Nemsokára jön a tél és vele egy csomó kellemetlen probléma az autósok számára. Reggelente a fagyos szélvédő kapargatása valószínűleg seninek nem tartozik a kedvenc elfoglaltságai közé. Leha sztorijában az az érdekes, hogy vannak bátor emberek akik úgyis nekivágnak a világnak, ha csak egy lyukon keresztül nézelődve közlekednek.
Még év elején történt, hogy kollégámmal autózgattunk a városban céges autóval (jó, vagyonőr cég járőrautójában pöffeszkedtünk). Az Üllői úton haladtunk befelé, amikor nem sokkal a kispesti gödör előtt elénk kanyarodott egy piros WagonR.
Már az, ahogy balról elénk vágott, arra kényszerített, hogy felvonjam a szemöldököm, de a kollégám jól vezet, amúgy sem siettünk, hát szentségelni sem kezdtünk. Nem tudtam azonban nem észrevenni, hogy a korábban esett hó kicsit megroggyanva, de sértetlenül ül a hátsó ablak ablaktörlő lapátján, így téve lehetetlenné a belső visszapillantó tükör rendeltetésszerű használatát. Hiába na, én úgy vagyok, hogy percenként 2-3-szor minimum belenézek, mert tudni szeretem mi/ki van mögöttem. Ahogy óvakodunk e piros szuzuki mögött, nem kerülte el figyelmünket, hogy a terelővonalakat nagyvonalúan figyelmen kívül hagyja, kanyarodó sávokon átvág s még egy alkalommal konkrétan a szemben lévő sávban is közlekedett kicsit, amíg egy szembejövő le nem dudálta (szerencsére szombat délelőtti volt a forgalom). Ekkor kezdtem el röhögni "figyelj bazmeg, fogadjunk, hogy ennek a majomnak pont úgy van letörölve az első szélvédője, mint a hátsó!". A sofőröm előbb nem hitte, de egy kis helyezkedés, gyorsítás, előredőlés után be kellett látnia, hogy igazam van. Ekkor már ő is csak röhögött. Szóltam, hogy a következő lámpánál álljon mellé, mert én kiszálok és letörlöm a majom szélvédőjét.
Beálltunk mellé (jobbra kanyarodó sávba), én kipattantam a jobb egyből, odaugrottam és kézzel lehúztam a sofőr előtt a szélvédőt. Az autó szélvédőjén teljesen érintetlen (!!!) volt a hó! Köszönhetően a fagypont feletti hőmérsékletnek, ugyan megroggyant kicsit és a tetején egy tenyérnyi csíkban szabadon hagyta az üveget, de a sofőr nem volt olyan magas, hogy azon a csíkon az égen kívül mást is láthatott volna. A sofőr egyébként az 50-60 éves kalapos wartburgos klasszikus fenotípusa volt, mellette korban hozzá illő nejével és hátul egy 10-12 évesnek látszó gyerekkel. Visszaültem a kocsiba és teljesen szabálytalanul a kanyarodó sávból egyenesen mentünk tovább (szerencsére a két autón kívül közel-távol más közlekedő nem volt).
Néhány lámpával később sikerült megelőzni, ahol azt konstatáltuk, hogy egyrészt a szélvédő jobb oldalán még mindig mindent beborít a hó (mondom, elég meleg volt ahhoz, hogy az ablaktörlő is letolta volna), másrészt a kocsi összes ablaka (szélvédő természetesen ide számít) belülről olyan párás, hogy nagyjából mindegy is, hogy mi van a hóval kívül.
Az összes probléma orvosolható lett volna, ha indulás előtt három mozdulattal lehúzza a havat az első és a hátsó szélvédőről, vagy ugyanezt megtehette volna az ablaktörlővel is. Bekapcsolhatta volna a hátsó ablak fűtését, nyomathatott volna meleg levegőt az első szélvédőre (vagy hideget, a párát az is leviszi, csak lassabban), vagy letörölhette volna a párát is kézzel, ronggyal, szivaccsal. Meg az is lehet, hogy én vagyok a hülye, mert a vak ló is pont ugyanúgy lát hátra, mint előre.
Paladin 2008.11.06. 08:02:03
Ilyen hülye ember nem létezik
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.06. 08:24:54
Grg 2008.11.06. 08:27:17
Cyric 2008.11.06. 08:27:20
Szerintem csak a króm kipuff mutatna jól a "járőrautón"... :)))
(Már ha tart még az a játék)
mercurius 2008.11.06. 08:56:53
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.06. 08:57:39
Cyric 2008.11.06. 09:11:22
Akkor a postoló biztos csak edzi magát a következő alkalomra... :)))
sörös 2008.11.06. 09:14:49
Saját tapasztalat:
Ismerőseim között is van olyan állat, aki elindul behavazott kocsival, a szélvédőt lekaparja, de a többi ablakról nem. Mindig azt mondja: úgyis leolvad róla. Egyszer megtréfáltam: odaléptem a kocsihoz mikor indult volna, és megkocogtattam az ablakot, erre automatikusan leengedte az ablakot, a hó pedig bezuhant az ölébe. :D
Egy másik panaszkodott, mert mindig párásodtak az ablakok. Beülök a kocsiba, körülnézek, és látom belső keringetésre van állítva a szellőző. Mondom a tényállást, erre a válasz: azt se tudta mire való az a kar.
Sammit 2008.11.06. 09:15:37
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.06. 09:16:03
Egyébként olyan biztonságos érzés, körülvesz a vas, az a törékeny üveg is eltűnik, csak ülsz a sötétben és a külvilág csak egy tenyérnyi csíkon jut el hozzád...
:)
Csak vicceltem!
Lófő (törölt) 2008.11.06. 09:17:39
.
off
tudja-e vki ,hogy meddig szarakodnak még az Árpád hídon?
zsoccka 2008.11.06. 09:45:00
Állítólag nov. 22-én befejezik a felújítást. Kíváncsi leszek :)
Lunitari 2008.11.06. 09:50:28
MrZed001 2008.11.06. 09:53:39
A hasaló kucsmás nő látványától először heveny röhögésben törtünk ki, majd kissé elé érve a szélvédőjét meglátva (lefagyott s mosolyunk, mint a szélvédőjére a pára, és) padlógázas el innen volt a következő reakció.
Egyes ostobákra nagyon figyelhetnek odafent ...
blogsámán 2008.11.06. 09:54:47
Manyizga 2008.11.06. 10:02:07
efhábé 2008.11.06. 10:03:54
Manyizga 2008.11.06. 10:03:56
Még jobb a klíma bekapcsolása. Csak azt sokan télen nem merik megtenni.
efhábé 2008.11.06. 10:06:40
TH 2008.11.06. 10:07:52
Nekem a gimiben az osztálytársaim még nem vezettek...
Egyébként ez tényleg gáz, egyesek nagyon bátrak...most már csak azt nem tudom elképzelni, hogy ebből hogy fogja valaki kihozni, hogy a poszt írója volt a hülye. Élénk a fantáziám, de úgy tűnik, nem eléggé!
TH 2008.11.06. 10:08:59
Valaki nekem egyszer magyarázta, hogy ha 0 alatt van a hőmérséklet, akkor nem szabad bekapcsolni a klímát. Mivel nem értek hozzá egyáltalán, érdekelne, hogy ebben vajon van-e valami vagy totál urban legend?
Matrix_ 2008.11.06. 10:09:51
De ez persze egy szuzukinál elő sem fordulhat :)
Kopi3.14 2008.11.06. 10:26:04
Sugi77 2008.11.06. 10:29:12
Ha abból indulok ki, hogy a klímák között van olyan is, ami fűtésre is szolgál, akkor miért ne lehetne az autókban is ilyen, vagy rosszul gondolom?
zse 2008.11.06. 10:33:53
Erről a posztról ez jutott eszembe.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.06. 10:37:18
Ugyanígy a meleg levegő is több vizet vesz fel, mint a hideg - jóval nagyobb mennyiségű nedvesség kell a melegbe, hogy elkezdjen kicsapódni.
A kettő együtt kifejezetten alkalmas a párátlanításra, egészen addig, míg belül van pára... Ha a köd csapódik le az ablakra, akkor fizikailag kell felfűteni az ablakot is, hogy ne csapódjon le rajta a légnedvesség, de ennek masszívan ellene dolgozik a menetszél is... Viszont kívül segít az ablaktörlő.
Viszont ez a 0 fok alatt nem használok klímát dolog nekem új. Miért ne?
És hómentesítés! Ugye senki nem felejti el a tetőröl is leseperni a havat?
Cyric 2008.11.06. 10:37:25
Kihozzam neked, hogy a postoló a hülye? :)
Vagyonőrös járőrkocsival menőzni, főseriffnek képzelni magunkat és idióta postokat kitalálni nem sikeres dolog.
TH így okés? :))))
karu 2008.11.06. 10:38:55
"megkocogtattam az ablakot, erre automatikusan leengedte az ablakot, a hó pedig bezuhant az ölébe"
Hogy kocogtatsz meg egy behavazott ablakot?
2008.11.06. 10:46:37
egyszerű 2008.11.06. 10:54:05
Sugi77 2008.11.06. 10:56:21
Minek a jégkaparó, a céges belépőkártya tökéletesen megteszi XD A legjobb! :)
TH 2008.11.06. 10:58:52
Köszönöm, kezdetnek jó lesz! :D
agi 2008.11.06. 11:04:00
szivacs 2008.11.06. 11:06:50
szélvédőfagyásról személyes sztorim is van. mazsola koromban, télen, fater új autójával indultam haza egy kertvárosból. ott üldögéltem a sötétben és nyomattam a levegőt a szélvédőre perceken át, de egyszerűen semmi sem történt. aztán zavaromban elindultam lassan a kihalt utcán hogy majd menet közben biztos gyorsabban fog menni a dolog. nyilván nem változott semmi a másodpercek alatt én meg közben döcögtem vakon azon agyalva hogy mikor borulok az árokba. a zavarodottság egyre jobban urrá lett rajtam és elkezdtem mindenfélét kapcsolgatni a kocsiban, amikor véletlen benyomtam az ablakmosást és voilá, hirtelen láttam mindent. csak pár km volt az út hazáig így nem fagyott rá a folyadék, de iszonyatos szőkeséget követtem el csak azért hogy ne kelljen a hidegben kapirgálni.
biller 2008.11.06. 11:11:36
végülis a lényeges tükrök a szélsők, a középső nem olyan fontos (ld. ablaktalan furgonok, ott csak oldalt látni hátra). rettenetesen utálom azokat a sofőröket akik a jobboldali tükröt nem használják, inkább percenként x-szer néznek a középsőbe. szép-szép a látvány meg nagy meg minden, de önmagában kevés.
hard 2008.11.06. 11:17:31
Amúgy a legjobb megoldás a fűtött garázs. Igaz, hogy 800m-t sétálok a garázsig, de 14 fokos melegből hozom ki a kocsit.
C. de Berzsián 2008.11.06. 11:18:01
Miskolcon azért tudott a tél keménykedni. Azt is tudni illik, hogy a város elég hosszú. Diósgyőr vége és a belváros között majd'20 km a távolság.
Nos volt egy ilyen "kalaposwartburgos" kollégám. Látom ám egy kemény fagyos reggelen, hogy pufajkában szál ki az autóból ő is, meg a családja (!). Közelebb érve azt is láttam, hogy a Felicia mindegyik ablaka belülről zúzmarával fedett, a vezető előtt egy olyan 20x20-as lyuk van kaparva...
Borzongva (nem a hidegtől) kérdeztem tőle, hogy megőrült-e?
Erre kioktatott, hogy nem fűt, mert melegen kevesebbet fogyaszt az autó (automata szívató, ugye), ugyancsak nem használ páramentesítő fűtőszálat, mert az is növeli a fogyasztást...
A kolléga még él.
Lehet, hogy neki volt igaza?
TH 2008.11.06. 11:18:50
Régen nem volt jobboldali tükör az autókon. Akkor mi volt? Őszintén szólva én a jobb tükröt csak akkor használom, ha jobbra akarok sávot váltani vagy parkolok a jobb oldalra.
Menet közben csak a bal és a középső tükröket használom...
porondmester 2008.11.06. 11:30:12
peter256 2008.11.06. 11:32:07
Taz, a fagyálló adalék hamar elpárolog, és ami ott marad az megfagy.
Majjom 2008.11.06. 11:37:24
and/or 2008.11.06. 11:44:01
Amire fel kell készülni:
- hóra,
- jégre,
- csúszós útra,
- hidegre.
Ami ezzel jár (csak példaképpen, ki lehet egészíteni!):
- auto vezetöje vastagon bebagyulálva sapka, sál, kesztyü, vezet. Persze jó meleg, anyuka által kötött kesztyü. Amivel csak kormányozni (na meg a pirosnál állva orrban bányászkodni...) nem lehet, mert csúszik.
- teherautó ponyváján/ládájának tetején vastag hópaplan/megolvadt és újrafagyott hó. Ez persze akkor szabadul el és válik vitorlázó repülövé, amikor az országúton/autópályán éppen te vagy mögötte. Ha hópaplan akkor beteríti a szélvédödet, ha jég, akkor esetleg betöri/megrepeszti azt.
Ez kisebb autóval is elöfordulhat, nagyon sokan nem gondolnak a kocsi tetejének letakarítására (sem).
- spórolós autós, aki nyári gumival akara átvészelni a telet, de még elindulni sem tud vele, nem hogy kanyarodni vagy megállni!!!
Majjom 2008.11.06. 11:55:51
A teherautó sofőröknek kellene erre is gondolni, de sz@rnak azok bele mindenbe ami nem ő.
PitBuli 2008.11.06. 12:08:37
Tehát kb. 40 méternyi (!) gyalogoson mentem volna át, ha mondjuk pont akkor támad kedvük elém ugrani, modjuk egy zebrán. Fasza.
Persze az Alfás meg szépen elautókázott.
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.06. 12:09:42
- beszáll,
- kocsi beindít,
- szellőzés, fűtés rákapcsol,
- kiszáll,
- havat kapar tetőről, mindet (hosszú nyelű mosókefe, pl.)
- havat kapar minden ablakról,
- havat kapar minden fényszóróról, lámpáról(!),
- beszáll a melegedő autóba,
- elindul.
Hókefe, jégkaparó nélkül télen nem érdemes. Kis lapát, némi homok szintén nem árt a csomagtartóba.
dshk 2008.11.06. 12:13:28
Majjom 2008.11.06. 12:15:36
PitBuli 2008.11.06. 12:17:37
Az automata klíma nem megy mindig! Csak akkor, ha szükség van rá, pl. ha meleg van belül az utastérben, és kívül nincs elég hideg, illetve pl. akkor, ha bekapcsolod a szélvédő fújatást, mert akkor a párátlanításhoz kell a klíma.
Persze lehet, hogy ez a fícsör csak 8 millió fölött van... :)
Szendwich 2008.11.06. 12:20:22
Kulon elvezett reggelente a megveto pillantasokat erezni, amiert az ember gondosan letorolgeti az autoja ablakat es kozben jaratja a motort (igy a futest es az ablak futest is). Lehet luzersag, de meleg motorral, meleg utasterrel es tiszta ablakkal vidamabb a reggelem :P
sörös 2008.11.06. 12:24:23
"Hogy kocogtatsz meg egy behavazott ablakot?"
pl. a kezemben lévő kefe+jégkaparó kombinációjú eszköz (amivel saját kocsim tisztított a hótól) nyelével, ami simán áthatol a frissen esett havon.
Tron65 2008.11.06. 12:25:12
Részemről jókat szoktam vidulni azokon, akor a reggel minuszban akár 10-15 percet is rászánnak, hogy kiássák, hóletakarítsák az autójukat, lekapirgálják a jeget a szélvédőről. Tőlük csak annyit szoktam kérdezni, amikor melléjük érek: ennyire biztos benne, hogy beindul a kocsi? Valami botor oknál fogva én azonnal indítom az autót (és ne akarja senki bemagyarázni, hogy a mai modern kocsik imádnak -10 fokos motorral besorolni a forgalomba) és nyomom a fűtést a szélvédőre. Ha minden jólmegy, mire végzek a hó leseprésével, a jég magától leolvad az üvegről.
És végül egy vicc:
Bodor munkába menet éppen nyitná a kocsiját, amikor egy szomszéd odalép és kéri, vigye el egy darabon, mert különben elkésik. Bodor szó nélkül az autóba tessékeli és indít. Mennek egy darabon, aztán a szomszéd félénken megszólal:
- Elnézést, Bodor úr, nem akarnék beleszólni a dolgába, de nem kellene megtisztítani a szélvédő üveget? Tiszta sár!
- Semmi értelme! - legyint Bodor. - Úgyis otthon felejtettem a szemüvegemet…
Majjom 2008.11.06. 12:30:59
Az autómata klíma mindíg megy ,csak az onnan érkező hideg, és a fűtés felöl jövő meleg levegő keverésével szabályozza a hőmérsékletet.
(pld Superb)
biller 2008.11.06. 12:50:15
nem azt mondom, hogy nem jó a középső tükör. persze hogy jó. de nem létszükség. régen nem volt jobb tükör, volt viszont vagy tizedakkora forgalom. és mások voltak a közlekedésbiztonság fogalmai.
ha nem használod rendszeresen a jobb tükröt, akkor bajosan vezetsz el mondjuk egy ilyet: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/VW_Transporter_2.5Tdi_2002.jpg pedig ehhez is elég a B jogsi.
biller 2008.11.06. 12:51:55
;-)
PitBuli 2008.11.06. 13:02:36
Lehet, hogy gyártó függő, de kétlem, hogy mindig menne a klíma. Terheli feleslegesen a a motort, ha nincs rá szükség, minek vegyen le a teljesítményből.
Nálam, ha ki- vagy bekapcsolom határozott hangja van a motor felöl, de amikor az automata kapcsolgatja, azt is lehet hallani.
(pl. Honda Accord)
Kopi3.14 2008.11.06. 13:05:35
Tron65 2008.11.06. 13:44:13
TH 2008.11.06. 13:55:43
Ha te nem látod a középső tükörben, hogy mi történik jobbra mögötted, az elég gáz...:)
Az a helyzet, hogy Transportert még nem, de a plafonig felpakolt kocsit már vezettem. És lőn: a jobb tükröt sokkal intenzívebben használtam. Nem úgy értettem, hogy NEM TUDOM használni, hanem hogy általában felesleges, mert a forgalmat a bal és a középső tükörből kiválóan fel lehet mérni. Látom a jobbról előzőket is pl. :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.06. 14:08:36
nem megy a Bben a klíma mindig! ki lehet kapcsolni, ha meg nem kapcsolod ki, csak leteszed ECON módba, akkor minden ugyanúgy megy, csak áll a klímakompresszor, ergó, csak fűt, hiszen max a kinti levegő hőmérségletéig fúj hideget.
trallala 2008.11.06. 14:34:39
biller 2008.11.06. 15:02:56
részemről minden OK.
alapvetően csak annyit akartam kifejezni ha választanom kéne egy olyan autó, aminek nincs középső tükre és egy olyan, aminek jobboldali tükre nincs - között, akkor az előbbit választanám, ráadásul gondolkodás nélkül.
TH 2008.11.06. 17:59:22
Egyetértek: a középső tükör pótolható, a jobboldali viszont tényleg igen hasznos tud lenni.
Marcellusca 2008.11.06. 18:56:48
Kérésedre: A postoló a hüjje, mer' vagonőrös, serifjelvényes ótóban, gizdán feszíteni a fekete ruhában? Szegény autóst inzultálni a lámpánál, kárt okozni járműveben? És ami a legdurvább: kanyarodó sávból egyenesen tovább menni? Na, ki a hüjje?!
Egyébként "alig vártam" az ősz és a tél eljövetelét, :D
Már most - pedig még hideg sem volt - megjelentek a kukucskáló vezetők. Mi a búbánatos ... nem lehet megtisztítani a zablakokat?! Néhány percet kellene rászánni és mindenki jobban járna. Ja, és igen, a zótó tetejjét is le kéne söprenyi!!! Útálom, mikor hullik a "pofámba" az előttem lavírozó tetejéről a hó (pedig nem is esik :D)! Mindezeket tapasztalatból jegyeztem meg. Volt időszak, mikor csak csillaggarázsom volt. Meg tudtam tenni, hogy körbetisztítottam a Szergejt indulás előtt, sőt közben hagytam melegedni és párátlanítani is.
BTO 2008.11.06. 19:30:35
háát !!! Igen! valahogy igy kéne elindulni.
télen nekem is a csomiba van a hosszunyelü autómosókefe tető takaritás céljábol mert az is szar ha én fékezek és a tetőmről a szélvédőre dől, csuszik a hó.
a gumis élü kaparó az jó esős időben is kissé lehuzni a vizet az oldalablakról és a tükrökről.
Marcellusca 2008.11.06. 19:44:39
Szvsz, aki vezetett teherautót, annak nagyon hiányzik (ha nincs) a jobb oldali tükör. És tudják is használni.
Szoktak érdeklődően nézni, hogy mit csinálok, mert ritkán fordulok hátra tolatáskor. Minek, van 3 tükör a kocsimban. :D
A Kamazon, Tátrán, stb. meg csak kettő volt/van, mégis megoldottam, nem törtem össze semmit.
Ja, és az a három JÓL van beállítva, nem fésülködésre, sminkelésre, csillagvizsgálatra használom.
És billerrel értek egyet, ha választani kéne, akkor a középsőről mondanék le leghamarabb.
Tron65 2008.11.06. 20:57:22
Régebben sokan tettek extra tükröt a belsőre. Énis, majd 30 centiset. A két szélén a CSOMAGTARTÓ ablakain (zsiga kombi) tudtam kinézni. 0 (nulla) holttér. A mostaniakban sok esetben a hátsóablak kerete se látszik.
Marcellusca 2008.11.06. 21:35:30
Igaz, de erre jó a jól beállított külső tükrök.
Egyébként a belsőt időnként a fiam figyelésére szoktam beállítani, ha ketten megyünk valahova.
TH 2008.11.07. 09:09:58
"Ja, és az a három JÓL van beállítva, nem fésülködésre, sminkelésre, csillagvizsgálatra használom." :)))))
"Egyébként a belsőt időnként a fiam figyelésére szoktam beállítani, ha ketten megyünk valahova."
Ravasz - de akkor csak két jól beállított tükröd van. :)
"És billerrel értek egyet, ha választani kéne, akkor a középsőről mondanék le leghamarabb. "
Mivel a bal+jobb kombóval kicsit többet látsz, mint a bal+középpel, ezért egyet kell, hogy értsek.
Marcellusca 2008.11.06. 18:56:48
Köszönöm, egész profi vagy! :)
cso zsi 2008.11.07. 23:18:00
Erről van szó.
Anno a 70-es - 80-as években kapható szgk-kon ritka volt a jobbos tükör, ha volt típusazonos furgon, akkor már mentünk is a "megfelelő helyre" beszerezni.
120-as Skodára, Kispókra lehetett venni az autósboltokban.
De a panorámatükör, amit fentebb említettek, az mindent űberelt, azt hiszem, akkoriban minden Zsiguliban az volt pótlólag felgumizva a belsőre.
Mivel furgonokkal, teherautókkal kezdem az igazi vezetést, a belsőről gyakorlatilag leszoktam, és apám Skodájára is vettem jobbost.
Téli klíma.
Nem tudom, hogy hány fokban, de a Thalia klímája mindig gyorsabban leszedte induláskor a párát, mint a jóval nagyobb teljesítményű, viszonylag hamar melegedő huszonéves jármű meleg levegője.
Tán csak nem azért, mert a klímának páraelvonó hatása van?
(nyáron is, ezért kell vedelni hosszabb úton klíma mellett.)
Bár sokan nyáron sem tudják, hogy használják a klímát.
Induláskor letekert ablakokkal kiszellőztetni a forró levegőt, majd ablak fel, klíma be, 5-10 fokkal alacsonyabbra, mint a kinti hőmérséklet.
Télen meglehetősen jól páramentesít menet közben, és nem kell hűtésre kapcsolni, lehet kellemes 15-20 fok a kocsiban.
Don Blasius 2008.11.08. 11:01:22
Fordoknál jó, sokszor az első szélvédő is fűtőszálas.
Én viszont nem akarom tönkretenni a verdámat; én még motorindítás előtt kaparok, utána indítok, max várok pár másodpercet beindítás után, addig öv, világítás, rádió bekapcs. Régi dízelemen én is csak indulás után kapartam (ott nem voltam biztos az indulásban téli reggeleken:P).
sugi77 2008.11.08. 19:47:31
Szerinted el szokta olvasni valaki a leírást? Mert azt tudom, hogy én igen, de még soha senkit nem láttam, vagy hallottam, hogy elolvasta volna :)) És azt gondolom, hogy ez főképp a férfiakra igaz :D
Don Blasius 2008.11.08. 21:25:27
Egyébként a cimborám 32 éves Zsigulijához is megvan az eredeti.:)) Nagyon állta, ahhoz még komplett szerviz van leírva. És a nyelvezete is elég érdekes, Tokajból hazafele felváltva olvasgattuk.:)))
sugi77 2008.11.09. 05:56:10
"És a nyelvezete is elég érdekes, "
Orosz? :))
MrGóré · http://totalcar.hu 2008.11.09. 21:28:54
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok naív, de szerintem pont a hideg levegő oldja meg gyorsabban a párásodást. Az igaz, hogy nem lesz olyan tartós, mint meleg levegővel, mert amint elzárjuk a levegő útját, a pára újraképződik."
egy kis fizika:
pára: lecsapódott víz.
ha meleg levegőt engedsz rá akkor elPÁROLOG és kilátsz az ablakon
Don Blasius 2008.11.09. 22:11:27
Nem.:) Most idézni nem fogok belőle, de majd elkérem és beszkennelem.
Sugi77 2008.11.10. 09:07:39
:) Vagy elhozhatod a találkozóra! :)
Franky4fingers 2008.11.11. 02:14:58