Az alábbi történetet KuKori meséli el nekünk, mely több tanulsággal is szolgál. Nem lehetünk elég óvatosak akkor sem, mikor úgy érezzünk semmiféle veszély nem leselkedik ránk.
Egy kis történetet osztanék meg veletek real-time módban, arról, milyen egy baleset belülről szemlélve. Az autópályás poszt után jutott eszembe, hogy elmesélem nektek.
(nem, ez az autó nem az az autó)November végén történt, hűvös idő volt már, de még nem tél. Carlos barátom hív, van két premier előtti jegye egy vadonatúj hollywood-i szuperprodukcióra, menjünk el, ő ott fog várni minket a mozi bejáratánál, Gergőnek már telefonált, nemsoká ott van értem. Mire jó, ha az ember egy mozimagazin munkatársa, nem igaz? Üdvözöltem a kiváló szervezést, mire letettem, Gergő meg is jelent új büszkeségével, a Mégane-nal.
Már egy éve az övé, de tegnap ki lett fizetve a maradék hitel is a bank felé, mára 100% privát tulajodon, kérem szépen! Egy kicsit tanakodtunk, majd azt a döntést hoztuk, hogy a legkisebb forgalom a festői szépségű Dobogókőn át vezető szerpentinen van, így időt spórolunk vele és legalább a táj is gyönyörű, mi baj lehet?
Elindultunk, a sebességhatárokat betartva kényelmesen suhantunk a szerpentin kezdetéig, Gergő mondja is: nézd, milyen lazán, negyedikben veszi az akadályokat a gép, hát nem remek ez a kétezres motor? Helyeslek, kényelmesen hátradőlve az első plüssfotelben élvezem a látképet és jóízűeket böfögök a kólámtól, ám egyszer csak valami furcsa billenést érzek. Ismerős volt az érzés, csak az anyós oldaláról nem volt elsőre egyértelmű, érzem, hogy megcsúszik a hátsó fertálya a francia csodának, aztán megint, de már erőteljesebben és az ellenkező irányba.Én rápillantok ösztönösen Gergő arcára, érzem, hogy valami nagyon nincs rendben, látom az önkéntelenül tátott szájat és azt a különös tekintetet, amikor szembesül az ember azzal, hogy képtelen irányítani a dolgokat és rádöbben, hogy mennyire kevés és szánalmas.
A kezei a perifériás látómezőmben tehetetlenül kapkodnak a kormányon, korrigálni próbál, egy hang nem hagyja el ajkait – ezt még realizálom. Nem is tudom, igazán hová koncentrálok, szólni nem vagyok képes, csak nézek üresen és érzem az elkerülhetetlen bajt, ez megrémíszt. A testem nem akar engedelmeskedni, az agyam kifagy (akkor nem tudtam miért, de mára talán sikerült összeállítanom).A kocsi megperdül, tehetetlenül csúszik, a szemem sarkából észreveszem, hogy érzésre fénysebességgel közeledik egy vastag törzsű fa, követi az egész erdő, az autó immár megvadult állatként nyargal, irányíthatatlanul és kérlelhetetlenül, egyenesen felé. És nem tudok még megnyikkanni sem, de a fa máris könyörtelenül furakszik befelé az utastérbe, az ablak felém robban ezernyi szilánkjával, melyek beborítják arcomat, erre én elkapom. Közben hangosan felsír a fém, fájdalmasan nyöszörög miközben molekulái elemi erővel szakadnak el egymás kötéséből.
Ez az a hang, ami mindig itt kering a fejemben és neki köszönhetem, hogy sosem felejtem el bekötni az övemet, soha többé. Az ülések intim közelségbe tapadnak, a vezetőoldali már a kezemre nyomódik –mégsem érzem, pedig tudom, hogy nagyon fáj-, a tér szűkül, én meg ülök, mint egy fadarab és képtelen vagyok reagálni, elfogadom a végzetem. Csend. Olyan hirtelen, ahogy elkezdődött ez az egész szörnyű álom. Lebénulva ülök, sötét van, üres minden. Ekkor értettem meg a „halálos csend” kifejezést. (Akinek volt balesete, az ismeri, de aki nem, nekik nem is kívánom. Ez az a hang (hiánya), amit senkinek nem szabadna hallania.)
Még mindig a metsző a csend, ülünk, fejünk lóg előre, a biztonsági öv az ülésben marasztal bennünket, tekintetünk üveges, várjuk, mi történik. Ez már a halál? Nem, nem, valamit érzek, még élek, biztosan! Vagy csak ezt akarom hinni? Bizonytalanság. Aztán lassan visszatér a külvilág, érzek valami szagot, belenyilall a fájdalom a lábamba, csípni kezd az arcom, a bal kezem lüktet és valami a távolból sistereg, felébredek éberkóma-szerű állapotomból. Most már meg tudok mozdulni és első dolgom Gergőt megnézni, elsőre a teste tökéletesen épnek tűnik, ha eltekintünk a révedt tekintettől és attól a fehérségtől, amely hidegebb a hónál is. Megkérdezem bátortalan hangon: "jól vagy?" Nem válaszol, bár látom, a szája mondana valamit. Szarul néz ki, egyben van, de a kinézete mégis roppant ijesztő. Megpróbálom kiszabadítani magam a védelmező öv fogságából, áthajolok, megpaskolom az arcát, ismételem: "szólj már valamit, könyörgök, jól vagy?" Bizonytalan rebegés a válasz.
Ekkorra már próbálom az ajtót kinyitni, nem akarja, akad. Kirúgom, engednie kell a végtagjaimba tóduló adrenalin parancsának engedelmeskedő izomerőnek, kivágódik. Ekkor látom meg, hogy az autó kb. 15 fokos szögben lefelé áll orral és majdnem a semmibe lépnék, alattam tátongó mélység terül el. Óvatosan kimászok, a kocsi háta felé próbálom koncentrálni a mozgást. Amikor már a talajon állok, látom végre, hol is vagyunk. Az autó a fára van kifli alakban csavarodva, de előrefelé billenve egy 25 méteres völgy felé, az orrész lelóg már, a kerekek a lejtő tetején épphogy megindulva nyugszanak. A fa tart minket a helyünkön. Ekkor visszahajolok, hátulról próbálok Gergőnek segíteni, kikapcsolnám az övet, de ez sem egyszerű, a két ülés egymásra csúszott, az övcsat közöttük, alattuk van, a kézifékkar és az egész középső rész eltűnt, mégis sikerül kimatatnom valahogy, próbálom folyamatosan beszélve rávenni, segítsen nekem és magának, másszon ki a kocsiból az én felemen (másikon a fa), valahogy kikerül. Állunk remegő lábbal, néz rám és kérdez:
-Mi történt? Hogy kerülök ide? Te hogy kerülsz ide? Mi van a kocsival? Mi történt?
-Most törtük össze, moziba mentünk, nem emlékszel?
-Mikor? Hogy kerülsz ide? Mi történt?
-Ülj le, hozok segítséget.
Térerő nincs, kimegyek az útra, hallok egy autót, integetek neki. Megáll, a sofőrt ismerem látásból, ő is engem. Kérdezem, hogy tudna-e segíteni. Félreáll, odajön, nézi az autót, szörnyülködik, kérdezi Gergőt, de Ő továbbra is csak ismételgeti kérdéseit, mint egy elakadt lemez, tekintete semmitmondóan réved valami meghatározhatatlan irányba. Gergőt besegítjük a kocsiba, nagyon furcsa a mozgása, elindulunk, Ő továbbra is kérdezget, percenként, míg a kórházhoz nem érünk. Útközben megjelenik a térerő, hívom az apját, felvázolom röviden a szituációt és megkérem, hogy jöjjön a kórházba, amint tud.
A kórháznál már Gergőt látják el, mire megérkezik az öreg, kicsit részletesebben elmesélem neki, mi történt, ő közben megnézi a fiát, majd telefonál az autómentőnek, Gergő még mindig a kérdéseit mantrázza. Az apa szemében mély aggodalom, miközben fürkészi Gergő tekintetét, látja ő is, hogy ez így nagyon nincs rendben.
Gergő rövid távú memóriája 3-4 nap után helyreállni látszik, már nem kérdezget, de nem is emlékszik, csak az elindulás pillanataira. Én elmegyek megnézni az autót a Renault szervizbe, gyalázatos az állapota. A bal és a jobb oldala közt több, mint fél méter a hosszkülönbség, a tető olyan alakú, mint egy alpesi házé, 30-35 centiméterre púposodik csúcsosan a normál mérete fölé a „B”- oszlop fölött. A beltér csillog a milliónyi üvegszilánktól, az eltorzult szerkezetű ülések közt nincs hely, egymásra vannak szorulva, a padlólemez és a küszöb felgyűrődött, a lábtér egyenessége a múlté, olyan, mit a Balaton vihar idején. A burkolatok repedtek, sarasak, oldalablakok nincsenek, az ajtó külső és belső lemeze elvált egymástól. Gazdasági totálkár, állapítja meg a szakszerviz, majd rövid tanácskozás után a szülők a roncsot meghirdetik eladásra (hiszen a motor tökéletes, nem sérült és van még az elejéből és a hátuljából is hasznosítható, ép elem, bontásra tökéletes), jön egy ember, elviszi 700 ezerért az amúgy kb. 2 milliót érő autót, megígértetik vele, hogy szétbontja, ez többet ne kerüljön a forgalomba.
A kocsit felfedeztem az egyik használt autós oldalon, immár 1.1 millióért, kissé szépítve az állapotát, most nem tűnik annyira roncsnak a fotók alapján, ügyes fényképész, vagy kicsit rángatás a padon?
A kocsit láttam Budapesten a forgalomban, egy anyuka vitte vele a gyermekeit, láthatóan nem sejti az előéletét a "sérülésmentes, harmadikként használt, nemdohányzó orvosautónak".
A tanulságokat mindenki szűrje le magának. Részemről csak ennyi van: néha a megengedett kevés is túl sok és vannak emberek, akik a szarból is várat építenek…
aachi2 2008.12.19. 08:11:54
George Jung 2008.12.19. 08:35:15
Most akkor a kocsi megcsúszott?
És az anyukának szóltál??? Szerintem joga van tudni.
Lacaca 2008.12.19. 08:58:18
Csak azért merek poénkodni, mert az autón kívül mindenki megúszta.
dr. _mmm_ 2008.12.19. 08:59:55
Nektek örülök, hogy megúsztátok.
ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.19. 09:15:58
yooccoo 2008.12.19. 09:21:55
nemertekhozza 2008.12.19. 09:22:26
SereG 2008.12.19. 09:36:30
Sugi77 2008.12.19. 09:39:19
Egyébként az írásodból tényleg arra lehet következtetni, hogy az autónak volt valami gondja.....de azért mégis kíváncsi lennék...
Vagy ez a titok a krimiben :D UFO jelenség :)
MosoMasa 2008.12.19. 09:43:13
De ha már itt vagyunk: azt a hihetetlenül frappáns, mélyértelmű tanulságot, amit a kisregény végére odabiggyesztettél, na azt, ...kifejtenéd?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 09:45:47
A kocsiról annyit, hogy nem azért csúszott meg, mert francia, hanem egyszerűen nem tudjuk a mai napig miért. A gumik rendben voltak és a sebességünk se volt magasabb, mint általában, azóta mentem én is arra már kb. ugyanekkora (nem nagy) sebességgel. Valami kavicsfelszóródásra gondoltunk, mert falevelek se voltak már az úton.
MosoMasa 2008.12.19. 09:46:24
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 09:47:06
Azt tudom mondani, amit nekem is mondtak anno: annak ellenére, hogy nincs kint korlátozó tábla, nem kell mindenhol 90el menni.
Amugy azóta is francia autóm van!
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 09:48:53
Nekem is volt már "törésmentes" használt autóm :D
yooccoo 2008.12.19. 09:48:58
MosoMasa 2008.12.19. 09:49:50
Mi van?
yooccoo 2008.12.19. 09:50:13
Rocko- 2008.12.19. 09:55:09
szólni a zanyukának, h ezt ne.
miért csúszott meg a kocsi?
Rocko- 2008.12.19. 09:56:09
Nancsi 2008.12.19. 09:59:25
MosoMasa 2008.12.19. 10:11:04
Miért is ne rakhatná össze aki ért hozzá...
Silverf@x 2008.12.19. 10:26:25
Egyébként pedig természetes kiválasztódás...
non olet (törölt) 2008.12.19. 10:38:29
...ez a kezdododo megcsuszasra valo
rossz reakcio tipikus jele... !
Az elso csuszasra ijedetben a masik iranyba rantotta kormanyt... DE TUL SOKAT!!
Mivel a masodik csuszas IS letrejott igy
az elso VEGEN MEG VOLT eleg tapadas a kormanyzashoz....
...es ha nem rantotta volna TUL a kormanyt
ijedteben akkor az auto kis riszalas utan iranyba allt volna es semmi baj nem lett volna!
De mivel tul huzta ijedteben igy elkezdett a masik iranyba kitorni az utrol....
Erre megint rantott egy nagyott a kormanyon
visszafele...meg ez is hatott (meg mindig volt tapadas) de ettol ismet elkezdett kitorni most megint a masik oldalra...es ekkor mar nem maradt eleg tapadas, foleg ha mind e kozben
a fekre is ralepett....
Az ilyen kezdodeskor meg eppen csak kicsit megcsuzsoknal NEM SZABAD IJEDTEN rangatni a kormanyt...!!!!
Azonnal leszallni a gazrol es csak KICSIT szabad a kormanyon a jo iranyba mozditani
... es VARNI amig a tapadas ujra letrejon!!!
Amikor letrejott es ismet iranyithato az auto... akkor aztan lehet viszatenni az autot a jo iranyba...ha még van ut alatta.
Korrigalas kozben fekezni pedig NEM szabad
hiszen MINDEN tapadas a kormanyzashoz kell eppen !
Jon a csuszos ido..tessek kimenni egy deres-havas ures placcra es az eletben egyszer kiprobalni a megpordules korrigalasat!!!
Ettol sokszorosara fog noni az esely a helyes korrekciora egy éles helyzetben ...mert lesz az agyban egy KÉSZ mozdulatsor minta es lesz tapasztalat a "már ismerős" helyzetrol azaz nem fog PÁNIKOLNI a vezeto !!! olyan konnyen.
veszfekezes+kerulomanover gyakorlasa
szinten javasolt trening!!! mindenkinek....
mcc 2008.12.19. 10:41:40
lifelike 2008.12.19. 10:43:13
parallel (törölt) 2008.12.19. 10:43:29
Azóta a "kertek alatt" is bekapcsolom a biztonsági övet. Mi sem száguldoztunk. A rendőrök szerint a környéken sehol nem volt felfagyás, csak ott. Belefutottunk. Ahhoz a másfél-két méteres szakaszhoz nem volt megfelelő a sebességünk.
Kis sebesség mellett is meg lehet halni...
" Lebénulva ülök, sötét van, üres minden. Ekkor értettem meg a „halálos csend” kifejezést. (Akinek volt balesete, az ismeri, de aki nem, nekik nem is kívánom. Ez az a hang (hiánya), amit senkinek nem szabadna hallania.)"
Azóta teljesen más szemmel nézem a közlekedést és nagyon sokszor úgy érzem, hogy rengeteg embernek meg kellene tapasztalnia valami hasonlót ahhoz, hogy felfogja a felelősségét annak, hogy mit jelent amikor beül egy autóba és azt mozgásba hozza.
Aqweren 2008.12.19. 10:48:17
Anyósülésben tapasztaltam hasonlót, pár éve télen, hófuvásban - igaz, csak keresztbe álltunk az úton, csatt szerencsénkre nem volt, de a tehetetlenség akkor is elgondolkodtató volt :S
XiX 2008.12.19. 10:51:39
Hmmm, szerpentinen!!! 4-es!!! Céltábla a sorsnak (meg is játszotta!)!!!
Csorike 2008.12.19. 10:58:21
Tanulságok:
1. Övet bekötni. Mindig. MINDIG. Mondom MINDIG.
2. Az ideális és soha balesetet nem szenvedő sofőrnek 3 lába, 4 keze, 360 fokos látása és kilátása, valamint 100 méterrel a kocsi előtt futó előre és oldalra néző kamerája illetve az útfelületen ugyanitt súrlódási együtthatót mérő műszere van. Akinek ezek nincsenek vagy valamelyik épp nem működik az óvatosan vezessen. ÓVTOSAN.
3. Tudom hogy van egy életkor / egyedfejlődési állapot amikor a csillagok szerencsés együttállása miatt sérthetetlennek, tévedhetetlennek és félistennek érzi magát a férfiember. Én már kinőttem, de szép volt. Ezért vigyázok azokra is akik még nem nőtték ki. Vigyázni kell másokra. Mondom VIGYÁZNI MÁSOKRA. hogy majd egyszer, sokára ő is vigyázhasson másokra.
4. Aki megteheti (és ez most fontosabb mint a karácsinyi egyiptomi nyaralás) az vegyen téligumit. Tényleg ég és föld. Vagy élet és halál. És most nem az a baj hogy feltartja a forgalmat mert nem tud kijutni a faluból az 5 fokos emelkedőn hanem az hogy a gyerekei már nem járhatnak iskolba mert az özvegye nem tudja megkeresni a rávalót.
5. Van amikor semmi sem segít. Ha elkerülhetetlen akkor pedig bármit, csak frontálisat ne! Árok, szakadék, bármi. Apám baleseti sebész volt, amikor anyám szakvizsgázott bevitt a kórházba magával hogy ne maradjak egyedül otthon. Láttam amit láttam, megértettem amit megértettem. Szemet az út szélén, a menekülés irányán tartani - a reflex arra fogja rántani a kormányt.
MosoMasa 2008.12.19. 11:00:49
UTÓLAG könnyű OKOSNAK lenni - főleg ha OKOSKODÁS közben néha rám jön az ORDÍTHATNÉK - mert borzasztóan FONTOSOKAT és NAGYON okosakat mondok!!!!!!!!!!!!!!!
titan 2008.12.19. 11:03:30
"Jon a csuszos ido..tessek kimenni egy deres-havas ures placcra es az eletben egyszer kiprobalni a megpordules korrigalasat!!!"
Jó ötlet, de erre vannak kifejezetten kialakított pályák is, elvileg viszonylag sok autósiskolának van is ilyen pályája (vagy legalábbis bérli). Jó volna, ha mindenki gyakorolhatná ingyen és gyakorolná is az ilyen szituációkat.
Csorike 2008.12.19. 11:03:38
George Jung 2008.12.19. 11:04:42
köszi, elméletben a legtöbben tudjuk. Voltál már hasonló helyzetben? Vagy tanpályán? Én igen. Nem ilyen egyszerű ez.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.19. 11:05:33
a mi esetünket egy kátyú okozta. hártyás jég a tetején, és azon a friss hó pár centiméteren. az egész út fehér volt. aztán az autó jobbelső kereke eltűnt a láthatatlan 3 centi mély kátyúban. ez a döccenés elég volt hogy kb 50km/h sebességnél irányíthatatlan legyen a kocsi...
MosoMasa 2008.12.19. 11:09:03
NEM ordít, ok, - KIABÁL!!!!
De látom, TE is KIABÁLÓS vagy, így már MEGÉRTEM aggodalmad!!!! (még nyolc felkiáltójel!
cserepg 2008.12.19. 11:09:53
Hasonló helyzetben voltam már én is pár évvel ezelőtt, azzal a különbséggel, hogy mi 3x bukfenc után landoltunk az árokban. Tényleg nagyon rossz érzés, amikor csak átéled, hogy menthetetlenül közeledik az árok... Pláne, ha a szitu nem is olyan vészes eredetileg, mert nincs olyan nagy sebesség, hogy ne lehessen korrigálni. (Nálunk esett az eső és nem ment olyan gyorsan a lány.) És a gyakorlással igenis nagyon sokat lehet javítani a helyzeten. Nem utólag lesz okos az ember, hanem berögződik és nem történik meg a baj feltétlenül, és annyi lesz a történet, hogy megcsúsztunk, és MAJDNEM megvolt az árok, fa, stb. Amellett, hogy nagyon jó móka kihalt havas parkolóban pörögni-forogni, tényleg hasznos, ha elsajátítja az ember a megfelelő mozdulatokat!
MosoMasa 2008.12.19. 11:10:11
MosoMasa 2008.12.19. 11:11:44
titan 2008.12.19. 11:15:01
Kérlek téged nagyon szépen, hogy fejezd már be! Köszönöm.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.19. 11:15:38
:D
MosoMasa 2008.12.19. 11:16:56
RENDBEN, befejezem, csak MÉG elmondom, hogy NAGYON fontos amit MONDOK!!!!!!!!!!!!!!!!
Én ÓDIS vagyok, de NEM olyan!!!!
clv192 2008.12.19. 11:18:16
MosoMasa 2008.12.19. 11:23:39
Zol 2008.12.19. 11:27:42
A rántópadon 35 azaz harmincöt km/h sebességnél a 6ból 2szor pördültem meg. Téligumival, ABS-el. És ez még jó eredménynek számított.
35 km/h!!!!
Arra jó volt, hogy tudatosuljon bennem, hogy 6ból 2 bármikor "bejöhet".
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.19. 11:29:54
Ezt a vezetéstechnikai dolgot szívesen kipróbálnám.
Csorike 2008.12.19. 11:31:13
MosoMasa 2008.12.19. 11:34:29
Ja kérem, ha ennyire nagy a felelősségtudat, akkor adja el papírok nélkül.... igéretre vazze, gratulálok....elmondok egy titkot: a mikulás nem létezik!
C._de_Berzsián 2008.12.19. 11:36:27
Aki a tiltás ellenére mégis...
Vannak kivédhetetlen esetek. Nekem kivédhetetlenek, egy raliversenyző, egy kaszkadőr röhögve cigire gyújt közben, én meg beledöglök.
Ez bizony benne van a pakliban. A H. Sapiens nem erre van tervezve, hogy másfél tonnás tömeggel kanyarogjon 90 km/h-val az aszfalton. Megtanulni lehet - különböző szinten -ezt a tevékenységet, de amikor jön a pánik, akkor jön. És rossz felé csavarja a kormányt, mert ő NEM ARRA AKAR MENNI, amerre az autó megy.
Ha túléli, majd legközelebb máshogy tesz. Talán.
Egyébként meg működik az evolúció.
hird 2008.12.19. 12:03:37
ilyenkor el is élvezel?
a kertész tömlővel 2008.12.19. 12:04:18
a pánik jó segítség is lehet ha van tudatalatti rutinod.nekem már bejött párszor és mindig utólag csodálkoztam h nem lett baleset pedig azt se tudtam mit kéne csinálni,de megcsináltam.
a csúszásokkal meg az a baj sztem h kevesen próbálják ki magukat, autójuk reakcióit.emiatt is kéne bevezetni kötelező jelleggel a jogsi megszerzéséhez egy ilyen zárt pályás vezetési tréning gyakorlatot.
leaping cat 2008.12.19. 12:04:42
non olet (törölt) 2008.12.19. 12:05:40
..tokeletes INGyEN tanpalya.
30-40 km/h-rol mar minden kiprobalhato
Az autoban kart tenni nem lehet, ha sik a terulet. (azaz nincsenek padkak benne)
A motorhantol nem kell felni kozben, hagy orditson 2.-ban , 3.-ban, bajt nem csinal
A gumi visitastol sem!!!
A gyors, de reccsenes mentes valtast
persze tudni kell az okorkodeshez is.
...mert sokan ezt sem tudjak.
Kezd esni a ho... alakul a tanpalya :-)))
MosoMasa 2008.12.19. 12:08:18
Mer? Bajod van? Mi nem tetszik? Kérdezz bátran.
Ha nyálregényt írok részletek nélkül, az tetszene?
a kertész tömlővel 2008.12.19. 12:09:29
hird 2008.12.19. 12:11:09
kérdeztem bátran, de megismétlem, mert nem válaszoltál:
Ilyenkor el is élvezel magadtól?
titan 2008.12.19. 12:13:48
én csak azért említettem ezt a tanpálya dolgot, mert ott a havas parkolóval ellentétben kontrolláltak a körülmények, és adott esetben még egy szakember felügyeletét és tanácsait is élvezhetjük.
MosoMasa 2008.12.19. 12:18:06
Fertelmes tartalmas vagy - csak úgy mint az írás fent. Ha még nagybetűvel is írnál, teljes lenne a kánaán! Tudod: CapsLock ;)
Bobby Baccala 2008.12.19. 12:28:56
jó hogy megúsztátok :) a sok kirekesztés után..jött a berekesztés :)
biztos hogy se műszaki hiba nem volt?
szal boldog 2. szülinapot
autosave 2008.12.19. 12:29:20
non olet (törölt) 2008.12.19. 12:32:50
www.videosmart.hu/video/veszfekezes?s=21
www.videosmart.hu/video/az-ules-helyes-beallitasa-es-kormanyfogas?s=21
www.videosmart.hu/video/gepjarmuvezetoi-fajtak-a-halalos-hatos?s=21
www.origo.hu/auto/20070906-fontos-vezetestechnikai-alapok.html?pIdx=1
origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/tanuljunk_vezetni.wmv&tipus=hirek&adatok=Tanuljunk
vezetni!
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/tanpalya_01.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni!
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika02.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni 2
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika03.wmv
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika_4.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni 3.
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika_5.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 4.
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/0706_vezetestechnika.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 5.
origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/noi_vezetestechnika.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 6.
- a halálos közúti baleseteknek pedig 10 százaléka az alacsony abroncsnyomás
miatt következik be.
- a balesetek 40 százaléka közvetlen, vagy közvetett kapcsolatban van a
gumiabroncs alacsony légnyomásával,
- a járművezetők több mint 63%-a nem is gondolja, hogy a gumiabroncs
alacsony légnyomása megváltoztatja
a jármű menettulajdonságait, és könnyen balesethez vezethet, pedig
- a járművezetőknek csak 11%-a tartja fontosnak, és ellenőrzi rendszeresen
gumiabroncsai légnyomását,
- a járművezetők több mint 85%-a nem ismeri gépkocsija
gumiabroncs-nyomásának gyárilag előírt értékét,
- a járművezetők 66%-a nem tudja, hol találja meg gumiabroncsainak előírt
nyomásértékét,
- a járművezetők 50%-a úgy gondolja, hogy akkor veszélyes a nyomáscsökkenés,
ha az abroncsokon már látható,
- a járművezetők 50%-a azt hiszi, hogy a levegőnyomás ellenőrzését üzem
meleg gumiabroncsnál kell elvégezni,
- a járművezetők 60%-a nem tudja, hogy járművének legalább egy abroncsa
elvesztette légnyomásának minimum 25%-át,
....es par biztonsagos edzes lehetoseg.
www.autoklub.hu/index.php?oid=69
www.vezetestechnika.eu/
www.csuszosut.hu/
tanpalya.hu/index2.html
Birkesz 2008.12.19. 12:37:15
Már csak egy kérdés: mennyi vezetési tapasztalat ajánlott a részvételhez?(januárban jön a jogsi :) )
szalmaegér 2008.12.19. 12:42:35
Komolyan.
Átéltem a balesetet veled.
A végső következtetés? Fúj, francia autók!
titan 2008.12.19. 12:44:13
Szerintem a trénerek meg tudják mondani, de egyébként véleményem szerint minél előbb átesik valaki ezen, annál jobb... (mondom, láttam már olyan iskolát, ahol alapból jött a jogsival egy ilyen tréning)
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:44:58
Lehet fújolni, elvégre mindenkinek más az ízlése. De én is és ismerősöm is szállt már ki GTK-s francia autóból minimális sérüléssel.
szalmaegér 2008.12.19. 12:46:55
Ne legyél már delhusa gjoni, ne sértődj meg a francia autók miatt!
Béke.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:47:43
Anno nekem azt mondták, hogy úgy a legjobb, ha olyan kocsival csinálom a tréninget, amit ismerek már.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:50:37
Ugyanmár :D Sry, ha így jött volna le.
Csak azt akartam mondani, hogy szerintem nem roszabbak, de nem is jobbak, mint az összes többi márka. Én spec szeretem a légy rugózásukat. Emiatt viszont nem sportosak. Arra ott vannak az olasz kocsik.
ehpkb5 2008.12.19. 12:54:03
Birkesz 2008.12.19. 12:55:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:00:51
@ magampista 2008.12.19. 09:43:13
a. Bocsáss meg, legközelebb három tőmondatban -sűrű bazmegeléssel- fogok valamit leírni, hogy megértsed te is.
b. Mit kell ezen magyarázni?
@ magampista 2008.12.19. 09:49:50
Kereszteződésben látom, hogyan szóljak neki? Ő halad, én állok. Ilyen egyszerű. Az meg, hogy elmesélem neki, hogy mennyire törött volt, nem vigasztalná, mert már kifizette érte a pénzt.
@ magampista 2008.12.19. 10:11:04
Ez az, még több agyondeformált, hamvaiból újjáélesztett, csillogó külsejű szart az utakra! Most mit mondjak erre? Az meg, hogy nem érted, hogy az autó piaci ára 2 millió (ha ép állapotú), az nem az én gondom. Ilyen autót nem kívánok ugyan neked, de lehet, hogy ilyenben ülsz te is. Tudom, óóóódis vagy, de sajnos olyan.
@ lifelike 2008.12.19. 10:43:13
Próbáld csak ki a szituációt, kíváncsi vagyok, te mit mondasz utána...
@ magampista 2008.12.19. 11:23:39
Sajnálni tudlak, komolyan. Ennyi ésszel csoda, hogy nem haltál még éhen.
@ Csorike 2008.12.19. 11:31:13
Pontosan, csak Óóóódis "nemolyan" Pistánk nem vette le (ismét) a lényeget. Ez legyen az ő baja. :)
@ leaping cat 2008.12.19. 12:04:42
Nem idén volt, hanem pár éve. Ezt írnom kellett volna, mea culpa. Amúgy Magyarországon semmi sem lehetetlen ;)
@ Bobby Baccala 2008.12.19. 12:28:56
Tudtunkkal nem volt. A sofőr gyakorlatlan reakciója és a körülmények szerencsétlen együttállása volt "csupán".
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:03:58
Elvileg mindenhol lehet tapasztalatot szerezni. Ha totál kezdőként mész oda, akkor javasolt egy tréner melléd, aki elmondja, hogy hogyan kell reagálni az adott szituációban.
Nyáron nézegettem a lehetőségeket és a legkedvezőbb 1500ft/6 óra volt. Igaz, ott saját kocsival kellett menni, és felárért volt tréner, szóval a dij csak a pályahasználatot biztosította.
Ha van olyan ismerősöd, aki járatos a témában, és vállalja, hogy beül melléd és treníroz egy kicsit, akkor egy üres parkoló megfelelő hely a kezdéshez.
d.kg (törölt) 2008.12.19. 13:07:52
ha több tonnát mozgatsz, de az irányíthatatlanná válik, rohadt nagy bajba kerülhetsz
te egyébként úgy vezetsz, ahogy írsz? ilyen alpári stílusban?
titan 2008.12.19. 13:11:33
az 1500 Ft/6 óra szerintem teljesen korrekt
MosoMasa 2008.12.19. 13:11:37
Szépen felkaptad a vizet - hát igen, nem mindenki hajlik be a szép, írodalmi alkotásod előtt. Sértődött, meg nem értett művészlélek, avagy csak kisstilűség?
Továbbra sem tudni mi az a marha nagy tanulság amiről írsz - olyan kis titokzatosan, hogy csak a bennfentesek értésék...a kaszt. Ugye.
De még csak egyre reagálok: ezt ís írtam már, ha olyan baszottul nagy felelősségtudatod van a közlekedő autók és az összetört roncsod tekintetében, akkor miért kellett eladni - forgalmival? Egy roncsot máris kivettél volna a közlekedésből - jobban aludnál.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:17:02
Szerintem is. Sajnos az autóm betegeskedett a nyáron, így kimaradt a hivatalos tréning. Marad idén is a kihalt, havas placcon gyakorlás.
Bambano 2008.12.19. 13:19:39
A tréningre pedig azzal az autóval kell menni, amivel egyébként rendesen közlekedsz.
Az kérdés számomra, hogy ha nem teszel feljelentést a kilakatolt autó miatt a rendőrségen, bűnsegéd vagy bűnrészes leszel-e.
Jacques Foche 2008.12.19. 13:19:46
magampista 2008.12.19. 11:23:39
"Igen, és főleg szép a mély tanulság a végén: szarból várat... hogy jön ez ide? "
Tudod mit? Egyszer basszon át téged is egy ilyen két TK-s hulladékból összekókányolt "sérülésmentes, idős vidéki orvos házaspár harmadik autójaként használt" járgánnyal valami fukszos nepper, aztán megtudod. Vagy most is ilyennel közlekedsz? Netán ilyeneket adsz el? ;)
MosoMasa 2008.12.19. 13:23:59
Apa, erre reagáltam már. Kétszer. Nem kellett volna eladni papírral ha ennyire bsssza a csőrit. Érti?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:24:40
Nem, csak valahol sajnállak a gyengén bútorozott szellemi kapacitásodért...
De semmi baj, Pestám, azért szeretünk így is! :)
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:26:31
BTW ki a retek vesz meg bontásra egy rendszámos autót? Elvégre azt magánszemély ki sem vonhatja a forgalomból, csak bontóból kiadott elismervény fejében.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:28:37
Bambano 2008.12.19. 13:29:58
Jacques Foche 2008.12.19. 13:30:51
"Apa, erre reagáltam már. Kétszer. Nem kellett volna eladni papírral ha ennyire bsssza a csőrit. Érti? "
Nem baj, ismétlés a tudás anyja. Gondolod hogy végigolvastam mindegyik kommentedet?
Amúgy szerinted ő adta el? Olvasd el még egyszer a posztot, kis szövegértési gyakorlat gyanánt.
Bartoki 2008.12.19. 13:51:19
Lehet be kéne vezetni itthon is...
MosoMasa 2008.12.19. 13:53:55
Jól összetalálkoztatok a kedves önérzeteskedő posztíróval.
yxcvbnma 2008.12.19. 13:56:20
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:04:45
Ha jól tudom, ezért vannak olyan hirdetések amcsi használt autós oldalakon (with shipping), hogy ezt írják mellé: "export only".
magampista 2008.12.19. 13:53:55
Ne bánkódj, mondtuk, hogy azért még így is szeretünk. Akkor is, ha Óóóódis vagy és olyan, na :D
Matrix_ 2008.12.19. 14:05:02
Akinek nem inge ne vegye magára!
Kukori: Isten éltessen! Valaki vigyáz rád valahol rendesen! :)
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 14:06:44
örülök, hogy túléltétek.
párszor volt már nekem is ilyen "élményben részem" mindkét oldalon...
Prala 2008.12.19. 14:09:15
A postról annyit, hogy szerencse, hogy megúsztátok a balesetet, és elég korrektül leírtad az eseményeket. Pár éve, Erdélyben megálltam egy szerpentines részen (kicsi pihenő, cigi stb.) és éppen arról beszélgettünk a többiekkel, hogy mennyire szarul van kidolgozva a kanyar íve ott és a szalagkorlát pedig annyira be volt már süllyedve, hogy igazából semmit sem ért. Noh, hát egy hétre rá híradó: kisbusz megnézte a kanyart, kisodródott és lement körbenézni a szakadékba (5 halott ha jól emlékszem és magyarok). Nem hittem el az egészet, kvázi megjósoltuk ott akkor az egy héttel későbbi balesetet, sőt, azon vitatkoztunk, hogy vajon a fák megtartják-e a szakadékba zuhanó autót? Hát nem tartották meg....
Más: francia, olasz és keleti (kivéve japán) autót Euro NCAP tesztek ide meg oda, nem szabad venni. Össze vannak b*szva, de rendesen, függetlenül az árkategóriától. Gynege a karosszériájuk, megbízhatatlan az elektronika, motor lehet, hogy erős, de kopik mint az állat, szóval kalap szart nem érnek. (Eddigi tapasztalatok Citroen, Peugeot, Fiat, Alfa R., Daewoo több típusa is, tudom miről beszélek...)
Nem csodálkozom a megcsúszáson, nekem az unokatestvérem halt meg egy máig tisztázatlan balesetben 80 km/h sebességgel lement magától az autó az útról, nem lehetett irányítani semerre tiszta száraz úton...tölgyfa, ő hátul ült és meghalt. Az autó egy új, full felszerelt Daewoo Nubira volt...
non olet:
a guminyomással kapcsolatos megjegyzéseid tökéletesek és jogosak, az emberek nem hiszik el, hogy mennyit számít, és hogy k*rvára nem ugyanaz a nyomás kell 1 személy utaztatása mellett, mint 4 személy meg volpack a csomagtartóban...aki nem hiszi, próbálja ki pályán lefékezni az autót mondjuk 140- ről vizes úton, és megtudja, mi a különbség!!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:10:51
MosoMasa 2008.12.19. 14:11:46
Ennyi, ennyit bírsz?
Tudod, épp erre szokták mondani: aki kurvának áll, ne codálkozzon ha megbasszák! Magyarán ha te itt vagy bárhol közreteszel egy ilyen "remek" irományt akkor számíts rá, hogy nem mindenki ért veled egyet, nem mindenki sírja el magát csöpögő és unalmas hatásvadászatodtól.
Nem tudok rájönni miért írtad ezt meg.
Te itten tanulságról beszélsz, de hol van, mi a tanulság? Mivel tud többet, vagy legalább annyit(!) ez a szöveg mint bármely egyéb három mondatos közlemény? Mert ugye nem tudni mit akartál kihozni: - ne vegyünk francia autót? - ne menjünk moziba? - ne csússzunk meg az úton? - ne menjünk ki a forgalomba, mert vannak akik felelőtlenül eladott roncsokból újra közlekedő autót csinálnak? vagy mi? Ne talányoskodjál, bökd ki!
Ha meg csak szeretted volna megmutatni, mik játszódtak le benned a baleset folyamán, akkor meg ne hivatkozz taulságokra, baromi mély konzekvenciákra! Akkor mondd azt, ilyen volt, szörnyű volt, mittomén...
Ha meg már kombó, akkor legyen ott az az okulás, hogy te mit gondolsz, hogy a tapasztalás mit mondat veled, ne ködöljünk már!
Azonban primitív módon személyeskedéssel, ordenáré, üres odavágásokkal eljátszani a sértődöttet itt...hát nem mondom milyen.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:17:05
A kedvedért leírom, zanzásítva:
Megcsúsztunk, fának csapódtunk. Ijesztő, hangos és szar érzés volt.
A tanulság: Sok romot összeraknak, nem tudhatod. Az autóvezetési tudást folyamatosan képezni kell. Szar dolog egy baleset.
Remélem így már kielégíti igen kényes ízlésedet.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:20:19
Azért nyugodtan próbálhatsz még flame-elni, én nem is haragszom, meg nem is aggódok emiatt. Ez az írás nem Neked szól, ennyi számodra a tanulság.
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 14:21:33
belejön majd egyszer, mint kiskutya az ugatásba :D
MosoMasa 2008.12.19. 14:24:27
Aha, értem. Csak hol az okozati összefüggés így meg?
Vagy a tanulság lehette volna akkor az is: fának csapódtunk, ezért a kínai piacon ne vegyél karácsonyfaizzót!
(ha meg: "...Az autóvezetési tudást folyamatosan képezni kell. Szar dolog egy baleset.", akkor írjad azt, ne talányoskodj és ne akarj többet mutatni az írásodból, mint amennyi! Ezzel így nem is lenne semmi gond - a stíluson kívül. :D )
Prala 2008.12.19. 14:28:13
Sajnállak titeket, mert sok olyan autót dobnak piacra ma, ami városi bolyongáson kívül semmi másra nem alkalmas. Kapott egy szerpentines élményt, és ugye, hogy nem volt elég a konstrukció?
(itt jegyezném meg, hogy én biztos vagyok benne, hogy nem holmi "hülyegyerekek" vagytok, már csak abból is kiindulva, hogy vagytok annyira komolyak, hogy az övet bekötitek. Ez nagyban magyarázza a vezetéshez való hozzáállást és képességeket is szerintem)
Kívánom, hogy soha többé ne részesüljetek hasonló negatív élményben!)
George Jung 2008.12.19. 14:31:54
MosoMasa 2008.12.19. 14:38:08
Nem az írást utálom, az írásod! És nem az elején dötöttem el, hanem olvasása közben, mikor elkezdett szétfolyni a monitorom a csöpögéstől és a giccstől. Meg amikor számomra zagyvaságnak kezdett tünni szépen folyamatosan.
De ez a része zavart volna a legkevésbé, ezt legfeljebb csak megjegyezném.
A többit az imént leírtam. ;) - szó sincs róla, hogy nem akarok egyetérteni veled - a vezetés gyakorlásában, meg szar balesetzni abban mindenképp.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:38:16
Itt történt, éppen a nagy kanyar (jobbra) előtt. A fán a mai napig látszik a nyomunk, bár halványul, két éve még némi üvegtörmelék is volt alatta.
Matrix_ 2008.12.19. 14:38:23
Csak, ha esetleg nem olvastad volna:
"A tanulságokat mindenki szűrje le magának. Részemről csak ennyi van: néha a megengedett kevés is túl sok és vannak emberek, akik a szarból is várat építenek…"
MosoMasa 2008.12.19. 14:41:44
...de nem olyan!
A_szallito 2008.12.19. 14:43:00
MosoMasa 2008.12.19. 14:47:14
Hát éppen ez az! Ennyi erővel egy húsleves receptet is odatehetett volna!
A többit meg már leírtam korábban.
Matrix_ 2008.12.19. 14:50:36
De ha kötözködni támad kedved akkor meg közöld előre és úgy már OK.
MosoMasa 2008.12.19. 14:55:12
Gera 2008.12.19. 15:23:20
Normális vagyok? 2008.12.19. 15:29:41
Szerintem kamu!!! Az nem is egy renault!!!
Matrix_ 2008.12.19. 15:32:32
Hát mi? :)
Normális vagyok? 2008.12.19. 15:34:22
Én valami japán csodára tippelnék :)
Aki megfejti az kap tőllem egy virtuális puszit (gondolom senki nem tudja - legalábbis remélem)
Marty Mcfly 2008.12.19. 15:37:28
"(nem, ez az autó nem az az autó)"
gyíkok...
Normális vagyok? 2008.12.19. 15:39:31
D=M=C te komolyan vetted? :) :D
Marty Mcfly 2008.12.19. 15:41:27
Mostmá nem vettem komolyan! :-D
Matrix_ 2008.12.19. 15:45:55
Te csaj vagy? :)
Marty Mcfly 2008.12.19. 15:46:18
Épp ezért ha nem akart vele semmi komolyabbat a posztíró, csak 1 rossz élményt megosztani, jó az írás. De a vége valahogy valóban fura! A korházas résznél abba kellett vna hagyni vmi ilyesmivel: "remélem, nem sokan fognak átélni hasonlót, bla-bla"!
Matrix_ 2008.12.19. 15:53:48
graphics8.nytimes.com/images/2008/03/09/automobiles/600-rust.jpg
Marty Mcfly 2008.12.19. 16:19:10
egy virtuális puszi tulajdonosa vagy... gratula, bár nemtom, ez most jót jelent, vagy sem! :-)
Matrix_ 2008.12.19. 16:27:58
én se tudom, hogy mit jelent:) félek is egy kicsit :)
Jacques Foche 2008.12.19. 16:41:05
"Jajjj, ez komoly. Jól megfogtatd a lényegét, mint az egész "írásnak" - nem ő adta el... hát igazán... ezen múlik...
Jól összetalálkoztatok a kedves önérzeteskedő posztíróval. "
Jól. Te meg jól kiélted magad a pitiáner kötekedéssel, ahogy szoktad, bár az irodalmi igényességű, rendkívül eredeti, és cseppet sem unalmas "Én óóódis vagyok, de nem vagyok ám olyan!"-szösszenetekből még egy kicsit kevés volt ma. Heppiend.
Swind 2008.12.19. 16:45:17
Ez fontos.
brujah 2008.12.19. 16:45:25
Jacques Foche 2008.12.19. 16:51:11
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 16:53:53
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 16:55:35
jacques
nem értem mi a gondod, olyan kirekesztő vagy, szégyelljed magadat ;)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.19. 17:08:52
Hasonló történt velem is Erdélyben, egy kanyargós úton. Szerencsére hágóra mentem 50-60 km/h-val, egy kanyarban kipörögtem, mert későn vettem észre (párás ablak), és ahogy az a tankönyveb le van írva nagyon a másik irányba rántottam a kormányt. Hál' Istennek nem volt mögöttem, szemből forgalom akkor. A menetiránnyal ellentétes oldalon belecsúsztam az árokba, a kocsi oldala sérült, mert ütődött a beton támfalnak. Nagy kár nem történ: az egyik kerék kibicsaklott, és persze a két ajtó, meg a lökhárító elöl kicsit megnyomult. Ablak nem törött, csak az a kis tenyérnyi, háromszög alakú a tükör mellett. Igazából egy ajtót kellett cserélni, plusz ugye a kereket, első jobb lámpákat és lökhárítót. A márkaszerviz ezért 2.400.000 Ft-ot gombolt le a kaszkós biztosítóról, hogy ott rohadjon meg a korrupt kárszakértőjével együtt. Az én részem ennek 10%-a volt, épp a totálkár alatt voltunk. Azóta 2 év telt el, ma is a kocsival járok, semmi baj vele.
Régóta tervezem, hogy elmegyek az Autósklub tanpályájára, 18k ft-ért van ott ilyen vez.tech. tréning. Persze, azóta keményedett a fejem lágya is, akkor 1k km vezetés volt mögöttem, 2 hós jogsim volt. :-)
Nekem az ijedtségen kívül semmi bajom nem történt (ill. utána a nyakam kicsit fájt azért a rándulástól), a bizt.öv jól megtartott, a légzsák ki sem nyílt, mert nem volt akkora sebesség.
Akinek nem volt ilyen sztorija, tényleg szerencsés. Különben, olyan mozis érzés az egész: mintha nem is veled történne, hanem egy filmvásznon látod, ahogy megfordul körülötted a táj, és jönnek közelebb a tereptárgyak. Ez még szép, az ijedtség, döbbenet csak utána jön. Mindenesetre, vállon veregethetem magam, mert nem bénultam le, utána perceken belül hívtam az assistance-ot, mert szerencsére volt ilyen is, bár Romcsiban elég lassan jöttek ki.
Kopogjátok le!
:-)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.19. 17:15:32
Egyedül voltam, éjjel 10 körül.
Utólag is szeretném megköszönni Mircea (ejtsd: Mircsa) román úrnak, aki a tréler odaszöszmötöléséig is segített kihúzni (vontatókötéllel) a kocsit az árokból, és annak a kb. 8 románnak, akik kézzel is tolták-nyomták.
Köszönettel tartozom annak a 2 Kovászna megyei székely-magyar kamionsofőrnek is, akik tőlem nem messze lévő pihenőhelyen leparkoltak, és miután odamentem hozzájuk, kölcsönadták a mobiltelefonjukat ingyen (a felkínált pénzt nem fogadták el!), hogy tudjak telefonálni, mert nekem kifogyott a pénzem a tel.kártyán. Köszönöm!
Don Blasius 2008.12.19. 18:49:28
szaGértő 2008.12.19. 19:09:35
"Voltam a Hungaroringen vezetéstechnikai gyakorlaton, ott megtapasztaltam, hogy a jeges út mennyire veszélyes.
A rántópadon 35 azaz harmincöt km/h sebességnél a 6ból 2szor pördültem meg. Téligumival, ABS-el. És ez még jó eredménynek számított."
Engem nem bírt megpörgetni az oktató :))
Nem olcsó a dolog, az egy napos oktatás 50 rongy körül van, de a koporsó drágább.
Bobby Baccala 2008.12.19. 19:35:07
tudod mit...igazad van bazmeg!
csak most már álljál üresbe!
MosoMasa 2008.12.19. 19:35:21
Amatőr.
Marty Mcfly 2008.12.19. 19:57:56
gyíkok
MosoMasa 2008.12.19. 20:21:00
Mit hisztizel? Ez itt egy nyilvános blog nyilvános fórummal egy szabad országban. Elmondhatom a véleményem. Még ha az egyeseknek nem is tetszik. Nem kell egyetérteni.
Amúgy ódis vagyok, de nem olyan.
Don Blasius 2008.12.19. 20:37:29
Aqweren 2008.12.19. 20:40:14
Tök az jön le a hozzászólásaidból, hogy a közlekedéshez/autózáshoz lövésed sincs, de a stilisztikához (azt hiszed) hogy van. XD
Tök poén lenne ha nem lenne szánalmas... ^^
Szendwich 2008.12.19. 20:42:07
Gyorsan egyenesbe hoztam az autót, kihajtottam a körforgalomból. Onnan igazán lassúra vettem a tempómat. A körforgalomtól az út már 2 * 2 sávos, egyből mindenki ment a külsőbe és elakart mellőzni. Az első autó aki elment mellettem és biztonságos távolságba már visszaakart elém sorolni, sorolás közben megcsúszott. A sofőr küzdött, végül megfogta. A mellettem autózó elbizonytalankodott. Visszasorolt mögém. Lemaradt. Így folytattuk az utunk, majd lekanyarodtam egy kis mellék útra, egy kis faluba. Az úti célomhoz.
Szóval lehet nem a sofőr tehet a csúszkálásról, sőt lehet nem is az autó. Ha valaki ügyetlenkedik egy csúszós úton, nem kell rögtön megmutatni ki a király, mert könnyen pórul járhat a menőzni akaró.
autosave 2008.12.19. 21:02:16
Hát akkor az ufok, vagy valamelyik miniszterelnök?? :D
"Valószínűleg pillanatok alatt lezajlott a keresztbe fordulás, nekem óráknak tűnt. Ültem ott az autóban, bal lábbal kinyomtam a kuplungot, jobb a féken pihent, két kezem a kormányon."
Tudom könnyű okoskodni, ezért is érdemes előre gyakorolni megcsúszást. Mert ha már begyakoroltad, akkor vigyorogva tekersz egy fordulatot a kormányon mire a kuplungot kinyomod és hopp, már meg is van fogva az autó...
Az előzős pedig szánalmas, de legalább megfogta, bár látni kellett volna, hogy szerencséje volt, vagy tényleg tudta mit csinál.
Jacques Foche 2008.12.19. 21:17:14
"Engem nem bírt megpörgetni az oktató :))
Nem olcsó a dolog, az egy napos oktatás 50 rongy körül van, de a koporsó drágább. "
A legolcsóbb ha leesik a hó, és kimész valami nagyobb placcra forogni. Egyrészt jó móka, másrészt olyan reflexeket alakít ki, amik adott esetben megmenthetik az életedet.
magampista 2008.12.19. 19:35:21
"Amatőr. "
Na, ez nagyon frappáns akart lenni. Nem jött össze. Na de nem elemzem tovább, mert nem lehet mindenki önjelölt irodalom-esztéta.
Amatőr vagyok, de nem olyan... :)))
MosoMasa 2008.12.19. 21:27:22
Mi nem jött össze? És mennyiben tartozik ez a fórumozó közönségre?
MosoMasa 2008.12.19. 21:30:12
Ja, lövésem sincs. Bezzeg neked! Te az utak királya vagy, a kresz és minden-tudományok doktora ( Elena után szabadon )
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 21:37:44
Mazdás vagyok és OLYAN! ;)
autosave 2008.12.19. 21:39:46
No ABS, no elektronika, stb. A szlalompályán pedig leggyorsabb időt mentem, volt meglepődés...
autosave 2008.12.19. 21:43:42
nekem szerencsém volt, mert diákként féláron mehettem. és duplán szerencsém volt, mert már visszajáró társasághoz kerültem, így az alapgyakorlatok kimaradtak, rántópaddal kezdtünk, aztán körpálya, hegyi pálya. Bármikor visszamennék, jó program.
MosoMasa 2008.12.19. 22:18:19
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 22:29:11
Bobby Baccala 2008.12.19. 22:36:30
ugy
Don Blasius 2008.12.19. 22:43:40
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 23:06:12
magampista
figyu, írd azt, hogy neked nem tetszett a post, gyalázatos a stílus, a megfogalmazás, a szóhasználat, és akkor mindenki boldogan alszik. jó ötlet, nemde?
felesleges rugózni egy valamin, és haragban lenni a világgal... akkor inkább keress egy élő fát, és abba köss bele. annak van sportértéke.
brujah 2008.12.19. 23:50:04
MosoMasa 2008.12.20. 00:20:58
nem azt írtam?
MosoMasa 2008.12.20. 00:33:12
autosave 2008.12.20. 01:01:19
nem szállnék be a vitába, de vizes úton simán...
főleg ha van egy kis szennyeződés az úton vagy a gumik nem éppen a legjobbak. Ott azért 90-el menve néhány kanyar, hááát, erős lehet bizonyos esetekben...
Bobby Baccala 2008.12.20. 01:45:58
www.youtube.com/watch?v=OtJ6GGGkDBA
tessék nézni...száraz úton...a 206osnak kitörésre hajlamos a fara...szal simán meg lehet csúszni, és ha nem gyakorlott a sofőr, akkor...
MosoMasa 2008.12.20. 08:47:20
Igen, tényleg, egy jutubos video mindent igazol...jól láthatóan a "sebességhatárokat betartva" közlekedik.
Most én nem a poszítrót akarom cicogtatni, ebbe ti mentetek bele.
Én csak megjegyeztem, hogy ha nagyon akar az ember, akkor ezen el lehet gondolkodni, hogy helytálló-e a végére odabiggyesztett konklúzió, miszerint "...néha a megengedett kevés is túl sok" .
Ül-e ez, vagy csak már be akarta fejezni frappánsan.
De hagyjuk, mert itt én csak vörösposztó lehetek.
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.20. 10:23:42
rázd a csörgősipkád tovább nyugodtan, részemről meg marad a rajtad való röhögés... ostoba...
(félelmetes párosítás, mikor a hülyeség akaraterővel párosul)
MosoMasa 2008.12.20. 10:25:16
Bobby Baccala 2008.12.20. 10:52:19
hát szerintem csak azt igazolja hogy meg lehet csúszni...hogy nem 90el megy az is tuti...azon lehet vitatkozni hogy relatív gyorsahajtásról van e szó...mégegyszer, csak azt akartam szemléltetni, hogy adódhatnak váratlan helyzetek, még száraz úton is, főleg a sofőr nem elég gyakorlot...ennyi
písz
autosave 2008.12.20. 11:56:11
ha nem tudja bevenni a kanyart, akkor mindenképpen!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.20. 11:59:23
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.20. 13:29:15
Komolyan, ez a legjobb... Hogy a fenébe' állították talpra...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.20. 16:44:33
Én láttam már lakatos műhelyben ilyen Corsát, mint ahogyan most gyorsban összefotosoppoltam itt fentebb. A küszöb és B-oszlop fele citrom donorból, a hátulja piros donorból, a teteje fekete donorból jött. A kocsi amúgy kék. Így készül a magyar "S"-mentes autó...
Bobby Baccala 2008.12.20. 17:05:11
autosave 2008.12.20. 23:05:07
és az a legnagyobb baj, hogy nem az marad ott aki összekókányolta, hanem aki naívan megvette és azt hitte biztonságban van... :S
Jacques Foche 2008.12.20. 23:06:03
"én már olyat is olvastam, hogy vki szalonból hazavitt octaviájól derült ki hogy hogy egy össztákolt szar..nehéz volt tagadni amikor elkezdett leperegni az ezüstmetál a pirosról... "
Volt is belőle csúnya fogyasztóvédelmi per, mert ez legalább kiderült, de hány olyan lehet, ami nem tudódik ki? Emlékszem, egyszer volt egy olyan is, amikor egy Fiestát ejtettek pofára az autószállítóról a szalon előtt, aztán az is elment sérülésmentes nullkilométeresként...
magampista 2008.12.20. 10:25:16
"Aztán min röhögsz? Vagy csak lobogtatod itten a frázisaidat boldogan? "
A frázisokat puffogtatni szokás a magyar nyelvben használatos kifejezés szerint. De persze az olyan tehetségeknek, mint te, nehogymá' gátat szabjanak holmi helyesírási és stilisztikai szabályok. Kétségkívül idióta vagy, de legalább a szórakoztatóbb fajtából... :)))
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.21. 13:51:00
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.21. 18:50:47
lwcolors 2008.12.22. 12:51:31
Én kötelezővé tenném a vezetéstechnikai oktatást mindenkinek. Mikor elkezdődik a fagyos idő (pl: múlt héten is volt két reggel, mikor foltokban le volt fagyva az út, meg is szaporodott az árokjárók száma), rengeteg bénázó, fogalmatlan embert lehet látni az utakon.
Mikor meglett a jogsim (1992) pár barátommal együtt bontóból vettünk két autót, az egyik egy Skoda 110 Coupé a másik egy Lada VFTS volt. Mindkettő kidobott rallye kocsi volt, annak megfelelő állapotban. Persze rendszámuk sem volt, ezért csak forgalomtól elzárt utakon használhattuk, de ebből a falu környéki murvás, kavicsos utak miatt volt bőven. Ezeken tanultunk meg vezetni (na meg szerelni), csúszni, farolni, a lényeg az, hogy nem féltettük őket.
autosave 2008.12.22. 15:05:56
Én kihalt utakon szoktam provokálni kicsit és nem egyszer volt, hogy visszaköszönt élesben is az ott szerzett tapasztalat eredménye...
Fel kellene mindenkinek írni a tuning Ladát pályán vagy a vezetéstechnikai képzést :)
titan 2008.12.23. 11:48:42
www.indavideo.hu/video/Olajos_ut
Ez szép!