A következő posztra a megfordított mondás a legtalálóbb: Minden jóban van valami rossz. Legalábbis az ország lakóinak nagy többsége így gondolja, ami a közlekedést illeti. Lehet, hogy mi vagyunk túlságosan pesszimista nép, vagy csak elszenvedjük a szervezetlenségből fakadó negatívumokat? Mr. Góré küldte az alábbi észrevételt.
Első poszt eddig, de rendszeres olvasó vagyok. Minap kiprobáltuk az M0 új szakaszát csak hogy elmondhassuk, láttuk már...
Minden nagyon szép minden nagyon jó de azért mindennel nem vagyok megelégedve. Kezdeném ott hogy az új szakasz ugye betonozva lett mert nagyobb teherbírású így, nos biztosan. De annyi szent hogy új korában is 110- nél érezni az egyenetlenségeket talán ezért is lett csak autóút és nem autópálya, bár az átlag úgy közlekedik mintha pályán lenne. Ettől függetlenül túlzásnak tartom a 110-es korlátot sok helyen. Nagyon EU konform lett azt meg kell hagyni, tisztára olyan érzése van az embernek mintha valamelyik europai nagyváros elkerülőjén haladna kivéve hogy az embert 130- nál levillogják a kisteherek.
De ferihegyre ezentúl kb fél óra alatt el lehet jutni nem kell a városon keresztül csapatni. Mondjuk az kiverte a biztosítékot, hogy a reptérparkoló kijáratánál nem lehet euroval fizetni... volt szerencsénk egy ír autóshoz aki amugy román volt akinél nem volt forint. Mondanom sem kell, egész sor hátratolat hogy kiférjen az ipse.
Ezután váltottunk nekik forintot. Mikor megkérdeztük az arcot a fizetősorompónál a hogy mért nem lehet euróval fizetni még neki állt feljebb hogy Magyarországon vagyunk és forint a fizetőeszköz. Egy nemzetközi reptéren...Mikor már a sp@r ban is lehet euroval fizetni...Szal amit az ember nyer időben és nyugalomban az elkerülő miatt azt bepótolja kifelé jövet... De hát Magyarországon vagyunk ugye...
Sandokan66 2008.10.10. 07:36:47
Sandokan66 2008.10.10. 07:38:12
kranführer 2008.10.10. 07:40:49
Más.
Szemrebbenés nélkül hazudták tegnap hogy nem volt dugó a városban. Csak parkoltunk jegy nélkül a sáv közepén...
2008.10.10. 08:14:27
Persze, tudom én, hogy a gyáliaknak pl. kész rémálom volt, míg a teherautók az ő kis utcáikon kerülték a várost, de még egy akkora felelőtlenséget, aki anno nomini a (régi) nullásra úgy adott engedélyt, hogy ilyen szűk sávokkal, leálló hely/sáv nélkül, azt azzal büntetném, hogy autózzon napi nyolc órát a nulláson, aztán hátha beleszáll egy fáradt, sávját elnéző kamionos, de legalább hátha naponta beszorul egy dugóba órákra, és pont akkor jön rá a szükség, egészen addig,míg a gatyájába nem csinál...
Amúgy, mióta megvan az új nullás, tényleg mindennaposak a torlódások, pl. az M5-ös áll, mint a cövek, mert nincs meg ugye az az apró átkötő a két rész közt, emiatt nem csak a várost nem lehet megközelíteni rendesen azoknak, akik csak az m5-ösön tennék ezt, hanem a régi ötös (mi az ott? Helsinki vagy Soroksári út?) úton is.
Miért van az, hogy Mo-n csak úgy lehet utat építeni, hogy valakik ugyan felszabadulnak (Ecser, Maglód, Gyál, Pécel), de mások meg szívnak, mint a torkosborz?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 08:14:49
de akkor asszem a 0-ás fele fogok menni.
kranführer 2008.10.10. 08:27:07
Pista Bácsi 2008.10.10. 08:30:55
A tegnapi dugóról csak annyit, hogy kb. 5 éve nem ácsorogtam ennyit egyhelyben a Hungária körúton, mint tegnap, szóval nekem is kiesett a vacsora a kezemből tegnap este, amikor behazudták azt, hogy nem volt dugó :-(((
Andie 2008.10.10. 08:38:49
Az elmúlt 3 alkalommal ez a 20 km-es szakasz kb 1 órát vett igénybe. Talán mégiscsak gyorsabb a városon át.
Fél óra? Ne viccelj.
Egyébként mint már mondtam, azt autóztatnám egy büdös trabantban 7x24-ben az M0áson, aki anno megtervezte elkerülőútnak. Szük, alig 2 sávos, szar, szemét utcácskát elkerülőnek? Könyörgöm...
Grg76 2008.10.10. 08:41:50
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 08:43:23
köszi az infót közben látom. ezalatt mások is panaszkodtak a régi 0-ára. akkor marad azt hiszem a városon át.
a google map alapból a petőfi hídon át tervezi nekem a dolgot, mert km-erben ez a legrövidebb. de nekem a km nem számít, nekem az lenne a fontos hogy idő szempontjából számítható legyen az útvonal, és az ideális tervezetthez képest +1 óra tököléssel megoldható legyen az út.
ezt adta a google:
www.google.com/maps?f=d&saddr=balatonalm%C3%A1di&daddr=ferihegy&hl=hu&geocode=&mra=ls&sll=37.0625,-95.677068&sspn=38.690438,59.677734&ie=UTF8&ll=47.354641,18.951416&spn=0.518199,0.932465&z=10
ha esetleg tudna valaki valami jó utat a közös bevezetőtől a reptérig, ne habozzon, alakítsa át ezt a linkelt útvonalat, és linkelje vissza nekem :)
SzCsaba 2008.10.10. 08:52:46
A regi nullast 2x1 (!) savval adtak at, jelenleg is csak az egyik palyatest van meg: 2 sav+leallosav szelessegben van 2x2 sav, ezert olyan keskenyek a savok. Amugy az elso nevezetes es evekig emlegetett sztradaatadas volt, Schamschulaval, felig keszen, korlatok es egyeb tartozekok nelkul, de meg eppen az 1994-es valasztasok elott, okorsutessel... a mostaninal is sokkal-sokkal tobb nagyon sulyos baleset miatt (pl. uttesten megfordulo kamionba utkozo masik kamion...) szelesitgettek evekig, az hogy ma mar 2x2 sav van a teljes hosszaban, kozepen elvalaszto betonnal oriasi fejlodes az eredeti allapothoz kepest. Azzal viszont tenyleg egyetertek, hogy sulyos felelotlenseg es semmi elorelatasrol nem tanuskodik, hogy a jelenlegi formajaban es nem azonnal mindket palyatesttel epitettek meg.
igazi hős 2008.10.10. 08:55:07
én úgy tudom, hogy egyszerűen spórolásból lett a tervezett szélesség fele (mert 2x3-nak tervezték, hisz tervezni olcsó), "majd kiszélesítjük, ha lesz forgalom és pénz". Na ebből csak a forgalom lett meg, de az duplán.
gmower (törölt) 2008.10.10. 09:01:48
index.hu/politika/kulfold/otan6661/
A NATO főtitkára elnézést kért tőlünk az okozott dugók miatt. A mi "vezetésünk" (mind város, mind ország) jobb esetben csak kussol, de most még a pofánka is hazudnak, hogy nem is volt dugó. Végülis csak az összes É-D irányú út van már lezárva, vagy korlátozva, biztos igazat mondanak, nincs dugó, csak a sok hülye Pesten közlekedő imád a forgalmi sávokon parkolni.
On
Az M0 déli szakaszával az a helyzet, hogy eredetileg 2x2+leállóval tervezték, de csak az egyik pályatest épült meg, amit szépen szétosztottak 4 sávra (a 2+leállóból lett 4), ezért olyan keskeny. Lehet én vagyok a hülye, de úgy érzem ezt fontosabb lett volna befejezni, mint pl. az M6-ot megépíteni (pedig én rendszeresen járok Szekszárd fele, használtam is, de nem érzem, hogy oda szükség van pályára, egy sima 2x2 sávos út, vagy - ha nagyon úrizálni akarunk - egy autóút is elég lett volna)
korxi 2008.10.10. 09:08:39
Amúgy arról fogalmam sincs, mi köze az M0-nak ahhoz hogy a ferihegyi parkolóban nem lehet euróval fizetni.
biker_kolee 2008.10.10. 09:08:41
Jól tudod. Anno a '90-es évek elején okosak voltak a honatyáink. Ez volt az egyik legszarabb ötletük.
Gontar 2008.10.10. 09:09:05
Egy helyen nagyon gáz: M5 felől M3 felé, Pécel és Nagytarcsa között lesz az M31 leágazás (ez megy el majd Gödöllőig - de még nincs készen). Ott az M0 kiszélesedik 3 sávra (80as korlátozás - amit sokan nem értenek miértis kell). Agond az, hogy a szélső és a középső lesz az M31 és csak a belső marad M0 - illetve addig belső lesz az új külső és nyílik egy új belső, de nem a megfelelő helyen. Már gyérebb forgalomban is érdemes figyelni azon a szakaszon, mert az "új"belső későn nyílik, illetve akik az addigi középsőben és külsőben mentek mind azon a párszáz méteren (szerintem sajnos bőven nem elég hosszú az átsorolós szakasz, illetve az "új"belső is rettenetesen későn - gyakrolatilag az elégazásnál kezdődik) kezdenek el besorolni a belsőbe. Ahol vagy villognak rájuk, vagy előzik őket jobbról - az M31essé válló sávokból, aztán későn kapnak észbe, hogy az elkanyarodik (egyenlőre egy "korlátfalba" aztán mezőbe)... SZerintem -sajnos- az új szakasznak ez a része igencsak balesetveszélyes... Biztosan lesznek ott horror karambolok és nem értem, hogy miért nem tudták 1: jóval meszebb kitáblázni mi lesz a helyzet 2: az "új"belsőt jóval korábban megnyitni, hogy mindenkinek legyen ideje normálisan átsorolni (és ne a külsőből-középsőből kelljen a belsőben száguldozó barmok közé besorolni 100-200 méteren).
biker_kolee 2008.10.10. 09:10:16
Annyi köze van, hogy az új 0-ás már európai színvonalú, de a reptérünk még nem ért el idáig.
gmower (törölt) 2008.10.10. 09:13:41
A parkolási tarifákban már igen :D
Dr Kangörény 2008.10.10. 09:15:51
A feleségem 1 órát állt a soroksárin tegnap. Én meg a belvárosban mentem, mint állat, mert senki nem járt arrafelé.
Grg76 2008.10.10. 09:18:46
Grg76 2008.10.10. 08:41:50
Jól tudod. Anno a '90-es évek elején okosak voltak a honatyáink. Ez volt az egyik legszarabb ötletük. "
Némi félreértést vélek felfedezni. :) Sötétzöldek alatt én a környezetvédőket értettem, nem egy pártot. :)
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48
gmower (törölt) 2008.10.10. 09:23:39
Na erről lemaradtam :D Egyébként ti értitek, hogy miért az amúgy is mindenféle metróépítéssel, csövezéssel, hídújítással sújtott belvárosban kell megrendezni egy ilyen horderejű eseményt? Miért hétköznap? Egyáltalán miért Pesten? Olyan szép helyek vannak még ebben az országban, nem lenne nekik is jobb egy kis üdülőfaluban wellnes-szállodákban megbeszélni, hogy kit támadjunk meg? Legalább az ottani önkormányzat szert tenne egy kis bevételre, mert gyanítom, Pesten nagyobb kárt okozoztt, mint hasznot.
igazi hős 2008.10.10. 09:28:49
miért nem az utvonalterv.hu-t használod, hátha jobban ismeri a magyar viszonyokat mint a gugli? Az a nulláson küld át (148 km), de hétköznap reggel se a nullás, se a M1-M7 közös rész nem járható. Én a fordított irányban Csepel-Halásztelek-Diósd útvonalat használom, ha hétköznap reggel megyek, ez 10 perccel (és pár km-rel) hosszabb, mint a nullás minimális menetideje, de még mindig kisebb mint a nulláson várható idő és gyakorlatilag nincs dugó. Szóval a helyedben a következőt tenném: M7-Érd-6-M0 és ha megy a forgalom a hídon, akkor végig itt, ha lassú, akkor még mindig be tudsz menni Csepelre, majd Gubacsi hídon át irány az Üllői út vagy a gyorsforgalmi, de arra ne a Határ útnál akarj rá felmenni, hanem a Kökinél. Délután a bevezető jó, a Hungária lutri, de többek szerint jobb lett az M0 bővítés óta, az Üllői kifelé nem száguld, de olyan durván sem áll be mint az M0, szóval én a Petőfin jönnék. Egyéb időben (hétvége, éjszaka) szintén a Petőfi.
Gontar 2008.10.10. 09:29:25
Yess! Eleinte énis azthittem a futóművel van valami baj, hogy jobbra húz... Aztán az M5ön megszűnt. :-D Igen... kihagytam az előző kommentemből az általad említett egyik legnagyobb faszságot: miért kell az M5re felvinni a teljes M0 forgalmát (mert nem ér össze a régi szakasszal ugyi)... Tiszta baromság.
u.i.: Kerepestarcsa már cirka 15 éve nem létezik. :-D Van Kistarcsa, meg Kerepes. ;-)
Gontar 2008.10.10. 09:30:41
Rong 2008.10.10. 09:31:24
"A másik kedvencem a felvezetőkön a körforgalom. Mindegyik két sávosra van festve...
aztán a belső sávba mikor kell bemenni, mert he bemegy az ember mehet néhány kört mire kiengedik a zsúfolt külső sávból."
Mi az hogy a külsőből nem engednek ki? Külsőben csak akkor lehetsz ha a következő kihajtónál ki is mész. Kívűl nem kőrözhetsz akárhanyadik kijáratig. A belsőből így ergó a saját sávod kivisz. Volt a körforgalmakról 2-3-4 hónapja egy egész post is, keresd vissza.
Editor Bob 2008.10.10. 09:33:10
Amúgy tuti az út, azóta a hidat is kipróbáltam, az is tetszik, csak ez a magyaros eligazító táblás hiányosságok ne lennének.
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:37:21
Az elmélet ebben az esetben mindig elválik a gyakorlattól.Az általad leírtakkal sajna a többség nincs tisztában,így vagy be mennek a belső sávba ahonnan nagyon nehéz kikeveredni,vagy be sem mennek ezért.
Rav Antal 2008.10.10. 09:38:08
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:42:00
autosave 2008.10.10. 09:43:53
tudom, túlzás kicsit, de tényleg sok a belátható útszakaszokkal nem foglalkozó kalapos sofőr. és ő van meglepődve, ha meg kell állnia vagy gyökkettővel haladót utolér és majdnem nekimegy.
Az M6 kivezető is végig kanyarban van. Ott is lehetne bőven gyorsabban menni, de esély nem lenne megállni ha valaki áll az illető előtt a sávjában... Szóval amíg a többség nem veszi figyelembe a beláthatóságot, addig sajnos ez lesz, mindehol így tábláznak...
Rong 2008.10.10. 09:44:31
Atomot nekik :))))
felucca 2008.10.10. 09:45:55
Matrix_ 2008.10.10. 09:48:59
A többit szakaszt még nem próbáltam, de ami késik...
Arról majd Szemenagy nyiltkozik:)
mondjuk a híd kicsit hullámosra sikeredett, de már megszoktuk :)
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:49:51
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 09:50:35
köszi az infót. fú most olyan dolgokat írtál, hogy égnek áll a hajam :) ehhez már bennszülöttnek kéne lennem, vagy navival kéne mennem hogy ne tévedjek el. rohadtul nem ismerek arrafelé semmit. :)
marad akkor a petőfi asszem. bár hétköznap, és reggel fogok menni. bár akkor lehet hogy úgy indulok, hogy 7-re beérjek a m1-m7 közösre, 2 óra alatt csak eljutok onnan a petőfin át a reptérre. fél 10-kor van ott a tali. és a repcsi még ez után indul bőven, szal ha fél 11-re érnénk (=3 óra pöcsölés a dugóban) akkor is megvan még a repcsi bőven.
hegyipetymeg 2008.10.10. 10:06:51
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.10. 10:07:02
betonhullámzás - a technológia miatt érezhetők a hullámok. az utat nagy bazi géppel betonozták, ami az elé öntött anyagot simítókkal húzta le a kívánt szintre. a szintet az út mentén kis oszlopokra kifeszített vékonyka drótkötél jelezte a gépnek, ami le is követte azt szépen-pontosan. a drót viszont hajlamos arra, hogy melegben kicsit megereszkedjen, hidegben kicsit megfeszüljön - szóval fizika.
Gontar 2008.10.10. 10:09:03
Látom sikerült leszűrni a lényeget az írásomból. :-F Személy szerint az égvilágon nem jelent semmitsem, csak nem használom pl. az Osztyapenkó-tér, a Felszabadulás-tere stb. neveket sem. Mint ahogyam megszűnt települések neveit sem. :-)
Amúgy nem izgat. Mindenki annak nevez mindent, aminek csak akar. :-D
gmower (törölt) 2008.10.10. 10:09:24
Hmm, érdekes vélemény. Hát nem tudom. Jobb az Budapestnek, ha a teljes tranzitforgalom (nem mindenki Pestre akar ám menni) keresztülmegy a városon? Szerintem nem. Biztos az egész világon hülyék a közlekedésmérnökök, hogy minden nagyobb város köré gyűrűt építenek :D
Aszi 2008.10.10. 10:09:44
Úgy látszik, a fele népesség nem vette észre, hogy az M5 és a 4-es közötti szakaszt mintegy 3 éve már átadták.
"De aki tervezte az nem ismeri a Kreszt? Minek leállósáv a hídon amikor tilos megállni?"
Te vagy az, aki nem ismered. Nemcsak hídon tilos megállni, hanem autópályán és autóúton is tilos megállni. Akkor sehova nem kéne leállósáv? A leállósávon kizárólag műszaki okból, valamint forgalomellenőrzés során szabad megállni.
Matrix_ 2008.10.10. 10:18:39
oszt ha nem lenne, nem lenne mit megnyitni. Érted? tenyered!! :)
DocBulywood 2008.10.10. 10:26:18
Meg van kék, illetve kék-gumi-kék, viszonylag kevés piros, meg piros-gumi-piros.
A földfelszín alatt, meg két kék és egy sárga.
Valahogy ezek kombinációjával mindig eljutok oda, ahová szeretnék. Feleslegesen nem pazarolom a benzint, nem járulok hozzá a dugóhoz - ellenben hónaljszagban kell utaznom, mert rajtam kívül senki sem mer ablakot nyitni.
Eme apróságot leszámítva lehet, hogy menő - s nem araszoló - vagyok?
:-D
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:28:57
non olet (törölt) 2008.10.10. 10:36:51
"Külsőben csak akkor lehetsz ha a következő kihajtónál ki is mész. Kívűl nem kőrözhetsz akárhanyadik kijáratig."
Ezt a baromsagot... hogyan sikerult kitalni ?!
A tobbsavos korforgalom ugyanaz mint a PARHUZAMOS kozlekedes!!!!! azaz
lakott teruleten belul
barmikor barmelyik savban autozhatsz barmeddig
lakott teruleten kivul
JOBBRA TARTS van ervenyben...tehat a kulsoben KELL haladni a belsoben csak elozni szabad...
kiveve ha a kulso sav MÁR telitett es ezzel kialakult a tenylges parhuzamos kozlekedes
A tobbsavos korforgalmat tessek kepzeletben felnagyitani jo nagyra es ugy vizsgalni!!!
Akkor maris ertheto lesz a mukodese, ami pont olyan mintha egy nagy korgyuru lenne csatlakozo utakkal...
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:39:35
Az egyszerűség kedvéért írtam hogy új szakasz, és régi szakasz. Gondoltam jobb mint hogy régi szakasz,új szakasz meg legújabb szakasz megfogalmazás. Az M7-nél sem hiszem hogy lényeges lenne hogy melyik szakaszt mikor adták át. A lényeg: a nyomvonal el van szarva és ezt már ebben az életben senki sem fogja tudni helyrehozni (mint a 4-es metrót sem)Ha elégedett vagy vele akkor javaslok neked egy kis szakaszt,monjuk a 4-es rákötőtől menj már Érdre. Nézd már meg mennyi időbe tellik araszolni az M5-ön hogy rátudj menni a régi szakaszra, és mennyivel egyszerűbb lett volna,ha változatlan tempóval továbbmész.
henrik77 2008.10.10. 10:42:24
Aszi 2008.10.10. 10:48:19
ismét el vagy tájolva, helyre lesz hozva: az 51-es út és az M5 közötti szakasz átadását 2010-re tervezik.
dhrbikes 2008.10.10. 10:53:25
Hétfőn is lesz még NATO csúcs, senki ne üljön autóba!!!! Sőt, mostantól legyen minden nap! :)
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 10:57:22
Aszi 2008.10.10. 11:00:00
Zombika 2008.10.10. 11:11:52
Mindezt reggel 9 és 10 között, autóban nem töltöttem többet, mint 40 perc. Egy normál hétköznap ez 1,5 óra.
Lunitari 2008.10.10. 11:14:52
Na igen sajnos a gyakorlat mást mutat és nekem kell szabálytalankodnom, vagy körözhetek bent jó párat....így hát a külsőbe sorolok inkább..ez van ma Magyarországon..jobbra tartást se ismeri senki.....
Secnir 2008.10.10. 11:15:24
siránkozás1: áááh, 110 km/h -nál ráz, 130 km/h-nál letolnak, 160 km/h-nál JÁRHATATLAN!
siránkozás2: áááh, megbasztak a rendőrök, mert 80-nál lefotóztak 160-nal ÁÁÁ, kötsög mindenki!
siránkozás3: a jegy 1000Ft. ááááh miért nem tudok lejjel, rubellel vagy ejróval fizetni??? sparba szabad baszom, ahol nagyonjó 210ft/€ árfojjamvan???
hüjeittmindenyki??? mivan??? helyeseljetek nekem!!!!
lbalazs 2008.10.10. 11:18:06
gmower (törölt) 2008.10.10. 11:18:39
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=budapest&ie=UTF8&ll=47.370106,19.175434&spn=0.07801,0.153809&t=h&z=13
Ezen a képen jól látszik, hogy a régebben átadott M5 - 4-es főút szakasz építésekor már megcsinálták a teljes M5-M0 csomópontot, csak át kell kötni az M0 - 51-es főút találkozásához, és akkor majd végig lehet menni az M0-án az M5 használata nélkül. Egyébként ez alig 4-5 km, ha jól látom csak szántóföld van a nyomvonalon, nem értem miért nem csinálták meg még?
Lunitari 2008.10.10. 11:22:35
www.csaladinet.hu/hirek/szabadido/vegyes_horoszkop_erdekessegek/9588
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:25:30
Lunitari 2008.10.10. 11:26:20
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:28:14
lbalazs 2008.10.10. 11:28:36
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:35:08
EMMI 2008.10.10. 11:45:05
Én sem tudok mindent fejben tartani, de az M2-ről simán megtaláltam a hidat, bár nem tudom merre van Újpest, de az tudtam, hogy az M3 és M5 a másik irányban van, tehát maradt a másik irány. Józan paraszti ész. És az is segít, hogy az utak számozása egymást követi, nem össze-vissza van. Tényleg kellene egy kicsit gondolkodni uraim. (csak akinek inge, az vegye gatyára)
Mondjuk ha az új szakaszok átadását a táblák hiánya miatt hetekkel később adták volna át, akkor meg az lenne a baj.
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48
Azért szűnik meg az új szakaszon hirtelen a belső sáv, mert végre az lett a plusz sáv. Végre nem a lassú járművekkel közlekedőknek kell megvárnia, hogy a kapaszkodósávból beengedjék őket, hanem az olyan száguldozóknak, mint te, akik csak a belső sávban tudnak menni, nekik kell megoldaniuk a visszasorolást. Egy lassítást követően, pl. sokkal gyorsabban vissza tudsz gyorsulni, és elszelelhetsz.
yooccoo 2008.10.10. 11:45:19
és beraknád gyál közepére a 0-ást?
Aszi 2008.10.10. 11:49:16
Rong 2008.10.10. 11:56:53
"RONG meg akart szívatni minket ezzel a többsávos körforgalommal...:) "
Persze. Hiszen én találtam fel! :D
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 11:57:26
Nem mondod hogy az régi szakasz vége nem egy mezőbe torkollik az M5- nél hanem egyenest Gyálba? Ha így lenne- de én nem így láttam- akkor a régi szakaszt tervezték meg szarul. De hansúlyozom én nem láttam urbaizált környezetet ami akadály lett volna.De az is lenne akkor mi van? M5, M6, M3 bevezető nem megy lakott területen? Az M0 nem szeli Rákospalota, Káposztásmegyer szélét? Nem beszélve Budakalászról.
Csak úgy, ahogy Rákospalotán megy keresztül az M0
VIKI 2008.10.10. 11:45:05
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:03:36
Ügyes kislány!Külföldön is ilyen jól tájékozódsz ( sorszám szerint vannak az utak)? Vagy csak a külföldiek szívjanak itt ha nem tudják.
Egyébként nem vagyok száguldozó sőt. Csak idióta dolognak tartom hogy nem gyorsító sáv van hanem lassító.Ha az olyan jó ötlet akkor a kapaszkodó sávokat is meg lehet fordítani,nehogy már a lassú jármű húzodjon le, hanem a gyorsító húzodjon ki.
dhrbikes 2008.10.10. 12:07:52
dhrbikes 2008.10.10. 12:10:12
Rong 2008.10.10. 12:13:11
Lunitari 2008.10.10. 12:13:36
Bocs, de túl nagy a szád ahhoz képest, hogy a körforgalommal is beszívtuk...bár ismeret hiányában is szabályos voltam eddig :)) Az új szakaszon ha megfigyeled nem a gyorsító sáv szűnik meg. 3 sáv lesz a kapaszkodás miatt, de a végére elveszik a sávot és egyáltalán nem hirtelen. Az jobb lenne ha maradna a két sáv és szopnál a belsőben is?
EMMI 2008.10.10. 12:15:24
Az egymás után számozott utak kimondottan itthonra értettem, az M0-hoz. A ménkű sem tudja, hogy külföldön hogy vannak számozva az utak. Nem sokat vezettem külföldön- -de azért előfordult már - de oda tényleg nem mennék térkép nélkül. Sőt az internet meg a gugli föld világában még jól meg is nézném, hogy merre vezet út. Sőt a gps-t is kitalálták már.
A kamionsofőrök meg elég sűrűn járnak ugyanazon az útvonalon, gondolom ők sem lusták utána nézni, esetleg lefirkantani a fontosabb dolgokat.
Pontosan az általad idióta dolognak tartott megoldás a nyerő. Pontosan a lassú jármű tudjon nyugodtan haladni, és a gyorsan tudó autó meg menjen ha akar. Mert ő tud gyorsan menni, gyorsabban is reagál. A lassú jármű meg dugót is okozhat, ha nagyon lelassít, esetleg meg is áll, mert nem tud visszasorolni.
A lassító sáv pedig ha jól tudom teljesen más tészta, szerintem az a kihajtásnál használandó sáv.
gmower (törölt) 2008.10.10. 12:21:59
Jól látod a helyzetet, már én is próbáltam meggyőzni a többieket, hogy a kapaszkodósávokat le kéne cserélni gyorsítósávra (ennek az átfestése, újratáblázása minimális költség), de hát sokan nem akarják megérteni miért jó az :D Egyébként talán nem véletlen, hogy az újonnan épülő utakon már ezt a megoldást használják.. Franciaországban mindenhol így van, én imádtam, nem kell az elöttem menő jóindulatában bíznom, hogy sávot váltson, ha én épp haladni akarok. Ugyanis a kapaszkodósáv nem párhuzamos közlekedésre alkalmas út, ott nem kell jobbra tartani..
Cpt. Flint 2008.10.10. 12:27:24
Gyakorlatilag dekára 70 km a fenti nyomvonal hossza. Sajnos sose néztem, hogy a városon átmenő (Hegyalja út - Erzsébet híd - Kerepesi - Hungária krt - M3) út milyen hosszú, érzésem szerint kb. 1/3-a lehet.
A 70 km szinte pontosan 45 percembe került (gondolom a régi szakasz 80-as korlátozása miatt). Dugó, torlódás, megállás nem volt. Egyenletesen lehetett haladni, a "régi" szakasz után (6-os lehajtótól) már nagyon szellős pályán.
Egy helyen volt elég szar, ahol az M5-ről vissza kellett menni az M0-ra. Ott van egy szakasz, ahol a mi M5 le- és M0 felhajtónk meg a fene tudja honnan jövők M5 felhajtója egy baromi rövidre szabott részen összefut és a két sávon érkezőknek persze faszán keresztbe kell sorolniuk egymás előtt.
Mindent összevetve időben egy normál (nem dugós) naphoz képest nem nyertem semmit. Km-ben több, mint kétszerese, az biztos. Viszont nem volt idegeskedés, Bp. nem kellő ismerete miatti elkavarás.
Jelenleg még nehéz egyik v. másik mellett dönteni, mindkettőnél nagy a kockázat és nem tudom előre kiszámítani, hogy hol járok jól.
EMMI 2008.10.10. 12:31:54
Köszi, azt hittem itt én vagyok az ufó, aki látja a másik oldalt
gmower (törölt) 2008.10.10. 12:43:41
Ha elkészül a déli szektor bővítése (M6-51 főút között) és az 51-es főút M5 közötti új szakasz ( www.nif.hu/fejlesztes/383 ), na meg az M31-es ( www.nif.hu/fejlesztes/411 ), akkor lesz csak igazán kánaán :D Persze a tervek szerint is csak 2010 végefele jön el e csodás időszak, de akkor már nem lesz kérdés, hogy a városon keresztül vagy az M0-án tedd meg ezt az utat, és így végre értelmet nyer ez az egész körgyűrű dolog.
Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 12:46:25
Ha a kapaszkodó sáv megnyílása előtt a lassú jármű felmérte hogy jobbra kell tartania, akkor azt minden balesetveszély nélkül megteheti,ha meg gyorsító sáv nyílik balról nagyon kell radarozni hogy hátulról egy gyorsabb jármű ne érkezzen meg ezerrel.Ráadásul aki arra téved hogy lekűzdjön egy lassú járművet az folyamatosan számíthat arra, hogy lelámpázzák dudálják azok akik még gyorsabban mennének.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.10.10. 12:56:26
www.korforgalom.hu
gmower (törölt) 2008.10.10. 13:02:52
Hogy érkezne hátulról gyorsabb jármű? Én érkezek meg először oda, ahol nyílik belül az új sáv, már réges-rég hevesen indexelek, hogy majd előzni fogok, de amúgy is előnyöm van a hátulról érkezővel szemben (ez pont olyan, mint amikor 2x1 sávos úton előzésre készülsz, ott sem tudja a hátulról lévő elöbb megkezdeni az előzést, mivel a szembejövő melletted megy el hamarabb). Az meg hülyeség, hogy azért ne csináljuk, mert majd hátulról levillognak... A mostani helyzetben viszont az van, hogy a lassú járműnek vagy van kedve kihúzódni a kapaszkodósávba, vagy nincs, villogás ugyanúgy van, és ha nem megy ki még jobbról előzés is előfordul. Jobb így?
Cpt. Flint 2008.10.10. 13:13:21
"Ha elkészül a déli szektor bővítése (M6-51 főút között) és az 51-es főút M5 közötti új szakasz ( www.nif.hu/fejlesztes/383 ), na meg az M31-es ( www.nif.hu/fejlesztes/411 ), akkor lesz csak igazán kánaán"
És az M7-M6 közöttivel mi lesz? Merthogy az a legszarabb, nem?
szemenagy 2008.10.10. 13:20:26
öööö, köszönöm a szót, bíró úr!
Szóval az új M0-t elejétől-végéig használom most naponta, amíg a varsói szerződés a belvárosban ülésezik. Leszámítva egy-egy kamikazét (az átlagosnál nincs több), egész jó lett az új unoka, a betonnal sincs bajom, egyedül az épülő benzinkút környékén van egy kis retro-feelingje a burkolatnak (anno a Zemhetesen volt ilyen az érdi emelkedő). A régi nullás viszont igen szépen vissza tud dugulni az újig, tegnap reggel 40 percet ácsorogtam az M5-ön, hogy elhagyhassam a pályát. Viszont bazi hosszú körbeautózni az új szakaszt, nekem a városon át 33 km, a ringen 63,5 (többször lemértem, és az M5 bevezető mellett van a cél, egész a városhatárnál.
Mindenesetre egész stresszmentes, időben kb. ugyanannyi, mint a városon át, és lehet(ne) kicsit az üzemanyaggal is spórolni (ha amúgy sem 6-ot enne a vas, azt már nehéz felezni :D)
Don Blasius 2008.10.10. 20:56:35
Ma este 6-kor pedig 3/4 óra volt Szigetszentmiklós (sikerült elkerülnöm a dugót, csak a Kerepesi állt kicsit a Staidonig), itt már hogy on legyek, igénybe vettem a 0-ast az M5-től. Szembe láttam szépen torlódni a kocsikat Szeged felé. az elég durva.
Boss88 2008.10.10. 21:13:02
akkor lehetett haladni,meg elotte egy szombati kora delutanon is.
a táblázás amugy elég gáz, rohadtul kell figyelni hogy az ember a gyűrűn tudjon maradni, mert simán elkeverheti a dolgot, tul van bonyolítva sok helyen.
hallottam sokat arrol hogy mennnyire szar (volt a régi) a 0ás és sofőr kolega nem akart arra menni meg hogy keskeny és nincs leallo sav.
nos hétvégén végigmentem rajta M3tól törökbálintig. baromi hosszu volt és városon keresztül kicsit gyorsabb (legalabbis hétvégén)megkérdőjelezni hogy mért kell körgyűrű?
nos két konkrét tapasztalat.
nemrég még a megyeri híd átadása előtt de az uj szakasz átadása előtt volt szerencsém egy kis csütörtök esti könyves kálmán körútazáshoz és meglepő modon nem volt dugo pedig azt hittem hogy araszolás lesz hazafelé. nem volt+ alig láttunk kamionokat.
másik pedig a szentendrei út.
megyeri híd átadása előtt aquincumrol a teve utcáig vezető utat(kb 7 km) hétköznap reggel 7hkor kb 40perc alatt lehetett abszolválni átlagban.
az átadás után ez kényelmes 10 percre, sietve kb 5 percre redukálodott.
szoval a gáncsoskodóknak azt javaslom hogy vegyék igénybe az anyukájuk szexuális szolgáltatásait...(környezetvédők, telekspekulánsok éhenkórász önkormányzatok és hasonlók)
Matrix_ 2008.10.10. 23:42:50
azért (nem tudom mért) reggel még békáson van egy kis retro feeling, az első két lámpánál :)
de aztán faszán lehet tolni neki.
igazi hős 2008.10.10. 23:52:39
mindenkinek a saját foga fáj a legjobban, de szerintem az M5+M0 összefolyást kéne először megszüntetni, az a legkritikusabb. Utána a nagy Duna híd környéke a legforgalmasabb, a M6-M7 csak jóval utána jön. Ha belegondolsz, "csak" az M1-ről és Budaörs/Törökbálintról jövőknek "muszáj" ezen a részen jönniük, az M6-51-es részén mindenkinek. Ráadásul a teherforgalom az M1-re és az M6/6-ra jóval jellemzőbb, mint az M7/7-re.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:55:30
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:56:04
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 03:56:22
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.11. 07:38:27
Üdv,
amitlatok.blog.hu/
Kniight 2008.10.11. 12:15:53
"Tényleg Gyálnak vezet a régi M0! Igaz, hogy a végén egy erdő látszik,..."
Az ott Pestszentimre, és Budapesthez tartozik.
Ennyit arról hogy elkerülőgyűrű. Inkább nekimenő gyűrű. :)
Azok a házak, utcák amik ott vannak (Eke u.) egy 30-as évekbeli katonai térképen is szerepeltek. Az épületek java kb. a 50-es, 60-as években épülhetett, a 80-as évekre 100%-osan kiépült.
Nem hirtelen épült oda, hogy ne tudjon a nullás továbbmenni :)
Don Blasius 2008.10.12. 17:47:18
A 4-es metró is lehetett volna akkor ennyi erővel 0-as (M0). Az is kifejezné az egész értelmét, meg ami körülötte van.:)))) Vagy inkább.:(
Don Blasius 2008.10.12. 17:51:53
Ennyi erővel a 4-es metrót is számozhatták volna 0-ra (akkor az is M0 lenne:)), az is kifejezné az egész értelmét és a cirkuszt...
:)))
Vagy inkább. :(((
Aqweren 2008.10.12. 18:09:43
Matrix_ 2008.10.12. 18:22:27
már írtam: MENNYÉÉÉÉMÁÁÁÁ!!!
Don Blasius 2008.10.12. 19:34:36
Aqweren 2008.10.12. 20:04:18
Aqweren 2008.10.12. 20:05:50
záporjózsi 2008.10.13. 10:39:33
Kivetnivaló azért van benne: az útfelület minősége - azaz az emlegetett betonozós technika miatt"
Németország egész jól működik ilyen technológia mellett is. ;)
"Egy helyen nagyon gáz: M5 felől M3 felé, Pécel és Nagytarcsa között lesz az M31 leágazás (80as korlátozás - amit sokan nem értenek miértis kell)."
Emlékeim szerint 100 van (kb. mindkét irányban)
"Agond az, hogy a szélső és a középső lesz az M31 és csak a belső marad M0 - illetve addig belső lesz az új külső és nyílik egy új belső, de nem a megfelelő helyen."
Igen, igazad van, abból ott sok balhé lesz még. Mert aki szépen a külsőben megy 100-zal, az a gyorshajtók miatt nem tud besorolni, így kényszerítve van a szabálytalanságra. Ide kellene egy fix traffi (jó kitáblázás után) az M31 átadása után...
"Dr Borivoje Surdilovics 2008.10.10. 09:18:48
pl. hogy az új M0 szakasz nem ér össze a régivel."
Ezt azóta látom, tisztáztátok, szóval lesz összekötés, akkor meg "így sikerült". Nem mellesleg (és bocs a hosszért), az "eredeti" M0 a Hungária körút fölött vezetett volna, 2×2 sávval, lábakon. Ez volt valamikor az 1960-as években. Aztán kíjjebb tették, jött a rendszerváltozgatás és mindenki beleugatott, hogy legyen jó közlekedése, de csak neki és senki másnak. Az M0 ugyanis a most "külső kerületi körút" néven emlegetett nyomvonalon haladt volna - logikusan Budapesten belül. Úgy tényleg egy körre hasonlított volna, nem egy olyan körre, amelyet elfújt az uralkodó széljárás Kelet felé... Na az az M0-M5 bekötés ennek a maradványa, remélem a külső kerületi körút is valaha, valamikor megépül...
"a táblázás igen érdekes."
Szeged felől nem elég egyértelmű, ez tény. Viszont az új M0 sehol sem fizetős, így az M5-ön sem. Tény, hogy megnyugtatásul kitehetnének valami deszkát.
"Egyáltalán a teljes szakaszon se egy parkoló,se egy benzínkút."
A korábban létesített "alacska" pihenőhelyet most alakítják át benzinkúttá. Szerintem nemsokára a többi szakaszon is lesz kút, viszont nem feltétlenül a pálya mellett, ugyanis csak bizonyos távolságra szabad csomópontot vagy pihenőhelyet elhelyezni. Ha túl sűrűn lenn, akkor külön szervízutat kell csinálni. Több helyen csináltak is, ezek jellemzően 60-80 km/h sebességgel járhatók.
" A pálya hol két sávos,hol három vagy négy.Egyszer csak a belső sáv mintha elvágták volna minden különösebb ok nélkül megszűnik,mintha elvágták volna (ha jól emlékszem Kerepestarcsa fele)"
Általában emelkedőkön van ez azért, mert a kamionok ott nagyon belassulnak. Persze lehet azon vitatkozni, hogy 110-zel miért tartana 3 percbe egy kamion megelőzése (inkább megyek mögötte...), ettől még szabályos közlekedés esetén a nagy emelkedőkön a kamionok és más, lassabb járművek indokolatlanul feltartanák a többieket. Azért a belsőből nyílik, hogy a végén a nagyoknak ne kelljen besorolniuk a gyorsabb kicsik közé.
"az van kiírva hogy Hont?"
A magyar kitáblázás valóban röhejes, ennél csak az olasz rosszabb, bár az autópályáikon nem sikerült eltévedni. Sajnos a magyar táblákon (is) sokszor elvész az információ. Nekem először az út száma legyen meg, utána az, hogy hová vezet...
"Hogy van kitáblázva a régi fóti útról az M0?"
Ez biztos, hogy a beruházó feladata?
"Minek leállósáv a hídon amikor tilos megállni?"
2 lehetőség van:
- ha baj van, legyen hova kisorolni, mert ölég hosszú az a híd...
- ha nagyon megnő a forgalom, legyen hol 3. sávot kialakítani. 80-as tempónál elég a szélesség.
"mert he bemegy az ember mehet néhány kört mire kiengedik a zsúfolt külső sávból."
Nekem elsőre sikerült, pedig nem vagyok rutinos...
"A vadi új autómon úgy éreztem, mintha instabil lett volna,"
A betontechnológia hátránya. Sebaj, majd lekopik, lekopott az a 4-esen is. (Asszem a 8-as végig aszfaltos, a 11-es biztosan...)
záporjózsi 2008.10.13. 10:42:05
@nális coitus 2008.10.15. 12:27:32
ironmemeberneck (törölt) 2008.10.15. 18:15:39
picdit.wordpress.com/2008/09/13/2-hardcore-roundabouts/