Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megadom az elsőbbséget, ha akarom!

2008.10.21. 08:39 :: Kisikasa

János (aki autós, motoros, kerékpáros és gyalogos is egyszerre) ezúttal az egyik legkiszolgáltatottabb helyzetben, vagyis gyalogosként tapasztalta meg mire képes egy KRESZ-t csak nyomokban ismerő bunkó autós.

Újpesten keltünk át a híres hatosfogat, azaz hat utca találkozási csomópontjában (a Külvárosi Kávéháznál) az úton két utcasarok között, amikor a főútvonalról lekanyarodva egy tuning kocsi repesztve közelített felénk. Mi már az út közepén jártunk, amikor a fiatal sofőr a dudát nyomva (a fék helyett) még inkább a gázra lépett, és nekünk hátra kellett ugranunk, hogy ne lapítson bele minket az aszfaltba.

Persze a szemkommunikációt kihasználva artikulálva felé suttogtam a varázsszót, hogy KRESZ!!!! Erre a fiatal suhanc, lehetett vagy 22 éves, azonnal megállt, kipattant az autóból, és ránktámadt, hogy mi az, hogy KRESZ, amikor itt nincs is zebra, és simán elütne ha akarna. Erre felvilágosítottuk, hogy kanyarodó járműnek minden esetben kötelező megadnia az elsőbbséget a gyalogosoknak. Ha láttatok még üres tekintetet és értetlenséget arcon... szerintem még életében nem hallott erről a szabályról. Csak ennyit válaszolt: -majd én megadom neked az elsőbbséget, ha AKAROM!

És most térnék ki a fő problémára, azaz hogy olyan sok tudatlan járművezető van, akik simán bevállalják a gyalogosok testi épségének veszélyeztetését, csak hogy a "Elképzelt" elsőbbségüket érvényesítsék, holott az autósnak minden esetben védenie kellene a gyengébb közlekedő feleket, akkor is, ha azok éppen tilosban járnak.

A másik fő probléma, hogy mostanában nagyon sok hangsúlyt fektetnek a zebrán való kötelező elsőbbség megadására, holott egyéb helyzetekben is elsőbbségük van a gyalogosoknak, ezek valahogy feledésbe merülnek.

A harmadik fő probléma, ami talán a leginkább megnehezíti a gyalogosok életét, az az Önkormányzatok és a fővárosi közlekedési hatóságok hozzáállása, nevezetesen, hogy pénzhiány miatt nem festenek fel minden lehetséges átkelőhelyre zebrát, hadd szendvedjenek csak a gyalogkakukkok. Pontosan erre a helyre, ahol majdnem halálra gázoltak minket, kértem a helyi Önkormányzat közlekedési osztályát, és a fővárosi közlekedési osztályt két évvel ezelőtt, hogy hozzanak létre zebrás átkelőt, mert életveszélyes az autósok vezetési stílusa és tudatlansága miatt, de mindkét oldalról elvetették a kérvényemet azon oknál kifolyólag, hogy a hasraütés szerűen elvégzett gyalogosszámlálás eredménye (melyeket teljesen holtidőben készítettek, nem a reggeli és esti csúcs idején) nem indokolja, hogy oda zebrákat fessenek. Szerintük túl kevés a gyalogos ehhez.

Véleményem szerint már egy emberi élet megmentése is megér több tízezer, vagy százezer forintot, amennyibe egy gyalogos átkelőhely kialakítása kerülne. De ma Magyarországon még egy zebrás átkelőhely sem garancia arra, hogy az embert ne gázolják halálra vagy nyomorékra.
 

231 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monnyo 2008.10.21. 12:10:38

Vinyl:

Értem én h te min akadtál ki ennyire, de ezt lehetne szebben tálalni. :)

Lunitari 2008.10.21. 12:11:49

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.10.21. 12:09:37

Ilyen velem is volt, de a gyalogos normálisan jelezte hogy menjek tovább nincs szándékában átkelni.

lektorka 2008.10.21. 12:15:00

Az én csemetéim Ausztriában tanulták meg a gyalogos, sőt a legnagyobb már a kerékpáros közlekedés alapjait is. De mindig mondtam nekik (és nagyon sajnáltam, hogy ezt kell mondanom, de a biztonságuk volt a tét): tudod, kicsim, ebben a helyzetben neked van elsőbbséged, de azért figyelned kell, főleg ha Magyarországon járunk, mert ott nem olyan figyelmesek az autósok, mint itt! Már ők is észrevették 4-5-6 évesen, hogy Magyarországon sokkal-sokkal többet kell állni egy zebránál, hogy valaki átengedjen minket. De mit mondjak nekik, ha kérdezik, hogy miért?

guga 2008.10.21. 12:15:37

még két hét és lesz jogsim :)

balu0819 2008.10.21. 12:17:32

Imádom azokat, akik a gyalogosokat teszik felelőssé.
A gyalogos két ok miatt megy át a piros lámpán :
1. Zöldön indult el, és közben bepirosodott, ebben az esetben a szabályok szerint a gyalogosnak van elsőbbsége, akármennyire nem tetszik az autósoknak, KÖTELES megvárni, amíg a gyalogos átér. (most nem szeretnék elkezdeni listát írni, hogy hány ilyen Budapesti lámpás gyalogátkelőhely van, mert valószínűleg ezer felett lenne a szám)
2. Amikor a lámpaprogramozók voltak olyan ügyesek, hogy feleslegesen adnak pirosat a gyalogosoknak. (a lista itt is több száz helyből állna)

A másik dolog pedig az, hogy az autósok morálja nem javul.

Két héttel ezelőtt 3 nap alatt két alkalommal gázoltak halálra ugyanazon a kijelölt gyalogos átkelőhelyen.

Krisztina körúton a Délinél van egy átkelő, felfestve, kitáblázva.

Első eset : Körültekintő gyalogosként már jó előre figyelem az autókat az úton.
Ezen a ponton a Krisztina körút két sávja az Alagút felé tart.
A lelépés pillanatában az átkelőhöz legközelebb járó autó kb 30-35 méterre (ma egy modern személygépjármű 100km/h-ról megáll egy satufékkel ezen úthossz alatt) volt, a belső sávban.
Normál tempóban szoktam átmenni a gyalogátkelőn, azaz se nem gyorsabban, se nem lassabban, mint a megszokott.
Hősnőnk kék VW Sharan-al a blső sávban magasról LESZARTA, hogy a gyalogátkelőhelyen megyek, fékezni még véletlenül sem fékezett.
Mondanom sem kell, hogy ahogy a belső sávba léptem, hirtelen satufék, én meg hátraléptem egyet vagy kettőt, fékről lelépett, és továbbment.
Szerencsém volt, hogy hátraléptem, és a külső sávban még messzebb volt az autó, ezért nem ütöttek el.

Második eset két nappal később ugyanott, ugyanakkor :
A külső sávban megállak nekem, ekkor is körültekintően léptem le, a külsőben már hárman álltak.
A negyedik autós talán ezüst Seat Toledo szőke picsa a látja, hogy a külsőben állnak, na akkor majd ő okosan kielőz mindenkit a belsőben, csakhogy én ott voltam a zebrán.
Satufékkel már a zebrára bőven belógva megállt.
A vicc, hogy még neki állt feljebb, amikor mutattam a kezemmel, hogy zebra.
Az utasával beszélgetett, és közben mobiltelefonált.

Ennyit erről.
Szóval addig az autósok jobb ha nem szólnak semmit, ameddig a posztban írt esetre nem is ismerik a szabályt, és a zebrán, SEM adják meg az elsőbbséget a gyalogosoknak, addig meg se próbáljanak a gyalogosokra mutogatni.

A megoldás pedig nagyon egyszerű.
A rendőrségnek meg kellene szállnia bizonyos útvonalakat, és a btk-ban a visszaesés fogalmát kiterjeszteni a közúti szabálysértésekre is.

Első alkalommal súlyosságtól függően 30-100 ezer forint.
Második alkalommal 100-200 ezer forint.
A harmadik alkalomtól pedig 300 ezer minden egyes alkalomért.

Azaz ha a Krisztina körúton a rendőrök a Déli pályaudvartól az Erzsébet hídig az összes kijelölt gyalogos átkelőhelyet figyelnék, akkor a harmadik elsőbbség meg nem adástól 300 ezer forint.
Minden autós egy nap alatt megtanulná a dolgot, ha egy munkába és/vagy hazamenet alatt egy fél millió forint bírságot kapna ugyanazért a szabálytalanságért, csak a helyszín más.

Igen, a gyalogosoknak is figyelnie kell.
De ameddig a bíróságok szó szerint kihozzák a halálra gázolt gyalogost bűnösnek, mert fényes nappal a kijelölt átkelőhelyen zöld lámpánál át merészelt volna menni, addig ne mutogassanak az autósok a gyalogosokra, mert a gyalogos meghal, ők meg vígan vezethetnek tovább mert a jó ismerős ügyvéd majd úgyis kimossa őket a tárgyaláson.

Vic 2008.10.21. 12:17:39

Vinyl, azaz lemez...te csak provokálod itt az olvasókat. és elfelejted azt a tényt, hogy Édesanyádból nem autóval bújtál ki, hanem mint emberi lény. és az is vagy. egészen addig, amíg autóba nem ülsz. mi okozza nálad a változást ezután?

Lunitari 2008.10.21. 12:17:43

guga · www.guga.hu 2008.10.21. 12:15:37

Remélem nem lesz, mert már hónapok óta hajtogatod...biztos elvágtak KRESZ-ből :)

balu0819 2008.10.21. 12:18:58

"Két héttel ezelőtt 3 nap alatt két alkalommal gázoltak halálra ugyanazon a kijelölt gyalogos átkelőhelyen."

Helyesen MAJDNEM!!!

Marcellusca 2008.10.21. 12:19:50

Mindenkinek, aki fikázza Vinylt: Részben meg tudom érteni, igaz kisarkította a helyzetet.
DE! Már annyiszor írtam: Mér' mindég csak én vigyázzak?! Qrva fárasztó úgy közlekedni, hogy mindig a másikra vigyázzak! A gyalogos is KÖZLEKEDIK, így RÁ IS VONATKOZNAK a KRESZ szabályai. Mindeki tartsa be a rá vonatkozó szabályokat és nem lesz ilyen probléma, hogy ki vigyázzon, kire!

Vinyl 2008.10.21. 12:20:20

Monnyo
most nyomatákosan próbáltam megfogalmazni a gondolataimat illetve nem terveztem belebonyolódni különböző kommentelésekbe. egyébként ha már így alakult nyilván nem okoz problémát némileg választékosabban kifejezni magamat. egyébként engem biztos, hogy utálnak is a gyalogosok. szóval ha lelép elém babakocsis anyuka akárki még ha el is férnék tuti megállok. hadd menjen. de én szeretek tempóval haladni ami nem azt jelenti, hogy gyorsan hanem kanyarokban minnél kevesebb sebesség vesztés azt hiszem Debrecenben nem sok helyen kanyarodok kettesben csak harmadik, szóval tempósan közlekedek (azt hiszem technikailag jól is megy ez a dolog) szóval a lényeg, hogy babakocsisnál mindíg megállok pedig nem szeretem a kisgyerekeket mind1 miért nem és kész. De ha úgy van és lelépett a gyalogos a zebráról és én meg jövök és látom hogy úgy elférek hogy neki nem kell a megkezdett sebességéből visszább venni akkor nem fogok megállni elmegyek közöttük. ez eddig is így volt ezután is így lesz. max egyszer egy rendőr majd 1 csekkel leszokat erről. szóval emiatt nem szerethetnek a gyalogosok de én se szeretem őket

Lunitari 2008.10.21. 12:23:29

balu0819 2008.10.21. 12:17:32

"2. Amikor a lámpaprogramozók voltak olyan ügyesek, hogy feleslegesen adnak pirosat a gyalogosoknak. (a lista itt is több száz helyből állna)"
LOL, azért jól vagy? Ennyi erővel auóval is mehetnék át a pirosnál...fúúú vazze te vezetsz is?

"Igen, a gyalogosoknak is figyelnie kell.
De ameddig a bíróságok szó szerint kihozzák a halálra gázolt gyalogost bűnösnek, mert fényes nappal a kijelölt átkelőhelyen zöld lámpánál át merészelt volna menni, addig ne mutogassanak az autósok a gyalogosokra, mert a gyalogos meghal, ők meg vígan vezethetnek tovább mert a jó ismerős ügyvéd majd úgyis kimossa őket a tárgyaláson."

Leírnád mikor és hol döntött így a bíróság?
Egyébként az első pontod is faszság, mivel a gyalogátkelő villogása után is van még bőven ráhagyás. Senki nem azokról a gyalogosokról beszél akikről te írogatsz..azokról akik ekte pirosnál is szemrebbenén nélkül lépnek le körültekintés nélkül...

Balnyo 2008.10.21. 12:24:36

Marcellusca 2008.10.21. 11:52:08
Legutóbb szombaton voltam ott, A Klauzál sarkon tuti nincs zebra de a többire nem emlékszem, mert én el szoktam engedni a gyalogosokat zebra nélkül is. Sajnos a posztoló nem nagyon mondta, hogy honnan hova ment a négykerekü. De a Görgey-t és az Istvánt leszámítva nincs olyan elképesztő forgalom. A fekvőrendőr remek ötlet, kíváncsi vagyok, hogy a villamos sinre hogy csinálnak fekvő rendőrt :D

Lunitari 2008.10.21. 12:25:10

"(azt hiszem technikailag jól is megy ez a dolog)"

Na akkor nem megy jól...:( Hiszed?

Vic 2008.10.21. 12:25:34

Marcellusca, azért vigyázzál, mert a maximum 120 kilogrammos testedet furikáztatod több tonna vas-, és fémszerkezettel, aminek elég nagy lendülete van a fizika törvényei szerint, és ha csak 30 km/h-ás sebességgel is elütsz egy emberi lényt, már akkor halálos lehet a kimenetele a balesetnek. ezért kell vigyáznod. ha nem vagy képes erre, akkor közlekedj más módon.

monnyo 2008.10.21. 12:26:25

Vinyl
Én is dinamikusan közlekedek, és imádom a kanyarokat (körforgalmakat), vannak napok amikor én is fujtatok a gyalogosokra, de a te viselkedésed veszélyes is. Nem csekkel kell leszokni, minek fizetni ha ingyen is lehet???
Irjak ide közhelyeket? Minek? Ha ugyanaz az ember másnap autóba ül már szereted?

Marcellusca
Nem várhatod el idősektől és gyerekektől sem a KRESZ ismeretét! Vagy valaki itt vizsgázott már mint X kategóriás gyalogos???? Na azért ezt sem.

Arany középutat kéne találni.

lol 2008.10.21. 12:27:05

nme akarok kötekedni de:
egy hülye volt aki kitalálta anno ezt a szabályt
Kanyarodó járműnek minden esetben kötelező megadnia az elsőbbséget a gyalogosoknak.
UGYAN MÉRT? álljon csak nyugodtan egy kocsi, kamion a kereszteződésben had torlódjon fel a forgalom ha szerencsétek lessz még egy megrakott kamaz is arra felé fog menni(és belerongyol a vészfékkel megeálló kocsikba) hogy ti sikeresen át tudjatok menni (ahol a kressz tiltja) és nyáladzani hogy a kressz a kressz
termlészetesen ezek után ha elüt őt vonják felelősségre ha megáll és karambol lesz belőle őt vonják felelősségre.
gratulálok ész és értelem

vajon mikor fog eljönni az hogy az út a kocsiké a gyalogosé meg a járda és nem az 2-4 sávos út.

Tábla volt? mert ha nincs akkor ez egy nagy baromságról szól.

A blog-ot vezető meg gondolkozzon el hogy legközelebb milyen posztot hoz le mert egyre több szabálytalankodó de asztalt verő típus

Vinyl 2008.10.21. 12:28:42

ezzel a mondattal azt próbáltam meg sugallni, hogy akkor van nagy baj, hogy ha valaki "vagánykodik" a volán mellett és nincs sok köze a vezetés technikai oldalához. Én nem mondom, hogy milyen kibaszott jól vezetek, de nem esek pánikba ha megindul alólam keresztbe az autó véletlenül (télen történt meg elég sokszor) vagy akármi hasonló. nem volt még balesetem hogy lekopogjam...

Vic 2008.10.21. 12:30:25

lol az eszed elment. ezek szerint minden ember azon a pár száz négyzetméteres blokkban töltse le az életét, amelyet az utak határolnak, mert átkelni szemét dolog lenne az autósokkal szemben?

:-)))

a város közösségi hely, és nem autóút hálózat, bármennyire is szeretnéd. de kívánom, hogy költözz egy autópálya mellé, és a lakásod ajtaja a leállósávra nyíljon. ott is ez lenne a véleményed?

monnyo 2008.10.21. 12:30:33

lol
Attól mert hülye egy szabály, attól még szabály! :( Tökmindegy ez a szabály vagy egy másik, vki kitalálta és az alapján kell mindenkinek közlekedni. Igy alakul ki egy egységes rend (elvileg).

Értem amit irsz, persze mindenkivel előfordult már, h kanyarodik jobbra és engedgeti a gyalogosokat át, közben rettegve nézi a tükröt. Ez van.

Lunitari 2008.10.21. 12:31:09

lol 2008.10.21. 12:27:05

Nickedhez hűen csak nevetni lehet rajtad. Azért mert gondolom nem akarsz járdát az út közepére...istenem ilyen elmére hogy lehet szert tenni?

Marcellusca 2008.10.21. 12:32:24

Vinyl 2008.10.21. 12:20:20

VISSZAVONVA!!!

Az már a kreténség fogalomkörébe tartozik, ha a zebrán lévő gyalogosok között mész át, mert "elférek"!

Lunitari 2008.10.21. 12:32:35

lol

Van jogsid? Na az volt nagyon hülye aki neked megadta. Neve címe? :)

kkritt 2008.10.21. 12:34:47

lol:
Szerencsére a neved egyben önkritika is!
Ööö.... jut eszembe, milyen tábláról beszélsz?

Lunitari 2008.10.21. 12:35:53

Hmmm

"hogy ti sikeresen át tudjatok menni (ahol a kressz tiltja) és nyáladzani hogy a kressz a kressz"

Ülj le fiam elégtelen!

"termlészetesen ezek után ha elüt őt vonják felelősségre ha megáll és karambol lesz belőle őt vonják felelősségre."

Ha elüt jogosan vonják felelőségre, de ha hátulról valaki nekimegy, akkor nem ő lesz a hibás te.......

lektorka 2008.10.21. 12:35:59

Lunitari 2008.10.21. 12:23:29

Hasonló eset: ha akarod, elhiszed, ha nem, nem, de a mi családunknak ez szomorú valóság...
Nagybátyám egy kis jászsági faluban próbált átmenni az úton, mely útjavítás miatt egy sávra szűkült. Az autókat lámpa engedte át ezen a részen, váltakozva, hol jobbról, hol balról. A nagybátyám itt próbálta áttolni a biciklijét. A bal oldali lámpa piros volt (ezt ő is látta, és már állt is ott 2 autó), jobbról pedig nem jött semmi, így elindult. Mikor középen járt, balról az ott álló 2 autót kikerülve, a piros lámpa ellenére érkezett egy autós, aki persze elütötte őt.
Pár hét múlva jött egy levél, mely közölte, hogy a nagybátyámat megbüntették 30 000 forintra, amiért szabálytalanul kelt át az úton. A levelet a nagynéném bontotta fel, mert a férjét addigra eltemettük...

schokobanane (törölt) 2008.10.21. 12:37:54

Valaki mondta korábban, hogy autósként a gyalogosokra csodálkozik rá, gyalogosként az autósokra. Na, ugyanígy vagyok ezzel én is; s nem általánosságban, hanem egyénekben kell keresni a hibát.
Némely gyalogosnak letörne a lába, ha öt métert lépdelne a zebráig, s mert ő körül se nézve rohan, nekem kell satufékeznem, hogy épségben elérje a villamost. A kedvenceim a kategóriából azok, akik még a korláton is átmásznak, hogy elérjék az éppen érkező járművet.
Ugyanakkor gyalogosként hiába vagyok figyelmes, egyes autósoknak, ha nincs lámpa és zebra, feltétlenül hatvan-hetvennel kell kereszteződéseken áthajtaniuk, én meg várakozhatok, míg akad valaki, aki megáll. Ilyenkor mindig intek az illetőnek, hogy köszöntem a figyelmességét.

Nem tartozik szorosan ide, de gyalogosként külön kedvenceim azok az autós nyavalyások, akik dugóban "csakazértisátférek" elhatározással rálépnek a gázra a sárgán, és épp becsúsznak az előttük álló kocsisor végére. De hogyan? Háppersze hogy a zebrán állva meg. Még jól előre is gurulnak, hogy ne lógjon ki a seggük; a gyalogosoknak ekkor zöldre vált a lámpa, és oldalazva kerülgethetik a nyavalyást. Vagy épp el sem férnek, mert erre is láttam példát gyerekkocsit toló anyuka személyében, aki inkább megvárta a következő zöldet, vagy olyan biciklist, aki felemelte a kerékpárját, mert a pedál nem fért volna el a két kocsi között. És ilyenkor hiába néz szúrósan a gyalogos a kedves nyavalyásra, aki a manőverrel nyert tíz métert és fél percet.
(Régebben nem véletlenül hordtam magammal mindig könyvet, a metrón való olvasás mellett többek között arra is jó volt, hogy ilyen esetekben rácsapjak a nyavalyások motorháztetőjére, ha meg mögöttük tudtam csak elmenni, akkor a hátsó szélvédőre. Kiszállni úgyse fog, nem hagyhatja ott a kocsiját :))

Lunitari 2008.10.21. 12:38:29

lektorka 2008.10.21. 12:35:59

Sajnálom és őszinte részvétem. Volt a közelben gyalogátkelő hely? Mivel indokolták a szabálytalanságot?

Kamu 2008.10.21. 12:38:59


Gyalogosok számára javasolt megoldás az 5-mes falétra.
Előre kidugni, ha nem tetszik az autósnak viheti is. :-)

Lunitari 2008.10.21. 12:41:10

Gyalogosként jól jönne a lézerkard is :))) csak kiteszed és ha nem áll meg :)

Vicus 2008.10.21. 12:41:23

Autósként rettegek a gyalogosoktól. Félek, hogy lelépnek a járdáról és már nem bírok megállni, pedig ő csak azt a rohadt villamost akarta elérni ami 1,5 percenként jár a körúton. Félek, h ballábbal kelt fel és míg átcikázik az autók közt a kulcsával végigkarcolja a kocsimat, amiért megdolgoztam...Félek a motorosoktól, hogy míg balról elengedem közben jobbról elütöm a biciklist. Félek, mert tudom, h minden igyekezetem ellenére én leszek a hibás pedig mindig nagyon előzékeny vagyok MINDEN útitársammal...

lektorka 2008.10.21. 12:42:35

Lunitari,

nem tudom, mivel indokolták. Talán azzal, hogy építési területen kelt át. De mindegy is már. Attól nem támad fel, ha lecsukják azt, aki elütötte. (Persze nem csukták.)
Úgy gondolom, nem is elégtételként kell(ene) büntetni, hanem nevelési célzattal. Hogy mást már ne üssön el a hülyéje. De aki ennyire sötét, azzal, félek, nincs mit kezdeni... :(

Marcellusca 2008.10.21. 12:43:44

Vic 2008.10.21. 12:25:34

Nem azt mondtam, hogy nem vigyázok (,mer' szokok vigyááázni), hanem, hogy fárasztó.

monnyo 2008.10.21. 12:26:25

Miért nem várhatom el, hogy ismerje a KRESZ-t?! Közlekedik, tehát: A gyalogos is KÖZLEKEDIK, így RÁ IS VONATKOZNAK a KRESZ szabályai. Mindeki tartsa be a rá vonatkozó szabályokat és nem lesz ilyen probléma, hogy ki vigyázzon, kire!

Lunitari 2008.10.21. 12:44:14

lektorka 2008.10.21. 12:42:35

Sajnálom. A vezetéstől mindenesetre örökre eltiltanám. Ez lenne a minimum.

igasságosizomtibor 2008.10.21. 12:44:22

Marcellusca: azért kell mindig neked, mert te vagy a felnőtt. Felnőttnek lenni fárasztó, pont az ilyenek miatt. A többiek még gyermekek, nem látnak ki a ködből. Csak az a kár, hogy szavazócédulát meg jogsit az ilyen gyerekek is kaphatnak. Ja, és hogy a közlekedésben képzés nélkül is részt vehetnek.
Más: Tunéziában, érdekes, azt gondolnád, tevén kívül nem tudnak mást vezetni. Halálosnak kinéző helyzeteket csinálnak, de senki sem anyázik rajta, vigyorognak, segítenek. Mintha csak gyereknevelést csinálnának. Nálunk poroszos - az apa, az állam, a rendőr csapjon oda, állj be a kockádba és tűrj - más vidékeken meg felfogós - de hiszen gyerek még - a hozzáállás. Egy idő után a gyermek (roszul nevelt felnőtt) hasonlítani akar a felnőttekre. Gyerekkorból fakad, nem véletlenül írtam, hogy nevelj okos gyermekeket. Csak nézd meg, egy átlag magyar család hogyan kezel egy konfliktust, mondjuk egy külföldi nyaralóhelyen :) Hát az így nevelt ember ha jogsit kap, mit csinál?

Perillustris 2008.10.21. 12:46:36

Erős ellentmondás ez a posztodban. Szerinted a tuningolt szaros köcsög máshogy közelített volna, ha van zebra? Elárulom, nem.

Másrészt a mai állapotokat ismerve kifejezetten jónak találom, hogy sok helyen nincs zebra, mert az esetlegesen a biztonságérzet hamis illúzióját adja a gyalogosoknak. Nem mellesleg így elvileg a KRESZ szerint azon kellene átkelni, míg ha nincs, akkor bárhol át lehet menni.

A KRESZ a mai állapotában is biztosítja neked az adott helyszínen az elsőbbséget. A baj a fejekben, és persze a szabályokat betartatni képtelen Rendőrségnél van. Bár az akaratot sem látom erre.

monnyo 2008.10.21. 12:47:23

Marcellusca

Mindenki helyett figyelni tényleg fárasztó, de ha nem teszem, holnap már nincs mivel dolgozni járnom.
Egyébként hidd el boldog lennék ha a gyalogosok betartanák a KRESZt, de vhol abszurd tőlük elvárni... bár lehetne a suliban oktatni, sőt esetleg az ovodában is már játékos formában. (lehet van ilyesmi nem tudom)
Ezzel meg lehetne könnyíteni a késöbbi autós életüket is.

Vicus 2008.10.21. 12:47:32

Elméletben ismerniük kéne a gyalogosoknak is a KRESZ-t, de a gyakorlatban, csak az autósoknak van vizsgájuk belőle. Így a gyalogosok azt tudják amit a TV-ben szajkóznak... ami nem mindig a teljes igazság... :(

Vicus 2008.10.21. 12:53:47

Igaza van monnyonak! Nekem volt kresz-es társasjátékom és mielőtt még egyedül kimehettem volna az utcára, már tudtam a szabályokat. Nevelés kérdése!!! Nem a rendőrök feladata "megnevelni" a társadalmat... az rég rossz...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.10.21. 12:54:22

Kamunak tkp. igaza van, bár falétréval nehéz buszozni és drága, az 5m-es meg nehéz is.

No de egy lomtalanításkor vagy vastelepen begyűjthető kempingbicikli! Összecsukva fel lehet vele szállni mindenhova, kinyitva rá lehet a kormányára akasztani a cekkert (sörrel is), és ha betoljátok magatok elé, minden plázapatkány autós megtalálja a fékpedált. Apropó: pedál, hajtókar, lánc és ülés nem is kell rá, nem akad a lábadba és nem ken össze, ráadásul úgy végképp nem kerékpár, csak kerékpár-alkatrész.

bari 2008.10.21. 12:54:44

Lámpa nélküli zebrán gyalogoltam át és már a közepén jártam mikor rámdudált egy autó és épp hogy csak átértem előtte. Nem a féket nyomta, hanem a dudát. De láttam már olyat is és hallottam is, hogy gyalogosnak zöldet jelző zebrás átkelő helyen is rádudáltak a gyalogosra, mert átmert menni.

igasságosizomtibor 2008.10.21. 12:55:40

A rendőröket addig hagyjátok már, amíg a felajánlott soktízezer bírság helyetti zsebbemutyi helyett nem a büszke bírságfizetést választjátok. A posztnak mi a tanulsága? Mindenki hibázik, rengeteg példát tud rá mindenki. Előremutató javaslat? Sehol. A baleseti fényképmutogatás nem jó, olyan, mint a rákos tüdő a cigisdobozon, csak az ingerküszöböt emeli. A szájbavágás nem jó, mert sok olyan embert is szájbavágnak, akit nem kellene. Ha mindenkit a körülményekre való tekintet nélkül, akkor megint csak az ingerküszöböt emelik, meg az összefogást a szájbavágó ellen. Nektek, nekünk kell változni, és akire csak hatással tudunk lenni, azt kell nevelni. Álmodhatunk varázslókról, meg büntető, de igazságos rendőrökről, az emberek javulásáról, de ezt mindenkinek a saját udvarán kell megkezdeni, aztán mehet a szomszédhoz, és végül a parlment elé... Nem mentség, hogy más sem csinálja, meg hogy fárasztó...

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.21. 12:55:41

nekem volt oktatás a suliban! Ott tanultam meg, hogy a bicós csak akkor számít gyalogosnak, ha TOLJA a kerékpárt! Már kisiskolásként megtanultam! A sok bicós meg még azóta sem! Totál veszélyforrás a gyalogosokra akik közt cikáznak, meg a sofőrökre, akik arra számítanak hogy ahogy betartva a KRESZ minden előírását kellőképpen lelassítva közelítik meg a zebrát, felmérik hohy NINCS olyan közelségben áthaladni szándékozó gyalogos ami elsőbbség adásra késztetné őket, mikor is a sarokról kivágódik a bicósfutár és ezerrel átrongyol a zebrán!

mxplanet 2008.10.21. 12:57:10

jó étvágyat nekem a vaddisznó pörköltemhez

Marcellusca 2008.10.21. 13:00:34

Nem tudom, hogy most milyen a tanmenet, de anno nekünk még az ált. iskolában volt KRESZ oktatás (gyalogos, biciklis). Nem-e lehetne-e bevezetni-e??? Kollegina mondta mellettem, hogy a háztartástan helyett (ma már úgysenem főznek a lyányok) lehetne KRESZ-t és közlekedést oktatni.

guga 2008.10.21. 13:02:34

Lunitari!

Természetesen nem vágtak meg, egy barna medve magabiztosságával mentem át elsőre mindenből :)

logout.hu/iras/jogsi_40_evesen.html

Hja, megvan már a jogsi, csak megszokásból szoktam beírni, hogy még két hét és lesz jogsim, valahogy jólesik :D

Lunitari 2008.10.21. 13:02:52

Igen és a KRESZ-parkokat is újra üzembe lehetne helyezni, felújítani, de erre nincs pénz...:(

kolbász 2008.10.21. 13:05:59

A Múzeum krt. Astoriánál lévő lámpás zebrájánál történt velem olyan, hogy megyek át és a Kálvin felől jövő autós telibe át a piroson (már egy fél perce piros lehetett, nem belecsúszott), jó hogy figyeltem, mert el is üthetett volna, például idős, vagy figyelmetlen gyalogos már alatta végezte volna!
Persze mobilozott közben a szentem!
Szóval még a lámpa sem nyújt védelmet!

monnyo 2008.10.21. 13:06:45

Lassan csak eljutunk addig, h a kicsiknél kell kezdeni, bár ez rajtunk már mit sem segít de nekik lenne esélyük egy jobb közlekedési morállra. :)

twilight.struggle 2008.10.21. 13:09:23

reggel megyek a négysávoson külsőben, rémült arcú idős néni a zebra előtt még a járdán toporog. jó szokásomhoz híven megállok. intek neki, türelmes vagyok. még mindig toporog, mögöttem három-négy autó gyűlik össze. az egyik kikanyarodik a belsőbe és megáll mellettem. fehér színű puttonyos céges autó, ha jól emlékszem vmi italmárkáé. zselés hajú köcsög a volánnál. fölényes, ugyanakkor végtelenül diszkóbuta arccal kérdőre von, hogy már én mit állok a zebra előtt? mutatom: ott egy átkelni vágyó ember. erre kinevet, lenézően legyint és továbbhajt. én megvárom, amíg a néni csak elindul és átér.

k*rvaanyád zselésg*ci. most kívánjam azt, hogy egyszer a te nagyanyádat üsse el egy hozzád hasonló diszkóhuszár?

Marcellusca 2008.10.21. 13:12:21

monnyo 2008.10.21. 13:06:45

Ja, ja! Ezért tanítom KÖZLEKEDNI (mióta járni tud) a fiamat.

monnyo 2008.10.21. 13:15:27

Marcellusca

Jól teszed! De tudod az otthonról hozott minta csak egy része a személyiség fejlődésnek ezért kéne ezt az oktatásba is vmi formában becsempészni.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.21. 13:16:00

AMi azt illeti én roppant előzékeny sofőr vagyok, mégis sokszor hozok frászt emberekre, de ez más történet, a lényeg h a zebra előtt megállok. Emmellett persze roppant öntudatos gyalogos is vagyok, szóval pont annyit várok el másoktól, amit tőlem is el lehet várni, DE kedves gyalogostársak amikor zebráztok, TI NEM VAGYTOK KIVILÁGÍTVA és ha az utca sem, ne adj'Isten esik az eső, igen is számítsatok rá, hogy elővigyázatosság ide vagy oda, későn észlelnek benneteket! Ez a fajta konstruktív hozzáállás szükségeltetik, nem a nekem jár az elsőbbség dögölj meg, vagy húzz a francba puhatestű hozzáállás. Bunkók pedig mindig is voltak és lesznek is! Menj csak le egy metró aluljáróba csúcsidőben, és próbálj meg közlekedni

ex-dr. vuk 2008.10.21. 13:18:33

Na en az ilyen Vinyl-szeru faszkalapok miatt ki is szalltam a dologbol. Sajnos van aki az anyjan is atgazolna, mert 'utalja a gyalogosokat'. Tegye is meg.
Szerencsere nem szereti a gyerekeket, igy hatha neki nem lesz, es nem tanitja baromsagra a kovetkezo generaciot.

ex-dr. vuk 2008.10.21. 13:23:33

@ ficsilla 2008.10.21. 13:16:00

Szerinted azon mulik ma a zebranak az elsobbseg megadas h sotet van es nincs kivilagitva? Akkor is atgazolnak rajtad ha verofenyes napsutes van...
Egyebkent a zebrak tablaval vannak jelezve, ami latszik - tudod h ott zebra van. Sotet van? Akkor lassan kozelited meg (a kresz szerint leirtak alapjan). Egyszeru ez.

monnyo 2008.10.21. 13:27:24

vuk

Még mindig "csak" gyalogos szemmel nézed a dolgot. Engem letámadtatok az elején és átgondoltam, beláttam a másik oldal problémját is. Szerintem neked is ezt kéne tenned.
Egyébként te vezetsz?

Lunitari 2008.10.21. 13:28:29

VUK,

Gondolom te minden zebrát kb 10KM/H-val közelítesz meg, mert kb ez az a sebesség amiről még minden helyzetben meg tudsz állni....

Nolet 2008.10.21. 13:28:36

Nem azért, de egy két ember magába nézhetne. Ez ilyen tipikus magyar hozzáállás, hogy faszok az autósok felvetésre az a válasz, hogy DE a gyalogok is, DE a bringások is, DE a mammerek stb stb.

Nem értem, hogy miért nem tud mindenki a maga dolgával foglalkozni. Ha mindenki csak ennyit tenne szép lassan rendbe jönnének a dolgok. Autós? Igenis álljon meg. Tökmindegy mit csinál a mammer az út szélén. Bringás? Igenis legyen szabályos akkor is, ha mehetne a piroson. Motoros? Ne akadályozza az autóst, mert tegnap leszorították. Mindenki szépen tegye a dolgát aztán kész.

Persze ez naiv így. Mert a legnagyobb baj, hogy a rendőrség nem teszi a dolgát. Budapest belvárosában, elég nagy százalékát el lehetne érni az autósoknak, csak be kellene állni a megfelelő zebra mellé... Lenne egykét tippem. Két hónap és rend lenne...

A másik ami már itt elhangzott. Hogy a média le se szarja ezeket a dolgokat. Ha a sok köcsög celeb azt sugallaná, hogy "Én akkora király vagyok, hogy elengedem a gyalogost" " Nekem nem kel tolakodnom, mert anélkül is feláll a cerka... "

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.21. 13:33:09

VUK, várlak szeretettel békásmegyer környékére, a kitáblázott zebrák, fluoreszkáló útburkolati jelek, közé. Ha netántán mégsem találod a táblát, esetleg a zebra csíkjai is nagyanyáink emlékében élnek csupán, és max 5 méterről veszed észre, ne adj'Isten csak épp hogy meglöksz egy gyalogost aki szabályosan haladt át előtted, jusson eszedbe neked meg kellett volna állnod! A KRESZ is megmondja. Jahh hogy ha nincs helyismereted akkor esélyed sem lett volna észlelni kellő időben?! Ugyan már, egy tökéletes világban ez elő sem fordulhat, ergo Te váltottál dimenziót, és magadra vess! Egyszerű ez
Még eccer ismétlem, ÉN MEGÁLLOK, de gyalogosként számolok a körülményekkel, és azzal a ténnyel hogy az autókat is emberek vezetik, akik nem tökéletesek, hibázhatnak! És akkor még mindig ott vannak a bunkók...

puby.d · http://puby.d 2008.10.21. 13:33:49

On

Én rájöttem aki nálam lassabban vezet az egy béna majom, aki nálam gyorsabban az meg egy záguldozó őrült... :) :) csak Én vezetek jól.... :)

Off

Lunitari 2008.10.21. 13:34:05

Nolet

"Nem értem, hogy miért nem tud mindenki a maga dolgával foglalkozni" Kedvesem azért, mert itt együtt alkotjuk a nagy egészet..értsd pl Az ács és tetőfedő is együtt készíti el a tetőt, ha pl ács szarul dolgozik azzal sajnos a tetőfedő is találkozik sőt érintí sőt....

molnibalage 2008.10.21. 13:49:01

Ha kb. egy súlycsoportban lenne velem egy ilyen kis taknyos ott helyben adnék neki egy kis verést. Azért álljon már meg a nászmenet..

ex-dr. vuk 2008.10.21. 13:50:46

@ Lunitari 2008.10.21. 13:28:29

Nem, nem 10km/h lehet csak megfelelo. Fugg attol, hogy a zebra mekkora kornyezete lathato be. A problema ott van, hogy ha latjak h jossz, AKKOR SEM enged el. Sot. Inkabb a gazra lep nehogy at merj menni elotte.

Ha jol belathato a zebra, akar 50-70-nel is mehetsz kocsival anelkul, hogy megszegned az elsobbsegadasi kotelezettseged.

ex-dr. vuk 2008.10.21. 13:51:56

@ ficsilla 2008.10.21. 13:33:09
Mint mondtam nem a zebra (vagy a gyalogos) eszre nem vetele a gond: verosenyes napsutes, jol lathato a zebra is es te is: akkor sem engednek el. Ennyi. Ezen nem segit semmi, csak a rendori megneveles (ami pedig nincs).

Marcellusca 2008.10.21. 13:58:19

Nolet 2008.10.21. 13:28:36

KÖZLEKEDŐként nézem a szitukat.
Igenis bosszant gyalogosként a gyalogos, bringáként a bringás, autósként az autós szabálytalankodás. És ezért sem értem a másik közlekedő fél szabálytalankodásait.

vuk, nem válaszoltál a kérdésre, hogy csak gyalogosként vagy (időnként) autósként fejted ki véleményed!

Marcellusca 2008.10.21. 14:02:33

vuk!

Akkó' mi van, ha nincs kijelölt gyalogátkelőhely(és éppen nem kanyarodok, hanem egyenesen haladok/-nék tovább) és a gyalogbékák mennek, mint a bírkák a vezérürü után?!
Pölö: XIII. ker. Babér és Madarász V. utca kereszteződés.

Lunitari 2008.10.21. 14:06:13

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.10.21. 13:50:46

Mutass olyan zebrát ahol mehetsz 70-el annyira belátod a zebrát és környezetét......:)) Egy váratlnaul kirohanó gyerek, felnőt, állat..stb bármikor jöhet...Gondoltam, hogy pont te vagy aki 70-el megy át a zebrán mert szerinte jól belátható.....

Marcellusca 2008.10.21. 14:10:05

Lunitari 2008.10.21. 14:06:13

Hungária krt. - Erzsébet királyné útja kereszteződés. Ott nincs 50-es tábla (,ha jól emlékszem), mint a Hung. - Thököli u. kereszteződés előtt.

Perillustris 2008.10.21. 14:13:25

"Ilyenkor kell, hogy egy nagy kulcscsomó "véletlenül", az ugrás miatt "beleessen" a szélvédőbe."

Ez jó, mert utána még hazamenni sem tudsz. LOL


"Aki lefele jön azért hajt gyorsan mert viszi a lejtő"

Ez jó.


"Elég lenne néhány alkalommal kamerával felszerelkezett rendőröket állítani egy zebra mögé (de nem láthatósági mellényben) és valamivel odébb lemeszelni a delikvenseket.
A filmet meg rendszeresen bemutatni köztévében mint felvilágosító kampányt."

www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc


"Most volt zebra, vagy sem? Ha nem volt, akkor miért a gyalogosnak van elsőbbsége? Nem az autóst védem, meg tapló trágyahordó földmunkás, de akkor sem értem, ha nincs zebra, akkor nem lépünk le, csak saját felelősségre."

Újra dobhatsz!

Lunitari 2008.10.21. 14:17:23

Marcellusca 2008.10.21. 14:10:05

Aham és ott véletlenül sem tudnak kiszaladni? Egyébként sem neked írtam :)

Marcellusca 2008.10.21. 14:29:49

OK! De én nem csak a lakás-dógozó-bót útvonalon közlekedem és nézni szokom a táblicskukat.
Meg különbenis nem én súgtam, tankérem! :D

kkritt 2008.10.21. 14:47:29

Marcellusca 2008.10.21. 14:10:05:
A zebrát mindig fokozott óvatosságal maximum 30-40 km/h sebességgel kell a járműveknek megközelíteniük, hogy szükség esetén teljesíteni tudják elsőbbségadási kötelezettségüket, függetlenül attól, hogy az azt megelőző vagy követő útszakaszon ennél nagyob a megengedett legnagyobb sebesség.
Forrás: KRESZ

Marcellusca 2008.10.21. 14:52:26

kkritt 2008.10.21. 14:47:29

Hun vagyon leírva az 30-40 km/h????

TH 2008.10.21. 14:55:22

kkritt 2008.10.21. 14:47:29
Ezt a 30-40-et a KRESZ egy büdös szóval nem említi. Meg persze azt sem, amikor a zebrát és a hozzá tartozó táblát a kanyarba rakják, hogy a lehető legkevésbé észrevehető legyen.
Ettől függetlenül persze fokozott óvatosság kell meg minden, de sokkal könnyebb ám, ha felhívják a kedves autós figyelmét a fokozott óvatosság szükségességére, mint ha csak egy sötét zebra van a lehető legszarabb helyen.

autosave 2008.10.21. 14:55:57

Rendőrség mehetne a Gellér térre, ahol a Budafoki-Műegyetem rakpart megy a Szabadság híd felé és keresztezi a Bartók. 100e/tilos jelzés, ott tényleg reális lenne bassza meg.
Hihetetlen mi folyik: a Bartókon 3-4 mp zöld lámpa és még mindig jönnek az autók keresztben!!

Ezek szerint a gyalogosokat is leszarják, nem csak a Bartókon zöldben jövőket: " goldquarell 2008.10.21. 10:02:21".
Ha olyan olvassa, aki tehet valamit, intézzen már egy fényképezős rendőrt oda! Tényleg nagyon veszélyes. Nagyon érett piroson, tömegesen mennek át!

Nem egyszer kellett a Bartókról zöldben jövet megállni (!), hogy még az a 2-3 autó átférjen, aki tilosban jön. Nem a dugóban beszorulás miatt, hanem egész nap!

Lehet, holnap lesz kedvem, csinálok egy videót :)

kkritt 2008.10.21. 14:57:10

Marcellusca 2008.10.21. 14:52:26.
A 30-40 km/h nincs benne, de van rá bírósági precedens. Sajnos nem emlékszem hol olvastam, de előkeresem.

Lunitari 2008.10.21. 14:59:47

Magyarországon a jogrendszer nem precedensekre épül.....

Lunitari 2008.10.21. 15:01:16

Az más kérdés, hogy fokozott óvatosságról 40-50 felett nem nagyon beszélhetünk :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.21. 15:08:32

autosave 2008.10.21. 14:55:57:

Ilyesminek mindig nagyon örülünk, előre is köszi! :)

kkritt 2008.10.21. 15:18:20

Lunitari 2008.10.21. 14:59:47
Lunitari 2008.10.21. 15:01:16
Valóban nem precedensekre épül, de az említett ítéletben a szakértői véleményben ez a sebességintervallum szerepelt.

Lunitari 2008.10.21. 15:19:22

Igen erre utaltam a másik hozzászólásomban...nem érted Margit? :)))

Marcellusca 2008.10.21. 15:32:59

kkritt!

Nem akarok nagyon kötekedni, mert alapvetően igazad van. De! Ilyen alapon (csakis a gyalogosok védelmében, akik át akarnak kelni az autóknak fenntartott úttesten) vezessük be, hogy lakotterületen belül max. 40 km/h. És akkor jöhet, hogy mé nem lassított le 20-30 km/h-ra. Ebből majd az következik, hogy vigyük le a sebességhatárt 30 km/h-ra. És akkor majd ....
Tehát a megoldás, hogy mindenki maradjon otthon a sejhaján, vagy menjen gyalog?

Lunitari 2008.10.21. 15:44:27

Mindenki figyeljen mindenre. A dzsungelben is gyorsan elpatkolna az aki csak megy, mert neki van elsőbbsége :))

isti77 2008.10.21. 18:42:26

Két dolgot nem értek a történetben (lehet, hogy csak rosszul fogalmaz a levélíró), ha valaki már megválaszolta, akkor sorry, nem olvastam végig a kommenteket:

- "a főútvonalról lekanyarodva egy tuning kocsi repesztve közelített felénk"

Ebből nekem az jön le, hogy már lekanyarodott a főútvonalról, amikor "repesztve közelített felétek", ergó ti nem az utcasarkon keltetek át, hanem attól kicsit távolabb, ahol már nem feltétlenül volt elsőbbségetek, mert bár számszerűsítve nincs, hogy 5, 10, vagy 20 méteres szakasz még utcasaroknak minősül-e (szerintem legfeljebb 5), de azért van egy határ.

- "Mi már az út közepén jártunk, amikor a fiatal sofőr a dudát nyomva (a fék helyett) még inkább a gázra lépett, és nekünk hátra kellett ugranunk,..."

Ha már az út közepén jártatok, és onnan ugrottatok hátra, akkor pont az autó útjába ugrottatok. Az út közepéről hasonló esetben célszerűbb előre ugrani.

Az eset ettől függetlenül felháborító. Megyek, elmesélem a feleségemnek is. Üdvözlettel: Columbo hadnagy

...Még valami, uram! Majd elfelejtettem: ha olyan gyorsan ment, hogy tudott azonnal megállni? Vagy kiszállt, visszaszaladt 20-30 métert, hogy elmondhassa az idézetteket? Hát, ez nem éppen életszerű. Na mindegy, viszlát

Aqweren 2008.10.21. 19:57:32

Elméletben tök jó így elfilózgatni azon hogy a gyalog nem vigyáz magára, meg nem baj ha átrongyolok hatvannal a zebrán az embörök előtt, de azért nem szeretnék élesben elütni valakit, mert úgy gondolom, ott már tökmindegy minden elméletben kinek volt igaza filozófia...

Krisi 2008.10.21. 20:34:10

Én igazi céltudatos gyalogos vagyok, ha zebra van, akkor megyek.
Persze ez nem egyenlő a szuicid gyalogossal, ergo 70-nel jövő SUV elé nem lépek ki, de ha látom, hogy meg tud állni, akkor nincs kegyelem. Nem egyszer állnak meg satufékkel, amikor látják, hogy én bizony nem fogok visszaugorni a járdára. (Mondjuk megjegyezném, hogy ez általában biciklivel szokott lenni, vagyis leszállok a bicikliről a zebránál, jön a kocsi, én meg egy laza mozdulattal kitolom az úttestre, és láss csodát: rögtön megállnak.

Másik oldalról nézve meg szintén extrém módon viselkedek, ugyanis ha nem jönnek a seggemben, akkor autóval mindig igyekszek megállni (kedvencem amikor zebránál megállok, és mögöttem egyszerre ketten ráhasalnak a dudára.)

Olyan nehéz megjegyezni, hogy zebránál meg KELL állni? De nem is folytatom, gondolom az előző kéccáz kommentben már kifejtettétek :)

balu0819 2008.10.21. 20:58:47

Lunitari 2008.10.21. 12:23:29

Igen, vezetek, csak tudod birtokában vagyok annyi önismeretnek, és józan észnek, hogy autóval minden pirosnál megállok, bármikor.
Mert autóval megölhetek valakit.
Ha gyalogosként havonta egyszer egy piroson átszaladok, akkor maximum a saját életemmel játszom, nem pedig máséval.

balu0819 2008.10.21. 21:02:55

Marcellusca 2008.10.21. 12:19:50

Neked sincs igazad, és Vinyl-nek sem.

Mert a közlekedésben mindig az erősebbnek kell jobban figyelnie.
Azaz gyalogos kontra személyautó, a személyautó vezetőjének kellene jobban figyelnie.

Gondolom mindketten tisztában vagytok azzal, és eddig mindig megálltatok a zebra előtt, ha egy gyalogos letette az egyik lábfejét a járdáról a zebrára.
Mert ha már annyira a szabályokon meg a figyeljen a gyalogosra helyezitek a hangsúlyt, akkor tudjátok, hogy a leírt esetben a gyalogosnak elsőbbsége van, és az autósnak MEG KELL ÁLLNIA.

Ehelyett nap mint nap tapasztalom, hogy LE SE szarják az autósok a dolgot, úgy vannak vele, hogy had várjon az az idióta gyalogos.

Perillustris 2008.10.21. 21:55:02

"Ehelyett nap mint nap tapasztalom, hogy LE SE szarják az autósok a dolgot, úgy vannak vele, hogy had várjon az az idióta gyalogos."

Ne legyél igazságtalan. Igenis leszarják. (Hadd várjon.)

theabore 2008.10.21. 22:00:05

Finoman fogalmazva: ********!
(Moderáltam előre)
Basszus, itt vagyok Bonnban, balra sem kell néznem a zebrán, ha le akarok lépni, tökmindegy, milyen autó (Ford, BMW, Audi), megáll. Ha LÁTSZIK, hogy át akarok menni, megállnak és nem csak az , aki balról jön, az is, aki jobbról. Tudom, hogy ez felfoghatatlan az autósok bunkóbb részének, de itt működik. Próbálnék otthon így vezetni, szerintem a 2. alkalomnál dudálnának rám... na, majd kipróbálom! :)))

Matrix_ 2008.10.21. 22:03:53

had kérdezzem meg azokat akiket állítólag ledudálnak, ha elenged egy-két-tíz gyalogost: Zavar benneteket ha ledudálnak? Nem jobb azzal a tudattal állni a zebránál, hogy udvarias és szabályos voltam, mint azzal, hogy mit tettem én balga, feltartom a mögöttem jövőt?
Ki nem szarja le ha dudál! had tegye. ingyen van! vagy egy csekk árába. Neki.

érthetetlenek ezek a dolgok...

theabore 2008.10.21. 22:28:51

MatrixHasYou:

Nem szokott zavarni...csak nem tudom megszokni....

B.GY. 2008.10.21. 22:29:44

Nekem is dudáltak már zebránál,mikor átengedtem a gyalogokat.Akkor azt szoktam csinálni,hogy állok még jó sokáig a zebra előtt,hagy dudáljon a bunkója.Ha kiszáll és ugat,akkor elmagyarázom neki,miért vannak a fehér csikok az aszfalton.Ha meg ezerrel kikerül,akkor nyomom a gázt én is:)Tudom nem szép dolog,de én ilyen geci vagyok:)

ex-dr. vuk 2008.10.21. 22:31:54

@ Marcellusca 2008.10.21. 13:58:19
Bocs, melo volt.

Autozni keveset, motorozni sokat szoktam.
A legtobbet biciklizek, es erdekes figyelni a csodalkozo arcokat, ahogy elsobbseget adok a gyalognak bicajjal.

Matrix_ 2008.10.21. 22:38:40

B.GY. 2008.10.21. 22:29:44

és sajnos azt kell mondjam, hogy Te vagy a normális! pedig te se vagy az :))

B.GY. 2008.10.21. 22:46:24

MatrixHasYou.Na ezt mondom én is:)Margit maga noooormális?:)

Matrix_ 2008.10.21. 23:29:14

B.GY. 2008.10.21. 22:46:24

ez most OFF lesz!!
SAVANYÚCUKOR!
:)

Pistike911 2008.10.22. 00:11:59

Úgy látom, itt is nagy harc ment, majd ha lesz energiám, akkor végigolvasom.

Ami a posztot illeti, illetve úgy általában a gyalogos-autós viszonyt kis hazánkban az a probléma, hogy az emberek túlnyomó részének mind a mai napig nem jutott el a tudatáig az a tény, hogy a közlekedés egy társasjáték.

A problémát abban látom, hogy a szocializmusban az egót programozottan próbálták elnyomni, ami többnyire sikerült is. Ez a nyomás a mószerváltás után - mint a felrázott sörösdobozból a hab - feltört, szétfröcsögött és bepiszkolt mindent. Ezt az egót, ezt a 'nekem ne mondja meg senki', 'engem ne korlátozzon senki' stílusú mentalitást kéne már végre sutba vágni. Gyalogosoknak, autósoknak egyaránt.

Természetesen a két közlekedési mód lehetőségeiből és hatásaiból kiindulva az autósok felelőssége jóval nagyobb, így az autó által nyújtott védettséget nem ártana nagyfokú toleranciával, türelemmel és a szükséges inteligenciából sarjadó empátiával kompenzálva közlekedni.

Számomra máig meglepő, hogy milyen jó érzéssel tölti el az embert egy segítő, toleráns, urambocsá' megbocsájtó momentum, amit közlekedő társaival szemben tanusít. :)

B.GY. 2008.10.22. 22:33:47

Türelem tornaterem:)

Marcellusca 2008.10.22. 23:10:35

B.GY. 2008.10.22. 22:33:47

- Nem, de, nyóc!

B.GY. 2008.10.22. 23:28:08

Marcellusca.Na ezt most nem értem.Túl késő van?:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása