Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Takarodj hátra!

2008.10.17. 15:29 :: SilentSound

Saját elmondása szerint Márk általában türelmes ember, ám ezúttal előtört belőle a spártai harcos énje és megvédte az igazát. Na jó, csak kicsit jött elő belőle, mert szúró és vágóeszközök végül nem kerültek elő, úgyhogy vér nem folyt. Pedig tudom, hogy mennyire nagyon szerettétek volna!

Sokat gondolkodtam rajta, hogy megírjam-e, de végül úgy döntöttem megírom, tekintettel rá, hogy kisebb családi perpatvar lett belőle.

Egy hete történt, egy kellemes, napsütéses,késő péntek délutánon. Anyósékhoz indultunk látógatóba a családdal (papa, mama, gyerek). Hetvenes tempóban gurultam, se előttem se utánam sehol senki. A körülményeket csak azért részletezem, hogy érzékeltessem, halál nyugodt voltam (mindi az vagyok). Megérkeztünk a a képen pirossal jelölt helyre, ahol nekem STOP táblám volt.

Balra szándékoztam kanyarodni, ezért illedelmesen besoroltam a képzeletbeli (sajnos lekopott) terelővonal mellé és kitettem az indexet balra. A jelzett helyen jobbra és balra nagyon rosszul lehet kilátni (bozót illetve erdő) ezért amennyire csak lehetett előre gurultam, de nem, ismétlem nem lógtam bele a kereszteződésbe. Jobbról érkezik kolléga (sárga jelzés) a védett úton és balra akar kanyarodni, arra ahonnan én jövök. Ő is kiteszi szépen az indexet balra és kanyarodik. Kis ívben! Balra!

Sajnálatos módon én pont ott álltam. Így az autója bal oldala körülbelül 2,5 mm-re volt az enyém bal elejétől, amikor végre kegyeskedett megállni. Fellélegeztem, hogy mégsem töri össze az autónkat bene a teljes családommal. Ekkor a kormánykerék tetején tartott bal keze középső és gyűrűs ujját nyeglén  gyors egymásutánban kétszer előremozdította. Nehéz visszadni a gesztust de k.b. úgy mintha lekicsinylően azt mondanád valakinek, "Takarodj hátra". A feleségem később megerősítette, hogy az ő meglátása szerint is nem a legudvariasabb gesztusok közé tartozó kézmozdulatot láttunk. Ha ez nincs simán hátratolatok és hagyom, hogy elmenjen. Ezerszer voltam már olyan szituációban, hogy a kedves autóstárs kis ívben szeretett volna itt balra kanyarodni, de nem vagyok rendőr, hátra tolattam, hogy elférjen. Hangsúlyozom kénytelen voltam előre állni, hogy belássam a kereszteződést, de nem logtam bele. Most nem ez történt. Ilyet nem szoktam tenni, de valami elpattant a mozdulat láttán. Ablak le. Ő is. A követtkező párbeszéd zajlott le:

Én: -Balra nem kis ívben szokás kanyarodni?
Ö: -Nézz a tükrödbe! Az erdőt látod benne!
Én: -Valóban, de megismétlem: balra nem kis ívben szokás kanyarodni?
Ő:(ablak fel)

Az erdős megjegyzésével nyílván arra akart utalni hogy nem párhuzamosan állok az úttal. Valóban így volt. Mea culpa. Lehet, hogy akár 10 fokos szöget is bezártam a terelővonallal, de így sem léptem azt át. Hátratolattam és mindenki ment a maga útján. Én még körülbelül húsz percen keresztül hallgattam a feleségem szemrehányását, az ablak leengedés miatt. Ja és a párbeszéd alatt nem emeltem fel a hangomat, pedig bántónak érzem és bunkóságnak tartom, ha egy ilyen szituációban a másik fél letegez.

Nem is párbeszéd a sztori a lényeg, hanem a kis ívben balra kanyarodó pökhendi autósok. Unom, hogy az ő szabálytalan és bunkó viselkedésük miatt folyton tolatnom kell. Mit gondoltok erről? Volt már nektek hasonló esetetek?

U.I. Tudom: szánalmas post, forduljak szakemberhez, stb., de mint írtam ez a fajta viselkedés nem jellemző rám, csak már unom, hogy mindig nekem kell tolatnom (meghátrálnom)!

55 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemenagy 2008.10.17. 15:31:05

40!!!

43, tudom, mindjárt elolvasom a posztot is :DDD

szemenagy 2008.10.17. 15:34:54

Én: -Balra nem kis ívben szokás kanyarodni?
Ö: -Nézz a tükrödbe! Az erdőt látod benne!
Én: -Valóban, de megismétlem: balra nem kis ívben szokás kanyarodni?


Ha így összekavarod szegény autóst, ne csodálkozz, tolass! Balra nagy ívben kanyarodunk. Mi, legalábbis :DD

Pistike911 2008.10.17. 15:42:57

Nálunk is van ilyen kereszteződés. Ott is kénytelen mindenki kicsit előrébb állni, kiváltképp azért, mert egy hosszú, közel egyenes, de bokrosított szélű útra kell kifordulni, amin rendszerint rongyolnak rendesen (városban!!!).

Ilyenkor én is szoktam látni a szemrehányó arcokat, na meg persze az ijedteket is, hogy 'risten!, korrigálni kell az ívet!. Lelki szemeim előtt pedig ott a sok csukló anyuka. Természetesen szigorúan magamban verbálok (azaz nonverbálok...).

sikeres-e vagyok? Nem. Csak kitakarom a Napot. :)

!marduci! 2008.10.17. 15:45:16

Basszus! Bocs!
Nem kérdőjel, hanem felkiáltó jel!
A postoló!

fullerg 2008.10.17. 15:45:59

Én a sárga helyében csak intettem volna (mint ahogy szoktam is), hogy menj, nekem nem derogál és a másiknak sem kell tolatni. Nem csak a balesetveszély elkerülése miatt lehet lemondani az elsőbbségről, hanem a könnyebb megoldás érdekében is. Én kb 1,5 mp-cel később kanyarodom, te nem tolatgatsz és mindenki megy tovább. Nem egyszerűbb?

DEGEC 2008.10.17. 15:46:12

Minek tolattál hátra?

Ezzel a gyengeségedet mutattad ki, és legközelebb is meg fogja követelni, hogy tolasson vissza az aki a kereszteződésben áll.

Remélem majd egyszer találkozom vele én is...

Matrix_ 2008.10.17. 15:46:19

sajnos meg kell erősítsem előttem szóló sokat tanult kollegámat.

ezt a párbeszédet ha nem írod le még egyet is értek veled. de így mind magad, mind a delikvenst, mind engem totál összezavartál!

Namostakkor leírod százszor: Balra nagy, jobbra kis ívben kanyarodunk.

1.

Amúgy tényleg 12a,b,c aki balra kis ívben kanyarog. Mint a vörösmarty-bajcsy, vörösmarty-rákóczi sarkán is! igaz szemenagy ? :))

szemenagy 2008.10.17. 15:48:57

MatrixHasYou 2008.10.17. 15:46:19

Jaja, szokott lenni pislogás, hogy szemből is van élet :DDD

Matrix_ 2008.10.17. 15:52:04

szemenagy 2008.10.17. 15:48:57

hááány autót mentettem már meg...
a faszkivan, hogy mindig nekem kell figyelnem...

Vagy másnak nem drága az autó?

!marduci! 2008.10.17. 15:52:32

Már korrigáltam az írásjeleket!

Matrix_ 2008.10.17. 15:56:01

!marduci! 2008.10.17. 15:52:32

akkor százszor leírod: legközelebb visszaolvasom a post-ot mielőtt beküldöm!! :D

szemenagy 2008.10.17. 15:56:42

MatrixHasYou 2008.10.17. 15:52:04

Kapaszkodj, indulok. 16:48-kor fogok az ominózus kanyarban elhaladni :DDD

!marduci! 2008.10.17. 15:57:42

SilentSound:
Kérlek légy oly jó és javítsd ki a ?-et !-re!
kösz

Matrix_ 2008.10.17. 15:59:29

szemenagy 2008.10.17. 15:56:42

De te ugyanarra mész mint én!! :D

Marcellusca 2008.10.17. 17:43:19

Én biztos nem tolattam volna. Ha én szabályos vagyok, akkor oldja meg a problémáját.

MatrixHasYou 2008.10.17. 15:59:29

Akkó' mé' nem egy ótóval mentek? Csak büdösítetek mind a ketten és növelitek a szmogot! Szegény sötétzőldek meg miattatok fuldokolnak. :D

JohnnyB 2008.10.17. 18:32:23

Engem amúgy azok idegelnek fel nagyon, akik jobbra kanyarodáskor nem bírják rendesen eltekerni a kormányt, és totál átmennek a szembejövő sávba. Egyik haverom így vezet folyamatosan, várom, hogy mikor hív, hogy vontassam haza az összetört kocsiját. :(

Matrix_ 2008.10.17. 18:59:20

Marcellusca 2008.10.17. 17:43:19

1. nem ugyanakkor megyünk!
2. nem ugyanott dolgozunk!
3. csipkebokor vessző!
4. sötétződek így jártak!
:)

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.17. 19:04:58

nem a kérdő vagy felkiáltó jelek a lényeg.

analfabéták kapnak ma jogosítványt:

mindi ,k.b., bene

Káposztakukac 2008.10.17. 19:18:24

bocs, de neked mindig a lehető legjobban le kell sorolnod a sáv jobb oldalára, hogy minél nagyobb helyet adjál egy potenciális szembeérkezőnek. számtalan eset volt már, amiből per is lett és a lehetőségekhez képest nem teljesen jobbra húzódó is 20%-os felelősséget kapott. ha meg nem volt terelővonal, vagy lekopott, akkor végképp teljesen jobbra kellett volna húzódni. már csak a józan ész is megköveteli saját és mások biztonsága érdekében is.

Palex 2008.10.17. 20:01:38

Tök egyszerű. Én ilyenkor egyszerűen kifordulok, és kész. Ő úgy is lassít, hogy beforduljon, és még kényelmesebb is így neki, mert gyorsabban kanyarodhat, a nagyobb ív miat.

dzsedi 2008.10.17. 20:09:22

eztet én nem értem, balra akart kanyarodni, és volt hely az úton a posztíró mellett, akkor miért nem fért el, lehet hogy hülye vagyok?

Secnir 2008.10.17. 20:13:10

"Én még körülbelül húsz percen keresztül hallgattam a feleségem szemrehányását, az ablak leengedés miatt. [...] Mit gondoltok erről? Volt már nektek hasonló esetetek?"

volt igen, nem egyszer. annyi volt a különbség, hogy én még másnap is hallgatom...

Sugi77 2008.10.17. 20:19:53

MatrixHasYou 2008.10.17. 18:59:20
10. ott a csacsi megissza :D

Szendwich 2008.10.17. 20:38:22

Káposztakukac:
"már csak a józan ész is megköveteli saját és mások biztonsága érdekében is."
Ez az amit ma mindenki kurvara leszar!!! Mert nincs jozan esz. Sajat biztosagot adja a sok harombetus ketyere, meg a legzsak. A tobbiek meg dogoljenek meg.
Ennyi.

Aqweren 2008.10.17. 22:20:21

Elég sokan vannak akik komoly energiákat fektetnek a balra kis íven való kanyarodás meghonosításába. Annyira, hogy a szembesávba érkeznek.
Erről a nagy meg kis ívről meg mindig ez jut eszembe:
Kis munkát kis ívben, nagy munkát nagy ívben kell elkerülni!
(Bocsánat)

B.GY. 2008.10.17. 22:56:51

Miért nem mondtad azt,hogy nincsen rajta hátramenet.Ilyen esetben az én nejem üvölt az emberrel.Én meg csititgatom.Elég agresszív a drágám:)Még jó,hogy nem vezet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.17. 23:58:20

Nekem is magyarázott az ex anno valami hasonló sztorinál. Mondtam neki, ha nem tetszik, mehet gyalog is tovább :)

A mostani Kedvesem jól tolerálja a tenyérbemászó ugatásomat nyitott ablaknál. azt mondta: "Ha én is ideges lennék, nem oldódna meg semmi. Te meg mindig elfelejted 5 perc múlva, miért akartál valakit kirángatni valamiből. Jobb ez az 5 perc csönd, nem? Max. megvernek egyszer, de hát az élet már csak ilyen."

Hát lehet nem szeretni egy ilyen nőt? :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.18. 08:08:18

igen volt már hasonló eset, annyi különbséggel, hogy én jobbra akartam kanyarodni. arra amerről ő jött. a manővere ugyanez volt, megállás anyázás nem lett, csak a kocsi bal oldalával le kellett mennem a padkára-árokba...

Kifordított kacagány 2008.10.18. 08:13:06

érdekes, ha én látom, hogy valaki már áll a kereszteződésben, akkor úgy kanyarodok, hogy el tudjak menni mellette(még utánfutóval is akár). lehet azért, mert nem okoz gondot arra irányítani az autómat, amerre én szeretném?
lállni valakivel vitatkozni meg hülyeség. ha ő integet, vissza kell integetni és akkor majd megoldja a problémáját, ha akarja.
volt már ilyenem. igaz ott én nem adtam meg az elsőbbséget. álltunk szépen a kereszteződésben, a fickó üvöltött - igaz csak a száján láttam, hallani nem hallottam - , hogy "nem látsz?" én meg ráztam a fejem, hogy nem(nemtom mit gondolt, azért mentem ki elé, mert láttam?). aztán meg elkezdett kajabálva hadonászni, hogy kifejtse az álláspontját. most álltam volna le vele vitatkozni? integettem, hogy menjen. mikor látta, hogy velem nem lehet összeveszni, akkor továbbment. egy emberrel kevesebb aki idegesen vezet az utakon. az már külön szerencse, hogy én voltam az az ember. azon azért később elgondolkodtam, hogy - bár én voltam az aki nem adta meg az elsőbbséget - mégis melyikünk a veszélyesebb, az aki az első helyzetre kiborul, vagy az, aki nyugodtan tudja kezelni a problémákat?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.18. 08:26:02

A spártás felütésből valami ilyesmit vártam a párbeszéd részben:

THIS IS SPARTAAAAAA!!!!!!!!!!!

vagy

Tonight we dine in HELL!!!!!!!!!

vagy

*kiszállnak, hősünk kerékkulcsot ránt, azt kardként a másik nyakához tartva az árok elé tereli

- (folytott agresszióval)"Idejössz bazmeg bekanyarodni a sávomba? Megijeszted a gyereket? Anyám nevét a szádra veszed?" Megsérted a feleségem? Köcsög-e vagy?

- (ijedten, kerekre nyílt szemmel)De hát ez istenkáromlás! Ez őrültség

- NAGY! ÍVBEN! BALRAAAAAAAAAAAAAA!!!!

* hősünk szandálos lábával mellberúgja a másikat, mire az végtelnnek tetsző ívben zuhan az árok sötét mélyébe...

Tényleg, mekkora lenne már az elképedés, ha egy kocsiból kipattanós részt "THIS IS SPARTAAAAAAA kiáltással intézne el egy szakállas Schwarzenegger... :)

Matrix_ 2008.10.18. 09:25:50

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.10.17. 19:18:24

csak, hogy tisztán lássunk:

"b) útburkolati jelek hiányában

- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,

- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére

köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell."

WP12 2008.10.18. 09:49:07

Tudod ki tolatott volna hátra! Sok idióta, tanuljon meg balra kanyarodni.

De ha én akarok a védett útról balra kanyarodni, te pedig kijebb jöttél a kereszteződésből, hogy lássál, még ki is engedlek (ha tényleg nincs nagy forgalom).

WP12 2008.10.18. 09:58:31

Amúgy nekem mindig ez szokott eszembe jutni:

"Megyek az úton és jönnek velem szembe' az emberek. De minek jönnek? Hova mennek? Há' nincs ott semmi, azé jövök el onnan. Noormáális???"

(Besenyő Pista bácsi egyik monológja)

laposmacska 2008.10.18. 10:48:22

Én is nagyon utálom, ha valaki bújik a kereszteződésbe, és ráadásul közben el is kezd kanyarodni balra (mint a kedves posztíró) - ilyen gyakran van az utcánk végén. Ilyenkor inkább villantok, hogy húzzon az anyjába, mielőtt felidegesítem magam.

Egyértelműen a posztíró a hibás!

laposmacska 2008.10.18. 10:50:42

Másrészről nem nem kanyrodunk balra kis ívben, és pláne nem húzzuk fel magunkat a saját hülyeségünkön. A másik fél is hibás. :)

IP2 2008.10.18. 10:50:44

Káposztakukac: MatrixHasYou fentebb leírta, hogy KELL balra kanyarodni. Annyit tennék hozzoá, hogy nagyon nehezen viselem az olyanokat, akik balra kanyarodáskor az út jobb szélére sorolnak be, legyen akármilyen széles a sáv. Emiatt mögötte esetleg sokan nem tudnak jobbra kanyarodni, akik elférnének.

ZON 2008.10.18. 10:54:57

-Nézz a tükrödbe! Az erdőt látod benne!
-Tévedsz kisköcsög.Fekete Laci barátomat l
látom benne, aki eddig a hátsó ülésen szu-
nyókált, de te most felébresztetted...

!marduci! 2008.10.18. 10:56:51

Kedves laposmacska!
A postban hnsúlyoztam, hogy nem mentem be a kereszteződésbe, megálltam előtte, tehát nem értem, hogy miért írtad, hogy "bújik a kereszteződésbe". Tobvábbá nem mkezdtem el kanyarodni, csak besoroltam, a KRESZ előírásának megfelelően.

majdazteneldontom (törölt) 2008.10.18. 13:20:20

Most megyek veszek egy szögmérőt, és mindenkit leugatok és/vagy szétgépelek aki nem áll tökéletesen párhuzamosan a vonallal.
Aki nagyon makacskodik azt rükibe teszem. :-|

autosave 2008.10.18. 13:29:01

ha be is mentél volna a kereszteződésbe, amikor ő nincs még a közelben - nincs akkor sem semmi szabálytalanság!

ha nem fér el, álljon meg és engedjen ki. egyértelmű.

tanulásg: hülyék még mindig vannak :)

Pistike911 2008.10.18. 21:28:00

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.18. 08:26:02

:D

Keresd még azt a gyógyszert! Az enyém a radiátor alá szokott gurulni! :D

A_szallito 2008.10.18. 22:33:15

DEGEC 2008.10.17. 15:46:12
"Minek tolattál hátra?
"Ezzel a gyengeségedet mutattad ki..."

Degec, no offense, de magyarorszag utjai tele vannak kivagyi idiotakkal, egyetertek a cikkiroval hogy folosleges rajuk pazarolni az idot. Nem azt mondom hogy mindig le kell nyelni a bekat, de a hulyeket altalaban jobb hagyni (foleg ha sz@r autoval vannak), elobb-utobb ugyis mindegyik osszetalalkozik a magafajtaval... :)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.10.19. 00:38:39

Sajna, már későn értem ide...
Márk! Ez tiszta véletlenül nem Páty felől érkezvén a jobbra Budakeszi, balra Telki kereszteződés? Szerintem az, és akkor prejudikálás nélkül, gyanúm szerint az ellenfélnek volt igaza...
Abból a kereszteződésből normálisan balra kanyarodni 'tán még nem is láttam senkit, pedig nem keveset járok arra. Nekem sem kevés gondot okoz nemegyszer balra kanyarodni ugyanott, ugyanezért, ahogy te beálltál szerintem a kereszteződésbe.
Holnap ránézek még a posztra, remélem olvasod még a későn beérkező kommenteket is!

sDm 2008.10.19. 13:04:57

Peteetow, én ott általában be tudok fordulni a fő útról balra Páty felé. nagyon kiszélesedik ott a mellékút, ha meg nem akkor villantok, hogy menjen:) (és igen a mellékútról ott tényleg nehezen lehet belátni)

Aszi 2008.10.19. 14:19:24

Mit kell ezen lovagolni, hogy kis ív, vagy nagy ív, vagy mekkora ív? A posztíró útban volt, nem lehetett tőle rendesen bekanyarodni. És akkor még neki áll feljebb.

teabore 2008.10.19. 17:45:55

Nekem az oktatóm azt mondta anno, hogy ha van Stop tábla, ámde nincs vonal, akkor rálátásig ki lehet menni. Ha van vonal, ott megállok és csak aztán megyek ki rálátásig. Az olyanra, aki nem tud befordulni balra tőlem egy ilyen "nem-látok-ki" kereszteződésben (most nem a postíróról beszélek), arra meg azt mondta, hogy "Tanuljon meg befordulni". Szóval: Tanulja meg tekerni a kormányt!

cso zsi 2008.10.19. 19:01:55

"Nekem az oktatóm azt mondta anno, hogy ha van Stop tábla, ámde nincs vonal, akkor rálátásig ki lehet menni."
Tipikus példája az "aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja" esetnek.
Mivel a táblán feltüntetett korlátozások, utasítások a tábla vonalától érvényesek (kivéve busz- és taximegálló), nem értelmezhetjük úgy, hogy "valamikor utána".
Stop-táblánál megállás, majd becsorgás addig, ahonnan belátható a kereszteződés.

Jacques Foche 2008.10.19. 19:55:06

Ha már valaki annyira béna, hogy a balra fordulni szándékozó autótól nem tud bekanyarodni, mert nem fér el, akkor sokkal elegánsabb megállni, villantani a refivel, hogy "mehetsz tesó", oszt' elengedni, és ezek után szépen bekanyarodni. Egyrészt udvariasabb megoldás, másrészt magát se teszi nevetségessé. Ennyi...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.10.20. 11:04:02

Nekem volt ilyen esetem. Az én (akkor pont féléves) autóm bal elejét bontották le, pont így. Annyi volt a szerencsém, hogy noha nekem kellett elsőbbséget adnom, még a kereszteződésig sem értem be, baromállatt nyolcvannal (!) száguldozott, és hát nem sikerült bevennie a kanyart. Leamortizálta az autómat - konkrétan eltűnt a bal eleje (Nissan Micra).
Természetesen bepróbálkozott az - szerinte - általam benézett jobbkéz-szabállyal, de a zsaruk helyretették: van olyan is, hogy kanyarodási szabály...

A kár kicsivel több volt, mint fél millió forint. Az ő biztosítója mindent fedezett...

Szóval: nem minden az elsőbbség. Vannak még más szabályok is, hálistennek...

Nekem is 2008.10.20. 13:21:47

Az asszony nálam is mindig be(le)szól. Szájkosarat rá!

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.10.20. 14:31:52

sDm 2008.10.19. 13:04:57
Peteetow, én ott általában be tudok fordulni a fő útról balra Páty felé. nagyon kiszélesedik ott a mellékút, ha meg nem akkor villantok, hogy menjen:) (és igen a mellékútról ott tényleg nehezen lehet belátni)

Én pedig nagyon sokszor nem tudok normálisan befordulni, mert nem egy marha szokott úgy beállni, hogy képtelenség. Belátható az, csak nézni kell!

Devil 2008.10.20. 17:52:05

Sokszor jottek mar velem szembe kozvetlenul keresztezodes elott a sajat savomban a balra kanyarodo urvezetok azert mert egyszeruen levagtak a kanyart. Nem tudom miert - talan ugy gondoljak hogy ez a Hungaroring es nekik az optimalis ivet kell tartaniuk? Vagy egyszeruen nem hiszik el hogy szembe is johet valaki?
Egyebkent szuk utcanal ugy kell balra besorolni hogy legyen hely annak aki keresztezo utrol be akar oda fordulni - mar ha ez fizikailag lehetseges, tehat elfer 2 auto egymas mellett.

Jacques Foche 2008.10.20. 19:33:23

Devil 2008.10.20. 17:52:05

"Sokszor jottek mar velem szembe kozvetlenul keresztezodes elott a sajat savomban a balra kanyarodo urvezetok azert mert egyszeruen levagtak a kanyart. Nem tudom miert - talan ugy gondoljak hogy ez a Hungaroring es nekik az optimalis ivet kell tartaniuk? Vagy egyszeruen nem hiszik el hogy szembe is johet valaki?"

Ráadásul a sok "jajdetudokvezetni"-csávó még csak nem is ideális íven megy. Én például azt nem tudom megérteni, hogy az okos csávók szépen lapos szögben átmennek a szembesévba, aztán amikor a sarokhoz érnek, szinte derékszögben kell bekanyarodniuk balra, mintha jobbra kis ívben fordulnának. Nem gyorsabb, nem biztonságosabb, és még iszonyat hülyén is néz ki. Magyarázza már el valaki, hogy ezt miért kell?

aqweren 2008.10.20. 19:38:30

cso zsi: Én még úgy tanultam hogy a STOP tábla esetében csak akkor kell a tábla vonalában megállni ha vasúti átjáró előtt van, ha nincs vonal akkor a kereszteződésben ahol eleget tudsz tenni elsőbbségadási kötelezettségednek, ha van vonal akkor a vonalnál. Nem akarok paragrafust keresni de szívesen megteszem, még be is idézem, olyat még úgyse' csináltam :DD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása