Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A KRESZ és a valóság

2008.09.14. 07:15 :: Kisikasa

Gábor alábbi levelében álmodozik arról, hogy mi lenne ha a KRESZ szabályai fednék a valóságot. Merthogy nem így van. Szerinte egy friss jogsis halálra van ítélve ha a nagy könyv szerint cselekszik, de egy idegösszeomlás minimum dukál. Vajon mért írja át az élet a paragrafusokat újra meg újra? Hol a hiba? Jók a szabályok és nekünk kell változni, vagy a az egész rendszer megérett egy alapos reformra?

Megszereztem a jogsit! Minden elsőre ment, szabályok a fejemben, nyugodtan vágunk bele első nagy utamba Pesten kívülre.

Dunaújvárosba megyünk a barátnőkhöz. Haver végre bedobhat egy sört útközben, én úgysem iszom, és legalább gyakorolhatok kicsit (saját verda még nincs, meg kell rá keresni a pénzt). Péntek délutáni csúcs, 6-oson kifele araszolunk a városból, mire eljutunk végre Érdig. Körforgalom jön, belül új sáv nyílik. A nagy zöld tábla azt írja, a belső sáv megy tovább a 6-osra. Sávot váltok, megörülök, mert üres, végre haladunk pár métert. Kétsávos körforgalom, de nem gond, biztos mindenki azért van a külső sávban, mert az első vagy a második lehetőségnél kihajtanak, ahogy a tábla is mutatta, utána sávot váltok, és már kinn is vagyok! Nem jön senki balról, behajtok, ahogy a mellettem lévő is.

Megyünk egymás mellett, és ő nem hajt ki se az első, se a második lehetőségnél. Én nem tudok sávot váltani, megállok, de onnan már nem tudok kihajtani, hát megyek még egy kört. Másodszorra sikerült. Kicsit bizonytalanul kérdezem barátom, hogy vajon miért nem a belső sávból hajtott be, ha egyszer a tábla azt írja, hogy a 6-osra onnan kell menni? Válasz: „KRESZ szerint megteheti, szar a többsávos körforgalmak szabályozása, a táblázás már a nyugati mintát képviseli, csak az a fránya rendelet nem követte még az idők szavát.”

Továbbmegyünk, egy hagyományos körforgalom leküzdése után kapaszkodósáv kezdetét jelző táblát látok. Mivel csak 65-el megyek, a kezdeténél rögtön átsorolok a külsőbe, egyrészt mivel az illem így kívánja, másrészt a KRESZ is erre kötelez (36. § (9)). Kis idő elteltével fékezésre kényszerülök, mivel az imént még előttem, most már a belsőben majdnem mellettem haladó lassít, és semmiféleképpen nem szeretnék jobbról előzni. Megállunk, mögöttem dudálnak.

Barátom mondja, induljak el, mivel már áll a sor a belsőben, nem számít előzésnek, a mi sávunk pedig tök üres. Szép lassan nekileselkedek, úgy tíz-tizenkét álló autó melletti elhaladás után, az egyik egyszer csak mindenféle irányjelzés nélkül félig átjön a sávomba, satu, majdnem nekimegyek. Ez most mi volt kérdem én, mire jön a válasz: „egy önkéntes rendőr, ne foglalkozz vele, kerüld ki”. Le kell mennem kicsit az útról, hogy elférjek mellette.


Ez a jelenet még megismétlődik, majd elérünk a kapaszkodósáv végére, indexet kiteszem. „Na, most jön a zipzár elv” kiáltok fel boldogan, majd nézem szomorúan, ahogy tucatnyi autó nem enged be. Haver szól: „Csorogj át kicsit, különben a büdös életben nem jutunk ki innen!” Nagyon lassan megindulok, iszonyatos dudálás, de már bent vagyok, nem jön nekem. A körforgalom után félreállok, nem bírom tovább, átadom a volánt. Mindketten feszültségtől terhelten folytatjuk utunkat, remélhetőleg nem szegény lányokon fog lecsapódni. És a sör? Na, az megmelegszik…

Ez természetesen egy fiktív történet, szeretném, ha Ti vonnátok le a tanulságokat!

105 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemenagy 2008.09.14. 09:49:07

Naná, hogy fiktív, mi a szarnak várta volna meg a zürge, hogy megmelegedjen a sör? :-D

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:08:19

...és még rád sem dudáltak mert átengedtél egy gyalogost a zebrán, vagy megálltál a pirosnál :)))

Tron65 2008.09.14. 10:10:57

Kedves Barátom!
Úgylátom, Te sem vagy teljesen tisztában a KRESZ előírásaival.
1: belső sávból nem fordulunk ki jobbra még körforgalomban sem. A többsávos körforgalom szerintem is hülyeség egyébként. Nem tudják használni.
2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés.
Amúgy nagyrészt igazad van, ritkasok barom van az utakon, akik ugyan nagyjából (!) ismerik a KRESZ-t (hallottak róla, hogy van olyan), de fikarcnyit nem érdekli őket, mi van benne leírva.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:23:17

Tron65, az itthoni többsávosokat én sem értem, Angliában - ahol az év nagy részében élünk - elég egyértelmű, hogy hova kell sorolni ha itt vagy ott akarsz kimenni.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:24:41

Mármint értem az itthoni többsávosokat, de rengetegen nem tudják használni. :)

InteriorLulu 2008.09.14. 10:27:35

Már elnézést, de mi a f...ért olyan természetes, hogy fiktív a sztori??!!

Nekem speciel sem kedvem, sem időm az autózz blogon, vagy akár bármelyiken, kitalációkat olvasni. Nem kellett volna tán ezt a tényt, a dolog kitalált voltát mindjárt a szöveg legelején megemlíteni?!
De nem is értem ezt az egészet: ha az alaptételed bizonyítani akarod, tényeket, megélt dolgokat hozz fel, ne kitalációkat. Különben magában az alaptételben kételkedem.
Hahó, blogszerkesztő! Akkor ez így most hogy...?

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.09.14. 10:28:59

Lulu nem lehet, hogy a maga érdekében egy naaaagy kacsintással jelezte, hogy fiktív a sztori? Hogy mondjuk ne kapják szét őt elsőre???

djsms 2008.09.14. 10:30:21

A többsávos körforgalom nagyon jó dolog, csak itthon szinte senki sem tud vele mit kezdeni!
Különben pedig a helyzet az, hogy a KRESZ nem rossz. A legtöbbet mindig a pestiek nyavajognak, vidéken nagyon szépen tud működni ahogy kell!
De mint tudjuk Magyarországon csak pest létezik, ami nem ott van az nincs is...
Vidéken nem dudálnak le, ha megadom a gyalognak a neki járó elsőbbséget (kivéve ha pesti jön mögöttem) Nem dudálnak le, ha kivételesen be akarom tartani lakott területen belül a 40-es övezet táblát stb.
Tény, hogy van 1-2 apróság a KRESZ-ben, amin lehetne finomhangolni, de alapvetően működik, az emberek akarják azt mutatni csak, hogy sz@r...
Üdv, egy vidéki aki sajnos sokat jár pesten.

MrZed001 2008.09.14. 10:31:36

Meg kellene különböztetni a körforgalmat a spirálforgalomtól, ahol amelyik sávban mész be, az egy helyen dob ki.
Na ilyen itt nincs sok, pedig ez kellene többsávos körforgalom helyett

KomplexSokaság 2008.09.14. 10:31:54

Régebben Bécsben láttam olyan többsávos körforgalmat, ami nem a szokásos módon volt felfestve. Ha nem váltottál sávot befele, akkor a következő kijáratnál kivitt a körforgalomból. Vagyis ha a harmadik kijáratnál akartál kimenni, az két befelé sávváltás. Mint a ringlispíl.

Ez megoldja a nehogymáelémkerüljonvalakinemengedekbesenkit mentalitás problémáját.

szemenagy 2008.09.14. 10:34:49

ronioszaliven 2008.09.14. 10:31:54

Nálunk viszont van olyan, ahol kb 7m széles a sáv, és egy árva vonal sincs ráfestve. Ugye ez egysávos. Vagy kettő. Vagy ahányan elférünk egymás mellett... Mindenesetre az erősebb qtya b@szik elven használja mindenki, sajnos.

Dr Kangörény 2008.09.14. 10:43:35

A többsávos körforgalum teljesen érthető és nem jellemző a posztban leírt jelenség. Simán lehet a belsőből is khajtani, ha egyértelműen látszik a felfestés, márpedig ahol ilyen körforgalom van (pl. 1-es út), ott friss és látható a festés.

Az önkéntes rendőrnek meg örülj (vagy bánkódj, szarni bele!), mert azok általában a leállósávban tolakodókat fogják meg, de ha ezt írod le, akkor nincs még egy ál konfliktus a posztban.

HahaSzkepti 2008.09.14. 10:47:37

Múltkor megbüntettek a járdán való parkolásért. Mondván, a kressz tiltja, ha külön tábla nem engedi ezt meg. Széles járda, a kocsi mellett volt még 3 m szabad hely a gyalogosoknak. Mindenki ott parkol folyamatosan, mivel az úttestre megállási tilalom vonatkozik közel 3 kilométeren át. Ez sem normális.

akira2 2008.09.14. 10:50:01

Többsávos körforhalom? HAHA...

Ahol én közlekedem (egy másik eu-s ország), ott legtöbbször nincsenek is sávok fölfesve a körfolgalmakban, pedig elférne 2-3. Sőt, a nagyobb kereszteződésekben sincs egyetlen egy sáv sem. Kereszteződés előtt 5-6 sáv, amelyek megszűnnek a kereszteződésben, aztán újra 5-6 sáv, miután elhagytad azt. Ennek ellenére jóval kevesebb a félreértés mint Magyarországon, csupán azon okból, hogy az autóvezetők látnak oldalra és hátra is, nemcsak előre. Érzékelik, hogy a mellettük haladó éppen merre akar menni, és ha 10 cm-rel előrébb valaki eld akar menni, azt szó nélkül beengedik. Nem dudálnak, nem integetnek, csak beengedik. Pedihóg az autók jelentős részében még index sincs! :) (Legalábbis nem használják rendszeresen)

Az autópályán a jobbra tarts viszont még ott is ismeretlen alapelv, gyakran megesik, hogy a 3 sávos autópályán 130-al megyek az üres jobb szélső sávban, miközben tőlem balra a középsőben dugulás, a belsőben pedig dugó miatt alig halad a folyamatos kocsisor.

100-200 m-enként egy jobbra tarts nyíl fölfestése szvsz sokat javítana a jobbra tartási szokásokon, így talán jobban ki lehetne használni a többsávos autópályák minden megépült sávját.

hoppacska72 2008.09.14. 11:00:27

Én meg azt nem értem,hogy miért van az,hogy Pl.Váci út és társai ahol 70 km/h a megengedett,ott miért megy mindenki 50-nel?
Ahol meg 50 km/h a megengedett ott megy mint a barom.
Meg,hogy pl:Fiumei út...
Tudja jól,hogy a jobb sáv kanyarodó lesz és kam-ból mint aki most vette észre gyorsan bekéreckedik.
De tulajdonképpen ezért van bazi dugó,mert az egy-egy paraszt miatt vagy nyolc másik fékez...
Nem játszom önkéntes rendőrt,de az ilyenre még rá is szoktam húzni a kormányt

szemenagy 2008.09.14. 11:05:11

hoppacska72 2008.09.14. 11:00:27

Nem a bal lesz kanyarodó a Fiumein (mármint a Keleti felé)? Egyik "kedvenc" alternatív útvonalam a Hungária krt. elkerülésére.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.14. 11:11:56

szemenagy: Ha a másik irányba mész, akkor ott jobbra megy el a jobb sáv. Onnan szoktak majdnem belém jönni a "zöldnél kilövök, úgyis beférek" sofőrök. Csak a múlt héten két ilyen helyzetbe futottam bele (bár pont nem ott), az egyik a pestlőrinci piac mellett, bömis jött lendületből a kanyarodó sávban és éppcsak befért előttem, de legalább nyomott egy "bocsi" villogót. A másik szitu ha lehet, még durvább volt, ott az Üllőin jöttem kifelé, a Pöttyös utcánál két Zóna taxis kocsi egymás után tépve ugyanezt játszotta el, saccra olyan 120 km/h-val.

hoppacska72 2008.09.14. 11:16:47

szemenagy 2008.09.14. 11:05:11
Én a Keleti felől gondoltam,az Orczy felé.
De szemben is igaz,ahogy te írod...
Ja és az Orczy-nál is a Bal sáv balra,a jobb egyenesen. Ugyanilyen szitu...

Szendwich 2008.09.14. 11:17:59

Har mar fiktiv tortenet, akkor beleirhattak volna azt is, hogy egy 1.2-es Opel Corsa ugy elozte meg, hogy rahuzta a kormanyt. Majd latta a hatso sotetitett ablakan a matricat: A loeroket batorsaggal potolom!

Casillas86 2008.09.14. 11:21:22

A postíró azért mégse olyan nagy Mágus Kreszből, ugyanis ha folyamatosan a külső sávban haladsz, és _elhaladsz_ a belső sávban menő mellett, az nem számít előzésnek. Szép is lenne, ha lelassul a belső sáv akkor a külsőnek is meg kéne állnia, hogy ne legyen előzés :D

Aki meg nem tud elsőre kihajtani az említett érdi körforgalomban a belső sávból a hatos útra, az meg inkább ne vezessen többet.

Manyizga (törölt) 2008.09.14. 11:22:53

HahaSzkepti: nem kifogást kell keresni, hanem betartani a szabályokat! :)
A járdán parkoló autók 90%-a szabálytalan Budapesten. Ebből lehetne jó kis bevételi forrást szereznie a városnak. Meg kitakarítani a felesleges autókat... EZ lenne a normális megoldás. :)

Matrix_ 2008.09.14. 11:24:47

ilyen nincs!
ez fotosopp
akakrom mondani: 22!

:)

is 2008.09.14. 11:24:48

nagyjából minden stimmel, egy nyomdahiba van a szövegben: a KRESZ szót 'közlekedési morálra' kell cserélni. az önkéntes rendőrért, a hülye körforgalomhasználatért már ne a KRESZ legyen a felelős.

leaping cat 2008.09.14. 11:28:48

Ezt az érdi körforgalmat egyszer meg kellene nézni, hogy is van pontosan. Már egyszer volt róla szó itt, akkor sem volt egyértelmű, hogy hogyan is mennek a sávok. Viszont a jókedv érdekében ezt nézzétek meg:

en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)

és képzeljétek el ugyanezt Magyarországon.

sirarcheer 2008.09.14. 11:36:00

Tron65

"2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés."

Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??

szemenagy 2008.09.14. 11:38:30

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.14. 11:11:56

A zónások kiváltképp díszpéldányok, volt szerencsém a flottájukkal találkozni (szervizileg), néha 4-5 csórikám topogott az ügyfélváróban , wháááá :)

szemenagy 2008.09.14. 11:40:07

sirarcheer 2008.09.14. 11:36:00

Elég mélyen ki lett vesézve a téma valamelyik posztban (talán a kevés a 3 sávban?). Érdemes átolvasni, okultam belőle magam is.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:46:41

Én Budapesten élő, vidéki városból (konkrétan Orosháza) származó, de minden hétvégén hazatérő ember vagyok. Azt hiszem jól össze tudom hasonlítani a budapesti és a vidéki közlekedési kultúrát, és sajnos azt kell mondanom, hogy Budapesten sokkal olajozottabban folyik minden. Vidéken állhatok akár percekig egy szerencsétlen helyen a parkolóban, nem enged ki senki, Pesten igen. Vidéken rengeteg az extrém lassan közlekedő ember (értsd ez alatt a gyér forgalomban is megengedett sebesség felével hajtó lakosokat). Orosházán a Tesco parkolóban ahol jobbkezes kereszteződések vannak, volt már, hogy beintettek nekem, mert kimentem eléjük jobbról, mivel halvány lövésük sincs a jobbkéz-szabályról.
Leírok egy példát, ami nagyon jól bemutatja a vidéki közlekedési morált. Szombat reggel 8 óra, hét közben kaptam ajánlott levelet, ezért elmenetem a postára, hogy átvegyem. Forgalom hatalmas, postát megközelítem, meglátok egy szabad útra merőleges helyet az út másik oldalán. Kiteszem az indexet balra, út közepére húzódok, hogy a mögöttem jövők ki tudjanak kerülni. Itt kezdődtek a gondok. Akik mögöttem jöttek azok közül pár kikerült, de odaért egy bátortalan, aki úgy gondolta nem fér el, jobbra húzódva elzárta az utat a mögötte jövők elől is. Tőlem jobbra előttem ki szeretett volna állni egy Fiesta, de nem mert (pedig volt helye rendesen, és a mögűlem jövők útját is elzárták), ezért ott állt szerencsétken indexelve a parkolóban. A szemből jövők csak jöttek, csak jöttek, senki nem engedett volna be arra a rohadt helyre, hogy a mögöttem álló sor (addigra 10-12 autó) mehessen tovább. Majd az egyik szembejövő egyszer csak gondolt egyet, megállt keresztben az egyetlen parkolóhely előtt, ahová én be szerettem volna állni elég feltűnően, kitette a vészvillogót, és kiszállt. Ezzel elzárta a mögötte jövők útját, mert tőlem kikerülni nem tudták, mivel ott álltam az út közepén indexelve. Gondoltam mostmár azért is beállok arra a rohadt helyre (ekkor mögöttem már vagy 20 kocsi, pedig simán elférnének) A szembejövő sáv is telik, mert a vészvillogós fogja a sort, szerencsétlen Fiestás még mindig nem mert elindulni, pedig az egész forgalom áll. Amikor dudáltam a keresztben álló észbe kapott, beszállt és elment, az utána álló beengedett a helyre, és minden helyreállt. Szóval egy egyszerű parkolás ekkora fennakadást tud okozni vidéken.... Bocs, ha hosszú voltam.

Rio Grande 2008.09.14. 11:49:42

sirarcheer!


Ha jól tévedek (olykor elő szokott fordulni), akkor nem lenne szükség az autópályán a jobbról előzésre, ha azt (mármint az autópályát) a szabályoknak megfelelően használnák. Rég volt már KRESZ könyv a kezemben (lehet, nem ártana frissíteni), de én úgy emlékszem, hogy lakott területen kívül, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton (így autópályán is) jobbra tartási kötelezettség van. Vagyis ha neked a külső sávban kell megelőznöd egy nálad lassabb járművet, akkor ott bajok vannak a szabályok betartásával.

leaping cat 2008.09.14. 11:49:44

Itt van az ominózus érdi körforgalom leírása:

www.korforgalom.hu/erd.html

E szerint tehát aki a bevezető út irányjelzőiben bízva a belső sávban jön be, az alapvetően jól megszívta.

szemenagy 2008.09.14. 11:50:04

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:46:41

Irigylem a türelmedet, én visszamentem volna délután a postáért :D

heliox 2008.09.14. 11:50:56

A többsávos körforgalom külföldi szabályozása elveszíti a körforgalomnak azt az előnyét, hogy ha egyszer bent vagyok, és nem világos, hogy hol kell kijönni, akkor megyek még egy kört. A többsávos körforgalomnál ha ki kell hajtani a külső sávból, akkor gondban vagyok, ha előbb mentem ki a külső sávba: ki kell hajtanom. Illetve tudnom kell előre, hogy hol fogok kimenni. Ez idegen helyen nem biztos, hogy ez jó.

A magyar szabályozás kisebb forgalmat enged át, viszont, úgy érzem, több biztonságot ad azzal, hogy több időm van tájékozódni. És ez a körforgalom elsődleges célja.

--

Vezetni meg tudni kell, a kreszt ismerni kell, és be lehet tartani. Ha valaki ideges, hogy betartom a kreszt, annak nem én vagyok az oka, hanem az ő idegállapota.

szemenagy 2008.09.14. 11:54:39

leaping cat 2008.09.14. 11:49:44

Igen korrekt szemléltetés, kinyomtatva kéne osztogatni a kőrforgalom előtt...

KomplexSokaság 2008.09.14. 11:55:53

Manyizga

Dögöljön meg a másik tehene, ugye?

A mi utcánkban fel van festve a járdán egy fehér vonal, hogy addig lóghat be a parkoló autó. A vonal túloldalán meg van bőven hely babakocsinak is. És így több parkoló kocsi fér el.

Így is mindig vannak bunkók, akik nem a többivel párhuzamosan állnak be, és két helyet foglalnak.

Miért nem lehet odafigyelni a másikra is????????

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:56:19

szemenagy 2008.09.14. 11:50:04
Ha már elindultam, nem adom fel. :)

De a legidegesítőbb a Tesco parkoló. senki nem ismeri a jobbkezet. De komolyan senki. Na jó, talán 5% a tapasztalatok alapján. Mindig kimegyek eléjük, ha ezt biztonságosan megtehetem, akkor is, ha nekik rá kell fékezni. Nem teremtve vészhelyzetet, csak olyankor, ha látom, hogy engem néznek, sokszor fékezésre kényszerítve őket.
Azt az anyázást amit kapni szoktam... Pedig nekem van elsőbbségem. És ha egy olyan nem helyi lakos jár arra, aki nem tudja, hogy ott az a szokás, hogy azé az elsőbbség, aki a szélesebb úton közlekedik, és senki sem ismeri a szabályokat? Annyit gondolkoztam már rajta, hogy utánuk megyek, és elmagyarázom nekik...

KomplexSokaság 2008.09.14. 11:58:24

heliox

Erre az a megoldás, hogy ahol nagy a forgalom ott búgócsiga, nem? Aki először jár arra, kerül egyet, ez még mindig sokkal kisebb dugót okoz.

Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 11:59:24

Elsősorban Pesten vezetek, mértékkel. Még sosem dudáltak le azért, mert gyalogost engedtem át. Lehet, hogy túl rövid a hajam és nagy az autóm?

A fiktív "önkéntes rendőr" lehet, hogy 20 perce állt a dugóban, amit fiktív Gábor lazán előzött jobbról. Bennem is felmenne a pumpa, bár nem vagyok fiktív önkéntes rendőr. Tőlem a Kresz írhat erről bármit, beállt sávot jobbról előzni (üres buszsáv, kanyarodó, gyorsító, lassító, felszálló, stb. sávban), majd visszatérni, szerintem taplóság a javából.

szemenagy 2008.09.14. 12:02:40

Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 11:59:24

Látod, az ilyenek (mint mi) szoktak összebiccenteni, aztán meg megugatnak valamelyik posztban haj+autó kombó miatt...

Egyenlőséget a kopaszoknak!!!!!

KomplexSokaság 2008.09.14. 12:03:17

Leptinotarsa decemlineata

Ez attól függ, hogy mire való az a jobboldali sáv, nem? Ha besorolósáv, akkor mi a jobb szerinted? Az, hogy az végig üres, vagy pedig az, ha végig telített az is, és zippzár a végén? Így több autó fér el, rövidebb a dugó. Lásd például Lágymányosi hídra felhajtás a Szerémiről.

szemenagy 2008.09.14. 12:23:50

Bécsi út kifelé, a temető után. Ha a (általában sokkal üresebb) külsőben gurulsz, tutira beáll a belső, előtted még van vagy 100 méter sorolósáv. Én elmegyek az elejég (ha áll a belső), és ott sorolok be, nem állok meg már a virágüzleteknél indexelve, semmi értelme.

foolproof 2008.09.14. 12:25:10

"heliox 2008.09.14. 11:50:56

A többsávos körforgalom külföldi szabályozása elveszíti a körforgalomnak azt az előnyét, hogy ha egyszer bent vagyok, és nem világos, hogy hol kell kijönni, akkor megyek még egy kört. A többsávos körforgalomnál ha ki kell hajtani a külső sávból, akkor gondban vagyok, ha előbb mentem ki a külső sávba: ki kell hajtanom. Illetve tudnom kell előre, hogy hol fogok kimenni. Ez idegen helyen nem biztos, hogy ez jó."


Van benne nemi igazsag, de egyszeru a megoldas. Ha nem tudod, melyik kijaraton kell elhagynod a korforgalmat, egyszeruen bemesz a legbelsobb savba, es folyamatosan "savot" valtoztatsz. Mivel a "bugocsiga-savfelfestes" miatt keresztezni fogod azokat. Viszont mivel vegig a korforgalom legbelso iven mozogsz, ezert nem fogod akadalyozni a mashol kihajtokat, akik ertelemszeruen maradnak az altaluk valasztott savban. Mondjuk az igaz, hogy egy komolyabb, 3-4 savos ilyen tipusu korforgalomban sok fejfajastol megkimeled magad, ha mar besorolasnal tudod, melyik kiijaraton akarod elhagyni azt. De addig ez a legegyszerubb, meg ha figyelni kell mindenfele is, hiszen savot fogsz valtoztani, akar par masodpercenkent is. Tobb (3-4) sav eseten az un. hagyomanyos korforgalom sokal nehezkesebb athaladast tesz lehetove, hiszen az emberek nagyobb resze nem valt savot feleslegesen, egyszeruen tobben lesznek, akik vegig a kulsoben maradnak, hiszen onnan is elerhetik az osszes kijaratot kenyelmesen, es ezzel bizony akadalyozzak a belso savokban autozokat. Persze akkor van ez igy, ha letojjak a belso savokbol kifele igyekvoket, ami a magyar kozlekedesi "kulturaban" egyaltalan nem ritka.

Ezert tartom ertelmetlennek a tobbsavos korforgalmakat, ha nem spiralis a savfelfestesuk.

Tron65 2008.09.14. 12:26:24

"sirarcheer 2008.09.14. 11:36:00 Tron65
"2: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban lévő jármű mellett jobbról elhaladni nem előzés."
Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??"

Lécci ezt fotózd le nekünk, Mo-on ugyanis nincs ilyen tábla.

"Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 11:59:24
Tőlem a Kresz írhat erről bármit, beállt sávot jobbról előzni (üres buszsáv, kanyarodó, gyorsító, lassító, felszálló [? ez kb olyan, mint a Gellért rakparton a BKV sáv, ilyen sincs [T]], stb. sávban), majd visszatérni, szerintem taplóság a javából."
Egyetértek, a KRESZ is tiltja. De úgylátom, még sose jártál az érdi kapaszkodó környékén. Beláthatatlan. A dombtető után még jó 100 métert tart a kapaszkodósáv (ahová "fiktív Gábor"-unk már az emelkedő alján szabályosan kisorolt), majd további 50 méter és jön a körforgalom. Na itt szoktak feltorlódni az autók, ez alulról egyáltalán nemlátszik.

szemenagy 2008.09.14. 12:30:22

"ez kb olyan, mint a Gellért rakparton a BKV sáv"

Erős táptalaja a napi kommenteknek, elég naponta egyszer végigtökölni rajta, hogy megismerhesd a mai magyar közlekedési morált. :D

Leptinotarsa decemlineata 2008.09.14. 12:45:02

Tron65
Jártam vagy kétszer az érdi kapaszkodón, de teljesen igazad van, hogy beláthatatlana vége. Természetesen, ha nem látható előre a dugó, hanme csak belecseppen az emberfia, nem ér a kommentem.

A besorolás kapcsán a Lánchíd budai tövében kialakított "körforgalom"-nak nevezett förmedvényéhez volt mostanában sokat szerencsém. A Battyiról ide vezető út egy darabig kétsávos, majd az egyik sáv buszsávvá mutálódik. Nagyon sokan legalább taxinak képzelik magukat, és egyenesen folytatják az utat, majd pofákat vágnak, ha a végén (ahol kb. már 600 méter óta buszsávról beszélünk) nem engedem be őket.

Hát ez az én sanyarú életem rövid története.

Felszállósáv csak Ferihegyen van, ez tény. Meg a fűtésrendszerekben, de ott inkább ág, nem sáv.

A jobbról visszasorolást nem úgy gondoltam, hogy a párhuzamos közlekedésből egysávossá módosuló úton folytatja delikvensünk az utat, hanem hogy bizonyos egyéb célra kialakított sávot használ kimondottan előzésre.

neandervölgyi 2008.09.14. 12:47:40

Alapvetően nem a KRESZ-szel van a baj. Természetesen vannak/lehetnek kevésbé egyértelmű helyzetek, amiket esetleg nehéz a kresz szerint megoldani. De a problémát nem ez okozza, és a sok balesetet nem ez okozza, hanem a sok tuskó gyökér tapló állat, akikbők rengeted van sajnos. Fokozott közúti ellenőrzés, és olyan mértékű büntetések, amelyek már visszariasztják a tuskókat, a magyar tapló mentalitást másképp nem lehet megváltoztatni.

jog-ász 2008.09.14. 12:50:34

nem kresszel van baj bizony...csak ez addig nem merül fel senkiben mig vádlottként egy halálos baleset okozás ügyében biroság előtt nem áll...na akkor szokott lenni nagy sirás rivás hgoy én nem akartam, meg nem én vagyok a hibás stb..pedig csak be kellett volna tartani ezt vagy azt a szabályt, nem sebességet tullépni és nem azzal foglalkozni hogy mögöttem dudálnak hogy miért nem megyek 80al a 30as táblánál stb stb..addig mindenki szidja a kreszt meg a béna soföröket..

Matrix_ 2008.09.14. 13:01:34

Én tegnap álltam (bazzeg szombat délután!!) egy kis dugóban a fő utcán a lánchidas körforgalom miatt. Bár időre mentem, de magasról leszartam a buszsávos terhes nőket szállító pógárokat. Kit zavar, ha előbb odaér ahova? Ha mined ilyen idiótaságon felhúznám magam, már nem lenne gyomrom, csak fekélyem. Nem éri meg. Előttem egy önkéntes "jónapot, jogosítvány, forgalmit, izókészletet" beállt félig a buszsávba, hogy ne tudjanak menni a népek. Jót röhögtem magamban a marhán, mert miután visszahúzódott egy tréler majndem elvitte a tükrét :) És mit ért el vele? semmit. de a zasszonyak legalább jól megmutatta, hogy micsoda jó választás volt ő...
Az ilyenek tuti előbb kapnak agyvérzést mint én :) Nyugalom a hosszú élet ritka!!

Perillustris 2008.09.14. 13:12:02

"Én meg azt nem értem,hogy miért van az,hogy Pl.Váci út és társai ahol 70 km/h a megengedett,ott miért megy mindenki 50-nel?"

Ne rohogtess, a Vaci 50-es es 70-es szakaszan is siman mennek el mellettem az autok, ha a megengedett max. sebesseggel hajtok.

Szendwich 2008.09.14. 13:13:07

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 11:46:41
"Kiteszem az indexet balra, út közepére húzódok, hogy a mögöttem jövők ki tudjanak kerülni. Itt kezdődtek a gondok."
Bizony itt kezdodnek. Eloszor nezd meg a jobb oldali padkat es csak annak ismereteben huzodjal be kozepre. Kulonben ugy vegig huzza valaki a kocsid jobb oldalat, hogy orom lesz nezni.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 13:27:03

Szendwitch, hidd el, ha busz nem is, de egy nagyobb furgon simán elfért volna jobbról mellettem. Mondanom sem kell, aki stoppolta a sort, nem busz volt, de nem is furgon... :)

Donor 2008.09.14. 13:32:47

Bár a történet fiktív szerintem inkább arra mutat rá, hogy a kresz ismerete és a sikeres forgalmi vizsga nem ér semmit.
A kedves kezdő sofőrök a jogsi kézbevételével azt hiszik tudnak vezetni, közben nem. Nagyon lassan reagálnak, sokat gondolkodnak és gyakran rosszul reagálnak, mivel hiányzik a rutin és a tapasztalat.

Gyakorlatilag az a probléma, hogy nincs meg a képességük arra hogy felvegyék a forgalom ritmusát.
Ez nem az ő hibájuk és nem is a környezeté, egyszerűen gyakorlati idő kell ennek a képességnek a megszerzésére. Egyéntől függően 1-2 év rendszeres vezetés alatt megszerezhető egy elfogadható szintű rutin.

A tanulóvezetőnek ott van a felelőssége, hogy tudatába kell lennie korlátainak és nem a környezetét hibáztatni saját bénasága miatt, hanem türelmesnek kell maradnia és képességeinek megfelelően közlekedni. Ez nyilván lassabb lesz mint egy rutinos vezetőnél, de a tanulási időszak ezzel jár.

A rutinos vezetőknek meg ott a felelősségük hogy nagyobb türelemmel legyenek a tanulókkal. Persze ehhez nem árt a T-betü (vagy legalább egy tapadókorongos plüssállatka) mert a szimpla béna sofőrökkel senki nem lesz türelmes. Amikor feleségem miatt kiraktam a T betűt azt vettem észre hogy sokkal elnézőbbek és udvariasabbak a többiek. Lehet hogy ezt a tanuló nem érzi, de ez megint nem a többiek hibája :)

Feleségem is képtelen volt kihasználni azokat a lukakat amik a rutinos sofőröknek teljesen tiszta besorolási lehetőségnek számítanak, sőt én maga is szoktam helyet hagyni ha valaki be akar sorolni (és azt jelzi, index nélkül elém ugyan be nem jön). Rutinos sofőrök azonnal észreveszik ezt és be is sorolnak, tanulóvezetők esetén a legritkábban sikerül ez. Ilyenfoku bizonytalanság esetén volt már hogy meg is álltam és rádudáltam hogy kegyeskedjen már észrevenni hogy be van engedve, de azért nem reális elvárni hogy a teljes forgalom csikorgó kerékkel megálljon mert neki még a kuplungos elindulás is komoly feladat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.14. 14:39:51

Áhh, a tegnap este is kiakadatam. Megyek a belső sávban, városon belül (igen, ott lehet és a KRESZ is engedi, mielőtt sok ember becopyzná...) olyan éjjel egy körül. Laza 50, nem több, mivel látom, hogy a keresztutcában áll a yard és kilóg a fehér Octavia orra (Meg amúgy se siettem sehová. Éjjel egykor már minek?!). Erre két taxis egymás után jobbról nem elhaladt, hanem elszáguldott, saccra olyan 80-90-nel. Rendőr baxik rá! De, persze, ahogy elmentem előttük, még be se értem a körforgóba, ami 100 méterre lehetett, már a túloldalon jövő autósra fel is kapcsolják a villogót és indult is a massacre. Méghogy nem haverok, mi?

Erre csak ennyi:
*12 b !

autosave 2008.09.14. 16:32:53

legalább tudod mik a szabályok :)
most nem a postíró a hülye (a fiktív története korrekt)

autosave 2008.09.14. 16:38:46

Lovag, aki azt mondja: Ni!:
talán annak örülhetünk, hogyha bal eleje sérült az autónknak, akkor lesz aki fizesse. véletlen. :D

sirarcheer 2008.09.14. 17:29:04

Tron 65
Akkor autópályán miért van kiírva tilos a jobbról előzés. Vagy az már nem párhuzamos közlekedés??"

Lécci ezt fotózd le nekünk, Mo-on ugyanis nincs ilyen tábla.

Hát az autópályák feletti "információs fénytáblán van".
Jobbról előzni tilos. Most nem fotózom le Neked, néha emeld fel a fejed, s meglátod!! ;)

Welcome to Magyarland

Jacques Foche 2008.09.14. 18:28:53

Donor:

Normális esetben tényleg az is lenne a funkciója a T-betűnek, hogy jobban figyeljenek oda a kezdő sofőrre, meg segítsék, ahol tudják, de sajnos vannak egy csomóan akiknél ez pont ellentétes hatást vált ki. Meglátják, hogy kint a té, és ez azt az azonnali reakciót váltja ki a tahókból, hogy le kell nyomni, ki kell előzni, be kell vágni elé. :(

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.09.14. 18:31:51

autosave: Csak nem vagyunk földiek? :)

Gondoltam már én is rá... Rácsöppent valami fura anyag, valószínűleg gyanta egy fáról, a bal első sárvédőre, és hozta magával a festéket. A motorháztető is karcos kicsit, egy-két kő is felverődött már. Lehet, hogy intézek egy fényezést valaki más számlájára. :) Csak az idő meg macera....

cso zsi 2008.09.14. 18:49:47

Gyakorlatilag ugyanezt a jelenségetz írtam le nemrég, ugyanerről az érdi körforgóról.
Nem a frissjogsis posztíróval van a baj, hanem a környéki lakosokkal, akik Tescoba járnak a külső sávban.

isti77 2008.09.14. 19:43:28

Ez egy Mitsubishi belseje a képen?

Bobby Baccala 2008.09.14. 21:42:02

rendszeresen járok arra felé. és valóban ez a helyzet. botrány.

Aqweren 2008.09.14. 22:15:07

Szoktam gondolni néha a régi önmagamra, amikor főúton 60-70-nel bátortalanul döcögő kocsit látok..az első utam volt ilyen, lehet hogy neki is az :)

Amin igazán fel tudom húzni magam az az amikor betartok egy sebességkorlátozást (mert pl. tudom hogy ott mérni szoktak - párszor mentett már meg ez, vagy veszélyesnek ítélem a gyorsabb haladást), és ledudálnak/villognak mindenáron. Vagy amikor be akar tolni a bunkaj a kereszteződésbe dugó idején, hadd ragadjunk bent mindketten. De nem baj, ő hátulról biztosan jobban látja és mindig éppen annyi kocsit vezet, amennyit éppen lát :D

ultravox 2008.09.14. 22:23:06

www.korforgalom.hu/erd.html

én is ott jártam akkor és tényleg hasonló esetek szoktak történni. Maximum azért fiktiv szerint a történet mert a körítés (nők, sör :-) nem igazak.
Az emelkedő végén én sajnos beálltam a sor végére a bal sávban, pedig használhattam volna a jobb szélsőt de nem akartam tolakodni. :-D

autosave 2008.09.14. 22:50:42

ultravox: "Az emelkedő végén én sajnos beálltam a sor végére a bal sávban, pedig használhattam volna a jobb szélsőt de nem akartam tolakodni. :-D"

De nem tolakodsz! Akkor tolakodnál, ha leálló, vagy kanyarodó sáv lenne az.

autosave 2008.09.14. 22:54:42

Lovag, aki azt mondja: Ni!:

Jó kérdés :D Minden esetre mindig eszembe jut, hogy zőőőcséges merci kellene aztán nem néznék balra annyira, mint mindig. Agyam eldobom, amikor még Bp belvárosában is mindennapi jelleggel kell balkézszabályt alkalmazni - önvédelemből :S
Aztán mindig eszembe jut, hogy vétlen utasok, stb is megsérülhetne - nem ér annyit az egész. De persze gyökkettővel egy parkolóban :D

Egyszer már üvöltöztem egy ilyen barommal, olyan jó volt, sikerült kiadni magamból a heti (nem közlekedős) mérget :D

Jacques Foche 2008.09.14. 23:39:40

autosave 2008.09.14. 22:54:42
"Jó kérdés :D Minden esetre mindig eszembe jut, hogy zőőőcséges merci kellene aztán nem néznék balra annyira, mint mindig... "

A zőccséges merdzsóval már nem szabad, az már igazi klasszikus. Az eddig fennmaradt példányokra már érdemes vigyázni. Meg igazából nem is alkalmas erre. A 200D olyan lassú, hogy mire megmozdul, addigra hússzor körbeautóznak, a másik véglet, a 280E az meg elzabálja a vagyonodat. Gallyrácsos Nissan Patrol, aztán csá, lehet büntetni...

cso zsi 2008.09.14. 18:49:47
"Gyakorlatilag ugyanezt a jelenségetz írtam le nemrég, ugyanerről az érdi körforgóról.
Nem a frissjogsis posztíróval van a baj, hanem a környéki lakosokkal, akik Tescoba járnak a külső sávban."

Nem csak a helyiek, mindenki a külső sávban szarakodik, akkor is, ha a következő kijáratnál kimegy, meg akkor is, ha csak a harmadikon. 10 autósból kilenc a külsőben baszódik, naná hogy feltorlódnak a behajtónál. Aki meg a belsőben menne, az nem tud rendesen átsorolni a kijárat előtt, mert nem engedik be. Egy kutyát könnyebb lenne megtanítani olvasni, mint kedves honfitársainkat a körforgalomban való közlekedésre...

a kertész tömlővel 2008.09.14. 23:46:56

start.donlaca.hu/arkad.jpg

ez győr 1ik büszkesége

a másikkal má foglalkoztott a blog:
209.85.135.104/search?q=cache:39jNCJpYagsJ:autozz.blog.hu/tags/k%C3%B6rforgalom+gy%C5%91r+feh%C3%A9rv%C3%A1ri+uti+k%C3%B6rforgalom&hl=hu&ct=clnk&cd=4&gl=hu&client=firefox-a


images.netbag.hu/20080914/23395018644.JPG

sajna ott az árkádnál belé mis beléjött 1 kiscsáko,,még épült a balesetforrás,,,szinte 0 forgalom,,30as táblák gödrök,,gurultam a stoptábla felé lásd sárga oszlop képen,,fehér autoval voltam,a képen a baleset okozo srác áll,,indexelek balra,huzodok balra kb gyök 2vel mivel piros volt a lámpa,,erre ez nem hitte el mit lát és ő beelözött balrol a frissen indulo sávba,,ami a képen a jobb vasoszloptol indult,,tehát nem jutott messzire,mmivel nekem jött,,
tanulságos volt a dolog számomra,,szerencsére autonak se lett sok baja,,de a rendörön kiakadtam,engem hozott ki hibásnak mer a gyerek má befejete a sávváltást mivel 4 kerékkel a vonalakon belül volt,én meg csak 3mal,hiába montam h nem megfelelö sebességel vágodott oda,,nem érdekelte a zsekát,meg há mondom én vagyok elöbre belém jött,,szerencsére meg nem büntettek,de azota is anyázok arra a rendörre.

autosave 2008.09.15. 00:15:33

a kertész a tömővel: ha tényleg nem hagy nyugódni, ne ismerd el a felelősséget és keress ügyvédet, lehet pereskedni.
a rendőr csak a tényállást állapítja meg, a bíróságon megtámadható/bizonyítható sokminden...
persze nyilván nem érdemes (túl kicsi a kár), csak mondom...


start.donlaca.hu/arkad.jpg

Mi ezzel a baj?

Zöldnek elsőbbsége van a naranccsal szemben.
Ha a kék és a piros a körforgalomból j9ttek, akkor ütközésnél a kék a hibás, mivel ő csak egyenesen mehetett volna (burkolati jel, kötelező haladási irány). Ha a kék a becsatlakozó útról jött, akkor is ő a hibás, mert a védett úton haladónak az út teljes szélességében elsőbbsége van.

Jacques Foche 2008.09.15. 00:19:47

Szerintem a lámpás körforgalommal semmi gond nincsen, egész logikus cucc. A Szigethy Attila úton levő kereszteződésben a Fehérvári út felől mindig kiba* hosszú sor állt, amíg sima lámpás kereszteződés volt. Amint megépült a körforgó, sokkal jobb lett, gyorsabban haladt a forgalom. Az árkádnál levővel nincs tapasztalatom, mert jóval azután lett kész, miután elköltöztem Győrből. Pont ott laktam a mostani helyétől pár lépésnyire.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.09.15. 08:07:57

Anyámasszony katonáinak nem való az élet.. :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.15. 09:26:52

fake:

aki magyarországon tanult autót vezetni, akár most, akár régen, az kurvaélet hogy a zippzár elvről nem hallott. ugyanis nem tanítják.

a többsávov körforgalomszabályait a frissjogsioknak lehet hogy tanítják, de aki 5 évnél régebben vizsgázott, annak nem tanították. azok 90%-a nem is tudja hogy kellene menni benne. a 10 évnél régebbi jogsisoknál ugyanez az arány a szimpla körforgalom esetén.

külsőben elhaladni az belsőben álló (!) kocsisor mellett nem szabálytalanság. a kapaszkodósáv meg szerintem amúgy is teljesen másképp működik mint az autópálya két sávja.

szép-szép a sztori, de ki van sarkítva...

záporjózsi 2008.09.15. 10:03:41

"Tron65 2008.09.14. 10:10:57
Kedves Barátom!
1: belső sávból nem fordulunk ki jobbra még körforgalomban sem. A többsávos körforgalom szerintem is hülyeség egyébként. Nem tudják használni."
Részben igaz. Tényleg nem fordulunk ki. De pl. spirális körforgalom esetén a belsőből lesz egy idő után a külső.
A kétsávos körforgalmat sehol nem tanítják, sőt, nincs értelmesen szabályozva a dolog. Több helyen rendesen kitáblázva sincs... Ez így tényleg hülyeség. Viszont attól, hogy nem tanítják meg használni, attól még nem feltétlenül hülyeség...
Azt viszont elvileg egyértelműen lehet látni, hogy ki akar az első lukon kimenni, hiszen a behajtáskor irányjelző használatával adja ezt tudtunkra. Ha így tesz, akkor gyakorlatilag a helyére be lehet ugrani - hacsak nincs egy szucid kétkerekű kettőnk között, vagy éppen a belső sávban tartózkodunk-e, hiszen a varázsgömbünkből kiolvassuk, hogy mit fog az adott jármű csinálni, stb.

"Hurrá Torpedó 2008.09.15. 09:26:52
aki magyarországon tanult autót vezetni, akár most, akár régen, az kurvaélet hogy a zippzár elvről nem hallott. ugyanis nem tanítják."
Nekem tanították - persze nincs régóta zengedélyem...

"a kapaszkodósáv "
Az meg mi? (Nem az a kérdés, hogy mire nem való, mert azt leírja a KRESZ...) Hol definiálja a KRESZ? Az egy dolog, hogy használja (!!!), de nem találtam meg benne, hogy mi az...

GZoli 2008.09.15. 10:18:44

A kétsávos körforgalom ráadásul még annak is szopó, aki tudja használni a hülyék miatt, mert inkább a külsőben mennek e népek, hogy ki tudjanak jönni, ott ahol akarnak. Egyébként lehet, hogy kőrőzni fog bent, mint te. :D

Matrix_ 2008.09.15. 10:31:56

"aki magyarországon tanult autót vezetni, akár most, akár régen, az kurvaélet hogy a zippzár elvről nem hallott. ugyanis nem tanítják."

Értelmes, életrevaló emberek felszednek dolgokat az életből is. Nem kell feltétlenül mindent tanítani. Vagy ha valamit nem tanítanak, attól még lehet róla tudni! Sztem!
Nekem se tanították soha a zippzár elvet azt mégis tudom használni. És rajtam kívül, még nagyon sokan. Legalább annyian, mint ahányan nem tudják, vagy nem akarják használni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.15. 10:45:40

nyilván, én is használom a zippzárt. de annak akinek az indexhasználatot se sikerült a fejébe beletenni, az honnan a rossebből szívná a zippzár effektust.

kapaszkodósáv meg létezik, csak a kresz nem tudom hogyan használja. lásd zebra kontra kijelölt gyalogátkelőhely.

Matrix_ 2008.09.15. 10:54:44

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.15. 10:45:40

Az tény hogy sokan vannak akiknek a vezetés kimerül a kormány tekergetéséből :) Ezekre majd vigyáz a többi autós. Sajnos.


"kapaszkodósáv meg létezik, csak a kresz nem tudom hogyan használja. lásd zebra kontra kijelölt gyalogátkelőhely."

Kapaszkodósávnak használja :

"h) „Kapaszkodósáv” (118. ábra): a tábla emelkedő úton a lassabban haladó járművek közlekedésére szolgáló kiegészítő sáv (kapaszkodósáv) kezdetét jelzi. A tábla jelezheti azt a sebességértéket is, amelynél kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni (119. ábra);"

szemenagy 2008.09.15. 14:33:59

index.hu/politika/belfold/omb080915/

Szabó Máté piás-e, vagy megbízható szondákat gyárt otthon?

Devil 2008.09.15. 16:30:02

Szerintem mindegyik kerdes (tobbsavos korforgalom, kapaszkodosav, jobbra tartasi kotelezettseg, jobbrol elozes) mind-mind eleg homalyos pontja a Kresznek, es nagyon jo lenne tisztazni.
Pld az eletszeru hogy ha van kapaszkodosav, de a gyorsabb savban beall a forgalom akkor MINDENKI kimegy a kulsobe mert a belsoben nem lehet haladni a szukseges minimalis sebesseggel? Nem, nem az.
Viszont az elozest is jol megkavarjak a szabalyok, mert mint kiderul a KRESZ fuggelekebol:
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
Ezzel szemben rogton ezzel nyit a parhuzamos kozlekedesre vonatkozo fejezet:
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
Mindazonaltal:
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
A jobbra tartas alol felmento kivetelek pedig szamosak es bonyolultak:
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

Devil 2008.09.15. 16:32:11

Szoval, legyen nalad KRESZ konyv, meg egy ugyved es mar ki is mehetsz a parhuzamos kozlekedesre alkalmas utpalyara... ezen jo lenne kicsit egyszerusiteni... pld. ha csak lehet a jobb oldali savot hasznaljak, ha az telitett, vagy lassabb mint a haladasi sebessegunk akkor menjunk beljebb, es kesz, ha meg be akarunk fordulni akkor esszeruen abba a savba soroljunk...

hÓhÓ 2008.09.15. 17:24:50

Kedves autós barátaim !Lássuk be mindannyian voltunk kezdők,és nem ebben látom a problémát.Nézzék amit mondani fogok,remélem mindenki megérti,hogy igazából mi a baj.Én a jogosítvánnyal már rendelkezőeket is,egy agresszió vizsgáló géppel alkalmassági vizsgának vetném alá őket.Mivel ,hogy egy szélsőséges példát hozzak fel,eltűri egy ember,ha szemközt köpik,akkor tud -e higgadt maradni.És innentől kezdve gondolom megoldódnának az állandó agressziós közlekedési problémák!!

Pistike911 2008.09.15. 20:22:24

"Ez természetesen egy fiktív történet....."

Drága Öcsém! Ezzel a sztorival még ne vállalj fellépést! :)

Nesze neked fiktív történet:
Péntek volt, és mint ilyen a bicikli napja. Nyeregbe pattantam és kihajtottam volna a kapun, ha azt nem állja el éppen egy köcsög Mercis. Nagy nehezen kikerültem és téptem be a városba. A közeli többsávos kereszteződés előtt leszálltam a cangámról, mert jelzőlámpa nincs és csak gyalogosan merek átmenni többedmagammal. Félek, hogy a cangán elmázol egy busz. Szóval álltunk már ott vagy nyolcan-tízen, nagyi, anyuka babakocsival, bibliaügynök, gyárimunkás, amikor úgy döntöttem, hogy bátor leszek és a guglin látott videó után szabadon babakocsit magam előtt tolva elindultam a zebrán.

Bár a videón a bringát tolták maguk előtt, de ez már a harmadik összetört bringám lenne a hónapban és még csak tizedike van. Szóval az anyuka rikácsolásától körítve átértünk, de ahelyett, hogy megköszönte volna, hogy még a 40 tonnás román nyereges is megállt (igaz csak 5 centire a babakocsitól), kaptam tőle egy pofont. Mindegy, magyar nép hálátlan, ezt onnan tudom, hogy két napig kint éltem Londonban. Ott tudnak közlekedni, pedig kétkéz szabály van.

Másnap úgy döntöttem, hogy az új X5-ösömmel megyek. Beültem, dagadt a mellkasom a büszkeségtől, karom hirtelen 52-esre duzzadt, és kihullott a hajam. Felbrümmögött a vényóc, padlógáz, majd rádudálok a nyanyára, hogy takarodjon az útból, mer' minnyá nyit a konditerem.

Szeretem a kétsávos utat, mer' lehet cikázni a sok köcsög mazsola között. Most is lehetne, ha nem lenne előttem ez a két kis szaros Suzuki. Tolok egy kövéret, berongyolok a kettő közé. A jobboldalit kilököm a buszmegállóba, a sok mezítlábas közé. Mindég montam, hogy ne busszal járj, me veszélyes. A másik átvágott a két szembesávon, majd belecsapódott a kukába. Oda való a kis fostalicska.

Rohadtul nincs kedvem várni ezekre a szar lámpákra, meg a sok kis prolira, áthúzok a villamossíneken, majd beállok a kanyarodósáv elejére. A sok gyíkarc közül egy sem mer dudálni. A BMW, az BMW! Resteptekpetje van. Vagy valami ilyesmi. Különbenis, ha valamelyik gizda bekóstol, akkor itt van az ülés alatt a 12-es, sörétes haverom, duplanullás lőszerrel. A jenki zsaruk azzal nyitnak ajtót, én az arcbőrre használom....

Rohadtul nincs kedvem dógozni, monjuk sose vót. Felhívom a cimbit, hogy ütközzünk valami zabáldába, mer kajás vagyok. Megdumálnánk, de a sok gyíkarc csak dudál rám. "Telefonálok köcsögök! ...és ha Nagykörút??!! És ha belsősáv??! Megy az elakadásjelző, nem látod, te szerencsétlen??!! AZT JELENTI, HOGY TAKAROGGYÁ!"

Haverral megdumájjuk, hogy elugrunk Szerencsre a western kocsmába. Tépünk az M3-on, mint állat, de két szaros kamionos előzi egymást 90-nel. Jön a kapaszkodósáv, kivágok jobbra, elhúzok mellettük, majd az emelkedő tetején vágok egy satut. Kipattanunk a cimbivel, nálam a sörétes, nála valami kard a huszonnyócadik századból, megyünk megnevelni ezt a két seggarcot. Egy két pofon után a sor mán nagyon torlódik, mer a két kamion elzárja az egész utat. Visszaszállunk a bömcibe és tépünk tovább.

Füzesnél qrva nagy sor állt, levágtam a leállósávba, ott rongyoltunk. Néha kijött egy-két majom, félig a sávomba, nevelni. Én meg ráattam a refit, meg ráhúztam a szarosokra a kormányt, egyből visszatakarottak. Sor elején qrva nagy baleset, látom kinn vannak a zsaruk is, ezé beleállok a fékbe és lelassítok 180-ra, szépen elgurulunk a szernyákok mellett. Haver letojja a gatyáját és az ablakhoz nyomja én meg úgy röhögök, hogy maj megfulladok. Nagyon kúlok vagyunk, bazki. Igaz, hogy az ablak tök sötétre van fóliázva, a röhögést meg nem hallották, mer üvölt Tiestótól a Whuuufff, whuuuff, whuuuff!

Szerencsen mekkajálunk, elmegyünk még két picsához és éjfél körül indulunk vissza Pestre. Kezd lecsukódni a szemem, meghúzom a Jack Danielst, attól mindig magamhoz térek. Jönnek szembe a fények. Majd szünet. Hirtelen erős fény. Kinyitotm a szemem. Fekszem a földön. Hideg van. Egy cső lóg ki a számból. Valaki áll fölöttem, elmosódott az arca, lámpával a szemembe világít. Oldaalra fordulok. A kocsim rommá törve, alatta valami kisebb jármű, talán egy Corsa. A felismerhetetlenségig összetörve. Véres gyerekülés. Nagy nehezen a másik oldalra fordítom a fejem. Sokkol a látvány. Négy fekete hullazsák domborodik az út mellett. A szél felkapja a legközelebbi oldalát. A francba! Ez Gyuszi, a haverom. De ki a másik három???


Ennyi! Kérem kaccsojja ki!

Bocsi!

Jacques Foche 2008.09.15. 21:35:11

Pistike911 2008.09.15. 20:22:24

Ez fotosopp. Tudhatnád, hogy az iksz5-tulajok nem csak halhatatlanok, de velük baleset se szokott történni soha, mert tőlük még a baleset is fél. És bringára se ülnek, mert az proli. De amúgy egész odabaszós kis iromány.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.15. 21:57:03

Így van, az Ikszöttel a Kreszt is megvetted. Ezért sincsen bennük például indexker.

Aqweren 2008.09.15. 22:21:25

KuKori: ezt honnan veszed? Van azokban indexkar is meg fék is csak mindkettő a dudára van kötve.

Aqweren 2008.09.15. 22:23:16

A zipzár-elvvel csak az a baj, hogy én szeretnék csak egy autót beengedni de szerencsétlenek olyan régóta várnak némely kereszteződésben, hogy kipofátlakodik elém még vagy négy :p De azért kiengedek mindenkit akit ki lehet, csak bosszantó, mert ha az előttem levők is így cselekedtek volna vala, akkor az egy udvarias elé nem menne ki öt kocsi is :P

Pistike911 2008.09.15. 22:42:08

Jacques Foche 2008.09.15. 21:35:11

A fiktív történetben a X5 vs. kerékpár kontrasztja az emberi metamorfózist hivatott szemléltetni.

Tudom, hogy X5-ös nem ül bringára, és hogy nem fekvőtámaszt csinál, hanem eltolja magától a Földet, és különben is megvette kilóra a fizikát, szőröstől, bőröstől, törvényestől! De hát ez egy fiktív történet! :)

u.i.:ezúton kérek elnézést minden X5 tulajdonostól, akikre a fenti történet egyetlen momentuma sem igaz. Nem képzelem azt, hogy aki BMW-t, kiváltképp X5-öst vezet az csak egy a társadalmon élősködő mikrogengszter lehet. Személy szerint meghajlok a Bayerische Motoren Werke minden terméke és fejlesztése előtt, sőt mi több, a közeljövőben készülök beszerezni egyet. :)

Matrix_ 2008.09.15. 22:59:23

Pistike911 2008.09.15. 22:42:08

"Nem képzelem azt, hogy aki BMW-t, kiváltképp X5-öst vezet az csak egy a társadalmon élősködő mikrogengszter lehet."

Azok az MLK-sok meg a porse csejennel járók :))

Pistike911 2008.09.15. 23:29:51

MatrixHasYou 2008.09.15. 22:59:23

MLK???? Ameg milyen??? :)

Érdekes, hogy a magyar társadalom elméjében milyen erősen összeforrt a SUV-ok és az önjelölt álgengszterek képe. Na mondjuk rá is játszott mind a két brigád. :D

Jacques Foche 2008.09.15. 23:50:15

Az Audi Q7-est, Fószvágen Touareget meg a Lexus RX400-ast ki ne felejtsük! Az ilyen jellegű (terepen használhatatlanul szar, aszfalton meg nehézkes, de láthatólag kurvadrága) buzoid eszjúvík a halmozottan hátrányos helyzetűeknek (értsd: kicsi, de fel sem áll) készülnek, hogy legyen mivel kompenzálni. Normális ember meg normális autót vesz.

Pistike911 2008.09.16. 00:23:22

Jacques Foche 2008.09.15. 23:50:15

Utánna meg mész a normális másfél tonnás autóddal és egy két és fél tonnás fél méterrel magasabb Q7es oldalról belédmegy. Te pedig Szent Péter felé félúton elgondolkozol azon, hogy talán neked is kompenzálni kellett volna. :D

Persze megint egy előítélet, hogy aki SUV-t vesz annak meg kicsi a pöcse. Az enyém bár nem egy traktorkulcs, de eddig kiválóan szolgálta a hazát. Ennek ellenére ha lenne rá pénzem, én is SUV-t vennék. Nem hiszem, hogy egy q7-est rosszabb vezetni, mint mondjuk egy Lacettit.

Jacques Foche 2008.09.16. 13:31:43

Egy Lacettit is szar vezetni. :) :)

Nem, én igazából azért rühellem az ilyen buziterepjárókat, mert ott van két tonna, minimum három literes motorral, hogy azért cipelje is azt a nagy bódét. Az összkerékhajtás is felesleges pluszsúly, mert az ilyen az életben nem megy terepre, max akkor hagyja el az aszfaltot, ha leesik egy kanyarban. Az ilyen felesleges szarságok eredményeképp kurvasokat fogyaszt, a károsanyag-kibocsátása is ennek megfelelően nagy, és akkor általában ül benne összesen egy darab hájas seggű ember. Az ilyen az nem gondol arra, hogy mondjuk 50 év múlva is kéne nekünk ez a bolygó? Vagy neki fontosabb megmutatni, hogy ő a Tibi? Ez kurvára inkorrekt a többi emberrel szemben.

Jah, és a biztonságra se igazán lehet fogni, mert ha biztonságos kocsit akar, akkor vesz pl. egy Saab-ot, aztán ennyi. És akkor abban talán nem is hiszi magát sebezhetetlennek, mint mondjuk egy Q7-esben, és talán kisebb eséllyel vezet úgy, hogy mondjuk maga alá gyűrje a szemből érkező Matizt, a benne ülő Kovács családdal együtt. Meg egy másfél tonnás Saab, vagy Rönó ellenében mondjuk még van némi esélye pl. egy Szviftnek, de egy Q7-essel szemben kábé nulla.

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.16. 13:44:56

jacques foche:

nekem alkalmam nyilt nem egyszer hosszabb tavon lacetti-t hajszolni. nem mondom, hogy szuperdarab, de nem faradtam el a vezetesben, kenyelmes, jol megy (ha kell). nekem legalabbis ez a tapasztalatom. jo, nem egy 1.4es lacetti-rol beszelek.
divatSUV-k... ez egy erdekes kerdeskor. teny, hogy nem rendeltetesszeru hasznalat alatt allnak napjainkban ezek az autok, es a soforeik nagy resze ra is jatszik a sztereotipiara. szerintem a boldog bekeidok meg a regi a defender-ek idejeben voltak, azota "felpuhult" ez az egesz....

Pistike911 2008.09.16. 14:15:06

Jacques Foche 2008.09.16. 13:31:43

Nem olyan szar vezetni Lacetti-t. Én bő három éve nyúzok egyet.

A nagy terepjárókat környezetvédelmi oldalról megközelíteni nonszensz, ezt már kifejtettem egy posztban. Pusztán gazdasági érdekek miatt el kell, hogy füstöljük az egész kőolajkészletet, így az autók fogyasztása pusztán arra van hatással, hogy milyen sokáig nyújtjuk ezt a szennyezést.
Szar ügy ezzel szembesülni, de várni a megváltó (és már rég meglévő) technológiát és addig keveset fogyasztani, nagy fokú balgaság (már elnézést!)!

A másik: ha választhatok, hogy egy pl. Opel Corsában ülve akarom-e átvészelni egy pl. Suzuki Swifttel való találkozást és bevállalom az egyenlő sérülést vagy egy Audi q7-ben, nem is vitás, hogy az utóbbit választom. Ha a kislányom és én megmenekülök, utánna majd jöhetnek a lelkiismereti gondok. Ha lehet kapni (azaz gyártják) és meg tudom venni, akkor megveszem. Te mit vinnél egy háborúba: gépkarabélyt, vagy baseball ütőt? :)

Tény, hogy akár még el is ítélhető, hogy valaki ekkora hodályokkal veszélyezteti a kisautósokat, de még mindig kisebbek, mint egy teherautó, vagy egy kamion. Nem láttam még embert, aki a kamionostól azt kérte volna, hogy ne kamionnal járjon, hanem riksával, mert akkor a Matizosnak nagyobb esélye van. Nonszensz.

A nagy SUV iránt táplált ellenérzés - bármennyire is próbálják a sértett egók tagadni - még mindig az irigységből táplálkoznak. Tudat alatt a legellenszenvesebb indok, hogy ő megengedheti magának én meg nem. Bezzeg ha lenne rá pénze, és azon kéne gondolkodnia, hogy az öt éves kislányát mibe ültesse, valószínűleg egy percig sem habozna. :)

Pistike911 2008.09.16. 14:21:02

Taz goes ASOT 2008.09.16. 13:44:56

Az SUV-okat, azaz sportos szabadidő járműveket (esetlen fordításban vársi terepjárók) arra tervezik, hogy nagyok legyenek, a hagyományos személygépkocsiknál valamivel nehezebb terepet (magasabb padka, építkezés,stb.) is bírjanak, lehetőleg több személyt szállítsanak, biztonságosak, kényelmesek, relatíve stabilak legyen, magasabban üljön bennük az ember és aszfalton is probléma nélkül közlekedhessenek.

E tekintetben az SUV-okat rendeltetésszerűen hasznélják, hiszen azok eredeti rendeltetése a városi közlekedés és a hosszabb túrák, nem pedig a szántóföld és az erdei vízmosások.

Abban igazad van, hogy manapság egyre kevesebb vérbeli terepjárót gyártanak (lásd: Defender), de ennek gazdasági oka van: egyre kisebb rájuk az igény.

szemenagy 2008.09.16. 14:34:11

Nos, nekem Defenderből is kijutott egy rövid időre. Tény, hogy még a 86-os busz is odábbhúzza az orrát, ha ráijesztesz, de vezetni nem egy leányálom. Leginkább egy lajtos ZIL-re emlékeztet, ráadásul a kormány olyan közel van a vezetőoldali ablakhoz, hogy vagy megtanulod "fejni", vagy lehúzod az ablakot. Ez sem véletlen, mint a vérbeli off-roadosok elmagyarázták: ki tudsz hajolni, hogy lásd a kerék előtt a sziklá/fát/bombatölcsért, amikor igazi terepen mész.
SUV-ról már írtam valahol: Lexus RX400h-tteszteltem nemrégiben, 300 lóerő 8,1l-es fogyasztással, csendes mint a villamos, elfogadnám :D

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.16. 14:42:18

Pistike911
koszonom a rovid knowledge transfer-t szerencsere mar volt tapasztalatom verbeli terepjarohoz, az SUV kifejezes csak es kizarolag a belenk sulykolt marketingmaszlag miatt irodott.
volt szerencsem Niva-hoz is, na az terepjaro a javabol. igaz, lumbago eselyes a hosszutavu hasznalat, de nem maradsz ott sehol :D

szemenagy
lexus rx-et mar en is vezettem, igaz, csak 3liter v6 volt, de tetszett nagyon, a 400h-t pedig kiprobalnam.

Pistike911 2008.09.16. 14:48:08

Taz goes ASOT 2008.09.16. 14:42:18

"...SUV kifejezes csak es kizarolag a belenk sulykolt marketingmaszlag.."

Tény, hogy a sok hülye, leszarom a másikat, meg úgy általában az egész világot jellegű egyedek miatt, félelemből vesznek az emberek tankokat. Ez az egyik magyarázat, amellett, hogy a presztízs is szerepet játszik. :D

Pistike911 2008.09.16. 14:51:20

szemenagy 2008.09.16. 14:34:11

Utasként volt szerencsém Defenderrel menni, tényleg elmegy mindenhol, de majdnem kiestem az oldalsó ablakon.:)

Haverom LandCruiser-ét vezettem, ami városban olyan érzés, mintha egy biliárdasztalt tolnál magad előtt. Vicces volt, hogy egy magasságban ültünk a villamoson utazókkal. :D

szemenagy 2008.09.16. 14:58:02

Pistike911 2008.09.16. 14:51:20

Billiárdasztal :DDDd

Halálkerekes pick-up el (L200, 30 colos kerekek) vitt a haverom, még szerencse, hogy nem zárható a kesztyűtartó, könnyen bele tudtam helyezni a gyomromat. :D

Pistike911 2008.09.16. 15:32:41

szemenagy 2008.09.16. 14:58:02

Városban borzasztóak ezek a kiemelt, hatalmas dögök. Azért egy normálisabb SUV kultúráltabb. A múltkor láttam egy Dodge Ram 2500-ast, V8, TD, a motorházteteje egy magasságban volt a Lada tetejével. Elég groteszk! :D

Jacques Foche 2008.09.16. 23:49:18

Taz goes ASOT 2008.09.16. 13:44:56

Nincs semmi baj a Lacettivel, A-ból B-be eljutni jó az, csak hát tizenkettő egy tucat. A vezetési élményért viszont tutira nem azt vennék. ;)
A terepjáró meg ott kezdődik, hogy kapcsolható összkerék és minimum 2, de inkább 3 diffizár, meg egy masszív kocka bódé, amit lehet ütni, mert bírja, szóval ebben asszem egyetértünk.

Pistike911 2008.09.16. 14:15:06 Oké, persze eléggé sarkítva írtam a dolgot, mert senkitől se lehet elvárni, hogy terézanya legyen, de én pl. személy szerint szarul érezném magam egy ilyenben. Lehet, hogy belejátszik az is, hogy én a könnyű, sportos kocsikat szeretem, valszeg épp emiatt nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra.

Pistike911 2008.09.17. 00:19:25

Jacques Foche 2008.09.16. 23:49:18

"nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra."

Hú, először azt hittem, hogy halandzsázol, de utánna kivettem a Q7 X5 ML RX400 XC90-et! :D

A vágyott autó megítélése mindenkinél szubjektív, csak vannak sajnos jogos előítéletek, illetve álszent vagy csak szimplán hülye kifogások. A könyű sportos kocsikkal pedig semmi bajom, pl.:

www.radicalsportscars.com/for_sale/apr_list_index_progress.php

szemenagy 2008.09.17. 10:01:18

Jacques Foche 2008.09.16. 23:49:18

"nem is igazán szoktam irigykedni a Q7X5MLRX400XC90-tulajokra."

Ez szép volt, összeakadt a szempillám.. :DD

Mióta Q7-tel jár az Őrezred krémje is, semmiben nem lehetsz biztos (bár dobtak el ugye múltkoriban Subaru-t is a titkosak).
Szerintem SUV-ban és Bömösben is ugyanolyan arányban szerepel agresszív/kotsog sofőr, mint bármelyik más kategóriában, csak optikailag jobban bántja a népek szemét.
Valamelyik poszt kommentjei között a fekete Seatosokra sikerült rásütni a bélyeget (magam is az vagyok jelenleg),pedig semmivel nem jobbak/rosszabbak a többieknél azért, mert csórikámék vócnágeljét vezetik.. :D

dshk 2008.09.18. 21:44:46

Hú de megy a hiszti. SUV, magyarul szabadidőautóból van másfél tonnás, mint a Nissan X-Trail vagy a Honda CR-V, és használják is aszfalton kívül. És nem baj ha mások is veszik, különben nem érné meg gyártani.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása