Nem titkolja Pokember, hogy ő sem szent és követett el hibákat, főleg, amikor eldurrant az agya a nyomulós motoros miatt. Nem titkolja a saját hülyeségét sem, de a nagy kérdés az, hogy ezért a kommentelők nem négyelik-e fel, mert kevesebbért is kaptak már vérszemet.
Régi olvasója (és ritka kommentelője) vagyok blogotoknak. Megosztanám kis történetem, ami tegnap este (11.03) esett meg velem. Budaörsön dolgozom, néha estig is, így esett, hogy 7 óra körül elindultam a városba. Mivel szeretek sietni, ha lehet, kicsiny autómmal hamar gyorsítottam (130 körülire, tudom, szabálytalanul, itt 100-as táblák vannak - vessétek a köveket).
Irány a belső sáv, mivel a többiben persze a 80-100 között mozgó autósok voltak. Örültem is, hogy senki sem tötymörög belül (itt szoktak megjelenni a népnevelők, hogy 100 a max, akkor ő annyival megy, 3 sávból szerintem megoldható, hogy aki akar, az mehessen gyorsabban, akár szabálytalanul is, majd kifizeti a bírságot, ha kell).Ekkor megjelent mögöttem A Motoros. Néztem is, hogy de közel jön, mit akar ez, amikor vad villogásba kezdett! Mellettem kocsisor, nem túl sűrű, de kb 100ra kéne lassítanom, hogy bemenjek 2 kocsi közé, hogy a nagyságosúr el tudjon haladni.
Egyéniségem súlyos problémája (többek közt), hogy ha villognak rám, minden reális ok nélkül (mint esetünkben, amikor nincs hova menjek), nagyon mérges leszek. Ha útban lennék, mert üres a középső sáv, akkor biza lehúzódtam volna már rég, én hallottam még a jobbra tartsról. Most azonban, hogy A Motoros villogtatni kezdett, eszembe se jutott lemenni, akkor sem, amikor elfogytak mellőlem az autók. Ő persze egyre jobban villogott, belőlem pedig előjött a Népnevelő, kis féklámpavillogtatással, lassítással próbáltam rávenni, hogy menjen ki a seggemből, vagy (még szabálytalanabbul, tudom) előzzön meg jobbról, ha annyira sietős. Természetesen nyilván benne is felment a pumpa, maradt mögöttem, egészen az első pirosig (BAH csomópont).
Itt persze mellém állt, én pedig ablak le, nosza, beszéljük meg. Kiderült, hogy ÉN azt hiszem, bérletet vettem a belső sávra (nyilván ő nem lehet a hibás, hiszen szépen villogott, amikor jött), és hogy képzelem. Különben is, örüljek, hogy nem rugja le a tükröm, mint más, idegesebb kollégái tennék, sőt, ő maga is, ha nem lenne épp jó napja. Természetesen én sem hagytam szó nélkül a dolgot, de nagyon nem hallgatott rám, amikor befejezte a mondandóját, elhúzott. A tükröm egyben maradt. :-)
Meglepő módon, egész higgadtan beszélgettünk, egy k-anyád se hangzott el. Talán azért nem is akart nagyon erősködni, mert 185cm magas vagyok, és az kintről is látszott, hogy jelentősen túl a 100kg-on. :-) A sok evésnek is van néha előnye.
Tudom, hogy nem voltam szabályos, sőt, helyenként még szemét is, de úgy érzem, az adott pillanatban muszáj volt vmit tennem, nehogy már azt gondolja, övé a belső sáv!
Kérdésem: akkor most melyikünké? Mert másé a városban nyilván nem lehet. :-) Melyikünk volt a nagyobb bunkó?
Rifiröfi 2008.11.12. 08:30:21
Egyezzünk ki döntetlenben :)
George Jung 2008.11.12. 08:31:40
A belső sáv senkié. El kéne felejteni. Ilyen nincs. Mindenki a külsőben, ha utolér valakit, megelőzi, aztán vissza a külsőbe.
Nem tudlak hibáztatni, amiért kiakadtál a villogásért. Én is kiakadok. Máshol ez figyelmeztetés, meg jelzés, itthon státusz. Egyszerűen el tud durranni az agyam, amikor indolkolatlanul (!) villognak.
Azzal, hogy pék voltál, nem lettél különb Nála.
Aqweren 2008.11.12. 08:32:29
Szerintem mindketten élveztétek a dolgot, ezek ilyen ősi ösztönök...
karvasz 2008.11.12. 08:44:16
kis ember 2008.11.12. 08:57:28
tehenke 2008.11.12. 08:57:50
Rendben van, a motoros volt olyan rohadék köcsög, hogy Rád mert villogni. Ezzel nem tartott fel, és nem akadályozott jelentősen Téged.
Te azzal hogy nem engedted el zavartad, vagy akadályoztad őt?
Mindegy mennyivel ment. Mint írtad lehetőséged lett volna elengedni.
Mást lenézel önkéntes rendőr mivolta miatt, Te meg itt osztod.
Ezen gondolkozz.
Gz · http://limpinproli.freeblog.hu 2008.11.12. 09:02:40
xerxesz 2008.11.12. 09:09:46
Grg76 2008.11.12. 09:11:12
Ideje lenne bevezetni nálunk is az ami pl. a németeknél van: villogás/leindexelés/másik hátsójában közlekedés=bünti
PitBuli 2008.11.12. 09:14:13
Egyértelműen te! Szabálytalankodsz, ezt mind okénak tartod, de ha jön egy még nálad is bevállalósabb, akkor meg átmész népnevelőbe. Képmutató viselkedés. Nem tudod elviselni azt, ha valaki megelőz, mi?
Nem tudom miért kell ez a viselkedés, ha mindenki szabálytalankodik, akkor egy laza összekacsintással hunyjunk szemet egymás marhaságain, és segítsük, ne akadályozzuk azt aki ezt az utat választotta. Te is örülni fogsz, amikor elenged a lassabb, pedig totál szabálytalan vagy.
Secnir 2008.11.12. 09:15:38
tetszik, szó mi szó...
A szallito 2008.11.12. 09:23:57
motorral meg tud lepni, ezeknek a rendszama amugy is fel van hajtva/le van takarva.
Az adott helyzetben amugy en sem engedtem volna el azonnal a motorost, ezt jeleztem is volna balra indexxel es tartottam volna az utazo sebessegement. Hosszabb tavon viszont mindent megtettem volna hogy tunjon el az autom kozelebol, mert a kozeleben levo motoros potencialis balesetforras!
tartlev 2008.11.12. 09:25:49
Ducati. Régi, de olasz, jóhogy tetszik :)
A postolónak: balfasz voltál és paraszt és szabálytalan. Ha gyorsabb jön és nem megy előtted senki, aki miatt te sem tudsz a kívánt sebességgel haladni, akkor lehúzódsz. Vagy felgyorsítasz annyira, amennyivel jön. Ennyi, pont.
A motoros is balfasz volt, azon az úton ha minden sáv tömött IFA-val meg ZIL-lel, akkor is el lehet menni motorral közöttük. Ha téged 130-nál próbált letolni, akkor már ugyanmindegy lett volna, hogy előz-e jobbról vagy sorok között.
Egyszóval balfaszok voltatok mindketten és még büszke is vagy rá.
labi 2008.11.12. 09:26:13
Mi motiválja az embereket abban, hogy leírják a nagynyílvánosságnag, hogy mekkora faxkalapok? :)
Xarik a szabályokra, útálja a népnevelőket, de ha jön egy másik jozzá hasonló, akkor népnevelő lesz belőle...
Az egy dolog, hogy mekkora egy tufa vagy, de hogy még meg is osztod mindenkivel, az már a hülyeség csimborasszója. :)
tehenke 2008.11.12. 09:26:50
Na cső skacok, én leléptem.
ccorsa (törölt) 2008.11.12. 09:31:26
Pont olyan hülyére akadtál, mint saját magad :)
labi 2008.11.12. 09:32:27
SereG 2008.11.12. 09:33:08
Grg76 2008.11.12. 09:33:34
Ettől függetlenül egyiknek sem volt igaza.
Ez olyan mint amikor a rendőr megállitja a gyorshajtót: amelyik magyarázkodik az nem siet, aki azt kérdezi mennyi és fizet az tényleg siet.
ccorsa (törölt) 2008.11.12. 09:33:47
A hülyéknek szoktak villogni, hogy észrevegye magát.
És ha a kórházba siet bunkókám?
Pista 2008.11.12. 09:35:01
postoló: szerintem is kicsit "túlreagáltad" a dolgot. én ilyen esetben kihúzódok "amint" lehet, természetesen biztonságos távolságban az előzött járműtől és roppant lassan. :)
c 2008.11.12. 09:36:29
a postolo meg egy dagadt pocs
nagyzee 2008.11.12. 09:38:49
Zsolesz 2008.11.12. 09:39:23
Ha még kívül akkor a postoló a hülye.:D
Zsolesz 2008.11.12. 09:40:40
Mea culpa
tehenke 2008.11.12. 09:41:47
gergoke 2008.11.12. 09:42:52
Ducati (ez egyértelműen látszik a térhálós acélvázból) Monster.
A testes Pókember meg nézzem előbb magába és gondoljon vissza, mit is csinált 5 perccel azelőtt, mielőtt nekiállt az általa pár mondattal korábban elítélt "népnevelőt" játszani.
storyline :) 2008.11.12. 09:46:32
Egy dzsip tapasztalataim szerint még hatásosabb. Egyrész meg lehet melegíteni a refivel a népnevelő tarkóját, másrészt csak vonulni kell, úgyis mindenki igyekszik megőrizni az oldaltávolságot :)
Máté 18 2008.11.12. 09:48:03
24. Mikor pedig számot kezde vetni, hozának eléje egyet, a ki tízezer tálentommal vala adós.
25. Nem tudván pedig fizetni, parancsolá annak ura, hogy adják el azt, és a feleségét és gyermekeit, és mindenét, a mije vala, és fizessenek.
26. Leborulván azért a szolga előtte, könyörög vala néki, mondván: Uram, légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked.
27. Az úr pedig megszánván azt a szolgát, elbocsátá őt, és az adósságot is elengedé néki.
28. Kimenvén pedig az a szolga, találkozék egygyel az ő szolgatársai közül, a ki száz dénárral vala néki adós; és megragadván azt, fojtogatja vala, mondván: Fizesd meg nékem, a mivel tartozol.
29. Leborulván azért az ő szolgatársa az ő lábai elé, könyörög vala néki, mondván: Légy türelemmel hozzám, és mindent megfizetek néked.
30. De ő nem akará; hanem elmenvén, börtönbe veté őt, mígnem megfizeti, a mivel tartozik.
31. Látván pedig az ő szolgatársai, a mik történtek vala, felettébb megszomorodának; és elmenvén, mindent megjelentének az ő uroknak, a mik történtek vala.
32. Akkor előhivatván őt az ő ura, monda néki: Gonosz szolga, minden adósságodat elengedtem néked, mivelhogy könyörögtél nékem:
33. Nem kellett volna-é néked is könyörülnöd a te szolgatársadon, a miképen én is könyörültem te rajtad?
34. És megharagudván az ő ura, átadta őt a hóhérok kezébe, mígnem megfizeti mind, a mivel tartozik.
mop 2008.11.12. 09:52:37
pd_ 2008.11.12. 09:54:39
"eszembe se jutott lemenni, akkor sem, amikor elfogytak mellőlem az autók"
Szerintem ehhez sokmindent nem kell hozzáfűzni...
ex-dr. vuk 2008.11.12. 09:55:51
Hypo 2008.11.12. 09:56:20
guyfromthestates 2008.11.12. 09:57:05
Elnok ur 2008.11.12. 09:58:52
A motoros meg hulye volt. Minek all le huzakodni egy ilyennel? Kerulje ki.
Hypo 2008.11.12. 09:58:53
ThufirHawat 2008.11.12. 09:58:56
Agresszív 2008.11.12. 09:59:28
egyszartlehetvelunkszarakodni 2008.11.12. 10:00:02
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.12. 10:00:40
plusssz: ha te mentél 130-al a 100-as táblánál, akkor a moros mit akar még.
jah jelzem épp vesedonorra van szükségem!
Nolet 2008.11.12. 10:01:05
Én csak azt nem szeretem, hogyha a villogás célja egyértelműen az agresszió. Olyan fordult már elő vele (kivel nem), hogy a belső sávban túlzottan előre koncentráltamé s jött egy nálam is gyorsabb autó. Olyankor, ha egyszer rámvillant nem bánom, általában ki szoktam tenni a jobb indexet, hogy jelezzem, hogy lemegyek, amint tudok.
Viszont.
Ha ezek után is villogtat tovább, amikor szemmel láthatólag nem tudok lemenni, na akkor elszakad a cérna. Bal lábbal finoman fékre, hogy villanjon a féklámpa.
_-_- 2008.11.12. 10:01:12
mondja egy népnevelő, aki szerint 130 már tényleg a max., annyi mindenkinek, a többi szabálytalannak is elég kell legyen, akárcsak RAM-ból a 640kB.
Amúgy szvsz is döntetlen.
Viszont ha egy rád villogástól is "nagyon mérges" leszel, akkor esténként menj el futni, fallabdázni, gombfocizni (vagy maradj otthon, nehéz altesti munkát végezni a zasszonnyal), mert kissé feszült vagy, amit közlekedés során levezetni nem szerencsés.
Sobri 2008.11.12. 10:02:42
Ugyanis szerintem tévhitekben él a szabálytisztelő közönség! Még hogy felejtsük el a belső sávot!? Hát azért van, hogy haladjunk, persze ésszel, és tolerálva a másik előzését és haladását.
Nem attól veszélyes a közlekedés, mert valaki gyorsabban akar menni, hanem például a következőtktől:
- szlalomozás,
- seggre közelítés,
- villogás
Bizonyos helyeken - pl. M0 - én szívesebben húzok el a kamionok mellett a belső sávban nagyobb tempóban, mert ha a mélyntisztelt totojázók olvasnának, akkor megtudnák, hogy a halálos balesetek éppen a két kamion között tötymörgő és szerencsétlenül összepréselt személyautókban történtek.
Végezetül: ne felejtsétek, akkor kezdett a motoros villogni, mikor még nem tudott lehúzódni. Ez a legnagyobb parasztság, igen is meg kell nevelni, és szerintem, legközelebb elgondolkodik rajta, hogy villogjon!
Steveh 2008.11.12. 10:02:57
akkor most hogy is gondolod te ezt ha te sem tartod be? :) Simán elengedhetted volna a motorost...
aspanu 2008.11.12. 10:05:01
a posztolónak: egyetértek az előttem szólókkal, igen, tényleg te voltál a nagyobb paraszt. Egy kövér puhapöcs vagy aki képtelen felfogni, mekkora köcsög... szánalmas!
Ahmet 2008.11.12. 10:05:34
Pimpa 2008.11.12. 10:06:03
Klesk 2008.11.12. 10:07:19
blogsámán 2008.11.12. 10:09:20
2. 3 sávon szerinted a belsőben lehet gyorsabban is menni, mint a megengedett.
3. Jön valaki a hátad mögött nagyobb sebességgel, mint te.
4. Elkezded népnevelni.
Szerintem ez a szálka és a gerenda a szemben tipikus esete.
Ettől persze villogtatni tahóság, és mint a példádból is kiderült, felesleges is: előbbre nem jut tőle az ember, mert ellentétes reakciót vált ki az emberek többségéből.
Sobri 2008.11.12. 10:09:49
Sokkal veszélytelenebb a belső sávban népnevelni, mint ijedt őzikeként beugrani a tötymörgők sűrű sorába ;-).
trolipotlo 2008.11.12. 10:10:26
Persze, ő volt a hibás, nem fogják tudni rádbizonyítani, hogy le is húzódhattál volna, szabadon elmehetsz a bíróságról. Te meg halálbüntetést szabsz ki rá pár villantásért, amivel senkit nem veszélyeztetett.
Ez nem népnevelés, ez közlekedési bűnözés, amit csinálsz: nem pofont adsz, amitől észhez tér, hanem hideg, kemény fémet, ami - nem csak egy motorosnak - maradandó károsodást is okozhat.
Ha a lámpánál letöröd a motoros tükrét, azt mondom, hogy igazad van, 15 ropi egy új tükör, el fog gondolkodni. De 1 tonna vassal a segged alatt nem kiszámíthatóan közlekedni elég nagy felelőtlenség.
pd_ 2008.11.12. 10:10:32
Szabálytalan volt, kész. Most mit kell vele foglalkozni? Szépen néznénk ki, ha mindenki így viselkedne az utakon, hát még az utakon kívül. (pl. A szomszéd mindig rossz helyen parkol? Akkor betöröm az ablakát! Mert megérdemli a köcsög!)
janó01 2008.11.12. 10:12:42
W Joe 2008.11.12. 10:12:55
Tilcccsákbe a motorosokat! :)
kinot · http://kinot.blog.hu 2008.11.12. 10:13:35
ennyi.
na_most_akkor 2008.11.12. 10:14:05
Ne essetek kétségbe, naponta ezrek viszik a feleségüket /rokonaikat /szomszédaikat szülni, és azért gyorshajtanak.
Motorral.
(ccorsa 2008.11.12. 09:33:47)
Sobri 2008.11.12. 10:14:10
Hát képzeld el, én is allergiás vagyok a villogásra, mégis a Budafoki úton gyalogosok százai mondanak köszönetet nekem, mert én a legnagyobb forgalomban is leállítom az egész forgalmat, ha csak egy gyalogos is várakozik!!!
Félre már az előítéletekkel! Vagy itt mindenki beszari totojázó??
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:15:58
_B_ 2008.11.12. 10:17:14
Utálod ha valaki népnevel a belső sávban. Te is ezt csináltad. Az emg mindegy, hogy 100-nál, vagy 130-nál. Mert aki meg akar előzni ugyis szabálytalan nem?
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:17:21
....és meddig IS haladhat a belsőben ?!
Amig nem jön hátulról egy nála is gyorsabb...
HA jön akkor irány jobbra ki!
fsblack 2008.11.12. 10:18:01
slobo toric 2008.11.12. 10:18:22
Eszbonto 2008.11.12. 10:18:55
Mindketto fasz volt, de a motoros kezdte, miagecinek villog ha az elotte halado nem tud semerre menni?
Satufek a parasztnak (mondom ezt mint motoros)
vasló 2008.11.12. 10:19:07
"Bepöccent egymásra egy autós és egy motoros"
Az eredeti cím általánosít, és a javuló viszonyt veszélyezteti a két gépjármûnem között...
Széles utat!
Klesk 2008.11.12. 10:21:07
kisgenya 2008.11.12. 10:21:25
moralisa 2008.11.12. 10:23:11
Sobri 2008.11.12. 10:23:31
Hogyan lehet valakit köszönésre nevelni? Úgy, hogy állandóan előre köszöngetsz neki, amíg rá nem jön, hogy neki is illene, vagy ha tüntetően nem köszönsz neki?
Sajna, bunkó emberek között - és mi magyarok ilyenek vagyunk - az utóbbi működik!
Ugyanezt csinálta az autós is, nem tartották be az alapvető udvariasságot és ezért ő is viszonozta. Ezzel senkit nem veszélyeztetett, hiszen azonos tempóban utazva nem lehet halálos karambolt okozni, már bocsi.
pd_ 2008.11.12. 10:27:04
Lehet, hogy félreértesz. Amit te csinálsz, azt úgy is kell (gondolom zebránál engeded el őket, ami nagyon is helyes). Én arra próbáltam rávilágítani, hogy néhány ember attól, hogy autóba ül, úgy érzi, meg kell váltania a világot, és mindenért vendettát fogad.
Attól, hogy rávillognak valakire (indokolatlanul, én ezt értem), attól még nem kell azt személyes támadásnak venni és jól megmutatni. És akik ezt teszik, az élet többi területén sokminden mellett gondolom szótlanul mennek el.
Tegye a szívére a kezét, aki autóval népnevel, és mondja meg, annyiszor felhívja a figyelmét valakinek arra, hogy azt tán nem úgy kéne, aki pl. cigicsikket csak úgy eldob vagy baszik a szemetesbe dobni a szemetét mondjuk buszmegállóban. És ez csak két apró dolog.
Vagy hogy autós legyen, szól-e annak, aki rokkanthelyre áll, és nem lenne szabad neki.
Azt már nem, mert ott a ásik szenébe kell nézni. Egyszerűbb az autó ablakán át óbégatni a valós (vagy sokszor vélt) sérelmekért.
közlekedési bűnöző 2008.11.12. 10:27:12
Lehet, hogy mégsem? Lehet, hogy azok is hibáznak, akik itt "szarjálsünöznek" habzó szájjal, csak mikor maguk teszik, akkor nem veszik észre?
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:27:48
Azert a KRESZ-t nem artna elolvasni
a parhuzamos kozlekedes fejezetnel!
Nagyjabol osszefoglalom neked...
Autopalyan sor elozese kozben, ha hatulrol nalad gyorsabb erkezik akkor a sor elozeset az elso ADANDO alkalommal be kell fejezni es irany a szelso sav....hogy elengedd a gyorsabban haladni szandekozot.
(lasd KRESZ)
Amig a megengedett max alatt autozol addig ez MONDIG igaz!
A megengdett max-nal vagy folotte vita targya, szokott lenni, hogy mi is legyen ...mert egyesek szerint a megengedett max temponal a hatso ugysem mehet(NE) gyorsabban.
Szerintem meg az onkentes rendorkodo autos jocskan nagyobb bunko mint a mezei gyorshajto...akit rendszabalyoz eppen.
A megengedett max pedig pl. 130-nal kmora szerint ugy 135-140-nel áll elo a legtobb autonal, mivel a kmorak csalnak fölfelé.
Dr. Kotász 2008.11.12. 10:28:31
tandrás 2008.11.12. 10:30:31
Nehogy már nem a motoros volt a nagyobb bunkó.
Klesk 2008.11.12. 10:30:31
Wartburg353 2008.11.12. 10:32:21
azt kaptad, amit te adsz másoknak (dühöngés, anyádba mennyé má' előlem, ne engem taníccs, bazz). ezért kacagok rajtad egy sort. isten nem ver bottal.
békesség, barátom. és egyél kevesebbet, egészségtelen.
Sobri 2008.11.12. 10:32:31
Szerintem a cél nem az, hogy szembenéző tökösek legyünk egy-egy ilyen eset után, hanem, hogy csökkentsük az ilyen villogó-szlalomozó köcsögök számát! Én nem tartom bátor embernek, mert tényleg csak az öklömet merem rázni az ablak mögül, és nem is akármilyen autónak merném ezt megtenni, de mégis meggyőződésem, hogy ezzel igeni is csökkentem a villogtatók számát ;-).
TH 2008.11.12. 10:32:59
"Autopalyan sor elozese kozben, ha hatulrol nalad gyorsabb erkezik akkor a sor elozeset az elso ADANDO alkalommal be kell fejezni es irany a szelso sav....hogy elengedd a gyorsabban haladni szandekozot.
(lasd KRESZ)"...de azért befékeznem nem kell két kocsi közé, ugye? Befejezhetem a megkezdett előzést úgy, ahogy én szeretném. Tényleg ki kell húzódni, amint lehet, de a KRESZ ezt írja: "A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni." Nincs olyan, hogy "amint lehet", meg "ADANDÓ ALKALOM". Annyi van, hogy az előzés után. Ha te még egy másik autónál gyorsabban mész, és lassítanod kéne, hogy beállj mögé, akkor erre nem vagy köteles. Erkölcsileg és törvényileg is rendben van, ha még azt(azokat) az autókat is megelőzöd. A gyorsabban menőnek nincsen "több joga" v. "elsőbbsége" v. bármi a többi járművel szemben.
Pista 2008.11.12. 10:35:42
amúgy továbbra is fenntartom a véleményemet hogy a motoros volt a nagyobb tahó, de az autós is kicsit túlreagálta.
Klesk 2008.11.12. 10:36:30
Ám amit leírtál, annak van folytatása is: 'Sűrű forgalomban, ha a külső forgalmi sávba - annak telítettsége miatt visszatérni nem lehet, gépjárművével a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat. Ebben az esetben jön létre a párhuzamos közlekedés'. Szerintem te is láttál ilyet.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:36:58
Amikor a kmórára nézel és 90-t latsz rajta
akkor nagy valoszinuseggel CSAK 84-85-el haladsz...mert a zöm 5-6-7-8-al többet mutat a valosagnal.
Sok auto kmoraja viszont csak 2-vel mutat tobbet ezert ezek meg GYORSABABN mennenek
mert latjak, hogy csak szarozol elottuk...
a megengedet alatt joval.
Amiben GPS navi van az meg telejse PONTOSAN mutatja a sebesseget (pontossag=0,18 km/h)
Szoval menj ora szerint
96-98-al 90-nel.
138-140-el 130-nal
..és kevesebb gondod lesz a hatsokkal!
HA pedig egy GPS navi kozelebe kerulsz
kis időre MÉRD ki mennyit csal a kmórád !
Meg fogsz lepődni...
tandrás 2008.11.12. 10:38:23
TH 2008.11.12. 10:38:34
Én most nem olvastam el a kommenteket. Lusta dög vagyok. Sztem nem kell eldönteni, hogy melyik a NAGYOBB bunkó. A motoros bunkó volt, mert villogott. Még nagyobb bunkó volt, mert akkor villogott, amikor látta, hogy nincs helye a kocsinak kisorolni. Az autós bunkó volt, mert nem sorolt ki, amikor megtehette volna. Ő is bunkó volt, de megértem, mert én is utálom a paraszt villogókat. Ettől függetlenül az eljárása helytelen volt, és végül legalább akkora bunkó lett így, mint a motoros.
storyline :) 2008.11.12. 10:39:07
index.hu/video/2008/11/11/allj_vagy_lovok_2
TH 2008.11.12. 10:39:55
Mintha be lenne linkelve 2 poszttal ezelőtt, nem? :)))
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:40:39
Van ám ott olyan is, hogy:
"...a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza!!!!!"
Nahat-nahat...akkor, hogy is van ez szerinted?!
Jeszy 2008.11.12. 10:40:54
Milyen jó, hogy fel sem merült, hogy a motoros nem is mehetett volna a harmadikban. Na jó, szerintem is marhaság, de a KRESZ-ben egyelőre még benne van. :)
Hamár szabálytalanságokról beszélünk :)
Azért a jobbról előzéssel, meg elmenni a 2 kocsi között 130 felett óvatosan!
Ha ilyen helyzetbe kerülök, hogy valóban épp előz, lassítok és tisztes távolságból követem. Ha bent felejti magát (van ilyen, na), akkor finom villantás - azt ugye közelről úgysem lehet, mert nem fogja látni - ha nem használ, rövid hangjelzés... Ilyenkor lehúzódnak leginkább, és intenek, hogy Bocs!
pd_ 2008.11.12. 10:41:11
Na, ez jó példa. :)
És igen, miért nem tudja kivárni a sorát a villogó, amikor nyilvánvaló, hogy az előtte levő ha akarná sem tudná elengedni.
DE: ha valaki rámszól az utcán, hogy menjek már arrébb, mert indokolatlanul foglalom el a járdát (teszkóban az egész sort egy keresztbe fordított kocsival) akkor nem az a reakció, hogy: MUHAHA, AZÉRTSE! Akkor az ember arrébbmegy, még ha úgy is gondolja, hogy bmeg, lehetett volna ezt udvariasabban is.
alfredo 2008.11.12. 10:41:34
- te a belső sávban
- a külsőben épp kocsisor, besorolni nem tudtál volna csak némi fékezéssel
- a motoros a villogtatással nem arra akarta felhívni a figyelmedet, h túllépted a sebességhatárt, hanem, azon dühítette megát, miért csak ennyivel.
:)
Netuddki. 2008.11.12. 10:41:51
Aki így kezdi a levelét sikeres ember nem lehet.
Szabálytalan voltál, b.szki? Legalább ne dicsekedj vele! A levél többi része ezekután már teljesen mindegy miről szól.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:42:52
De itt az autos visszatudott volna terni...
és attol apillanttol fogva, hogy ezt ne mtet meg...ő lett a nagyobb bunkó.
Mert ez volt a kerdese: ki a nagyobb bunko?
Hat ő lett e pillanttol....
hulyemagyar 2008.11.12. 10:43:14
A számaid lehet, hogy magasabbak, de az IQ-d alatta marad az átlagnak rendesen.
Sobri 2008.11.12. 10:44:54
De Budapesten közlekedsz? Soha nem szegsz meg egyetlen szabályt sem? Átengedsz minden gyalogost, aki várakozik? Mindenhol 50-nel mész?
Egyébként pedig nagyon is érdekes történet, mert jó lenyomata a mai magyar morálnak.
storyline :) 2008.11.12. 10:45:23
Ha te mondod :D
De ezt mindenkinek látnia kell :D
TH 2008.11.12. 10:45:30
Meg ilyen is:
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Az a szép a KRESZ-ben, hogy ha így olvasom ezt jelenti, ha úgy olvasom, azt jelenti...
Ezt a mondatot én úgy értelmezem, hogy nem kell befurakodnom két autó közé, és befékeznem a gyorsabban haladni szándékozó kedvéért. Feltartani nem tarthatom fel, ez kétségtelen. De a megkezdett előzést befejezhetem, és szerintem egynél több autót is megelőzhetek, ha a visszasorolás azzal járna, hogy mondjuk 140-ről 110-re kell lassítanom...
2008.11.12. 10:46:02
Fitz 2008.11.12. 10:46:27
Furcsa, hogy pont Te írsz a "népnevelőkről", aki ugyanazt teszed. A népnevelő is azért megy a belső sávban 100-zal, mert a többiben kevesebbel mennek, nem azért, hogy téged szivasson. Ő lassítson le 80-ra, hogy beférjen a külső sávba, mert Neked 130-cal támadt kedved száguldozni?
Vagyis Te is népnevelő módon viselkedsz és innen már csak arról lehet vitázni, hogy ki mennyire szegi meg a sebességhatárt.
Sőt, utána még indokolatlanul és valóban népnevelő voltál.
A kettős mérce az élet megrontója. :P
pd_ 2008.11.12. 10:48:43
Nem is kell mást tenni, mint öklöt rázni, meg gondolni csúnyákat, mert hát máskor sem megy oda az ember ahhoz, aki neki nem tetszik és mos be egyet neki. Ez így is van jól. Úgy, hogy senki nem kerül veszélybe, nyugodtan lehet próbálni kezdeni valamit a buggyantakkal az utakon is, a lényeg, hogy ne csináljon az ember veszélyeset, mert az autózásnak nem lehet az a lényege.
Én sem szeretem, ha valaki indokolatlanul rámvillog, de aki ilyet csinál, sokszor sajnos tökmindegy, mit csinál az ember, úgysem fogja fel, hogy nem kéne...
Dr. Kotász 2008.11.12. 10:49:18
Általánosságban nem mondható el, hogy minden autó kmórája ennyit vagy annyit csal x sebességnél. Találhatóak a városban több helyen sebességmérő szenzorok, pl újpesten nemrég szereltek fel 3-at, naponta járok arra, így biztosan állíthatom, hogy az enyém nem csal 5km/h-t, szerencsére korszerű a gépjárművem, hogy milyen azt szándékosan nem írom le, senki se ítéljem ez alapján. Az általad említett tények ismeretében egyáltalán nem elfogadott, hogy menj nyugodtan gyorsabban, mint amennyit az órád jelez, ez a felfogás szüli az önbíráskodó, kihaénnem embereket, akik maguk döntik el, mennyivel közlekedhetnek. Ha mindenki betartaná az előírt sebességet, és a saját kmórája szerint közlekedne, nem lenne ennyi villogós paraszt az utakon ám. A rendőrök sem a sajár kis csicsa GPS-esükkel mérnek be a felüljáróról, nekik sem magyarázhatod meg, hogy de hát kérem az én GPS-em szerint nem is mentem annyival. Hali.
tandrás 2008.11.12. 10:49:40
Népnevelőnek nem azt nevezzük, aki 100-zal előz, hanem azt, aki 100-zal párhuzamosan halad a mellette lévő 100-zal haladóval.
Sobri 2008.11.12. 10:50:24
Népnevelő1: aki megtorolja a sérelmeit-
Népnevelő2: közvetlen sérelem nélkül is betartatja mindenkivel az összes szabályt.
Tehát a postoló a Népnevelő2-őt nem szereti, és belőle Népnevelő1 lett. Ezen mit nem lehet érteni?
TH 2008.11.12. 10:51:26
Igen. Én is a népnevelő1 csoportba tartozom néha. Népnevelő2-be soha. :)
Fitz 2008.11.12. 10:52:44
Én úgy vettem észre, hogy bárki annak számít, aki szabályosan mer haladni, és mondjuk ezt a belső sávban teszi.
Vajon a posztiró rávillog-e a belső sávban 100-zal haladókra? :D
catus 2008.11.12. 10:54:18
na akkor ki volt a nagyobb bunkó?
A motoros akkor amikor akkor villog amikor esély sincsen arra hogy lehúzodjon az autós
Az autós meg akkor amikor paraszt népnevelőt játszik, akkor mikor neki minden népnevelő bunkó.
Nálam az autós a bunkóbb....
Szerintem....
TH 2008.11.12. 10:54:52
100-al a belsőben menni akkor népnevelés, ha lenne lehetősége lehúzódni. Akkor kötelessége is. (ld. autos gyalogos előző idézetét a KRESZ-ből.) Aki nem húzódik le, amikor üres a külső, és jönnek mögötte nála gyorsabbak, az 1) népnevel feleslegesen, 2) szabálytalan.
Netuddki. 2008.11.12. 10:55:10
"De Budapesten közlekedsz? Soha nem szegsz meg egyetlen szabályt sem? Átengedsz minden gyalogost, aki várakozik? Mindenhol 50-nel mész?"
- Mér BP-en mások a szabályok? Nem is tudtam.
- NEM
- IGEN
- IGEN
Sőt, még a boltban sem szoktam lopni, még akkor se ha mások megteszik.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 10:56:25
A "visszaterni nem lehet"
elvi szinten nyilvan nem engedi meg az olyan szemelyes dontest, hogy nincs kedvem visszaterni, mert fekeznem kell akkor....
Amikor annyi hely van jobbrol, hogy oda
biztonsaggal betudsz sorolni akkor KELL kimenni...akár fékezve is.
Az annyi hely pedig 110-120-as temponal
pl. nagyjabol 50-70 meter...
Tehat a "még megelőzöm azt a fél kilométerre levot is"...addig már nem megyek ki hiába jonnek hatulrol ...az nem helyes megoldas.
HA egy 20-30 meteres helyre nem sorolsz ki az viszont OK ...sőt a követési távolság lopás miatt szabálytalan is lenne...
Nekem a ritkásan messze elol levoket is hosszan direkt 110-el vegig elozokkel van bajom....
Ezeknek KI kell(ENE) menni elolem!46
tandrás 2008.11.12. 10:56:40
JégEmber 2008.11.12. 10:56:53
Mit csinálnál ha valaki 100-al előzné a belső sávban előtted a 98-al menő kocsikat és nem menne ki, ha üres a sáv?
labi 2008.11.12. 10:57:04
A KRESZ érthető ugyanis nem szabályozza, hogy kell lehúzódni akkor ha gyorsan hajt valaki és még nagyobb gyorshajtó érkezik be mögé. :)
No meg ugye már megint a motoros csak úgy hirtelen odateleportált a gyorshajtó úr seggébe. :)
Adott két hülye akik egyformák, egymásra találtak, aztán egyiknek sem tetszik a másiktól az a viselkedésforma, amit saját maga is alkalmaz. Mit kell ezen túlragozni?
Jeszy 2008.11.12. 10:57:14
Viszont ha nem a gyári méretű gumit használod, rögtön megváltozik a helyzet. Nekem egy számmal nagyobb a papucsom a kocsin, és rögtön "megugrott" az átlagfogyasztás a computer szerint és "megjavult" a sebességmérőm. GPS-sel összevetve. Szinte pontos lett!
Ha 100-zal akarsz menni, akkor menj az óra szerint 100-zal. Ha többel mint a megengedett, és kevesebbel, mint a radarküszöb, akkor menj az óra szerint a radarküszöb alatt egy hajszállal. Vagyis autópályán a 140 óra szerint pont jó. (A tempomatom nem is tud 141-nél többet) És akkor jó eséllyel nem leszel se lassabb, se gyorsabb mint a nagytöbbség :)
TH 2008.11.12. 10:57:17
Az szép, hogy minden gyalogost elengedsz. De ha 50-el mész mindenhol, az ugyan nagyon szabályos, de én pl. idegrángást kapok tőle, amikor a 2x2 sávos tök üres úton vki 50-el megy, mert AZ A SZABÁLY. Én bizony 60-65-tel megyek olyankor. fúj...
Sobri 2008.11.12. 10:57:35
Igen, Pesten és környékén sajna mások a szabályok. Lehetetlen szabályosan közlekedni, annyira gyenge az infrastruktúra, és annyira nagy a forgalom. Mondom ezt én, aki szintén vidéki vagyok, nem született pesti köcsög.
W Joe 2008.11.12. 10:58:34
Netuddki. 2008.11.12. 10:59:36
A helyzet pedig nagyon egyszerű. Mindegyik szabályt szegett. Ennyi.
A vita tárgya max. annyi lehetne, hogy indokolt-e ott a 100-as korlátozás (autópálya?), vagy pl. ilyenkor hol vannak a rend éber őrei vagy a kamerák? Ha mindenkit hasonló esetben sz.rrá büntetnének, nem lennének ilyen postok sem. uff
TH 2008.11.12. 11:00:17
"Tehat a "még megelőzöm azt a fél kilométerre levot is"...addig már nem megyek ki hiába jonnek hatulrol ...az nem helyes megoldas."
Ez valóban nem...ha ott kihúzódik, bőven megelőzik, és vissza tud sorolni, nem szükséges hirtelen fékezés.
"Amikor annyi hely van jobbrol, hogy oda
biztonsaggal betudsz sorolni akkor KELL kimenni...akár fékezve is.
Az annyi hely pedig 110-120-as temponal
pl. nagyjabol 50-70 meter..."
Hát én nem így értelmezem. Én ilyenkor nem sorolok ki, ha mondjuk 120-140-el előzök. Nem fogok lelassítani 90-re, hogy aztán újra felgyorsítsak. Ha nem 60 lóerős lenne a kocsim, hanem 260, akkor nyilván ez kisebb probléma lenne, de így nem szeretem a megszerzett sebességemet elveszteni feleslegesen. Viszont amint van elég hely, hogy kimenjek, leelőzhessenek stb., azonnal kimegyek (ja, nem a másik elé 1 centira, hanem hogy féktáv meglegyen - ezt sokan elfelejtik), utálok másokat feltartani indokolatlanul.
pogacem 2008.11.12. 11:00:31
pS: Én biza járok motorral is meg autóval is, de valahogy nem tudok semelyik oldallal együttérezni.
Jeszy 2008.11.12. 11:01:59
De! :(
Higany 2008.11.12. 11:02:06
TH 2008.11.12. 11:02:16
Aki pesti az köcsög? :)
A pesti közlekedés lényegesen pörgősebb, és élénkebb, mint más városokban vagy vidéken. Ugyanakkor sokszor leírtam már, hogy cserébe sokkal segítőkészebb is. Leírom 100adszor is, hogy Kecskeméten nagyon szép, hogy mindenki 40-45-tel megy végig az úton, de senkit be nem engednének, sávváltást nem segítik, semmi...megy, mint a droid, oszt kész. BPesten nem tartják be a sebességhatárokat, és vannak elmebetegek is, de az autósok figyelmesebbek.
tandrás 2008.11.12. 11:02:20
A te példád a legjobb arra, hogy lássuk, egyesek mennyire nem tudnak különbséget tenni. A lopást nem véletlenül büntetik enyhébben, mint a rablást.
Silverf@x 2008.11.12. 11:02:52
ol 2008.11.12. 11:02:56
Mivel dagatt vagy egyből faszagyerek is lettél? Nem értem. Kiváncsi vagyok ha elötted is ment volna valaki mondjuk 100al akkor meg te vollogod le nem? És gondolj bele ha az is egy ilyen dagadt kisebbségikomplexusos gyökér?? Az a baj, hogy az ilyen faszagyerekek miatt nem lhet normálisan közlekedni mint te vagy tudod?
Netuddki. 2008.11.12. 11:03:10
Igen fúj! Lakott területen belül legalábbis. Sok radar kontrollt kívánok Neked! :)
TH 2008.11.12. 11:03:45
Jajj, nem írtad le a kulcsmondatot: "EZÉRT TART ITT EZ AZ ORSZÁG!!!". :DDDD
Sobri 2008.11.12. 11:04:01
Teljesen egyetértek veled, félreértettél :-)
Szerintem is rendben van a közlekedési morál Pesten.
TH 2008.11.12. 11:05:43
Nézd már meg mondjuk a Nagykőrösi út belső szakaszát a felüljáró előtt. Egyszer csak 50 lesz 70 helyett, oszt semmi nem változik. Nincsenek zebrák, nem szaladgálnak gyalogok az úton, osztottpályás út, 3 sáv, amiből a külső buszsáv...Itt tényleg ugyanúgy az 50 a biztonságos, mint mondjuk a Dohány v. a Dob utcában? De most komolyan...
Lunitari 2008.11.12. 11:05:56
"ccorsa 2008.11.12. 09:33:47
Egy sötétített A8-cal a seggedben nem májerkodtál volna.
A hülyéknek szoktak villogni, hogy észrevegye magát.
És ha a kórházba siet bunkókám? "
Kit érdekel? Leszarom. Sokan ezzel takaroznak, hogy ezért mentem át a piroson...stb? Ki nem szarja le, hogy korházba sietsz mert épp szül az asszony stb? Ez nem jogosít fel arra, hogy mást is korházba juttas vagy megölj...
TH 2008.11.12. 11:06:57
Azért rendben éppen nincsen, de nem annyira gáz, mint egyesek mondják. Van bőven fejlődési lehetőség: gyalogosok elengedése, szabályos parkolás, index használata stb, stb...
Nimfas Corporation 2008.11.12. 11:07:32
Gratulálok a kérdéshez, csak így tovább!
storyline :) 2008.11.12. 11:08:07
Ezért ilyen élhető ez az ország... Az egyik szabálytalankodó megneveli a másikat, mert eltér a véleményük a megengedhető szabálytalanság mértékéről... Ez a társadalom pusztulásra ítéltetett..."
Neeeeem, ezt úgy kell megfogalmazni, hogy "ezért tart ott ez az ország, ahol" :D
storyline :) 2008.11.12. 11:09:07
Megelőztél, bakker :D
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 11:09:36
A szabály: 10%+4km/h lehet a max csalas
Tehat mind mindig többet mutat.
90-nel a lehetseges max 90*1,1+4=103 km/h
130-nel a lehetseges max 130*1,1+4=147 km/h
Ennyivel nem szoktak többet muttatni, de
5-8-al igen...
A varosi sebesseg jelzo tablak zome IS!!!
többet mutat a tenylegesnel..GPS-el ellenorizve. Velhetoen azert, hogy
- lassitsak a forgalmat
- ne csalodj a kmoradban
Rendorsegi meres kerdese...
A trafi 2 km/h pontossagu eszkoz.
A kozonseges GPS navi ettol PONTOSABB!!
Megpedig 0,18 km/h pontossagu...
Ezert, ha a GPS navira hagyatkozol a trafi soha nem fog bemerni... :-)))
Tenyleg mérd ki egyszer mi az igazsag.
Az auto korszerusege SEMMIT nem jelent.
Nekem a 2006-os korszeru autom 2-vel mer tobbet
a 2008-as még korszerübb autom 6-tal mer tobbet
a kollagam 2008-as UJ ACCORDJA 10-el...
Mindegyik 50 és 190 kozott fixen ennyit csal.
Óra szerinti 50-nel a városban tehát
48-al, 44-el ill. 40-el mennek csak...
Ekozben az utmenti sebnero tabla siman
kiir 55-60 koruli ertekeket ...ami vicc !
Sobri 2008.11.12. 11:10:23
Én inkább drukkolok, a tökös-lendületes, de azért felelősségteljes népnevelő1-eknek, mint a májerkodó villogós parasztoknak.
A népnevelő2 van halálra ítélve :-)
TH 2008.11.12. 11:10:37
:D Hihetetlen, hogy ezt az idióta közhelyet tényleg minden poszthoz elsüti valami okostojás...köztük néha én is, gondolom...:)))
redriot77 2008.11.12. 11:10:38
Aki lassab tőle az tötymörög (gondolom ha olyanja van seggezik/villogtat rájuk). Aki gyorsabban akar menni tőle, és seggezik/villog rá, az meg nyomulós bunkó. Ő a megfellebbezhetetlen arany középút, mindenki annyival menjen mint ő, mert az a tuti.
Nincs ezzel gond, a magyar emberek 70-80 százaléka így vezet.
Picar 2008.11.12. 11:11:14
Megértelek, hogy idegesít satöbbi, hogy a seggedbe villog, de azért azt vedd figyelembe, hogy ha te tolsz mondjuk egy satut mert az előtted menő népnevel, és mondjuk megcsúszik a kocsid, nem lesz nagy bajod, viszont motorral akár el is taknyolhatott volna. Nagyon szépen megkérnék minden autóst, hogy az ilyeneket tartsa észben, mert ami neked egy kis csúszás vagy korrigálás, abból neki/nekünk esés lehet.
De hogy a motorosról is mondjak valamit. Ég a pofám az ilyen szövegek meg a tükörleütögetések miatt (no meg a robogósok miatt, de az már megint másik téma :D, és abból is csak a hülyébb,kresztnemismerő miatt), nem egy embert ismerek, akinek a tükörzúzás mármár hobbija motoron ülve,mert hadd tanuljon a köcsög autós. Hááát nem tudom, egyetlen esetben értettem meg eddig, akkor ketten mentek két motorral apa-fia, és a kedves autós nem hagyott elég nagy oldaltávolságot a srác mellett előzésnél és könyökbe vágta a tükörrel, papa autós után és leoperálta a tükröt.Nem vagyok rá büszek,hogy ilyenek történnek, de ezt megértem.
Amúgy nem értem, hogy ha üres lett a mellettetek levő sáv, miért nem ment ki valamelyikőtök.Felesleges bájcsevejt úszhattatok volna meg, de ez hangsúlyozom mind a két résztvevőre vonatkozik.
TH 2008.11.12. 11:11:53
Egyetértek, egyetértek! :)
storyline :) 2008.11.12. 11:12:19
Hát mit is mondhatnék érte? Ezért tart ott.... :DDD
Sobri 2008.11.12. 11:13:30
Komolyan, múltkor asszonnyal egy hasonló eset után ugyanez volt a vita, mert ő is azt rótta fel, hogy belelépek a fékbe, az meg belémrongyol! De a sautfék meg a megvillantás között irdatlan nagy különbség van!!!
Fogjátok már fel! Ez a villogós motoros egy kiirtandó (persze átvitt értelemben) parasztfajta!
sugi77 2008.11.12. 11:14:46
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 11:15:52
...a Nagykörösi út azért lesz ötven mert
a ZAJ csökkentés volna a cél a házak miatt.
Mondjuk én lemegyek cirka 55-re ott mert elég sűrűn van trafizas...de csunyan tolni szoktak
Nomeg a 70-es szakaszán is tolnak amikor 75 korul "cammogok" csak...
Pedig tudnek lépni a 140 pacival a talpam alatt
ami 8,9 alatt tolja 100-ra az autot...
...és megis kik tolnak feltunoen legtobbszor?
Hát a kis vackok tipikusan :-)))
Gondolom kis auto, kis agy...alapon mukodnek.
2008.11.12. 11:16:56
Gyorsan hajtottál, szidtad a népnevelő tötymörgőket, aztán ugyanúgy viselkedtél...”
Ennyi. Ott a pont. :-)
Lunitari 2008.11.12. 11:17:32
Picar 2008.11.12. 11:17:37
Amúgy érdekes sarkítva látod a dolgokat, eddig kb 100 ember szerint döntetlen a dolog. Most jöjjön ki ebből is egy jó kis autós-motoros vita,mert szerintem pont nem kéne. A post szép példája mindkét részről a tuskóságnak Pont, ennyi, nincs ezen mit túlragozni. De amúgy nagyra értékelném, ha a hozzászólásom második felét is elolvastad volna, nem ragadtál volna le ott, hogy motoron is szoktam ülni...
Sobri 2008.11.12. 11:17:56
Ez úgy hívják, tesztoszteron :-)
Ez egy férfimóka, a tét, ki van otthon az utakon: a lendületes vezető vagy a maga elől letakarító paraszt. A meghunyászkodóknak itt nem osztanak lapot.
Sobri 2008.11.12. 11:19:31
Olvasd el pontosabban,amit írtam.
Egyébként szólj hozzá, én is elengedek minden gyorsabb tempóban haladót, hiszen pont emelett kardoskodok, hogy aki lendületesen, de udvariasan megy, azé a terep.
tandrás 2008.11.12. 11:19:37
Ha ez a motorosnak olyan veszélyes, azért talán pont neki kellene jobban vigyáznia. Velem is megesik, hogy gyorsabban hajtok, de sosem felejtem el, hogy annak minden következményéért én vagyok a felelős. És nem oktatok másokat, hogy vigyázzanak jobban rám.
TH 2008.11.12. 11:21:37
TH
...a Nagykörösi út azért lesz ötven mert
a ZAJ csökkentés volna a cél a házak miatt."
Erre jó megoldás a zajelnyelő fal is egyrészt, másrészt nem tudom, hogy halkabb-e az autó 3-asban 50-nél, mint 5-esben 70-nél. Én mindenesetre 60 körüli tempóra lassítok le ott...Ilyen alapon egyébként a fél Hungáriát 50-re kéne szabályozni szinte, egy csomó helyen vannak lakóházak közvetlenül az út mellett, és ott még villamos is jár...
Lunitari 2008.11.12. 11:22:31
Elolvastam még ha csak átvitt értelemben is..és?
monugrabke 2008.11.12. 11:22:36
Mert ha te elvárod bakker, hogy ott legyen egy sáv fenntartva a szabálytalankodóknak, és a többi idióta meg le is húzodik, az ilyen hülyék elöl /a postban szereplő fontos emberek akik sietnek/ Akkor a maradék két sávban összegyűltek már csak már csak 80-nal v még lassabban tudnak menni, mert a rendelkezesra allo 3 helyett csak 2 sávjuk marad, és kész a dugó. Ha mindenki menne szépen 100-zal akkor, 1 nem kéne idegeskedni senkinek, 2 mindenki gyorsabban elérné azu úticélját. És a legtöbb barom jön azzal , h ö jol vezet, fontos, nagy kcosija van, motorja van, ezért mehet gyorsabban.
Picar 2008.11.12. 11:22:47
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.12. 11:23:05
"A Tök fura, 22 éves vezetési pályafutásom alatt egyszer sem villogtam senkire"
Azt nem tudom, hogy csináltad.
Én akkor villantok valakire rá, ha már huzamosabb ideje ki tudna menni, de nem teszi. Van, aki csak elaludt, és ettől felébred. :)
Meg a kamionokra szoktam, rányomni a refit, amikor úgy jönnek ki elém, hogy keményen bele kell állnom a fékbe.
Amúgy meg tolerancia, bár sajnos az embernek néha elszáll az agya, de az sosem jó...
qmatch 2008.11.12. 11:23:25
Nevelés ide vagy oda: bőven a megengedett seb. felett haladó akármire villogni enyhén szólva vicces, meg az is vicces, aki villog.
Köcsög dolog.
Aki meg szülni viszi az asszonyt, az biztosan dudálni is fog, mint az állat, első blikkre meg lehet majd különböztetni a kihaénnemlefóliázottsenkiháziaktól.
sugi77 2008.11.12. 11:23:43
Igen! Ez az! :D Köszi. Hiába senki nem tudja az ősi állati ösztönöket levetkőzni teljesen :)
TH 2008.11.12. 11:24:22
Teljesen? Alig...néha elnyomjuk őket, de mindig előjönnek..
Lunitari 2008.11.12. 11:25:04
LOL..szerinted melyik az olcsóbb? Fal vagy tábla? Egyébként a zajártalom nem csak a motorhangból adódik ám.....
qmatch 2008.11.12. 11:25:13
NA? EZÉRT IS UTÁLJÁK ANNYIAN A MOTOROSOKAT....autós még senkinek sem akarta lerúgni a tükrét, nem? De!
Sobri 2008.11.12. 11:25:36
De csajok, olvassátok már el pontosabban a kezdeti írást: nem tudott szerencsétlen lehúzódni és a villogással a motoros felhúzta az agyát? Ha nem tetszik, remélem, valami puhapöcs a hapsitok, aki kapásból belehajt az árokba, csak hogy elengedje az ilyet!
tandrás 2008.11.12. 11:26:01
Nem rád gondoltam (oktatás), hanem a levillogós motorosra.
Picar 2008.11.12. 11:27:11
A Motoros villogtatni kezdett, eszembe se jutott lemenni, akkor sem, amikor elfogytak mellőlem az autók.
Például ebből? :D
ex-dr. vuk 2008.11.12. 11:28:15
Igazad van, az autosok csak baseball utot meg viperat ragadnak, es egyaltalan nem tukorre mennek. Talald ki mire.
Picar 2008.11.12. 11:28:18
MD 2008.11.12. 11:28:32
"Mivel szeretek sietni, ha lehet, kicsiny autómmal hamar gyorsítottam (130 körülire, tudom, szabálytalanul, itt 100-as táblák vannak - vessétek a köveket)."
Ő jobban sietett nálad, akkor miért nem húzol el előle. Elég lett volna ha indexelsz és amikor nem kell lassítás nélkül besorolnod szépen elengeded és mindenki megy tovább békében.
Szép napot!
ÜDV
TH 2008.11.12. 11:28:58
Persze, egy gyorsabb jármű nagyobb légörvényt kelt, ez kétségtelen. De sztem 70 és 50 között még nem akkora a különbség, mint mondjuk 130 és 80 között (130nál már a motor hangját nem is hallod szinte, csak hogy vmi süvít feléd). De lehet persze, hogy 70-nél hangosabb egy kocsi, csak kétségeim vannak felőle...és hogy rövidebb ideig lesz hallható, az tuti.
Olcsóbb a tábla, ez kétségtelen...de tudod, az ilyen megoldások miatt TART ITT EZ AZ ORSZÁG! :DDD
vau 2008.11.12. 11:29:10
Postirot azonnal lampavasra huzni. Nem azert, mert gorenykedik, hanem mert szeret kommenteket olvasni.
:)
Sobri 2008.11.12. 11:29:30
"Ekkor megjelent mögöttem A Motoros. Néztem is, hogy de közel jön, mit akar ez, amikor vad villogásba kezdett! Mellettem kocsisor, nem túl sűrű, de kb 100ra kéne lassítanom, hogy bemenjek 2 kocsi közé, hogy a nagyságosúr el tudjon haladni."
Lunitari 2008.11.12. 11:29:46
"nem túl sűrű, de kb 100ra kéne lassítanom, hogy bemenjek 2 kocsi közé,"
Hm nem tudott vagy nem akart? Nem nő vagyok, de hogy te nem értelmezted a szöveget az tuti....
sugi77 2008.11.12. 11:30:01
Szerintem ezeknek a szituációknak a többsége erről szól! Ezért is tartom feleslegesnek vitatkozni róla. Ugyanúgy, mint az állatoknál, néha rendbe kell tenni a "hierarchiát", csak egy kicsit másformában! Azt gondolom, hogy egy kis kakaskodás még egészséges, egészen addig amíg nem fajul odáig, hogy már nem tudják magukat kontrollálni. És még mindig jobb, hogy ha ott a szituációban kijön belőle az ici-pici ördögfióka, mint hogy gyűlik benne, és egyszer sokkal nagyobb gondot csinál! Hmm...igen...én ezt gondolom!
TM 2008.11.12. 11:30:08
Ha a belső sávban nem szabad 100-zal menni szerinted, ott, ahol 100 a max megengedett sebesség, mert ugye van, aki "siet"..
Akkor ugyan te se tartsd már fel azt a motorost, aki 200-zal tépne haza, mert "siet".
Ebből a szempontból ugyanolyan népnevelő vagy, mint aki 100-zal megy ott, és "feltart" téged, holott lehet csak azt előzné, aki 80-nal megy.
Mellesleg kurvára nem ismered a jobbratartás elvét. De ez megint más kérdés.
Mondjuk én már ott gondoltam, hogy nálad gondok lehetnek fejben, mikor írtad: szeretsz sietni. Gyorsan menni és sietni nem ugyanaz. De ezt gondolom érzésből írtad, tükrözi is az énedet teljesen, amit a történeted csak alátámaszt.
Benedx 2008.11.12. 11:30:41
qmatch 2008.11.12. 11:32:15
egy emberként utáljuk a ránk erőltetett szabályokat, de amikor elkezdünk a saját magunk kreálta szabályrendszer szerint "ügyeket intézni" az mintha százszor rosszabb lenne. pedig....pedig....
TH 2008.11.12. 11:32:46
Egyetértek. De fontos megpróbálni észnél lenni, hogy ne ragadjon magával teljesen a hév...vagy a HÉV...:)
Balesetveszélyes helyzeteket nem szabad teremteni semmiképp.
Klesk 2008.11.12. 11:32:48
Sobri 2008.11.12. 11:33:08
Éppenhogy az értelmezésünk más :-)
Ezek szerint te autópályán 130-nál a belső sávban képes vagy egy villogó baromban 100-ra lassítani és betakarodni a külsőbe?
Sajnállak...
dgwd 2008.11.12. 11:33:38
TH 2008.11.12. 11:34:36
90-nel mész a pályán? Csodálatos. Miért nem mész az országúton, ott még a tájat is csodálhatod közben...Tényleg jó néha így belassulni, de nem az autópályán van ennek a helye...
vau 2008.11.12. 11:35:05
Irni fogok egy olyan postot, hogy hajtottam 180-nal az andrasin, es lelepett elem egy ovodascsoport, pedig meg epphogy csak a piros elejen csusztam at kilinccsel elore.
Egyiket majdnem elsodortam, de vegulis egy biciklist sikerult csak, az meg atesett rajtam, de a motoros ott allt, es omiatta kellett felrerantanom a kormanyt, mer elfoglalt egy teli savot.
Kinek van igaza?
(minek is foglalkozunk mi itten egy nyilt provokacioval? :D)
Katka 2008.11.12. 11:36:04
-Nehogymá' te lassíts 100-ra, mert ő siet, ugye? Miből tartott volna lehúzódni, elengedni? Leet meg is köszönte volna.
-Ha ő bunkó volt, akkor neked nem feltétlenül kellett volna felvenni a kesztyűt.
-Haggyá' má' ezzel a 185 centi vagyok és 100 fölött. Dagadt geci vagy bazzzmeg. Ha meg akarnak verni, hidd el, így is megteszik. Legfeljebb nagyobbat esel.
Persze a motoros is köcsög volt, de szerintem csak azután kezdett el villogni, miután te BASZTÁL lehúzódni előle. Ugye így volt? ;-)
TH 2008.11.12. 11:36:31
A fenti történet mindennapos és életszerű, a te általad leírt pedig beteges.
Lunitari 2008.11.12. 11:37:05
Ne sajnálj...fura lenne ha 130-al tudnék besorolni oda ahol átlag 100-at mennek..egyébként csak elveszem a gázt, behúzok majd elment és húzok is visza kb 110-re ha lassúlok...tom vezetéstechnika kicsit gyakorolj és neked is menni fog ;)
TH 2008.11.12. 11:37:38
Mint korábban sugi77 beírta, ez igazából dominanciaharc. Különböző típusú alfa hímek összecsapása mondjuk. :)
TH 2008.11.12. 11:39:14
Hát eléggé egyetértek sobrival...ezek szerint csirke vagy, aki bármit megcsinál másnak első szóra...jó ez az alázatosság, de az életben nem mindig ez a nyerő stratégia...
Klesk 2008.11.12. 11:39:18
Sobri 2008.11.12. 11:39:32
Nem a technikával van a lényeg. Hanem hogy te akkor ha végigmész az M3-on mondjuk, akkor vagy 100-szor csinálod meg ezt a manővert :-D. Ezért sajnállak!
Lunitari 2008.11.12. 11:41:10
Egy elhízott alfa hím? Ilyen a természtben nem lehetséges :))
TH 2008.11.12. 11:41:33
Amerikáról volt egy külön poszt, olvasd el.
Tudom, hogy 60-ra kell képesnek lennie a járműnek, amivel az "autósztrádára" (azt hiszem más korosztály lehetünk...a szóhasználatból ítélve) lehet hajtani, és nem azt mondom, hogy 130-al KELL menni. Nem, nem kell. Szerintem a 110 már teljesen vállalható tempó, nem leszel mozgó akadály sem, de nem is veszel részt az "őrült száguldásban"...
TH 2008.11.12. 11:42:34
Kicsit megváltozott a világ, nem? Egyébként meg megfelelő fellépéssel egy elhízott kutya is lehet alfa...az még félig természet...
Lunitari 2008.11.12. 11:44:12
Leszarom, hogy mit hiszel..ezt megteszem mert nem kerül fáradságba és végül is 3sáv és jobbra tarts van. Csirke vok? MEGA LOL kicsi pofám...én vok az aki a KAMAZT sem engedni be aki a buszsávba előrepofátlankodva vág be a forgalomtól elzárt területen a közraktár utcánál a rakpart felé...jah se nagy sötét audi se bömöst akár ukrán rendszám akár nem..Csirke vok e?
Sobri 2008.11.12. 11:45:11
persze én tudom, hogy a villogás általi agyfelhúzás előnytelen, például a családom számára. 1 hétig voltam fasírtban asszonnyal a múltkori népnevelésem miatt. És részben igaza is volt.
De meghunyászkodni nem szabad, higgyétek el, a villogásnak, az útból eltakarítós viselkedésnek meg kell szűnnie, erre rá kell ébreszteni az ilyeneket.
Akit megbántottam most itt, attól elnézést kérek, egyébként nagyon csodálok és szeretem a csajokat! ;-)
storyline :) 2008.11.12. 11:45:24
Lehet, hogy veled ellentétben Lunitari tud vezetni :D
TH 2008.11.12. 11:45:37
Nyugi legyen mán...az ember csak abból tud ítélni, amit itt leírsz..akkor csak feleslegesen ugrándozol mások elől. De mindegy, csináld, ha jól esik! :)
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 11:47:01
Ugye 90-el azert NEM fordulsz elo a belso savban?!
A szelsoben elfersz tolem...90-el is.
...es ugye nem 100-110-el elozol tartosan?!
Mert.. ha esetleg igen en tolni foglak !!!
Mint a tobbi olyan bunkot is...aki nem tud a belsoben ertelmesen viselkedni.
TH 2008.11.12. 11:47:04
"De meghunyászkodni nem szabad, higgyétek el, a villogásnak, az útból eltakarítós viselkedésnek meg kell szűnnie, erre rá kell ébreszteni az ilyeneket."
Egyetértek. Tényleg le lehet húzódni mindenki elől, de a bunkóságot jobb nem elfogadni szerintem.
storyline :) 2008.11.12. 11:47:36
TH 2008.11.12. 11:48:08
Joga van 110-el előzni..."tartósan" nem, de egy kamionsort végigelőzhet annyival. Rohadt idegesítő mindenki számára, de megteheti...
Sobri 2008.11.12. 11:49:07
Rádmár villogtak úgy folyamatosan 10 centiről a seggedben, hogy majdnem kifolyt a szemed? :-)
TH 2008.11.12. 11:50:29
Már volt erről szó korábban is. Ha valaki távolról villant egyet, akkor annak ez a jelentése, semmi gond nincs is vele: mondjuk ált. felesleges, mert ha már előzök, azt végigcsinálom, ha meg már befejezem, akkor úgyis kisorolok, de semmi gond. A gond akkor van, ha a seggembe áll, és villog folyamatosan...Az nem szép kérés, hanem "takarodj az utamból, köcsög". Az erőszaknak meg az ember nem szívesen enged.
Lunitari 2008.11.12. 11:51:33
malac 2008.11.12. 11:52:23
Klesk 2008.11.12. 11:52:25
Fiatalabb koromban nem így volt, mentem mint a vak ló, de valahogy lelassultam így 40 környékén.
Van igazán nagy autóm is, azzal néha keményen elindulok. De nem várom el, hogy bárki partner legyen ebben, ha valaki lassabb, nem tolom, hanem megvárom amíg lemegy és otthagyom. Előbb-utóbb mindenki lemegy, főleg ha hátranéz. :-) Talán tényleg dominanciaharc lehet, mert a szép lapos fekete 300zx twin turbo-m elől szabályosan megnyílik a belső sáv, mindenki lemegy, pedig Isten lássa a lelkem én nem tolok senkit. Többnyire be sem megyek a belső sávba. A 25 éves escortomat pedig mindenki lökdösné le az útról, holott RS turbo a jó öreg, és a 850 kilós súlyával vagyon ott lehet vele hagyni a mai autók nagy többségét.
TH 2008.11.12. 11:53:38
Na ugye...arról van szó sztem, hogy a feleslegesen agresszív majmokat az ember nem szívesen hagyja érvényesülni, mert még azt hiszi, hogy jól csinálja, amit csinál...
Klesk 2008.11.12. 11:54:02
storyline :) 2008.11.12. 11:54:29
Elég magas a kocsi segge, és elég rendesen le van fóliázva :) De el szoktam engedni azt aki utolér. Általában már pl kamion előzése közben is lehet jelezni a másiknak, ha megvolt, akkor mehetsz. Emiatt nem szoktak rám villogni, max villantani. Mondjuk én kihasználom általában a 10% tűréshatárt, így mondjuk 100 km alatt max 3-4 gyorsabb autó ér be.
TH 2008.11.12. 11:55:38
Jól teszed, ha nem tolsz másokat. Ha 90-el beállsz egy kamion v. autó mögé, az sem olyan rossz, mert a többi autós együtt kezel titeket...De mondjuk az durva, amikor megyek mondjuk 120-al, és a külső sávban egy autó 50-el közeledik felém, mert ő csak 80-al megy...Kamionnál számítok rá, de autónál azért engem mindig meglep...
Sobri 2008.11.12. 11:55:41
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 11:55:59
direkt tartosant irtam...
Az egy camion elozesenel kepesek viszont
a marhák olykor 20-30-40 meterrol bevagodni
95-el ... a 130-al erkeze autom ele!!!
...es emiatt jocskan kell lassitanom, hogy
az ilyen bunko parasztba bele ne menjek.
EZ IS szabalytalan igy a reszukrol.
Semmi bajom, ha akkor jon ki elem amikor meg 100-200 meterre vagyok mogotte es elkezd elozni ...azt kivarom.
De.. amikor beesik elem a paraszt kozelrol es lassan es ezert elegge fekeznem ekll...akkor szetdudalom még az agyát is...
Stresszeljen csak...legalabb maskor talan gondolkozik is.
labi 2008.11.12. 11:56:45
Tessék csak kipróbálni, hogy milyen bal lábbal kicsit fékezni. De közben ne legyen mögöttetetek senki. :)
Lunitari 2008.11.12. 11:58:51
Igen, csak a posztban szereplő motoros sztem nem ez a kategória volt.
Klesk 2008.11.12. 11:59:07
majdazteneldontom (törölt) 2008.11.12. 11:59:25
Amit nem értek, hogy ha én megyek ott végig a belsőben akkor a Móriczra jutok és nem a BAH csomópontra, de sebaj... Gondolom mindkettőtöknek az utolsó pillanatban jutott eszébe kettő sávval kintebb húzódni a BAH felé, záróvonalon, ahogy a nímandok szokták reggelente a teljesen bedugult Budaörsin.
Ezt meg tényleg hagyjuk már, hogy ki hány kg, nem emlékszem, hogy a KRESZ differenciálna ilyen szempontból. Az 50 meg a 150 kg-os férget is ugyanúgy el lehet taposni ha kijár neki.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 11:59:47
Akkor atsoroltalak a normalis lassuak koze.
Akikkel nincs is bajom...
TH 2008.11.12. 12:00:05
Hát ez megítélés kérdése. Én innen, a gép előtt ülve nem fogom tudni eldönteni.
storyline :) 2008.11.12. 12:00:25
Az első felével egyetértek, de szerintem nem kellene egymást ösztökélni a közlekedőknek. Arra ott a yard. Vagy lehet példát mutatni, de nem népneveléssel.
Sobri 2008.11.12. 12:02:58
Sajna a yard nincs ott mindenhol, sőt, nagyon kevés helyen, mert én is örülnék, ha az autópályáról leszednék a szlalomozós örülteket, de ilyet még nem láttam.
Csak arra van eszük, hogy trafit mérjenek.
Klesk 2008.11.12. 12:06:31
Kíváncsi vagyok, milyen leszek motoron. nem sokára megveszem az első paripámat, és feltett szándékom hogy a motorosok nagy részétől eltérően a 100 lovas kétkerekűvel is normálisan fogok járni.
labi 2008.11.12. 12:17:34
Mert.. ha esetleg igen en tolni foglak !!!
Mint a tobbi olyan bunkot is...aki nem tud a belsoben ertelmesen viselkedni."
Pár hónapja egy régi szívódízel renault masterral jöttem hazafelé Tatáról jól megpakolva. Nem saját, csak kölcsönkértem.
Kamionok a szélsőben, késő este van, autópályán alig, éppen nincs emelkedő, gondoltam kis lendülettel megelőzöm a kamionokat.
Közben az egyik kamion is kielőzött elém így szép lassan előztük azt amelyik a külsőben maradt.
Kamion-kamion előzéshez sok idő kell, így megérkezett pár autós mögém. Gondoltam úgysem fognak villogni rám, mert látják hogy a kamion tart fel. És úgy is volt.
A kamion közben szépen befejezte az előzést, gondoltam bemegyek a két kamion közé, akkor mehet szépen mindenki aki mögöttem van (addigra négyen gyültek össze)
Csak beütött a baj, jött egy emelkedő, amit az öreg Master nem tolerált, ezért erős kűzdelem kezdődött köztem és a kamion között, mert a fülke magasságában "elakadtam" a fogyó erő miatt.
Na mondom baxameg, mindjárt kapok én villogást dudálást meg kurvanyázást. Lábam a padlón, nagyon sokáig tartott amíg be tudtam menni a kamion elé.
Közben senki sem villogott, nem dudált, nem integetett, nem mászott a seggembe balesetveszélyesen. Amikor végre le tudtam húzódni, senki sem intett be, senki sem anyázott.
És tudjátok mi volt ennek az oka?
Egyik sem magyar volt...
Hát ennyit azokról, akik bunkónak tartják azokat, akik lassan előznek. Sajna Európa messze van... :)
whiteg 2008.11.12. 12:19:14
A motoros még gyorsab volt, aki biztosan örült volna annak, ha te nem tötymörögsz elötte.
Mentetek volna mind a ketten 100-al és akkor nincs ez az egész probléma.
Hahahahah...........
alfredo 2008.11.12. 12:21:50
Klesk 2008.11.12. 12:24:43
Sobri 2008.11.12. 12:26:05
Szerintem pedig egyáltalán nem az, mert a szívélyeskedés ismérve először is a türelem, hogy ha egy gyorsabb autó utolér, akkor először vár egy kicsit, követ téged, míg kiderül, mi lesz. Németországban így csinálják, és ott ugye szívélyesek az emberek.
De aki már úgy érkezik mögéd, hogy villog, az komoly sértés egy balkáni felfogású embertől.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:26:19
es akozott, amikor a lathatoan menni kepes szgk szarakszik ...csak azert is.
Azt mondjuk agyilag nem birom felfogni minek elozi egymast ket camion 15 km-en keresztul...?!
Ket bunko paraszt ...semmi mas.
Az elozo minek kezd bele ?
Az elozott miert nem lassit egy pillanatra hamar egyszer lathatoan sokaig elozik...
Raadasul ezt a KRESZ is eloirja neki.
Marmint az elozes segiteset lakteren kivul a teherautonak....
A bunko kamionos extra paraszt vallfaja pedig az amelyik akkor is bevag elem, amikor amugy mogottem a latohatrig nem jon senki...
Az ilyet lekene lőni ...helyben.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:32:23
direkt villantok, hogy jelezzem varj egy csoppett...hagy menjek mar el fek nelkul.
Ez hatar olyan 80-100 meter...es megis kijon
a budos bunko taploja szinte mindig elem....
Nyilvan valoan SZABALYTALANUL sot utna meg csak azert sem siet...hogy neveljen.
Hat a jo edes anyucikaja ele menjen be
kozelrol es azt nevelgesse ...
Klesk 2008.11.12. 12:32:37
Sobri 2008.11.12. 12:34:39
Persze, aki eléd akar vágni, az rendben, annak villantással jelezhetsz, hogy nem kéne.
Én is szoktam villantani, pl. városban a busznak, hogy kijöhet az öbölből :-).
TH 2008.11.12. 12:34:58
Neked tényleg folyamatos stressz és idegrángás lehet a közlekedés. Azért a Klesk által leírtak lényegesen szimpatikusabbak, még ha az meg a másik véglet is. :)
Klesk 2008.11.12. 12:38:37
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:41:49
En pl. azt varom tole, amikor mar 3 camionon is tul van 95-el es lathatoan meg ujabb 5-t szeretne vegig elozni, hogy ...ugyan tegye mar mondjuk 110-el netan 120-al ezt meg....
Eloszor csak villantok egyet, hogy
"halaggyá má kicsit jobban"
"vagy mennyéki vissza "
masodszor mar dudalok is hozza
mert hatha vak a lelkem...
Aztan atmegyek parasztba es folyamatosan dudalok meg tolni kezdem....stresszelem.
Hogy megertse nem helyes amit csinal
es en is le tudok menni hozza hasonlo paraszatba....remenykedve, hogy
hatha felfogja mit is kene tennie.
Ha meg nem kepes gyorsabban menni akkor huzodjon szepen vissza ki ...ahogy elo van irva neki.
A turelemnek is van hatara...
Elnezem, ha kis ideig "ugy jarok2, de
ha 10-20km-en at szivatnak az felhuz.
Picar 2008.11.12. 12:44:19
Klesk, milyen motort veszel?:)
ccorsa (törölt) 2008.11.12. 12:50:41
Semmi előjogról nem beszéltem öreg.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:51:24
mivel kezdodik a KRESZ...
Elsodleges a BIZTONSAG es ZAVARTALANSAG
Utana jon csak a szabalyok megtartasa...
...es vegul harmadsorban mintegy kiegesziteskent kerul elo az udvarissag es az elozekenyseg.
Tehat a biztonsag es a zavartalansag még a szabalyoknal is fontosabb dolog, ha
ugy adodik egy-egy helyzetben esetleg.
----------
A közúti közlekedés szabályairól
A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek.
A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják.
Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.
-----------
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 12:54:41
mint a szabaly mindenaron valo betartatasa mintegy onkentes rendorkent a belsoben....
...provokalva a hatsot ezzel.
ex-dr. vuk 2008.11.12. 12:56:37
Egyszer azt irod, hogy tolod te is meg stresszeled az illetot, aztan hogy elso a biztonsag es utana a szabalyok.
Zavart erzek az eroben. Nem ellentmondas ez kicsit?
Nolet 2008.11.12. 13:04:24
Mire gondolok? Igen igen. Jobbra tartás. Azért mert valaki azt GONDOLJA, hogy nála már nem lehet gyorsabb senki, ezért nem szeghet meg egy szabályt sem. Igen is LE KELL húzódni.
Ez olyan, mintha én elkezdenék lövöldözni egy emberektől elzárt területen, vagy épületben mert én azt GONDOLOM, hogy nem jöhet oda senki.
Szerintem SENKI nem szeghet szabályt, de mindenki csak azért felelős, hogy ő betartsa. Ergo az önkéntesrendőr is hibás, mega gyorshajtó is. Ugyanannyira.
Mert a KRESZ nem egy javaslat, hanem kötelező érvényű dolog. HA nem tetszik, nem kell kimenni az útra.
labi 2008.11.12. 13:06:11
mint a szabaly mindenaron valo betartatasa mintegy onkentes rendorkent a belsoben....
...provokalva a hatsot ezzel."
Mivan?! :)
Aki szabályosan közlekedik az provokátor? :))
Ha valaki szabálosan közlekedik, akkor még ő lehet a bunkó, hogy akadályozza a gyoshajtót a szabálytalanságban? :))
aspanu 2008.11.12. 13:09:39
autos gyalogos: "Aztan atmegyek parasztba es folyamatosan dudalok meg tolni kezdem....stresszelem." Nos, Angliában pl egyetlen ilyen akció miatt elveszik a jogosítványod minimum három évre, kb. 2-3 havi nettó jövedelmednek megfelelő bírságot fizetsz, és esélyes hogy le is sittelnek. Ami még rosszabb hogy kultúrember soha többé nem áll szóba veled:-) Hát nincs is errefelé sok ilyen vadparaszt mint te, hálistennek.
aspanu 2008.11.12. 13:11:54
ex-dr. vuk 2008.11.12. 13:13:10
Abban mi a szabalyos, hogy van lehetoseg a szelsoben menni es megis a belsoben megy valaki, amikor hatulrol gyorsabb jarmu erkezik? (idezzunk szabalyt ami ezt tiltja?)
Ki erdekel, hogy mit mutat a kilometerorad? A kreszben nincs benne, hogy 'amennyiben a kilometerorad alapjan a megengedett maximalis sebesseggel mesz, akkor nem ervenyes a jobbratartas'. Vagy benne van? Mutasd meg legyszi.
TH 2008.11.12. 13:14:32
Igazad van. labi bemutatja a gyakorlatban, hogyan lehet provokálni úgy, hogy betartja a szabályokat. :) Hiszen semmi szabálytalant nem csinál, azzal, amit leír, mégis provokál. Ugyanez igaz a közlekedésben is.
labi 2008.11.12. 13:20:06
Arra tetszettem volt gondolni, hogy szabályos 130-cal halad valaki a belső sávban, miközben a külső lassabban megy, és még neki kéne rosszul éreznie magát, mert akadályozza a szabálytalankodókat a gyorshajtásban?
Tessék már egy kicsit gondolkodni...
Nálunk kultúráltabb helyeken ha megérkezik rám valaki, akkor nem villog, nem dudál, nem mászik a seggembe, szépen kivárja amíg lehúzódom. (még akkor is, ha bármilyen okból nem a max megengedettel megyek)
Nem a szabálytalankodok "jogaiért" kéne hömbörögni, hanem inkább a normális viselkedést eltanulni.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 13:21:53
HA tudsz erto modon olvasni akkor latod, hogy ez nem az alepeset nalam...de nem vagyok halvérű angol sem!
Nem kell bunkozni elottem/velem es akkor en sem fogok senkivel...mert nem lesz kivel...erted-e ezt?!
Amugy meg nem erdekel kuloosebben sem anglia, sem nemetorszag sem olaszorszag peldja....
Ez itt magyarorszag itt kell megoldanom a dolgokat az itteni szokasok keretei kozott.
Itt kell optimalizalnom... ha nem akarok allandoan kiszoritott kiskocsog sem lenni
es mindig bunko tajparaszt sem...
ALpaban nyugisan autzok, egy darabig turok is.
De van az a hatar ami utan, ha szivoznak velem ...kegyetlen durva, esetleg megtorlo leszek!
2008.11.12. 13:24:40
Hatalmasakat szoktam röhögni, amikor a kamion vs kamion szitunál beesik egy kretén a kamion mögé 20 cm-re és nekiáll villogni mint az őrült. Szerintetek mit lát a sofőr a villogásból? Már a büdös nagy semmin kívül? :-))
ex-dr. vuk 2008.11.12. 13:26:56
Abban igazad van, hogy ne villogjunk le senkit, aki epp eloz. alljunk be moge, latni fogja hogy mennenk. Ha megsem megy ki szelre, amikor lehetne, akkor mar jogos a villodzas (bar a kresz szerint elozesi szandek jelzesere a duda hasznalatos varoson kivul)
labi 2008.11.12. 13:28:25
Egyrészt valóban nem lát belőle sokat a kamion, másrészt ha látja akkor is lexarja, harmadrészt meg aki kamionnal kötözködik, az nézze meg a "Párbaj" című filmet. :)
Klesk 2008.11.12. 13:30:11
labi 2008.11.12. 13:34:14
Egy Budapest-Hegyeshalom távon ezzel nyer hat egész percet, de közben csakis Rózsa Sándorhoz méltó büszke betyárnak érzi magát, aki jól megszegte a számára terhes szabályokat. :)
Klesk 2008.11.12. 13:34:58
labi 2008.11.12. 13:37:30
Ehhe, "Legyek ura" az utakon. :)
storyline :) 2008.11.12. 13:39:52
Te is kifelejtetted a végéről az "ezért tartunk ott" mondókát!
TH 2008.11.12. 13:41:27
Majdnem leforráztam forró csokival magamat miattad! Légyszi vigyázz az egészségemre! tudom, ne olvassak blogot forró csoki ivás közben...:)
Klesk 2008.11.12. 13:41:35
labi 2008.11.12. 13:42:07
Hát ezek miatt TART ITT EZ AZ ORSZÁG! :)
storyline :) 2008.11.12. 13:45:37
Úgyis divat lett újabban a szőrtelenítés pasiknak is, most legalább ha megkeményedett a csoki, lehúzhatod egyben! :D
labi 2008.11.12. 13:46:13
Jó lenne, ha egyszer valaki konkréd számokban is ki tudná fejezni az autók "road present" értékét. (mi a magyar megfeleője, ha van neki?)
Kezdve a kispolszkitól amivel az ember megtapasztalhatja a láthatatlanságot, a renault thalia és daciákon át ami a "nehogy már egy dacia/thalia megelőzzön" viselkedést vált ki az előzöttből (akkor is ha amúgy a kocsija gyengébb) egészen a sportautókig, amik előtt nyílik a forgalom magától, mint a vörös tenger. :)
storyline :) 2008.11.12. 13:46:53
TH 2008.11.12. 13:48:29
Hmmm...érdekes ötlet, de az ingem volt nagyobb veszélyben...de azért majd még megfontolom az ötletet, ha szőrteleníteni akarom magam...:DDDDD
decibá 2008.11.12. 13:49:26
TH 2008.11.12. 13:49:48
Autópályán nálam csak a xenonlámpa dönt. Ami xenonos, vagy annak akar látszani, az általában száguld.:)))
decibá 2008.11.12. 13:49:26
Én már igen, de akkor autó nem volt a környéken. :)
Klesk 2008.11.12. 14:00:52
A másik egy 25 éves escort RS turbo. Ez kb 7 másodperc alatt van százon, de külsőleg egy egyszerű kocka escort. Teljesen restaurált, de nem az eredeti szárnyas-alufelnis-gyöngyházfehér, hanem sima pirosra csináltam, hogy ne lehessen látni, miféle. Ezzel is sokan agresszívkodnak, de általában ronda meglepetéseket szerez mindenkinek a jó öreg vas.
A hétvégi verda egy 1 bar túlnyomással járó fekete nissan 300zx twin turbo. Ez igazi vadállat, 450Le ezzel a nyomásszabályzóval és elektronikával, valamint sok könnyités van rajta. Pokolian megy. Ezt akkor is tiszteli mindenki, ha 90-nel megyek. Tiszta vicc. Ezzel néha szoktam állatkodni, ahol lehet. Autók általában nem ellenfelek, bár nemrég egy mazda3 mps-sel jót mentem. Inkább csak motorosokkal lehet jót versenyezni, ők többnyire elmennek, de csak a gyorsasági motorok. Velük élmény a verseny, mert sokszor piszkálódnak, de versenyzés után általában boldogan integetünk egymásnak, hiszen jobbtól kikapni nem szégyen. De persze ilyen csak akkor van, ha nem zavarunk vele senkit, környékbeli néptelen, jól ismert vidéki út, vagy egyenes üres szakaszon kemény kigyorsítás. Forgalomban semmi idétlenkedés.
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:12:20
Én kitudom...
A HONDA JAZZ 1,4....
Nem viv ki tul nagy tiszteletet.
Sem orszaguton sem varosban mert...kivul kicsinek latszo auto (amugy centire akkora belul mint a focus, H-astra, 5-s bmw) 84Le, 12,9-es sprint. Pedig a valtoja ugy van szerkesztve, hogy a 40-140-km/h tartomanyban eleg sok nagyobb 1,8-as 2,0 literes autot is lelep...de minimum partiban van vele.
Meg is szoktak lepodni rendesen:-)))
HONDA Civic-2006 1.8 Sport...
Ezzel mar csak a magukat komolyabbnak gondolo nagyobb autok szoktak szivozni, de ezek zome is altlabn elverzik hala a 140LE-nak es 8,9-es sprintnek...meg a VTI-nek...foleg a satnya nemet dizelek (VW, AUDI, BMW ) a vesztesek egy egy kihivasnal...
HONDA ACCORD 2008
Nem szokas vele kekeckedni..csak oreg kis autokkal tartanak fel direkt, esetleg :-)))
Nissan Almera 1996 93LE
Egesz jo elengedesi hatasa van.
pedig csak atlagosan/kozepesen megy
viszont a tukorbol agresszivnak latszik...
Opel Astar H-2004 115LE
Le se szarjak pedig turhetoen megy...
No ezekkel szoktam rendszersen autokazni.
Szerintem az agreessziv kulso megjelenes erosen emeli az elengedesi hajlandosagot.
A marka presztizs kevesbe...
Az optikai tunning sem noveli,
sot az inkabb csokkenti :-)))
ex-dr. vuk 2008.11.12. 14:18:36
Szanalmas.
aspanu 2008.11.12. 14:20:55
"De van az a hatar ami utan, ha szivoznak velem ...kegyetlen durva, esetleg megtorlo leszek!"
Tudok én értő módon olvasni, egyértelműen ez a mondat a személyiséged lényege. Ha valaki lassabban megy mint te szeretnéd, az már szívózás, ugye? És persze te döntöd el hogy hol a határ. Gondoltál már arra hogy miattad (is) ilyenek a viszonyok Magyarországon? Te szereted ezt a balkániba oltott vadnyugatot? A világ civilizált részén a magadfajtákat nem tolerálja a kulturált többség.
Egyébként mit jelent az hogy durva leszel meg megtorló? Erősebben villogsz majd? Esetleg (horribile dictu) még dudálsz is? Jujjuj de kemény! Szerinted ettől majd megemelkedik a pulzusom? Hát pont leszarom hogy egy ilyen macskajancsi mit ugrál mögöttem, úgyis ő kap előbb agyvérzést... Vagy kiszállsz és rámtottyansz a zsíros testeddel mint a posztoló, esetleg bekebelezel mint egy amőba? Esetleg verekedni kezdesz, lelősz, feldarabolsz, elásol? Azért mert 17 másodpercig feltartottalak? Nóóóóóórmáááális????
Hányingerem van a fajtádtól, nem is írok ide többet. További jó anyázást, nyírjátok csak egymást az utakon, hadd hulljon a férgese - csak a normálisakat hagyjátok békén...
Klesk 2008.11.12. 14:23:11
aspanu 2008.11.12. 14:23:55
"Szerintem az agreessziv kulso megjelenes erosen emeli az elengedesi hajlandosagot."
Értem már - szóval ettől érzed férfinak magad? A Civicben ülve nagyobb macsó vagy mint az astrában? Húdekemény...
Klesk 2008.11.12. 14:28:13
Csorfab 2008.11.12. 14:30:58
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:32:59
Nem ertesz te... semmit...ugylatom
Nem rolam van szo en ugyanugy vezetem mindet.
(mint azt pl. a nagykorosi uti 50/70 kapcsan mar irtam)
Hanem arrol, hogy mikent fogadja ugyanazt a vezetesi stilust a masik autos attol fuggoen, hogy melyik autoval vagyok eppen...
Megnyugtatlak a JAZZ-el is tudok kegyetlen durva lenni, ha kell :-)) sot azzal varosban még jobb is flakkolni, mert kisebb helyen elfer...es jobb a kilatas/korbelatas belole !
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:38:55
ja... (velheteon)veled szemben en tudok gyorsan manoverezve is a zömnél sokkal, de sokkal biztonsagosabban autozni...leven,
hogy egeszen ifju koromban maniakusan szaggatuk/hajtottuk/butykoltuk az autokat a varos szelen...egymas ellen...tehat nem lep meg egy farolva csuszo auto pl.
Klesk 2008.11.12. 14:44:53
aspanu 2008.11.12. 14:47:40
Persze mellékes hogy nem erről volt szó. Ha tényleg olyan nagyon-nagyon ügyes vagy akkor talán beláthatnád hogy esetleg nem mindenki az. Akivel épp "kegyetlen durva" vagy (ezen még mindig röhögök) az lehet hogy egy ijedt nyugdíjas akinek amúgy pont annyi joga van közlekedni és élni mint neked. Úgy ahogy akar vagy tud.
Szóval ügyesnek lenni jogod van, parasztnak lenni nem. Ilyen eccerűűű.
Börtönbe veled!
TH 2008.11.12. 14:52:42
Jéé, nálam meg soha nem volt igényem a lavórokra, sem a túlzott száguldásra.
ntsaba 2008.11.12. 14:53:24
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:53:56
te nagyon ertetlen vagy...
Talan a 70-es IQ-d sincs ki, uyg tunik nkem
PONT azt irom már sokadszor, hogy BÁR tudnek foylton agressziv is lenni (eszkozom is van hozza es kepesegem is)...
Mamar csak ritkan szakad el a cerna akkor is eppen az ilyen ertetlenkedo, sotetagyu, frocsogo alakok miatt....min te is pl.
Szoval szokjal le rolam....koszike.
pr3kr3
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:55:38
evek...az 50 hataran, alulrol.
TH 2008.11.12. 14:56:59
aspanu 2008.11.12. 14:47:40
Találkozzatok, és verekedjetek meg valahol, nincs más megoldás. :D
Esetleg megisztok egy-egy sört helyette. :)
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 14:58:43
aspanu 2008.11.12. 15:13:57
Ami erdekes, hogy meg ha tudnal is kemeny lenni, ami vagy igaz vagy sem, akkor sem lehetsz az egy ilyen kozlekedesi szituacioban. Mert az nem kemenyseg hanem tahosag.
Uff!
Loismustdie 2008.11.12. 15:18:21
A kulcsszó "banán", elő az ostorral! :D
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 15:22:27
"tanujjá má mög óvasni!"
Mintha ilyesmiket irtam volna itt, hogy
le tudok menni parasztba is, ha az kell
Tehat tisztan latszik mi a velemenyem a dolgokrol, de ez neked nem akar atemenni...
Csak szajkozol valamit tovabb es kesz, ezert
az IQ-dat immar csak 60-ra csokkenettem :-)))
aspanu 2008.11.12. 15:29:32
Parasztba lemenni nem kell. Ismetlem, nem kell. Csak lehet. Es csak azok mennek le parasztba, akik gyarilag azok. Sajnos ez a helyzet, bekelj meg magaddal: pont ugyanolyan paraszt vagy mint a posztolo. Az hogy nem mindig es mindenkivel vagy "kegyetlen durva" (muhaha) az nem mentseg semmire.
Klesk 2008.11.12. 15:38:36
aqweren 2008.11.12. 15:39:44
Kezdem is elsajátítani lépésről-lépésre, hátha sikeresebb ember leszek - takarodjon mindenki az utamból aki nem szabálytalankodik!!
autos gyalogos, nekem ez jön le a hozzászólásaidból...
aspanu 2008.11.12. 15:54:30
meg fogsz lepodni - semmit sem teszek. Nem is veszek tudomast rola, nem bosszant fel, pillantasra sem meltatom.
(autosgyalogos kedveert: pedig hu ha felbosszantanam magam! akkor lenne jaj! mer iszonnyu kemenny vagyok am magam is, rettenet modon birnek buntetni:-)
Merthogy nekem fontosabb a jokedvem, az egyenletes vernyomasom es a zavartalan onbecsulesem mint hogy allatkent viselkedjek csak azert mert valami szarjanko elem vagott.
Mondjuk az is igaz, hogy (mert mint kiderult, Angliaban elek) maximum egy honapban egy ilyen vadbarommal talalkozom. Pedig atlagosan 3-4 ezer km-t autozom es kb 2ezer km-t motorozom havonta.
Amikor meg hazamegyek, legfeljebb mulo szanalmat erzek az utakon folyo gyava tombolas lattan. Igen, gyava: mert hogy szemtol szembe az itteni szajkaratesok donto tobbsege bepisalna, lasd meg a suzukik legyalazasarol illetve A8-asok elott meghunyaszkodasrol szolo kommenteket...
albi99 2008.11.12. 15:54:32
- Sima vaksötét úton városon kívül (max. 90 km/h) 130-cal a seggembe érkeznek, nincs szembeforgalom, tehát gond nélkül előzhet, ezzel általában nincs is problémám, de még előtte jól "megbüntet" lassú 100 km/h-s haladásomért egy hosszú, kőkemény reflektorozással
- Folyamatosan előző, 150-160-as tempójú hasonszőrű barátaikat villogják le a belső sávban 180 km/h körül (ezen jókat szoktam röhögni a külsőből nézve, megérkezik a barom, seggébe mászik a kicsinek, villog mint a vadállat, közben utoléri a még gyorsabb, és az már őt villogja :))
- 90-100-as tempójú buszt 130-cal előző, ezt indexeléssel jelző szerencsétlen autót villognak le már kilométerekről, majd seggébe mászva bünteti, míg a szerencsétlen vissza nem tud küszködni a külsőbe
- Külső sávban 110 körül haladnak, őket szabályosan 130-cal előző autóstársukra az előzés után mintegy "felocsúdva" jól rávillognak, lehetőleg hosszan bekapcsolva hagyva a reflektort.
Mindre láttam/éltem már át példát.
Tehát most nem a belső sávban 100-zal tötymörgő idős hölgyek levillogásáról beszélek, mert az, ha nem is szabályos, de jogos, mert az tényleg feltartja a forgalmat, és emiatt sokkal veszélyesebb, mint a gyorshajtás.
Szóval kik vagytok ti, villogók? Van olyan köztetek, aki a fentiekből bármelyiket csinálta már? Tényleg csak kiváncsiságból kérdem: miért? Tényleg a kórházba igyekeztetek? (Néha asszem mind azt kívánjuk, hogy ott kössenek ki végül az ilyenek...)
Ja, és miért van az, hogy villogás nélkül is mindig a belső sávban leggyorsabban menő kocsinak van a legvakítóbb sima lámpája??? :))
aspanu 2008.11.12. 16:10:29
Eltartana egy darabig, de megerne. A kommenteket olvasva nincs mas megoldas...
Hmmm, szep uj vilag:-))))
Addig viszont amig ez megvalosul, nem tehetunk mast mint szabalyosan es turelmesen kozlekedunk.
Amig te felhuzod magad, autos gyalogos (nev itt szabadon helyettesitheto) addig ne csodalkozz ha veled is geciznek. Addig egyformak vagytok. Kezdd magadon a kulturalt autozast, ne masoktol vard.
whiteg 2008.11.12. 16:13:04
Jön a barom a tuti autóval, és megelöz aztán be áll elém.
Én meg lassitok 80-85re.
Minek elöz meg, ha nem megy gyorsabban?
Mert nem birja elviselni, hogy elötte egy olyan kis szar megy, nem egy merkádes, vagy bömös.
Klesk 2008.11.12. 16:14:36
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:25:27
Gond nelkul ...persze, ha elotte latok eled is!
Szoval ez leginkabb azert van, mert NEM refivel haladsz es én MESSZIROL latni akarom MI VAN ELOTTED! illetve, hogy merre is megy tovabb az ut elotted... mert ugye vagy 80-120 meter a fektavom...eppen ezert nem lenne jo melled erve varatlanul szembesulni a dolgokkal.
Ezert HA el akarod kerulni azt, hogy a hatso nezelodjon a sajat refivel...akkor egy kis idore nyomd fel Te a refit!!! amikor kozeledik, hogy lasson a TE FENYEDBEN....
"- Folyamatosan előző, 150-160-as tempójú hasonszőrű barátaikat villogják le a belső sávban 180 km/h körül (ezen jókat szoktam röhögni a külsőből nézve, megérkezik a barom, seggébe mászik a kicsinek, villog mint a vadállat, közben utoléri a még gyorsabb, és az már őt villogja :))"
Szoktatjak egymast...
"- 90-100-as tempójú buszt 130-cal előző, ezt indexeléssel jelző szerencsétlen autót villognak le már kilométerekről, majd seggébe mászva bünteti, míg a szerencsétlen vissza nem tud küszködni a külsőbe"
Nono, ha ekkora kulonbseggel elozi azt nem lehet utolerni, ha idoben kezdte az elozest.
30-40 km/h az 8-11 m/sec...azaz egy busz atlepese cirka 3 masodperc... 3 masodperc alatt nem er utol senki meg 160-al sem hacsak nem tul kozel mentel ki ele!!!!
Mert az erkezo is csak 8 meterrel kerul kozelebb masodpercenkent az elozhoz....
Tehat csak azokrol lehet szo akik 40-50 meteren belul vagnak be a naluk joval gyorsabb hatulrol erkezo ele!!! Ekkor jogos a villogas...mert rosszul merte fel a tempokat.
"- Külső sávban 110 körül haladnak, őket szabályosan 130-cal előző autóstársukra az előzés után mintegy "felocsúdva" jól rávillognak, lehetőleg hosszan bekapcsolva hagyva a reflektort."
Marmint a kulsobol?
Ilyet enm lattam meg ..de ez siman barom.
"Szóval kik vagytok ti, villogók?"
Mint lattad
pl. a latni akarok
pl. figyelmeztetok
pl. a siman barmok ....
A masik fejevel gondolkodva soxor ralehet am jonni miert is villantott az ram!
aspanu 2008.11.12. 16:30:24
Egyebkent az ilyen "nem engedek" helyzetekben szokott kiderulni hogy valojaban mennyire puhapocs a nyomulo-villogo faszagyerekek tobbsege. A "nem engedek" nalam mindossze annyit jelent, hogy megyek, ott es ahogy eredetileg is terveztem, es abszolut leszarom ha villog-dudal-ordit-ugral valami majom. Nem erint meg a dolog; alighanem szivbaj nelkul neki is mennek ha elem jonne de eddig mindig a tolakodo tert jobb belatasra. Ralepek a csotanyra is, ha seta kozben elem keveredik... Nem kell ehhez kiabalni, meg masok eletet kockaztatni. Ezt szerintem azok teszik, akik attol felnek hogy valaki majd gyenge legenynek gondolja oket, ha nem buntetnek azonnal. Szegenyek...
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:39:04
Minek elöz meg, ha nem megy gyorsabban?
Mert nem birja elviselni, hogy elötte egy olyan kis szar megy, nem egy merkádes, vagy bömös."
Nem moóindig azert...hanem mert sokan tul EGYENETLENUL mennek elol...szar menni utanuk, mivel lassulnak-gyorsulnak osszevissza.
En pl. a Civic-kel szoktam ilyet tenni, mert a nem tul forgalmas orszaguton TEMPOMATTAL
(sebessegatrto automatika) autozok altalaban.
Tobb okbol is....
- kenyelmes (pihen a labam)
- takarekos (nem nyomja durvan a gazt)
- trafi biztos (nem lepi tul soha a 96-ot)
(mig tempomat nelkul egy csondesebb, de eros auto bizony hamar 110 fole kerul...mondjuk egy zeneszam okozta hangulat hatasara is...mire feltunik a sofornek...)
Namost halad ez ember a stabil fix sebeseggel es utoler egy elotte foylton kicsit lassulo-gyorsulot...hat akkor azt nagyon szar kovetni, persze tempomat nelkul is szar kovetni...az ilyen autost...folyton figyelni kell ra.
Ezert inkabb atlepem egy laza gazadassal
aztan a tempomat ugyis visszaall es ...johet utanam a maga hullamzo tempojaval mar nem zavar.
A tempomatost elotted arrol ismered fel, hogy FELTUNOEN egyenletesen megy elotted tovabb!
A bunkot meg arrol, hogy elozes utan lassit elotted es direkt visszafog egy kicsit a tempobol ...csak azert is....
aspanu 2008.11.12. 16:40:01
sajnos azt kell mondjam, te egy igazi istenbarma ostulok vagy. Bocs.
Amit irsz, az igaz: pl persze hogy vilagitson elore az elottem meno, hogy lassam az utat amikor megelozom. De ha nem teszi, mert nem jut eszebe, nem tud vezetni, nincs kedve vagy akarmiert, akkor NEM elfogadhato es NEM mentheto hogy belereflektorozzak a tukrebe. Nem bizony. Ilyenkor lelassitok, beallok mogeje, turelmesen kivarom amig SZABALYOSAN meg tudom elozni, es csak utana kezdek ujra gyorshajtasba meg reflektorozasba.
NEM kenyszerithetek senkit semmire, es NEM buntethetek masokat azert, mert nem azt teszik ami nekem jo lenne eppen. Ez van. Ezt hivjak tarsadalomnak.
Amirol te irsz, az a vadnyugat. Elobb-utobb jon a seriff es levadasz teged is, amikor epp elszakad a cernad - hacsak az infarktus nem er elobb utol:-)
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 16:50:38
JOL vannak beallitva akkor
nem igazan vakit a refi hatulrol.
De a legtobb autos latja a sajat autoja oldalat a tukorbol...amugy minek is?!
(A masik savot kene alapban csak latni benne)
Ilyen (rossz) beallitasnal pedig PONT a szemebe fog a hatso refije vilagitani....
A belso tukor az meg ugyebar ejszakia allasban van ejszaka...tehat szinten nem vakit durvan.
aspanu 2008.11.12. 17:04:06
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 17:15:12
az oldal tukor beallitasa az autok
...vagy 80-nal tenyleg szar!!!
Sajnos nem igazan oktatjak, mi lenne a jo.
Sajnos sokan az oldal tukrot nem is nagyon hasznaljak vezetes kozben...pont mert az rosszul all!!!
Azert nem hasznalja mivel ABBAN NEM
a mellettes sav kozvetlen KOZELI forgalmat latja ami fontos lenne neki...hogy lassa.
...hanem foleg a sajat autoja oladalat latja
es esetleg a melletes sav tavolabi forgalmat.
De.. azt meg MÁR latja a kozepso tukorbol is.
A jo oldal tukor beallitassal sokkal konnyebb es gyorsabb a varosi manoverezes!
Mert fej forgatas nelkul mindig pontosan tudni lehet mi is van korulottem kozel...csak a tukrokbe pillanatassal is...
whiteg 2008.11.12. 17:18:37
"sokan tul EGYENETLENUL mennek elol...szar menni utanuk, mivel lassulnak-gyorsulnak osszevissza"
Én tudok tempót tartani, csak másnak ez nem megy, mert ök inkáb diktálni szeretik a tempot, és nem máshoz alkalmazkodni.
Ha meg le elöz és be áll elém és vissza is vesz a tempojából akkor, én persze alkalmazkodjak ő hozzá?
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 17:21:34
"vissza is vesz ..én persze alkalmazkodjak ő hozzá? "
Ezt irtam volna...aaaa nem ...
Olvasd ujra el mit irtam koszike.
albi99 2008.11.12. 17:30:21
Ettől függetlenül legalább értem már (elfogadni úgyse lehet magát a jelenséget: szabálytalanul és veszélyeztetve a másikat reflektorral királykodni, csak mert valaki őelőtte szabályosan merészel menni, szerintem eleve önmagában nonszensz, és igenis veszélyezteti, mert a legtöbb ember ideges lesz tőle, idegesen pedig a legtöbben nem vezetnek túl jól, gyorsítanak, fékeznek, stb...)
A másik példánál is igazad van amúgy, de csak körülbelül írtam az értékeket, és Te is tudod, hogy néha nehéz visszatérni mondjuk egy 4-5 kamionból és buszból álló kombó előzése közben... nincs hely visszamenni, a barom meg egyszer csak feltűnik mögötted és akkor már nincs hova menni, csak taposni a szerencsétlen kisautót, hogy visszatérhessünk a külsőbe. Mikor ez a helyzet, akkor csak simán parasztság villogással "biztatni" a lehetetlen küldetésre... Aki kivág egy gyors autó elé, az mondjuk tényleg megérdemli.
whiteg 2008.11.12. 17:33:46
"Ezt irtam volna...aaaa nem ...
Olvasd ujra el mit irtam koszike"
Elolvastam......
Most ennyi lenne a bunkó? 100-ból 90-en? gondolod?
Szerintem simán lenézik a kis autókat, ha az az ő tulajdonában lévő autónál kisebb, akkor meg elözi. Pedig a sebesség nem indokolná.
Nekem ezek a tapasztalataim.
Bezeg amikor néhnapján, egy 600as merkádesel megyek ugyanakora tempoval. Mindenki felzárkozik, és nem akar megelözni.
Szóval én csk azt mondom, hogy nem mindegy, hogy egy merkádesal, vagy csak egy sima suzukival mész 100al. Totálisan máskép viszonyulnak.
Ó azok az elöitéletek:-)
Kasu 2008.11.12. 17:44:02
Különben a poszt/ok/ról egyre inkább az a véleményem valaki nagyokos találja ki a témákat. Ez is annyira gyenge, hasonlóan a "nyuggeres"-hez, valaki mintha ilyen hülye lenne, provokál és baromságokat ír. De azért jó, hogy vannak remek vélemények, jó történetek a műbalhé/műbalfasz postírók kapcsán...Ha valakinek tényleg elmegy a feje egy lassú nyugdíjastól, meg a villogtatástól, hát attól bocs:-))))))))
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.12. 17:44:45
a. pofán rúgnak a bakanccsal
b. a tükrödet rúgják le
c. mindkettőt
mert a kurva életbe utol nem éred, szóval én meg is tettem volna.
B.GY. 2008.11.12. 18:21:16
autos gyalogos · http://zpxv5g 2008.11.12. 18:26:49
Nekem mindegy, ha elottem pocsol
mindkettot atlepem....
A kulonbseg csak annyi, hogy
a merga eseten ehhez helybol vissza is kapcsolok 3.-ba a szuzu eseten meg nem....mert MINDKETTO jo esellyel gyorsitani fog csak azert is az elozesem kozben...
...es erre keszulni kell manapsag sajnos ... kello erotartalek is kell az elozeskor.
A merga(audi,bmw) eseten van 10%-nyi esely arra is, hogy tolni is akar utana buntibol ...ekkor vegkepp jol jön, hogy 3.-ban azert lazan ellepek elole...parszaz meternyit ilyenkor.
Altalaban ertenek a dologbol...a dragaim.
Lassan 30 ev alatt csak két akkora barmot fogtam ki, aki nem nyugodott es sokaig uldozost, kormany rahuzost jatszott miutan a 70-75-el poroszkalasat elunva megeloztem.
Egy audit kopaszokkal es
egy 1500-as ladat cigokkal...
Vági Sándor Zsolt · http://swonder 2008.11.12. 18:33:33
Pista 2008.11.12. 19:32:42
a korábbi hozzászólásomban leírtam hogy mit szoktam tenni ilyen esetben. legutóbb az M1-en villogott le egy 5-ös bömös miközben egy kamion felénél jártam. szerintem egy életre megtanulta hogy mit jelent az 1.2 HTP. :)
Pöttöm 2008.11.12. 19:38:34
mind a ketten segg paraszt faszok vagyoktok, hogy pusztulná meg paraszt szabálytalan vagy oszt még fékezősdit is játszol mi? majd kicsapja valaki a fogad 1szer ne aggódj! a motorosra is vonatkozik egy része annak amit leírtam csak fordítsa át magára ha véletlen olvassa az oldalt!
BGyRacer 2008.11.12. 22:44:42
Jacques Foche 2008.11.12. 22:52:22
1.) Ha valakinek igaza van, az még nem jogosítja fel arra, hogy paraszt legyen.
2.) Ha nincs, akkor meg aztán végképp nem ugathat...
3.)Belső sávból sűrű villogással, seggbemászva letolni valakit tahóság.
4.) Ok nélkül bentmaradni a belsőben, népnevelőt játszani és közben meg szidni a többi hasonló népnevelőt, az nem csak tahóság, de még agyi visszamaradottságra is utal.
Szóval jó kis poszt volt ez, köszönjük szépen. ;)
cso zsi 2008.11.12. 23:30:24
Amúgy a testméreted mit sem számít, ha motorról:
a. pofán rúgnak a bakanccsal
b. a tükrödet rúgják le
c. mindkettőt
mert a kurva életbe utol nem éred, szóval én meg is tettem volna. "
Amíg a motoros azzal van elfoglalva, hogy a lábával hadonásszon, meglehetősen védtelenné teszi magát.
Még ha egy trabantossal játssza el a tükörlerúgást, akkor sem kell utolérni, hiszen mellette van. Az meg a korábbi szabálytalanságokat figyelembe (nem ) véve, szintén a Kresz áthágása.
Mint ahogy bűncselekmény, amikor ráhúzom a kormányt korlátig. Mert "megijedtem"...
Aztán mindenki bizonygathatja a történteket, tanú nem lesz, csak fél év múlva kerül elő valamelyik oldalon, aki "mindent látott".
Nem vagyok 120 kiló, nem vagyok 180 centinél magasabb, és közelharcban biztos csúnyán kikapnék.
De az autóban valamivel védettebb vagyok.
Pistike911 2008.11.13. 01:47:34
A slusszpoén mégiscsak egy gyertyafényes vacsora lett volna, azon legalább röhöghetnénk! :O
"...mert 185cm magas vagyok, és az kintről is látszott, hogy jelentősen túl a 100kg-on."
WOOW! Kis terminátor! Mondjuk ennek is megvan az előnye: nem kell pohártartó, mert a csokis shake megáll a hasadon!
Ha a testméret alapján állapítanák meg az elsőbbséget pl. , akkor előlem mindenki húzódhatna le a külső sávba. Szerencsére nem így van.
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.13. 16:11:57
Én írtam a postot.
Az eset valós, megtörtént, így, ahogy megírtam.
Nem vagyok rá büszke, épp azért írtam meg, hogy lássam, mások szerint ki volt bunkó (szerintem először a motoros, aztán, talán kicsit túlreagálva, én).
Akik felfogták a post lényegét, azok átlátták, hogy NEM az történt, hogy száguldoztam ész nélkül a belsőben, és nem mentem le, amikor lehetett, hanem az értelmetlen villogás REAKCIÓJA volt, hogy nem engedtem el (népnevelő2).
Akiknek csak az jött le, hogy 'fogyjál le, kövér vagy, úgyse az számít, így is leverlek', azokat csak sajnálni tudom. A történetnek nem (és ennek a blognak sem) témája, hogy ki miért kövér/sánta/vak/tohonya. Egyszerű adaléknak szántam, hogy talán miért maradt meg a tükröm.:-)
Nem véletlenül írtam szmájlit a végére, nyilván nem akarom megtartani a belső sávot.:-) Ezt sem fogta fel néhány tompaagyú.
Összességében úgy érzem, a többség szerint reális, bár kicsit durva volt a reakcióm, ám maguk is így tennének néha, míg a kissebbség szerint egyformán, vagy én kicsit bunkóbban viselkedtem (ezek egy része nem olvasta el rendesen, hogy a motoros kolléga akkor kezdett villogni, amikor még nem volt hova menni - ha lett volna már akkor, és mégis maradok, akkor persze jogos lett volna a villogás, és tényleg taplóság ott maradni, csak azért, vki nálam is jobban gyorshajt).
Aki ismeri azt a pályaszakaszt, az tudja, hogy igazából a 100-as táblának sok teteje nincs, csak a ki/bevezető szakasz miatt (sok fel/le hajtó lehetőség, stb) van kint, nem pedig mert ott nem lehet haladni. Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek (naponta járok arra évek óta, és még sosem láttam, illetve nem is mértek be). Tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni azon a részen, ahol már nincs kijárat.
A történet rövidítése miatt nem írtam bele minden sávváltást, látom, vkinek ez is szemet szúrt.:-) Amikor az Osztapenkohoz értünk, onnan átment az egész normális városi közlekedésbe, az említett piros lámpáig. Azt hiszem, egy zöldet beszélgettünk végig.:-) Volt ott épp egy lerobbant kamion is mögöttünk, szóval nem tartottunk fel senkit.
Van még további kérdés?:-)
Pókember
TH 2008.11.13. 18:43:55
Hát kérlek:
"Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek (naponta járok arra évek óta, és még sosem láttam, illetve nem is mértek be). Tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni..."
Értem az ok-okozati összefüggést...ahol nem mérnek, ott lehet gyorshajtani...no komment. :)
Az ilyen érvelést nem szeretem. Mindegy.
Sztem a többség szerint te voltál a bunkóbb, de nem számoltam össze. Lényegtelen, a viselkedésed részben volt csak elfogadható, az övé egyáltalán nem, ha minden úgy történt, ahogy leírtad.
A népnevelő2 viselkedésmód sok esetben elfogadható nekem, de azért kicsit túlzásba estél sztem. Ez előfordul néha velem is. Nem vagyunk szentek.
Jacques Foche 2008.11.13. 23:00:14
Pistike911 2008.11.13. 23:39:01
"Van még további kérdés?:-)"
Eddig sem volt kérdés....
Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.14. 07:40:08
Beláttam én is, hogy a viselkedésem nem volt teljességgel elfogadható, sőt. Ezért is írtam a posztot, nem önfényezés, nem 'hű, de faszán csináltam' miatt, hanem tényleg kiváncsi voltam, kinek mi a véleménye a helyzetről, a szereplők viselkedéséről, és hogy ők mit tettek volna.
Erre választ kaptam, és ezt köszönöm.
Igyekszem fejlődni!
Pistike: látom, a szmájlik hidegen hagynak.
TH 2008.11.14. 12:19:58
Nem akarok nagyon kötözködőnek tűnni, de azért ez érdekel...most akkor mit jelent az a mondat, hogy "Tudtommal egyébként itt nem nagyon mérnek ...tehát itt szerintem nyugodtan lehet haladni"?
Nem bántásiból kérdezem, csak érdekel.
Bikk 2008.11.17. 07:38:08
Touch-Kó 2009.03.19. 20:39:39
Először 130 at mentél,így megszegted a sebhatárt.
Majd lassítottál, és láttad jött a motoros.Gyorsabban ment mint a seb határ.
Majd direkt lassítottál,nehogy el tudjon menni(Indokolatlanul lassan mentél,illetve akadályoztad a forgalmat,hiszen 100 as a tábla és DIREKT mentél lassan).Majd miután lelassult, újabb szabálytalanságot követtél el,hiszen automatikusan a középső vagy külső sávba kellett volna menned.
Szerintem nagy tuskó voltaál,hiszen mint Ő ,TE is gyorshajtottál, csak ráadásul akadályoztad is a forgalmat,és szivattad.
furkóúr 2010.10.24. 18:57:34
én is Angliában élek,de úgy látszik,neked van egy külön "angliád",ahol mindenki példamutató,senki sem rosszalkodik,és ha mégis,azonnal jól letartóztatódik,megejnyebejnyeirgumburgum...
Abban az Angliában ahol én élek,van egy város,london a neve,és aról híres,hogy vannak olyan részei ahol nem ajánlatos éjszakánként csavarogni..És abban a londonban,igenis vannak ugyanolyan bunkók mint Budapesten,vagy glasgowban,Vagy St.Helierben,vagy Hágában,vagy Newyorkban...ezeket a városokat tudom összehasonlítani,mert itt éltem huzamosabb ideig...
úgyhogy ne akarj etetni senkit,te barom...