Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mindenkit zavar, ha szabályos vagyok

2008.10.25. 11:18 :: Kisikasa

A zéró tolerancia és az itt- ott meglepetésszerűen felbukkanó traffipaxok azért érzékelhető hatást gyakoroltak összeségében a közlekedésre, már ami a sebességet illeti, de úgy látszik mégsem eléggé, mert Olds Mobil mindenhol annyival ment amennyivel lehet és mégis mindenki megelőzte.

Naponta járok gépkocsival a 12-es, M2-es, M3-as bevezető úton. A minap elegem lett a sok gyorshajtóból, szabálytalankodóból, villogóból, dudálóból, s elhatároztam, hogy ezentúl megmutatom nekik, hogyan kell szabályosan közlekedni.

Tehát, ahol 50-es tábla van, ott 50, ahol 70, ott 70, ahol 90, ott 90. Nos, a hatás döbbenetes volt. De valahol erre számíottam.

Csak néhány példa:

1. M2 -es Budapest előtti része 2x2 sáv. Kint a kaminok haladnak libasorban 70-80-nal. Én belefogok az előzésükbe, de szigorúan csak 90-nel. Hát ami mögöttem van, az hihetetlen. A lökhárítómtól fél méterre egy dzsipes maca ordít és mutogat, hogy húzzak a fenébe, de mellettem folyamatosan a kamionok, nem tudok kimenni. Szerinte a 90 nem elég. Innen is kezét csókolom a nagyságos asszonynak. Nyomja a dudát. Mikor a kamionok elfogynak, belelép és a középső ujját mutatja nekem.

2. Megyek haza 90-nel. Mögöttem takaros kis sor, 3 autóval mögöttem egy nagy BMW ugrál ki-be, de nem tud előzni, mert folymatosan jönnek szembe is. A leállósávban próbálkozna, de ott nem fér el. Mintegy 8 km-en át megyek a megengedett legnagyobb sebességgel, olyan lassan a dolog, mint a Tour de France, a nagy bicajkígyó dopping nélkül persze. Amikor Vác előtt 2x2 sávra vált az út, az önjelölt Alonsók öklüket rázva húznak el mellettem. Mindenki nagyon-nagyon ideges. Később jön a váci Cementgyárnál a lejtő, ahol lefelé egy sáv van, felfelé, a szembejövőknek kettő. Záróvonal természetesen. Nem baj, berobban mögém egy Audi, majd megunva a megengedett legnagyobb sebességgel történő döcögést kivág és elindul lefelé. Pechére a völgyben ott vannak a rendőrök, akik azonnal kiszedik hősünket - nagyon remélem a csekken szereplő összeg megtanította, hogy ahol 90-nel lehet menni, ott 90-nel lehet menni.

Tudom, most sokan azt mondják, hogy amit én az autóban 90-nek látok az órán, az a valóságban nem annyi. Pedig annyi. Hiszen ezt a lehető legegyszerűbben lehet kontrollálni. Menj hatvannal egy percig és mérd le az 1 perc alatt megtett távolságot. Ha az 1000 méter lesz (vagy kis tévedés ide-oda belefér), akkor a 60, az 60, a 90 az 90.

S még valami. Egyszer - jelentősen áthágva a szabályokat - 110-zel mentem végig a kettesen. Háztól házig lemérem, hogy sietve mennyi idő alatt érek be, s aztán, hogy a szabályokat betartva mennyi idő alatt érek célba. Meg fogtok lepődni: a különbség 8, azaz nyolc perc volt.

Hát 8 percért én nem fogok szabálytalankodni. Legalább reggelente +8 percig hallgathatom Fialát a rádióban.

Üdv: a 2-es út tanára, aki csak betartja a szabályokat.

Ui: Nemrég vezettem Kanadában. Ott a maximum 90 az országúton, 110 a sztrádán. Élveztem, nem akart senki sem letolni az útról.

321 komment

Címkék: közlekedés autó kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsijoe 2008.10.25. 18:30:25

Elsőre is értettem :)

Az a legnagyobb baj,hogy a sok korlátolt csápolva tapsol az objektív felelősséghez,aminek értelmében ha előttem 50-es táblánál egy tatter megy 30 és 40 közti sebességgel,akkor sem előzhetem meg,mivel 50-nel a városban elég esélytelen,hogy többszáz méteren át nem jön senki,így ennek értelmében az egész környék 30-ra lassul.Jó ez nekünk?Nagyon!!!

pestigyalogos 2008.10.25. 18:33:33

Juanhu, a népszavazás és a parlamenti szavazás két dolog. Lásd vizitdíj... ugye a parlament először megszavazta, majd a nép jól leszavazta...
Másrészt ha egy szabály érvényes, mert elfogadták, már nem kérdés, hogy be kell-e tartani. Ha rossz a szabály, akkor a megfelelő keretek közt meg kell változtatni. De aztán az új szabályt is be kell majd tartani.
Ez nem csak a KRESZ-re igaz.

pestigyalogos 2008.10.25. 18:38:51

Kicsijoe, honnan tudod, miért megy olyan lassan? Lehet, idegen és keres egy utcát... vagy persze lehet, tényleg csak béna... De a te válaszod akkor sem lehet szabálytalan, vagy épp agresszív. Ugye nem rúgod le a tükrét?

egyenlítő 2008.10.25. 18:39:44

A feltartásról meg annyit, hogy a KRESZ az indokolatlan feltartást tiltja. Az pedig szerintem éppen elég indok, hogy valaki be óhajtja tartani a sebességhatárokat és a párhuzamos közlekedés szabályait.

egyenlítő 2008.10.25. 18:42:58

Kellene valami jó nagy matrica a hátsó szélvédőre, pl. "ÉN BETARTOM A SEBESSÉGHATÁROKAT". Hátha kevesebb lenne a villogás.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.25. 18:46:11

Visszaolvastam, de nem lettem okosabb.
Amit továbbra is tanácsolni tudok mindenkinek: őrized meg a hidegvéred, és használd az eszed!

A KRESZ-t természetesen be kell tartani, de ha egy balesetet csak úgy tudsz megelőzni, ha kis időre, kis távon átléped a megengedett sebességhatárt, akkor azt hiszem nem kétséges, hogy ezt a megoldást kell választani, mert jobb kifizetni a büntetést gyorshajtásért, mint súlyos balesetet okozni. Persze, az ilyen helyzet ritka, és a KRESZ betartása az esetek 90%-ban célravezetőbb.
Különben a másokon átgázoló, őrülten hajtó autós klinikai eset, de szintén klinikai eset - bár a társadalmi veszélyessége sokkal kisebb! - az az autós, aki a szabályokat minden körülmények között, tűzön-vízen betartja, és másokat is próbál erre kényszeríteni. Ja kérem, az élet bonyolultabb annál, minthogy egy jogszabályban teljes mértékben le lehessen szabályozni.

Kicsijoe 2008.10.25. 18:50:20

pestigyalogos 2008.10.25. 18:38:51 :
Ha látnál,nem kérdeznél ilyet ,de ez legyen az én titkom,hogy értettem ;>

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.25. 18:51:01

Na, még annyit, hogy néha, amikor fáradt vagyok, vagy kora este, amíg a látásom nem alkalmazkodott a megváltozott fényviszonyokhoz szoktam én is tötymörögni, csoszogni, cammogni, totojázni, szöszmötölni, slattyogni, pöcskölni, mammogni, nyannyogni, szájtátni, ballagni... Gyorshajtani pedig nem szoktam, illetve csak nagyon ritkán, de azt itt most letagadom. :-))

Jacques Foche 2008.10.25. 19:00:00

Kicsijoe 2008.10.25. 18:30:25
"Elsőre is értettem :)"

Igen egyszer szándékoztam csak elküldeni, csak az "internal server error" nevű csávó közbeszólt. :)))

Ha a 30-35-tel totyogó jóembert kielőzöd, akkor azért még az egy 50-60 km/órával simán kivitelezhető, és azért nem basztatnak a rendőrök sem. Ha meg kint vannak mérni, akkor úgyis mindenki betartja még a 30-at is...

kis ember 2008.10.25. 19:04:57

Kicsijoe, már látom, hogy te egy IQ betyár vagy. Mi köze az objektív felelősségnek a sebesség betartásához? Ja hogy azonosítható vagy? Én örülök neki, hogy az ilyen alakokat végre utolérik!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.25. 19:13:11

Epikurosz 2008.10.25. 18:46:11

Társadalmi veszélyességről beszélünk, vagy balesetveszélyről?

Me meg kell mondanom, ha az én testi épségem van veszélyben, letojom a társadalmi veszélyességet.

Ha a 6-oson kinnfelejett 40-es táblák (ahol a gáton megy az út, és a leúthengerelt murvából már kinőtt a gaz), úgy ítélem meg, hogy veszélyes betartani a 40-es sebességkorlátozást -mert annak értelmetlensége miatt a normál emberben is ignorációs képzetek keletkeznek, mi lehet akkor egy félőrültben- akkor ott nem fogok 40-nel menni, akármekkora is ennek a társadalmi veszélyessége, és akármilyen rossz példát mutatok a gyerekemnek, utasomnak.

Szal a rendrakást az utakon a hatalomnak a közút kezelőjén kell elkezdenie, és nem pedig kibaszni a traffit, hogy szopassák az autóst.

Szerintem.

A gecózásból szabályoskodók meg betegek.
Nem azért, mert szabályoskodnak, hanem mert ezt gecózásból teszik.

Ha valaki direkt megy a forgalom természetes ritmusát akadályozó módon, az egyrészt balesetveszélyes -és nem érdekel, hogy a többiek, ha ugyanolyan szabálykövetőek lennének, mint ő, akkor nem lenne az, mert nem a mi lett volna ha alapján közlekedik az ember, hanem a környezeti elvárások alapján, úgy, hogy kerülje a balesetveszélyes helyzetek okozását, és én nem szeretnék egy előzésbe "belekényszerített" szabálytalanul előző vétlen áldozata lenni.

ottopappa 2008.10.25. 19:18:26

Kedves Postíró!

A kedves gyermekedet tanítgassad (ha van), ne a többi közlekedőt. Remélem, egyszer valaki egy - két fülessel helyrerak majd.

tomahawk 2008.10.25. 19:19:40

hogy legyen valami pozitiv is: en kozuton tobbnyire tartom a 90-et, persze elozgetnek de egyre tobbszor azt veszem eszre hogy nem mindenki. sokszor egy csomo autos beall mogem es tartja a tempot meg akkor is ha siman van lehetoseg elozesre. de lehet hogy csak arrol van szo hogy a sor eleje eszbekap hogy huuu tenyleg 90, mig a sor vegefele nem mernek elozni mert azt hiszik rendor megy elol. 8]

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.25. 19:26:49

A kintfelejtett sebkorlátozó táblák tényleg nagy probléma. Az útkezelőknek se szabadna mindent.

Ennél is veszélyesebb az, amikor a fémtolvajok ellopnak egy-egy táblát. Nemrég láttam egy körforgalomban, a fóti cora-nal, hogy matricákat ragasztottak az útjelző táblák hátára, a köv. felirattal: „Nem alumínium!”

Igen, kérem, tetszik, nem tetszik, ez is Magyarország.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.25. 19:29:06

(Amúgy ezeket nem is nagyon vesszük észre, de a múltkor átsétáltam gyalog a corából a barkácsüzletbe, és akkor láttam. Nem könnyű az útkezelőknek sem, mert alattomos ellenséggel állnak szemben.)

megint 2008.10.25. 19:40:30

Nincs semmi gond avval ha valaki 90-el megy, de ha sietek megelőzöm, evvel sincs semmi gond, 2X2 sávos úton húzodjon ki ha valaki gyorsabban megy, utána mehet tovább büszkén a belsőben, büntetni a rendőrnek kell, nem az ilovekresszes emberkéknek, avval van inkább gond ha valaki kanyarban előz, vagy beláthatatlan szakaszon, egyenes üres úton nem látok semmi rosszat abban ha éppen 110-el megyek.

megint 2008.10.25. 19:45:13

Felénk egy problémás negyedben elsőbbségadás táblával lapátolta egy nő a havat tavaly, simán avval takarítja a járdáját, rászerelték egy botra

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.25. 20:01:48

megint 2008.10.25. 19:45:13

Azzal lehet, de pl a megállni tilossal macerás lenne... :D

B.GY. 2008.10.25. 20:37:57

Én kitekertem a kilométer spirált a váltóból.Annyival megyek amennyivel akarok:)

Bobby Baccala 2008.10.25. 20:52:26

vazze nehogy nyugodt legyen már az útja..inkább hallgatja a fialát +8 percig. nemis tudom melyik után szállnék ki stresszesebben a kocsiból? :DD

storyline :) 2008.10.25. 21:07:44

"kis ember 2008.10.25. 17:57:37
"Pedig szerintem teljesen igaza van!! Ugyanis hidd el, 100 emberböl alig 1-2 akarná ingyen kivinni a kenyeret hosszú távon."
Nem "

Pedig biztos, hogy nem akarnák. A ne lopj sokkal mélyebben bele van ivódva az emberekbe, amint az, hogy 30-cal kell áthaladni a vasúti átkelőn.

A Sün 2008.10.25. 21:14:31

Tévedtem. Legyen inkább 50 000 Ft/liter.

storyline :) 2008.10.25. 21:14:52

"pestigyalogos 2008.10.25. 18:33:33
...
Másrészt ha egy szabály érvényes, mert elfogadták, már nem kérdés, hogy be kell-e tartani. Ha rossz a szabály, akkor a megfelelő keretek közt meg kell változtatni. De aztán az új szabályt is be kell majd tartani.
Ez nem csak a KRESZ-re igaz. "

Azért van olyan szabály, pl a fentebbi 30-cal vasúton át, amit tartson be az, akinek két anyja van. (Meg aki traffit lát)

Jacques Foche 2008.10.25. 21:23:12

kolbászoszsömle 2008.10.25. 20:01:48

"Azzal lehet, de pl a megállni tilossal macerás lenne... :D "

:)))) Pedig az az igazi kihívás. :)

Aqweren 2008.10.25. 21:24:29

Most az illető vagy a lapátot nem ismeri, vagy a táblát...:S

Jim Raynor 2008.10.25. 21:40:46

hát bassza meg, ezért tartunk ott, ahol.....

van valaki, aki betartja a szabályokat (nem gecózásból, hanem mert a szabályokat illik betartani), erre rögtön ő a faszkalap....gratulálok.....

legközelebb, ha valami pöcshuszár villog mögöttem, én is ilyen rugalmasan fogom alkalmazni a "ne ölj" alapszabályt....

az eszem áll meg ettől a sok fasztól, de komolyan.....minek a kresz, legyen mindig carmageddon, mi, hülyegyerekek?

Csigabá 2008.10.25. 21:45:47

Továbbra sem értem. Magyarországon a sebességkorlátozás a kötelező minimumot jelenti? Biztos az én fejemben van a baj, de nem értem. Úgy látom, félünk kimondani: kalapos skodás vagyok, nem érdekel mennyivel akarnak a mögöttem levők száguldozni. Ha majd ők fizetik a büntetést helyettem, ha minden komolyabb koccanás után azonnal új autót varázsolnak a fenekem alá, hogy háborítatlanul folytathassam az utam, akkor természetesen száguldozok. Addig viszont fenntartom magamnak azt a jogot, hogy csak akkor lépjem át a megengedett sebességhatárt amikor én azt jónak látom. Ha másvalaki ugyanazt a helyzetet másképp ítéli meg, akkor valószínűleg igaza van. Vagy nincs. De hadd ne más döntse el helyettem, hogy mikor mit akarok. És hogy még csak az se legyen, hogy nem vagyok eléggé együttérző: szálltam már ki dudálással és mutogatással egybekötött villogásra, hogy udvarias megkérdezzem, mi a baj? És mindig az derült ki, hogy az illető(k) valóban sietnének, de... ááá, nem is annyira, hogy ők ítéljék meg helyettem, hogyan vezetek. Szóval továbbra sem értem, miért kellene másnak eldönteni helyettem, hogy mikor, hol és hogyan közlekedek. Ha van hely mellettem, akkor előzzenek, ha nincs, akkor így jártak. Az én és az én családom élete, az én és az én családom testi épsége, így fél percig nem érdekelnek olyan szlogenek, hogy a "forgalom természetes ritmusa". Ugyanúgy ahogy nem felel más az én tetteimért, remélem, hogy nem várja el senki, hogy én feleljek azért amit mások képzelnek az ideális sebességről. De lehet, hogy rosszul tudom. Mint említettem, csak most jöttem a falvédőről, így én kérek elnézést.

volante · http://volante.blog.hu 2008.10.25. 21:47:24

Ha Fialát kéne reggelente hallgatnom, padlógázzal járnék be, járdán, síneken, árkon-bokron, ahol lehet. Vagy kivágnám a rádiót a kocsiból.

Esetleg zenét hallgatnék.

storyline :) 2008.10.25. 21:54:50

"Csigabá 2008.10.25. 21:45:47

Ha van hely mellettem, akkor előzzenek, ha nincs, akkor így jártak."

Azért itt is léteznek fokozatok. Ha mondjuk pont a megengedett sebességgel haladsz, akkor segíted az előzésben azt, aki sietne, vagy le sem szarod?

storyline :) 2008.10.25. 21:58:07

"Jim Raynor 2008.10.25. 21:40:46
hát bassza meg, ezért tartunk ott, ahol.....

van valaki, aki betartja a szabályokat (nem gecózásból, hanem mert a szabályokat illik betartani), erre rögtön ő a faszkalap....gratulálok....."

Ha abból indulok ki, hogy engem még sohasem dudáltak meg villogtak le azért, mert szabályosan haladtam, akkor szinte biztos, hogy a posztoló valamivel folyamatosan kihúzza a gyufát. Tehát lehet, hogy faszkalap.

Csigabá 2008.10.25. 22:05:03

Dövan: Természetesen segítem (de nem azzal, hogy új autót vásárolok neki :)), lehúzódok, néha lassítok is, ha úgy ítélem meg, hogy nem szeretnék egy autót a motorháztetőn, mert az előzni vágyó nem jól méri fel a távolságot. Nincs okom akadályozni senkit. Nem tesz jót a vérnyomásomnak ha hosszú, villogó, dudáló kocsisor kígyózik mögöttem. Részemről haladjon az aki bír, de nehogy má' én legyek a hibás azért, mert nincs nekik mivel, vagy mert az üzemanyagfogyasztás szempontjából úgy ítélte meg valaki a helyzetet, hogy az előzés az csak kilométereken keresztül elég gazdaságos.

Jacques Foche 2008.10.25. 22:05:47

aqweren 2008.10.25. 21:24:29
"Most az illető vagy a lapátot nem ismeri, vagy a táblát...:S "

Gondolj bele, egy balesetnél mi játszódik le:
- Há' nem látta a táblát?
- Milyen táblát?!
- Azt ott!
- Azt? De hát az egy hólapát... :))

storyline :) 2008.10.25. 22:17:00

Csigabá, azért ez így mindjárt máshogy hangzik :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.25. 22:20:28

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.25. 21:58:07

Nekem is pont ez jutott az eszembe.

Egyszer otthonagytam minden vackot -buxa, pénz, paripa- és _nagyon_ óvatosan közlekedtem, mert fostam, hogy kifogy a benya, oszt akkor tolhatom a gépet, és nem akart letolni senki az útról, pedig még egy IFA is megelőzött.

Szal az, aki folyamatos konfliktus közepette tud csak szabályosan autózni, az tutira egy faszkodós hülye.

storyline :) 2008.10.25. 22:34:31

kolbászoszsömle 2008.10.25. 22:20:28

Nekem még egy olyan érzésem is van a dologgal kapcsolatban, hogy önkéntes rendőr barátunk ilyenkor oktató üzemmódban szeret jól a vonal mellett, autózni. Tehát nem követi a jobbratartási kötelezettséget :) Ilyennel szoktam találkozni, bár sokszor nem nyilvánvaló, hogy direkt, vagy egyéb okból sikerül csak az út közepén haladni. Ilyenkor egy rövid dudálással szoktam is jelezni, hogy én bizony mennék. Jobb ez így, mint egy teljes oldalfényezés két autón :)

Csigabá 2008.10.25. 22:38:18

Dövan: Nem ítélkezek mások fölött. Ugyanakkor elvárom azt, hogy ne más ítélje meg, hogy mit kellene tennem egy adott helyzetben. Vezesse mindenki a saját autóját. Lehet, hogy elavult gondolkodásra vall, de akad egyéb elfoglaltságom is mint az, hogy neveljem a vezetőtársaimat. Az ő autójuk, tegyenek vele belátásuk szerint. Majd ha szükség lesz rá, megállok és segítek a póznára csavarodott autók tulajdonosain, addig viszont míg nem az én életemet veszélyeztetik, nem érdekel mit tud az autójuk. Segítek ha tudok, nem állom el szándékosan senki útját, de nehogy már kiderüljön, hogy valaki jobban tudja nálam, hogy mit akarok. Az autóm arra való, hogy eljussak vele oda ahova akarok, nem létforma. És a közlekedés is az életemnek csak egy része, messziről sem a legfontosabb, hogy a pulzusát mérjem reggel, délben, este. Játsszon doktorost az aki ráér, nekem valahol máshol van dolgom, nem az úton. Remélem elég nyilvánvaló a sok "én" és "enyém". Tudom, nem lehetek sikeres, meg ősi román szokás. :)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.25. 23:00:38

Panaszkodott itt valaki a magyar autópályákra?
szurkemokus.multiply.com/journal/item/12

Azért!

storyline :) 2008.10.25. 23:16:45

Csigabá, ez egy nagyon pozitív hozzáállás. Amolyan élni és élni hagyni, amit én is vallok (nyilván ebben a hagyni, hadd ölje meg magát, ha akarja, is benne van)

szaGértő 2008.10.25. 23:19:21

Csináltam egy tesztet nemrég. Én is a megengedett sebességgel mentem, mindenki csörgött-vllogott mögöttem. Visszafelé feltettem egy polgárőrség feliratú fényhidat, meg a szélvédőre egy kamerát. Az autósok gyik fele meg sem próbált előzni, a másik fele meg akkor nyomott satut, amikor mellém ért és meglátta a kamerát.
Ebből is látszik, hogy figyelnek azok, és magasról leszarnak mindent, amíg egy gyanús autót nem látnak. Akkor viszont képesek mögöttem jönni 20-30 kilométert szabályosan.
:)

kárókatona 2008.10.25. 23:25:39

------------
NEM előzött mivel:
"Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Tehát a 2x2 sávos úton abszolút szabályosan a megengedett legnagyobb sebességgel haladva közlekedett... Épp emiatt besorolnia sem kell...
-------------

Nézegesd még a KRESZ-t egy kicsit butuska barátocskám ...mert ez lakott területen kívül NEM teljesen igaz... sőt alapból NEM IGY VAN!

Lakott területen KÍVŰL a többsávos úton IS
keményen JOBRRA TARTS !!!! van érvényben...

Azaz az előzés után vissza kell térni a jobb szélső sávba !!!!!! ezen belül a esetek...

1.
Egy járművet előzől és utolérnek közben ekor befejezheted az előzésed és utána jobbra ki a helyedre!

2.
HA több járművet előzől és NEM jön
mögötted senki más gyorsabban akkor a végén jobbra ki....
HA a megengedett max-al sort előzől akkor
azt befjezheted és utána jobbra ki...

Ha sor előzés közben érkezik hátulról nálad
gyorsabb és Te nem a megenegedett max-al haladsz, akkor MIELŐBB viszont köteles vagy kihúzodni jobbra és ELENEGEDNI...(amint hely lesz jobbra) tehát BE SEM fejezheted a sor előzését ha előbb lesz helyed kihúzodni jobbra!


3.
A tőled jobbra lévő sáv TELÍTETT és oda ezért MÁR NEM TUDSZ visszatérni az előzésesed után ...azaz kialakult a TÉNYLEGES párhuzamos közlekedés EKKOR és CSAK EKKOR maradhatsz a belső(bb) sáv(ok)ban...

Minden más esetben tehát az előzés után VISSZA KELL térni a jobbra eső sávba...bizony ám!

Lakott területen a FELFESTETT sávok esetén viszont valóban nincs jobbra tarts...


-----------
A GPS átlagsebességet mér...
-----------

.. és akkor ?! A kmóra is azt mér...
Csak a GPS SOKKAL pontosabban mér.
Ezért érdemes egyszer ellenőrizni vele a kmórát, hogy tudja ez emberfia mennyit csal.

A szokásos 5-8-10 km/hcsalás elég sok ahhoz, hogy idegesítsen másokat...

De nem is kelll igazán GPS ...csak józan ész!!!! a helyzet felismeréséhez.

HA óra szerint 90-el sokan, szinte mindenki tol, de az óra szerint 95-98-al már nem mindenki csak néhány sietős...akkor NYILVÁN az órádon látott 95-98-nál haladsz valóban 90 körul...

martino 2008.10.25. 23:27:43

Kedves Postíró!
Eddig nem tudtam elképzelni, hogy mi zajlik le egy ember fejében amikor 130 km/h-val előz egy 128 km/h-val közlekedő szgk-t az autópályán, nem törődve a háta mögött felgyülemlett autósorral, de azt hiszem valami hasonló mint amit Te leírtál.
Eléggé elnyomott, kicsinyes sőt nyomorult jellemre vall másoknak az ily módon való szabályra kényszerítése, mivel tudatodban van, hogy úgysem tud mást csinálni a mögötted haladó, ezért fölényben érezheted magad. De az élet egyéb területein ez valószínűleg pont az ellekezője.
Élni és élni hagyni, ha én nem megyek csak 130 km/h-val akkor nem megyek be, pláne nem direkt (!) a 180 km/h-val haladó autóstársam elé. Úgy megyek ahogy kedvem tartja és időm engedi. De eszem ágában sincs feltartani, szabályt ráerőszakolni és végképp nem akarok balesetveszélyes helyzetet elődézni. Mert amit leírtál az pontosan a balesetek egyik oka.
Teljesen egyetértek Kicsijoe-val, hogy ha napi 200 km-t vezetsz akkor rájönnél milyen is egy olyan személy mögött menni mint Te magad! Majd próbáld ki.
Sajnálom az ilyen embereket mint Te, de tudom, hogy a magadféléket nem lehet megváltoztatni. Én nem is akarom. De lehet, hogy lesz valaki aki majd megpróbálja és ne lepődj meg ha kihúznak a kocsidból a Te szabályos viselkedésed miatt. Mert valahol szabályos, valahol bosszantó.

martino

storyline :) 2008.10.25. 23:33:03

szaGértő 2008.10.25. 23:19:21

Hazucc kutya! :D

Csigabá 2008.10.25. 23:58:08

Dövan: Így igaz. Nem az én dolgom megmenteni a világot. Legalábbis azt hiszem, hogy tudnák róla, ha rám bízta volna valaki.
Viszont örülök, hogy nem egyedül vagyok ezzel a hozzáállásommal. A hozzászólásokat olvasva már kezdtem attól tartani, hogy az egész ország engem szeretne letolni az útról, miközben gyakorlatban azt tapasztalom, hogy az autózók zöme tud közlekedni normálisan is, akár akadnak önjelölt sebességmeghatározóemberek vagy csakazértismegtanítokmindenkitaKRESZreemberek. :) Természetesen mindenki jobban tudja nálam, hogy kell közlekedni, de engem ez nem érdekel annyira, hogy emiatt gyorsabban vagy lassabban vezessek mint a helyzetfelismerésem, az ösztöneim, a józan eszem vagy egyszerűen az egyszerű jóérzés és tolerancia diktálná. Ha valaki gyorsabban hajt nálam, akkor elkönyvelem, hogy dolga van, de az nem érdekel, hogy mi a dolga. Elég baj az neki, nem kell én is terheljem magam ezzel. Ha meg alig cammog, akkor megbizonyosodok arról, hogy előzhetek, indexelek és megelőzöm. Ha tudom. Ha úgy ítélem meg, hogy nem biztonságos az előzés, akkor nem. Ráér. Még nem késtem el sehonnan, mert fontosabb az, hogy odaérjek mint az, hogy egyenesen a hullaházból telefonáljak haza, hogy a vacsoránál eggyel kevesebb teríték is elég lesz. Nem az az egy-két perc a döntő amit száguldozással nyernék. És ha mégis sietnék valahová, akkor hadd ne azért legyen, mert valaki a hátam mögül úgy gondolta, hogy az adott sebesség műholdról kevesebbnek tűnik, vagy mert a forgalom ritmusa éppen más mint én hinném. Ez valahogy nekem elég gyenge ürügy. Amúgy meg erősen szoktam röhögni amikor valaki éppen nevelni akar. Akár a gyorsabb, akár a lassabb haladásra. Annyira nem tartom fontosnak ezt az egészet, hogy ezen húzzam fel magam. És egy szóval nem mondtam azt, hogy nem szoktam néha száguldozni vagy néha nem szoktam túllépni a megengedett sebességhatárt. Szoktam. De eszem ágában sincs másra is ezt ráerőltetni csak azért mert nekem (és további pár százezer embernek az országban) az a véleményem (véleményünk), hogy túl lassan haladunk.

BOXERES · http://autozz.blog 2008.10.26. 00:00:55


Aludjatok!
Hátha holnap vezetni kell... :-)

Aqweren 2008.10.26. 00:02:26

Már csak nem ette meg a fene hogy holnap is vezetni kellene :S

BOXERES · http://autozz.blog 2008.10.26. 00:05:00

Nem lehet tudni! Ha nem vezettek akkor be merek ülni a fekete , fóliás Bmw-mbe és
esetleg tudok 45-50-el kúszni apámkéhoz az unokákkal... :-)))

vice 2008.10.26. 00:07:05

Akinek nem tetszik a deformált, magyar hozzáállás a járművezetéshez ("mér' kilencvennel pötymörögsz, az csak a gördeszkásokra vonatkozik bazmeg", annak el lehet menni az országból. Belekerültünk egy örök körforgásba, innen már nincs kiút, szabálytalan, öntörvényű tahó csak egyre több lesz az utakon. Ja, és külföldön is mindenki tötymörgős f*szparaszt, milyenmár, hogy ott betartják a szabályokat.

Német utakon többezer levezetett kilométer után feltenném a kérdést a hiperokos sebességmániásoknak: szerintük miért nincs korlát a német pályákon? Nem, nem azért amire gondolsz, nem azért mert ott mindenkinek gyors az autója és mindenki tud vezetni. Vezetni MO-n is ugyanolyan jól tudnak, mint ott. A hozzállás más, valamint van még vmi nagyon fontos: a német pályák túlnyomó többsége, szinte minden kilométere irányonként háromsávos. MO-n akkor lehet bevezetni a korlát nélküli közlekedést a pályákon, ha húznak mind mellé oda-vissza még egy sávot.

Visszatérve az országból való lelépéshez: a végén már csak cigányok és fukszosbömisek maradnak, és boldogok lehetnek egymással.

BOXERES · http://autozz.blog 2008.10.26. 00:10:55

Akkor itthonmaradhatok.... :-)

Csigabá 2008.10.26. 00:31:46

Legalább ma mindenki időben érhet ahová éppen akar. Főleg ha elfelejtette átállítani az óráját. :)

ST 2008.10.26. 06:13:04

Üdv!

Biztos sokan leírták már előttem (az összes kommentet nem olvastam végig), de maximálisan egyetértek!!!! Miért kell nekem a megengedett maximális sebességgel mindig a külső sávban szívnom (hátha beeszi magát elém valami lassú), hogy a sok surmó mehessen amennyivel gondolja! Persze mindig kimegyek, nehogy szó érje a ház elejét, csak az okát nem értem! Könyörgöm, vannak szabályok, amiket be kell tartani. Nyílván vannak sokan, akiknek sok pénze van, és nem számít a büntetés, csak fel kellene végre fogni, hogy ez nem erről szól, nem csak a pénzről. Vannak olyan utak (pl. 6-os bevezető) ahol az út is engedi, hogy akár 90-nel is lehessen menni, de nem lehet, mert ott a 60-as tábla. Ez egy szabály!!!! És a szabályokat be kell tartani, mert azért vannak, és nem azért hogy megszegjük őket!!!

Tron65 2008.10.26. 08:35:45

A szabály, az szabály, sőt, előírás, sőt, kötelező.
"kárókatona 2008.10.25. 23:25:39 "
Elolvastad az eredeti postot? Szóról szóra? Lécci tedd meg, aztán idézgess jogszabályokat kiemeléssel.
Még egy dologra szeretnék megkérni minden hozzászólót, különös tekintettel azokra, akik keveslik a magyar utakon megengedett sebességeket és korlátozásokat:
Ugyan vegyék már elő a járművük műszaki leírását és olvassák már el. Találnak-e benne olyat, hogy az ő gépük (szuper ABS-ASR-ESR-tolatóradar-éjjellátószemüveg-bőrülés-automatikusan bekacsolódó kapdbeaf@xom feirat és egyéb felszerelések mellett) tartalmaz-e olyat, hogy 120-ról képes annyi út alatt megállni, mint aki betartja a 90-et?
50 km/h sebességnél a száraz aszfalton féktávolság: 25 – 28 méter,
90 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 67-68 méter,
130 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 120 –123 méter.
A fentiek a hiedelmekkel ellentétben nem a gépkocsi típusától függenek, ez egyszerű FIZIKA. Aki nemhiszi, próbálja ki:
Fékezzen egy emberest 90-ről egy megfelelően üres, jó úton. Aztán állítsa ki a családjád az út közepére 5-10 méterrel arrébb, ahol megállt, és ismételje meg a kísérletet 120-ról. Ha az eredmény volt család-nincs család, kezdjen el gondolkodni. Ha nem meri megcsinálni, akkoris.

storyline :) 2008.10.26. 09:04:38

"Tron65 2008.10.26. 08:35:45
...
50 km/h sebességnél a száraz aszfalton féktávolság: 25 – 28 méter,
90 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 67-68 méter,
130 km/h sebességnél a száraz aszfalton a féktávolság: 120 –123 méter.
A fentiek a hiedelmekkel ellentétben nem a gépkocsi típusától függenek, ez egyszerű FIZIKA..."

Ennek az egésznek csak annyi a szépséghibája, hogy bár a fizikára hivatkozol, nem vagy vele tisztában, hogy a fékút az még néhány más összetevőtől is függ... csak néhány egyszerű példa: pl. a gumi minőségétől, a jármű súlyától, attól, hogy mennyire jó a menetstab szoftverje, stb...

kárókatona 2008.10.26. 09:49:50

Egy nem tul regi tervezesu (fiatalabb 4-5 eves) autonal normal estnek veheto aszfalton a 10 m/secnegyzet lassulas...

Ekkor...1 sec raeakcio idovel szmolva
(ez a szakertoi adat amibol
0,6-0,7 a meglatni es donteni
0,2-0,3 a fekre lepni
0,2 a fekhatas letrejotte)

130 km/h-nál (36,1 m/sec) a fekido 3,61 sec
reakcio ido alatt megetett ut 36,1 meter
fekezve lassulva megtett ut 65,16 meter
Osszesen megállásig kell 101,26 meter

90 km/h-nál (25,0 m/sec) a fekido 2,50 sec
reakcio ido alatt megetett ut 25,0 meter
fekezve lassulva megtett ut 31,25 meter
Osszesen megállásig kell 93,75 meter

A 130 es a 90 kozott tehat 34 meter lesz a kulonbseg...azonos korulmenyek kozott.

Oregebb 5-10 eves autoknal csak 9,0 a lassualas ezeknel a fekezes 4 masodpercig tart es kevesbe es igy ezeknek 7-8 meterrel hosszabb lesz a fekutja 130-nal ...

tizenves jarganyok pedig csak 8 koruli lassulast tudnak amivel 130-rol 4,5 masodperc kell es ez 16-17 meterrel noveli a fekutat !!!

Lathato hogy egy uj tervezesu es eg tizenev es auto kozott 17-18 meter AZAZ 3 AUTO HOSSZUSAGU fektavolsag kulonbseg van...azaz igen a modern uj autok SIMAN megallnak ott ahol kalapos bacsi zoldsuzukija meg menőcsávó vwjettaja vagy opelomagja még vagy 40 km/h-val jokorat utkozik !!!

A féktáv azonban csak ÁLLÓ akadály esetén számít teljes egészében...ezért a féktáv az
amit ez ELŐL haladónak KELL belátnia MINIMÁLISAN

Ököl szabályként....elol láss be!
130 km/h >> 130 métert
90km/h >> 100 métert
50 km/h >>40 métert

A kovetesi tavolsag akkora, hogy
az elötted HIRTELEN fékezőt se érd utol
azaz a reakcio ido es fkehatas kulonbsegk tavolsaga

Ököl szabályként....MARADJ LE MINIMA!
130 km/h >> 50 métert>> 1 utszeli oszlop!!!
90km/h >> 30 metert
50 km/h >> 15 metert > 3 auto hossz!!!

Ezek azok a tavolsagok amiknel figyelmesen vezetve egy jo allapotu auto egyjo allapotu soforrel MÁR ÉPPEN nem okoz bajt akkor sem ha elotte varatlanul veszfekeznek ...!!!!

Amikor ettol kozelebb bujsz a masik seggebe akkor egy felelotlen budos bunko tudatlan parasztkent autozol eppen...

Ha az elotted haladorol sejteni/tudni lehet, hogy NEM TARTJA maga elott a fektavolsagot akkor neked hatul a kovetesi tavolsag HELYETT a fektavolsagot kell!!! tartani mivel az elol meno egy akadalyba utkozeskor NEM CSAK FEKEZVE fog megallni es igy csakakovetsi tavolsagot tartva TE IS utkozve fogod utolerni erni !!!

(utolereses sorozat balesetek...ugyebar)

kárókatona 2008.10.26. 09:55:14

"90 km/h-nál ...
Osszesen megállásig kell 93,75 meter"

No ez el íródott...kell 56,25 meter

A 130 es a 90 kozott tehat 45 meter lesz a kulonbseg...azonos korulmenyek kozott.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 14:05:15

ST 2008.10.26. 06:13:04

"Miért kell nekem a megengedett maximális sebességgel mindig a külső sávban szívnom (hátha beeszi magát elém valami lassú), hogy a sok surmó mehessen amennyivel gondolja!"

Me van egy olyan szabály is, hogy jobbratarts...

Neked az nem tetszik, másnak meg a sebességlimit.

A jobbratarts oka pedig az, hogy ne csak rend, hanem rendezettség is legyen az utakon, hogy pl. legyen hova menekülni, ha esemény van, meg efféle felfogahatlan dolgok...

Persze, ha mindenféle surmó a megengedett maximummal egymás mellett haladva lezárja az utat keresztmetszetében -azt hívvén, hogy ezzel szabályosan közlekedik- akkor sérül a rendezettség elve, és az esemény bekövetkeztekor a baleset valószínűsége nő.

Esemény lehet egy jobbról az utat közelítő szőrtelen menyét, vagy egy balról, nagy sebességgel érkező hülye motoros, ferraris, suzukis.

Nah ezé van a jobbratarts.

kárókatona 2008.10.26. 14:29:02

Játsszatok vele kicsit....tanulságos.
(remélem nem hibás sehol)

www.faldeko.hu
Járművek fékezése


Ha a sárga vonal
lemegy minuszba...
...akkor koccantál !!!

Egy modern 4-5 éves tervezésű autó
lassulása vészfékezéskor normál esetben
10m/sec2 és a jó állapotban levő éppen figyelő
sofőr rekció ideje szabványosan 1 másodperc.

A tipikus lassulás vészfékezve...
5-10 éves autoknál 9m/sec2
10+ éves autoknál 8 m/sec2

Enyhe fékezés 3-4 m/sec2
Közepes fékezés 5-6 m/sec2
Motorfék 1 m/sec2

telefonáló sofőr 1,8-2,0 sec
részeg/drogos 2,0-3,0 sec
gyereknevelő 2,0-4,0...bumm sec

neo84 2008.10.26. 16:44:20

Komolyan jellemző ez az országra, ami a kommentek közt olvasható... Egyik oldalon a magát mindíg szabályosnak valló, másik oldalon a húzzálmárazútról típusok. Na már most. Mindenki követ el hibákat, annyi szabály közt élünk, hogy számtalanszor akaratlanul is vétünk valamelyik ellen, de könyörgöm, ne keressük már a jogalapot arra, hogy mentesítsük magunkat a szabályok érvénye alól! Egy-két ember hozzászólásait olvasva plafonig ugrott az agyvizem. Mér' megy 90nel a belsőben? Azért apukám, mert ahol egy piros karikába 90 van írva, ott a legkülsőben és a legbelsőben is k*rvára 90et lehet menni, még akkoris, ha a húszmilliós b*zinagy kocsid csak 160nal tud menni! És ha A-ból B-be az úton az van, hogy 90, akkor ezt ne úgy éld meg, hogy x percet elvesz az életedből, aki nem hagy téged 110el menni, hanem úgy, hogy ez a lehető leggyorsabb sebesség, amivel megteheted az utat. Ha ez napi 2 órát elvesz tőled, akkor apukám, keress olyan elfoglaltságot, amihez nem kell debrecenből zalaegerszegre járnod minden nap. És ha városban kifogsz egy 30al tötymörgő fatert, akkor miért parázol? 50nel pikk-pakk meg tudod előzni, úgyis van nyomaték a verdádban. A saját f*szságodon akadj ki, ne mások szabályokat betartani próbáló viselkedésén. Senki nem köteles azért gyorsabban menni a megengedettnél, mert Te sietsz. Sőtt, kitakarodni sem köteles előled. Az előzés pedig: Javítsatok ki, ha rosszul mondom, de mióta előzés az, ha belsőben (mondjuk 90nel) elhaladok egy jármű mellett, ami a külsőben (mondjuk 80nal) megy? Ha én is a külsőben jöttem és csak ezért mentem a belsőbe, akkor oké. De ha én csak úgydöntöttem, hogy innentől a belsőben folytatom, mert 90et lehet menni és 80nal "tötymörög" a kamionsor előttem, akkor ez semmiképpen sem előzés. Persze nem akadályozhatom a belsőben 140el tépőket, mert mindíg erre hivatkoznak, csak akkor én meg arra hivatkozok, hogy 90 a megengedett és innentől fogva patthelyzet. Szerintem a gyorshajtás és az akadályozás is szabálytalan, de szerintem a legnagyobb megengedett sebességgel haladás nem akadályozás...

Aqweren 2008.10.26. 17:04:06

Akkor akinek új kocsija van, menjen nyugodtan 130-cal főúton, 80-nal lakott területen belül, mert az ő kocsijába nem eleve szar féket szereltek mint a régiekbe :DD

Matteo79 2008.10.26. 17:33:20

beo84, maximálisan egyetértek.
Holott jómagam is mentem már szabálytalanul gyorsabban a megengedettnél, anyáztam az elöttem "tötymörgőtől".
De aztán eljutottam legalább arra a szintre, hogy felfogjam, ez az egész közlekedés balhé egy közös játék, szabályokkal.

ex-dr. vuk 2008.10.26. 17:38:21

Namostan en NEM mentem vegig 40-nel Kalocsa-Kiskoros kozott, pedig vegig ilyen tabla volt 30 kilometeren at. Es miert? Mert vagy 1 honapja ujraaszfaltoztak az utat. Emiatt 1 honappal kesobb (es meg ki tudja meddig) 40-nel kell menni.
Erted?
En nem.

kárókatona 2008.10.26. 17:41:12

"Javítsatok ki, ha rosszul mondom, de mióta előzés az, ha belsőben (mondjuk 90nel) elhaladok egy jármű mellett, ami a külsőben (mondjuk 80nal) megy? "

Mindig!!!!!!!! elozol...
HA egyébként éppen
lakott területen kívül autozól
ÉS ki tudnál menni vissza jobbra ...

Mert VAN az kurva-kibaszott JOBBRA TARTS!
Ami alól csak két kivétel van.

1. lakott területen felfestett sávos út
(itt tényleg nincs jobbra tarts)

2. lakteren kívűl a jobbra eső sáv TELÍTETT, oda már nem tudsz visszatérni
(ilyenkor létrejött a ténylges párhuzamos közlekedes...de amíg NEM teliíttet a jobbra eső sáv ADDIG jobbra tarrs van érvényben)


A jogsidat olcsón vetted-e ?!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 17:45:43

"Persze nem akadályozhatom a belsőben 140el tépőket, mert mindíg erre hivatkoznak, csak akkor én meg arra hivatkozok, hogy 90 a megengedett és innentől fogva patthelyzet."

Vonatkozik rád a jobbratartás, és ez alól nem old fel az a tény, hogy Te a megengedett legnagyobb sebességgel mész, így nem patthelyzet az, hogy akadályozol-e vagy sem.
Merthogy Neked nem feladatod, nem jogosítványod, hatásköröd, istenfaszáamáriád eldönteni, hogy ki mit tehet meg az utakon, Neked az a dolgod, hogy betartsd a szabályokat.

Ha nem tartod be őket, az a Te problémád, de ne anyázz ilyen blogokon a fasz gyorshajtókra, ha levillognak csak, mert a Te becses kedved a belső sávban nyugszik meg...

Nekem meg ez a véleményem.

neo84 2008.10.26. 18:21:49

kárókatona: Oké, akkor tehát mindíg előzök, tudomásulvettem. De olvasni tudsz-e? És szövegértés kettes megvolt-e? Általában véve a jobbratartsra hivatkozni okés, de a felvázolt esetben ugyebár volt egy tényleges előzés (itt oké, hogy vissza a külsőbe), valamint egy belsőben maradós kamionSOR mellett elhaladásról van szó (olvasd újra nyugodtan), így mivel nem tudok olyan paragrafust, ami arra kötelezne, hogy 90es táblánál beálljak a 80nal haladók mögé a külsőben, szerintem teljesen szabályos, ha egészen addig, amíg elhaladok a külsőben gázolók zárt sora mellett, a belsőben 90nel "feltartalak", ha te épp gyorsabban jössz, mint a megengedett. Na már most. Telített a jobbra eső sáv. És telítettségen nem csak azt értjük, amikor a sorban haladó járművek orra és segge szinte összeér, hanem azt is, ha a besorolás csak besatuzással lehetséges közéjük, mert mondjuk tartják a követési távolságot.

A másik: jobbra tartás ugye rád is vonatkozik és arra is, aki 140nel nyomul a belsőben. Persze egyszer nem láttam még, hogy miután elsuhan mellettem, besorolna elém, hogy aztán utolérve a következőt, megint benyomuljon előzni a belsőbe. Miért? Kényelmetlen cikázni a sávok között 140nél... Persze abba nem gondol bele, hogy a másik is azért marad előtte, mert neki is kényelmetlen, hogy 90nel kimegy a külsőbe, hogy elengedje a mögötte érkező önjelölt Alonsókat, addig felvegye a külső sáv 80as, 70es, 60as tempóját, amiből aztán az életben nem keveredik megint előzési pozícióba, mert ugye nem akar megdögleni, amikor a belsőben elmennek mellette a forma1es pilóták.

Egyébként lakott területen belül ugyanígy letolnak, ha nem húzok ki a belsőből max sebbel haladva. Legjobb példa erre az üllői út, népliget felöl érkezve. Mivel feltett szándékom a gyorsforgalmira felhajtani, összesen 3 sávváltással kell számolnom. Ebből az első nem gond, a másodiknál már zavarja a "nagyokat", ha tartom a 60at, de a harmadiknál ez már egyenesen főbenjáró bűn. Pedig tudtommal a BP vége tábla csak a gyorsforgalmin, a felüljáró után található. :)

neo84 2008.10.26. 18:23:28

kolbászoszsömle: Ha nekem nem dolgom, akkor kvázi neked sem és a harmadiknak sem. Így ha én 90nel megyek belsőben, nincs jogod villogni, dudálni, tükröt lerúgni, mert neked sem, hogy úgy mondjam, "istenfaszamáriád" eldönteni, hogy én hova takarodjak előled. Értem? :) Mindíg a másik a hibás, mi? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 18:42:34

neo84 2008.10.26. 18:23:28

Az így van, viszont én nem vagyok akkora fasz, hogy idejöjjek vérthányni, hogy mit képzel magáról az a pöcsköszöröhajtó, hogy mit a faszt szuttyog a belsőben.

Valahogy nem azok kezdenek el sosem rinyálni, akik mennének, hanem azok, akik azt hiszik, hogy igazuk van, tehát megtehetnek ezt-azt-amazt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 18:48:16

Szal a lényeg az, hogy shuttefuckup annak, aki szabálytalan.

Még akkor is, ha nem tudja, hogy az.

Me Te sem tudod, -vagy tudod, de nem érdekel- a jobbratartsot, de mégis rinya-rinya.

Ez meg szánalmas.

neo84 2008.10.26. 19:01:31

:D Értem, tehát az szánalmas, aki idejön elpanaszolni magát, de az nem szánalmas, aki idejön leokádni azt, aki panaszkodik? :D Ne nevettess már. Tiltsuk be a fórumokat? Pofám leszakad. Szerintem had mondja már el mindenki a véleményét! :) Egyébként szerintem nincs egy olyan idióta sem az országban, aki arról írna posztot, hogy márpedig ő mindíg letol mindenkit és szarik a rendőrökre. :) Esetleg írj Te egyet! Majd megyek kommentelni! :)

Jim Raynor 2008.10.26. 19:05:27

kolbászoszsömle, te gyökér....

kresz 36. § (2) bek:

"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy -lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat"

na, olvassál, hülyegyerek, aztán ugass, te gyíkhuszár, ne mindig a jobbratartsot emlegesd.

(picit segítek: a kresz hivatalos értelmezése szerint is, aki a legnagyobb megengedett sebességgel megy a belsőben, az szükségszerűen NEM AKADÁLYOZHAT mást...)

látom, a kocsid mellé a jogsidat is apuci vette....

neo84 2008.10.26. 19:09:27

Jim Raynor: Ott a pont! :) Egyébként félreértés ne essék, nem azok közé tartozom, akik 50nel mennek a 70es táblánál, de nem is azok közé, akik 90nel. :) Nekem megfelel a 70 is. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 19:12:40

Jim Raynor 2008.10.26. 19:05:27

Hunamá van benne az Általad citált szövegben, hogy ha elvileg vissza tud térni a külső sávba, nem kell megtenni, ha a megengedett legnagyobb sebességel halad?

Szeretném, ha kiemelnéd az ÁLTALAD ideírt szövegből azt a rész, amelyik ezt jelenti.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 19:21:25

neo84 2008.10.26. 19:09:27

Honnan tudod mennyivel mész?

OMH hiteles a sebességmérő az autódban? :o

Igazi referenciapont az úton az út széle.
Elsősorban ahhoz kell igazodni.
A többi műszered csak tájékoztató jellegű adatot szolgáltat, az alapján meg ne akarj már nevelni.

neo84 2008.10.26. 19:25:08

Nem zsömle, tök hagyományos sebességmérő van a kocsimban, de ha esetleg +/- 5 km/h-t téved, az még mindíg más, mint az, hogy Te százhatvannal nyomulsz. Most jön majd a GPS, meg a többi faszság, amit már olvastunk, kösz, inkább nézem a tévét. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 19:27:30

Homá OMH a GPS?

Én csak arról beszéltem, hogy aki szabálytalankodik, at ne rinyáljon, ha egy másik szabálytalankdó agresszívkedik vele...

Jim Raynor 2008.10.26. 19:40:49

kolbászoszsömle, csak a retardáltak kedvéért...

"Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy -lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban......"

na kérem, szövegértés...." ha több járművet kíván előzni" ez azt jelenti, hogy ha több járművet akarok előzni, maradhatok a belsőben, még akkor is, ha egyébként mondjuk ki tudnék menni jobbra két megelőzni kívánt jármű közé, hiszen a hivatkozott rész azt nem tartalmazza, hogy "csak abban az esetben, ha a külső sávba nem nem lehet kimenni".....egyetlen egy feltétel van, hogy a mögöttem jövő gyorsabb járművet nem akadályozhatom, de, mint említettem, ez a megengedett legnagyobb sebességgel haladó jármű esetében fogalmilag kizárt.

szeretném, ha kiemelnéd a kreszből azt a részt, hogy a sebességkorlátozást nem kell betartani, ill. azt, amelyik szerint a gyorshajtó köcsögöknek még a pofájuk is járhat....

ja, ha nem találod őket a kresz-ben, akkor kurva sürgősen irány egy kresz-tanfolyam....

végül: a te autódban épp annyira hiteles a sebességmérő, mint az enyémben, úgyhogy STFU!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.26. 20:14:22

Ha "több járművet akarsz előzni" ez előzést feltételez.
Az előzés az, hogy visszamész a saját sávodba.
Ezt is csak akkor teheted meg, ha nem akadályozod a gyorsabban haladókat.

A hivatalos értelmezés arra az esetre van kitalálva, hogy ne tudjon Téged megbaszni a rendőr, ha Te előzöl a belső sávban, és ez miatt a rendőrbácsi nem tudja megbüntetni az amúgy gyorshajtó, de ebben akadályoztatott ember helyett, nem pedig arra, hogy nyugodtan mehess a belső sávban a maximális sebességgel.

Az általad idézett 2. bekezdés pontosan leírja azt, hogy mikor szabályos a folyamatos belső sávban haladás -párhuzamos közlekedés (nem előzés, párhuzamos közlekedés -ez az, amikor nem kell visszamenni a belső sávból a külsőbe): "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat"

Tehát akkor, és csak akkor haladhat valaki a folyamatosan ÉS szabályosan a belső sávba, ha a külső sávban a forgalom olyan sűrű, hogy oda nem tud visszatérni.

Én sehol nem írtam, hogy a sebességkorlátozást nem kell betartani, csak annyit jegyeztem meg, hogy nem a közlekedők feladata azok kikényszerítése a többiekből, főleg nem olyan módszerekkel, amelyek önmagukban is szabálytalanok.

Az én autómban valóban nincs hiteles sebességmérő, többek között ezért is nem ahhoz a műszerhez igazodok alapvetően, hanem az út széléhez.
És leszarom, ha valaki benn szuttyog a belső sávban, elmegyek mellette jobbról, ha csak úgy tudom kikerülni.

Mert magammal foglalkozok, nem a másikkal.

craft 2008.10.26. 20:30:05

Szerintem a mi országunk az egyetlen ezen a sárgolyón ahol meg lehet magyarázni minden autóval/kamionnal/motorral elkövetett faszságot - csak ki kell keresni a KRESZ-ből a megfelelő paragrafust majd hivatkozni a szövegértésre.

Jim Raynor 2008.10.26. 20:31:53

csak közlöm, hogy az általam hivatkozott 32. § a "párhuzamos közlekedés" fejezetben van, így amit az előzésről írtál, az értelmetlen. egyébként javaslom a (2) bekezdés első mondatának újraolvasását, mert többszörösen is félreértésben vagy.

javaslom továbbá a post újbóli elolvasását. a postíró nem azt mondta, hogy 40-nel szüttyögjünk a belsőben, hanem egyszerűen nem érti, hogy pl. autópályán mi a halál véreres faszáért nem lehet a 90-es táblánál 90-nel elmenni a kamionsor mellett (javaslom próbáld ki az M0-ás déli szakaszát) anélkül, hogy valami faszkalap le ne villogna/tolna az útról, mert neki legalább 200-zal kell közlekednie.

úgyhogy leszarom, milyen önjelölt fittipaldi jön mögöttem, nem fogok két schwarzmüller közé beékelődni más faszsága miatt.

nem mellesleg: a közlekedésben először a szabályokkal kellene foglalkozni, utána a közlekedés többi résztvevőjével, és csak ezek után magaddal........

p.s: amennyiben nem végeztél jogot, és a szakdolgozatodat nem közlekedési büntetőjogból írtad, úgy engedd meg, hogy jobban tudjam, mit akar jelenteni a kresz hivatalos értelmezése....

nincs igazad, de meg vagy róla győződve, hogy van, és ez a legrosszabb kombó....

B.GY. 2008.10.26. 21:03:23

"Kinek van igaza?Aki a másikat meghallgatja annak van igaza."Mit összetudtok vitatkozni ilyen hülyeségeken.Mindenki menjen annyival amennyi neki jólesik.Majd megbánja egyszer.Nem vagyunk mi Dredd birók,hogy eldöntsük kinek mi a jó.Érdekes engem nem zavar,mikor 160-nal megyek,és megelőznek 200-zal.Sőt az sem mikor a külsőben megyek a kamion mögött 80-nal.De még az sem,ha ködzáróval mennek előttem.Olyankor lelassitok,és mindig bejön elém valaki.Nyugalom a hosszú élet ritka:)

Jim Raynor 2008.10.26. 21:10:40

B.GY. 2008.10.26. 21:03:23

aha. ha egy 200-zal szabálytalanul előző frontálisan belédcsattan, a tolószékben ülve, a nyálelszívó műanyag csövével a szádban is azt fogod ismételgetni, hogy "csak annyival ment, amennyi jólesett neki"?

B.GY. 2008.10.26. 21:24:44

Jim Raynor!Csővel a számban nem fogok tudni beszélni.De ha valaki 200-zal belédmegy frontálisan,akkor a cafataidat 2 kilométeres körzetből szedik össze.Tehát nem mondasz semmit.Különben meg azt írtam,hogy ha megelőznek.Szóval nem velem szemben jön.

Jim Raynor 2008.10.26. 21:40:52

nem, azt írtad, hogy "Mindenki menjen annyival amennyi neki jólesik." én meg általánosságban beszéltem....

B.GY. 2008.10.26. 21:46:26

De azt is írtam,hogy megbánja egyszer.Lehet akkor,amikor engem megöl,de lehet akkor amikor téged.Ennyi erővel akkor élhetnénk egy oxigénsátorban is,nehogy bajunk essen.Úgysem változtatjuk meg a világot itt egy páran.Én meg olyanon nem húzom fel magam,amin nem tudok változtatni.Ha jól pofánbasznám a szabálytalankodó embertársam,akkor sem változna meg.Mindenki más.Ezért szép az élet.Én nem félek a haláltól,ő fél tőlem:)

Perillustris 2008.10.26. 22:45:20

Szerintem azt kellene megérteni, hogy a forgalom átlagsebességétöl eltérni mind pozitiv, mind negativ irányba veszélyes. Ha az autók többsége 100-al halad, akkor a 130-al menni majdnem ugyanolyan veszélyes mint a 70-el. Nem tudom miért jó annak, aki betartja a táblák által mutatott értéket pontosan, és ezáltal veszélyes elözésbe kényszeriti a nála gyorsabban haladókat.

Ez jó: k é n y s z e r í t i.


"kedves cikkíró, toleráns személyiség lehetsz, ha ennek ennyire örülsz..."

Mi köze ennek a toleranciához? Ismered a szó jelentését? Szerintem teljesen érthető, ha valaki örül annak, hogy egy szabálytalankodó, ön- és közveszélyes gyökeret kiemelnek a rendőrök a forgalomból.


"Még annyit jegyeznék meg, érdekes megfigyelni, hogy ha a postíró egy "szabályos voltam, a másik ki-ha-én-nem autós meg nem, ez-és-ez lett belőle" sztorit küld be, akkor általános a helyeslés a hozzászólásokban, a "biciklis volt a hibás", meg a "hülye postíró, aki természetesen Kisikasa" jellegő szösszeneteket leszámítva.
Egy kivétel van ez alól: ha a szabályos autós történetesen a sebesség megválasztásában volt szabályos, és okozott ezzel nehezen tolerálható, de nem indokolatlan (!) nehézséget a többi, nem szabályosan közlekedni kívánó autósnak. Akkor az arány megfordul. :)"

Jól látod. Az Origo egyik régebbi szavazása is ezt bizonyítja: img2.tar.hu/perillustris/img/36599869.jpg#3


Remélem pár év múlva sokszáz (ezer) fix traffipax lesz az utak mellett (felett, stb.).

Perillustris 2008.10.26. 22:48:59

Természetesen a sebességmérés mellett a hatóságoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk az egyéb szabálytalanságok elkövetőire is, mert nem kétséges, hogy egy gyalogost leszaró, zebrán áttépő rohadék nagyobb kockázatot jelent, mint az, aki 130 helyett 140-nel megy az autópályán.

fzs.1933@gmail.com 2008.10.26. 23:42:49

Tisztelt Kommentelők!

Lehet, teljesen a cikken kívüli témában szólok, de engedtessék meg, mert úgy érzem, valahol mégiscsak kapcsolódik.
Kis faluban lakom, ami egy igen forgalmas teherautós tranzitút mentén van. A bejövő út a falu felé lejt nem kicsit. A lakott terület táblától nagyjából 500m-re van egy éles jobbkanyar, nagyjából 30-as tempóval lehet kanyarodni. Gondolom ezért, meg az iskola miatt - ami ennek a kanyarnak a sarkán van -, nagyjából félúton, azaz 250m körül egy 30-as tábla van (a faluban nincs kijelölt gyalogátkelőhely).
Itt valahol csatlakoznék azonban mégis a cikkíróhoz. Én bizony oda szoktam állni a tábla mellé. És ha azt látom, hogy a "kicsihuszár teherautós", vagy a "dzsippem van és mennem kell", vagy a "Jóska bácsika" fékezés nélkül, megismétlem fékezés, avagy látható lassítás nélkül dübörög be, nos, akkor bizony meg szoktam neki mutatni, hogy itten vagyon egy tábla, ami őt kötelezi valamire. Többek között arra, ha az iskolából kiszaladna egy gyerek, akkor ne csináljon belőle fasírtot azért, mert a többletsebesség miatt nem tudott megállni.

Visszataszítónak tartom, hogy ha valaki arra hivatkozik a szabálytalanságában, hogy értelmetlen a megszegett szabály. Sok olyan van, amivel én sem értek egyet, de azok ellen igyekszem a megfelelő fórumokon fellépni. A közlekedés egy kiemelten veszélyes üzem. Itt fokozottabban (lenne) elvárható, hogy magunkon kívül törödjünk másokkal is.

Két idézet a Magyar Köztársaság Alkotmányából:
8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvető jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsőrendű kötelessége.
54. § (1) A Magyar Köztársaságban minden embernek veleszületett joga van az élethez és az emberi méltósághoz, amelyektől senkit nem lehet önkényesen megfosztani.

Kiemelném az elsőből a "VÉDELME AZ ÁLLAM ELSŐRENDŰ FELADATA". Ami az én értelmezésemben azt jelenti, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel - többek között - MEG KELL VÉDENIE AZ ÁLLAMPOLGÁRAINK ÉLETÉT! És ebbe bizony a KRESZ igen súlyosan benne van!
A másodikat lefordítva a magam nyelvezetére azt jelenti, hogy mindaddig míg én szabályokat tisztelő és megtartó magatartást tanúsítok, addig mások ne veszélyeztethessék ...ros életemet a szabályok be nem tartásával!

Kérem mindazokat, akik félredobják a szabályokat azzal a kifogással, hogy értelmetlen: NE TEGYÉK!

Szerencsés hazaérkezést mindenkinek!
Fejes Zsolt

ST 2008.10.27. 07:18:31

elolvasva a tegnapi nap eseményeit, kicsit kiegészíteném a kommentemet. folyamatosan a jobbratartsról beszélt itt mindenki. meg arról, hogy az alól kivétel a lakott területen belüli felfestett út. ki beszélt arról, hogy én autópályán mentem a belsőben. én pl csak egy esti hazautamról beszéltem bizony lakott területen belül.
amúgy én neo84-nek adnám a pontot, sajnos én nem tudtam ilyen jól megfogalmazni a problémát mint ő!!

Majjom 2008.10.27. 09:14:15

Ez a sebesség kontrollos teszted ott sántít, ha a km/h mérőd csal, akkor a távolságmérőd is...
Szerintem az, hogy betartod-e a szabályokat, vagy nem, az a Te dolgod. De másokat feltartani udvariatlanság. (oké, veszélyeztetni még jobban az)
Ez nem is inkább Rád vonatkozik, hanem azokra, akik 90 helyett 70-80 -al mennek, mert az nagyon "biztonságos"

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.27. 11:35:02

1. Csatlakozok a fent szólóhoz, miszerint, ha a sebességmérőd igenis csal. Méghozzá felfelé, átlagosan 5 km/h-t. Ezt a gyárban állítják be ennyire.
2. Helyesen teszed, hogy szabályosan közlekedsz! Ha a többiek meg nem bírják ezt kivárni, akkor előzzenek meg nyugodtan. Én átlagosan, óra szerint 95-100al szoktam főutakon közelekedni. Ez számomra elég tempós. Aki ezt nem bírja ki, az előzzön meg. Ugyanigy, ha én utolérek valakit, aki 80al megy, azt én is megelőzöm és mindenki megy a maga útjára.

Maddog 2008.10.27. 11:54:05

ez asztori nem szerepelt itt már egyszer? Vagy csak azM"-es miatt ismerős?

Nerve 2008.10.27. 12:16:48

hát, az autó órája szerinti 90 márpedig nem annyi. viszont a többivel maximálisan egyetértek. régen én is gyorshajtó voltam, aztán lemértem hogy mit nyerek vele, illetve számításba vettem, hogy mit kockáztatok és mit vesztek (nagyobb fogyasztás) és rájöttem, hogy valóban teljesen értelmetlen +10-20-al megfejelni a sebességhatárt. Többel meg baromság.

tutti 2008.10.27. 12:18:07

Megépült egy út Nyíregyháza és Sóstóhegy között x éve, sebességkorlátozás nélkül. Annak néhány kanyarában a 90 a lehetséges maximális sebesség, afelett elszáll az átlagos autó. Ezt sokan úgy kezelték mint a többi 90-es korlátozást, hogy még 120-al is lehet menni. Hát nem. Levették 60-ra az egész útszakaszt. Persze a táblákat rosszul tették ki, volt ahová több került, volt ahová egy sem. Tehát bizonyos oldalak bizonyos szakaszain maradt a 90. Vicces amúgy hogy darabra megvolt a tábla, csak nem tudták normálisan kitenni. Évekig így volt. Most gondoltak egyet és levették a lakott terület végét és elejét jelző táblákat, így már 50-el lehet menni.
Eredmény: 70-80-al közlekedő autósok, illetve néhány törvénytisztelő vagy önjelőlt rendőr, aki betartja az 50-et, ezáltal veszélyes előzési szituációkat előidézve a nagyforgalmú úton. Kérdezem én, melyik a jobb?

Hasonló eset: Nyíregyházáról Nagyhalász felé vezető úton egyik napról a másikra több km-en keresztül kirakták az 50-es korlátozást a 90 helyett! Van ott kb 10 db ház, messze az úttól, az út jól belátható, még a kerékpárosok is külön úton közlekedhetnek. Kérdezem én, miért?

A németek elhiszik, hogy a kitett táblának oka van. Én itt nem vagyok képes erre, amikor ilyen drasztikus változások történnek egyik napról a másikra.

Jah amúgy Nyíregyháza-Gávavencsellő a sebességhatárok betartásával 50 perc, a be nem tartásával 25 perc. Ez oda-vissza 50 percet jelent. És nem nagy távolság, kb. 35 km.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 12:25:54

tutti:

Nagyon egyetértek.

A táblákhoz való viszonyunkban nagyon erős szerepe van annak, amilyen színvonalon táblázzák ki a dolgokat.

Általánosságban is, a szabálykövetéshez az kell, hogy az emberek azt érezzék: a szabályok _alapvetően_ racionálisak, értük vannak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.10.27. 12:43:00

Minnyá jönnek sokan, és megmondják, hogy majd racionalizálják a szabályokat, ha elég érettek leszünk ahhoz, hogy betartsuk őket.

libra · http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1096067152-stop/205562230400017-18.08.2005-18:50-narazova-rychl 2008.10.27. 12:43:01

"
Winston Smith 2008.10.25. 12:16:30
Szerintem a sebességkorlátozások azért olyan alacsonyak, mert be van számítva, hogy 10-20 %-kal mindenki túllépi őket. Tehát ahol 80-nal még tuti biztonságosan lehet menni, oda kiraknak egy 60-as táblát, hogy akkor talán az emberek nem mennek 80-nál gyorsabban.

Én is kb. így vezetek. Általában a még nem büntethető gyorshajtásra lövöm be magamat, tehát 50-100 között +20%, 100 fölött +10%.

Azaz pl. egy városi hetvenes táblánál 80-85-tel, autópályán 140-nel megyek. És igen, engem is k*rvára idegesít, ha valaki egy hetvenes táblánál 68-cal cammog, mert feltartja a forgalmat00
.
"

Csak egy erdekesseg (csehorszagi teszt):
Lemertek a fektavlosagat egy autonak, amely 50Km/h sebessegrol satufekkel fekelt, allo helyzetre (nem emlekszem a pontos tavolsagra, de nem ez a lenyeg.)
Megismeteltek a tesztet, de masodszor ugyanaz az auto ugyanazon a feluleten (5 perc mulva _ tehat meg az idojaras is ugyanaz volt) 70 Km/h -as sebessegrol fekelt satufekkel. A teszt kimutatta, hogy ahol az 50 km/h sebesseggel halado auto mar allt, ugyanott a 70 km/h sebesseggel halado auto meg !!! 58 hm/h !!! -as sebesseggel haladt.

Tehat, ha gyilkolni akarsz, nyugodtan lepd tul a sebesseget, de ha nem szeretnel egesz eletedben azon ragodni, hogy tenyleg annyira sietos dolgod volt-e, hogy tul kellet lepned 20 km/h-val a max. megengedett sebesseget, akkor tartsd be!!!


A link a videot mutatja, de sajnos, csak csehul...

Pema 2008.10.28. 13:54:20

8 év Canadában élés után még mindig 100 km/h a sebességkorlát a sztrádán 90 km/h városon kivül és 50 a városban.

Pema

TH 2008.10.28. 14:03:17

Pema 2008.10.28. 13:54:20
Hol élés után? Én magyarul csak Kanadát ismerek, de legyen ez az én bajom...bocs a kötözködésért, de ez szúrja az ember szemét azért...
Hogy függ össze a sebességkorlát a bárhol eltöltött évek számával? Vagy a lényeg az volt, hogy te "Canadában" töltöttél sok időt?
És hol? Canadában? Vagy neked annyi? Vagy most mi van?

tehenke 2008.10.28. 14:04:59

Ott ahol lakok, ki van rakva egy 30-as tábla. Egy önjelölt grafikus kijavította 80-ra. Elvileg ugye én csak értelmezhetem a táblát, nem bírálhatom felül, hogy az ott jogos-e vagy nem.
Most ha itt megyek 80-al, mert olyan tábla van kint, akkor azért megbhat-e a yard?

TH 2008.10.28. 14:06:46

tehenke 2008.10.28. 14:04:59
Elméletben nem vagy büntethető ilyen esetben.

autosave 2008.10.29. 22:51:34

húúú, csak most olvasom ezt a fergeteges postot.

remélem hamarosan áramot vezet, nem autót...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása