Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szamurájkarddal fenyegetett

2008.11.14. 07:33 :: Kisikasa

PR sztorija azokról a vezetőkről szól akik minden félelem nélkül, teljes magabiztossággal közlekednek és fogalmuk sincs arról, hogy mikor követnek el szabálytalanságot.

Ma este héttől pedig blogtali, függőknek kötelező!

Nap mint nap találkozom olyan emberekkel, akik nagy nyugalommal, de teljesen szabálytalanul közlekednek az utakon. Reggelente elég gyakran kifogom az öreget, aki szintén haláli nyugalommal kifordul elém a háza udvaráról úgy, hogy határozottan fékeznem kell, majd a legnagyobb természetességgel ballag az út közepén hússzal, nem zavartatva magát a kürtöléstől és villogástól.

A szűk utcában kikerülni nem tudom, így elkísérem az elágazóig. Ezután érkezem a főútvonalhoz, ahova szemből is becsatlakozik egy mellékút. Itt az alárendelt úton közlekedők közül, a helyi rutin szerint nem annak van elsőbbsége, aki egyenesen áthalad a főúton, hanem annak, aki rákanyarodik a főútra, keresztezve az egyenesen tovahaladni szándékozó útját. Kérdő gesztikulációmra válaszul hevesen mutogatják, hogy ez a főút, amire ők ráhajtottak, én meg a mellékúton állok.

Hasonló eset volt az amikor, egymással szemben állva vártuk, hogy felhajthassunk a főútra. Én jobbra kisívben STOP táblával, a szemben levő ugyanarra amerre én szerettem volna menni, elsőbbségadás kötelezővel. Az előttem elhaladó nyerges vontató után rögtön kifordultam jobbra kis ívben. Szemem sarkából láttam, hogy a szemben álló eltűnt. Nem sokáig kellett tűnődnöm, hogy hova lett, mert mint kiderült, már régen kihajtott, és a forgalomtól elzárt, felcsíkozott útrészen haladt, a kamion mellett, majd engem alaposan megijesztve, bevágódott elém.

A sors úgy hozta, hogy pár perc múlva volt alkalmam megkérdezni a vezetőtől, hogy nem fél-e, attól, hogy valami idegesebb ember betöri az orrát. Benyúlva az autóba, megvillantott egy szamuráj kardot, és közölte, hogy azért hordja magával a barátját. Veszett világunkban az ilyesmi nem meglepő, az azonban, már furcsább, hogy tíz kollegámból nyolc szerint az elsőbbségadás kötelező veri a STOP táblát, tehát nem nekem lett volna elsőbbségem. Amikor megkérdeztem tőlük, hogy hallottak-e már a kis, és nagy ívű kanyarodás szabályairól, akkor csak a vállukat vonogatták.

Az egyik lelkiismeretes illető megkérdezte rendőr cimboráját, aki szintén azt a vélemény osztotta, hogy az álló gépjárművek esetében, az hajthat fel elsőként a főútra, akinek nem STOP táblája van. Próbálva meggyőzni a kollegákat, megkérdeztem, hogy ismeretlen helyen, sötétben, honnét tudják, kinek milyen táblája van, de erre morogva feloszlott a gyűlés.

A rendőrről pedig annyit, hogy kiálltak a jeges úton, a STOP táblához. A mellékút eléggé meredeken csatlakozott be, így aki a STOP vonalról próbált meg elindulni, az hosszas kapartatás után rájött arra, hogy csak akkor bír kifordulni, ha a kocsit visszaengedve, lendületből hajt ki a főútra, ahol a biztos urak vigyorogva megállították, és megbüntették őket, mert nem álltak meg a STOP vonalnál.

Régen szerettem vezetni, de ma már nem, mert mintha most valahogy több bolond lenne az utakon, és az a legszörnyűbb, hogy még büszkék is arra, hogy szabályismeret nélkül milyen nagyszerűen boldogulnak.

218 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2008.11.14. 11:23:08

Newbie 2008.11.14. 11:21:32

Ezt nem tudtam..sorry bár nem vok oktató....és ez jó szabály? :)))

gmower (törölt) 2008.11.14. 11:25:01

Newbie 2008.11.14. 11:21:32

Szerintem ez a felháborító:

48. § (5) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;

Miért? Rá nem hat a fizika, vagy mi a here?

krapulax 2008.11.14. 11:26:40

Newbie 2008.11.14. 11:21:32

Khmm... A macisajt=nyolsszog=stop tabla, szerintem, meg mielott mindent mindennel osszekevernenk.

Lunitari 2008.11.14. 11:27:15

gmower 2008.11.14. 11:25:01

Főleg annak a fényében, hogy az oktató meg kösse be és így esélye ne legyen átnyúlni a kormányhoz.....hmmm fura ez, de ez van...

Matrix_ 2008.11.14. 11:29:06

gmower 2008.11.14. 11:25:01

Hogy tudjon menekülni, ha megtámadják!

Lunitari 2008.11.14. 11:29:46

MatrixHasYou 2008.11.14. 11:29:06

Ok elfogadva és az oktató? Véletlenül se tudjon elkerülni egy esetlege balesetet?

gmower (törölt) 2008.11.14. 11:31:52

Bizony, sokat el lehet érni, ha erős szervezete van egy csoportnak. Kár, hogy az általános úrvezetőknek nincs valami komoly érdekvédelmi szervezete (nem, az Autóklub nem az), főleg, hogy mindenki másnak van. Ma leltem egy érdekes, friss, ropogós adatra:

"Kedvezőtlen a kerékpárosok és a gyalogosok magas aránya a balesetet okozók körében. A kerékpárosok az összes személysérüléses közúti baleset 9,7 %-át (1.544 baleset), a gyalogosok pedig a 9,0 %-át (1.440) idézték elő, így a kerékpárosok, valamint a gyalogosok külön-külön is több közúti balesetet okoztak, mint a tehergépjármű vezetők."

Forrás: baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=2283&Itemid=28

gmower (törölt) 2008.11.14. 11:34:50

MatrixHasYou 2008.11.14. 11:29:06

Igen, én is tisztában vagyok vele, hogy ezzel magyarázzák a szükségességét, de szerintem nem jogos. Akik rendszeresen használják az övet (mint én), azoknak egy tized sec-be tellik kikapcsolni ha úgy alakul (pl. párhuzamos parkolóhelyre tolatás), viszont csattanás elött senki nem tudja bekötni...

Matrix_ 2008.11.14. 11:38:42

gmower 2008.11.14. 11:34:50

ha megtámadnak nem biztos, hogy neked is tizedmásodperc. Pánikhelyzetben más minden.
Amúgy sztem kb pont annyi az esélye egy csatt-nak mint egy támadásnak. Tehát kérdés melyik a jobb ha be van kötve vagy ha nincs?

TH 2008.11.14. 11:52:05

Na, a táblát kielemeztétek nagyjából, azoknak ez úton is gratulálok, akik szerint van különbség elsőbbség szempontjából a különböző táblatípusok között, én is gyors utánképzést vagy a jogsi leadását tudnám javasolni nekik. :)
Viszont én ezt a rendőrös-STOP táblás dolgot nem veszem be. Ha valaki megáll a vonalnál v. a STOP tábla vonalánál, majd utána visszagurul, és úgy hajt ki, ezzel semmilyen szabályt nem sért. Azt nem tiltja a KRESZ, hogy visszagurulj! Egyszer kell megállni a vonalnál...Szóval vagy a rendőrök hülyék, és hülye az, aki kifizette a büntetést ezért, vagy a történetben van egy kis csúsztatás itt.

bonobonohu · http://bono.hu 2008.11.14. 11:56:53

"""Géza 2008.11.14. 08:31:30
...
kereszteződésben azt kell lesnem, hogy vajon a keresztutcában milyen tábla van, és azt hová dugták el... Ezen miért nem lehet változtatni? Van valakinek ötlete?"""

drága a tábla.
ez magyarország.
... az utolsó csukja be a kaput!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2008.11.14. 12:00:47

Eddig kicsit értelmetlennek tartottam, hogy ninjutsun tanulunk puszta kézzel történő védekezést szamurájkard ellen (aminek a végén a kard többnyire vagy két méterrel arrébb, vagy a kezünkben köt ki :) ), de most már egyre inkább látom, hogy nincs az hiába... :)
Az ismételt KRESZ-vizsgát pedig támogatom, kicsit felturbózva azzal, hogy először a jogsi megszerzése után 1 évvel, aztán 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, onnantól pedig 5 is maradna. Így a frissjogsis csajokelőttvillogós Schumacher-tanoncot is lehetne emlékeztetni arra, hogy attól, hogy átment a forgalmi vizsgán és szerzett egy neont a Swiftjére (bocs a sztereotípiáért), még a KRESZ-t is tudnia kell. (OK, én se vagyok vén róka, de örömmel tenném le újra a vizsgát, ha tudnám, hogy a sok baromnak is le kell...)

gmower (törölt) 2008.11.14. 12:02:06

MatrixHasYou 2008.11.14. 11:38:42

Ha ez ténylge annyira gyakori, akkor csinálják úgy, mint Amerikában: utas csak hátulra, ráccsal elválasztva, és máris be tudja kapcsolni az övét. Szerintem Magyarországon ez annyira nem jellemző probléma (de lehet, hogy rosszul látom), viszont a balesetekben elhunytak több, mint 70%-a nem használt övet, amiből jól látszik, hogy mennyire jelentős szerepe van az övnek a súlyosságot illetően (hiszen, ha semmit sem számítana, akkor ez a szám egyenlő lenne az általános övhasználattal, ami 50% körül van).

gmower (törölt) 2008.11.14. 12:03:21

És még egy pl.:

"Egy másik példa: a taxi be nem csatolt vezetõje mellett, a gépkocsi jobb elsõ ülésén szabályosan becsatolt utas ül, a keresztezõdésben egy másik gépkocsi ütközik a taxinak. Hiába csatolta be magát az utas, hiába megfelelõ a taxi oldalütközés elleni védelme, a be nem kötött vezetõ akár egy tonnát meghaladó erõvel csapódhat a jobb oldali utashoz, annak súlyos sérülését, vagy halálát okozva."

Idézet: www.erg.bme.hu/emania/2002/GordosSzabo/weboldal/aloldalak/10.htm

TH 2008.11.14. 12:03:46

gmower 2008.11.14. 12:02:06
Viszont sztem a balesetben elhunyt taxisok száma tart a nullához.

hpty 2008.11.14. 12:07:49

"Hasonló eset volt az amikor, egymással szemben állva vártuk, hogy felhajthassunk a főútra. Én jobbra kisívben STOP táblával, a szemben levő ugyanarra amerre én szerettem volna menni, elsőbbségadás kötelezővel."
Innen tudtuk, hogy már ÁLLTAK!

Matrix_ 2008.11.14. 12:10:42

gmower 2008.11.14. 12:02:06

ez mind igaz. De a statisztikákban benne e van, hogy ezekből mennyi volt a taxis?
Amúgy a támadásos dolog pedig igenis jellemző, csak nem mindegyik kap médiafigyelmet. És sztem a többségük "szerencsésen" is végződik.

Arról nem is beszélve: Ha a drága utas fizetés nélkül kipattan a kocsiból, egy jobb képességű taxisnak van esélye utolérni, ha nem kell még az övvel bíbelődnie. Sztem.

Az Amerikás verzió lenne a legkorrektebb, de ahhoz még kell egy pár évtized.

crassus · http://uizbnv 2008.11.14. 12:13:08

"mikor Kanadában laktam"

Mert arrafelé (USA/Canada) NINCS is
a KRESZ-ben jobbkéz szabály...ezért.

Igy maradt ez első érkező... mehet elsőnek tovább megoldás a helyzetre.

Gera 2008.11.14. 12:14:14

gmower - Az idézett írásban az a legfélelmetesebb, hogy pár év alatt kb a felére csökkent az övhasználók aránya, mert nem ellenőrzik és nem nyomatják a tvben, hogy kösd be magad. Hány emberrel több halt meg emiatt?

autosave 2008.11.14. 12:18:29

Elszomorító, hogy egyesek mennyire nem ismerik a kötelező érvényű kreszt! Ezért is túlélőtúrához hasonlít néha ha az ember haladni akar...

Akkor most az ő kedvükért részlezetném:

Elsőbbségadás kötelező tábla: Elsőbbségadás kötelező! Nem muszáj megállni, lényeg, hogy elsőbbséget kell adni a védett úton haladónak.

STOP tábla: Állj! Elsőbbségadás kötelező! Tehát ha van vonal, akkor ott, ha nincs akkor a kereszteződésbe való behajtás előtt meg kell állni, de ezen kívül csak annyi, hogy elsőbbségadás kötelező.

Elsőbbségi szempontból ugyanaz a kettő. UGYANAZ. NINCS semmi olyan szabály, hogy a két tábla között bármilyen elsőbbségi rang lenne. Nincs! Aki túl okos az keresse elő a kreszt és ha megtalálja megeszem a kalapom...

Szemből érkező két autó között pedig kanyarodási szabályok érvényesek, ha mindkettő mellékútról jön (azaz elsőbbségadás kötelező vagy állj elsőbbségadás kötelező táblája van).
Balra kanyarodó elengedi a szemből jobbra forudulót és az egyenesen haladót. Ennyi a tudomány. Mindegy milyenek a táblák (3 vagy 8szög)

NINCS olyan, hogy STOP táblással szemben elsőbbsége lenne a sima elsőbbségadósnak. Ez egy baromság! Kitalált hülyeség. Nem véletlen, hogy annyi szekta meg hasonló van, mindenki elhisz minden baromságot amiről meg sem győződik...
A kresz nem tesz különbséget a két tábla között elsőbbségi szempontból.

Balesetnél lehet vitatni, hogy de ha megállt volna és úgy indul nincs ütközés, mert elmegy előtte, de elsőbbségi viszonyon ez mit sem változtat, szóval a balra kanyarodó lesz a hibás egyértelműen. A stop-os max szabálysértési bírságot kap ha bizonyítható, hogy nem állt meg, de ennek ellenére nem kapta meg a jogos elsőbbségét, tehát a másik a vétkes fél. Biztosítás, börtön, stb...

Egyébként azért van, hogy szemből két különböző elsőbbségadás táblát alkalmaznak, mert pl az egyik irányból kevésbé belátható a kereszteződés, mint a másikból. És a kevésbé belátható irány akkor lesz veszélytelen, ha álló helyzetből indulnak el, nem pedig lendületből.

De mégegyszer SEMMI KÖZE az elsőbbségnek ahhoz hogy a TÁBLA 3 vagy 8 szögletű!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 12:20:00

"Amikor megkérdeztem tőlük, hogy hallottak-e már a kis, és nagy ívű kanyarodás szabályairól, akkor csak a vállukat vonogatták."
hogy is van az a fránya "piramis"!?
-rendőr
-lámpa
-tábla(!!!)
-felfestés
-jogszabály

tehát kinek van elsőbbsége kifordulni!? :o)

TH 2008.11.14. 12:21:20

RosszQtya 2008.11.14. 12:20:00
A jobbra, kis ívben kanyarodónak. Ezt most miért kérded?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 12:21:49

autosave 2008.11.14. 12:18:29
jól mondod! mivel a két tábla egyenértékű.. így tekinthetjük őket semmisnek, ergó a kanyarodási szabályok érvényesek :)

szerintem a fél országnak újra kéne vizsgázni kreszből lenne ám 90%os a buktaarány :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 12:23:16

TH 2008.11.14. 12:21:20
azért kérdem, mert a többségnek nem egyértelmű :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.14. 12:25:04

gmower 2008.11.14. 12:03:21
taxiban a taxisnak nem kell bekapcsolnia az övet, ha utassal van!

Gera 2008.11.14. 12:25:30

Az az érdekes ebben egyébként, hogy a fontosabb szabályok józan paraszti ésszel is egyértelműek, szinte a jobbkézszabályt kell egyedül "megtanulni", de úgy látszik, az emberek tökhülyék.

TH 2008.11.14. 12:26:33

RosszQtya 2008.11.14. 12:23:16
Most meglepően sok volt az értelmes hozzászóló, örömmel láttam. Az elején jöttek páran a "macisajt veri a stoptáblát" jellegű hozzászólásaikkal, aztán már nem nagyon. Vuk még bedobott egy szintén teljes butaságot a T-kereszteződésről, de aztán az értelmes hangok felerősödtek szerencsére...:)

Gera 2008.11.14. 12:26:34

RosszQtya 2008.11.14. 12:25:04

Igen, erről beszél ő is. Hogy ez mekkora baromság.

Matrix_ 2008.11.14. 12:27:45

RosszQtya 2008.11.14. 12:25:04

ez nem is volt kérdéses.
A "miért nem?" volt a kérdés!

autosave 2008.11.14. 12:27:49

Én úgy tudom azért jár a kiváltság a taxisoknak, hogy (így jobb eséllyel) meg tudják védeni magukat támadás esetén... Hát nem tudom. De mintha anno erről lett volna szó.
RosszQtya: szerinted?

TH 2008.11.14. 12:27:51

Gera 2008.11.14. 12:25:30
Nekem a jobbkézszabály is elég egyértelmű. OK, meg kellett szabni, hogy ki legyen az első, de mivel jobbkézszabály van, ezért a kereszteződéseknél is logikus, hogy a JOBBRÓL jövőt engedjük el. A gyakorlatban tényleg figyelni kell, de megérteni nem nehéz. Szerintem.

Gera 2008.11.14. 12:33:41

TH - Nem azt mondtam, hogy nem egyértelmű, hanem az, hogy nem józan paraszti ész alapján működik, hanem egyszer el lett döntve, hogy így lesz, oszt kész. Magyarul ezt nem lehet kitalálni, hanem meg kell tanulni.

TH 2008.11.14. 12:36:59

Gera 2008.11.14. 12:33:41
No jó, igen, de tényleg csak annyit, hogy "jobb". Mert ebből az egy szóból már minden logikusan következik. A jobbra tarts, a jobbra kisívű kanyar, annak elsőbbsége, a jobbról jövők elsőbbsége stb. Ez egy jól felépített rendszer, és csak ennyit kellett eldönteni, hogy "jobb" v. "bal", és utána a józan paraszti ész már majdnem minden helyzetben kisegít.
Nem vitatkozom veled, csak kiegészítem, amit írtál, félre ne érts!

Newbie 2008.11.14. 12:51:20

TH 2008.11.14. 11:52:05

Az még hagyján, de még azokat is megkeverik, akik jól tudják. Ez pedig nagyon veszélyes. Már komolyan ott voltam, hogy felhívom az egykori autósiskolámat, vagy az oktatómat, basszus! Azért 7 hónap alatt nem kophatnak el annyira a hallottak.

Ja, akiket tegnap egy 22.00-1.00 között Budapesten összevissza flangáló bordó autó idegesített, megijesztett, vagy megőszített, azoktól elnézést kérek!:-))

Newbie 2008.11.14. 12:53:43

Gera 2008.11.14. 12:25:30

Mit csodálkozol, ma már 8 általános se szükségeltetik a B-s jogosítványhoz, csupán írni-olvasni tudás!!!!

Holott a szabályok még az itt jelenlévő - vélhetően iskolázott, tanult - embereket is heves vitákra készteti.

TH 2008.11.14. 12:53:46

Newbie 2008.11.14. 12:51:20
"szevissza flangáló bordó autó idegesített, megijesztett, vagy megőszített, azoktól elnézést kérek" :)))
Ne telefonálj, ez egy baromság, és még a végén ők is megerősítenék. :)
A legokosabb, ha a KRESZt olvasod v. a KRESZ könyvet, abban nincsenek ekkora ökörségek (van benne más ökörség :) ).

Newbie 2008.11.14. 12:59:38

TH 2008.11.14. 12:53:46

Naná! Nekünk ez az, ami a mozdonyvezetőnek a forgalmi, jelzési, stb. utasítás, vagy a pilótának a légüzemeltetési-, légiforgalmi szabályzat.
Csak sajnos, ebben a "hétköznapi" közlekedési formában nem annyira betű szerinti szigorúságúak a követelmények. Érzékletes a vasúti rendszer: nem szabályokról beszélnek, hanem _utasításról_! Nincs mellébeszélés! Hozzáteszem, ugyanakkor egyértelműbb is, mint a KRESZ...

Pistike911 2008.11.14. 13:04:01

Az elsőbbségadásra:
-jogi úton:

A KRESZ-ben semmilyen utalás nincs arra vonatkozólag, hogy adott szituációban a z 'Elsőbbségadás kötelező!' táblával szabályozott útról kikanyarodó járműnek elsőbbsége lenne az 'Állj! Elsőbbségadás kötelező!' táblával szabályozott útszakaszról kikanyarodóval szemben.

-logikai úton:

A közlekedő számára az adott útszakaszon táblák vannak kihelyezve, melyek a közlekedő úton tanusított magatartását szabályozzák. DE, csak az azon az úton haladókét. Ergo, egy gépjárművezetőnek -érthető módon- nem kell figyelnie (sokszor nem is kivitelezhető), hogy az azonos úton, de ellentétes irányban haladóknak és a keresztező úton haladóknak milyen jelzések vannak kitéve.

A fenyegetésre:
Szokták volt mondani, fegyvert csak akkor végy elő, ha használod is. Mindamellett, hogy egy ekkora penge autóban tartása tudomásom szerint törvénybe ütköző (és balesetveszélyes is tud lenni), az azzal való fenyegetés már komoly éveket vonhat maga után valamelyik sötétebb wellness-szálóban.

OFF

Ha szamurájkardról beszélünk, akkor szamuráj kardOK(!!!)ról kell beszéljünk, ugyanis a szamurájok általában három pengét hordtak maguknál: a leghosszabb a 'katana' volt, melynek pengehosszúsága általában 70 cm körül volt. Emellett hordtak maguknál egy másik nagyobb, de a katanánál kisebb pengét a 'wakizashi'-t, kb. 50 cm-es pengével. Ezeket párban viselve hívták 'daisho'-nak is, és egy oldalon (jobbkezesek bal oldalon) hordták őket.
A 'daisho'-val ellentétes oldalon hordták a legkisebb pengét, a 'tanto'-t (kb. 30 cm).

Ezek voltak a leggyakoribb pengék, a fent vázolt hosszúságuk pedig koronként és mesterenként is eltérőek lehettek.

Ha ma valaki egy tradícionális stíluson belül kardforgatást tanul, nagy valószínűséggel elér egy olyan erkölcsi szintet, ahol nem bocsájtkozik fenyegetésbe és nem kapkodja elő a kardját pusztán mások megfélemlítése miatt. Arról már nem is beszélve, hogy egy képzett kardforgató sokkal jobban tiszteli kardját annál, minthogy a kocsi ülése alatt hordja.

Nagy valószínűséggel az ilyen kardot a kocsiban hordó alakok soha az életben nem tanulták a kardforgatás művészetét és a kezükben lóbált pengét is valami piacon vették 40-50e HUF-ért és otthon estek neki flexel kiélezni.

Ha egy ilyen kardlóbáló találkozik egy harcművészetekben jártas emberrel, jó eséllyel 2 másodperc alatt veszik el tőle (akár a hüvejéből kihúzott) pengét és törik ketté a fején (másra valószínüleg nem alkalmas, mert ezek általában díszkardok, puszta dekorációnak készültek).

Bár hallottam már olyat is, hogy egy (magyar) iaido ""mester"" egyedül, a saját garázsában, Wartburg laprugókból kovácsolt katanát. Jöttek is az urban legendek edzés alatt a tsuka-ból kirepülő pengékről.

ON

laposmacska 2008.11.14. 13:23:15

Csak egy pár kommentet olvastam el, de fel vagyok háborodva. Nemrég sok kihagyás után kezdtem el újra vezetni, előtte forgattam a kreszkönyvet, teszkönyvet, stb. (Szóval lehet anyázni, ha mégsincs igazam...)

És fent leírt helyzetben egyértelműen a posztírónak van igaza. Az "elsőbbségadás kötelező" és az "állj! elsőbbségadás kötelező" táblák közt az a különbség, hogy a stoptáblánál minden esetben meg kell állni, az elsőbbségadás kötelezőnél meg nem kell megállni, ha meggyőződtél az elsőbbségedről. A két tábla közt a hasonlóság az, hogy ha jön valami, akkor mindkét táblá esetén meg kell állnod.

És a végén lesz két álló jármű, amik közül az egyik jobbra kíván fordulni, a másik balra. Valyon melyik van elsőbbsége??? Ilyenkor már kurvára nem számít, hogy kinek milyen táblája volt, mielőtt megállta volna.

És ezt bármikor aláírom. A rendőr meg szimplán hülye volt, ritka, de van olyan is, aki a megélhetésért és nem szakmai fejlődéséért lesz rendőr. (Vagy más a szakterülete: nyomozó, vagy mittudomén)

Ennyi.

crassus · http://uizbnv 2008.11.14. 13:36:19

"TH - Nem azt mondtam, hogy nem egyértelmű, hanem az, hogy nem józan paraszti ész alapján működik, hanem egyszer el lett döntve, hogy így lesz, oszt kész. Magyarul ezt nem lehet kitalálni, hanem meg kell tanulni. "

A jobbkéz szabály sajnos el lett kúrva valamikor régen a 40-es években amikor a jobb oldali közlekedésre állt át Europa.

Az erdeti balso közlkedésben IS jobbkéz szabály van...értelmesen, de sajna maradt a jobbos közlkedésben si éretelmetlenül.

Ugyanis balkéz szabállyá kellett volna cserélni...a baloladlon ülő vezető miatt!!!

A jobbos közlekedésnél a BALRÓL jövöt látni ugyanis erőlködés nélkül és egyszerűen....

A balról sávot váltani akaró az is aki kisorolna a többsávos körforgalomból.

Ezért van az angol balrahajtsos KRESZ-ben is jobbkéz előny...mert ARRÓL LÁTNI RENDESEN !
...és ezért kéne nálunk is helyette a balkéz előny.

Mennyivel egyszerűbb volna BALRA benézni ?!

...és ezért nehézkesen kínos a jobbkéz előny egy sávváltásnál is...mennyivel könnyebb volna sávot váltni, ha a jobbra lévő autós akire ráhúzza az ember a kormányt volna hátrányban hiszen ő JÓL látja az éppen elé kerülő autó helyzetét, mozgását.

Krisi 2008.11.14. 13:48:56

Szamurájkard?
Lófasz.
Én nehéztüzérségi páncélöklöt tartok a kesztyűtartóban. Ha valaki beszól, azt felrobbantom a picsába.
Ennyi.

sugi77 2008.11.14. 13:58:06

Pistike911 2008.11.14. 13:04:01
A tantonak van egy másik neve is, nem? Azzal végzik a sepukut is, és ha jól emlékszem, akkor ezért hívják is.

Jacques Foche 2008.11.14. 14:51:47

Pistike911 2008.11.14. 13:04:01
"Bár hallottam már olyat is, hogy egy (magyar) iaido ""mester"" egyedül, a saját garázsában, Wartburg laprugókból kovácsolt katanát. Jöttek is az urban legendek edzés alatt a tsuka-ból kirepülő pengékről."

Wartburg laprugóból tutkóra nem, mert a Waresz az elöl-hátul tekercsrugós... :)))

Pistike911 2008.11.14. 14:54:54

sugi77 2008.11.14. 13:58:06

Igen, azzal végzik. Van egy kisebb, női változata, annak ha jól emlékszem kaiken a neve.

Pistike911 2008.11.14. 14:57:35

Jacques Foche 2008.11.14. 14:51:47

Akkor vagy a Wartburg tekercsrugójából, vagy más autó laprugójából. Bánja a t.köm, a lényeg az eljárás és a rugóacél. :)

sugi77 2008.11.14. 15:22:48

Pistike911 2008.11.14. 14:54:54
Én is mindig keverem - pl a katana, és a katagana

De ennek a kaiken-nek utána nézek, kíváncsi vagyok! Lehet inkább olyat hordok majd magammal :D

Ahogy olvastam az utóbbi cikkeket elgondolkoztam azon, hogy vissza kellene mennem Iaidozni is :) De rég volt már! :S

Secnir 2008.11.14. 15:27:33

laposmacska:
akkor gondolkodj logikusan:
egymással szembe két autó, keresztbe főút
az egyik áll a stoptáblánál, a másik pedig lassít, továbbgurul és behajt a kereszteződésbe.
akkor kinek van elsőbbsége? a stoptáblánál állónak elsőbbséget KELL adnia addig, míg a kereszteződésben mozgó (haladó) jármű van.
tehát ebben az esetben a stoptáblásnak meg kell állnia, és megvárnia, míg mindenki szépen tovahalad.
más kérdés hogy nem véletlenül van STOP tábla kint.
tapasztalatom szerint ahol egy főútvonal betorkollik egy másik főútvonalba, ott szokott STOP tábla lenni, ahol pedig mellékút, ott macisajt. földúton pedig semmilyen tábla nincs.
ebből következhet, hogy a stopos főútról jött a macisajtos mellékútról, de akkor meg a stoposnak volna elsőbbsége, hiszen a két út közül a mellékút az alárendelt út.
szóval zavaros.

TH 2008.11.14. 15:36:23

Secnir 2008.11.14. 15:27:33
Ez maximum Neked zavaros, már ne haragudj.
A helyzet az, hogy ha a macisajthoz érkező nem balra kanyarodik, a STOP táblához érkező pedig jobbra, akkor - mivel mindketten alárendelt útról érkeznek -, a STOP táblánál levő jobbra kanyarodónak van elsőbbsége a kanyarodási szabályok miatt. A macisajtosnak szükség esetén MEG KELL ÁLLNIA, hogy elengedje a jobbra kanyarodót. Mi ezen a bonyolult? Elég sokan leírták már helyesen...

crassus · http://uizbnv 2008.11.14. 15:53:40

Secnir

...egy 4.-es kölök is értelmesebb nálad.

Ez mostmár biztos, sajnos, mert ennyire gyenge gondolkodással maradt volna újra 3.-os...


A két autó egymással NEM a táblák alapján
kerül elsőbbségi viszonyba !!!
Hanem CSAK a kanyarodási szabály alapján...


A helyzet SZÁMUKRA ugyanaz minha NEM LENNE sehol sem tábla...

A tábla nekik CSAK a védett úton érkező jármű esetén számít...mert az AZZAL szembeni viselkedést írja elo nekik.

Az egymás közötti viszonyban NEM!
érdekes kinek milyen táblája is van/volt...

renaultos 2008.11.14. 16:42:22

Nem olvastam el az összes kommentet.
A poszt végén leírt stop-táblás rendőrös büntetés egy faszság, mert nem a stop vonalnál kell megállni, hanem előtte. Az lehet akár 4-5 méter is, így lendületből ki lehet fordulni simán.
Tapasztalatból mondom, mert egyszer már engem is meg akartak szivatni, de meggyőztem őket és belátták a faszságukat.

TH 2008.11.14. 16:44:09

renaultos 2008.11.14. 16:42:22
És ráadásul ha már megálltál, utána van jogod visszagurulni is.

wcpapir 2008.11.14. 17:32:11

Hát kérlek szépen laposmacska-nak van igaza: ha azon az uton ahová beszeretnénk hajtani jön jármü a stop táblánál és az elsöbség adás kötelezö táblánál is meg KELL állni. Tehát a kenyarodási szabályok miatt a kis ivben kanyarodó autónak van elsöbbsége, nincs különbség ebben az esetben a két tábla között!

Stop táblánál: ha felvan festve a vonal akkor a vonal elött kell megállni, ha nincs felfestve, akkor a keresztezödésbe való behajtás elött kell megállni, vasuti átjáronál pedig a stopptábla vonalában kell megállni.

TH 2008.11.14. 17:46:07

wcpapir 2008.11.14. 17:32:11
Jól mondod, de a vasúti átjáróra sztem nincs külön szabály, tudtommal az elv az, hogy legkésőbb a tábla vonalánál meg kell állni, de a KRESZ úgy fogalmaz, ahogy mondod, hogy "a kereszteződésbe való behajtás előtt". Ha van vonal, akkor sincs megszabva, hogy a vonal előtt mennyivel kell megállni...tehát ez alapján nehezen büntethet a rendőr...

Secnir 2008.11.14. 18:34:04

"crassus · uizbnv 2008.11.14. 15:53:40
Secnir
...egy 4.-es kölök is értelmesebb nálad.
[...]
A tábla nekik CSAK a védett úton érkező jármű esetén számít...mert az AZZAL szembeni viselkedést írja elo nekik."

asszem erről ugatok. ketten együtt érkeznek, az egyik megáll a stoptáblánál (meg kell neki), a másik csak LASSÍT, nem áll meg, behajt a kereszteződésbe. innentől kezdve már a védett úton tartózkodik! akkor kinek van elsőbbsége?

TH 2008.11.14. 18:39:01

Secnir 2008.11.14. 18:34:04
Nem érted, vagy nem akarod megérteni, hogy NEM mehet a mackósajtos, mert elsőbbséget kell adnia a STOP táblásnak!
Olvasd el a kommenteket kérlek, általában nem szoktál hülyeségeket írni (asszem :) ), de úgy tűnik, ez nem a te napod! :)))

Secnir 2008.11.14. 18:55:32

könyörgöm, akinek stoptáblája van, annak kétszer is meg kell állni, mint fentebb említették, már miért kellen a kereszteződésben bent lévő macisajtosnak megvárni, míg a stoptáblás gyakorolja az indulás-megállást? ráadásul ugye a kereszteződésben bent lévőt nem lehet megállásra kényszeríteni (mint a vasúti átjáróban lévőket sem).

TH 2008.11.14. 19:15:41

Secnir 2008.11.14. 18:55:32
De a STOP táblánál állónak ELSŐBBSÉGE van a macisajtoshoz képest. Azért kell megvárni, amíg ő elmegy, mert elsőbbsége van. :)))
Ez ilyen nagyon egyszerű. Ha valakinek elsőbbsége van, akkor is meg kell adnod neki, ha pillanatnyilag áll. A macisajtos MEGÁLLÁSRA VAN KÖTELEZVE (mi az, hogy nem lehet megállásra kényszeríteni, ilyen butaságot honnan szedtél?), ha ő balra megy, a szembe menő meg jobbra. És ha a szembejövő egyenesen menne, akkor is meg kéne várnia, amíg ő elhalad. Hihetetlen, hogy ezt valaki nem érti!
Ha nem lennének táblák, akkor értenéd nyilván, de nem akarod belátni, hogy a két út EGYENRANGÚ, innentől kezdve az egyenesen v. a jobbra menőnek elsőbbsége van a szemből balra kanyarodóval szemben tábláktól TELJESEN függetlenül.

kalasnyikovfan 2008.11.14. 19:19:36

Szegény Secnir...
Mindkettő elsőbbséget ad a főúton közlekedőknek, de a balrakanyarodónak elsőbbséget kell adnia még a jobbrakanyarodónak is , tehát nem hajthat be!
Ilyen egyszerű ez ...

Secnir 2008.11.14. 19:38:48

összeszarom magam, de rögvest.
macisajt=lassíts és megállj (ha kell) elsőbbségadás kötelező
stoptábla=megállj, elsőbbségadás kötelező a következőeknek:
(idézet a KRESZből):
"Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák

12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra, a STOPtábla), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. "
és az a) pont kit takar? idézem újra:
Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák

"12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra, macisajt); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton"

mit nem lehet ezen érteni? ha valaki a stoptáblás úton jön, találkozik a stoptáblával, megáll. ha lát olyan betorkolló utat, ahol macisajt van, annak is megáll.
ennyire egyszerű

Matrix_ 2008.11.14. 20:01:59

secnir

eztet tanulmányozzad. elég érdekes magyarázatok vannak benne! nem én írtam! :)

www.jogsicentrum.hu/info/kresz_2005_jav.doc

janosit 2008.11.14. 20:45:00

Secnir:
"összeszarom magam, de rögvest."
Tedd azt. Akkor is faszságokat beszélsz.

Félelmetes a magabiztosság ahogy osztod az észt.

Secnir 2008.11.14. 20:58:57

"A folyamatos forgalomba bekapcsolódó minden járművel elsőbbséget kell adni a forgalomban már részt vevő, az elindulóval akár azonos, akár ellenkező irányban haladó vagy az úttesten bármilyen közlekedés műveletet végrehajtó jármű [...] részére."

?

M. Péter 2008.11.14. 21:01:39

Nekem nagyon tetszik, hogy a hely rutin felulbiralja a KRESZ-t es a torvenyt.

TH 2008.11.14. 21:17:52

Secnir 2008.11.14. 19:38:48
Hogy magyarázzam el, hogy Te is megértsd?
Megpróbálkozom egy idézettel innen, hátha a szakember meggyőz:
"Dodo 2008.11.14. 09:14:28
Már rég óta olvasom ezt a blogot, és találkoztam már olyan kommentekkel amik megerősítettek abban, hogy tele vannak az utak a kreszt nem ismerőkkel, és még nem is tudnak róla, de ez a mostani pár hozzászólás viszi a pálmát!!
Egyébként úttervezéssel foglalkozom, így egyes esetek nekem könnyebben értelméthetőek.
Szóval, egy kereszteződésben lehetnek csak egyenrangú utak(jobbkéz szabály) és lehet az hogy az egyiket felsőbbrendűvé teszik, az elsőbbségadás táblákkal. A két fajta elsőbbségadás tábla közül általában a macisajtot rajzoljuk minden hova, kivéve ha biztonsági okokból jobbnak érezzük a stop táblát, vagy olyan helyzet áll elő, amit a tervezési szabvány előír.
De mind a két esetben van egy fölérendelt és egy alárendelt út. Nincs olyan hogy még alárendeltebb….A két tábla forgalomtechnikailag ugyan azt jelenti, csak az egyiknél meg kellene állni. Ha én a mellékútról a főútra akarok kikanyarodni jobbra, kis ívben, akkor a velem szemben lévő szintén mellékútról balra nagy ívben kikanyarodóval szemben elsőbbségem van, akkor is ha én ott állok a stop tábla előtt, és nem mozdulok. A jobbra kis ív veri a balra nagy ívbent, ez benne van a KRESZ könyvben!"

Secnir 2008.11.14. 20:58:57
Amit itt idézel, az az ELINDULÁS fejezetnél van...Tudod, amikor bekapcsolódsz a forgalomba. Parkol az autó, beülsz, beindítod a motort, meg ilyenek.
Amikor megállsz a STOP táblánál, akkor nem esel ki belőle: forgalmi ok miatt álsz, de nem parkolsz vagy ilyesmi (a KRESZ különbséget tesz a két dolog között...). Ha ezt sem érted, akkor nálad az alapokkal van a probléma - ezt komolyan mondom, hogy nem sértésként mondom, kérlek ne vedd annak, de ha ennyire nem érted a KRESZt, az tényleg probléma.

Secnir 2008.11.14. 21:19:46

gondolom, ti emiatt háborogtok, hogy igazatok van:

"Az útkereszteződésben jobbra vagy balra bekanyarodó főútvonalba betorkolló utak felől elhelyezett „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” vagy „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblák felől érkező járművek között az elsőbbségadási kötelezettség a „jobbkéz-szabály” szerint alakul, függetlenül attól, hogy a jobbról érkező részére „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező”, míg a másik részére „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van kihelyezve."

nos, valaki belinkelné, hogy mi is az a 'jobbkéz-szabály'? tudniillik a KRESZ nem ismer ilyet.
amivel keverhetitek, az a :

Bekanyarodás

31. §
5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
[...]
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
[...]
részére.

de könyörgöm, értsétek meg, ha én jövök a macisajtos táblánál, én lassítok, majd behajtok a kereszteződésbe, és balra kanyarodom, akkor:
12. §
b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” [...] a tábla azt jelzi, hogy [...] meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni.

a felső rész arra vonatkozik, ha mindketten EGYSZERRE érkeznek a kereszteződésbe, és el kell dönteni, hogy kinek van elsőbbsége. amiről én beszélek az az, hogy mi történik, ha a macisajtosnak nem kellett megállnia és már bent van a kereszteződésben.
a posztíró vallomása szerint ő közvetlenül a teherautó után gyorsan belógott a kereszteződésbe, anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy a szemből érkező már elindult-e. nem. csodálkozva tapasztalta, idézem:
"mert mint kiderült, már régen kihajtott"

miről beszélünk emberek? halihó, jóreggelt!

Secnir 2008.11.14. 21:30:04

nem győződött meg arról, hogy balról jön-e valaki, vagy villamos, vagy anyámfasza, semmi.
rögtön kihajtott.
fasza.
izé. csak fasz. nem tartotta be a kreszt, ennyi.
aztán még felháborodottan számon is kéri a saját hülyeségét, aztán csodálkozik, amikor visszaszólnak neki.

TH 2008.11.14. 21:34:14

Secnir 2008.11.14. 21:19:46
Jajj, de nehéz eset vagy.
Ha egyszerre érkeznek oda, akkor elismered, hogy igazunk van. Ha a STOP táblához érkező érkezik később, akkor nem alakul ki köztük elsőbbségi viszony. Azt kéne megértened, hogy a STOP táblától jobbra kis ívben fordulónak csak két dologról kell meggyőződnie: jön-e valaki a főúton balról és jön-e valaki a főúton jobbról a célba vett sávban (az illető éppen előz valakit mondjuk). Azzal, hogy a szembejövő mit csinál, nem kell foglalkoznia, mert "elsőbbséget kell adni...balra bekanyarodó járművel...az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű...részére". Nincsen olyan szituáció, amikor a jobbra kanyarodónak vagy egyenesen menőnek el kellene engednie a szemből érkezőt. A szemből érkezőnek kell figyelnie rá. Ha még el tud menni előtte, mert mondjuk a STOP táblához még csak most érkezik a másik, ő meg már indulóban volt, akkor fizikailag ugyan átslisszolhat előtte, de ez nem szabályos, mert meg kellene várnia a másikat, mert annak elsőbbsége van vele szemben.

Secnir 2008.11.14. 21:38:35

de ha rátapad a nyergesre, hogy győződhetne meg bármiről?
"Nincsen olyan szituáció, amikor a jobbra kanyarodónak vagy egyenesen menőnek el kellene engednie a szemből érkezőt. "
van.
megkülönböztető jelzés, hangjelzés nélkül pölö.

Pistike911 2008.11.14. 21:39:56

Secnir 2008.11.14. 19:38:48

Értem, amit a többiekre akarsz erőltetni, lenne is benne logika, csak nem így működik a közlekedés.

Hadd említsek két dolgot:
1. Az általad említett módon a STOP táblás megáll, szétnéz, majd szabályosan elindul. Ugyanebben a pillanatban ér oda a "macisajtos" lendületből (ergo ő később ért a kereszteződéshez, de nem kellett megállnia) és egyszerre érik el az elméleti találkozási pontot. Kinek van elsőbbsége. Hangsúlyozom, hogy az elsőbbségadás a védett útvonalon haladókra vonatkozik, nem pedig a kereszteződésben ( pl. a védett útvonalra merőlegesen, tehát nem azon) haladókra.

2. Ahhoz, hogy a te gondolatmeneted alapján, egy stop tábla mögül - hasonló szituációban - megadd a "macisajtosnak" az elsőbbséget, ahhoz tudnod kellene, hogy neki milyen tábla van kirakva! A gond csak az, hogy:
a. az a tábla nem neked van kirakva, így nem is feltétlenül úgy helyezték el, hogy te lásd
b. mivel nem neked van kirakva, így figyelembe sem kell venned
c. mivel figyelembe sem veszed, így úgy kell kezelned, mint a te útszakaszoddal egyenrangú utat


Mindezektől függetlenül egyébként a KRESZ útmutatásai az irányadóak. :)

Secnir 2008.11.14. 21:40:10

vagy a balról, egyenesen közlekedőnek is elsőbbésget kell adnia.
tudom, életszerűtlen, hogy egy nyergesvontató csak úgy kikanyarodik a főútvonalra egy másik autó elé, vészfékezésre kényszerítve azt...

TH 2008.11.14. 21:40:55

Secnir 2008.11.14. 21:30:04
Most szívatsz, ugye?
Ott állt a kibaszott nyergesvontató mögött. Gondolom volt ideje körbenézni. Amikor a vontató elindult, ment mögötte. Közben folyamatosan látta, hogy jönnek-e balról. Jobbról nyilván nem jött egy előzést végző autó sem, mert akkor a nyerges sem tudott volna kihajtani. Ráadásul oda is tudott nézni. Mivel a KRESZ nem határozza meg pontosan, hogy HOL kell megállni a STOP táblánál, szerintem ha a nyerges megállt, és ő megállt mögötte, akkor ezzel nagyjából eleget tett megállási kötelezettségének. Ha nagyon kötözködni akarsz, akkor ja, esetleg megállhatott volna mégegyszer a STOP táblánál is, de mivel már állt eleget, és volt ideje nézelődni ez felesleges, és a KRESZ nem fogalmaz pontosan ez ügyben, és tényleg szőrszálhasogatás. Ha megállt volna mégegyszer a STOP táblánál, akkor a balra kanyarodni szándékozónak azt is szépen végig kellett volna várnia, mert a jobbra kanyarodóna k elsőbbsége van vele szemben. NEM HAJTHAT be elé!!! Nem tudhatja, hogy meddig álldogál a STOPnál stb. Meg kell várnia. Elsőbbsége van a jobbra kanyarodónak...

Secnir 2008.11.14. 21:43:23

"2. Ahhoz, hogy a te gondolatmeneted alapján, egy stop tábla mögül - hasonló szituációban - megadd a "macisajtosnak" az elsőbbséget, ahhoz tudnod kellene, hogy neki milyen tábla van kirakva! A gond csak az, hogy:
a. az a tábla nem neked van kirakva, így nem is feltétlenül úgy helyezték el, hogy te lásd
b. mivel nem neked van kirakva, így figyelembe sem kell venned
c. mivel figyelembe sem veszed, így úgy kell kezelned, mint a te útszakaszoddal egyenrangú utat"

rágd át mégegyszer.
ha én nem látom, hogy milyen tábla van szemközt, és feltételezem, hogy nincs tábla, akkor csak nekem van táblám, senki másnak, ergo nekem KELL elsőbbséget adni.
innetől kezdve bukik a gondolatmeneted.

Matrix_ 2008.11.14. 21:44:35

Secnir 2008.11.14. 21:38:35

A nyerges nem előtte ment, hanem előtte elhaladt! nemugyanaz! a nyerges azon az úton ment amire ő rája akart hajtani.

"Az előttem elhaladó nyerges vontató után rögtön kifordultam jobbra kis ívben."

TH 2008.11.14. 21:44:38

Secnir 2008.11.14. 21:38:35
Tájékoztatásul közlöm, hogy csak a hangjelzés ÉS villogót egyszerre való használatát nevezik megkülönböztető jelzésnek. Akkor van elsőbbsége, ha villog is, szirénázik is. Minek írsz le újabb tévedést, amikor még az előzőt sem tisztáztuk? Most gondolod, hogy a szembejövő autó szirénázott? :)))

Secnir 2008.11.14. 21:40:10
Könyörgöm, a nyergesvontató megállt a STOP táblánál!!! Nincs ugyan leírva, de kiderül, hogy nem lendületből hajtott be!

Matrix_ 2008.11.14. 21:46:54

Mindenkinek szövegértésből egyes! kész mennyünk aludni! :D

Pistike911 2008.11.14. 21:47:13

sugi77 2008.11.14. 15:22:48

Nocak, nocak! Valaki itt iaido-zott???!!! :)

Rendesen gi-ben és hakama-ban??? Te kis budoka! :)

Secnir 2008.11.14. 21:47:30

TH
nem szívatlak. te próbálsz engem:
"Ott állt a kibaszott nyergesvontató mögött. Gondolom volt ideje körbenézni."
egy nyerges alsóhangon 12m. ha te egy kereszteződés stoptáblája mögött 12m-el belátsz balra, akkor az a hortobágyi híd kereszteződése.
"a KRESZ nem fogalmaz pontosan ez ügyben,"
igazad van. csak azt mondja: a vonalnál, majd előtte a kereszteződésben. ennél pontosabban nem lehet.

Matrix_ 2008.11.14. 21:49:38

olvassuk már el rendesen azt a mondatot! kérem!

TH 2008.11.14. 21:50:18

MatrixHasYou 2008.11.14. 21:44:35
Bocs tényleg!!!! Már én is elhittem, hogy a nyerges előtte állt a táblánál! :) A nyergesnek megadta az elsőbbséget! Hát ez kész! Akkor 100%-ig szabályos volt a posztíró, semmibe sem lehet belekötni!!!

Secnir 2008.11.14. 21:51:10

matrix
ott a pont :)
akkor viszont megint
ááááááá vezet a hannoveeeeer!!!!
szóval
akkor meg tasli a cikkírónak, mert figyelmetlenül kanyarodott ki. nem ugrunk ki a forgalomba körülnézés nélkül.

pistike:
a hosszú uccában lax?

Secnir 2008.11.14. 21:52:25

jó, rendben, maradjunk annyiban, hogy nagyjából szabályos volt a cikkíró...
:)

Pistike911 2008.11.14. 21:56:57

Secnir 2008.11.14. 21:43:23

Annyiban tévedsz, hogy az elsőbbségadás tábla a keresztező útra vonatkozik. Elárulom, hogy neked azt sem kell tudnod, hogy a te utadnak a felsőbbrendű út túloldalán van-e folytatása (ha az utadban törés van, nagy és nehezen átlátható a kereszteződés, bukkanó után folytatódik), ergo ha bemész a kereszteződésbe és jön szembe valaki (azaz a védett útvonalon keresztbe), akkor ott a sima jobbkéz szabály a mérvadó.

Abban az esetben, ha a szemből érkezőnek nem kell elsőbbséget adnia, azaz a négyágú kereszteződésben egyedül neked van macisajt (bár én ilyennel még nem találkoztam), vagy abban az esetben, ha a védett út derékszögben megtörik és ebbe a törésbe csatlakozik két alsóbbrendű út egymás mellől, akkor a te macisajtod alatt ezt agy kiegészítő tábla jelzi.

Pistike911 2008.11.14. 21:58:36

Secnir 2008.11.14. 21:51:10

"pistike:
a hosszú uccában lax?"

Micsi??? Na ezt még1x, ha lehet.

Matrix_ 2008.11.14. 21:59:48

Na
csak összehoztuk!
mondjuk hááromszor szóltam, hogy rossz úton jártok, és még stop táblátok sincs! :D:D

Pistike911 2008.11.14. 22:00:54

"Az előttem elhaladó nyerges vontató után rögtön kifordultam jobbra kis ívben."

A kulcs a modatban az igekötő: EL-haladó. Számomra ez azt jelenti, hogy a posztoló előtt keresztben, a védett útvonalon.

Secnir 2008.11.14. 22:07:14

pistike:
akkor te nem AZ a pistike vagy :)

Matrix_ 2008.11.14. 22:07:27

egyébként ez olyan mint amikor az ember be akar sorolni egy gyorsítósávból a külső sávba, és a mögötte jövő hamarabb tud bemenni, mert ugye a külsőben haladó előbb halad el mögöttünk jövő mellett, mint mellettünk. Itt is mivel egy sávon át kellett jönnie a macisajtos kollegának, ezért ő hamarabb el tud indulni mint mi, mivel nekünk meg kell várni, hogy a dög elmenjen előttünk. Azaz a macisajtos már fenn van az úton amikor mi el tudunk indulni. Az más kérdés hogy nem szabályos. De ha meg tudja oldani anélkül hogy feltartana engem, hát tegye. A posztbeli helyzetben nem tudta megoldani ugye mert a nyerges mellett kötött ki, tehát jól megzavarta a posztolót...
huhh jó bonyolult.

TH 2008.11.14. 22:13:54

Secnir 2008.11.14. 21:47:30
Vonal ELŐTT, kereszteződés ELŐTT. Ennél pontosabban lehet azért. Mindegy.
De engem is behúztál a csőbe...
Megállt a STOPnál. Elengedte a nyergest. Más nem jött - elindult. Nem NAGYJÁBÓL, hanem TELJESEN volt szabályos.
Most már remélem elfogadod. Tasli nem jár neki, mert FIGYELMESEN kanyarodott ki, az összes létező szabályt betartotta...

Secnir 2008.11.14. 22:15:09

ok, benéztem ezt a két betűt.

Pistike911 2008.11.14. 22:20:52

Secnir 2008.11.14. 22:07:14

Ha arra vagy kíváncsi, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak: az én nevem nem AZ ISTVÁN. Továbbá kifejezetten tudom sajnálni azt az embert, akinek 'AZ' a vezetékneve. :D

Egyébként én egy vagyok a sok az a Pistike közül. Esetleg ha elárulnál még valami plusz információt, akkor biztosra tudnám mondani, hogy nem ismerjük egymást.

Nyilas Misi pedig végképp nem vagyok. :)

Secnir 2008.11.14. 22:25:35

egy a lényeg, nem erzsébeti vagy.
(azért kérdeztem az utcát, de ne reagáltál rá).
szóval nem ismerjük egymást, no.

TH 2008.11.14. 22:29:24

Secnir, nagyon boldog vagyok, hogy sikerült meggyőznünk! Ezek szerint nem hiába gépeltem, mint állat! Mindenesetre erre figyelj legközelebb, ha ilyen helyzetbe kerülsz! :)))

Secnir 2008.11.14. 22:17:11
Ez a pizza meg tényleg fenyegető! :)))

fzs.1933@gmail.com 2008.11.14. 22:38:22

Nem ismerem a KRESZ-t szóról szóra.
Arra azonban határozottan emlékszem, hogy kanyarodási szabályok. Ez alapján nyilvánvalóan a jobbra kanyarodónak van elsőbbsége, amennyiben egyenrangú útról kanyarodik.

Az azonban továbbra sem tiszta, hogy STOP vs macisajt táblánál (fenti szituban: főút, keresztező mellékúttal, egyik STOP másik macisajt) mi a korlátja (időben) az elsőbbség megadásának.
Csak akkor, amikor már megállt a STOP jelzés miatt? Vagy már előtte is, ha látom, hogy meg fog állni? Mennyivel előtte? 10 méterrel, 10 másodperccel?

Fejes Zsolt

Pistike911 2008.11.14. 22:42:36

Secnir 2008.11.14. 22:25:35

Továbbmegyek. Még csak nem is BP-i vagyok. :)

TH 2008.11.14. 22:54:16

fzs.1933@gmail.com 2008.11.14. 22:38:22
Ne kezdjük újra!!! :)))

TH 2008.11.14. 22:56:50

fzs.1933@gmail.com 2008.11.14. 22:38:22
Akkor mehetsz el előtte, ha az akadályozása nélkül tovább tudsz haladni. Most ennek nem olvastam utána, de azt tudom, hogy zavarhatod azt, akinek elsőbbsége van, de nem akadályozhatod, azaz nem kényszerítheted sebességének és irányának hirtelen megváltoztatására. Ez a STOP táblánál álló autó esetében nem tudom, hogyan értelmezendő, ehhez már jogász kell. A gyakorlatban azt, akinek elsőbbsége van, zavarni és "feltartani" sem illik, legfeljebb ha tényleg indokolt (mondjuk egy forgalmas főútra csak úgy tudsz kihajtani balra, hogy bemész a közepéig, emiatt a balról jövők megállásra kényszerülnek - ez teljesen szabályos).

BGyRacer 2008.11.14. 23:18:55

Ezért nem volna hülyeség bevezetni a jogsi újításánál az ismételt kresz tesztet... A szamuráj kardos pedig jó arc, szvsz, már ha nem agresszívoskodott, hanem csak azt mondta szó szerint, amit te idéztél.;)

Laposmacska 2008.11.16. 17:46:19

Hívjunk rendőrt, régen úgyis volt itt. Én teljesen biztos vagyok abban, hogy igazam van.

A macisajtnál is meg kell állni, ha jön valami, onnantól kezdve meg kanyarodás szabálya szerint kanyarodunk.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2008.12.10. 20:23:32

Akik a biztonsági övet és az oktatókat emlegették: a legtöbb személyautóban az anyósülésről simán el lehet érni a volánt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása