Talán már mindenki tapasztalta autópályán közlekedve, milyen kellemetlen érzés mikor előzés közben a mögöttünk haladónak urológust játszani támad kedve és a közelebbi kontaktus elkerülése sokszor csak kicsin múlik. Sanyi vad indexeléssel küzd a probléma ellen. Jó módszer vagy sem, levélírónk hatékonyságról számolt be.
Nem vagyok az utak királya, de nem is szoktam döcögni az autópályán, általában normál 130-as tempóval megyek a külső sávban, és ha kell, előzök, aztán visszatérek a külsőbe, ahogy illik. A hétvégén az M1-esen jöttünk Budapest felé az 1,4-es Toyotával, a hátsó ülésen békésen aludt a másfél éves kislányunk.
Éppen előztünk egy kamiont, amikor látom, hogy a seggembe jön egy autó, a kocsink farától kevesebb mint egy méterre közelített meg. Mondom, épp kamiont előztem, ő is láthatta, hogy nincs hova mennem. Ránéztem a kilométerórámra, 150-nel előztem, tehát nem mondhatjuk, hogy lassú voltam.
Ahogy kikerültem a kamiont, vissza a külső sávba, a barom pedig elhúz mellettünk. Felelős családapa lehetett, az ő hátsó ülésén két gyermekülést láttam. Mellette szóljon, hogy nem villogtatott, de sokkal aggasztóbb, hogy azt hitte, tök normális, hogy egy kamion mellett az autópályán 150-nel ez a normális követési távolság. Anyád! Ha csak leveszem a lábamról a gázt, vagy bármi miatt fékezni kell, mindketten összetörünk.
Nem sokkal később hasonló történt, egy másik barom jött előzés közben a hátamba, olyan közel volt, hogy a fényszóróját nem is láttam a visszapillantóban. Anyáztam újra, aztán gondoltam, teszek egy próbát: szépen megnyomtam 150-es tempónál a megállásjelzőt, vidáman integettem neki a négy indexemmel. A fickó meg is lepődött, nem tudta, mi van, azonnal lassított, szépen hátramaradt. Maradtam a belső sávban, mert több egymáshoz közel haladó kamiont előztem, hülyeség lett volna betérni két kamion közé. A barom ismét a faromba jött, megint megnyomtam a megállásjelzőt, megint lemaradt biztos távolságba.
Próbáljátok ki!
Matrix_ 2008.11.05. 12:48:39
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.05. 12:51:00
p*csába!
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.05. 12:53:26
Mondjuk az lenne a legjobb, ha mindenki figyelne a másikra, nem csak saját magára,akkor nem kellenének ilyen "praktikák"
Matrix_ 2008.11.05. 12:55:30
Azt a "megállásjelzőt" úgy is híjják vészvillogó. biztos aszitte veszélyhelyzet van azért lassított. Ha Te úgy érezted az volt akkor talán "jogosan" használtad, de csínnyán kell használni mert összezavarhatja az emberek agyát!
Matrix_ 2008.11.05. 12:56:45
72! :)
Huszárvégjáték (törölt) 2008.11.05. 12:58:35
Amúgy az ilyen - a postban hivatkozott seggbenyomulós - önmegvalósító idiótákat egyszerűen nem bírom, rosszul vagyok tőlük.
Főleg amióta nálam is bent csücsül a gyerkőc hátul :-)
Matrix_ 2008.11.05. 13:02:35
Lois' 2008.11.05. 13:22:52
wamz 2008.11.05. 13:28:22
Szerintem a posztíró azért gyorsult fel 150-re, mert a seggében haladó letolós autóstárs késztette erre, lévén az előzendő kamion miatt nem volt hova lehúzódnia. Sztem ilyenkor az ember ösztönösen rálép a gázra, ugyanis menekülne a helyzetből mielőbb.
Rav Antal 2008.11.05. 13:34:03
Lois\' 2008.11.05. 13:38:36
gravi_t 2008.11.05. 13:43:54
Hehe.
gravi_t 2008.11.05. 13:46:19
Ha meg forgalom van, úgysem mész annyival, mert nem lehet, meg hülye sem vagy, hogy hátha vmi elmeroggyant kivág eléd.
TH 2008.11.05. 13:46:27
Cyric 2008.11.05. 13:47:13
1.: Az UFO-k dobták le, mert egy különös kísérletet végeznek, hogy mit reagálnak az emberek az ilyen semmiből felbukkanó dolgokra.
2.: Kurvára nem nézel tükörbe, simán kivágsz bárki elé előzés címén, vagy ha nézel is tükörbe, képtelen vagy felmérni a mögötted közeledő jármű sebességét.
Szerinted melyik történhetett meg veled? Gratula....
ehh.. 2008.11.05. 13:47:32
TEE · http://www.ahetkerdese.blog.hu/ 2008.11.05. 13:49:07
Legközelebb ugyanis az lesz, hogy beáll a dugó, mindenki elakadásjelzőzik (ahogy szokás), mindenki belesz@rik, és utána mindenki csattan ... remek ötlet
Lois' 2008.11.05. 13:49:11
Matrix_ 2008.11.05. 13:49:43
De megint az a problémám, hogy miért kell bármilyen eszközzel felhívni mások figyelmét arra, hogy lehet, hogy veszélyes amit művel. A másik fél nem méri fel, hogy fasz dolog amit művel?
Mér nem lehet normálisan közlekedni?
Cyric 2008.11.05. 13:50:04
A vészvillógót azért tartom ordenáré baromságnak, meg a világon mindenhol azt jelenti, hogy valami baj van, figyelj!
Ha pályán meglátom, már taposom is a féket, mert biztos, hogy valami gebasz van.
Egy élmény lesz, ha a sok majom önkéntes rendőr rászokik, kapcsolgatja mint akinek muszály, és az emberek szép lassan majd elkezdik ignorálni a villogást.
Na abból lesznek csak szép nagy 20 autós ütközések...
gravi_t 2008.11.05. 13:51:30
Aqweren 2008.11.05. 13:53:03
EGyszer próbáltam, igaz, nekem valóban volt műszaki problémám, ami miatt legfeljebb csak hatvannal tudtam haladni főúton. Nem tartott követési távolságot a pasas aki utolért - hát bekapcsoltam hogy lássa, nem jókedvemből megyek lassan. Legnagyobb meglepetésemre lemaradt...
ehh.. 2008.11.05. 13:54:18
Latom egy rugora jar az agyunk (ehh.. 2008.11.05. 13:47:32), csak te gyorsabban gepelsz! :)
Sugi77 2008.11.05. 13:55:06
Lois' 2008.11.05. 13:57:56
Cyric 2008.11.05. 13:58:39
Igen, 30 másodperccel. :))
TH 2008.11.05. 14:06:29
Viszont ha van 5 kamion mondjuk, azt eltart egy darabig, amíg megelőzöm (esetleg nem is 150-el, hanem csak 120-al előzöm őket), ilyenkor utolérnek. Na szóval kedves Cyric, azért megesik, hogy figyelmesen vezetsz, szabályosan előzöl, mégis utolérnek. És ilyenkor nem szereted ugye, ha a seggedbe állnak. OK, a vészvillogó nem jó, a féklámpa nem jó, akkor mit javasoltok? Hogyan lehet őket figyelmeztetni, hogy tartsanak féktávot? Jelzem, én a fék- vagy a ködlámpát használom erre.
Cyric 2008.11.05. 14:12:43
Az általad leírt eset nálam nem igazán fordul elő.
Kis kategóriás autót vezetek (1.0), és ha látom, hogy 4-5 kamion van előttem, és nem fogom tudni befejezni az előzést, akkor inkább el se kezdem. Majd ha tiszta lesz a terep. Ha figyelmesen vezetsz, akkor nem nagyon tudok elképzelni olyan szitut amibe annyira hosszú előzést kellene csinálni, hogy közbe simán utólérnek. Leglábbis velem nem szokott előfordulni, pedig elég sokat autópályázok. És innen következik, hogy seggbejövő embereket sem szoktam okítani semmivel. Ill. nem autópályán ha utólér és rámmászik, akkor lehúzódok ezerrel jelezve, hogy előzhet nyugodtan én segíteni fogom, ha van hely le is indexelek, hogy hadd menjen, ő is boldogabb lesz meg én is...
Lois' 2008.11.05. 14:15:42
Ott a pont, ez lesz tényleg!!! Nem is próbálom ki!!
Sugi77 2008.11.05. 14:19:51
A második esetben pont azt írja, hogy több kamiont előzött....
Cyric, ehhh
Lehet, hogy mikor elindította az előzést akkor még csak 130-al ment, és közben gyorsult fel 150-re.
Lehet, hogy a gyorsabb autó, szintén a külsőben ment (mert feltételezzük, hogy ő is betartja a jobbra tarts-ot), és pont előzés közben érte be.
Ja és egyébként az ember szerintem nem néz 1-2 másodpercenként a tükörbe!
WP12 2008.11.05. 14:21:11
Én ha messziről úgy ítélem meg, hogy túl gyorsan jön, inkább fékezek 1-et, és elengedem. Az a pár mp amíg újra felveszem a tempót nem ér annyit Nekem, hogy idegeskedjek egy paraszt miatt mögöttem... "
Ezzel értek egyet.
A féklámpa és vészvillogó villogtatásával csak irritáljátok a másikat. És tényleg nem a semmiből kerülnek mögétek.
A minap egy A6, hazafelé pedig egy Cayenne ért utól, miközben a kamion versenyt élveztem hátul nézetből. Biztos, hogy nem takartam ki előlük a teherautókat a személyautómmal, mégis rámtapadtak.
Képzeljétek, én kibírtam szélvédőmosás, féklámpa villogtatás, stb. nélkül. Ennyi.
Lois' 2008.11.05. 14:22:30
Cyric 2008.11.05. 14:25:09
Lois'-nak igaza van. Előzés előtt igenis sokszor kell a tükörbe nézni, még ha máskor ezt nem is teszed. (Magánvélemyén, de máskor is tedd meg nagyon sokszor, hogy tisztába legyél azzal, ki hol van körülötted. Vészhelyzetbe sokat számíthat!)
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.05. 14:27:29
laposmacska 2008.11.05. 14:28:51
Kivéve Magyarországon (legalább is Debrecenben, de azt hiszem, nem csak nálunk), mert itt azt jelenti, hogy "leparkoltam, szarok bele".
Láttam, olyat, hogy valaki rendesen megállt a parkolóban, ahogy kell, és benyomta az elakadásjelzőt.
WP12 2008.11.05. 14:29:46
Az előző autómmal (furgon) egyszer egy teherautót előztem, aminek egyszercsak szétesett a kereke, és elém vágódott a leszakadt kerék, amit telibe találtam. Na, ha akkor jön ilyen rátapadós mögöttem, akkor kipróbálhatta volna, milyen lehet garázsnak használni egy furgont.
ehh.. 2008.11.05. 14:36:21
"Cyric, ehhh
Lehet, hogy mikor elindította az előzést akkor még csak 130-al ment, és közben gyorsult fel 150-re."
Rendben, akkor mondjuk tartott az elozes 5 masodpercig, de mi a kulonbseg?? En fenntartom a velemenyem tovabbra is: ennyi ido alatt nem lehet eszrevetlenul valakinek a seggebe kerulni! Elozes kozben pedig igenis tessek sasolni a tukrot (is) ezerrel!
Sugi77 2008.11.05. 14:38:11
Lois' 2008.11.05. 14:22:30
Előzés előtt persze, hogy nézed a tükröt, hogy mikor mehetsz ki.
De már előzés közben nem nézed 1-2 másodpercenként, amúgy a mozgásra a perifériából felfigyelsz.
De mint a példát írtam, előfordult velem olyan, hogy előttem valaki megkezdett egy előzést, és a belső sávban nem volt senki. Én pedig az előzés közben beértem, mert gyorsabb voltam. Szóval így akár arra is gondolhat a másik, hogy eddig sehol nem voltam, hogy kerültem oda.
Ezzel csak arra akarok célozni, hogy nem feltétlenül a posztoló a hibás
TH 2008.11.05. 14:43:41
Tényleg inkább lelassítasz 130-ról 90-re, mint hogy az esetleg majdan odaérő gyorsabb autónak 160-ról 140-re kelljen lassulnia? Az miért jó?
Cyric 2008.11.05. 14:49:22
Igazad van, és én értem, hogy előfordulhat ilyen eset is. De amire próbáltam rávilágítani az az, hogy ha figyelmesen vezetünk, akkor ritkán jutunk ilyen szituba, és ha ritka az ilyen eset, akkor nem kell agyalni azon, hogy milyen módszerekkel büntessük őket (vészvillogó, féklámpa...)
Inkább segítsük a forgalom gördülékenységét, szerintem mindenki jobban járna, ha mind a két oldal engedne (az önkéntes rendőrök is meg a Kovalainenek is). Tudom hiú ábránd. :)
ehh.. 2008.11.05. 14:49:27
Ne mar! Ki az, aki elozes kozben csak azt nezi, hogy a belso savban ne jojjon senki?? Ez olyan, mintha fouton elozesnel csak azt figyelned, hogy szembol ne jojjon senki, de a tukorbe nem nezel bele, hogy mogotted jon-e egy gyorsabb!
Loismustdie 2008.11.05. 14:53:36
MrZed001 2008.11.05. 14:54:25
Valaki mondja már meg nekem, hogy miért nem lehet MINDENKINEK kerek 130-al menni az autópályán, miért kell egyeseknek 80-al, másoknak 220-al ???
És miért nem lövik ki ezeket a T. rendőrök?
Matrix_ 2008.11.05. 14:55:43
"Ne mar! Ki az, aki elozes kozben csak azt nezi, hogy a belso savban ne jojjon senki??"
Pl Én. mert ha már előzés közben vagyok, akkor
1. már a belső sávban vagyok hacsak nem a leállóban előztem.
2. a belsőt nézem hogy jön e valami hekinen mögöttem. (Az más kérdés hogy a külsőt is látom:))
3. csipkebokor vessző!
De ez most csak kötözködés volt! fel ne kapd a vizet! :))
Cyric 2008.11.05. 14:56:19
Két okból jó:
1.: Nem találkozok a fent említett elmebetegekkel. :))
2.: Nem vagyok álszent, és mint már sokszor említettem a pici autóm mellé elég nagy motorom is van, amivel viszont szeretek "dinamikusan" közlekedni (lehet köpködni :), vagyis megtapasztalom mind a két oldalt. És tudom milyen jól esik, ha motoron ülve nem vágnak ki elém, vagy nem tartanak fel figyelmetlenségből.
A villogást és seggbemászást viszont ennek ellenére is kevésbé értem, mert ha valaki miatt le kell lassítanom pályán mondjuk 90-re (és itt nem vészfékezésről beszélek), akkor egy erősebb motorral/autóval visszaállni 130-150 vagy akár 170-re is pár másodperc. Ilyen alapon a gyenge járműveknek lenne joguk villogni, mert őket valóban feltartja egy lassítás. :)))
(Az autómmal 90-eről 130-ra gyorsulni 2 perc + egy kis lejtő... :)))
teabore 2008.11.05. 14:59:25
MrZed001 2008.11.05. 14:54:25
elvileg nem is lehetne arra számítani, hogy ha előzöl valakit 130-al, akkor hátulról utolérnek - persze nem Magyarországon...azt tudom értékelni, amikor 180-200-al utolérnek és villognak...
Pepe83 (törölt) 2008.11.05. 14:59:47
Nem védem azokat akik rámásznak az előttük haladóra, de érdemes a másik szemszögéből is nézni a dolgot.
Cyric 2008.11.05. 15:00:50
Igazad van, de ne az autósok önbíráskodjanak már könyörgöm, mert ezzel csak olajat öntenek a tűzre!
Ha valaki 220-al akar menni tőlem menjen, elengedem, csak minél meszebb kerüljön tőlem. Nekem nem tisztem őt "büntetni" semmilyen formában. Én is örülnék neki, ha néha (sűrűn) felbukkannak egy-két kék ruhás emberke, akik ezeket kapkodná ki a tömegből (meg a cikázókat, meg a ....), és nem engem baszogatna lejárt szavatosságú EÜ csomag miatt...
Kopi3.14 2008.11.05. 15:01:13
G-Burt 2008.11.05. 15:04:25
Cyric 2008.11.05. 15:09:57
Világos és igazad van.
De mindenki tudja, hogy milyen a helyzet Magyarországon.
Nagyon sok a gyorshajtó (és sajnos elég sok a mazsola is, de ez más tészta).
Én a magam részéről mindenképpen el akarom kerülni a balesetet, tehát ha ennek az az ára, hogy a kamion mögött lelassítok 90-re és várok 0,5-1 percet, hogy elsuhanjon 220-al a bömbi, akkor inkább ezt fogom választani, nem azt, hogy kivágok előzni a 4 kamiont, és az utolsónál már 1 centire fog villogni a seggembe az állatja...
És lehet, hogy ezzel meghunyászkodom előtte, hiszen a szabályok szerint nekem lenne igazam, de ettől én nem érzem magam kevesebbnek, boldog családi életet élek, és szeretnék is, közbe pedig az jut eszembe, hogy ő meg egyszer úgyis megtalálja az emberét... (Lásd Lambo vs. Porsche M1/M7 :))
Cyric 2008.11.05. 15:11:45
Na szerintem ez egy tök jó megoldás, így jelzed, hogy "Sietek sietek vazze, mindjárt mehetsz..."
Ez jobban tecc mint a vészvillogok az arcába miközbe állok a féken és kapcsolom be a hátsó ködlámpát... :)))
ehh.. 2008.11.05. 15:12:08
"mert ha már előzés közben vagyok, akkor
1. már a belső sávban vagyok..."
Szerintem az elozesi manover nem azzal kezdodik, hogy a belso savban vagy (felteve, hogy elotte a kulsoben voltal)!
Kotozkodni szabad, de a csipkebokor az kettonel van nem haromnal! :D
Matrix_ 2008.11.05. 15:14:50
"Kotozkodni szabad, de a csipkebokor az kettonel van nem haromnal! :D "
Abban semmi vitzes nincs. :)
Az "előzési manőver megkezdése" nem egyenlő az "előzésben vagyok"-kal. De ez már tényleg szőőőrszálhasogatás:)
amúgy figyelni kell oszt kész!
Sugi77 2008.11.05. 15:20:24
Az a baj, hogy rendkívül lesarkítod a dolgokat.
De megpróbálom elmagyarázni: Szóval ha megyünk mindketten a külsőben, akkor mit érzékel az előtted x m-el menő, hogy a belső sávban nincs senki, én mögötte még nem vagyok olyan közelségben, hogy bárkit is veszélyeztetne, szóval elkezd előzni. Az egy másik kérdés, hogy utána én is kiteszem az indexet, körülnézek, és kimegyek mögé a belső sávba, így már nagyon gyorsan útol is értem. Mondjuk ez egy +30km/h-nál előfordulhat.
A másik dolog, hogy ha én akár 220-al is megyek és azt látom, hogy valaki előz előttem, akkor nem fogom még közben villanásokkal, és seggbe mászással zaklatni. Felesleges! Ha megelőzte majd kihúzódik. És főleg akkor nem, ha azért 120-130-at megütjük, és nem 80-al zakatolunk. A 100 az kétséges, és hangulattól függő :D (Csak viccelek nehogy kiforgasd!)
George Jung 2008.11.05. 15:21:07
Én ezt nem fogom kipróbálni.
És annak sem örülök, ha más teszi. Persze a seggezés is ordenáré, de ez nem megoldás. Én az autóban töltött időm 90%-át pályán töltöm. Ha vészvillogót látok, min motorfékezek, mert ez az ény csökött agyamban azt jelenti, hogy valami nem stimmel. Pláne a pályán. (Városban persze más.)
Én is ködlámpázok, vagy balra inddexelek.
Ha pedig nagyon seggezik, kiakadok, és jól kibaszok vele: kiteszem az indexet jobbra (jelezvén, hogy ki akarok menni a külsőbe), és motorfékkel belassulok az előzendő kamion mögé.
Geciség? Tudom. Seggezni is.
Pepe83 (törölt) 2008.11.05. 15:21:12
Rájuk sem illik villantani, de ha még a követési távolságot is betartja valaki, akkor örökre a belső sávban maradnak.
Sugi77 2008.11.05. 15:21:58
Egyet értek veled, én is azt szoktam, hogy akkor kitolom neki az indexet, lássa ki fogok menni :)
Riska 2008.11.05. 15:22:41
ehh.. 2008.11.05. 15:32:45
"ha megyünk mindketten a külsőben, akkor mit érzékel az előtted x m-el menő, hogy a belső sávban nincs senki, én mögötte még nem vagyok olyan közelségben, hogy bárkit is veszélyeztetne, szóval elkezd előzni. Az egy másik kérdés, hogy utána én is kiteszem az indexet, körülnézek, és kimegyek mögé a belső sávba, így már nagyon gyorsan útol is értem."
Ezt nem igazan ertem! Ha a kulsoben mentek, akkor nem latszik, hogy gyorsabb vagy, de ha bementek a belsobe, akkor hirtelen utolered? :o
A masodik resszel egyetertek..
megint 2008.11.05. 15:33:48
balage 2008.11.05. 15:35:53
A parasztja mögötted le fog maradni miközben nem érti, te miért nem lassulsz :)
Aqweren 2008.11.05. 15:37:34
Szerintem egyszerűen nem tekinthetik balesetveszélyesnek, vagy nemtom...
otromba 2008.11.05. 15:39:06
Ott a pont!
Értelmes ember megérti, hogy nem jókedvedből tartózkodsz a belső sávban, és elhagyod, amilyen gyorsan csak lehet, a bunkó meg nem ért semmiből.
Sugi77 2008.11.05. 15:43:52
Örülök, hogy legalább valamiben igen :)
Ha mögötted jön valaki távolabbról, akkor nem biztos, hogy érzékeled egyből a sebességét! De mivel még tisztes távolban van, ezért megkezded az előzést.
Egyszer majd próbáld ki :)
nev · http://www.url.com 2008.11.05. 15:46:56
ELoszeretettel hasznalom. Ennel jobban mar csak azt szeretem mikor besatuzok, de a fent emlitett kapcsoloval KIkapcsolom a feklampaim.
Felevente szoktam igy ujratuningolni a verda hatat.
en ne felek a halaltol
engem az elet ol meg.
na,lehet leugatni...
wp12 2008.11.05. 15:47:34
balage 2008.11.05. 15:35:53
Ti mért nem maradtok otthon? Vagy ha már utaztok, legalább vonattal tegyétek...
MrZed001 2008.11.05. 15:49:15
Igazad van, de ne az autósok önbíráskodjanak már könyörgöm, mert ezzel csak olajat öntenek a tűzre!
Nem hallottad még, hogy tűz ellen csak tűzzel lehet harcolni? Rendőrségnek be tudod jelenteni, hogy xy helyen xyz-001 gyorshajt 180 kmh körül? NEM, fel se veszik 5 percig a telefont, meg a megyére van estére pár (2-3?) járőrjük.
"Ha valaki 220-al akar menni tőlem menjen, elengedem, csak minél meszebb kerüljön tőlem."
Igazad van végülis (öljön meg mást ... me én is önző állat vok), bár én lassan az ilyen személyek árokba szorítását elfogadnám, mint jogos önvédelmet. (a trabis amikor lelőtte az őt majdnem megölő kamionost ... nos, végül is lehet életeket mentett vele)
De radikál lettem, kevesebbet kellene az M1-en mennem :(
Sugi77 2008.11.05. 15:49:38
Te egy kellemes ember lehetsz... :)
lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 15:52:45
dummy 2008.11.05. 15:54:51
Kele · http://www.blog.hu 2008.11.05. 15:56:29
balage 2008.11.05. 16:01:48
Nagyon nem tudom elviselni ezt a seggbeállós dolgot, mert baromi veszélyes. Szerinted mit kéne tenni, lemenni balra a fűre??
ehh.. 2008.11.05. 16:02:34
"Ha mögötted jön valaki távolabbról, akkor nem biztos, hogy érzékeled egyből a sebességét!"
Hat pedig ez alapveto! Aki arra sem kepes, hogy felmerje a mogotte jovo sebesseget, az lehetoleg ne nagyon elozzon! Gondolom azert azt te is erzekeled a posztbol, hogy az adott helyzetben ha ennyire hirtelen odaer valaki, akkor ott 100+ km/h-s kulonbsegnek kell lenni, az meg messzirol is igen hamar felmerheto! Hacsak nem a teleport/UFO megoldas jatszik..
En ugy szoktam elozni, hogy ne erhessenek a seggembe. Ha latom, hogy valaki sumaherest jatszik, akkor a gazra lepek, nem a veszvillogora! (Persze ha nincsenek elottem is, mert akkor bukta!)
Manyizga 2008.11.05. 16:03:57
Közben már intenzíven lassítottam így egy karistolással megúsztam... Ha közelebb vagyok, akkor lehet, beleáll a hűtőbe. :)
WP12 2008.11.05. 16:05:00
Lesz@rom, milyen követési távolságot tart mögöttem. Amint tudom, elengedem és jó napot.
Ha pedig szükség esetén nem tud megállni az ő biztosítója fizeti.
Jó kívánságodat köszönöm, én balesetmentes közlekedést kívánok neked, és minden hozzászólónak.
WP12 2008.11.05. 16:07:00
Nem, hanem lehúzódni jobbra a külső sávba, amint lehet.
WP12 2008.11.05. 16:08:07
Lehet, hogy fapados az autóm, de nekem hátul csak 2 indexlámpám van. :-)))
alak 2008.11.05. 16:09:38
Hátsó ködlámpánál nincs jobb! :-)
Sugi77 2008.11.05. 16:09:50
Egyetértek abban, hogy ha +100km/h-ról beszélünk, azt nem lehet eltéveszteni, bár akkor már az autóról is láthatod, mert azok elég ritkák, akik így döngetnek autópályán (250km/h-val)
De ha nem beszélünk ilyen nagy különbségről, és nem kényszerít rá, hogy vészfékezz, akkor szerintem nyugodtan előzzön. Abban is egyetértek, hogy ha utolér valaki, akkor természetesen picit odalépek, hogy mielőbb túl legyek az előzésen. De ez nem jelenti azt, hogy én rosszul itéltem volna meg az előzési körülményeimet.
Balambér 2008.11.05. 16:14:12
3006 2008.11.05. 16:14:23
Én seggbemászáskor ráhúzom a hátsó ködlámpát.
Lehet, hogy bunkóság, de a saját életem megvédése érdekében hadd legyek egy kicsit bunkó ( bunkócska)
Én is tudnék 200-al menni, de a jelenlegi helyzetben még akkor sem, ha B kereszturtól lefele tök üres a pálya.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.11.05. 16:18:06
Ketten túrtak le össz-vissz: egy Merci, meg egy 164-es Alfa. Már messziről villogtak, indexeltek, dehát én ezért nem fogok egy autó alá sem beugrani, viszont amint befejeztem az előzést, rögtön sávot váltottam és elengedtem.
Az első eset után az ember megrántja a vállát, de a másodiknál már felébred a kisördög, hogy úgy mégis, mennyivel szándékozik majd haladni... Hát kérem a Merdzsó 200-nál kifulladt, és itt jön a poén: visszavett a tempójából, én mentem tovább 180-nal, őt meg többet nem láttam...
Akkor most mire is volt az a nagy sietség, meg letúrás???
(Az én tempómmal kapcsolatos kifogásokra előre is rábólintok, valóban enyhe gyorshajtásnak hat a dolog, de fiatalabb is voltam, biztonságosnak is tűnt, meg a gépben is volt még tartalék - csak ilyenkor ugye az utas a szűk keresztmetszet, mert nagyobb tempónál neki a légörvény már agyrázkódást okoz...)
avogadro00 2008.11.05. 16:18:47
autosave 2008.11.05. 16:20:31
ehh.. 2008.11.05. 16:23:59
Igen, de a tortenet ugy szolt, hogy eccercsak ott volt valaki mogotte! Ilyen viszont egyszeruen nincs, hacsak - es megint vissza kell ternem az elso hozzaszolasomhoz - nem volt a sofor figyelmetlen/bena/bunko/onjelolt rendor (vagy ezek tetszoleges kombinacioja)!
Velemenyem szerint autopalyan legalabb annyira kell hatrafele sasolni, mint elore, meghozza egeszen pontosan az ilyen esetek miatt!
Balambér 2008.11.05. 16:25:07
Utálom, ha nem tartják be a követési távolságot. Én sem szoktam öngyilkos mód előzésbe kezdeni, ha látom a visszapillantóban, hogy egy kocsi 200-al jön, nagyon siet. Hadd menjen! Ha azonban több kamiont előzök, én sem állok be kettő közé egy gyorshajtó miatt, mivel én szabályosan közlekedek, míg ő nem, mivel jóval meghaladta a megengedett sebességet, és ez nem hiába balesetveszélyes. Mindenki a maga éltével kedvére játszhat, máséval azonban nem. Főleg, ha "Baby on board" van kiírva, ne jöjjön a seggembe, akár előzök, akár nem.
balage 2008.11.05. 16:27:05
Nem olyan 1szerű ez: vagy utolér, bebillent, megpörögsz, oszt mehetsz a kamion álá...! én inkább gázt adok és biztonságos távolságra megyek, ha ezt nem lehet (mert pl. előtem is vannak), akkor jön a "lemarasztás" (fék-gáz megoldás). Az esetek 90%-ban egyébként a gyorsítás működik, az utóbbit csak nagyon ritkán kell használni.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 16:32:56
150-nél kicsi a valószínűsége hogy egyszerűen "majd az ő biztosítója fizeti" jellegű lesz a probléma. Valószínűbb a "csoda, hogy túlélték" vagy a "nyugodjanak békében" jelenség.
Béla 2008.11.05. 16:33:06
A sokszor megénekelt német autópályákon a vezetést az összes autós feltűnően békés együttműködési hajlama teszi rendkívül kellemessé. A ritkán előforduló seggbemászás viszont súlyos szabálysértésnek számít, jogosítványelvonással szokták honorálni. És le is tudják filmezni, ezért számos esetben el vettek már jogosítványokat.
Ja, kérem, ott van szabálytisztelet, mikor nincsen, akkor meg a Policáj csinál. És nem hörögnek, hogy ne rendőrködjél, hanem barátian, együttműködően vezetnek.
Megpróbálom hazaiul is megfogalmazni: ne emberkedj mögöttem, kisköcsög, mert az életemet veszélyezteted! A belső sáv nem csak a tiéd.
Sugi77 2008.11.05. 16:34:17
Ez egy szófordulat....szóval nem kell mindent szó szerint elhinni amit leírnak :D Azt jelenti, hogy nagyon gyorsan ott termett :D
Mert ugye már kinöttünk a mesékből (bevallom én még annyira nem:)), és nincsen jó tündér se, meg még a teleportot sem használhatjuk a közúton :D
De ha valaki mégis 250-el közlekedik, az jelentkezzen, mert engem érdekelne egy ilyen hapsi :D
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.11.05. 16:41:20
A nyáron is volt egy szitu, előttem kiment az autós a pályán kamiont előzni és ahogy a tükörbe néztem, szóltam az asszonynak, hogy figyeljen, közben meg levettem a gázról a lábam: a köcsög - spec. bmw-s - kb. 200-as tempóban jött, majd a legutolsó pillanatban nyomott egy akkora satut, hogy vagy 50 métert füstölve fékezett, így sikerült kb. 5 méterre az előtte 130-cal haladó tempóját felvenni.
Nyilvánvalóan jaszkarizott, amikor már csak vagy 100 méterre volt, még akkor sem látszott, hogy lassult volna, kivárt ameddig tudott... No az ilyen megérdemelte volna, hogy ott a helyszínen kiemelje a yard és az autójából tábortüzet csináljon, előtte persze megrongálni a testét annyira, hogy egy ideig Hycomatot se tudjon vezetni...
Béla 2008.11.05. 16:42:06
Béla 2008.11.05. 16:45:40
"Amúgy az meg egy baromság, hogy egy átlagos figyelmű vezető 130-cal haladva úgy tud észrevenni egy 180-200 körüli tempóban érkező autót az előzés megkezdésekor, hogy még időben be is tudja fejezni az előzést."
Nem is kell. Egészen egyszerűen nem lehet sem téged, sem engem, sem mást arra kötelezni, hogy másodrendű polgárként lopakodjon végig az autópályán, hogy szabályos előzéséből mindig gyorsan félre tudjon ugorni, ha jön egy ökör. Nehogy véletlenül az elmebajosokat zavarni merészelje a brutális gyorshajtásban.
ehh.. 2008.11.05. 16:46:05
Nem volt szofordulat, a posztolo nem is irt ilyesmit! Az, hogy hirtelen termett ott a sumaher mogotte az en kovetkeztetesem, amit abbol vontam le, hogy mennyi ideig tart egy kamiont 150-nel (vagy 130-cal, tokmind1, lenyeg, hogy jelentos sebessegkulonbseggel) megelozni..
Béla 2008.11.05. 16:47:12
Béla!
Légy szíves ne kommentelj a nevemben!
Béla
Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.11.05. 16:51:33
lassanjárjtovábbérsz 2008.11.05. 16:54:12
Csak anyáznak , de hát kit érdekel ha egy nyüzüge kis szarcsimbók brekeg... egyébként nem szoktam előzni csak ha muszáj, én felveszem a kamionok 90 körüli tempóját. Ha emelkedő jön , ők lassulnak , muszáj mennem. Ekkor szokott a villogás megtörténni.
általában kis takonypóc 18-25 éveseknek nincs türelmük kivárni apa autójával ha előzök , ismétlem , csak ha muszáj , mert nem szeretek száguldani. Szerintem a lassan járó embernek is van joga előzni , és frusztrál ha egy szarjancsi azt hiszi hogy ő isten ha gyorsabb.. Mellesleg az autóm sokkal többet bír mint ahogy hajtom, de ez más kérdés.
fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 16:58:14
Aki meg fékezget azé, mert valaki a seggébe megy, az meg egy igazi idióta barom...
Eccer száguldottam, mert siettem, utolérek egy gyökér 70-nel a belső sávban menőst... nem villogok, semmi, idegesen várom, hogy húzódjon már le... ja, nem voltam a seggében, közel voltam, de nem azon a paraszt módon, végre elfogynak jobbunkon a kocsik, és ahelyett hogy lehúzodott volna, kajakra nyomott egy satut. Hátbazmeg... az volt a mázlija, hogy nekem van az évek meg a rutin... Na, az ilyen az igazi paraszt. Önkéntes rendőröket énis rühellem... Ha valaki 350-nel jön a belső sávba, nem fogok előtte menni 130-cal, mert az a szabályos. Honnan tudod, hogy nem épp szül a felesége a kórházban és azért siet. Semmi közünk ahhoz, hogy más miért szabálytalan. A gyorsabbat akadályozni, és előle nem lehúzódni a legnagyobb gyökérség! Uff... :) Na indulok is az M3asra külső sávos ízirájderezni, meg kamiont kerülgetni :)
sehall/selat 2008.11.05. 17:00:38
Vagyis szabalyosan kozlekedtem, nem mentem indokolatlanul lassan.
Egyuttal uzenem a tobbi, szinten nem kedves vezetonek, hogy hasonlo helyzetben (kulso savban tobb 130-nal lassabban halado jarmu, en a belso savban a megengedett sebesseggel elozes kozben) SOHA NEM FOGOK a villogo gyorshajto kedveert jobbra indexelni, lefekezni 90-re, es beeroszakolni magamat ket kamion koze, hogy o tovabb szaguldhasson. Ezzel szemben befelyezem az elozest, majd amikor megvan a biztonsagos kovetesi tavolsag, akkor jobbra indexelve visszaterek a kulso savba.
fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 17:01:03
Te vagy az igazi veszélyforrás az utakon baszki. Ki a f@szom kért rá, hogy te tanítgasd a mögötted jövőt? Eccer egy kopaszmercis majd jól fejbeqr egy vascsővel, oszt akkor majd csak pislogsz.
vau 2008.11.05. 17:02:07
Az ablakmosas eukonform intezmenyet javaslom minden kedves tarsamnak, akiket 180-nal megprobal levillogni a Q7 a belso savban.
Es mi a faszomer nem tudja meg mindig mindenki szepen leirni, hogy 140-nel, 150-nel, 120-szal, 190-nel, mint ahogy a posztiro is tette?
Miert kell terjeszteni a hulyeseget? Altalanos iskolaban a faszer nem birjak ezt az idiotak fejebe verni.
sehall/selat 2008.11.05. 17:02:50
fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 17:03:00
pfff... ezért van ennyi baleset meg dugó, az ilyenek miatt...
na ide se jövök többet, mert csak felmegy a vérnyomásom...
kaparóson nyertétek a jogsit mi? gondolom sokat kellett fizetni a vizsgabiztosnak, hogy ilyen moralitással átengedjen...
cspeti 2008.11.05. 17:03:04
Nem, nem a gyorshajtásra, meg a seggbetapadásra gondolok (bár az is tipikusan magyar), hanem arra, hogy mindkét oldal csak fújja a magáét, mert neki igaza van, és ő ezt megteheti, meg egyébként is, dögöljön meg a másik (tehene). Bele kéne gondolni a másik helyzetébe is kicsit.
A gyorshajó azt gondolja, hogy amúgy is megszegünk minden szabályt ebben a k országban, miért pont ezt tartanánk akkor be. Ha így nézzük igaza van. Tehát akkor neki, az ő gondolata szerint joga van ennyivel menni, amiben a lassabban haladó megakadályozza őt, a helyett hogy inkább az amúgy is lassabb jármű fékezne.
A lassabban haladó meg azt gondolja, hogy neki joga van ennyivel menni, ami szintén igaz. Persze amúgy meg egyszerűen szarik mindenki más fejére, mert Ő ezt megteheti, lassítson a másik, neki úgyis jobb kocsija van, és könnyebben felgyorsul.
Persze lehet harcolni egymással, lehet villogni, fékezni, stb, csak aztán ne csodálkozzunk, ha az egyik ilyen gyorshajtó barom amikor végre kihúzódsz előle és melléd ér, betessékel az árokba.
Az egyetlen megoldás, ha elfogadjuk, hogy rajtunk kívül mások is közlekednek, és nekik is ugyanolyan jogaik vannak. Egy kicsit enged az egyik is, meg a másik is.
A kisgyereket a hátsó ülésen nem értem. Hogy jön ez a dolog egyáltalán ide? Vagy ha kisgyerekkel vagy akkor neked elsőbbséged van?
Amúgy lehet hogy csak azért ment olyan közel a másik autós, hogy el tudja olvasni a "baby on board" matricát, vagy épp ő is a másfél éves kislányához sietett, akit be kellett vinni a kórházba. :)
Spálya 2008.11.05. 17:04:43
1., "leveszem a lábamról a gázt,"
az én autómban nyomni kell a pedált, nem húzni, vagy olyan kemény a pedál, hogy egy pbgázpalackkal kell rásegíteni a nyomásra?
2., vészvillogózni autópályán csak valós veszélyhelyzetben illik
3., követési távolságot 150-nél is illik betartani. Volt erről egy cikk a TC-n pár hete/hónapja.
4., 150km/h óra szerint nem mindíg gyorshajtás. A sebességmérő óra adott esetben 10-15%-ot is csalhat felfelé. Így max akkor hihető a 150 ha GPS-el mérik egyenes úton.
5., autópályán rendeszeresen 150-el megyek óra szerint. Ez 139-144 km/h-nak felel meg valóságban. Ez bizony nem szabálysértés! De mások veszélyeztetése, feltartása szerintem az (nem vagyok jogász).
Közlekedni úgy kell, hogy másokat ne veszélyeztessünk!
Sugi77 2008.11.05. 17:04:46
Akkor szerintem meg is válaszoltad magadnak a kérdést :)
Te feltételezted, mert vannak ilyenek is, ennyi! Erre írtam, hogy vannak olyan esetek, amikor tényleg előfordulhat. Persze ez az egész néhány másodperc alatt játszódik le.
autosave 2008.11.05. 17:05:57
remélem sokszor találkozik két ilyen és egymást lökik az árokba!
fékezgetéssel pedig csak addig okoskodik, amig egyszer valakinek a kamerája nem rögzíti az általa okozott balesetet. mert ő fog ülni. indokolatlanul fékezni tilos, a követési távolságtól függetlenül.
amelyik barom meg képes 90-el menni a kamionok mögött folyamatosan, annak ne az emelkedőn jusson az eszébe, hogy a kamion csak 80-al megy, akkor ő nmost 90-el elkezhet előzni. nagy büdös ..., azt!
Béláim Béla 2008.11.05. 17:07:16
Ne huzakodjatok, inkább együttes erővel fékezzétek meg az erőszakos autópályhülyéket, ha már a rendőrség nem tszi meg!
sehall/selat 2008.11.05. 17:07:39
vau 2008.11.05. 17:09:17
2-3 mp alatt problema nelkul a seggedben vannak.
Az altalanos hatadban villogok szituacio egyebkent ugy all elo, amikor a posztiro altal leirt szituacioban a belsoben frankozo taho donget, meglatja a kis csaladi autot, ahogy epp elozni akar, es csakazert is megmutatja, hogy az o autoja mennyivel gyorsabb, es beletapos.
Ebben az esetben sem kell "kivagnia" a masik ele.
Masik eset, hogy a kulso savban mogotted szabalyosan (vagy kicsit torvenyszego modon a forgalom tempojaban halado) jarmutarsad takarasabol robban ki a baromarcu, amit te a manover megkezdesekor meg nem lathatsz.
Ebben az esetben sem "vagsz ele", csak az adott szituacioban szamitasba veheto kozlekedesi helyzetnek megfeleloen iranyjelzo segitsegevel megprobalod a belso savot hasznalni az elotted halado kikerulesere. A taho meg jon mint a barom.
+ bonuszeset: az autopalyan is vannak kanyarok, az ominozus tatabanyai, tatabanya elottiek, emelkedok, stb.
Egyaltalan nem biztos, hogy minden esetben fel tudod merni a mogotted erkezo sebesseget (plane, hogy idealis esetben elore figyelsz, es nem szamitasz gyalogkakukkra moguled).
Béláim Béla 2008.11.05. 17:11:00
A kamerája a saját, durva szabálysértését fogja dokumentálni. A követési távolság nem tartása miatti hátulról beleütközést nagyon nehéz kidumálni.
Tessék köv. távolságot tartani. Mert lehet, hogy tényleg szükséges fékeznie. És egyáltalán, ha jónak látja, fékezhet.
Jutka 2008.11.05. 17:12:15
vau 2008.11.05. 17:13:32
edes jo istenem... :)
irjatok meg le hozza, hogy muszaly, meg h befelyezem.
:P
Liberté_73 2008.11.05. 17:14:04
:)
Loismustdie 2008.11.05. 17:16:18
ok 2008.11.05. 17:17:32
sehall/selat 2008.11.05. 17:19:30
Az index villogtatast nem tamogatom. Viszont elmagyarazhatnad, hogyan lehetseges a megengedett 130 km/h (elozes kozben 130+) feletti sebesseggel valakit feltartani a magyar autopalyakon, ha a "feltartott" szinten a megengedett sebesseggel kozlekedik?
Liberté_73 2008.11.05. 17:20:39
Loismustdie 2008.11.05. 17:21:14
sehall/selat 2008.11.05. 17:22:16
Par kommenttel lejjebb jeleztem, hogy elrontottam.
lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 17:22:35
Sugi77 2008.11.05. 17:24:08
hát köszönöm, asszem ugyanerről beszéltem én is :D
lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 17:32:31
vau 2008.11.05. 17:34:07
Az ly hibak, az -al/-elezes meg altisk. tananyag, es 30 kommentbol 20-ban elofordul.
Az edes irott anyanyelvunk lassan olyan lesz mint a fos. :D
vice 2008.11.05. 17:38:38
ezért tart a kurva országunk ott, ahol - leszarjátok a törvényeket és a szabályokat
ez a blog egyre idegesítőbb lesz a sok öntörvényű fasz miatt - kurvaanyját az összes parasztnak
jutka te is egy hülye picsa vagy: mi az hogy feltartja a forgalmat 150-nel??? NEM ÉRTED JENŐ?
wp12 2008.11.05. 17:39:38
Hogy örüljél: Amikor 130-cal vagy 140-nel haladsz, nem túl szerencsés ablakot mosni, mert kb egy-két pillanatig nem látsz ki a szélvédődön. Ennyi idő alatt, ennél a tempónál sok minden történhet.
lOc · www.vegzetur.hu/?kar=3658 2008.11.05. 16:32:56
Ebben igazad van. Ilyen esetekre én is csak életbiztosítással rendelkezek. Ne legyen rá szükségünk.
balage: ott kezdődik majd a probléma, amikor vészhelyzetben a mögötted jövő el kezd gondolkozni, hogy most tényleg fékezel vagy csak villogsz...
Uracska 2008.11.05. 17:41:05
Loismustdie 2008.11.05. 17:41:32
TH 2008.11.05. 17:43:01
kLa · http://majmok.blog.hu 2008.11.05. 17:47:32
Manó 2008.11.05. 18:02:00
Kasu 2008.11.05. 18:03:20
Különben meg úgyis mozgássérült vagyok. A parkolás miatt.
(A Duna parton a képviselőháznál 14 db vadi jó gépben láttam mozgássérült cédulát. Lehet agyilag? Esetleg korruptak? Ááááá...nem hiszem...) Gyorsan akarok menni! Különben meg ismerek olyat, aki el tudja intézni, hogy ne legyen 100 e vagy ugrójogsi. Ha nem jön be, a boncmester legfeljebb undorodik. Még ő is. (Egy okos országban már rendesen megszervezték volna, kevés a donor úgyis.)
Ne tartsátok fel a forgalmat! Jobbra tarts! Értsétek meg, ez egy halálos üzem, máskülönben meg csak közlekedés A-ból B-be. Nem faszhosszabbító, stresszoldó-kompenzáló.Legalább a saját gyermekeitekre legyetek tekintettel.
Uracska 2008.11.05. 18:08:36
Joe 2008.11.05. 18:18:08
Matrix_ 2008.11.05. 18:19:29
Nem úgy mint az említett 1.4 astrának pl 90-ről 130-ra gyorsítani miután konfliktuskerülés végett elengedi sumahhert.
ha ezt belátná a sok villogós türelmetlen tajparaszt, akkor mindenkinek nyugisabb lenne az élete, és talán a népesség is megugrana, mert nem az utakon vezetné le sok ember a feles energiát...
Teo 2008.11.05. 18:22:09
Joe 2008.11.05. 18:22:24
vice 2008.11.05. 18:22:39
Vezettem Ausztriában, Horvátországban, Németországban, Svájcban, és sehol nem volt találkozásom ilyenekkel.
Csak a taplóköcsög gyorshajtókban van a hiba, akik ide is irosgatnak, nemde?
nev · http://www.url.com 2008.11.05. 18:23:18
ja, hogy ezt mar irtam...?
akkor mi a sz@rt akartam mondani?
na, ezt leszivtam...
balllazs 2008.11.05. 18:27:15
Amúgy tényleg gyakrabban kéne nézelődni a tükörbe...
Pont múltkor jártam úgy (M7 Pest felé talán Fehérvár után). Előztem visszatértem külsőbe előttem csak messze volt a kocsi előtte kamion. Hagytam hadd haladjon mindenki a másik kettőben én 130-at tartottam... Utolértem az előttem haladókat hátulról senki nem jött, középre húzódtam, hogy megkezdem az előzést és pont amikor egy vonalba kerültem az előttem lévővel ő is úgy gondolta, hogy végre megelőzi a kamiont mindezt index nélkül, gyors sávváltással.Szerintem fel sem tűnt neki a dolog, mert az ilyenre inkább rá sem dudálok még mielőtt beugrik a kamion alá...Amúgy nő volt és bent ült hátul a két gyerek ha már a posztoló is erre hivatkozott...
Szerintem ő is olyan lehetett akinek dísz a tükör, mert volt 2-3 perc mire utolértem és az autó sem kis darab (VW T4) szóval ennyi idő alatt feltűnhetett volna neki, meg még holttérben sem voltam mikor kivágott elém. Az ilyenek talán még veszélyesebbek mint a villogtató seggbemászósok, bár az sem normális dolog. Mondjuk nekem nem nagyon szoktak villogtatni talán a kocsi mérete miatt, de ha előzök (max 140) akkor ahogy befejeztem visszatérek jobbra hogy tudjanak haladni.
LiberAll 2008.11.05. 18:33:04
A másik kedvencem, hogy bemegyek 2 kamion közé, hogy menjen, visszalassulok 100 alá, erre úgy megy el mellettem, mint a csiga, de előtte Massa körrekordját megdöntve tudott a hátsómba mászni, nem értem ezt.
autosave 2008.11.05. 18:35:10
Több esetben is lett már jogerős ítélet a hirtelen, oktató fékező ellen... Hosszú ceremónia, de mégha a követési távolság nem is volt megfelelő, a szándékos közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése (a neveléssel) bűncselekmény, míg a kövtáv csak szabálysértés... És ok-okozati összefüggés is van a baleset és az indokolatlan fékezés között.
UI: bár sokat vezetek, soha nem láttam még ilyen fékezgetős barmot - szerencsére nincsenek annyian, mint ahogy itt a fórumban rendszeresen előjön. Az önkéntes rendőrök sincsenek annyian, az is szerencsére.
A többség azért békésen, normálisan (gyorsan vagy lassan) közlekedik. Általában akinek a szája jár ugye... az csak beszél róla és nem csinálja. :D
vészvillogó autópályán: baleset, álló sor, hirtelen fékezés. másra kéretik nem használni, mert ez az egyetlen viszonylag feltűnő jelzés a mögöttes forgalomnak, hogy fékezzen időben. így is rengeteg a becsukott szemmel közlekedő gyökér, aki belerongyol az álló sorba. mert figyelni előre az luxus.
Csabi 2008.11.05. 18:42:03
Álláspont a következő: Mindegy milyen autóval és Te mit gondolsz jónak a szabályokhoz kell igazodni (pontosabban a gyakorlati megvalósításának). Azért mennek a seggedbe, mert valszeg ott basztad a rezet 110-el.Nekem sincs nagy autóm, de ha lehet menni 130-at akkor megyek annyit. Azt utálom a legjobban, amikor "koca sofőrök" nyomulnak !!! 60-100km/h között a belső sávban és baszik kimenni mikor ki tudna menni!!!
Ekkor érzem azt,hogy engem szívatnak és igazam is van. Ez a KRESZ szerint forgalmi akadályoztatás.
A gyakorlatban pedig ha jön egy gyorsabb autó,az azért "van a picsádba", mert tudatja,hogy ő szeretne menni. Ha fixen tartja a követési távolságot, akkor nem gondolsz arra,hogy meg akar előzni. A követési táv. problémát ugyanakkor megértem és én sem szeretem , ha az életemmel játszanak.Én,amint látom az általam biztonságosnak vélt követési távolságon belülre jön határozottan,akkor felkészülök arra,hogy mihamarabb elengedjem és ne akadályozzam őt, még ha jóval gyorsabban is közlekedik,mint a megengedett. Ráadásul elkerüljük azt,hogy idegesen vezessünk, ami apró figyelmetlenségekhez vezethet és ebből könnyen kialakulhat egy baleset!!!
Emberség, odafigyelés a másikra. Egyikőnknek sem dolga vezetni tanítani a másikat!!!
Érdekes szemszögek nem? :)
Üdv. Mindenkinek!
autosave 2008.11.05. 18:44:31
vice 2008.11.05. 18:50:07
"Emberség, odafigyelés a másikra. Egyikőnknek sem dolga vezetni tanítani a másikat!!!"
igen, figyeljen rám oda, hogy 140-nel előzök, legyen türelmes és várja meg amíg befejezem a SZABÁLYOS manőveremet.
igen, odafigyelés kell. én odafigyelek a szabályokra, tegye azt ő is, vagy ha a szabályokra nem is figyel, figyeljen rám
az is irracionális, hogy mindig benyögi vki az ilyen cikkekhez, hogy "honnan tudod miért siet, lehet kórházba megy". túl sok ilyen villogósparasztoroszlán van, biztos mindegyik a beteg gyermekéhez nyomul amikor utolér, miközben SZABÁLYOSAN előzök. hihető.
SZABÁLYOSAN B*ZMEG!
vau 2008.11.05. 19:05:28
Hallgass radiot, nyugodj meg, es szepen szabalyosan huzodj vissza a savodba, amikor neked kenyelmes. Plane ha 150-nel mesz...
Ja es ne felejtsd el tisztan tartani az szelvedodet elozes kozben. :D
Kasu 2008.11.05. 19:22:14
Ezerszer elmondom, utak kellenek, a német is azért türelmes, mert tudja utána mehet. Érdekes hely, tanulságos, mert gazdag az autó választék és van út. Ehhez hozzájön, hogy nem látsz Németországban részeget. Mind vezet ugyanis.
Katka 2008.11.05. 19:36:31
G-Burt 2008.11.05. 19:36:35
Riska 2008.11.05. 20:18:53
Ha belenézek a tükörbe, és látom, hogy hót messze tőlem jön egy autó, akkor nyilván kisorolok elé, nem fogok a kamionok sebességére lelassítani te! Honnan a fenéből tudnám hogy az éppen egy 200km/h-val érkező Fittipaldi? Nopara ;)
Riska 2008.11.05. 20:25:41
Kasu 2008.11.05. 20:30:39
A kolleganőm képes 3 km-es sort csinálni, mert a belsőben csorogva telefonál és a témától indulattól függően megy lassan vagy gyorsabban, de mindenképp a limit alatt. Mikor meg megelőznek és mutogatnak, akkor beszól mi van faszfej, hova sietsz, amit meg odaátról mondanak azt szeretném nem érteni, próbálok lehúzódni, ott se vagyok és nehogy megismerjenek másnap valahol :-)))))))és várom mikor szállhatok végre ki.
B.GY. 2008.11.05. 21:35:28
autosave 2008.11.05. 21:49:50
szóval szándékosan MÉG JOBBAN feltartod...
paraszt dolog.
Hepi 2008.11.05. 21:54:52
Másik megoldás: bal lábbal fékpedál finoman megnyom..
te mennyire tudod ballábbal adagolni a féket?
nem szorakoznek azzal 140-el hogy ballábbal villantgatom fel a lámpát..fiam ulj le egyes.
cso zsi 2008.11.05. 23:28:06
Egyszer a gyújtás hagyott ki egy korosabb, ámbár igen sokra képes autón, másodjára egy viszonylag új gép kapott vezérműszíj-szakadást, vagy valami hasonló gubancot.
Volt olyan eset az M3-ason, hogy a belső sáv mellett a fűsávra állt le egy román kisbusz, majd kiszálltak belőle.
Ezt olyan 200 méterről észlelte a sor elsője.
Negyedikként már erősen lassítottam, és kitettem az elakadásjelzőt, mikor az előttem lévők 100 alá kerültek.
A mögöttem lévő megállt, a következő épphogy, az utolsó már törte az előtte még nem megállót.
Elég sokszor találkoztam már olyannal, aki a posztíró esetéhez hasonlóan "rárepült" az előzésben lévőre.
Mégtöbb olyannal, hogy ha kamiont látok a külsőben, én meg akár több mint 130-cal haladva bemegyek a belsőbe, akkor aki addig a kamion mögött cammogott, nekiáll kielőzni azt, visszaváltás és/vagy komolyabb gázadás nélkül, alig gyorsabban, mint a kamion.
Nem csak kiskategóriás autót, hanem az enyémhez hasonlót, vagy akár másik kamiont (főként román).
Több korábbi posztokban kiveséztük már a sebesség és távolság viszonyát, valamint a mai autók - kamionok tükrének méretét, görbületét.
Egyik sem képes arra, hogy többszáz métert hátra lehessen benne látni, nemhogy megitélni azt, hogy 150, vagy 200 az alacsonyan szálló sebessége.
Egy busz 11-15 méter hosszú, egy kamion 20 körül van.
Ez a tárgy 90-nel 25 métert tesz meg másodpercenként.
Ha állna, egy másodperc alatt megyünk el mellette 90-nel.
110-nél 30, 130-nál 36 métert teszünk meg, amíg ő is halad, így 5-8 másodperc szükséges egy kamion megelőzéséhez.
Nem csak az autósok de a kamionosok is szeretnek egymás seggében járni.
Nem a régebben előírt 70 méter nincs meg köztük, de néha a 90km/h-hoz tartozó 40 méteres fékút sincs meg. (és akkor hol van még az éészlelési + fékkésedelmi idő??)
Ebbe a résbe csak öngyilkosjelöltek lassítsanak bele, vagy akik hisznek abban, hogy a kamion fékútja megfeleződik, ha az első kamionnak fékeznie kell.
Két, sőt akár három kamion megelőzéséhez így több időre, és térre van szükségünk.
Ha "csak" 150-nel hajt az "ámokfutó", akkor ő 41 métert tesz meg (180-nál 50, 200-nál 55).
Tíz másodperc alatt 410 (500, 550) méterről esik ránk. 15 esetén 615 (750, 825).
Van tíz-tizenöt másodperc, amíg azon kívül, hogy nyomjuk a gázt, és haladunk előre, semmit nem tudunk tenni a tükör, és az esetleg előttünk haladó bámulásán kívül.
Aki az előzés megkezdésekor a tükörbe nézve ellát ilyen messzire sík úton, vagy bukkanón áthaladva, az milyen képességekkel rendelkezik? (Még a belső tükörből csak-csak, de ha éjjel átkapcsolod egy távfényszórós miatt, akkor nem fogod mindig kapcsolgatni)
A német autópályákon nem toltak le, megvárták, míg végzek. (Münchentől keletre már akadt pár sietős vendégmunkás)
Vito 2008.11.05. 23:56:44
Egyébként két megoldásom van az ehhez hasonló esetre:
1. Ha figyelmetlenül bevágtam valaki elé a belső sávba, akkor padlógáz és index jobbra, takarodok előle kifelé.
2. Ha minden odafigyelésem ellenére beesett a nyakamba valaki, akkor vélhetőleg túl gyorsan hajt. Na, ilyenkor nekem nem sürgős, ha villogtat és dudál, legfeljebb hangosítok a zenén.
Lehet ezzel a 2. verzióval nem leszek szimpatikus számotokra, de a magam részéről a nyugodt és tárgyilagos megoldásokat favorizálom.
Vito 2008.11.05. 23:59:34
Lehet, hogy paraszt dolog feltartani valakit, de tulok módjára seggbemászni és villogtatni/dudálni sem éppen a kulturált viselkedés szinonimája számomra. Tudod, amilyen az adjon Isten... :)
autosave 2008.11.06. 00:35:21
csak arra utaltam, hogy esetleg együttműködve az idegbeteg kevésbé lesz idegbeteg, illetve gyorsabban lehetőség lesz elengedni hogy menjen dolgára. kevesebb veszély, nincs szükség agresszorkodásra. arról nem is beszélve, hogy esetleg egy elszenvedett konfliktus miatt lesz még rosszabb másokkal...
egyszer az életben mentem kicsit lassabban más miatt (mögöttem jött), azt is megbántam. nem szabad mert AZ IS veszélyes - mindenkire.
ui: bunkóság, parasztság és sorolhatnám micsoda még rámászni a másikra. de az sem különb, aki emiatt még direkt betart a másik autósnak, mondjuk lassít.
szerintem normális dolog mindig (de különösen) autópályán az, hogy nem csak belekukkantunk a tükörbe, hanem nagyon rendszeresen figyeljük benne mi van hátul... egyszerűen akkor NEM TUD SENKI váratlanul megérkezni. váratlanul akkor tud, ha az illető a kamion utolérése előtt közvetlenül néz a tükörbe egyszer és már megy is. ha figyelt volna már hamarabb, látta volna, hogy kis pont, hopp már két pont, hopp, már itt is van...
lehet látni hogyan közeledik, bármilyen is az a tükör. viszont ha valaki csak belekukkant, akkor bármilyen is az a tükör, nem tudja felmérni a sebességét...
mert ugye sebesség ÉS távolság függvénye a dolog. előbbit nem lehet egyszeri tükörbenézéssel, utóbbit nehéz. ha folyamatosan (sűrűn) figyeli, akkor mindkettőt pontosan be lehet lőni, nem nagy tudomány...
t.otal 2008.11.06. 01:03:06
autosave 2008.11.06. 02:13:18
ugyanaz a kettő: elsőbbségadás.
soha nem abból van a baj, hogy valaki 130-al megy ki előzni. hanem abból, hogy nem megy ki pedig megtehetné és abból, hogy nem néz tükörbe csak ha magát nézi benne...
nev · http://www.url.com 2008.11.06. 08:39:42
de az nyomja min. 220al!!!
röff röff
ehh.. 2008.11.06. 11:14:34
"igen, figyeljen rám oda, hogy 140-nel előzök, legyen türelmes és várja meg amíg befejezem a SZABÁLYOS manőveremet."
Azt ugyan varhatja, mert attol, hogy nagybetuvel irod a palyan meg ugyanugy 130 a megengedett!
cso zsi 2008.11.05. 23:28:06
Egyszerubb, ha az egymashoz viszonyitott sebesseggel szamolunk! A posztiro es a kamion kozott volt kb 60 km/h kulonbseg, ez masodpercenkent nagyjabol 17 metert jelent. Vagyis a 20 meteres kamion megelozesehez 2, de max 3 masodperc elegendo! Azt mar ki sem merem szamolni, mekkora sebesseg kell ahhoz, hogy a 2-3 masodperc alatt egy olyan auto erkezzen meg a seggebe, amelyik az elozes megkezdesekor meg nem latszott a tukorben!
TH 2008.11.06. 11:21:46
Véletlenül nem reagáltál csak arra a kérdésre, hogy mi van, ha 5 kamiont előzöl?
ehh.. 2008.11.06. 11:34:16
Nem veletlenul, ugyanis en tovabbra is csak az elso esetrol beszelek, mert az az, ami erthetetlen szamomra!
A sor elozese az teljesen mas termeszetesen. Ott nyilvan elofordulhat, hogy egy amugy 130-150-nel elozot utoler egy olyan, aki az elozes megkezdesekor meg nem latszodott a tukorben. Bar nalam ez is csak olyankor fordul elo, ha elottem is megy valaki, mert egyebkent padlogaz es maris nem jon a seggembe! Ja igen, ehhez bizony figyelni kell hatrafele is, es nem megvarni, amig 5 meterre beer, es aztan veszvillogozni meg fekezgetni!
TH 2008.11.06. 11:41:40
"mert egyebkent padlogaz es maris nem jon a seggembe" - de ugye tisztában vagy vele, hogy nem minden autó tud rakétaként gyorsulni mondjuk 150-ről? Hogy mást ne mondjak vegyünk egy 1.4-es, 75 lóerős 5-ös golfot...
cso zsi 2008.11.06. 11:53:22
Ha te egy előzésben lévő sor (5-6 autó 130-140-nel előz tíz kamiont) utolsó tagja vagy, akkor is rádesik valaki előbb-utóbb, és nem tűnik fel neki, hogy mi van az előtte lévő autón túl.
Módszeresen, egyesével rámászik mindre, ahogy kitér előle az aktuális sorzáró.
Majjom 2008.11.06. 12:11:56
TH 2008.11.06. 12:15:43
Remek ellentétét képezed ehh..-nek, érdemes lenne a gyakorlatban összeereszteni titeket a pályán. :)
ehh.. 2008.11.06. 12:17:18
Ha az ember hasznalja a tukrot, akkor erre az esetek tulnyomo tobbsegeben nincs is szukseg. Sajnalom, de nekem nem fogjatok tudni megmagyarazni, hogy egy hatulrol jovo autot csak akkor lehet eszrevenni, ha mar az ember seggeben villog, meg dudal! Legyen ez az en hulyesegem, hogy hatrafele tobbet figyelek elozeskor, mint elore, de a tapasztalataim engem igazolnak: igen ritkan jonnek a seggembe!
cso zsi 2008.11.06. 11:53:22
Tovabbra is szeretnem kihangsulyozni, hogy en a poszthoz (annak is az elso reszehez) ontom az okossagot! :)
Igen, van olyan helyzet, amikor elkerulhetetlen, hogy az embert beerjek, ilyen pl az altalad (es altalam is) leirt szituacio, amikor sort kell elozni es mennek elottem. Ilyenkor ha megerkezik sumaher es villog, akkor pont lesz.rom, megyek tovabb, amig vagy elore, vagy oldalra tiszta lesz a terep. De meg ekkor sem fekezek ra es nem kapcsolom be a veszvillogot, mert nem gondolom, hogy az o parasztsaga feljogosit engem arra, hogy en is paraszt legyek!
ehh.. 2008.11.06. 12:23:50
Nem jovok ra hol az ellentet. :o Ha a palyan talalkoznank, akkor kb semmi sem tortenne, mert ha en vagyok hatul, akkor nem maszok ra annyira, ha meg en vagyok elol, akkor nem is kell tovabbgondolni, mert elol nincs vonohorga! :D
REPARATUR 2008.11.06. 12:23:54
TH 2008.11.06. 12:32:53
Könyörgöm, én akkor is elkezdek előzni, ha LÁTOM, hogy jönnek. Van mondjuk 5 km/h sebességkülönbség köztünk, nem fogok azért lelassítani 90-re, hogy neki ne kelljen visszavennie a 145-ös tempójából 140-re 3 másodpercre. De ezek között van olyan, aki ilyenkor begyorsít, és villog, ahelyett, hogy elengedné egy picit a gázt.
ehh.. 2008.11.06. 12:51:27
Na, ez baj! Ez bizony nem szep, ugy kimenni valaki ele, hogy tudod, hogy akadalyozni fogod!
Nem lenne inkabb jobb megoldas ilyenkor neked gyorsitani 145-150-re? 140-rol ehhez sem kell raketa, cserebe nem ragadsz be a kamion moge, megsem masznak rad, nincs villogas es poszt a blogra!
Persze ertem, hogy mit mondasz, vannak olyanok is, akik ragyorsitanak, ha latjak, hogy ki akarsz menni elejuk, pedig ha nem tennek, akkor utol sem ernenek, mialatt elozol. Hat istenem, vannak ilyen bunkok is, de erre valoban az a jo megoldas, hogy nekiallunk borsot torni az orruk ala es megjobban rasegiteni az amugy sem veszelytelen szituaciora?
TH 2008.11.06. 13:13:46
Ja, én természetesen rá szoktam gyorsítani. Kifejezetten a bunkókra gondoltam, akik tovább gyorsítanak.
cso zsi 2008.11.06. 13:46:32
Mivel különböző autókkal járok, van hogy kimegyek a kamion mögül, ha jön a belsőben valahol egy kocsi, van, hogy nem.
Utóbbi esetben két-három percre is beszorulok, mert olyankor egy autófolyam nő a belsőbe, és az 1,4-essel nem tudok felgyorsítani 90-ről 130-ra (vagy többre) pár másodperc alatt.
A kétezressel igen, de ugyanolyan rizikó beugrani a 150-esek közé, mint bentről ki a 90-es kamionok közé.
Az egy távoli autó elé be lehet(ne) menni gond nélkül, annak csak egy kicsit kell visszavenni, és 5-8 másodperc vesztesége volt csak, amíg az egyszem kamiont megelőzöm.
Amikor jövök a belsőben, a kamion mögül kilép a dugig pakolt román-török személyautó 98-cal.
Annak dudálhatsz, villoghatsz...
TH 2008.11.06. 13:49:39
Egyetértek. Én is arra törekszem, hogy úgy általánosságban a legkisebb késlekedést okozzam. Ha nekem okoz kis veszteséget, hogy elengedjem a gyorsabbakat, akkor elengedem őket, de ha látom, hogy hosszú sor jön a belsőben, tehát ha lelassítok 90-re, akkor esélyem se lesz bemenni, akkor bizony bemegyek, és igyekszem felvenni a belső sávban haladó sor tempóját, hogy ne tartsam fel őket nagyon. Így ők vesztenek ugyan 5-10 másodpercet, de én nem vesztek 1 percet és nem kell lelassítanom-visszagyorsítanom. Szerintem ez ésszerű viselkedés, de persze lehet azt mondani, hogy a gyorsabbnak "elsőbbsége" van mindig, de ez nem igaz.
twilight.struggle 2008.11.06. 15:59:31
"Azt ugyan varhatja, mert attol, hogy nagybetuvel irod a palyan meg ugyanugy 130 a megengedett!"
tudtommal előzéshez ajánlott a 20 km/h-s sebességkülönbség. egy 120-szal haladó járművet tehát 140-nel előzök, és ezért egyetlen rendőr sem fog megbüntetni, ebben biztos vagyok (itt nincs zéró tolerancia).
Rogger 2008.11.07. 02:24:35
A tükröt is használod a kocsidon vagy csak dísznek van? Ugyanis ha valaki mondjuk 180-al jön mögötted, akkor is látod ha a kielőzés ELŐTT megnézed.
A villogózás iszonyú baromság, mégis mi vagy te, közlekedési rendőr, hogy gyerekkel a hátad mögött fegyelmezni próbálsz?
A gyorsabb járművet el KELL engedned, nem a te feladatod hogy megítéld hogy gyorshajtott vagy sem! Előzés előtt tükör, és húzás lefelé a külső sávba apukám, a hozzád hasonlóak miatt vannak a balesetek az autópályákon!!!
ehh.. 2008.11.07. 08:53:52
Hu, ezt nem is tudtam! Ezek szerint ha a 129,9-cel kozlekedot akarom elozni, akkor a 149,9 meg szabalyos, a rendor nem buntet meg es az automata traffipax is felrenez?? Dobbenet.. :o
TH 2008.11.07. 09:02:20
Szerintem vice úgy értette(legalábbis remélem...:) ), hogy mivel most már hivatalosan is 10% a tolerancia 100 km/h felett, ezért 130 helyett 143 km/h-ig biztosan nem fognak büntetni: nem fotóz a kamera, és a rendőr se állít meg ilyen kismértékű sebességtúllépésért. Legalábbis én így értettem. Az nyilvánvaló, hogy az előzés nem teszi legálissá a gyorshajtást...
ehh.. 2008.11.07. 09:23:38
Ha igy ertette akkor miert kell tobbszor is nagybetuvel kiemelni, hogy a 140 szabalyos??
TH 2008.11.07. 09:47:38
Ez egy nagy kérdés. Sajnos a választ magam sem tudom...:)
Max. annyi igaz, hogy 140-nel menni a pályán kisebb megsértése a szabályoknak, mint valakinek a seggébe tapadni.
Alf (törölt) 2008.11.07. 10:42:19
de 110-120 körül van az utazótempója, csak előzéskor gyorsítok max 140ig.
amikor 100-al menő kamionokat előzök pl 135-el autópályán, mindig megtalál egy 160-80-al közlekedő villogó arc. és utálok lelassulni, és besorolni a kamionkonvoj közepébe, mert ő nem bír "várni" 10 mp-t, amíg én befejezem az előzést.
szóval általában ha nagyon villog, én is kirakom a 4 indexet, és szépen befejezem az előzést.
Alf (törölt) 2008.11.07. 10:50:21
Legalábbis a kresz szerint nem.
Ő ugyanis épp szabálysértést követ el, és te még relatíve szabályosan haladsz.
És a gyorshajtás miatt van a legtöbb baleset, nem a 140-el előzők miatt.
nehogymá'
ehh.. 2008.11.07. 11:13:24
Ez jo: "relative szabalyosan"! Az milyen? Ugy latom engem nagyon hianyosan tanitottak vezetni, mert meg errol a fogalomrol sem hallottam.. Ha a kocsim csak felig log at a rokkant parkoloba akkor az "relative szabalyos" vagy mar szabalytalan? :)
Mi lenne, ha forditanank egyet a dolgon: sokszor van olyan, hogy az itt hangosan gyilkosozo, 143-mal "relative szabalyosan" kozlekedok az elozesi szituacio masik felen vannak. Ok mennek a belsoben "relative szabalyosan" 143-mal es azt veszik eszre, hogy elottuk a kamionos kivag 90-nel, hogy megelozze a masik 88-cal haladot. Kerdesem: ilyen esetben mi jatszodik le bennuk? Ok minden esetben boldogan fekeznek egy -50-est, vagy azert elofordul, hogy bosszantja oket a dolog (akar meg villantanak is)?
Norbi 2008.11.07. 11:52:11
Az én módszerem ilyen utolérésnél, hogy ha tisztességes távolságra marad tőlem, mikor utolér, akkor felgyorsítok, és gyorsan lezavarom az előzést. Ha viszont beáll a seggembe a köcsögje, akkor leveszem a gázról a lábam, és addig lassulok, hogy vissza tudjak menni a kamion mögé. És akkor egy szava sem lehet, elengedtem.
Mer úúúgy szeretek oktatni...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.08. 03:03:31
Nagy örömünkre szolgál, hogy az M0-ás újabb szakaszát átadták, de sajnos elfelejtettek oda pár kamerát telepíteni. Pedig nagy szükség lenne rá, mert egyre több ott is a gyorshajtó.
Kérem szíves intézkedésüket.
Tier 2008.11.08. 11:36:13
Én is 130-140 -el szoktam közlekedni, és mivel itthon nem nagyon tujdák a felhasználók, hogy hogyan kell az autópályát használni, jópárszor belefutottam már hasonló szituációba.
Megoldás:
Franciaországban a gyorsító sávot természetesen csak előzésre használják, de szó szerint. (Mint ahogy itthon én is, meg még kb 5-6 ember).
Viszont a franciák ilyenkor folyamatosan indexelnek balra (előzésben vagyok ).
Na ettől az ilyen droidok lefagynak. Mert a kamiont az nem veszi észre, de ezt meg nem tudja értelmezni. Emiatt nyugodt marad, és nem jön közel : )
10 ből 9 szer működik ; )
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.08. 12:23:38
"Én betartom a KRESZ-t!"
:-)
Don Blasius 2008.11.08. 19:52:53
Ja és én is tükörbe nézek, ha belátható távon senki, akkor megyek előzni. Ha közben valaki utolért, akkor IJ, megvárja, míg befejezem a műveletet.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 00:58:42
MOST TESSÉK NÉZNI A TV2-ŐT!!!
Grindhouse
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 11:04:35
www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=86097&i_where=2&i_city_id=3372&i_county_id=-1
Na, itt volt aztán "seggbemászás".
neet 2008.11.09. 21:10:12
(Nyugi, nem megyek 130-cal a belsőben, kicsi öreg autóm 100-at is ritkán hoz, mondjuk lejtőn, nem is megyek pályán vele. 90-nel a külsőben is valszín lenyomnának, 2008-at írunk...)