Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ésszerűek vagy pofátlanok?

2008.10.13. 07:38 :: SilentSound

Gabe egy tévériportban érdekes dologra lett figyelmes, mégpedig arra, hogy a motorosok szépen felsorakoznak szabálytalanul a két sáv között a rendőr háta mögött. Többször felvetődött már, hogy legalizálják a kétkerekűek számára az előrecsorgást, de kérdés, hogy végül megvalósul-e. Nektek mi a véleményetek, zavaró, veszélyes ez, vagy hadd menjenek? Amíg szabálytalan, addig vajon nem pofátlanság ezt csinálni a rendőr szeme láttára? Ha egyáltalán az, zavaróbb-e, mint hogy a buszsávot feltöltik a taxik szabályosan, ilyen esetekben feltartva a buszokat?

Épp a késő esti híreket néztem a NATO csúcsról amikor azt láttam a dugójelentés képei között, hogy a két sávos úton várakozó autósor előtt egy rendőrnő irányít, mögötte busz sávban taxik, bal sávban autók, középen motorok. Nem is egy, rögtön négy!

Az egy dolog, hogy a motorosok között már szinte nincs olyan aki ne használná ki a méretei nyújtotta előnyöket, ki pofátlanul menet közben kocsik között szlalomozva, ki kevésbé pofátlanul. De az, hogy a rendőrnő mögött, rögtön négy vezető szegi meg a KRESZ-t, már mindennek a teteje. Úgy érzem mostmár nekem is át kell nyergelnem motorra, legalább nyáron, mert nekik már mindent elnéznek, de ha az autós az egyirányú utcában védett útvonalon túlli a sebességhatárt 15-el rögtön megvágják az utca végén.

Link a tv2 videójához itt.

197 komment

Címkék: budapest motor közlekedés autó rendőr kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mxplanet 2008.10.13. 07:44:09

én ezek után biztos az opel baloldalán kerültem volna..tököm álljon be 5.nek :)

Petrodon 2008.10.13. 07:47:46

A rendőrök eddig is szemet hunytak efölött (szerintem helyesen), mert egy részről nem tartanak fel senkit (egy alap 600-as motor olyan 3 másodperc alatt van százon), másrészről a motorosnak sokkal biztonságosabb így, mert egy ráfutásos balesetnél ő nem "csak" a csomagtartót törné össze...
Egyébként azért én is ölni tudok (motoros létemre), amikor mozgó sor között cikkáznak. Na az már a pofátlanság kategória...

mxplanet 2008.10.13. 07:49:48

*mármint a vectra oldalán természetesen

Matrix_ 2008.10.13. 07:58:51

Na már megen! Ha nem tart fel senkit, há had menjen! Cikázás tényleg parasztság. De ha a lámpánál, dugóban előrecsorog?!?!? Mondja már meg valaki hogy mér fáj ez egyeseknek?

Matrix_ 2008.10.13. 08:06:51

Én is irigy vagyok mindenkire akinek:
van saját repülője, van EVO IX,X-e, van 250 centis LCD tv-je, van motorcsónakja stb...

most akkor ezek 3-ra mind dögöljenek meg!
1, 2, 3!

ex-dr. vuk 2008.10.13. 08:12:41

Nem szabalyos, de esszeru.
Nemtan pont ezert akarjak legalizalni?

Gontar 2008.10.13. 08:12:42

Szép reggelt!

Nagyon kettős érzésem van a motorosokkal szemben... Figyelek rájuk, sávon belül lehúzodok ha jön egy- had menjen. Nem bassza a csőrömet, hogy ő tud menni miközben én csak araszolni a dugóban. Sok közüllük meg is köszöni egy biccentéssel vagy kézjellel a dolgot.

Azonban... rengeteg köztük (is) a hülye - és hiába figyelek rájuk, a saját testi épségükért elsősorban ők a felelősek. Hihetetlen, hogy ezt sem fogja fel némelyik... Most szombat, M0 (M5 és 4es út közötti szakasz): Szarjankó mocis nekiáll a középső sávban (azon a részen irányonként 3 sáv van még) egykereken gurulni, jó hosszan. Természetesen rendszáma nem volt... Szerintem azt várta, hogy mikor dudálnak rá - de mindenki úgy tett, mintha észre sem venné. :D Mivel elég hosszan gurult egykeréken szerintem olyan 80 km/h körüli tempóval jól lemaradt. Pár perc múlva meg kb. 200al tépett el mellettem a belősben (egyik haverjával - eddigre ketten lettek)... Nah, az ilyenek nem normálisak. Nem irigylem sem az egyensúlyérzékét (bicajjal akármikor utánnacsinálom) sem semmit - de ne közúton egykerekezzen már.

mxplanet 2008.10.13. 08:19:10

'(bicajjal akármikor utánnacsinálom)'

ehehhehhe

Aqweren 2008.10.13. 08:22:37

Az tök jó amikor megy a sor hetvennel, mész a kis sávodban, és jobbról is egy, balról is egy motoros...:S Haladó sorban zavar ha mellém jön, dugóban meg ki nem hányja le? Még le is szoktam húzódni ha araszolunk...

Secnir 2008.10.13. 08:43:06

dugóban hadd menjen. én is szoktam.
de mozgó autók között?? az már felér egy öngyilkossági kísérlettel.
ráadásul senkit nem zavar a dugóban. ha lámpánál elöl állok, rendszerint simán le tudom rajtolni az első autót. mire az elgondolkodik, hogy mostan emelje-e fel a lábát a kuplungról vagy sem, addigra mrá átértem a kereszteződésben...

szaGértő 2008.10.13. 08:46:08

Engem csak ritkán zavar, ha a motoros előresunnyog.
Például baromira zavart, amikor előrecsurgás közben alaposan végighúzta az autóm oldalát, majd kilőtt a zöldnél. Esélyem sem volt utolérni.
Plusz ketten ültek rajta, és egyedül voltam, rendszám nem volt látható.

Perillustris 2008.10.13. 08:46:47

"Az egy dolog, hogy a motorosok között már szinte nincs olyan aki ne használná ki a méretei nyújtotta előnyöket."

Mindenki kihasználja a járműve előnyeit, sőt, a gyalogos is, ez természetes. A nagy különbség, hogy ezt hogyan teszi. Mert ha másokat veszélyeztetve, az a baj.

Perillustris 2008.10.13. 08:53:08

bkvfigyelo.blog.hu/2008/10/09/i_love_nato_csucstalalkozo

Vannak könnyebben eldönthető szituációk: "A Soroksári úton még a buszsáv is betelt, ezért a buszok sem tudtak haladni."

Na, ez pofátlanság.

ex-dr. vuk 2008.10.13. 09:19:30

Az ilyen busz/leallo savban sieto embereket felreallitanam, 30-60 perc szopatas utan egy magas osszegu birsaggal elengedni. Ha mar annyira sietett :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.10.13. 09:30:07

Én a gyalogosokat szoktam gyűlölni, amikor én állok a dugóban, ők meg hamarabb ott vannak bárhol, mint én autóval. Lehessen tehát a járdán is autóval menni!

Atika!!! 2008.10.13. 09:32:34

Ahol elfér, ott menyjen a motoros. Ha a sorban kéne állnia, akkor semmivel se jobb, mintha kocsival lenne. Az autósok figyelhetnének hogy legyen köztük hely, a sávban történő jobbra-balra húzódással. Na ez mondjuk a Nagykörúton a villamosmegállóknál nem annyira működik, ott marad a motoros hátul.
Ami igazán veszélyes: 2x1 sávos úton középen az egymással szembe közlekedő autók között előzgetnek.

Rocko- 2008.10.13. 09:32:56

pofátlanság, szabálytan, és balesetveszélyes.
rendôr elôtt duplán pofátlan.

Colombre 2008.10.13. 09:35:33

Ha ennyire zavar, hogy más tud haladni, közlekedj kerékpárral, robogóval, vagy motorral. Jártál már Párizsban? Szívrohamot kapnál, mert ott aztán minden kétkerekű az autók elé áll be, sőt a barbár franciák még külön a motorosok kedvéért alacsonyabbra is szereltek jelzőlámpát.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.13. 09:36:34

kedves postoló!
nyergelj át motorra. add fel a légkondit, a biztonságosan körülölelő kasztnit, a zenét. vállald az időjárás viszontagságaival járó megpróbáltatásokat. foglalj kevesebb helyet az úton, hogy kisebb legyen a dugó.
nem fogom irigyelni tőled (se), ha cserébe előregurulsz, és az előnyeit is élvezni akarod a motorozásnak (vagy akár a kerékpározásnak).

vagy pedig maradj az autónál, irigykedj, mérgelődj, és üssön meg a guta, mielőtt motorost/kerékpárost gázolsz!

Float 2008.10.13. 09:37:50

Jártam autóval, bkv-vel, most motorozok, és előrehúzok -- de csak akkor, ha van értelme. Ha 2-3 autó áll előttem, maradok mögöttük. Aki meg nagy forgalomban képes cikázni, vegyék ki a veséit.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.10.13. 09:37:51

Engem akkor zavar, ha mindkét irányba dugó van, és szeretnék balra bekanyarodni, és szemből elengednek egy lyukon, úgy, hogy még mellettem áll autó, és nem számítok rá, hogy közben megelőz egy motoros.

Ezt nem szeretem, mert nem számítok rá, és mindkettőnknek rossz lesz. (Nem kell a duma, hogy nézz tükörbe, mert rendszeresen csinálják, hogy közvetlenül mögülem vágnak ki izomból 0.1 mp alatt!)

doors (törölt) 2008.10.13. 09:41:48

Civilizált országokban (tehát nem Magyarország, hanem mondjuk Franciaország) úgy közlekednek az autópályán is a kocsik, hogy ha lassú a forgalom, akkor a belsö sávban levök balra húzódnak, a külsöben levök jobbra, hogy közöttük tudjanak a motorosok simán közlekedni. De ugyanúgy a városokban is direkt adnak nekik helyet. Na, ettöl még nagyon messze van Magyarország.

Big-B 2008.10.13. 09:42:29

Én úgy tudom, hogy a KRESZ-ben engedélyezett a motorosoknak/bicikliseknek az "előre csorgás".

kuf 2008.10.13. 09:42:42

Tegnap este hazafele az andrássy-n egy honda goldwing-es, atom oldalcsomagtartókkal megpakolva próbált a sorok között furakodni, és kurvára nem értette,h miért nem fér el a kb másfé méter széles motorjával.

Erről jut eszembe, nem tudja vki,hol lehet kapni 12V-os légkürtöt? Olyan igazi, b.szott hangosat!
Komolyan érdekel..

Sugi77 2008.10.13. 09:45:10

Jó reg mindenkinek!
Ha a dugóban előre csorog azzal nekem sincs bajom, sőt el is engedem. De haladás közben ha szeretnék bekanyarodni valamerre, és jelzek is, akkor ne kelljen odafigyelnem, hogy még elhúznak mellettem.

Az a rossz ebben az egészben, hogy szerintem én sokkal jobban féltem őket, mint ők saját magukat. De ha egyszer valamelyik a kocsi alá kerül, akkor még meg is rugdosom :))))

beavereater [AT] 2008.10.13. 09:46:19

Szerintem nem ez zavarja igazán az autósokat (eltekintve az olyan irigy ostobáktól, mint a poszt írója), hanem az, hogy sok motoros még sosem vette a fáradtságot, hogy kiszámolja az egyes sebességtartományokban 1 másodperc alatt megtett utat. Azaz nem értik, hogy a tükörbenézek-elindulok c. autós másfél másodperc alatt ők bőven "megjelenhetnek a semmiből".

bocage 2008.10.13. 09:48:49

Én nem értem ezt a felháborodást! Sok országban külön hely van kialakítva a motorosoknak a kocsisor elején a lámpa előtt, ahova előre mehetnek! Én kerékpárral járok, én is előre szoktam menni a sorok között, nem jobb oldalt! Persze csak, ha áll a sor, és látom, hogy nagy dugó van! 2-3 autót nem előzök meg, mert annak nincs értelme, és mozgó sornál soha!
Szerintem sok embert ez azért zavar, mert egy kisebb olcsóbb jármű gyorsabbnak és használhatóbbnak bizonyul a városban. Ennyi.

9mmPara 2008.10.13. 09:49:23

Én betűgyűjtő vagyok (A-tól E-ig, plusz bicikli és ló), használom is mindet. Az a véleményem, hogy egyértelműen szabályozni kell, hogy az álló kocsisor melyik oldalán mehessen előre a motoros, mert most a legsegítókészebb autósok is fele egyik, fele másik oldalra próbál lehúzódni, ahogy ő jónak gondolja. Ergo, a motorral cikázni kellene.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 09:52:08

Ha fájna az irigység, a beküldő már kínhalált halt volna.

beavereater [AT] 2008.10.13. 09:52:17

9mmPara: ebben is van valami, velem is előfordult, hogy balról engedtem el kettőt, jobbról meg majdnem belém jött egy harmadik...

ekkerjoz 2008.10.13. 10:00:21

A szokásos irígység íratta a postot.

9mmPara 2008.10.13. 10:01:31

beavereater!
Alapvetően rühellem, ha valamit agyonra jogszabályoznak, de valami olyen Kresz-kiegészítést el tudnék képzelni, hogy autós a motorost piros lámpánál vagy stoptáblánál saját belátása szerint előreengedheti oly módon, hogy az út/sáv ... oldali szélére húzódik.

Bobby Baccala 2008.10.13. 10:03:37

engem nem zavar, próbálok helyet is hagyni nekik.
ettől függetlenül szerintem veszélyes.

hulyemagyar 2008.10.13. 10:04:01

Ha van helye, akkor menjen elém. Leszarom.
De amikor centizni kell neki, azt nagyon nem szeretem.
Aztán, ha majd leveri a tükrödet, akkor megáll majd és nem húz el, ugye?

Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.13. 10:08:25

Nincs ezzel semmi baj, amíg:
1 - nem húzza meg a kocsi oldalát,
2 - ha nem fér el, akkor kivár, és nem kezd el motortbőgetni, kocsitrugdalni,
3 - nem jobbról-balról egyszerre csinálják,
4 - nem valami pöcsköszörűn csurog előre, hogy aztán idulás után ne tudjon 30-nál gyorsabban menni, és lehessen kerülgetni.

Bobby Baccala 2008.10.13. 10:09:14


nade

király a vid :D ez vmi handycam volt, vagy kocsiba szerelt official vmi?

záporjózsi 2008.10.13. 10:10:33

"9mmPara 2008.10.13. 09:49:23
hogy egyértelműen szabályozni kell, hogy az álló kocsisor melyik oldalán mehessen előre a motoros,"
Hmmm... Azért erre már most is lennének alapelvek. Ugye a sávnak is lehetőség szerint a jobb szélére igyekszünk állni, már csak azért is, mert ha az utat mondjuk 2 sávval építették ki, akkor a belső sávból viszonylag egyszerűen el lehet mozdulni, a egy megkülönböztető jelzéseit használó jármű közleledik. Mellesleg a sáv elég széles ahhoz, hogy a motoros még ugyanabban a sávban, balról megelőzze a kocsisort. Viszont fontos lenne, hogy ha elindul a sor, akkor a motorost engedjék be a sávba, hogy ne maradjon a két sor között!

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 10:12:25

Terv volt csupán, hogy a motorosok előremehessenek a lámpánál... Elvetették (hiszen ésszerű felvetés volt).
Magától értetődik, hogy a lámpánál (ennek ellenére) előrecsorgok, hiszen (többek között) épp azért vállaltam a motorraL járó kényelmetlenségeket, hogy az előnyeit is élvezzem. Az araszóló sorba sem állok be.
Természetesen a cikázás, bevágás, tükörgyalulás (és sok más motoros "bűn")faszparasztság, ezeket nem is tettem soha.
Hogy a lámpánál előrecsorgás miért zavar valakit, nem tudom.
Egyébiránt úgy vettem észre, ezt az autósok egyre inkább ismerik, tolerálják, sőt egyre többen félrehúzódással segítik is.

Fércelt 2008.10.13. 10:12:29

Az a helyzet, hogy motorozom és autózom is. Motorral én is elmegyek a sor mellett és a rendőrök is félrehúzódnak ha látják, hogy jön egy motoros a sorok között. Senkit nem zavar és miért ne menjen ha tud. Akinek nem tetszik ülljön motorra, de arra kíváncsi leszek, hogy úgy kiállja-e a sort. Autóval pedig elengedem őket....

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 10:13:50

pöcsköszörű, LOL... én ezeket libakergetőnek hívom...

Marcellusca 2008.10.13. 10:15:12

Reggelit Mindenkinek!

Nekem a bunkó módon (már megint a bunkók :D) furakodókkal van bajom. Jön, gyorsabb, mozgékonyabb a motoros/robogós, mint én autóval, hát had menjen. Figyelem a tükröt és igyekszem a sávon belül a megfelelő irányba (attól függ, melyik oldalon jön) lehúzódni. Általában meg is köszönik.

Nade, mit csinyájjak a zőrűttekke'? Ha jön mögöttem jobbról is meg balról is, hova húzódjak?! A dugóban úgy előre tolakodókkal , hogy nem is férnek el, de azért csak erőlteti. Ilyenkor viszi a tükröt, fényezést. Ha van helye, akkor guruljon előre, úgyis jobban gyorsul. DE! Az X-ezer éves robogós mi a jó francot tolakodik, mikor utána 40-nel csak feltartja a sor?! Általában ezt ott csinálják, ahol sem a forgalom, sem az útpálya miatt nincs lehetőség a megelőzésükre.

A taxisokról senki nem nyalatokiz?!
Nem értem, hogy ők miért használhatják a buszsávot? Tudodm, tudom: közfeladatot látnak el ... Mi a f@szt, milyen közfeladatot? A BKV, a mentő, a tűzoltó, a rendőr az igen, de a taxi...???? szolgáltatást végez, szigorúan üzleti alapon. Nem fog egyetlen taxis sem jótékonykodni. Az utas érdeke, hogy mihamarabb célba érjen ... Akkó' mennyen BKV-val!!! Szvsz, taxik vissza az autós sávokba.

kis ember 2008.10.13. 10:16:08

Én mindig elengedem a motorosokat, sőt, még félre is húzódok. A biciklis meg rá is támaszkodhat a kocsira, amit vezetek.
De tegnap a még mozgó kocsisor között a Blahán tőlem balra elhúzott egy köcsög crossmotoros, akinek LE VOLT RAGASZTVA A SZÁMSOR A RENDSZÁMÁN. Az ilyentől a motort venném el azonnal!

Fércelt 2008.10.13. 10:16:39

De ha figyelmesen megnézitek a képet akkor egyik autós sem anyázza a motorosokat. Nincs náluk szamurájkard és válról indítható rakéta. Csak várnak ők is türelmesen.
A beküldő az irigy mint az állat....

elwood 2008.10.13. 10:17:40

Motoros hadd menjen. Nem tart fel senkit.

Köcsög biciklisek viszont szintén előre mennek 5 autót, hogy jól fel tudják tartani őket, aztán örülnek, hogy gyorsabbak mint a forgalom.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 10:17:55

tegnap majdnem bajt csináltam pár idióta miatt merő jó szándékból. külső sávban álló dugó a Szentendrei úton, egyesben csordogálunk. Meghallom az egyezményes "vigyázz jövök" jelzést, a felbőgő motorhangot amit a motorosok előszeretettel használnak. Annak rendje és módja szerint húzódok is ki jobbra hogy középen kényelmesen elférjenek a kvázi álló autók között, mikor is legnagyobb megrőkönyödésemre jobbról húz el mellettem 3 motosros, mindeközben érkezik egy másik balról is. Én meg húzódjak ahová tudok...

kis ember 2008.10.13. 10:20:57

elwood: az autós meg mindig megelőz, hogy aztán meg beálljon elém a dugóba/pirosba.
Hagyd már ezt a "köcsög biciklisek" dolgot, mert csak magadat járatod le

ludwig 2008.10.13. 10:21:31

Menjenek ...

+++
Olasz nagyvárosokban, ahol külön sáv van busznak, trolinak, a motoros/robogós mehet abban a sávban, és senkinek nincs útban.

---
Jugoszláviában (most az a rész Montenegro vagy mi) keskeny, beláthatatlanul kanyargós, emelkedőkkel teli hegyi utakon a felezővonalon mennek a nyugateurópai rendszámos motorok, ezerrel. Csak azt nem tudom megérteni, honnan tudják, hogy az otthoni haver (szomszéd) nem jön szembe ugyanott.

nade 2008.10.13. 10:22:00

Bobby Baccala 2008.10.13. 10:09:14

úgy tudom, official.

szalmaegér 2008.10.13. 10:22:37

Gyerekek, látogassatok el Rómába, ha az okoz gondot, hogy a motorosok előre állnak.
Ott az autósok kidudálnak a sorból, mert elfoglalod a helyüket, később jut át a piroson. Ott az a furcsa, ha nem állsz előre.
És láss csodát...a forgalom halad. Igaz ott nem is azzal vannak elfoglalva, miként baszhatunk ki a másikkal.

bocage 2008.10.13. 10:23:10

elwood:
Nem minden kerékpáros köcsög. Az a kerékpáros, aki figyeli a forgalmat, netán maga is szokott vezetni, nem előz meg néhány autót, ha látja, hogy a lámpa után szabad az út!

CJKrisz 2008.10.13. 10:24:36

Ahogy itt látom, illetve az életben is tapasztalom az autósok hozzáállása pozitív, ellentétben a post írójával. Az álló sorok között előre araszoló motoros nem értem, hogy egyeseket miért zavar. Ez nem olyan, mintha a mozi pénztáránál elém pofátlankodik a paraszt, hiszen ő azzal engem feltart, nekem időveszteséget okoz. Mire a zöld jelzésnél megmoccan egy autó, addigra a motoros jó 20-30 méterrel előrébb jár, senkit nem tart fel. Megkockáztatom, hogy forgalom gyorsítólag hat, ha a motoros nem áll sorba. A mozgó sorok között elmebeteg módjára cikázókat én is elítélem, de álló sorok között hadd menjen. Én is megyek, illetve ha kocsival vagyok lehúzódok. Ha nekem lehúzódnak megköszönöm. Hovatovább nem egyszer volt olyan eset, hogy az autós a lámpánál tolt egy egyest és előrébb gurult fél métert, hogy én elférjek. Ilyenkor ezt nemcsak intéssel, hanem szóban szoktam megköszönni, hiszen tk. ott állok meg mellette. Az ehhez hasonló rugalmasság csodákat tudna tenni kis hazánk közlekedési moráljával.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.10.13. 10:27:48

A poszt írója valószínűleg még sosem motorozott városban. Ha valaki azt választja, hogy kényelmesen pöffeszkedik az autójában (hozzáteszem 95%-ban 1 fő/autó), akkor azt is vállalja, hogy csücsül a dugóban, befogja szépen a nagy arcát és nem szól be annak, akinek esetleg jobban megy, netán mert több esze/lehetősége van.
Minden tiszteletem a gyalogosoké és a kétkerekűeké, akik bkv-ra, bringára, vagy motorra ülnek, és miközben kevesebb helyet foglalnak az úton és kevésbé szennyezik a levegőt is.

A kedves szerző gondolkodjon már el azon egy kicsit, hogy csak azért ússza meg fél/egy óra orrpiszkálással a dugóban, mert sokan vannak, akik rákényszerültek és/vagy vállalják azt, hogy inkább tömegközlekednek, bringáznak, motoroznak. Ha mindenki autóban ülne, akkor tán (nem)kicsit korábban kéne elindulni.
Az, hogy ez valakinek fáj, az nem is tartozik a minősíthetőségi kategóriába, úgyhogy nem fejteném ki bővebben a véleményem erről.

De meg tudom érteni, tényleg idegesítő lehet, ha valaki elhúz melletted, miközben percek óta egy helyben állsz. Valóban, ha te ott rohadsz a sor közepén, akkor pusztuljon meg mindenki, nehogymá' másnak jobban menjen.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.13. 10:29:52

CJ:
Igazad van. Tegnap 400 km-t nyomtam le főutakon kies országunkban. Számtalan autós húzódott félre pusztán a látványtól, előzést segítendő. Udvariasak voltak, nem győztem köszönni :-) Egész meglepődtem. Lehet, a napsütés mindenkiben felnyomta a boldogsághormon szintet :-)

Elnok ur 2008.10.13. 10:30:31

Gratula a post szerzojenek. Most biztos konnyebb lett. Mas ertelme nem volt.

elwood 2008.10.13. 10:31:25

opek

"Nem minden kerékpáros köcsög. Az a kerékpáros, aki figyeli a forgalmat, netán maga is szokott vezetni, nem előz meg néhány autót, ha látja, hogy a lámpa után szabad az út!"

Ez jó lenne. Nekem nem ez a tapasztalatom, gyakran kínlódok a "gyors" biciklisek miatt, vigyázok rájuk, és mire megelőzöm, lemaradok a következő lámpáról ahol büszkén újra elgurul mellettem. Hosszú dugóban nem zavar, hadd menjen ahol tud, de laza forgalomban is elszoktak csordogálni pár autó mellett.

Legyen úgy ahogy te írtad.

Zordon Blue 2008.10.13. 10:31:29

Az nem szokott zavarni, ha "komoly" motorral elém gurulnak. Mire felengedem a kuplungot ő már jókora előnnyel kiugrott (az más kérdés, hogy így ő nyerte meg a leghosszabb várakozási időt a következő lámpánál). Az viszont feltolja a vérnyomásomat, ha kis szar robogókkal állnak be elém és 8 másodperc alatt gyorsulnak 40-re.

storyline :) 2008.10.13. 10:34:32

"MatrixHasYou 2008.10.13. 08:06:51
Én is irigy vagyok mindenkire akinek:
van saját repülője, van EVO IX,X-e, van 250 centis LCD tv-je, van motorcsónakja stb...

most akkor ezek 3-ra mind dögöljenek meg!
1, 2, 3! "

A DT-s (CD-s, D-s) rendszámosokat kihagytad! :DDD

Silverf@x 2008.10.13. 10:35:34

Az új tervek szerint (elvileg szeptembertől haha) szabályos lesz a sorok közötti araszolgatás a motorosoknak. Akkor minek baszakodjon vele a rendőr, nem kell magára haragítani az embereket...
By the way micsoda irigy, szarrágó népség a magyar már megint! Persze a szabálymódosításokat nem figyeli...

Labasmaz 2008.10.13. 10:37:12

Jomagam motoros es autos is vagyok. Motorozas teren nem idehaza szocializalodtam, hanem a valamivel, khmm, fejlettebb kozlekedesi kulturaval rendelkezo Angliaban. Ezt ugy tessek elkepzelni, hogy London, az utcak olyan keskenyek, hogy a 2x2 sav egyenkent kb. 20 centivel szelesebb egy turistabusznal, ha ketto egymas melle kerul, meg egy gyalogos sem ferne el koztuk - es meg itt is amennyire lehet, felrehuzodnak az autok, hadd menjenek a motorosok es biciklisek (!). Az auto nem nyom kapasbol padlogazt a zoldre valto lampanal, ha latja, melette van egy motoros, ugyis tudja, hogy az mar het hatarba' se lesz, mire o utoleri a kovetkezo kocsisor veget vagy a lampat. Senki nem csinal ebbol problemat, es nem kell megdogolnie a szomszed tehenenek sem.

Mas kerdes, hogy kaszkador hajlamokkal megaldott nepek is kevesebben vannak, bar teny, hogy azert vannak. Viszont kb. x4-x5 annyi motoros, mint itt egy szep, napos pentek delutan, es megis mukodik a dolog. Ne tessek az elonyoket irigyelni, senkinek nem tilos kiprobalni - es vannak azert olyan hatranyok is, amiket "cserebe" el kell viselni, csak ezt a sarga irigysegtol elvakult autostarsak ritkan veszik eszre.

Ja, hazaterve Magyarorszagra meglepo volt, hogy sokan, nagyon sokan segitenek itt is, ha nem pofatlanul tolakszik egy motoros. Megmutatom magam, hogy itt vagyok es kivarom, amig lehetosegem van a biztonsagos tovabbhaladasra - felrehuzodnak, segitenek, en meg jolesoen intek nekik, hogy koszi.

Persze van autos is, aki bunko modon rahuzza a motorra az autojat a dugoban acsorogva, szandekosan ralog a vonalra, mondvan ugyis o a nagyobb es az erosebb. Hat lelke rajta, o egyetlen centivel sem fog elobbre jutni ettol, en meg beragadok moge par masodpercre, mig ujra nem mozdul a sor? Ha neki ettol lesz hosszabb a farka 5 centivel, hat legyen erre buszke a baratnoje elott - en meg mar otthon ulok a TV elott, amikor o meg kettest sem tudott kapcsolni a dugoban. Hat ennyi.

LM

bocage 2008.10.13. 10:38:19

elwood:
Igazad van! Én szinte naponta kerékpározom, de arra nagyon figyelek, hogy másokat ne szívassak feleslegesen. Sokszor szégyellem magam más kerékpárosok miatt!
A közlekedési kultúra ezen a téren is javulhatna.
Nyilván nem kivitelezhető, de ha minden autós néhányszor kerékpárra ülne és a biciklisek többsége vezetne is, jobban megértenék egymást!

venator 2008.10.13. 10:41:25

Az megvolt mindenkinek, hogy amikor Worluk vetette fel a témát a blogjában, akkor szépszámmal volt "ha mellémjössz köcsög, rádnyitom az ajtót" beszólás?? Örömmel látom, hogy ezuttal ezek elmaradtak.

záporjózsi 2008.10.13. 10:45:26

"A BKV, a mentő, a tűzoltó, a rendőr az igen, de a taxi...???? szolgáltatást végez, szigorúan üzleti alapon."
Mert a taxik takarékoskodnak a parkolóhellyel, sokkal nagyobb a közlekedési teljesítményk, mint az egyéni gépjárműveknek.

Nolet 2008.10.13. 10:45:46

Én mindig arra gondolok, hogyha furakodó motorost látok, hogy

"ha ő is autóban ülne, mennyivel nagyobb lenne a dugó."

Azt gondolom, hogy ez közös érdek, ha én elengedem a motorost, többször, szívesebben megy motorral a városban autó helyett, ergo én jobban tudok közlekedni az autómmal.

EMP 2008.10.13. 10:45:47

En Londonban vagyok motoros es itt peldaul siman elengednek minket az autosok. Van nehany persze akik direkt beallnak kozepre hogy meg veletlen se ferjek el mellettuk de feltetelezem azok kelet europaiak :)
Egyebkent nehany biciklis sokkal inkabb eletveszelyes mint a motorosok: a motorra legalabb kell ismerni a kreszt. Nemegy biciklist utottem mar el majnem mikor a padka szeletol fel meterre allva probaltam bekanyarodni es az idiotaja az indexem ellenere juszt is a padka felol belulrol akart elmenni mellettem...

záporjózsi 2008.10.13. 10:46:45

"Egyébiránt úgy vettem észre, ezt az autósok egyre inkább ismerik, tolerálják, sőt egyre többen félrehúzódással segítik is. "
Sőt, a motorosok meg is köszönik...

Kalász 2008.10.13. 10:48:31

Én az 50-es Runneremmel is nyugodt szívvel előre gurulok az ÁLLÓ sornál, hisz még ez a robogó is néha megoldhatatlan feladat elé állítja a kocsikat. Igaz 70-80 környékén azért már leelőznem, mert csakazértis ők a gyorsabbak.
Más.
Innen is üzenem annak a motorosnak és leányzónak, akit elcsapott a dugóban a motoros, h remélem minden rendben van velük. (múlthét szerda este a lurdy elött)
Sok közömbös autós szép nagy ívben kerülgetett ki minket, miközben egyedül bennem merült fel, h talán segíteni kéne felállítani a motort... Szal csak óvatosan a dugóban előrehaladással.
A posztíró meg szarjon sünt! :D

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 10:50:00

elwood 2008.10.13. 10:17:40
"Köcsög biciklisek viszont szintén előre mennek 5 autót, hogy jól fel tudják tartani őket, aztán örülnek, hogy gyorsabbak mint a forgalom. "

Most akkor menjek le a köcsögözős szintedre, és fröcsögjek azokra az autósokra, akik parkolót csinálnak a 2x2 sávos körútból, és nem tudok tőlük haladni?

Matrix_ 2008.10.13. 10:51:37

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.13. 10:34:32

ÓÓÓ bocsbazzeg :)))

_wood_ 2008.10.13. 10:52:46

jó ütemben fejlődik a közlekedési kultúránk. tényleg.
szertintem ügyesen és gyorsan alkalmazkodtunk az elmúlt húsz évben a robbanásszerűen megnőt közlekedésiezköz-tömeghez. a gyakran emlegetett "nálunk fejlettebb országokban" általában hoszabb idő alatt telítődtek a mai szintre az utak, úgyhogy talán nincs okunk szégyenkezni.

több, mint tíz éve van jogsim. gyakran eszembe jut, hogy mikor kezdő voltam, még az oktatóm is adott olyan tanácsot, hogy elsőbbségadásnál dugjam ki a kocsi orrát, különben az életben nem engednek át (és tényleg). ma meg néha megállni sem kell, már villog-lassít valaki a főúton. hülyék persze mindig-mindenhol vannak. (egy átlagos országban a népesség kb. negyede ugye... :))

Azhát 2008.10.13. 10:54:04

Engem a minap majdnem elütött a zebrán egy teljes sebességgel az autók közül "előrecsorgó" biciklis.

Mer ugye a piros lámpa az csak az autósoknak szól, a biciklis átvághat simán a zebrán...

bocage 2008.10.13. 10:54:16

A KRESZ gyakran messze le van maradva a valóságtól, vagy a modern közlekedés gyakorlatától. Ez is ilyen situ, mert a többség ezt már külön szabályozás nélkül is képes kulturáltan kezelni.
Persze a bunkó kisebbség mindig látványosabb!

rakpartiróka 2008.10.13. 10:54:27

Igen, igen... Hetente kb 3-4 alkalommal húzódik le a rendőr, amikor a sor mellett (dupla zárón) csörgedezem. Rendszám nélküli nagyrobogóval. Jogsi nélkül. De legalább józanul... :-)

storyline :) 2008.10.13. 10:54:47

"MatrixHasYou 2008.10.13. 10:51:37
Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.13. 10:34:32

ÓÓÓ bocsbazzeg :)))"

Úgyhogy akkor dögöljön meg mindenki, akinek van valami olyanja, ami másnak nincs, vagy olyasmit tud, amit más nem.

Szóval, ismét 3-ra.

Egy, kettő, há...arghhhhh......

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 10:56:47

_wood_, jó neked. Esetleg ülj fel kerékpárra, látogass meg egy jobbkezes kereszteződést, majd csinálj statisztikát, hányan adják meg az elsőbbséget a balról jövők közül. Kicsit árnyaltabb lesz a véleményed.

Marcellusca 2008.10.13. 10:59:48

záporjózsi 2008.10.13. 10:45:26

Ki nem sz@rja le ... Közlekedés szempontjából nem lényeges. A BKV busz igen, jóval több embert szállít és tényleg közfeladatot lát el. Még mielőtt valaki rám támad, hogy azé' is fizetni kell, igen, de közel sem annyit, amennyibe kerül(ne). Lásd áll. dotáció.

Orizatriznyák 2008.10.13. 11:00:12

Ezen aztán kár felhúznod magad. Én magam is autóban ülök, de engem nem érdekel, hogy a dugóban hány motoros megy el mellettem.
Az M0-án például egy rendőrmikrobusz húzta félre a kormányt (álló helyzetben voltunk mind a két sávban), mert látta, hogy egy motoros jön a két sor között. Nincs ezzel semmi baj. Nem okoznak több balesetet ezzel az "előrecsorgással", akkor meg miért ne?
A háborgók próbáljanak meg tovább látni a saját orruknál: ha ezek a motorosok autóba ülnek, nekünk jobb lesz? Hát, nem. Sőt, rosszabb. Ha ezek a motorosok nem gurulnak előre, hanem beállnak az autók közé, és velünk araszolnak, attól nekünk jobb lesz? Szerintem k*vára nem, mert még hosszabb lesz az a sor, akinek át kellene érnie egy adott zöldön.
Ennyire ne legyen már bonyolult. Vagy a post írója is csak egy tipikus magyar, akinek valakit muszáj utálnia mindig?

Ppix 2008.10.13. 11:00:44

Én csak autózom, a motorosakat mindig elengedem, szépen lehúzódom.
Szerintem nem pofátlanság.
De vigyázni kell. Kb. 1 hónapja a Veres Péteren mentem kifelé a városból. Kifelé-befelé nagy kocsisor.
Kifelé kocsisor megállt, hogy beengedjen egy jobbról érkező, balra beforduló kis Alfa Spidert. A befelé kocsisor is megállt.
Csak az az idióta középen haladó motoros nem, aki nem látta a kisautót és a marhának az sem volt gyanús, hogy miért áll meg az összes autó mindkét irányban.
Az Alfa jól oldalbakapta, lerepült a motorról, kész mázli, hogy nem lett semmi baja...
Ha később és oda és ő megy neki az Alfának, akkor nyomott volna egy szaltót az aszfaltra...
Így az Alfást sajnálom, jól összetört a kocsi eleje, a motoros megérdemli a leharcolt karosszériáját...

mxplanet 2008.10.13. 11:00:53

kis ember 2008.10.13. 10:16:08

az enyémen meg rendszám sincs :)

elwood 2008.10.13. 11:01:32

"Most akkor menjek le a köcsögözős szintedre, és fröcsögjek azokra az autósokra, akik parkolót csinálnak a 2x2 sávos körútból, és nem tudok tőlük haladni?"

Igaz, bocs, ez így túl rövid, de hát nem lehet egy kommentbe regényt írni. Tehát: Úgy tapasztalom, hogy a biciklisek egy (sztem nagy) része viszont előrecsorog ha kell ha nem ... s.í.t. a többit a kommentekben megbeszéltük.

(Bár én a "köcsög autósokat" nem venném magamra, autóval járok és látom, hogy rengeteg köcsög autós van. Akik nem én vagyok :-) )

égafater 2008.10.13. 11:01:33

Én a robogómmal - nagyobb fajta - előre szoktam menni álló sorban mindig, de ha elég a hely és nem nagy a sebesség mozgás közben is. Ezt meg lehet ítélni, hogy meddig nem veszélyes. Ami durva, és bevallom néha megcsinálom, de mindig megbánom, amikor nem a két egyirányú sor között megy el a motoros, hanem a két szembemenő sáv között. Ilyen például a Lánchíd vagy az Alagút, mert ott is elég nagy dugók vannak. Szerencsére egyre többen vannak akik lehúzódnak, úgyhogy alakul azért a város. Persze van aki paraszt és direkt le-, vagy felszorít de annak azért tudomására hozom, hogy ez nem korrekt. Tudom ezzel nem leszek népszerű, de egyszer egy surmónak akit többször próbáltam meg melléérve megszólítani, hogy miért jó neki ha direkt veszélyeztet, de csak dudálva húzta rám a kormányt, lerúgtam a tükrét, bár igazából a fejét kellett volna. Aki nem vágja, hogy ezzel az életemet kockáztatja, az megérdemli.

csaba61 · http://www.adoszabaszat.hu/ 2008.10.13. 11:03:49

Ha ésszel csinálják, semmi gond. Autózom és néha motorozok. Ha egy motoros előre gurul, nem tart fel és jobban haladunk - más géppel van és ezt használja ki. Ha egy pofátlan autós elmegy a sor mellett, akkor úgy érzem, hogy én most egy hülye lúzer vagyok, aki ácsorgok a sorban, pedig simán ő a pofátlan.

rakpartiróka 2008.10.13. 11:04:01

Elgondolkodtató amúgy az is, hogy elegendő-e a 125 köbbcenti a szalonsörhasam cipelésére, vagy inkább vigyek tonnákat és melegítsem az univerzumot feleslegesen...? Lehet kapni fasza motortakarókat, kabátokat. Szakadó esőben, 5 fokig még öltönyben is lehet motorozni. A parkolás nem problémás, ha ésszel mész nem nő a kozkázat jelentősen. Valamint 2-3 liter benzin kell százon. Városban. Éljen mindenki, aki át ül motorra.

Humphrey 2008.10.13. 11:04:54

nyugodtan csorogjanak csak, a belvárosban bármi ésszerűbb, mint egyedül egy 4-5 méteres autóban.

(én egyébként autózom és bicajozok, mert a fél életemet lapos -és kulturált- városban élem)

a csorgás persze nem azonos az ön- és közveszélyes szlalomozással, azt utálom, akár motoros akár bicajos.

Sajnos a bicajosok jelentős része szabályokon kívülinek hiszi magát, ezt nagyon nem tudom elfogadni. Ráadásul sokan közülük agresszívan udvariatlanok a gyalogosokkal szemben.

Orizatriznyák 2008.10.13. 11:05:50

égafater 2008.10.13. 11:01:33
Magának kereste. Aki kekeckedik ne sírjon, ha visszaharapnak.

Rocko- 2008.10.13. 11:05:53

Big-B 2008.10.13. 09:42:29
melyik pontjában is?

Manyizga (törölt) 2008.10.13. 11:07:00

A járdán/bicikliúton szabálytalanul parkoló/közlekedő autókat mutogassunk a tévében, hogy megvágják őket végre? :)
Úgyhogy kedves autósok: előbb a saját házunk táján kéne körbenézni...

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:07:11

Mondjuk a motorosokkal van a legkevesebb konfliktusom, de azért annyit az a néhány motoros is megtehetne, hogy dugóban, amikor a motor szélessége nem teszi lehetővé a további előrecsorgást, esetleg észrevehetné, hogy ott toporgok mögötte, és a vékony bringával simán tudnák tovább csorogni, ha elengedne.

rakpartiróka 2008.10.13. 11:08:00

Alaptézis motorosoknak: ha a sor elejére értél, állj fére. Hadd jöjjön a többi motoros is előre.

A szerelő 2008.10.13. 11:08:01

Itt a pofátlanság lett kihangsúlyozva, hogy ott a rendőr, oszt mégis szabálytalankodnak. Én sokáig motoroztam, most meg lehúzódok, ha jönnek és tényleg meg szokták köszönni (régebben nem tették). A bajom azokkal a robogósokkal van, akik előrecsorognak középen, beállnak a kocsisor elé és mennek 30-40-el, ezzel feltartva az autósokat. Ha gyorsabb, had menjen, de ha tudja, hogy lassabb, akkor miért szivatja a többieket? Amúgy a képen látható 4 motoros közül csak az első fog tudni "kilőni", azaz kikerülni a kocsik közül, a többi a mozgó kocsik között fog egy darabig haladni, ami szerintetek is balesetveszélyes. Ráadásul azon a szakaszon nem is túl szélesek a sávok (mint ahogyan Bp-n sok helyen), tehát alkalmatlan az ilyen 2 auto 1 motor párhuzamos haladására. Valószínüleg ez az oka annak, hogy nincs egyenlőre engedélyezve ez a magatartás a kreszben.
Amúgy ha a rendőrnő viccesre venné a figurát, úgy engedné el a forgalmat, hogy a két sáv közé állna be, hogy mellette az autósok el tudjanak menni. Aztán odafigyel a motorosokra és egy fejmozdulat kiséretében megkérdezi tőlük: Na mi van? :D

Orizatriznyák 2008.10.13. 11:10:20

Téges se' az eszed fog megölni.

_wood_ 2008.10.13. 11:10:26

avus · avus.blog.hu 2008.10.13. 10:56:47

...szoktam.

tényleg gyakran nem adják meg, dehát a bicaj kicsi, elvész a nagy kilátásban. számítok rá általában, hogy "baklezet" is kell adnom. biciklin valahogy ez természetesnek tűnik. annál jobban örülök, ha valaki megadja az elsőbbséget. mert ugye ilyen is van, nem is kevés.

az feltűnt amúgy, hogy az öntudatos biciklisek a leghisztisebb, legkevésbé toleráns közlekedők úgy nagy átlagban...? (nem személyeskedés, nekem úgy tűnik tényleg így van.) talán érdemes lenne kicsit kompromisszumkészebben kezelni a közlekedési szituációkat, már csak a saját nyugalmuk érdekében is, szntem...

Bexter 2008.10.13. 11:11:39

Engem az előre csorgó motoros nem szokott zavarni. Az olyan lámpás kereszteződéseket szeretem, ahol a lámpátol jo messze van a vonal felfestve így az oda érkező motorosok elé szépen felsorakoznak majd eltűznek. Had menjenek. De azt nem csipem amikor a kis szütyögő robogokkal probálják meg ugyanezt és után lehet őket kerülgetni amikor kacsáznak.

ex-dr. vuk 2008.10.13. 11:14:56

@ Marcellusca 2008.10.13. 10:15:12

"A taxisokról senki nem nyalatokiz?!
Nem értem, hogy ők miért használhatják a buszsávot?"

Pl. mert leirtak a KRESZ-ben :)
(elonyben reszesitik, mint 'tomegkozlekedest' - ha taxizol, nem foglalsz parkolohelyet, pl)

A lenyeg: mert a szabaly engedi. Ezzel nincs mit vitatkozni.

loláb 2008.10.13. 11:16:02

Én motorozom sokat a városban. Ha rendőr irányítja a forgalmat, és megállítja az autósokat, mert nem lehet továbbmenni anélkül hogy elállnák az utat (tehát nem a kerszetző forgalmo miatt), akkor az összes rendőr int a motorosnak, hogy menjen tovább, és folytassa az autók között a haladást.
Azt nem értem, hogy miért fáj ez egyeseknek? Mindenki arról beszél, hogy a kresz már rég elavult, és hogy nem életszerű, de akkor miért vagytok felháborodva, ha a rendőrök némely esetben nem olyan szigorúan kezelik ezt.

Bezzeg, ha arról lenne szó, hogy egy kinnfelejtett 30-as táblánál éjjel a rendőr gyorsabb haladásra ösztökél, akkor Ő lenne a jófej, rugalmas közeg.

Ez egyszerű irígység, pedig az autósok túlnyomó többsége bőven átülhetne motorra, robogóra, és akkor a maradéknak, akinek valóban autóval KELL közlekednia, az is jobban tudna.

Közöd?? (törölt) 2008.10.13. 11:16:49

szerintem nyugodtan engedélyezni kéne, ugyanakkor meg kell szüntetni az autós büntethetőségét ha esetleg elüt egy ilyen sávok között szlalomozó motorost

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 11:16:51

A motorosokkal a világon semmi bajom. Sosem hoztak még veszélyes helyzetbe, és ha holnaptól naponta megtörténne sem hoznák be autós társaim, akikről ugyan ez már nem mondható el, sőt. Ennek ellenére az autósokat sem utálom. Amitől viszont falnak megyek azok a biciklisek. Mind autósként mind gyalogosként az idegeimre mennek azzal, hogy a KRESz szabályait vagy rugalmasan értelmezik vagy magukat tekintik hol gyalogosnak hol járműnek attól függően hogy éppen nekik melyik a kedvezőbb, vagy figyelmen kívül hagyják mind a KRESZ, mind a józan ész szabályait egyaránt! Mindig a lehető legnagyobb óvatossággal közelítem meg az út szélén kerekezőket, de nem vagyok hajlandó állandóan arra számítva már már tolatva haladni, hogy mikor kanyarodik egy idióta elém jobbról csak mert neki balra van dolga, vagy csinál egy helyes kis flikkflakkot, mert észrevett egy kátyút amin a virsli gumijaival már nem jutna át. Nem véletlenül fogalmaz úgy a KRESZ hogy a bicikliseket különös óvatossággal kell megközelíteni, mert IMBOLYOGVA közlekednek. Nos, véleményem szerint aki nem képes az egyenes vonalú egyenletes mozgásra, az csakis gátja lehet a biztonságos közúti forgalomnak. És ha már itt tartunk aki imbolyog, az ezt ha már miszáj megtennie, legalább különös óvatossággal tegye, ha már a közlekedés minden más szereplőjével szemben ez az elvárás!!

Marcellusca 2008.10.13. 11:17:55

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.10.13. 11:14:56

OK, OK, én értem, hogy villanymotor, de mi hajcsa? :D

És mér kellett velük kivételt tenni? Én csak ezt nem értem.

Orizatriznyák 2008.10.13. 11:18:53

Nekem motorossal sosem volt még afférom. Ha látom, hogy jön, elengedem, és már nem is emlékszem, hogy ott járt. Aki tud, haladjon. Bőven elég lenne, ha mindenki csak a saját dolgaiért vállalna felelősséget. De azt korrektül.

Egyébként nem is értem, miért kell ennyire fújni a kétkerekűsökre. Az autókhoz képest még mindig elenyésző a számuk, nem miattuk kell dugókban ücsörögni. Sok esetben pont a tapasztalatlan/öreg/félős, stb. sofőrök miatt, akiknek akkor jut eszükbe az egyest keresgélni, mikor már zöld a lámpa.

A legtöbb motoros meghúzza magát, gyorsan eliszkol, nem akar feltartani senkit (motorral mondjuk nehéz is, mert mire az autó elindul, ő már a következő lámpánál áll :)), mert tudja, hogy ő többet veszthet egy ütközésben, ők nálunk is sokkal jobban figyelnek mindenfelé.

Próbáljuk már meg levetkőzni ezt mindenki az ellenségem attitűdöt. Elég kiábrándító, és szerintem nem visz előbbre.

ex-dr. vuk 2008.10.13. 11:19:21

@ _wood_ 2008.10.13. 11:10:26

Tegnap egy jobbkezes keresztezodesben egy kozepkoru "holgy" erkezett villanybiciklin nekem balrol, en normal tekeros bicajjal. Miutan rajott, hogy (nem hirtelen, de) kimegyek ele, megijedt, es remult arccal elkezdte a kormanyt rangatni, majdnem elesett. Nem fekezett egy szemet sem. En megalltam, elengedtem szegenyt, aztan mentem.

Ebbol 2 dolog jott le: fingja sincs arrol, hogy elsobbseget kellene ott adni. Ha barmi varatlanul elekerul, fingja sincs, hogy mit kezdjen vele. Hirtelen fekezni nem tud, de lehet, hogy elore megfontoltan sem... Az ilyen mit keres a forgalomban?

Orizatriznyák 2008.10.13. 11:21:18

loláb 2008.10.13. 11:16:02
tökéletesen egyetértek.

Közöd?? (törölt) 2008.10.13. 11:21:54

Miért zavar egyeseket, hogy tele a buszsáv? minden egyes közlekedőnek joga van a továbbhaladásra nem csak a tömegközlekedőknek. szerintem az a felháborítóbb inkább, hogy egyáltalán kijelölnek buszsávokat, mások rovására. semmivel sem felsőbbrendű egy tömegközlekedő mint én vagy a másik autós

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:22:49

"Mondjuk a motorosokkal van a legkevesebb konfliktusom, de azért annyit az a néhány motoros is megtehetne, hogy dugóban, amikor a motor szélessége nem teszi lehetővé a további előrecsorgást, esetleg észrevehetné, hogy ott toporgok mögötte, és a vékony bringával simán tudnák tovább csorogni, ha elengedne."

Nem te voltál múlt pénteken a Margit körúton mögöttem? Két teherautó között már nem tudtam tovább csorogni, de a hülye biciklis futár csak pampogott, hogy ő előre akar menni.
Nem értettem, mit akar, hogyan engedhetném tovább... esetleg legközelebb kapjam vállamra a 145 kg-os motort?
Végül a járdára hajtva (biztonságos távolságra érve, persze) valamit átkozódva (nem gondolt rá a retard, hogy a forgalom zajában, sisakban nem biztos, hogy hallom) eltekert...
20 perccel később, visszafelé megint előkerült a futár, gondolkoztam rajt', hogy felrúgjam-e...
Szóva' te vótá'?!? :-)))))

bocage 2008.10.13. 11:23:33

Közöd??
Ugye csak vicc! Felháborító, hogy van egyáltalán járda, ezt a sok felsőbbrendű gyalogost!

_wood_ 2008.10.13. 11:25:05

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.10.13. 11:19:21

szerintem az említett hölgy sokat tanul minden nap.
lehetséges forgatókönyvek a továbbiakról:
- egy-két ilyen szitu után győz a para, inkább visszaül a buszra.
- meghal balesetben
- tanul a hibáiból, fél év múlva biztonságosan fog közlekedni.

így megy ez, mind így kezdtük. csak van akinek lassabban megy... :)

cb600f 2008.10.13. 11:27:09

Bexter: a motorosok is az ilyeneket szeretik, plusz, az olyan autósokat, akik meg is állnak a vonalnál :)

Marcellusca 2008.10.13. 11:28:24

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.10.13. 11:19:21

Há' mer' a cangára (még a villanyosra se) nem köll jogsi. Bemenel a bótba, megveszed, összeszerelteted, kitolod a zuccára, oszt gyí!

Nemhogy közlekedni nem tud, még a - rá vonatkozó - KRESZ szabályokat sem ismeri.

Engem édesapám nemcsak biciklizni tanított meg, hanem a KRESZ-re és közlekedni is. Ja, hogy én már "öreg" vagyok és vidéken nőttem fel? :D Visszajárva szüleimhez (vidékre), nem sok különbséget veszek észre a fiatalok közlekedésében.

stellaz1 2008.10.13. 11:29:23

Én szerontem meg a pofátlan autósokat ki kéne tenni az esőre, mert nehogy má' ők ne ázzanak meg mikor én gyalog igen!

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:32:36

The Green Manalishi:

A helyszín alapján akár én is lehetnék, de mivel nem vagyok futár, ezért tuti nem én voltam. Amikor legutóbb ilyen esetem volt, akkor begurultam a motoros mellé, és kézjelzéssel jeleztem, hogy legközelebb, amikor az előttünk lévő autós 20 centit előremegy, esetleg ne guruljon már rá, hátha elférnék, és akkor többet nem lát engem.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 11:34:24

mennyire szép hogy az eddigi két kerék vs négy kerék ős ellentétet sikerül árnyalni a motoral meghatott 2 kerék vs emberi erővel meghajtott 2 kerék ellentéttel.

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:35:47

A szutyokrobogósok meg monnyanak le! A legtöbbje meg amolyan kocarobogós, aki inkább jár autóval, de motoron is autós fejjel gondolkodik (már ha gondolkodik)és közlekedik.
Röhögök is a "motorosokon", akik sorra elmondják: már leraktam a gépet, hideg van...

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:36:21

ficsilla: el kellett volna olvasni, amit írtam. Így kezdtem: "Mondjuk a motorosokkal van a legkevesebb konfliktusom".

bocage 2008.10.13. 11:36:26

ficsilla:
Igazából sok ember igényli, hogy gyűlölhessen valakit az utakon! Ez az igazán nagy baj!

The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:41:24

"A helyszín alapján akár én is lehetnék, de mivel nem vagyok futár, ezért tuti nem én voltam. Amikor legutóbb ilyen esetem volt, akkor begurultam a motoros mellé, és kézjelzéssel jeleztem, hogy legközelebb, amikor az előttünk lévő autós 20 centit előremegy, esetleg ne guruljon már rá, hátha elférnék, és akkor többet nem lát engem."

Itt képtelenség lett volna mellém gurulni, teljesen zárt a sor... Eh, faszkalapok mindenütt vannak, most éppen én fogtam ki egyet...

Marcellusca 2008.10.13. 11:41:58

"Mondjuk a motorosokkal van a legkevesebb konfliktusom, de azért annyit az a néhány motoros is megtehetne, hogy dugóban, amikor a motor szélessége nem teszi lehetővé a további előrecsorgást, esetleg észrevehetné, hogy ott toporgok mögötte, és a vékony bringával simán tudnák tovább csorogni, ha elengedne."

Nem tom, ki írta, de "tovább gondoltam" a lehetőségeket: Autós elé motoros, motoros elé robogós, robogós elé biciklis, biciklis elé rolleres, rolleres elé gyalogos. Jó lenne, mi? :D

Szóval, aki először felvetette: monnyon le!

GergőÁron (törölt) 2008.10.13. 11:47:42

az egy irányú utcából jövős 15tel túllépős péda borzasztó rossz.
Ez ha jól értem azt jelenti, hogy városban, szűkebb utcában 50 helyett 65.
Az ilyet basszák csak meg nyugodtan, nagyon helyes, főleg, hogy a belvárosi egyirányú utcákban már az 50 is relatív gyorshajtás.
Aki akarja, számolja ki, ha valaki 50 helyett 65tel megy, akkor egyenletes lassulást feltételezve is 69%-kal hosszabb lesz a fékútja. Ha egy másodperces reakcióidőt veszünk, akkor az még plusz 3,3 méter többletút.
És akkor nem vettük figyelembe, hogy a fékeknek fel kell keményedni, és az átlagsofőr általában rendre alulbecsüli a vészfékezés fékútját, ezért nem rőgtön tapossa ki a pedált a padlólemezig, hanem csak akkor, amikor tudatosul benne, hogy az adott fékerőt alkalmazva nem fog tudni megállni.
Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy ha egy lelépő gyalogos előtt pont meg tudunk állni 50nel, akkor 65-tel ugyanazt a gyalogot _nagyon_ el fogjuk baszni.
A motorosok meg csak csorogjanak nyugodtan előre, főleg, hogy az teljesen veszélytelen dolog...

Auto-InterCont 2008.10.13. 11:47:51

Próbáljátok ki milyen jó érzés, mikor elengeditek a motorost és megkoszoni.
Én mindig elengedem oket, sot, ha menet kozben mogottem van, akkor lehúzódok, hogy még a sávomban is meg tudjon elozni. ... és ez annyira nem fáj!
Igaz, ha találok egy rendszámtáblát, akkor leadom a rendorségen, ha valakit látok, hogy szarban van, megkérdzem, hogy segíthetek-e, és ha valami barom életveszélyesen kozlekedik hívom a rendoroket és mondom a rendszámot. Fogtak már meg így hulla részeg részert.
Most akkor buzi-e vagyok?

Tron65 2008.10.13. 11:50:48

Motorztam, autózom. Semmi kifogásom ellene, és a kresz se tiltja, hogy az ÁLLÓ sor mellett elhaladjon a motoros. Azzal természetesen egyetzértek, hogy ennek oka is legyen. Mondjuk el tud indulni és tud haladni is. Nempedig aztjátszuk, hogy minden lámpánál előremegy, aztán 50 méter után lehet kikerülgetni, mert a végsebessége 18 km/h.

Labasmaz 2008.10.13. 11:51:44

Közöd??

Buta vagy, de meg kinoheted.

Szamolj kicsit, mennyi helyet foglal el egy busz, es mennyit foglal el annyi auto, ahany ugyanannyi embert szallit (es legyen most 5 fo/auto a valosaghoz sokkal kozelebb allo 1,5 fo/autos atlaghoz kepest). Szamold ki, hogy adott ido es utkeresztmetszet mellett egyik ill. masik megoldas hany utas celbajuttatasat teszi lehetove.

No, ezert vannak buszsavok...

LM

Float 2008.10.13. 11:57:18

Amúgy értem én, hogy valakit zavar, ha nem tud padlógázzal kilőni egy 50es robogó mögött, de ha a szokásos 200 méteres sor van, nem fog a t. gyorsulási versenyes kolléga 10 méteres élvezete kedvéért beállni a sor végére senki.

Amúgy meg nagyjából annyi a bunkó motoros, mint a bunkó autós, vagy bunkó bringás. Ezek 5 méternyi előnyért meg.asznák a saját anyjukat is, tökmindegy h mindenkit veszélyeztetnek, mert értük ugyan nem kár (valóban)...

rakpartiróka 2008.10.13. 11:57:59

Meztelen, nagymellű robogósok miért nincsenek?

Labasmaz 2008.10.13. 11:58:00

The Green Manalishi

Hideg? Hol? Kezd vegre normalis motorosido lenni, amikor nem izzad ra az emberre a borruha.

Ja, hogy en .uk szoktam hozza ehhez, ahol volt egy szal motorom, azutan eldonthettem, hogy gyalogolok a munkahelyemig 3 merfoldet vagy megis felulok ra, hiaba van -3 fok reggel? :-)

Amig nincs jeg az uton, addig kb. -5, esetleg -10 fokig is sima ugy motorral a varosban. Az eso sem akadaly, vizhatlan cucc kaphato, jo minosegu gumi a kerekre kaphato, vizes uton atlag korulmenyek kozott (meg egy kis ovatossaggal, ha esik) sosem kerul az ember olyan helyzetbe, hogy ezen muljon az elete.

LM

Labasmaz 2008.10.13. 11:59:52

rakpartiróka

Mert erosen ellenjavallt a megfelelo vedelmet nyujto ruha nelkul valo motorozas barmilyen korulmenyek kozott. A farmernek kb. 30-40 cm-e van az aszfalt ellen, az oltony nadragjanak a fele. Csak ezt sokan hajlamosak elfelejteni, mint ahogy azt is, hogy dzseki sem csak azert kell, hogy ne fazzon. Meg a buko sem csak azert van, hogy legyen mire felerositeni a plexit a menetszel es a bogarak ellen.

LM

rakpartiróka 2008.10.13. 12:03:40

Az is jó, ha teherató platón viszik őket... :-)

EMP 2008.10.13. 12:03:42

Jah, a motorozas kuzdosport a belvarosban csucsforgalomban. Nem art a vedofelszereles ugyanugy mint a boxban :)

autosave 2008.10.13. 12:04:56

bp-en ez már teljesen jól működik, jóllehet szabálytalan. engem nem zavar, még le is húzódok ha tudok azonnal. a motorosok többsége még meg is köszöni.

autosave 2008.10.13. 12:07:31

Közöd: a buszsávban sokkal hatékonyabb a közlekedés, pl fő/óra ha kihasznált buszok közlekednek sűrűn. Nade nálunk azért van igazad sok esetben, mert itt pl Mészáros utcán is alig jár busz, azon is max 20 ember (1 lámpányi autó...). Ott pl időszakos buszsáv kellene.

Lacaca 2008.10.13. 12:08:31

"LE VOLT RAGASZTVA A SZÁMSOR A RENDSZÁMÁN. Az ilyentől a motort venném el azonnal! "

15M fölötti autó nem kell? Azokon gyakran nincs első rendszám.

autosave 2008.10.13. 12:11:03

The Green Manalishi:
"Röhögök is a "motorosokon", akik sorra elmondják: már leraktam a gépet, hideg van..."

Ők meg öreg korukban röhögnek, hogy nem fáj a hátuk minden frontnál...

Rocko- 2008.10.13. 12:14:27

valaki bemásolná azt a KRESZ paragrafust, amely engedi a sávok közti haladást?

Orizatriznyák 2008.10.13. 12:25:21

Miért nem keresed meg magad? :)

Marcellusca 2008.10.13. 12:34:10

Orizatriznyák 2008.10.13. 12:25:21

Mer' nincsenis benne! Ha jól tudom, de lehet, hogy én tévedek.

Marcellusca 2008.10.13. 12:39:03

Silent, Kisikasa!
Kérünk új postot, ezt már kiveséztük.
Meg sikerült a motorosokat és a bringásokat is összeugrasztani. :D

laposmacska 2008.10.13. 12:46:53

Na és ugyanez biciklivel? :)

Rocko- 2008.10.13. 12:52:19

Orizatriznyák 2008.10.13. 12:25:21
ezért:
Marcellusca 2008.10.13. 12:34:10

ex-dr. vuk 2008.10.13. 12:55:45

@ Marcellusca 2008.10.13. 11:17:55

Az okokat emlitettuk. Azon lustaseggu finnyas userek kozlekedese a taxi, akik nem akarnak szopni a belvarosi parkolassal. Taxival hamarabb is erhetsz oda (elvileg) a buszsavok miatt. Aki nem teheti meg h biciklizik/bkv-zik, de autozni sem akar/tud epp akkor, akkor taxi. Taxi nem eszik parkolohelyet, legalabbis nem mindehol elszorva az utakon (szigoruan elvileg).

Szerintem jogos, nekem legalabbis nem faj ez.

Marcellusca 2008.10.13. 13:08:36

Igazad van, DE! Miért kell arra fogni, hogy közfeladat, mikor nem az. ÜZLET!!! És alapvetően "úri sport". Mert a csóringer járjon autóval, motorral, biciklivel, BKV-val vagy gyalog. Attól függően ki mennyire csóró. A tehetősebbje (aki ki tudja fizetni a jelenlegi taxi árakat - és most nem az alkalmi taxizókra gondolok) mivel különb, mint Te vagy én. Hol van az leírva, hogy nekik gyorsabban, akadájtalanabbul kell elérniük céljukat?!

_wood_ 2008.10.13. 13:18:22

Marcellusca 2008.10.13. 13:08:36

a buszsávot busszal használva elvileg te is akadájtalanabbul (!) érheted el a célodat, és az sem ingyen van..

Secnir 2008.10.13. 13:20:10

"Marcellusca 2008.10.13. 12:39:03
[...] sikerült a motorosokat és a bringásokat is összeugrasztani. :D"

kikérem magamnak, én nem vitázom velem.

Secnir 2008.10.13. 13:24:22

"Marcellusca 2008.10.13. 11:41:58
[...] de "tovább gondoltam" a lehetőségeket: Autós elé motoros, motoros elé robogós, robogós elé biciklis, biciklis elé rolleres, rolleres elé gyalogos. Jó lenne, mi? :D"

hát, mint a forma1-ben az első kanyarig...

Marcellusca 2008.10.13. 13:32:25

_wood_ 2008.10.13. 13:18:22

Igaz, de az nem mindig megy arra és akkor, amerre és amikor akarom. Még mielőtt nagyon letámadnátok: a belvárosba (Bp) nem megyek kocsival. Ott bmv-vel (busz, metro, villamos) közlekedem, de peremkerületek között már nem olyan rózsás a helyzet (volt alkalmam kipróbálni, nem mindig volt autóm).

_wood_ 2008.10.13. 14:01:31

Marcellusca 2008.10.13. 13:32:25

"Igaz, de az nem mindig megy arra és akkor, amerre és amikor akarom."

:D hát erre mit mondjak? az élet nem habostorta :))

de te amúgy akarsz is nap, mint nap taxival közlekedni csak nem teheted meg?

isti77 2008.10.13. 14:13:38

A féklámpás poszt még szeptemberben volt, vagy már októberben?
Ezt csak azért kérdezem, hogy "Gabe" megkaphatja-e a Hónap Legidiótább Posztjáért járó érdemrendet, vagy csak második lesz?

Marcellusca 2008.10.13. 14:13:53

Nem akarok, de a napi taxizást sem tehetném meg (csak módjával). Nem a taxizás szúrja a szemem (aki teheti, szereti tegye), hanem az, hogy előjogaik vannak a taxiknak. És a "kedves" taxisok elég gyakran vissza is élnek (meg a nem létező) előjogaikkal.

Matrix_ 2008.10.13. 14:23:16

isti77 2008.10.13. 14:13:38

megosztott elsőhely! hagy örüjjön mindkettő :)

_wood_ 2008.10.13. 14:28:52

annyira azért nem az élet császárai ők, mert használhatják a buszsávot. meg talán más szempontból is jogos valamennyire a megkülönböztetés. gondolj bele: aki taxis, az a fél életét a budapesti közlekedésben tölti. mi meg a kényelmes irodából osztjuk az észt, csak napi kétszer fél-egy órára osztozunk a rodeóban.

_wood_ 2008.10.13. 14:28:53

annyira azért nem az élet császárai ők, mert használhatják a buszsávot. meg talán más szempontból is jogos valamennyire a megkülönböztetés. gondolj bele: aki taxis, az a fél életét a budapesti közlekedésben tölti. mi meg a kényelmes irodából osztjuk az észt, csak napi kétszer fél-egy órára osztozunk a rodeóban.

_wood_ 2008.10.13. 14:30:04

na ez tényleg...!
véletlen volt, moderáljon valaki pls.

Marcellusca 2008.10.13. 14:34:47

_wood_ 2008.10.13. 14:28:52
_wood_ 2008.10.13. 14:28:53

Ha nem teccik néki, ne csinyája! Válasszon más munkát! :D

_wood_ 2008.10.13. 14:30:04

Én csak magamat vagyok hajlandó moderálni (az sem mindig sikerül). :D

Perillustris 2008.10.13. 14:44:55

"Jártam autóval, bkv-vel, most motorozok, és előrehúzok -- de csak akkor, ha van értelme. Ha 2-3 autó áll előttem, maradok mögöttük. Aki meg nagy forgalomban képes cikázni, vegyék ki a veséit."

Kábé pont ennyi a lényeg. Ha üres a Nagykörút, én sem csorgok be 2-3 autó elé. Ha viszont a szokásos sávtelítettség áldott állapota áll fenn, akkor igen, hiszen ők pár méter múlva úgyis megtorpannak. A cikázás megítélése sem egyszerű, mert az általában kívülről sokkal durvábbnak látszik. Természetesen az agresszív tahók elítélése normális reakció, de vannak esetek, amikor a cikázás nem feltétlenül veszélyes.


"Én úgy tudom, hogy a KRESZ-ben engedélyezett a motorosoknak/bicikliseknek az "előre csorgás"."

Nem az.


"az feltűnt amúgy, hogy az öntudatos biciklisek a leghisztisebb, legkevésbé toleráns közlekedők úgy nagy átlagban"

PL. egy ilyet elég nehéz nyugodtan tűrni: day2day.freeblog.hu/archives/2008/06/29/Ket_kerek_VS_ket_kerek/


"Miért zavar egyeseket, hogy tele a buszsáv? minden egyes közlekedőnek joga van a továbbhaladásra nem csak a tömegközlekedőknek. szerintem az a felháborítóbb inkább, hogy egyáltalán kijelölnek buszsávokat, mások rovására. semmivel sem felsőbbrendű egy tömegközlekedő mint én vagy a másik autós"

Orvosi esetekkel foglalkozó blogban hamarabb tudnak neked segíteni.

_wood_ 2008.10.13. 15:13:19

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.13. 14:44:55

vitatkoznék veled. a belinkelt videón szereplő esetet szerintem simán lehet nyugodtan tűrni.
néhány kérdés az esettel kapcsolatban, ami segít tisztábban látni:
- életveszélyben voltál?
- méterben kifejezve mennyit veszítettél?
- ha leállsz hisztizni mennyit vesztessz (méterben :))?
- kinek rossz, ha stresszelsz?
- ha fölb*szod magad, aztán fölb*szol a beszólogatással egy másik - eleve közlekedés terén kihívásokkal küzdő - embert, attól hogyan lesz jobb a közlekedés?

Orizatriznyák 2008.10.13. 16:30:17

"Tudooom, tudooom, csak egy kissé csúfolódtam." /by Rowan Atkinson/

FallingStar1591 2008.10.13. 16:36:00

Én írtam a postot. Elég ennyit még hozzáfűznöm: zéró tolerancia.

Orizatriznyák 2008.10.13. 16:45:05

FallingStar
Azért jól nézz körül magadban, mielőtt mást elhajtasz délebbre. Tök ciki, mikor pofára esik valaki. Ugyanakkor roppant szórakoztató is persze. :)

Kenseth 2008.10.13. 17:05:00

FallingStar1591 2008.10.13. 16:36:00 és amúgy mindenki, aki ilyesmi esetekben "zéró toleranciá"-ért kiált:
a zéró tolerancia az alkoholfogyasztáson (szonda szerint) rajtakapott vezetők jogosítványának helyszíni, azonnali bevonására vontakozik, és csak arra. tehát nem egy általánosan meghirdetett mozgalom/rendőrségi gyakorlat, hogy semmiféle szabálytalanságot ezentúl nem tűrnek és pl. jól megbüntetik a forgalom (és saját hazajutásuk) érdekében - bár kétségtelenül szabálytalanul - előrecsorgó motorosokat.

Most voltam motorozni, persze előre is pofátlankodtam :) viszont egy kivétellel minden sávváltáskor beengedtek, úgyhogy jó a kedvem.

Jacques Foche 2008.10.13. 17:06:59

FallingStar1591 2008.10.13. 16:36:00
"Én írtam a postot. Elég ennyit még hozzáfűznöm: zéró tolerancia."

Szóval hogyha neked szar, akkor legyen az mindenkinek, értem. Elég pitiáner dolog. Engem nem zavarnak a normálisan közlekedő motorosok, és nekem nem fáj segíteni őket, meg hátrányt sem okoz nekem. Szerintem neked sem okozna. ;)

107! 2008.10.13. 17:11:40

Szakmailag csak annyit fűznék az alap sztorihoz, hogy annak a szegény rendőrlánynak kisebb gondja is nagyobb volt a motorosoktól. Mivel az a két nap számára nem volt több, mint 30 óra ácsorgás a kereszteződésben ingerült emberek mocskoló szavai között. Viccesen mondva: "Köszönjük Emese"
(hálátlan meló volt)
Ami meg a pofátlanságot illeti: Néhány autós ettől sokkal undorítóbb módon viselkedik. Éppen olyan pofátlanság telefonnal a kézben elmenni a rendőr mellett, piroson áthajtani a kereszteződésen, sőt forgalomirányító rendőr mellett ugyan ezt... Mind életszerű példa, úgy is mondhatnám, napi rendszerességgel megtörténő esetek.

Sugi77 2008.10.13. 17:20:57

107! 2008.10.13. 17:11:40
Annyira kérdeznék valamit....többször látok olyan esetet...hmmm inkább példával. A múltkor a buszsávban haladt egy rendőrautó, én azt mondom tegyék, ha sietnek valahova, de mögöttük egy tucat se nem taxi, se nem busz ment még....ilyenkor az a rendőr nem állhat meg, és mondhatja azt hogy sipirc a sorba, vagy mittom én? Szóval nagyon sokszor van, hogy csak úgy elrobognak az ilyen esetek mellett. Tényleg érdekelne, hogy ilyenkor nekik nem szabad intézkedni???

mxplanet 2008.10.13. 17:32:02

107! 2008.10.13. 17:11:40
én ezt tetézem spanglival a kezemben :)
vagy motorral egykeréken

_wood_ 2008.10.13. 17:42:57

sugi77 2008.10.13. 17:20:57

de, mondhatja.
de ha nagyon ugrálsz, inkább ellenőrzi az izzókészletedet. ;)

107! 2008.10.13. 20:11:16

Én csak akkor nem foglalkozom vele, ha valahová mennem kell (olyankor nem is lehet) Vagy ha éppen biztosításban veszek részt (mint a lány a képen) Képzeld el, ha nekiállna közben csekket írni. Főleg ha még társul valami egyéb is (pl.: körözik gyerektartás elmulasztása miatt :-)) Olyankor nem maradhat üresen a kereszteződés, az meg köztudott, hogy soha nem vagyunk elegen (túl sokan ülnek irodában)

Jacques Foche 2008.10.13. 22:20:12

107! 2008.10.13. 20:11:16
"Én csak akkor nem foglalkozom vele, ha valahová mennem kell (olyankor nem is lehet) Vagy ha éppen biztosításban veszek részt (mint a lány a képen) Képzeld el, ha nekiállna közben csekket írni. "

És ha egyszerűen csak lelőné? :):):)
Utána biztos kevesebben próbálnának kézből telefonálva szabálytalanul kanyarodni a tilos jelzésen keresztül.

Matrix_ 2008.10.13. 22:29:54

Jacques Foche 2008.10.13. 22:20:12

drága a töltény, és sok utána a papírmunka. meg a sok vééér, meg katasztrófaturista...megaztán kerülgetni a sok hullát, mint a döglött macskákat. áááá:) kell ez nekünk?:D

cso zsi 2008.10.13. 23:12:31

Láttam már sor elé csorgó motorost mocis rendőr által kirakni az út szélére.
Ugyanis az általában a gyalogátkelőn végződik, de mindenképp a stop-vonal átlépésével jár, nagyobb kereszteződésekben van, itt a képen nincs. (ott van a babakocsi, és kerékpár áttolási hely)
Német-holland ingázásaim során Hollandiában a bevezető pályaszakaszokon a reggeli dugóban láttam előrébb evickélő motorost, az autók álltak.
A rendszámok jól olvashatók, tiszták, sérülésmentesek voltak, gondolom, aznap reggel kalapálta ki a felhajtást mindenki, az én tiszteletemre.
Amszterdamban csak a mopedesek rosszabbak a bringásoknál, egymást is letapossák egy átkelésnél, a jelzőlámpa színe mindegy.
Száguldó motorost 1 db-t láttam a német autópályán, de azt kétszer is, 100-150 km távolságnyi különbséggel. (Gondolom kiállt valahol, és újra utolért.)
Érdekes módon, annak ellenére, hogy 50-60 km/h lehetett a sebességkülönbségünk, láttam a tükörben, és volt időm kihúzódni előle egy előzésből.
Magyar autópályán nekiállok előzni, mire melléérek a megelőzendőnek, már a csomagtartómban van egy donor.

Bobby Baccala 2008.10.14. 00:56:10

107!

múltkor az alkotás úton láttam hogy megállítottak vkit, ott ahol van a shell kút..namost egyrészt örültem, mert végezték a dolgukat, másrészt viszont nem értem, hogy miért nem lehetett volna a kútra kivinni a tirpákot, hogy ne akadályozzák a buszokat...tunnillik az egész alkotás be volt állva, busznak esélye sem volt menni sehova.

Sugi77 2008.10.14. 09:50:54

_wood_ 2008.10.13. 17:42:57
..és még jól járok, ha csak az izzó készletet akarja ellenőrizni :)))

107! 2008.10.13. 20:11:16
Minek annyi ember az irodába? Szóval én nagyon szoktam örülni, hogy nálunk szinte minden este látok járkáló rendőrautót....direkt nem írtam járőrözőt, mert azt nem tudhatom....de ott vannak...

Jacques Foche 2008.10.13. 22:20:12
"És ha egyszerűen csak lelőné? :):):)"
Aztán még a rendőr lenne meghúrcolva... :( Ennél komolyabb eseteknél is előfordul :)

Perillustris 2008.10.14. 12:47:15

"vitatkoznék veled. a belinkelt videón szereplő esetet szerintem simán lehet nyugodtan tűrni.
néhány kérdés az esettel kapcsolatban, ami segít tisztábban látni:
- életveszélyben voltál?"

Hidd el nekem, necces volt, s azon mult, hogy en figyeltem es fekeztem. Tudom, nap mint nap mindannyian korrigaljuk a masik faszsagait, leginkabb a sajat magunk erdekeben, de sokat segit ennek elviseleseben, ha a hibas felen legalabb latod a "megbanast", vagy azt, hogy ez tenyleg figyelmetlenseg volt, nem pedig szandekos tahosag.

107! 2008.10.14. 16:39:50

Itt egy újabb sarkalatos pont. Büntesd meg a szabálytalanokat! De ne ott, ahol én közlekednék!!! A belvárosi utcákban (főleg főbb útvonalak) még közlekedni is nehéz. Sokszor csak azért nem állítok félre szabálysértőt, mert nincs hová. Annyiszor volt már, hogy éppen lerobbant kocsi mellett álltam a hegyalján (belsősávban) a mellettem elhaladó sok paraszt meg kiugat az autóból, mint ha legalábbis én éppen oda állítottam volna félre a szerencsétlent bírságolási szándékkal. (sajnos Tisztelt Állampolgárok nagyon rosszindulatúak vagytok az utóbbi két-három évben)

_wood_ 2008.10.14. 17:39:06

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.14. 12:47:15

ok. biztos temperamentum kérdése is, min húzod föl magad. mondjuk ha a másik simán csak hülyeséget csinál, azért sosem haragszom, csináltam már én is sok f@sságot. az ilyen sávból kitolós dolgot én nem annyira érzem veszélyesnek, max hosszú járműnél. nekem mára összesen két dolog veri ki a biztosítékot (az utakon): ha valakinek mögöttem az eget világítja a lámpája, ill, ha az előttem haladónak időnként minden látható ok nélkül fölvillan a féklámpája.
na attól kééész vagyok...! :) (érdemelne egy posztot...)

Aqweren 2008.10.14. 20:58:31

_wood_ 2008.10.14. 17:39:06
"...ill, ha az előttem haladónak időnként minden látható ok nélkül fölvillan a féklámpája." Tényleg meg kéne írni, ez felettébb bosszantó. Mindig elgondolkodok hogy vajon mit láthat? Miért, ó miért fékez? :S

B.GY. 2008.10.14. 22:22:07

107-nek igaza van.Tirpákok vagyunk mi országlakók.Büntessenek,csak ne pont minket:)Meg ne pont ott ahol mi vagyunk.Elmentem én is 110-zel a rendőrkocsi mellett,miközben állt a piros lámpánál.Utánam jött,meg is állitott.Rendes volt a szerv.Nem büntetett meg.Lehet nem értek rá:)

Bobby Baccala 2008.10.15. 00:08:25



"Büntesd meg a szabálytalanokat! De ne ott, ahol én közlekednék!!! "

ha ez az én kommentemre volt reakció, akkor annyiban kiegészíteném a kommentemet, hogy én nem buszon ültem,engem nem akadályozott...más kérdés, hogy szoptam a dugóban :)

Krisi 2008.10.15. 01:04:22

Kommentekben jól lejött most szerintem a magyar átlag:
A nagyrész szó nélkül tűri az előremenő motorosokat/ bicikliseket, mert tudják, hogy
1, Ők nem akadályozzák őket
2, Csipkebokor vessző
3, Nem miattuk van dugó, hanem a többi autó miatt

De azért van pár gyökér, aki szerint ez életveszélyes, bunkóság, blablalba.
Tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hozzáállás.

Szerencsére a többség jófej és lehúzódik, én ennek örülök, meg is köszönöm mindig, ha tudom.

Rendőrökről meg csak annyit, hogy múltkor este felé a Margit körúton mentem biciklivel 3 motoros rendőr mögött az álló autók közt, semmit nem szóltak.

Bár belegondolva néha én is utálom a sorok közt szerencsétlenkedő motorosokat: amikor nem férnek el rendesen a kevés hely miatt, én meg nem bírok miattuk menni, ráadásul tolják a képembe a füst :)

Aqweren 2008.10.15. 12:11:53

Azt mondja meg nekem valaki, hogy miért szereti némelyik motoros azt csinálni, hogy szorosan követi az előtte haladó autót a kocsi jobb hátuljára tapadva? Van ennek valami gyakorlati haszna vagy ez csak olyan rossz szokás?

szemenagy 2008.10.15. 12:53:29

Hétfőn ment előttem a Hungárián egy igen formás motoroslány, valószínüleg elzsibbadhatott a lába, mert időnként felállt a lábtartón (persze a kormányt fogta), majd amikor leült széttárta-összezárta a térdeit. Lehet, hogy megette a popó a bugyit? Mindenesetre üditő látvány volt a délutáni forgalomban... :))))

Perillustris 2008.10.15. 13:27:15

"Az az igazi, amikor ezt a járatos kék busszal művelik a kedves kerékpáros kollégák."

Igen, jellemzően a biciklisek tartják fel a BKV-buszokat. Sokszor látok biciklisekkel tömött buszsávokat, amik lassú haladásra kényszerítik a buszt. Legutóbb itt volt szó erről, beszúrom ismét a linket GYK: bkvfigyelo.blog.hu/2008/10/09/i_love_nato_csucstalalkozo

Ettől függetlenül természetesen óriási tahó az, aki szándékosan feltart egy tömegközlekedési járművet. Ide sorolom azokat a bunkókat is, akik nem engedik ki az indexelő buszt a megállóból, legyen az bármilyen jármű vezetője.

Aqweren 2008.10.15. 13:38:41

Perillustris: Nagyon elszaladt a ló most mindenkivel - így aki közlekedőkkel is. Mindegy milyen járművel vannak - barom ülhet biciklire is, és simán elképzelhető hogy szokták akadályozni a buszt. Sajnos - mint minden - a biciklizés úgy jelenik meg a médiában, hogy csak a jogokról van szó, kötelezettségekről és szabályosságról szinte semmi. A profi biciklis nem akadályoz és nem veszélyeztet senkit - kiváltképp a gyalogost. De Kankó Jankó, aki a Fókusz egy adása után vált biciklire, lecsengeti a járdáról a gyalogost, behajt a tanárok által terelt gyerekek közé, hosszú percekig kerekezik a busz előtt - mert annyi jött át neki hogy a biciklisnek mindent szabad.
Minden csoportról a legkirívóbb esetek alapján születnek vélemények...

szemenagy 2008.10.15. 13:43:20

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.10.15. 13:27:15


Azért legyünk őszinték: a buszosok 95%-a már akkor kirakja az indexet, amikor az utolsó néhány felszálló még a megállóban van. Persze, mert "úgysem engedik ki". Asszem erre mondják, hogy farkast kiált.

Páneurópai Harci Kos 2008.10.15. 14:50:53

ha rajtam múlna, nagymotor a városba (lakott területre) csak úgy jutna be, ha utánfutón hozzák.
(A sebessége és az általa kibocsájtott zaj miatt.)

Jacques Foche 2008.10.15. 17:22:15

Szerintem az embereket kellene kitiltani. Mindenféle jármű bemehet, de csak akkor ha nem visz embert. Na? :)

107! 2008.10.15. 20:34:50

Bobby Baccala 2008.10.15. 00:08:25
Nem konkrétan Neked szólt, csak a Te hozzászólásodról jutott eszembe, hogy már hallgattam ilyet is.

Képzeljétek: ma álltunk a lámpánál (csak mert piros volt), egy bringás balról kikerült minket, és jobbra el. Következő kereszteződésnél megállítom, már ezen meglepődött... hát még azon, hogy felajánlottam neki egy birit. Rögtön jött az anyámnak ellopták két kocsiját is szöveg... (akkor hol voltunk) Mondanom sem kell, jogi diplomával rendelkező ember volt. Nagy nehezen sikerült vele megértetnem, hogy leszarom, ha elütik, csak ne az orrom előtt csinálja, (ezzel is rombolva az amúgy is gyér tekintélyt). Tökéletes példa volt erre a posztra! Ja miután felhívtam a figyelmét, ha aláírja a csekket, nincs helye jogorvoslatnak, a feljelentést választotta. (biztos lottón nyerte a jogi diplomát, ha még ezt is tőlem tudta meg) :-)

_wood_ 2008.10.16. 12:50:02

aqweren 2008.10.15. 12:11:53
"Azt mondja meg nekem valaki, hogy miért szereti némelyik motoros azt csinálni, hogy szorosan követi az előtte haladó autót a kocsi jobb hátuljára tapadva? Van ennek valami gyakorlati haszna vagy ez csak olyan rossz szokás?"

több oka is van:
- nem jó robogóval túl nagy követési távolságot tartani, mert a mögöttem jövő gyakran gondolja úgy hogy megelőz, még akkor is, ha elém nem fér be. olyankor egymás mellett megyünk egy sávban, és az rossz. :)
- jó viszont a jobb oldalon maradni, mert ha az előttem haladó nagyot fékez, könnyen bemehetek a jobb oldalára. nem azért, hogy megelőzzem, hanem hogy védjen az esetleges későn fékezős, motorost elsodrós emberektől.

amúgy motorral normál esetben rövidebb úton lehet megállni, mint autóval, úgyhogy vészfékezésnél általában nem az a para, hogy belemész az előtted lévőbe, hanem hogy lezúz a hátsó.

Aqweren 2008.10.16. 15:13:31

Értem...
Akkor azt hiszem még sem veszek jövőre robogót, elég para :S

_wood_ 2008.10.16. 16:04:48

...csak több fele kell figyelni.

hogy mennyire veszélyes, az nagyrészt tőled függ. akinek para, annak általában kevésbé veszélyes. :)

Aqweren 2008.10.17. 22:37:15

Mindenesetre érdekes lehet megszokni a kocsi után.
Mindenképp szeretnék egyet, és nyáron azzal járni, merthogy több szabadság, kevesebb költség meg a robogó cukiiii ^^ (jajj édesjóistenem, mit fogok én ezért kapni....)

B.GY. 2008.10.17. 23:04:17

Én motorral mindig az út 1/3-án megyek,a belső felén.Na remélem lehet érteni.Mondjuk,én nem tapadok rá az előttem levő kocsira,hanem hagyok annyi helyet,hogy ha megelőz valaki beférjen elém.Aqweren!Van egy eladó robogóm:)Atomkirályfullállat:)

_wood_ 2008.10.18. 15:00:59

B.GY. 2008.10.17. 23:04:17
"Én motorral mindig az út 1/3-án megyek,a belső felén."

az forgalomnál lassabb robogóval nem poén.
az enyémt tényleg ötvenes, ráadásul négyütemű, katalizátoros. 58 a vége. mindent a környezetért! :)

9mmPara 2008.10.19. 19:25:18

_wood_!
>amúgy motorral normál esetben rövidebb úton
>lehet megállni, mint autóval
Ezt azért erősen autója és motorja válogatja, de nagy általánosságban még akár igaz is lehet. Csakhogy az a baj, hogy a donorjelölt kis robogós idióták reakcióidőn belüli távolságban szoktak tapadni. Van, hogy erős forgalomban többet kell hátrafelé figyelnem, mint előre.

B.GY. 2008.10.19. 22:10:01

Na meg a kátyúk miatt sem érdemes rátapadni az autóra.Én azért tudok haladni a forgalommal a városban.Ki meg nem megyek belőle:)80-nal megy a mocim kényelmesen.

_wood_ 2008.10.20. 10:49:33

9mmPara 2008.10.19. 19:25:18

nem kell figyelned hátrafele, csak sztresszeled magad, csinálni semmit sem tudsz. a hátul jövő dolga, hogy meg tudjon állni.

egyébként reakcióidőn belül az jön, aki utána beléd száll. aki végül nem ütközik, az nyilván elégséges távolságot tartott, csak neked tűnt túl kicsinek. autóból nehezebb megítélni.

egyébként heti négy robogós száll beléd hátulról, vagy csak havi egy? mert a havi egy már nehezen indokolja a "donorjelölt kis robogós idióták" megfogalmazást, még valaki aszongya paraszt vagy.

hogy? havi egy sem?
hát akkor értékeld légyszi magad a stílusod...

Aqweren 2008.10.20. 10:54:39

Én aggódni szoktam értük ha rám van tapadva egy, félek hogy elsodrom. Naná hogy stresszel :( Figyelni meg muszáj hátrafele.
De ha tudják hogy mit csinálnak, akkor nem különösebben zavar. CSak nem voltam benne biztos hogy a rámtapadós robogós tudja-e hogy mit csinál.

_wood_ 2008.10.20. 11:05:03

aqweren 2008.10.20. 10:54:39
tizennégy éves gyerekek nevében nem nyilatkozhatok, de én "végiggondolósan" szoktam közlekedni.
ha harminc körülis srác jön mögötted piros robogóval, akkor ne parázz.

aqweren (csak az másik gépen tudok belépni - SMC rulez) 2008.10.20. 19:33:35

_wood_: Majd megpróbálok nem parázni :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása