Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Négy indexszel ijesztgettem

2008.11.05. 12:47 :: Kisikasa

Talán már mindenki tapasztalta autópályán közlekedve, milyen kellemetlen érzés mikor előzés közben a mögöttünk haladónak urológust játszani támad kedve és a közelebbi kontaktus elkerülése sokszor csak kicsin múlik. Sanyi vad indexeléssel küzd a probléma ellen. Jó módszer vagy sem, levélírónk hatékonyságról számolt be.

Nem vagyok az utak királya, de nem is szoktam döcögni az autópályán, általában normál 130-as tempóval megyek a külső sávban, és ha kell, előzök, aztán visszatérek a külsőbe, ahogy illik. A hétvégén az M1-esen jöttünk Budapest felé az 1,4-es Toyotával, a hátsó ülésen békésen aludt a másfél éves kislányunk.

Éppen előztünk egy kamiont, amikor látom, hogy a seggembe jön egy autó, a kocsink farától kevesebb mint egy méterre közelített meg. Mondom, épp kamiont előztem, ő is láthatta, hogy nincs hova mennem. Ránéztem a kilométerórámra, 150-nel előztem, tehát nem mondhatjuk, hogy lassú voltam.

Ahogy kikerültem a kamiont, vissza a külső sávba, a barom pedig elhúz mellettünk. Felelős családapa lehetett, az ő hátsó ülésén két gyermekülést láttam. Mellette szóljon, hogy nem villogtatott, de sokkal aggasztóbb, hogy azt hitte, tök normális, hogy egy kamion mellett az autópályán 150-nel ez a normális követési távolság. Anyád! Ha csak leveszem a lábamról a gázt, vagy bármi miatt fékezni kell, mindketten összetörünk.

Nem sokkal később hasonló történt, egy másik barom jött előzés közben a hátamba, olyan közel volt, hogy a fényszóróját nem is láttam a visszapillantóban. Anyáztam újra, aztán gondoltam, teszek egy próbát: szépen megnyomtam 150-es tempónál a megállásjelzőt, vidáman integettem neki a négy indexemmel.  A fickó meg is lepődött, nem tudta, mi van, azonnal lassított, szépen hátramaradt. Maradtam a belső sávban, mert több egymáshoz közel haladó kamiont előztem, hülyeség lett volna betérni két kamion közé. A barom ismét a faromba jött, megint megnyomtam a megállásjelzőt, megint lemaradt biztos távolságba.

Próbáljátok ki!

195 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla 2008.11.05. 16:47:12

14:42:06

Béla!

Légy szíves ne kommentelj a nevemben!

Béla

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.11.05. 16:51:33

"Ha csak leveszem a lábamról a gázt", ez jó. :)

lassanjárjtovábbérsz 2008.11.05. 16:54:12

Én ilyenkor türelemre tanítom a mögöttem lévőt , akként hogy a kamiont szép lassan előzöm meg ( max 5..10 km/o sebességkülönbséggel) és esetleg egy kis féklámpa is bevillant. Általában le szokott maradni , ha nem , akkor pedig jön a halladás a kamion mellett amíg le nem marad ...
Csak anyáznak , de hát kit érdekel ha egy nyüzüge kis szarcsimbók brekeg... egyébként nem szoktam előzni csak ha muszáj, én felveszem a kamionok 90 körüli tempóját. Ha emelkedő jön , ők lassulnak , muszáj mennem. Ekkor szokott a villogás megtörténni.
általában kis takonypóc 18-25 éveseknek nincs türelmük kivárni apa autójával ha előzök , ismétlem , csak ha muszáj , mert nem szeretek száguldani. Szerintem a lassan járó embernek is van joga előzni , és frusztrál ha egy szarjancsi azt hiszi hogy ő isten ha gyorsabb.. Mellesleg az autóm sokkal többet bír mint ahogy hajtom, de ez más kérdés.

fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 16:58:14

Hmmm... én spec. tükörbe többet nézek, mint előre... ha gyorsabb jön, nem megyek ki elé, ha kint vagyok, s utolérnek, egyből lehúzódom (ha épp úgy jön ki, akár igenis 2 kamion közé). Ez olyan qrva bonyolult?!
Aki meg fékezget azé, mert valaki a seggébe megy, az meg egy igazi idióta barom...
Eccer száguldottam, mert siettem, utolérek egy gyökér 70-nel a belső sávban menőst... nem villogok, semmi, idegesen várom, hogy húzódjon már le... ja, nem voltam a seggében, közel voltam, de nem azon a paraszt módon, végre elfogynak jobbunkon a kocsik, és ahelyett hogy lehúzodott volna, kajakra nyomott egy satut. Hátbazmeg... az volt a mázlija, hogy nekem van az évek meg a rutin... Na, az ilyen az igazi paraszt. Önkéntes rendőröket énis rühellem... Ha valaki 350-nel jön a belső sávba, nem fogok előtte menni 130-cal, mert az a szabályos. Honnan tudod, hogy nem épp szül a felesége a kórházban és azért siet. Semmi közünk ahhoz, hogy más miért szabálytalan. A gyorsabbat akadályozni, és előle nem lehúzódni a legnagyobb gyökérség! Uff... :) Na indulok is az M3asra külső sávos ízirájderezni, meg kamiont kerülgetni :)

sehall/selat 2008.11.05. 17:00:38

Ezuton uzenem az IAF 855 rendszamu auto nem kedves vezetojenek, hogy amikor vasarnap este az M3-on a belso savban villogva ramtapadt, akkor en teljesen szabalyosan eloztem 130-140 km/h kozotti sebesseggel nehany kamiont.
Vagyis szabalyosan kozlekedtem, nem mentem indokolatlanul lassan.
Egyuttal uzenem a tobbi, szinten nem kedves vezetonek, hogy hasonlo helyzetben (kulso savban tobb 130-nal lassabban halado jarmu, en a belso savban a megengedett sebesseggel elozes kozben) SOHA NEM FOGOK a villogo gyorshajto kedveert jobbra indexelni, lefekezni 90-re, es beeroszakolni magamat ket kamion koze, hogy o tovabb szaguldhasson. Ezzel szemben befelyezem az elozest, majd amikor megvan a biztonsagos kovetesi tavolsag, akkor jobbra indexelve visszaterek a kulso savba.

fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 17:01:03

lassanjárjtovábbérsz
Te vagy az igazi veszélyforrás az utakon baszki. Ki a f@szom kért rá, hogy te tanítgasd a mögötted jövőt? Eccer egy kopaszmercis majd jól fejbeqr egy vascsővel, oszt akkor majd csak pislogsz.

vau 2008.11.05. 17:02:07

Egyreszt egyetertek azokkal, akik szerint ordenare faszsag a veszvillogos tahozas az autopalyan, meg ha csak "visszatahozas" is.

Az ablakmosas eukonform intezmenyet javaslom minden kedves tarsamnak, akiket 180-nal megprobal levillogni a Q7 a belso savban.


Es mi a faszomer nem tudja meg mindig mindenki szepen leirni, hogy 140-nel, 150-nel, 120-szal, 190-nel, mint ahogy a posztiro is tette?

Miert kell terjeszteni a hulyeseget? Altalanos iskolaban a faszer nem birjak ezt az idiotak fejebe verni.

sehall/selat 2008.11.05. 17:02:50

Befejezem, pontos j-vel.

fluxuskondenzátorgenerátorékszíjfeszítőgörgő (törö 2008.11.05. 17:03:00

sehall/selat... a neved mindent megmagyaráz... teljesen találó
pfff... ezért van ennyi baleset meg dugó, az ilyenek miatt...
na ide se jövök többet, mert csak felmegy a vérnyomásom...
kaparóson nyertétek a jogsit mi? gondolom sokat kellett fizetni a vizsgabiztosnak, hogy ilyen moralitással átengedjen...

cspeti 2008.11.05. 17:03:04

Ez egy olyan tipikus magyar dolog.

Nem, nem a gyorshajtásra, meg a seggbetapadásra gondolok (bár az is tipikusan magyar), hanem arra, hogy mindkét oldal csak fújja a magáét, mert neki igaza van, és ő ezt megteheti, meg egyébként is, dögöljön meg a másik (tehene). Bele kéne gondolni a másik helyzetébe is kicsit.

A gyorshajó azt gondolja, hogy amúgy is megszegünk minden szabályt ebben a k országban, miért pont ezt tartanánk akkor be. Ha így nézzük igaza van. Tehát akkor neki, az ő gondolata szerint joga van ennyivel menni, amiben a lassabban haladó megakadályozza őt, a helyett hogy inkább az amúgy is lassabb jármű fékezne.

A lassabban haladó meg azt gondolja, hogy neki joga van ennyivel menni, ami szintén igaz. Persze amúgy meg egyszerűen szarik mindenki más fejére, mert Ő ezt megteheti, lassítson a másik, neki úgyis jobb kocsija van, és könnyebben felgyorsul.

Persze lehet harcolni egymással, lehet villogni, fékezni, stb, csak aztán ne csodálkozzunk, ha az egyik ilyen gyorshajtó barom amikor végre kihúzódsz előle és melléd ér, betessékel az árokba.

Az egyetlen megoldás, ha elfogadjuk, hogy rajtunk kívül mások is közlekednek, és nekik is ugyanolyan jogaik vannak. Egy kicsit enged az egyik is, meg a másik is.

A kisgyereket a hátsó ülésen nem értem. Hogy jön ez a dolog egyáltalán ide? Vagy ha kisgyerekkel vagy akkor neked elsőbbséged van?

Amúgy lehet hogy csak azért ment olyan közel a másik autós, hogy el tudja olvasni a "baby on board" matricát, vagy épp ő is a másfél éves kislányához sietett, akit be kellett vinni a kórházba. :)

Spálya 2008.11.05. 17:04:43

Hát nem tudtam végigolvasni az összes hsz-t de!
1., "leveszem a lábamról a gázt,"
az én autómban nyomni kell a pedált, nem húzni, vagy olyan kemény a pedál, hogy egy pbgázpalackkal kell rásegíteni a nyomásra?
2., vészvillogózni autópályán csak valós veszélyhelyzetben illik
3., követési távolságot 150-nél is illik betartani. Volt erről egy cikk a TC-n pár hete/hónapja.
4., 150km/h óra szerint nem mindíg gyorshajtás. A sebességmérő óra adott esetben 10-15%-ot is csalhat felfelé. Így max akkor hihető a 150 ha GPS-el mérik egyenes úton.
5., autópályán rendeszeresen 150-el megyek óra szerint. Ez 139-144 km/h-nak felel meg valóságban. Ez bizony nem szabálysértés! De mások veszélyeztetése, feltartása szerintem az (nem vagyok jogász).
Közlekedni úgy kell, hogy másokat ne veszélyeztessünk!

Sugi77 2008.11.05. 17:04:46

ehh.. 2008.11.05. 16:46:05
Akkor szerintem meg is válaszoltad magadnak a kérdést :)
Te feltételezted, mert vannak ilyenek is, ennyi! Erre írtam, hogy vannak olyan esetek, amikor tényleg előfordulhat. Persze ez az egész néhány másodperc alatt játszódik le.

autosave 2008.11.05. 17:05:57

tessék. teljes kórkép az ország közlekedőiről. a sok önkéntes tanár köcsög, aki mindent tud a másikkal mi a baj, de magát nem veszi észre.

remélem sokszor találkozik két ilyen és egymást lökik az árokba!

fékezgetéssel pedig csak addig okoskodik, amig egyszer valakinek a kamerája nem rögzíti az általa okozott balesetet. mert ő fog ülni. indokolatlanul fékezni tilos, a követési távolságtól függetlenül.

amelyik barom meg képes 90-el menni a kamionok mögött folyamatosan, annak ne az emelkedőn jusson az eszébe, hogy a kamion csak 80-al megy, akkor ő nmost 90-el elkezhet előzni. nagy büdös ..., azt!

Béláim Béla 2008.11.05. 17:07:16

Béláim!

Ne huzakodjatok, inkább együttes erővel fékezzétek meg az erőszakos autópályhülyéket, ha már a rendőrség nem tszi meg!

sehall/selat 2008.11.05. 17:07:39

Az ilyenek alatt a szabalyosan kozlekedoket erted?

vau 2008.11.05. 17:09:17

Ja, a sok kis zseninek: en elmebeteg gyorshajto vagyok, de akkoris szo nelkul vannak olyanok, akik tenyleg elkepesztoen debil sebesseggel, ertsd 230-240 kepesek megjelenni mondjuk a Tatabanyai kanyarban.

2-3 mp alatt problema nelkul a seggedben vannak.


Az altalanos hatadban villogok szituacio egyebkent ugy all elo, amikor a posztiro altal leirt szituacioban a belsoben frankozo taho donget, meglatja a kis csaladi autot, ahogy epp elozni akar, es csakazert is megmutatja, hogy az o autoja mennyivel gyorsabb, es beletapos.

Ebben az esetben sem kell "kivagnia" a masik ele.

Masik eset, hogy a kulso savban mogotted szabalyosan (vagy kicsit torvenyszego modon a forgalom tempojaban halado) jarmutarsad takarasabol robban ki a baromarcu, amit te a manover megkezdesekor meg nem lathatsz.

Ebben az esetben sem "vagsz ele", csak az adott szituacioban szamitasba veheto kozlekedesi helyzetnek megfeleloen iranyjelzo segitsegevel megprobalod a belso savot hasznalni az elotted halado kikerulesere. A taho meg jon mint a barom.


+ bonuszeset: az autopalyan is vannak kanyarok, az ominozus tatabanyai, tatabanya elottiek, emelkedok, stb.

Egyaltalan nem biztos, hogy minden esetben fel tudod merni a mogotted erkezo sebesseget (plane, hogy idealis esetben elore figyelsz, es nem szamitasz gyalogkakukkra moguled).

Béláim Béla 2008.11.05. 17:11:00

autosave:

A kamerája a saját, durva szabálysértését fogja dokumentálni. A követési távolság nem tartása miatti hátulról beleütközést nagyon nehéz kidumálni.

Tessék köv. távolságot tartani. Mert lehet, hogy tényleg szükséges fékeznie. És egyáltalán, ha jónak látja, fékezhet.

Jutka 2008.11.05. 17:12:15

Az ilyen barmok miatt vannak a ráfutásos balesetek, mint a postíró index-villogtató idióta! Ahelyett, hogy használná a tükröt, és nem állna ki feltartani a forgalmat. Ráadásul gyerekkel!!! Az ilyeneket kéne örökre kitiltani az utakról!!!

vau 2008.11.05. 17:13:32

bazmeg, leirom es utana ketten toljak be, h 90-el, 150-el :DDDD


edes jo istenem... :)

irjatok meg le hozza, hogy muszaly, meg h befelyezem.

:P

Liberté_73 2008.11.05. 17:14:04

"befelyezem az elozest" - okés, de közvetlenül utána a harmadik elemit is légyszi!
:)

Loismustdie 2008.11.05. 17:16:18

Én szoptam az ujjamból, hogy 90-el ment a kamion, mert nem mehet többel Balambér!!! Szóval maximum, de tényleg maximum 94-el mehetett.

ok 2008.11.05. 17:17:32

en gyakrabban tapasztaltam a hasonlo helyzetekben, hogy a barom meg villog is mogottem amikor folyamatos sor van a kulsoben, tehat nincs is lehetoseg lehuzodni. de csak nyomja hatha elkeskenyedek mondjuk annyira, hogy elferjen

sehall/selat 2008.11.05. 17:19:30

Kedves Jutka!

Az index villogtatast nem tamogatom. Viszont elmagyarazhatnad, hogyan lehetseges a megengedett 130 km/h (elozes kozben 130+) feletti sebesseggel valakit feltartani a magyar autopalyakon, ha a "feltartott" szinten a megengedett sebesseggel kozlekedik?

Liberté_73 2008.11.05. 17:20:39

Loismustdie, te arra mész rá, hogy VAU barátunk agyérgörcsöt kapjon

Loismustdie 2008.11.05. 17:21:14

Ékezetek nélkül tesókám helyesírást oktatni...ejj! Amúgy most nézem, hogy én is elbasztam...

sehall/selat 2008.11.05. 17:22:16

Draga Liberte!

Par kommenttel lejjebb jeleztem, hogy elrontottam.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 17:22:35

Vészvillogózásról nem ír a KRESZ. Sem autópályán, sem sehol. A KRESZ-ben csak a piros háromszög van benne, a vészvillogó használatáról szó sincs.

Sugi77 2008.11.05. 17:24:08

vau 2008.11.05. 17:09:17
hát köszönöm, asszem ugyanerről beszéltem én is :D

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.05. 17:32:31

Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Írni ír róla a KRESZ, de soha nem kötelező használni. Annyit ír csak hogy elakadáskor be lehet kapcsolni azt is.

vau 2008.11.05. 17:34:07

Az ekezet nelkuliseg nem azert van, mert jokedvem van, hanem mert korlatozottak a lehetosegeim.

Az ly hibak, az -al/-elezes meg altisk. tananyag, es 30 kommentbol 20-ban elofordul.

Az edes irott anyanyelvunk lassan olyan lesz mint a fos. :D

vice 2008.11.05. 17:38:38

borzasztó elbaszott gondolkodása van néhányotoknak: miért én vagyok a bunkó köcsög, aki a szabályokat betartva autózik a pályán, és miért nem az, aki a sebességkorlátozást átlépve szabálytalanul a seggembe ér, letol és villog?

ezért tart a kurva országunk ott, ahol - leszarjátok a törvényeket és a szabályokat

ez a blog egyre idegesítőbb lesz a sok öntörvényű fasz miatt - kurvaanyját az összes parasztnak

jutka te is egy hülye picsa vagy: mi az hogy feltartja a forgalmat 150-nel??? NEM ÉRTED JENŐ?

wp12 2008.11.05. 17:39:38

vau 2008.11.05. 17:02:07

Hogy örüljél: Amikor 130-cal vagy 140-nel haladsz, nem túl szerencsés ablakot mosni, mert kb egy-két pillanatig nem látsz ki a szélvédődön. Ennyi idő alatt, ennél a tempónál sok minden történhet.

lOc · www.vegzetur.hu/?kar=3658 2008.11.05. 16:32:56
Ebben igazad van. Ilyen esetekre én is csak életbiztosítással rendelkezek. Ne legyen rá szükségünk.

balage: ott kezdődik majd a probléma, amikor vészhelyzetben a mögötted jövő el kezd gondolkozni, hogy most tényleg fékezel vagy csak villogsz...

Uracska 2008.11.05. 17:41:05

Mindig üveghangon kell menni a pályán!!!Ha valaki tököl akkor húzódjon le.180-200 alap

Loismustdie 2008.11.05. 17:41:32

OFF - Egy hivatalos levelet nyilván átolvasok mielőtt elküldeném, de bevallom itt írok érzésből és abba a lendület hevében sokminden belefér. Tekintve, hogy ez nem a nyelvművelő blog, hanem az autózz, attól függetlenül, hogy igazad van, abba is hagyhatod nyugodtan! - ON

TH 2008.11.05. 17:43:01

nem kéne újra belépéshez kötni a kommentelést?

kLa · http://majmok.blog.hu 2008.11.05. 17:47:32

lehet, hogy már ezt leírták előttem, de ha szabályosan 130-140-el közlekedek és elkezdek mondjuk 2-3 kamiont előzni, akkor könnyen meglehet, hogy egyik pillanatban még messze mögöttem van a xenon lámpa, következő pillanatban már közvetlenül mögöttem van. a felháborodott kommenteket elnézve elég siralmas, hogy az emberek nagy része azonosul az "erősebb kutya baszik" elvvel. Hagy kezdjek már bele a szabályos előzésbe akkor is, ha tudom, hogy a harmadik kamion előzésénél már utolér 180-nal egy sumaher, elvégre én szabályosan megyek, ő nem, úgyhogy kuss legyen, 10 másodpercet kibírsz, majd szépen vissza ráállsz a gázra és tova el 180-nal.

Manó 2008.11.05. 18:02:00

Sajnos nálunk a sok f@szkalap nem tud autópályán közlekedni. Ahogy már elhangzott előzés előtt célszerű a visszapillantót nézegetni, mert valószínüleg elég egy gázelvétel vagy talán még annyi sem kell, hogy ne akadályozza a gyorsabban közlekedőt. Az meg, hogy ki mennyivel megy gyorsabban a belső sávban az esetleges értelmetlen 130 km helyett meg legyen az ő dolga. Én nem veszélyeztetem a család sem a magam épségét csak azért, hogy bebizonytsam milyen szabályos vagyok. Se vészvillogóval se lassítgatással. A másik ha meg már előzök akkor nyomom neki mivel mielőbb beakarom fejezni. Tudhatná a sok aranylábú spórolós kis tetü : PEDAL TO METAL vagy menj lovon kisköcsög !

Kasu 2008.11.05. 18:03:20

Komolyan nem értem. Ha valaki előz és odaérek akkor megvárom, amíg befejezi és megyek tovább. Mert ő biztosan lehúzódik, nem? Aztán én annyira szegem meg a sebesség limitet, amennyire akarom.
Különben meg úgyis mozgássérült vagyok. A parkolás miatt.
(A Duna parton a képviselőháznál 14 db vadi jó gépben láttam mozgássérült cédulát. Lehet agyilag? Esetleg korruptak? Ááááá...nem hiszem...) Gyorsan akarok menni! Különben meg ismerek olyat, aki el tudja intézni, hogy ne legyen 100 e vagy ugrójogsi. Ha nem jön be, a boncmester legfeljebb undorodik. Még ő is. (Egy okos országban már rendesen megszervezték volna, kevés a donor úgyis.)
Ne tartsátok fel a forgalmat! Jobbra tarts! Értsétek meg, ez egy halálos üzem, máskülönben meg csak közlekedés A-ból B-be. Nem faszhosszabbító, stresszoldó-kompenzáló.Legalább a saját gyermekeitekre legyetek tekintettel.

Uracska 2008.11.05. 18:08:36

Ha én 180al megyek és valaki megérkezik a seggembe 230al akkor jobbra index és lehúzódás.Utána taposom tovább.Ennyi.Tökmindegy mennyivel megyek.Ha valaki gyorsabb akkor menjen.

Joe 2008.11.05. 18:18:08

Az ilyen hülyék miatt nem lehet menni a pályán mint TE. Ha látod, hogy jönnek mögötted 200-al mi a szarnak mész a belső sávba lötyögni vazze?

Matrix_ 2008.11.05. 18:19:29

én csak azokat nem értem, akik hip-hop jön vuk módjára megjelennek a pógár háta mögött hangsebességgel, azoknak - gondolom én józan paraszti ésszel - nem 75 lovas 1.4-es céges astrájuk van. HA ilyen könnyedén viszi a 160-180-200-csillagoség sebességeket akkor valószínű nem olyan nagy megeröltetés 130-150-re történő lassítás után visszagyorsítani "utazó tempóra".
Nem úgy mint az említett 1.4 astrának pl 90-ről 130-ra gyorsítani miután konfliktuskerülés végett elengedi sumahhert.
ha ezt belátná a sok villogós türelmetlen tajparaszt, akkor mindenkinek nyugisabb lenne az élete, és talán a népesség is megugrana, mert nem az utakon vezetné le sok ember a feles energiát...

Teo 2008.11.05. 18:22:09

Én már nem tudom ezt követni, mi a f*aszért megy bárki is 180-nal. Ne menjen és kész. Trafit mindenhová!!! Az én életemen(én vagyok az aranylábú spórolós köcsög) nem változtat, csak az ilyen okoskodó taplókat b*asznák szanaszét már végre!!!

Joe 2008.11.05. 18:22:24

arról már nem is beszélve, hogy ha valaki 1 méterre van a seggedbe és a fékkel szórakozol az tényleg gyenge elméjűségre vall, mert ha baleset lesz ugyan nem te leszel a hibás, mert követési távolság be nem tartása miatt a másikat szedik elő, de ha összekoccan a két autó az valószínűbb, hogy TE nem fogsz belőle kiszállni...

vice 2008.11.05. 18:22:39

Manó: és miért van, hogy a nálunk fejlettebb országokban nincsenek seggbeérkezős-villogós-mutogatós-letolós parasztok?

Vezettem Ausztriában, Horvátországban, Németországban, Svájcban, és sehol nem volt találkozásom ilyenekkel.

Csak a taplóköcsög gyorshajtókban van a hiba, akik ide is irosgatnak, nemde?

nev · http://www.url.com 2008.11.05. 18:23:18

en a villogo atdofott-sziv es a "joska vagyok" LEDes image melletti indexkarra szerelt manualis feklampakapcsolot szoktam tepegetni.
ja, hogy ezt mar irtam...?
akkor mi a sz@rt akartam mondani?
na, ezt leszivtam...

balllazs 2008.11.05. 18:27:15

Vonóhorog, sérült hátsó lökhárító és kétszer meggondolják, hogy a seggedbe másszanak...:)

Amúgy tényleg gyakrabban kéne nézelődni a tükörbe...
Pont múltkor jártam úgy (M7 Pest felé talán Fehérvár után). Előztem visszatértem külsőbe előttem csak messze volt a kocsi előtte kamion. Hagytam hadd haladjon mindenki a másik kettőben én 130-at tartottam... Utolértem az előttem haladókat hátulról senki nem jött, középre húzódtam, hogy megkezdem az előzést és pont amikor egy vonalba kerültem az előttem lévővel ő is úgy gondolta, hogy végre megelőzi a kamiont mindezt index nélkül, gyors sávváltással.Szerintem fel sem tűnt neki a dolog, mert az ilyenre inkább rá sem dudálok még mielőtt beugrik a kamion alá...Amúgy nő volt és bent ült hátul a két gyerek ha már a posztoló is erre hivatkozott...
Szerintem ő is olyan lehetett akinek dísz a tükör, mert volt 2-3 perc mire utolértem és az autó sem kis darab (VW T4) szóval ennyi idő alatt feltűnhetett volna neki, meg még holttérben sem voltam mikor kivágott elém. Az ilyenek talán még veszélyesebbek mint a villogtató seggbemászósok, bár az sem normális dolog. Mondjuk nekem nem nagyon szoktak villogtatni talán a kocsi mérete miatt, de ha előzök (max 140) akkor ahogy befejeztem visszatérek jobbra hogy tudjanak haladni.

LiberAll 2008.11.05. 18:33:04

A seggemben a bmw/merci/audi szentháromságot én is rühellem, főleg amikor 150 körül megyek és előzöm a kamionokat, hegyekben, de pénteken úgyis a 3-on leszek szóval kipróbálom a 4 pilácsos megoldást, hátha bejön. Vagy rámatricázom a verdára, hogy radar control, akkor talán nem tolnak le az "agyi mozgássérültek"... :)
A másik kedvencem, hogy bemegyek 2 kamion közé, hogy menjen, visszalassulok 100 alá, erre úgy megy el mellettem, mint a csiga, de előtte Massa körrekordját megdöntve tudott a hátsómba mászni, nem értem ezt.

autosave 2008.11.05. 18:35:10

Béláim: "A kamerája a saját, durva szabálysértését fogja dokumentálni. A követési távolság nem tartása miatti hátulról beleütközést nagyon nehéz kidumálni."

Több esetben is lett már jogerős ítélet a hirtelen, oktató fékező ellen... Hosszú ceremónia, de mégha a követési távolság nem is volt megfelelő, a szándékos közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése (a neveléssel) bűncselekmény, míg a kövtáv csak szabálysértés... És ok-okozati összefüggés is van a baleset és az indokolatlan fékezés között.

UI: bár sokat vezetek, soha nem láttam még ilyen fékezgetős barmot - szerencsére nincsenek annyian, mint ahogy itt a fórumban rendszeresen előjön. Az önkéntes rendőrök sincsenek annyian, az is szerencsére.
A többség azért békésen, normálisan (gyorsan vagy lassan) közlekedik. Általában akinek a szája jár ugye... az csak beszél róla és nem csinálja. :D

vészvillogó autópályán: baleset, álló sor, hirtelen fékezés. másra kéretik nem használni, mert ez az egyetlen viszonylag feltűnő jelzés a mögöttes forgalomnak, hogy fékezzen időben. így is rengeteg a becsukott szemmel közlekedő gyökér, aki belerongyol az álló sorba. mert figyelni előre az luxus.

Csabi 2008.11.05. 18:42:03

Sziasztok!

Álláspont a következő: Mindegy milyen autóval és Te mit gondolsz jónak a szabályokhoz kell igazodni (pontosabban a gyakorlati megvalósításának). Azért mennek a seggedbe, mert valszeg ott basztad a rezet 110-el.Nekem sincs nagy autóm, de ha lehet menni 130-at akkor megyek annyit. Azt utálom a legjobban, amikor "koca sofőrök" nyomulnak !!! 60-100km/h között a belső sávban és baszik kimenni mikor ki tudna menni!!!
Ekkor érzem azt,hogy engem szívatnak és igazam is van. Ez a KRESZ szerint forgalmi akadályoztatás.

A gyakorlatban pedig ha jön egy gyorsabb autó,az azért "van a picsádba", mert tudatja,hogy ő szeretne menni. Ha fixen tartja a követési távolságot, akkor nem gondolsz arra,hogy meg akar előzni. A követési táv. problémát ugyanakkor megértem és én sem szeretem , ha az életemmel játszanak.Én,amint látom az általam biztonságosnak vélt követési távolságon belülre jön határozottan,akkor felkészülök arra,hogy mihamarabb elengedjem és ne akadályozzam őt, még ha jóval gyorsabban is közlekedik,mint a megengedett. Ráadásul elkerüljük azt,hogy idegesen vezessünk, ami apró figyelmetlenségekhez vezethet és ebből könnyen kialakulhat egy baleset!!!
Emberség, odafigyelés a másikra. Egyikőnknek sem dolga vezetni tanítani a másikat!!!

Érdekes szemszögek nem? :)

Üdv. Mindenkinek!

autosave 2008.11.05. 18:44:31

Csabi: ha mindenki így gondolná, nem lenne semmilyen probléma...

vice 2008.11.05. 18:50:07

csabi:
"Emberség, odafigyelés a másikra. Egyikőnknek sem dolga vezetni tanítani a másikat!!!"

igen, figyeljen rám oda, hogy 140-nel előzök, legyen türelmes és várja meg amíg befejezem a SZABÁLYOS manőveremet.

igen, odafigyelés kell. én odafigyelek a szabályokra, tegye azt ő is, vagy ha a szabályokra nem is figyel, figyeljen rám

az is irracionális, hogy mindig benyögi vki az ilyen cikkekhez, hogy "honnan tudod miért siet, lehet kórházba megy". túl sok ilyen villogósparasztoroszlán van, biztos mindegyik a beteg gyermekéhez nyomul amikor utolér, miközben SZABÁLYOSAN előzök. hihető.

SZABÁLYOSAN B*ZMEG!

vau 2008.11.05. 19:05:28

Az a baj, hogy tulsagosan felbasszatok az agyatokat a hulyesegen. Potencialisan semmi veszelyforrast nem hordoz, ha egy nyugodt szakaszon mogotted kecmereg a hulyegyerek fel meterrel. Nyilvan vannak specialis helyzetek, de altalaban azert nem fut be ovodascsoport a belso savba.

Hallgass radiot, nyugodj meg, es szepen szabalyosan huzodj vissza a savodba, amikor neked kenyelmes. Plane ha 150-nel mesz...

Ja es ne felejtsd el tisztan tartani az szelvedodet elozes kozben. :D

Kasu 2008.11.05. 19:22:14

Csabi jó, ez a történet. Így kéne.Aki menni akar menjen, aki előz, azt megvárom és aki nem hajt gyorsan,főleg a megengedett alatt poroszkál, menjen ki a fenébe, ne kelljen villogni és jobbról előzni. Főleg ne merészeljen belefékezni, villogni. A belefékezésről mesélhetnék, amikor egy picsa ostobaságból fékezett a belsőben...és egy másik valaki meg geciségből, fel nem fogva,hogy mind meghalunk, ha nem tudok megállni. Viszont a gyors ember is megérthetné, nem sorolok be a két 70-80-nal menő kamion közé, aki a kötelező 15 m-t tartja (sokszor van ilyen) és nem akarom a présben végezni, főleg nem gyerekekkel, basszus.
Ezerszer elmondom, utak kellenek, a német is azért türelmes, mert tudja utána mehet. Érdekes hely, tanulságos, mert gazdag az autó választék és van út. Ehhez hozzájön, hogy nem látsz Németországban részeget. Mind vezet ugyanis.

Katka 2008.11.05. 19:36:31

Nem értettem soha, hogy ha tolnak, miért kell gyorsulni? Ha megérkezik a seggembe előzés közben egy ilyen kretén, akkor inkább elveszem a gázt. Más kérdés, ha a tükörben már messziről látszik hogy alacsonyan száll valaki, és hely is van, akkor lehúzódok előle.

G-Burt 2008.11.05. 19:36:35

Általában van még egy olyan szokásom, hogy ha a belsőben megyek és előlem a jóégösszesfelhőjéért sem akar kihúzódni, elkezdek indexelni balra. Ha nem kap észbe, akkor villogok, arra általában eszébe jut, h üres a külső és ki kéne mennie... Persze népnevelő köcsög f@aszkalapok mindig akadnak.

Riska 2008.11.05. 20:18:53

WP12 okos vagy ám tényleg -.-
Ha belenézek a tükörbe, és látom, hogy hót messze tőlem jön egy autó, akkor nyilván kisorolok elé, nem fogok a kamionok sebességére lelassítani te! Honnan a fenéből tudnám hogy az éppen egy 200km/h-val érkező Fittipaldi? Nopara ;)

Riska 2008.11.05. 20:25:41

Jelzem, hogy a leírt esetemben egy láblevétel a gázról megoldana mindenféle problémát, ehhez azonban egy minimális tolerancia is szükséges lenne a mögöttem jövőnél.

Kasu 2008.11.05. 20:30:39

A balra index jelzi az előzési szándékot, csakhogy vagy van hely vagy nincs. A bennfelejtkezőnek jelezhetsz, úgyis telefonál vagy baszódik és azért megy 80-nal belsőben mikor senki sincs kívül...
A kolleganőm képes 3 km-es sort csinálni, mert a belsőben csorogva telefonál és a témától indulattól függően megy lassan vagy gyorsabban, de mindenképp a limit alatt. Mikor meg megelőznek és mutogatnak, akkor beszól mi van faszfej, hova sietsz, amit meg odaátról mondanak azt szeretném nem érteni, próbálok lehúzódni, ott se vagyok és nehogy megismerjenek másnap valahol :-)))))))és várom mikor szállhatok végre ki.

B.GY. 2008.11.05. 21:35:28

Engem is szoktak tolni,de nem zavar.Csak nem jön nekem hátulról.Ködzáróm meg nincsen,amivel ijesztgethetném a seggbemászóst.Úgyis visszamegyek a külsőbe,amikor tudok.Aztán hagy menjen a pöcs.

autosave 2008.11.05. 21:49:50

"Nem értettem soha, hogy ha tolnak, miért kell gyorsulni? Ha megérkezik a seggembe előzés közben egy ilyen kretén, akkor inkább elveszem a gázt."

szóval szándékosan MÉG JOBBAN feltartod...
paraszt dolog.

Hepi 2008.11.05. 21:54:52

balage 2008.11.05. 15:35:53
Másik megoldás: bal lábbal fékpedál finoman megnyom..

te mennyire tudod ballábbal adagolni a féket?
nem szorakoznek azzal 140-el hogy ballábbal villantgatom fel a lámpát..fiam ulj le egyes.

cso zsi 2008.11.05. 23:28:06

Kétszer használtam elakadásjelzőt a belső sávban 130-150 körül.
Egyszer a gyújtás hagyott ki egy korosabb, ámbár igen sokra képes autón, másodjára egy viszonylag új gép kapott vezérműszíj-szakadást, vagy valami hasonló gubancot.
Volt olyan eset az M3-ason, hogy a belső sáv mellett a fűsávra állt le egy román kisbusz, majd kiszálltak belőle.
Ezt olyan 200 méterről észlelte a sor elsője.
Negyedikként már erősen lassítottam, és kitettem az elakadásjelzőt, mikor az előttem lévők 100 alá kerültek.
A mögöttem lévő megállt, a következő épphogy, az utolsó már törte az előtte még nem megállót.
Elég sokszor találkoztam már olyannal, aki a posztíró esetéhez hasonlóan "rárepült" az előzésben lévőre.
Mégtöbb olyannal, hogy ha kamiont látok a külsőben, én meg akár több mint 130-cal haladva bemegyek a belsőbe, akkor aki addig a kamion mögött cammogott, nekiáll kielőzni azt, visszaváltás és/vagy komolyabb gázadás nélkül, alig gyorsabban, mint a kamion.
Nem csak kiskategóriás autót, hanem az enyémhez hasonlót, vagy akár másik kamiont (főként román).

Több korábbi posztokban kiveséztük már a sebesség és távolság viszonyát, valamint a mai autók - kamionok tükrének méretét, görbületét.
Egyik sem képes arra, hogy többszáz métert hátra lehessen benne látni, nemhogy megitélni azt, hogy 150, vagy 200 az alacsonyan szálló sebessége.
Egy busz 11-15 méter hosszú, egy kamion 20 körül van.
Ez a tárgy 90-nel 25 métert tesz meg másodpercenként.
Ha állna, egy másodperc alatt megyünk el mellette 90-nel.
110-nél 30, 130-nál 36 métert teszünk meg, amíg ő is halad, így 5-8 másodperc szükséges egy kamion megelőzéséhez.
Nem csak az autósok de a kamionosok is szeretnek egymás seggében járni.
Nem a régebben előírt 70 méter nincs meg köztük, de néha a 90km/h-hoz tartozó 40 méteres fékút sincs meg. (és akkor hol van még az éészlelési + fékkésedelmi idő??)
Ebbe a résbe csak öngyilkosjelöltek lassítsanak bele, vagy akik hisznek abban, hogy a kamion fékútja megfeleződik, ha az első kamionnak fékeznie kell.
Két, sőt akár három kamion megelőzéséhez így több időre, és térre van szükségünk.
Ha "csak" 150-nel hajt az "ámokfutó", akkor ő 41 métert tesz meg (180-nál 50, 200-nál 55).
Tíz másodperc alatt 410 (500, 550) méterről esik ránk. 15 esetén 615 (750, 825).
Van tíz-tizenöt másodperc, amíg azon kívül, hogy nyomjuk a gázt, és haladunk előre, semmit nem tudunk tenni a tükör, és az esetleg előttünk haladó bámulásán kívül.
Aki az előzés megkezdésekor a tükörbe nézve ellát ilyen messzire sík úton, vagy bukkanón áthaladva, az milyen képességekkel rendelkezik? (Még a belső tükörből csak-csak, de ha éjjel átkapcsolod egy távfényszórós miatt, akkor nem fogod mindig kapcsolgatni)

A német autópályákon nem toltak le, megvárták, míg végzek. (Münchentől keletre már akadt pár sietős vendégmunkás)

Vito 2008.11.05. 23:56:44

A ballábas fékezés elég jó megoldás lehet egy raliversenyen, de autópályán nem biztos, hogy célravezető... :)

Egyébként két megoldásom van az ehhez hasonló esetre:

1. Ha figyelmetlenül bevágtam valaki elé a belső sávba, akkor padlógáz és index jobbra, takarodok előle kifelé.

2. Ha minden odafigyelésem ellenére beesett a nyakamba valaki, akkor vélhetőleg túl gyorsan hajt. Na, ilyenkor nekem nem sürgős, ha villogtat és dudál, legfeljebb hangosítok a zenén.

Lehet ezzel a 2. verzióval nem leszek szimpatikus számotokra, de a magam részéről a nyugodt és tárgyilagos megoldásokat favorizálom.

Vito 2008.11.05. 23:59:34

autosave 2008.11.05. 21:49:50

Lehet, hogy paraszt dolog feltartani valakit, de tulok módjára seggbemászni és villogtatni/dudálni sem éppen a kulturált viselkedés szinonimája számomra. Tudod, amilyen az adjon Isten... :)

autosave 2008.11.06. 00:35:21

Vito: tudom én... :)
csak arra utaltam, hogy esetleg együttműködve az idegbeteg kevésbé lesz idegbeteg, illetve gyorsabban lehetőség lesz elengedni hogy menjen dolgára. kevesebb veszély, nincs szükség agresszorkodásra. arról nem is beszélve, hogy esetleg egy elszenvedett konfliktus miatt lesz még rosszabb másokkal...

egyszer az életben mentem kicsit lassabban más miatt (mögöttem jött), azt is megbántam. nem szabad mert AZ IS veszélyes - mindenkire.

ui: bunkóság, parasztság és sorolhatnám micsoda még rámászni a másikra. de az sem különb, aki emiatt még direkt betart a másik autósnak, mondjuk lassít.

szerintem normális dolog mindig (de különösen) autópályán az, hogy nem csak belekukkantunk a tükörbe, hanem nagyon rendszeresen figyeljük benne mi van hátul... egyszerűen akkor NEM TUD SENKI váratlanul megérkezni. váratlanul akkor tud, ha az illető a kamion utolérése előtt közvetlenül néz a tükörbe egyszer és már megy is. ha figyelt volna már hamarabb, látta volna, hogy kis pont, hopp már két pont, hopp, már itt is van...
lehet látni hogyan közeledik, bármilyen is az a tükör. viszont ha valaki csak belekukkant, akkor bármilyen is az a tükör, nem tudja felmérni a sebességét...
mert ugye sebesség ÉS távolság függvénye a dolog. előbbit nem lehet egyszeri tükörbenézéssel, utóbbit nehéz. ha folyamatosan (sűrűn) figyeli, akkor mindkettőt pontosan be lehet lőni, nem nagy tudomány...

t.otal 2008.11.06. 01:03:06

Szerintem ki kell állni a szabályosan közlekedőknek a jogaikért. Hát nehogy már egy 220al száguldozó balf@sz miatt ne tudjak a maximális (130-as) sebességgel megelőzni egy kamiont aki 70el döcög. Téboly. Normális esetben 130as tempónál nem igazán kéne arra számítani, hogy 5 másodperc alatt a semmiből mögénk ér valaki. Miért hiszik azt egyesek, hogyha jön mögöttem a böhöm autójával és villog, akkor az azt jelenti, hogy övé a sáv és húzzak onnan... a lóf@szt. Én teljesen egyetértek Sanyival. A megoldás egyébként a 3 sávos út, mert ott mehetnek a lassú járművek a szélén, normális ember középen a száguldó donorok pedig belül. Csak hát ugye a jobbra tartás továbbra se igen működik erre felé.

autosave 2008.11.06. 02:13:18

t.otal: te kifordulsz elsőbbségadás kötelező tábla alól az elé, aki túllépi a megengedett sebességet a védett úton csak azért is?

ugyanaz a kettő: elsőbbségadás.

soha nem abból van a baj, hogy valaki 130-al megy ki előzni. hanem abból, hogy nem megy ki pedig megtehetné és abból, hogy nem néz tükörbe csak ha magát nézi benne...

nev · http://www.url.com 2008.11.06. 08:39:42

a megoldas, hogy autopalyan csak az autozzon aki birja,
de az nyomja min. 220al!!!

röff röff

ehh.. 2008.11.06. 11:14:34

vice 2008.11.05. 18:50:07
"igen, figyeljen rám oda, hogy 140-nel előzök, legyen türelmes és várja meg amíg befejezem a SZABÁLYOS manőveremet."
Azt ugyan varhatja, mert attol, hogy nagybetuvel irod a palyan meg ugyanugy 130 a megengedett!

cso zsi 2008.11.05. 23:28:06
Egyszerubb, ha az egymashoz viszonyitott sebesseggel szamolunk! A posztiro es a kamion kozott volt kb 60 km/h kulonbseg, ez masodpercenkent nagyjabol 17 metert jelent. Vagyis a 20 meteres kamion megelozesehez 2, de max 3 masodperc elegendo! Azt mar ki sem merem szamolni, mekkora sebesseg kell ahhoz, hogy a 2-3 masodperc alatt egy olyan auto erkezzen meg a seggebe, amelyik az elozes megkezdesekor meg nem latszott a tukorben!

TH 2008.11.06. 11:21:46

ehh.. 2008.11.06. 11:14:34
Véletlenül nem reagáltál csak arra a kérdésre, hogy mi van, ha 5 kamiont előzöl?

ehh.. 2008.11.06. 11:34:16

TH 2008.11.06. 11:21:46
Nem veletlenul, ugyanis en tovabbra is csak az elso esetrol beszelek, mert az az, ami erthetetlen szamomra!
A sor elozese az teljesen mas termeszetesen. Ott nyilvan elofordulhat, hogy egy amugy 130-150-nel elozot utoler egy olyan, aki az elozes megkezdesekor meg nem latszodott a tukorben. Bar nalam ez is csak olyankor fordul elo, ha elottem is megy valaki, mert egyebkent padlogaz es maris nem jon a seggembe! Ja igen, ehhez bizony figyelni kell hatrafele is, es nem megvarni, amig 5 meterre beer, es aztan veszvillogozni meg fekezgetni!

TH 2008.11.06. 11:41:40

ehh.. 2008.11.06. 11:34:16
"mert egyebkent padlogaz es maris nem jon a seggembe" - de ugye tisztában vagy vele, hogy nem minden autó tud rakétaként gyorsulni mondjuk 150-ről? Hogy mást ne mondjak vegyünk egy 1.4-es, 75 lóerős 5-ös golfot...

cso zsi 2008.11.06. 11:53:22

Tökmindegy, mennyivel előzöl, és hány kamiont.
Ha te egy előzésben lévő sor (5-6 autó 130-140-nel előz tíz kamiont) utolsó tagja vagy, akkor is rádesik valaki előbb-utóbb, és nem tűnik fel neki, hogy mi van az előtte lévő autón túl.
Módszeresen, egyesével rámászik mindre, ahogy kitér előle az aktuális sorzáró.

Majjom 2008.11.06. 12:11:56

Én mondom, hogy erre való a vonóhorog. Padlófék, és amikor felakadt, és már ő is fékez, akkor padlógáz. Ha szerencséd van, szépen kitéped a hűtőjét, meg még egy-két dolgot. Utána meg beperelni, hogy a gatyája rámenjen. Az anyját az ilyen rámászóknak.

TH 2008.11.06. 12:15:43

Majjom 2008.11.06. 12:11:56
Remek ellentétét képezed ehh..-nek, érdemes lenne a gyakorlatban összeereszteni titeket a pályán. :)

ehh.. 2008.11.06. 12:17:18

TH 2008.11.06. 11:41:40
Ha az ember hasznalja a tukrot, akkor erre az esetek tulnyomo tobbsegeben nincs is szukseg. Sajnalom, de nekem nem fogjatok tudni megmagyarazni, hogy egy hatulrol jovo autot csak akkor lehet eszrevenni, ha mar az ember seggeben villog, meg dudal! Legyen ez az en hulyesegem, hogy hatrafele tobbet figyelek elozeskor, mint elore, de a tapasztalataim engem igazolnak: igen ritkan jonnek a seggembe!

cso zsi 2008.11.06. 11:53:22
Tovabbra is szeretnem kihangsulyozni, hogy en a poszthoz (annak is az elso reszehez) ontom az okossagot! :)
Igen, van olyan helyzet, amikor elkerulhetetlen, hogy az embert beerjek, ilyen pl az altalad (es altalam is) leirt szituacio, amikor sort kell elozni es mennek elottem. Ilyenkor ha megerkezik sumaher es villog, akkor pont lesz.rom, megyek tovabb, amig vagy elore, vagy oldalra tiszta lesz a terep. De meg ekkor sem fekezek ra es nem kapcsolom be a veszvillogot, mert nem gondolom, hogy az o parasztsaga feljogosit engem arra, hogy en is paraszt legyek!

ehh.. 2008.11.06. 12:23:50

TH 2008.11.06. 12:15:43
Nem jovok ra hol az ellentet. :o Ha a palyan talalkoznank, akkor kb semmi sem tortenne, mert ha en vagyok hatul, akkor nem maszok ra annyira, ha meg en vagyok elol, akkor nem is kell tovabbgondolni, mert elol nincs vonohorga! :D

TH 2008.11.06. 12:32:53

ehh.. 2008.11.06. 12:17:18
Könyörgöm, én akkor is elkezdek előzni, ha LÁTOM, hogy jönnek. Van mondjuk 5 km/h sebességkülönbség köztünk, nem fogok azért lelassítani 90-re, hogy neki ne kelljen visszavennie a 145-ös tempójából 140-re 3 másodpercre. De ezek között van olyan, aki ilyenkor begyorsít, és villog, ahelyett, hogy elengedné egy picit a gázt.

ehh.. 2008.11.06. 12:51:27

TH 2008.11.06. 12:32:53
Na, ez baj! Ez bizony nem szep, ugy kimenni valaki ele, hogy tudod, hogy akadalyozni fogod!
Nem lenne inkabb jobb megoldas ilyenkor neked gyorsitani 145-150-re? 140-rol ehhez sem kell raketa, cserebe nem ragadsz be a kamion moge, megsem masznak rad, nincs villogas es poszt a blogra!
Persze ertem, hogy mit mondasz, vannak olyanok is, akik ragyorsitanak, ha latjak, hogy ki akarsz menni elejuk, pedig ha nem tennek, akkor utol sem ernenek, mialatt elozol. Hat istenem, vannak ilyen bunkok is, de erre valoban az a jo megoldas, hogy nekiallunk borsot torni az orruk ala es megjobban rasegiteni az amugy sem veszelytelen szituaciora?

TH 2008.11.06. 13:13:46

ehh.. 2008.11.06. 12:51:27
Ja, én természetesen rá szoktam gyorsítani. Kifejezetten a bunkókra gondoltam, akik tovább gyorsítanak.

cso zsi 2008.11.06. 13:46:32

Előbb-utóbb közös nevezőre jutunk.
Mivel különböző autókkal járok, van hogy kimegyek a kamion mögül, ha jön a belsőben valahol egy kocsi, van, hogy nem.
Utóbbi esetben két-három percre is beszorulok, mert olyankor egy autófolyam nő a belsőbe, és az 1,4-essel nem tudok felgyorsítani 90-ről 130-ra (vagy többre) pár másodperc alatt.
A kétezressel igen, de ugyanolyan rizikó beugrani a 150-esek közé, mint bentről ki a 90-es kamionok közé.
Az egy távoli autó elé be lehet(ne) menni gond nélkül, annak csak egy kicsit kell visszavenni, és 5-8 másodperc vesztesége volt csak, amíg az egyszem kamiont megelőzöm.

Amikor jövök a belsőben, a kamion mögül kilép a dugig pakolt román-török személyautó 98-cal.
Annak dudálhatsz, villoghatsz...

TH 2008.11.06. 13:49:39

cso zsi 2008.11.06. 13:46:32
Egyetértek. Én is arra törekszem, hogy úgy általánosságban a legkisebb késlekedést okozzam. Ha nekem okoz kis veszteséget, hogy elengedjem a gyorsabbakat, akkor elengedem őket, de ha látom, hogy hosszú sor jön a belsőben, tehát ha lelassítok 90-re, akkor esélyem se lesz bemenni, akkor bizony bemegyek, és igyekszem felvenni a belső sávban haladó sor tempóját, hogy ne tartsam fel őket nagyon. Így ők vesztenek ugyan 5-10 másodpercet, de én nem vesztek 1 percet és nem kell lelassítanom-visszagyorsítanom. Szerintem ez ésszerű viselkedés, de persze lehet azt mondani, hogy a gyorsabbnak "elsőbbsége" van mindig, de ez nem igaz.

twilight.struggle 2008.11.06. 15:59:31

ehh:
"Azt ugyan varhatja, mert attol, hogy nagybetuvel irod a palyan meg ugyanugy 130 a megengedett!"

tudtommal előzéshez ajánlott a 20 km/h-s sebességkülönbség. egy 120-szal haladó járművet tehát 140-nel előzök, és ezért egyetlen rendőr sem fog megbüntetni, ebben biztos vagyok (itt nincs zéró tolerancia).

Rogger 2008.11.07. 02:24:35

Jól van ügyes vagy, leülhetsz.
A tükröt is használod a kocsidon vagy csak dísznek van? Ugyanis ha valaki mondjuk 180-al jön mögötted, akkor is látod ha a kielőzés ELŐTT megnézed.

A villogózás iszonyú baromság, mégis mi vagy te, közlekedési rendőr, hogy gyerekkel a hátad mögött fegyelmezni próbálsz?

A gyorsabb járművet el KELL engedned, nem a te feladatod hogy megítéld hogy gyorshajtott vagy sem! Előzés előtt tükör, és húzás lefelé a külső sávba apukám, a hozzád hasonlóak miatt vannak a balesetek az autópályákon!!!

ehh.. 2008.11.07. 08:53:52

vice 2008.11.06. 15:59:31
Hu, ezt nem is tudtam! Ezek szerint ha a 129,9-cel kozlekedot akarom elozni, akkor a 149,9 meg szabalyos, a rendor nem buntet meg es az automata traffipax is felrenez?? Dobbenet.. :o

TH 2008.11.07. 09:02:20

ehh.. 2008.11.07. 08:53:52
Szerintem vice úgy értette(legalábbis remélem...:) ), hogy mivel most már hivatalosan is 10% a tolerancia 100 km/h felett, ezért 130 helyett 143 km/h-ig biztosan nem fognak büntetni: nem fotóz a kamera, és a rendőr se állít meg ilyen kismértékű sebességtúllépésért. Legalábbis én így értettem. Az nyilvánvaló, hogy az előzés nem teszi legálissá a gyorshajtást...

ehh.. 2008.11.07. 09:23:38

TH 2008.11.07. 09:02:20
Ha igy ertette akkor miert kell tobbszor is nagybetuvel kiemelni, hogy a 140 szabalyos??

TH 2008.11.07. 09:47:38

ehh.. 2008.11.07. 09:23:38
Ez egy nagy kérdés. Sajnos a választ magam sem tudom...:)
Max. annyi igaz, hogy 140-nel menni a pályán kisebb megsértése a szabályoknak, mint valakinek a seggébe tapadni.

Alf (törölt) 2008.11.07. 10:42:19

nekem az a problémám, hogy veterán autóm van, és 130 -140 a max, amivel szeretnék vele menni.
de 110-120 körül van az utazótempója, csak előzéskor gyorsítok max 140ig.

amikor 100-al menő kamionokat előzök pl 135-el autópályán, mindig megtalál egy 160-80-al közlekedő villogó arc. és utálok lelassulni, és besorolni a kamionkonvoj közepébe, mert ő nem bír "várni" 10 mp-t, amíg én befejezem az előzést.

szóval általában ha nagyon villog, én is kirakom a 4 indexet, és szépen befejezem az előzést.

Alf (törölt) 2008.11.07. 10:50:21

Rogger, te meg el vagy tévedve, ha valaki 180-al jön mögötted, te meg 140-el előzöl, nem kell elengedned.
Legalábbis a kresz szerint nem.

Ő ugyanis épp szabálysértést követ el, és te még relatíve szabályosan haladsz.

És a gyorshajtás miatt van a legtöbb baleset, nem a 140-el előzők miatt.

nehogymá'

ehh.. 2008.11.07. 11:13:24

Alf 2008.11.07. 10:50:21
Ez jo: "relative szabalyosan"! Az milyen? Ugy latom engem nagyon hianyosan tanitottak vezetni, mert meg errol a fogalomrol sem hallottam.. Ha a kocsim csak felig log at a rokkant parkoloba akkor az "relative szabalyos" vagy mar szabalytalan? :)

Mi lenne, ha forditanank egyet a dolgon: sokszor van olyan, hogy az itt hangosan gyilkosozo, 143-mal "relative szabalyosan" kozlekedok az elozesi szituacio masik felen vannak. Ok mennek a belsoben "relative szabalyosan" 143-mal es azt veszik eszre, hogy elottuk a kamionos kivag 90-nel, hogy megelozze a masik 88-cal haladot. Kerdesem: ilyen esetben mi jatszodik le bennuk? Ok minden esetben boldogan fekeznek egy -50-est, vagy azert elofordul, hogy bosszantja oket a dolog (akar meg villantanak is)?

Norbi 2008.11.07. 11:52:11

Előre is bocs, nem olvastam minden hozzászólást.
Az én módszerem ilyen utolérésnél, hogy ha tisztességes távolságra marad tőlem, mikor utolér, akkor felgyorsítok, és gyorsan lezavarom az előzést. Ha viszont beáll a seggembe a köcsögje, akkor leveszem a gázról a lábam, és addig lassulok, hogy vissza tudjak menni a kamion mögé. És akkor egy szava sem lehet, elengedtem.
Mer úúúgy szeretek oktatni...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.08. 03:03:31

Tisztelt Rendőrség!

Nagy örömünkre szolgál, hogy az M0-ás újabb szakaszát átadták, de sajnos elfelejtettek oda pár kamerát telepíteni. Pedig nagy szükség lenne rá, mert egyre több ott is a gyorshajtó.

Kérem szíves intézkedésüket.

Tier 2008.11.08. 11:36:13

Nem olvastam minden hsz-t, ha valaki írta már akkor bocs.

Én is 130-140 -el szoktam közlekedni, és mivel itthon nem nagyon tujdák a felhasználók, hogy hogyan kell az autópályát használni, jópárszor belefutottam már hasonló szituációba.

Megoldás:
Franciaországban a gyorsító sávot természetesen csak előzésre használják, de szó szerint. (Mint ahogy itthon én is, meg még kb 5-6 ember).
Viszont a franciák ilyenkor folyamatosan indexelnek balra (előzésben vagyok ).

Na ettől az ilyen droidok lefagynak. Mert a kamiont az nem veszi észre, de ezt meg nem tudja értelmezni. Emiatt nyugodt marad, és nem jön közel : )

10 ből 9 szer működik ; )

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.08. 12:23:38

Keresek matricát a következő felirattal:
"Én betartom a KRESZ-t!"
:-)

Don Blasius 2008.11.08. 19:52:53

Hát igen, szinte mindenféle tempóval lehet haladni a magyar pályákon, de sokszor a megengedett 130-cal éppen nem. Külsőben kamionok és lassabb autósok, ami rendben is van. Belsőből meg pillanatok alatt letolnak. Milyen jogon várják el egyesek azt, hogy több kamion közé "beparkolok". Hogy menjek ki, ha épp 130 a tempóm? Vagy lelassíthatok 90-re a belsőben, hogy szépen behúzzam a kocsit a kamionok közé, de az szerintem a mögöttem jövőnek sem jó. Marad a gázadás. És akkor fel is gyorsítok 140-150-re, ez van, ha végeztem, ki a külsőbe. Neki meg a 200 lóerővel nem para visszagyorsulni utána 180-ra, de én a 90 pacival szoruljak be percekre a kamionok mögé. Mert akkor a 130-asok közé sem tudok visszasorolni 90-ről. Naneee.

Ja és én is tükörbe nézek, ha belátható távon senki, akkor megyek előzni. Ha közben valaki utolért, akkor IJ, megvárja, míg befejezem a műveletet.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 00:58:42

szolgálati közlemény:

MOST TESSÉK NÉZNI A TV2-ŐT!!!
Grindhouse

neet 2008.11.09. 21:10:12

Akkor jól értem? Ha a magyar autópályán, ahol max 130 a megengedett, 130-cal megyek a belsőben, kötsög-e vagyok? Feltartok-e milliom szabálytalankodót, aki 150-200-zal akar haladni? Amúgy mennyivel ér oda hamarabb? Mekkora távolságok vannak itthon? És ha nyer félórát (de ennyit nem nyer), akkor mi van?
(Nyugi, nem megyek 130-cal a belsőben, kicsi öreg autóm 100-at is ritkán hoz, mondjuk lejtőn, nem is megyek pályán vele. 90-nel a külsőben is valszín lenyomnának, 2008-at írunk...)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása