Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az M0 új szakaszának előnyei és hátrányai

2008.10.10. 07:26 :: Kisikasa

A következő posztra a megfordított mondás a legtalálóbb: Minden jóban van valami rossz. Legalábbis az ország lakóinak nagy többsége így gondolja, ami a közlekedést illeti. Lehet, hogy mi vagyunk túlságosan pesszimista nép, vagy csak elszenvedjük a szervezetlenségből fakadó negatívumokat? Mr. Góré küldte az alábbi észrevételt.

Első poszt eddig, de rendszeres olvasó vagyok. Minap kiprobáltuk az M0 új szakaszát csak hogy elmondhassuk, láttuk már...

Minden nagyon szép minden nagyon jó de azért mindennel nem vagyok megelégedve. Kezdeném ott hogy az új szakasz ugye betonozva lett mert nagyobb teherbírású így, nos biztosan. De annyi szent hogy új korában is 110- nél érezni az egyenetlenségeket talán ezért is lett csak autóút és nem autópálya, bár az átlag úgy közlekedik mintha pályán lenne. Ettől függetlenül túlzásnak tartom a 110-es korlátot sok helyen. Nagyon EU konform lett azt meg kell hagyni, tisztára olyan érzése van az embernek mintha valamelyik europai nagyváros elkerülőjén haladna kivéve hogy az embert 130- nál levillogják a kisteherek.

De ferihegyre ezentúl kb fél óra alatt el lehet jutni nem kell a városon keresztül csapatni. Mondjuk az kiverte a biztosítékot, hogy a reptérparkoló kijáratánál nem lehet euroval fizetni... volt szerencsénk egy ír autóshoz aki amugy román volt akinél nem volt forint. Mondanom sem kell, egész sor hátratolat hogy kiférjen az ipse.

Ezután váltottunk nekik forintot. Mikor megkérdeztük az arcot a fizetősorompónál a hogy mért nem lehet euróval fizetni még neki állt feljebb hogy Magyarországon vagyunk és forint a fizetőeszköz. Egy nemzetközi reptéren...Mikor már a sp@r ban is lehet euroval fizetni...Szal amit az ember nyer időben és nyugalomban az elkerülő miatt azt bepótolja kifelé jövet... De hát Magyarországon vagyunk ugye...
 

102 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kranführer 2008.10.10. 07:40:49

Egész jó lett egyébként. A múlt héten jöttem az M3 bevezetőtől Csepel 35 perc volt. Kis trükkel ugyan, mert az M5 nullás lehajtónál láttam hogy az áll (a régi nullás) mint a szög, ezért bejöttem Pesterzsébetig az M5-ön és onnan osonkodtam Csepelre.
Más.
Szemrebbenés nélkül hazudták tegnap hogy nem volt dugó a városban. Csak parkoltunk jegy nélkül a sáv közepén...

2008.10.10. 08:14:27

Ferihegy 30 perc? Hát, nekünk nem, mert, hogy balszerencsék a régi nullás végénél lakunk, és már korábban sem mertünk bevállalni egy repülés előtti nullást (bármikor lehet baleset, és akkor se jobbra, se balra), de mióta megnyitották az új részt, a régi különös képpen képtelen elvezetni a megnövekedett forgalmat.
Persze, tudom én, hogy a gyáliaknak pl. kész rémálom volt, míg a teherautók az ő kis utcáikon kerülték a várost, de még egy akkora felelőtlenséget, aki anno nomini a (régi) nullásra úgy adott engedélyt, hogy ilyen szűk sávokkal, leálló hely/sáv nélkül, azt azzal büntetném, hogy autózzon napi nyolc órát a nulláson, aztán hátha beleszáll egy fáradt, sávját elnéző kamionos, de legalább hátha naponta beszorul egy dugóba órákra, és pont akkor jön rá a szükség, egészen addig,míg a gatyájába nem csinál...
Amúgy, mióta megvan az új nullás, tényleg mindennaposak a torlódások, pl. az M5-ös áll, mint a cövek, mert nincs meg ugye az az apró átkötő a két rész közt, emiatt nem csak a várost nem lehet megközelíteni rendesen azoknak, akik csak az m5-ösön tennék ezt, hanem a régi ötös (mi az ott? Helsinki vagy Soroksári út?) úton is.
Miért van az, hogy Mo-n csak úgy lehet utat építeni, hogy valakik ugyan felszabadulnak (Ecser, Maglód, Gyál, Pécel), de mások meg szívnak, mint a torkosborz?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 08:14:49

jajjdejó. pont jövő héten kell mennem a reptérre, és bizony gondolkoztam hogy a 7-esről a 0-áson át menjek, vagy be a városba, és az üllői felé.
de akkor asszem a 0-ás fele fogok menni.

kranführer 2008.10.10. 08:27:07

Torpedó! a nullás régi szakasza nagyon sz@r. Ott bármikor és bárhol lehet súlyos baleset a keskeny sávok és a gyorshajtás miatt vagy dugó, egyszerűen csak azért mert sok a jármű. Én pl megcsíptem azt amikor a két busz megtalálta egymást két-három hónapja az Annahegynél. Négy órát álltam.

Pista Bácsi 2008.10.10. 08:30:55

Bizony, aki eddig észak-Buda vagy észak-Pest felől ment a repülőtérre, az szívott a városon keresztül. Az már más kérdés, hogy ha taxival, vagy airport-minibusszal mégy, az ezután is keresztül fog menni a városon ...

A tegnapi dugóról csak annyit, hogy kb. 5 éve nem ácsorogtam ennyit egyhelyben a Hungária körúton, mint tegnap, szóval nekem is kiesett a vacsora a kezemből tegnap este, amikor behazudták azt, hogy nem volt dugó :-(((

Andie 2008.10.10. 08:38:49

3 hetente megyek haza Szegedre szülőlátogatásra, és Budaörsnél kanyarodok a 0-ásra, aztán M5.
Az elmúlt 3 alkalommal ez a 20 km-es szakasz kb 1 órát vett igénybe. Talán mégiscsak gyorsabb a városon át.
Fél óra? Ne viccelj.

Egyébként mint már mondtam, azt autóztatnám egy büdös trabantban 7x24-ben az M0áson, aki anno megtervezte elkerülőútnak. Szük, alig 2 sávos, szar, szemét utcácskát elkerülőnek? Könyörgöm...

Grg76 2008.10.10. 08:41:50

Javitsatok ki, de én úgy tudom, hogy a régi 0-ás a sötétzöldek miatt lett olyan amilyen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 08:43:23

kranführer · www.wild.hu 2008.10.10. 08:27:07
köszi az infót közben látom. ezalatt mások is panaszkodtak a régi 0-ára. akkor marad azt hiszem a városon át.

a google map alapból a petőfi hídon át tervezi nekem a dolgot, mert km-erben ez a legrövidebb. de nekem a km nem számít, nekem az lenne a fontos hogy idő szempontjából számítható legyen az útvonal, és az ideális tervezetthez képest +1 óra tököléssel megoldható legyen az út.

ezt adta a google:
www.google.com/maps?f=d&saddr=balatonalm%C3%A1di&daddr=ferihegy&hl=hu&geocode=&mra=ls&sll=37.0625,-95.677068&sspn=38.690438,59.677734&ie=UTF8&ll=47.354641,18.951416&spn=0.518199,0.932465&z=10

ha esetleg tudna valaki valami jó utat a közös bevezetőtől a reptérig, ne habozzon, alakítsa át ezt a linkelt útvonalat, és linkelje vissza nekem :)

SzCsaba 2008.10.10. 08:52:46

Los Alamuszi 2008.10.10. 08:14:27
A regi nullast 2x1 (!) savval adtak at, jelenleg is csak az egyik palyatest van meg: 2 sav+leallosav szelessegben van 2x2 sav, ezert olyan keskenyek a savok. Amugy az elso nevezetes es evekig emlegetett sztradaatadas volt, Schamschulaval, felig keszen, korlatok es egyeb tartozekok nelkul, de meg eppen az 1994-es valasztasok elott, okorsutessel... a mostaninal is sokkal-sokkal tobb nagyon sulyos baleset miatt (pl. uttesten megfordulo kamionba utkozo masik kamion...) szelesitgettek evekig, az hogy ma mar 2x2 sav van a teljes hosszaban, kozepen elvalaszto betonnal oriasi fejlodes az eredeti allapothoz kepest. Azzal viszont tenyleg egyetertek, hogy sulyos felelotlenseg es semmi elorelatasrol nem tanuskodik, hogy a jelenlegi formajaban es nem azonnal mindket palyatesttel epitettek meg.

igazi hős 2008.10.10. 08:55:07

Grg,
én úgy tudom, hogy egyszerűen spórolásból lett a tervezett szélesség fele (mert 2x3-nak tervezték, hisz tervezni olcsó), "majd kiszélesítjük, ha lesz forgalom és pénz". Na ebből csak a forgalom lett meg, de az duplán.

gmower (törölt) 2008.10.10. 09:01:48

Off

index.hu/politika/kulfold/otan6661/

A NATO főtitkára elnézést kért tőlünk az okozott dugók miatt. A mi "vezetésünk" (mind város, mind ország) jobb esetben csak kussol, de most még a pofánka is hazudnak, hogy nem is volt dugó. Végülis csak az összes É-D irányú út van már lezárva, vagy korlátozva, biztos igazat mondanak, nincs dugó, csak a sok hülye Pesten közlekedő imád a forgalmi sávokon parkolni.

On

Az M0 déli szakaszával az a helyzet, hogy eredetileg 2x2+leállóval tervezték, de csak az egyik pályatest épült meg, amit szépen szétosztottak 4 sávra (a 2+leállóból lett 4), ezért olyan keskeny. Lehet én vagyok a hülye, de úgy érzem ezt fontosabb lett volna befejezni, mint pl. az M6-ot megépíteni (pedig én rendszeresen járok Szekszárd fele, használtam is, de nem érzem, hogy oda szükség van pályára, egy sima 2x2 sávos út, vagy - ha nagyon úrizálni akarunk - egy autóút is elég lett volna)

korxi 2008.10.10. 09:08:39

A 2 éve átadott részen semmi indok nincs a 110-re, a most átadott részen viszont tényleg sok a lejtő-emelkedő, meg a kanyar. Bár nem több, mint az M3 Gödöllő környéki részénél, ahol 130 a max sebesség.
Amúgy arról fogalmam sincs, mi köze az M0-nak ahhoz hogy a ferihegyi parkolóban nem lehet euróval fizetni.

biker_kolee 2008.10.10. 09:08:41

Grg76 2008.10.10. 08:41:50


Jól tudod. Anno a '90-es évek elején okosak voltak a honatyáink. Ez volt az egyik legszarabb ötletük.

Gontar 2008.10.10. 09:09:05

Jó az új szakasz. :-) Kivetnivaló azért van benne: az útfelület minősége - azaz az emlegetett betonozós technika miatt az illesztéseknél keletkező egyenletlenségek.

Egy helyen nagyon gáz: M5 felől M3 felé, Pécel és Nagytarcsa között lesz az M31 leágazás (ez megy el majd Gödöllőig - de még nincs készen). Ott az M0 kiszélesedik 3 sávra (80as korlátozás - amit sokan nem értenek miértis kell). Agond az, hogy a szélső és a középső lesz az M31 és csak a belső marad M0 - illetve addig belső lesz az új külső és nyílik egy új belső, de nem a megfelelő helyen. Már gyérebb forgalomban is érdemes figyelni azon a szakaszon, mert az "új"belső későn nyílik, illetve akik az addigi középsőben és külsőben mentek mind azon a párszáz méteren (szerintem sajnos bőven nem elég hosszú az átsorolós szakasz, illetve az "új"belső is rettenetesen későn - gyakrolatilag az elégazásnál kezdődik) kezdenek el besorolni a belsőbe. Ahol vagy villognak rájuk, vagy előzik őket jobbról - az M31essé válló sávokból, aztán későn kapnak észbe, hogy az elkanyarodik (egyenlőre egy "korlátfalba" aztán mezőbe)... SZerintem -sajnos- az új szakasznak ez a része igencsak balesetveszélyes... Biztosan lesznek ott horror karambolok és nem értem, hogy miért nem tudták 1: jóval meszebb kitáblázni mi lesz a helyzet 2: az "új"belsőt jóval korábban megnyitni, hogy mindenkinek legyen ideje normálisan átsorolni (és ne a külsőből-középsőből kelljen a belsőben száguldozó barmok közé besorolni 100-200 méteren).

biker_kolee 2008.10.10. 09:10:16

korxi 2008.10.10. 09:08:39

Annyi köze van, hogy az új 0-ás már európai színvonalú, de a reptérünk még nem ért el idáig.

gmower (törölt) 2008.10.10. 09:13:41

biker_kolee 2008.10.10. 09:10:16

A parkolási tarifákban már igen :D

Dr Kangörény 2008.10.10. 09:15:51

gmower, a szekeres ma reggel megköszönte a türelmet.
A feleségem 1 órát állt a soroksárin tegnap. Én meg a belvárosban mentem, mint állat, mert senki nem járt arrafelé.

Grg76 2008.10.10. 09:18:46

"biker_kolee 2008.10.10. 09:08:41
Grg76 2008.10.10. 08:41:50

Jól tudod. Anno a '90-es évek elején okosak voltak a honatyáink. Ez volt az egyik legszarabb ötletük. "

Némi félreértést vélek felfedezni. :) Sötétzöldek alatt én a környezetvédőket értettem, nem egy pártot. :)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48

Én is kipróbáltam az M0-t.Nálam sokminden kiverte a biztosítékot: pl. hogy az új M0 szakasz nem ér össze a régivel. (Ki volt az a barom aki ezt a nyomvonalat engedélyezte?)Az új szakasz M5 csatlakozásakor a táblázás igen érdekes.Nem kéne netán egy tábla, hogy aki balra megy Szeged fele az fizet, ha jobbra a főváros fele akkor nem? Korábban a régi M0 szakaszt követően már fizetős volt az M5 nemde? (vagyis az a rész amire most rámegy az új szakasz)Aztán aki ott szembesül a helyzettel hol tud venni matricát? Egyáltalán a teljes szakaszon se egy parkoló,se egy benzínkút. A pálya hol két sávos,hol három vagy négy.Egyszer csak a belső sáv mintha elvágták volna minden különösebb ok nélkül megszűnik,mintha elvágták volna (ha jól emlékszem Kerepestarcsa fele)Egyáltalán a rávezető utak kitáblázása katasztrófa. Egy külföldinek,kamionosnak de akár egy magyarnak is mit jelent ha a táblára az van kiírva hogy Hont? Hogy van kitáblázva a régi fóti útról az M0? A Rokonok meg jöttek fel az M5-ről és az új M helyett pont ellenkező irányba mentek, a régi M0 ra mentek rá, mert az egyetlen tábla épp egy kamion takarásában lehetett.A híd szép és jó. De aki tervezte az nem ismeri a Kreszt? Minek leállósáv a hídon amikor tilos megállni?A másik kedvencem a felvezetőkön a körforgalom. Mindegyik két sávosra van festve,ami egyébként egy teherautó mellett nem működik.Az ilyen körforgalomban a Kresz szerint szabad az előzés,ami egy baromság, aztán a belső sávba mikor kell bemenni, mert he bemegy az ember mehet néhány kört mire kiengedik a zsúfolt külső sávból.És még egy gndolat a betonról. A vadi új autómon úgy éreztem, mintha instabil lett volna,állandóan néztem hogy húz-e valamerre,aztán aszfaltrészre értem és minden probléma megszűnt.Egyébként is olyan lejtést adtak az útnak mintha az Alpokban lennénk.

gmower (törölt) 2008.10.10. 09:23:39

Kangörény_ 2008.10.10. 09:15:51

Na erről lemaradtam :D Egyébként ti értitek, hogy miért az amúgy is mindenféle metróépítéssel, csövezéssel, hídújítással sújtott belvárosban kell megrendezni egy ilyen horderejű eseményt? Miért hétköznap? Egyáltalán miért Pesten? Olyan szép helyek vannak még ebben az országban, nem lenne nekik is jobb egy kis üdülőfaluban wellnes-szállodákban megbeszélni, hogy kit támadjunk meg? Legalább az ottani önkormányzat szert tenne egy kis bevételre, mert gyanítom, Pesten nagyobb kárt okozoztt, mint hasznot.

igazi hős 2008.10.10. 09:28:49

Hurrá Torpedó,
miért nem az utvonalterv.hu-t használod, hátha jobban ismeri a magyar viszonyokat mint a gugli? Az a nulláson küld át (148 km), de hétköznap reggel se a nullás, se a M1-M7 közös rész nem járható. Én a fordított irányban Csepel-Halásztelek-Diósd útvonalat használom, ha hétköznap reggel megyek, ez 10 perccel (és pár km-rel) hosszabb, mint a nullás minimális menetideje, de még mindig kisebb mint a nulláson várható idő és gyakorlatilag nincs dugó. Szóval a helyedben a következőt tenném: M7-Érd-6-M0 és ha megy a forgalom a hídon, akkor végig itt, ha lassú, akkor még mindig be tudsz menni Csepelre, majd Gubacsi hídon át irány az Üllői út vagy a gyorsforgalmi, de arra ne a Határ útnál akarj rá felmenni, hanem a Kökinél. Délután a bevezető jó, a Hungária lutri, de többek szerint jobb lett az M0 bővítés óta, az Üllői kifelé nem száguld, de olyan durván sem áll be mint az M0, szóval én a Petőfin jönnék. Egyéb időben (hétvége, éjszaka) szintén a Petőfi.

Gontar 2008.10.10. 09:29:25

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48

Yess! Eleinte énis azthittem a futóművel van valami baj, hogy jobbra húz... Aztán az M5ön megszűnt. :-D Igen... kihagytam az előző kommentemből az általad említett egyik legnagyobb faszságot: miért kell az M5re felvinni a teljes M0 forgalmát (mert nem ér össze a régi szakasszal ugyi)... Tiszta baromság.

u.i.: Kerepestarcsa már cirka 15 éve nem létezik. :-D Van Kistarcsa, meg Kerepes. ;-)

Gontar 2008.10.10. 09:30:41

u.i2.: Amiből az egyik város (Kistarcsa) a másik meg nem (Kerepes).

Rong 2008.10.10. 09:31:24

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48

"A másik kedvencem a felvezetőkön a körforgalom. Mindegyik két sávosra van festve...
aztán a belső sávba mikor kell bemenni, mert he bemegy az ember mehet néhány kört mire kiengedik a zsúfolt külső sávból."

Mi az hogy a külsőből nem engednek ki? Külsőben csak akkor lehetsz ha a következő kihajtónál ki is mész. Kívűl nem kőrözhetsz akárhanyadik kijáratig. A belsőből így ergó a saját sávod kivisz. Volt a körforgalmakról 2-3-4 hónapja egy egész post is, keresd vissza.

Editor Bob 2008.10.10. 09:33:10

Vasárnak kipróbáltam az M0-ást, az M2-ről szerettem volna elkanyarodni a megyeri híd felé. Kiírás persze nem volt, egyik irány Újpest, a másik M0, M3, M5 stb. Rámentem a nullás irányba, gondolván, lesz lehajtás a híd felé. Nem volt, mehettem egy darabon, mire lejöttem róla. Nem értem, hogyha átadnak nagy csinnadrattával egy hidat, mi a frászért nem lehet ezt ki is táblázni, hogy merre lehet rámenni.

Amúgy tuti az út, azóta a hidat is kipróbáltam, az is tetszik, csak ez a magyaros eligazító táblás hiányosságok ne lennének.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:37:21

Rong: "Mi az hogy a külsőből nem engednek ki? Külsőben csak akkor lehetsz ha a következő kihajtónál ki is mész. Kívűl nem kőrözhetsz akárhanyadik kijáratig."
Az elmélet ebben az esetben mindig elválik a gyakorlattól.Az általad leírtakkal sajna a többség nincs tisztában,így vagy be mennek a belső sávba ahonnan nagyon nehéz kikeveredni,vagy be sem mennek ezért.

Rav Antal 2008.10.10. 09:38:08

Tegnap ugyanúgy 12 perc alatt értem haza, mint mindig. Belváros, 5,6 km.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:42:00

Gontar igazad van, bocs.Neked biztos sokat jelent ez, nekem egy porfészek ahol egy idióta szétszakította kicsinyes érdekből azt ami eggyé tartozik és most játszhatja a kiskakast a szemétdombján.

autosave 2008.10.10. 09:43:53

azért kell a 110, mert sok a béna. sajnos.

tudom, túlzás kicsit, de tényleg sok a belátható útszakaszokkal nem foglalkozó kalapos sofőr. és ő van meglepődve, ha meg kell állnia vagy gyökkettővel haladót utolér és majdnem nekimegy.

Az M6 kivezető is végig kanyarban van. Ott is lehetne bőven gyorsabban menni, de esély nem lenne megállni ha valaki áll az illető előtt a sávjában... Szóval amíg a többség nem veszi figyelembe a beláthatóságot, addig sajnos ez lesz, mindehol így tábláznak...

Rong 2008.10.10. 09:44:31

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:37:21

Atomot nekik :))))

felucca 2008.10.10. 09:45:55

Hogy más vélemény is legyen: Az M0 az utolsó előtti szög volt Budapest koporsójába. Az utolsó szög ugye az lesz, amikor a Budai-hegységen is átvezetik, mert erről a marhaságról az istennek sem akarnak letenni. Simán el lehetett volna kerülni az M0 építését, ha a bevezető autópályaszakaszoknál nem követik azt az íratlan törvényt, hogy az autópálya nyomvonala max. 200 méterre vezethet az általa kiváltott főútnál. Ha az M3-ast mondjuk Hatvannál letörik Ferihegy irányába, akkor meg lehetett volna spórolni a fél M0-t, délen egy Duna-híddal aztán jónapot, a budai nyomvonal meg fel sem merült volna. Hihetetlen tapló, technokrata közlekedéstervezőink vannak. semmit nme tudnak arról, amerre a világ megy.

Matrix_ 2008.10.10. 09:48:59

A 11-es M3 távot elég jó szintidővel lehet teljesíteni. Mondjuk figyelni kell ha először megy a zember, hogy mi, hol meg merre. De amióta van az a csákk norisz híd azóta 30 percnél nem volt több a bejutásom melóhelyre. Addig meg 45 és 90 perc között mozgott...
A többit szakaszt még nem próbáltam, de ami késik...
Arról majd Szemenagy nyiltkozik:)

mondjuk a híd kicsit hullámosra sikeredett, de már megszoktuk :)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:49:51

Hát ez csakugyan más vélemény volt. Remélem csak te gondolod így.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 09:50:35

igazi hős 2008.10.10. 09:28:49
köszi az infót. fú most olyan dolgokat írtál, hogy égnek áll a hajam :) ehhez már bennszülöttnek kéne lennem, vagy navival kéne mennem hogy ne tévedjek el. rohadtul nem ismerek arrafelé semmit. :)
marad akkor a petőfi asszem. bár hétköznap, és reggel fogok menni. bár akkor lehet hogy úgy indulok, hogy 7-re beérjek a m1-m7 közösre, 2 óra alatt csak eljutok onnan a petőfin át a reptérre. fél 10-kor van ott a tali. és a repcsi még ez után indul bőven, szal ha fél 11-re érnénk (=3 óra pöcsölés a dugóban) akkor is megvan még a repcsi bőven.

hegyipetymeg 2008.10.10. 10:06:51

Ezt az euros dolgot nem értem. Írországban sem lehet Forinttal fizetni. De ha lehet kártyával fizetni, akkor tökmindegy, hogy milyen pénznemet fogadnak el... ez lenne a megoldás

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.10. 10:07:02

sebességkorlátozás - mivel az úton jelentős lesz a tranzit nehézteher forgalom, és a mamutok 90-nel fogják egymást előzgetni, előrelátásból nem engedték a 130-at. a hídon a 80 viszont agybetegség.
betonhullámzás - a technológia miatt érezhetők a hullámok. az utat nagy bazi géppel betonozták, ami az elé öntött anyagot simítókkal húzta le a kívánt szintre. a szintet az út mentén kis oszlopokra kifeszített vékonyka drótkötél jelezte a gépnek, ami le is követte azt szépen-pontosan. a drót viszont hajlamos arra, hogy melegben kicsit megereszkedjen, hidegben kicsit megfeszüljön - szóval fizika.

Gontar 2008.10.10. 10:09:03

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:42:00

Látom sikerült leszűrni a lényeget az írásomból. :-F Személy szerint az égvilágon nem jelent semmitsem, csak nem használom pl. az Osztyapenkó-tér, a Felszabadulás-tere stb. neveket sem. Mint ahogyam megszűnt települések neveit sem. :-)

Amúgy nem izgat. Mindenki annak nevez mindent, aminek csak akar. :-D

gmower (törölt) 2008.10.10. 10:09:24

felucca 2008.10.10. 09:45:55

Hmm, érdekes vélemény. Hát nem tudom. Jobb az Budapestnek, ha a teljes tranzitforgalom (nem mindenki Pestre akar ám menni) keresztülmegy a városon? Szerintem nem. Biztos az egész világon hülyék a közlekedésmérnökök, hogy minden nagyobb város köré gyűrűt építenek :D

Aszi 2008.10.10. 10:09:44

Borijove: te el vagy tájolva, az új szakasz nem csatlakozik az M5-höz. Az M5-höz csatlakozó szakasz már évek óta megvan. Az új szakasz a 4-es úttól északra van, köze nincs az M5-höz.

Úgy látszik, a fele népesség nem vette észre, hogy az M5 és a 4-es közötti szakaszt mintegy 3 éve már átadták.

"De aki tervezte az nem ismeri a Kreszt? Minek leállósáv a hídon amikor tilos megállni?"

Te vagy az, aki nem ismered. Nemcsak hídon tilos megállni, hanem autópályán és autóúton is tilos megállni. Akkor sehova nem kéne leállósáv? A leállósávon kizárólag műszaki okból, valamint forgalomellenőrzés során szabad megállni.

Matrix_ 2008.10.10. 10:18:39

a hídon az a leállósáv azért is van, hogy ha a forgalom nagysága indokoltá teszi, megnyitják mint 3. sáv.
oszt ha nem lenne, nem lenne mit megnyitni. Érted? tenyered!! :)

DocBulywood 2008.10.10. 10:26:18

Megfigyeltem, hogy Bp-n van ilyen sárga, ~50 m hosszú hernyószerű valami, mindkét oldalán ajtókkal.

Meg van kék, illetve kék-gumi-kék, viszonylag kevés piros, meg piros-gumi-piros.

A földfelszín alatt, meg két kék és egy sárga.

Valahogy ezek kombinációjával mindig eljutok oda, ahová szeretnék. Feleslegesen nem pazarolom a benzint, nem járulok hozzá a dugóhoz - ellenben hónaljszagban kell utaznom, mert rajtam kívül senki sem mer ablakot nyitni.

Eme apróságot leszámítva lehet, hogy menő - s nem araszoló - vagyok?

:-D

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:28:57

Mutassatok már nekem mégegy hidat, ahol leállósáv van. Egyébként meg újpest felöl 3 sáv a híd miatt szűkül le,igaz a budai oldalon meg eleve csak két sávot építettek nyílván a jövőre gondolva (ugye). Mondjuk azt a körforgalmat egy 20 tonnás kamionnal,utánfutóval azzal vetettném be, aki ezt kitalálta-a jövőre gondolva (ugye).

non olet (törölt) 2008.10.10. 10:36:51

Tobb savos korforgalom...

"Külsőben csak akkor lehetsz ha a következő kihajtónál ki is mész. Kívűl nem kőrözhetsz akárhanyadik kijáratig."

Ezt a baromsagot... hogyan sikerult kitalni ?!

A tobbsavos korforgalom ugyanaz mint a PARHUZAMOS kozlekedes!!!!! azaz

lakott teruleten belul
barmikor barmelyik savban autozhatsz barmeddig

lakott teruleten kivul
JOBBRA TARTS van ervenyben...tehat a kulsoben KELL haladni a belsoben csak elozni szabad...
kiveve ha a kulso sav MÁR telitett es ezzel kialakult a tenylges parhuzamos kozlekedes

A tobbsavos korforgalmat tessek kepzeletben felnagyitani jo nagyra es ugy vizsgalni!!!
Akkor maris ertheto lesz a mukodese, ami pont olyan mintha egy nagy korgyuru lenne csatlakozo utakkal...

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:39:35

Aszi!
Az egyszerűség kedvéért írtam hogy új szakasz, és régi szakasz. Gondoltam jobb mint hogy régi szakasz,új szakasz meg legújabb szakasz megfogalmazás. Az M7-nél sem hiszem hogy lényeges lenne hogy melyik szakaszt mikor adták át. A lényeg: a nyomvonal el van szarva és ezt már ebben az életben senki sem fogja tudni helyrehozni (mint a 4-es metrót sem)Ha elégedett vagy vele akkor javaslok neked egy kis szakaszt,monjuk a 4-es rákötőtől menj már Érdre. Nézd már meg mennyi időbe tellik araszolni az M5-ön hogy rátudj menni a régi szakaszra, és mennyivel egyszerűbb lett volna,ha változatlan tempóval továbbmész.

henrik77 2008.10.10. 10:42:24

Azt hisszuk, Europa kozepen vagyunk. Csak azt nem tudjuk, mi az, hogy Euro. Sajat magunkat szivatjuk, pedig minden szomszedos orszagban teljesen normalis a hasznalata. Addig jar a szaja mindenkinek a nagy Magyarorszag dumaval, amig egyszer csak sajat boren is megerzi, mit jelent ez...

Aszi 2008.10.10. 10:48:19

Borijove: "a nyomvonal el van szarva és ezt már ebben az életben senki sem fogja tudni helyrehozni"

ismét el vagy tájolva, helyre lesz hozva: az 51-es út és az M5 közötti szakasz átadását 2010-re tervezik.

dhrbikes 2008.10.10. 10:53:25

Én csak annyit tennék hozzá a tegnapi lezárásokhoz, hogy még életemben nem jutottam haza ilyen gyorsan. Árpád-híd pesti oldala - Kálvária tér: 18 perc, kb.18:30-18:50

Hétfőn is lesz még NATO csúcs, senki ne üljön autóba!!!! Sőt, mostantól legyen minden nap! :)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:57:22

És akkor majd az 51-esen lehet felmenni a régi szakaszra? Az csakugyan jó lesz! Sőt, olcsóbb is ilyen szakaszt párhuzamosan kiépíteni mint a nyomvonalat összekötni.

Aszi 2008.10.10. 11:00:00

Borijove: szerintem nem érted. Össze lesz kötve, erről szól a dolog.

Zombika 2008.10.10. 11:11:52

Én sem találkoztam tegnap dugóval. Andrássy útról (VI. kerület) mentem a Karolina útra (XI. kerület), onnan Albertfalvára (fehérvári út vége), onnan vissza a XIII. kerületbe, a Lehel térhez.
Mindezt reggel 9 és 10 között, autóban nem töltöttem többet, mint 40 perc. Egy normál hétköznap ez 1,5 óra.

Lunitari 2008.10.10. 11:14:52

Rong 2008.10.10. 09:31:24

Na igen sajnos a gyakorlat mást mutat és nekem kell szabálytalankodnom, vagy körözhetek bent jó párat....így hát a külsőbe sorolok inkább..ez van ma Magyarországon..jobbra tartást se ismeri senki.....

Secnir 2008.10.10. 11:15:24

röviden:
siránkozás1: áááh, 110 km/h -nál ráz, 130 km/h-nál letolnak, 160 km/h-nál JÁRHATATLAN!

siránkozás2: áááh, megbasztak a rendőrök, mert 80-nál lefotóztak 160-nal ÁÁÁ, kötsög mindenki!

siránkozás3: a jegy 1000Ft. ááááh miért nem tudok lejjel, rubellel vagy ejróval fizetni??? sparba szabad baszom, ahol nagyonjó 210ft/€ árfojjamvan???

hüjeittmindenyki??? mivan??? helyeseljetek nekem!!!!

lbalazs 2008.10.10. 11:18:06

Az M5-nel azert nem er ossze az M0 ket vege, mert meg nem keszult el. Epulni fog(?) egy uj resz a regi egy resze helyett. Amikor a deli szektor epult, meg nem is sejtettek, hol lehet majd megepiteni a keleti szektort.

gmower (törölt) 2008.10.10. 11:18:39

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:57:22

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest&ie=UTF8&ll=47.370106,19.175434&spn=0.07801,0.153809&t=h&z=13

Ezen a képen jól látszik, hogy a régebben átadott M5 - 4-es főút szakasz építésekor már megcsinálták a teljes M5-M0 csomópontot, csak át kell kötni az M0 - 51-es főút találkozásához, és akkor majd végig lehet menni az M0-án az M5 használata nélkül. Egyébként ez alig 4-5 km, ha jól látom csak szántóföld van a nyomvonalon, nem értem miért nem csinálták meg még?

Lunitari 2008.10.10. 11:22:35

Bocs..annyi kört teszel meg a külsőben amennyit akarsz....akkor szabályos vok :)))

www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/vegyes_horoszkop_erdekessegek/9588

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:25:30

Aszi! Megnéztem a NIF honlapján. Egyszer ha sokáig élün akkor majd rámegy csakugyan a régire az új szakasz ehhez azonban egy új szakaszt kell még építeni ami ugye arra szolgál hogy kiváltsa a meglévő M0-nak az 51-és M5 részét.Vagyis a most használt rész elnépnelenedik meg legfeljebb azok használják majd, akik Érd felöl jönnek és Pestre akarnak menni, olyan nemigen lesz aki Szegedről jövet ott akar felmenni az M5-ösre. Vagyis van egy útszakasz ami pocsékba megy és lesz egy új szakasz amire lehet költeni.Tényleg nem lett volna normálisabb ha eleve rácsatalakozik a régi szakaszra,mivel ott olyan sok urbanizált terület nemigen van ami ezt akadályozta volna?

Lunitari 2008.10.10. 11:26:20

RONG meg akart szívatni minket ezzel a többsávos körforgalommal...:)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:28:14

Bocs, Szeged felöl felmenni az M0-ra

lbalazs 2008.10.10. 11:28:36

Egyebkent igen erdekes a magyar autopalyak nyomvonala. Nem arra szolgalnak, hogy a tranzitforgalmat elvezessek, hanem arra, hogy Pestrol minel konyebben el lehessen jutni az orszag kulonbozo reszeibe. Ezek utan, meg a Pesten elok csodalkoznak, hogy mindenki keresztul akar menni a varosukon. Persze, mert csak arra van ut. Nem epul pl. az M4-M8-as ut sem, pedig az meg az M0-asnal messzebb vinne a forgalmat BP-tol. Tehat tovabb errositjuk az egy aglomaracio jelleget. Ezert visszatetszo amikor Bp fopolgarmestere azt mondja: csak nem fogunk metrot epiteni Nyiregyhazara. Ezzel alarulja, hogy nincs tisztaban az orszag kozlekedesi helyzetevel.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:35:08

oFF Na ez a másik kedvencem: mégegy megálló a Kálvin téren, a Keletinél és lényegében a Blahán.Metrót csinálni a Gellért téren (Hm...)Hány utasra számoltak? Sokkal olcsóbb lett volna kivinni a metrót Újpest vasútállomás-Káposztásmegyerre részben felszínen és Újpalotát,Gazdagrétet bekötni a hálóba.

EMMI 2008.10.10. 11:45:05

Ok, értem én hogy új szakasz, meg nincs kellőképpen kitáblázva, de nő létemre nem tévedtem el se a Megyeri hídra jövet-menet, sem az új M0 szakaszon. Egyszerűen van egy régi - kb.5 éves - térképem, és megnézem, hogy mi merre van, mondjuk még indulás előtt, ha új útvonalon tervezem a közlekedést. Max. 2 perc, és nem útközben sakkozom a sávok között.

Én sem tudok mindent fejben tartani, de az M2-ről simán megtaláltam a hidat, bár nem tudom merre van Újpest, de az tudtam, hogy az M3 és M5 a másik irányban van, tehát maradt a másik irány. Józan paraszti ész. És az is segít, hogy az utak számozása egymást követi, nem össze-vissza van. Tényleg kellene egy kicsit gondolkodni uraim. (csak akinek inge, az vegye gatyára)

Mondjuk ha az új szakaszok átadását a táblák hiánya miatt hetekkel később adták volna át, akkor meg az lenne a baj.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48

Azért szűnik meg az új szakaszon hirtelen a belső sáv, mert végre az lett a plusz sáv. Végre nem a lassú járművekkel közlekedőknek kell megvárnia, hogy a kapaszkodósávból beengedjék őket, hanem az olyan száguldozóknak, mint te, akik csak a belső sávban tudnak menni, nekik kell megoldaniuk a visszasorolást. Egy lassítást követően, pl. sokkal gyorsabban vissza tudsz gyorsulni, és elszelelhetsz.

yooccoo 2008.10.10. 11:45:19

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:25:30
és beraknád gyál közepére a 0-ást?

Aszi 2008.10.10. 11:49:16

Borijove: dehogynem lett volna normálisabb, de hát ez már történelmileg így alakult. Toldozott-foldozott a rendszer.

Rong 2008.10.10. 11:56:53

Lunitari 2008.10.10. 11:26:20
"RONG meg akart szívatni minket ezzel a többsávos körforgalommal...:) "

Persze. Hiszen én találtam fel! :D

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:57:26

yooccoo 2008.10.10. 11:45:19

Nem mondod hogy az régi szakasz vége nem egy mezőbe torkollik az M5- nél hanem egyenest Gyálba? Ha így lenne- de én nem így láttam- akkor a régi szakaszt tervezték meg szarul. De hansúlyozom én nem láttam urbaizált környezetet ami akadály lett volna.De az is lenne akkor mi van? M5, M6, M3 bevezető nem megy lakott területen? Az M0 nem szeli Rákospalota, Káposztásmegyer szélét? Nem beszélve Budakalászról.


Csak úgy, ahogy Rákospalotán megy keresztül az M0
VIKI 2008.10.10. 11:45:05

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:03:36

VIKI 2008.10.10. 11:45:05

Ügyes kislány!Külföldön is ilyen jól tájékozódsz ( sorszám szerint vannak az utak)? Vagy csak a külföldiek szívjanak itt ha nem tudják.

Egyébként nem vagyok száguldozó sőt. Csak idióta dolognak tartom hogy nem gyorsító sáv van hanem lassító.Ha az olyan jó ötlet akkor a kapaszkodó sávokat is meg lehet fordítani,nehogy már a lassú jármű húzodjon le, hanem a gyorsító húzodjon ki.

dhrbikes 2008.10.10. 12:07:52

Tényleg Gyálnak vezet a régi M0! Igaz, hogy a végén egy erdő látszik, de pár száz méterre már házak veszik körbe. Én sem értem, hogy gondolhatták, hogy ez jó lesz így.

Rong 2008.10.10. 12:13:11

jé... tényleg hülyeséget mondtam... mármint a 2 sávos körforgalommal kapcs. Mea Culpa. De jó, hogy ritkán találkozok ilyennel. SZERENCSÉTEK ROHADTAK! :))))

Lunitari 2008.10.10. 12:13:36

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:03:36

Bocs, de túl nagy a szád ahhoz képest, hogy a körforgalommal is beszívtuk...bár ismeret hiányában is szabályos voltam eddig :)) Az új szakaszon ha megfigyeled nem a gyorsító sáv szűnik meg. 3 sáv lesz a kapaszkodás miatt, de a végére elveszik a sávot és egyáltalán nem hirtelen. Az jobb lenne ha maradna a két sáv és szopnál a belsőben is?

EMMI 2008.10.10. 12:15:24

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:03:36

Az egymás után számozott utak kimondottan itthonra értettem, az M0-hoz. A ménkű sem tudja, hogy külföldön hogy vannak számozva az utak. Nem sokat vezettem külföldön- -de azért előfordult már - de oda tényleg nem mennék térkép nélkül. Sőt az internet meg a gugli föld világában még jól meg is nézném, hogy merre vezet út. Sőt a gps-t is kitalálták már.
A kamionsofőrök meg elég sűrűn járnak ugyanazon az útvonalon, gondolom ők sem lusták utána nézni, esetleg lefirkantani a fontosabb dolgokat.

Pontosan az általad idióta dolognak tartott megoldás a nyerő. Pontosan a lassú jármű tudjon nyugodtan haladni, és a gyorsan tudó autó meg menjen ha akar. Mert ő tud gyorsan menni, gyorsabban is reagál. A lassú jármű meg dugót is okozhat, ha nagyon lelassít, esetleg meg is áll, mert nem tud visszasorolni.

A lassító sáv pedig ha jól tudom teljesen más tészta, szerintem az a kihajtásnál használandó sáv.

gmower (törölt) 2008.10.10. 12:21:59

VIKI 2008.10.10. 12:15:24

Jól látod a helyzetet, már én is próbáltam meggyőzni a többieket, hogy a kapaszkodósávokat le kéne cserélni gyorsítósávra (ennek az átfestése, újratáblázása minimális költség), de hát sokan nem akarják megérteni miért jó az :D Egyébként talán nem véletlen, hogy az újonnan épülő utakon már ezt a megoldást használják.. Franciaországban mindenhol így van, én imádtam, nem kell az elöttem menő jóindulatában bíznom, hogy sávot váltson, ha én épp haladni akarok. Ugyanis a kapaszkodósáv nem párhuzamos közlekedésre alkalmas út, ott nem kell jobbra tartani..

Cpt. Flint 2008.10.10. 12:27:24

Aszongyahogy... kedden kb. 1/2 12 tájt hajtottam rá dél felé az M0-ra az M7-ről és mentem az M3-ig (és persze azon tovább). Ahogy elnézem, kilógok a sorból, mert nem bpesti közlekedésre használom a gyűrűt. Mindenesetre a tapasztalataim a következők:
Gyakorlatilag dekára 70 km a fenti nyomvonal hossza. Sajnos sose néztem, hogy a városon átmenő (Hegyalja út - Erzsébet híd - Kerepesi - Hungária krt - M3) út milyen hosszú, érzésem szerint kb. 1/3-a lehet.
A 70 km szinte pontosan 45 percembe került (gondolom a régi szakasz 80-as korlátozása miatt). Dugó, torlódás, megállás nem volt. Egyenletesen lehetett haladni, a "régi" szakasz után (6-os lehajtótól) már nagyon szellős pályán.
Egy helyen volt elég szar, ahol az M5-ről vissza kellett menni az M0-ra. Ott van egy szakasz, ahol a mi M5 le- és M0 felhajtónk meg a fene tudja honnan jövők M5 felhajtója egy baromi rövidre szabott részen összefut és a két sávon érkezőknek persze faszán keresztbe kell sorolniuk egymás előtt.
Mindent összevetve időben egy normál (nem dugós) naphoz képest nem nyertem semmit. Km-ben több, mint kétszerese, az biztos. Viszont nem volt idegeskedés, Bp. nem kellő ismerete miatti elkavarás.
Jelenleg még nehéz egyik v. másik mellett dönteni, mindkettőnél nagy a kockázat és nem tudom előre kiszámítani, hogy hol járok jól.

EMMI 2008.10.10. 12:31:54

gmower 2008.10.10. 12:21:59

Köszi, azt hittem itt én vagyok az ufó, aki látja a másik oldalt

gmower (törölt) 2008.10.10. 12:43:41

Cpt. Flint 2008.10.10. 12:27:24

Ha elkészül a déli szektor bővítése (M6-51 főút között) és az 51-es főút M5 közötti új szakasz ( www.nif.hu/fejlesztes/383 ), na meg az M31-es ( www.nif.hu/fejlesztes/411 ), akkor lesz csak igazán kánaán :D Persze a tervek szerint is csak 2010 végefele jön el e csodás időszak, de akkor már nem lesz kérdés, hogy a városon keresztül vagy az M0-án tedd meg ezt az utat, és így végre értelmet nyer ez az egész körgyűrű dolog.

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:46:25

"a kapaszkodósávokat le kéne cserélni gyorsítósávra"
Ha a kapaszkodó sáv megnyílása előtt a lassú jármű felmérte hogy jobbra kell tartania, akkor azt minden balesetveszély nélkül megteheti,ha meg gyorsító sáv nyílik balról nagyon kell radarozni hogy hátulról egy gyorsabb jármű ne érkezzen meg ezerrel.Ráadásul aki arra téved hogy lekűzdjön egy lassú járművet az folyamatosan számíthat arra, hogy lelámpázzák dudálják azok akik még gyorsabban mennének.

gmower (törölt) 2008.10.10. 13:02:52

Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:46:25

Hogy érkezne hátulról gyorsabb jármű? Én érkezek meg először oda, ahol nyílik belül az új sáv, már réges-rég hevesen indexelek, hogy majd előzni fogok, de amúgy is előnyöm van a hátulról érkezővel szemben (ez pont olyan, mint amikor 2x1 sávos úton előzésre készülsz, ott sem tudja a hátulról lévő elöbb megkezdeni az előzést, mivel a szembejövő melletted megy el hamarabb). Az meg hülyeség, hogy azért ne csináljuk, mert majd hátulról levillognak... A mostani helyzetben viszont az van, hogy a lassú járműnek vagy van kedve kihúzódni a kapaszkodósávba, vagy nincs, villogás ugyanúgy van, és ha nem megy ki még jobbról előzés is előfordul. Jobb így?

Cpt. Flint 2008.10.10. 13:13:21

gmower 2008.10.10. 12:43:41

"Ha elkészül a déli szektor bővítése (M6-51 főút között) és az 51-es főút M5 közötti új szakasz ( www.nif.hu/fejlesztes/383 ), na meg az M31-es ( www.nif.hu/fejlesztes/411 ), akkor lesz csak igazán kánaán"
És az M7-M6 közöttivel mi lesz? Merthogy az a legszarabb, nem?

szemenagy 2008.10.10. 13:20:26

MatrixHasYou 2008.10.10. 09:48:59

öööö, köszönöm a szót, bíró úr!

Szóval az új M0-t elejétől-végéig használom most naponta, amíg a varsói szerződés a belvárosban ülésezik. Leszámítva egy-egy kamikazét (az átlagosnál nincs több), egész jó lett az új unoka, a betonnal sincs bajom, egyedül az épülő benzinkút környékén van egy kis retro-feelingje a burkolatnak (anno a Zemhetesen volt ilyen az érdi emelkedő). A régi nullás viszont igen szépen vissza tud dugulni az újig, tegnap reggel 40 percet ácsorogtam az M5-ön, hogy elhagyhassam a pályát. Viszont bazi hosszú körbeautózni az új szakaszt, nekem a városon át 33 km, a ringen 63,5 (többször lemértem, és az M5 bevezető mellett van a cél, egész a városhatárnál.
Mindenesetre egész stresszmentes, időben kb. ugyanannyi, mint a városon át, és lehet(ne) kicsit az üzemanyaggal is spórolni (ha amúgy sem 6-ot enne a vas, azt már nehéz felezni :D)

Don Blasius 2008.10.10. 20:56:35

Tegnap meg ma elég jól lehetett közlekedni az én útvonalaimon. Azt, hogy dugó volt, azt elhiszem, de reggel nem a Soroksárin mentem be, mert még Kőbányán volt dolgom, oda Erzsébetről 25 perc fél 8-8). Onnan Blaha 30 perc 9 után. Délután ki Soroksárra onnan, kifele mentünk fél órát fél 2-kor, befelé viszont 14:10-kor indultunk és 14:30-kor már a parkolójegyet is bedobtam a New York Palota oldalában! :)) Mondtam is a kollégáknak; ideális hét: hétfőn hóvihar, kedden Putyin, szerdán Bush, csütörtökön NATO-csúcs, péntekre egész napos BKV sztájk és akkor mindig lehet közlekedni. :)

Ma este 6-kor pedig 3/4 óra volt Szigetszentmiklós (sikerült elkerülnöm a dugót, csak a Kerepesi állt kicsit a Staidonig), itt már hogy on legyek, igénybe vettem a 0-ast az M5-től. Szembe láttam szépen torlódni a kocsikat Szeged felé. az elég durva.

Boss88 2008.10.10. 21:13:02

hozzá kell tennem hogy szerda este negyed 7 felé keveredtunk a nullásra a megyeri híd felol.
akkor lehetett haladni,meg elotte egy szombati kora delutanon is.
a táblázás amugy elég gáz, rohadtul kell figyelni hogy az ember a gyűrűn tudjon maradni, mert simán elkeverheti a dolgot, tul van bonyolítva sok helyen.
hallottam sokat arrol hogy mennnyire szar (volt a régi) a 0ás és sofőr kolega nem akart arra menni meg hogy keskeny és nincs leallo sav.
nos hétvégén végigmentem rajta M3tól törökbálintig. baromi hosszu volt és városon keresztül kicsit gyorsabb (legalabbis hétvégén)megkérdőjelezni hogy mért kell körgyűrű?
nos két konkrét tapasztalat.
nemrég még a megyeri híd átadása előtt de az uj szakasz átadása előtt volt szerencsém egy kis csütörtök esti könyves kálmán körútazáshoz és meglepő modon nem volt dugo pedig azt hittem hogy araszolás lesz hazafelé. nem volt+ alig láttunk kamionokat.
másik pedig a szentendrei út.
megyeri híd átadása előtt aquincumrol a teve utcáig vezető utat(kb 7 km) hétköznap reggel 7hkor kb 40perc alatt lehetett abszolválni átlagban.
az átadás után ez kényelmes 10 percre, sietve kb 5 percre redukálodott.
szoval a gáncsoskodóknak azt javaslom hogy vegyék igénybe az anyukájuk szexuális szolgáltatásait...(környezetvédők, telekspekulánsok éhenkórász önkormányzatok és hasonlók)

Matrix_ 2008.10.10. 23:42:50

Mr Góré 2008.10.10. 21:13:02

azért (nem tudom mért) reggel még békáson van egy kis retro feeling, az első két lámpánál :)
de aztán faszán lehet tolni neki.

igazi hős 2008.10.10. 23:52:39

Cpt. Flint,
mindenkinek a saját foga fáj a legjobban, de szerintem az M5+M0 összefolyást kéne először megszüntetni, az a legkritikusabb. Utána a nagy Duna híd környéke a legforgalmasabb, a M6-M7 csak jóval utána jön. Ha belegondolsz, "csak" az M1-ről és Budaörs/Törökbálintról jövőknek "muszáj" ezen a részen jönniük, az M6-51-es részén mindenkinek. Ráadásul a teherforgalom az M1-re és az M6/6-ra jóval jellemzőbb, mint az M7/7-re.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:55:30

Ó, bár az lenne a legnagyobb baj, hogy le akarnak tolni 130-cal a 110-es megengedett autóút sebességnél... Csak a tapasztalatom az, hogy az M0 nagy részén 80-as korlátozás van, így szarra sem jó, a főúton (!) magasabb a megengedett sebesség, mint az "autóúton". Szóval kurva jó, gecire boldogok vagyunk. Kaptunk egy 2/3 gyűrűt 20 év alatt, ami lassabb és gyakran bedugultabb, mint amiket elkerül. Köszönjük...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:56:04

Ó, bár az lenne a legnagyobb baj, hogy le akarnak tolni 130-cal a 110-es megengedett autóút sebességnél... Csak a tapasztalatom az, hogy az M0 nagy részén 80-as korlátozás van, így szarra sem jó, a főúton (!) magasabb a megengedett sebesség, mint az "autóúton". Szóval kurva jó, gecire boldogok vagyunk. Kaptunk egy 2/3 gyűrűt 20 év alatt, ami lassabb és gyakran bedugultabb, mint amiket elkerül. Köszönjük...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:56:22

Ó, bár az lenne a legnagyobb baj, hogy le akarnak tolni 130-cal a 110-es megengedett autóút sebességnél... Csak a tapasztalatom az, hogy az M0 nagy részén 80-as korlátozás van, így szarra sem jó, a főúton (!) magasabb a megengedett sebesség, mint az "autóúton". Szóval kurva jó, gecire boldogok vagyunk. Kaptunk egy 2/3 gyűrűt 20 év alatt, ami lassabb és gyakran bedugultabb, mint amiket elkerül. Köszönjük...

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.11. 07:38:27

A magyar útépítés mindig is a kátrányt részesítette előnyben, nem, hogy egyszer jól felmarták volna, új alap, és az osztrákhoz hasonlóan kőzúzalékos aszfaltot gyártanának az időt álló és jobb is rajta közlekedni.
Üdv,
amitlatok.blog.hu/

Kniight 2008.10.11. 12:15:53

Dhrbikes:
"Tényleg Gyálnak vezet a régi M0! Igaz, hogy a végén egy erdő látszik,..."

Az ott Pestszentimre, és Budapesthez tartozik.
Ennyit arról hogy elkerülőgyűrű. Inkább nekimenő gyűrű. :)

Azok a házak, utcák amik ott vannak (Eke u.) egy 30-as évekbeli katonai térképen is szerepeltek. Az épületek java kb. a 50-es, 60-as években épülhetett, a 80-as évekre 100%-osan kiépült.

Nem hirtelen épült oda, hogy ne tudjon a nullás továbbmenni :)

Don Blasius 2008.10.12. 17:47:18

Van aki elgondolkozott már, hogy miért is M0? Amikor kiskoromban először meghallottam (akkor épült), viccnek hittem, aztán átadták. Van más ország is, ahol 0-val jelölnek autópályát vagy bármilyen főutat? Bécsben pl. A21-A23, Londonban M25. Bár ez a 0 jelzi is, hogy milyen motivációkkal építették az évek során...

A 4-es metró is lehetett volna akkor ennyi erővel 0-as (M0). Az is kifejezné az egész értelmét, meg ami körülötte van.:)))) Vagy inkább.:(

Don Blasius 2008.10.12. 17:51:53

Egyáltalán van, aki elgondolkozott ezen a számozáson? Miért is M0? Én kiskoromban, amikor szó volt az első szakasz épüléséről, azt hittem vicc. Van még olyan ország, ahol 0-s számmal jelölnek utakat? Bécsben is A21-23, Londonban M25. Talán nálunk a számával akarják kifejezni az építésénél tanúsított együttműködési készséget, tenni akarást, kivitelezési minőséget (régi szakasz), motivációt?

Ennyi erővel a 4-es metrót is számozhatták volna 0-ra (akkor az is M0 lenne:)), az is kifejezné az egész értelmét és a cirkuszt...

:)))

Vagy inkább. :(((

Aqweren 2008.10.12. 18:09:43

Nekem nem a számozás szúrja a szemem, hanem a bötű...angolul van értelme (Motorway 1,2 akárhány), németül A betűvel kezdődnek (Autobahn), na de NÁLUNK MI A RADAI ROSSEBET JELENT AZ "M"?!?!

Matrix_ 2008.10.12. 18:22:27

aqweren 2008.10.12. 18:09:43

már írtam: MENNYÉÉÉÉMÁÁÁÁ!!!

Don Blasius 2008.10.12. 19:34:36

aqweren, ez is érdekes. Számos európai országban A az autópályák jelölése, akár nálunk is lehetne, mint autópálya.

Aqweren 2008.10.12. 20:04:18

Ugye? Hogy honnan vették azt az "M" betűt...?

Aqweren 2008.10.12. 20:05:50

De persze logikus, ha elé képzelsz egy elégedett sóhajtást: Mmmmmm autópálya...így már érthető (örültek a elvtársak hogy végre le tudnak menni egyenesen a Balcsira)

záporjózsi 2008.10.13. 10:39:33

"Gontar 2008.10.10. 09:09:05
Kivetnivaló azért van benne: az útfelület minősége - azaz az emlegetett betonozós technika miatt"
Németország egész jól működik ilyen technológia mellett is. ;)

"Egy helyen nagyon gáz: M5 felől M3 felé, Pécel és Nagytarcsa között lesz az M31 leágazás (80as korlátozás - amit sokan nem értenek miértis kell)."
Emlékeim szerint 100 van (kb. mindkét irányban)

"Agond az, hogy a szélső és a középső lesz az M31 és csak a belső marad M0 - illetve addig belső lesz az új külső és nyílik egy új belső, de nem a megfelelő helyen."
Igen, igazad van, abból ott sok balhé lesz még. Mert aki szépen a külsőben megy 100-zal, az a gyorshajtók miatt nem tud besorolni, így kényszerítve van a szabálytalanságra. Ide kellene egy fix traffi (jó kitáblázás után) az M31 átadása után...

"Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48
pl. hogy az új M0 szakasz nem ér össze a régivel."
Ezt azóta látom, tisztáztátok, szóval lesz összekötés, akkor meg "így sikerült". Nem mellesleg (és bocs a hosszért), az "eredeti" M0 a Hungária körút fölött vezetett volna, 2×2 sávval, lábakon. Ez volt valamikor az 1960-as években. Aztán kíjjebb tették, jött a rendszerváltozgatás és mindenki beleugatott, hogy legyen jó közlekedése, de csak neki és senki másnak. Az M0 ugyanis a most "külső kerületi körút" néven emlegetett nyomvonalon haladt volna - logikusan Budapesten belül. Úgy tényleg egy körre hasonlított volna, nem egy olyan körre, amelyet elfújt az uralkodó széljárás Kelet felé... Na az az M0-M5 bekötés ennek a maradványa, remélem a külső kerületi körút is valaha, valamikor megépül...

"a táblázás igen érdekes."
Szeged felől nem elég egyértelmű, ez tény. Viszont az új M0 sehol sem fizetős, így az M5-ön sem. Tény, hogy megnyugtatásul kitehetnének valami deszkát.

"Egyáltalán a teljes szakaszon se egy parkoló,se egy benzínkút."
A korábban létesített "alacska" pihenőhelyet most alakítják át benzinkúttá. Szerintem nemsokára a többi szakaszon is lesz kút, viszont nem feltétlenül a pálya mellett, ugyanis csak bizonyos távolságra szabad csomópontot vagy pihenőhelyet elhelyezni. Ha túl sűrűn lenn, akkor külön szervízutat kell csinálni. Több helyen csináltak is, ezek jellemzően 60-80 km/h sebességgel járhatók.

" A pálya hol két sávos,hol három vagy négy.Egyszer csak a belső sáv mintha elvágták volna minden különösebb ok nélkül megszűnik,mintha elvágták volna (ha jól emlékszem Kerepestarcsa fele)"
Általában emelkedőkön van ez azért, mert a kamionok ott nagyon belassulnak. Persze lehet azon vitatkozni, hogy 110-zel miért tartana 3 percbe egy kamion megelőzése (inkább megyek mögötte...), ettől még szabályos közlekedés esetén a nagy emelkedőkön a kamionok és más, lassabb járművek indokolatlanul feltartanák a többieket. Azért a belsőből nyílik, hogy a végén a nagyoknak ne kelljen besorolniuk a gyorsabb kicsik közé.

"az van kiírva hogy Hont?"
A magyar kitáblázás valóban röhejes, ennél csak az olasz rosszabb, bár az autópályáikon nem sikerült eltévedni. Sajnos a magyar táblákon (is) sokszor elvész az információ. Nekem először az út száma legyen meg, utána az, hogy hová vezet...

"Hogy van kitáblázva a régi fóti útról az M0?"
Ez biztos, hogy a beruházó feladata?

"Minek leállósáv a hídon amikor tilos megállni?"
2 lehetőség van:
- ha baj van, legyen hova kisorolni, mert ölég hosszú az a híd...
- ha nagyon megnő a forgalom, legyen hol 3. sávot kialakítani. 80-as tempónál elég a szélesség.

"mert he bemegy az ember mehet néhány kört mire kiengedik a zsúfolt külső sávból."
Nekem elsőre sikerült, pedig nem vagyok rutinos...

"A vadi új autómon úgy éreztem, mintha instabil lett volna,"
A betontechnológia hátránya. Sebaj, majd lekopik, lekopott az a 4-esen is. (Asszem a 8-as végig aszfaltos, a 11-es biztosan...)

@nális coitus 2008.10.15. 12:27:32

Fasza az új nullás és kész. Csak sok idióta van már azon is, index nélkül szlalomoznak a három sávon, meg jönnek a kibaszott román kamionosok, akik ugyancsak jelzés nélkül váltogatnak sávot és azt hiszik, ők az utak királyai.

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.15. 18:15:39

Ki nyekereg ittend a BÓÓÓÓRZALLLMAS kétsávos körforgó miatt?
picdit.wordpress.com/2008/09/13/2-hardcore-roundabouts/












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása