Péter a bokorban, fa tövében és ki tudja még mi mindennel álcázott fura helyeken elhelyezett sebességmérők ellen tiltakozik. Mért van az, hogy sok helyen nem figyelmeztetnek minket, hol számíthatunk radar kontrollra, hiszen így a kecske is jól lakna, vagyis ennek tudatában nem szegnénk szabályt és a káposzta, tehát a pénzünk is megmaradna és költhetnénk mondjuk kakasos nyalókára vagy bármi más szívünknek kedves dologra.
A sebességhatárok betartása és be nem tartása örökös, kimeríthetetlen téma. Minap egy érdekes szituációra lettem figyelmes utazásom közben, aminek könnyen lehet, hogy áldozatul estem.
Adott a helyszín: 8-as főút, Várpalota külterülete, Veszprém felé. Ez az út viszonylag frissen felújított, 4 sávos főútvonal, városon kívül 110 km/h sebességkorlátozással, csomópontoknál és lakott helyeken 70 km/h
táblákkal. Én óra szerint 69 km/h sebességgel, nyugodt tempóban autóztam a külső sávban, követve a forgalmat, ahogy az előttem kb. 30 méterrel haladó teherautó. A belső sávban valamivel gyorsabban haladó személyautók közlekedtek. Majd, a Várpalota lakott terület vége tábla előtt kb. 100 méterrel, a bevágás szélén, fent, (az útkorona felett kb. 10 méterrel), figyelmes lettem egy fehér Opel Astrára, amiben két egyenruhás úr foglalt helyet, és valószínűleg Fáma Lézer nevű készülékükkel pásztázták az utat...
Kérem a helyismerettel rendelkező kommentezők véleményét (én életemben kb. másodszor jártam erre), hogy az adott helyszínen pontosan milyen táblák vannak (nem emlékszem, mert az utat néztem, és közben két utasommal beszélgettem), valamint véleményt, hogy vajon mekkora valószínűséggel fognak gyorshajtót az általam jelzett szakaszon. Amennyiben tényleg beigazolódik félelmem, és az általam bejárt szakaszon pont nem voltak 70 km/h-s sebességhatárt jelző táblák, úgy vajon az egyenruhás úriemberek minden az adott időpillanatban arra járó utazót megbírságoltak? (ennek a forgalmi szituációból kellene következnie, és abból, hogy a 8. számú főutat többnyire nem a helybéliek, hanem a helyismerettel nem rendelkező átutazók használják).
Szeretném, ha a Blog, vagy bármely más média felhívná a figyelmet a "lesből támadó" sebességmérőkre, ez a gyakorlat megszűnne, és bevezetnék azt az EU szokásjogot, hogy a lehetséges sebességmérő helyeken elhelyezzenek egy "radar kontroll" feliratú, valamint az adott helyen érvényben lévő korlátozást mutató táblát. Ezeket a táblákat természetesen ki lehetne helyezni a szokásos mérőhelyeken felül a balesetveszélyes szakaszokra is, és szúrópróbaszerűen itt is lézerezni.
A lesben támadás helyett ez a magatartás valóban csökkentené a gyorshajtás miatt megtörtént balesetek számát, ugyanis magát a gyorshajtást előzné meg, és elsősorban nem a már megtörtént eseteket szankcionálná. Ha ezt a módszert az indokolt mértékű (iskola előtt 30-40, külvárosi 4 sávos szakaszokon, a Hungária körúthoz hasonló helyeken egységesen 70 km/h) alkalmazott sebességkorlátozásokkal kombinálnák, nagyban megnőne Magyarország közútjainak biztonsága.
További balesetmentes közlekedést kíván, egy rendszeres olvasótok.
Az utolsó 100 komment: