A zéró tolerancia és az itt- ott meglepetésszerűen felbukkanó traffipaxok azért érzékelhető hatást gyakoroltak összeségében a közlekedésre, már ami a sebességet illeti, de úgy látszik mégsem eléggé, mert Olds Mobil mindenhol annyival ment amennyivel lehet és mégis mindenki megelőzte.
Naponta járok gépkocsival a 12-es, M2-es, M3-as bevezető úton. A minap elegem lett a sok gyorshajtóból, szabálytalankodóból, villogóból, dudálóból, s elhatároztam, hogy ezentúl megmutatom nekik, hogyan kell szabályosan közlekedni.
Tehát, ahol 50-es tábla van, ott 50, ahol 70, ott 70, ahol 90, ott 90. Nos, a hatás döbbenetes volt. De valahol erre számíottam.
Csak néhány példa:
1. M2 -es Budapest előtti része 2x2 sáv. Kint a kaminok haladnak libasorban 70-80-nal. Én belefogok az előzésükbe, de szigorúan csak 90-nel. Hát ami mögöttem van, az hihetetlen. A lökhárítómtól fél méterre egy dzsipes maca ordít és mutogat, hogy húzzak a fenébe, de mellettem folyamatosan a kamionok, nem tudok kimenni. Szerinte a 90 nem elég. Innen is kezét csókolom a nagyságos asszonynak. Nyomja a dudát. Mikor a kamionok elfogynak, belelép és a középső ujját mutatja nekem.
2. Megyek haza 90-nel. Mögöttem takaros kis sor, 3 autóval mögöttem egy nagy BMW ugrál ki-be, de nem tud előzni, mert folymatosan jönnek szembe is. A leállósávban próbálkozna, de ott nem fér el. Mintegy 8 km-en át megyek a megengedett legnagyobb sebességgel, olyan lassan a dolog, mint a Tour de France, a nagy bicajkígyó dopping nélkül persze. Amikor Vác előtt 2x2 sávra vált az út, az önjelölt Alonsók öklüket rázva húznak el mellettem. Mindenki nagyon-nagyon ideges. Később jön a váci Cementgyárnál a lejtő, ahol lefelé egy sáv van, felfelé, a szembejövőknek kettő. Záróvonal természetesen. Nem baj, berobban mögém egy Audi, majd megunva a megengedett legnagyobb sebességgel történő döcögést kivág és elindul lefelé. Pechére a völgyben ott vannak a rendőrök, akik azonnal kiszedik hősünket - nagyon remélem a csekken szereplő összeg megtanította, hogy ahol 90-nel lehet menni, ott 90-nel lehet menni.
Tudom, most sokan azt mondják, hogy amit én az autóban 90-nek látok az órán, az a valóságban nem annyi. Pedig annyi. Hiszen ezt a lehető legegyszerűbben lehet kontrollálni. Menj hatvannal egy percig és mérd le az 1 perc alatt megtett távolságot. Ha az 1000 méter lesz (vagy kis tévedés ide-oda belefér), akkor a 60, az 60, a 90 az 90.
S még valami. Egyszer - jelentősen áthágva a szabályokat - 110-zel mentem végig a kettesen. Háztól házig lemérem, hogy sietve mennyi idő alatt érek be, s aztán, hogy a szabályokat betartva mennyi idő alatt érek célba. Meg fogtok lepődni: a különbség 8, azaz nyolc perc volt.
Hát 8 percért én nem fogok szabálytalankodni. Legalább reggelente +8 percig hallgathatom Fialát a rádióban.
Üdv: a 2-es út tanára, aki csak betartja a szabályokat.
Ui: Nemrég vezettem Kanadában. Ott a maximum 90 az országúton, 110 a sztrádán. Élveztem, nem akart senki sem letolni az útról.
Az utolsó 100 komment: