Engem is idegesít az a helyzet, amit Róbert ezzel a csodás kis lenti rajzával ábrázolt. Ha nem is járok minden nap arrafelé, néha nem tudom kikerülni ez a kereszteződést és akár egyenesen, akár balra mennék, roppant bosszantó az, hogy előbbi esetben a parasztok végigelőzik a sort és aztán bepofátlankodnak záróvonalon át, utóbbi verzióban pedig gyönyörűen feltartják a balra kanyarodó forgalmat, a lámpa meg elég hamar vált. És szinte minden lámpaváltásnál előfordul az ilyen.
Ahogy a mondás is szól: mindennapi barmainkat add meg nekünk ma! A történet sajnos hétköznapi, az adott szituáció abban a bizonyos kereszteződésben szintén hétköznapi, legalábbis hétközreggeli. A bizonyos lámpás kereszteződés Pesten a József körút - Üllői út sarkán van.
Aki nem ismeri annak 3 mondatban: korán reggel az Üllői még egész jól járható, a belváros felé tartók szinte egy zöldhullámon végig tudnak jönni, egészen eddig a sarokig. Itt azonban mindenki megpihen egy kicsit. 4 sávon haladhatunk tovább, kettő megy balra a körúton a Petőfi híd irányába és kettő megy előre a Kálvin tér irányába. (Innen a jobbszélső persze a jobbra kisivben kanyarodást is biztositja. Lényegtelen.) A móricka ábra remélem jól szemlélteti a helyzetet. A forgalom (nem mérés csak tapasztalat alapján) kisebbik fele megy balra vagy jobbra, de a nagyobbik fele tovább halad(na) előre a két egyenesen haladó sávban. Már-már természetesnek mondható, hogy egyes diszpéldányoknak nincs ideje normálisan kivárni a gyorsan megtelt 2 sávban az előrejutást, hanem a balra kanyarodó sávból próbál bejutni az egyenesen haladók közé. Gondolom siet, éppen szül a felesége, vagy nem siet annyira de tegnap is beengedték ma is befogják, ésatöbbi. A naivaknak leirom, nem hiszem hogy véletlenül "nézi" el a sávot a vidéki sofőr, mert biztos nem ismeri Pestet.
Lehet hogy van ilyen is de az valószinűleg nem szállit pékárut, nem viszi Suzukival a gyereket a bölcsibe, vagy nem nagynémet fekete autóból telefonál nagy hévvel. Szerintem ők valszeg ismerik a helyet. Szóval nem egy-két autó, hanem egymás után 3-4 jobbra indexelő pofátlankodó, aztán egy "eltévedt bárányka" aki a balra kanyarodó sávból BALRA szeretne menni! (Ezek a legrosszabbak: balra induló sávból, balra indexelve, balra kanyarodik. Normális???) Utána megint a diszpéldányok. Az egyenesen haladók termászetesen előbb-utóbb megunják a pofátlankodást, pláne hogy szinte egy helyben állnak a sorban, a lámpájuk pedig zöld (volt). No ilyenkor eszkalálódik a furakodás, beengedés, nem engedés, duda… Ekkor már a balra kanyarodó sáv is áll, szóval sikerült a forgalmat is feltartani, plusz a reggeli stresszt is benyalatni a kollégákkal. Én viszonylag korán járok, igy simán (azért nem annyira simán) átjutok a barikádon, meg egyébként is a külső sávban járok, ami a delikvenseknek hála sokkal gyorsabban halad mint a belső.De mi ebben a sztoriban a furcsaság? A kérdés teljesen jogos. Ma reggel egy feltalálóval találkoztam, ilyet még én sem láttam… A balra kanyarodó sáv első "versenyzője" egyből betette a kocsi orrát sor elejére igy jogot formálva az előre haladók sorának első helyére. Hurrá! Megint egy terhes anya… Eddig "ok". A zöld után azonban kiderült, hogy a mögötte induló autó sem "simán" pofátlankodik, hanem kirobbanva sprintben indul előre, legyorsulja a szabályosan induló autót, megelőzi a már bepofánkodottat és átveszi az első helyet! Ezt már bőven a kereszteződés közepén persze. És most jön a java!!!! A balra kanyarodó másik sáv elejéről induló delikvens a motort húszezresen fordulaton pörgetve megelőzi az összes autót és előre folytatja útját a napi forgatagban!!! (Ábra!) A szemben balra kanyarodó sáv üres volt, ez volt mindenki szerencséje. A szabályosan első helyről induló autót, a 2 kanyarodó sávból összesen HÁRMAN előzték meg, nem kicsit szabálytalan módon. Ez azért szerintem valahol Guiness rekord. Sajnos.
És ez megy minden reggel. Ha nem is konkrétan ez az eset, de a záróvonal átlépéses, sor elejére állós szitu szerintem 5 percenként megesik. Ha a rendőrség nem tesz semmit (mert nem tesz), akkor van egy javaslatom. Bekamerázom én a kereszteződést privát pénzen. A rendszert kiépitem, az adminisztrációt kezelem, a szerv intézkedik. A kiszabott birságokból 10 százalékot kérek. Az államnak és a rendőrségnek plusz bevétel, mindenki örül. Saját biznisz: a kiadásaimat is visszatermelve 1 év múlva költöznék a Bahamákra, ezt igy le merem irni. Sőt ha lenne rendőr-politikus-fejes ismerősöm, aki elintézné, hogy mindenhol Pesten legyen kamera és azt is én üzemeltetném, hát megvenném kilóra az Obamát, Abramovicsot meg a Bill Gates-t, az tuti...
A viccet félretéve nem lehet ez ellen tenni valamit? Ha valakinek ismerős a hely, leirná hogy melyik tipushoz tartozik? Tipusok: beengedős, nem engedős, pékáru szállitó, terhes anya, … :o) Kösz a figyelmet!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.09. 11:40:32
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.09. 11:43:34
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.11.09. 11:54:06
Rocko- 2008.11.09. 12:03:25
és hogy különözteted meg?
MadBob 2008.11.09. 12:04:28
- felveszik az én sávom tempóját (ha már azt akarja hogy szívességet tegyek neki akkor alkalmazkodjon)
- nem tolják be az autójuk orrát (legfeljebb lesz egy úgy lökhárítóm)
- indexelnek (aki nem indexel az nem is akar bejönni)
- nem záróvonalnál próbálkoznak (ha igen akkor menjen arra amerre az a sáv visz)
MrZed001 2008.11.09. 12:05:56
A liberalizmust (azaz mindenkinek bocsássunk meg és nézzünk el mindent) a BŰNÖZŐK találták ki (vajon miért is?)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.09. 12:08:43
Viselkedés? :D Ha vezetsz eleget, te is tudod, ne kötekedj.
lécci béci 2008.11.09. 12:12:44
a "rutinosmercis-szülafeleségem" hetvennel elszáguld, ameddig lehet (esetleg végig indexel), majd ha már nem tud tovább menni, és a buszsáv is elfogyott alóla, akkor óhajt sávot váltani
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.09. 12:16:15
>>
teljesen igazad van, főleg a liberalizmussal, ezt mondtam a másik poszthoz
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.09. 12:18:53
dr. _mmm_ 2008.11.09. 12:22:53
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.09. 12:25:13
MrZed001 2008.11.09. 12:31:37
Lényegében elég lenne tényleg 1-1 kamera pár ilyen helyre, meg pár járőr (jogszabályilag megtámogatva rendesen ... nem tűnhetnének el a felvételek, nem egy magasrangú személy névjegykártyájával adnák át a jogsit igazoltatáskor) és rend lenne az utakon is, nem merne szabálytalankodni a sok hülye (olyanok mint a gyerekek: keresik, hogy hol van a lehetőségeik határa, mi az amit megúsznak, amiért még nem kapnak pofont ... lentebb kell szorítani ezt a határt, mert pofátlanul magasan van)
biker_kolee 2008.11.09. 12:33:57
Mivel Bcsabán nincsenek ennyire nagy kereszteződések, a lámpák meg brutál jól vannak beállítva a főbb utakon, nem szoktam az ilyen miatt idegeskedni, és ritka az, aki durakodna. Ha durakszik, annak oka van. No, nem a feleség szül... :D
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.09. 12:51:21
dr. _mmm_ 2008.11.09. 13:02:50
Ha nincs épp rendőr akkor sajna nem működik. De még rendőrrel sem mindig. Sokan egyszerűen nem merik megállítani az autóst.
kicsigonzalez 2008.11.09. 13:03:09
A liberalizmus, nem arról szól, nem azt jelenti, hogy "mindenkinek bocsássunk meg, és nézzünk el mindent". És nem a bűnözők találták ki.
Ellenben ez egy autós blog, szerintem, úgyhogy maradjunk a témánál és ne használjuk ennyire nagy szavakat.
ha valaki nem ért velem egyet, nyugodtan kövezzen meg:)
kicsigonzalez 2008.11.09. 13:06:07
És ha annyira szeretnétek látni hogy mi is lesz itthon, akkor nézzétek meg a hvg honlapján az uj méditörvény tervezetét, és akkor látni fogjátok, hogy NEM liberalizmus van, de a demokráciának is egy elbaszott értelmezését használjuk
kicsigonzalez 2008.11.09. 13:09:41
"És ne felejtsük el, hogy kishazánkban manapság VADliberalizmus van! Szabad a rablás, szabad bűnözni (hála a VADliberális törvényhozásnak)"
ülj át a kanapéra, nyugodj meg, és gondold át hogy most mit is mondtál.
netán te is dobálsz macskakővel rendőröket???pl.
whiteg 2008.11.09. 13:45:06
Nem tudom igaz-e? Hogy vanak külföldön arra példák, hogy a kanyarodósávok végén magass rázokövekkel választják el, az egyenesen tartó sávoktól a kanyarodósávokat, igy akadályozva meg, hogy valakinek ott jusson eszébe átlavirozni. De mindezt csak hallotam, hogy állitolag van ilyen. Ez talán seggitene.
Esetleg ha a lámpák helyet minden nagyobb keresztezödésben közlekedési rendörök irányitanának.
Persze nem tudom mi lenne a tuti ezek elen a pofátlankodó autósok ellen.
tankari 2008.11.09. 14:23:52
Ursula 2008.11.09. 14:31:57
Ursula 2008.11.09. 14:34:42
MrZed001 2008.11.09. 14:49:44
nem kéne flódolni (3 post), tod errefelé nem szokás ...
Bár egy (hozzád hasonló?) liberális szellemű egyénnek olyan alapvető dolgok, mint a szabályok és a mások tisztelete ugyebár nem jelentenek semmit, mert neked mindent szabad.
Neked még ilyen mondatot is szabad leírni?
"netán te is dobálsz macskakővel rendőröket???pl."
Ha nem lennék kultúrlény csak annyit válaszolnék, hogy "anyádnesirasson..", így viszont inkább kifejtem, hogy szerintem a szabályok semmibe vétele az utakon (leberalizációja) amely szerintem többek között a fent említett közlekedési devianciák kifejlődéséhez és mindennaposságához vezetett.
Lehet hogy te ezek közé a pofátlankodók közé tartozol, de ha elolvasod (a korábbi cikkeknél is, mert visszatérő téma) a hozzászólásokat, mindenki rühelli őket (tehát ha te is, akkor téged is ... akinek meg nem inge, ne próbálgassa).
so666 2008.11.09. 15:09:34
Sok helyen lehetne ilyet tenni Budapesten, sokkal objektivebb mint a kamerazas :) persze eleg kemenynek kell lennie a korlatnak hogy azert nyomot hagyjon az auton, ha valaki atmegy rajtok nagyobb legyen a kara mint az oszlop ara, de ha mondjuk baleset miatt nekimegy valaki, ne okozzon plusz seruleseket.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.09. 15:10:20
Szerintem is vadliberalizmus van (a vadkapitalizmussal együtt).
Gondolj bele, hány olyan eset volt mostanában, amikor a bűnöző jgainak véfelme miatt nem lehetett hatásosan fellépni, ill. hányszor szenvednek kárt a becsületes emberek pár szar alak miatt!
bahaman 2008.11.09. 15:11:37
whiteg 2008.11.09. 15:19:30
A hatóságok meg tojnak az egészre, mert azt mondják, hogy az embereknek maguktól kell rájönni arra, hogy a szábályokat tartsák be, mert ez mindenki érdeke. hahahahaha...
Aztám ott az ellentét, aki leszarja a szabályokat, mert ugysem lesz belöle gondom, és különben is élek a "polgári engedetlenség"-el. Aki meg szólni mert azt leorditom, esetleg megverem, tipusú emberekhez meg amugysem mer szólni senki, még a rendőr is elforditja a fejét....
007 2008.11.09. 15:41:39
Szerintem a tanácsban ül pár jóképességű ember, és azon dolgozik, hogy hogyan lehetne mégjobban kibaszni az autósokkal.....
lotht 2008.11.09. 15:41:46
sDm 2008.11.09. 15:42:26
ámbátor 2008.11.09. 15:43:32
Elöbb megyek a bahamákra, az tuti.
Jacques Foche 2008.11.09. 15:43:40
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.09. 15:47:40
beste 2008.11.09. 15:49:07
Dr Kangörény 2008.11.09. 15:56:45
De ehhez az kéne, hogy a rendőröknek legyen agyuk.
whiteg 2008.11.09. 15:58:40
De ha a betolakodó miatt beleset van a keresztezödés közepén, az sem jó. Sőt!
Miért van ot dugó? hahaha. Mert sok az autó, és anno nem ekora forgalomra tervezték 20-30ével ezelött. ki gondolta volna akkoriban, hogy lesz egy rendszer váltás, és hirtelen mindenki autóhoz fog jutni azonnal.
A sok észrevétel után akkor valóban marad a régi módszer, közlekedési rendöröket minden keresztezödésbe. mindjár más lenne a szitú:-)
gergő · http://www.partypeople.hu 2008.11.09. 16:01:26
inkabb indexeljen itt is, mintsem SEHOL se tegye..
karvasz 2008.11.09. 16:04:40
Előfordul, hogy bepofátlankodok, mert új helyen autózok, és elnézem a sávot, a mögöttem haladókat viszont nem akarom feltartani. Ilyenkor kifejezetten szar, ha senki se szeretne beengedni. Ezért én inkább engedem menni azt, aki szeretne visszatérni a rendes sávjába, mert nekem nem fáj az a két-három másodperc, viszont a többi, normálisan közlekedővel (gyk: mögötte állni kényszerülőkkel) szúrok ki, ha levegőnek nézem. Azért ebbe is bele lehet gondolni, nem csak "ráhúzom aztán kapjabe, csináljon, amit akar", mert nem csak egy embert szivatsz meg ezzel.
Koxi 2008.11.09. 16:12:02
Harv 2008.11.09. 16:14:07
név 2008.11.09. 16:23:53
kekecutas 2008.11.09. 16:24:57
Gera 2008.11.09. 16:26:58
primatus 2008.11.09. 16:32:07
..."seggít", "durakszik","rengetek" ...
Érdemes itt előfordulni, mindig tanul az ember valamit.
Valaki be akarta kamerázni a kereszteződést. Nos, már régóta be van.... Az pedig érdekes kérdés, hogy azért fizessünk külön rendőröket, hogy minden + -be jusson egy. A szabályokat kellene betartani és akinek nem megy arra ott a kamera. Persze ideiglenes jelleggel lehet rendőr a helyszínen, de a megoldás talán ott kezdődik, hogy nem bontok fel a városban egyszerre mindent és nem engedem az építők kénye - kedve szerint bitorolni a területet. Pl. a Németeknél nagyon szigorúan veszik, hogy miért és meddig van valami lezárva. A Kálvin téren és környékén azt a pezsgő munkavégzést alig tudom szemmel követni....
Neocon 2008.11.09. 16:33:09
Azok a polgártársak pedig (MrZed001, Kukori, töröttszárnyú angyal stb.), akik nem tudják, hogy mi a liberalizmus, lesznek kedvesek fellapozni bármely lexikont vagy ellátogatni a wikipediára. Én is mondhatnám, hogy a konzervativizmus nem más, mint a papok seggének nyalása, viktoriánus kori erkölcsök imádata meg a szabad véleménynyilvánítás eltiprása és akkor kb. ugyanakkora baromságot mondtam volna, mint ti.
ohrana 2008.11.09. 16:42:16
Én arrafelé lakom, tragikus ami ott van. Amúgy a befurakodók miatt nem megy az egyenes sáv. (1× én is előrementem a kanyarodó sávból, amikor siettem, Tényleg. A vicc az, hogy akkor láttam, hogy különösebben nem is kell gépészkedni, mert sok végtelen balfasz van, aki a sárga, majd zöld után még bőven keresi a sebességváltót, vagy mit tudom én mit.)
Amúgy ha tovább mész, a Kálvin tér előtt van egy balra kanyarodó sáv, lámpával, és amikor az egyenes sáv áll, akkor azt is előszeretettel használják a befurakodásra. reggel 8 tájban kb. 3 percenként hágja meg valaki kreszt (záróvonal+balra sávból egyenesen). Akkorát lehetne kaszálni - bár a furakodók BMW, Mercedes terepjáró háromságból kerülnek ki + Zóna taxi.
(Sőt van jobb, a Köztelek utcában, a szembejövő sávot állják e tolakodás címén, de arról nyisson más blogot.)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:44:36
nem igaz, mert 10ből 3x balra is szoktam fordulni :))
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:47:09
Taxisoknál valóban presztízskérdés. Főleg a Zóna taxi. "
ha én írom le ezt, nem hiszik el! :))
de egyszer kérdezd már meg az egyik verebet, miért kell utassal 150 felett menni, hátha akkor okosabbak leszünk :)
sugi77 2008.11.09. 16:47:15
al Dajjal 2008.11.09. 16:47:45
Mekkora egy szemét vagy! :-D :-PPP
eszes 2008.11.09. 16:48:01
Lehet itt észt osztani, de a tényen nem változtat: a fővárosiak nem tudnak vezetni...igazi aszfaltbetyárok vannak, azok még annyira sem! az értelem (az elme) hiányzik sajnos...láttatok már igazi forgalmat és hogy annak milyen dinamikája van? azért mert FIGYELNEK EGYMÁSRA a forgalmoban részt vevek és nem ilyen kis önző, önmegvalósító juppy köcsögök, mint a budapestiek.
Hozzáteszem: érdemes a rendszámokat nézni: (átutazó bel- és külföldiek) mennyire nyugodtak és türelmesek, továbbá kompromisszumkészek a forgalomban. És a forgalmi gebaszt nem lehet "pár hülyére" fogni, sajnos attól szar, hogy a nagy többség igazi velős paraszt! ez van gyerekek, mindenki nézzen tükörbe, vagy gyakoroljon önkritikát!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:48:33
nem kérlek szépen! ott a hiba ott van, hogy a 2 balra kanyarodó sáv rövid! sőt a belül lévőt szinte lezárja a járdasziget, ami tartja az úttest felet az infótáblát! a jobb oldali sáv meg az "eltévelyedetteké" :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.09. 16:56:16
világos! minden BPi paraszt és csak te tudsz vezetni, köszönjükmegértettük :o)
Tibee 2008.11.09. 16:58:44
www.utv.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=124&Itemid=89
eszes 2008.11.09. 17:00:03
airdace 2008.11.09. 17:07:33
eszes 2008.11.09. 17:08:31
nem lehet ilyet mondani, hogy minden bp-i paraszt...de a nagy többség az! és vezetni sem tud ugyanez a nagy többség (sajnos). Én rengeteget autózom az országon belül és kívűl, és sajnos azt látom, hogy (nem Magyarország általánosan!) Budapest kezd a román szintre süllyedni: türelmetlen bunkók, beszari irigyek, akik kidudálnak a sorból (mert ők nem merik követni a szabálytalankodó példáját), gyenge rutinnal rendelkezők (amikor dugóban állsz, ajánlom nézegetésre az agyonhorzsolt dísztárcsákat, felniket- jót fogsz mókázni rajta), stb stb...nem általánosítható jelenség a bp-i balfaszoskodás, de tény: a nagy többség nem tud és nem is akar jól vezetni- de önbizalma az a szaros csillagos égig tornyosul...
ami engem illet: sajnos az engem nem nyugtat, hogy én jól vezetek és nagy rutinom van (karcmentesen), mert ez mindenkitől elvárható lenne szerintem, aki volán mögé csüccsen!!
primatus 2008.11.09. 17:13:29
Vírusbácsi 2008.11.09. 17:19:53
whiteg 2008.11.09. 17:22:04
Én továbbra is azt mondom, közlekedési rendőr kell a keresztezödésekbe. A kemera nem tartat be szabályokat, és azokat a nagymenőket nem érdekli a pénzbírság.
Az autós kultúra meg elvadult, mert mint mér korábban írtam, ki szól a bukóknak? Senki. Akkor meg azt hiszik szabad. És ebböl van a sok. A gyalogos aki a kisgyerekel megy át a busz mögül, biciglis, robógos, és autós egyaránt.....
Énisfélek 2008.11.09. 17:23:45
Kivétel: illedelmesen ÉS HOSSZASAN indexelő illetve külföldi rendszámú autók.
Kormányt mereven fogni, ellenkező irányba nézni és nyomni a dudát hogy mindenki odanézzen és legyen elegendő tanú szükség esetén.
Persze ha gyorsabb nálam (mondjuk ez csak egyszer-kétszer fordul elő évente), akkor csak az albán légvédelem fegyvere marad: rázom az öklömet utána.
Anieta 2008.11.09. 17:32:23
zsoci 2008.11.09. 17:33:28
Szóval nem biztos hogy azokat kell hibáztatni akinél elszakad a cérna , hanem azt aki így elbaszta a forgalomszervezést.
eszes 2008.11.09. 17:36:49
ráadásul szerintem nem is az autósok a legpofátlanabbak, hanem a proli biciklisek ("piros láma, mi aaa??? heee?? seggparaszt kritikölmesszes vagyok, nekem mindent szabad...nem tudod? ") ----> az ilyet azonnal kötelező a motorháztetőre vágni!!!
Legyetek továbbra is agresszívek!:D:D
Zeze 2008.11.09. 17:41:36
Kedves köcsög pofátlan, űberalles nagymenők, vigyázzatok mert vagyunk már így egy páran...
Anieta 2008.11.09. 17:42:21
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2008.11.09. 17:50:01
Gubacs 2008.11.09. 18:08:54
ST 2008.11.09. 18:10:41
eszes 2008.11.09. 18:11:46
pl én is motorozom, de azt is esztelennek tartom, amit ők ( anagyvagányok) művelnek!
bekov 2008.11.09. 18:16:12
Anieta 2008.11.09. 18:17:32
Pala 2008.11.09. 18:27:58
Önmagában ez persze nem elég, mert az agresszív állatok nem fognak megszelídülni, előbb-utóbb úgyis találnak egy balekot, mert sajnos nagyon sok van belőlük. Arra lenne szükség, hogy az átlagember is térjen észhez, és ne engedje be maga (és több tucat másik szabályos autós) elé a tolakodókat. Ha valaki birka, én arra is rádudálok, hátha észhez tér.
Senki ne gyakoroljon gesztust az agresszívok javára, a normális vezetők kárára!
2008.11.09. 18:43:26
kicsigonzalez 2008.11.09. 18:47:18
Ha értelmeznéd, amit írtam, akkor látnád, hogy egyetlen célzás vagy kijelentés nem volt arra, hogy én hogy viselkedem az utakon.
Én sem szeretem a bepofátlankodókat, egy szóval nem mondtam, és a macskaköves példámmal, arra céloztam, hogy azok, akik dobálnak ÉRZIK,HISZIK (tévesen) magukat kurva liberálisnak (hogy a 'szabadságért mindent meg lehet tenni')és hasonlómód elítélem őket.
a 'liberális, vagy liberalizáció' szó pedig gyakorlati értelemben egyáltalán nem szól arról, hogy figyelmen kívül kell, vagy lehet hagyni a szabályokat.
hanem a törvényeken, és szabályokon belüli, illetve ezek megtartásával való szabad lét.(ovis def.)
szóval az amit ezek az emberek csinálnak pl. a közlekedésben, az az ő képzeletükben egy tévhit , hogy ők törvényen kívüliek, valójában egyszerűen szabálysértők.
"Bár egy (hozzád hasonló?) liberális szellemű egyénnek olyan alapvető dolgok, mint a szabályok és a mások tisztelete ugyebár nem jelentenek semmit, mert neked mindent szabad."
ezt miből szűrted le???
ezt ki mondta, hogy nekem mindent szabad?? nem is gondolom igy, és nemtudom, hogy Te mikor láttál az én viselkedésemben erre példát.
Én is elítélem azokat a- többieket akadályozó- vezetőket akikről ezen post is szól.
"Neked még ilyen mondatot is szabad leírni?
"netán te is dobálsz macskakővel rendőröket???pl.""
miért is ne írhatnám le ezt?? elítélem az összes köcsögöt aki ilyet csinál. és a Te szóhasználazod hasonlóan lázadó, és felháborodott, mint azok akik dobálnak, elnézést kérek, ha Te nem tartozol közéjük, nem is ezt mondtam, csak hogy a hangsúlyod olyan lázadó, mint az ő viselkedésük (direkt irtam kétszer) de miért ne irhatnám ezt le??
www.mimi.hu/eu/liberalizacio.html
tessék, a liberalizáció.
NEM a szabályok megszegése a liberalizáció ("a szabályok semmibe vétele az utakon (leberalizációja)") hanem bizonyos felülbírálható korlátok eltörlése. Többek között.
Kérlek a fogalmakról tájékozódj, mielött használod, én is igyekszem.
"nem kéne flódolni (3 post), tod errefelé nem szokás .."
rohadjak meg, mibe kötsz még bele?? BOCS
ColT 2008.11.09. 15:10:20
Teljesen igazad van. Ha a becsületes ember lenne simlis, őt is védenék jogok, de akkor már nem becsületes ember lenne.
Egybként ez a vadkapitalizmus, amikor a rosszak, átb@sszák az ártatlanokat, és igy jutnak még több pénzhez (óvodás definicio)
lotht 2008.11.09. 15:41:46
"Azért halkan jegyezném meg, hogy a szabályok semmibe vétele korántsem egyenlő azok liberalizálásával..." ERRŐL BESZÉLEK többek közt
Neocon 2008.11.09. 16:33:09
"Azok a polgártársak pedig (MrZed001, Kukori, töröttszárnyú angyal stb.), akik nem tudják, hogy mi a liberalizmus, lesznek kedvesek fellapozni bármely lexikont vagy ellátogatni a wikipediára. Én is mondhatnám, hogy a konzervativizmus nem más, mint a papok seggének nyalása, viktoriánus kori erkölcsök imádata meg a szabad véleménynyilvánítás eltiprása és akkor kb. ugyanakkora baromságot mondtam volna, mint ti."
a számból vetted ki a szót
sorry ha hosszú voltam, de szeretm megvédeni az igazam, és ha ezt valaki elolvassa, és végiggondolja, leht hogy legközelebb nem beszél baromságokat jelen esetben a liberalizációról.
uff:)
Hol vannak? 2008.11.09. 18:54:09
pirx 2008.11.09. 19:01:50
beleszolok 2008.11.09. 19:12:40
TH 2008.11.09. 19:13:27
kicsigonzalez 2008.11.09. 18:47:18
Jól összefoglaltad a lényeget, én sem tudtam volna szó nélkül elmenni amellett, hogy egyeseknek csak valami ködös elképzelésük van arról, hogy mit jelent a liberalizmus, de anyázzák ezerrel. Főleg egy ilyen blogon, ahol semmi keresnivalója szerintem ilyen témáknak...
PriTek 2008.11.09. 19:14:49
TH 2008.11.09. 19:19:24
Miért akar ebbe a témába mindenki politikát vinni?
kicsigonzalez 2008.11.09. 19:22:02
Köszönöm, TH,
én sem az "off topic" perverziom miatt irom ezeket a dolgokat erre a postra, erre a blogra, hanem mert ugyérzem bár közvetetten, de idevág. utolag és előre is sorry az offokért:)
norindaa 2008.11.09. 19:24:02
És mikor elindultunk,úgy intéztem, hogy egy szakaszon mellé kerüljek (pirosnál)nem is értette az okostojás, hogy miről beszélek, felhúzta az ablakot, hogy ugyan mit ugat neki egy nő... ezúton is köszi, hogy egy szabálytalankodónak az én káromon nyalja as.ggét! Cupp!
Ja, és mindezt folyamatos dudálás(om) és rendőrautó mellett!
TH 2008.11.09. 19:27:31
Egyetértek, ha az emberek egységesebben NEM engednék be a bunkókat és egységesebben engednék be azt, akit tényleg illene, akkor csökkenne a bunkók száma. De a bunkók társadalmában a bunkók segítik egymást...:)
norindaa 2008.11.09. 19:33:37
www.utv.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=127&csomopont_id=16&kamera_id=18&Itemid=92
(regelős)
Preis · http://www.glasso.hu 2008.11.09. 19:42:10
Zoli a séf 2008.11.09. 19:42:31
Egyébként ez a "réteg" nagyon pofátlannak tűnik, nem csak Pesten, de vidéken is. Azt gondolják, hogy csak ők vannak az utakon, aki pedig véletlenül eléjük vetődik az takarodjon útból.
Egyébként velem is megesett, hogy egyszer eltévedtem, rossz sávba álltam, és váltanom kellet nem túl szabályosan, de látták rajtam, hogy "vidéki" vagyok és beengedtek, viszont soha sem mulasztottam el valahogy megköszönni.
Vakmacska 2008.11.09. 19:52:04
Már nagyon unom, én is rendőrt szeretnék inkább, vagy demszkájoszlopot a két sáv közé...(esetleg a Macskafogóban látott százas szögeket...)
MrZed001 2008.11.09. 19:52:49
Természetesen.
Az a baj, hogy neked tényleg nem fáj az a pár másodperc (ami jóval több 10-20 ha utánaszámolsz ... lassítás-megállás miatt), viszont a 10-el mögötted állónak az a beengedett 10 már 1,5-3 perc (ha mindenki csak 1-et engedne be, pedig ennél sokkal durvábbak fordulnak elő).
Láttam pár forgalom szimulációt, egyik másik igen szépen mutatta, hogy mennyire durva dugót képes okozni ez a "beengedek egyet" hozzáállás.
Nem nehéz elképzelni, jópár helyen magad is meggyőződhetsz róla.
Példa: 1 SZABÁLYOS sáv, 1 kanyarodó (tolakodó). A kanyarodó sáv aránylag üres, sokkal kevesebben használják mint az egyenest.
Az "élelmesek" előre mennek a kanyarodóban, majd bepofátlankodnak. ÉS ami még fokozza, hogy nem csak legelöl, hanem aki félúton van az is már pofátlankodik be, csinálva újabb helyet ezzel mögötte az újabb pofátlankodóknak.
A végeredmény, hogy a 10 autóra tervezett lámpánál 7 pofátlankodó megy át, és 3 (AZAZ HÁROM) aki szabályosan kivárta a sorát. Amivel még csak nem is volt számolva az a harmonika effektus, azaz a tolakodók miatt be kell lassítani a sornak, és mivel megszűnik a folyamatos haladás már kész is a dugó.
Tehát ha beengeded SOKKAL több embert szívatsz meg, mintha a kanyarodókat váratnád (amúgy meg menjen csak szépen akkor el balra, mert EZ A SZABÁLY !).
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.09. 20:00:01
Mellesleg: szerintem azért van ennyi önjelölt népnevelő rendőr, mert a rendőrség nem végzi a munkáját megfelelően. Nyilván emiatt van annyi BUNKÓ is.
TH 2008.11.09. 20:03:31
Amennyire nem értünk egyet a liberalizmus megítélésében (bár én ezt betudom annak, hogy nem ismered igazán a lényegét, csak az SZDSZ-es baromarcúakat látod a tévében), annyira egyetértek ezzel a hozzászólásoddal. Pontosan az a baj, hogy ha mindenki beengedi a furakodókat, akkor teljesen megáll mindkét sáv, és felbátorít másokat is a bunkó viselkedésre. Ha nem engednék be a balra menő sávból "átindexelőket", akkor a balra menő ugyan még jobban torlódna, de szerintem erről a szokásról gyorsan leszokna mindenki...
pirx 2008.11.09. 20:07:28
hufi 2008.11.09. 20:07:43
Hogy ezek a gyakorlatban mit figyelnek vagy nézi őket egyáltalán valami - azt sajna nem tudom. Egyébként le lehet őket hívni bárkinek, csak azt kell beírni a keresőbe: www.utv.hu.
Itt aztán az összes budapesti térfigyelő kamera képe lekérhető, közte az Üllői út-Ferenc körut kereszteződés-beliek is.
(valójában regisztrálni kell hozzá, de nem kerül semmibe.)
Kasu 2008.11.09. 20:15:19
Gontar 2008.11.09. 20:38:31
whiteg 2008.11.09. 20:42:40
Rendszám nélküli autó? Hová küldöd a kamera képét?
Rendör kell, aki alkalmazkodni tud az aktuális forgalmi helyzethez. Rugalmas, és betartatja a szabályokat. Ott és azonal tud intézkedni.
Csigababa 2008.11.09. 21:30:11
Épp ma jövök onnan, és a helyzet ma már tarthatatlan! 150 m-re állok a lámpától a sorban és 4!!! váltás kell, hogy átérjek. Statisztika: 3-5 autó balról, 1-2 jobbról és 1-2 a rendes sávból jut át egy lámpa alatt. Lehet, hogy szemét vagyok (bár a tényleg elveszetteket beengedem, városi vagyok, de néha velem is előfordul-de ők nem nagynémet kocsikkal járnak könyörgöm!!!), de ha közeledem a kereszteződéshez rámászok az előttem haladó lökhárítójára és nem engedek. Ha én ki tudom várni a sorom, akkor Ő is... Persze azért félek néha, hogy az ilyen kiszed a kövi lámpánál és szétcincál...ez is abszurd, nem? Fél az ember betartani a KRESZT... welcome in Hungary...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 21:30:22
Most őszintén, ha te rendőr lennél, beállnál abba a légszennyezett csomópontba forgalomirányítani?
Különben, velem is fordult már elő, hogy elnéztem a sávot, de akkor már mentem abba az irányba, és utána a navigációm áttervezett, így szerintem jogos a be nem engedés.
pg2 2008.11.09. 21:34:27
Másik hasonló egy lámpával arrébb, József krt-Baross sarka. Ott a Barossból a város felé nem lehet jobbra kisívbe, mert a zebrán még így is k nagy tömeg (6-os villamosról), de azért mindig van egy-két merdzsós/porsés helybeli, aki ezt leszarja. Reggelente néha a Szigony utcáig dugó...
Meg a kedvencem, amikor látja, hogy nem fér már át, de azért belehajt. Kb. az első sávban meg is reked, keresztbe sem tud tőle menni senki, minden irányba mindenki áll, mindegy milyen színű a lámpa. Érdekes mód itt sincs dugó, ha rendőr irányít...
Bocsi, kicsit hosszú lett. A rajz nagyon aranyos (a liberalizmus meg tényleg nem a deviancia szinonímája vagy védereje, de hát ahhoz iskola kell)...
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.09. 21:35:10
Természetesen ez is a kiba nagy "liberalizmus" eredménye. Qrvára mind1, hogy mit ír az enciklopédia a libsizmusról, mert azok, akik nálunk libsiknek vallják magukat (szadesz), pont úgy tropára vágták a rendszert, mint a magukat kommunistáknak valló rokonlelkeik (maszop) elődei a szocizmust. Az eredmény számít, nem a jószándék, a szépelgés!
pg2 2008.11.09. 21:37:21
Valaki a sok közül 2008.11.09. 21:48:37
pg2 2008.11.09. 21:49:04
1. A közlekedés szabályai nem politikai tárgyúak.
2. Mo-n nics sem hatalomban sem azon kívül liberalizmus. A magát annak valló párt egy szar (a többis is).
3. Liberális helyeken (pl. Németo.) is van dugó (nem ritkán még a 2x3 sávos sztrádán is), csak nem ennyire baromarcúak, tudják merre mennek, ha eltévednek, nem tolakodnak, hanem félreállnak és előveszik a térképet.
4. Persze lehet mondani, hogy a németek már csak ilyen szögletes szabálymániások, de a párizsiak sem törik egymást össze a reggeli dugóban; ha "szül a felesége", attól még ügyel arra, hogy a másik sávban meg óvodába viszik a gyereket...
pirx 2008.11.09. 21:54:09
MrZed001 2008.11.09. 22:01:16
OFF:
Az a baj, hogy az "SZDSZ-es baromarcúak" akik irányítják az országot és a világot. Ők mondják meg, hogy mi is az a (általuk diktált) liberalizmus, nem a wikipédia.
Nekik pediglen ez a bűnözők védelmére, az önzésre és a kivagyiságra kihegyezett liberalizmus a megvalósítás alatt álló céljuk, tehát kéremszépen tessék elfogadni, hogy (bár a szocializmus is szép eszme volt ... támadták is miatta a Star Trek-eseket is) ez az "-izmus" is folyamatában mutatja meg tényleges (mocskos) valóját.
ON: a mivel el lett engedve a gyeplő, a rendőrség minőségileg soha nem látott mélyponton van (már akarják, hogy érettségi se kelljen a jelentkezőknek, ezt a szintet már nem tudom hogy lehetne lentebb srófolni)... ezért a jellemtelen autósok (ahogy már írtam, mint a kisgyerekek akiket soha nem büntetnek meg) elzüllöttek.
Ezt a folyamatot márpedigleg csak úgy lehet megállítani, ha megint félni kezdenek.
Ha nincs rendőr akitől félniük kellene (pedig ez lenne a RENDeltetésszerű), akkor csak úgy lesz rend, ha a többi autós haragjától és elutasításától kell félniük.
Pl erre remek módszer, ha a tolakodókat direkt nem engedjük be (megszégyenül, ott ragad, kínos a kereszteződés közepén állni ... még kínosabb ha a mellette elhaladók máshogy is értésére adják, hogy hülye).
Pár ilyen, és leszokik róla.
De ha a liberálisok folyton "elnézik" neki, akkor még tovább szemtelenedik.
Zozi 2008.11.09. 22:05:02
Szóval nem kell félni, a balra kanyarodó sáv nem a szerencsének köszönhetően volt üres, hanem azért, mert ott nincs ilyen.
amatőr 2008.11.09. 22:25:34
LG 2008.11.09. 22:29:15
Egyébként meg , ezt és az ehhez hasonló szitukat nemlehet kivédeni, rossz a forgalomszervezés ebben a kereszteződésben (is)
Másként kéne elosztani a sávokat és a lámpaidőket, ez a dugó az , ami miatt a Klinikákig lahat haladni reggelente, de utána már csak lépésben !
Itt valami nemvan jól !!!!
LG
pg2 2008.11.09. 22:30:32
LG 2008.11.09. 22:36:38
azér egyszer ha ráértek , javaslom autózzatok el arra , de utána a Cálvin tértől a Köztelek utca és a kinizsi utca irányából vissza a körút felé is és soroljatok be középre és láss csodát hipphopp a Baross utca felé fogtok majd kanyarodni ! Csak óvatosan ám az esetleges visszasorolással !!!
Viccet félre , valóban nem volt ott ilyen , de egy ideje már van balrakanyarodó sáv !
Ez tuti, napmintnap arra járok ( sajnos)
LG
pg2 2008.11.09. 22:39:39
Egyébként a probléma a belváros mentesítése, csak sajnos nem oldották meg. Átgondolatlanul szándékosan rövidre van állítva a lámpa, és a két egyenes sávból csináltak másfelet. Nem lenne hülyeség, csak minek mennének az autósok balra? Arrafelé gyakorlatilag csak Budára lehet jutni. Aki a Soroksárira vagy a rakpartra menne, az nem erről jön, illetve előbb lemegy az Üllőiről. Lónyaiba/Rádayba meg nem mennek annyian, hogy kelljen nekik egy sáv. Vagyis a belvárost ugyan védik, de nem adtak lehetséges elkerülést...
LG 2008.11.09. 23:05:39
Ez a google-fotó sem mai , itt sincs nyoma annak a sávna. De ha az emberfia megnézi a Goole-Erth-t ,a kkor azt láthatja , hogy a Stefánia-Hungária kereszteződésben igencsak épül valami, ami nem más mint a Papp Laci sportcsarnok ( BS).
Ebből azért már lehet saccolni, mikoriak a műholdas fotók !!
Valaha ebben a buzi kereszteződésben volt egy kis sáv ami csak szinte a végén nyílt megf , jobbrakanyarodók számára, volt egy balos a Balcsi felé ( Boráros - Petőfi híd stb, és volt két RENDES egyenes sáv , ami nem a mostani 20 mp-es zolddel működött, hanem persze megfelelú hosszú időkkel. Nem is ért soha a sor a Klinikákig !!!
Hogy a mai sorban mennyire játszik zerepet a Cálvintér szétkúrása illetve a metrófűrás minden irányban, valószínúleg sokat, de azért ezt a mnindennapi tébolyt nemkívánom senkinek !
Ferihegy - Klinikák 15 perc, utána Klinikák - Körút a másik uszkve 15 kvázi 20 !!!
Ez azért tényleg megérne egy misét a kjözlekedésszervezők részéről !!
LG
- duplagondol - 2008.11.09. 23:23:33
www.fszek.hu/56/Tematikus_HTM_ek/Pest_HTM_ek/Nagykorut_HTM_ek/Corvin_koz.htm
pg2 2008.11.09. 23:41:02
(Ne vedd zokon, de a teret ma már K-val írják (azért a gugli nem ennyire régi))
Ennek a hülye lámpának nem sok köze van a metróhoz, régebb óta ilyen nyomi.
pg2 2008.11.09. 23:42:06
Gondolom ezek a tankok is azért jöttek, hogy mindenki inkább balra forduljon...
Vince 2008.11.10. 00:28:30
aki tud, az vegyen fel pár barmot és postolja ki valahol :)
énvagyokazakinemjó 2008.11.10. 00:40:31
isti 2008.11.10. 00:47:58
lehet, hogy szar a forgalomszervezés, de ha túl sok autó van a városban, azon a legjobb szervezés sem tud segíteni.
mennétek ti is inkább biciklivel. ebben a kereszteződésben a legtolakodóbb sofőrt is állva hagynátok. minden nap. igazi elégtétel.
'nyádat 2008.11.10. 04:18:10
greyrat 2008.11.10. 06:26:21
És igen, TUDOM, hogy másoknak az mekora szivatás. DE, 8 hónapig szálítottam zöldséget ezzen az útvonalon reggelente és ha este hét elött szeretem vola végezni, akkor sajnos nincs időm megvárni, míg a társadalom rájön, hogy így senki nem halad előre. Az első két hónapban én is, mindig sorban álltam mindenhol, aztán csak ha olyan kedvem volt, vagy "elbambúltam", mert kicsit fárasztó a 12-14 óra kocsiban + a rakodás és egyébb, mindez Budapesten nap, mint nap.
A záróvonalról meg csak annyit, hogy az kb 3 autónyi, szóval ha a zöld tábla után, ahonnan szélesedik az út kirakod az indexet és berakod az orrát egy alvó söfőr elé, bőven a vonal elött sávot fogsz váltani.
Nem vagyok büszke magamra, de míg nincs olyan szabály, rendelet, vagy bármi (és a KRESZ-re ne hivatkozzon senki, mert az nem tiltja a szabályos sáv váltást) és nincs aki ezt betartassa akkor a helyzet nyugaton változatlan marad.
banya 2008.11.10. 07:29:29
A megoldás a közeg részéről, hogy szép felvételeket készít suttyomban a "talpraesett" autós kollégáktól és megfelelő csekket mellékelve kézbesíti.
guyfromthestates 2008.11.10. 07:48:48
Különben ha arra járok én is a jobbszélső, egyenesen menő sávba állok. Különben nem egyedi ez a hely, mert majdnem mindenhol ez van.
Egyéves Önkéntes 2008.11.10. 08:09:48
Pesten ha elbaszom, akkor beengednek
vidéken szinte soha
A múltkor Szolnokon voltam, na ott az egész város át van alakítva és van ahol a két sáv helyett egysávos körforgó lett, persze a kétsávos előjelző kinnfelejtve, majdnem lezúztam a kocsit, mert ott akartam menni ahol már járdaszigetet épített a vicces kedvű útépítő
na ott senki nem engedett be
Egyéves Önkéntes 2008.11.10. 08:11:37
hát ez fasza
mivel te ZŐDSÉGES vagy, neked mindent szabad.
Apám, te aztán sikeres lehetsz....
so666 2008.11.10. 08:26:38
Ha beengedem, magamat es a mogottem jovoket szivatom meg, akik esetleg mar jo 10 perce allnak sorban (Hungaria-M3 felhajto pld).
Ha nem engedem be, azokat szivatom akik a sajvjaban a jo iranyba mennenek tovabb, es akiket a bepofatlankodo akadalyoz, savvaltasra vagy eros fekezesre kenyszerit.
Ha nem akarom beengedni, annyira ra kell tapadnom az elottem levore hogy egyfolytaban a pedalokon kell tancolnom a szep folyamatos gurulas helyett, meg neha azert megtorpan a sor es komolyabban ra kell fekezni; konnyen a masik csomagtartojaban kothetek ki ha a nyakaban lihegek.
Szoval en a bepofatlankodok fegyelmezese helyett inkabb a biztonsagos kozlekedesre szoktam figyelni. Nem az en feladatom masokkal betartatni a torvenyt, ez a rendorok feladata (lenne).
Egyebkent a legtobb bedugult csomopontert a szuklatokoru varostervezes a felelos, sok csomopont messze nem a legoptimalisabban van kitalalva, meg az akkori lehetosegekhez kepest sem; es manapsag is sorra szuletnek a rossz dontesek, pld P+R parkolok beepoitese vagy a BKV szandekos elb.szasa..
irinyeahétszentségit 2008.11.10. 09:01:52
Lunitari 2008.11.10. 09:05:53
kicsigonzalez 2008.11.10. 09:07:23
pirx 2008.11.09. 21:54:09
olvasd az összes kommentet, nem a dugo - politika csata van életben:)
MrZed001 2008.11.09. 22:01:16
Magyarországon nincs kormányon liberális párt, és a népszerűsége 5% alatt van, val.szeg. a parlamentbe se kerülne be egy most kihirdetett szavazás esetében.
De aki kormányon van az sem liberális, sőt az ellenzék is inkább demokrata.
részemről téma lezárva, látom, hogy nem csak én nem, de mások sem tudtak meggyőzni észérvekkel, egy tényről.
Kata 2008.11.10. 09:10:49
avogadro00 2008.11.10. 09:11:09
Lunitari 2008.11.10. 09:18:35
WhoTheHell 2008.11.10. 09:19:54
Sávlezáráskor egyébként az egyet innen egyet onnan híve vagyok. De pl. kifejezettem, utálom idegesít és nem vagyok hajlandó megérteni miért van az, hogy ha egy sáv elfogy akkor abban mindig gyorsabban halad a sor mind abban ami megmarad. Ami meg a legidegesítőbb, hogy ha nem engeded be még neki áll feljebb.
Kicsit más. Az vajon miért van, hogyha haladó forgalomban kiteszem az indexem sávváltásra amikor még hely is lenne simán bemenni - ismétlem halad a forgalom 50-70-el és van hely - a másik egyből padlógázzal elveszi a helyet és beáll mellém. Ezt sose értettem meg.
Lunitari 2008.11.10. 09:23:14
Biztos az adott helyzetből azt vonta le, hogy csak pofátlankodi akarsz....ki tudja? Előtte nem cikáztál ide oda? :)
MrZed001 2008.11.10. 09:28:16
Igen, a Hungária-M3-ról már jópárszor volt szó. Felháborító amit ott megengednek egyesek maguknak, meg az is hogy rendőrt ott még a büdös életbe nem láttam (pedig 1 nap alatt megtermelné 1 éves fizetését).
Volt már, hogy mindhárom sáv állt, mert:
- külső ugyebár a sok elöl tolakodó miatt, pedig utána felüljáró, nincs lámpa, tehát fix 40-el mehetne a sáv
- középső: mert onnan sok köcsög tolakodna be a külsőbe (mint mindenhol máshol is, teljes útszakaszon, nem csak elöl ... a sok baromarcú)
- belső: menekülnének a középsőből az egyenesen haladó tömegek ... és nem egyszer előfordult már, hogy olyan autós, akinek a középsőben sorbanállás is derogált egyszerűen a belsőben ment előre, majd ott keresztbeállt, hogy akkor most már engedje be valaki a középső majd külsőbe.
Na az ilyennek helyből zéró tolerancia és 300.000 Ft büntetést adnék
level.up! · http://roguelike.blog.hu 2008.11.10. 09:29:52
megrögzött gyalogos vagyok, de így is kifogyhatatlan posztbánya
mindennapos, hogy a Barossról jobbra (Blaha felé) kanyarodót, akinek van képe nem lesöpörni a zebráról a gyalogosokat, a mögötte jövők - attól függetlenül, épp elférnek-e mellette [el szoktak] hagyományosan 'megbüntetik' és bedudálják a zebrára. nemkevésbé az, amikor a József körúton pirosat kapó motoros szívbaj nélkül felteper a járdára - 20-40 átkelésre váró per sarok -, és utat vág magának
pár napja történt, hogy vágnék át ebben a kereszteződésben a Baross utcán (Kálvin felőli oldalon). zöld van, nem is villog, ugyan egy kisautó épp kanyarodik rá a zebrára, de lassan, óvatosan, úgyhogy gyerünk át. aztán nem tudom nem észrevenni, hogy a sofőr (egyébként csinos fiatal lány) lassan, óvatosan tolja rá a kiskocsit a vádlimra. egyik kezemmel a táskámat fogva, másikkal a zöld fényt mutogatva felháborodottan bakugrálok előle a gyalogátkelőn. igaz, hogy őt meg valami nagy fekete dömdödöm noszogatta hátulról
a kereszteződés kiskirálya még így is hátravan. szituáció, gondolom, ismerős: munkaidőzáró csúcsforgalom, mindenki rohan jódolgára, tehát a körúton pirosban is szakadatlan a forgalom, négyen-öten állnak mindig a jól ismert 'jajjmégátcsúszokapiroson-jajjmégsem-hátmegállokaközepén' helyzetben. keresztben meg jön a busz (én meg történetesen rajta). ell kell engedni, kedélyes tili-toli után a keresztbeforgalom nagy kegyesen csinál pont annyi helyet, a zöld fele eddigre persze már füstbe ment. sebaj, busz megindul, lassan, óvatosan, így is necces lesz a dolog..
erre jobbról nem bevág egy SUV? dehogynem. fél kerékkel a villamosszigeten szépen leszorítja a buszt, és elegánsan átsuhan a nem neki nyitott résen
nem folytatom. ez a kereszteződés is külön posztot (blogot..) érdemel
MrZed001 2008.11.10. 09:32:31
"Sávlezáráskor egyébként az egyet innen egyet onnan híve vagyok. De pl. kifejezettem, utálom idegesít és nem vagyok hajlandó megérteni miért van az, hogy ha egy sáv elfogy akkor abban mindig gyorsabban halad a sor mind abban ami megmarad."
Ennek oka a félúton bepofátlankodók. Ha csak elöl menne a zipzárazás, akkor szépen haladna mindkét sor, így viszont a JÓ sor ÁLL.
Megoldás: SENKIT SEM SZABAD BEENGEDNI, CSAK A LEGVÉGÉN, ÉS OTT IS CSAK 1 AUTÓT. (na ezt kellene az autósok fejébe verni)
Lunitari 2008.11.10. 09:37:00
WhoTheHell 2008.11.10. 09:46:44
nolf 2008.11.10. 09:47:15
pirx 2008.11.10. 09:47:16
off
Végigolvastam, és nem csak ehhez szóltam hozzá! :) Sőt! De látom te is azért morgolodsz emiatt, és nem csak magadban! Ez egy autós blog, és eddig nagyon jó volt. Gondolom az lesz ezután is, de itt nincs helye ennek a baromságnak. A pofátlanság oldalfüggetlen. Van nagymagyarosrszágos matricás, és van szabadmadaras matricás is közöttük.
on
isti!
Szép gondolat, hogy ne egyedül üljek az autóban! De ez itt most hogy? Attól még ugyanúgy pofátlan lesz, még ha ketten is ülnek benne. A leírt példámban, tegnap este a baromarcú két autónyi előnyért tette meg! Tök mindegy! Ameddig a közértben egy új pénztárat nyitnak, és a sor végéről állnak (rohannak) be oda az emberek, nem a sor elejéről, addig ez így is marad.
pirx 2008.11.10. 09:48:16
egy németautós nárcisztikus dög 2008.11.10. 10:04:18
Nagyon szép napot kívánok mindenkinek.
Lunitari 2008.11.10. 10:28:34
Erre azért ne vegyél mérget! ;)
binimann · http://vegkep.blog.hu 2008.11.10. 15:29:00
nincs tobb kerdesem.
Kopi3.14 2008.11.10. 21:06:46
MrZed001: azt látom, hogy politikailag, a világ működését tekitnve lövésed nicns a dolgokról...
Neocon: és egy "kőkonzervatív" oktatja a liberalizmust? Ilyen létezhet a világban? :D
Nagyonoff vége
BGyRacer 2008.11.11. 22:19:10