Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mindenki egyért! Vagyis egy miatt...

2008.11.09. 11:17 :: SilentSound

Engem is idegesít az a helyzet, amit Róbert ezzel a csodás kis lenti rajzával ábrázolt. Ha nem is járok minden nap arrafelé, néha nem tudom kikerülni ez a kereszteződést és akár egyenesen, akár balra mennék, roppant bosszantó az, hogy előbbi esetben a parasztok végigelőzik a sort és aztán bepofátlankodnak záróvonalon át, utóbbi verzióban pedig gyönyörűen feltartják a balra kanyarodó forgalmat, a lámpa meg elég hamar vált. És szinte minden lámpaváltásnál előfordul az ilyen.

Ahogy a mondás is szól: mindennapi barmainkat add meg nekünk ma! A történet sajnos hétköznapi, az adott szituáció abban a bizonyos kereszteződésben szintén hétköznapi, legalábbis hétközreggeli. A bizonyos lámpás kereszteződés Pesten a József körút - Üllői út sarkán van.

Aki nem ismeri annak 3 mondatban: korán reggel az Üllői még egész jól járható, a belváros felé tartók szinte egy zöldhullámon végig tudnak jönni, egészen eddig a sarokig. Itt azonban mindenki megpihen egy kicsit. 4 sávon haladhatunk tovább, kettő megy balra a körúton a Petőfi híd irányába és kettő megy előre a Kálvin tér irányába. (Innen a jobbszélső persze a jobbra kisivben kanyarodást is biztositja. Lényegtelen.) A móricka ábra remélem jól szemlélteti a helyzetet. A forgalom (nem mérés csak tapasztalat alapján) kisebbik fele megy balra vagy jobbra, de a nagyobbik fele tovább halad(na) előre a két egyenesen haladó sávban. Már-már természetesnek mondható, hogy egyes diszpéldányoknak nincs ideje normálisan kivárni a gyorsan megtelt 2 sávban az előrejutást, hanem a balra kanyarodó sávból próbál bejutni az egyenesen haladók közé. Gondolom siet, éppen szül a felesége, vagy nem siet annyira de tegnap is beengedték ma is befogják, ésatöbbi. A naivaknak leirom, nem hiszem hogy véletlenül "nézi" el a sávot a vidéki sofőr, mert biztos nem ismeri Pestet.

Lehet hogy van ilyen is de az valószinűleg nem szállit pékárut, nem viszi Suzukival a gyereket a bölcsibe, vagy nem nagynémet fekete autóból telefonál nagy hévvel. Szerintem ők valszeg ismerik a helyet. Szóval nem egy-két autó, hanem egymás után 3-4 jobbra indexelő pofátlankodó, aztán egy "eltévedt bárányka" aki a balra kanyarodó sávból BALRA szeretne menni! (Ezek a legrosszabbak: balra induló sávból, balra indexelve, balra kanyarodik. Normális???) Utána megint a diszpéldányok. Az egyenesen haladók termászetesen előbb-utóbb megunják a pofátlankodást, pláne hogy szinte egy helyben állnak a sorban, a lámpájuk pedig zöld (volt). No ilyenkor eszkalálódik a furakodás, beengedés, nem engedés, duda… Ekkor már a balra kanyarodó sáv is áll, szóval sikerült a forgalmat is feltartani, plusz a reggeli stresszt is benyalatni a kollégákkal. Én viszonylag korán járok, igy simán (azért nem annyira simán) átjutok a barikádon, meg egyébként is a külső sávban járok, ami a delikvenseknek hála sokkal gyorsabban halad mint a belső.

De mi ebben a sztoriban a furcsaság? A kérdés teljesen jogos. Ma reggel egy feltalálóval találkoztam, ilyet még én sem láttam… A balra kanyarodó sáv első "versenyzője" egyből betette a kocsi orrát sor elejére igy jogot formálva az előre haladók sorának első helyére. Hurrá! Megint egy terhes anya… Eddig "ok". A zöld után azonban kiderült, hogy a mögötte induló autó sem "simán" pofátlankodik, hanem kirobbanva sprintben indul előre, legyorsulja a szabályosan induló autót, megelőzi a már bepofánkodottat és átveszi az első helyet! Ezt már bőven a kereszteződés közepén persze. És most jön a java!!!! A balra kanyarodó másik sáv elejéről induló delikvens a motort húszezresen fordulaton pörgetve megelőzi az összes autót és előre folytatja útját a napi forgatagban!!! (Ábra!) A szemben balra kanyarodó sáv üres volt, ez volt mindenki szerencséje. A szabályosan első helyről induló autót, a 2 kanyarodó sávból összesen HÁRMAN előzték meg, nem kicsit szabálytalan módon. Ez azért szerintem valahol Guiness rekord. Sajnos.

És ez megy minden reggel. Ha nem is konkrétan ez az eset, de a záróvonal átlépéses, sor elejére állós szitu szerintem 5 percenként megesik. Ha a rendőrség nem tesz semmit (mert nem tesz), akkor van egy javaslatom. Bekamerázom én a kereszteződést privát pénzen. A rendszert kiépitem, az adminisztrációt kezelem, a szerv intézkedik. A kiszabott birságokból 10 százalékot kérek. Az államnak és a rendőrségnek plusz bevétel, mindenki örül. Saját biznisz: a kiadásaimat is visszatermelve 1 év múlva költöznék a Bahamákra, ezt igy le merem irni. Sőt ha lenne rendőr-politikus-fejes ismerősöm, aki elintézné, hogy mindenhol Pesten legyen kamera és azt is én üzemeltetném, hát megvenném kilóra az Obamát, Abramovicsot meg a Bill Gates-t, az tuti...

A viccet félretéve nem lehet ez ellen tenni valamit? Ha valakinek ismerős a hely, leirná hogy melyik tipushoz tartozik? Tipusok: beengedős, nem engedős, pékáru szállitó, terhes anya, … :o) Kösz a figyelmet!

147 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:44:36

tankari 2008.11.09. 14:23:52
nem igaz, mert 10ből 3x balra is szoktam fordulni :))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:47:09

ohrana 2008.11.09. 16:42:16
Taxisoknál valóban presztízskérdés. Főleg a Zóna taxi. "
ha én írom le ezt, nem hiszik el! :))

de egyszer kérdezd már meg az egyik verebet, miért kell utassal 150 felett menni, hátha akkor okosabbak leszünk :)

sugi77 2008.11.09. 16:47:15

Nekem reggelente pont ezen a kereszteződésen kéne átmennem, balra kanyarodva. Az a sor rendesen is haladna, ha nem lennének ezek a folyamatos bepofátlankodók. Viszont azt sem értem, hogy a szélső sávot miért nem hagyták meg a jobbra kanyarodóknak, és miért nincs csak egy sáv balra! Így akik jobbra várnak, azok nem tartják fel az egyenest, és vica-verza! Ráadásul akkor kevesebb hely lenne az egyenesen pofátlankodóknak is!

al Dajjal 2008.11.09. 16:47:45

Harv 2008.11.09. 16:14:07

Mekkora egy szemét vagy! :-D :-PPP

eszes 2008.11.09. 16:48:01

lol:)

Lehet itt észt osztani, de a tényen nem változtat: a fővárosiak nem tudnak vezetni...igazi aszfaltbetyárok vannak, azok még annyira sem! az értelem (az elme) hiányzik sajnos...láttatok már igazi forgalmat és hogy annak milyen dinamikája van? azért mert FIGYELNEK EGYMÁSRA a forgalmoban részt vevek és nem ilyen kis önző, önmegvalósító juppy köcsögök, mint a budapestiek.
Hozzáteszem: érdemes a rendszámokat nézni: (átutazó bel- és külföldiek) mennyire nyugodtak és türelmesek, továbbá kompromisszumkészek a forgalomban. És a forgalmi gebaszt nem lehet "pár hülyére" fogni, sajnos attól szar, hogy a nagy többség igazi velős paraszt! ez van gyerekek, mindenki nézzen tükörbe, vagy gyakoroljon önkritikát!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:48:33

sugi77 2008.11.09. 16:47:15
nem kérlek szépen! ott a hiba ott van, hogy a 2 balra kanyarodó sáv rövid! sőt a belül lévőt szinte lezárja a járdasziget, ami tartja az úttest felet az infótáblát! a jobb oldali sáv meg az "eltévelyedetteké" :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:56:16

eszes 2008.11.09. 16:48:01
világos! minden BPi paraszt és csak te tudsz vezetni, köszönjükmegértettük :o)

eszes 2008.11.09. 17:00:03

jah és hogy a postra is reagáljak: hol van ilyen esetekben a rendőrség? Meki? vagy kávézó? ott szoktam látni őket gyakran....ez a zéró tolerancia mire jó így? arra, hogy ki lehessen plakátolni vele a várost?? az már régen rossz, amikor az autósoknak kell önállóan szokásjogokat megszülniük, és az ellenőrző szerv léte felesleges! a vastörőknek ajánlom figyelmébe: zöldségesmerci, barkas b1000, esetleg lada niva...azzal lehet igazán nagy kárt okozni, nem a japán papírautókkal (nissan, suzuki stb..):D:D:D:D

airdace 2008.11.09. 17:07:33

A Köztelek utca tényleg egy külön történet, ugye jelenleg a József krt-ról az Üllői útra kifelé tartók a Lónyay-Mátyás-Ráday-Köztelek variációban közlekednek, kellemes szmogfelhőt generálva csúcsidőben a Ráday utcában. Na most, ennek vége lesz, mert a Mátyás u. irányát megfordítják, a Lónyayba meg a letört sorompó helyére süllyedő oszlop kerül. És ha jól értettem, ezentúl a Kinizsi u.-Közraktár u.-Ferenc krt. útvonalat használhatják oly módon, hogy a Borároson beépítenek egy balra kanyarodó sávot. Ennek az lesz az eredménye, hogy az Üllőin a Kinizsi utcától a körútig fog állni a sor...

eszes 2008.11.09. 17:08:31

RosszQtya:

nem lehet ilyet mondani, hogy minden bp-i paraszt...de a nagy többség az! és vezetni sem tud ugyanez a nagy többség (sajnos). Én rengeteget autózom az országon belül és kívűl, és sajnos azt látom, hogy (nem Magyarország általánosan!) Budapest kezd a román szintre süllyedni: türelmetlen bunkók, beszari irigyek, akik kidudálnak a sorból (mert ők nem merik követni a szabálytalankodó példáját), gyenge rutinnal rendelkezők (amikor dugóban állsz, ajánlom nézegetésre az agyonhorzsolt dísztárcsákat, felniket- jót fogsz mókázni rajta), stb stb...nem általánosítható jelenség a bp-i balfaszoskodás, de tény: a nagy többség nem tud és nem is akar jól vezetni- de önbizalma az a szaros csillagos égig tornyosul...

ami engem illet: sajnos az engem nem nyugtat, hogy én jól vezetek és nagy rutinom van (karcmentesen), mert ez mindenkitől elvárható lenne szerintem, aki volán mögé csüccsen!!

primatus 2008.11.09. 17:13:29

eszes vagy és szerény... :-)))

Vírusbácsi 2008.11.09. 17:19:53

Az a baj, hogy csomóan beengedik a gyökereket. És amikor állsz a sorban, és látod, hogy beengedik a pofátlankodókat, emiatt nem tudsz te haladni, akkor holnap garantáltan te is pofátlankodni fogsz, mert úgyis beengednek...

whiteg 2008.11.09. 17:22:04

Ja, sokan nem tudnak közlekedni! De ez nem feltétele az autó vásárlásnak, mert autót vehet boldog, boldogtalan. És a jogositvány sem tanit meg vezetni, közlekedni.

Én továbbra is azt mondom, közlekedési rendőr kell a keresztezödésekbe. A kemera nem tartat be szabályokat, és azokat a nagymenőket nem érdekli a pénzbírság.

Az autós kultúra meg elvadult, mert mint mér korábban írtam, ki szól a bukóknak? Senki. Akkor meg azt hiszik szabad. És ebböl van a sok. A gyalogos aki a kisgyerekel megy át a busz mögül, biciglis, robógos, és autós egyaránt.....

Énisfélek 2008.11.09. 17:23:45

A lényeg, hogy ezek a szemetek addig fognak tolakodni (sőt: szaporodni) AMÍG VAN ELEGENDŐ IDIÓTA BALEK, AKI BEENGEDI ŐKET MAGA ELÉ. Én még soha nem engedtem be magam elé ilyet és nem is fogok még akkor sem, ha már majdnem hozzáér a kocsimhoz (érdekes: ilyesmitől még nem lett soha egy karcolásom sem).
Kivétel: illedelmesen ÉS HOSSZASAN indexelő illetve külföldi rendszámú autók.

Kormányt mereven fogni, ellenkező irányba nézni és nyomni a dudát hogy mindenki odanézzen és legyen elegendő tanú szükség esetén.

Persze ha gyorsabb nálam (mondjuk ez csak egyszer-kétszer fordul elő évente), akkor csak az albán légvédelem fegyvere marad: rázom az öklömet utána.

Anieta 2008.11.09. 17:32:23

talán részben a következő tény is magyarázhatja a kellemetlenségeket: "Amint fent, úgy lent " www.nlcafe.hu/eletmod/20081104/veszelyes_bolygoallasok_-_feszult_idoszakot_elunk_69304/ (bocs azoktól, akik nem nyitottak a témára..)

zsoci 2008.11.09. 17:33:28

Talán azt is végiggondolhatnátok, hogy ki az seggfej aki így leszűkítette azt a kerszteződést. Ha a túlodalon nem szűkülne 1 sávra az Üllői, és 1 sáv menne balra, 2 egyenesen 1 meg jobra semmi gond se lenne, mint pár évvel ezelöttig.

Szóval nem biztos hogy azokat kell hibáztatni akinél elszakad a cérna , hanem azt aki így elbaszta a forgalomszervezést.

eszes 2008.11.09. 17:36:49

ráadásul én még azt sem értem, hogy hova sietnek állandóan az emberek ennyire?? egyszer úgyis mindenki MEGDÖGLIK, nem? hova a szarba kell kapkodni- az élet önmagában véve is rengeteg kockázattal jár, miért kell ezt még megfejelni??
ráadásul szerintem nem is az autósok a legpofátlanabbak, hanem a proli biciklisek ("piros láma, mi aaa??? heee?? seggparaszt kritikölmesszes vagyok, nekem mindent szabad...nem tudod? ") ----> az ilyet azonnal kötelező a motorháztetőre vágni!!!
Legyetek továbbra is agresszívek!:D:D

Zeze 2008.11.09. 17:41:36

Én sosem engedem be az átpofátlankodókat, kivéve ha egyértelmű hogy elnézte a dolgot, Ez azért általában kiderül, pl. abból a vehemenciából, ahogy átbasz(ná) az autó orrát elém. Egyébként simán neki is mennék, tudom magamnak is gondot okoznék, de megérne annyit, hogy lássam egy szép pl. BMW oldalában az autó orrát.

Kedves köcsög pofátlan, űberalles nagymenők, vigyázzatok mert vagyunk már így egy páran...

Anieta 2008.11.09. 17:42:21

addig nem lehet baj, amíg az őrangyalánál nem gyorsabb az ember :) eszes: az oktatóm mondta mindig nyáron, amikor a jogsit csináltam: "Aki rohan, és siet meghalni...azt engedni kell. Nehogy elkéssen."

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2008.11.09. 17:50:01

Egy MG42-es géppuskafészket kellene felaplikálni valamelyik sarki házra, több konténernyi lőszerrel. A szabálytalankodókat hosszú sorozatokkal odavarrni az aszfaltra. Majd a roncsokat félredózerolni.

Gubacs 2008.11.09. 18:08:54

Kamera+foto+sulyos penzbirsag.Sok mas orszagban mukodik jol ez a rendszer.

ST 2008.11.09. 18:10:41

a pacsirtamezőn is ez a helyzet az árpád hídra vezető sávokban. sokan szeretik megkerülni a sort. én nem szeretem beengedni őket. egyszer nagyon csúnyán húzták rám, de mivel nyár volt és neki is és nekem is le volt húzva az ablak, hallotta, mit is mondtam neki. nekem egy 17 éves corollám van, neki egy 2 év körüli 607-e volt. szóltam neki hogy neki jobban fog fájni, ha rámhúzza.. egyből nem akart annyira bejönni!

eszes 2008.11.09. 18:11:46

Anieta: egy barátom szokta mondani (motorosokra, akiknek városban kell a 120-140 km/h): HÚZZAD NEKI! VÁRJÁK A VESÉDET!! :D:D:D
pl én is motorozom, de azt is esztelennek tartom, amit ők ( anagyvagányok) művelnek!

bekov 2008.11.09. 18:16:12

én tegnap ebben a kereszteződésben jobbra kis ívben kanyarodós voltam, az melyik kategória? xD amúgy nem engedném be az ilyeneket

Anieta 2008.11.09. 18:17:32

eszes: hány cm3 ?

Pala 2008.11.09. 18:27:58

Kis gyakorlattal simán ki lehet szúrni, ki az, aki eltévesztette a sávot, és ki a pofátlan. Utóbbiakat természetesen értelmes ember lévén nem engedem be, inkább rádudálok, ha nagyon pofátlan, akkor elküldöm a kurva anyjába is.

Önmagában ez persze nem elég, mert az agresszív állatok nem fognak megszelídülni, előbb-utóbb úgyis találnak egy balekot, mert sajnos nagyon sok van belőlük. Arra lenne szükség, hogy az átlagember is térjen észhez, és ne engedje be maga (és több tucat másik szabályos autós) elé a tolakodókat. Ha valaki birka, én arra is rádudálok, hátha észhez tér.
Senki ne gyakoroljon gesztust az agresszívok javára, a normális vezetők kárára!

2008.11.09. 18:43:26

MrZed001, megkérhetlek arra, hogy olvasd el az én hozzászólásom is, és arra is reagálj? kíváncsi vagyok a véleményedre

kicsigonzalez 2008.11.09. 18:47:18

MrZed001 2008.11.09. 14:49:44

Ha értelmeznéd, amit írtam, akkor látnád, hogy egyetlen célzás vagy kijelentés nem volt arra, hogy én hogy viselkedem az utakon.

Én sem szeretem a bepofátlankodókat, egy szóval nem mondtam, és a macskaköves példámmal, arra céloztam, hogy azok, akik dobálnak ÉRZIK,HISZIK (tévesen) magukat kurva liberálisnak (hogy a 'szabadságért mindent meg lehet tenni')és hasonlómód elítélem őket.

a 'liberális, vagy liberalizáció' szó pedig gyakorlati értelemben egyáltalán nem szól arról, hogy figyelmen kívül kell, vagy lehet hagyni a szabályokat.
hanem a törvényeken, és szabályokon belüli, illetve ezek megtartásával való szabad lét.(ovis def.)

szóval az amit ezek az emberek csinálnak pl. a közlekedésben, az az ő képzeletükben egy tévhit , hogy ők törvényen kívüliek, valójában egyszerűen szabálysértők.

"Bár egy (hozzád hasonló?) liberális szellemű egyénnek olyan alapvető dolgok, mint a szabályok és a mások tisztelete ugyebár nem jelentenek semmit, mert neked mindent szabad."

ezt miből szűrted le???
ezt ki mondta, hogy nekem mindent szabad?? nem is gondolom igy, és nemtudom, hogy Te mikor láttál az én viselkedésemben erre példát.
Én is elítélem azokat a- többieket akadályozó- vezetőket akikről ezen post is szól.


"Neked még ilyen mondatot is szabad leírni?
"netán te is dobálsz macskakővel rendőröket???pl.""

miért is ne írhatnám le ezt?? elítélem az összes köcsögöt aki ilyet csinál. és a Te szóhasználazod hasonlóan lázadó, és felháborodott, mint azok akik dobálnak, elnézést kérek, ha Te nem tartozol közéjük, nem is ezt mondtam, csak hogy a hangsúlyod olyan lázadó, mint az ő viselkedésük (direkt irtam kétszer) de miért ne irhatnám ezt le??

www.mimi.hu/eu/liberalizacio.html
tessék, a liberalizáció.

NEM a szabályok megszegése a liberalizáció ("a szabályok semmibe vétele az utakon (leberalizációja)") hanem bizonyos felülbírálható korlátok eltörlése. Többek között.

Kérlek a fogalmakról tájékozódj, mielött használod, én is igyekszem.

"nem kéne flódolni (3 post), tod errefelé nem szokás .."

rohadjak meg, mibe kötsz még bele?? BOCS

ColT 2008.11.09. 15:10:20

Teljesen igazad van. Ha a becsületes ember lenne simlis, őt is védenék jogok, de akkor már nem becsületes ember lenne.
Egybként ez a vadkapitalizmus, amikor a rosszak, átb@sszák az ártatlanokat, és igy jutnak még több pénzhez (óvodás definicio)


lotht 2008.11.09. 15:41:46
"Azért halkan jegyezném meg, hogy a szabályok semmibe vétele korántsem egyenlő azok liberalizálásával..." ERRŐL BESZÉLEK többek közt


Neocon 2008.11.09. 16:33:09
"Azok a polgártársak pedig (MrZed001, Kukori, töröttszárnyú angyal stb.), akik nem tudják, hogy mi a liberalizmus, lesznek kedvesek fellapozni bármely lexikont vagy ellátogatni a wikipediára. Én is mondhatnám, hogy a konzervativizmus nem más, mint a papok seggének nyalása, viktoriánus kori erkölcsök imádata meg a szabad véleménynyilvánítás eltiprása és akkor kb. ugyanakkora baromságot mondtam volna, mint ti."

a számból vetted ki a szót


sorry ha hosszú voltam, de szeretm megvédeni az igazam, és ha ezt valaki elolvassa, és végiggondolja, leht hogy legközelebb nem beszél baromságokat jelen esetben a liberalizációról.

uff:)

Hol vannak? 2008.11.09. 18:54:09

Pár éve, amikor a rendökrök még nem a magyarokat verték, és a cigányokat óvták, volt egy kezdeményezés a pofátlankodók ellen:ilyen kereszteződésekben a szerv segítette a haladásban ABBA AZ IRÁNYBA, AMERRE A SÁV VEZETETT!!!Buszsávból pl.szépen segítettek jobbra kanyarodni az első lehetőségnél! Nem büntettek, ezzel is dugót okozva, hanem tették a dolgukat! Régi szép idők...

pirx 2008.11.09. 19:01:50

A dolog nem itt kezdődik. Én este felé szoktam erre járni. A Páva utcáról szoktam az Üllői útra kanyarodni. Akik a kőrút felé mennemk, valahogy nem érdekli őket a lámpa, rendszerint bent állnak a kereszteződésben, a középső sávban. Merthogy behajtanak, pedig látják, hogy nem mehetnek tovább. (Nem jut el a tudatukig, hogy ugyan nem kereszteződés, csak úttorkolat, de akkor se hajtok be?) Ilyenkor vagy azonnal lecövekelek, és bamba marha módjára beállok a közéső sávba, vagy lassan csorogva megvárom, hogy elinduljon a sor, és megpróbálok beállni én is a marhák közé, és nézem a mellettem elszáguldó taxikat, BMW-ket merciket, akik ahogy a poszt szerzője leírja, majd jó esetben bepofátlankodnak, vagy egyszerűen a kanyarodó sávból mennek egyenesen. Épp félórája volt egy versenyző (rendszámot sajnos nem tudok, de peugeot 307 CC, és hogyanrugjukkiafonokunket.hu felirattal a hátán)először végigment a sor mellett, bepofátlankodott, majd a kinizsi utcai kereszteződésbe harmadikként érkezve, beállt a kannyarodó sávba, majd onnan padlógázzal egyenesen tovább. Ez egy új divat?

beleszolok 2008.11.09. 19:12:40

Ebben az is benne van, hogy berakták szembe a tök fölösleges balra kanyarodó sávot, és emiatt az egyenes lámpa zöldje nagyon rövid lett, és baxom gyorsan felgyűlik a sor.

TH 2008.11.09. 19:13:27

Bocs az offért, de ehhez muszáj hozzászólni!

kicsigonzalez 2008.11.09. 18:47:18
Jól összefoglaltad a lényeget, én sem tudtam volna szó nélkül elmenni amellett, hogy egyeseknek csak valami ködös elképzelésük van arról, hogy mit jelent a liberalizmus, de anyázzák ezerrel. Főleg egy ilyen blogon, ahol semmi keresnivalója szerintem ilyen témáknak...

PriTek 2008.11.09. 19:14:49

Csak annyit fűznék hozzá, hogy Budapesten nincsenek parasztok. Ezt parasztként kikérem magamnak: itten prolik vannak kérem!

TH 2008.11.09. 19:19:24

Hol vannak? 2008.11.09. 18:54:09
Miért akar ebbe a témába mindenki politikát vinni?

kicsigonzalez 2008.11.09. 19:22:02

TH 2008.11.09. 19:13:27

Köszönöm, TH,

én sem az "off topic" perverziom miatt irom ezeket a dolgokat erre a postra, erre a blogra, hanem mert ugyérzem bár közvetetten, de idevág. utolag és előre is sorry az offokért:)

norindaa 2008.11.09. 19:24:02

Ne tévesszen meg senkit, hogy nő vagyok, futárkodom. Asszem most szerdán (?) épp zárt furgonnal mentem arra, én voltam a balra kanyarodók melletti sávban a második (Persze jó 15 perces várakozás után, miközben végignéztem legalább 20 autót bepofátlankodni). Mellettem folyamatosan indexeltek, hogy bejönnének elém, hát én azt is meg tudnám fojtani, aki beengedi őket,mert az ilyenek miatt próbálkoznak újra. Szóval miután látta a pali, hogy nem vagyok palimadár, előrement, beállt a balra kanyarodóból az előttem álló elé... és mit csinált az előttem álló pasi??? Hátratolatott, hogy betessékelje, úgy, hogy majdnem nekem is jött. Én mentem volna hátra, de annyira a s.ggemben voltak, hogy nem lehetett, meg zárt is a kisteherautó, szóval semmit sem láttam.
És mikor elindultunk,úgy intéztem, hogy egy szakaszon mellé kerüljek (pirosnál)nem is értette az okostojás, hogy miről beszélek, felhúzta az ablakot, hogy ugyan mit ugat neki egy nő... ezúton is köszi, hogy egy szabálytalankodónak az én káromon nyalja as.ggét! Cupp!
Ja, és mindezt folyamatos dudálás(om) és rendőrautó mellett!

TH 2008.11.09. 19:27:31

norindaa 2008.11.09. 19:24:02
Egyetértek, ha az emberek egységesebben NEM engednék be a bunkókat és egységesebben engednék be azt, akit tényleg illene, akkor csökkenne a bunkók száma. De a bunkók társadalmában a bunkók segítik egymást...:)

norindaa 2008.11.09. 19:33:37

B.sszus, itt a kamera...! Hát miért nem nézi ezt senki?

www.utv.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=127&csomopont_id=16&kamera_id=18&Itemid=92

(regelős)

Preis · http://www.glasso.hu 2008.11.09. 19:42:10

Valaki már írta: sokszor előfordul, hogy nem engedik be az embert, pedig már jó előre elkezd az ember indexelni! ilyenkor mi van? Persze, hogy szép lassan gurul előre az ember és hirtelen már ott van az elején...nálam gyakran van ilyen! :)

Zoli a séf 2008.11.09. 19:42:31

Én tegnap, (8.-án) voltam Pesten, és ugyanott ugyanezt tapasztaltam. Hogy kik voltak? Elsősorban taxisok, akik mindig nagyon "sietnek".
Egyébként ez a "réteg" nagyon pofátlannak tűnik, nem csak Pesten, de vidéken is. Azt gondolják, hogy csak ők vannak az utakon, aki pedig véletlenül eléjük vetődik az takarodjon útból.
Egyébként velem is megesett, hogy egyszer eltévedtem, rossz sávba álltam, és váltanom kellet nem túl szabályosan, de látták rajtam, hogy "vidéki" vagyok és beengedtek, viszont soha sem mulasztottam el valahogy megköszönni.

Vakmacska 2008.11.09. 19:52:04

Szinte minden reggel arra járok, balra mennék a hídra, ha lehetne, de a külső sáv gyakorlatilag használhatatlan. Ha mégis oda szorulok, akkor minden reggel az van hogy kocsiból kiordítva dudaszó mellett "nem látsz vagy nem tudod melyik a bal kezed faszkalap?"
Már nagyon unom, én is rendőrt szeretnék inkább, vagy demszkájoszlopot a két sáv közé...(esetleg a Macskafogóban látott százas szögeket...)

MrZed001 2008.11.09. 19:52:49

karvasz:
Természetesen.
Az a baj, hogy neked tényleg nem fáj az a pár másodperc (ami jóval több 10-20 ha utánaszámolsz ... lassítás-megállás miatt), viszont a 10-el mögötted állónak az a beengedett 10 már 1,5-3 perc (ha mindenki csak 1-et engedne be, pedig ennél sokkal durvábbak fordulnak elő).
Láttam pár forgalom szimulációt, egyik másik igen szépen mutatta, hogy mennyire durva dugót képes okozni ez a "beengedek egyet" hozzáállás.
Nem nehéz elképzelni, jópár helyen magad is meggyőződhetsz róla.
Példa: 1 SZABÁLYOS sáv, 1 kanyarodó (tolakodó). A kanyarodó sáv aránylag üres, sokkal kevesebben használják mint az egyenest.
Az "élelmesek" előre mennek a kanyarodóban, majd bepofátlankodnak. ÉS ami még fokozza, hogy nem csak legelöl, hanem aki félúton van az is már pofátlankodik be, csinálva újabb helyet ezzel mögötte az újabb pofátlankodóknak.
A végeredmény, hogy a 10 autóra tervezett lámpánál 7 pofátlankodó megy át, és 3 (AZAZ HÁROM) aki szabályosan kivárta a sorát. Amivel még csak nem is volt számolva az a harmonika effektus, azaz a tolakodók miatt be kell lassítani a sornak, és mivel megszűnik a folyamatos haladás már kész is a dugó.
Tehát ha beengeded SOKKAL több embert szívatsz meg, mintha a kanyarodókat váratnád (amúgy meg menjen csak szépen akkor el balra, mert EZ A SZABÁLY !).

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.09. 20:00:01

Komoly haszna lenne egy büntető-Volgának (tudjátok, 1 mm-es a lemeze :)), kicsit jobb motorral, amelyik tud gyorsulni. Olyat lehetne dodzsemezni butapesten, hogy csak na. Nem lenne ennyi ép autó, mint most, az biztos. Másfelől, amikor egy ilyen balesetet okoz, a rendőrség vajon előveszi-e? Merthogy ők is egy jó nagy halom tehetetlenség, az biztos.
Mellesleg: szerintem azért van ennyi önjelölt népnevelő rendőr, mert a rendőrség nem végzi a munkáját megfelelően. Nyilván emiatt van annyi BUNKÓ is.

TH 2008.11.09. 20:03:31

MrZed001 2008.11.09. 19:52:49
Amennyire nem értünk egyet a liberalizmus megítélésében (bár én ezt betudom annak, hogy nem ismered igazán a lényegét, csak az SZDSZ-es baromarcúakat látod a tévében), annyira egyetértek ezzel a hozzászólásoddal. Pontosan az a baj, hogy ha mindenki beengedi a furakodókat, akkor teljesen megáll mindkét sáv, és felbátorít másokat is a bunkó viselkedésre. Ha nem engednék be a balra menő sávból "átindexelőket", akkor a balra menő ugyan még jobban torlódna, de szerintem erről a szokásról gyorsan leszokna mindenki...

pirx 2008.11.09. 20:07:28

Csak az a probléma, hogyha nem engeded be, akkor a kanyarodó sávból megy tovább. Én nem tartom jó ötletnek, hogy gyorsulási versenyt rendezzünk nem csak itt, hanem az összes lehetséges helyen. Ennek nem lenne jó vége. Persze ettől még egyetértek, hogy nem engedjük be, de sokat nem tudsz tenni.

hufi 2008.11.09. 20:07:43

Ismerem a terepet, de ezt a tolakodós szitut még sosem láttam. A kezdeti puffogás végéhez csak annyit tennék hozzá, ebben a kereszteződésben kivételesen van kamera, nem is egy hanem minden irányba figyelő.
Hogy ezek a gyakorlatban mit figyelnek vagy nézi őket egyáltalán valami - azt sajna nem tudom. Egyébként le lehet őket hívni bárkinek, csak azt kell beírni a keresőbe: www.utv.hu.
Itt aztán az összes budapesti térfigyelő kamera képe lekérhető, közte az Üllői út-Ferenc körut kereszteződés-beliek is.
(valójában regisztrálni kell hozzá, de nem kerül semmibe.)

Kasu 2008.11.09. 20:15:19

ok. Mennyivel jobb, ha a jobbra sávban kimegy a delikvens és rögvest balra visszajön, neki zöld, l. Szentendrei u. Békásmegyernél. Okos, ügyeskedő faszfej. Sokszor látom, mondjuk jobb mint a postban, de máshol is előfordul. Nem veszélyes, viszont az ügyeskedő szellem és okosság példája. Ezek tudnak jobbról előzni leállósávból, meg mindenfélét elkövetni 1 kocsihosszért, veszélyeztetve bárkit.

Gontar 2008.11.09. 20:38:31

Ott gyakran van ez (legalábbis amikor arra járok - hetente 3-4 alkalommal)... Vicces, de van egy rendőrörs onnan vagy... 100-150 méterre... Dehát az kurva messze van (a rendőröknek), így aztán soha a büdös életben nem érnek oda, hogy legalább a jelenlétükkel visszatartsák -legalább egy részét- az ilyen faszkalapoknak... Legalább csúcsidőben...

whiteg 2008.11.09. 20:42:40

Egy balkáni megoldás? széles út felfestés és sávok nélkül? Mindenki kanyarodik onnét ahonét, amerre akar.

Rendszám nélküli autó? Hová küldöd a kamera képét?
Rendör kell, aki alkalmazkodni tud az aktuális forgalmi helyzethez. Rugalmas, és betartatja a szabályokat. Ott és azonal tud intézkedni.

Csigababa 2008.11.09. 21:30:11

Réges-régen, mikor még csak a külső balra fordulóból pofátlankodtak én álltam a sor elején. Hát nem jobbról betolja elém a rózsaszín jariszt a szöszi? Dobott egy mosolyt, ami hatott is volna, ha férfinak teremt az Úr, így csak egy fityiszt nyomtam neki és a fenének se engedtem be. Az ilyet nem!
Épp ma jövök onnan, és a helyzet ma már tarthatatlan! 150 m-re állok a lámpától a sorban és 4!!! váltás kell, hogy átérjek. Statisztika: 3-5 autó balról, 1-2 jobbról és 1-2 a rendes sávból jut át egy lámpa alatt. Lehet, hogy szemét vagyok (bár a tényleg elveszetteket beengedem, városi vagyok, de néha velem is előfordul-de ők nem nagynémet kocsikkal járnak könyörgöm!!!), de ha közeledem a kereszteződéshez rámászok az előttem haladó lökhárítójára és nem engedek. Ha én ki tudom várni a sorom, akkor Ő is... Persze azért félek néha, hogy az ilyen kiszed a kövi lámpánál és szétcincál...ez is abszurd, nem? Fél az ember betartani a KRESZT... welcome in Hungary...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 21:30:22

Hm.
Most őszintén, ha te rendőr lennél, beállnál abba a légszennyezett csomópontba forgalomirányítani?

Különben, velem is fordult már elő, hogy elnéztem a sávot, de akkor már mentem abba az irányba, és utána a navigációm áttervezett, így szerintem jogos a be nem engedés.

pg2 2008.11.09. 21:34:27

Én gyalog járok, viszont a környéken lakok. Valaki kérdezte, miért van itt dugó. Hát, régen is volt, amikor egy jobbra, egy balra és két egyenes volt (a jobbrából is egyenesen jártak), de aztán kitalálta valaki a városházán, hogy védjük a belvárost (ez oké), nehezítik az előre irányt (hú de jó ötlet). Bejött. Azóta kétszer akkora dugók vannak. Viszont amikor valaki nagyember jön/megy a reptérre, akkor a nap nagy részében rendőrök irányítják a forgalmat. Párosával, és jól, mert figyelik, honnan merre mennyi autó, és aszerint váltanak (a lámpa ugyebár időzítővel működik). Olyankor nincs dugó, nincs pofátlan baromáradat, motorbőgetés, fékcsikorgás, anyázás, ilyesmik.
Másik hasonló egy lámpával arrébb, József krt-Baross sarka. Ott a Barossból a város felé nem lehet jobbra kisívbe, mert a zebrán még így is k nagy tömeg (6-os villamosról), de azért mindig van egy-két merdzsós/porsés helybeli, aki ezt leszarja. Reggelente néha a Szigony utcáig dugó...
Meg a kedvencem, amikor látja, hogy nem fér már át, de azért belehajt. Kb. az első sávban meg is reked, keresztbe sem tud tőle menni senki, minden irányba mindenki áll, mindegy milyen színű a lámpa. Érdekes mód itt sincs dugó, ha rendőr irányít...
Bocsi, kicsit hosszú lett. A rajz nagyon aranyos (a liberalizmus meg tényleg nem a deviancia szinonímája vagy védereje, de hát ahhoz iskola kell)...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 21:35:10

OFF
Természetesen ez is a kiba nagy "liberalizmus" eredménye. Qrvára mind1, hogy mit ír az enciklopédia a libsizmusról, mert azok, akik nálunk libsiknek vallják magukat (szadesz), pont úgy tropára vágták a rendszert, mint a magukat kommunistáknak valló rokonlelkeik (maszop) elődei a szocizmust. Az eredmény számít, nem a jószándék, a szépelgés!

pg2 2008.11.09. 21:37:21

Amikor rendőr van, nincs dugó, stb., a szmog is érezhetően kisebb. Tehát igen, beállnék, mondjuk két-három órás váltással. És ha esetleg érző lelkű felettese/szabályzat van, utána egy nap valahol a hegyvidéken...

Valaki a sok közül 2008.11.09. 21:48:37

Lehet, hogy már régen be van kamerázva a terület, és nem győzik kiküldözgetni a 25.000 Ft-os csekkeket.

pg2 2008.11.09. 21:49:04

Nem a liberalizmus eredménye, mert
1. A közlekedés szabályai nem politikai tárgyúak.
2. Mo-n nics sem hatalomban sem azon kívül liberalizmus. A magát annak valló párt egy szar (a többis is).
3. Liberális helyeken (pl. Németo.) is van dugó (nem ritkán még a 2x3 sávos sztrádán is), csak nem ennyire baromarcúak, tudják merre mennek, ha eltévednek, nem tolakodnak, hanem félreállnak és előveszik a térképet.
4. Persze lehet mondani, hogy a németek már csak ilyen szögletes szabálymániások, de a párizsiak sem törik egymást össze a reggeli dugóban; ha "szül a felesége", attól még ügyel arra, hogy a másik sávban meg óvodába viszik a gyereket...

pirx 2008.11.09. 21:54:09

Na helyben vagyunk. Itt is politika. természetesen itt is mindenért a kommunisták, és a liberálisok a hibásak. Mert más nem lehet. Már bocsánat, de szerintem a Vereckei hágónál is dugó volt, és ott is bepofátlankodtak a sorba. Amúgy igazad van Epikurosz (remélem tudod ki volt, és a nézeteit is ismered!), biztos komcsik, mert BALRÓL pofátlankodnak be!

MrZed001 2008.11.09. 22:01:16

TH:
OFF:
Az a baj, hogy az "SZDSZ-es baromarcúak" akik irányítják az országot és a világot. Ők mondják meg, hogy mi is az a (általuk diktált) liberalizmus, nem a wikipédia.
Nekik pediglen ez a bűnözők védelmére, az önzésre és a kivagyiságra kihegyezett liberalizmus a megvalósítás alatt álló céljuk, tehát kéremszépen tessék elfogadni, hogy (bár a szocializmus is szép eszme volt ... támadták is miatta a Star Trek-eseket is) ez az "-izmus" is folyamatában mutatja meg tényleges (mocskos) valóját.

ON: a mivel el lett engedve a gyeplő, a rendőrség minőségileg soha nem látott mélyponton van (már akarják, hogy érettségi se kelljen a jelentkezőknek, ezt a szintet már nem tudom hogy lehetne lentebb srófolni)... ezért a jellemtelen autósok (ahogy már írtam, mint a kisgyerekek akiket soha nem büntetnek meg) elzüllöttek.
Ezt a folyamatot márpedigleg csak úgy lehet megállítani, ha megint félni kezdenek.
Ha nincs rendőr akitől félniük kellene (pedig ez lenne a RENDeltetésszerű), akkor csak úgy lesz rend, ha a többi autós haragjától és elutasításától kell félniük.
Pl erre remek módszer, ha a tolakodókat direkt nem engedjük be (megszégyenül, ott ragad, kínos a kereszteződés közepén állni ... még kínosabb ha a mellette elhaladók máshogy is értésére adják, hogy hülye).
Pár ilyen, és leszokik róla.
De ha a liberálisok folyton "elnézik" neki, akkor még tovább szemtelenedik.

Zozi 2008.11.09. 22:05:02

Nem tudom ismerős-e valaki ezen a környéken, de én úgy emlékszem, hogy ott nincs szemben balra kanyarodó sáv, azaz nem lehet szabályosan balra kanyarodni a Kálvin tér irányából a József körút irányába.

Szóval nem kell félni, a balra kanyarodó sáv nem a szerencsének köszönhetően volt üres, hanem azért, mert ott nincs ilyen.

amatőr 2008.11.09. 22:25:34

Szokott lenni az ülésem mellett egy kb 30 centis, kicsit köszörült végű csavarhúzó, ablakon kilógatva roppant hatékony tud lenni már jóval azelőtt hogy az ember mellé érne a pofátlankodó. Másik kedvenc helyemen (Visegrádi utca a Victor Hugo felől a körút felé, másfél sáv szélességen két háztömb hosszan próbálnak előrepofátlankodni) rendszeresen kénytelen vagyok használni. Hangsúlyozom hogy soha nem tettem kárt senkinek a fényezésében, és nem is szándékozom, a "polirozó célszerszám" puszta látványa elegendő ahhoz, hogy 5-6 kocsival mögöttem megálljanak, és illedelmesen elkezdjenek bekéredzkedni. Jó, tudom, valaki egyszer majd kiszáll és kiszed az ablakon át, és amit akkor kapni fogok, az az enyém lesz, ez benne van a pakliban.

LG 2008.11.09. 22:29:15

Hááát, kedves Zozi, elkellkeserítselek , ugyanis van ott szemben balrakanyarodó sáv, csak ők jóval rövidebb zöldet szoktak kapni !!

Egyébként meg , ezt és az ehhez hasonló szitukat nemlehet kivédeni, rossz a forgalomszervezés ebben a kereszteződésben (is)
Másként kéne elosztani a sávokat és a lámpaidőket, ez a dugó az , ami miatt a Klinikákig lahat haladni reggelente, de utána már csak lépésben !

Itt valami nemvan jól !!!!

LG

pg2 2008.11.09. 22:30:32

Igen, szemből nincs balra csak egyenes.

LG 2008.11.09. 22:36:38

pg2 & Zozi !!

azér egyszer ha ráértek , javaslom autózzatok el arra , de utána a Cálvin tértől a Köztelek utca és a kinizsi utca irányából vissza a körút felé is és soroljatok be középre és láss csodát hipphopp a Baross utca felé fogtok majd kanyarodni ! Csak óvatosan ám az esetleges visszasorolással !!!

Viccet félre , valóban nem volt ott ilyen , de egy ideje már van balrakanyarodó sáv !

Ez tuti, napmintnap arra járok ( sajnos)

LG

pg2 2008.11.09. 22:39:39

Bocsi, lehet, rosszul emlékszem, mingyárt kisétálok, megnézem.

Egyébként a probléma a belváros mentesítése, csak sajnos nem oldották meg. Átgondolatlanul szándékosan rövidre van állítva a lámpa, és a két egyenes sávból csináltak másfelet. Nem lenne hülyeség, csak minek mennének az autósok balra? Arrafelé gyakorlatilag csak Budára lehet jutni. Aki a Soroksárira vagy a rakpartra menne, az nem erről jön, illetve előbb lemegy az Üllőiről. Lónyaiba/Rádayba meg nem mennek annyian, hogy kelljen nekik egy sáv. Vagyis a belvárost ugyan védik, de nem adtak lehetséges elkerülést...

LG 2008.11.09. 23:05:39

Jó, nézzed+ !

Ez a google-fotó sem mai , itt sincs nyoma annak a sávna. De ha az emberfia megnézi a Goole-Erth-t ,a kkor azt láthatja , hogy a Stefánia-Hungária kereszteződésben igencsak épül valami, ami nem más mint a Papp Laci sportcsarnok ( BS).

Ebből azért már lehet saccolni, mikoriak a műholdas fotók !!

Valaha ebben a buzi kereszteződésben volt egy kis sáv ami csak szinte a végén nyílt megf , jobbrakanyarodók számára, volt egy balos a Balcsi felé ( Boráros - Petőfi híd stb, és volt két RENDES egyenes sáv , ami nem a mostani 20 mp-es zolddel működött, hanem persze megfelelú hosszú időkkel. Nem is ért soha a sor a Klinikákig !!!
Hogy a mai sorban mennyire játszik zerepet a Cálvintér szétkúrása illetve a metrófűrás minden irányban, valószínúleg sokat, de azért ezt a mnindennapi tébolyt nemkívánom senkinek !
Ferihegy - Klinikák 15 perc, utána Klinikák - Körút a másik uszkve 15 kvázi 20 !!!

Ez azért tényleg megérne egy misét a kjözlekedésszervezők részéről !!

LG

pg2 2008.11.09. 23:41:02

Á, lusta vagyok, inkább hiszek. Rosszul tudtam, bocs. Remélem, senki nem tévedt el miattam ;)
(Ne vedd zokon, de a teret ma már K-val írják (azért a gugli nem ennyire régi))

Ennek a hülye lámpának nem sok köze van a metróhoz, régebb óta ilyen nyomi.

pg2 2008.11.09. 23:42:06

duplagondol
Gondolom ezek a tankok is azért jöttek, hogy mindenki inkább balra forduljon...

Vince 2008.11.10. 00:28:30

ha valaki még nem jelezte volna, a kereszteződés fent van az UTV-n. utv.hu

aki tud, az vegyen fel pár barmot és postolja ki valahol :)

énvagyokazakinemjó 2008.11.10. 00:40:31

Full kezdő sofőrként ebben a kereszteződésben emlékszem nem engedtem senkit be, mindig padló gázzal, a kuplungból kiugorva lőttem ki, és gondoltam hadd szívjanak a parasztok... csak néztek. Mára ebbe belefáradtam, és egyet beengedek-egyet nem alapon közlekedek ebben a kereszteződésben minden reggel!!! Amúgy "pékárú szállítós" vagyok, pontosabban futárszolgálat, de ugyanaz.

isti 2008.11.10. 00:47:58

kiváncsi volnék hogy az itt - egyébként többnyire jogosan - panaszkodókból hányan szoktak a kérdéses helyen egyedül ülni az autóban? hányan visznek utast? hányan mennek tele kocsival?
lehet, hogy szar a forgalomszervezés, de ha túl sok autó van a városban, azon a legjobb szervezés sem tud segíteni.
mennétek ti is inkább biciklivel. ebben a kereszteződésben a legtolakodóbb sofőrt is állva hagynátok. minden nap. igazi elégtétel.

'nyádat 2008.11.10. 04:18:10

Köcsög spammer vállalkozók szövetsége. Apád véreresét reklámozzad amint meghágja anyádat, az jobban érdekelne.

greyrat 2008.11.10. 06:26:21

Én a pofátlan/tolakodós brancsba tartozom.
És igen, TUDOM, hogy másoknak az mekora szivatás. DE, 8 hónapig szálítottam zöldséget ezzen az útvonalon reggelente és ha este hét elött szeretem vola végezni, akkor sajnos nincs időm megvárni, míg a társadalom rájön, hogy így senki nem halad előre. Az első két hónapban én is, mindig sorban álltam mindenhol, aztán csak ha olyan kedvem volt, vagy "elbambúltam", mert kicsit fárasztó a 12-14 óra kocsiban + a rakodás és egyébb, mindez Budapesten nap, mint nap.
A záróvonalról meg csak annyit, hogy az kb 3 autónyi, szóval ha a zöld tábla után, ahonnan szélesedik az út kirakod az indexet és berakod az orrát egy alvó söfőr elé, bőven a vonal elött sávot fogsz váltani.
Nem vagyok büszke magamra, de míg nincs olyan szabály, rendelet, vagy bármi (és a KRESZ-re ne hivatkozzon senki, mert az nem tiltja a szabályos sáv váltást) és nincs aki ezt betartassa akkor a helyzet nyugaton változatlan marad.

banya 2008.11.10. 07:29:29

egyszer én is elnéztem. (Első alkalommal)Igaz, akkor is még az utolsó pillanatban, értsd: a záróvonal előtt átsoroltam a saját sávomba. Azóta többször is torkos borzot játszottam, mivel szabályos voltam. A helyzetet fokozza, hogy a jobb szélső sávot még a közelben zajló építkezés is nehezíti. Azért kell útba ejtenem az ominózus kereszteződést, mert kb. a volt kultiplexhez megyek, lehet,hogy legközelebb a Baross utca felé megyek? Bár ott meg a Mária utcába forduló sávval játszák ugyanezt.
A megoldás a közeg részéről, hogy szép felvételeket készít suttyomban a "talpraesett" autós kollégáktól és megfelelő csekket mellékelve kézbesíti.

guyfromthestates 2008.11.10. 07:48:48

Ha lenne ott rendőr, észre sem venné, hogy mi történt....
Különben ha arra járok én is a jobbszélső, egyenesen menő sávba állok. Különben nem egyedi ez a hely, mert majdnem mindenhol ez van.

Egyéves Önkéntes 2008.11.10. 08:09:48

na én vidéki versenyzőként azt látom, hogy BP-en ezerszer udvariasabbak a sofőrök mint vidéken
Pesten ha elbaszom, akkor beengednek
vidéken szinte soha
A múltkor Szolnokon voltam, na ott az egész város át van alakítva és van ahol a két sáv helyett egysávos körforgó lett, persze a kétsávos előjelző kinnfelejtve, majdnem lezúztam a kocsit, mert ott akartam menni ahol már járdaszigetet épített a vicces kedvű útépítő
na ott senki nem engedett be

Egyéves Önkéntes 2008.11.10. 08:11:37

greyrat

hát ez fasza
mivel te ZŐDSÉGES vagy, neked mindent szabad.
Apám, te aztán sikeres lehetsz....

so666 2008.11.10. 08:26:38

Sajnos sok helyen a bepofatlankodok valodi dilemma ele allitjak a magukat normalisnak gondolo soforoket.
Ha beengedem, magamat es a mogottem jovoket szivatom meg, akik esetleg mar jo 10 perce allnak sorban (Hungaria-M3 felhajto pld).
Ha nem engedem be, azokat szivatom akik a sajvjaban a jo iranyba mennenek tovabb, es akiket a bepofatlankodo akadalyoz, savvaltasra vagy eros fekezesre kenyszerit.
Ha nem akarom beengedni, annyira ra kell tapadnom az elottem levore hogy egyfolytaban a pedalokon kell tancolnom a szep folyamatos gurulas helyett, meg neha azert megtorpan a sor es komolyabban ra kell fekezni; konnyen a masik csomagtartojaban kothetek ki ha a nyakaban lihegek.
Szoval en a bepofatlankodok fegyelmezese helyett inkabb a biztonsagos kozlekedesre szoktam figyelni. Nem az en feladatom masokkal betartatni a torvenyt, ez a rendorok feladata (lenne).
Egyebkent a legtobb bedugult csomopontert a szuklatokoru varostervezes a felelos, sok csomopont messze nem a legoptimalisabban van kitalalva, meg az akkori lehetosegekhez kepest sem; es manapsag is sorra szuletnek a rossz dontesek, pld P+R parkolok beepoitese vagy a BKV szandekos elb.szasa..

irinyeahétszentségit 2008.11.10. 09:01:52

Tényleg egy KAMERA kéne, és aki átlépi a záróvonalat az kap egy csekket. ENNYI.

Lunitari 2008.11.10. 09:05:53

És mennyi ilyen kereszteződés van......és mennyi bunkó....

kicsigonzalez 2008.11.10. 09:07:23

O F F

pirx 2008.11.09. 21:54:09
olvasd az összes kommentet, nem a dugo - politika csata van életben:)

MrZed001 2008.11.09. 22:01:16

Magyarországon nincs kormányon liberális párt, és a népszerűsége 5% alatt van, val.szeg. a parlamentbe se kerülne be egy most kihirdetett szavazás esetében.
De aki kormányon van az sem liberális, sőt az ellenzék is inkább demokrata.

részemről téma lezárva, látom, hogy nem csak én nem, de mások sem tudtak meggyőzni észérvekkel, egy tényről.

Kata 2008.11.10. 09:10:49

SilentSound teljesen igazad van, mint általában mindig. :) Nem is értem, miért nem bírságolnak, tényleg mindenki jól járna, és még csini téli egyenruhára is futná... :)

avogadro00 2008.11.10. 09:11:09

én nem engedem be! mindeki tegyen igy, azért nagy a sor, mert a sok barom bepofátlankodik, már 30 méterrel a kereszteződés előtt látszik, hogy az a sáv nem megy egyenesen, na ha esetleg ott valaki bekéredzkedik, akkor beengedem...

Lunitari 2008.11.10. 09:18:35

Javaslom a záróvonalat éles pengékkel kirakni...így mindenki megtanulná nem megyünk rá....kanyarodni is megtanulnának..stb...(Vicc)

WhoTheHell 2008.11.10. 09:19:54

Tényleg nem egyszerű ez a beengedés - be nem engedés dolog. Én is benézem néha főleg mert "olyan jól ki vannak táblázva" itthon az ilyen helyek. Tegnap kellett egy ilyen miatt 10Km-t kerülnöm mert M0-ra kerültem és ott nem lehet csak úgy megfordulni. De én sem engedem be ha úgy vélem, hogy csak azért "nézte el", hogy előbbre jusson. Árpád hídon pl. mindig benézik valahogy. Biztos itt van az Árpád háromszög és az zavarja meg őket. Szerintem mindig az adott helyzetben kell megítélni és eldönteni szubjektíven, hogy csak pofátlankodik vagy tényleg benézte. Esetleg siet mert már várja a WC. Nem lehet rá univerzális viselkedést találni.
Sávlezáráskor egyébként az egyet innen egyet onnan híve vagyok. De pl. kifejezettem, utálom idegesít és nem vagyok hajlandó megérteni miért van az, hogy ha egy sáv elfogy akkor abban mindig gyorsabban halad a sor mind abban ami megmarad. Ami meg a legidegesítőbb, hogy ha nem engeded be még neki áll feljebb.
Kicsit más. Az vajon miért van, hogyha haladó forgalomban kiteszem az indexem sávváltásra amikor még hely is lenne simán bemenni - ismétlem halad a forgalom 50-70-el és van hely - a másik egyből padlógázzal elveszi a helyet és beáll mellém. Ezt sose értettem meg.

Lunitari 2008.11.10. 09:23:14

WhoTheHell 2008.11.10. 09:19:54 ,

Biztos az adott helyzetből azt vonta le, hogy csak pofátlankodi akarsz....ki tudja? Előtte nem cikáztál ide oda? :)

MrZed001 2008.11.10. 09:28:16

so666:
Igen, a Hungária-M3-ról már jópárszor volt szó. Felháborító amit ott megengednek egyesek maguknak, meg az is hogy rendőrt ott még a büdös életbe nem láttam (pedig 1 nap alatt megtermelné 1 éves fizetését).
Volt már, hogy mindhárom sáv állt, mert:
- külső ugyebár a sok elöl tolakodó miatt, pedig utána felüljáró, nincs lámpa, tehát fix 40-el mehetne a sáv
- középső: mert onnan sok köcsög tolakodna be a külsőbe (mint mindenhol máshol is, teljes útszakaszon, nem csak elöl ... a sok baromarcú)
- belső: menekülnének a középsőből az egyenesen haladó tömegek ... és nem egyszer előfordult már, hogy olyan autós, akinek a középsőben sorbanállás is derogált egyszerűen a belsőben ment előre, majd ott keresztbeállt, hogy akkor most már engedje be valaki a középső majd külsőbe.
Na az ilyennek helyből zéró tolerancia és 300.000 Ft büntetést adnék

level.up! · http://roguelike.blog.hu 2008.11.10. 09:29:52

József krt. - Baross kereszteződés
megrögzött gyalogos vagyok, de így is kifogyhatatlan posztbánya

mindennapos, hogy a Barossról jobbra (Blaha felé) kanyarodót, akinek van képe nem lesöpörni a zebráról a gyalogosokat, a mögötte jövők - attól függetlenül, épp elférnek-e mellette [el szoktak] hagyományosan 'megbüntetik' és bedudálják a zebrára. nemkevésbé az, amikor a József körúton pirosat kapó motoros szívbaj nélkül felteper a járdára - 20-40 átkelésre váró per sarok -, és utat vág magának

pár napja történt, hogy vágnék át ebben a kereszteződésben a Baross utcán (Kálvin felőli oldalon). zöld van, nem is villog, ugyan egy kisautó épp kanyarodik rá a zebrára, de lassan, óvatosan, úgyhogy gyerünk át. aztán nem tudom nem észrevenni, hogy a sofőr (egyébként csinos fiatal lány) lassan, óvatosan tolja rá a kiskocsit a vádlimra. egyik kezemmel a táskámat fogva, másikkal a zöld fényt mutogatva felháborodottan bakugrálok előle a gyalogátkelőn. igaz, hogy őt meg valami nagy fekete dömdödöm noszogatta hátulról

a kereszteződés kiskirálya még így is hátravan. szituáció, gondolom, ismerős: munkaidőzáró csúcsforgalom, mindenki rohan jódolgára, tehát a körúton pirosban is szakadatlan a forgalom, négyen-öten állnak mindig a jól ismert 'jajjmégátcsúszokapiroson-jajjmégsem-hátmegállokaközepén' helyzetben. keresztben meg jön a busz (én meg történetesen rajta). ell kell engedni, kedélyes tili-toli után a keresztbeforgalom nagy kegyesen csinál pont annyi helyet, a zöld fele eddigre persze már füstbe ment. sebaj, busz megindul, lassan, óvatosan, így is necces lesz a dolog..

erre jobbról nem bevág egy SUV? dehogynem. fél kerékkel a villamosszigeten szépen leszorítja a buszt, és elegánsan átsuhan a nem neki nyitott résen

nem folytatom. ez a kereszteződés is külön posztot (blogot..) érdemel

MrZed001 2008.11.10. 09:32:31

WhoTheHell:
"Sávlezáráskor egyébként az egyet innen egyet onnan híve vagyok. De pl. kifejezettem, utálom idegesít és nem vagyok hajlandó megérteni miért van az, hogy ha egy sáv elfogy akkor abban mindig gyorsabban halad a sor mind abban ami megmarad."
Ennek oka a félúton bepofátlankodók. Ha csak elöl menne a zipzárazás, akkor szépen haladna mindkét sor, így viszont a JÓ sor ÁLL.
Megoldás: SENKIT SEM SZABAD BEENGEDNI, CSAK A LEGVÉGÉN, ÉS OTT IS CSAK 1 AUTÓT. (na ezt kellene az autósok fejébe verni)

Lunitari 2008.11.10. 09:37:00

Egyébként változás nem lesz..ma reggel is a közraktár utcánál a BUSZ sávban mindenki tört előre....rendőr köztük..senkit nem állít félre és mikor megláttam, hogy a csikket is kibassza a járőrkocsiból....legyintettem......

WhoTheHell 2008.11.10. 09:46:44

Lunitari: Most a táblák voltak olyan jók, hogy fel se merült bennem hogy rossz sávba megyek. Utána meg már meg se próbáltam bemenni olyan későn írták ki. Úgyse ment volna. Ha ez elkerülhető lett volna ha "bepofátlankodok" azért megtettem volna. ;) De már esélyem se volt.

nolf 2008.11.10. 09:47:15

Én a jobbra is kanyarodó sávba állok mindig, ott nem pofátlankodnak elém (csak aki későn jön rá, hogy neki a jobbra kell menni...) és gyorsabban halad a sor a jobbra kanyarodók, valamint a kevesebb pofátlankodó miatt. mikor elsőnek jöttem fel pestre, én is benyaltam, és pofátlankodnom kellett, mert nem vágtam hogy mindkét sáv balra megy.

pirx 2008.11.10. 09:47:16

kicsigonzalesz!
off
Végigolvastam, és nem csak ehhez szóltam hozzá! :) Sőt! De látom te is azért morgolodsz emiatt, és nem csak magadban! Ez egy autós blog, és eddig nagyon jó volt. Gondolom az lesz ezután is, de itt nincs helye ennek a baromságnak. A pofátlanság oldalfüggetlen. Van nagymagyarosrszágos matricás, és van szabadmadaras matricás is közöttük.
on
isti!
Szép gondolat, hogy ne egyedül üljek az autóban! De ez itt most hogy? Attól még ugyanúgy pofátlan lesz, még ha ketten is ülnek benne. A leírt példámban, tegnap este a baromarcú két autónyi előnyért tette meg! Tök mindegy! Ameddig a közértben egy új pénztárat nyitnak, és a sor végéről állnak (rohannak) be oda az emberek, nem a sor elejéről, addig ez így is marad.

pirx 2008.11.10. 09:48:16

Kicsigonzalez! Bocs! Rosszul írtam a neved! :)

egy németautós nárcisztikus dög 2008.11.10. 10:04:18

Ezúton szeretném mérhetetlen hálával megköszönni mindannyiuknak/mindannyiótoknak, hogy a kis vidám bogár vidám sofőrjét eddig is beengedték és ezután is be fogják. Ígérem, hogy minnél dinamikusabban fogom felvenni a tőlem jobbra lévő, egyenesen előre haladó sáv tempóját, ezzel sem akadályozva a mögöttem haladókat.
Nagyon szép napot kívánok mindenkinek.

Lunitari 2008.11.10. 10:28:34

egy németautós nárcisztikus dög 2008.11.10. 10:04:18

Erre azért ne vegyél mérget! ;)

binimann · http://vegkep.blog.hu 2008.11.10. 15:29:00

Minden reggel erre megyek a balos savban. Minap egy rendorauto ment elottem a sorban, na majd jol ad az elol besurrano feltartoknak gondoltam magamban. Hat amit a sor elejere erunk mit latok, a rend ore nem hogy nem nezett morcosan a tolakodo sorfeltartokra, hanem o volt a legnagyobb tolakodo, zsuppsz be a sor elejere osszt jo'van.

nincs tobb kerdesem.

Kopi3.14 2008.11.10. 21:06:46

Nagyonoff:

MrZed001: azt látom, hogy politikailag, a világ működését tekitnve lövésed nicns a dolgokról...

Neocon: és egy "kőkonzervatív" oktatja a liberalizmust? Ilyen létezhet a világban? :D

Nagyonoff vége

BGyRacer 2008.11.11. 22:19:10

Nekem van 1 5letem: Húzzunk 1 buzinagy szalagkorlátot a 2 sáv közé, és tádádám: nincs orrbetevés, záróvonalon indexelés, csak a kirobbanás marad, amivel meg nemigazán tartanak föl senkit, és az 1.5ös repedtfazék Hondájával is villoghat a hülye, h. mennyire állat.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása