Levélírónk, kinek nevét csak mi tudhatjuk, a lopakodó járművekkel kapcsolatban írt nekünk. Pontosabban azokról a vezetőkről, akik sötétben is stresszmentesen közlekednek, macskákat megszégyenítő éleslátással, csak arra nem gondolnak, hogy ezzel a többiekre hoznak szívbajt.
Nem terveztem, hogy szaporítom a cikkek számát, de ma esti tapasztalataim alapján mégis elszántam magam. Elképesztőnek tartom, hogy röpke 1 perc alatt két autó ment este fél 9-kor, szakadó esőben és sötétben a világítás felkapcsolása nélkül.
Egyikük pár száz méter után csak rájött, viszont a KIM-365 rendszámú ezüstszürke autó vezetője kilométereken keresztül nem jött rá ( a II. ker. Stop Shop-tól kanyarodott ki 20óra 32 perckor, és ment Máriaremete felé ). Sajnos nem közvetlenül mögötte mentem, akkor megpróbáltam volna rávenni, hogy kapjon már a fejéhez - később aztán elváltak útjaink, ő folytatta a lopakodást. Az ilyen ember vajon melyik búcsúban lőtte a jogosítványát? Mit szólna vajon ahhoz, ha egy hozzá hasonló potenciális gyilkos valamelyik családtagját kivasalja, mert nem vette észre a sötét autót és véletlenül elélépett?
Esetleg valaki szemből jövet előzni kezd és frontálisan ütköznek - ki lesz a hibás? Egyre gyakoribb a jelenség, és nem tudom elhinni, hogy a vezetőnek ne tűnne fel a kukk sötét a műszerfal helyén! Ilyenkor mindig felforr a vérem, és imádkozom, hogy jöjjön már egy rendőr - persze ez nem szokott előfordulni. Le az utakról az ilyenekkel! Vezessenek inkább anyakönyvet, az kevésbé veszélyes!
Köszönöm, ha közzéteszitek és titkon remélem, a fenti autó vezetője olvassa majd soraimat....
labi 2008.09.17. 12:09:34
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.17. 12:18:07
Egyébként az a szörnyű, hogy ezért szerintem meg sem állitaná a rendőr.
Joe Hallenbeck 2008.09.17. 12:26:32
(Én is volt hogy elfelejtettem, mondjuk én kb. fél perc múlva észre is vettem, meg olyan is volt hogy elfelejtettem szemüveget venni és nem értettem hogy miért olyan furcsa minden, miért nem látom a táblákat :D de eléggé hamar erre is rájöttem.)
JohnnyB 2008.09.17. 12:27:04
A szürkület fogalmát meg nem tudják értelmezni egyesek, így városon belül is találkozni spórolós autósokkal.
Én mikor másik városba készülök, elinduláskor felkapcsolom, biztos ami tuti.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.17. 12:29:09
dr. _mmm_ 2008.09.17. 12:39:45
George Jung 2008.09.17. 12:40:20
Új jelenség.
Én megrögzött figyelmeztető vagyok. A baj csak az, hogy manapság annyi barom villog, dudál össze-vissza, hogy már nem is figyelnek rá. Autópályán pláne. Egy jó ideje leszoktam róla, hogy figyelmeztetem az embereket, ugyanis senki nem érti. Mert barmok. (Hasonló a helyzet a vészvillogóval is. Annyi hülyeségre használják, hogy elveszett az értelme.)
29!
Matrix_ 2008.09.17. 12:41:48
A ködfényszórót meg le kell köttetni a gyújtásról azt nem ég mindig :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:44:44
A másik kedvencem a ló másikoldalára esők. Szakadó esőben, fénylő aszfalton ködlámpával közlekedők. Az azért jó, mert a vizes aszfalt a köd fényszórójának fényét megkétszerezi, s a tükörben ez nagyon jó.
Ja, vagy 2 éve Margit krt.-on gyerek jött leszállófényekkel. Az az autója első lökhárítójára fel volt rakva két Lada fényszóró. Azt nem értettem, hogy miért kell kétszer rászólni, hogy valami nem stimm..... :)
Pistike911 2008.09.17. 12:46:41
Az új verdáknál nem gond, ha a gyújtást ráadod, akkor automatikusan kapcsolja a lámpát.
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:47:56
A klavimról vetted le. A helyzetjelző-ködlámpa huszárok? Az se rossz. Mondjuk velem rosszul járnak, mert hátul nekem két gyönyörűen virító 2 x 21 W-os ködlámpa van. Ésszerű keretek között ez "ugyanabban" a ködben, amelyikben a ködlámpahuszár közlekedik szokott világítani.... :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:49:16
isti77 2008.09.17. 12:49:39
Nem, olyankor azt hiszik, hogy traffipaxra figyelmeztetsz, onnantól lassan mennek kivilágítatlanul.
Esetleg kiszállnak, körbejárják az autót, megrugdossák a gumikat, mert látták az Elvarázsolt dollárt ("Mondd doktor, a tengelyen kell ahhoz mennünk, hogy észrevedd, hogy defekted van?"), aztán mennek tovább, kivilágítatlanul.
Matrix_ 2008.09.17. 12:52:11
Rong 2008.09.17. 12:55:57
"Az új verdáknál nem gond, ha a gyújtást ráadod, akkor automatikusan kapcsolja a lámpát. "
Jaaaaa jajaja. Ha jól élnek emlékeim akkor az EU akar egy olyan rendeletet vagy törvényt, hogy új autót csak úgy lehet gyártani, hogy a lámpa gyújtáskor felkapcsol és azt nem lehet lekapcsolni, csak ha leállítod a motort. Azt hiszem még nem fogadták el, de az autógyártók már elémennek a dolognak. Persze ennek az izzó gyárak örülnek a legjobban :)
Taz member of JFK Borad™ 2008.09.17. 12:57:15
annyira nem mokas, mikor utazom szulokhoz, eppen eloznek egy jot (lenduletbol, beleferosen, nem leszoritva senkit), aztan hirtelen majdnem allora kell fekeznem az autot, mert az okos szembol lampa nelkul epp kiugrik egy auto mogul.
okay, neha nekem is kimarad a lampa, de amint eszreveszem, bekapcsolom. ha meg "ram szolnak", akkor megnezem, miert szolhatott az illeto, nem pedig visszaanyazok.
tudom, forditva vagyok bekotve.
lwcolors 2008.09.17. 13:03:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:04:02
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:05:05
Rong 2008.09.17. 13:08:32
Eeeeez biztos. Kár hogy nem jegyeztem meg a rendszámát. Akkor most jól megkereshetném. Persze nincs olyan ismerősöm aki rendszám alapján megtalálná az ürgét de én akkor is! És halogén izókat nyomnék fel neki a seggébe! Meg a szájába! Meg ugrálnék a hasán, hogy veszélyeztetett 4,5 embert. És jól megverném. Aztán rávenném olyan dolgokra amit nem akar és utána megint jól megverném!
Huhh.. asszem felhergeltem magam :)))
Amúgy tényleg az a legjobb megoldás amit én is alkalmazok (ezért a legjobb), hogy induláskor felkapcsolni a tompítottat. Kifejezetten hálás tudok lenni akkor, amikor szemből süt a nap és hamarabb észreveszem a velem szembejövőt mert ég a lámpája.
Nordbright 2008.09.17. 13:08:39
Persze, hogy nem szerencsés (városban sem) lámpa nélkül közlekedni. De szerintem a járművezetők elég jelentős része elkövette már életében azt a bakit (ha más nem egyszer-kétszer), hogy elfelejtette bekapcsolni a világítást, vagy csak később tette meg, amikor feleszmélt.
Városon belül még könnybben benézhető és ez a szerencsésebbik eset, mert jók a fényviszonyok (ha jó a közvilágítás).
Ezért rohadt demagóg duma rögtön legyilkosozni őket.
Mondjuk városon kívül már nehezen magyarázható a dolog.
Nekem pl. digitális műszerfalam van. Kulcsot elfordít és világít. Na ehhez mit szólsz?
És tök mindegy, hogy nappal vagy sötét, tompított vagy sem. Én 2x felejtettem el éjfél után városban és csak sötétebb szakaszon jöttem rá. Akkor már gyilkos vagyok?
Félelmetes egyesek hozzáállása...
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 13:09:59
De hidd el, amelyik autóban a műszerfalvilágítás összefüggésben van a világítással se veszi ám észre jópár vak és gyengénlátó, hogy valami nem smafu. :)
Sugi77 2008.09.17. 13:10:12
"A másik kedvencem a ló másikoldalára esők. Szakadó esőben, fénylő aszfalton ködlámpával közlekedők. Az azért jó, mert a vizes aszfalt a köd fényszórójának fényét megkétszerezi, s a tükörben ez nagyon jó."
Nem teljesen értek veled egyet, autópályán szakadó esőben én is felkapcsolom a ködlámpát, hiszen a felverődő víztől azt messzebbről látni. Persze városba érve kikapcsolom.
Jacques Foche 2008.09.17. 13:10:31
Aki fény nélkül jön szembe nappal országúton, vagy szürkületben bárhol, arra mindig villantok, de tízből kábé egynek esik le, hogy mi van.
Biztos spóróni kő a villannyal is, nehogymán eeekopjon a' izzó.
stellaz1 2008.09.17. 13:13:40
Amúgy én is felejtettem már el világítást rátenni, kivilágított szakaszon alig tűnik fel, főleg olyan autóban, amiben folyamatosan megy a műszerfal viláígítás (pl. citroen cx).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 13:14:04
Rong 2008.09.17. 13:16:46
"Nem teljesen értek veled egyet, autópályán szakadó esőben én is felkapcsolom a ködlámpát, hiszen a felverődő víztől azt messzebbről látni."
Valóban látszol messzebről, de azért én nem szeretném ha mögém érnél :)
Manyizga (törölt) 2008.09.17. 13:18:19
Gondolom először hitte hogy a 3. típusú találkozás fog bekövetkezni, amikor hátulról-oldalról egy fénycsóva kivilágítja belülről az autóját... :))
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:19:39
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.17. 13:19:58
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.17. 13:21:24
Kellemetlen, főleg ha olyan tempóban haladnak így előtted, amit még érdemes megelőzni, mert ilyenkor inkább a szembeforgalmat figyeled, hogy mikor nyílik a rés, és ekkor a jobb oldal nagyon ki tud esni...
Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 13:22:56
Ahogy beindítom, már világít is. Szerintem ez nyugodtan lehetne itthon is alap...
Matrix_ 2008.09.17. 13:23:43
Nyilván, ha az időjárási viszonyok indokolják, használni kell. :) De nem állandóan!
makacs szennyeződés 2008.09.17. 13:24:24
"nappal" az autósok szerintem egyharmada nem kapcsolja be a világítást, mert ami nem kötelező, az szerintük tilos, még akkor is, ha a kresz szerint nappal is kötelező mindenhol, ha a látási viszonyok megkívánják, azaz esőben.
vagy spórolnak? nem értem. nyilván ők nem félnek, láthatatlanok, tehát balesetbe kerülnek, ezért nekik megérheti spórolni, hogy a párszáz forintos izzót csak 1 hónappal később kelljen megvenni a tragacsba, érthető.
labi 2008.09.17. 13:26:16
Ez a hátsó ködlámpád, nincs is azzal semmi baj, sőt, ha ez csak az elsővel együtt kapcsolható az se fog senkit zavarni az autópályán, mert az előtted lévő mögött is szép vízfüggöny van ami tompítja.
Az ész nélkül használókkal van a gáz, akiknél állandóra van kapcsolva a ködlámpa, illetve azokkal akik az M3 bevezetőn a dugóban araszolva olyan nagyonenyhe ködben ahol még simán 300 méterre ellátni és a sima hátsó lámpa is látszik 600 méterről, akkor is a "nahát köd van és nekem van ködlámpám" felkiáltással négy méterről beleégetik a ködlámpájukat a mögöttük araszoló retinájába. :)
guga 2008.09.17. 13:27:33
Hja, én tanyán nőttem fel, nem bevett szokás a kerékpárt kivilágítani.
Még gyerek voltam, mentem haza moziból. Jött egy autós, aki nyilván nem környékbeli lehetett és nem volt hozzászokva, hogy kerékpárosok sötétben pilács nélkül. Lassított és atyaian kiszólt, hogy: fiam, majd a kopórsódra veszek lámpát!
Nahhh, azóta mindig kivilágítva közlekedem.
Persze ez sem garancia a túlélésre.
Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 13:28:18
Ugyanez este dugóban sík úton a féklámpával.....
teabore 2008.09.17. 13:29:25
teabore 2008.09.17. 13:30:29
Matrix_ 2008.09.17. 13:32:26
Naja. A másik aminél felbasz az ideg, amikor dugóban játsza el a ködlámpás játékot a zidióta. Had égjen már bele az előtte álló retinájába a két pötty. Nemlátja a rendszámtáblát vagy mi? Vagy fél hogy nem veszi észer az előtte 1m-rel araszoló? Még ha tejköd van akkor is, dugóban???? Necsapjukmárbe egymást. Az ilyen 12a,b és c. Minden létező sorrendben! :)
oddo 2008.09.17. 13:32:34
Vagy rosszul gondolom? :)
G.Gambino 2008.09.17. 13:32:51
A villanyról és a románokról jut eszembe:
www.youtube.com/watch?v=HAgNxHolGOQ
Big-B 2008.09.17. 13:35:31
Ilyenkor egy kicsit lassabban megyek, az út középvonala felé orientálva és ahol lehet (nem zavarok másokat) refivel.
Múltkor találkoztam olyannal, hogy főúton, tök sötétben, kivilágítatlan bicikli, keresztben 4-es létra. Nem tudom, hazaért-e élve az illető, merthogy párszáz méterre 90-100 körül láttam autókat felé közeledni.
Big-B 2008.09.17. 13:36:49
G.Gambino 2008.09.17. 13:37:35
labi 2008.09.17. 13:40:32
A mostani kocsimon így csak hátsó ködlámpa van. Júniusban vettem át a kocsit, még nem próbáltam ki a ködlámpát. :)
Secnir 2008.09.17. 13:42:10
szvsz ott a pont.
nekem speciel szar a mászerfalvilágításom, kell neki kb 5 km, utána baloldalt felül meg kell ütni, és akkor lesz.
talán.
amúgy velem fordult már elő (és utána csak az írjon be, akivel nem), hogy qrva fáradt voltam, örültem, hogy be bírtam ülni az autóba, és amikor kiértem a városból, hirtelen elsötétült minden - és akkor jöttem rá, hogy nincs felkapcsolva a világítás.
ami egyébként alapesetben gyújtáskulcs elfordítása után a második teendőm.
sőt. volt rosszabb is, amikor a generátor elájult, és akksiról mentem haza. akkor direkt csak helyzetjelzővel mentem, piszok lassan, és indexet is csak akkor kapcsoltam fel, ha jöttek mögöttem.
tehát nem kell egyből szapulni a "sötéteket"...
makacs szennyeződés 2008.09.17. 13:43:45
Matrix_ 2008.09.17. 13:44:28
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.17. 13:45:18
Wick 2008.09.17. 13:47:39
Amúgy 1-40ig minden vonatkozót azoknak a majmoknak, akik lámpanélkülmennek töksötétben. :-))
Hellisfitar 2008.09.17. 13:55:14
Egyszer, pár éve sógor kanyarodott ki az Abonyi utcából a Dózsa György útra jobbra, kis ívben. A Dózsán nem működött a világítás, korom sötét volt, éjszaka lévén a lámpák sárgán villogtak, kb. 5 méterre lehetett ellátni. Sógor óvatosan belógatta a kocsi orrát, hunyorgott balra, sehol semmi autóból származó fény, így szép lassan kikanyarodott és elindult a Liget felé. Nem taposta tövig, mert az Ajtósi kereszteződésében akkor váltott pirosra a lámpa. Hanem ám hirtelen a kocsi mögül éktelen dudálás és a rendőrautók oly' szimpatikus berregése, tükörbe nézett, de mögötte semmi, csak a nagy sötétség. Elgurult a lámpáig, mikor is mögüle kivágott egy rendőrautó, csikorgó kerekekkel persze, lefékezett mellette, ablak le, és hát rendőr uram fröcsögve felelősségre vonta a rokont, hogy mi a büdös ****ért nem néz körül kihajtás előtt, ha ők nem olyan vér profik, akkor felelhetne a büdös polgár. Sofőrülésben szőke rendőr hölgyike, ő is roppant mérgesen néz, mire sógor halkan (tényleg megijedt) megjegyezte, hogy hát talán észrevette volna őket, ha nem felejtik el felkapcsolni a világítást... Szó bennakadt, tekintetük a sötét műszerfalra tévedt, majd egy laza bocs helyett elhajtottak (lámpát felkapcsolták).
Behambiztak a palacsintakirályban, vagyis mit beszélek, elindultak a kapitányságról, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy valami nem stimmel. De legalább a dudát megtalálták, és járhatott a szájuk.
szemenagy 2008.09.17. 13:59:13
Automata váltós mögött nem szeretek dugóban állni... :D
Nekem spec a VW új szériájinak hátsó lámpája (a féklámpában indexes) mocsok mód zavarja a szememet. Nem a fényerő, hanem a villogása (bár a neontól is megvadulok seperc alatt).
stichus 2008.09.17. 14:08:06
oddo 2008.09.17. 14:13:50
Matrix_ 2008.09.17. 14:15:39
Sugi77 2008.09.17. 14:17:16
már jöttek mögöttem ködfényszóróval, és nem találtam zavarónak... nem tudom...szóval azért igyekszem ilyenekre odafigyelni, mert én sem szeretem, ha kiégetik a szemem :S
Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 14:18:16
Írtam erről régebben:
waltermelone.blog.hu/2007/12/16/title_17239
Sugi77 2008.09.17. 14:20:53
..egyébként, meg ne hagyd, hogy mögéd érjek :P
Nordbright 2008.09.17. 14:23:14
"noé előtt gyártott autóval közlekedők szívnak a lámpával"
Mintha picit el lennél tévedve.
Hány kocsival volt már dolgod?
Vagy a noé bárkája mondjuk 2007 előtt-től datálódik?
Dr Kangörény 2008.09.17. 14:24:13
Sugi77 2008.09.17. 14:25:41
M3 bevezető :D ismerős sajnos, de persze olyankor lekapcsolom :) még akkor is, ha nincs ugyan dugó, de közelebb érünk egymáshoz :P tökéletes vagyok-e??? :D
Viszont ma reggel az M0-áson jöttem már :D
Rong 2008.09.17. 14:39:44
"Rong 2008.09.17. 13:16:46
..egyébként, meg ne hagyd, hogy mögéd érjek :P "
Inkább menj annyival amennyivel én, mert ha utolérsz akkor itt nagyon sokan rögtön jönnek a "de autópályán a max megengedett ahol nem tábla határozza meg stb..stb..." :) Csak tudd, hogy én vagyok előtted :*
Ha szerinted én vagyok az, akkor villants háromszor hármat. Ha én vagyok, akkor villantok a hátsó ködlámpával háromszor hármat :)
Amúgy respect, hogy figyelsz arra, hogy lehetőleg ne vakíts el senkit se elől, se hátul.
Annak idején az oktatóm kérdezte amikor álltunk a pirosnál, hogy félek-e. Mondom nem. Vajon lebarnultak már mögöttem? Mondom tessék? Lejtőn vagyunk-e? Mondom nem. Akar-e látáskárosodást okozni bárkinek? Mondom nem. Na akkor esett le, hogy a féken állok feleslegesen ami engem is marhára szokott zavarni mint itt sokmindenkit:)
pirosalma 2008.09.17. 14:47:02
Totál egyetértek!
Sokszor lakott területen is ugyanolyan fontos lenne a világítás. Főleg, hogy sokan nem tudják eldönteni, hol kezdődnek a rossz látási viszonyok... Valakinél még szakadó esőben sem!!! Vicc, hogy valaki a spórolás miatt nem kapcsolja fel.
Én is mindig mindenhol felkapcsolom.
Épp ma villogtam egy 'néninek', mert a csodás döglöttvadgalamb színű (érstd szürke) autójával jött lakott területen kívül. Nem kapcsolt. :(
Nálunk az a baj, hogy az emberek nagy része, csak a főutat gondolja fontosnak, pedig az itteni mellékutakon se felfestés, se karók, se semmi, plusz olyan aszfalt, ahol jobb szlalomban menni.
Én is hálás vagyok azoknak, akik mindenhol világítanak, sokat segít!
pirosalma 2008.09.17. 14:49:28
Nehezebb is az aksiját lemeríteni. :)
Köcsögarc 2008.09.17. 14:49:28
Egyébként gyertek el egyszer a Halom utcába kőbányán hát az király. Volt itt kivilágítatlan is me buszt idegesen előző felsőkategóriás. Rendőr meg polgárőr az persze csak álom édes álom. Pár napja pont egy rendőrkocsi parkolt le forgalom szerint bal oldalon szögben kapubejáratnál helyzetjelző vagy vészvillogó nélkül éjfélkor mert pont ott volt dolguk. (A Harnat utcai örs csak egy köpésre van.) Gondoltam ha lefotózom őket még le is tartóztatnak úgyhogy elkotródtam onnét inkább. Meg pont tegnap csókolt meg egy autós egy téglakerítést tuti izgága előzés miatt. Már csak a törmelék van a járdán meg a füvön jól lehet benne szteppelni mezítláb. Ha épp ott van akkor valaki akkor abból egyiptomi freskó lett volna mert bizony a féklámpából meg indexburából most is van bepréselve a téglák közé.
ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 14:49:55
Mondjuk ez nem mentett meg attól a merőben valószínűtlen esettől, amikor szürkületben egyszerre szállt el a két tompítottban az izzóm :( Akkor én is a két első ködlámpával mentem haza.
relhist 2008.09.17. 14:50:07
Mondta, hogy kösz, de rossz a lámpa....
Ekkora barmot.
Nem gondolom, hogy a sötétben/esőben/szürkületben tompított nélkül közlekedők felmenthetők lennének bármi felelősség alól, mivel egyrészt a KRESZ tompitottat ír elő kül- és belterületre is, másrészt meg kimerítik a gondatlan veszélyeztetés fogalmát. Monnyanakle.
Silverf@x 2008.09.17. 14:52:43
Atika!!! 2008.09.17. 15:04:05
DEGEC 2008.09.17. 15:04:53
Sir Nyű 2008.09.17. 15:06:04
Köcsögarc 2008.09.17. 15:06:07
Rong 2008.09.17. 15:07:07
"es ha csak kiegett az osszes izzoja?"
Ugye? Erre bezzeg senki nem gondolt :)
De mintha lenne valami szabály arra, hogy legyen pótizzó meg ilyenek... persze lehet, hogy az csak urban legend :D
DEGEC 2008.09.17. 15:08:10
a komputerem szerint 0.1 literrel tobbet eszik ha fel van kapcsolva a pilacs...
amig nem vettem eszre addig en is a kodlampasok taboraba tartoztam..:-)
de azota ugyelek...
de nem hiszem el hogy lehet olyan droid aki nem nez ra a muszerfalra, es nam latja , es nem ugrik be neki.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 15:08:17
Ha _valóban_ köd van, akkor csak úgy látsz vele, ez tiszta fizika. A köd alá kell világítani, mert a ködpermet milliárd apró vizcseppje visszatükrözi a tompított fényét, kvázi "tejfalat" emelve eléd. Ezt szokta sok rutintalan megtetézni reflektorral, amitől totál nem lát, de jó fényes :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 15:08:18
DEGEC 2008.09.17. 15:12:50
autotipus vs citren???? eros nem??
az hanyas pont hogy akinek francia autoja van sikeres nem lehet??:-DDDD
DEGEC 2008.09.17. 15:15:15
bekopizzam a kreszt, hogy milyen allapotban lehet lehet a vezetest megkezdeni:-PPPP?????
aki faradt mennyen busszal?
Matrix_ 2008.09.17. 15:16:10
Örülök, h leszoktál a ködlámpázásról. De Te nem is itthon közlekedsz. A kűfödieket szopathatod ködlámpázással :)))
Az hogy meg 0.l literrel többet eszik, arról nem én tehetek:) én pl nem tudom mennyivel eszik többet az enyém. De nem is izgat.
Amúgy hogy jött ki ez a 0.1 liter (nem ismerem ezeket a fed. komputereket)
tehenke 2008.09.17. 15:16:38
Miliko Enoki 2008.09.17. 15:20:26
Háromból egynek sikerült csak elvenni a kedvét- sajnos.
Kellene valami jó kis lámpa, amivel kisütöm ilyenkor a szemét.
lightning79 2008.09.17. 15:23:59
szemenagy 2008.09.17. 15:28:18
Az annyira régi Fabia, hogy még Felicia? A Fabia forgókapcsolós nem?
goes 2008.09.17. 15:28:27
Hazudsz. Tekergetős kapcsoló van minden Fabia-n és látszik az állása. A tompított jel is szép zölden világít a műszerfalon, jó láthatóan. Esetleg tűző napfényben már elkeverhető a dolog.
Veér Farkas 2008.09.17. 15:31:27
De a múltkor odamentem egy csajhoz a lámpánál (este 10 körül, mellette láthatóan hasonló képességű barátnője), hogy "szia, nem ég a lámpád", és először nagyjából lehülyézett, de vagy 15 másodperc után leesett neki, hogy jé, tényleg nem, és felkapcsolta.
Egyébként jól kivilágított utakon nem tűnik fel, hogy nem ég a lámpád (mivel a műszerfal is jól látszik). Nekem egyszer sikerült így elmennem éjjel 2 táján a Belvárosból Pestlőrincre (égett is a pofám, mikor észrevettem). Nem villogott rám senki egész úton.
ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 15:31:46
Az izzókészlet egyébként jól hangzik, javaslom is, hogy aki ennyire benne van, az 100km-re otthontól 10-es kulcs nélkül próbálja meg a bal első fényszórómban a cserét, lehetőleg -10C és sűrű havazás közepette. Van izzókészletem, de komplett szerszámosládát azért nem hordok a kocsiban.
szemenagy 2008.09.17. 15:31:51
1:0 ide :D
Rong 2008.09.17. 15:36:50
"Van izzókészletem, de komplett szerszámosládát azért nem hordok a kocsiban. "
mér? :)
DEGEC 2008.09.17. 15:37:38
a kulfoldieket, nem szopatom, mert itt oszt k@urvara senkit nem erdekel, hogy te mit csinalsz, van egy kb 2 kmeres alagut, amin jarok munkaba 10 bol 3 autonak nincs lampaja, senkit se zavar, engem igen, de ez meg oket nem...nem elozok, es tagra nyitom a szemem...
az hogy egy ket savos uton, vagy palyan 3 auto m1 egyszerre, az megszokott, en meg nem szotam meg, de fel vagyok keszulve ra.korforgalomban annak van elsobbsege aki batrabb...stb...
itt az embereknek teljesen mas a mentalitasuk, es pont leszarnak mindent, elvezik az eletet, ha nekimegy valakinek(nem totalkar) max kiszol a kocsibol..vagy asse...
Matrix_ 2008.09.17. 15:45:11
Jó hely lehet :))
Matrix_ 2008.09.17. 15:48:57
Ez akkor azt jelenti, hogy 0.8 literrel 100km-t tudsz egyhelyben állni járó motorral? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 15:51:01
Lófő (törölt) 2008.09.17. 15:55:31
Orizatriznyák 2008.09.17. 15:59:12
Tegnap este negyed 9 körül mentem hazafelé az esőben autóval. Dunavarsány bekötőút - semmiféle felfestés nincs az úton, sötétben a memóriádra hagyatkozva mehetsz (plusz ugye a reflektor vagy a tompított). Itt kerekezett haza egy egysejtű sötét ruhában, macskaszem és világítás nélkül! Csak azért nem halt még meg az a nagyon hülye, mert jó reflexű autósokkal hozta össze a sors eddig. Szóval nem rajta múlt. És nem elszigetelt a jelenség, mindennapra jut néhány azon a környéken (is). De ha elütik és megmurgál, akkor meg nagyon meg van sértődve...
Bocs, OFF volt.
DEGEC 2008.09.17. 16:02:24
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 16:04:25
Matrix_ 2008.09.17. 16:04:42
mondom én hogy nem értek hozzá. :)
köszi!
Devil 2008.09.17. 16:04:56
Azert ne vessuk rajuk az elso kovet, inkabb szoljunk nekik udvariasan.
ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 16:05:32
Egyébként meg az első izzócseréig nem tudtam, hogy a fél autót le kell bontani a bal első fényszóró izzócseréjéhez :) A gépkönyv szerint nem kell, sőt, 3 mozdulat az egész (jobb oldalon tényleg annyi), mindössze annyi a gond, hogy a fényszóró hátsó fedelét nem tudod eléggé távolra húzni a művelethez, így célszerű egy 10-es kulccsal kilazítani a fényszórót, majd 10 percen keresztül próbálkozni a valamiért állati merev izzót rögzítő rugó kiakasztásával csak azért, hogy a legnagyobb megdöbbenésedre az izzó ne akarjon távozni a foglalatból. Ez az a pont, amikor kombinált fogó hiányában az esőben inkább elnapolod az izzócserét :)
Meg persze akkor is, amikor észreveszed, hogy a márkaszervízesek a hátsó lámpatestedet (eltávolítása szükséges hátsó izzócseréhez) rögzítő szárnyasanyát beejtették a kocsiba, cserébe viszont izomból ráhúztak egy hagyományos anyát, neked pedig nincs 42 ponton hajlított csőkulcsod.
Az izzócserétől már előre felmegy bennem a pumpa, mindig :)
JP 2008.09.17. 16:07:21
DEGEC 2008.09.17. 16:07:44
rohogni, fox de az...
az elso evben volt egy tanulo autonk, de azzal sem okoztunk meg szenvedtunk el krest.
a felesegem ezek ellenere is jobban szeret vezetni itt mint pesten.
nem kell felni hogy vmi kopasz barom kiszed a kocsibol ha olyat csinalsz ami nem tetszik.
ha figyelsz masokra, akkor nincs gaz.
azt sosem felejtel el, hogy a lehel utra akart kanyarodni egy no.
a beke felol jott a kopasz mergas. a no elindilt de lefulladt, a kopasz uvoltozott, es elkezdett mindenfelet kidobalni a kocsibol, cigit, cdtokot, ami a keze ugyeben talalt a no kocsijanak..es uvoltott.
Gondolom a no egy kicsit beszart ettol meg vagy 5x lefulladt ijedteben..
ilyet lehet csinalni???
DEGEC 2008.09.17. 16:09:51
milyen autod is van?????????:-DDDDDDD
JP 2008.09.17. 16:07:21
majdnem azert mint a klima...
elol 2 db 55W izzo van.
nagyobb terhelest vesz fel..
Matrix_ 2008.09.17. 16:17:16
Nem kiröhögtelek, hanem mosolyogva merengtem magam elé, hogy "jó hely lehet" :)
Ennél ami itt van mindenképp!
(bár nekem csak át kell mennem rajta szerencsére már "vidékre" érek haza), de ez az út felér 1 munkanappal. ezért van hogy 40 napot dolgozok 1 hónapban :))
JP 2008.09.17. 16:20:14
JP 2008.09.17. 16:07:21
majdnem azert mint a klima..."
A klíma más dolog, ott vagy megy a kompresszor, vagy nem. Ha megy, akkor akkor persze nő a fogyasztás.
"elol 2 db 55W izzo van.
nagyobb terhelest vesz fel.."
Amelyek az akksiből kapják a delejt... továbbra sem értem, de mindegy. Én azért világítok állandóan.
Secnir 2008.09.17. 16:25:09
Secnir 2008.09.17. 13:42:10
bekopizzam a kreszt, hogy milyen allapotban lehet lehet a vezetest megkezdeni:-PPPP?????
aki faradt mennyen busszal?"
Degec:
két xSeries szerverrel a hónom alatt + két San-nal nincs kedvem elindulni újpestről a csepel-szigetre este 11-kor. ilyenkor kopizhacc akármit, akkor is autóval megyek.
tandras 2008.09.17. 16:26:18
Lófő (törölt) 2008.09.17. 16:38:23
Perillustris 2008.09.17. 16:46:08
DEGEC 2008.09.17. 16:48:33
na es az akkumlatorba mi termeli a delejt...
de orulok, hogy vannak olyan emberek akik szerint a szel hordja ossze az energiat az izzo vilagitasahoz...
minden ami vilagit, mukodik a kocsiban es aramot vesz fel, mind tobbletfogyasztast okoz.
vilagitsatok vilagba..es tegyuk tonkre a kornyezetet foloslegesen...
autosave 2008.09.17. 17:01:16
Azt a generátor a motor terhelésével állítja elő, márpedig ez a terhelés arányos a fogyasztók pillanatnyi felvételével. Minél több fogyasztót kapcsolsz be, annál nehezebb a motornak tekerni az ékszíjat, mert a generátor annál nagyobb erővel akadályozza...
Jó példa az is, ha alapjáraton bekapcsolod az ülés+ablakfűtéseket, jó nagy teljesítmény, érezhetően megnő az alapjárat (persze azért, mert a normál alapjáraton lefulladna) és így több a pillanatnyi üzemanyag fogyasztás is.
Szóval minden felhasznált áram a kocsiban valaha elő lett és elő lesz állítva mechanikai energiából, amit a motor hoz létre az üzemanyag elégetésével.
(Aki fizikus, attól előre is elnézést kérek :D )
autosave 2008.09.17. 17:04:56
Én egyszer égve felejtettem a lámpkat,el is ment egy fél tank benyóm:D "
Ha viccnek szántad, vicces :D
Ha azért írtad, mert nem többletfogyasztás a lámpa, akkor hülyeség. Az égve felejtett lámpák által lemerített akkut többlet üzemanyag felhasználással tölti majd fel az autó, ha mondjuk betolod hogy beinduljon...
De egyébként elhanyagolható mértékű a többletfogyasztás!! Van, de alig számít szintű!
Magánvélemény: szinte mindig ég nekem is a tompított, kivéve városban nagyon árnyékmentes helyeket.
De nyár közepén főleg a részben árnyékos helyen rengeteget számít! Az árnyékban mozgó autót sokan nem veszik észre, mert a fényes területek nagy kontrasztja eltereli a figyelmüket!
autosave 2008.09.17. 17:07:20
"II. fejezet
A járművek kivilágítása
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. §
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.17. 17:13:58
zsuzsi5 2008.09.17. 17:14:34
Régi rajongója vagyok a blognak, de most muszáj volt regisztrálnom, hogy hozzászólhassak.
Kivilágítatlan autósnak mindig jelzek. Legutóbb szürkületben szürke kocsinak lakott területen is, közös érdek, ugyebár. Eddig egy kivétellel mindenki köszönte szépen a jelzést.
A kivétel viszont könnyfakasztó röhögéssel kísért sztorim.
Karcagnál hajtottam volna fel a 4-es főútra Pest felé, de nagy volt a forgalom vasárnap este (kb. 8-9 körül lehetett), hát várakoztam. Már a 4-esig több kivilágítatlan biciklissel összetalálkoztam, ez arra felé extrém népi sportnak számít.
Látom ám, hogy a szemben álló, a 4-esen átjutásra várakozó, régebbi típusú Hondának nem égnek a lámpái. Nosza, bajtársi hozzáállás, rávillogtam, hogy észlelje, gond van. A sztorihoz mondjuk ezen a ponton hozzá kell tennem, hogy kivételesen nem a saját kis Alteámmal nyomultam, hanem a férjem - aki mellettem ült - 5-ös BMW-jét vezettem. A szembekocsiban ülő fiatal srác néz bambán. Valszeg - mivel addig kivilágított úton jött, és éppen ott is volt közvilágítás, meg fényes benzinkút, stb. - nem fogta az adást. Én ráértem, úgyhogy villogtam még egyet. Semmi. Ekkor már nagyon röhögtünk az urammal, mert télleg szörnyű értetlen arcot vágott. A drágám lehúzta az ablakot, és hüvelykujját a másik négy ujjához érintgetve ütemesen jelezte, hogy lámpa, vazze', lámpa!
A srác eddig bírta. Talán azt hihette, hogy az elsőbbségét próbáljuk megszerezni, és most nyomja le a bunkó BMW-s, mindenesetre dühödten kiugrott a kocsiból, és szép ívesen bemutatott nekünk. Ebben a pillanatban tényleg megürült az addig folyamatosan haladó autókkal teli főút, úgyhogy mi nagy ívben balra el, mire ő egyáltalán visszajutott a kocsijába.
Utána sokáig latolgattuk, hogy vajon pár perc múlva leesett-e neki, mi a fenét is villogtunk rá. Mondjuk nem néztem volna végig a találkozását az első kivilágítatlan biciklissel...
Perillustris 2008.09.17. 17:24:35
Fiam, te piromanias! Nem mecseskent kellett volna hasznalni!
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.17. 17:30:37
tehenke 2008.09.17. 17:57:34
Hát megsúgom: az a 2 x 55 watt még kiegészül 2x5 watt helyzetjelzővel, 2x5 watt hátsólámpával, 2x5 watt rendszámtábla világítással, és egy csomó műszerfal villannyal.
A generátort terhelik, amit emiatt nehezebben hajt a motor.
AvgDvl 2008.09.17. 18:56:27
ulahopp 2008.09.17. 19:07:05
DEGEC 2008.09.17. 19:13:36
látszik hogy ez az életed első hozzászólása.
ezt a cikket nem kicsikacsa irta:-PPPPP
LOL
J_W 2008.09.17. 19:35:00
Aqweren 2008.09.17. 19:38:40
Én le szoktam a 10-esen kapcsolni néha, amikor beáll a forgalom a solymári osannál, és az óbudai temetőig egyesben haladunk. Na _oda_ nem kell lámpa :S
J_W 2008.09.17. 19:54:48
Én le szoktam a 10-esen kapcsolni néha, amikor beáll a forgalom a solymári osannál, és az óbudai temetőig egyesben haladunk. Na _oda_ nem kell lámpa :S"
Ez a komment ellentmondásos-e?
Aqweren 2008.09.17. 19:56:20
DEGEC 2008.09.17. 20:04:00
J_W 2008.09.17. 20:08:13
Jacques Foche 2008.09.17. 20:13:29
Velem is volt olyan, hogy elfelejtettem felkapcsolni éjjel a pilácsot, és a közvilágítás miatt nem vettem észre, hogy nem ég, de amikor az első szembejövő villogott, akkor kapásból egyértelmű, hogy mi a helyzet. Szóval aki a villogásra nem reagál, az szerintem nem elbambult, hanem direkt nem kapcsolja fel, és mint ilyen 12 a,b c.
A ködlámpázóknak is szoktam villogni, de közülük meg aztán végképp 0% szokta lekapcsolni a ködöst. Sokkal jobb az Sanyikának, hogy a WagonR-t ferrarinak lássa a pórnép (amúgy nem látja annak), minthogy ne süsse szét a szembejövők retináját.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:18:26
1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:
a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.
Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen,
így is van optikailag kiképezve, különben értelmét vesztené.
Önkéntes rendőrt játszik és nekünk hazudik, aki azt állítja, hogy
ez elvakítja, vagy zavarja. Legyen az az Ő gondja, ha a rendőrnek
kell magyarázkodnia (mert kelleni fog, ezt imádják!)
2. A Fabia forgó világítás kapcsolós, Volkswagen rendszer szerint.
Bal oldalt, a térd felett van kicsivel a kapcsoló. A Felicia
nyomógombos kapcsolós, méghozzá kettőt kell külön felkapcsolni. Egy
a helyzetjelző és egy a tompított rá.
3. Aki a fogyasztást hozza fel érvnek, annak egyrészt igaza van,
mert a generátor állítja elő a szükséges töltést amit a fogyasztók
kivesznek az akksiból. Ezt az ékszíjon keresztül ugye a motor hajtja
és van ellenállása ennek folyományaként. De ezt talán műszaki ismeretek
címszóval tudni kéne.
Viszont! Aki ezen a kb. 3-4 cl-en spórol, az egy nyomorult és sikertelen
balfasz, aki inkább járna gyalog, az ingyen van. Szánalmas, hogy a
láthatóság kárára akar valaki spórolni. Gratulálok az összes ilyen büdös
tahónak. Amúgy a KRESZ szerint is _kötelező_, gyengébbek kedvéért,
lakott területen kívül és/vagy ha a látási viszonyok indokolják, lakott
területen belül is természetesen. Az este és az eső/köd/hóesés az elég
indokolt, úgy gondolom, ehhez nem kell diploma.
4. A mai kis fabrikettért történő kirándulásom szerint nem annyira
vészes a helyzet, mint ahogyan próbálják balkanizálni egyesek.
Kb. 120 autóból:
-10-nek nem égett a lámpája
-3-nak csak a helyzetjelző ment (mekkora spórolás, jujj de jó)
-6-nak volt félszemű a verda.
Ez már csak kb. 15%, tehát nem nagyon rossz. Ráadásul villantásra csak
egynek nem jutott ma eszébe, hogy mi a fax van. :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:19:28
Matrix_ 2008.09.17. 20:27:38
"Egyébként ha süt a nap akkor sem árt lakotton belül, akár hátulról, akár szemből."
Nekem ez a rész félreérthető :-D
Mit lehet hátulról meg szemből? :)
Aqweren 2008.09.17. 20:50:16
Rosszul fogalmaztam: szóval ha jók a látási viszonyok és elmegyek lakott terülten belül A-ból B-be, nem kapcsolom fel. És ha tudom hogy B településen vagyok ahol meg fogok állni, akkor lekapcsolom (merthogy csak akkor nyíg a kocsi amikor nyitom az ajtót én meg megállás után percekig szöszölök még a kocsiban sokszor)
A napocska meg igen zavaró ha alacsonyan van, sokkal jobban látni azokat akiknek ég a lámpa amikor a hátuk mögött süt a nap (vagyis nekem szemből). De ha az én hátam mögött süt a nap, akkor is jobban látom őket.
Ezt akartam írni de már nagyon fáradt vagyok és nem megy úgy a dolog mint kellene :(
Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59
Hadd reagáljak néhány szóban a fentiekre, egy kommentben.
1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:
a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.
Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen..."
Ezt magyarázd meg sztrítrészing-hájpörtunnning Sanyikának, aki a teszkós ködlámpát úgy szereli be, hogy az a jegenyefák tetején megsüti a verebeket. A ködlámpázók minimum 50%-a nem azért veszi, hogy látható legyen ködben, hanem azért mert menő, és húzzon mindenki félre az útból, amikor ő jön... Szóval elméletileg nem vakít, a gyakorlatban meg nem működik az elmélet. ;)
MatrixHasYou 2008.09.17. 20:27:38
aqweren 2008.09.17. 19:38:40
Már megint ugyanott kötöttetek ki, ejj... :D :D
Aqweren 2008.09.17. 21:10:11
DEGEC 2008.09.17. 21:10:32
tévedsz..
a fogyasztók, nem az akkumlátorból szedik ki a delejt, hanem a generátorról kapják.
minek kellene beletölteni az akksiba majd onnan kivenni, és ismét beletölteni?
(kivéve a risztó, meg a magnó még mielőtt az atomfizikusok betámadnak)
az akkumlátort csak az autó beindításához használjuk ahova a generátor visszatölti a kivett energiát az első 10-15 percben, természetesen függ hogy a gépjárművünk mekkora indítóáramot vesz fel.
Nincs valakinek egy tempomatos autója?
mérje már le hogy 80 kmer per óránál, mennyit változik a fogyi tempomattal?
lehet hogy nem sok, a havi megtakarítás, max egy ezres, és ettől sokkal többet lehet spórolni, ha motorfékkel gurulunk és nem üresben, vagy nem nyomjuk tökig.
De ne legyen 1 deci csak 0.75 dl /100 kmer, károsanyag kibocsájtás?????
Szerintme ez nem nagy dolog hogy pl városban "pesten" fölösleges lámpával araszolni a hungárián, és ha te azt mondod hogy az egy "nyomorult sikertelen balfasz" aki ezen spórol, én meg azt mondom hogy csináltasson magának szemüveget, ha verőfényes napsütésben a dugóban átlag 15 km/h val nem vesz észre akkor 12 a, b,c,d,e,f, és stb...
Senki nem mondta, hogy kockáztatni kell a jól láthatóságot...ha szürkület van vagy rossz idő fel kell kapcsolni...
Aqweren 2008.09.17. 21:17:36
A másik az hogy ha lakotton belül nem ég a lámpám(szürke ótóm van) akkor tisztában vagyok azzal, hogy mások úgy látják még messzebb vagyok mint valójában. Vagyis fel kell rá készülni hogy kirongyol elém kereszteződésben stb. Ez kicsit elvesz a vezetési élményből, ezért általában ha felkapcsoltam égve is hagyom.
Kivéve persze mióta leáll ha üresben van és ég a lámpa.:S
ditakai 2008.09.17. 21:20:20
Sajna előfordult már velem hasonló eset - út fényárban, no világítás 300 méteren - és a szembejövő rendőrautó mégcsak nem is villantott, nemhogy megállított volna, hogy "tessékmáá mondani..."
Először magamon akadtam le, hogy képes voltam így elindulni, utána meg azon, hogy egyáltalán minek van a rendőrautó szolgálatban.
Perillustris 2008.09.17. 21:21:56
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:23:04
Az akkumulátor, mint egyféle pufferegység dolgozik a rendszerben. Majd levezetem később, ha valóban kíváncsi vagy rá.
Nekem tempomatos a verda. Nagyjából sík úton átlag 90-100-as tempónál a kétliteres benzines 6.2 körül eszik tempomattal. Ha lábbal tartod ugyanígy, 7.1 liter, hiába nem mentél gyorsabban, meg tartani próbálod. Az elektronika az ügyesebb :)
Autópályázásoknál használom még külföldön, így egy BP-Passau (500 km), ha egyedül, vagy ketten megyünk, konstans 140-nel, 8.1 liter körüli az átlagfogyasztás tempomattal. Telerakva fel Ausztirába raftingolni és/vagy Passauba 8.5 körül alakul, de akkor 4 fő, meg a rengeteg cuccos a farában a vasnak.
2008.09.17. 21:24:25
Muhaha muhaha :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:25:27
Ne forgassuk ki, amit írtam. Városon kívülre vonatkozik és belülre csak indokolt esetben, mint (és ugye így is kötelező):
-eső és borult ég
-köd/hóesés
-este
Ezt is írtam fentebb.
DEGEC 2008.09.17. 21:25:38
Ha valaki igényli lefordítom.
"DRL power consumption varies widely depending on the implementation. Current production DRL systems consume from 8 watts (dedicated LED system) to over 200 W (headlamps and all parking, tail, and marker lights on). International regulators, primarily in Europe, are struggling to balance the potential safety benefit offered by DRL with the increased fuel consumption due to their use. Because the power to run the DRLs must be produced by the engine, which in turn requires burning additional fuel, high-power DRL systems increase CO2 emissions sufficiently to affect a country's compliance with the Kyoto protocol on greenhouse gas emissions.[10] For that reason, low-power solutions are being encouraged[11] for use when and if DRLs become mandatory in ECE Regulations. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions. Fuel consumption reductions of up to 0.5 mpg may be found when comparing a 55 W DRL system to a 200 W DRL system.[12] In 2006, the UK's Department of Transport also found significant reductions in emissions and fuel consumption when comparing a 42 W DRL system to a 160 W full headlight DRL systems.[13] DRL fuel consumption can be reduced to insignificant levels by the use of 8- to 20 W DRL systems based on LEDs or high-efficacy filament bulbs."
forrás WIKI
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:27:05
Jó van már, hát itt nem a boyrészerekről van szó, hanem a valódi ködlámpáról :D
DEGEC 2008.09.17. 21:29:09
de pl a gyorsforgalmin is fel lehet kapcsolni..
DEGEC 2008.09.17. 21:31:18
lakott területen belül, jössz 50 km/h val általában, ne mond hogy nem lehet megbecsülni..
aki nem tudja megbecsülni az 4! és 12 abc
DEGEC 2008.09.17. 21:37:31
na fejcsd ki magad mint a babot....
had tanuljon a pórnép:-PPP
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:37:49
Ha indokolt, bekapcsolom városon belül, ha nem, akkor meg nem kapcsolom be. Városon kívül meg mindig. Nem értem, mi a kérdés! :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:38:57
PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2008.09.17. 21:44:04
Pistike911 2008.09.17. 21:44:04
"Ha jól élnek emlékeim akkor az EU akar egy olyan rendeletet vagy törvényt, hogy új autót csak úgy lehet gyártani, hogy a lámpa gyújtáskor felkapcsol és azt nem lehet lekapcsolni, csak ha leállítod a motort. Azt hiszem még nem fogadták el, de az autógyártók már elémennek a dolognak. Persze ennek az izzó gyárak örülnek a legjobban :)"
Plusz mindenki aki az üzemanyag értékesítésében érdekelt, ugyanis többet fogyaszt az autó. Az igazat megvallva viszont megéri a többletfogyasztás, ha az embert jobban látják még nappal is.
Csak ám a kivilágítással sem szabad túlzásba esni, mint ahogy a nácik tették a tigris tankokon kísérletként a II.vh-ban! :D
Matrix_ 2008.09.17. 21:44:43
Ha a generátorról menne a cuccos akkor nemnagyon értem volna haza minap egy kis ékszíjszakadás után. M3 gödöllőtöl... A generátor tölti a zaksit, a zaksi adja a delejt. Amíg van az aksiban addig vidáman elmegy a verda. Lámpa rádió minden. Csak lehet utánna már nem indul el:)
A ködfényszóróhoz meg annyit. Lehet hogy nem kéne vakítania de vakít. Hiába magyarázza meg bárki is, hogy hogyan meg merre. Vakít és kész. esőben meg méginkább. Este esőben meg überméginkább. És ha nem indokolt a használata nehasználjukmárlécci! :)
Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59
nem én voltam!! :D:D
Pistike911 2008.09.17. 21:49:36
"Nekem kedvencem a féklámpa "félszeműsége..."
Az se rossz, nekem a halálom amikor a hátsó helyzetjelző és a féklámpa egy búrában van. Onnan látod, ha fékez, hogy a lámpa (picit) erősebben ég. Egy 20 éves autón elég mókás. :)
Pistike911 2008.09.17. 21:55:37
"Az ész nélkül használókkal van a gáz, akiknél állandóra van kapcsolva a ködlámpa,..."
Ettől én is agyérgörcsöt kapok. Ráadásul nem is egyszerű a paraszt figyelmét felhívni arra, hogy jelen esetben téged qrvára zavar. Kb. 5 perc ködzárófényezés, meg fékezgetés után esetleg.
Egyszer egy ilyen entitástól megkérdeztem, hogy ugyan árulja már el, fényes nappal, kristálytiszta időben miért használja???
Válasz: Mert jól néz ki tőle az autó!
Mire én: És azt te honnan a jó édes anyádból látod???
Erre én voltam a bunkó...
Az ilyenektől jön elő belőlem a láncfűrészes gyilkos! A Ppppppppicsába! :D
DEGEC 2008.09.17. 21:58:47
ha beinditás után kiveszed az akksit, leáll-e a motor?
(tudom, hogy nem szabad)....
DEGEC 2008.09.17. 22:00:08
akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?
Matrix_ 2008.09.17. 22:06:26
sose próbáltam! Te?
De KuKori majd minnyá megmondja:)
De aksiról tuti megy az autó mint a kisangyal. egy darabig...
Pistike911 2008.09.17. 22:07:55
Isten látja sötét lelkem, nem kenyerem a rendőrök szidása, de olyat még én sem láttam, hogy a rendőr ha elbasz valamit, akkor vállalja érte a felelősséget.
Körúton rongyoltunk - szigorúan haladva a forgalommal - mikor az egyik kisebb bukkanó mögött eltűnt az előttünk haladó rendőrautó. Bukkanó tetjén mire újra megláttam, már az orrán állt és ömlött alóla a füst,olyat fékezett. Én is beleálltam a fékbe, majd felengedtem és át a másik sávba (az volt a szerencsém, hogy emlékeztem, hogy nincs ott senki), majd megint padló. Kb. egy vonalban álltunk meg a rendőrökkel. A szerencsétlen sofőr rá akart gyújtani és a szivargyújtó az ölébe esett. Rámnéztek, majd kékfény és parkettán végig a villamossíneken.
Aqweren 2008.09.17. 22:20:33
PathosVerdesIII: Ez nekem mindig fura hogy vannak akik megfigyelik hogy milyen a másik kocsi sofőrje. :S Akár nő, akár öreg, akár hülyegyerek vagy bármelyik sztereotípia. Melyik rézangyal nem fütyül rá a fűzfáról? (Persze dugóban unalmamban én is szoktam átlesni másokhoz)
Lehet csak én vagyok túl leszari...? :)
Egyébként a minap díjaztam volna ha villantottak volna a sofőrtársaim mert bezony kiégett a lámpám (egyik nap az egyik, rá két napra a másik) és bezony nem vettem észre (verőfényes napsütés és nem kerültem senki mögé akin tükröződött volna). Nem vagyok láma csak mindig egyedül érkezek és nincs aki szóljon. Megnézni meg csak reggel indulás előtt, ha el nem felejtem. Akkor még jó volt...:(
Persze azért nem villognak mert megszokták hogy felesleges. Újabban én is leszoktam róla.:(
A rosszul beállított lámpa a másik "kedvencem", amelyik a fák tetejét világítja meg (százhúsz kilós anyós hátul esete)...(egyébként ahogy mész Pestről Tatabánya felé a tizesen, amint átléped Komárom-Esztergom megye határát, mindjárt egy csomó vakító/félszemű/reflektorral közlekedő autóssal találod magad szembe. Gondolom csak Bp után ilyen fura ahol napi használatban vannak az ótók, míg mifelénk csak ha nagyon muszáj, és akkor is az vezet aki a családban a legkevésbé tud (vagy nincs jogsija). Karbantartani meg...muhaha :D)
Aqweren 2008.09.17. 22:22:16
Pistike911 2008.09.17. 22:34:00
"1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:
a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is."
Azért 31 évesen legyen már meg a lehetőségem eldönteni, hogy zavar-e annak a mögöttem jövő állatnak a kib.szott ködlámpája vagy sem. Remélem nem kell magyarázni, hogy a ködlámpa nem argonlézer, bár a fény nagy része az általad említett sávba van fókuszálva, de a csóva is szóródik, visszaverődik tárgyakról, talaj sem sík mindenhol, lehet rosszul beállítva, meg különben is kb. kétszer akkora teljesítmény világít mögöttem.
Úgyhogy aki indokolatlanul használja a ködlámpáját, azt kenjék be lazackrémmel és vezessék rá a láncos medvét!!!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:35:59
Pistike911 2008.09.17. 22:38:37
Ha kiég az első lámpád, azt onnan tudod, hogy a hátsó helyzetjelző folyamatosabban világít. Merthogy ugyebár az irányjelző kiégésénél, a másik - aza még jó - irányjelző gyorsabban villog. :D
Remélem tudod követni a logikámat??? :D
Pistike911 2008.09.17. 22:40:42
"Pistike911 2008.09.17. 21:55:37
akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?"
Nem a vadászterületem! M3 rules! :D
DEGEC 2008.09.17. 22:44:42
qkori nem tom mit fog irni...:-P
az akksi neve indító akkumlátor.
nevőből is adódik mire való.
Feltöltés után, van egy túltöltés elleni védelem...a puffer üzem az csak átmeneti energiatárolás....
DEGEC 2008.09.17. 22:49:01
vagy kijelzi a kopúter...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:53:37
A fenti ábrát megtekintve a következő dolgokról győződhetünk meg:
Az akkumulátor van a központi helyen, minden csatlakozás vége ott van, ezt vegyük mondjuk az "agy"-nak.
A generátor a beindítás után a mozgási energiát feszültséggé és árammá alakítja, melyben segíti a beleépített feszültség szabályozó elektronika. Ez a referenciajelet az akkumulátor pozitív pólusáról veszi le és avatkozik be a töltési folyamatba a gerjesztőáramon keresztül.
Az önindító motor indítózáskor az akkumulátorból nyeri ki a szükséges kb. 100 Ampernyi áramerősséget, ami dízelnél akár 200 amper is lehet, mivel ott az izzítási folyamat is felvesz emellé még 80-100 Ampert (egy izzítógyertya 20-25 Ampert vesz fel az égéstér kezdeti felfűtéséhez).
Az akkumulátornak véges a kapacitása és a maximális leadott (indító) árama, ezért ugye nyilvánvaló módon utána kell töltenie a generátornak.
Na, akkor most jön a trükk! Miután elindult a gépkocsi, ki is vehetnénk akár az akkumultátort, mondhatnánk.
CSAKHOGY! Nem biztos, hogy a generátor kimeneti árama elégséges a fogyasztók működtetéséhez, mivel mondjuk egy benzines autóban 50 Ampert képes termelni. A felvenni kívánt áram viszont jóval nagyobb! Adjuk össze: gyújtás + világítás + fűtés + zene + ablakfűtés. Mennyi is ez? Már most legalább 54 Amper. Ha még ködünk is van, hát dobjuk rá az első ködlámpák 9 Amperét és a hátsók 4 Amperét! Akkor már rögtön 67 Ampert kíván a hálózatunk! De hát ez akkor nem is működhetne, mert leégne a túlterheléstől a generátor! Akkor hogyan megy mégis?
Igen, a helyes válasz: az akkumulátorból nyeri ki a szükséges többletet!
Ha nem minden ilyen fogyasztónk meg, hanem csak az alapvető gyújtás (csak jár a motor és nem fázunk, etc.), akkor sem vész kárba a generátor árama, ezzel tölti az akkumulátort! Tehát a "maradék" áram segíti az akkumulátorunkat a töltöttség eléréséhez. Belátható, hogy ha gyengélkedik az akksink és sok fogyasztóval üzemelünk, mert tél van, akkor menet közben is merülhet!
Ha tönkrement a generátor, akkor amíg az akkumulátor kapacitása tart, megpróbálja "életben tartani" a rendszert, ám utántöltés hiányában lemerül és akkor nincs energia a gyújtás működtetéséhez sem, így a gépkocsi leáll.
Kérdések?
Pistike911 2008.09.17. 22:55:46
Na jó! És mi van akkó, ha a kompóter ég ki??? :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:56:50
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:59:43
Svédországban már a hetvenes évektől úgy működik (nézz meg egy volvo-t, vagy saab-ot, ha gyújtás van, a pilács is ég, ha kell, ha nem), kötelező a világítás mozgó járművön.
Pistike911 2008.09.17. 23:00:43
ÁÁÁÁÁ! Szóval a vízbű veszi kija zokszigént??!!! 29!:D
Józan paraszti ésszel folytatva a gondolatmenetet, ha a fent említett összes fogyasztó be van kapcsolva, akkor egy idő után valami leég/leáll.
autosave 2008.09.17. 23:03:01
Ennyi a puffer, nem több, nem kevesebb. Jónéhány perc indítózásra is elég vagy jó sok rádió hallgatásra, stb.
És megjegyzem, összesen max pár 10W helyzetjelzőket egy éjszakán át simán működteti, de főleg ha csak az egyik oldalon vannak bekapcsolva...
A generátor mindig tölti az akkut, ha nincs generátor persze az akkuról működik minden: egy darabig. De természetesen akku nélkül is megy tovább az autó, más kérdés, hogy nem illik, mert az akku a feszültségtüskéket benyeli, ha nincs akkor eljut jobban a fogyasztókig.
(ékszíj nélkül autózni érdekes sport, mert sok esetben a vízpumpát az az ékszíj hajtja, amit a generátor, ezért vízforralás, hengerfej pár perc alatt meglehet....)
Matrix_ 2008.09.17. 23:05:22
érthető itt minden kérem.
Egy kérdésem van. hogyan függ össze az üzemanyagfogyasztás és a világítás? Mert ha jól értelmezem ha több fogyóasztó üzemel, akkr a többletet energiát az aksi adja. tehát egy bizonyos szint felett tök mindegy hogy mennyi mindent kapcsolunk be az aksi fog pluszban dolgozni. vagy rosszul értem (legalább most megtanulom:))
Matrix_ 2008.09.17. 23:07:59
astráknál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát.
DEGEC 2008.09.17. 23:11:43
B.GY. 2008.09.17. 23:14:47
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:19:31
nos, úgy lép be a fogyasztás, hogy a kevéssé lemerült akksihoz kisebb áram kell menet közben a töltéshez és ezt a feszültség szabályozó elektronika látja is (referenciaminta ugye), így nem kényszeríti (gerjeszti) jobban a generátort, mint amennyire valóban szükség lehet. A váltóáramú generátor (mert ez az, csak egyenirányítás után jön ki a feszültség belőle) kifejt bizonyos ellenállást (mert mágneses teret hoz létre) a forgató erővel szemben, ez annál nagyobb, minél többet akarunk kivenni belőle.
Persze ez a maximum teljesítménye határáig megy csak. :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:21:54
XDDDDDDDDD LoáL!
DEGEC 2008.09.17. 23:23:50
csak ugy érdekesség képp. legközelebb ha mégy pályán vagy országuton tempomattal...kapcsold már le meg fel a lámpát, és ird már le hogy mennyi volt a különbség?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:24:08
DEGEC 2008.09.17. 23:25:55
a lacsettiben nem ég ki a kompúter vazze:-PPP
a cseszlovák mérnökök nagyon jól kitalálták:-P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:28:13
rkb9y5 2008.09.17. 23:46:13
Bar nem tartozik ide, de van itt meg egy kedvencem, ami mostanaban nagy slager: 10 autobol kettonek tuti hogy nem eg valamelyik oldalon a feklampaban az izzo.
Matrix_ 2008.09.17. 23:46:20
én má fáradt vagyok ennyi okossághoz. :-)
Még 1. DEGEC írta, hogy neki lámpával 0.9 lámpa nélkül 0.8 liter/h. Ez ok. Alapjáraton. Mert akkor lehet jobban meg kell hajtani a motrot--->generátort, hogy termeljen annyit amennyi kell. De menet közben amikor ennek többszörösét forogja a motor, pláne egyenletes tempónál, Bőven megforgatja annyira a generátort, hogy elég legyen mindent tölteni. vagy nem? Ha igen akkor nem kell a motornak pluszban rádolgoznia, így nem nő a fogyasztás. Sztem. De majd minnyá kijavítasz :)
Pistike911 2008.09.17. 23:46:23
Ja, hallod! Svédország qva messze van innen! Nem csak abszolút értelemben! :D
rkb9y5 2008.09.17. 23:47:21
Pistike911 2008.09.17. 23:53:57
A bőven kiforogja az azt jelenti, hogy tartod a fordulatszámot, azzal együtt pedig a sebességet. Igenám, de ha növeled a generátorra eső terhelést, azzal a motorra eső terhelést növeled (mivel a generátor nem előállítja az áramot, hanem a forgó mozgást konvertálja elektromos árammá). Namármost ebből egyenesen következik, hogy a növekvő terhelés hatására a motor fordulatszáma esni fog (hasonlatosan, mint amikor emelkedőhöz érsz), mivel a váltazatlan mennyiségű üzemanyagból kinyert energia nagyobb hányada megy el a generátor meghajtására, ezáltal kevesebb marad a motor, a váltó a difi, meg úgy általában az autó meghajtására. Tehát, ha te növekvő terhelés mellett tartani akarod az addigi sebességed (emiatt az ediigi fordulatszámot), ahhoz többlet üzemanyag szükséges.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:57:58
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:59:17
Pistike911 2008.09.18. 00:31:02
Nem kötekedés képpen, de a logikád ott sántít, hogy a 100 kW-os (azaz kb. 136 lovas) autó átlagban lehet, hogy 10 litert eszik, de ebben benne van a városban a normális tempóban közlekedés, illetve városon kívüli csorgás.
Ha meg akarod tudni a maximális teljesítmény energiaszükségletét, akkor nincs mese, az autót a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon, teljes terhelés mellett kell járatni.
Csak abba gondolj bele, hogy egy 1 tonnás autó folyamatos 120 km/h-ás haladásához nagyjából 25-30kW szükséges. :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 00:37:43
Ez egy tipikusan lemérős módszer lesz, ami ráadásul elég pontatlan, mert hogy tudnál pontosan ugyanúgy vezetni 100 km-t lámpával, majd lemérni, visszatankolni és újra de lámpa nélkül? sosem tudom már meg, brühühühűűűűűűű... XD
2008.09.18. 06:39:23
Jahogy a közvilágítás miatt nappali világosság volt? :P
Persze azért a sok szemből villogó ráébresztett a helyzetre :)
DEGEC 2008.09.18. 14:43:02
tehat 150Wh
1 wh=3600 J
tehat 150wh=540 KJ
1 liter benzin 34.73 x 10 a 6odikon J
tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%.
konnyen kiszamolhatjuk hogy ehhez 0.03455 liter orankent.
Pistike911 2008.09.18. 14:47:12
"tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%."
JUJJ! Az már nagyon jó benzinmotor, amelyiknek a hatásfoka eléri a 25%-ot, de még a legmodernebbeknél is olyan 20% körül van az átlag.
A modern dízeleknél is csak 40% körül. :)
Aqweren 2008.09.18. 14:52:27
Persze nem mindháromszor ugyanaz, de már a kavicsok sem a régiek.
Ehhez képest az izzócseréléssel kapcsolatos probléma smafu :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 15:06:58
Aqweren 2008.09.18. 15:08:17
Sugi77 2008.09.18. 16:56:14
Ez eszembe se jutott...mindig azt hittem hogy kívülről támadnak a kavicsok, de ezek szerint már beépültek :))) lehet a szélvédőmben is van egy-kettő?? XD
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:08:45
Aqweren 2008.09.18. 18:18:13
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:19:52
Aqweren 2008.09.18. 18:27:11
Halak? Ugyammá, kinek kellenek, ha vannak melegvérű állatok is? :D
Ja me a múltkor elvittem egy csigát (az ajtóra volt tapadva) Óbudára. Csak úgy lobogott a szeme út közben! :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:32:57
Nyáááúnyá-nyá-nyá-nyá-nyá-nyá - puff :D
Aqweren 2008.09.18. 18:41:54
Hogy a témához is szóljak:
Egyre többen parkolnak tompított fényszóróval, ami engem baromira tud zavarni. Pláne ha mindezt forgalommal szemben csinálja. Ma is egy nő a bolt előtt megáll, kiszáll, két gyereket bent hagyja és bemegy a boltba - úgy hogy forgalommal szemben parkol, és a lámpa égve marad. :S Mi van ezekkel az emberekkel?
Attól fél hogy nekimegy valaki? A parklámpa nem arra való? :P Ez kábé akkora tahóság mint a ködlámpa..
szemenagy 2008.09.18. 19:15:54
Szegény macs... remélem a vízpumpának nem lett baja :D
Jacques Foche 2008.09.18. 20:07:40
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:35:34
Jacques Foche 2008.09.18. 20:38:45
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:43:07
Boldogok a lelki szegények...
Amúgy van macskán és (már :D) korom fekete. Saját macskára nem vonatkozik a babona, ugye? XD
daniferi 2008.09.18. 20:53:43
Azóta nálam indításkor a tompítottat is bekapcsolom :)
Jacques Foche 2008.09.18. 20:54:33
Aqweren 2008.09.18. 20:54:33
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:59:56
Nem, ilyet nem csinálunk. Én még a százlábút, meg a hangyát se tudom bántani. A szúnyogot és a csípős pókot igen, ők a kivételek. :D Mert megérdemlik!
Aqweren 2008.09.18. 21:10:39
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 21:15:16
A pókokkal úgy vagyok, hogy a kaszás pókot nem bántom, mert az egy hangya idétlen hosszú lábakkal nekem, de a láthatóan markáns, tömör típusúakat, illetve majdnem minden másikat rühellek. Mióta megcsípett egy. (kettő)
Aqweren 2008.09.18. 21:18:34
Jacques Foche 2008.09.18. 21:38:29
"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem (erre mondta a hugom hogy mi lesz szegény háromlábú nyomorékkal....)"
Egy sziámi ikerpár az határeset? :) :)
Pistike911 2008.09.18. 22:17:16
"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem..."
Szóval ti csak csirkét esztek! Értem. :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:37:24
Matrix_ 2008.09.18. 22:47:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:53:16
DEGEC 2008.09.18. 23:02:07
jól van na....nem akartam hogy valaki betámadjon a számolásnál, hogy neki milyen űberfasza kocsija van mert vett bele prolongot:-P
ha realitást kéne számolni, akkor ismerve hogy M.o on milyen gyakran szervizeltetik az emberek a kocsijukat, és teszkós olajjal számolva 20% ra tenném.:-))))
Jacques Foche 2008.09.18. 23:22:19
"ez a gerinpíszes blog e? :) "
Legyen? :)
KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 22:53:16
"Aqweren, azt tudod-e, hogy a Te névnapod az én születésnapom? :D "
Utánanyomoztál? És a személyiségi jogok hol vannak? Vagy azok csak akkor játszanak majd, ha ML-merdzsóval parkol rokihelyre? :) :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.19. 00:25:29
szemenagy 2008.09.19. 11:10:16
Vigyáz, Kukori, a tippadónak majdnem annyit oszt a bíróság, mint a mackósnak, aki kinyitja :D
Jacques Foche 2008.09.19. 12:11:15