Gábor alábbi levelében álmodozik arról, hogy mi lenne ha a KRESZ szabályai fednék a valóságot. Merthogy nem így van. Szerinte egy friss jogsis halálra van ítélve ha a nagy könyv szerint cselekszik, de egy idegösszeomlás minimum dukál. Vajon mért írja át az élet a paragrafusokat újra meg újra? Hol a hiba? Jók a szabályok és nekünk kell változni, vagy a az egész rendszer megérett egy alapos reformra?
Megszereztem a jogsit! Minden elsőre ment, szabályok a fejemben, nyugodtan vágunk bele első nagy utamba Pesten kívülre.
Dunaújvárosba megyünk a barátnőkhöz. Haver végre bedobhat egy sört útközben, én úgysem iszom, és legalább gyakorolhatok kicsit (saját verda még nincs, meg kell rá keresni a pénzt). Péntek délutáni csúcs, 6-oson kifele araszolunk a városból, mire eljutunk végre Érdig. Körforgalom jön, belül új sáv nyílik. A nagy zöld tábla azt írja, a belső sáv megy tovább a 6-osra. Sávot váltok, megörülök, mert üres, végre haladunk pár métert. Kétsávos körforgalom, de nem gond, biztos mindenki azért van a külső sávban, mert az első vagy a második lehetőségnél kihajtanak, ahogy a tábla is mutatta, utána sávot váltok, és már kinn is vagyok! Nem jön senki balról, behajtok, ahogy a mellettem lévő is.
Megyünk egymás mellett, és ő nem hajt ki se az első, se a második lehetőségnél. Én nem tudok sávot váltani, megállok, de onnan már nem tudok kihajtani, hát megyek még egy kört. Másodszorra sikerült. Kicsit bizonytalanul kérdezem barátom, hogy vajon miért nem a belső sávból hajtott be, ha egyszer a tábla azt írja, hogy a 6-osra onnan kell menni? Válasz: „KRESZ szerint megteheti, szar a többsávos körforgalmak szabályozása, a táblázás már a nyugati mintát képviseli, csak az a fránya rendelet nem követte még az idők szavát.”
Továbbmegyünk, egy hagyományos körforgalom leküzdése után kapaszkodósáv kezdetét jelző táblát látok. Mivel csak 65-el megyek, a kezdeténél rögtön átsorolok a külsőbe, egyrészt mivel az illem így kívánja, másrészt a KRESZ is erre kötelez (36. § (9)). Kis idő elteltével fékezésre kényszerülök, mivel az imént még előttem, most már a belsőben majdnem mellettem haladó lassít, és semmiféleképpen nem szeretnék jobbról előzni. Megállunk, mögöttem dudálnak.
Barátom mondja, induljak el, mivel már áll a sor a belsőben, nem számít előzésnek, a mi sávunk pedig tök üres. Szép lassan nekileselkedek, úgy tíz-tizenkét álló autó melletti elhaladás után, az egyik egyszer csak mindenféle irányjelzés nélkül félig átjön a sávomba, satu, majdnem nekimegyek. Ez most mi volt kérdem én, mire jön a válasz: „egy önkéntes rendőr, ne foglalkozz vele, kerüld ki”. Le kell mennem kicsit az útról, hogy elférjek mellette.
Ez a jelenet még megismétlődik, majd elérünk a kapaszkodósáv végére, indexet kiteszem. „Na, most jön a zipzár elv” kiáltok fel boldogan, majd nézem szomorúan, ahogy tucatnyi autó nem enged be. Haver szól: „Csorogj át kicsit, különben a büdös életben nem jutunk ki innen!” Nagyon lassan megindulok, iszonyatos dudálás, de már bent vagyok, nem jön nekem. A körforgalom után félreállok, nem bírom tovább, átadom a volánt. Mindketten feszültségtől terhelten folytatjuk utunkat, remélhetőleg nem szegény lányokon fog lecsapódni. És a sör? Na, az megmelegszik…
Ez természetesen egy fiktív történet, szeretném, ha Ti vonnátok le a tanulságokat!
kranführer 2008.09.14. 09:08:56
szemenagy 2008.09.14. 09:49:07
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:08:19
Tron65 2008.09.14. 10:10:57
Úgylátom, Te sem vagy teljesen tisztában a KRESZ előírásaival.
1: belső sávból nem fordulunk ki jobbra még körforgalomban sem. A többsávos körforgalom szerintem is hülyeség egyébként. Nem tudják használni.
2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés.
Amúgy nagyrészt igazad van, ritkasok barom van az utakon, akik ugyan nagyjából (!) ismerik a KRESZ-t (hallottak róla, hogy van olyan), de fikarcnyit nem érdekli őket, mi van benne leírva.
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:23:17
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:24:41
InteriorLulu 2008.09.14. 10:27:35
Nekem speciel sem kedvem, sem időm az autózz blogon, vagy akár bármelyiken, kitalációkat olvasni. Nem kellett volna tán ezt a tényt, a dolog kitalált voltát mindjárt a szöveg legelején megemlíteni?!
De nem is értem ezt az egészet: ha az alaptételed bizonyítani akarod, tényeket, megélt dolgokat hozz fel, ne kitalációkat. Különben magában az alaptételben kételkedem.
Hahó, blogszerkesztő! Akkor ez így most hogy...?
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:28:59
djsms 2008.09.14. 10:30:21
Különben pedig a helyzet az, hogy a KRESZ nem rossz. A legtöbbet mindig a pestiek nyavajognak, vidéken nagyon szépen tud működni ahogy kell!
De mint tudjuk Magyarországon csak pest létezik, ami nem ott van az nincs is...
Vidéken nem dudálnak le, ha megadom a gyalognak a neki járó elsőbbséget (kivéve ha pesti jön mögöttem) Nem dudálnak le, ha kivételesen be akarom tartani lakott területen belül a 40-es övezet táblát stb.
Tény, hogy van 1-2 apróság a KRESZ-ben, amin lehetne finomhangolni, de alapvetően működik, az emberek akarják azt mutatni csak, hogy sz@r...
Üdv, egy vidéki aki sajnos sokat jár pesten.
MrZed001 2008.09.14. 10:31:36
Na ilyen itt nincs sok, pedig ez kellene többsávos körforgalom helyett
KomplexSokaság 2008.09.14. 10:31:54
Ez megoldja a nehogymáelémkerüljonvalakinemengedekbesenkit mentalitás problémáját.
szemenagy 2008.09.14. 10:34:49
Nálunk viszont van olyan, ahol kb 7m széles a sáv, és egy árva vonal sincs ráfestve. Ugye ez egysávos. Vagy kettő. Vagy ahányan elférünk egymás mellett... Mindenesetre az erősebb qtya b@szik elven használja mindenki, sajnos.
Dr Kangörény 2008.09.14. 10:43:35
Az önkéntes rendőrnek meg örülj (vagy bánkódj, szarni bele!), mert azok általában a leállósávban tolakodókat fogják meg, de ha ezt írod le, akkor nincs még egy ál konfliktus a posztban.
HahaSzkepti 2008.09.14. 10:47:37
akira2 2008.09.14. 10:50:01
Ahol én közlekedem (egy másik eu-s ország), ott legtöbbször nincsenek is sávok fölfesve a körfolgalmakban, pedig elférne 2-3. Sőt, a nagyobb kereszteződésekben sincs egyetlen egy sáv sem. Kereszteződés előtt 5-6 sáv, amelyek megszűnnek a kereszteződésben, aztán újra 5-6 sáv, miután elhagytad azt. Ennek ellenére jóval kevesebb a félreértés mint Magyarországon, csupán azon okból, hogy az autóvezetők látnak oldalra és hátra is, nemcsak előre. Érzékelik, hogy a mellettük haladó éppen merre akar menni, és ha 10 cm-rel előrébb valaki eld akar menni, azt szó nélkül beengedik. Nem dudálnak, nem integetnek, csak beengedik. Pedihóg az autók jelentős részében még index sincs! :) (Legalábbis nem használják rendszeresen)
Az autópályán a jobbra tarts viszont még ott is ismeretlen alapelv, gyakran megesik, hogy a 3 sávos autópályán 130-al megyek az üres jobb szélső sávban, miközben tőlem balra a középsőben dugulás, a belsőben pedig dugó miatt alig halad a folyamatos kocsisor.
100-200 m-enként egy jobbra tarts nyíl fölfestése szvsz sokat javítana a jobbra tartási szokásokon, így talán jobban ki lehetne használni a többsávos autópályák minden megépült sávját.
hoppacska72 2008.09.14. 11:00:27
Ahol meg 50 km/h a megengedett ott megy mint a barom.
Meg,hogy pl:Fiumei út...
Tudja jól,hogy a jobb sáv kanyarodó lesz és kam-ból mint aki most vette észre gyorsan bekéreckedik.
De tulajdonképpen ezért van bazi dugó,mert az egy-egy paraszt miatt vagy nyolc másik fékez...
Nem játszom önkéntes rendőrt,de az ilyenre még rá is szoktam húzni a kormányt
szemenagy 2008.09.14. 11:05:11
Nem a bal lesz kanyarodó a Fiumein (mármint a Keleti felé)? Egyik "kedvenc" alternatív útvonalam a Hungária krt. elkerülésére.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.14. 11:11:56
hoppacska72 2008.09.14. 11:16:47
Én a Keleti felől gondoltam,az Orczy felé.
De szemben is igaz,ahogy te írod...
Ja és az Orczy-nál is a Bal sáv balra,a jobb egyenesen. Ugyanilyen szitu...
Szendwich 2008.09.14. 11:17:59
Casillas86 2008.09.14. 11:21:22
Aki meg nem tud elsőre kihajtani az említett érdi körforgalomban a belső sávból a hatos útra, az meg inkább ne vezessen többet.
Manyizga (törölt) 2008.09.14. 11:22:53
A járdán parkoló autók 90%-a szabálytalan Budapesten. Ebből lehetne jó kis bevételi forrást szereznie a városnak. Meg kitakarítani a felesleges autókat... EZ lenne a normális megoldás. :)
Matrix_ 2008.09.14. 11:24:47
ez fotosopp
akakrom mondani: 22!
:)
is 2008.09.14. 11:24:48
leaping cat 2008.09.14. 11:28:48
en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)
és képzeljétek el ugyanezt Magyarországon.
sirarcheer 2008.09.14. 11:36:00
"2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés."
Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??
szemenagy 2008.09.14. 11:38:30
A zónások kiváltképp díszpéldányok, volt szerencsém a flottájukkal találkozni (szervizileg), néha 4-5 csórikám topogott az ügyfélváróban , wháááá :)
szemenagy 2008.09.14. 11:40:07
Elég mélyen ki lett vesézve a téma valamelyik posztban (talán a kevés a 3 sávban?). Érdemes átolvasni, okultam belőle magam is.
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:46:41
Leírok egy példát, ami nagyon jól bemutatja a vidéki közlekedési morált. Szombat reggel 8 óra, hét közben kaptam ajánlott levelet, ezért elmenetem a postára, hogy átvegyem. Forgalom hatalmas, postát megközelítem, meglátok egy szabad útra merőleges helyet az út másik oldalán. Kiteszem az indexet balra, út közepére húzódok, hogy a mögöttem jövők ki tudjanak kerülni. Itt kezdődtek a gondok. Akik mögöttem jöttek azok közül pár kikerült, de odaért egy bátortalan, aki úgy gondolta nem fér el, jobbra húzódva elzárta az utat a mögötte jövők elől is. Tőlem jobbra előttem ki szeretett volna állni egy Fiesta, de nem mert (pedig volt helye rendesen, és a mögűlem jövők útját is elzárták), ezért ott állt szerencsétken indexelve a parkolóban. A szemből jövők csak jöttek, csak jöttek, senki nem engedett volna be arra a rohadt helyre, hogy a mögöttem álló sor (addigra 10-12 autó) mehessen tovább. Majd az egyik szembejövő egyszer csak gondolt egyet, megállt keresztben az egyetlen parkolóhely előtt, ahová én be szerettem volna állni elég feltűnően, kitette a vészvillogót, és kiszállt. Ezzel elzárta a mögötte jövők útját, mert tőlem kikerülni nem tudták, mivel ott álltam az út közepén indexelve. Gondoltam mostmár azért is beállok arra a rohadt helyre (ekkor mögöttem már vagy 20 kocsi, pedig simán elférnének) A szembejövő sáv is telik, mert a vészvillogós fogja a sort, szerencsétlen Fiestás még mindig nem mert elindulni, pedig az egész forgalom áll. Amikor dudáltam a keresztben álló észbe kapott, beszállt és elment, az utána álló beengedett a helyre, és minden helyreállt. Szóval egy egyszerű parkolás ekkora fennakadást tud okozni vidéken.... Bocs, ha hosszú voltam.
Rio Grande 2008.09.14. 11:49:42
Ha jól tévedek (olykor elő szokott fordulni), akkor nem lenne szükség az autópályán a jobbról előzésre, ha azt (mármint az autópályát) a szabályoknak megfelelően használnák. Rég volt már KRESZ könyv a kezemben (lehet, nem ártana frissíteni), de én úgy emlékszem, hogy lakott területen kívül, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton (így autópályán is) jobbra tartási kötelezettség van. Vagyis ha neked a külső sávban kell megelőznöd egy nálad lassabb járművet, akkor ott bajok vannak a szabályok betartásával.
leaping cat 2008.09.14. 11:49:44
www.korforgalom.hu/erd.html
E szerint tehát aki a bevezető út irányjelzőiben bízva a belső sávban jön be, az alapvetően jól megszívta.
szemenagy 2008.09.14. 11:50:04
Irigylem a türelmedet, én visszamentem volna délután a postáért :D
heliox 2008.09.14. 11:50:56
A magyar szabályozás kisebb forgalmat enged át, viszont, úgy érzem, több biztonságot ad azzal, hogy több időm van tájékozódni. És ez a körforgalom elsődleges célja.
--
Vezetni meg tudni kell, a kreszt ismerni kell, és be lehet tartani. Ha valaki ideges, hogy betartom a kreszt, annak nem én vagyok az oka, hanem az ő idegállapota.
szemenagy 2008.09.14. 11:54:39
Igen korrekt szemléltetés, kinyomtatva kéne osztogatni a kőrforgalom előtt...
KomplexSokaság 2008.09.14. 11:55:53
Dögöljön meg a másik tehene, ugye?
A mi utcánkban fel van festve a járdán egy fehér vonal, hogy addig lóghat be a parkoló autó. A vonal túloldalán meg van bőven hely babakocsinak is. És így több parkoló kocsi fér el.
Így is mindig vannak bunkók, akik nem a többivel párhuzamosan állnak be, és két helyet foglalnak.
Miért nem lehet odafigyelni a másikra is????????
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:56:19
Ha már elindultam, nem adom fel. :)
De a legidegesítőbb a Tesco parkoló. senki nem ismeri a jobbkezet. De komolyan senki. Na jó, talán 5% a tapasztalatok alapján. Mindig kimegyek eléjük, ha ezt biztonságosan megtehetem, akkor is, ha nekik rá kell fékezni. Nem teremtve vészhelyzetet, csak olyankor, ha látom, hogy engem néznek, sokszor fékezésre kényszerítve őket.
Azt az anyázást amit kapni szoktam... Pedig nekem van elsőbbségem. És ha egy olyan nem helyi lakos jár arra, aki nem tudja, hogy ott az a szokás, hogy azé az elsőbbség, aki a szélesebb úton közlekedik, és senki sem ismeri a szabályokat? Annyit gondolkoztam már rajta, hogy utánuk megyek, és elmagyarázom nekik...
KomplexSokaság 2008.09.14. 11:58:24
Erre az a megoldás, hogy ahol nagy a forgalom ott búgócsiga, nem? Aki először jár arra, kerül egyet, ez még mindig sokkal kisebb dugót okoz.
Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 11:59:24
A fiktív "önkéntes rendőr" lehet, hogy 20 perce állt a dugóban, amit fiktív Gábor lazán előzött jobbról. Bennem is felmenne a pumpa, bár nem vagyok fiktív önkéntes rendőr. Tőlem a Kresz írhat erről bármit, beállt sávot jobbról előzni (üres buszsáv, kanyarodó, gyorsító, lassító, felszálló, stb. sávban), majd visszatérni, szerintem taplóság a javából.
szemenagy 2008.09.14. 12:02:40
Látod, az ilyenek (mint mi) szoktak összebiccenteni, aztán meg megugatnak valamelyik posztban haj+autó kombó miatt...
Egyenlőséget a kopaszoknak!!!!!
KomplexSokaság 2008.09.14. 12:03:17
Ez attól függ, hogy mire való az a jobboldali sáv, nem? Ha besorolósáv, akkor mi a jobb szerinted? Az, hogy az végig üres, vagy pedig az, ha végig telített az is, és zippzár a végén? Így több autó fér el, rövidebb a dugó. Lásd például Lágymányosi hídra felhajtás a Szerémiről.
szemenagy 2008.09.14. 12:23:50
foolproof 2008.09.14. 12:25:10
A többsávos körforgalom külföldi szabályozása elveszíti a körforgalomnak azt az előnyét, hogy ha egyszer bent vagyok, és nem világos, hogy hol kell kijönni, akkor megyek még egy kört. A többsávos körforgalomnál ha ki kell hajtani a külső sávból, akkor gondban vagyok, ha előbb mentem ki a külső sávba: ki kell hajtanom. Illetve tudnom kell előre, hogy hol fogok kimenni. Ez idegen helyen nem biztos, hogy ez jó."
Van benne nemi igazsag, de egyszeru a megoldas. Ha nem tudod, melyik kijaraton kell elhagynod a korforgalmat, egyszeruen bemesz a legbelsobb savba, es folyamatosan "savot" valtoztatsz. Mivel a "bugocsiga-savfelfestes" miatt keresztezni fogod azokat. Viszont mivel vegig a korforgalom legbelso iven mozogsz, ezert nem fogod akadalyozni a mashol kihajtokat, akik ertelemszeruen maradnak az altaluk valasztott savban. Mondjuk az igaz, hogy egy komolyabb, 3-4 savos ilyen tipusu korforgalomban sok fejfajastol megkimeled magad, ha mar besorolasnal tudod, melyik kiijaraton akarod elhagyni azt. De addig ez a legegyszerubb, meg ha figyelni kell mindenfele is, hiszen savot fogsz valtoztani, akar par masodpercenkent is. Tobb (3-4) sav eseten az un. hagyomanyos korforgalom sokal nehezkesebb athaladast tesz lehetove, hiszen az emberek nagyobb resze nem valt savot feleslegesen, egyszeruen tobben lesznek, akik vegig a kulsoben maradnak, hiszen onnan is elerhetik az osszes kijaratot kenyelmesen, es ezzel bizony akadalyozzak a belso savokban autozokat. Persze akkor van ez igy, ha letojjak a belso savokbol kifele igyekvoket, ami a magyar kozlekedesi "kulturaban" egyaltalan nem ritka.
Ezert tartom ertelmetlennek a tobbsavos korforgalmakat, ha nem spiralis a savfelfestesuk.
Tron65 2008.09.14. 12:26:24
"2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés."
Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??"
Lécci ezt fotózd le nekünk, Mo-on ugyanis nincs ilyen tábla.
"Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 11:59:24
Tőlem a Kresz írhat erről bármit, beállt sávot jobbról előzni (üres buszsáv, kanyarodó, gyorsító, lassító, felszálló [? ez kb olyan, mint a Gellért rakparton a BKV sáv, ilyen sincs [T]], stb. sávban), majd visszatérni, szerintem taplóság a javából."
Egyetértek, a KRESZ is tiltja. De úgylátom, még sose jártál az érdi kapaszkodó környékén. Beláthatatlan. A dombtető után még jó 100 métert tart a kapaszkodósáv (ahová "fiktív Gábor"-unk már az emelkedő alján szabályosan kisorolt), majd további 50 méter és jön a körforgalom. Na itt szoktak feltorlódni az autók, ez alulról egyáltalán nemlátszik.
szemenagy 2008.09.14. 12:30:22
Erős táptalaja a napi kommenteknek, elég naponta egyszer végigtökölni rajta, hogy megismerhesd a mai magyar közlekedési morált. :D
Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 12:45:02
Jártam vagy kétszer az érdi kapaszkodón, de teljesen igazad van, hogy beláthatatlana vége. Természetesen, ha nem látható előre a dugó, hanme csak belecseppen az emberfia, nem ér a kommentem.
A besorolás kapcsán a Lánchíd budai tövében kialakított "körforgalom"-nak nevezett förmedvényéhez volt mostanában sokat szerencsém. A Battyiról ide vezető út egy darabig kétsávos, majd az egyik sáv buszsávvá mutálódik. Nagyon sokan legalább taxinak képzelik magukat, és egyenesen folytatják az utat, majd pofákat vágnak, ha a végén (ahol kb. már 600 méter óta buszsávról beszélünk) nem engedem be őket.
Hát ez az én sanyarú életem rövid története.
Felszállósáv csak Ferihegyen van, ez tény. Meg a fűtésrendszerekben, de ott inkább ág, nem sáv.
A jobbról visszasorolást nem úgy gondoltam, hogy a párhuzamos közlekedésből egysávossá módosuló úton folytatja delikvensünk az utat, hanem hogy bizonyos egyéb célra kialakított sávot használ kimondottan előzésre.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.14. 12:47:20
neandervölgyi 2008.09.14. 12:47:40
jog-ász 2008.09.14. 12:50:34
Matrix_ 2008.09.14. 13:01:34
Az ilyenek tuti előbb kapnak agyvérzést mint én :) Nyugalom a hosszú élet ritka!!
Perillustris 2008.09.14. 13:12:02
Ne rohogtess, a Vaci 50-es es 70-es szakaszan is siman mennek el mellettem az autok, ha a megengedett max. sebesseggel hajtok.
Szendwich 2008.09.14. 13:13:07
"Kiteszem az indexet balra, út közepére húzódok, hogy a mögöttem jövők ki tudjanak kerülni. Itt kezdődtek a gondok."
Bizony itt kezdodnek. Eloszor nezd meg a jobb oldali padkat es csak annak ismereteben huzodjal be kozepre. Kulonben ugy vegig huzza valaki a kocsid jobb oldalat, hogy orom lesz nezni.
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 13:27:03
Donor 2008.09.14. 13:32:47
A kedves kezdő sofőrök a jogsi kézbevételével azt hiszik tudnak vezetni, közben nem. Nagyon lassan reagálnak, sokat gondolkodnak és gyakran rosszul reagálnak, mivel hiányzik a rutin és a tapasztalat.
Gyakorlatilag az a probléma, hogy nincs meg a képességük arra hogy felvegyék a forgalom ritmusát.
Ez nem az ő hibájuk és nem is a környezeté, egyszerűen gyakorlati idő kell ennek a képességnek a megszerzésére. Egyéntől függően 1-2 év rendszeres vezetés alatt megszerezhető egy elfogadható szintű rutin.
A tanulóvezetőnek ott van a felelőssége, hogy tudatába kell lennie korlátainak és nem a környezetét hibáztatni saját bénasága miatt, hanem türelmesnek kell maradnia és képességeinek megfelelően közlekedni. Ez nyilván lassabb lesz mint egy rutinos vezetőnél, de a tanulási időszak ezzel jár.
A rutinos vezetőknek meg ott a felelősségük hogy nagyobb türelemmel legyenek a tanulókkal. Persze ehhez nem árt a T-betü (vagy legalább egy tapadókorongos plüssállatka) mert a szimpla béna sofőrökkel senki nem lesz türelmes. Amikor feleségem miatt kiraktam a T betűt azt vettem észre hogy sokkal elnézőbbek és udvariasabbak a többiek. Lehet hogy ezt a tanuló nem érzi, de ez megint nem a többiek hibája :)
Feleségem is képtelen volt kihasználni azokat a lukakat amik a rutinos sofőröknek teljesen tiszta besorolási lehetőségnek számítanak, sőt én maga is szoktam helyet hagyni ha valaki be akar sorolni (és azt jelzi, index nélkül elém ugyan be nem jön). Rutinos sofőrök azonnal észreveszik ezt és be is sorolnak, tanulóvezetők esetén a legritkábban sikerül ez. Ilyenfoku bizonytalanság esetén volt már hogy meg is álltam és rádudáltam hogy kegyeskedjen már észrevenni hogy be van engedve, de azért nem reális elvárni hogy a teljes forgalom csikorgó kerékkel megálljon mert neki még a kuplungos elindulás is komoly feladat.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.14. 14:39:51
Erre csak ennyi:
*12 b !
autosave 2008.09.14. 16:32:53
most nem a postíró a hülye (a fiktív története korrekt)
autosave 2008.09.14. 16:38:46
talán annak örülhetünk, hogyha bal eleje sérült az autónknak, akkor lesz aki fizesse. véletlen. :D
sirarcheer 2008.09.14. 17:29:04
Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??"
Lécci ezt fotózd le nekünk, Mo-on ugyanis nincs ilyen tábla.
Hát az autópályák feletti "információs fénytáblán van".
Jobbról előzni tilos. Most nem fotózom le Neked, néha emeld fel a fejed, s meglátod!! ;)
Welcome to Magyarland
Jacques Foche 2008.09.14. 18:28:53
Normális esetben tényleg az is lenne a funkciója a T-betűnek, hogy jobban figyeljenek oda a kezdő sofőrre, meg segítsék, ahol tudják, de sajnos vannak egy csomóan akiknél ez pont ellentétes hatást vált ki. Meglátják, hogy kint a té, és ez azt az azonnali reakciót váltja ki a tahókból, hogy le kell nyomni, ki kell előzni, be kell vágni elé. :(
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 18:31:51
Gondoltam már én is rá... Rácsöppent valami fura anyag, valószínűleg gyanta egy fáról, a bal első sárvédőre, és hozta magával a festéket. A motorháztető is karcos kicsit, egy-két kő is felverődött már. Lehet, hogy intézek egy fényezést valaki más számlájára. :) Csak az idő meg macera....
cso zsi 2008.09.14. 18:49:47
Nem a frissjogsis posztíróval van a baj, hanem a környéki lakosokkal, akik Tescoba járnak a külső sávban.
isti77 2008.09.14. 19:43:28
Bobby Baccala 2008.09.14. 21:42:02
Aqweren 2008.09.14. 22:15:07
Amin igazán fel tudom húzni magam az az amikor betartok egy sebességkorlátozást (mert pl. tudom hogy ott mérni szoktak - párszor mentett már meg ez, vagy veszélyesnek ítélem a gyorsabb haladást), és ledudálnak/villognak mindenáron. Vagy amikor be akar tolni a bunkaj a kereszteződésbe dugó idején, hadd ragadjunk bent mindketten. De nem baj, ő hátulról biztosan jobban látja és mindig éppen annyi kocsit vezet, amennyit éppen lát :D
ultravox 2008.09.14. 22:23:06
én is ott jártam akkor és tényleg hasonló esetek szoktak történni. Maximum azért fiktiv szerint a történet mert a körítés (nők, sör :-) nem igazak.
Az emelkedő végén én sajnos beálltam a sor végére a bal sávban, pedig használhattam volna a jobb szélsőt de nem akartam tolakodni. :-D
autosave 2008.09.14. 22:50:42
De nem tolakodsz! Akkor tolakodnál, ha leálló, vagy kanyarodó sáv lenne az.
autosave 2008.09.14. 22:54:42
Jó kérdés :D Minden esetre mindig eszembe jut, hogy zőőőcséges merci kellene aztán nem néznék balra annyira, mint mindig. Agyam eldobom, amikor még Bp belvárosában is mindennapi jelleggel kell balkézszabályt alkalmazni - önvédelemből :S
Aztán mindig eszembe jut, hogy vétlen utasok, stb is megsérülhetne - nem ér annyit az egész. De persze gyökkettővel egy parkolóban :D
Egyszer már üvöltöztem egy ilyen barommal, olyan jó volt, sikerült kiadni magamból a heti (nem közlekedős) mérget :D
Jacques Foche 2008.09.14. 23:39:40
"Jó kérdés :D Minden esetre mindig eszembe jut, hogy zőőőcséges merci kellene aztán nem néznék balra annyira, mint mindig... "
A zőccséges merdzsóval már nem szabad, az már igazi klasszikus. Az eddig fennmaradt példányokra már érdemes vigyázni. Meg igazából nem is alkalmas erre. A 200D olyan lassú, hogy mire megmozdul, addigra hússzor körbeautóznak, a másik véglet, a 280E az meg elzabálja a vagyonodat. Gallyrácsos Nissan Patrol, aztán csá, lehet büntetni...
cso zsi 2008.09.14. 18:49:47
"Gyakorlatilag ugyanezt a jelenségetz írtam le nemrég, ugyanerről az érdi körforgóról.
Nem a frissjogsis posztíróval van a baj, hanem a környéki lakosokkal, akik Tescoba járnak a külső sávban."
Nem csak a helyiek, mindenki a külső sávban szarakodik, akkor is, ha a következő kijáratnál kimegy, meg akkor is, ha csak a harmadikon. 10 autósból kilenc a külsőben baszódik, naná hogy feltorlódnak a behajtónál. Aki meg a belsőben menne, az nem tud rendesen átsorolni a kijárat előtt, mert nem engedik be. Egy kutyát könnyebb lenne megtanítani olvasni, mint kedves honfitársainkat a körforgalomban való közlekedésre...
a kertész tömlővel 2008.09.14. 23:46:56
ez győr 1ik büszkesége
a másikkal má foglalkoztott a blog:
209.85.135.104/search?q=cache:39jNCJpYagsJ:autozz.blog.hu/tags/k%C3%B6rforgalom+gy%C5%91r+feh%C3%A9rv%C3%A1ri+uti+k%C3%B6rforgalom&hl=hu&ct=clnk&cd=4&gl=hu&client=firefox-a
images.netbag.hu/20080914/23395018644.JPG
sajna ott az árkádnál belé mis beléjött 1 kiscsáko,,még épült a balesetforrás,,,szinte 0 forgalom,,30as táblák gödrök,,gurultam a stoptábla felé lásd sárga oszlop képen,,fehér autoval voltam,a képen a baleset okozo srác áll,,indexelek balra,huzodok balra kb gyök 2vel mivel piros volt a lámpa,,erre ez nem hitte el mit lát és ő beelözött balrol a frissen indulo sávba,,ami a képen a jobb vasoszloptol indult,,tehát nem jutott messzire,mmivel nekem jött,,
tanulságos volt a dolog számomra,,szerencsére autonak se lett sok baja,,de a rendörön kiakadtam,engem hozott ki hibásnak mer a gyerek má befejete a sávváltást mivel 4 kerékkel a vonalakon belül volt,én meg csak 3mal,hiába montam h nem megfelelö sebességel vágodott oda,,nem érdekelte a zsekát,meg há mondom én vagyok elöbre belém jött,,szerencsére meg nem büntettek,de azota is anyázok arra a rendörre.
autosave 2008.09.15. 00:15:33
a rendőr csak a tényállást állapítja meg, a bíróságon megtámadható/bizonyítható sokminden...
persze nyilván nem érdemes (túl kicsi a kár), csak mondom...
start.donlaca.hu/arkad.jpg
Mi ezzel a baj?
Zöldnek elsőbbsége van a naranccsal szemben.
Ha a kék és a piros a körforgalomból j9ttek, akkor ütközésnél a kék a hibás, mivel ő csak egyenesen mehetett volna (burkolati jel, kötelező haladási irány). Ha a kék a becsatlakozó útról jött, akkor is ő a hibás, mert a védett úton haladónak az út teljes szélességében elsőbbsége van.
Jacques Foche 2008.09.15. 00:19:47
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.09.15. 08:07:57
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.15. 09:26:52
aki magyarországon tanult autót vezetni, akár most, akár régen, az kurvaélet hogy a zippzár elvről nem hallott. ugyanis nem tanítják.
a többsávov körforgalomszabályait a frissjogsioknak lehet hogy tanítják, de aki 5 évnél régebben vizsgázott, annak nem tanították. azok 90%-a nem is tudja hogy kellene menni benne. a 10 évnél régebbi jogsisoknál ugyanez az arány a szimpla körforgalom esetén.
külsőben elhaladni az belsőben álló (!) kocsisor mellett nem szabálytalanság. a kapaszkodósáv meg szerintem amúgy is teljesen másképp működik mint az autópálya két sávja.
szép-szép a sztori, de ki van sarkítva...
záporjózsi 2008.09.15. 10:03:41
Kedves Barátom!
1: belső sávból nem fordulunk ki jobbra még körforgalomban sem. A többsávos körforgalom szerintem is hülyeség egyébként. Nem tudják használni."
Részben igaz. Tényleg nem fordulunk ki. De pl. spirális körforgalom esetén a belsőből lesz egy idő után a külső.
A kétsávos körforgalmat sehol nem tanítják, sőt, nincs értelmesen szabályozva a dolog. Több helyen rendesen kitáblázva sincs... Ez így tényleg hülyeség. Viszont attól, hogy nem tanítják meg használni, attól még nem feltétlenül hülyeség...
Azt viszont elvileg egyértelműen lehet látni, hogy ki akar az első lukon kimenni, hiszen a behajtáskor irányjelző használatával adja ezt tudtunkra. Ha így tesz, akkor gyakorlatilag a helyére be lehet ugrani - hacsak nincs egy szucid kétkerekű kettőnk között, vagy éppen a belső sávban tartózkodunk-e, hiszen a varázsgömbünkből kiolvassuk, hogy mit fog az adott jármű csinálni, stb.
"Hurrá Torpedó 2008.09.15. 09:26:52
aki magyarországon tanult autót vezetni, akár most, akár régen, az kurvaélet hogy a zippzár elvről nem hallott. ugyanis nem tanítják."
Nekem tanították - persze nincs régóta zengedélyem...
"a kapaszkodósáv "
Az meg mi? (Nem az a kérdés, hogy mire nem való, mert azt leírja a KRESZ...) Hol definiálja a KRESZ? Az egy dolog, hogy használja (!!!), de nem találtam meg benne, hogy mi az...
GZoli 2008.09.15. 10:18:44
Matrix_ 2008.09.15. 10:31:56
Értelmes, életrevaló emberek felszednek dolgokat az életből is. Nem kell feltétlenül mindent tanítani. Vagy ha valamit nem tanítanak, attól még lehet róla tudni! Sztem!
Nekem se tanították soha a zippzár elvet azt mégis tudom használni. És rajtam kívül, még nagyon sokan. Legalább annyian, mint ahányan nem tudják, vagy nem akarják használni.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.15. 10:45:40
kapaszkodósáv meg létezik, csak a kresz nem tudom hogyan használja. lásd zebra kontra kijelölt gyalogátkelőhely.
Matrix_ 2008.09.15. 10:54:44
Az tény hogy sokan vannak akiknek a vezetés kimerül a kormány tekergetéséből :) Ezekre majd vigyáz a többi autós. Sajnos.
"kapaszkodósáv meg létezik, csak a kresz nem tudom hogyan használja. lásd zebra kontra kijelölt gyalogátkelőhely."
Kapaszkodósávnak használja :
"h) „Kapaszkodósáv” (118. ábra): a tábla emelkedő úton a lassabban haladó járművek közlekedésére szolgáló kiegészítő sáv (kapaszkodósáv) kezdetét jelzi. A tábla jelezheti azt a sebességértéket is, amelynél kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni (119. ábra);"
szemenagy 2008.09.15. 14:33:59
Szabó Máté piás-e, vagy megbízható szondákat gyárt otthon?
Devil 2008.09.15. 16:30:02
Pld az eletszeru hogy ha van kapaszkodosav, de a gyorsabb savban beall a forgalom akkor MINDENKI kimegy a kulsobe mert a belsoben nem lehet haladni a szukseges minimalis sebesseggel? Nem, nem az.
Viszont az elozest is jol megkavarjak a szabalyok, mert mint kiderul a KRESZ fuggelekebol:
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
Ezzel szemben rogton ezzel nyit a parhuzamos kozlekedesre vonatkozo fejezet:
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
Mindazonaltal:
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
A jobbra tartas alol felmento kivetelek pedig szamosak es bonyolultak:
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Devil 2008.09.15. 16:32:11
hÓhÓ 2008.09.15. 17:24:50
Pistike911 2008.09.15. 20:22:24
Drága Öcsém! Ezzel a sztorival még ne vállalj fellépést! :)
Nesze neked fiktív történet:
Péntek volt, és mint ilyen a bicikli napja. Nyeregbe pattantam és kihajtottam volna a kapun, ha azt nem állja el éppen egy köcsög Mercis. Nagy nehezen kikerültem és téptem be a városba. A közeli többsávos kereszteződés előtt leszálltam a cangámról, mert jelzőlámpa nincs és csak gyalogosan merek átmenni többedmagammal. Félek, hogy a cangán elmázol egy busz. Szóval álltunk már ott vagy nyolcan-tízen, nagyi, anyuka babakocsival, bibliaügynök, gyárimunkás, amikor úgy döntöttem, hogy bátor leszek és a guglin látott videó után szabadon babakocsit magam előtt tolva elindultam a zebrán.
Bár a videón a bringát tolták maguk előtt, de ez már a harmadik összetört bringám lenne a hónapban és még csak tizedike van. Szóval az anyuka rikácsolásától körítve átértünk, de ahelyett, hogy megköszönte volna, hogy még a 40 tonnás román nyereges is megállt (igaz csak 5 centire a babakocsitól), kaptam tőle egy pofont. Mindegy, magyar nép hálátlan, ezt onnan tudom, hogy két napig kint éltem Londonban. Ott tudnak közlekedni, pedig kétkéz szabály van.
Másnap úgy döntöttem, hogy az új X5-ösömmel megyek. Beültem, dagadt a mellkasom a büszkeségtől, karom hirtelen 52-esre duzzadt, és kihullott a hajam. Felbrümmögött a vényóc, padlógáz, majd rádudálok a nyanyára, hogy takarodjon az útból, mer' minnyá nyit a konditerem.
Szeretem a kétsávos utat, mer' lehet cikázni a sok köcsög mazsola között. Most is lehetne, ha nem lenne előttem ez a két kis szaros Suzuki. Tolok egy kövéret, berongyolok a kettő közé. A jobboldalit kilököm a buszmegállóba, a sok mezítlábas közé. Mindég montam, hogy ne busszal járj, me veszélyes. A másik átvágott a két szembesávon, majd belecsapódott a kukába. Oda való a kis fostalicska.
Rohadtul nincs kedvem várni ezekre a szar lámpákra, meg a sok kis prolira, áthúzok a villamossíneken, majd beállok a kanyarodósáv elejére. A sok gyíkarc közül egy sem mer dudálni. A BMW, az BMW! Resteptekpetje van. Vagy valami ilyesmi. Különbenis, ha valamelyik gizda bekóstol, akkor itt van az ülés alatt a 12-es, sörétes haverom, duplanullás lőszerrel. A jenki zsaruk azzal nyitnak ajtót, én az arcbőrre használom....
Rohadtul nincs kedvem dógozni, monjuk sose vót. Felhívom a cimbit, hogy ütközzünk valami zabáldába, mer kajás vagyok. Megdumálnánk, de a sok gyíkarc csak dudál rám. "Telefonálok köcsögök! ...és ha Nagykörút??!! És ha belsősáv??! Megy az elakadásjelző, nem látod, te szerencsétlen??!! AZT JELENTI, HOGY TAKAROGGYÁ!"
Haverral megdumájjuk, hogy elugrunk Szerencsre a western kocsmába. Tépünk az M3-on, mint állat, de két szaros kamionos előzi egymást 90-nel. Jön a kapaszkodósáv, kivágok jobbra, elhúzok mellettük, majd az emelkedő tetején vágok egy satut. Kipattanunk a cimbivel, nálam a sörétes, nála valami kard a huszonnyócadik századból, megyünk megnevelni ezt a két seggarcot. Egy két pofon után a sor mán nagyon torlódik, mer a két kamion elzárja az egész utat. Visszaszállunk a bömcibe és tépünk tovább.
Füzesnél qrva nagy sor állt, levágtam a leállósávba, ott rongyoltunk. Néha kijött egy-két majom, félig a sávomba, nevelni. Én meg ráattam a refit, meg ráhúztam a szarosokra a kormányt, egyből visszatakarottak. Sor elején qrva nagy baleset, látom kinn vannak a zsaruk is, ezé beleállok a fékbe és lelassítok 180-ra, szépen elgurulunk a szernyákok mellett. Haver letojja a gatyáját és az ablakhoz nyomja én meg úgy röhögök, hogy maj megfulladok. Nagyon kúlok vagyunk, bazki. Igaz, hogy az ablak tök sötétre van fóliázva, a röhögést meg nem hallották, mer üvölt Tiestótól a Whuuufff, whuuuff, whuuuff!
Szerencsen mekkajálunk, elmegyünk még két picsához és éjfél körül indulunk vissza Pestre. Kezd lecsukódni a szemem, meghúzom a Jack Danielst, attól mindig magamhoz térek. Jönnek szembe a fények. Majd szünet. Hirtelen erős fény. Kinyitotm a szemem. Fekszem a földön. Hideg van. Egy cső lóg ki a számból. Valaki áll fölöttem, elmosódott az arca, lámpával a szemembe világít. Oldaalra fordulok. A kocsim rommá törve, alatta valami kisebb jármű, talán egy Corsa. A felismerhetetlenségig összetörve. Véres gyerekülés. Nagy nehezen a másik oldalra fordítom a fejem. Sokkol a látvány. Négy fekete hullazsák domborodik az út mellett. A szél felkapja a legközelebbi oldalát. A francba! Ez Gyuszi, a haverom. De ki a másik három???
Ennyi! Kérem kaccsojja ki!
Bocsi!
Jacques Foche 2008.09.15. 21:35:11
Ez fotosopp. Tudhatnád, hogy az iksz5-tulajok nem csak halhatatlanok, de velük baleset se szokott történni soha, mert tőlük még a baleset is fél. És bringára se ülnek, mert az proli. De amúgy egész odabaszós kis iromány.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.15. 21:57:03
Aqweren 2008.09.15. 22:21:25
Aqweren 2008.09.15. 22:23:16
Pistike911 2008.09.15. 22:42:08
A fiktív történetben a X5 vs. kerékpár kontrasztja az emberi metamorfózist hivatott szemléltetni.
Tudom, hogy X5-ös nem ül bringára, és hogy nem fekvőtámaszt csinál, hanem eltolja magától a Földet, és különben is megvette kilóra a fizikát, szőröstől, bőröstől, törvényestől! De hát ez egy fiktív történet! :)
u.i.:ezúton kérek elnézést minden X5 tulajdonostól, akikre a fenti történet egyetlen momentuma sem igaz. Nem képzelem azt, hogy aki BMW-t, kiváltképp X5-öst vezet az csak egy a társadalmon élősködő mikrogengszter lehet. Személy szerint meghajlok a Bayerische Motoren Werke minden terméke és fejlesztése előtt, sőt mi több, a közeljövőben készülök beszerezni egyet. :)
Matrix_ 2008.09.15. 22:59:23
"Nem képzelem azt, hogy aki BMW-t, kiváltképp X5-öst vezet az csak egy a társadalmon élősködő mikrogengszter lehet."
Azok az MLK-sok meg a porse csejennel járók :))
Pistike911 2008.09.15. 23:29:51
MLK???? Ameg milyen??? :)
Érdekes, hogy a magyar társadalom elméjében milyen erősen összeforrt a SUV-ok és az önjelölt álgengszterek képe. Na mondjuk rá is játszott mind a két brigád. :D
Jacques Foche 2008.09.15. 23:50:15
Pistike911 2008.09.16. 00:23:22
Utánna meg mész a normális másfél tonnás autóddal és egy két és fél tonnás fél méterrel magasabb Q7es oldalról belédmegy. Te pedig Szent Péter felé félúton elgondolkozol azon, hogy talán neked is kompenzálni kellett volna. :D
Persze megint egy előítélet, hogy aki SUV-t vesz annak meg kicsi a pöcse. Az enyém bár nem egy traktorkulcs, de eddig kiválóan szolgálta a hazát. Ennek ellenére ha lenne rá pénzem, én is SUV-t vennék. Nem hiszem, hogy egy q7-est rosszabb vezetni, mint mondjuk egy Lacettit.
Jacques Foche 2008.09.16. 13:31:43
Nem, én igazából azért rühellem az ilyen buziterepjárókat, mert ott van két tonna, minimum három literes motorral, hogy azért cipelje is azt a nagy bódét. Az összkerékhajtás is felesleges pluszsúly, mert az ilyen az életben nem megy terepre, max akkor hagyja el az aszfaltot, ha leesik egy kanyarban. Az ilyen felesleges szarságok eredményeképp kurvasokat fogyaszt, a károsanyag-kibocsátása is ennek megfelelően nagy, és akkor általában ül benne összesen egy darab hájas seggű ember. Az ilyen az nem gondol arra, hogy mondjuk 50 év múlva is kéne nekünk ez a bolygó? Vagy neki fontosabb megmutatni, hogy ő a Tibi? Ez kurvára inkorrekt a többi emberrel szemben.
Jah, és a biztonságra se igazán lehet fogni, mert ha biztonságos kocsit akar, akkor vesz pl. egy Saab-ot, aztán ennyi. És akkor abban talán nem is hiszi magát sebezhetetlennek, mint mondjuk egy Q7-esben, és talán kisebb eséllyel vezet úgy, hogy mondjuk maga alá gyűrje a szemből érkező Matizt, a benne ülő Kovács családdal együtt. Meg egy másfél tonnás Saab, vagy Rönó ellenében mondjuk még van némi esélye pl. egy Szviftnek, de egy Q7-essel szemben kábé nulla.
Taz member of JFK Borad™ 2008.09.16. 13:44:56
nekem alkalmam nyilt nem egyszer hosszabb tavon lacetti-t hajszolni. nem mondom, hogy szuperdarab, de nem faradtam el a vezetesben, kenyelmes, jol megy (ha kell). nekem legalabbis ez a tapasztalatom. jo, nem egy 1.4es lacetti-rol beszelek.
divatSUV-k... ez egy erdekes kerdeskor. teny, hogy nem rendeltetesszeru hasznalat alatt allnak napjainkban ezek az autok, es a soforeik nagy resze ra is jatszik a sztereotipiara. szerintem a boldog bekeidok meg a regi a defender-ek idejeben voltak, azota "felpuhult" ez az egesz....
Pistike911 2008.09.16. 14:15:06
Nem olyan szar vezetni Lacetti-t. Én bő három éve nyúzok egyet.
A nagy terepjárókat környezetvédelmi oldalról megközelíteni nonszensz, ezt már kifejtettem egy posztban. Pusztán gazdasági érdekek miatt el kell, hogy füstöljük az egész kőolajkészletet, így az autók fogyasztása pusztán arra van hatással, hogy milyen sokáig nyújtjuk ezt a szennyezést.
Szar ügy ezzel szembesülni, de várni a megváltó (és már rég meglévő) technológiát és addig keveset fogyasztani, nagy fokú balgaság (már elnézést!)!
A másik: ha választhatok, hogy egy pl. Opel Corsában ülve akarom-e átvészelni egy pl. Suzuki Swifttel való találkozást és bevállalom az egyenlő sérülést vagy egy Audi q7-ben, nem is vitás, hogy az utóbbit választom. Ha a kislányom és én megmenekülök, utánna majd jöhetnek a lelkiismereti gondok. Ha lehet kapni (azaz gyártják) és meg tudom venni, akkor megveszem. Te mit vinnél egy háborúba: gépkarabélyt, vagy baseball ütőt? :)
Tény, hogy akár még el is ítélhető, hogy valaki ekkora hodályokkal veszélyezteti a kisautósokat, de még mindig kisebbek, mint egy teherautó, vagy egy kamion. Nem láttam még embert, aki a kamionostól azt kérte volna, hogy ne kamionnal járjon, hanem riksával, mert akkor a Matizosnak nagyobb esélye van. Nonszensz.
A nagy SUV iránt táplált ellenérzés - bármennyire is próbálják a sértett egók tagadni - még mindig az irigységből táplálkoznak. Tudat alatt a legellenszenvesebb indok, hogy ő megengedheti magának én meg nem. Bezzeg ha lenne rá pénze, és azon kéne gondolkodnia, hogy az öt éves kislányát mibe ültesse, valószínűleg egy percig sem habozna. :)
Pistike911 2008.09.16. 14:21:02
Az SUV-okat, azaz sportos szabadidő járműveket (esetlen fordításban vársi terepjárók) arra tervezik, hogy nagyok legyenek, a hagyományos személygépkocsiknál valamivel nehezebb terepet (magasabb padka, építkezés,stb.) is bírjanak, lehetőleg több személyt szállítsanak, biztonságosak, kényelmesek, relatíve stabilak legyen, magasabban üljön bennük az ember és aszfalton is probléma nélkül közlekedhessenek.
E tekintetben az SUV-okat rendeltetésszerűen hasznélják, hiszen azok eredeti rendeltetése a városi közlekedés és a hosszabb túrák, nem pedig a szántóföld és az erdei vízmosások.
Abban igazad van, hogy manapság egyre kevesebb vérbeli terepjárót gyártanak (lásd: Defender), de ennek gazdasági oka van: egyre kisebb rájuk az igény.
szemenagy 2008.09.16. 14:34:11
SUV-ról már írtam valahol: Lexus RX400h-tteszteltem nemrégiben, 300 lóerő 8,1l-es fogyasztással, csendes mint a villamos, elfogadnám :D
Taz member of JFK Borad™ 2008.09.16. 14:42:18
koszonom a rovid knowledge transfer-t szerencsere mar volt tapasztalatom verbeli terepjarohoz, az SUV kifejezes csak es kizarolag a belenk sulykolt marketingmaszlag miatt irodott.
volt szerencsem Niva-hoz is, na az terepjaro a javabol. igaz, lumbago eselyes a hosszutavu hasznalat, de nem maradsz ott sehol :D
szemenagy
lexus rx-et mar en is vezettem, igaz, csak 3liter v6 volt, de tetszett nagyon, a 400h-t pedig kiprobalnam.
Pistike911 2008.09.16. 14:48:08
"...SUV kifejezes csak es kizarolag a belenk sulykolt marketingmaszlag.."
Tény, hogy a sok hülye, leszarom a másikat, meg úgy általában az egész világot jellegű egyedek miatt, félelemből vesznek az emberek tankokat. Ez az egyik magyarázat, amellett, hogy a presztízs is szerepet játszik. :D
Pistike911 2008.09.16. 14:51:20
Utasként volt szerencsém Defenderrel menni, tényleg elmegy mindenhol, de majdnem kiestem az oldalsó ablakon.:)
Haverom LandCruiser-ét vezettem, ami városban olyan érzés, mintha egy biliárdasztalt tolnál magad előtt. Vicces volt, hogy egy magasságban ültünk a villamoson utazókkal. :D
szemenagy 2008.09.16. 14:58:02
Billiárdasztal :DDDd
Halálkerekes pick-up el (L200, 30 colos kerekek) vitt a haverom, még szerencse, hogy nem zárható a kesztyűtartó, könnyen bele tudtam helyezni a gyomromat. :D
Pistike911 2008.09.16. 15:32:41
Városban borzasztóak ezek a kiemelt, hatalmas dögök. Azért egy normálisabb SUV kultúráltabb. A múltkor láttam egy Dodge Ram 2500-ast, V8, TD, a motorházteteje egy magasságban volt a Lada tetejével. Elég groteszk! :D
Jacques Foche 2008.09.16. 23:49:18
Nincs semmi baj a Lacettivel, A-ból B-be eljutni jó az, csak hát tizenkettő egy tucat. A vezetési élményért viszont tutira nem azt vennék. ;)
A terepjáró meg ott kezdődik, hogy kapcsolható összkerék és minimum 2, de inkább 3 diffizár, meg egy masszív kocka bódé, amit lehet ütni, mert bírja, szóval ebben asszem egyetértünk.
Pistike911 2008.09.16. 14:15:06 Oké, persze eléggé sarkítva írtam a dolgot, mert senkitől se lehet elvárni, hogy terézanya legyen, de én pl. személy szerint szarul érezném magam egy ilyenben. Lehet, hogy belejátszik az is, hogy én a könnyű, sportos kocsikat szeretem, valszeg épp emiatt nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra.
Pistike911 2008.09.17. 00:19:25
"nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra."
Hú, először azt hittem, hogy halandzsázol, de utánna kivettem a Q7 X5 ML RX400 XC90-et! :D
A vágyott autó megítélése mindenkinél szubjektív, csak vannak sajnos jogos előítéletek, illetve álszent vagy csak szimplán hülye kifogások. A könyű sportos kocsikkal pedig semmi bajom, pl.:
www.radicalsportscars.com/for_sale/apr_list_index_progress.php
szemenagy 2008.09.17. 10:01:18
"nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra."
Ez szép volt, összeakadt a szempillám.. :DD
Mióta Q7-tel jár az Őrezred krémje is, semmiben nem lehetsz biztos (bár dobtak el ugye múltkoriban Subaru-t is a titkosak).
Szerintem SUV-ban és Bömösben is ugyanolyan arányban szerepel agresszív/kotsog sofőr, mint bármelyik más kategóriában, csak optikailag jobban bántja a népek szemét.
Valamelyik poszt kommentjei között a fekete Seatosokra sikerült rásütni a bélyeget (magam is az vagyok jelenleg),pedig semmivel nem jobbak/rosszabbak a többieknél azért, mert csórikámék vócnágeljét vezetik.. :D
dshk 2008.09.18. 21:44:46