Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Túl nagy fáradság indexelni?

2008.10.26. 11:22 :: SilentSound

Főleg kommentekben merült fel itt-ott az, hogy mennyire idegesítő dolog, amikor hirtelen elénk vág valaki minden előzetes jelzés nélkül. Van ugyanis az a néhány kis sárgán villogó lámpácska az autókon, amiről minden bizonnyal tudnak azok is, akik kanyarodáskor, vagy sávváltáskor nem használják, mert ők azok, akik minden különösebb lelkifurdalás nélkül megállnak az út közepén. Na, olyankor villog az összes, mintha az mentesítene a KRESZ betartása alól. LtRics is egy ilyen baromállatba futott bele, az ő sztoriját olvashatjátok lent, de még előtte egy videó, amit saját felvételekből raktam össze gyorsan. Mindössze két városi utam felvételeit pörgettem végig gyorsítva, nem kellett sokáig keresgélni, hogy kiszúrjam ezeket a rövidke jeleneteket:

Kíváncsi lennék olyan olvasók kommentjeire is, akik nem szoktak irányjelzőt használni, mert én nem nagyon értem, miért olyan nehéz dolog pöccinteni egyet azon a kapcsolón. Fárasztó? Elvonja a figyelmet a vezetésről? Mókás nézni, ahogy a többiek satuzgatnak meg elrántják a kormányt? Mindenesetre íme a sztori, ami a fenti videót ihlette:

Egy rövid kis történetet szeretnék megosztani, ami ha jól emlékszem előző év nyarán esett meg. Történt egy nap, hogy drága jó nagyapámat kellett lefuvarozni a rokonokhoz, az 51-esen. A művelethez édesanyám 1.0-ás suzukiját használtuk fel, mint közlekedési ezköz. Odafele nem is volt semmi érdekes ,leszmáítva egy teherautót, ami minden egyes kis úthibán úgy nyikorgott, mint ami szét akar hullani. Visszafelé azonban, a következő történt meg velem:

Egy régi Mercedest vezető idősseb úr szépen elkezdte rámhúzni a kormányt, mivel az ő sávja erőssen fogyóban volt (ekkortájt a Soroksári út kicsit le volt szűkítve 3-ból azt hiszem egy sávra a Boráros térnél),  természetesen az irányjelzés elmulasztásával. Én még nem vezettem semmilyen Mercedest, se régit, se újjat, biztosan nagyon nehezen elérhető helyen van a kis kar, amivel az irányjelzést aktiválni lehet, de ez csak tipp.

Szóval, emberünk húzza rám a kormányt, édesanyám a jobb egyben. Gondoltam nem állok meg, mivel nem előttem volt a kolléga, hamen átfedésben mellettem, és egyébként is nem jelzi, hogy ő most be akar(na) sorolni. Mikor melléértem, válogatott szavakkal ecsetelte, hogy ugyan miért nem voltam előzékeny, s engedtem be (“A rohadt büdös k**va anyádat Te szuzukis köcsög”, vagy valami hasonló). Ez roppanttul érzékenyen érintette törékeny kis lelkivilágomat, pláne mivel édesanyám mellettem ült.

Szó-szót követett, amikor is a kedves kolléga miután besorolt mögém folytatta az ocsárolást. Ekkor elszakadt a cérna (biztos a nagy meleg miatt), kicsatoltam az övet, kiszálltam, s elindultam a Merci felé. Suzukiban elég alacsony az ülés, s szeretek kicsit “fekvő” pozicióban vezetni, ezért nem látszik a 95 kilóm. Kiszállás közben a kolléga továbbra is mondta a magáét, mikor elindultam fele, érdekes módon abbahagyta, s elkezdett a kormány mögé bújni, ablakot felhúzni. Amikor odaértem még nem sikerült felhúznia az ablakot, ezért közölhettem vele a mondanómat:

“HA LEGKÖZELEBB KIRAKJA AZ IRÁNYJELZŐT, BENEGEDEM!!!!!!!”

Ezután visszasétáltam a kocsihoz, beszálltam, s mentem tovább. Még belepislatottam a tükörbe, a Mercedeses úr szépen, csöndben, kissé megszeppent arrcal a legközelebbi lehetőségnél elfordult balra.

155 komment

Címkék: index video biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valaki 2008.10.26. 14:45:31

DEGEC 2008.10.26. 13:50:17
"én lettem a főszar akit a sok megkeseredett looser akinek felszaladt a devizahitel törlesztöje, most tud utálni."

Nem attól lettél az, hanem attól, ahogy ezek szerint az úton viselkedsz.
Egyébként loser, 1 o-val. És te vagy a lúzer. Épp ilyenek miatt.

Bacu 2008.10.26. 14:51:50

Ilyen antiindexelősön én már nem is húzom fel magam. Inkább az zavar, ha beengedem és nem köszöni meg.

Más: tényleg érdekelne a véleményetek erről!
Balcsiról hazafelé az autópályán (BP felé) jó pár szakaszon 100as tábla van! De csakis hazafelé!
Elején becsületesen lelassítottam, majd ismét 130-135, amint lehetett.
Tényleg jogosan vannak kinn azok a 100as táblák?
ti szoktatok ott lassítani?

Arról pedig már nem is írok, hogy múltkor full jobbratartsot játszottam. Vagyis legszélső sávban mentem, amikor csak lehetett.
Viszont ezáltal a középső sávban tötyörgő 120as tempójuakat lazán leelőztem.
Ugye jobbról előzni tilos! De mi van ilyenkor?
Vágtassak át a sávokon, hogy leelőzzem balról, majd vissza két sávot a szélre?

encee 2008.10.26. 14:59:55

Előre bocsátom, hogy nincs jogosítványom, sem autóm. Viszont sokat utazom autóban, és gyalogosan egyaránt. Egyik helyzetben sem szívmelengető helyzet az, hogy néhányan "megfeledkeznek" az index használatáról. Gyalogosként a belvárosban próbálok A-ból B-be jutni, rendes emberként megvárom a zöld jelzést és csupán akkor kelek át, vagy ha nincs lámpa körültekintően lépek le a járdáról, viszont határozottan, nem tinci-tánci gyalogos vagyok hogy "bicsi-bocsi menjél nyugodtan én ráérek". Igenám, viszont index nélkül nehéz felmérni hogy kedves autósbarátunk/barátnőnk épp merre óhajt menni... voltam én minden csak rendes ember nem, mikor meg mertem kérdezni, hogy ugyan helyette én használjam-e az irányjelzőt... Gondoltam már rá, hogy kis táblák tucatját pakolom majd reggelente a táskámba és osztogatom /használj irányjelzőt, a pirosnál állj meg... stb feliratokkal/ de rámenne az egész napom és sanszos hogy hiába való lenne... :(

eljárás tárgya 2008.10.26. 15:04:23

Körforgalom: ha rendőr van a közelben, minden bugris hirtelen megtalálja a kart és indexel. Ebből látszik, hogy szándékosan tahó a magyar és direkt keresi az alkalmat, hogy a másikkal kib@sszon.
Ha ott van a felelősségre vonás lehetősége a levegőben, akkor rögtön sunnyogni kezd, mint a sok leesett rendszámos gennyláda az objektív felelősség miatt.
Tényleg van még hová visszafejlődni, mint ahogy RedRiot írta az előbb.

nadivereb 2008.10.26. 15:05:10

Nem szoktam ide kommentelni, de gramerczyre muszáj vagyok reagálni.
Mutass már egy dokumentumot vagy bármi cikket errőla "Hollandiában lefestették a zebrákat oszt' lecsökkentek a balesetek"-dologról! Egyrészt elképzelni sem tudom, hogy ez lehetséges lenne, másrészt pedig ha megtörtént volna, akkor tele lenne vele a sajtó. Ja, egyébként ha a "biztonságfasiszta" azt jelenti, hogy amikor elfordítom a kormányt, akkor kinyújtom az ujjamat, kattintok egyet egy karon, majd ugyanezt vissza, hogy esetleg mások is tudják, hogy mire készülök, akkor biztonságfasiszta vagyok. Tisztelettel.

Sugi77 2008.10.26. 15:07:04

valaki 2008.10.26. 14:45:31
DEGEC 2008.10.26. 13:50:17
Nem attól lettél az, hanem attól, ahogy ezek szerint az úton viselkedsz.
Egyébként loser, 1 o-val. És te vagy a lúzer. Épp ilyenek miatt.

Egyáltalán nem ítélhetünk el valakit azért mert a már kialakult környezethez igazódik. Igen én is hallottam, hogy olaszban nem igen indexelnek. De az araboknál pedig élet-halál játszma minden nap. Ott a buszok, ha akarnak simán előznek miközben te szembemész. Majd lehúzodsz szépen a földre, vagy az árok mellé.

Egy egészen más kultúráról beszélünk, nem ítélhetjük el innen Mo-ról. Egy fecske pedig nem csinál nyarat!!!

béla 2008.10.26. 15:15:14

Nem hiszem hogy ennyi másokat leszaró ember vezet. Szerintem csak elromlik az indexük.

AvgDvl 2008.10.26. 15:37:14

Nem csak megerőltető ( nem venném a lelkemre a sok ínhüvely gyulladást ) de sajnos az Audi, BMW, Mercedes, Lexus autók költségvetésébe már csak extraként fér bele az irányjelző, ezért a szegény magyar bérből és fizetésből tengődő polgárok nem kérnek bele egyáltalán.

2008.10.26. 15:44:10

Jó ez a népnevelősdi DE kurvára utálok biztosítóhoz járni meg rendőrre várni és Ha beledöglök is igazam van-ot" játszani, inkább gyere be oszt érezd jól magad-at .Ha meg hülye az ember hát az is marad.

2008.10.26. 15:46:00

indettől függetlenül egy körforgalomból kilépőnek ha nem indexel adnék alkalmanként egy egy nyakast

kinney 2008.10.26. 16:07:45

ne legyünk álszentek, magyarországon a többség akkor se enged be maga elé senkit, ha az indexel.

szerintem az esetek 90%-ban pontosan lehet tudni, hogy ki mikor akar bejönni elém függetlenül az irányjelző használatától. az más kérdés, hogy ha nem indexel, akkor van indok nem beengedni.

mindazonáltal én is utálom bepofátlankodó köcsögöket,akik azt hiszik, hogy rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik.

DEGEC 2008.10.26. 16:12:09

Kúrcsány Ferenc · szanalmas.hu/ 2008.10.26. 14:04:20

A loser miatt jogos a pont, én kérek elnézést, a modorból még van mit tanulnod, csak nem neked is megemelkedett a deviza törlesztőd, hogy ilyen érzékenyen érintett, hogy csak igy tudtad, felhivni (jogosan) a helyesirási hibámra a figyelmet.

gramercy 2008.10.26. 14:09:48

THX

RedRiot 2008.10.26. 14:00:30

Nem egy 12 éves bajor vasam van, ami nem ér többet, 3000 euronál, de én ettől függetlenül vigyázok rá, és mások értékére is.

RedRiot 2008.10.26. 14:15:27

ebben egyet értünk, én se huztam meg még senki autóját, viszont itt az autó nem státusszimbólum mint M.o on, itt puszta használati tárgy, mint egy papirzsebkendő, használják és kész, és itt pont ezért mindenkinek pont olyan értékű, méretű és felszereltségű autója van amire szüksége van.
Pl 10 böl 1 panda (még 2003 ban is gyárották)
10 ből 1 fiat 500, és kurva jol elvannak vele,nem nézi le őket senki és nem akarnak többnek látszani mint akik, ezt kéne valahogy felfogni otthon is.hogy nem attól lesz sikeres valaki ha kihoz egy uj autót a szalonból 120 hónap futamidőre ajándék téligumival, 0% önerővel.

valaki 2008.10.26. 14:45:31

mint irtam, ez nem M.o on van, ha itt nem indexel senki akkor én minek.Természetesen otthon fogok, de remélem nem kell hazaköltöznöm ehhez a sok megkeseredett emberhez.


Amugy az megkérdezném őszintén, hogy mit vártok attól, hogy itt gyűlölködtök?

jobb lesz? Lehetne, ha a 7es bimmeresek, meg a 600 as merga tulajok olvasnák, a blogot, de nem teszik, max bimmer gábor van itt read onlyba:-P
99% hogy a vöröskörmű szőke maláj k...at szo..atják vmi lebujban, vagy az adrán vitorláznak mig ti itt idegeskedtek.
De ha nektek jó hát legyen.

Ettől függetlenül, nem értem, hogy ti ugy gondoljátok ha valaki indexel az szentírás.

Mert amit emlitettek hogy milyen sulyos következménye van ha valaki nem indexel..

de milyen következménye van ha valaki tul korán tül késön vagy esetlegesen tévesen indexel?

akkor mi lenne?

Én továbbra is ugy vezetek hogy minden szitura felkészülök, ha indexel valaki ha nem.

egyenlítő 2008.10.26. 16:16:45

degec: az EU-n belül Olaszországban a legrosszabb a baleseti statisztika, különösen a halálos balesetek száma.

www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-232298
"2006-ban 230-nál is többen haltak meg közlekedési balesetben Rómában. Az autósok letámadják a szűk, kövezett sikátorokat, kerülgetik a gyalogosokat, nem érdekli őket a zebra és általában semmiféle közlekedési szabály. A huszonegyezer ütközésben huszonnyolcezer ember sérült meg a Biztonságos Utak Alapítvány felmérése szerint.

A kamikáze stílusú vezetés és a nagy tolongás, a dugók a római élet kifejezett hátrányai közé sorolhatók. A balesetek leggyakoribb oka a kressz semmibe vétele. Ezután jön a túl kicsi követési távolság.

Az olasz nagyvárosok észrevehetően veszélyesebbek, mint Párizs, London, Stockholm, Madrid vagy éppen Barcelona - mondja az alapítvány elnöke, Sandro Salvati. A halálos útibalesetek száma kritikus szintet ért el.

A legnagyobb veszélyben a motorosok vannak, akik össze-vissza kacsáznak az autók között a dugókban. Ráadásul az utóbbi időkben igencsak megnőtt a számuk Rómában.

Olaszország a legmagasabb egy főre jutó autómennyiséget fölmutató országok között van a világon. A statisztikák pedig megerősítik azt az elképzelést, hogy Itália a lökött autósok hazája."

PSz 2008.10.26. 16:18:15

Ahogy mások is mondták: Nem azért indexelek, hogy más lássa. Az indexelés része a manővernek, benne van a mozdulatban. Ennyi.

foolproof 2008.10.26. 16:35:15

"nadivereb 2008.10.26. 15:05:10

Nem szoktam ide kommentelni, de gramerczyre muszáj vagyok
reagálni.
Mutass már egy dokumentumot vagy bármi cikket errőla "Hollandiában lefestették a zebrákat oszt' lecsökkentek a balesetek"-dologról!"

Nem mondott tul nagy hulyeseget a kedves kollega, csak elegge magyaroschan-erdesen adta elo, az meg neha kisse kontraproduktiv.

Iden januarban halt meg Hans Monderman bacsi, kozlekedesi fejlesztomernok, aki abbol indult ki, hogy ha minden utburkolat jelet es egyeb jelzest eltuntetunk az utakrol, akkor bizony az autosok es az egyeb modon kozlekedok jo nagy resze SOKKAL ovatosabb lesz, mert elbizonytalanodik elegge, nem tudvan a masik reakciojat elore, sokkal jobban odafigyel a masikra. Mivel senkinek nincs elsobbsege a masikkal szemben, kenytelen valamennyire egyuttmukodni a tobbivel, kulonben cumi lesz.

Ez az un. "shared space" elmelet, es kulturorszagokban bizony mukodik is, meghozza akkora sikerrel, hogy azokon a korabban veszelyes szakaszokon, ahol bevezettek, azota SEHOL sem tortent halalos baleset. Egyebkent kb. 20 eve teszteltek eloszor egy holland faluban. De azota olyan csomopontokban is mukodik, ahol naponta 20000 gepjarmu teszi tiszteletet.

Mas kerdes, hogy meeg Mondermann bacsi is azt vallotta, szerinte a kozlekedok kb. 15%-a MINDIG tahon fog viselkedni, nem torodve a tobbiekkel. Mo-bol + a vadkapitalista altalanos hozzaallasbol kiindulva, ezt a szisztemat ott legfeljebb durva darwinista kiserletekre lehetne alkalmazni, de mivel tahobol mar van eleg, nem javaslom a kozeljovoben.:(

DEGEC 2008.10.26. 16:36:40

egyenlítő 2008.10.26. 16:16:45

statisztika és a nagy számok törvénye alapján, hol lesz a legtöbb baleset?
ott ahol a legmagasabb az egy före jutó autók száma. Ez gondolom logikus.

és 60 millióan élnek itt.

Rómában is jártam párszor, és semmi gond nem volt, át lehet vészelni, csak figyelni kell.
De rómában az a legnagyobb baj a helyike elmondása szerint, hogy keveredett a lakosság.
Egyikfele kalaposskodás, parkolóban indexelős, a másik fele meg pont leasz mindent megy amerre lát.Na most ha mégy nem tudod hogy kivel állsz szemben, egy olyannal aki tudatosan indexel vagy olyannal aki 3 perce kirakta, és elfelejtette bevenni,(és a kormány nem mozdult annyit hogy az visszakapcsolja magától). Tehát szar helyzet. Nem bizhatsz meg senkiben, plusz ott vannak a turisták meg a vidékiek.

Nálunk az igazi rendes nagy belvárosban 2.5 év alatt csak 4 szer merészkedtem, mert muszáj volt, egy kicsit durva de karc nélkül megoldottam, a fő gondom nekem is a motorosokkal volt, tekintve hogy gyakran leviszik a tükröt, mármint annak akinek, még van vagy aki kihajtja mint én tettem.
A balesetket nem tudom mennyi van, 2.5 éva alatt (60 e km) kb 10-13 balesetet láttam, mentőt vagy 30-40 alkalommal. Én pesten többre emléxem.

Claude Masterman 2008.10.26. 16:38:15

Nyugodtan meg lehet hurcolni, de én sem mindig indexelek... Például olyan sávban ahol csak jobbra, vagy csak balra lehet menni, nem szokásom. Minek? Hiszen abból a sávból úgy sem mehetsz más felé, nem? Főútvonalon sem hiszem, hogy kéne, maximum ha elhagyod azt. És sávváltáskor is csak az utolsó pillanatban irányjelzek, mert előtte meggyőződöm róla, hogy beférek a másik elé anélkül, hogy neki fékeznie kéne. Ennyi a hozzáfűzni valóm a témához...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 16:43:56

Aki minden nap Budapesten közlekedik, és ezen fennakad hogy nem indexelnek, annak mennyi szabadideje van, vagy milyen idegrendszeri betegségben szenved?
Ezt észre se kell venni, ez semmiség..
Visszajön még a videó-spiclik kora, meglátjátok.

ganyager 2008.10.26. 16:47:15

Ez a "nem indexelek" dolog ez engem is idegesit! - Az indexelést nem hiába találták ki, hisz "elvileg" az utakon minden gondolatomat jelezni kell(ene) a másiknak! - Ennyi erővel az autókból kilehetne szedni az összes lámpákat, mint a roncsderbinél! -

A nem indexelés az legalább olyan nagy hiba pl. mint a kiégett féklámpában kicserélni az izzót!

- De sorolhatnám ide azokat is akik még esőben sem képesek felkapcsolni (elfelejtik vagy nem tudom) a tompitott lámpájukat!

Vérnűsző Barom 2008.10.26. 16:51:57

Minden esetben megéri kiszállni! Udvariasan, ámde határozottan felhívni a másik fél figyelmét az esetleges technikai, vezetési hibákra, lehetőség szerint azonnal a segítségére is sietni, pl. megmutatni az irányjelző használatát, az esetleg figyelmetlenségből kihagyott táblát, egyben pár kedves szóval utalni az udvarias magatartás és beszéd hatására minden közösségi cselekedet során, beleértve ebbe a közlekedést is.
Az esetek nagy többségében megköszönik a fáradozást, gyakran egy un. aha-élménnyel sóhajtanak fel, és feltételezhetően a későbbiekben jobb emberként élik életüket.
Semmi más nem kell hozzá, csak egy kis figyelem, előzékenység, kedvesség, és persze pár perc ráérő idő, amit az efajta kulturaközvetítésre szán az ember.
Higyjétek el, megéri.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 16:54:20

..:: Gabesz ::.. 2008.10.26. 13:19:25
Azért ha paintball puskával merőlegesen végigsorozod egy autó oldalát, akkor egy átlagos autónál az bizony gyönörű kis horpadásokat csinál a lemezen. Persze nem olyan mélyeket, de fényben az gyönyörűen látszik. Ilyesmivel óvatosan...

ekkerjoz 2008.10.26. 16:55:19

Aki nem indexel, az igénytelen. Mint Győzike.

RedRiot 2008.10.26. 16:58:30

DEGEC: " és kurva jol elvannak vele,nem nézi le őket senki és nem akarnak többnek látszani mint akik, ezt kéne valahogy felfogni otthon is."

Ezzel én is egyetértek. Viszont itthon sem kéne lenézni a kisautók vezetőit. Mert mikor a kisautó 130-al előzi a buszokat az autópályán, akkor "önkéntes rendőrködik". Ha csak egy kicsit dinamikusabban megy a városban, akkor "mit erőlködik a hülye azzal a konzervdobozzal?". Ha meg normálisan megy, akkor meg "biztos 120 havi részletre vette azt a szart, osz' most azt hiszi autóban ül".

Én spec. azért járok kisautóval, mert kápéért tudtam venni egy megkímélt, hároméves példányt: nincs törlesztő, nincs drága kötelező szervíz. Nagyobb autóra nincs szükségem, 200km-től hosszabb utam ritkán van. Ezért fölösleges lett volna egy új autó törlesztését bevállalnom, de nem akartam lutrizni egy 7-10 éves nagyobb kategóriájú kocsival sem. Így is "keletkeznek" kisautósok, nem csak úgy, hogy agynélkül bevállalnak egy tízéves hitelt...

Valaki a sok közül 2008.10.26. 17:03:21

Szerintem aki nem indexel, az addig teszi, amíg hátulról bele nem mennek. Mert csak akkor fogja fel, hogy "magáért" is indexel, nem csak a másikért.

Aqweren 2008.10.26. 17:05:48

A sávváltás index nélkül hagyján...vagyis még elmegy.
Én azt imádom amikor megy előttem a bunkaj, elkezd fékezni, és lehet tippelgetni hogy jobbra-e vagy balra-e? :S Ha jobbra menne rég kikerültem volna balról, de mivel nem jelez, nem tanácsos...

fingerbangs 2008.10.26. 17:06:27

en sose indexelek
illetve neha, ha nagyon fontos

leszarom
rautalo magatartassal kompenzalom

aki meg beszol azt ott helyben szajonvagom
de tobbnyire ha meglatnak befogjak

ennyi

storyline :) 2008.10.26. 17:07:24

Szerintem aki nem tudja olvasni a többi sofőr gondolatait és az index plusz információt hordoz neki, az már sikeres ember nem lehet!

Aqweren 2008.10.26. 17:08:48

fingerbangs: Ezzel csak az a baj hogy egyszer majd egy kamionos nem fogja érteni a ráutaló magatartásodat :S

storyline :) 2008.10.26. 17:09:03

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.26. 16:54:20

Hehe, látszik, hogy kik azok, akik ott voltak az első ignisklubos paintballon :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:09:48

fingerbangs 2008.10.26. 17:06:27
Kérlek, mondd, hogy ugyanilyen indíttatásból a biztonsági övet sem használod... Hosszabb távon kifizetődő lehet esetleg a normálisan közlekedők számára.

Derion78 2008.10.26. 17:13:14

Kivágtam fél éve egy kis részletet a Shut Em Up (Golyózápor) című filmből ami bemutatja azt a megoldást amin ilyenkor mindenki elmorfondírozik : ), de csak egy filmben valósulhat meg.

www.youtube.com/watch?v=6P0sNIGf-w4

D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:13:14

Rossz topicba ment, úgyhogy átmásolom inkább ide:

"Derion78 2008.10.26. 17:05:29
Egy fél évvel ezelött kivágtam egy rövid részletet a Shut Em Up (Golyózápor) című filmből ami a legjobb megoldást mutatja be ezekre a helyzetekre : )

www.youtube.com/watch?v=6P0sNIGf-w4

D"

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:14:18

Éééééés, másodpercre pontosan egyszerre! ;D

Derion78 2008.10.26. 17:15:04

Köszönöm SilentSound

DEGEC 2008.10.26. 17:16:39

Ja és egy dolgot felejtett el megemliteni a statisztika.
Hogy az autósok 90%-a nem köti be magát, a robogósok 60%-a nem visel bukót, és 20%ban 3 an ulnek a robogón, de láttam 4 fős családot is az Auchanban robogóval bevásárolni.
Sajna kép nincs:-(

pl:ez épp átmegy a piroson, de legalább a bukó a kezén van a könyöke nem sérül.

kepfeltoltes.hu/view/081026/20080618_004__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

itt épp bukó van rajtuk, de 3 an ülnek rajta:-(

kepfeltoltes.hu/081026/20080716_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

fő a biztonság...

kepfeltoltes.hu/081026/8572806562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:19:27

DEGEC: Az nagyon fals információ, hogy 90 százalék nem köti be magát. Vagy nem Magyarországra gondoltál? De az autóvezetők kb. fele valóban nem használja az övet, nyugatabbra kb. 10%, aki nem köti be magát...

DEGEC 2008.10.26. 17:22:01

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:19:27

egyenlítő 2008.10.26. 16:16:45
www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-232298

egyenlitö statisztikájára válaszoltam.

M.o inkább 90% beköti...szerintem.

guga 2008.10.26. 17:25:32

Még két hét és lesz jogsim :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:29:04

DEGEC 2008.10.26. 17:22:01
Hááát, ha idehaza 90% bekötné magát, az jelentős javulás lenne...

Parajpuding 2008.10.26. 17:37:27

Az utóbbi időben trendi lett ostoba bunkóéknál az index nélkülözése. Mindenki magára veheti, akinek inge. És akinek inge, kérdezze meg a jó .... édesanyját, hogy sikerült ekkora tirpákot nevelni gyermekéből. Ezek az emberszabásúak sajnos abban a hitben élnek (csökött agyuk ennyire képes), hogy tudnak vezetni. Hát nem. NEM TUDNAK VEZETNI!

DEGEC 2008.10.26. 17:37:49

akkor 89%:-P

mondjuk azt puszta szigorral hamar el lehetne érni, robogos bicajos rendörök hungárián, dózsán kerepesin dugóban mennének, és benyújtanának 20e ről egy csekket.

Hollandiában 70 vagy 90 nem emléxem euro, a texis el se indult mig nem kötöttem be magam.

DEGEC 2008.10.26. 17:40:22

index.hu/politika/bulvar/palcs1026/

kiváncsi lennék neki be volt e kapcsolva az öve?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:43:27

Ahogy néztem, biztos be volt kötve, különben meghalt volna ott helyben szerintem.

RCH 2008.10.26. 17:47:25

En mar tobbszor voltam olyan helyzetben (gyalogosan, bringaval, motoron, autoval), mikor a nem indexelo barom a testi epsegemet, sot az eletemet kockaztatta.

Mondjatok meggyozo erveket, miert felesleges indexelni ???

lotht 2008.10.26. 17:51:50

Claude Masterman: Például olyan sávban ahol csak jobbra, vagy csak balra lehet menni, nem szokásom. Minek? Hiszen abból a sávból úgy sem mehetsz más felé, nem?
És vajon ezt a szemből jövő is tudja??
Állsz a telezöldes, balra kanyarodó sávodban, index nélkül, szemben veled egy ugyanilyen helyzetben levő valaki, indexszel. Joggal hiheti, hogy balra kanyarodása előtt meg kell adnia az elsőbbséget neked, pedig nem, hiszen mindketten kanyarodhatnátok egyszerre.

rotfl 2008.10.26. 17:56:27

RCH 2008.10.26. 17:47:25

és olyan eseted volt-e hogy olyan ember veszélyeztette a tepsi éppséged aki épp indexelt?

Netuddki. 2008.10.26. 17:57:05

Ez teccett. Bár rá is faraghattál volna, ha a mercis meg egy fa testápolóval száll ki.

RCH 2008.10.26. 17:47:25
"Mondjatok meggyozo erveket, miert felesleges indexelni ???"

- Izomláz lesz az ujjában ha sokszor használja.
- Kiég az index izzó, ha gyakran használja.
- Indexel, de már kiégett az izzó.
- Csak, mer köcsög.

duneem 2008.10.26. 17:58:49

az arab vilagban nem indexelek, europaban igen. itt az a veszelyes, ha vki hasznalja, akkor teljesen tanacstalan az ember, merre is akar tovabbmenni a masik. lehet, h harom napja felejtette ugy...

Werwolf 2008.10.26. 18:01:50

en nagyon elözekenyen es udvariasan vezetek, ameddig masok is. mindig indexelek es mindenkit beengedek, aki indexel. a nem indexelöt viszont soha, söt külön vigyazok, hogy index nelkül akkor se engedjem be, ha amugy nem zavarna. Nem azert, mert szabalybuzi vagyok, hanem utalom ezt az attitüdöt.
Mert mire gondol a nem-indexelö faszkalap? Ram nem vonatkoznak a szabalyok, a sok hülye hadd jelezzen, minek adjak en nekik informaciot, mi köze van hozza, hogy merre akarok menni, raer ö ugyis, stb.
az ilyen fasz nem ertette meg, hogy a civilizacioban, ahol sok ember el kis helyen, az ilyen aprosagok a bekes egymas mellett eles feltetelei.
Szoval nem engedem be öket, söt gazt adok. Ha nekem jön, az ö baja, de eddig mindig megijedtek es a legvegen (van aki tenyleg az utolso utani pillanatban) mind megallt.
(20 eve vezetek, eddig egy koccanasom volt91-92-ben)

rotfl 2008.10.26. 18:02:50

duneem 2008.10.26. 17:58:49

És pl egyiptomban nem is igen használnak éjszaka lámpát, max helyzetjelzőt, vagy lila kis kieg. lámpákat.
Nem tudom, hogy urban legend-e, de nekem azt mondták azért van, mert az istenük, sötétet akart, és ők nem szegülnek szembe ezzel.

Werwolf 2008.10.26. 18:05:34

fingerbangs,
klassz lesz, mikor egyszer talalkozunk, nem indexelsz, nem engedlek be, neked all feljebb, beszolok, szajon vagsz es utana letolom a kocsidat az utrol es aztan en vaglak szajon teged.:))

duneem 2008.10.26. 18:06:46

rotfl


nalam katarban viszont imadjak a hid izzokat, es termeszetesen csak magasra allitva, termeszetesen terepjarokban, amit pedig te emlitesz, az is nagy sikernek orvend, foleg a szemelyauto kategoriaban, kodlampaval kiegeszitve.

az egyiptomiak meg barmok:DDDDDDDD

Netuddki. 2008.10.26. 18:11:22

Werwolf 2008.10.26. 18:05:34
Nézd, az ember nem szívesen segít olyanokon akik nem segítenek a többi emberen. Az indexelés pedig egy ilyen dolog. Az, hogy valaki használja vagy nem, sokat elárul arról ki ül a volán mögött.

., (törölt) 2008.10.26. 18:25:37

Én egyszer nem engedtem be. látom, hogy néz a tükörben, és húz balra. Én megyek, ő húz. Aztán kocc, őkicsit vissza, és aztán megint jön. Kocc, horpadó lemezek és végül előttem van, és mintha mi sem történt volna halad tovább. Én jobbról kikerülöm, dudálva elé vágok, hogy a sarkon álló rendőrök is lássák, hogy itt valami történik.
Megállítják, s én is megállok. Kb ötvenes faszi vezette. kérdem, hogy mit csinál, nem látja, hogy ott vagyok? Hogy mellette negyek? válasz, látta, de arra gondolt, hogy elengedem. kérdem: A második kocc után is? S miért nem állt meg ha egyszer nekem jött? Erre nem válaszolt. szeintem fel sem fogta. Nekem a sárvédőív elég kemény, az behorpasztotta a Citroen oldalát, nekem csak egy kis horzsi volt az ív élén. Betétlap, biztosító, 50 rongy fényezésre. Tehát nem éri meg, úgy is eléd jön.

Pgyuf 2008.10.26. 18:27:09

Ez a magyar mentalitás része, az intelligencia mutatója. Mennyire tartjuk a közlekedő társainkat. Ha valamiért rendőr lennék, az ezeknek a barmoknak a megrendszabályozása lenne. Az indexesek szoktak keseregni, hogy szigorú szabályozások megölik a közlekedést. De a magyarnak erre szüksége is van, mert a korábbi mutyirendszerben mindenki azt csinált, amit akart. Szóval kevés bosszant jobban, mint az indexelés nélküli irányváltoztatás, ami nem csak sávváltáskor jellemző, hanem sima kanyarodáskor is ki szokták hagyni.
Az indexelés elmulasztásán kívül még botrányos a zebrán áthaladni szándékozók kálváriája. És a buta magyar gyalogos, aki mint egy szentet engedi el az autókat és inkább megvárja mire fél kilométerre méterre jön a következő.

RCH 2008.10.26. 18:29:32

>és olyan eseted volt-e hogy olyan ember veszélyeztette a tepsi éppséged aki épp indexelt?

Termeszetesen volt. De a helyzet nem azert volt veszelyes, mert indexelt ;-)

Pgyuf 2008.10.26. 18:30:59

Ja, és még soha sem láttam rendőrt irányváltás elmulasztása címen valakit is megbüntetni. Soha sem hallom a rendőri vezetőktől, hogy arra kérnék az autósokat, hogy tartsák be a kanyarodás, irányváltoztatás szabályait, különösen az indexelés fontosságát.

RCH 2008.10.26. 18:35:18

Apropo, rautalo magatartas.

Gyalogolok a jardan, kozelitek az utcasarokhoz, ami zebras keresztezodes. Velem parhuzamosan autosav, ami egyenes es jobbra kanyarodo. Hatra nezek, latok kozeledni egy velem parhuzamosan halado autot, ami nem indexelt. Azt feltetelezve, hogy tovabb halad egyenesen, leleptem a zebrara. Utana meg szokkentem vissza, mert az ember(?) megiscsak kanyarodott. Mentsegere legyen szolva, azert nem indexelt, mert a keze tele volt telefonnal. De valahogy meg igy is tudta razni felem az oklet.
Ilyen szituban hogyan lehet rautalo magatartassal jelezni a gyalogosnak, hogy ha felti az eletet, akkor ne lepjen le a jardarol, meg akkor sem, ha zold a lampaja es a kanyarodo jarmuvel szemben amugy is elsobbsege van?

Tamás 2008.10.26. 18:36:14

rotfl 2008.10.26. 17:56:27

velem pl. már volt ilyen, kanyarodtam volna a védett útra, balról jön valaki, indexel jobbra, jobbról senki, már indulnék, de csak nem lassít aki jön, jó hogy csak kicsit gurultam előre, egyenesen ment tovább, index úgymaradt még valamikor, de ezt sokszor nem veszik észre.

RCH 2008.10.26. 18:37:20

>Ja, és még soha sem láttam rendőrt irányváltás elmulasztása címen valakit is megbüntetni.

Sokkal durvabban buntetnem, mint pl. a busz savban kozlekedoket. Mert a busz savban csak kenyelmetlenseget okozol masoknak, de az indexeles elmulasztasaval eleteket kockaztatsz.

Pgyuf 2008.10.26. 18:44:03

Claude Masterman!

Azért nem mérlegelhetjük, hogy most felesleges-e, vagy nem az indexelés, mert tévedhetünk. Tévedhetsz abban, hogy nincs mögötted valaki, akinek jó információ volna, hogy irányt kívánsz változtatni. Még nem született olyan vezető, aki nem tapasztalt olyat, hogy az adott pillanatban még nincs mögötte senki, aztán megnyugodva indexelés nélkül vált sávot ekkor viszont máris eltrafált egy motorost, aki abban az 5 másodpercben érkezett meg mögé. Ha viszont minden esetben indexelünk nem lehet probléma belőle.
Hogy ezt valaki megértse nem kell nagy IQ-val rendelkeznie.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.10.26. 18:48:23

Az is lehet, hogy a posztíró nem látta, hogy a régi merci indexelt, mert annak nem volt oldalt indexlámpája és egymás mellett haladtak. A mercis meg ,,indexelek, engedjmábe" alapon húzta rá a kormányt. Minden nap látok ilyet, mókás. Persze ettől még a Mercis volt a szabálytalan, a Szuzis viszont lehetett volna előzékeny. Annak idején nekem még úgy tanították a sávváltást, hogy a mindig a mellettem lévő mögé kell besorolni, sosem elé, mert nem látszik az index.

Egyébként mókás szereplője még a közlekedésnek a vészvillogóval közlekedő, aki nyilván szabálytalanul parkolt valahol, majd elindult, és jópár kilómétert tesz meg minden irányba villogva, rosszabb esetben még el is kanyarodik. :)

Pgyuf 2008.10.26. 18:51:11

Ki kellene valamilyen egyezményes jelet találni az indexelésre. Én sűrűen villogni, dudálni szoktam és az öklömmel próbálom jelezni (ökölbeszorít, majd kienged mind az 5 újj, ökölbeszorít, kienged...), de mint valaki leírta mutyiországunk egyes autósainak fogalma sincs miért pattogok ilyenkor.
Ami szomorú, hogy egy nyugati országból érkező autósnak a közlekedési moráltól elmegy a kedve hazánkba látogatni. És meg is értem.

egyenlítő 2008.10.26. 18:51:54

Indexelésnél valami kattog, tehát nyilván kopik is.

egyenlítő 2008.10.26. 18:56:11

Hogy miért nem figyelik a rendőrök az indexelés kimaradását? Mert Magyarországon nagyon kevés a rendőr, és a Rendőrségen belül is a közlekedésieknek a legalacsonyabb a presztizse, ott van a legnagyobb hiány.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 19:07:10

" RCH 2008.10.26. 18:29:32
>és olyan eseted volt-e hogy olyan ember veszélyeztette a tepsi éppséged aki épp indexelt?

Termeszetesen volt. De a helyzet nem azert volt veszelyes, mert indexelt ;-) "

Igen, volt! A barom lefelé nézett (mert rendőrök voltak) és kereste a sosem látott kis kart, csak fékezni kellett volna. Durr... Előttem volt. 3-4 éve történt, de csak kis kocc volt.

Jacques Foche 2008.10.26. 19:58:34

Akinek fáj indexelni, az buzi. Ennyi.

Relhist 2008.10.26. 20:10:44

Én azt szeretem nagyon, amikor a baromarcú besorol a (mondjuk jobbra) kanyarodó sávba, természetesen index nélkül, majd a jobbra kanyarodáshoz kiteszi az indexet. DE MINEK? kötelező haladási iránynál nem kell indexelni, viszont lehet - sőt érdemes - ha egyértelművé teszi a közlekedési helyzetet.

További velős megfigyelés, hogy aki vét a kanyarodási szabályok ellen, azt index nélkül teszi. Pl. multkor Kőbányai-Könyves Kálmán Krt. kereszteződésében baromarcú halad kifelé a Kőbányain, majd megáll a kereszteződés közepén a villamospályán (index semmi), megvárja, míg a szemből jövők elhaladnak, elkanyarodik balra. Pedig a kereszteződés előtt többször ki van táblázva, hogy balra a Könyvesre csak a McDonald-Esso(agip) megkerülésével,3x jobbra után lehet menni.

Minden kedves nem, vagy notoriusan fordítva indexelős autóstársnak f@szkorbácsot, mert nem egyedül vagytok!

DEGEC 2008.10.26. 21:01:40

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.10.26. 19:07:10

látod ha nem idexel volna nem lett volna semmi:-P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 21:02:53

Képzelt történeteket bármikor, az index veszélyességét kihangsúlyozandó ;)

B.GY. 2008.10.26. 21:08:08

LtRics!Miért nem húztad ki az embert a kocsiból?Az arcát beleverted volna az indexkarba,akkor biztos nem felejti el,hogy hol van.

Aqweren 2008.10.26. 21:09:45

Ismerősöm folyamatosan kajál/vezet/molyol vezetés közben, egyszóval mindig félkézzel fogja a kormányt. Na ő nem nagyon tud indexelni, ha mondjuk pl. sebességet is kellene váltani, vagy manőverezni :D
Ez egy jó indok index-nemhasználatra :S

József 2008.10.26. 21:21:36

Én meg ezért tudok mérges lenni!Amikor a rohadékja akkor előzi az embert,amikor előttem haladó kerékpárost a menetirány szerinti jobb oldali sávomban maradva megtehetném,hogy megelőzzem,de nem!Mert a mögöttem haladó barom irányjelző nélkül akkor előz,és pofátlanul meg,akkor irányjelez,de sokáig,amikor visszatér elém!

dr. _mmm_ 2008.10.26. 21:22:02

SilentSound.

Nem merőlegesen, hanem kicsit oldalról. Akkor jobban terít. :) És nem okoz lemez sérülést.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 21:33:34

Gabesz: Úgy már valóban nem gáz. :) De egyszer láttam olyat, hogy a srác poénból eleresztett az autójára egy sorozatot 1-2 méterről. Háááát, az már maradandó. ;)))

Perillustris 2008.10.26. 22:20:17

Megrendeltem az autómat. A Halálfutam c. filmből választottam. Aki nem indexel előttem... :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 22:41:27

De ugye kétkerekű a kocsi? XD

_-_- 2008.10.26. 23:38:23

Szoktam használni az indexet, viszonylag gyakran.
Bár az utóbbi időben erősen bulvárosodik, úgyhogy azt is megértem, aki nem.
(sz.r volt tudom, bocs)

gus 2008.10.27. 01:26:00

Hát, a rendőrségen már próbáltam jelezni egyszer-kétszer durván szabálytalanul és veszélytelen helyen parkoló autókat. Ugye nem kell leírnom, hogy milyen eredménnyel?

A szallito 2008.10.27. 08:39:53

A nem indexelok kozott sokaknal ez multbol jovo berogzott szokas sztem. Ugy remlik, hogy a 90-es evekben ha valaki elore kitette az indexet altalaban nem engedtek be. Teny, hogy ma viszont mar inkabb azokat nem engedik be akik nem indexelnek. En is inkabb azokat szoktam beengedni, akik normalisan jeleznek.

Zsolt 2008.10.27. 09:24:38

"kezis 2008.10.26. 13:35:49
Igaza volt, miért nem tudsz vagy gázt adni vagy levenni róla a lábad?"

Azert, mert az o savja fogyott el. Es bizony akkor neki kell elsobbseget adnia. Es bizony akkor neki kell fekeznie.

Igarfield 2008.10.27. 11:26:57

Nem szoktam ide kommentelni, de ez most pont ide illik.
Az index és a sávváltás, úgy 2 hónapja a Mázsa tér környékén, egy szombati napon. Volt forgalom is úgy rendesen, egy kis utcából akartam jobbra ki kanyarodni a 2 sávközül a belsőbe mind ezt azért, mert utána rögtön a kanyarodó sávba kellett be mennem (ez a vasúti átjáró előtti rész ahol a töltés mentén a Fogarasira lehet jutni aszem mindegy) Március óta van jogsim, és május óta vezetek, kint van a T betű!
Index jobbra, várok, majd csak valaki kienged, és lám egy Bkv-s busz, a sofőr mutatja menjek, na akkor indulás, 1-es, rajt a belső sávban épp senki nem volt. Miért nem tudom igazán megmondani, talán mert rögtön ott volt a kanyarodó sáv, ahova nekem el kellett jutnom így csak erre figyeltem, de besoroltam a belső sávba úgy, hogy nem néztem jön –e vki a busz mellett, balra sávot váltottam és ügye jobbra kanyarodtam, és az index jobbra villogott.
Na és miért ne jött is egy autó, szerencsém volt nem repesztett ezerrel így nem szaladt belém, de amit kaptam megérdemeltem dudált és villogott, mint az állat.
Benyomtam a vészvillogót bocsánat kérésem jeléül, de ezzel csak felidegesítettem még jobban, mellém jött mutogatott kiabált dudált és villogott!
Ezután elkanyarodtam és megtanultam a leckét, a sávváltást mindig körültekintően és indexel!

Egyébként mindig indexelek és bizony nagyon sokszor meg kell állnom /pl. ha elfogy a sávom/ mert nem engednek be.

TH 2008.10.27. 11:30:12

Igarfield 2008.10.27. 11:26:57
Azt is megtanulhatod, hogy jobbra kanyarodáskor a jobb szélső sávba kanyarodunk. Ha utána balra akarsz kanyarodni, akkor majd szépen besorolsz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 11:31:38

Az utóbbi időben - szerintem - kicsit javult a helyzet ezen a téren.
Akik használtok irányjelzőt, biztos tapasztaltátok már, hogy amint kiteszitek, sok paraszt (sréhen mögötted) csakazértis rálép a gázra, hogy ne tudjatok sávot váltani. Ettől még használom és használni is fogom az indexet, és kellő határozottsággal sávot váltok. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen kocsival teszi ezt az ember. Egy szakadt kettes golfnak sávváltáskor sokkal nagyobb a respektje, mint egy újabb középkategóriás járgánynak :)

TH 2008.10.27. 11:34:40

Comandante en Jefe · local.blog.hu/ 2008.10.27. 11:31:38
Ez egyértelmű. Ha látják, hogy te nem fogod sajnálni a kocsidat, akkor nem kezdenek el kiszorítani...

Perillustris 2008.10.27. 11:56:47

Most hallottam, hogy a topik kapcsan az Origo be akarja tiltani az Index-et!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 12:27:32

TH:
Jó, perszehogy, de azért érdekes, hogy ez simán működik tudat alatt.

Majjom 2008.10.27. 12:38:24

Ennél már csak a körfolgalomnál kifelő nem indexelő, vagy a végig balra indexelő a jobb.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 12:44:28

Majjom:
Körforgalomban a balra indexelést semmi nem írja elő, de akkor szvsz. érdemes, ha még legalább két leágazást benn maradsz. Aki meg kifelé nem indexel, pedig jönnék befelé, az rohaggyon meg :)

Pistike911 2008.10.27. 13:01:16

Aki irányjelzés nélkül vált sávot, az szimplán szarjon sünt. Az, aki látja/tudja, hogy megszűnik a mellette lévő sáv, de még csak véletlenül sem autózik úgy, hogy a másikat segítse, urambocsá' még vállal rá is tart, az meg létesítsen anális nemi kapcsolatot a sünszarás előtt álló nem irányjelzővel.

Lehet, hogy a fenti tézis a posztolóra (ez esetben) nem volt igaz, ettől függetlenül morális zsákutca úgy élni az életünket, azon belül pedig úgy közlekedni, mintha alapvetően mindenki ellenség lenne, mindenki csak ártani akarna.

Ha minden egyes - személyünkre nézve sértő, vagy akár veszélyes - tett mögött szándékosságot feltételezünk, akkor az autóból harcolni kiugráló állapoton át eljutunk oda, hogy egy nem túl szép, de annál stresszesebb napon ámokfutást rendezünk egy géppisztollyal a reggeli dugóban.


"Suzukiban elég alacsony az ülés, s szeretek kicsit “fekvő” pozicióban vezetni, ezért nem látszik a 95 kilóm."

Te kis Rambo.:D

Én is voltam 95 kiló, amikor középiskolába mentem. Érdekes, de az én 140 kilómmal még sohasem kellett kipattani az autóból, igazságot osztani, pedig összefutok én is barmokkal.

Ez számomra némiképp a fordított pszichológia esete: szegény kis suzukis vagyok, akit mindenki csak elnyom, nosza helyrerakom a dolgokat.

A postás meg csenget, meghozta az MTA tagságról szóló határozatot. Ejhhh......

Pistike911 2008.10.27. 13:28:38

nagyzee 2008.10.26. 13:20:06

"A másik szép eset, amikor úgy állnak neki előzni, hogy előtte nem indexelnek. Ha ilyenkor én gyorsítani kezdek (mivel előzési szándékot nem láttam, nem is tudhatom, hogy előzés lesz vagy éppen folyik...)"

Ha nekiáll előzni, akkor már látod a szándékot és tudod, hogy nemcsak hogy lesz, de már van is előzés. Igazad van, szabálytalan amit művel, de azzal, hogy nevelési célzattal gázt adsz ilyenkor, te éppoly szabálytalan vagy, mint ő. Ám ennél is fontosabb, hogy az ő hülyesége miatt saját magad is veszélybe sodrod. Nem éri meg, hidd el! :)


0xFFFF 2008.10.26. 13:53:58
"A szar taxijának a tetejét rákalapáltam az ajtaja sarkára."

Siess haza! Az asszony már várja a mamuthúst! Előember! :P


fingerbangs 2008.10.26. 17:06:27

"rautalo magatartassal kompenzalom"

Miből gondolod, hogy amit csinálsz, az ráutaló magatartás? Miből gondolod, hogy egyértelműbb, mint irányjelzőzni, vagy kevésbé veszélyes?

A legcélravezetőbb ráutaló magatartás az irányjelző használata. Ugyanis azért találták ki. Ami egyfelől jó dolog, mert nem kell barkóbázni, hogy mit szeretne az előttem haladó, másfelől rossz dolog, mert egyesek leszarják és lehet barkóbázni, mert azt hiszik, hogy az kintről látszik, amit ők akarnak.

"aki meg beszol azt ott helyben szajonvagom
de tobbnyire ha meglatnak befogjak"

Honnan jön ez a sok identitászavaros terminator? Engem miért kerülnek el? Ez a 'szájon vágom', meg 'ráhajtogatom az autót' csak 60 kilós kisnyíugdíjasokkal szemben működik???

TH 2008.10.27. 14:11:10

Az nagyon érdekes egyébként, hogy ezen a blogon hányan jönnek elő azzal, hogy ő hány kg. Kit érdekel? Alapvetően a fellépésen múlik a legtöbb, ha már mindenképp ki akar szállni valaki kötözködni.

Pistike911 2008.10.27. 14:52:57

TH 2008.10.27. 14:11:10

Alapvetően nem kéne kiugrálni az autóból, pláne nem kalapáccsal elégtételt venni egy bevágásért, vagy indexelés elmulasztásáért! Nem?

TH 2008.10.27. 15:21:10

Pistike911 2008.10.27. 14:52:57
Természetesen. Ezen (is) próbáltam élcelődni, hogy néhányan érdekesen képzelik a konfliktusok megoldását. :)

szemenagy 2008.10.27. 15:24:12

Most jön majd a MadMax-es rész, tökjó...én meg maradhatok Tina Turner kutyája örökre, erghhh.. :D

@nális coitus 2008.10.28. 07:44:50

Aki nem indexel, az egy sz@rházi bunkó. Az ilyenek megérdemelnének a picsájukba egy-egy kamiont pótkocsival együtt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása