Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sötétség autókon és fejekben

2008.09.17. 12:04 :: Kisikasa

Levélírónk, kinek nevét csak mi tudhatjuk, a lopakodó járművekkel kapcsolatban írt nekünk. Pontosabban azokról a vezetőkről, akik sötétben is stresszmentesen közlekednek, macskákat megszégyenítő éleslátással, csak arra nem gondolnak, hogy ezzel a többiekre hoznak szívbajt.

Nem terveztem, hogy szaporítom a cikkek számát, de ma esti tapasztalataim alapján mégis elszántam magam. Elképesztőnek tartom, hogy röpke 1 perc alatt két autó ment este fél 9-kor, szakadó esőben és sötétben a világítás felkapcsolása nélkül.

Egyikük pár száz méter után csak rájött, viszont a KIM-365 rendszámú ezüstszürke autó vezetője kilométereken keresztül nem jött rá ( a II. ker. Stop Shop-tól kanyarodott ki 20óra 32 perckor, és ment Máriaremete felé ). Sajnos nem közvetlenül mögötte mentem, akkor megpróbáltam volna rávenni, hogy kapjon már a fejéhez - később aztán elváltak útjaink, ő folytatta a lopakodást. Az ilyen ember vajon melyik búcsúban lőtte a jogosítványát? Mit szólna vajon ahhoz, ha egy hozzá hasonló potenciális gyilkos valamelyik családtagját kivasalja, mert nem vette észre a sötét autót és véletlenül elélépett?

Esetleg valaki szemből jövet előzni kezd és frontálisan ütköznek - ki lesz a hibás? Egyre gyakoribb a jelenség, és nem tudom elhinni, hogy a vezetőnek ne tűnne fel a kukk sötét a műszerfal helyén! Ilyenkor mindig felforr a vérem, és imádkozom, hogy jöjjön már egy rendőr - persze ez nem szokott előfordulni. Le az utakról az ilyenekkel! Vezessenek inkább anyakönyvet, az kevésbé veszélyes!

Köszönöm, ha közzéteszitek és titkon remélem, a fenti autó vezetője olvassa majd soraimat....

225 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr béna veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DEGEC 2008.09.17. 20:04:00

Jó látási viszonyok között le lehet kapcsolni lakott területen belül. De ha már egyszer fel van kapcsolva, minek kapcsolgatni

J_W 2008.09.17. 20:08:13

Bevallom, nevettem picit. :)

Jacques Foche 2008.09.17. 20:13:29

Lakotton belül is könnyebben észrevesznek, ha ég a tompított, legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki a többletfogyasztásra hivatkozva nem világít azért az nem gyengén fillérbaszó tulok szerintem.

Velem is volt olyan, hogy elfelejtettem felkapcsolni éjjel a pilácsot, és a közvilágítás miatt nem vettem észre, hogy nem ég, de amikor az első szembejövő villogott, akkor kapásból egyértelmű, hogy mi a helyzet. Szóval aki a villogásra nem reagál, az szerintem nem elbambult, hanem direkt nem kapcsolja fel, és mint ilyen 12 a,b c.

A ködlámpázóknak is szoktam villogni, de közülük meg aztán végképp 0% szokta lekapcsolni a ködöst. Sokkal jobb az Sanyikának, hogy a WagonR-t ferrarinak lássa a pórnép (amúgy nem látja annak), minthogy ne süsse szét a szembejövők retináját.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:18:26

Hadd reagáljak néhány szóban a fentiekre, egy kommentben.

1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:

a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.

Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen,
így is van optikailag kiképezve, különben értelmét vesztené.
Önkéntes rendőrt játszik és nekünk hazudik, aki azt állítja, hogy
ez elvakítja, vagy zavarja. Legyen az az Ő gondja, ha a rendőrnek
kell magyarázkodnia (mert kelleni fog, ezt imádják!)

2. A Fabia forgó világítás kapcsolós, Volkswagen rendszer szerint.
Bal oldalt, a térd felett van kicsivel a kapcsoló. A Felicia
nyomógombos kapcsolós, méghozzá kettőt kell külön felkapcsolni. Egy
a helyzetjelző és egy a tompított rá.

3. Aki a fogyasztást hozza fel érvnek, annak egyrészt igaza van,
mert a generátor állítja elő a szükséges töltést amit a fogyasztók
kivesznek az akksiból. Ezt az ékszíjon keresztül ugye a motor hajtja
és van ellenállása ennek folyományaként. De ezt talán műszaki ismeretek
címszóval tudni kéne.

Viszont! Aki ezen a kb. 3-4 cl-en spórol, az egy nyomorult és sikertelen
balfasz, aki inkább járna gyalog, az ingyen van. Szánalmas, hogy a
láthatóság kárára akar valaki spórolni. Gratulálok az összes ilyen büdös
tahónak. Amúgy a KRESZ szerint is _kötelező_, gyengébbek kedvéért,
lakott területen kívül és/vagy ha a látási viszonyok indokolják, lakott
területen belül is természetesen. Az este és az eső/köd/hóesés az elég
indokolt, úgy gondolom, ehhez nem kell diploma.

4. A mai kis fabrikettért történő kirándulásom szerint nem annyira
vészes a helyzet, mint ahogyan próbálják balkanizálni egyesek.

Kb. 120 autóból:

-10-nek nem égett a lámpája
-3-nak csak a helyzetjelző ment (mekkora spórolás, jujj de jó)
-6-nak volt félszemű a verda.

Ez már csak kb. 15%, tehát nem nagyon rossz. Ráadásul villantásra csak
egynek nem jutott ma eszébe, hogy mi a fax van. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:19:28

Ja, még valami: a ködzárófény vakít, ezt aláírom.

Matrix_ 2008.09.17. 20:27:38

aqweren 2008.09.17. 19:38:40

"Egyébként ha süt a nap akkor sem árt lakotton belül, akár hátulról, akár szemből."

Nekem ez a rész félreérthető :-D
Mit lehet hátulról meg szemből? :)

Aqweren 2008.09.17. 20:50:16

Jaj neeee...ááááá!! Pont amikor a legkevésbé számítok rá...

Rosszul fogalmaztam: szóval ha jók a látási viszonyok és elmegyek lakott terülten belül A-ból B-be, nem kapcsolom fel. És ha tudom hogy B településen vagyok ahol meg fogok állni, akkor lekapcsolom (merthogy csak akkor nyíg a kocsi amikor nyitom az ajtót én meg megállás után percekig szöszölök még a kocsiban sokszor)

A napocska meg igen zavaró ha alacsonyan van, sokkal jobban látni azokat akiknek ég a lámpa amikor a hátuk mögött süt a nap (vagyis nekem szemből). De ha az én hátam mögött süt a nap, akkor is jobban látom őket.

Ezt akartam írni de már nagyon fáradt vagyok és nem megy úgy a dolog mint kellene :(

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ "2008.09.17. 20:18:26
Hadd reagáljak néhány szóban a fentiekre, egy kommentben.

1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:

a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.

Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen..."

Ezt magyarázd meg sztrítrészing-hájpörtunnning Sanyikának, aki a teszkós ködlámpát úgy szereli be, hogy az a jegenyefák tetején megsüti a verebeket. A ködlámpázók minimum 50%-a nem azért veszi, hogy látható legyen ködben, hanem azért mert menő, és húzzon mindenki félre az útból, amikor ő jön... Szóval elméletileg nem vakít, a gyakorlatban meg nem működik az elmélet. ;)

MatrixHasYou 2008.09.17. 20:27:38
aqweren 2008.09.17. 19:38:40
Már megint ugyanott kötöttetek ki, ejj... :D :D

Aqweren 2008.09.17. 21:10:11

Hé, én nem is! Nem követtem el semmit :D

DEGEC 2008.09.17. 21:10:32

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 20:18:26

tévedsz..

a fogyasztók, nem az akkumlátorból szedik ki a delejt, hanem a generátorról kapják.
minek kellene beletölteni az akksiba majd onnan kivenni, és ismét beletölteni?
(kivéve a risztó, meg a magnó még mielőtt az atomfizikusok betámadnak)

az akkumlátort csak az autó beindításához használjuk ahova a generátor visszatölti a kivett energiát az első 10-15 percben, természetesen függ hogy a gépjárművünk mekkora indítóáramot vesz fel.

Nincs valakinek egy tempomatos autója?
mérje már le hogy 80 kmer per óránál, mennyit változik a fogyi tempomattal?
lehet hogy nem sok, a havi megtakarítás, max egy ezres, és ettől sokkal többet lehet spórolni, ha motorfékkel gurulunk és nem üresben, vagy nem nyomjuk tökig.

De ne legyen 1 deci csak 0.75 dl /100 kmer, károsanyag kibocsájtás?????

Szerintme ez nem nagy dolog hogy pl városban "pesten" fölösleges lámpával araszolni a hungárián, és ha te azt mondod hogy az egy "nyomorult sikertelen balfasz" aki ezen spórol, én meg azt mondom hogy csináltasson magának szemüveget, ha verőfényes napsütésben a dugóban átlag 15 km/h val nem vesz észre akkor 12 a, b,c,d,e,f, és stb...

Senki nem mondta, hogy kockáztatni kell a jól láthatóságot...ha szürkület van vagy rossz idő fel kell kapcsolni...

Aqweren 2008.09.17. 21:17:36

DEGEC: Nekem pl. üresben szeret leállni a kocsi ha ég a lámpa, és a generátor volt az első amit megnéztünk (feszültségmérés itt-ott-amott). Na én ezt a generátoros dolgoz mostanában tudtam meg :S

A másik az hogy ha lakotton belül nem ég a lámpám(szürke ótóm van) akkor tisztában vagyok azzal, hogy mások úgy látják még messzebb vagyok mint valójában. Vagyis fel kell rá készülni hogy kirongyol elém kereszteződésben stb. Ez kicsit elvesz a vezetési élményből, ezért általában ha felkapcsoltam égve is hagyom.
Kivéve persze mióta leáll ha üresben van és ég a lámpa.:S

ditakai 2008.09.17. 21:20:20

Az egészben az a borzasztó, hogy egy arra járó rendőrautó sem garancia a retorzióra.

Sajna előfordult már velem hasonló eset - út fényárban, no világítás 300 méteren - és a szembejövő rendőrautó mégcsak nem is villantott, nemhogy megállított volna, hogy "tessékmáá mondani..."

Először magamon akadtam le, hogy képes voltam így elindulni, utána meg azon, hogy egyáltalán minek van a rendőrautó szolgálatban.

Perillustris 2008.09.17. 21:21:56

Főleg, ha az a rendőautó megy arra, amit 3 napja láttam este, egyetlenegy égő fényszóróval.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:23:04

Tévedés. Autóvillamossági szerelő a szakmám... :D

Az akkumulátor, mint egyféle pufferegység dolgozik a rendszerben. Majd levezetem később, ha valóban kíváncsi vagy rá.

Nekem tempomatos a verda. Nagyjából sík úton átlag 90-100-as tempónál a kétliteres benzines 6.2 körül eszik tempomattal. Ha lábbal tartod ugyanígy, 7.1 liter, hiába nem mentél gyorsabban, meg tartani próbálod. Az elektronika az ügyesebb :)

Autópályázásoknál használom még külföldön, így egy BP-Passau (500 km), ha egyedül, vagy ketten megyünk, konstans 140-nel, 8.1 liter körüli az átlagfogyasztás tempomattal. Telerakva fel Ausztirába raftingolni és/vagy Passauba 8.5 körül alakul, de akkor 4 fő, meg a rengeteg cuccos a farában a vasnak.

2008.09.17. 21:24:25

:) Ismerős helyzet. 3 napja motorral mentem este 10-kor a Gubacsi út, mester utca, haller út útvonalon végig egy öreg golf után. AZ csak mellékszál hogy a pofámba repkedett a hamu és a cigarettacsik, de nem volt hátsó lámpája a srácnak. A halleron aztán melléjük mentem hogy "bocs srácok. Tudjátok hogy nem megy a hátsó lámpa?" erre kaptam lazán "tudjuk. És akkor mi van?"
Muhaha muhaha :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:25:27

"Szerintme ez nem nagy dolog hogy pl városban "pesten" fölösleges lámpával araszolni a hungárián, és ha te azt mondod hogy az egy "nyomorult sikertelen balfasz" aki ezen spórol, én meg azt mondom hogy csináltasson magának szemüveget, ha verőfényes napsütésben a dugóban átlag 15 km/h val nem vesz észre akkor 12 a, b,c,d,e,f, és stb..."

Ne forgassuk ki, amit írtam. Városon kívülre vonatkozik és belülre csak indokolt esetben, mint (és ugye így is kötelező):
-eső és borult ég
-köd/hóesés
-este

Ezt is írtam fentebb.

DEGEC 2008.09.17. 21:25:38

most találtam, a drl-ről.
Ha valaki igényli lefordítom.

"DRL power consumption varies widely depending on the implementation. Current production DRL systems consume from 8 watts (dedicated LED system) to over 200 W (headlamps and all parking, tail, and marker lights on). International regulators, primarily in Europe, are struggling to balance the potential safety benefit offered by DRL with the increased fuel consumption due to their use. Because the power to run the DRLs must be produced by the engine, which in turn requires burning additional fuel, high-power DRL systems increase CO2 emissions sufficiently to affect a country's compliance with the Kyoto protocol on greenhouse gas emissions.[10] For that reason, low-power solutions are being encouraged[11] for use when and if DRLs become mandatory in ECE Regulations. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions. Fuel consumption reductions of up to 0.5 mpg may be found when comparing a 55 W DRL system to a 200 W DRL system.[12] In 2006, the UK's Department of Transport also found significant reductions in emissions and fuel consumption when comparing a 42 W DRL system to a 160 W full headlight DRL systems.[13] DRL fuel consumption can be reduced to insignificant levels by the use of 8- to 20 W DRL systems based on LEDs or high-efficacy filament bulbs."

forrás WIKI

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:27:05

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

Jó van már, hát itt nem a boyrészerekről van szó, hanem a valódi ködlámpáról :D

DEGEC 2008.09.17. 21:29:09

városon kivül, mármint lakkotterületen kivül meg kötelező, tehát ezen nincs mit agonizálni.
de pl a gyorsforgalmin is fel lehet kapcsolni..

DEGEC 2008.09.17. 21:31:18

aqweren 2008.09.17. 21:17:36

lakott területen belül, jössz 50 km/h val általában, ne mond hogy nem lehet megbecsülni..

aki nem tudja megbecsülni az 4! és 12 abc

DEGEC 2008.09.17. 21:37:31

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 21:23:04


na fejcsd ki magad mint a babot....
had tanuljon a pórnép:-PPP

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:37:49

DEGEC, Te most direkt értetlenkedsz? :D

Ha indokolt, bekapcsolom városon belül, ha nem, akkor meg nem kapcsolom be. Városon kívül meg mindig. Nem értem, mi a kérdés! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:38:57

Munka után elmesélem. 22:30 :D

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2008.09.17. 21:44:04

Sokszor jelzek kivilágítatlan autósnak, az esetek 80% nem köszönik meg, sőt nem kapcsolják fel. Amit még észrevettem, hogy a legtöbb esetben nő vezeti a kocsit.

Pistike911 2008.09.17. 21:44:04

Rong 2008.09.17. 12:55:57
"Ha jól élnek emlékeim akkor az EU akar egy olyan rendeletet vagy törvényt, hogy új autót csak úgy lehet gyártani, hogy a lámpa gyújtáskor felkapcsol és azt nem lehet lekapcsolni, csak ha leállítod a motort. Azt hiszem még nem fogadták el, de az autógyártók már elémennek a dolognak. Persze ennek az izzó gyárak örülnek a legjobban :)"

Plusz mindenki aki az üzemanyag értékesítésében érdekelt, ugyanis többet fogyaszt az autó. Az igazat megvallva viszont megéri a többletfogyasztás, ha az embert jobban látják még nappal is.

Csak ám a kivilágítással sem szabad túlzásba esni, mint ahogy a nácik tették a tigris tankokon kísérletként a II.vh-ban! :D

Matrix_ 2008.09.17. 21:44:43

DEGEC 2008.09.17. 21:10:32

Ha a generátorról menne a cuccos akkor nemnagyon értem volna haza minap egy kis ékszíjszakadás után. M3 gödöllőtöl... A generátor tölti a zaksit, a zaksi adja a delejt. Amíg van az aksiban addig vidáman elmegy a verda. Lámpa rádió minden. Csak lehet utánna már nem indul el:)

A ködfényszóróhoz meg annyit. Lehet hogy nem kéne vakítania de vakít. Hiába magyarázza meg bárki is, hogy hogyan meg merre. Vakít és kész. esőben meg méginkább. Este esőben meg überméginkább. És ha nem indokolt a használata nehasználjukmárlécci! :)

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

nem én voltam!! :D:D

Pistike911 2008.09.17. 21:49:36

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.09.17. 13:21:24
"Nekem kedvencem a féklámpa "félszeműsége..."

Az se rossz, nekem a halálom amikor a hátsó helyzetjelző és a féklámpa egy búrában van. Onnan látod, ha fékez, hogy a lámpa (picit) erősebben ég. Egy 20 éves autón elég mókás. :)

Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

labi 2008.09.17. 13:26:16

"Az ész nélkül használókkal van a gáz, akiknél állandóra van kapcsolva a ködlámpa,..."

Ettől én is agyérgörcsöt kapok. Ráadásul nem is egyszerű a paraszt figyelmét felhívni arra, hogy jelen esetben téged qrvára zavar. Kb. 5 perc ködzárófényezés, meg fékezgetés után esetleg.

Egyszer egy ilyen entitástól megkérdeztem, hogy ugyan árulja már el, fényes nappal, kristálytiszta időben miért használja???
Válasz: Mert jól néz ki tőle az autó!
Mire én: És azt te honnan a jó édes anyádból látod???
Erre én voltam a bunkó...

Az ilyenektől jön elő belőlem a láncfűrészes gyilkos! A Ppppppppicsába! :D

DEGEC 2008.09.17. 21:58:47

MatrixHasYou 2008.09.17. 21:44:43

ha beinditás után kiveszed az akksit, leáll-e a motor?
(tudom, hogy nem szabad)....

DEGEC 2008.09.17. 22:00:08

Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?

Matrix_ 2008.09.17. 22:06:26

DEGEC 2008.09.17. 21:58:47

sose próbáltam! Te?
De KuKori majd minnyá megmondja:)

De aksiról tuti megy az autó mint a kisangyal. egy darabig...

Pistike911 2008.09.17. 22:07:55

Hellisfitar 2008.09.17. 13:55:14

Isten látja sötét lelkem, nem kenyerem a rendőrök szidása, de olyat még én sem láttam, hogy a rendőr ha elbasz valamit, akkor vállalja érte a felelősséget.

Körúton rongyoltunk - szigorúan haladva a forgalommal - mikor az egyik kisebb bukkanó mögött eltűnt az előttünk haladó rendőrautó. Bukkanó tetjén mire újra megláttam, már az orrán állt és ömlött alóla a füst,olyat fékezett. Én is beleálltam a fékbe, majd felengedtem és át a másik sávba (az volt a szerencsém, hogy emlékeztem, hogy nincs ott senki), majd megint padló. Kb. egy vonalban álltunk meg a rendőrökkel. A szerencsétlen sofőr rá akart gyújtani és a szivargyújtó az ölébe esett. Rámnéztek, majd kékfény és parkettán végig a villamossíneken.

Aqweren 2008.09.17. 22:20:33

DEGEC: pedig bizony nagyon sokan nem tudják megbecsülni a távolságot, még ha ég a lámpa akkor sem. Lámpa nélkül meg...:P

PathosVerdesIII: Ez nekem mindig fura hogy vannak akik megfigyelik hogy milyen a másik kocsi sofőrje. :S Akár nő, akár öreg, akár hülyegyerek vagy bármelyik sztereotípia. Melyik rézangyal nem fütyül rá a fűzfáról? (Persze dugóban unalmamban én is szoktam átlesni másokhoz)
Lehet csak én vagyok túl leszari...? :)

Egyébként a minap díjaztam volna ha villantottak volna a sofőrtársaim mert bezony kiégett a lámpám (egyik nap az egyik, rá két napra a másik) és bezony nem vettem észre (verőfényes napsütés és nem kerültem senki mögé akin tükröződött volna). Nem vagyok láma csak mindig egyedül érkezek és nincs aki szóljon. Megnézni meg csak reggel indulás előtt, ha el nem felejtem. Akkor még jó volt...:(
Persze azért nem villognak mert megszokták hogy felesleges. Újabban én is leszoktam róla.:(

A rosszul beállított lámpa a másik "kedvencem", amelyik a fák tetejét világítja meg (százhúsz kilós anyós hátul esete)...(egyébként ahogy mész Pestről Tatabánya felé a tizesen, amint átléped Komárom-Esztergom megye határát, mindjárt egy csomó vakító/félszemű/reflektorral közlekedő autóssal találod magad szembe. Gondolom csak Bp után ilyen fura ahol napi használatban vannak az ótók, míg mifelénk csak ha nagyon muszáj, és akkor is az vezet aki a családban a legkevésbé tud (vagy nincs jogsija). Karbantartani meg...muhaha :D)

Aqweren 2008.09.17. 22:22:16

(elnézést az összefüggéstelenségekért, lehet néha kellene aludni is :S)

Pistike911 2008.09.17. 22:34:00

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 20:18:26

"1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:
a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is."

Azért 31 évesen legyen már meg a lehetőségem eldönteni, hogy zavar-e annak a mögöttem jövő állatnak a kib.szott ködlámpája vagy sem. Remélem nem kell magyarázni, hogy a ködlámpa nem argonlézer, bár a fény nagy része az általad említett sávba van fókuszálva, de a csóva is szóródik, visszaverődik tárgyakról, talaj sem sík mindenhol, lehet rosszul beállítva, meg különben is kb. kétszer akkora teljesítmény világít mögöttem.

Úgyhogy aki indokolatlanul használja a ködlámpáját, azt kenjék be lazackrémmel és vezessék rá a láncos medvét!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:35:59

Na, akkor kezdődhet az alapfokú villamossági óra. Mindjárt linkelem is a készített sematikus ábrát és hozzá a szöveget.

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

aqweren 2008.09.17. 22:20:33

Ha kiég az első lámpád, azt onnan tudod, hogy a hátsó helyzetjelző folyamatosabban világít. Merthogy ugyebár az irányjelző kiégésénél, a másik - aza még jó - irányjelző gyorsabban villog. :D

Remélem tudod követni a logikámat??? :D

Pistike911 2008.09.17. 22:40:42

DEGEC 2008.09.17. 22:00:08
"Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?"

Nem a vadászterületem! M3 rules! :D

DEGEC 2008.09.17. 22:44:42

próbáltam, müxik,

qkori nem tom mit fog irni...:-P

az akksi neve indító akkumlátor.
nevőből is adódik mire való.
Feltöltés után, van egy túltöltés elleni védelem...a puffer üzem az csak átmeneti energiatárolás....

DEGEC 2008.09.17. 22:49:01

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

vagy kijelzi a kopúter...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:53:37

img3.imagebanana.com/img/2rhoxmy/nvtelen.JPG

A fenti ábrát megtekintve a következő dolgokról győződhetünk meg:

Az akkumulátor van a központi helyen, minden csatlakozás vége ott van, ezt vegyük mondjuk az "agy"-nak.

A generátor a beindítás után a mozgási energiát feszültséggé és árammá alakítja, melyben segíti a beleépített feszültség szabályozó elektronika. Ez a referenciajelet az akkumulátor pozitív pólusáról veszi le és avatkozik be a töltési folyamatba a gerjesztőáramon keresztül.

Az önindító motor indítózáskor az akkumulátorból nyeri ki a szükséges kb. 100 Ampernyi áramerősséget, ami dízelnél akár 200 amper is lehet, mivel ott az izzítási folyamat is felvesz emellé még 80-100 Ampert (egy izzítógyertya 20-25 Ampert vesz fel az égéstér kezdeti felfűtéséhez).

Az akkumulátornak véges a kapacitása és a maximális leadott (indító) árama, ezért ugye nyilvánvaló módon utána kell töltenie a generátornak.

Na, akkor most jön a trükk! Miután elindult a gépkocsi, ki is vehetnénk akár az akkumultátort, mondhatnánk.

CSAKHOGY! Nem biztos, hogy a generátor kimeneti árama elégséges a fogyasztók működtetéséhez, mivel mondjuk egy benzines autóban 50 Ampert képes termelni. A felvenni kívánt áram viszont jóval nagyobb! Adjuk össze: gyújtás + világítás + fűtés + zene + ablakfűtés. Mennyi is ez? Már most legalább 54 Amper. Ha még ködünk is van, hát dobjuk rá az első ködlámpák 9 Amperét és a hátsók 4 Amperét! Akkor már rögtön 67 Ampert kíván a hálózatunk! De hát ez akkor nem is működhetne, mert leégne a túlterheléstől a generátor! Akkor hogyan megy mégis?

Igen, a helyes válasz: az akkumulátorból nyeri ki a szükséges többletet!

Ha nem minden ilyen fogyasztónk meg, hanem csak az alapvető gyújtás (csak jár a motor és nem fázunk, etc.), akkor sem vész kárba a generátor árama, ezzel tölti az akkumulátort! Tehát a "maradék" áram segíti az akkumulátorunkat a töltöttség eléréséhez. Belátható, hogy ha gyengélkedik az akksink és sok fogyasztóval üzemelünk, mert tél van, akkor menet közben is merülhet!

Ha tönkrement a generátor, akkor amíg az akkumulátor kapacitása tart, megpróbálja "életben tartani" a rendszert, ám utántöltés hiányában lemerül és akkor nincs energia a gyújtás működtetéséhez sem, így a gépkocsi leáll.

Kérdések?

Pistike911 2008.09.17. 22:55:46

DEGEC 2008.09.17. 22:49:01

Na jó! És mi van akkó, ha a kompóter ég ki??? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:56:50

Kicsit próbáltam zanzásítani, ezért kérdezem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:59:43

Pistike911 2008.09.17. 21:44:04

Svédországban már a hetvenes évektől úgy működik (nézz meg egy volvo-t, vagy saab-ot, ha gyújtás van, a pilács is ég, ha kell, ha nem), kötelező a világítás mozgó járművön.

Pistike911 2008.09.17. 23:00:43

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:53:37

ÁÁÁÁÁ! Szóval a vízbű veszi kija zokszigént??!!! 29!:D

Józan paraszti ésszel folytatva a gondolatmenetet, ha a fent említett összes fogyasztó be van kapcsolva, akkor egy idő után valami leég/leáll.

autosave 2008.09.17. 23:03:01

Vegyünk egy kis akkut: 12V 50Ah. Ez 12x50 VAh = 600Wh teljesítményt tud. Mondjuk 100W teljesítményt 6h ideig tud működtetni. Persze ez nem teljesen ennyi, mert veszteség, hőmérséklet, kipurcanás az életkor miatt, stb....

Ennyi a puffer, nem több, nem kevesebb. Jónéhány perc indítózásra is elég vagy jó sok rádió hallgatásra, stb.
És megjegyzem, összesen max pár 10W helyzetjelzőket egy éjszakán át simán működteti, de főleg ha csak az egyik oldalon vannak bekapcsolva...

A generátor mindig tölti az akkut, ha nincs generátor persze az akkuról működik minden: egy darabig. De természetesen akku nélkül is megy tovább az autó, más kérdés, hogy nem illik, mert az akku a feszültségtüskéket benyeli, ha nincs akkor eljut jobban a fogyasztókig.

(ékszíj nélkül autózni érdekes sport, mert sok esetben a vízpumpát az az ékszíj hajtja, amit a generátor, ezért vízforralás, hengerfej pár perc alatt meglehet....)

Matrix_ 2008.09.17. 23:05:22

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:56:50

érthető itt minden kérem.
Egy kérdésem van. hogyan függ össze az üzemanyagfogyasztás és a világítás? Mert ha jól értelmezem ha több fogyóasztó üzemel, akkr a többletet energiát az aksi adja. tehát egy bizonyos szint felett tök mindegy hogy mennyi mindent kapcsolunk be az aksi fog pluszban dolgozni. vagy rosszul értem (legalább most megtanulom:))

Matrix_ 2008.09.17. 23:07:59

autosave 2008.09.17. 23:03:01

astráknál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát.

DEGEC 2008.09.17. 23:11:43

oszt az akkumlátorba mi tölti vissza vazze??????

B.GY. 2008.09.17. 23:14:47

Infraszemüveget a sok kamikázénak:)Vasárnap én is villogtam egy Mazda 121-re Gödöllőn,de semmi reakció.Aztán észrevettem,hogy elöl világit csak hátul nem:)Ma meg egy aszfaltszinű Merci 190 jött velem szemben a Keresztúri úton,miközben a 67-es buszt előztem.Mindez este fél 8 kor.Jó,hogy visszafértem a busz elé.Aki spórolásból nem kapcsolja fel a világitást,az járjon gyalog.Vagy otthon üljön a sötétben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:19:31

MatrixHasYou 2008.09.17. 23:05:22

nos, úgy lép be a fogyasztás, hogy a kevéssé lemerült akksihoz kisebb áram kell menet közben a töltéshez és ezt a feszültség szabályozó elektronika látja is (referenciaminta ugye), így nem kényszeríti (gerjeszti) jobban a generátort, mint amennyire valóban szükség lehet. A váltóáramú generátor (mert ez az, csak egyenirányítás után jön ki a feszültség belőle) kifejt bizonyos ellenállást (mert mágneses teret hoz létre) a forgató erővel szemben, ez annál nagyobb, minél többet akarunk kivenni belőle.

Persze ez a maximum teljesítménye határáig megy csak. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:21:54

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

XDDDDDDDDD LoáL!

DEGEC 2008.09.17. 23:23:50

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 21:23:04

csak ugy érdekesség képp. legközelebb ha mégy pályán vagy országuton tempomattal...kapcsold már le meg fel a lámpát, és ird már le hogy mennyi volt a különbség?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:24:08

Írásban de szar kifejezni az ilyesmit. Akit nagyon érdekel (most komolyan), azzal szívesen beszélgetek msn-en. (kadargy kukac freemail pont hu)

DEGEC 2008.09.17. 23:25:55

Pistike911 2008.09.17. 22:55:46

a lacsettiben nem ég ki a kompúter vazze:-PPP
a cseszlovák mérnökök nagyon jól kitalálták:-P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:28:13

Hát, nem szívesen kockáztatok meg ilyesmit, mert általában este megyek, hogy ne kelljen az osztrákoknál a nappali sebességkorlátozási időszakba beleesnem (6:00-22:00 100 km/h rengeteg szakaszon) és éjjel lámpa nélkül nehéz 140-nel menni :D Olyankor szarul látok és látszok :D

rkb9y5 2008.09.17. 23:46:13

Ez a post akar Nagy-Britanniarol is szolhatna, bar itt irni sem erdemes rola, annyira tomegesen csinaljak (legutobb jo 3 oraja idegeskedtem miatta).
Bar nem tartozik ide, de van itt meg egy kedvencem, ami mostanaban nagy slager: 10 autobol kettonek tuti hogy nem eg valamelyik oldalon a feklampaban az izzo.

Matrix_ 2008.09.17. 23:46:20

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 23:24:08

én má fáradt vagyok ennyi okossághoz. :-)
Még 1. DEGEC írta, hogy neki lámpával 0.9 lámpa nélkül 0.8 liter/h. Ez ok. Alapjáraton. Mert akkor lehet jobban meg kell hajtani a motrot--->generátort, hogy termeljen annyit amennyi kell. De menet közben amikor ennek többszörösét forogja a motor, pláne egyenletes tempónál, Bőven megforgatja annyira a generátort, hogy elég legyen mindent tölteni. vagy nem? Ha igen akkor nem kell a motornak pluszban rádolgoznia, így nem nő a fogyasztás. Sztem. De majd minnyá kijavítasz :)

Pistike911 2008.09.17. 23:46:23

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:59:43

Ja, hallod! Svédország qva messze van innen! Nem csak abszolút értelemben! :D

rkb9y5 2008.09.17. 23:47:21

Ja es Vilag hulyei, egyesuljetek!

Pistike911 2008.09.17. 23:53:57

MatrixHasYou 2008.09.17. 23:46:20

A bőven kiforogja az azt jelenti, hogy tartod a fordulatszámot, azzal együtt pedig a sebességet. Igenám, de ha növeled a generátorra eső terhelést, azzal a motorra eső terhelést növeled (mivel a generátor nem előállítja az áramot, hanem a forgó mozgást konvertálja elektromos árammá). Namármost ebből egyenesen következik, hogy a növekvő terhelés hatására a motor fordulatszáma esni fog (hasonlatosan, mint amikor emelkedőhöz érsz), mivel a váltazatlan mennyiségű üzemanyagból kinyert energia nagyobb hányada megy el a generátor meghajtására, ezáltal kevesebb marad a motor, a váltó a difi, meg úgy általában az autó meghajtására. Tehát, ha te növekvő terhelés mellett tartani akarod az addigi sebességed (emiatt az ediigi fordulatszámot), ahhoz többlet üzemanyag szükséges.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:57:58

Várjunk csak, hát ez közelítőleg számolható! A világításnak (mert van hátsó lámpánk és műszerfalunk is) a 165 W-os teljesítményét alapul véve. Ha a kocsi 100 kW-os és ahhoz világítás nélkül pl. 10 litert eszik, akkor a 0.165 kW-hoz mennyi kell? Akkor 0,0165 liter benya kell hozzá, amit kerekítsünk veszteségekkel, hatásfokokkat 0,0200-ra, azaz: 2 cl :D Vagy rossz logika lenne?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:59:17

De legyen egy feles, nagyvonalúan! Nem diszkóban kimért :DDDDD

Pistike911 2008.09.18. 00:31:02

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 23:57:58

Nem kötekedés képpen, de a logikád ott sántít, hogy a 100 kW-os (azaz kb. 136 lovas) autó átlagban lehet, hogy 10 litert eszik, de ebben benne van a városban a normális tempóban közlekedés, illetve városon kívüli csorgás.

Ha meg akarod tudni a maximális teljesítmény energiaszükségletét, akkor nincs mese, az autót a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon, teljes terhelés mellett kell járatni.

Csak abba gondolj bele, hogy egy 1 tonnás autó folyamatos 120 km/h-ás haladásához nagyjából 25-30kW szükséges. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 00:37:43

Akkor nem teljesen jó a tippelési logikám. :D

Ez egy tipikusan lemérős módszer lesz, ami ráadásul elég pontatlan, mert hogy tudnál pontosan ugyanúgy vezetni 100 km-t lámpával, majd lemérni, visszatankolni és újra de lámpa nélkül? sosem tudom már meg, brühühühűűűűűűű... XD

2008.09.18. 06:39:23

Én is vezettem már percekig este lámpa nélkül.
Jahogy a közvilágítás miatt nappali világosság volt? :P
Persze azért a sok szemből villogó ráébresztett a helyzetre :)

DEGEC 2008.09.18. 14:43:02

ha egy auton megy a lampa akkor tetelezzik fel hogy 150 W ott fogyaszt orankent.
tehat 150Wh

1 wh=3600 J

tehat 150wh=540 KJ


1 liter benzin 34.73 x 10 a 6odikon J

tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%.

konnyen kiszamolhatjuk hogy ehhez 0.03455 liter orankent.

Pistike911 2008.09.18. 14:47:12

DEGEC 2008.09.18. 14:43:02

"tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%."

JUJJ! Az már nagyon jó benzinmotor, amelyiknek a hatásfoka eléri a 25%-ot, de még a legmodernebbeknél is olyan 20% körül van az átlag.
A modern dízeleknél is csak 40% körül. :)

Aqweren 2008.09.18. 14:52:27

Én nemtom ki hogy van vele de nekem két év alatt a harmadik lámpámat tette tönkre egy kavics. :(
Persze nem mindháromszor ugyanaz, de már a kavicsok sem a régiek.
Ehhez képest az izzócseréléssel kapcsolatos probléma smafu :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 15:06:58

Vedd ki a kavicsokat a lámpából, még jobban is fogsz látni! :DDD

Aqweren 2008.09.18. 15:08:17

Ez csak egy kavics. Azért tartom a lámpában mert szerencsét hogy és szép emlék...csak összetöri a lámpabúrát mindig :)

Sugi77 2008.09.18. 16:56:14

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 15:06:58
Ez eszembe se jutott...mindig azt hittem hogy kívülről támadnak a kavicsok, de ezek szerint már beépültek :))) lehet a szélvédőmben is van egy-kettő?? XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:08:45

Nem, aqweren belül tartja őket! Olyasféleképp, mint az akváriumban szokás. Tényleg, az aranyhal hogy bírja még a sok fényt? :D

Aqweren 2008.09.18. 18:18:13

Az aranyhal elvan de a teknős már megdöglött a benzintankban :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:19:52

Tudom, meg a külső kavics tönkretette a szép bal első akváriumodat :D Ezért vagy aqweren? Flancolunk külföldiül, mi? :DDD

Aqweren 2008.09.18. 18:27:11

Egyébként viccen kívül, a régi cicánk imádott hidegben a kihűlő motor alatt pihengetni, meg felmászni meleg helyekre. A nyestek meg a kábeleket imádják elrágcsálni.
Halak? Ugyammá, kinek kellenek, ha vannak melegvérű állatok is? :D

Ja me a múltkor elvittem egy csigát (az ajtóra volt tapadva) Óbudára. Csak úgy lobogott a szeme út közben! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:32:57

Addig szeretett, amíg az ékszíj egy kókadt hajnalon fel nem tépte a generátorral és a vízpumpával közelebbi kapcsolatot teremteni. Aztán megint főtengely. Megint generátor. megint vízpumpa :D

Nyáááúnyá-nyá-nyá-nyá-nyá-nyá - puff :D

Aqweren 2008.09.18. 18:41:54

Szegééééény :( A mostani a kerékre szeret ülni. Minden macska máshogy hülye.

Hogy a témához is szóljak:
Egyre többen parkolnak tompított fényszóróval, ami engem baromira tud zavarni. Pláne ha mindezt forgalommal szemben csinálja. Ma is egy nő a bolt előtt megáll, kiszáll, két gyereket bent hagyja és bemegy a boltba - úgy hogy forgalommal szemben parkol, és a lámpa égve marad. :S Mi van ezekkel az emberekkel?
Attól fél hogy nekimegy valaki? A parklámpa nem arra való? :P Ez kábé akkora tahóság mint a ködlámpa..

szemenagy 2008.09.18. 19:15:54

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 18:32:57

Szegény macs... remélem a vízpumpának nem lett baja :D

Jacques Foche 2008.09.18. 20:07:40

Ezért kell léghűtéses kocsival járni. Ott zárt helyen van a hűtőventi, aztán ha oda is bemászik a macs, akkor nem szóródnak szét a maradványai ezerfelé, hanem csak a blokkról kell vakarászni picikét... :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:35:34

De jó, hogy mindenki félreértette :D Én aqweren macskáját illusztráltam "mi lett volna ha" módon.

Jacques Foche 2008.09.18. 20:38:45

Rosszat-e akarsz tudat alatt annak a macskának? Vigyázzá', mert elkap egy freudista grínpísz-rohamosztag és akkor 25. :) :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:43:07

Ja, tudom kik ők! Akik még abban a tudatban élnek, hogy a tiszta energia a konnektorból gyün, nem az atom és szénerőműből :D
Boldogok a lelki szegények...

Amúgy van macskán és (már :D) korom fekete. Saját macskára nem vonatkozik a babona, ugye? XD

daniferi 2008.09.18. 20:53:43

A forgalmi vizsgát úgy kezdtem, hogy szürkületben a felhős időnél nem kapcsoltam lámpát és figyelmeztetett a vizsgabiztos, hogy "ne felejtse fiam, amit mondtam, hogy az út- és látási viszonyoknak megfelelően..." (ekkor esett le, hogy hát lámpa is kéne)

Azóta nálam indításkor a tompítottat is bekapcsolom :)

Jacques Foche 2008.09.18. 20:54:33

Háát, ha te is átmész a macsek előtt, akkor szerintem nem, mert akkor kvittek vagytok.

Aqweren 2008.09.18. 20:54:33

Csak addig nem amíg át nem megy előtted :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:59:56

Akkor azt hiszem oda kell ragasztanom a négy tappancsát az etetőkéje elé. Enni inni fog tudni, csak átmenni nem! :D

Nem, ilyet nem csinálunk. Én még a százlábút, meg a hangyát se tudom bántani. A szúnyogot és a csípős pókot igen, ők a kivételek. :D Mert megérdemlik!

Aqweren 2008.09.18. 21:10:39

Én a nagyobb pókokat nem merem eltaposni...akkorát szól némelyik hogy rosszul leszek tőle :S [fúúúúúj]

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 21:15:16

Aminek 4-nél több lába van, azt annyira nem kedvelem. A két kitépett lábbal büszkélkedő szúnyog nem játszik, előre szólok! :D

A pókokkal úgy vagyok, hogy a kaszás pókot nem bántom, mert az egy hangya idétlen hosszú lábakkal nekem, de a láthatóan markáns, tömör típusúakat, illetve majdnem minden másikat rühellek. Mióta megcsípett egy. (kettő)

Aqweren 2008.09.18. 21:18:34

Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem (erre mondta a hugom hogy mi lesz szegény háromlábú nyomorékkal....)

Jacques Foche 2008.09.18. 21:38:29

aqweren 2008.09.18. 21:18:34

"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem (erre mondta a hugom hogy mi lesz szegény háromlábú nyomorékkal....)"

Egy sziámi ikerpár az határeset? :) :)

Pistike911 2008.09.18. 22:17:16

aqweren 2008.09.18. 21:18:34
"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem..."

Szóval ti csak csirkét esztek! Értem. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:37:24

Várjál, feltéve, hogy lába nincs, jöhet bármi :D Gilisztapöri? Csigapaprikás? Hmmm? Fincsi, mi? :D

Matrix_ 2008.09.18. 22:47:25

ez a gerinpíszes blog e? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:53:16

Aqweren, azt tudod-e, hogy a Te névnapod az én születésnapom? :D

DEGEC 2008.09.18. 23:02:07

Pistike911 2008.09.18. 14:47:12

jól van na....nem akartam hogy valaki betámadjon a számolásnál, hogy neki milyen űberfasza kocsija van mert vett bele prolongot:-P

ha realitást kéne számolni, akkor ismerve hogy M.o on milyen gyakran szervizeltetik az emberek a kocsijukat, és teszkós olajjal számolva 20% ra tenném.:-))))

Jacques Foche 2008.09.18. 23:22:19

MatrixHasYou 2008.09.18. 22:47:25
"ez a gerinpíszes blog e? :) "

Legyen? :)

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 22:53:16
"Aqweren, azt tudod-e, hogy a Te névnapod az én születésnapom? :D "

Utánanyomoztál? És a személyiségi jogok hol vannak? Vagy azok csak akkor játszanak majd, ha ML-merdzsóval parkol rokihelyre? :) :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.19. 00:25:29

Ejh, hát nem tudtad, hogy a google és az iwiw megszégyeníti a rendőrséget is gyorsaságban? Két kattintással szinte bárki megtalálható :) Amúgy kíváncsi voltam arra, hogy honnan ismeri ilyen jól a hölgy Esztegomot :) És már tudom, de nem árulom el :)

szemenagy 2008.09.19. 11:10:16

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.19. 00:25:29

Vigyáz, Kukori, a tippadónak majdnem annyit oszt a bíróság, mint a mackósnak, aki kinyitja :D

Jacques Foche 2008.09.19. 12:11:15

Ebben lehet valami, mert rendőrautót már előztem (meg is lett az eredménye), de iwiw-autót még egyszer sem, tehát valószínűleg az a gyorsabb. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása