák fölötti mátrixtáblákon miért a "jobbról előzni tilos" felirat díszeleg gyakrabban a "jobbra tartási kötelezettség" helyett?
Az nem csak a leállósávra vonatkozik? :)))))
Manyizga (törölt) 2008.09.11. 14:28:10
Matrix_ 2008.09.11. 14:31:05
Az már úgyis megy sok pógárnak :)
Pistike911 2008.09.11. 14:31:43
"Csak az a gáz, hogy egyszer majd engem fognak megb@ni a zsaruk ezért, és nem a sok dilettáns,..."
Elméletileg nem tudnak megb@szni a zsaruk, mert:
a. a jobbról előzés és az elhaladás még a KRESZ szerint is két különböző cslekvéssorozat.
b. a magyar jogrendszerben nem vonható felelősségre az a személy, aki szabálytalanságát egyértelműen más szabálytalansága okozta.
Persze az is lehet, hogy mégis te fogsz szívni vagy azért, mert ez itt Magyarország, vagy mert én tudom rosszul. (egyébként nem :) )
Többet nem tudok elmondani!
szemenagy 2008.09.11. 14:34:13
JohnnyB 2008.09.11. 14:35:08
9mmPara 2008.09.11. 14:38:49
Biztos, hogy ha a jobb szélső sáv gyorsabb, és én már percek óta abban haladok, akkor nem mehetek szabályosan el a belsők mellett? Ezen logika mentén, ha egy háromsávos autópálya bal szélső sávjában satuzik egyet, akkor a másik kettő sávot is fékezésre kényszeríti.
A gyorsabb előrehaladás érdekében sávot váltani jobbra, elhúzni és visszállni -- biztosan szabálytalan, azt én is tudom.
Sugi77 2008.09.11. 14:46:22
Ha én simán a külső sávban akármennyivel haladok, és a középső sávban lassabbak nálam, akkor szerintem ez egyértelműen nem jobbról előzés. Főleg, ha a középső sávba akkor megyek át,ha elöttem van valaki.
Ezt tök simán meg lehet tenni az M7-en
Már csak arra lennék kíváncsi, ha mindenkinek ez a problémája, akkor ki/kik haladnak a középső sávban????
magaslaci 2008.09.11. 14:50:13
Ferocious 2008.09.11. 14:50:42
Nem igazán nyugodtam meg a leírtak alapján, bár a nagyobb gáz inkább akkor következne be, ha a jobbról előzés/elhaladás közben valami félvak, tükröt nem ismerő rámhúzná a kormányt... akkor inkább a rendőr bácsik :))
Ferocious 2008.09.11. 14:53:15
"Már csak arra lennék kíváncsi, ha mindenkinek ez a problémája, akkor ki/kik haladnak a középső sávban????"
Az a sok balfasz, aki még ezeket a sorokat sem tudná elolvasni, nemhogy normálisan közlekedni...
tboyda 2008.09.11. 14:56:45
Hülyét kapok a posztban leírt helyzettől én is.
Hasonlóan az íróhoz én is azt szoktam csinálni, hogy az első pár (kb. 10) ilyen mandarint balról előzöm meg, de először megkérem udvariasan kellő távolságból, hogy fáradjon ki az ÜRES külső sávba (ez csak időpocsékolás szokott lenni), majd megőszül pár hajszálam amikor tükör nélkül ő is a belsőbe kívánkozik, miközben én már mellette vagyok. Na ekkor feladom (maradok a külsőben). Akkor meg néznek rám mint az Antikrisztusra, hogy jobbról megyek.
A fentiposztnál ez az elhaladás előzés dolog is ki lett vesézve.
De remélem hamarosan megtudom, büntetni fogják e valaha nálunk is a jobbra tartás elmulasztását/megszegését, ill. a követési távolság rossz megválasztását.
Gontar 2008.09.11. 14:58:11
Autópáylán haladásra vonatkozó szabályok alapján (kötelező jobbratarts) nem jöhetne létre olyan helyzet, hogy valaki jobbról halad el a belsőben/középsőben-belsőben haladók melett: mivel mindenkinek a szélsőben a helye, és előzéskor húzódhatnak beljebb.
Szabály azt írja, hogy: amennyiben nagy a forgalom blabla (nemtudszvisszatérni stb.) akkor lehet folyamatosan haladni középsőben/belsőben is - a párhuzamos közlekedés szabályai szerint.
A párhuzamos közelekdésre vonatkozó szabályok azonban csak lakott területen belül engedik a jobbról "előzést" (elhaladást a másik melett).
Fentiek alapján ergo autópályán a jobbról elhaladás mások melett szabálytalan - pont úgy, ahogyan mindenhol máshol is totál szabálytalan jobbról előzni - kivéve lakott területen belüli, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten.
Ennek ellenére a posztban is ismertetett szituációban részemről érthető... Kérdés az, hogy zsernyák mennyire lenne megértő - vagy rosszkedvű.
Gontar 2008.09.11. 15:01:20
Annyi a különbség, hogy a Hungária körúton ez nem szabálytalan. :-D
szemenagy 2008.09.11. 15:01:22
"Nah, megint ez a téma. :-)"
Majd mindjárt jön MissMarple, azt belinkeli valamelyik 170 soros hozzászólását szöveghűen, KRESZileg :)
rooster 2008.09.11. 15:01:32
Magyarul, ha forgalmi okok (= a sok balf@sz) miatt a jobb szélső sáv gyorsabb, mint a tőle balra lévők, és Te folyamatosan azt a sávot használod, akkor nyugodtan lehetsz gyorsabb, mert nem előzöl, hanem elhaladsz.
George Jung 2008.09.11. 15:07:42
Ez se nem nagy találmány, se nem nagy story.
Viszont így semmivel nem gyorsabb, csak költség- és idegkímélőbb.
Doszt.
Részemről jöhet a köv. poszt.
Lacaca 2008.09.11. 15:08:51
Gontar 2008.09.11. 15:10:50
Előzés: mész valaki mögött, indexelsz, sávotváltasz, elhaladsz melette, visszatérsz az "ő" sávjába.
Elhaladás: mentek egymással párhuzamos, ugyanabban az irányban haladó sávokban, és te -sávváltás nélkül- elhaladsz a máik melett, mert nagyobb a sebességed. Vagy éppen mögülle váltasz sávot a másikba, de miután elhaladtál melette nem térsz vissza.
Autópályán:
-mindkettő szabálytalan - ha jobbról végzed
-az előzés szabályos, ha balról végzed
-az elhaladás szabályos, ha balról végzed és teljesülnek a nagyforgalom, nemtudszvisszatérni stb blabla részek is.
Azaz ha folamatosan haladsz a középsőben/belsőben úgy, hogy lazán vissza tudnál menni a külsőbe akkor szabálytalan vagy.
Sugi77 2008.09.11. 15:11:06
mint új köszi a linket, tényleg ki lett vesézve rendesen a téma
tboyda 2008.09.11. 15:11:25
A kamionoknak szabálytalan a folyamatos ott haladás. Az más kérdés hogy nem férnének el csak a külsőben. :)
"rooster 2008.09.11. 15:01:32"
A fent említett posztnál ezt feszegettük (lusta vagyok leírni megint :) ). Én tartom magam ahhoz mint ott, hogy mivel nincs megengedve az elhaladás sem ezért tilos. Lakott területen meg van engedve, de kívül nincs.
tboyda 2008.09.11. 15:13:05
Nincs mit, vagy inkább szívesen, remélem hasznos lesz. Érdemes átnyáladzani.
Pistike911 2008.09.11. 15:13:51
Nem azért írtam, hogy megnyugodj! Nem olyan időket élünk. :D
Sugi77 2008.09.11. 15:15:03
köszi, fentebb egy korábbi poszt linkjében közben utána néztem :)
Gontar 2008.09.11. 15:15:29
Nekem hiányzik. :-DDD Nem az idézetek... hanem Miss. :-P Több posztnál is vártam, hogy jön és vérmesen ágál, de csalódnom kellett... Lehet nyaral. :-) Vagy nem volt kedve beregisztrálni (ha regisztrált volt eddig is akkor ez kiesett)... :S
Vagy csak telelett a hócipője a sok marhával... :S :S :S
Ferocious 2008.09.11. 15:17:31
Most már jobb, köszönöm, inkább iszom este egy (vagy több) hideg sört, na az majd tényleg megnyugtat! :)))
Üdv
Gontar 2008.09.11. 15:18:42
Ott a pont. :-D Mondjuk amikor én megyek arra a külsőben szoktak araszolni... Aztán vagy araszolok közöttük 10zel (mert vagy Thököly vagy M3 felé akarok kanyarodni) vagy megyek a középsőben és időben megpróbálok bekéreszkedni.
De leginkább (99,9%) a jókis "kertekalatt" útvonalaimon közlekedek, így nincs ilyen gondom. :-DDD
tboyda 2008.09.11. 15:29:31
De azóta már sikeres vagyok. :D
rooster 2008.09.11. 15:39:30
jogos, kösz!
Gontar 2008.09.11. 15:40:44
A Váci út felé nem sokat járok... de a felújítás közbeni "áldásból" nem maradtam ki én sem. :-P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 15:44:46
tboyda 2008.09.11. 15:49:52
Egyszer úgy, de úgy fognék egy ostort összeterelném az összes (állami, fővárosi és kerületenkénti), a metróépítést és útfelújítást-"meg"szervező manager-t és megkérdeném, hogy ugyanmán he, ismeritek ti egymást? A válasz biztos az lenne igen, a "tömjükzsebünk" bizottságból. Mert hogy ezek nem egyeztetnek az hótbiztos.
-ON-
teabore 2008.09.11. 15:50:14
Most képzeld el az expáromat: onnan tudta, hogy melyik a jobb keze, hogy mindig kifilózta, melyikkel tartja az evőeszközt...igaz, nincs jogsija.Még.
Matrix_ 2008.09.11. 15:53:32
árulja el nekem vki, hogy ménem lehet a sövényt éccaka nyírni az autópályákon? Mér a legnagyobb napközbeni csúcsban lehet ezt a munkát végezni, amikor 1 sáv lezárása 10 évet öregít az emberen?
Nekem vannak elméleteim, meg megoldásaim is, de a zigasságot nem tudom :)
tboyda 2008.09.11. 15:56:51
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 15:57:43
A válasz egyszerű (és tuti a forrásom): mert műszakpótlékot kéne fizetni érte. Ennyin múlik. 20 %-on. Meg az ultra korrupción. Meg a politikusok beleszarásán. Persze, kék villogóval, a sínen, meg lezárt utakon én se érezném át...
Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.09.11. 16:02:02
Tudjátok mi az egészben jópofa? Egy hete jöttem hazafelé a Gratz-Bécs pályán, és az osztrákok pontosan olyan hülyén adták elő a 3-sávos haladást, mint mi itt a 7-esen!
Most akkor mi van? Ott sincs kultúra, de legalább ebben nem vagyunk lemaradva. Bezzeg a Nürnberg-München pályán, ment minden, mint az óramű, szabályosan.
Matrix_ 2008.09.11. 16:02:04
Ez az elméletem nekem is. De nem kéne sok, hogy ez ne így legyen. Mertugye napközben elszuttyognak a jómunkásemberek, me órabér meg minden. De ha éccaka kéne csinálni, nem órabérben, alvás helyett, fix határidőre, lehet feleannyi idő alatt kész lennének. És akkor a 20% minnyá nem 20% a munkáltatónak, mert amit az éjszakai pótlékon veszít, azt a gyorsan elvégzett munkán visszanyeri. Sztem!
De ez csak álom. Mindjárt felébredek, csak még egy kicsit hagyjatok, álmodni :)))
Na ON :-)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 16:03:57
Matrix_ 2008.09.11. 16:05:40
Kösz, hogy felébresztettél. a ..csába! :-)
Pistike911 2008.09.11. 16:14:24
'Emberek!
Tudjátok mi az egészben jópofa? Egy hete jöttem hazafelé a Gratz-Bécs pályán, és az osztrákok pontosan olyan hülyén adták elő a 3-sávos haladást, mint mi itt a 7-esen!'
Biztos jött haza a sok magyar a bécsi bevásárló túráról! :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 16:17:21
Matrix_ 2008.09.11. 16:20:03
utolérted a török-román-stb megroggyantott vendégmunkásjáratokat. Biztos száguldoztál!!
:-)
Pistike911 2008.09.11. 16:25:49
Marcellusca 2008.09.11. 16:57:17
Tök felesleges post!
Lerágott gumicsont, nem hiszem, hogy bárki újabb infót tudna megosztani velünk, a múltkor már kiveséztük (többször is) ezt a témát.
Bobby Baccala 2008.09.11. 18:12:01
különben is mit előzgetsz jobbról ??? :DDD
The Good Boy 2008.09.11. 18:17:09
magaslaci 2008.09.11. 14:50:13
Annyi a különbség, hogy a Hungária körúton ez nem szabálytalan. :-D
Pont ott szabálytalan,mivel a teherautók nem használhatják a belső sávokat...
Ezen szokott az agyvizem felmenni, amikor egymás mellett 3 sávban állnak a kamionok a Hungárián, és mind egyenesen halad tovább!
leaping cat 2008.09.11. 19:10:50
Gontar 2008.09.11. 20:05:13
Igenigenigen. :-D Már beláttam hirtelen felidulásból elkövetett tévedésem. :-D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 20:32:37
Bambano 2008.09.11. 21:34:06
Mennyit kell még könyörögni azért, hogy felfogja minden simaagyú, hogy nem villogunk előzési szándék jelzése céljából, mert elvakítja a megelőzni kívántat és nagy baleseti rizikót okozunk vele?
Engem kevés dologgal lehet ennyire kihozni a sodromból, de az, hogy a büdös tahója elvakít, mindennél jobban bosszant.
Szóval fuss neki újra, fogalmazd át a postodat, hogy te voltál a nagy kaszás, ehhez képest a jobbról előzés már angyali cselekedet volt.
autosave 2008.09.11. 21:35:33
(és nem ok nélkül szokás...)
Bambano 2008.09.11. 21:39:09
Persze, hogy nem ok nélkül: a sofőrök egy nem elhanyagolható részhalmaza volánidióta.
Sötétben kitágul a pupilla, hogy több fényt engedjen be. Erre rátolni 2x55 watt halogént meg a két refit, az azt jelenti, hogy hirtelen mennyivel több fény lesz ott. Akit ez nem vakít el, az valószínűleg vagy nem nézett a tükörbe, vagy már vak most is.
Pistike911 2008.09.11. 22:00:22
Ilyen esetekben én is legszívesebben a kezem ügyébe kerülő legnagyobb fényes tárggyal végeznék végbéltükrözést!
Egy agresszív, szadita állat-e vagyok? :D
boldiii 2008.09.11. 22:19:33
boldiii 2008.09.11. 22:21:55
Én még nem. Sajnos. Lesből a tilosban álló, nem villogó rendőrkocsit viszont nem egyet.
VOGAben 2008.09.11. 22:24:47
marosy 2008.09.11. 22:53:38
Végig indexelnem kell?
lol
tboyda 2008.09.11. 22:53:58
A többek közt kapaszkodósávot figyelmen kívül KELL hagyni a jobbra tartási kötelezettség szempontjából. Nem véletlenül. Kimehet, de ott azoknak kell menni (pl. M1 kapaszkodóin) akik nem tudnak 70-nel menni azon a szakaszon. Szép lenne ha mindenki 130-cal kirongyolna és egyszer csak ott terem előtte a bukkanó után egy 60-70-nel cammogó truki.
tboyda 2008.09.11. 22:58:49
Nem, miért kellene?
Meg az már elhaladás.
blöff 2008.09.11. 23:01:39
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.11. 23:07:14
B.GY. 2008.09.11. 23:10:48
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.11. 23:15:00
nem-igen 2008.09.11. 23:27:11
B.GY. 2008.09.11. 23:43:11
Bambano 2008.09.12. 00:14:08
Nem tudom, de őszintén szólva azon a véleményemen, hogy parasztság elvakítani előzési szándék jelzése címszó alatt a másikat, nem sokat változtat az, hogy rád villognak-e vagy sem.
boldiii 2008.09.12. 00:26:07
Ha a belső sávban megyek, annak oka van. Előzök. Utána lehúzodom. Ezt a mögöttem levő is látja. Sőt. Ha nem bírok előzni, és látom, hogy mögöttem egy ötezer lóerős kocsi jön, még előzés elött is megengedem, hogy megelőzzöm, mert később úgyis meg fog.
Ha vidéki úton járok, és lassan akarok menni, akkor az egyenes helyen, ahol meg tudnak előzni lelassítok és lehúzodom, így gyorsan megelőznek. Sosem csinálok olyat, hogy előzni tilosban lelassítok 20-ra, pedig 40-nel lehet hivatalosan is menni, majd az egyenesre úgy gyorsítanék, hogy ne lehessen megelőzni. Ha pedig tartom a ritmust, ott sem villog le senki.
Tehát kedves Bambano: téged valójában miért is villognak le? Mert idióta idegbetegekkel vagy körülvéve, vagy esetleg nem úgy vezetsz, ahogy az a normális emberek között egy normális országban, normálisan figyelve és tisztelve a másikat elvárható lenne.
Hozzáteszem, ha rámvillognának, akkor nem a tükörben nézném a fényeket, hogy megvakuljak, a szemem sarkából meg nehéz megvakulni. És az első villogás után nem kellene még 25x rám villogni.
Tehát: Nem mondtad el, mi is a helyzet és hogy is csinálod, de pont abból, hogy egyáltalán neked problémát jelent, hogy rád villognak látszik, hogy valami nagyon nem kóser a te vezetési stílusoddal. Kevés emberrel szoktam kötekedni, és ezt se vedd annak, hanem légyszi indulatok nélkül gondold át, hogy én mire gondolok.
müszi 2008.09.12. 00:40:23
na mi van mester? tévedett!
fiaim,biztos hogy a jó oldalát kentétek meg?
na! biztos hogy jók a közlekedési szabályaink? ha ennyien megszegjük a leirtakat,nem kellene már a mai modernebb szokásoknak megfelelően átdolgozni ezt az avas öreg 1925 ben megalkotott kreszt? ez csak arra jó hogy büntessen a rendőrség!már nem lehet betartani .ezekkel a modern autókkal sokkal dinamikusabb közlekedést lehetne megvalósitani.a begyepesedett fejű közlekedési törvényalkotókat kellene már elzavarni a fenébe! ja hogy nem a közlekedés biztonsága,hanem a pénz beszedés a fő cél???bocs!
Pistike911 2008.09.12. 00:47:32
Csak halkan, nehogy fékezzen a ház előtt a fekete, lefüggönyözött autó! :D
Egyébként jól látod a lényegét! Egyre több autós lesz, egyre több autóval, a sok hombár törvényhozó, műszaki zseni pedig ahelyett, hogy gyorsítaná a forgalmat, inkább lassítja. Rendben, megértem, hogy vannak bamba vezetők, de be kell látni, hogy 2008-ban nem lehet szabályokat, mitöbb életvitelt alkotni, hogy mi lesz, ha nem tud hozzá alkalmazkodni???!!!
Gyakoroljon! Majd belejön, vagy belehal. :x
boldiii 2008.09.12. 00:48:05
Többnyire. Kivéve amikor az 5 sávos miami-i autópályán éjjel 2-kor is dugó van, gyorsultam már le porschet is, és 10 percig nem ért utól. Igaz, 50m-t tettem meg.
De az biztosan igaz, hogy kevésbé stresszes úgy vezetni, hogy benyomod a tempomatot az előző kocsi sebességére, és ott is tudod hagyni, mert mindenki megy, és csak néhány őrült (naponta egy, nem másodpercenként egy) húz el ezerrel.
Én is unom a stresszelést, megőrülök, amikor néhány balfasz miatt úgy feltorlódik a sztráda, hogy mindenki 5m követkési távolságra van a másiktól. Húzzon el mindenki és hagyjuk egymást békén.
müszi 2008.09.12. 01:08:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.12. 01:28:28
Ha belülről vágsz ki jobbra az sztem is más dolog, az veszélyesebb.
Inkább azokat kéne büntetgetni akik a belső 2 sávot indokolatlanul használják.
kujoon 2008.09.12. 05:08:06
hulyemagyar 2008.09.12. 06:44:37
b. a magyar jogrendszerben nem vonható felelősségre az a személy, aki szabálytalanságát egyértelműen más szabálytalansága okozta."
Erre tudnál nekem pontos, törvényből, esetleg alkotmányból kiragadott szöveget idézni?
whiteCat 2008.09.12. 07:06:32
Nyissatok még pár ilyen témát. Enyhén unalmas már. Vagy csak én érzem így?
whiteCat 2008.09.12. 07:15:11
"be kell látni, hogy 2008-ban nem lehet szabályokat, mitöbb életvitelt alkotni, hogy mi lesz, ha nem tud hozzá alkalmazkodni???!!!
Gyakoroljon! Majd belejön, vagy belehal. :x"
Nem kiforgatni akarom a szavaid, de ez akárhogy is nézem köznyelvre lefordítva kb így hangzik.
Mindenki aki megpróbál biztonságosan nem balesetet okozva közlekedni haljon meg??!!! Elképesztő!
Mond a szemébe ezt egy több gyermekes anyukának aki épp a gyerekeivel tart hazafelé,"SZABÁLYOSAN" közlekedve!
Gratula, de inkább fordítva legyen!
JohnnyB 2008.09.12. 07:49:24
2008.09.12. 08:17:56
whiteCat 2008.09.12. 08:19:43
Egy potenciális gyilkossal van dolgunk aki úgy érzi mind a szabályok mind a többi közlekedő felett áll!
Kifejezetten veszélyes magatartás. Ha csak magát veszélyeztetné az OK, de mások életével játszani nem szép dolog.
JohnnyB 2008.09.12. 08:34:47
Ha beragadok a 60-as mazsolák közé, záróvonalat lépek át, idegeskedek, lakott területen átlépem a megengedett sebebességet, mert már felidegeltem magam azon, hogy sétakocsikázik, akkor 1 óra 20 perc. Arról nem is beszélve, hogy a mazsola mögött milyen közelharcok alakulnak ki azok között, akik a megengedett sebességgel szeretnének haladni. Balesetveszélyes helyzetek alakulnak ki, vészfékezések, satöbbi.
Bocsi, hazudtam: a 2 hónapja elkészült tükörsima, felfestett úton kinnhagyott 30-as táblákat a világ összes rendőre és bünetése sem fogja velem betartatni.
Ha 85-95-el halad a forgalom, akkor 1-2 rallypilótától eltekintve senki nem akar előzni. Mindenki nyugodt, hallgatja a rádióját. Ilyen autózást vizionálok. Szerinted nem ilyennek kéne lennie?
tboyda 2008.09.12. 09:32:29
Azért ez nem egészen így van legalábbis szerintem. Már több helyen írtam, hogy én is megpróbálkozok az elején mindig balról előzni, és közben megkérni, hogy fáradjon ki (na ez nem szokott bekövetkezni, persze tisztelet a kevés kivételnek).
Ezért két sáv oda-vissza. Ha a sebességeket nézzük külső 120-130, középső 100-110, belső nem ritkán 150+ (de még ha állandó lenne, de jó lenne, valójában 110-150+).
Abból hogy jobbról elmentem valaki mellett 1 alkalommal sem volt "veszélyhelyzet", de cikkcakkból már nem kevés volt, sőt!!!
Mikor vagyok-e gyilkosabb?
Szép dolog középsőben végigpofázni az utat, úgy hogy a tükörbe sem néz a málé? Ja és előzéskor meg index nuku.
Melyikünk a sikeresebb gyilkos?
Pistike911 2008.09.12. 09:32:48
Pont, hogy sikerült kifordítani a szavaimat, bár az is lehet, hogy én nem voltam teljesen egyértelmű.
Mondandóm lényegi része arra vonatkozott, hogy nem feltétlenül szerencsés a leggyengébb láncszem képességeinek figyelembe vételével szabályokat alkotni.
Tételezzük fel, hogy egy farmon az örvös tatuk ellen kis kerítést emelnek. Akkorát, hogy a család minden tagja át tudja lépni, de a tatu már ne tudjon bemászni. A családfő tudja, hogy a tatu rossz mászó hírében áll, ezért egy 40 cm magas kerítés megfelelő.
Majd leméri, hogy a családtagjai milyen magas akadályt tudnak átlépni. Igenám, de a kis Pistike csak 35 cm tud átlépni kínkeservesen. Így a családfő egy 30 cm magas kerítést emel. Igaz, hogy a tatut nem tartja távol, viszont legalább van kerítés!
Szerény, degenerált véleményem szerint az apuka abban az esetben járt volna el helyesen, ha a 40 cm-es kerítést építi meg. Ha pedig Pistike nem tud rajta átmászni, akkor nyújtózkodik, vagy megvárja, hogy valaki átvigye, vagy üljön otthon a seggén!
A valóságban annyi a differencia, hogy a kerítés csak 20 cm magas, sőt néhol csak 10 és egyébként Pistike a 40 cm magas kerítést is át tudja lépni. Nem tudom, érhetőbb-e így? :)
Visszatérve a kisgyerekes anyuka analógiájára, nem hiszem el, hogy 2008-ban egy felnőtt nő ne tudna alkalmazkodni megváltozott, uram bocsá' javított, hatékonyabb szabályokhoz. Természetesen itt nem arra gondoltam, hogy holnaptól legyen szabályos városban 90-nel rongyolni, mintahogy gondolhatod, hogy arra sem, hogy "Mindenki aki megpróbál biztonságosan nem balesetet okozva közlekedni haljon meg?".
De úgy gondolom, hogy az ember evolúciós törzsfejlődésének még napjainkban is fenntartandó folyamatnak kellene lennie! Csakúgy, mint ahogy eddig is volt a történelem folyamán, hiszen azt is sikerült elérni, hogy ne kelljen a vonat előtt zászlót lobogtatva szaladni, megakadályozandó, hogy az emberek megrémüljenek az új jövevénytől. Attól a jövevénytől ami napjainkra teljesen életünk részévé vált.:)
Ennyi! Kérem kaccsojja ki! :)
Pistike911 2008.09.12. 09:34:08
Ott a pont! :)
tboyda 2008.09.12. 09:49:13
Jó példa. :)
Annyit hozzátennék, hogy Pistike (nem te, hanem a főszereplő) ne nyújtózkodjon, másszon, erőlködjön, mert:
-leeseik
-fennakad
-ráesik másokra
-másokra dönti a kerítést...
Pistike (megint csak a főszereplő) szépen "... megvárja, hogy valaki átvigye...".
Az más kérdés, hogy a vizsgán mindenkit odaállítanak kerítéshez és még bakot is tartanak neki. Az oktatáson, és a vizsgán is a pénz beszél. Több tanuló->több pénz, több átmegy a vizsgán->jó hír a sulinak-> még több pénz.
Pistike911 2008.09.12. 09:54:29
"El venném a jogosítványt és örökre eltiltanám a vezetéstől!!!
Egy potenciális gyilkossal van dolgunk..."
Félre ne értsd, nem szálltam rád, csak nem tudok elmenni mellette szó nélkül.
Ez nem csak neked szól, hanem mindenkinek, akitől már olvastam ilyen hozzászólást:
Felejtsük már el végre ezt a potenciális gyilkos, meg egy életre elvenném a jogosítványát dumát! MINDENKI AKI AUTÓBA ÜL POTENCIÁLIS GYILKOS!
Egy több, mint 1 tonnás autó a sofőrrel, 50-90-130 km/h-ás sebességgel már akkora mozgási energiával rendelkezik, amit egy gyalogos, kerékpáros, motoros szervezete nem tud felemészteni. Nem egészséges továbbá a tény, hogy műszaki, esztétikai és még jónéhány szempont miatt a gépjárművek elején található gyűrődési zóna (hála Barényi Bélának, Isten nyugosztalja)sokkal nagyobb (ezáltal sokkal több energiát tud elnyelni, mint az oldalsó elemek. Azaz 90 km/h-ás sebességgel oldalról a másikba robbanva is borítékolható egy komolyabb gerinc/koponyasérülés, ami többnyire halálos.
Így folytatva a fenti mondatot, potenciális gyilkos:
- a suhanc, aki városban 90-100-al jaszkarizik; - a csúcsmenedzser, aki telefonon (akár kihangosítón) meghallja, hogy krach volt a tőzsdén.
- a szívbeteg, aki a kormányra bukva, eszméletlenül vészeli át a negyedik szívrohamát, mindezt 60 km/h-nál
- a kamionos, aki több ezer kilométerrel a háta mögött letarol egy kisebb falu lakosságával megegyező számú embert
- a túlhajszolt, aki az ötödik kávé után is éber kómában van
- az anyuka, aki a két első ülés között keresi a cumisüveget
- az egyetemista, aki 120-as pulzussal megy szigorlatozni (na ez nem én vagyok, én szimplán lesz@rtam:))
-...és még folytathatnám a sort.
Ők mindannyian potenciális gyilkosok. Mi mindannyian potenciális gyilkosok vagyunk! Ha tetszik, ha nem. A különbség pusztán annyi, hogy van aki erre arogáns, kivagyi módon még rátesz egy lapáttal. DE! Nem attól a lapáttól lesz CSAK ő potenciális gyilkos.
El kell fogadni, hogy túl sok felelősség nyugszik egy autóvezető vállán. Az emberek egyébként - a közhiedelemmel ellentétben - jól vezetnek. Modern autókat gyártunk. Megszoktuk a rohanást. A legfőbb gondot abban látom, hogy a vezetői tanfolyamok alatt nem szembesítik a delikvenseket az autóban tanusított felelőtlen magatartás következményeire. IGEN! Mutassanak leszakadt testrészeket, tolókocsis túlélőket. Ahogy Bruce Wayne mondta, az embereket sokkolni kell, hogy kiszabaduljanak az apátiából (nem pontos id.). :D
Pistike911 2008.09.12. 09:56:52
tboyda lő! Gól! :)
Ahogy mondani tetszik! A pénz már megint.
Az persze már csak a kórházi ágyon, becsövezve, agonizálva jut eszébe majd az ilyen "csak a pénz meglegyen" embereknek, hogy de jó lenne, ha most valaki kivásárolná őket Szent Péter karmaiból. :)
Rong 2008.09.12. 10:13:45
kb 1 hónapja M7 Pest felé. Nem értettem, hogy mi a francért van az, hogy a belső megy kb 120-al a középső 90-100-al a külső meg üres. Na mondom teljesen szabálytalanul, megnézem mi van elöl és az jó anyámat a külsőben elmentem.. Miután egy kb 2 km-es kocsisort leléptem látom, hogy a középsőben 100-al egy kb 50 körüli nőci szélvédőre tapadt arcal mereven előrenézve gurulgat. És akkor a költői kérdés: a francért nem szedi ki a rendőr az ilyet.
tboyda 2008.09.12. 10:15:09
Szent Péter karmai. :)
Lehet, hogy Ő a hibás. Telhetetlen.
"Még több lélek, még több lélek, Isten majd előléptet."
Pistike911 2008.09.12. 10:16:10
Tudod erre mondta megboldogult édesapám (Isten nyugosztalja), hogy rossz táncost a töke is zavarja! :D
tboyda 2008.09.12. 10:19:09
Nem egy ilyen "sárgaszerű" picasso volt? Ha igen én is találkoztam vele (kb. 1 hónapja volt ez is). A feje a belső tükörrel egy síkban volt, vagyis esélytelen, hogy lássa mi van mögötte.
Rong 2008.09.12. 10:21:57
tboyda: Nem, az egy középméretű fehér Hyunday volt. Húúú vazz.. lehet, hogy az ikertesója volt. Naaaah :(
Matrix_ 2008.09.12. 10:54:44
És monnyon le!
Minek megy el otthonról, mikor van internet, meg házhozszállítás? :-)
szemenagy 2008.09.12. 11:03:11
Akkor hivatalosan is kinevezhetünk egyet "pizzafutár-sávnak" :)
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.09.12. 11:05:57
Most akkor hol ment? Hol villogott?
Mi volt lassú? Volt búcsúszex?
Matrix_ 2008.09.12. 11:16:40
Legyen!
Már bele is vettem az új KRESZ-be :-)
Pistike911 2008.09.12. 12:55:19
MI van??!!! Honnan tudod ennyire? Haverok vagytok??? Szerezhetnél némi protekciót, ha oda kerül a sor, nehogy már a pincébe kerüljek olyan címen, hogy"Bocsi! Elkavarodott a kartonod!" :D
tboyda 2008.09.12. 13:16:15
-OFF-
Csak arra akartam utalni, hogy Ő is (az ótóssulikhoz hasonlóan) biztos teljesítményorientált, ezért van ennyi szomorú kimenetelű baleset.
Tudom, ez szar volt.
Remélem nála a protekció nem azt jelenti, hogy előreveszi a kartonomat. :D
Pistike911 2008.09.12. 15:28:44
Neeeem! A protekció nála azt jelenti, hogy nem kavarják el a kartonod, és nem kerülsz a padlás helyett a pincébe. VAGY!!! A pince helyett a padlásra kerülsz. :D
Lazlo80 2008.09.12. 22:47:58
A KRESZ III. függelékéből kiindulva (közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak):
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
Nos, az autópálya párhuzamos közlekedésre alkalmas út, és mint ilyenen az akár a jobb, akár a bal oldali sávban történő elhaladás nem minősülhet előzésnek. Szerintem helyes értelmezésben akkor sem, ha azt sávváltás előzi meg (mert az "csak egy" sávváltás)
A helyzeten az semmit nem változtat, ha mások az autópályán érvényes jobbra tartási kötelezettséget megszegik.
A vita végleges lezárása érdekében jó lenne egy hozzáértő hozzászólás.
Ellenérv csak KRESZ rendelkezés megjelölésével és idézésével fogadható el.
tboyda 2008.09.12. 22:59:19
Teljesen mindegy hogy hívjuk, a lényeg hogy lakott területen kívül nem haladhatsz el, vagy előzhetsz jobbról. Kivéve, ha balra kanyarodik, sárgán villog...
Pistike911 2008.09.13. 01:51:12
"Erre tudnál nekem pontos, törvényből, esetleg alkotmányból kiragadott szöveget idézni?"
Nem tudok! Illetve esetleg a Komplex CD-jogtárban utánna tudnék nézni, de ahhoz meg lusta vagyok, hogy műszaki ember létemre törvények közt túrkáljak. Ha érdekel a téma, javaslom kutatásnak a fent említett kiadványt. :)
cso zsi 2008.09.13. 08:27:54
Kukori, nyugodj meg, Angliában balkéz-szabály van."
Valamit nagyon csúbyán félreértettél.
A baloldali közlekedésű országokban IS jobbkézszanály van, ugyamis onnan ered. (100 évvel ezelőtt még nálunk is balos közlekedés volt)
Ráadásul sokkal értelmesebb egy két dolog a jobboldalon ülve, a jobbkézszabály alkalmazásásval. (EU-ban, és a más jobboldali közlekedésű helyen "balkéz" szabálynak kéne lenni, hogy jól működjön.)
Baloldali forgalmú hely többsávos útján a gyorsabb sáv van tőled jobbra, neki lesz elsőbbsége, nálunk a lassúbbnak.
Egy teherautósofőr is látni fogja, hogy lesz-e mellete valaki sávváltáskor, aki számára elsőbbséget kell adni.
(Ha Ő húzódik ki, neki lesz elsőbbsége, és a holttérben lévőnek kell lassítania.)
A körforgalom ott automatikusan jobbkezes, hisz a bent lévőnek van elsőbbsége.
Baloldali forgalmú, jobbkormányos autós országokban.
Lazlo80 2008.09.13. 08:49:17
Amiről te beszélsz az csak az előzésre vonatkozik (lásd. KRESZ 34.§).
Hol van az általad említett szabály a KRESZ-ben? Hogy szól pontosan? SEMMI alapja nincs annak amit mondasz ennek megjelölése nélkül!
Ahogy írtam: Ellenérv csak KRESZ rendelkezés megjelölésével és idézésével fogadható el.
tboyda 2008.09.13. 12:35:14
Az nincs leírva, de olvass el egy-két korábbi posztot, ill a kommenteket. Nem akarom/fogom még egyszer leírni. Meg idézgetni sem fogok. Lakott területen belül megengedett a jobbról való elhaladás, bizonyos feltételek teljesülése mellett. (ld. KRESZ)
De lakott területen kívül NEM megengedett, azaz TILOS.
Beszarás, hogy ami nincs leírva hogy tilos, az automatikusan szabad egyesek szerint. Majd csinálnak neked egy 67261848214632 oldalas KRESZ-t, akkor meg az lesz a baj.
Lakott területen kívül jobbra tarts->a jobbra tartási kötelezettség során figyelembe veendő jobb szélső sáv tele->nem tudsz jobbról elhaladni->NINCS ÉRTELME TILTANI. (Kivételek vannak, mielőtt beleköt valaki.)
Nem kell rá külön szabály, mert más szabály(ok) alkalmazása "lefedi".
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.13. 12:47:22
Bizonyisten IQ-hoz kötném a jogsit... (ok, lehet, hogy az enyimet meg akkor vonnák be ehhehhhe :-) )
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.13. 12:49:32
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.13. 16:51:03
tboyda 2008.09.13. 17:20:29
Teendő nem a te részedről lenne Darren, hanem jardok részéről. Kiszedni az olyanokat akik bent vannak, miközben üres a külső sáv, és jól megbüntetni. Sajnos ilyet még Mo-n nem láttam.
Egy-két hétig nem a bokorban bújkálnának a lézerpisztolyukkal, hanem a pályán cirkálnának és megbüntetnék az ilyeneket, egyből más lenne a helyzet.
Addig is én az elején megpróbálok balról előzni, és jelezni, hogy rossz helyen van, de ha ez nem megy nem fogok az M7-en 60 km-ből 90 km-t csinálni a cikkcakkokkal, hanem jobbra tartok, és tartom a 120-130-at.
Amúgy nekem is volt hasonló az M1-en..... Én jobbra tartottam.....
Lazlo80 2008.09.13. 20:28:04
A jobbról történő elhaladást sehol nem tiltja a KRESZ, sehol!
Csak a jobbról előzést!
Ahogy írtam, "párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek".
A közlekedése szabályok esetében nem "egy-két korábbi poszt, ill a komment" a jogforrás, hanem a KRESZ.
Írd le kérlek, hogy te milyen szaályra gondolsz. A § számával együtt...
Birilli 2008.09.14. 01:32:01
Az előzés fogalmát a párhuzamos közlekedés esetében is alkalmazza a KRESZ (36. §.), vagyis a forgalmi sávokban egymás mellett történő elhaladás előzés is lehet. A különbség, szvsz, a "folyamatosan" szóban lehet. Ha a háromsávos autópályán a középső sávban elhaladsz a külső sávban haladók mellett, majd néhány másodperc múlva a középső sávban utolérsz valakit, és kihúzódsz a külső sávba, hogy elmenj mellette, nem nevezném folyamatos egymás melletti haladásnak. Vagyis innentől kezdve ezt inkább előzésnek tekinteném, ami jobbról ebben az esetben tilos.
És van még egy kiegészítésem a jogszabályhoz kapcsolódó, hivatalos értelmező útmutató alapján, amely szerint párhuzamos közlekedésről csak összefüggő járműoszlop kialakulása esetén beszélhetünk, vagyis egy-egy, középső sávban haladó jármű mellett jobbról történő elhaladás a párhuzamos közlekedés hiánya miatt előzés, és ezért szabálytalan.
Mindezek alapján egyetlen esetben nem szabálytalan az autópályán történő jobbról előzés, ha már huzamosabb ideje a külső sávban haladva érsz utol középső sávban összefüggő oszlopban közlekedő járműveket. Ez mondjuk, átlagos forgalom mellett viszonylag ritkán fordul elő.
autosave 2008.09.14. 02:44:42
"Ja, igen, és nem hiszem, hogy én ezzel jobbról előztem volna! Mégis, mi a frász a teendő ilyenkor? Valaki mondja meg! Mert tényleg nem tudom."
Megmondomén... Előzés után bevágsz eléjük és satu :D
Bocs, csak viccelek... Semmi nem teendő ilyenkor, csak annyi, hogy miután lehagytad őket, röhögsz egy jót ;)
Gontar 2008.09.15. 07:53:43
36§ /4
Olvasd el. Párhuzamos közlekedés során csak LAKOTT TERÜLETEN BELÜL engedi a KRESZ a jobbról elhaladást.
tboyda 2008.09.15. 08:45:46
Az "egy-két korábbi poszt, ill a komment" nem jogforrás, csak azokban le van írva, hosszasabban, amit Gontar is az előbb írt.
Meg az is bennük van, szintén hosszasabban, hogy attól még hogy nincs leírva így szó szerint, még nem szabad, hanem tilos. Főleg ha figyelembe veszel egy-két egyéb szabályt -amit már előbb írtam:
"Lakott területen kívül jobbra tarts->a jobbra tartási kötelezettség során figyelembe veendő jobb szélső sáv tele, meg nincs is több sáv jobb oldalon->nem tudsz jobbról elhaladni->NINCS ÉRTELME/NEM KELL TILTANI. (Kivételek vannak, mielőtt beleköt valaki.)"
Birilli 2008.09.15. 18:57:04
Tipikus eset, és más posztoknál is említésre került, hogy mi van abban az esetben, ha a külső sáv autópályán gyorsabban halad, mint a tőle balra lévő. Jellemző például, hogy pénteken este, kicsit már lazább forgalom mellett az M1 és M7 közös szakaszán a Balaton felé törekvő autósok már Budaörsnél a középső és belső sávot használják. Itt lehetséges például, hogy a középső sávban 60 km/h az átlagos sebesség, míg a külsőben minden kényszerítő körülmény nélkül lehetne akár 80-nal is menni, hiszen Győr felé általában kevesebben mennek. Ebben az esetben, ha a külső sávban megyek, kötelességem nekem is 60-nal mennem, nehogy valaki mellett jobbról elhaladjak? Szerintem a jogalkotó nem ebben a szellemben találta ki a jogszabályt, hanem aszerint, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, amelyik sávban gyorsabban lehetne haladni, ott gyorsabban is mehessenek az autósok. Vagyis nyugodt szívvel elmehetek mellettük 80-nal, hiszen ez nem jobbról előzés, így megtehetem.
Ezen felül nem értem, hogy ha 130-cal haladok a Balatonról hazafele jövet a külső sávban, és utolérek egy középső sávban 110-el haladó sort (hangsúlyosan sort, és nem egyetlen autót), miért ne mehetnék el mellette jobbról. Függetlenül attól, hogy ebben az esetben a középső sávban haladók szabálytalanok, míg a budaörsi esetnél ez azért nem mondható el. Azt értem, hogy jobbra tarts, és ilyen elvileg nem lehetne, de nem látom azt a szabályt, amely ezt tiltaná. Ráadásul a KRESZ alapvetően inkább kétszer tilt, mint egyszer sem, így, ha tilos lenne, bizonyosan hangsúlyozná.
Innentől kezdve a veszélyhelyzet kialakulásának esélye alapján választhatok, hogy a középen haladó sor mellett jobbról megyek el, vagy balról - két sávot átlépve - előzöm meg. Véleményem szerint a sávváltás veszélyesebb, mint az egyenesen haladás, másrészt pedig nagyobb valószínűséggel jut eszébe valakinek, hogy kiáll a sorból, és bejön balra elém kb. 20 km/h-val kisebb sebességgel, mint hirtelen beugrik neki a tévedése, és kihúz elém a külső sávba. A belsőben 180-cal száguldozókról már nem is beszélve...
tboyda 2008.09.15. 22:50:15
Teljesen jogos, amit írsz a forgalomról. Én is sokszor tapasztalom ezt, és mint írtam korábban szerintem is veszélyesebb a külsőből a belsőben megelőzni a középen utazó lámát. Ezt egy idő után én sem így teszem, vagyis elmegyek mellette jobbról....
Én csak azt írtam, hogy ezzel nem viselkedik az ember szabályosan.
Ezt a jobbról elhaladást szerintem azért nem tiltották, mert feltételezték hogy legalább a jobbra tartási kötelezettségnek eleget tesznek a mélyentisztelt sofőrök. Ezért nincs értelme tiltani. Az más kérdés, hogy más szabályszegése olyan helyzetet teremt, ami nincs leszabályozva. Vagy mégis? Van egy olyan pont, ahol ki van hangsúlyozva, hogy
36§
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
Vagyis a fenti feltételek teljesülése mellett elhaladhatsz jobbról, egyéb esetben (pl. lakott területen kívül nem).
Birilli 2008.09.15. 23:34:19
Ezt a bekezdést én is sokat rágtam már magamban.:)
Szerintem ennek a résznek az az értelme - egy példával illusztrálva -, hogy az Üllői út 2*3 sávos (Ferenc körút és Nagyvárad tér közötti) szakaszán, a teljesen üres úton is bátran haladhatsz a legbelső sávban 50-nel. Ezzel a (szabályosan) gyorsabban közlekedő autósokat nem akadályozod, hiszen azon az úton ez a megengedett legnagyobb sebesség, így szabály szerint nem lehet senki Nálad gyorsabb. Persze, ha sokkal többen vagyunk az úton, és forgalmi okból belassul a belső sáv, akkor a középsőben vagy a külsőben fokozott óvatossággal el lehet haladni. Szerintem ez a bekezdés kizárólag erre a helyzetre vonatkozik, viszont semmit nem mond arról, hogyan kell viselkedni lakott területen kívül, hiszen nincs ott, hogy mindez kizárólag lakott területen érvényes. A jobbról történő elhaladásról (az előzésnél (34. §) taglalt eseteket kivéve) legjobb tudomásom szerint más szabály nem rendelkezik. Lehet, hogy a jogalkotó Hozzád hasonlóan gondolkodik, és nem tárgyal olyan esetet, amely más elemek miatt a szabályos közlekedésben nem lehetséges. De tény: nem szabályozza, és ez azt jelenti, hogy nem is tiltja. Ha tiltaná, akkor szerintem Budaörsön is tiltaná, és Bp felé az M7-esen is.
Mindezek alapján úgy vélem, kicsit skizofrén a helyzet: a jobbról elhaladás nem szabálytalan, de nincs is a szabályokkal összhangban.:)
tboyda 2008.09.16. 09:39:53
Szerintem ennek a résznek az az értelme - egy példával illusztrálva -, hogy az Üllői út 2*3 sávos (Ferenc körút és Nagyvárad tér közötti) szakaszán, a teljesen üres úton is bátran haladhatsz a legbelső sávban 50-nel. Ezzel a (szabályosan) gyorsabban közlekedő autósokat nem akadályozod, hiszen azon az úton ez a megengedett legnagyobb sebesség, így szabály szerint nem lehet senki Nálad gyorsabb."
Igen, de ez a helyzet autópályán is fennállhat, vagyis ha 130-cal mész "Ezzel a (szabályosan) gyorsabban közlekedő autósokat nem akadályozod, hiszen azon az úton ez a megengedett legnagyobb sebesség, így szabály szerint nem lehet senki Nálad gyorsabb."
Igaz, hogy itt van jobbra tartási kötelezettség, de ezt sokan nem tartják be.
Lakott területen belül a jobbról történő elhaladás azért megengedett, mert ott nincs jobbra tartási kötelezettséged (ha teljesülnek bizonyos feltételek), ami logikus mert elég kaotikus lenne a helyzet, ha mindenki oda-vissza ugrálna 3 sávot kanyarodás előtt, ill. után.
Erről folyt már egy-két vita, és még folyni is fog.
"... nem tárgyal olyan esetet, amely más elemek miatt a szabályos közlekedésben nem lehetséges."
Ez az oka bizony. Ha ilyeneket is tárgyalna, elég durva (hosszú és egyben bonyolult) lenne ez a jogszabály.
De ahhoz, hogy a vitatott eset ne tudjon bekövetkezni elég csupán 1 db szabályt betartani, ami szerintem nem túl bonyolult.
"Ha tiltaná, akkor szerintem Budaörsön is tiltaná, és Bp felé az M7-esen is."
Nincs leírva, hogy tilos, de nem is engedi meg => nem szabályos.
Ami nem megengedett az tilos.
gyimesia 2008.09.18. 14:23:52