Gabe egy tévériportban érdekes dologra lett figyelmes, mégpedig arra, hogy a motorosok szépen felsorakoznak szabálytalanul a két sáv között a rendőr háta mögött. Többször felvetődött már, hogy legalizálják a kétkerekűek számára az előrecsorgást, de kérdés, hogy végül megvalósul-e. Nektek mi a véleményetek, zavaró, veszélyes ez, vagy hadd menjenek? Amíg szabálytalan, addig vajon nem pofátlanság ezt csinálni a rendőr szeme láttára? Ha egyáltalán az, zavaróbb-e, mint hogy a buszsávot feltöltik a taxik szabályosan, ilyen esetekben feltartva a buszokat?
Épp a késő esti híreket néztem a NATO csúcsról amikor azt láttam a dugójelentés képei között, hogy a két sávos úton várakozó autósor előtt egy rendőrnő irányít, mögötte busz sávban taxik, bal sávban autók, középen motorok. Nem is egy, rögtön négy!
Az egy dolog, hogy a motorosok között már szinte nincs olyan aki ne használná ki a méretei nyújtotta előnyöket, ki pofátlanul menet közben kocsik között szlalomozva, ki kevésbé pofátlanul. De az, hogy a rendőrnő mögött, rögtön négy vezető szegi meg a KRESZ-t, már mindennek a teteje. Úgy érzem mostmár nekem is át kell nyergelnem motorra, legalább nyáron, mert nekik már mindent elnéznek, de ha az autós az egyirányú utcában védett útvonalon túlli a sebességhatárt 15-el rögtön megvágják az utca végén.
Link a tv2 videójához itt.
mxplanet 2008.10.13. 07:44:09
Petrodon 2008.10.13. 07:47:46
Egyébként azért én is ölni tudok (motoros létemre), amikor mozgó sor között cikkáznak. Na az már a pofátlanság kategória...
mxplanet 2008.10.13. 07:49:48
Matrix_ 2008.10.13. 07:58:51
mxplanet 2008.10.13. 08:01:17
Matrix_ 2008.10.13. 08:06:51
van saját repülője, van EVO IX,X-e, van 250 centis LCD tv-je, van motorcsónakja stb...
most akkor ezek 3-ra mind dögöljenek meg!
1, 2, 3!
ex-dr. vuk 2008.10.13. 08:12:41
Nemtan pont ezert akarjak legalizalni?
Gontar 2008.10.13. 08:12:42
Nagyon kettős érzésem van a motorosokkal szemben... Figyelek rájuk, sávon belül lehúzodok ha jön egy- had menjen. Nem bassza a csőrömet, hogy ő tud menni miközben én csak araszolni a dugóban. Sok közüllük meg is köszöni egy biccentéssel vagy kézjellel a dolgot.
Azonban... rengeteg köztük (is) a hülye - és hiába figyelek rájuk, a saját testi épségükért elsősorban ők a felelősek. Hihetetlen, hogy ezt sem fogja fel némelyik... Most szombat, M0 (M5 és 4es út közötti szakasz): Szarjankó mocis nekiáll a középső sávban (azon a részen irányonként 3 sáv van még) egykereken gurulni, jó hosszan. Természetesen rendszáma nem volt... Szerintem azt várta, hogy mikor dudálnak rá - de mindenki úgy tett, mintha észre sem venné. :D Mivel elég hosszan gurult egykeréken szerintem olyan 80 km/h körüli tempóval jól lemaradt. Pár perc múlva meg kb. 200al tépett el mellettem a belősben (egyik haverjával - eddigre ketten lettek)... Nah, az ilyenek nem normálisak. Nem irigylem sem az egyensúlyérzékét (bicajjal akármikor utánnacsinálom) sem semmit - de ne közúton egykerekezzen már.
mxplanet 2008.10.13. 08:19:10
ehehhehhe
Aqweren 2008.10.13. 08:22:37
Secnir 2008.10.13. 08:43:06
de mozgó autók között?? az már felér egy öngyilkossági kísérlettel.
ráadásul senkit nem zavar a dugóban. ha lámpánál elöl állok, rendszerint simán le tudom rajtolni az első autót. mire az elgondolkodik, hogy mostan emelje-e fel a lábát a kuplungról vagy sem, addigra mrá átértem a kereszteződésben...
szaGértő 2008.10.13. 08:46:08
Például baromira zavart, amikor előrecsurgás közben alaposan végighúzta az autóm oldalát, majd kilőtt a zöldnél. Esélyem sem volt utolérni.
Plusz ketten ültek rajta, és egyedül voltam, rendszám nem volt látható.
Perillustris 2008.10.13. 08:46:47
Mindenki kihasználja a járműve előnyeit, sőt, a gyalogos is, ez természetes. A nagy különbség, hogy ezt hogyan teszi. Mert ha másokat veszélyeztetve, az a baj.
Perillustris 2008.10.13. 08:53:08
Vannak könnyebben eldönthető szituációk: "A Soroksári úton még a buszsáv is betelt, ezért a buszok sem tudtak haladni."
Na, ez pofátlanság.
ex-dr. vuk 2008.10.13. 09:19:30
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.10.13. 09:30:07
Atika!!! 2008.10.13. 09:32:34
Ami igazán veszélyes: 2x1 sávos úton középen az egymással szembe közlekedő autók között előzgetnek.
Rocko- 2008.10.13. 09:32:56
rendôr elôtt duplán pofátlan.
Colombre 2008.10.13. 09:35:33
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.13. 09:36:34
nyergelj át motorra. add fel a légkondit, a biztonságosan körülölelő kasztnit, a zenét. vállald az időjárás viszontagságaival járó megpróbáltatásokat. foglalj kevesebb helyet az úton, hogy kisebb legyen a dugó.
nem fogom irigyelni tőled (se), ha cserébe előregurulsz, és az előnyeit is élvezni akarod a motorozásnak (vagy akár a kerékpározásnak).
vagy pedig maradj az autónál, irigykedj, mérgelődj, és üssön meg a guta, mielőtt motorost/kerékpárost gázolsz!
Float 2008.10.13. 09:37:50
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.10.13. 09:37:51
Ezt nem szeretem, mert nem számítok rá, és mindkettőnknek rossz lesz. (Nem kell a duma, hogy nézz tükörbe, mert rendszeresen csinálják, hogy közvetlenül mögülem vágnak ki izomból 0.1 mp alatt!)
doors (törölt) 2008.10.13. 09:41:48
Big-B 2008.10.13. 09:42:29
kuf 2008.10.13. 09:42:42
Erről jut eszembe, nem tudja vki,hol lehet kapni 12V-os légkürtöt? Olyan igazi, b.szott hangosat!
Komolyan érdekel..
Sugi77 2008.10.13. 09:45:10
Ha a dugóban előre csorog azzal nekem sincs bajom, sőt el is engedem. De haladás közben ha szeretnék bekanyarodni valamerre, és jelzek is, akkor ne kelljen odafigyelnem, hogy még elhúznak mellettem.
Az a rossz ebben az egészben, hogy szerintem én sokkal jobban féltem őket, mint ők saját magukat. De ha egyszer valamelyik a kocsi alá kerül, akkor még meg is rugdosom :))))
beavereater [AT] 2008.10.13. 09:46:19
bocage 2008.10.13. 09:48:49
Szerintem sok embert ez azért zavar, mert egy kisebb olcsóbb jármű gyorsabbnak és használhatóbbnak bizonyul a városban. Ennyi.
9mmPara 2008.10.13. 09:49:23
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 09:52:08
beavereater [AT] 2008.10.13. 09:52:17
ekkerjoz 2008.10.13. 10:00:21
9mmPara 2008.10.13. 10:01:31
Alapvetően rühellem, ha valamit agyonra jogszabályoznak, de valami olyen Kresz-kiegészítést el tudnék képzelni, hogy autós a motorost piros lámpánál vagy stoptáblánál saját belátása szerint előreengedheti oly módon, hogy az út/sáv ... oldali szélére húzódik.
nade 2008.10.13. 10:02:41
napielet.hu/napi/rovat/nabuko/3619/motorost_uldoztek_a_rendorok
Bobby Baccala 2008.10.13. 10:03:37
ettől függetlenül szerintem veszélyes.
hulyemagyar 2008.10.13. 10:04:01
De amikor centizni kell neki, azt nagyon nem szeretem.
Aztán, ha majd leveri a tükrödet, akkor megáll majd és nem húz el, ugye?
Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.13. 10:08:25
1 - nem húzza meg a kocsi oldalát,
2 - ha nem fér el, akkor kivár, és nem kezd el motortbőgetni, kocsitrugdalni,
3 - nem jobbról-balról egyszerre csinálják,
4 - nem valami pöcsköszörűn csurog előre, hogy aztán idulás után ne tudjon 30-nál gyorsabban menni, és lehessen kerülgetni.
Bobby Baccala 2008.10.13. 10:09:14
nade
király a vid :D ez vmi handycam volt, vagy kocsiba szerelt official vmi?
záporjózsi 2008.10.13. 10:10:33
hogy egyértelműen szabályozni kell, hogy az álló kocsisor melyik oldalán mehessen előre a motoros,"
Hmmm... Azért erre már most is lennének alapelvek. Ugye a sávnak is lehetőség szerint a jobb szélére igyekszünk állni, már csak azért is, mert ha az utat mondjuk 2 sávval építették ki, akkor a belső sávból viszonylag egyszerűen el lehet mozdulni, a egy megkülönböztető jelzéseit használó jármű közleledik. Mellesleg a sáv elég széles ahhoz, hogy a motoros még ugyanabban a sávban, balról megelőzze a kocsisort. Viszont fontos lenne, hogy ha elindul a sor, akkor a motorost engedjék be a sávba, hogy ne maradjon a két sor között!
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 10:12:25
Magától értetődik, hogy a lámpánál (ennek ellenére) előrecsorgok, hiszen (többek között) épp azért vállaltam a motorraL járó kényelmetlenségeket, hogy az előnyeit is élvezzem. Az araszóló sorba sem állok be.
Természetesen a cikázás, bevágás, tükörgyalulás (és sok más motoros "bűn")faszparasztság, ezeket nem is tettem soha.
Hogy a lámpánál előrecsorgás miért zavar valakit, nem tudom.
Egyébiránt úgy vettem észre, ezt az autósok egyre inkább ismerik, tolerálják, sőt egyre többen félrehúzódással segítik is.
Fércelt 2008.10.13. 10:12:29
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 10:13:50
Marcellusca 2008.10.13. 10:15:12
Nekem a bunkó módon (már megint a bunkók :D) furakodókkal van bajom. Jön, gyorsabb, mozgékonyabb a motoros/robogós, mint én autóval, hát had menjen. Figyelem a tükröt és igyekszem a sávon belül a megfelelő irányba (attól függ, melyik oldalon jön) lehúzódni. Általában meg is köszönik.
Nade, mit csinyájjak a zőrűttekke'? Ha jön mögöttem jobbról is meg balról is, hova húzódjak?! A dugóban úgy előre tolakodókkal , hogy nem is férnek el, de azért csak erőlteti. Ilyenkor viszi a tükröt, fényezést. Ha van helye, akkor guruljon előre, úgyis jobban gyorsul. DE! Az X-ezer éves robogós mi a jó francot tolakodik, mikor utána 40-nel csak feltartja a sor?! Általában ezt ott csinálják, ahol sem a forgalom, sem az útpálya miatt nincs lehetőség a megelőzésükre.
A taxisokról senki nem nyalatokiz?!
Nem értem, hogy ők miért használhatják a buszsávot? Tudodm, tudom: közfeladatot látnak el ... Mi a f@szt, milyen közfeladatot? A BKV, a mentő, a tűzoltó, a rendőr az igen, de a taxi...???? szolgáltatást végez, szigorúan üzleti alapon. Nem fog egyetlen taxis sem jótékonykodni. Az utas érdeke, hogy mihamarabb célba érjen ... Akkó' mennyen BKV-val!!! Szvsz, taxik vissza az autós sávokba.
kis ember 2008.10.13. 10:16:08
De tegnap a még mozgó kocsisor között a Blahán tőlem balra elhúzott egy köcsög crossmotoros, akinek LE VOLT RAGASZTVA A SZÁMSOR A RENDSZÁMÁN. Az ilyentől a motort venném el azonnal!
Fércelt 2008.10.13. 10:16:39
A beküldő az irigy mint az állat....
elwood 2008.10.13. 10:17:40
Köcsög biciklisek viszont szintén előre mennek 5 autót, hogy jól fel tudják tartani őket, aztán örülnek, hogy gyorsabbak mint a forgalom.
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 10:17:55
kis ember 2008.10.13. 10:20:57
Hagyd már ezt a "köcsög biciklisek" dolgot, mert csak magadat járatod le
ludwig 2008.10.13. 10:21:31
+++
Olasz nagyvárosokban, ahol külön sáv van busznak, trolinak, a motoros/robogós mehet abban a sávban, és senkinek nincs útban.
---
Jugoszláviában (most az a rész Montenegro vagy mi) keskeny, beláthatatlanul kanyargós, emelkedőkkel teli hegyi utakon a felezővonalon mennek a nyugateurópai rendszámos motorok, ezerrel. Csak azt nem tudom megérteni, honnan tudják, hogy az otthoni haver (szomszéd) nem jön szembe ugyanott.
nade 2008.10.13. 10:22:00
úgy tudom, official.
szalmaegér 2008.10.13. 10:22:37
Ott az autósok kidudálnak a sorból, mert elfoglalod a helyüket, később jut át a piroson. Ott az a furcsa, ha nem állsz előre.
És láss csodát...a forgalom halad. Igaz ott nem is azzal vannak elfoglalva, miként baszhatunk ki a másikkal.
bocage 2008.10.13. 10:23:10
Nem minden kerékpáros köcsög. Az a kerékpáros, aki figyeli a forgalmat, netán maga is szokott vezetni, nem előz meg néhány autót, ha látja, hogy a lámpa után szabad az út!
CJKrisz 2008.10.13. 10:24:36
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.10.13. 10:27:48
Minden tiszteletem a gyalogosoké és a kétkerekűeké, akik bkv-ra, bringára, vagy motorra ülnek, és miközben kevesebb helyet foglalnak az úton és kevésbé szennyezik a levegőt is.
A kedves szerző gondolkodjon már el azon egy kicsit, hogy csak azért ússza meg fél/egy óra orrpiszkálással a dugóban, mert sokan vannak, akik rákényszerültek és/vagy vállalják azt, hogy inkább tömegközlekednek, bringáznak, motoroznak. Ha mindenki autóban ülne, akkor tán (nem)kicsit korábban kéne elindulni.
Az, hogy ez valakinek fáj, az nem is tartozik a minősíthetőségi kategóriába, úgyhogy nem fejteném ki bővebben a véleményem erről.
De meg tudom érteni, tényleg idegesítő lehet, ha valaki elhúz melletted, miközben percek óta egy helyben állsz. Valóban, ha te ott rohadsz a sor közepén, akkor pusztuljon meg mindenki, nehogymá' másnak jobban menjen.
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.13. 10:29:52
Igazad van. Tegnap 400 km-t nyomtam le főutakon kies országunkban. Számtalan autós húzódott félre pusztán a látványtól, előzést segítendő. Udvariasak voltak, nem győztem köszönni :-) Egész meglepődtem. Lehet, a napsütés mindenkiben felnyomta a boldogsághormon szintet :-)
Elnok ur 2008.10.13. 10:30:31
elwood 2008.10.13. 10:31:25
"Nem minden kerékpáros köcsög. Az a kerékpáros, aki figyeli a forgalmat, netán maga is szokott vezetni, nem előz meg néhány autót, ha látja, hogy a lámpa után szabad az út!"
Ez jó lenne. Nekem nem ez a tapasztalatom, gyakran kínlódok a "gyors" biciklisek miatt, vigyázok rájuk, és mire megelőzöm, lemaradok a következő lámpáról ahol büszkén újra elgurul mellettem. Hosszú dugóban nem zavar, hadd menjen ahol tud, de laza forgalomban is elszoktak csordogálni pár autó mellett.
Legyen úgy ahogy te írtad.
Zordon Blue 2008.10.13. 10:31:29
storyline :) 2008.10.13. 10:34:32
Én is irigy vagyok mindenkire akinek:
van saját repülője, van EVO IX,X-e, van 250 centis LCD tv-je, van motorcsónakja stb...
most akkor ezek 3-ra mind dögöljenek meg!
1, 2, 3! "
A DT-s (CD-s, D-s) rendszámosokat kihagytad! :DDD
Silverf@x 2008.10.13. 10:35:34
By the way micsoda irigy, szarrágó népség a magyar már megint! Persze a szabálymódosításokat nem figyeli...
Labasmaz 2008.10.13. 10:37:12
Mas kerdes, hogy kaszkador hajlamokkal megaldott nepek is kevesebben vannak, bar teny, hogy azert vannak. Viszont kb. x4-x5 annyi motoros, mint itt egy szep, napos pentek delutan, es megis mukodik a dolog. Ne tessek az elonyoket irigyelni, senkinek nem tilos kiprobalni - es vannak azert olyan hatranyok is, amiket "cserebe" el kell viselni, csak ezt a sarga irigysegtol elvakult autostarsak ritkan veszik eszre.
Ja, hazaterve Magyarorszagra meglepo volt, hogy sokan, nagyon sokan segitenek itt is, ha nem pofatlanul tolakszik egy motoros. Megmutatom magam, hogy itt vagyok es kivarom, amig lehetosegem van a biztonsagos tovabbhaladasra - felrehuzodnak, segitenek, en meg jolesoen intek nekik, hogy koszi.
Persze van autos is, aki bunko modon rahuzza a motorra az autojat a dugoban acsorogva, szandekosan ralog a vonalra, mondvan ugyis o a nagyobb es az erosebb. Hat lelke rajta, o egyetlen centivel sem fog elobbre jutni ettol, en meg beragadok moge par masodpercre, mig ujra nem mozdul a sor? Ha neki ettol lesz hosszabb a farka 5 centivel, hat legyen erre buszke a baratnoje elott - en meg mar otthon ulok a TV elott, amikor o meg kettest sem tudott kapcsolni a dugoban. Hat ennyi.
LM
bocage 2008.10.13. 10:38:19
Igazad van! Én szinte naponta kerékpározom, de arra nagyon figyelek, hogy másokat ne szívassak feleslegesen. Sokszor szégyellem magam más kerékpárosok miatt!
A közlekedési kultúra ezen a téren is javulhatna.
Nyilván nem kivitelezhető, de ha minden autós néhányszor kerékpárra ülne és a biciklisek többsége vezetne is, jobban megértenék egymást!
venator 2008.10.13. 10:41:25
záporjózsi 2008.10.13. 10:45:26
Mert a taxik takarékoskodnak a parkolóhellyel, sokkal nagyobb a közlekedési teljesítményk, mint az egyéni gépjárműveknek.
Nolet 2008.10.13. 10:45:46
"ha ő is autóban ülne, mennyivel nagyobb lenne a dugó."
Azt gondolom, hogy ez közös érdek, ha én elengedem a motorost, többször, szívesebben megy motorral a városban autó helyett, ergo én jobban tudok közlekedni az autómmal.
EMP 2008.10.13. 10:45:47
Egyebkent nehany biciklis sokkal inkabb eletveszelyes mint a motorosok: a motorra legalabb kell ismerni a kreszt. Nemegy biciklist utottem mar el majnem mikor a padka szeletol fel meterre allva probaltam bekanyarodni es az idiotaja az indexem ellenere juszt is a padka felol belulrol akart elmenni mellettem...
záporjózsi 2008.10.13. 10:46:45
Sőt, a motorosok meg is köszönik...
Kalász 2008.10.13. 10:48:31
Más.
Innen is üzenem annak a motorosnak és leányzónak, akit elcsapott a dugóban a motoros, h remélem minden rendben van velük. (múlthét szerda este a lurdy elött)
Sok közömbös autós szép nagy ívben kerülgetett ki minket, miközben egyedül bennem merült fel, h talán segíteni kéne felállítani a motort... Szal csak óvatosan a dugóban előrehaladással.
A posztíró meg szarjon sünt! :D
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 10:50:00
"Köcsög biciklisek viszont szintén előre mennek 5 autót, hogy jól fel tudják tartani őket, aztán örülnek, hogy gyorsabbak mint a forgalom. "
Most akkor menjek le a köcsögözős szintedre, és fröcsögjek azokra az autósokra, akik parkolót csinálnak a 2x2 sávos körútból, és nem tudok tőlük haladni?
Matrix_ 2008.10.13. 10:51:37
ÓÓÓ bocsbazzeg :)))
_wood_ 2008.10.13. 10:52:46
szertintem ügyesen és gyorsan alkalmazkodtunk az elmúlt húsz évben a robbanásszerűen megnőt közlekedésiezköz-tömeghez. a gyakran emlegetett "nálunk fejlettebb országokban" általában hoszabb idő alatt telítődtek a mai szintre az utak, úgyhogy talán nincs okunk szégyenkezni.
több, mint tíz éve van jogsim. gyakran eszembe jut, hogy mikor kezdő voltam, még az oktatóm is adott olyan tanácsot, hogy elsőbbségadásnál dugjam ki a kocsi orrát, különben az életben nem engednek át (és tényleg). ma meg néha megállni sem kell, már villog-lassít valaki a főúton. hülyék persze mindig-mindenhol vannak. (egy átlagos országban a népesség kb. negyede ugye... :))
Azhát 2008.10.13. 10:54:04
Mer ugye a piros lámpa az csak az autósoknak szól, a biciklis átvághat simán a zebrán...
bocage 2008.10.13. 10:54:16
Persze a bunkó kisebbség mindig látványosabb!
rakpartiróka 2008.10.13. 10:54:27
storyline :) 2008.10.13. 10:54:47
Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.13. 10:34:32
ÓÓÓ bocsbazzeg :)))"
Úgyhogy akkor dögöljön meg mindenki, akinek van valami olyanja, ami másnak nincs, vagy olyasmit tud, amit más nem.
Szóval, ismét 3-ra.
Egy, kettő, há...arghhhhh......
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 10:56:47
Marcellusca 2008.10.13. 10:59:48
Ki nem sz@rja le ... Közlekedés szempontjából nem lényeges. A BKV busz igen, jóval több embert szállít és tényleg közfeladatot lát el. Még mielőtt valaki rám támad, hogy azé' is fizetni kell, igen, de közel sem annyit, amennyibe kerül(ne). Lásd áll. dotáció.
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:00:12
Az M0-án például egy rendőrmikrobusz húzta félre a kormányt (álló helyzetben voltunk mind a két sávban), mert látta, hogy egy motoros jön a két sor között. Nincs ezzel semmi baj. Nem okoznak több balesetet ezzel az "előrecsorgással", akkor meg miért ne?
A háborgók próbáljanak meg tovább látni a saját orruknál: ha ezek a motorosok autóba ülnek, nekünk jobb lesz? Hát, nem. Sőt, rosszabb. Ha ezek a motorosok nem gurulnak előre, hanem beállnak az autók közé, és velünk araszolnak, attól nekünk jobb lesz? Szerintem k*vára nem, mert még hosszabb lesz az a sor, akinek át kellene érnie egy adott zöldön.
Ennyire ne legyen már bonyolult. Vagy a post írója is csak egy tipikus magyar, akinek valakit muszáj utálnia mindig?
Ppix 2008.10.13. 11:00:44
Szerintem nem pofátlanság.
De vigyázni kell. Kb. 1 hónapja a Veres Péteren mentem kifelé a városból. Kifelé-befelé nagy kocsisor.
Kifelé kocsisor megállt, hogy beengedjen egy jobbról érkező, balra beforduló kis Alfa Spidert. A befelé kocsisor is megállt.
Csak az az idióta középen haladó motoros nem, aki nem látta a kisautót és a marhának az sem volt gyanús, hogy miért áll meg az összes autó mindkét irányban.
Az Alfa jól oldalbakapta, lerepült a motorról, kész mázli, hogy nem lett semmi baja...
Ha később és oda és ő megy neki az Alfának, akkor nyomott volna egy szaltót az aszfaltra...
Így az Alfást sajnálom, jól összetört a kocsi eleje, a motoros megérdemli a leharcolt karosszériáját...
mxplanet 2008.10.13. 11:00:53
az enyémen meg rendszám sincs :)
elwood 2008.10.13. 11:01:32
Igaz, bocs, ez így túl rövid, de hát nem lehet egy kommentbe regényt írni. Tehát: Úgy tapasztalom, hogy a biciklisek egy (sztem nagy) része viszont előrecsorog ha kell ha nem ... s.í.t. a többit a kommentekben megbeszéltük.
(Bár én a "köcsög autósokat" nem venném magamra, autóval járok és látom, hogy rengeteg köcsög autós van. Akik nem én vagyok :-) )
égafater 2008.10.13. 11:01:33
csaba61 · http://www.adoszabaszat.hu/ 2008.10.13. 11:03:49
rakpartiróka 2008.10.13. 11:04:01
Humphrey 2008.10.13. 11:04:54
(én egyébként autózom és bicajozok, mert a fél életemet lapos -és kulturált- városban élem)
a csorgás persze nem azonos az ön- és közveszélyes szlalomozással, azt utálom, akár motoros akár bicajos.
Sajnos a bicajosok jelentős része szabályokon kívülinek hiszi magát, ezt nagyon nem tudom elfogadni. Ráadásul sokan közülük agresszívan udvariatlanok a gyalogosokkal szemben.
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:05:50
Magának kereste. Aki kekeckedik ne sírjon, ha visszaharapnak.
Rocko- 2008.10.13. 11:05:53
melyik pontjában is?
Manyizga (törölt) 2008.10.13. 11:07:00
Úgyhogy kedves autósok: előbb a saját házunk táján kéne körbenézni...
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:07:11
rakpartiróka 2008.10.13. 11:08:00
A szerelő 2008.10.13. 11:08:01
Amúgy ha a rendőrnő viccesre venné a figurát, úgy engedné el a forgalmat, hogy a két sáv közé állna be, hogy mellette az autósok el tudjanak menni. Aztán odafigyel a motorosokra és egy fejmozdulat kiséretében megkérdezi tőlük: Na mi van? :D
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:10:20
_wood_ 2008.10.13. 11:10:26
...szoktam.
tényleg gyakran nem adják meg, dehát a bicaj kicsi, elvész a nagy kilátásban. számítok rá általában, hogy "baklezet" is kell adnom. biciklin valahogy ez természetesnek tűnik. annál jobban örülök, ha valaki megadja az elsőbbséget. mert ugye ilyen is van, nem is kevés.
az feltűnt amúgy, hogy az öntudatos biciklisek a leghisztisebb, legkevésbé toleráns közlekedők úgy nagy átlagban...? (nem személyeskedés, nekem úgy tűnik tényleg így van.) talán érdemes lenne kicsit kompromisszumkészebben kezelni a közlekedési szituációkat, már csak a saját nyugalmuk érdekében is, szntem...
Bexter 2008.10.13. 11:11:39
ex-dr. vuk 2008.10.13. 11:14:56
"A taxisokról senki nem nyalatokiz?!
Nem értem, hogy ők miért használhatják a buszsávot?"
Pl. mert leirtak a KRESZ-ben :)
(elonyben reszesitik, mint 'tomegkozlekedest' - ha taxizol, nem foglalsz parkolohelyet, pl)
A lenyeg: mert a szabaly engedi. Ezzel nincs mit vitatkozni.
loláb 2008.10.13. 11:16:02
Azt nem értem, hogy miért fáj ez egyeseknek? Mindenki arról beszél, hogy a kresz már rég elavult, és hogy nem életszerű, de akkor miért vagytok felháborodva, ha a rendőrök némely esetben nem olyan szigorúan kezelik ezt.
Bezzeg, ha arról lenne szó, hogy egy kinnfelejtett 30-as táblánál éjjel a rendőr gyorsabb haladásra ösztökél, akkor Ő lenne a jófej, rugalmas közeg.
Ez egyszerű irígység, pedig az autósok túlnyomó többsége bőven átülhetne motorra, robogóra, és akkor a maradéknak, akinek valóban autóval KELL közlekednia, az is jobban tudna.
Közöd?? (törölt) 2008.10.13. 11:16:49
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 11:16:51
Marcellusca 2008.10.13. 11:17:55
OK, OK, én értem, hogy villanymotor, de mi hajcsa? :D
És mér kellett velük kivételt tenni? Én csak ezt nem értem.
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:18:53
Egyébként nem is értem, miért kell ennyire fújni a kétkerekűsökre. Az autókhoz képest még mindig elenyésző a számuk, nem miattuk kell dugókban ücsörögni. Sok esetben pont a tapasztalatlan/öreg/félős, stb. sofőrök miatt, akiknek akkor jut eszükbe az egyest keresgélni, mikor már zöld a lámpa.
A legtöbb motoros meghúzza magát, gyorsan eliszkol, nem akar feltartani senkit (motorral mondjuk nehéz is, mert mire az autó elindul, ő már a következő lámpánál áll :)), mert tudja, hogy ő többet veszthet egy ütközésben, ők nálunk is sokkal jobban figyelnek mindenfelé.
Próbáljuk már meg levetkőzni ezt mindenki az ellenségem attitűdöt. Elég kiábrándító, és szerintem nem visz előbbre.
ex-dr. vuk 2008.10.13. 11:19:21
Tegnap egy jobbkezes keresztezodesben egy kozepkoru "holgy" erkezett villanybiciklin nekem balrol, en normal tekeros bicajjal. Miutan rajott, hogy (nem hirtelen, de) kimegyek ele, megijedt, es remult arccal elkezdte a kormanyt rangatni, majdnem elesett. Nem fekezett egy szemet sem. En megalltam, elengedtem szegenyt, aztan mentem.
Ebbol 2 dolog jott le: fingja sincs arrol, hogy elsobbseget kellene ott adni. Ha barmi varatlanul elekerul, fingja sincs, hogy mit kezdjen vele. Hirtelen fekezni nem tud, de lehet, hogy elore megfontoltan sem... Az ilyen mit keres a forgalomban?
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:21:18
tökéletesen egyetértek.
Közöd?? (törölt) 2008.10.13. 11:21:54
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:22:49
Nem te voltál múlt pénteken a Margit körúton mögöttem? Két teherautó között már nem tudtam tovább csorogni, de a hülye biciklis futár csak pampogott, hogy ő előre akar menni.
Nem értettem, mit akar, hogyan engedhetném tovább... esetleg legközelebb kapjam vállamra a 145 kg-os motort?
Végül a járdára hajtva (biztonságos távolságra érve, persze) valamit átkozódva (nem gondolt rá a retard, hogy a forgalom zajában, sisakban nem biztos, hogy hallom) eltekert...
20 perccel később, visszafelé megint előkerült a futár, gondolkoztam rajt', hogy felrúgjam-e...
Szóva' te vótá'?!? :-)))))
bocage 2008.10.13. 11:23:33
Ugye csak vicc! Felháborító, hogy van egyáltalán járda, ezt a sok felsőbbrendű gyalogost!
Orizatriznyák 2008.10.13. 11:24:18
_wood_ 2008.10.13. 11:25:05
szerintem az említett hölgy sokat tanul minden nap.
lehetséges forgatókönyvek a továbbiakról:
- egy-két ilyen szitu után győz a para, inkább visszaül a buszra.
- meghal balesetben
- tanul a hibáiból, fél év múlva biztonságosan fog közlekedni.
így megy ez, mind így kezdtük. csak van akinek lassabban megy... :)
cb600f 2008.10.13. 11:27:09
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:27:35
Marcellusca 2008.10.13. 11:28:24
Há' mer' a cangára (még a villanyosra se) nem köll jogsi. Bemenel a bótba, megveszed, összeszerelteted, kitolod a zuccára, oszt gyí!
Nemhogy közlekedni nem tud, még a - rá vonatkozó - KRESZ szabályokat sem ismeri.
Engem édesapám nemcsak biciklizni tanított meg, hanem a KRESZ-re és közlekedni is. Ja, hogy én már "öreg" vagyok és vidéken nőttem fel? :D Visszajárva szüleimhez (vidékre), nem sok különbséget veszek észre a fiatalok közlekedésében.
stellaz1 2008.10.13. 11:29:23
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:32:36
A helyszín alapján akár én is lehetnék, de mivel nem vagyok futár, ezért tuti nem én voltam. Amikor legutóbb ilyen esetem volt, akkor begurultam a motoros mellé, és kézjelzéssel jeleztem, hogy legközelebb, amikor az előttünk lévő autós 20 centit előremegy, esetleg ne guruljon már rá, hátha elférnék, és akkor többet nem lát engem.
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.13. 11:34:24
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:35:47
Röhögök is a "motorosokon", akik sorra elmondják: már leraktam a gépet, hideg van...
avus · http://avus.blog.hu 2008.10.13. 11:36:21
bocage 2008.10.13. 11:36:26
Igazából sok ember igényli, hogy gyűlölhessen valakit az utakon! Ez az igazán nagy baj!
The Green Manalishi (törölt) 2008.10.13. 11:41:24
Itt képtelenség lett volna mellém gurulni, teljesen zárt a sor... Eh, faszkalapok mindenütt vannak, most éppen én fogtam ki egyet...
Marcellusca 2008.10.13. 11:41:58
Nem tom, ki írta, de "tovább gondoltam" a lehetőségeket: Autós elé motoros, motoros elé robogós, robogós elé biciklis, biciklis elé rolleres, rolleres elé gyalogos. Jó lenne, mi? :D
Szóval, aki először felvetette: monnyon le!
GergőÁron (törölt) 2008.10.13. 11:47:42
Ez ha jól értem azt jelenti, hogy városban, szűkebb utcában 50 helyett 65.
Az ilyet basszák csak meg nyugodtan, nagyon helyes, főleg, hogy a belvárosi egyirányú utcákban már az 50 is relatív gyorshajtás.
Aki akarja, számolja ki, ha valaki 50 helyett 65tel megy, akkor egyenletes lassulást feltételezve is 69%-kal hosszabb lesz a fékútja. Ha egy másodperces reakcióidőt veszünk, akkor az még plusz 3,3 méter többletút.
És akkor nem vettük figyelembe, hogy a fékeknek fel kell keményedni, és az átlagsofőr általában rendre alulbecsüli a vészfékezés fékútját, ezért nem rőgtön tapossa ki a pedált a padlólemezig, hanem csak akkor, amikor tudatosul benne, hogy az adott fékerőt alkalmazva nem fog tudni megállni.
Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy ha egy lelépő gyalogos előtt pont meg tudunk állni 50nel, akkor 65-tel ugyanazt a gyalogot _nagyon_ el fogjuk baszni.
A motorosok meg csak csorogjanak nyugodtan előre, főleg, hogy az teljesen veszélytelen dolog...
Auto-InterCont 2008.10.13. 11:47:51
Én mindig elengedem oket, sot, ha menet kozben mogottem van, akkor lehúzódok, hogy még a sávomban is meg tudjon elozni. ... és ez annyira nem fáj!
Igaz, ha találok egy rendszámtáblát, akkor leadom a rendorségen, ha valakit látok, hogy szarban van, megkérdzem, hogy segíthetek-e, és ha valami barom életveszélyesen kozlekedik hívom a rendoroket és mondom a rendszámot. Fogtak már meg így hulla részeg részert.
Most akkor buzi-e vagyok?
Tron65 2008.10.13. 11:50:48
Labasmaz 2008.10.13. 11:51:44
Buta vagy, de meg kinoheted.
Szamolj kicsit, mennyi helyet foglal el egy busz, es mennyit foglal el annyi auto, ahany ugyanannyi embert szallit (es legyen most 5 fo/auto a valosaghoz sokkal kozelebb allo 1,5 fo/autos atlaghoz kepest). Szamold ki, hogy adott ido es utkeresztmetszet mellett egyik ill. masik megoldas hany utas celbajuttatasat teszi lehetove.
No, ezert vannak buszsavok...
LM
Float 2008.10.13. 11:57:18
Amúgy meg nagyjából annyi a bunkó motoros, mint a bunkó autós, vagy bunkó bringás. Ezek 5 méternyi előnyért meg.asznák a saját anyjukat is, tökmindegy h mindenkit veszélyeztetnek, mert értük ugyan nem kár (valóban)...
rakpartiróka 2008.10.13. 11:57:59
Labasmaz 2008.10.13. 11:58:00
Hideg? Hol? Kezd vegre normalis motorosido lenni, amikor nem izzad ra az emberre a borruha.
Ja, hogy en .uk szoktam hozza ehhez, ahol volt egy szal motorom, azutan eldonthettem, hogy gyalogolok a munkahelyemig 3 merfoldet vagy megis felulok ra, hiaba van -3 fok reggel? :-)
Amig nincs jeg az uton, addig kb. -5, esetleg -10 fokig is sima ugy motorral a varosban. Az eso sem akadaly, vizhatlan cucc kaphato, jo minosegu gumi a kerekre kaphato, vizes uton atlag korulmenyek kozott (meg egy kis ovatossaggal, ha esik) sosem kerul az ember olyan helyzetbe, hogy ezen muljon az elete.
LM
Labasmaz 2008.10.13. 11:59:52
Mert erosen ellenjavallt a megfelelo vedelmet nyujto ruha nelkul valo motorozas barmilyen korulmenyek kozott. A farmernek kb. 30-40 cm-e van az aszfalt ellen, az oltony nadragjanak a fele. Csak ezt sokan hajlamosak elfelejteni, mint ahogy azt is, hogy dzseki sem csak azert kell, hogy ne fazzon. Meg a buko sem csak azert van, hogy legyen mire felerositeni a plexit a menetszel es a bogarak ellen.
LM
rakpartiróka 2008.10.13. 12:03:40
EMP 2008.10.13. 12:03:42
autosave 2008.10.13. 12:04:56
autosave 2008.10.13. 12:07:31
Lacaca 2008.10.13. 12:08:31
15M fölötti autó nem kell? Azokon gyakran nincs első rendszám.
autosave 2008.10.13. 12:11:03
"Röhögök is a "motorosokon", akik sorra elmondják: már leraktam a gépet, hideg van..."
Ők meg öreg korukban röhögnek, hogy nem fáj a hátuk minden frontnál...
Rocko- 2008.10.13. 12:14:27
Orizatriznyák 2008.10.13. 12:25:21
Marcellusca 2008.10.13. 12:34:10
Mer' nincsenis benne! Ha jól tudom, de lehet, hogy én tévedek.
Marcellusca 2008.10.13. 12:39:03
Kérünk új postot, ezt már kiveséztük.
Meg sikerült a motorosokat és a bringásokat is összeugrasztani. :D
laposmacska 2008.10.13. 12:46:53
Rocko- 2008.10.13. 12:52:19
ezért:
Marcellusca 2008.10.13. 12:34:10
ex-dr. vuk 2008.10.13. 12:55:45
Az okokat emlitettuk. Azon lustaseggu finnyas userek kozlekedese a taxi, akik nem akarnak szopni a belvarosi parkolassal. Taxival hamarabb is erhetsz oda (elvileg) a buszsavok miatt. Aki nem teheti meg h biciklizik/bkv-zik, de autozni sem akar/tud epp akkor, akkor taxi. Taxi nem eszik parkolohelyet, legalabbis nem mindehol elszorva az utakon (szigoruan elvileg).
Szerintem jogos, nekem legalabbis nem faj ez.
Marcellusca 2008.10.13. 13:08:36
_wood_ 2008.10.13. 13:18:22
a buszsávot busszal használva elvileg te is akadájtalanabbul (!) érheted el a célodat, és az sem ingyen van..
Secnir 2008.10.13. 13:20:10
[...] sikerült a motorosokat és a bringásokat is összeugrasztani. :D"
kikérem magamnak, én nem vitázom velem.
Secnir 2008.10.13. 13:24:22
[...] de "tovább gondoltam" a lehetőségeket: Autós elé motoros, motoros elé robogós, robogós elé biciklis, biciklis elé rolleres, rolleres elé gyalogos. Jó lenne, mi? :D"
hát, mint a forma1-ben az első kanyarig...
Marcellusca 2008.10.13. 13:32:25
Igaz, de az nem mindig megy arra és akkor, amerre és amikor akarom. Még mielőtt nagyon letámadnátok: a belvárosba (Bp) nem megyek kocsival. Ott bmv-vel (busz, metro, villamos) közlekedem, de peremkerületek között már nem olyan rózsás a helyzet (volt alkalmam kipróbálni, nem mindig volt autóm).
_wood_ 2008.10.13. 14:01:31
"Igaz, de az nem mindig megy arra és akkor, amerre és amikor akarom."
:D hát erre mit mondjak? az élet nem habostorta :))
de te amúgy akarsz is nap, mint nap taxival közlekedni csak nem teheted meg?
isti77 2008.10.13. 14:13:38
Ezt csak azért kérdezem, hogy "Gabe" megkaphatja-e a Hónap Legidiótább Posztjáért járó érdemrendet, vagy csak második lesz?
Marcellusca 2008.10.13. 14:13:53
Matrix_ 2008.10.13. 14:23:16
megosztott elsőhely! hagy örüjjön mindkettő :)
_wood_ 2008.10.13. 14:28:52
_wood_ 2008.10.13. 14:28:53
_wood_ 2008.10.13. 14:30:04
véletlen volt, moderáljon valaki pls.
Marcellusca 2008.10.13. 14:34:47
_wood_ 2008.10.13. 14:28:53
Ha nem teccik néki, ne csinyája! Válasszon más munkát! :D
_wood_ 2008.10.13. 14:30:04
Én csak magamat vagyok hajlandó moderálni (az sem mindig sikerül). :D
Perillustris 2008.10.13. 14:44:55
Kábé pont ennyi a lényeg. Ha üres a Nagykörút, én sem csorgok be 2-3 autó elé. Ha viszont a szokásos sávtelítettség áldott állapota áll fenn, akkor igen, hiszen ők pár méter múlva úgyis megtorpannak. A cikázás megítélése sem egyszerű, mert az általában kívülről sokkal durvábbnak látszik. Természetesen az agresszív tahók elítélése normális reakció, de vannak esetek, amikor a cikázás nem feltétlenül veszélyes.
"Én úgy tudom, hogy a KRESZ-ben engedélyezett a motorosoknak/bicikliseknek az "előre csorgás"."
Nem az.
"az feltűnt amúgy, hogy az öntudatos biciklisek a leghisztisebb, legkevésbé toleráns közlekedők úgy nagy átlagban"
PL. egy ilyet elég nehéz nyugodtan tűrni: day2day.freeblog.hu/archives/2008/06/29/Ket_kerek_VS_ket_kerek/
"Miért zavar egyeseket, hogy tele a buszsáv? minden egyes közlekedőnek joga van a továbbhaladásra nem csak a tömegközlekedőknek. szerintem az a felháborítóbb inkább, hogy egyáltalán kijelölnek buszsávokat, mások rovására. semmivel sem felsőbbrendű egy tömegközlekedő mint én vagy a másik autós"
Orvosi esetekkel foglalkozó blogban hamarabb tudnak neked segíteni.
_wood_ 2008.10.13. 15:13:19
vitatkoznék veled. a belinkelt videón szereplő esetet szerintem simán lehet nyugodtan tűrni.
néhány kérdés az esettel kapcsolatban, ami segít tisztábban látni:
- életveszélyben voltál?
- méterben kifejezve mennyit veszítettél?
- ha leállsz hisztizni mennyit vesztessz (méterben :))?
- kinek rossz, ha stresszelsz?
- ha fölb*szod magad, aztán fölb*szol a beszólogatással egy másik - eleve közlekedés terén kihívásokkal küzdő - embert, attól hogyan lesz jobb a közlekedés?
Orizatriznyák 2008.10.13. 16:30:17
FallingStar1591 2008.10.13. 16:36:00
Orizatriznyák 2008.10.13. 16:45:05
Azért jól nézz körül magadban, mielőtt mást elhajtasz délebbre. Tök ciki, mikor pofára esik valaki. Ugyanakkor roppant szórakoztató is persze. :)
Kenseth 2008.10.13. 17:05:00
a zéró tolerancia az alkoholfogyasztáson (szonda szerint) rajtakapott vezetők jogosítványának helyszíni, azonnali bevonására vontakozik, és csak arra. tehát nem egy általánosan meghirdetett mozgalom/rendőrségi gyakorlat, hogy semmiféle szabálytalanságot ezentúl nem tűrnek és pl. jól megbüntetik a forgalom (és saját hazajutásuk) érdekében - bár kétségtelenül szabálytalanul - előrecsorgó motorosokat.
Most voltam motorozni, persze előre is pofátlankodtam :) viszont egy kivétellel minden sávváltáskor beengedtek, úgyhogy jó a kedvem.
Jacques Foche 2008.10.13. 17:06:59
"Én írtam a postot. Elég ennyit még hozzáfűznöm: zéró tolerancia."
Szóval hogyha neked szar, akkor legyen az mindenkinek, értem. Elég pitiáner dolog. Engem nem zavarnak a normálisan közlekedő motorosok, és nekem nem fáj segíteni őket, meg hátrányt sem okoz nekem. Szerintem neked sem okozna. ;)
107! 2008.10.13. 17:11:40
(hálátlan meló volt)
Ami meg a pofátlanságot illeti: Néhány autós ettől sokkal undorítóbb módon viselkedik. Éppen olyan pofátlanság telefonnal a kézben elmenni a rendőr mellett, piroson áthajtani a kereszteződésen, sőt forgalomirányító rendőr mellett ugyan ezt... Mind életszerű példa, úgy is mondhatnám, napi rendszerességgel megtörténő esetek.
Sugi77 2008.10.13. 17:20:57
Annyira kérdeznék valamit....többször látok olyan esetet...hmmm inkább példával. A múltkor a buszsávban haladt egy rendőrautó, én azt mondom tegyék, ha sietnek valahova, de mögöttük egy tucat se nem taxi, se nem busz ment még....ilyenkor az a rendőr nem állhat meg, és mondhatja azt hogy sipirc a sorba, vagy mittom én? Szóval nagyon sokszor van, hogy csak úgy elrobognak az ilyen esetek mellett. Tényleg érdekelne, hogy ilyenkor nekik nem szabad intézkedni???
mxplanet 2008.10.13. 17:32:02
én ezt tetézem spanglival a kezemben :)
vagy motorral egykeréken
_wood_ 2008.10.13. 17:42:57
de, mondhatja.
de ha nagyon ugrálsz, inkább ellenőrzi az izzókészletedet. ;)
107! 2008.10.13. 20:11:16
Jacques Foche 2008.10.13. 22:20:12
"Én csak akkor nem foglalkozom vele, ha valahová mennem kell (olyankor nem is lehet) Vagy ha éppen biztosításban veszek részt (mint a lány a képen) Képzeld el, ha nekiállna közben csekket írni. "
És ha egyszerűen csak lelőné? :):):)
Utána biztos kevesebben próbálnának kézből telefonálva szabálytalanul kanyarodni a tilos jelzésen keresztül.
Matrix_ 2008.10.13. 22:29:54
drága a töltény, és sok utána a papírmunka. meg a sok vééér, meg katasztrófaturista...megaztán kerülgetni a sok hullát, mint a döglött macskákat. áááá:) kell ez nekünk?:D
cso zsi 2008.10.13. 23:12:31
Ugyanis az általában a gyalogátkelőn végződik, de mindenképp a stop-vonal átlépésével jár, nagyobb kereszteződésekben van, itt a képen nincs. (ott van a babakocsi, és kerékpár áttolási hely)
Német-holland ingázásaim során Hollandiában a bevezető pályaszakaszokon a reggeli dugóban láttam előrébb evickélő motorost, az autók álltak.
A rendszámok jól olvashatók, tiszták, sérülésmentesek voltak, gondolom, aznap reggel kalapálta ki a felhajtást mindenki, az én tiszteletemre.
Amszterdamban csak a mopedesek rosszabbak a bringásoknál, egymást is letapossák egy átkelésnél, a jelzőlámpa színe mindegy.
Száguldó motorost 1 db-t láttam a német autópályán, de azt kétszer is, 100-150 km távolságnyi különbséggel. (Gondolom kiállt valahol, és újra utolért.)
Érdekes módon, annak ellenére, hogy 50-60 km/h lehetett a sebességkülönbségünk, láttam a tükörben, és volt időm kihúzódni előle egy előzésből.
Magyar autópályán nekiállok előzni, mire melléérek a megelőzendőnek, már a csomagtartómban van egy donor.
Bobby Baccala 2008.10.14. 00:56:10
múltkor az alkotás úton láttam hogy megállítottak vkit, ott ahol van a shell kút..namost egyrészt örültem, mert végezték a dolgukat, másrészt viszont nem értem, hogy miért nem lehetett volna a kútra kivinni a tirpákot, hogy ne akadályozzák a buszokat...tunnillik az egész alkotás be volt állva, busznak esélye sem volt menni sehova.
Sugi77 2008.10.14. 09:50:54
..és még jól járok, ha csak az izzó készletet akarja ellenőrizni :)))
107! 2008.10.13. 20:11:16
Minek annyi ember az irodába? Szóval én nagyon szoktam örülni, hogy nálunk szinte minden este látok járkáló rendőrautót....direkt nem írtam járőrözőt, mert azt nem tudhatom....de ott vannak...
Jacques Foche 2008.10.13. 22:20:12
"És ha egyszerűen csak lelőné? :):):)"
Aztán még a rendőr lenne meghúrcolva... :( Ennél komolyabb eseteknél is előfordul :)
Perillustris 2008.10.14. 12:47:15
néhány kérdés az esettel kapcsolatban, ami segít tisztábban látni:
- életveszélyben voltál?"
Hidd el nekem, necces volt, s azon mult, hogy en figyeltem es fekeztem. Tudom, nap mint nap mindannyian korrigaljuk a masik faszsagait, leginkabb a sajat magunk erdekeben, de sokat segit ennek elviseleseben, ha a hibas felen legalabb latod a "megbanast", vagy azt, hogy ez tenyleg figyelmetlenseg volt, nem pedig szandekos tahosag.
107! 2008.10.14. 16:39:50
_wood_ 2008.10.14. 17:39:06
ok. biztos temperamentum kérdése is, min húzod föl magad. mondjuk ha a másik simán csak hülyeséget csinál, azért sosem haragszom, csináltam már én is sok f@sságot. az ilyen sávból kitolós dolgot én nem annyira érzem veszélyesnek, max hosszú járműnél. nekem mára összesen két dolog veri ki a biztosítékot (az utakon): ha valakinek mögöttem az eget világítja a lámpája, ill, ha az előttem haladónak időnként minden látható ok nélkül fölvillan a féklámpája.
na attól kééész vagyok...! :) (érdemelne egy posztot...)
Aqweren 2008.10.14. 20:58:31
"...ill, ha az előttem haladónak időnként minden látható ok nélkül fölvillan a féklámpája." Tényleg meg kéne írni, ez felettébb bosszantó. Mindig elgondolkodok hogy vajon mit láthat? Miért, ó miért fékez? :S
B.GY. 2008.10.14. 22:22:07
Bobby Baccala 2008.10.15. 00:08:25
"Büntesd meg a szabálytalanokat! De ne ott, ahol én közlekednék!!! "
ha ez az én kommentemre volt reakció, akkor annyiban kiegészíteném a kommentemet, hogy én nem buszon ültem,engem nem akadályozott...más kérdés, hogy szoptam a dugóban :)
Perillustris 2008.10.15. 00:42:07
Pofátlanok, és még siránkoznak is.
Krisi 2008.10.15. 01:04:22
A nagyrész szó nélkül tűri az előremenő motorosokat/ bicikliseket, mert tudják, hogy
1, Ők nem akadályozzák őket
2, Csipkebokor vessző
3, Nem miattuk van dugó, hanem a többi autó miatt
De azért van pár gyökér, aki szerint ez életveszélyes, bunkóság, blablalba.
Tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hozzáállás.
Szerencsére a többség jófej és lehúzódik, én ennek örülök, meg is köszönöm mindig, ha tudom.
Rendőrökről meg csak annyit, hogy múltkor este felé a Margit körúton mentem biciklivel 3 motoros rendőr mögött az álló autók közt, semmit nem szóltak.
Bár belegondolva néha én is utálom a sorok közt szerencsétlenkedő motorosokat: amikor nem férnek el rendesen a kevés hely miatt, én meg nem bírok miattuk menni, ráadásul tolják a képembe a füst :)
Aqweren 2008.10.15. 12:11:53
szemenagy 2008.10.15. 12:53:29
Perillustris 2008.10.15. 13:27:15
Igen, jellemzően a biciklisek tartják fel a BKV-buszokat. Sokszor látok biciklisekkel tömött buszsávokat, amik lassú haladásra kényszerítik a buszt. Legutóbb itt volt szó erről, beszúrom ismét a linket GYK: bkvfigyelo.blog.hu/2008/10/09/i_love_nato_csucstalalkozo
Ettől függetlenül természetesen óriási tahó az, aki szándékosan feltart egy tömegközlekedési járművet. Ide sorolom azokat a bunkókat is, akik nem engedik ki az indexelő buszt a megállóból, legyen az bármilyen jármű vezetője.
Aqweren 2008.10.15. 13:38:41
Minden csoportról a legkirívóbb esetek alapján születnek vélemények...
szemenagy 2008.10.15. 13:43:20
Azért legyünk őszinték: a buszosok 95%-a már akkor kirakja az indexet, amikor az utolsó néhány felszálló még a megállóban van. Persze, mert "úgysem engedik ki". Asszem erre mondják, hogy farkast kiált.
Páneurópai Harci Kos 2008.10.15. 14:50:53
(A sebessége és az általa kibocsájtott zaj miatt.)
Jacques Foche 2008.10.15. 17:22:15
107! 2008.10.15. 20:34:50
Nem konkrétan Neked szólt, csak a Te hozzászólásodról jutott eszembe, hogy már hallgattam ilyet is.
Képzeljétek: ma álltunk a lámpánál (csak mert piros volt), egy bringás balról kikerült minket, és jobbra el. Következő kereszteződésnél megállítom, már ezen meglepődött... hát még azon, hogy felajánlottam neki egy birit. Rögtön jött az anyámnak ellopták két kocsiját is szöveg... (akkor hol voltunk) Mondanom sem kell, jogi diplomával rendelkező ember volt. Nagy nehezen sikerült vele megértetnem, hogy leszarom, ha elütik, csak ne az orrom előtt csinálja, (ezzel is rombolva az amúgy is gyér tekintélyt). Tökéletes példa volt erre a posztra! Ja miután felhívtam a figyelmét, ha aláírja a csekket, nincs helye jogorvoslatnak, a feljelentést választotta. (biztos lottón nyerte a jogi diplomát, ha még ezt is tőlem tudta meg) :-)
_wood_ 2008.10.16. 12:50:02
"Azt mondja meg nekem valaki, hogy miért szereti némelyik motoros azt csinálni, hogy szorosan követi az előtte haladó autót a kocsi jobb hátuljára tapadva? Van ennek valami gyakorlati haszna vagy ez csak olyan rossz szokás?"
több oka is van:
- nem jó robogóval túl nagy követési távolságot tartani, mert a mögöttem jövő gyakran gondolja úgy hogy megelőz, még akkor is, ha elém nem fér be. olyankor egymás mellett megyünk egy sávban, és az rossz. :)
- jó viszont a jobb oldalon maradni, mert ha az előttem haladó nagyot fékez, könnyen bemehetek a jobb oldalára. nem azért, hogy megelőzzem, hanem hogy védjen az esetleges későn fékezős, motorost elsodrós emberektől.
amúgy motorral normál esetben rövidebb úton lehet megállni, mint autóval, úgyhogy vészfékezésnél általában nem az a para, hogy belemész az előtted lévőbe, hanem hogy lezúz a hátsó.
Aqweren 2008.10.16. 15:13:31
Akkor azt hiszem még sem veszek jövőre robogót, elég para :S
_wood_ 2008.10.16. 16:04:48
hogy mennyire veszélyes, az nagyrészt tőled függ. akinek para, annak általában kevésbé veszélyes. :)
Aqweren 2008.10.17. 22:37:15
Mindenképp szeretnék egyet, és nyáron azzal járni, merthogy több szabadság, kevesebb költség meg a robogó cukiiii ^^ (jajj édesjóistenem, mit fogok én ezért kapni....)
B.GY. 2008.10.17. 23:04:17
_wood_ 2008.10.18. 15:00:59
"Én motorral mindig az út 1/3-án megyek,a belső felén."
az forgalomnál lassabb robogóval nem poén.
az enyémt tényleg ötvenes, ráadásul négyütemű, katalizátoros. 58 a vége. mindent a környezetért! :)
9mmPara 2008.10.19. 19:25:18
>amúgy motorral normál esetben rövidebb úton
>lehet megállni, mint autóval
Ezt azért erősen autója és motorja válogatja, de nagy általánosságban még akár igaz is lehet. Csakhogy az a baj, hogy a donorjelölt kis robogós idióták reakcióidőn belüli távolságban szoktak tapadni. Van, hogy erős forgalomban többet kell hátrafelé figyelnem, mint előre.
B.GY. 2008.10.19. 22:10:01
_wood_ 2008.10.20. 10:49:33
nem kell figyelned hátrafele, csak sztresszeled magad, csinálni semmit sem tudsz. a hátul jövő dolga, hogy meg tudjon állni.
egyébként reakcióidőn belül az jön, aki utána beléd száll. aki végül nem ütközik, az nyilván elégséges távolságot tartott, csak neked tűnt túl kicsinek. autóból nehezebb megítélni.
egyébként heti négy robogós száll beléd hátulról, vagy csak havi egy? mert a havi egy már nehezen indokolja a "donorjelölt kis robogós idióták" megfogalmazást, még valaki aszongya paraszt vagy.
hogy? havi egy sem?
hát akkor értékeld légyszi magad a stílusod...
Aqweren 2008.10.20. 10:54:39
De ha tudják hogy mit csinálnak, akkor nem különösebben zavar. CSak nem voltam benne biztos hogy a rámtapadós robogós tudja-e hogy mit csinál.
_wood_ 2008.10.20. 11:05:03
tizennégy éves gyerekek nevében nem nyilatkozhatok, de én "végiggondolósan" szoktam közlekedni.
ha harminc körülis srác jön mögötted piros robogóval, akkor ne parázz.
aqweren (csak az másik gépen tudok belépni - SMC rulez) 2008.10.20. 19:33:35