Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy vak ló is vezethetett volna

2008.11.06. 07:49 :: Kisikasa

Nemsokára jön a tél és vele egy csomó kellemetlen probléma az autósok számára. Reggelente a fagyos szélvédő kapargatása valószínűleg seninek nem tartozik a kedvenc elfoglaltságai közé. Leha sztorijában az az érdekes, hogy vannak bátor emberek akik úgyis nekivágnak a világnak, ha csak egy lyukon keresztül nézelődve közlekednek.

Még év elején történt, hogy kollégámmal autózgattunk a városban céges autóval (jó, vagyonőr cég járőrautójában pöffeszkedtünk). Az Üllői úton haladtunk befelé, amikor nem sokkal a kispesti gödör előtt elénk kanyarodott egy piros WagonR.

Már az, ahogy balról elénk vágott, arra kényszerített, hogy felvonjam a szemöldököm, de a kollégám jól vezet, amúgy sem siettünk, hát szentségelni sem kezdtünk. Nem tudtam azonban nem észrevenni, hogy a korábban esett hó kicsit megroggyanva, de sértetlenül ül a hátsó ablak ablaktörlő lapátján, így téve lehetetlenné a belső visszapillantó tükör rendeltetésszerű használatát. Hiába na, én úgy vagyok, hogy percenként 2-3-szor minimum belenézek, mert tudni szeretem mi/ki van mögöttem. Ahogy óvakodunk e piros szuzuki mögött, nem kerülte el figyelmünket, hogy a terelővonalakat nagyvonalúan figyelmen kívül hagyja, kanyarodó sávokon átvág s még egy alkalommal konkrétan a szemben lévő sávban is közlekedett kicsit, amíg egy szembejövő le nem dudálta (szerencsére szombat délelőtti volt a forgalom). Ekkor kezdtem el röhögni "figyelj bazmeg, fogadjunk, hogy ennek a majomnak pont úgy van letörölve az első szélvédője, mint a hátsó!". A sofőröm előbb nem hitte, de egy kis helyezkedés, gyorsítás, előredőlés után be kellett látnia, hogy igazam van. Ekkor már ő is csak röhögött. Szóltam, hogy a következő lámpánál álljon mellé, mert én kiszálok és letörlöm a majom szélvédőjét.

Beálltunk mellé (jobbra kanyarodó sávba), én kipattantam a jobb egyből, odaugrottam és kézzel lehúztam a sofőr előtt a szélvédőt. Az autó szélvédőjén teljesen érintetlen (!!!) volt a hó! Köszönhetően a fagypont feletti hőmérsékletnek, ugyan megroggyant kicsit és a tetején egy tenyérnyi csíkban szabadon hagyta az üveget, de a sofőr nem volt olyan magas, hogy azon a csíkon az égen kívül mást is láthatott volna. A sofőr egyébként az 50-60 éves kalapos wartburgos klasszikus fenotípusa volt, mellette korban hozzá illő nejével és hátul egy 10-12 évesnek látszó gyerekkel. Visszaültem a kocsiba és teljesen szabálytalanul a kanyarodó sávból egyenesen mentünk tovább (szerencsére a két autón kívül közel-távol más közlekedő nem volt).

Néhány lámpával később sikerült megelőzni, ahol azt konstatáltuk, hogy egyrészt a szélvédő jobb oldalán még mindig mindent beborít a hó (mondom, elég meleg volt ahhoz, hogy az ablaktörlő is letolta volna), másrészt a kocsi összes ablaka (szélvédő természetesen ide számít) belülről olyan párás, hogy nagyjából mindegy is, hogy mi van a hóval kívül.

Az összes probléma orvosolható lett volna, ha indulás előtt három mozdulattal lehúzza a havat az első és a hátsó szélvédőről, vagy ugyanezt megtehette volna az ablaktörlővel is. Bekapcsolhatta volna a hátsó ablak fűtését, nyomathatott volna meleg levegőt az első szélvédőre (vagy hideget, a párát az is leviszi, csak lassabban), vagy letörölhette volna a párát is kézzel, ronggyal, szivaccsal. Meg az is lehet, hogy én vagyok a hülye, mert a vak ló is pont ugyanúgy lát hátra, mint előre.
 

77 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó sztereotípia béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paladin 2008.11.06. 08:02:03

Photoshop
Ilyen hülye ember nem létezik

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.06. 08:24:54

Ilyenből rengeteg van. Mikor látom őket azon imádkozom, hogy ha balesetet okoz, csak magának ártson, ne vigyen mást is.

Grg 2008.11.06. 08:27:17

EZ szerintem olyan mint akik éjszaka világítás nélkül mennek. Olyankor mindig irigykedem,hogy nekem nem futja éjjellátó készülékre. :)

Cyric 2008.11.06. 08:27:20

Hát azért én is kétkedve fogadom ezt a sztorit.
Szerintem csak a króm kipuff mutatna jól a "járőrautón"... :)))

(Már ha tart még az a játék)

mercurius 2008.11.06. 08:56:53

NAAAAAgy vidéki kis egyetem parkolójában egy kiadós hóesés után csak úgy rajzanak az ilyesfélék... Nem egyszer láttam olyat, hogy két kis lyukat, vagy egy kis ablakocskát kapart magának a sofőr, és úgy indult neki a városnak....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.06. 08:57:39

Cyric: Már nem tart, 2 hét után sorsoltunk már nyertest. :)

Cyric 2008.11.06. 09:11:22

Silent

Akkor a postoló biztos csak edzi magát a következő alkalomra... :)))

sörös 2008.11.06. 09:14:49

Hihető a sztori, mert felénk is előfordulnak ilyen barmok.
Saját tapasztalat:
Ismerőseim között is van olyan állat, aki elindul behavazott kocsival, a szélvédőt lekaparja, de a többi ablakról nem. Mindig azt mondja: úgyis leolvad róla. Egyszer megtréfáltam: odaléptem a kocsihoz mikor indult volna, és megkocogtattam az ablakot, erre automatikusan leengedte az ablakot, a hó pedig bezuhant az ölébe. :D
Egy másik panaszkodott, mert mindig párásodtak az ablakok. Beülök a kocsiba, körülnézek, és látom belső keringetésre van állítva a szellőző. Mondom a tényállást, erre a válasz: azt se tudta mire való az a kar.

Sammit 2008.11.06. 09:15:37

Én ültem egyszer olyan ember mellett, aki éjszaka lekapcsolta a fényszórót a kocsin (de teljesen), mert úgy jobban látszanak a csillagok, meg a hold. Szóval ő romantikus alkat volt, nekem meg halálfélelmem.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.06. 09:16:03

Én harckocsizásnak hívom azt, amikor csak alul, egy vékony sávon lehet kilátni, mert az ablakra fújt meleg levegő még csak odáig nyomta le a párát...

Egyébként olyan biztonságos érzés, körülvesz a vas, az a törékeny üveg is eltűnik, csak ülsz a sötétben és a külvilág csak egy tenyérnyi csíkon jut el hozzád...

:)

Csak vicceltem!

Lófő (törölt) 2008.11.06. 09:17:39

kánálós
.
off
tudja-e vki ,hogy meddig szarakodnak még az Árpád hídon?

zsoccka 2008.11.06. 09:45:00

Re: off
Állítólag nov. 22-én befejezik a felújítást. Kíváncsi leszek :)

Lunitari 2008.11.06. 09:50:28

Eszem megáll, hogy ilyen idióták vezetnek....

MrZed001 2008.11.06. 09:53:39

Egyik kedvenc sztorim, hogy mentünk pesten este kollégával, 2x2 sávos út, üres, és ott kacskaringózik 40-el előttünk egy Suzuki. Hó nem volt, csak jó hideg, és hátulról tejfehér volt az ablak a ráfagyott párától. Óvatos megkerüléses előzés (imbolyogott a drága), mikor mellé érünk látjuk, hogy: minden ablak tejfehér, (még a vezető oldali a legkevésbé, ezért is láttunk be), sofőr nő, szőrmekucsmában, ráfekszik a kormányra úgy előre van hajolva, és mikor elé értünk láttuk, hogy a szélvédőn még csak egy csík sincs letisztítva.
A hasaló kucsmás nő látványától először heveny röhögésben törtünk ki, majd kissé elé érve a szélvédőjét meglátva (lefagyott s mosolyunk, mint a szélvédőjére a pára, és) padlógázas el innen volt a következő reakció.
Egyes ostobákra nagyon figyelhetnek odafent ...

blogsámán 2008.11.06. 09:54:47

Nem tudom, lehet, hogy én vagyok naív, de szerintem pont a hideg levegő oldja meg gyorsabban a párásodást. Az igaz, hogy nem lesz olyan tartós, mint meleg levegővel, mert amint elzárjuk a levegő útját, a pára újraképződik.

Manyizga 2008.11.06. 10:02:07

Emlékszem, egyszer, régen (lassan 20 éve), negyedikes gimisként az egyik osztálytársam panaszkodott télen, vezetés közben, hogy bepárásodik az ablak, és nem lát ki rendesen, mindig törölgette egy viledával. Én mint utas szerényen megjegyeztem, hogyha a fűtésből jövő meleg levegőt az ablakra irányítaná, akkor leszáradna a pára. Utána még egy hétig hálálkodott, hogy "nem gondolta volna, hogy ilyen egyszerű" ... :)

efhábé 2008.11.06. 10:03:54

blogsámán, ha induláskor párátlanítasz, akkor az mindenképp hideg levegővel fog történni (ha csak nincs vízkörre kötött állófűtés a kocsiban), aztán, ahogy bemelegszik a gép, megjön a meleg levegő is, gondoskodva a tartós párátlanításról is.

Manyizga 2008.11.06. 10:03:56

@blogsámán: a meleg levegő ÉS az ablak letekerése oldja meg gyorsan és tartósan. :)

Még jobb a klíma bekapcsolása. Csak azt sokan télen nem merik megtenni.

efhábé 2008.11.06. 10:06:40

Manyizga, nem merik megtenni és utána tavasszal csodálkoznak, hogy töltetni kell a klímát (Egyébként +3 vagy 4 fok alatt hiába kapcsolod be, a kompresszor nem indul el). Automata klíma rulez, évente kétszer-háromszor, ha kikapcsolom, egyébként hadd tegye a dolgát szépen csöndben, szabadon. Tudja ő, mikor kell bekapcsolnia a kompresszort, mikor nem.

TH 2008.11.06. 10:07:52

Manyizga 2008.11.06. 10:02:07
Nekem a gimiben az osztálytársaim még nem vezettek...

Egyébként ez tényleg gáz, egyesek nagyon bátrak...most már csak azt nem tudom elképzelni, hogy ebből hogy fogja valaki kihozni, hogy a poszt írója volt a hülye. Élénk a fantáziám, de úgy tűnik, nem eléggé!

TH 2008.11.06. 10:08:59

efhábé 2008.11.06. 10:06:40
Valaki nekem egyszer magyarázta, hogy ha 0 alatt van a hőmérséklet, akkor nem szabad bekapcsolni a klímát. Mivel nem értek hozzá egyáltalán, érdekelne, hogy ebben vajon van-e valami vagy totál urban legend?

Matrix_ 2008.11.06. 10:09:51

A meleg levegővel akkor van baj, ha a rencer nem vízhatlak, mert akkor olyan fasza párás levegőt fújik, hogy még a kontaktlencse is belepárásodik :)
De ez persze egy szuzukinál elő sem fordulhat :)

Kopi3.14 2008.11.06. 10:26:04

Paras szelvedovel a problema, hogy pl egy kispoknak kell vagy tiz km, mire kepes a parat a vezeto elotti teruletrol is lefujni. Addig meg torolgetheted lelkesen, ugyis visszaparal, mar egy ember lehelletetol is. :D

Sugi77 2008.11.06. 10:29:12

Én úgy szoktam párátlanítani, hogy kicsit rányomom a klímát! Meg ugye vannak már kifejezetten ilyen kapcsolók az autókban, ami ablakfűtést, full levegőt bekapcsolja! :))Elindulás előtt nagyon hasznos.

Ha abból indulok ki, hogy a klímák között van olyan is, ami fűtésre is szolgál, akkor miért ne lehetne az autókban is ilyen, vagy rosszul gondolom?

zse 2008.11.06. 10:33:53

Nem elég csak a szélvédőket megtakarítani a (nagy) hótól, egyszer kb. 10-15centi eset, beértem Gyöngyösre (Füred felől) második lámpánál kicsit nagyobbat kellett lassítani és az egész rakomány a tetőről előre csúszott (hala a jó fűtésnek), kilátás semmi, ablaktörlő meg sem mozdította... szereztem egy pár perc kellemetlenséget magamnak és a mögöttem állóknak, mire elbírtam kotródni az útból :-)
Erről a posztról ez jutott eszembe.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.06. 10:37:18

A klíma azért jó, mert szárazabb a kifújt levegő, mint a környezetből felvett. Tehát több párát tud még felvenni az utastérből.

Ugyanígy a meleg levegő is több vizet vesz fel, mint a hideg - jóval nagyobb mennyiségű nedvesség kell a melegbe, hogy elkezdjen kicsapódni.

A kettő együtt kifejezetten alkalmas a párátlanításra, egészen addig, míg belül van pára... Ha a köd csapódik le az ablakra, akkor fizikailag kell felfűteni az ablakot is, hogy ne csapódjon le rajta a légnedvesség, de ennek masszívan ellene dolgozik a menetszél is... Viszont kívül segít az ablaktörlő.

Viszont ez a 0 fok alatt nem használok klímát dolog nekem új. Miért ne?

És hómentesítés! Ugye senki nem felejti el a tetőröl is leseperni a havat?

Cyric 2008.11.06. 10:37:25

TH

Kihozzam neked, hogy a postoló a hülye? :)

Vagyonőrös járőrkocsival menőzni, főseriffnek képzelni magunkat és idióta postokat kitalálni nem sikeres dolog.

TH így okés? :))))

karu 2008.11.06. 10:38:55

sörös 2008.11.06. 09:14:49

"megkocogtattam az ablakot, erre automatikusan leengedte az ablakot, a hó pedig bezuhant az ölébe"

Hogy kocogtatsz meg egy behavazott ablakot?

2008.11.06. 10:46:37

Nekem volt olyan, hogy letakaritottam az ablakot, fujtam jegoldot meg minden es elindultam. Viszont annyira hideg volt, hogy a menetszeltol visszafagyott az egesz. Egy kis fagyallos ablakmoso lehozta, de csak a torles idejere. Eleg necces volt atmenni igy a Petofi hidon, utana meg is alltam lekaparaszni ill. megvarni, mig felolvad, mert nem csorgedezik bennem kamikaze ver :)

egyszerű 2008.11.06. 10:54:05

Kedveseim, akik télen klímát akartok használni: -4 Celsius fok alatt a klíma nem kapcsol be, akármit is csinálsz, hogy a keletkező kondenzvíz ne fagyhasson bele a rendszerbe, így elkerülendő a teljes tönkremenetelt. Párátlanításra és jégmentesítésre a régi recept: kelj fel korábban, és szánj rá időt, plusz vegyél időben egy jégvakarót

Sugi77 2008.11.06. 10:56:21

egyszerű 2008.11.06. 10:54:05
Minek a jégkaparó, a céges belépőkártya tökéletesen megteszi XD A legjobb! :)

TH 2008.11.06. 10:58:52

Cyric 2008.11.06. 10:37:25
Köszönöm, kezdetnek jó lesz! :D

agi 2008.11.06. 11:04:00

Tavaly egyszer a szelektív hulladékot vittem vissza. Állok a hulladéklerakodó sziget mellett épp szállnék be a kocsiba amikor látom, hogy jön szembe velem egy jármű, de valami fura rajta. Az első szélvédőjére a vezető oldalon az ablaktörlővel volt rögzítve egy hatalmas fekete szemeteszsák tele mindenféle üveggel. Fogalmam sincs, hogy maradt fent és fogalmam sincs hogy látott tőle bármit is. Gondoltam megnézem magamnak kicsit jobban, úgyhogy megvártam amíg odaér és elkezdte kipakolni. Egy ötvenes, kopaszodó úriember. Kb egynegyedéig jutott a kipakolásnak amikor ott hagytam, de amint elmentem befejezhette a pakolást mert a szemeteszsákot félig tele másnap ott láttam a hulladéklerakó mellett.

szivacs 2008.11.06. 11:06:50

hát nekem is van egy haverom, aki évekkel azután hogy megszerezte első autóját még mindig ablakletekeréssel párátlanított. nem ültem sokat mellette, de egyszer egy hideg őszi reggelen felvilágosítottam hogy ez nem egy trabant és én se akarok megfagyni. büszkeségből viszont akkor se fújatta a szélvédőt én meg fagyoskodtam tovább. csak remélni tudom, hogy azóta egyszer suttyomban, amikor nem látom, kipróbálta már hogy mennyivel jobb használni a fűtést.

szélvédőfagyásról személyes sztorim is van. mazsola koromban, télen, fater új autójával indultam haza egy kertvárosból. ott üldögéltem a sötétben és nyomattam a levegőt a szélvédőre perceken át, de egyszerűen semmi sem történt. aztán zavaromban elindultam lassan a kihalt utcán hogy majd menet közben biztos gyorsabban fog menni a dolog. nyilván nem változott semmi a másodpercek alatt én meg közben döcögtem vakon azon agyalva hogy mikor borulok az árokba. a zavarodottság egyre jobban urrá lett rajtam és elkezdtem mindenfélét kapcsolgatni a kocsiban, amikor véletlen benyomtam az ablakmosást és voilá, hirtelen láttam mindent. csak pár km volt az út hazáig így nem fagyott rá a folyadék, de iszonyatos szőkeséget követtem el csak azért hogy ne kelljen a hidegben kapirgálni.

biller 2008.11.06. 11:11:36

"Hiába na, én úgy vagyok, hogy percenként 2-3-szor minimum belenézek, mert tudni szeretem mi/ki van mögöttem."

végülis a lényeges tükrök a szélsők, a középső nem olyan fontos (ld. ablaktalan furgonok, ott csak oldalt látni hátra). rettenetesen utálom azokat a sofőröket akik a jobboldali tükröt nem használják, inkább percenként x-szer néznek a középsőbe. szép-szép a látvány meg nagy meg minden, de önmagában kevés.

hard 2008.11.06. 11:17:31

Nem árt a havat a szélvédő és motorház közötti részről is elkaparni, mivel ott szívják a külső levegőt, ha tudják a szellőztető rendszerek. Válthatsz külső keringetésre, ha ott ahol szína 10 centi hó van.

Amúgy a legjobb megoldás a fűtött garázs. Igaz, hogy 800m-t sétálok a garázsig, de 14 fokos melegből hozom ki a kocsit.

C. de Berzsián 2008.11.06. 11:18:01

Aham.
Miskolcon azért tudott a tél keménykedni. Azt is tudni illik, hogy a város elég hosszú. Diósgyőr vége és a belváros között majd'20 km a távolság.
Nos volt egy ilyen "kalaposwartburgos" kollégám. Látom ám egy kemény fagyos reggelen, hogy pufajkában szál ki az autóból ő is, meg a családja (!). Közelebb érve azt is láttam, hogy a Felicia mindegyik ablaka belülről zúzmarával fedett, a vezető előtt egy olyan 20x20-as lyuk van kaparva...
Borzongva (nem a hidegtől) kérdeztem tőle, hogy megőrült-e?
Erre kioktatott, hogy nem fűt, mert melegen kevesebbet fogyaszt az autó (automata szívató, ugye), ugyancsak nem használ páramentesítő fűtőszálat, mert az is növeli a fogyasztást...

A kolléga még él.
Lehet, hogy neki volt igaza?

TH 2008.11.06. 11:18:50

biller 2008.11.06. 11:11:36
Régen nem volt jobboldali tükör az autókon. Akkor mi volt? Őszintén szólva én a jobb tükröt csak akkor használom, ha jobbra akarok sávot váltani vagy parkolok a jobb oldalra.
Menet közben csak a bal és a középső tükröket használom...

porondmester 2008.11.06. 11:30:12

Gyerekek! Az állófűtést javaslom mindenkinek! Nagyon király! Főleg ha távirányítóval is lehet kapcsolni!

peter256 2008.11.06. 11:32:07

A klímát 0 fok alatt azért nem jó bekapcsolni, mert a kompresszorba a víz befagyhat és eltörhet dolgokat. Legalábbis az otthoni klímáknál ez a helyzet, a téliesítés (tudtommal) ezeknek a védelmét jelenti. A kocsinál a motor melegíti a klímát, tehát a befagyásnak kisebb az esélye, illetve ki is olvad ha belefagyott, feltételezve a hosszabb utakat.

Taz, a fagyálló adalék hamar elpárolog, és ami ott marad az megfagy.

Majjom 2008.11.06. 11:37:24

efhábé Az autómata klíma folyamatosan megy, nem kapcsol ki-be. Csak szabályozza, hogy abból mennyi menjen az utastérbe

and/or 2008.11.06. 11:44:01

Már megint tél fog ránkjönni, ha nem igaz amit a Föld globális felmelegedéséröl hordanak össze egyes "tudósok".
Amire fel kell készülni:
- hóra,
- jégre,
- csúszós útra,
- hidegre.
Ami ezzel jár (csak példaképpen, ki lehet egészíteni!):
- auto vezetöje vastagon bebagyulálva sapka, sál, kesztyü, vezet. Persze jó meleg, anyuka által kötött kesztyü. Amivel csak kormányozni (na meg a pirosnál állva orrban bányászkodni...) nem lehet, mert csúszik.
- teherautó ponyváján/ládájának tetején vastag hópaplan/megolvadt és újrafagyott hó. Ez persze akkor szabadul el és válik vitorlázó repülövé, amikor az országúton/autópályán éppen te vagy mögötte. Ha hópaplan akkor beteríti a szélvédödet, ha jég, akkor esetleg betöri/megrepeszti azt.
Ez kisebb autóval is elöfordulhat, nagyon sokan nem gondolnak a kocsi tetejének letakarítására (sem).
- spórolós autós, aki nyári gumival akara átvészelni a telet, de még elindulni sem tud vele, nem hogy kanyarodni vagy megállni!!!

Majjom 2008.11.06. 11:55:51

Igen, nekem is a kedvencem, amikor egy kamion tetejéről leugrik több négyzetméter jég. Egyszer telibekapta egy ilyen a kocsim, aszittem besz@rok...
A teherautó sofőröknek kellene erre is gondolni, de sz@rnak azok bele mindenbe ami nem ő.

PitBuli 2008.11.06. 12:08:37

Téli eset: lámpa piros, előttem egy Alfa, tetején meg 20 cm hó. Elindulunk, 30, 40, majd 50 körül hopp, az összes hó az én szélvédőmre zúdul. Kapkodás, lassítás, ablaktörlő, bazmegolás, mindez legalább 3 másodpercnyi teljes vakságban.
Tehát kb. 40 méternyi (!) gyalogoson mentem volna át, ha mondjuk pont akkor támad kedvük elém ugrani, modjuk egy zebrán. Fasza.
Persze az Alfás meg szépen elautókázott.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.06. 12:09:42

Ha hó és tél, akkor:
- beszáll,
- kocsi beindít,
- szellőzés, fűtés rákapcsol,
- kiszáll,
- havat kapar tetőről, mindet (hosszú nyelű mosókefe, pl.)
- havat kapar minden ablakról,
- havat kapar minden fényszóróról, lámpáról(!),
- beszáll a melegedő autóba,
- elindul.

Hókefe, jégkaparó nélkül télen nem érdemes. Kis lapát, némi homok szintén nem árt a csomagtartóba.

dshk 2008.11.06. 12:13:28

a fűteni tudó otthoni klímákat mínuszban is lehet használni. Nagy, típustól függően -10-20 mínuszban viszont már nem tudnak fűteni, de nem azért mert tönkremenne, valami más oka van.

Majjom 2008.11.06. 12:15:36

Bervas, igazad van. Aki nem akar havat kaparni, és nincs garázsa, az vegyen egy 5000 Ft-os ponyvát, és reggel csak rántsa le a kocsiról hóval-jéggel együtt.

PitBuli 2008.11.06. 12:17:37

Majjom 2008.11.06. 11:37:24

Az automata klíma nem megy mindig! Csak akkor, ha szükség van rá, pl. ha meleg van belül az utastérben, és kívül nincs elég hideg, illetve pl. akkor, ha bekapcsolod a szélvédő fújatást, mert akkor a párátlanításhoz kell a klíma.
Persze lehet, hogy ez a fícsör csak 8 millió fölött van... :)

Szendwich 2008.11.06. 12:20:22

Ebben semmi kulonos nincs.
Kulon elvezett reggelente a megveto pillantasokat erezni, amiert az ember gondosan letorolgeti az autoja ablakat es kozben jaratja a motort (igy a futest es az ablak futest is). Lehet luzersag, de meleg motorral, meleg utasterrel es tiszta ablakkal vidamabb a reggelem :P

sörös 2008.11.06. 12:24:23

karu 2008.11.06. 10:38:55

"Hogy kocogtatsz meg egy behavazott ablakot?"

pl. a kezemben lévő kefe+jégkaparó kombinációjú eszköz (amivel saját kocsim tisztított a hótól) nyelével, ami simán áthatol a frissen esett havon.

Tron65 2008.11.06. 12:25:12

Klíma: régen rossz, ha a kompresszorban víz van.

Részemről jókat szoktam vidulni azokon, akor a reggel minuszban akár 10-15 percet is rászánnak, hogy kiássák, hóletakarítsák az autójukat, lekapirgálják a jeget a szélvédőről. Tőlük csak annyit szoktam kérdezni, amikor melléjük érek: ennyire biztos benne, hogy beindul a kocsi? Valami botor oknál fogva én azonnal indítom az autót (és ne akarja senki bemagyarázni, hogy a mai modern kocsik imádnak -10 fokos motorral besorolni a forgalomba) és nyomom a fűtést a szélvédőre. Ha minden jólmegy, mire végzek a hó leseprésével, a jég magától leolvad az üvegről.

És végül egy vicc:
Bodor munkába menet éppen nyitná a kocsiját, amikor egy szomszéd odalép és kéri, vigye el egy darabon, mert különben elkésik. Bodor szó nélkül az autóba tessékeli és indít. Mennek egy darabon, aztán a szomszéd félénken megszólal:
- Elnézést, Bodor úr, nem akarnék beleszólni a dolgába, de nem kellene megtisztítani a szélvédő üveget? Tiszta sár!
- Semmi értelme! - legyint Bodor. - Úgyis otthon felejtettem a szemüvegemet…

Majjom 2008.11.06. 12:30:59

PitBuli
Az autómata klíma mindíg megy ,csak az onnan érkező hideg, és a fűtés felöl jövő meleg levegő keverésével szabályozza a hőmérsékletet.
(pld Superb)

biller 2008.11.06. 12:50:15

TH 2008.11.06. 11:18:50

nem azt mondom, hogy nem jó a középső tükör. persze hogy jó. de nem létszükség. régen nem volt jobb tükör, volt viszont vagy tizedakkora forgalom. és mások voltak a közlekedésbiztonság fogalmai.
ha nem használod rendszeresen a jobb tükröt, akkor bajosan vezetsz el mondjuk egy ilyet: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/VW_Transporter_2.5Tdi_2002.jpg pedig ehhez is elég a B jogsi.

biller 2008.11.06. 12:51:55

mellesleg ha nem használod a jobb tükröt, akkor honnan tudod, mi történik a jobb oldaladon? vagy jobb hátul? hogy nem előz-e épp egy őrült jobbról? hogy mennyire vagy a csíktól?
;-)

PitBuli 2008.11.06. 13:02:36

Majjom 2008.11.06. 12:30:59
Lehet, hogy gyártó függő, de kétlem, hogy mindig menne a klíma. Terheli feleslegesen a a motort, ha nincs rá szükség, minek vegyen le a teljesítményből.
Nálam, ha ki- vagy bekapcsolom határozott hangja van a motor felöl, de amikor az automata kapcsolgatja, azt is lehet hallani.
(pl. Honda Accord)

Kopi3.14 2008.11.06. 13:05:35

bervas, tron- hogy ti milyen jot tesztek a motorral...

Tron65 2008.11.06. 13:44:13

Önös érdek. Úúúútálok befagyott szélvédős hideg kocsiban közlekedni.

TH 2008.11.06. 13:55:43

biller 2008.11.06. 12:50:15
Ha te nem látod a középső tükörben, hogy mi történik jobbra mögötted, az elég gáz...:)
Az a helyzet, hogy Transportert még nem, de a plafonig felpakolt kocsit már vezettem. És lőn: a jobb tükröt sokkal intenzívebben használtam. Nem úgy értettem, hogy NEM TUDOM használni, hanem hogy általában felesleges, mert a forgalmat a bal és a középső tükörből kiválóan fel lehet mérni. Látom a jobbról előzőket is pl. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.06. 14:08:36

Majjom 2008.11.06. 12:30:59
nem megy a Bben a klíma mindig! ki lehet kapcsolni, ha meg nem kapcsolod ki, csak leteszed ECON módba, akkor minden ugyanúgy megy, csak áll a klímakompresszor, ergó, csak fűt, hiszen max a kinti levegő hőmérségletéig fúj hideget.

trallala 2008.11.06. 14:34:39

Tetszik a sztori, vannak ilyenek. De a címet nem értem. A ló nem tud vezetni - akkor úgysem számít, hogy vak.

biller 2008.11.06. 15:02:56

TH 2008.11.06. 13:55:43

részemről minden OK.

alapvetően csak annyit akartam kifejezni ha választanom kéne egy olyan autó, aminek nincs középső tükre és egy olyan, aminek jobboldali tükre nincs - között, akkor az előbbit választanám, ráadásul gondolkodás nélkül.

TH 2008.11.06. 17:59:22

biller 2008.11.06. 15:02:56
Egyetértek: a középső tükör pótolható, a jobboldali viszont tényleg igen hasznos tud lenni.

Marcellusca 2008.11.06. 18:56:48

TH 2008.11.06. 10:07:52

Kérésedre: A postoló a hüjje, mer' vagonőrös, serifjelvényes ótóban, gizdán feszíteni a fekete ruhában? Szegény autóst inzultálni a lámpánál, kárt okozni járműveben? És ami a legdurvább: kanyarodó sávból egyenesen tovább menni? Na, ki a hüjje?!

Egyébként "alig vártam" az ősz és a tél eljövetelét, :D
Már most - pedig még hideg sem volt - megjelentek a kukucskáló vezetők. Mi a búbánatos ... nem lehet megtisztítani a zablakokat?! Néhány percet kellene rászánni és mindenki jobban járna. Ja, és igen, a zótó tetejjét is le kéne söprenyi!!! Útálom, mikor hullik a "pofámba" az előttem lavírozó tetejéről a hó (pedig nem is esik :D)! Mindezeket tapasztalatból jegyeztem meg. Volt időszak, mikor csak csillaggarázsom volt. Meg tudtam tenni, hogy körbetisztítottam a Szergejt indulás előtt, sőt közben hagytam melegedni és párátlanítani is.

BTO 2008.11.06. 19:30:35

bervas · gt550.freeblog.hu 2008.11.06. 12:09:42


háát !!! Igen! valahogy igy kéne elindulni.
télen nekem is a csomiba van a hosszunyelü autómosókefe tető takaritás céljábol mert az is szar ha én fékezek és a tetőmről a szélvédőre dől, csuszik a hó.

a gumis élü kaparó az jó esős időben is kissé lehuzni a vizet az oldalablakról és a tükrökről.

Marcellusca 2008.11.06. 19:44:39

TH 2008.11.06. 17:59:22

Szvsz, aki vezetett teherautót, annak nagyon hiányzik (ha nincs) a jobb oldali tükör. És tudják is használni.
Szoktak érdeklődően nézni, hogy mit csinálok, mert ritkán fordulok hátra tolatáskor. Minek, van 3 tükör a kocsimban. :D
A Kamazon, Tátrán, stb. meg csak kettő volt/van, mégis megoldottam, nem törtem össze semmit.
Ja, és az a három JÓL van beállítva, nem fésülködésre, sminkelésre, csillagvizsgálatra használom.
És billerrel értek egyet, ha választani kéne, akkor a középsőről mondanék le leghamarabb.

Tron65 2008.11.06. 20:57:22

"Marcellusca ... Ja, és az a három JÓL van beállítva..."
Régebben sokan tettek extra tükröt a belsőre. Énis, majd 30 centiset. A két szélén a CSOMAGTARTÓ ablakain (zsiga kombi) tudtam kinézni. 0 (nulla) holttér. A mostaniakban sok esetben a hátsóablak kerete se látszik.

Marcellusca 2008.11.06. 21:35:30

Tron65 2008.11.06. 20:57:22

Igaz, de erre jó a jól beállított külső tükrök.
Egyébként a belsőt időnként a fiam figyelésére szoktam beállítani, ha ketten megyünk valahova.

TH 2008.11.07. 09:09:58

Marcellusca 2008.11.06. 19:44:39
"Ja, és az a három JÓL van beállítva, nem fésülködésre, sminkelésre, csillagvizsgálatra használom." :)))))
"Egyébként a belsőt időnként a fiam figyelésére szoktam beállítani, ha ketten megyünk valahova."
Ravasz - de akkor csak két jól beállított tükröd van. :)

"És billerrel értek egyet, ha választani kéne, akkor a középsőről mondanék le leghamarabb. "
Mivel a bal+jobb kombóval kicsit többet látsz, mint a bal+középpel, ezért egyet kell, hogy értsek.


Marcellusca 2008.11.06. 18:56:48
Köszönöm, egész profi vagy! :)

cso zsi 2008.11.07. 23:18:00

" Marcellusca 2008.11.06. 19:44:39 "
Erről van szó.
Anno a 70-es - 80-as években kapható szgk-kon ritka volt a jobbos tükör, ha volt típusazonos furgon, akkor már mentünk is a "megfelelő helyre" beszerezni.
120-as Skodára, Kispókra lehetett venni az autósboltokban.
De a panorámatükör, amit fentebb említettek, az mindent űberelt, azt hiszem, akkoriban minden Zsiguliban az volt pótlólag felgumizva a belsőre.
Mivel furgonokkal, teherautókkal kezdem az igazi vezetést, a belsőről gyakorlatilag leszoktam, és apám Skodájára is vettem jobbost.

Téli klíma.
Nem tudom, hogy hány fokban, de a Thalia klímája mindig gyorsabban leszedte induláskor a párát, mint a jóval nagyobb teljesítményű, viszonylag hamar melegedő huszonéves jármű meleg levegője.
Tán csak nem azért, mert a klímának páraelvonó hatása van?
(nyáron is, ezért kell vedelni hosszabb úton klíma mellett.)
Bár sokan nyáron sem tudják, hogy használják a klímát.
Induláskor letekert ablakokkal kiszellőztetni a forró levegőt, majd ablak fel, klíma be, 5-10 fokkal alacsonyabbra, mint a kinti hőmérséklet.
Télen meglehetősen jól páramentesít menet közben, és nem kell hűtésre kapcsolni, lehet kellemes 15-20 fok a kocsiban.

Don Blasius 2008.11.08. 11:01:22

Egyes kocsikon kis ikonok jelzik is az ideális beállításokat párátlanításhoz. De a kezelési leírások is tartalmazzák. Ezek és tapasztalataim alapján: ventilátor 3-as fokozat (manuális klímám van - lehetek még sikeres?:)), klíma be, irányítás a szélvédőre. Hidegben is pillanatok alatt eltűnik.
Fordoknál jó, sokszor az első szélvédő is fűtőszálas.

Én viszont nem akarom tönkretenni a verdámat; én még motorindítás előtt kaparok, utána indítok, max várok pár másodpercet beindítás után, addig öv, világítás, rádió bekapcs. Régi dízelemen én is csak indulás után kapartam (ott nem voltam biztos az indulásban téli reggeleken:P).

sugi77 2008.11.08. 19:47:31

Don Blasius 2008.11.08. 11:01:22
Szerinted el szokta olvasni valaki a leírást? Mert azt tudom, hogy én igen, de még soha senkit nem láttam, vagy hallottam, hogy elolvasta volna :)) És azt gondolom, hogy ez főképp a férfiakra igaz :D

Don Blasius 2008.11.08. 21:25:27

Én el szoktam.:) Hátha van olyasmi benne, amit nem tudhatok (pl. ablaktörlő intervallum-programozás:)). Jobb előbb elolvasni, mint elcseszni valamit, aztán nem is hivatkozhatok rá a szervizben és ugrik a gari.:P

Egyébként a cimborám 32 éves Zsigulijához is megvan az eredeti.:)) Nagyon állta, ahhoz még komplett szerviz van leírva. És a nyelvezete is elég érdekes, Tokajból hazafele felváltva olvasgattuk.:)))

sugi77 2008.11.09. 05:56:10

Don Blasius 2008.11.08. 21:25:27
"És a nyelvezete is elég érdekes, "

Orosz? :))

MrGóré · http://totalcar.hu 2008.11.09. 21:28:54

" blogsámán 2008.11.06. 09:54:47
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok naív, de szerintem pont a hideg levegő oldja meg gyorsabban a párásodást. Az igaz, hogy nem lesz olyan tartós, mint meleg levegővel, mert amint elzárjuk a levegő útját, a pára újraképződik."

egy kis fizika:
pára: lecsapódott víz.
ha meleg levegőt engedsz rá akkor elPÁROLOG és kilátsz az ablakon

Don Blasius 2008.11.09. 22:11:27

sugi77 2008.11.09. 05:56:10
Nem.:) Most idézni nem fogok belőle, de majd elkérem és beszkennelem.

Sugi77 2008.11.10. 09:07:39

Don Blasius 2008.11.09. 22:11:27
:) Vagy elhozhatod a találkozóra! :)

Franky4fingers 2008.11.11. 02:14:58

Ha jól tudom a klímát először páraeltávolításra találták fel. Az csak mellékhatás volt, hogy hideget fújt...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása