Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lesből támadó sebességmérők

2008.09.30. 07:18 :: Kisikasa

Péter a bokorban, fa tövében és ki tudja még mi mindennel álcázott fura helyeken elhelyezett sebességmérők ellen tiltakozik. Mért van az, hogy sok helyen nem figyelmeztetnek minket, hol számíthatunk radar kontrollra, hiszen így a kecske is jól lakna, vagyis ennek tudatában nem szegnénk szabályt és a káposzta, tehát a pénzünk is megmaradna és költhetnénk mondjuk kakasos nyalókára vagy bármi más szívünknek kedves dologra.

A sebességhatárok betartása és be nem tartása örökös, kimeríthetetlen téma. Minap egy érdekes szituációra lettem figyelmes utazásom közben, aminek könnyen lehet, hogy áldozatul estem.

Adott a helyszín: 8-as főút, Várpalota külterülete, Veszprém felé. Ez az út viszonylag frissen felújított, 4 sávos főútvonal, városon kívül 110 km/h sebességkorlátozással, csomópontoknál és lakott helyeken 70 km/h
táblákkal. Én óra szerint 69 km/h sebességgel, nyugodt tempóban autóztam a külső sávban, követve a forgalmat, ahogy az előttem kb. 30 méterrel haladó teherautó. A belső sávban valamivel gyorsabban haladó személyautók közlekedtek. Majd, a Várpalota lakott terület vége tábla előtt kb. 100 méterrel, a bevágás szélén, fent, (az útkorona felett kb. 10 méterrel), figyelmes lettem egy fehér Opel Astrára, amiben két egyenruhás úr foglalt helyet, és valószínűleg Fáma Lézer nevű készülékükkel pásztázták az utat...

Kérem a helyismerettel rendelkező kommentezők véleményét (én életemben kb. másodszor jártam erre), hogy az adott helyszínen pontosan milyen táblák vannak (nem emlékszem, mert az utat néztem, és közben két utasommal beszélgettem),  valamint véleményt, hogy vajon mekkora valószínűséggel fognak gyorshajtót az általam jelzett szakaszon. Amennyiben tényleg beigazolódik félelmem, és az általam bejárt szakaszon pont nem voltak 70 km/h-s sebességhatárt jelző táblák, úgy vajon az egyenruhás úriemberek minden az adott időpillanatban arra járó utazót megbírságoltak? (ennek a forgalmi szituációból kellene következnie, és abból, hogy a 8. számú főutat többnyire nem a helybéliek, hanem a helyismerettel nem rendelkező átutazók használják).

Szeretném, ha a Blog, vagy bármely más média felhívná a figyelmet a "lesből támadó" sebességmérőkre, ez a gyakorlat megszűnne, és bevezetnék azt az EU szokásjogot, hogy a lehetséges sebességmérő helyeken elhelyezzenek egy "radar kontroll" feliratú, valamint az adott helyen érvényben lévő korlátozást mutató táblát. Ezeket a táblákat természetesen ki lehetne helyezni a szokásos mérőhelyeken felül a balesetveszélyes szakaszokra is, és szúrópróbaszerűen itt is lézerezni.

A lesben támadás helyett ez a magatartás valóban csökkentené a gyorshajtás miatt megtörtént balesetek számát, ugyanis magát a gyorshajtást előzné meg, és elsősorban nem a már megtörtént eseteket szankcionálná. Ha ezt a módszert az indokolt mértékű (iskola előtt 30-40, külvárosi 4 sávos szakaszokon, a Hungária körúthoz hasonló helyeken egységesen 70 km/h) alkalmazott sebességkorlátozásokkal kombinálnák, nagyban megnőne Magyarország közútjainak biztonsága.

További balesetmentes közlekedést kíván, egy rendszeres olvasótok.

295 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr kresz gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:02:16

ZöPö (inda) · route66.blog.hu/ 2008.09.30. 11:00:50

Bármelyik párt alapítóokiratában :D:D:D

Perillustris 2008.09.30. 11:02:42

"Itthon is olyan törvény kéne mint a digóknál, hogy csak olyan helyen lehessen mérni, ahol volt már halálos baleset"

Okos ötlet. Keresd ki azt a szót a szótárban, hogy prevenció.


"Kis falum elején 30-as korlátozás van (elég korlátolt volt aki kirakatta, ahelyett, hogy rendes közvilágítást, gyalogátkelőt csináltak volna)"

Nagyon helyes. A falu legyen a lakóké.


Ja, és azoknak, akik annyira emlegetik a sógorok módszereit, elárulom, hogy Ausztriában több mint ezer sebességmérő van. Már várom, hogy nálunk is legalább ennyi dolgozzon (pl. az Árpád-hídon, ahol a jellemző sebesség 90-100km/h, persze nem reggel 8-kor).


"Nem a gyorshajtást legalizáljuk, hanem a fair ellenőrzést, eljárást hiányoljuk!"

Szerintem pont az a fair, ha nem figyelmeztetnek előre a mérésre. Hiszen így derül ki, hogyan viszonyulsz a szabályokhoz, azaz közvetetten a többi közlekedőhöz általában. Ha egy tábla hatására lassítasz az adott szakaszon, akkor mindez nem hiteles.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.09.30. 11:03:18

mxplanet 2008.09.30. 08:32:51
Capuccino párti vagyok:))

Narrátor (törölt) 2008.09.30. 11:06:03

Pár éve még tényleg volt 70-es tábla a Várpalota vége tábla előtt kb 200méterrel(Veszprém felé), de azt már réges rég leszedték. Szóval max 50km/h.

báró Csekonics 2008.09.30. 11:06:41

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.09.30. 10:53:02

Anyázni azért talán mégse...
Viszont ellenőrzés igenis kell.
Szépő dolog a betyárromantika, meg az 'én fasza gyerek vagyok, teszek a szabályokra' dolog, csak aztán előbb-utóbb ezzel börtönbe lehet kerülni. Akkor már inkább pénzbírság-jogsibevonás.

Ld. száguldozó motoros gyerek, aki megszeppenve nyilatkozott miután valóban elítélték hogy azt hitte enyhébb ítélet lesz mert mérlegeli a bíróság az egészségi állapotát. Értsd: mivel ő _is_ megsérült, gondolta megússza ejnye-bejnyével. Hát nem. Nagyon szomorú hogy maradandó sérülése lett az esetből, jobb lett volna, ha annyival megússzák - mindketten - hogy jól megijednek, de bizony akkor is egy ember halálát okozta a hülyeségével. (Ennél maradandóbb egészségkárosodás pedig nincs.)

T. Péter 2008.09.30. 11:06:54

Hatalmas vitát kavart az eset. Fair play: tartsa be mindenki az ésszerűen megválasztott sebességhatárokat. A veszélyes helyekre rendőrt, traffipaxot, a szabályszegőknek büntetést. A kevésbé veszélyes helyeken szúrópróbaszerű ellenőrzést.
Leállósávban, busszávban haladókat, szabálytalanul kanyarodókat stb. pedig a helyszínen büntetni!

Marcellusca 2008.09.30. 11:07:19

ZöPö (inda) · route66.blog.hu/ 2008.09.30. 11:00:50

Nemtom, mirő' beszélsz! Ki említette ezeket?

gmower 2008.09.30. 11:02:16

Naja, főleg, ha országosan ismert vagy. :D

Szerintem - ismét - megállapodhatunk abban, hogy alapvetően a közlekedési morálon kell változtatni, majd jöhetnének a szabályok ésszerűsítése, stb., stb.

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:09:57

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.30. 11:02:42

"Nagyon helyes. A falu legyen a lakóké."

Tökéletesen egyetértek. De legyenek utak is, hogy nekem ne kelljen bemennem abba a faluba, ha nem az az uticélom. Ilyen dolgokat is át kell venni nyugatról, nem csak a büntetési tételeiket kell túlszárnyalni.

Perillustris 2008.09.30. 11:11:38

"Alapvetően erre szerettünk volna kilyukadni. Megelőzés és nem csak az állandó szankcionálás."

Ahogy az összes villamoson sem lehet rendőr, úgy nem lehet minden méteren sebességmérő sem.


"Igen azon a járművon valóban. Csak a zsebesek leszállnának és a következő villamoson rabolnák ki anyucidat. Gratulálok hozzá ;)"

Lunitari, te aztán érted a lényeget: pont erre világítottam rá. Ha "veszélyzónát" elhagyva újra gyorsít a sofőr, akkor nem sok értelme volt a figyelmeztetésnek. Ha viszont nem tudja, nem tudhatja, hol "leselkedik" rá egy gonosz traffipax, akkor jó eséllyel tartja be a sebességhatárt.

tangara 2008.09.30. 11:12:41

Nem azzal van a gond, hogy a konkrét vasúti átjárón 30-al kell átmenni, hanem azzal, hogy a hülye piros csíkos táblától kell, amit már kibasznak 500 méterre. Miért, minek? Nem elég 30-50 méterrel az átjáró előtt lassítani?

A kintfelejtett indokolatlan táblákról ne is ejtsünk szót.
T.Péter: korrekt!
Ahol lehet, gyorsítsuk már a forgalmat, az idő pénz! Ahol kell, meg lassítsuk, pl körforgalommal. Akár városon belül is lehet telepíteni, nem kell mindenhova lámpa!

Matrix_ 2008.09.30. 11:14:07

"Szerintem - ismét - megállapodhatunk abban, hogy alapvetően a közlekedési morálon kell változtatni, majd jöhetnének a szabályok ésszerűsítése, stb., stb."

és az ott kezdődik, hogy nem vesszük egy kalap alá a +10km/h túllépőket a gyilkos motoroszáguldozókkal!!
és aki azzal jön, hogy de az is megszegi a szabályt annak igaza van! de ennek ellenére 12a!

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:14:54

báró Csekonics 2008.09.30. 11:06:41

Megint keverjük a szezont a fazonnal. A posztíró 50 helyett ment 70-el egy 2x2 sávos úton, már lakatlan helyen, kamion mögött (pont emiatt szerintem nem is tudták lefotózni, úgy hogy csak ő legyen rajta). Azért ez nem ugyanaz, mint hegyi szerpentinen 130+ sebességgel motorozni. Érezzük már a különbséget.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.09.30. 11:16:24

Marcellusca 2008.09.30. 11:07:19

"Nemtom, mirő' beszélsz! Ki említette ezeket?"

Nos, ha nem említette senki, akkor viszont mindenki lesz' szíves betartani a szabályokat, és ha bármilyen törvényes módszerrel a szabályok nem betartásán érték, akkor nem "fair ellenőrzésről" vagy annak hiányáról hadovázni. Szabályt szegtél? Igen. Akkor viseld a következményeit. ENNYI!

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:17:13

MatrixHasYou 2008.09.30. 11:14:07

Végre más is gondolkozik :D

Lunitari 2008.09.30. 11:17:44

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.30. 11:11:38

Sorry, de a te nickeddel példáloztak, hogy igen ezaz ezért íródott a post :))

báró Csekonics 2008.09.30. 11:18:22

gmower 2008.09.30. 11:09:57

Ez igaz. Viszont _minden_ falu mellé nem lehet elkerülő utat építeni, az azért elég vicces lenne. (Nem is lenne nagyon más az országban, csak utak, utak, utak... Ja, meg elágazások.)

Azért hál'istennek a régiók legalább már elérhetóek pályán. A többi meg kisebb utakon - azért nem olyan nagy ez az ország...

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:21:34

tangara 2008.09.30. 11:12:41

Na meg a kintfelejtett vasúti átjárók :D Aki azt mondja nincsenek kintfelejtett vagy értelmetlen táblák, az nézze már meg ezt az Európában egyedülálló - mondhatni hungaricum - létesítményt.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 11:22:36

Csakhogy én is beleszóljak:
Nekem egy 13 éves benzines autóm van, és a váltó fokozatok kialakítása miatt 50-nél a következő fordulatszámokon tudok autózni: 3-asban 2700as fordulaton, vagy 4esbe 1500as fordulaton.
Most lehet fújolni, de amikor ezt a váltót megtervezték, akkor még 60-al lehetett menni városon belül.

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:23:03

báró Csekonics 2008.09.30. 11:18:22

nem kell mellé, ha van autópálya, vagy nagyobb út a közelben.

Perillustris 2008.09.30. 11:26:07

"Utópisztikus elképzelés...előzzük meg a bajt...igen szép gondolat...számolta valaki mennyi rendőrre lenne ehhez szükség? Na ne vicceljünk kérem szépen."

Vannak szabálysértések, melyek ellenőrzése és szankcionálása csaknem teljesen automatizálhatóak. Ilyen pl. a gyorshajtás és a buszsáv használata. Sok száz-ezer fixen telepített kamera, GSM/3G rendszeren továbbított adatok, megyeközponti feldolgozás (nyomtatás-postázás). Természetesen erősen zárt rendszerrel, hogy a visszaélések minimálisak lehessenek.

Persze kritikusabb helyeken a helyszíni elfogás is szükséges, hogy a súlyos mértékű sebességtúllépést elkövető jogosítványa se maradhasson meg.

autósmotoros 2008.09.30. 11:27:33

Üdv Mindenkinek!

Még nem írtam erre a blogra, de ez a radaros dolog nagyon b..sza a csőrömet, mert...

Néhány hónapja Skóciában táboroztam. Levezettem több mint 3000 kilométert, ami jobb oldali kormány lévén eleinte nem volt egyszerű feladat. A lényeg azonban nem ez, hanem a módszer, ahogy szoknyás barátaink a sebességmérést végzik.

Országukban rengeteg (értsd megszámlálhatatlan mennyiségű) sebességmérő kamera van. Ez értendő a városokra, és a vidéki utakra is. Városokban lényegében minden kereszteződésben, és minden olyan szakaszon, ahol egyenes többsávos út van találunk kamerát.

Ez eddig úgy tűnik szörnyű állapot, ám most jön csak az érdekesség. A kamerákat minden esetben 200 yarddal előbb táblával előjelzik. Minden kamera hátulja sárga-fekete csíkos, hogy véletlenül se lehessen eltéveszteni mit látunk. Ha ez nem lenne elég, akkor az országutakon az aszfalton vékony keresztcsíkok jelzik azt a szakaszt, ahol a kamera fényképez. A szakaszok elején és végén szélesebb a csík, középen keskenyebb.

Ami még érdekes, hogy annak ellenére, hogy mindenki tudja hol van kamera nem hajtanak gyorsan máshol sem. Türelmesek, előzékenyek, nem tolják le az útról a túristát, aki csak szokja a másik oldali közlekedést. Nem hallunk dudaszót, maximum esküvőkön, és a várak mellett, de ez meg nem ugye nem az autókból jön.

A rendőrök nem igazoltatnak senkit csak úgy. A kölcsönzős autóhoz még forgalmit sem adnak, csak egy fénymásolt lapot, azt mondták semmi szükség más papírra, mert senki nem fog megállítani. Amúgy, ahogy kinti ismerősömtől megtudtam az emberek semmilyen személyes okmányt nem visznek magukkal, max akkor, ha hivatalos ügyet kell intézni, de sok esetben ott is jobb egy születési anyakönyvi kivonat. Ennek is azaz oka, hogy nem kell magukat sehol igazolni, mert a rend őrei nem szoktak rajtaütésszerű ellenőrzéseket tartani.

Amíg kint voltam összesen egy balesetet láttam, és mindössze egy gyorshajtót, az is motoros volt, aki a városban egy százméteres szakaszon kihúzatta a gépet. Utána és előtte Ő is komotosan haladt, ahogy a forgalom.

Azt gondolom, hogy ott kint a hatóság célja nem az, hogy sarcot szedjen, hanem az, hogy rászoktassa az embereket a normális közlekedésre, és úgy tűnik ez sikerül is. Lehet jó lenne a kint bevált módszereket tanulmányozni, hiszen a jót nem szégyen eltenulni, és a bevált módszereket használni.

T. Péter 2008.09.30. 11:28:22

Az én autóm 25 éves. És a sebességfokozatok kiosztása Pcmg járművéhez hasonló. Valóban, 50 helyett inkább a 60-70 közötti sebességet "szereti" négyesben.

avogadro00 2008.09.30. 11:31:07

felháborit a levéliró:
1. mindig be kellene tartanod a sebességkorlátozásokat, ezért van kitalálva.
2. tiltanám a rádióban a trafipaxok bemondását
3. pont ez a lényege a véletlenszerű ellenörzésnek, jó hogy nem a bkv-n bemondják, hogy a következő megállóban ellenőrök szállnak fel
4. majd ha a te gyereked hal meg egy gyorshajtó miatt, majd akkor kampányoljál egy ilyen hűlyeség miatt
5. a tervezett kamerás sebességmérést nagyon helyeslem

vucli 2008.09.30. 11:31:16

Érdekes azért a magyar, ha tehette akkor nyomta neki 160-al, csak gyorsan hazaérjen. Az hogy ilyen tempóval nem csak magát sodorja veszélybe, hanem a többi közlekedôt is az már nem érdekes. Viszont miután a bírságot jól megemelték, mostmár lassaban megy mert úgye drága lesz a bünti.
Ebbôl is látszik hogy az emberélet semmit sem ér, csak a pénz számít. Nesztek.

T. Péter 2008.09.30. 11:31:43

autósmotoros 2008.09.30. 11:27:33
Itt a követendő példa! De ehhez pénz kell, és a pénzt nálunk ellopják. Pótolni pedig legegyszerűbben a lesből támadó radarokkal, értelmetlen adókkal, APEH vagyonosodási vizsgálatokkal (padlás lesöprés 21. századi módszerrel) lehet.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 11:34:19

@T. Péter

Akkor te is átérzed, milyen jó, amikor valaki PONTOSAN 50-el megy előtted. Én bevallom, hogy általában óra szerint 55-60 között megyek. A kihelyezett köztéri sebességmérők (amik mutatják, hogy mennyivel mész) azok 60 körül szoktak 52-56 között mutatni (mérője válogatja).

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:38:06

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.30. 11:26:07

Te biztos szereted a valóságsókat, vagy a diktatúrát. Én nem.

autósmotoros 2008.09.30. 11:27:33

Franciaországban is hasonló van, bazi nagy, eltéveszthetetlen fehér táblák jelzik a radarokat, és nincs szopatás, mindig van radar is. Rendőrrel nem találkoztam. Balesetet nem láttam. Viszont vannak gyorshajtók, de nem elmebeteg módon :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.30. 11:40:29

báró Csekonics 2008.09.30. 11:06:41

Neked miből jött az le, hogy az én világképem alapja az általad említett betyrárromantika?

autósmotoros 2008.09.30. 11:27:33 hozzászólását ajánlom mindenki figyelmébe (akik a hosszút átugorják, azoknak különösen). A nyílt trafizás működik! Csak legyen elég belőle! Nem ezt mondom én is?

szemenagy 2008.09.30. 11:40:55

@Pcmg és T.Péter: Mint látom, ti is potenciális tömeggyilkosok vagytok, a társadalomra kiváltképp veszélyes formában.

@autósmotoros: tényleg olyan zöld a fű Skóciában? Vagy csak a szomszédé zöldebb :-DD

báró Csekonics 2008.09.30. 11:44:04

Az első mondatod kicsit ellenőrzés-ellenes volt - félreértettem?
Mindenesetre azt tartom, hogy aki nem notórius és súlyos szabályszegő, annak úgysincs aggódni oka.
Persze ettől még legyenek korrekt szabályok.
Ja, esetleg lehetne olyat is (nem tudom, van-e már) hogy aki huszon-ikszedszerre csinálja ugyanazt a szabályszegést, annak komolyabb bünti járjon (azért az egy esetért is!), mint aki először.

autósmotoros 2008.09.30. 11:45:08

szemenagy: A fű még annál is zöldebb, az ég nagyon kék, ha éppen nem esik az eső, de az sűrűn esik. Galambok helyett pedig sirályok vannak, amik akkorákat szarnak a kocsikra, mint egy griff madár. De azt, gondolom, hogy nem ezek miatt kultúrált emberek a skótok. ;) (ja, és így zárójelben jegyzem meg, hogy a skót fukarságról csak mi tudunk, Ők ott kint nem)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 11:46:33

@szemenagy

Wow, eddig sosem éreztem magam veszélyesnek, max egy üveg jófajta borra nézve, de most olyan faszagyereknek érzem magam, mert 55-el megyek városba! 82!

szemenagy 2008.09.30. 11:47:08

autósmotoros 2008.09.30. 11:45:08

Biztos a rendőrviccek is csak helyi jellegzeteségek nálunk, lehet, nincs is alapjuk :D

Matrix_ 2008.09.30. 11:47:59

báró Csekonics 2008.09.30. 11:44:04
"Persze ettől még legyenek korrekt szabályok."

ez szép és jó! de kinek mi a korrekt szabály. ami neked nem az, lehet másoknak az. és ami másoknak nemaz az meg a törvény/szabály/rendelet megalkotójának az. olyan szabály nincs ami mindenkinek jó. De lehet törekedni olyanra ami a legtöbbnek jó. olyat meg a legkönyebb hozni ami senkinek se jó. asszem itthon ebből van a legtöbb. sztem.

Matrix_ 2008.09.30. 11:49:11

autósmotoros 2008.09.30. 11:45:08

ott azért olyan szabályos mindenki mert állandóan esik a zeső és szarak a látási vizsonyok nem?:)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 11:50:28

Én csak azt szeretném, ha azok, akik a sok közlekedési marhaságot kitalálják:
- ne legyen mentelmi joguk
- ne legyen kék villogós autójuk sofőrrel.

szemenagy 2008.09.30. 11:51:25

MatrixHasYou 2008.09.30. 11:49:11

Azért beleolvasnék a skót autós blog ködlámpás posztjába, hogy is köll aztat csinálni... :)

Matrix_ 2008.09.30. 11:52:53

szemenagy 2008.09.30. 11:51:25

azok szerintem már mutálódtak és anélkül is megy nekik:)

Secnir 2008.09.30. 11:53:38

höhö
beszarás, kicsit nem figyelek oda, és plusz 200 komment. ez igen.
EU, Bulgária. gyorshajtók vannak. nem sokan.
traffi van. sok. rejtett is meg nyílt is.
gyorshajtáson lefotóznak? elkobozzák az autót a rendőrség számára. viszlát négykerekű.
viszont annyi porschét, bmw-t, sőt még egy lambot is láttam a tetején fényhddal policájos felfestéssel.
az a balkán. ez itt mi?

gmower (törölt) 2008.09.30. 11:56:14

MatrixHasYou 2008.09.30. 11:47:59

Egy korrekt szerintem: autópályán legyen 160 a korlát, de baleset esetén MINDIG a 130 fölött menő a hibás. Mit szóltok?

autósmotoros 2008.09.30. 11:56:32

Még annyit kiegészítésképpen a fent leírtakhoz, hogy a gyorshajtón én a valóban gyorsan hajtót értem. Az 5, maximum 10 százalékos gyorshajtás kint sem ritka, ám ami fontos, hogy ez leginkább az autópálya jellegű utakon érhető tetten.

Még egy adalék. Amikor kiérkeztem és elkezdtem vezetni a megengedettnél lassabban haladtam, talán érthető módon. Az országutakon ennek ellenére csak nagyon ritkán előztek le, és kizárólag olyankor, ha bazi hosszú egyenes, jól belátható szakaszra értünk. Az előzés sem úgy zajlott, hogy padlógáz, aztán az előzendő delikvens elé bevágunk két centivel, hanem nyugisan, bőven elhagyva az előzendő autót térnek vissza a sávba.

Olyat se nagyon lehet látni, hogy egymás seggében 3-4 autó előz egyszerre egy másik autóst. Szinte megvárják, hogy az előzésben lévő visszasoroljon, és a következő csak akkor kezdi el az előzést. Olyan, hogy valaki kanyarban vagy kanyar előtt kezdjen előzni elképzelhetetlen.

Én sokat járok motorral is. Túragépem van, szóval nem vagyok egy nagy száguldozó, de azért a motorosokat mindig megnézem. Feltűnt, hogy kint valahogy Ők is máshogy közlekednek. Nem cikáznak az autók között, nem hajtanak gyorsan, és ha előzni kell, akkor kb. olyan módon teszik mintha autóban ülnének. Ez alól a kint lévő idő alatt talán 2-3 kivételt láttam, ami motoros berkekben elenyészőnek számít, legalábbis itthoni szemmel nézve.

Na OFF vége, beszélgessünk a sebességmérőkről. :)

báró Csekonics 2008.09.30. 12:04:40

autósmotoros 2008.09.30. 11:56:32

Ott kint kisvárosban / faluban voltál inkább, vagy nagyvárosban?
Mert pl. franciáknál sem mindegy hogy kis vidéki falu vagy mondjuk Párizs...

Matrix_ 2008.09.30. 12:05:27

gmower 2008.09.30. 11:56:14

én megyek 160-nal belsőben (nem tudok de tegyük fel:)) előzök egy 130-ast,
a 130-as figura elalszik és pont akkor jön nekem amikor mellé érek...
szép szabályosan megyek az új szabályok értelmében 160-nal a külsőbe, utolérem a 130-ast aki mikor bemennék előzni a belsőbe kivág elém...

és mind2 esetben én lennék a hibás mert bár szabályosan mentem az (új szabály értelmében), de én mentem gyorsabban...

tangara 2008.09.30. 12:05:42

gmower:

Nem jó az, mert 160-al menve is kóvájoghat ki eléd valaki, aki úgy dönt, hogy megfordul az autópályán, mert elrontotta a kihajtót...

Úgyegyébként nagyon kezd elegem lenni a vaskalapos egyénekből, akik asztalt verve követelik, hogy tartsunk be mindent, közben fogalmuk sincs arról, hogy a napi 13 km autókázásuk alatt hányszor szegnek meg valamilyen szabályt. Szeretem az ilyen mintaállampolgárt...

gmower (törölt) 2008.09.30. 12:12:22

MatrixHasYou 2008.09.30. 12:05:27

Első esetben persze, hogy te vagy a hibás, mivel amikor melléértél felébresztetted az autó hangjával, megijedt,és rádrántotta a kormányt. :D

Komolyra véve: pont azért lehetne benne, hogy ilyen esetekben te vagy a hibás (persze a másik is lenne büntetve, mivel az alvás sem szabályszerű, mint ahogy a sávváltás ezen módja sem), mivel már igen nagy tempókról van szó, nagy körültekintéssel és figyelemmel hajtsd végre az előzést. Az nincs benne, hogy köteles vagy mindig 160-al menni, nyugodtan lelassíthatsz, amikor valakihez közel érsz.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:16:29

Ha már itt tartunk, akkor:
Hogy tartsam be pl. a kinn hagyott 30-as 20-as táblákat? Pl. a 61esen Dombóvár és Dunaföldvár között van egypár szakasz, ahol olcsóbb volt kitenni egy 60as táblát, mint kijavítani az utat.

Matrix_ 2008.09.30. 12:20:10

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:16:29

ez egy tipikus magyar szokás. ez még egy darabig így is marad :(

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:25:44

Legjobb lenne feltalálni a teleportálást. Felszedni az összes városokat összekötő utat, és mindjárt nem lenne értelme ilyesmiről beszélgetni, mint a traffipax, meg a gyorshajtás. És a sok marha is mehetne melegebb éghajlatra a zéró toleranciával meg az ojjektív felelősséggel.

Acmee 2008.09.30. 12:32:11

Így a végére hozzátennék egy velős kommentet:

1. Vmely posztírónak igaza van abban, h autóhoz igazítsuk a korlátozást. Nem kivitelezhető? Lóf@szt... Műszaki vizsgán ráteszik az autódat fékpadra? Igen! Megcimbálják a futóművedet rázópadon? Igen.
Namármost... Példaként tökéletes bratyóm Punto II-je 195/50 R15 alatta, (Vredestein Sportrac) mart, fúrt tárcsák (1.8-as puntóról, ami kicsit komolyabb cuccer, mint a gyári 1.2-es), nagyon jó minőségű, puha betétekkel (5.1es olajjal mozgatva), minőségi futóműalkatrészekkel kiegészítve. Gyárilag "szokásos" alsó kategóriás fosból csináltunk egy elég komoly kanyar/fék teljesítményre képes autót.
Elvittem műszakira, jóval jobb értékeket mutatott az autó, mint gyári formában, erre mit mondd a vizsgabiztos? "Nem adom meg a műszakit, mert a felniméret nem felel meg a gyári előírásnak!" (miközben HGT verzió gyári mérete 185/50 R14(vagy 15, hirtelen passz) B@zmegf@sz' (bocs)

Kérdem én: Miért ne mehetne gyorsabban ez az autó, mint Sanyibácsi az ezeröcsivel? Mert ellenőrizhetetlen? Lóf@szt... Trafi képén látszana a műszaki matricája (ha lenne első rendszámon is), az különböző színben/alakban megkülönböztetve a különböző "képességű" autókat! "Nincs annyi film"... Hol élünk, a Pajtás korszakban? Pár éve létezik a digitális technika(OMH által hitelesített verzió, mondjuk egy 80GB-os központi egységre kötve, lehetlen telefényképezni egy szolgálat alatt)! Mivan, ha kopik/amortizálódik a cucc? következő műszakin egyel visszaminősíteni...

Tudom, nagyon elszállt gondolatok, de véleményem szerint semmi kivitelezhetetlen nincs benne...

2. Ésszerű korlátozásokat! Jópár kommentező írt nagyon jó ötleteket! Okés, írják ki a legalacsonyabb "kategóriára" vonatkozó korlátozást, aztán akinek magasabb a cucca, az úgyis fejből fogja vágni, h én itt mennyivel mehetek! Mi a helyzet a mazsola milliomospalántákkal? Jogsikorlátozást neki (bizonyos kW/kg arány fölött nem vezethet, mert automatice jogsi bevonás, 2évig nem csinálhat jogsit)!
Nehézkes lenne az alacsony kategóri előzése? Magasabb kategóriával? Ne röhögtess...

3. Rendőröket a veszélyhelyzetekre kihegyezni, nem az "adomány" gyűjtésre. Mérjen ott, ahol már meghaltak/sokan elszálltak. Utolérhetetlen gyorshajtó? 1-2km-re a méréstől egy autó, tökös rendőrökkel, akik a "szögeskígyót" sem félnek használni! Tönkremegy a gumi? Így jártá', mér' kellett fénysebességgel menni, ráadásul menekülni?! Aztán, ha bevonják a jogsiját 3-4évre + kifizet 500.000-1.000.000Ft-ot, vagy esetleg "letétbe" lehúzzák az autót, akkor megtanulja, h mi a rencer'!

Nyugodtan bárki felírhatja, h ha látná a nép, h igenis a szabályok értük (kiszűrni a vesedonorokat/égbekiáltó szabályszegőket) és nem ellenük vannak, akkor be is tartanák azokat!

Ja, bocsi a hosszú kommentért, de nem tudom megérteni a "tartsd be a szabályokat, oszt' jóvan" kommentezőket, mivel a jelenlegi szabályozás egyáltalán nem az autózás fő célját szolgálja (biztonságosan, gyorsan eljutni A-ból B-be)!

És legalább ekkora hiú ábránd, mint amit fentebb vázoltam, h ezeket az elavult, rossz, átgondolatlanul megkonstruált szabályrendszert mindenki betartja!

Frank99 2008.09.30. 12:32:33

Re: blokkoló

Szabad használni?

Igen. 2003 vége óta szabadon tarthatók, s legálisan használhatóak a radar-detektorok országunkban, a lézerblokkoló, mint olyan sem található meg a hazai rendeletekben.

www.detektorbolt.hu/

lwcolors 2008.09.30. 12:41:20

gmower 2008.09.30. 11:56:14
Szerintem a magyar emberek többsége nincs felkészülve arra vezetési tudásból, hogy 160-nal közlekedjen autópályán. Láttam már 110-nél is felborulni valakit azért, mert megijedt a mellette szabályosan elhaladótól és elrántotta a kormányt. Nem ment neki senkinek, az az egy kormánymozdulat elég volt a boruláshoz.
A mai alsó és középkategóriás autók többségét sem erre a sebességre találták ki, 160-nál 5000 felett jár a fordulat (pl Civic 1.8), ezért ennél a tempónál esznek is rendesen (12 13l). A gumik többségét sem erre találták ki, tehát a 160 csak száraz úton biztonságos.

Öregv 2008.09.30. 12:45:22

Nem tudom, elhangzott-e a kérdés?
A tisztelt posztíró be szokta jelenteni, mikor és hol hajt gyorsan?

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:45:40

@Iwcolors

Részvétem a Civic 1.8 miatt. Nekem a 13 éves 1.4es autóm is ugyanezt tudja. Ja és 9 literből.

Viszont a nagyobb kategóriás kocsik lazán erre a sebességre vannak tervezve. Pl. ismerősöm 95ös A6 kombija 200nál 6.ban 2500at pörög (2.5 TDi)

báró Csekonics 2008.09.30. 12:54:52

Acmee 2008.09.30. 12:32:11

'vesedonorok'-hoz inkább fasza transzplant-csapat kellene, nem is rendőri ellenőrzés.
Baleset nem lenne kevesebb, de legalább szerv az lenne elég.
:-D

lwcolors 2008.09.30. 12:41:20
azt a borulást milyen autóval sikerült kivitelezni?
Ja, OK, hogy nem 160-ra találták ki a kocsik többségét, de a 'megengedett maximum' soha sehol nem jelenti azt, hogy annyival _kell_ menni... Amúgy is láttam már olyan táblát, ami azt jelezte, hogy _esőben_ 110 a korlát.
Vagyis száraz időben nem jelent semmit.

gmower (törölt) 2008.09.30. 12:55:33

Acmee 2008.09.30. 12:32:11

Vannak jó ötleteid :)

lwcolors 2008.09.30. 12:41:20

Na ne már. Aki nem tud pályán 160-al menni, az adja már vissza a jogsiját legyen kedves. Az meg, hogy a kis autókat nem erre találták ki, engem miben érint? Nekem olyan gumim van, ami 210 sebességindexű (szerintem olyan nincs is, ami 160 alatti, de nem vagyok biztos) Aki akar menjen lasabban, nem lenne kötelező. Egyébként nem vagyok elmebeteg száguldozó, de a 160 az olyan kis nyugis szerintem a pályán. És maximálisan biztonságos (nyilván ha szakad az eső visszaveszek, de most is nem?)

Acmee 2008.09.30. 13:05:31

gmower: de van kisebb sebességindexű! Targoncára :P :D :D :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:08:25

@gmower

Igazad van. Ami megengedett, az nem egyenlő a kötelezővel. Mellesleg azért legyen már mindenki saját maga felelős, hogy olyan gumit vegyen, ami legalább azt elbírja, amit a kocsija tud, még ha nem is használja ki. Elvileg a gyárból megfelelő gumikkal jönnek ki a kocsik.
Nekem is 210 km/h-s Bridgestone-ok vannak a gépen, pedig a 180at alig viszi ki. Viszont kanyarban és fékezéskor jól jön a plusz tapadás/stabilitás.

gmower (törölt) 2008.09.30. 13:16:52

Hogy ma is tanuljunk valamit, a sebességindexek:

SI km/h
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR 240 felett

Ezek közül szgk-ra legelterjedtebbek a T, H, ritkábban V, W.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:19:33

155/70 R13 az Q általában, a 175/70 R13 viszont már S.:D

gmower (törölt) 2008.09.30. 13:23:12

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:19:33

Jólvanna, játékkerekekkel nem foglalkozom :D:D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:28:41

@gmower
Sry, nekem is csak 185/60 R14-em van, de azok már H-s jelzésűek :D

Matrix_ 2008.09.30. 13:37:38

ez most kinek nagyobb a milye játék? :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:47:58

@Matrix

Valamivel csak szét kell offolni a postot, nem ?:D

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.30. 13:53:58

uj post-ot, uj post-ot :D

nekem meg nincsen most epp semmilyen jelzes, en nyertem. pont. mondat vege.

muhaha™

Matrix_ 2008.09.30. 14:01:00

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 13:47:58

én nem tudom:)
mondjuk elég alaposan ki lett vesézve a semmi, és nem is jutottunk előrébb, de ettől függetlenül sem tudom mit szabad és mit nem :)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 14:07:46

@ Matrix

Mivel nálunk szólásszabadság van, és nem szólás utáni szabadság, így az van, amit az állam mondd, nem amit te/én akarunk. 82

Matrix_ 2008.09.30. 14:13:15

akkor irány a másik poszt :)

storyline :) 2008.09.30. 14:30:31

"borso78 2008.09.30. 10:06:08
Dövan:

Az a veszprémi kereszteződésben lévő kamerás lámpa csak a piros jelzésnél kapcsol be. Tehát csak azokat fényképezi akik tilos jelzésnél a kereszteződésben vannak. Viszont a yard csak azoknak a bátraknak küld csekket akiknek az gépjárművük le van fotózva a kereszteződésben de még nem hagyták el a lámpa vonalát amikor a kandi működni kezdett a tilos jelzésre. Ergo belehajtottak a pirosba. Naponta sokan... Jogos a bünti! Uff "

Na akkor elmondom, hogy én miért mentem bele ott a pirosba: azért, mert előttem egy kocsi csak kb 15 km/hval merte megközelíteni a kereszteződés, én mögötte tempósabban érkeztem, de kénytelen voltam ráfékezni, hogy ne rongyoljak bele, közben a lámpa meg már "megérett", én benn a kereszteződésben, és majdnem álltunk mert a szerencsétlen nyomorult azt se tudta mit csináljon :)

Na erről ennyit, hogy mi a jogos :)

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.30. 14:46:51

matrix

koszi, announcement volt, de mar lattam, el is olvastam ;)

Perillustris 2008.09.30. 15:00:47

"Te biztos szereted a valóságsókat, vagy a diktatúrát. Én nem."

Olcsó kifogás. Ha betartod a sebességhatárt, nem megy levél. Mi a gond?


"Egy korrekt szerintem: autópályán legyen 160 a korlát, de baleset esetén MINDIG a 130 fölött menő a hibás. Mit szóltok?"

MOL részvényed van?


"Vmely posztírónak igaza van abban, h autóhoz igazítsuk a korlátozást. Nem kivitelezhető? Lóf@szt... Műszaki vizsgán ráteszik az autódat fékpadra? Igen! Megcimbálják a futóművedet rázópadon? Igen."

Sőt, az embereket egy teljeskörű orvosi kivizsgálásra kell küldeni, ahol kiemelt szerepet kap a reakcióidő mérése. Aki kiemelkedően teljesít, az még gyorsabban mehet majd az autójával. Tovább emeletes utak kellenének, hogy külön tudjon közlekekedni minden csoport.

Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.09.30. 15:08:58

T. Péter 2008.09.30. 10:33:16

A "Várpalotát nem ismerem." és az "én a Közútkezelő helyében inkább 60-as vagy 70-es sebességet alkalmaztam volna a kiszélesedéstől" kicsit ellentmondásos, nem?
Nem ismered a helyet, így nem tudhatod, hogy ott indokolt-e, hogy csak 50-nel lehessen menni. Speciel mindkét irányban van keresztutca, ahonnan ki kell tudni kanyarodni, ahová be kell tudni kanyarodni balról is.
Az, hogy nincsenek szorosan az út mellett házak, nem jelenti azt, hogy nincs keresztező irányú forgalom.

(Más kérdés, hogy a 70 km/h szerintem is reális lehetne ott, amennyiben a t. közlekedők azt maradéktalanul betartanék, csak hát látod, 50-es korlátozásnál te - mint alapvetően szabálytisztelő autós - mész 70-nel, és közben előznek téged. Szerinted ha 70-es tábla lenne, mennyi esély lenne a keresztező utcákba/-ból kanyarodni? Tudom, ha értelmesebbek lennének a korlátozások, akkor többek betartanák őket, ez valahol jogos, de ez már nagyon messze vezető téma.)

jpmjpm 2008.09.30. 15:15:40

Hihi! Mostanában tanulok újakat ezen a blogon. A múltkor valakinek "grízes volt a szitu" és inkábbb lelépett a baleset helyszínéről.

Mostmeg lesből támad a trafipax. Meghogy emberünk leírja, hogy nem látja a táblákat, mert kedélyesen beszélget, de azt hiányolja, hogy nincs kitáblázva a trafi, mert akkor betartaná a sebességet. Jó, hogy nem azt kéri, hogy tiltsák be a trafipaxot. Hol élünk?

Félreértés ne essék, én is szoktam gyorsan menni, fotóztak is le, fizettem is szépen, de nem gondoltam soha, hogy ez a szemét lesből támadó trafi hibája. Magamban kerestem a hibát és kifizettem a büntit.

autósmotoros 2008.09.30. 16:09:58

báró Csekonics 2008.09.30. 12:04:40

Itt is, ott is voltam. 3000 kilométerbe sok belefért, nem olyan óriási az ország.

Lacusru 2008.09.30. 16:51:25

De sok okos van errefelé... gratulálok mindenkinek!

A lényeg, hogy akkor is menni fogok, bármit is találnak ki. Mert vagy kitalálom hogyan ne tudjanak megbüntetni, vagy egyszerüen fizetek...
Legjobb lenne az 1000Ft-os benzin, legalább a pornépnek nem lenne miből autóznia!

Amugy belegondoltatok már bunkó, tötyörgö embertársaim, hogy miatattok kényszerül az ember gyorshajtásra? ha 40-el döcögsz a belső sávban, és elveszítek miattad pár drága percet... valahogy be kell hozni a lemaradást!
Tudom, van aki ráér... de van akinek milliókat ér akár egy perc is. Mi viszont ki tudjuk fizetni a 300.000,-t is, szóval végülis leszarom!

Krisi 2008.09.30. 16:59:55

Nem az a durva, hogy a levélíró nem képes figyelni a táblákra és emiatt megbüntetik a rendőrök, hanem az, hogy emiatt még fel is háborodik.
Kedves Péter: Ha már ekkora szerencsétlen vagy, hogy lekaptak, akkor maradj csendben, húzd meg magad, és fizess. Így csak kiröhög mindenki, hogy mennyire ostoba vagy :)

Amúgy ha trafiznak a rendőrök, akkor azt a szembejövő autósok reflektorral szokták jelezni, legalábbis nekem mindig jeleznek, én is szoktam figyelmeztetni autós barátaimat. Ráadásul ez nem is egy kisforgalmú út, nem hiszem el, hogy valaki ne villogott volna szemből. Csak hát már megint itt tartunk: vezetés közben figyelni kéne!

autosave 2008.09.30. 17:30:34

csak most látom eme remek postot :D

ha nem figyeli a táblákat, örüljön, hogy csak ennyivel megúszta... egyenesen menni mindenki tud. vezetni már nem, az a haladáson kívül ugyanis sok további tevékenység összehangoltan, mint például a vonatkozó táblák értelmezése...

AZ ILYENEK SZOKTAK HIRTELEN BALESETVESZÉLYESEN FÉKEZNI! Meglátják a traffipaxot és jajjúristen, satufék, mert fogalma nincs mennyivel szabadna menni... Egyszer lerobbant autónk mellett így nyomott padlót országúton egy Suzukis (tudom, nem kellett volna mondani milyen) és több másodpercig füstölő kerekekkel csúszott. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! De majd egyszer tényleg megtolják...

Qqriq 2008.09.30. 19:26:20

Lacusru 2008.09.30. 16:51:25

Nyomjad csak! Már várják a májad.

ex-dr. vuk 2008.09.30. 19:40:41

Jol ertem, hogy mivel beszelgettel nem figyelted a tablakat? Koszonjuk.

Annak mi az ertelme, hogy CSAK a "kontroll" helyeken tartjak be a sebesseget? Nem azert kell betartani, mert mernek, hanem mert ez a szabaly.

szemenagy 2008.09.30. 19:46:12

Krisi 2008.09.30. 16:59:55

"Kedves Péter: Ha már ekkora szerencsétlen vagy, hogy lekaptak, akkor maradj csendben, húzd meg magad, és fizess. Így csak kiröhög mindenki, hogy mennyire ostoba vagy :)"

Én nem röhögök, engem is lekaptak, akkor most kussoljak?
Vaskalapos KRESZ-guruk, ne mondjátok már, hogy sosem szegitek meg a szent törvényeteket...
Tilos/nem fizető parkolásért nem vágtak meg 6-8 éve, te hány mikuláscsomagot kaptál?

Krisi 2008.09.30. 20:02:06

szemenagy:
Hol írtam, hogy mindig betartom a kreszt? Egy dolog az, hogy nem kaptak el még soha a rendőrök, és egy másik, hogy betartom-e én is mindenhol az 50-et. Nyilván nem, mint a közlekedők 99,99%-a. De most abszolút nem erről van szó, hanem arról, hogy a levélbeküldő egy lárva. Ennyi. Nem kell ebbe belemagyarázni semmit. Gyorsan ment, megbüntették, fizet, ez a világ rendje.
Lehet mondogatni, hogy sunyi módon csinálták, nem szóltak előtte, hogy "hé haver, lassíts már, mert mérünk".
Amúgy ha már így érdekel a magánéletem, akkor beavatlak: Tilosban még soha nem parkoltam (tudom, ez sokak számára hihetetlen, de tényleg így van) és parkolási csekkeket sem szoktam kapni, mivel szerintem az autó nem a belvárosba való, de ha mégis négykeréken mennék a városba akkor csakis este 6 után.

szemenagy 2008.09.30. 20:04:53

Krisi 2008.09.30. 20:02:06

A vaskalapos---tól kezdődően nem neked szól személyszerint, csak stilisztikailag vagyok mozgásbanbekorlátozott, bocs.

Aqweren 2008.09.30. 22:44:30

MatrixHasYou 2008.09.30. 07:59:42
"[...]De egy verset megosztok a néppel:"

"Ej, de nehéz dolog a ponttyal csókolózni!
Nemcsak mer' a pontynak túl kicsi a szája,
Hanem mer' a ponty az nyálkás, undorító .
Kihányja a belét, aki megpróbálja."


Erről eszembe jutott a kedvenc Kispál és a borz sorom, és egész nap nem tudtam kiverni a fejemből. Mivel ennek is annyi értelme van, mint bárminek, utólagos engedelmetekkel megosztanám veletek:

"...az erkélyen muskátlik, ott eszünk szalámit..."

Általában ritkán jut eszembe, olyankor elvigyorodok/felröhögök félhangosan. Ma egész nap ez járt a fejemben. Hála neked érdekes napom volt :DD

Matrix_ 2008.09.30. 22:52:39

aqweren 2008.09.30. 22:44:30
mármint, hogy nekem, vagy a kispáléknak? :)

Krisi 2008.10.01. 00:18:17

Nó problem szemenagy, azért érintett érzékenyen, mert nem tartom magam kresz-rajongónak :)
Mondjuk mondj egy embert, aki naponta teker biciklivel egy huszast a városban, és mindig betartja a kreszt :D
De ettől függetlenül jogosnak tartom általában a trafipaxolást, mivel tele az ország közveszélyes idiótákkal, akik még 50-nél is közveszélyesek, nem hogy gyorsabban. Ha máshogy nem, legalább a pénz erejével lelassíthatóak ezek az emberkék. Pláne a levélíró, aki nem figyeli a táblákat, csak megy, mint a tehenek a csordával. Emiatt bukott ki belőlem e gondolatmenet. Tudom, hogy tele vagyok ellentmondással, de hát ez van :)

És hogy én is szolgáljak idézettel, pénzről jutott eszembe Ady mester:

"Ezer este mult ezer estre,
A vérem hull, hull, egyre hull,
Messziről hívnak, szólongatnak
És mi csak csatázunk vadul:
Én s a disznófejű Nagyúr."

T. Péter 2008.10.01. 00:18:55

"Amúgy ha trafiznak a rendőrök, akkor azt a szembejövő autósok reflektorral szokták jelezni, legalábbis nekem mindig jeleznek, én is szoktam figyelmeztetni autós barátaimat. Ráadásul ez nem is egy kisforgalmú út, nem hiszem el, hogy valaki ne villogott volna szemből. Csak hát már megint itt tartunk: vezetés közben figyelni kéne!" -> a szembejövőkre világosan emlékszem. Egyikük sem villogott. A helyszínből sajnos következik, ugyanis a szembe jövő irányból nagyon nehezen észlelhető helyen állt a mérőautó.
Ettől persze még lehet, hogy az óra szerint majdnem 70 alatta maradt a rendőrműszer mérési küszöbének. De attól még villogtak volna a szembe jövők, ha látják a traffipaxot. Ezzel ellentétben, még előztek is azon a helyen, ebből is következik, hogy nem jelezték. (vagy az engem előző autósok se figyeltek a szembe jövőkre?)

T. Péter 2008.10.01. 00:21:05

Ja, és mégvalamit: ha traffipaxos mérést látok, én is szoktam villogni, meg körözni. Máskor is találkoztam már lesből támadó traffipaxokkal, pl. az 5-ös úton. De ők "jó helyen" mértek, a falu/község központjában, a főtéri zebra előtt, ahol a megengedett 50-nél még lassabban hajtottam, hogy meg tudjak állni, ha Józsi bácsi pont akkor kívánna átkelni az úton.

Lacusru 2008.10.01. 00:21:46

Amugy milyen alapon küldözget ki a rendőrség bármilyen büntetést az állandó lakcímre - céges autónál a cég székhelyére?
Ha emiatt akár a családban, akár a munkahelyen problémám lesz, istenemre mondom olyan pert akasztok a rendőrség nyakába, hogy bele feketednek!

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.01. 07:45:16

lacusru

olyan alapon, hogy örülj hogy nem személyesen mennek érted.

milyen problémád lenne belőle mégis? milyen pert akasztanál a nyakukba, amitől megfeketednek? lol

annyi eszed nincs, mint egy marék szárított lepkének...

lwcolors 2008.10.01. 08:39:31

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:45:40
"Pl. ismerősöm 95ös A6 kombija 200nál 6.ban 2500at pörög (2.5 TDi)"

Ez alapján a 95-ös TDI Audi végsebessége 300 km/óra felett van. Ezt te sem hiszed el:)

lwcolors 2008.10.01. 08:48:22

báró Csekonics 2008.09.30. 12:54:52
"azt a borulást milyen autóval sikerült kivitelezni?"
Konkrétan egy Thalia volt. De erre a kormánymozdulatra minden kisautó ezt csinálná.
gmower 2008.09.30. 12:55:33

"Na ne már. Aki nem tud pályán 160-al menni, az adja már vissza a jogsiját legyen kedves. "
A gázt minden hülye tudja nyomni. Más kérdés, ha manőverezni kell, mit tud kezdeni a kocsival. Nerég olvastam egy érdekes tesztet: a németek hoztak hozzánk egy hipermodern szimulátort, amit náluk használnak. Többek mellett autópályás veszélyhetlyzeteket szimuláltak vele reprezentatív vezetői mintánál. Eredmény: a magyar sofőrök több mint 80%-a meghalt volna 130 km/h-nál is.

T. Péter 2008.10.01. 08:52:56

Lacusru 2008.10.01. 00:21:46

Abban igazad van, hogy családi veszekedést _okozhat_, ugyanis, megtörtént eset, még néhány újság is megírta annak a férjnek a válását, akinek a Rendőrség kiküldött egy csekket a fényképpel, nem is a bírság összege volt jelentős, hanem, hogy a férfi fényképen azzal a kolléganőjével volt látható az autóban, akire a feleség féltékeny volt.
Namost, a levelet a feleség bontotta ki... a történet további részét el lehet képzelni.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.01. 09:47:50

lwcolors

sima mezei skoda octavia 2.0pd tdi is kb ennyit pörög 6.ban 200nál. személyes tapasztalat ;)

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.01. 09:49:15

T.Péter

ugyan kérem, ne legyünk ennyire szemellenzősök... arról nem a rendőrség tehet, hogy apuci hülye volt, arról meg pláne nem, hogy anyuci féltékeny, és ezért kiverte a hisztit... azért ezt ne légy szíves...
amúgy meg munkaköri kötelességük kiküldeni a levelet.

becsibacsi 2008.10.01. 15:40:37

lwcolors: kicsit keson reagalok, de talan meg olvasod.

Ime: www.autobahn-blitzer.at/messtechnik

En itt egy szot sem latok az altalad irt tablaba szerelt meroeszkozokrol.

Na mindegy! :)))

becsibacsi 2008.10.01. 15:43:40

(Az elozo hozzaszolasom ugy latom, nem ment el, igy ujra irom.)

lwcolors: kicsit keson reagalok, de talan meg olvasod.

Ime: www.autobahn-blitzer.at/messtechnik

Itt egy szot sem latok az altalad irt tablaba epitett eszkozokrol.

Na mindegy! :)))

Krisi 2008.10.01. 19:46:58

lwcolors 2008.10.01. 08:39:31
Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.30. 12:45:40
"Pl. ismerősöm 95ös A6 kombija 200nál 6.ban 2500at pörög (2.5 TDi)"


Hehe, Opel Corsa 900-at forog 170-nél. (csak be kell tenni üresbe:)

Lacusru:
Olyan alapon, hogy ez a dolguk. Amúgy ha nem mész gyorsan, akkor nem lesz hasonló affér :)

lwcolors 2008.10.01. 22:07:04

becsibacsi 2008.10.01. 15:43:40
Mindegy, létezik, vigyázni kell, az a lényeg, és a megengedettel menni, főleg a sebességkorlátozó tábláknál. Tavaly pl a bécsi bevezetőt újították fel, sávelhúzással, a korlátozás vége tábla alá volt telepítve a szürke doboz.
Azért érdekes telepített traffikat látni, szerintem nincs az az ember, aki ezt kiszúrja a városi forgalomban:
www.autobahn-blitzer.at/images/stories/lidar/lidar_stat_2.jpg

becsibacsi 2008.10.02. 08:17:27

> szerintem nincs az az ember, aki ezt kiszúrja a városi forgalomban

Kiveve, ha itt el. (13 eve elek itt.)

Egyebkent akarhogy torom a fejem, nem tudok rajonni, hogy az altalad kuldott linkbeli foto hol keszult. :))) Ja, most latom, azt irja, hogy ezt a tipust Ausztriaban meg nem vezettek be. Akkor ez a foto biztos valami kiserleti berendezesnel keszult.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása