Főleg kommentekben merült fel itt-ott az, hogy mennyire idegesítő dolog, amikor hirtelen elénk vág valaki minden előzetes jelzés nélkül. Van ugyanis az a néhány kis sárgán villogó lámpácska az autókon, amiről minden bizonnyal tudnak azok is, akik kanyarodáskor, vagy sávváltáskor nem használják, mert ők azok, akik minden különösebb lelkifurdalás nélkül megállnak az út közepén. Na, olyankor villog az összes, mintha az mentesítene a KRESZ betartása alól. LtRics is egy ilyen baromállatba futott bele, az ő sztoriját olvashatjátok lent, de még előtte egy videó, amit saját felvételekből raktam össze gyorsan. Mindössze két városi utam felvételeit pörgettem végig gyorsítva, nem kellett sokáig keresgélni, hogy kiszúrjam ezeket a rövidke jeleneteket:
Kíváncsi lennék olyan olvasók kommentjeire is, akik nem szoktak irányjelzőt használni, mert én nem nagyon értem, miért olyan nehéz dolog pöccinteni egyet azon a kapcsolón. Fárasztó? Elvonja a figyelmet a vezetésről? Mókás nézni, ahogy a többiek satuzgatnak meg elrántják a kormányt? Mindenesetre íme a sztori, ami a fenti videót ihlette:
Egy rövid kis történetet szeretnék megosztani, ami ha jól emlékszem előző év nyarán esett meg. Történt egy nap, hogy drága jó nagyapámat kellett lefuvarozni a rokonokhoz, az 51-esen. A művelethez édesanyám 1.0-ás suzukiját használtuk fel, mint közlekedési ezköz. Odafele nem is volt semmi érdekes ,leszmáítva egy teherautót, ami minden egyes kis úthibán úgy nyikorgott, mint ami szét akar hullani. Visszafelé azonban, a következő történt meg velem:
Egy régi Mercedest vezető idősseb úr szépen elkezdte rámhúzni a kormányt, mivel az ő sávja erőssen fogyóban volt (ekkortájt a Soroksári út kicsit le volt szűkítve 3-ból azt hiszem egy sávra a Boráros térnél), természetesen az irányjelzés elmulasztásával. Én még nem vezettem semmilyen Mercedest, se régit, se újjat, biztosan nagyon nehezen elérhető helyen van a kis kar, amivel az irányjelzést aktiválni lehet, de ez csak tipp.
Szóval, emberünk húzza rám a kormányt, édesanyám a jobb egyben. Gondoltam nem állok meg, mivel nem előttem volt a kolléga, hamen átfedésben mellettem, és egyébként is nem jelzi, hogy ő most be akar(na) sorolni. Mikor melléértem, válogatott szavakkal ecsetelte, hogy ugyan miért nem voltam előzékeny, s engedtem be (“A rohadt büdös k**va anyádat Te szuzukis köcsög”, vagy valami hasonló). Ez roppanttul érzékenyen érintette törékeny kis lelkivilágomat, pláne mivel édesanyám mellettem ült.
Szó-szót követett, amikor is a kedves kolléga miután besorolt mögém folytatta az ocsárolást. Ekkor elszakadt a cérna (biztos a nagy meleg miatt), kicsatoltam az övet, kiszálltam, s elindultam a Merci felé. Suzukiban elég alacsony az ülés, s szeretek kicsit “fekvő” pozicióban vezetni, ezért nem látszik a 95 kilóm. Kiszállás közben a kolléga továbbra is mondta a magáét, mikor elindultam fele, érdekes módon abbahagyta, s elkezdett a kormány mögé bújni, ablakot felhúzni. Amikor odaértem még nem sikerült felhúznia az ablakot, ezért közölhettem vele a mondanómat:
“HA LEGKÖZELEBB KIRAKJA AZ IRÁNYJELZŐT, BENEGEDEM!!!!!!!”
Ezután visszasétáltam a kocsihoz, beszálltam, s mentem tovább. Még belepislatottam a tükörbe, a Mercedeses úr szépen, csöndben, kissé megszeppent arrcal a legközelebbi lehetőségnél elfordult balra.
Jan 2008.10.26. 11:34:44
És a kedvencem: ismét a szuzukisok! Érdekes, az enyémben mindig megtalálom a bajuszkapcsolót. Már néha az asszonyt is idegesíti, hogy mindig indexelek. Mondtam neki, hogy ezzel is szoktatjuk magunkat ahhoz, hogy mindig indexelni kell. Nem kerül semmibe, és legalább tudják, hogy mit szeretne az ember.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 11:35:13
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 11:39:29
Scudo-s Csaj 2008.10.26. 11:44:32
biker_kolee 2008.10.26. 11:55:18
Szimplán a birodalmi csillag nyújtotta előnyüket próbálják érvényesíteni. :)
G-Burt 2008.10.26. 12:01:32
cometneni 2008.10.26. 12:02:59
dzsoli 2008.10.26. 12:10:10
Scudo-s Csaj 2008.10.26. 12:10:14
Jan 2008.10.26. 12:11:25
beste 2008.10.26. 12:12:13
Jan 2008.10.26. 12:15:36
Sajnos KRESZ szerint kénytelen vagy beengedni, a baleset elkerülése mindenek felett. Szerintem ezek külön erre hajaznak, hogy úgyse mered összetörni a nehezen megszerzett kocsidat.
"Különben is, ki vagy te? Itt ÉN jövök, az élet császára! Csak én tudok itt vezetni, te meg úgyis ráérsz: ha potom 80-nal mész a Hungárián, az nem tempó. Én meg sietek, mer' fontos ember vagyok!"
Mertcsak 2008.10.26. 12:19:39
Válasz:Nem látod hogy jövök bazmeg?!
Az ilyennek ugyse lehet megmagyarázni semmit.:(
Tamás 2008.10.26. 12:20:30
Sugi77 2008.10.26. 12:22:17
Én egy BMW-sel jártam hasonlóképpen a nyáron.
A Hungárián araszoltunk, és ő piros lámpánál elkezdett az én sávomba átcsorogni, de mivel csak egy fél méterrel volt előrébb, mint én aggódni kezdtem, hogy elviszi az autó jobb elejét. Egy rövid duda szóval jeleztem, hogy hééé, itt állok melletted. Erre hapsi a lehúzott ablakon keresztül idegesen gesztikulált, és szép dolgokat mutogatott. Mikor zöldre váltott és elindultunk kb. 10 méter után index nélkül egyszer csak bevágott elém, és még le is satuzott.... Egy kicsit később a legbelső sávból, pedig szintén index nélkül egyszer csak elkanyarodott balra. Záróvonalon keresztül. Persze mindenki satuzott, és imádkozott szerintem :S
A megtapasztalt ilyen esetek miatt van az, hogy ha előttem ilyen "nagy" autós van, akkor extra figyelemmel vagyok.
Természetesen, ha nem indexel én sem engedem be. Főleg hogy most már nagyon sok autóban nem is kell teljesen lenyomni azt a francos kart, hogy jelezzünk.
Scudo-s Csaj 2008.10.26. 12:25:44
Sugi77 2008.10.26. 12:28:21
Sok ismerősöm csinálja azt, hogy várja átsorolhasson a másik sávba de ki sem rakják az indexet. Az a vicces, amikor ilyenkor még szitkozódnak is. A főnököm erre kiváló példa.
Miért várjuk el, hogy a másik lássa mit szeretnénk csinálni, ha mi nem is jelzünk??? Persze, ha haladás közben látod, hogy simán beférek, akkor jelzel és átmész. Egész más szituáció, mintha folyamatosan jönnek melletted.
Auto-InterCont 2008.10.26. 13:01:20
Kenseth 2008.10.26. 13:04:11
másik: ha látod, hogy elfogy a sávja, szerintem irányjelzés nélkül is várható, hogy be fog/be szeretne sorolni. értem én, hogy nagyon fontos móresre tanítani, de ha látod, mi a szitu, akár el is vehetted volna a gázt, függetlenül attól, hogy indexelt-e.
Tier 2008.10.26. 13:10:10
De alapigazság, hogy ha egy óvatosat rávillantasz, vagy akárhogyan próbálod figyelmeztetni, teljes mértékben esélytelen.
Fogalma sem lesz róla, hogy ezt most miért.
Pirosnál átszólni neki ugyanez....
dr. _mmm_ 2008.10.26. 13:19:25
Asszem kéne tartani a kocsiban 1 paint ball puskát.. ilyenkor szépen kidekorálnám a delikvenst. És az első mosásnál lejönne a festék. Nem okoznák maradandó károsodást.
nagyzee 2008.10.26. 13:20:06
Tier 2008.10.26. 13:25:07
Továbbfejlesztve:
Olyan lövedéket lő ki, ami egy "F*SZ VAGYOK" felirat formájában válik láthatóvá a célszemély autóján : )
Scudo-s Csaj 2008.10.26. 13:27:15
DEGEC 2008.10.26. 13:29:56
nekem nem hiányzik...kehet hogy az embereknek van más elfoglaltságuk mint ezen hőbörögni?
Perillustris 2008.10.26. 13:35:12
kezis 2008.10.26. 13:35:49
gratulálok, hogy ennyire képtelen vagy ésszerűen megoldani egy ilyen szituációt.
bahaman 2008.10.26. 13:37:46
2. Index nélkül bevágás valaki elé: én az átlagnál többet használom az indexet, de szintén a Vácin szokott előfordulni, hogy hétvégi/népnevelő autóstársam csak a belsőben képes közlekedni, ott is 55-el egy 70-es szakaszon. A sebességgel nincs gond, de a forgalom ritmusa sokszor meghaladja a 70-et is: nem értem, hogy az ilyen idióták miért nem tudnak a külsőbe sorolni. Az ilyenek elé jó becsörtetni szűken index nélkül - sajnos kevésszer jönnek rá, hogy ők a hülyék (emelett tudom, hogy a posztban nem erről az esetről volt szó).
Tier 2008.10.26. 13:38:40
Azon már gondolkodtál, hogy éjjel mi értelme fölkapcsolni a lámpát? Hülye szabály, semmi értelme...
Meg van még egy érdekes dolog:
A FÉK. Tiszta baromság, ne használd szerintem.
Jameg a jelzőlámpák. Nehogymá megmondja, hogy ha piros van akkor én nem mehetek át (!!!!!)
RedRiot 2008.10.26. 13:49:52
Ha valaki onnan jobbra fordul, azzal egyszerre én is el tudok indulni, mivel a Pesti út 2x2-es jut hely mindenkinek. Itt jön képbe a paraszt-faktor: ha a bunkó pállotszájú nem indexel, akkor nem tudok elindulni, mivel elvileg jöhetne egyenesen is, és akkor meg kell adnom neki az elsőbbséget. Így csak akkor tudok elindulni, mikor már biztosan kanyarodik, így egy vagy két autóval kevesebb autó fér át a zöld jelzésen.
Ez persze nem szempont, a lényeg, hogy parasztunk már vígan robog a Tesco/Baumax irányába. Másmegugye nemszámít. Ezek a faszukat verik a bal kezükkel, vagy mérnem indexelnek?
" ahol élek jelenleg dél olasz országban nem szokás indexelni"
Igen, Párizsban meg nem féltik a tyúkszaros kocsijukat, és parkolásnál alapból koccanásig tolatnak. Örmény-Karabahban pedig 4en mennek egymás mellett két sávban. Igen, van hová fejlődni.
DEGEC 2008.10.26. 13:50:17
B+ a képen a bimmer, kanyarodósávban van, minek indexelni???valszeg kanyarodni fog....
zárójelben, itt képzeld sokan nem kapcsolják fel a lámpát aste, illetve alagutakban, ezt mondjuk konkréétan utálom, DE 10X jobban figyelek mint otthon, igy van ez az indexel, is, nem tudom hogy ki honan és hova akar menni, RGO 10 X jobban figyelek megint mindenkire, és mindenki ram is, mi kovetkezik ebből, hogy kevesebb a baleset mint budapesten.Érdekes mi?
És még a stressztől se hullik ki a hajad...
De ez ősi magyar szokás hogy mindig valaki hibás és azt jol utáli kell..
És igen, ha egyedül áll az ember a lámpámál akkor képzeld át is mennek a piroson, megáll szétnéz nem jön senki átmegy..és akkor mi van, kevesebbet pöfög fölöslegesen a pirosnál, (ez nem nagy forgalomnál értendő, ott azért betartják, de ha valaki nem indul el már a sárgán azt iszonyuan ledudálják:-)))
DEGEC 2008.10.26. 13:52:42
itt is neked tolatnak, de ha egy 530D van akkor nem, de havmi szar fiesta, vagy punto, szó nélül, és akkor mi van?
0xFFFF 2008.10.26. 13:53:58
Válasz:Nem látod hogy jövök bazmeg?!
Az ilyennek ugyse lehet megmagyarázni semmit.:( "
Ezek semmiből sem tanulnak :D ! Egyszer egy ilyen taxis rosszkor futott belém, eléálltam és elővettem kiszállás után a frissen vásárolt 5kg-os kalapácsomat. Ekkor már érezte, hogy baj lesz, de az arca akkor lett papírfehér, amikor látta, hogy leszedtem a kocsimról a rendszámokat. És igaza lett ! Baj lett ! A szar taxijának a tetejét rákalapáltam az ajtaja sarkára. No, hogy hogyan szállt ki utána, nem tudom, de az szerintem indexelget néha már :)
RedRiot 2008.10.26. 14:00:30
Avatar 2008.10.26. 14:00:54
"Sokszor van, hogy sávváltásnál inkább csak az utolsó pillanatban indexelek, és már rakom is be a kocsit, mert ha csak kirakom az indexet, hogy sávot váltanék, mindenkinek sürgős lesz, begyorsít és rátapad az előtte lévőre, nehogy be lehessen menni elé. Egyébként elindulásnál nem szoktam indexelni, csak akkor ha forgalmas helyen indulok el. "
Sajnos ezt én is gyakran tapasztalom. Van hely, indexelek, elkezdek átsorolni, erre a másik elkezd felzárkózni, nehogy beférjek elé. Sajnos ilyenkor nekik van elsőbbségük, de ha beférek elé úgy, hogy nem kényszerítem "haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására" akkor azért átsorolok elé. :)
Kenseth 2008.10.26. 13:04:11
"ha kirakom az indexet sávváltás jelzésére, sokszor csakazértsem engednek be. én mindig indexelek, de forgalmasabb helyeken nem tudom nagyon elítélni, aki nem..."
Én azért rá szoktam dudálni azokra, akik index nélkül hirtelen átsorolnak elém...
"másik: ha látod, hogy elfogy a sávja, szerintem irányjelzés nélkül is várható, hogy be fog/be szeretne sorolni. értem én, hogy nagyon fontos móresre tanítani, de ha látod, mi a szitu, akár el is vehetted volna a gázt, függetlenül attól, hogy indexelt-e. "
A KRESZ szerint:
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
36. § (7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
Szóval ha elfogy a sávja, akkor ő köteles elsőbbséget adni, és indexelni. Persze le lehet mondani az elsőbbségről, de ezt ő nem kényszerítheti ki. Olyan bunkóval szemben, aki még az indexelésre se veszi a fáradságot, miért kéne udvariasnak lenni. Ha el kezd áthúzódni index nélkül, akkor egy kis dudálással lehet figyelmeztetni, hogy épp balesetveszélyes helyzetet készül teremteni.
rotfl 2008.10.26. 14:02:04
és utána felébredtél mikor anyukád bevitte a kakaót a szobádba reggel.
Én csak egy dolgot tudok a taxisokról, utálják egymást de ha baj van összefogank.
abban biztos lehetsz ha ez igy történt volna akkor az autódat a nyakadra hajtogatják kisgyerek..
gramercy (törölt) 2008.10.26. 14:06:21
biztonságfasiszták vagytok
yanchi 2008.10.26. 14:07:22
Pozitívum: az Örsön minap egy záróvonalon át megfordulót a gyalogos járőr azonnal kiintett a forgalomból, igazoltatott. Távolról láttam, csak figyelmeztették, és kb. 5 perc intézkedés után továbbengedték. Már megérte volna 20 m-rel arrébb szabályosan megfordulni.
Manyizga (törölt) 2008.10.26. 14:08:54
A taxisokat és a kamionsofőröket külön utálom. Mind azt hiszi, hogy csak ő tud vezetni, és a szabályok rájuk "máshogy" vonatkoznak... (úgy, ahogy ők értelmezik maguknak.)
misterx 2008.10.26. 14:09:07
"Sajnos KRESZ szerint kénytelen vagy beengedni,..."
A KRESZ SZERINT??? Olvasd már el, legalább egyszer, mert úgy látszik ez eddig kimaradt az életedből. Avatar az előbb idemásolta. A saját jólfelfogott érdekedben azonban engedd be az állatját - én is ezt teszem. (Még mindig olcsóbb 10 másodpercet veszteni, mint biztosítóhoz, rendőrségre, stb. mászkálni, ki tudja meddig.)
Az élet (közlekedési) iskolájában sajnos azt tanítják (csak nem mindenki tanulja meg) hogy nekem kell minden baromarcú hibáját, szemétségét jó előre észrevennem, és ha lehet kivédenem. Ez van...
gramercy (törölt) 2008.10.26. 14:09:48
ti. 100x jobban figyelsz ha a gyalogos bárhol átmehet, mindne keresztnél megállsz stb.
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.10.26. 14:09:49
Hinnye'!, mondom. Ilyet is ritkán lát az ember.
Vajon miért nem tűnik ez fel annyira, ha ugyanezt egy Volvós csinálja?...
Nem akarok általánosítani, de igenis kimutatható statisztikailag az összefüggés mentalitás, intelligenciaszint, farok"méret" stb. és a választott márkák között.
boldiii 2008.10.26. 14:12:10
Azt egyébként sosem értettem, miért jobb valakinek idegeskedni, hogy meglátja-e a rendőr bekapcsolás nélküli övvel, elgondolkodni azon, hogy most bekapcsoljam-e (mert azt azért nem hiszem, hogy a krónikus nem-bekapcsolók ne gondolnák át azt, legalább néha), vagy éppen néha indexelni, máskor nem.
Ugyanígy tök macerás lehet beragadni a belső/középső sávba az autópályán, és felriadni a villogásokra, stb.
Szóval ezek annyira rutinból menő dolgok: kihúzok jobbra, indexelek, bekapcsolom az övemet elinduláskor, bekapcsolom a lámpát elinduláskor:
Ha csak néha csinálnám, koncentrálnom kellene a vezetésre. Ha mindig így csinálom, akkor konkrétan az ember oda sem figyel ezekre a dolgokra, hisz rutinműveletek, alvajárás közben is simán indexelne az ember, és közben figyelhet nyugodtan magára a forgalomra, vagy a zenére, telefonra, stb... szóval itt is csak a saját maguk szívatását látom azért valahol.
torró 2008.10.26. 14:13:11
RedRiot 2008.10.26. 14:15:27
Az van, hogy lehet hogy a puntós vagy fiesztás nem szereti ha tiszta karc és horpadás az autója. Én sem szeretem. Kb úgy, ahogy nem szeretem ha poros a tévéképernyő, morzsás az asztal stb. Én spec. vigyázok a másik autóra parkoláskor, akkor is ha szar autó. Pl. vmi '98-es évjáratú, 370-ezret futott, három autóból összehegesztett, utólagos angeleyes-szal, kamu M5-ös spolierekkel ellátott, török neppertől szürkén importált E39, a kalaptartón Képes Autóexpressz, egy ötéves M3-as BMW-nél már ragacsos lapokkal :))) Még rá is vigyázok, mert lehet hogy szegény tulajnak fontos az az autó.
Kenseth 2008.10.26. 14:19:58
jómagam is tisztában vagyok vele, hogy a KRESZ szerint a posztírónak igaza volt, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem kellene ilyen őszinte, már-már gyermeki meglepődéssel fogadni, ha valaki az elfogyó sávból eggyel beljebb vált, akkor sem, ha ezt történetesen szabálytalanul, index nélkül teszi. és ilyenkor bunkóság rágyorsítani, függetlenül attól, hogy indexel-e vagy sem, ha amúgy egy gázelvétellel beengedhetnéd.
kacsa 2008.10.26. 14:21:11
Abból volt már probléma az ismeretségi körömben, hogy 2 sávos körforgalomban a külső sávban haladó nézte, hogy hol kell kimennie, a belső sávban pedig hirtelenjében úgy gondolta egy "kedves" hölgy, hogy ő mégis csak ott megy ki, persze index nélkül. Persze a nőnek állt feljebb, de sikerült meggyőzni egy KRESZ könyv segítségével, hogy ő a hibás (papíron persze nem ismerte el).
Az pedig nem igaz, hogy a taxisok nem ismerik azt a sárga, villogó izét az autójukban. A múltkor is megállt egy a Keletinél a buszmegálló előtt, vészvillogóval (ott, ahol 2, viszonylag szűk sáv van), lazán kiszállt tett-vett, majd továbbhajtott (az nem zavarta, hogy a busz nem tud miatta továbbmenni és dudál 1000-rel, hiszen ha neki van 2-3 perce, akkor másnak is).
Nem értem, miért nem használják az emberek az indexet. Amikor vezetni tanultam, az volt az egyik kedvencem, mert az autóban, amiben tanultam, kanyarodás után visszaugrott a helyére. Olcsó játék, hülyegyerekeknek...:)
Majda 2008.10.26. 14:23:18
Avatar 2008.10.26. 14:24:16
"és a másik extrémről nem esik szó? sok hülye azt hiszi tud vezetni...még az üres parkolóban is indexel.."
Tudod, akinek már reflexszerűen megszokott dolog az indexelés, annak fel sem tűnik, hogy nincs a környéken senki, aki számára jeleznie kell...
Lehet baja bárkinek attól, ha az üres parkolóban indexelget valki? Nem.
Lehet baja bárkinek attól, ha forgalmas úton nem indexel valaki, amikor kéne? Igen.
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.26. 14:29:05
diktatorikus kleptokrácia 2008.10.26. 14:29:16
ebben a pillanatban rájöttem, hogy mi is taxiban ülünk. a sofőr viszont attól a pillanattól kezdve már akkor is indexelt, ha csak átnézett a másik sávba
Jan 2008.10.26. 14:30:15
Jan 2008.10.26. 12:15:36
"Sajnos KRESZ szerint kénytelen vagy beengedni,..."
A KRESZ SZERINT??? Olvasd már el, legalább egyszer, mert úgy látszik ez eddig kimaradt az életedből.
Nem hiszem, hogy kimaradt az életemből. Mintha úgy emlékeznék, hogy a balesetet mindenáron el kell kerülni (ha kell, jogos elsőbbségedről való lemondással is). Avatar idevonatkozó idézete egyébként helyes.
Nolet 2008.10.26. 14:31:18
INDEX forevör!
Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2008.10.26. 14:37:52
Nem tudom, miért olyan fájdalmas ez a mozdulat...
misterx 2008.10.26. 14:42:09
Úgy látszik a lényeget illetően egyetértünk, csak az adott mondatod volt téves, vagy félreérthető.
valaki 2008.10.26. 14:45:31
"én lettem a főszar akit a sok megkeseredett looser akinek felszaladt a devizahitel törlesztöje, most tud utálni."
Nem attól lettél az, hanem attól, ahogy ezek szerint az úton viselkedsz.
Egyébként loser, 1 o-val. És te vagy a lúzer. Épp ilyenek miatt.
Bacu 2008.10.26. 14:51:50
Más: tényleg érdekelne a véleményetek erről!
Balcsiról hazafelé az autópályán (BP felé) jó pár szakaszon 100as tábla van! De csakis hazafelé!
Elején becsületesen lelassítottam, majd ismét 130-135, amint lehetett.
Tényleg jogosan vannak kinn azok a 100as táblák?
ti szoktatok ott lassítani?
Arról pedig már nem is írok, hogy múltkor full jobbratartsot játszottam. Vagyis legszélső sávban mentem, amikor csak lehetett.
Viszont ezáltal a középső sávban tötyörgő 120as tempójuakat lazán leelőztem.
Ugye jobbról előzni tilos! De mi van ilyenkor?
Vágtassak át a sávokon, hogy leelőzzem balról, majd vissza két sávot a szélre?
encee 2008.10.26. 14:59:55
eljárás tárgya 2008.10.26. 15:04:23
Ha ott van a felelősségre vonás lehetősége a levegőben, akkor rögtön sunnyogni kezd, mint a sok leesett rendszámos gennyláda az objektív felelősség miatt.
Tényleg van még hová visszafejlődni, mint ahogy RedRiot írta az előbb.
nadivereb 2008.10.26. 15:05:10
Mutass már egy dokumentumot vagy bármi cikket errőla "Hollandiában lefestették a zebrákat oszt' lecsökkentek a balesetek"-dologról! Egyrészt elképzelni sem tudom, hogy ez lehetséges lenne, másrészt pedig ha megtörtént volna, akkor tele lenne vele a sajtó. Ja, egyébként ha a "biztonságfasiszta" azt jelenti, hogy amikor elfordítom a kormányt, akkor kinyújtom az ujjamat, kattintok egyet egy karon, majd ugyanezt vissza, hogy esetleg mások is tudják, hogy mire készülök, akkor biztonságfasiszta vagyok. Tisztelettel.
Sugi77 2008.10.26. 15:07:04
DEGEC 2008.10.26. 13:50:17
Nem attól lettél az, hanem attól, ahogy ezek szerint az úton viselkedsz.
Egyébként loser, 1 o-val. És te vagy a lúzer. Épp ilyenek miatt.
Egyáltalán nem ítélhetünk el valakit azért mert a már kialakult környezethez igazódik. Igen én is hallottam, hogy olaszban nem igen indexelnek. De az araboknál pedig élet-halál játszma minden nap. Ott a buszok, ha akarnak simán előznek miközben te szembemész. Majd lehúzodsz szépen a földre, vagy az árok mellé.
Egy egészen más kultúráról beszélünk, nem ítélhetjük el innen Mo-ról. Egy fecske pedig nem csinál nyarat!!!
béla 2008.10.26. 15:15:14
AvgDvl 2008.10.26. 15:37:14
2008.10.26. 15:44:10
2008.10.26. 15:46:00
kinney 2008.10.26. 16:07:45
szerintem az esetek 90%-ban pontosan lehet tudni, hogy ki mikor akar bejönni elém függetlenül az irányjelző használatától. az más kérdés, hogy ha nem indexel, akkor van indok nem beengedni.
mindazonáltal én is utálom bepofátlankodó köcsögöket,akik azt hiszik, hogy rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik.
DEGEC 2008.10.26. 16:12:09
A loser miatt jogos a pont, én kérek elnézést, a modorból még van mit tanulnod, csak nem neked is megemelkedett a deviza törlesztőd, hogy ilyen érzékenyen érintett, hogy csak igy tudtad, felhivni (jogosan) a helyesirási hibámra a figyelmet.
gramercy 2008.10.26. 14:09:48
THX
RedRiot 2008.10.26. 14:00:30
Nem egy 12 éves bajor vasam van, ami nem ér többet, 3000 euronál, de én ettől függetlenül vigyázok rá, és mások értékére is.
RedRiot 2008.10.26. 14:15:27
ebben egyet értünk, én se huztam meg még senki autóját, viszont itt az autó nem státusszimbólum mint M.o on, itt puszta használati tárgy, mint egy papirzsebkendő, használják és kész, és itt pont ezért mindenkinek pont olyan értékű, méretű és felszereltségű autója van amire szüksége van.
Pl 10 böl 1 panda (még 2003 ban is gyárották)
10 ből 1 fiat 500, és kurva jol elvannak vele,nem nézi le őket senki és nem akarnak többnek látszani mint akik, ezt kéne valahogy felfogni otthon is.hogy nem attól lesz sikeres valaki ha kihoz egy uj autót a szalonból 120 hónap futamidőre ajándék téligumival, 0% önerővel.
valaki 2008.10.26. 14:45:31
mint irtam, ez nem M.o on van, ha itt nem indexel senki akkor én minek.Természetesen otthon fogok, de remélem nem kell hazaköltöznöm ehhez a sok megkeseredett emberhez.
Amugy az megkérdezném őszintén, hogy mit vártok attól, hogy itt gyűlölködtök?
jobb lesz? Lehetne, ha a 7es bimmeresek, meg a 600 as merga tulajok olvasnák, a blogot, de nem teszik, max bimmer gábor van itt read onlyba:-P
99% hogy a vöröskörmű szőke maláj k...at szo..atják vmi lebujban, vagy az adrán vitorláznak mig ti itt idegeskedtek.
De ha nektek jó hát legyen.
Ettől függetlenül, nem értem, hogy ti ugy gondoljátok ha valaki indexel az szentírás.
Mert amit emlitettek hogy milyen sulyos következménye van ha valaki nem indexel..
de milyen következménye van ha valaki tul korán tül késön vagy esetlegesen tévesen indexel?
akkor mi lenne?
Én továbbra is ugy vezetek hogy minden szitura felkészülök, ha indexel valaki ha nem.
egyenlítő 2008.10.26. 16:16:45
www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-232298
"2006-ban 230-nál is többen haltak meg közlekedési balesetben Rómában. Az autósok letámadják a szűk, kövezett sikátorokat, kerülgetik a gyalogosokat, nem érdekli őket a zebra és általában semmiféle közlekedési szabály. A huszonegyezer ütközésben huszonnyolcezer ember sérült meg a Biztonságos Utak Alapítvány felmérése szerint.
A kamikáze stílusú vezetés és a nagy tolongás, a dugók a római élet kifejezett hátrányai közé sorolhatók. A balesetek leggyakoribb oka a kressz semmibe vétele. Ezután jön a túl kicsi követési távolság.
Az olasz nagyvárosok észrevehetően veszélyesebbek, mint Párizs, London, Stockholm, Madrid vagy éppen Barcelona - mondja az alapítvány elnöke, Sandro Salvati. A halálos útibalesetek száma kritikus szintet ért el.
A legnagyobb veszélyben a motorosok vannak, akik össze-vissza kacsáznak az autók között a dugókban. Ráadásul az utóbbi időkben igencsak megnőtt a számuk Rómában.
Olaszország a legmagasabb egy főre jutó autómennyiséget fölmutató országok között van a világon. A statisztikák pedig megerősítik azt az elképzelést, hogy Itália a lökött autósok hazája."
PSz 2008.10.26. 16:18:15
foolproof 2008.10.26. 16:35:15
Nem szoktam ide kommentelni, de gramerczyre muszáj vagyok
reagálni.
Mutass már egy dokumentumot vagy bármi cikket errőla "Hollandiában lefestették a zebrákat oszt' lecsökkentek a balesetek"-dologról!"
Nem mondott tul nagy hulyeseget a kedves kollega, csak elegge magyaroschan-erdesen adta elo, az meg neha kisse kontraproduktiv.
Iden januarban halt meg Hans Monderman bacsi, kozlekedesi fejlesztomernok, aki abbol indult ki, hogy ha minden utburkolat jelet es egyeb jelzest eltuntetunk az utakrol, akkor bizony az autosok es az egyeb modon kozlekedok jo nagy resze SOKKAL ovatosabb lesz, mert elbizonytalanodik elegge, nem tudvan a masik reakciojat elore, sokkal jobban odafigyel a masikra. Mivel senkinek nincs elsobbsege a masikkal szemben, kenytelen valamennyire egyuttmukodni a tobbivel, kulonben cumi lesz.
Ez az un. "shared space" elmelet, es kulturorszagokban bizony mukodik is, meghozza akkora sikerrel, hogy azokon a korabban veszelyes szakaszokon, ahol bevezettek, azota SEHOL sem tortent halalos baleset. Egyebkent kb. 20 eve teszteltek eloszor egy holland faluban. De azota olyan csomopontokban is mukodik, ahol naponta 20000 gepjarmu teszi tiszteletet.
Mas kerdes, hogy meeg Mondermann bacsi is azt vallotta, szerinte a kozlekedok kb. 15%-a MINDIG tahon fog viselkedni, nem torodve a tobbiekkel. Mo-bol + a vadkapitalista altalanos hozzaallasbol kiindulva, ezt a szisztemat ott legfeljebb durva darwinista kiserletekre lehetne alkalmazni, de mivel tahobol mar van eleg, nem javaslom a kozeljovoben.:(
DEGEC 2008.10.26. 16:36:40
statisztika és a nagy számok törvénye alapján, hol lesz a legtöbb baleset?
ott ahol a legmagasabb az egy före jutó autók száma. Ez gondolom logikus.
és 60 millióan élnek itt.
Rómában is jártam párszor, és semmi gond nem volt, át lehet vészelni, csak figyelni kell.
De rómában az a legnagyobb baj a helyike elmondása szerint, hogy keveredett a lakosság.
Egyikfele kalaposskodás, parkolóban indexelős, a másik fele meg pont leasz mindent megy amerre lát.Na most ha mégy nem tudod hogy kivel állsz szemben, egy olyannal aki tudatosan indexel vagy olyannal aki 3 perce kirakta, és elfelejtette bevenni,(és a kormány nem mozdult annyit hogy az visszakapcsolja magától). Tehát szar helyzet. Nem bizhatsz meg senkiben, plusz ott vannak a turisták meg a vidékiek.
Nálunk az igazi rendes nagy belvárosban 2.5 év alatt csak 4 szer merészkedtem, mert muszáj volt, egy kicsit durva de karc nélkül megoldottam, a fő gondom nekem is a motorosokkal volt, tekintve hogy gyakran leviszik a tükröt, mármint annak akinek, még van vagy aki kihajtja mint én tettem.
A balesetket nem tudom mennyi van, 2.5 éva alatt (60 e km) kb 10-13 balesetet láttam, mentőt vagy 30-40 alkalommal. Én pesten többre emléxem.
Claude Masterman 2008.10.26. 16:38:15
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 16:43:56
Ezt észre se kell venni, ez semmiség..
Visszajön még a videó-spiclik kora, meglátjátok.
ganyager 2008.10.26. 16:47:15
A nem indexelés az legalább olyan nagy hiba pl. mint a kiégett féklámpában kicserélni az izzót!
- De sorolhatnám ide azokat is akik még esőben sem képesek felkapcsolni (elfelejtik vagy nem tudom) a tompitott lámpájukat!
Vérnűsző Barom 2008.10.26. 16:51:57
Az esetek nagy többségében megköszönik a fáradozást, gyakran egy un. aha-élménnyel sóhajtanak fel, és feltételezhetően a későbbiekben jobb emberként élik életüket.
Semmi más nem kell hozzá, csak egy kis figyelem, előzékenység, kedvesség, és persze pár perc ráérő idő, amit az efajta kulturaközvetítésre szán az ember.
Higyjétek el, megéri.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 16:54:20
Azért ha paintball puskával merőlegesen végigsorozod egy autó oldalát, akkor egy átlagos autónál az bizony gyönörű kis horpadásokat csinál a lemezen. Persze nem olyan mélyeket, de fényben az gyönyörűen látszik. Ilyesmivel óvatosan...
ekkerjoz 2008.10.26. 16:55:19
RedRiot 2008.10.26. 16:58:30
Ezzel én is egyetértek. Viszont itthon sem kéne lenézni a kisautók vezetőit. Mert mikor a kisautó 130-al előzi a buszokat az autópályán, akkor "önkéntes rendőrködik". Ha csak egy kicsit dinamikusabban megy a városban, akkor "mit erőlködik a hülye azzal a konzervdobozzal?". Ha meg normálisan megy, akkor meg "biztos 120 havi részletre vette azt a szart, osz' most azt hiszi autóban ül".
Én spec. azért járok kisautóval, mert kápéért tudtam venni egy megkímélt, hároméves példányt: nincs törlesztő, nincs drága kötelező szervíz. Nagyobb autóra nincs szükségem, 200km-től hosszabb utam ritkán van. Ezért fölösleges lett volna egy új autó törlesztését bevállalnom, de nem akartam lutrizni egy 7-10 éves nagyobb kategóriájú kocsival sem. Így is "keletkeznek" kisautósok, nem csak úgy, hogy agynélkül bevállalnak egy tízéves hitelt...
Valaki a sok közül 2008.10.26. 17:03:21
Aqweren 2008.10.26. 17:05:48
Én azt imádom amikor megy előttem a bunkaj, elkezd fékezni, és lehet tippelgetni hogy jobbra-e vagy balra-e? :S Ha jobbra menne rég kikerültem volna balról, de mivel nem jelez, nem tanácsos...
fingerbangs 2008.10.26. 17:06:27
illetve neha, ha nagyon fontos
leszarom
rautalo magatartassal kompenzalom
aki meg beszol azt ott helyben szajonvagom
de tobbnyire ha meglatnak befogjak
ennyi
storyline :) 2008.10.26. 17:07:24
Aqweren 2008.10.26. 17:08:48
storyline :) 2008.10.26. 17:09:03
Hehe, látszik, hogy kik azok, akik ott voltak az első ignisklubos paintballon :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:09:48
Kérlek, mondd, hogy ugyanilyen indíttatásból a biztonsági övet sem használod... Hosszabb távon kifizetődő lehet esetleg a normálisan közlekedők számára.
Derion78 2008.10.26. 17:13:14
www.youtube.com/watch?v=6P0sNIGf-w4
D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:13:14
"Derion78 2008.10.26. 17:05:29
Egy fél évvel ezelött kivágtam egy rövid részletet a Shut Em Up (Golyózápor) című filmből ami a legjobb megoldást mutatja be ezekre a helyzetekre : )
www.youtube.com/watch?v=6P0sNIGf-w4
D"
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:14:18
Derion78 2008.10.26. 17:15:04
DEGEC 2008.10.26. 17:16:39
Hogy az autósok 90%-a nem köti be magát, a robogósok 60%-a nem visel bukót, és 20%ban 3 an ulnek a robogón, de láttam 4 fős családot is az Auchanban robogóval bevásárolni.
Sajna kép nincs:-(
pl:ez épp átmegy a piroson, de legalább a bukó a kezén van a könyöke nem sérül.
kepfeltoltes.hu/view/081026/20080618_004__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
itt épp bukó van rajtuk, de 3 an ülnek rajta:-(
kepfeltoltes.hu/081026/20080716_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
fő a biztonság...
kepfeltoltes.hu/081026/8572806562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:19:27
DEGEC 2008.10.26. 17:22:01
egyenlítő 2008.10.26. 16:16:45
www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-232298
egyenlitö statisztikájára válaszoltam.
M.o inkább 90% beköti...szerintem.
guga 2008.10.26. 17:25:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:29:04
Hááát, ha idehaza 90% bekötné magát, az jelentős javulás lenne...
Parajpuding 2008.10.26. 17:37:27
DEGEC 2008.10.26. 17:37:49
mondjuk azt puszta szigorral hamar el lehetne érni, robogos bicajos rendörök hungárián, dózsán kerepesin dugóban mennének, és benyújtanának 20e ről egy csekket.
Hollandiában 70 vagy 90 nem emléxem euro, a texis el se indult mig nem kötöttem be magam.
DEGEC 2008.10.26. 17:40:22
kiváncsi lennék neki be volt e kapcsolva az öve?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 17:43:27
RCH 2008.10.26. 17:47:25
Mondjatok meggyozo erveket, miert felesleges indexelni ???
lotht 2008.10.26. 17:51:50
És vajon ezt a szemből jövő is tudja??
Állsz a telezöldes, balra kanyarodó sávodban, index nélkül, szemben veled egy ugyanilyen helyzetben levő valaki, indexszel. Joggal hiheti, hogy balra kanyarodása előtt meg kell adnia az elsőbbséget neked, pedig nem, hiszen mindketten kanyarodhatnátok egyszerre.
rotfl 2008.10.26. 17:56:27
és olyan eseted volt-e hogy olyan ember veszélyeztette a tepsi éppséged aki épp indexelt?
Netuddki. 2008.10.26. 17:57:05
RCH 2008.10.26. 17:47:25
"Mondjatok meggyozo erveket, miert felesleges indexelni ???"
- Izomláz lesz az ujjában ha sokszor használja.
- Kiég az index izzó, ha gyakran használja.
- Indexel, de már kiégett az izzó.
- Csak, mer köcsög.
duneem 2008.10.26. 17:58:49
Werwolf 2008.10.26. 18:01:50
Mert mire gondol a nem-indexelö faszkalap? Ram nem vonatkoznak a szabalyok, a sok hülye hadd jelezzen, minek adjak en nekik informaciot, mi köze van hozza, hogy merre akarok menni, raer ö ugyis, stb.
az ilyen fasz nem ertette meg, hogy a civilizacioban, ahol sok ember el kis helyen, az ilyen aprosagok a bekes egymas mellett eles feltetelei.
Szoval nem engedem be öket, söt gazt adok. Ha nekem jön, az ö baja, de eddig mindig megijedtek es a legvegen (van aki tenyleg az utolso utani pillanatban) mind megallt.
(20 eve vezetek, eddig egy koccanasom volt91-92-ben)
rotfl 2008.10.26. 18:02:50
És pl egyiptomban nem is igen használnak éjszaka lámpát, max helyzetjelzőt, vagy lila kis kieg. lámpákat.
Nem tudom, hogy urban legend-e, de nekem azt mondták azért van, mert az istenük, sötétet akart, és ők nem szegülnek szembe ezzel.
Werwolf 2008.10.26. 18:05:34
klassz lesz, mikor egyszer talalkozunk, nem indexelsz, nem engedlek be, neked all feljebb, beszolok, szajon vagsz es utana letolom a kocsidat az utrol es aztan en vaglak szajon teged.:))
duneem 2008.10.26. 18:06:46
nalam katarban viszont imadjak a hid izzokat, es termeszetesen csak magasra allitva, termeszetesen terepjarokban, amit pedig te emlitesz, az is nagy sikernek orvend, foleg a szemelyauto kategoriaban, kodlampaval kiegeszitve.
az egyiptomiak meg barmok:DDDDDDDD
Netuddki. 2008.10.26. 18:11:22
Nézd, az ember nem szívesen segít olyanokon akik nem segítenek a többi emberen. Az indexelés pedig egy ilyen dolog. Az, hogy valaki használja vagy nem, sokat elárul arról ki ül a volán mögött.
Werwolf 2008.10.26. 18:15:19
agree.
., (törölt) 2008.10.26. 18:25:37
Megállítják, s én is megállok. Kb ötvenes faszi vezette. kérdem, hogy mit csinál, nem látja, hogy ott vagyok? Hogy mellette negyek? válasz, látta, de arra gondolt, hogy elengedem. kérdem: A második kocc után is? S miért nem állt meg ha egyszer nekem jött? Erre nem válaszolt. szeintem fel sem fogta. Nekem a sárvédőív elég kemény, az behorpasztotta a Citroen oldalát, nekem csak egy kis horzsi volt az ív élén. Betétlap, biztosító, 50 rongy fényezésre. Tehát nem éri meg, úgy is eléd jön.
Pgyuf 2008.10.26. 18:27:09
Az indexelés elmulasztásán kívül még botrányos a zebrán áthaladni szándékozók kálváriája. És a buta magyar gyalogos, aki mint egy szentet engedi el az autókat és inkább megvárja mire fél kilométerre méterre jön a következő.
RCH 2008.10.26. 18:29:32
Termeszetesen volt. De a helyzet nem azert volt veszelyes, mert indexelt ;-)
Pgyuf 2008.10.26. 18:30:59
RCH 2008.10.26. 18:35:18
Gyalogolok a jardan, kozelitek az utcasarokhoz, ami zebras keresztezodes. Velem parhuzamosan autosav, ami egyenes es jobbra kanyarodo. Hatra nezek, latok kozeledni egy velem parhuzamosan halado autot, ami nem indexelt. Azt feltetelezve, hogy tovabb halad egyenesen, leleptem a zebrara. Utana meg szokkentem vissza, mert az ember(?) megiscsak kanyarodott. Mentsegere legyen szolva, azert nem indexelt, mert a keze tele volt telefonnal. De valahogy meg igy is tudta razni felem az oklet.
Ilyen szituban hogyan lehet rautalo magatartassal jelezni a gyalogosnak, hogy ha felti az eletet, akkor ne lepjen le a jardarol, meg akkor sem, ha zold a lampaja es a kanyarodo jarmuvel szemben amugy is elsobbsege van?
Tamás 2008.10.26. 18:36:14
velem pl. már volt ilyen, kanyarodtam volna a védett útra, balról jön valaki, indexel jobbra, jobbról senki, már indulnék, de csak nem lassít aki jön, jó hogy csak kicsit gurultam előre, egyenesen ment tovább, index úgymaradt még valamikor, de ezt sokszor nem veszik észre.
RCH 2008.10.26. 18:37:20
Sokkal durvabban buntetnem, mint pl. a busz savban kozlekedoket. Mert a busz savban csak kenyelmetlenseget okozol masoknak, de az indexeles elmulasztasaval eleteket kockaztatsz.
Pgyuf 2008.10.26. 18:44:03
Azért nem mérlegelhetjük, hogy most felesleges-e, vagy nem az indexelés, mert tévedhetünk. Tévedhetsz abban, hogy nincs mögötted valaki, akinek jó információ volna, hogy irányt kívánsz változtatni. Még nem született olyan vezető, aki nem tapasztalt olyat, hogy az adott pillanatban még nincs mögötte senki, aztán megnyugodva indexelés nélkül vált sávot ekkor viszont máris eltrafált egy motorost, aki abban az 5 másodpercben érkezett meg mögé. Ha viszont minden esetben indexelünk nem lehet probléma belőle.
Hogy ezt valaki megértse nem kell nagy IQ-val rendelkeznie.
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.10.26. 18:48:23
Egyébként mókás szereplője még a közlekedésnek a vészvillogóval közlekedő, aki nyilván szabálytalanul parkolt valahol, majd elindult, és jópár kilómétert tesz meg minden irányba villogva, rosszabb esetben még el is kanyarodik. :)
Csabi! 2008.10.26. 18:51:09
www.youtube.com/watch?v=wqsrhBAqk60
Pgyuf 2008.10.26. 18:51:11
Ami szomorú, hogy egy nyugati országból érkező autósnak a közlekedési moráltól elmegy a kedve hazánkba látogatni. És meg is értem.
egyenlítő 2008.10.26. 18:51:54
egyenlítő 2008.10.26. 18:56:11
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 19:07:10
>és olyan eseted volt-e hogy olyan ember veszélyeztette a tepsi éppséged aki épp indexelt?
Termeszetesen volt. De a helyzet nem azert volt veszelyes, mert indexelt ;-) "
Igen, volt! A barom lefelé nézett (mert rendőrök voltak) és kereste a sosem látott kis kart, csak fékezni kellett volna. Durr... Előttem volt. 3-4 éve történt, de csak kis kocc volt.
Jacques Foche 2008.10.26. 19:58:34
Relhist 2008.10.26. 20:10:44
További velős megfigyelés, hogy aki vét a kanyarodási szabályok ellen, azt index nélkül teszi. Pl. multkor Kőbányai-Könyves Kálmán Krt. kereszteződésében baromarcú halad kifelé a Kőbányain, majd megáll a kereszteződés közepén a villamospályán (index semmi), megvárja, míg a szemből jövők elhaladnak, elkanyarodik balra. Pedig a kereszteződés előtt többször ki van táblázva, hogy balra a Könyvesre csak a McDonald-Esso(agip) megkerülésével,3x jobbra után lehet menni.
Minden kedves nem, vagy notoriusan fordítva indexelős autóstársnak f@szkorbácsot, mert nem egyedül vagytok!
DEGEC 2008.10.26. 21:01:40
látod ha nem idexel volna nem lett volna semmi:-P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 21:02:53
B.GY. 2008.10.26. 21:08:08
Aqweren 2008.10.26. 21:09:45
Ez egy jó indok index-nemhasználatra :S
József 2008.10.26. 21:21:36
dr. _mmm_ 2008.10.26. 21:22:02
Nem merőlegesen, hanem kicsit oldalról. Akkor jobban terít. :) És nem okoz lemez sérülést.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 21:33:34
Perillustris 2008.10.26. 22:20:17
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.26. 22:41:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.26. 22:44:26
Perillustris 2008.10.26. 22:50:04
_-_- 2008.10.26. 23:38:23
Bár az utóbbi időben erősen bulvárosodik, úgyhogy azt is megértem, aki nem.
(sz.r volt tudom, bocs)
gus 2008.10.27. 01:26:00
A szallito 2008.10.27. 08:39:53
Zsolt 2008.10.27. 09:24:38
Igaza volt, miért nem tudsz vagy gázt adni vagy levenni róla a lábad?"
Azert, mert az o savja fogyott el. Es bizony akkor neki kell elsobbseget adnia. Es bizony akkor neki kell fekeznie.
Igarfield 2008.10.27. 11:26:57
Az index és a sávváltás, úgy 2 hónapja a Mázsa tér környékén, egy szombati napon. Volt forgalom is úgy rendesen, egy kis utcából akartam jobbra ki kanyarodni a 2 sávközül a belsőbe mind ezt azért, mert utána rögtön a kanyarodó sávba kellett be mennem (ez a vasúti átjáró előtti rész ahol a töltés mentén a Fogarasira lehet jutni aszem mindegy) Március óta van jogsim, és május óta vezetek, kint van a T betű!
Index jobbra, várok, majd csak valaki kienged, és lám egy Bkv-s busz, a sofőr mutatja menjek, na akkor indulás, 1-es, rajt a belső sávban épp senki nem volt. Miért nem tudom igazán megmondani, talán mert rögtön ott volt a kanyarodó sáv, ahova nekem el kellett jutnom így csak erre figyeltem, de besoroltam a belső sávba úgy, hogy nem néztem jön –e vki a busz mellett, balra sávot váltottam és ügye jobbra kanyarodtam, és az index jobbra villogott.
Na és miért ne jött is egy autó, szerencsém volt nem repesztett ezerrel így nem szaladt belém, de amit kaptam megérdemeltem dudált és villogott, mint az állat.
Benyomtam a vészvillogót bocsánat kérésem jeléül, de ezzel csak felidegesítettem még jobban, mellém jött mutogatott kiabált dudált és villogott!
Ezután elkanyarodtam és megtanultam a leckét, a sávváltást mindig körültekintően és indexel!
Egyébként mindig indexelek és bizony nagyon sokszor meg kell állnom /pl. ha elfogy a sávom/ mert nem engednek be.
TH 2008.10.27. 11:30:12
Azt is megtanulhatod, hogy jobbra kanyarodáskor a jobb szélső sávba kanyarodunk. Ha utána balra akarsz kanyarodni, akkor majd szépen besorolsz.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 11:31:38
Akik használtok irányjelzőt, biztos tapasztaltátok már, hogy amint kiteszitek, sok paraszt (sréhen mögötted) csakazértis rálép a gázra, hogy ne tudjatok sávot váltani. Ettől még használom és használni is fogom az indexet, és kellő határozottsággal sávot váltok. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen kocsival teszi ezt az ember. Egy szakadt kettes golfnak sávváltáskor sokkal nagyobb a respektje, mint egy újabb középkategóriás járgánynak :)
TH 2008.10.27. 11:34:40
Ez egyértelmű. Ha látják, hogy te nem fogod sajnálni a kocsidat, akkor nem kezdenek el kiszorítani...
Perillustris 2008.10.27. 11:56:47
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 12:27:32
Jó, perszehogy, de azért érdekes, hogy ez simán működik tudat alatt.
Majjom 2008.10.27. 12:38:24
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.27. 12:44:28
Körforgalomban a balra indexelést semmi nem írja elő, de akkor szvsz. érdemes, ha még legalább két leágazást benn maradsz. Aki meg kifelé nem indexel, pedig jönnék befelé, az rohaggyon meg :)
Pistike911 2008.10.27. 13:01:16
Lehet, hogy a fenti tézis a posztolóra (ez esetben) nem volt igaz, ettől függetlenül morális zsákutca úgy élni az életünket, azon belül pedig úgy közlekedni, mintha alapvetően mindenki ellenség lenne, mindenki csak ártani akarna.
Ha minden egyes - személyünkre nézve sértő, vagy akár veszélyes - tett mögött szándékosságot feltételezünk, akkor az autóból harcolni kiugráló állapoton át eljutunk oda, hogy egy nem túl szép, de annál stresszesebb napon ámokfutást rendezünk egy géppisztollyal a reggeli dugóban.
"Suzukiban elég alacsony az ülés, s szeretek kicsit “fekvő” pozicióban vezetni, ezért nem látszik a 95 kilóm."
Te kis Rambo.:D
Én is voltam 95 kiló, amikor középiskolába mentem. Érdekes, de az én 140 kilómmal még sohasem kellett kipattani az autóból, igazságot osztani, pedig összefutok én is barmokkal.
Ez számomra némiképp a fordított pszichológia esete: szegény kis suzukis vagyok, akit mindenki csak elnyom, nosza helyrerakom a dolgokat.
A postás meg csenget, meghozta az MTA tagságról szóló határozatot. Ejhhh......
Pistike911 2008.10.27. 13:28:38
"A másik szép eset, amikor úgy állnak neki előzni, hogy előtte nem indexelnek. Ha ilyenkor én gyorsítani kezdek (mivel előzési szándékot nem láttam, nem is tudhatom, hogy előzés lesz vagy éppen folyik...)"
Ha nekiáll előzni, akkor már látod a szándékot és tudod, hogy nemcsak hogy lesz, de már van is előzés. Igazad van, szabálytalan amit művel, de azzal, hogy nevelési célzattal gázt adsz ilyenkor, te éppoly szabálytalan vagy, mint ő. Ám ennél is fontosabb, hogy az ő hülyesége miatt saját magad is veszélybe sodrod. Nem éri meg, hidd el! :)
0xFFFF 2008.10.26. 13:53:58
"A szar taxijának a tetejét rákalapáltam az ajtaja sarkára."
Siess haza! Az asszony már várja a mamuthúst! Előember! :P
fingerbangs 2008.10.26. 17:06:27
"rautalo magatartassal kompenzalom"
Miből gondolod, hogy amit csinálsz, az ráutaló magatartás? Miből gondolod, hogy egyértelműbb, mint irányjelzőzni, vagy kevésbé veszélyes?
A legcélravezetőbb ráutaló magatartás az irányjelző használata. Ugyanis azért találták ki. Ami egyfelől jó dolog, mert nem kell barkóbázni, hogy mit szeretne az előttem haladó, másfelől rossz dolog, mert egyesek leszarják és lehet barkóbázni, mert azt hiszik, hogy az kintről látszik, amit ők akarnak.
"aki meg beszol azt ott helyben szajonvagom
de tobbnyire ha meglatnak befogjak"
Honnan jön ez a sok identitászavaros terminator? Engem miért kerülnek el? Ez a 'szájon vágom', meg 'ráhajtogatom az autót' csak 60 kilós kisnyíugdíjasokkal szemben működik???
TH 2008.10.27. 14:11:10
Pistike911 2008.10.27. 14:52:57
Alapvetően nem kéne kiugrálni az autóból, pláne nem kalapáccsal elégtételt venni egy bevágásért, vagy indexelés elmulasztásáért! Nem?
TH 2008.10.27. 15:21:10
Természetesen. Ezen (is) próbáltam élcelődni, hogy néhányan érdekesen képzelik a konfliktusok megoldását. :)
szemenagy 2008.10.27. 15:24:12
@nális coitus 2008.10.28. 07:44:50