Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Halálközeli élmény

2008.12.19. 08:07 :: Kisikasa

Az alábbi történetet KuKori meséli el nekünk, mely több tanulsággal is szolgál. Nem lehetünk elég óvatosak akkor sem, mikor úgy érezzünk semmiféle veszély nem leselkedik ránk.

Egy kis történetet osztanék meg veletek real-time módban, arról, milyen egy baleset belülről szemlélve. Az autópályás poszt után jutott eszembe, hogy elmesélem nektek.



(nem, ez az autó nem az az autó)

November végén történt, hűvös idő volt már, de még nem tél. Carlos barátom hív, van két premier előtti jegye egy vadonatúj hollywood-i szuperprodukcióra, menjünk el, ő ott fog várni minket a mozi bejáratánál, Gergőnek már telefonált, nemsoká ott van értem. Mire jó, ha az ember egy mozimagazin munkatársa, nem igaz? Üdvözöltem a kiváló szervezést, mire letettem, Gergő meg is jelent új büszkeségével, a  Mégane-nal.

Már egy éve az övé, de tegnap ki lett fizetve a maradék hitel is a bank felé, mára 100%  privát tulajodon, kérem szépen! Egy kicsit tanakodtunk, majd azt a döntést hoztuk, hogy a legkisebb forgalom a festői szépségű Dobogókőn át vezető szerpentinen van, így időt spórolunk vele és legalább a táj is gyönyörű, mi baj lehet?

Elindultunk, a sebességhatárokat betartva kényelmesen suhantunk a szerpentin kezdetéig, Gergő mondja is: nézd, milyen lazán, negyedikben veszi az akadályokat a gép, hát nem remek ez a kétezres motor? Helyeslek, kényelmesen hátradőlve az első plüssfotelben élvezem a látképet és jóízűeket böfögök a kólámtól, ám egyszer csak valami furcsa billenést érzek. Ismerős volt az érzés, csak az anyós oldaláról nem volt elsőre egyértelmű, érzem, hogy megcsúszik a hátsó fertálya a francia csodának, aztán megint, de már erőteljesebben és az ellenkező irányba.

Én rápillantok ösztönösen Gergő arcára, érzem, hogy valami nagyon nincs rendben, látom az önkéntelenül tátott szájat és azt a különös tekintetet, amikor szembesül az ember azzal, hogy képtelen irányítani a dolgokat és rádöbben, hogy mennyire kevés és szánalmas.

A kezei a perifériás látómezőmben tehetetlenül kapkodnak a kormányon, korrigálni próbál, egy hang nem hagyja el ajkait – ezt még realizálom. Nem is tudom, igazán hová koncentrálok, szólni nem vagyok képes, csak nézek üresen és érzem az elkerülhetetlen bajt, ez megrémíszt. A testem nem akar engedelmeskedni, az agyam kifagy (akkor nem tudtam miért, de mára talán sikerült összeállítanom).

A kocsi megperdül, tehetetlenül csúszik, a szemem sarkából észreveszem, hogy érzésre fénysebességgel közeledik egy vastag törzsű fa, követi az egész erdő, az autó immár megvadult állatként nyargal, irányíthatatlanul és kérlelhetetlenül, egyenesen felé. És nem tudok még megnyikkanni sem, de a fa máris könyörtelenül furakszik befelé az utastérbe, az ablak felém robban ezernyi szilánkjával, melyek beborítják arcomat, erre én elkapom. Közben hangosan felsír a fém, fájdalmasan nyöszörög miközben molekulái elemi erővel szakadnak el egymás kötéséből.

Ez az a hang, ami mindig itt kering a fejemben és neki köszönhetem, hogy sosem felejtem el bekötni az övemet, soha többé. Az ülések intim közelségbe tapadnak, a vezetőoldali már a kezemre nyomódik –mégsem érzem, pedig tudom, hogy nagyon fáj-, a tér szűkül, én meg ülök, mint egy fadarab és képtelen vagyok reagálni, elfogadom a végzetem. Csend. Olyan hirtelen, ahogy elkezdődött ez az egész szörnyű álom. Lebénulva ülök, sötét van, üres minden. Ekkor értettem meg a „halálos csend” kifejezést. (Akinek volt balesete, az ismeri, de aki nem, nekik nem is kívánom. Ez az a hang (hiánya), amit senkinek nem szabadna hallania.)

Még mindig a metsző a csend, ülünk, fejünk lóg előre, a biztonsági öv az ülésben marasztal bennünket, tekintetünk üveges, várjuk, mi történik. Ez már a halál? Nem, nem, valamit érzek, még élek, biztosan! Vagy csak ezt akarom hinni? Bizonytalanság. Aztán lassan visszatér a külvilág, érzek valami szagot, belenyilall a fájdalom a lábamba, csípni kezd az arcom, a bal kezem lüktet és valami a távolból sistereg, felébredek éberkóma-szerű állapotomból. Most már meg tudok mozdulni és első dolgom Gergőt megnézni, elsőre a teste tökéletesen épnek tűnik, ha eltekintünk a révedt tekintettől és attól a fehérségtől, amely hidegebb a hónál is. Megkérdezem bátortalan hangon: "jól vagy?" Nem válaszol, bár látom, a szája mondana valamit. Szarul néz ki, egyben van, de a kinézete mégis roppant ijesztő. Megpróbálom kiszabadítani magam a védelmező öv fogságából, áthajolok, megpaskolom az arcát, ismételem: "szólj már valamit, könyörgök, jól vagy?" Bizonytalan rebegés a válasz.

Ekkorra már próbálom az ajtót kinyitni, nem akarja, akad. Kirúgom, engednie kell a végtagjaimba tóduló adrenalin parancsának engedelmeskedő izomerőnek, kivágódik. Ekkor látom meg, hogy az autó kb. 15 fokos szögben lefelé áll orral és majdnem a semmibe lépnék, alattam tátongó mélység terül el. Óvatosan kimászok, a kocsi háta felé próbálom koncentrálni a mozgást. Amikor már a talajon állok, látom végre, hol is vagyunk. Az autó a fára van kifli alakban csavarodva, de előrefelé billenve egy 25 méteres völgy felé, az orrész lelóg már, a kerekek a lejtő tetején épphogy megindulva nyugszanak. A fa tart minket a helyünkön. Ekkor visszahajolok, hátulról próbálok Gergőnek segíteni, kikapcsolnám az övet, de ez sem egyszerű, a két ülés egymásra csúszott, az övcsat közöttük, alattuk van, a kézifékkar és az egész középső rész eltűnt, mégis sikerül kimatatnom valahogy, próbálom folyamatosan beszélve rávenni, segítsen nekem és magának, másszon ki a kocsiból az én felemen (másikon a fa), valahogy kikerül. Állunk remegő lábbal, néz rám és kérdez:

-Mi történt? Hogy kerülök ide? Te hogy kerülsz ide? Mi van a kocsival? Mi történt?

-Most törtük össze, moziba mentünk, nem emlékszel?

-Mikor? Hogy kerülsz ide? Mi történt?

-Ülj le, hozok segítséget.

Térerő nincs, kimegyek az útra, hallok egy autót, integetek neki. Megáll, a sofőrt ismerem látásból, ő is engem. Kérdezem, hogy tudna-e segíteni. Félreáll, odajön, nézi az autót, szörnyülködik, kérdezi Gergőt, de Ő továbbra is csak ismételgeti kérdéseit, mint egy elakadt lemez, tekintete semmitmondóan réved valami meghatározhatatlan irányba. Gergőt besegítjük a kocsiba, nagyon furcsa a mozgása, elindulunk, Ő továbbra is kérdezget, percenként, míg a kórházhoz nem érünk. Útközben megjelenik a térerő, hívom az apját, felvázolom röviden a szituációt és megkérem, hogy jöjjön a kórházba, amint tud.

A kórháznál már Gergőt látják el, mire megérkezik az öreg, kicsit részletesebben elmesélem neki, mi történt, ő közben megnézi a fiát, majd telefonál az autómentőnek, Gergő még mindig a kérdéseit mantrázza. Az apa szemében mély aggodalom, miközben fürkészi Gergő tekintetét, látja ő is, hogy ez így nagyon nincs rendben.

Gergő rövid távú memóriája 3-4 nap után helyreállni látszik, már nem kérdezget, de nem is emlékszik, csak az elindulás pillanataira. Én elmegyek megnézni az autót a Renault szervizbe, gyalázatos az állapota. A bal és a jobb oldala közt több, mint fél méter a hosszkülönbség, a tető olyan alakú, mint egy alpesi házé, 30-35 centiméterre púposodik csúcsosan a normál mérete fölé a „B”- oszlop fölött. A beltér csillog a milliónyi üvegszilánktól, az eltorzult szerkezetű ülések közt nincs hely, egymásra vannak szorulva, a padlólemez és a küszöb felgyűrődött, a lábtér egyenessége a múlté, olyan, mit a Balaton vihar idején. A burkolatok repedtek, sarasak, oldalablakok nincsenek, az ajtó külső és belső lemeze elvált egymástól. Gazdasági totálkár, állapítja meg a szakszerviz, majd rövid tanácskozás után a szülők a roncsot meghirdetik eladásra (hiszen a motor tökéletes, nem sérült és van még az elejéből és a hátuljából is hasznosítható, ép elem, bontásra tökéletes), jön egy ember, elviszi 700 ezerért az amúgy kb. 2 milliót érő autót, megígértetik vele, hogy szétbontja, ez többet ne kerüljön a forgalomba.

A kocsit felfedeztem az egyik használt autós oldalon, immár 1.1 millióért, kissé szépítve az állapotát, most nem tűnik annyira roncsnak a fotók alapján, ügyes fényképész, vagy kicsit rángatás a padon?

A kocsit láttam Budapesten a forgalomban, egy anyuka vitte vele a gyermekeit, láthatóan nem sejti az előéletét a "sérülésmentes, harmadikként használt, nemdohányzó orvosautónak".

A tanulságokat mindenki szűrje le magának. Részemről csak ennyi van: néha a megengedett kevés is túl sok és vannak emberek, akik a szarból is várat építenek…

168 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

George Jung 2008.12.19. 08:35:15

Nem semmi.
Most akkor a kocsi megcsúszott?
És az anyukának szóltál??? Szerintem joga van tudni.

Lacaca 2008.12.19. 08:58:18

Nem kellett volna akkorát büfögni, hogy 3-4 napig kiesik a barátod emlékezete! :)
Csak azért merek poénkodni, mert az autón kívül mindenki megúszta.

dr. _mmm_ 2008.12.19. 08:59:55

Tényleg megkérdezhetted volna a kedves anyukát, hogy mit tud a kocsiról.
Nektek örülök, hogy megúsztátok.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.12.19. 09:15:58

Ilyenkor aldom a sorsot h meg sohasem voltam meg baleset kozeli helyzetben sem, illetve meg csak nem is lattam egyet sem.

yooccoo 2008.12.19. 09:21:55

miért kell az autóra fogni rögtön, mert francia autó ...

nemertekhozza 2008.12.19. 09:22:26

De tenyleg, mi tortent? Mitol volt a megcsuszas, lehet tudni? Defekt, sar, viz?

SereG 2008.12.19. 09:36:30

Mindenesetre grat. az íráshoz, a tartalomtól függetlenül "jó" volt olvasni.

Sugi77 2008.12.19. 09:39:19

Kukori :D Krimiket is írsz hobbi szinten? :))

Egyébként az írásodból tényleg arra lehet következtetni, hogy az autónak volt valami gondja.....de azért mégis kíváncsi lennék...

Vagy ez a titok a krimiben :D UFO jelenség :)

MosoMasa 2008.12.19. 09:43:13

Atya-gatya, még egy önjelölt írópalánta.

De ha már itt vagyunk: azt a hihetetlenül frappáns, mélyértelmű tanulságot, amit a kisregény végére odabiggyesztettél, na azt, ...kifejtenéd?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 09:45:47

Az anyukának nem tudtam szólni, mivel két keresztező út metszetéből nehéz valaki kivenni, aki az ellenkező irányba megy. Sajnos már úgyis megvették...

A kocsiról annyit, hogy nem azért csúszott meg, mert francia, hanem egyszerűen nem tudjuk a mai napig miért. A gumik rendben voltak és a sebességünk se volt magasabb, mint általában, azóta mentem én is arra már kb. ugyanekkora (nem nagy) sebességgel. Valami kavicsfelszóródásra gondoltunk, mert falevelek se voltak már az úton.

MosoMasa 2008.12.19. 09:46:24

Én egyébként ódis vagyok, de nem olyan.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 09:47:06

Szerencse, hogy megúsztátok ép bőrrel. Nekem anno nem sikerült igy kiszállnom egy szintén francia autóból, amikor egy árkon keresztül sikerült fejjel előre megérkezni egy vízelvezető csatornába.
Azt tudom mondani, amit nekem is mondtak anno: annak ellenére, hogy nincs kint korlátozó tábla, nem kell mindenhol 90el menni.
Amugy azóta is francia autóm van!

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 09:48:53

Kukori:
Nekem is volt már "törésmentes" használt autóm :D

yooccoo 2008.12.19. 09:48:58

szerintem inkább felfagyás lehetett, ha már erdő és este

MosoMasa 2008.12.19. 09:49:50

"Az anyukának nem tudtam szólni, mivel két keresztező út metszetéből nehéz valaki kivenni, aki az ellenkező irányba megy. Sajnos már úgyis megvették..."

Mi van?

yooccoo 2008.12.19. 09:50:13

illetve napszakot nem írt, de gondolom, hogy nem délelőtt ...

Rocko- 2008.12.19. 09:55:09

képet az akkori állapotról.
szólni a zanyukának, h ezt ne.
miért csúszott meg a kocsi?

Rocko- 2008.12.19. 09:56:09

ja, közben felét megírtad már.

Nancsi 2008.12.19. 09:59:25

Nehéz volna a biztosítóknak egy oldalt csinálnia, amire kirakják a GTK autókat, rendszám, alvázszám, fotóval, mindennel (ezek úgyis megvannak nekik). Csak hát ugye az üzlet üzlet nekik is.

MosoMasa 2008.12.19. 10:11:04

Ha annyira törött volt, akkor nem 2 millát ér. Hameg 2 milla az ára, akkor nem volt annyira törött....ugye.
Miért is ne rakhatná össze aki ért hozzá...

Silverf@x 2008.12.19. 10:26:25

És még hány törött autót vesznek meg úgy, hogy nincsenek tudatában....
Egyébként pedig természetes kiválasztódás...

non olet (törölt) 2008.12.19. 10:38:29

" egyszer csak valami furcsa billenést érzek. Ismerős volt az érzés, csak az anyós oldaláról nem volt elsőre egyértelmű, érzem, hogy megcsúszik a hátsó fertálya a francia csodának, aztán megint, de már erőteljesebben és az ellenkező irányba."

...ez a kezdododo megcsuszasra valo
rossz reakcio tipikus jele... !

Az elso csuszasra ijedetben a masik iranyba rantotta kormanyt... DE TUL SOKAT!!

Mivel a masodik csuszas IS letrejott igy
az elso VEGEN MEG VOLT eleg tapadas a kormanyzashoz....
...es ha nem rantotta volna TUL a kormanyt
ijedteben akkor az auto kis riszalas utan iranyba allt volna es semmi baj nem lett volna!

De mivel tul huzta ijedteben igy elkezdett a masik iranyba kitorni az utrol....

Erre megint rantott egy nagyott a kormanyon
visszafele...meg ez is hatott (meg mindig volt tapadas) de ettol ismet elkezdett kitorni most megint a masik oldalra...es ekkor mar nem maradt eleg tapadas, foleg ha mind e kozben
a fekre is ralepett....

Az ilyen kezdodeskor meg eppen csak kicsit megcsuzsoknal NEM SZABAD IJEDTEN rangatni a kormanyt...!!!!

Azonnal leszallni a gazrol es csak KICSIT szabad a kormanyon a jo iranyba mozditani
... es VARNI amig a tapadas ujra letrejon!!!

Amikor letrejott es ismet iranyithato az auto... akkor aztan lehet viszatenni az autot a jo iranyba...ha még van ut alatta.

Korrigalas kozben fekezni pedig NEM szabad
hiszen MINDEN tapadas a kormanyzashoz kell eppen !


Jon a csuszos ido..tessek kimenni egy deres-havas ures placcra es az eletben egyszer kiprobalni a megpordules korrigalasat!!!

Ettol sokszorosara fog noni az esely a helyes korrekciora egy éles helyzetben ...mert lesz az agyban egy KÉSZ mozdulatsor minta es lesz tapasztalat a "már ismerős" helyzetrol azaz nem fog PÁNIKOLNI a vezeto !!! olyan konnyen.

veszfekezes+kerulomanover gyakorlasa
szinten javasolt trening!!! mindenkinek....

mcc 2008.12.19. 10:41:40

Ez gyakorlatilag egy novella, nem gondoltam, hogy van még ennyi irodalmi tehetség... vagy újságíró a postoló? Mindenesetre gratulálok a fogalmazáshoz és a túléléshez :)

lifelike 2008.12.19. 10:43:13

ki van szinezve szépen a sztori... irjál scifit tesó

parallel (törölt) 2008.12.19. 10:43:29

Sajnos pontosan tudom mi az, amiről írsz :(
Azóta a "kertek alatt" is bekapcsolom a biztonsági övet. Mi sem száguldoztunk. A rendőrök szerint a környéken sehol nem volt felfagyás, csak ott. Belefutottunk. Ahhoz a másfél-két méteres szakaszhoz nem volt megfelelő a sebességünk.
Kis sebesség mellett is meg lehet halni...

" Lebénulva ülök, sötét van, üres minden. Ekkor értettem meg a „halálos csend” kifejezést. (Akinek volt balesete, az ismeri, de aki nem, nekik nem is kívánom. Ez az a hang (hiánya), amit senkinek nem szabadna hallania.)"
Azóta teljesen más szemmel nézem a közlekedést és nagyon sokszor úgy érzem, hogy rengeteg embernek meg kellene tapasztalnia valami hasonlót ahhoz, hogy felfogja a felelősségét annak, hogy mit jelent amikor beül egy autóba és azt mozgásba hozza.

Aqweren 2008.12.19. 10:48:17

Jó az írás ;)
Anyósülésben tapasztaltam hasonlót, pár éve télen, hófuvásban - igaz, csak keresztbe álltunk az úton, csatt szerencsénkre nem volt, de a tehetetlenség akkor is elgondolkodtató volt :S

XiX 2008.12.19. 10:51:39

"Gergő mondja is: nézd, milyen lazán, negyedikben veszi az akadályokat a gép, hát nem remek ez a kétezres motor?"
Hmmm, szerpentinen!!! 4-es!!! Céltábla a sorsnak (meg is játszotta!)!!!

Csorike 2008.12.19. 10:58:21

Ez az írás jó. Művelt ember, átlagosnál cirádásabb kifejezésmóddal. Persze ez csak a maiaknak furcsa: 30 éve még ezt tanították általánosban. Akkor még piros egyenes aláhúzás járt a nyelvtani és hullámos a fogalmazási hibákért. Azóta sokat "egyszerűsödött" nyelvünk, ami nem feltétlenül bj csak más. A mai nyelvezethez már pirossal egyenesen és hullámosan egyszerre aláhúzott betűtípust javasolnának régi tanáraim.

Tanulságok:

1. Övet bekötni. Mindig. MINDIG. Mondom MINDIG.

2. Az ideális és soha balesetet nem szenvedő sofőrnek 3 lába, 4 keze, 360 fokos látása és kilátása, valamint 100 méterrel a kocsi előtt futó előre és oldalra néző kamerája illetve az útfelületen ugyanitt súrlódási együtthatót mérő műszere van. Akinek ezek nincsenek vagy valamelyik épp nem működik az óvatosan vezessen. ÓVTOSAN.

3. Tudom hogy van egy életkor / egyedfejlődési állapot amikor a csillagok szerencsés együttállása miatt sérthetetlennek, tévedhetetlennek és félistennek érzi magát a férfiember. Én már kinőttem, de szép volt. Ezért vigyázok azokra is akik még nem nőtték ki. Vigyázni kell másokra. Mondom VIGYÁZNI MÁSOKRA. hogy majd egyszer, sokára ő is vigyázhasson másokra.

4. Aki megteheti (és ez most fontosabb mint a karácsinyi egyiptomi nyaralás) az vegyen téligumit. Tényleg ég és föld. Vagy élet és halál. És most nem az a baj hogy feltartja a forgalmat mert nem tud kijutni a faluból az 5 fokos emelkedőn hanem az hogy a gyerekei már nem járhatnak iskolba mert az özvegye nem tudja megkeresni a rávalót.

5. Van amikor semmi sem segít. Ha elkerülhetetlen akkor pedig bármit, csak frontálisat ne! Árok, szakadék, bármi. Apám baleseti sebész volt, amikor anyám szakvizsgázott bevitt a kórházba magával hogy ne maradjak egyedül otthon. Láttam amit láttam, megértettem amit megértettem. Szemet az út szélén, a menekülés irányán tartani - a reflex arra fogja rántani a kormányt.

MosoMasa 2008.12.19. 11:00:49

non olet 2008.12.19. 10:38:29

UTÓLAG könnyű OKOSNAK lenni - főleg ha OKOSKODÁS közben néha rám jön az ORDÍTHATNÉK - mert borzasztóan FONTOSOKAT és NAGYON okosakat mondok!!!!!!!!!!!!!!!

titan 2008.12.19. 11:03:30

non olet 2008.12.19. 10:38:29
"Jon a csuszos ido..tessek kimenni egy deres-havas ures placcra es az eletben egyszer kiprobalni a megpordules korrigalasat!!!"

Jó ötlet, de erre vannak kifejezetten kialakított pályák is, elvileg viszonylag sok autósiskolának van is ilyen pályája (vagy legalábbis bérli). Jó volna, ha mindenki gyakorolhatná ingyen és gyakorolná is az ilyen szituációkat.

Csorike 2008.12.19. 11:03:38

magampista: nem ordít, hangsúlyoz. Nem okoskodik, hozzászól. Nem kioktat, társalgási hangnemet használ. Sajnálom.

George Jung 2008.12.19. 11:04:42

non olet:
köszi, elméletben a legtöbben tudjuk. Voltál már hasonló helyzetben? Vagy tanpályán? Én igen. Nem ilyen egyszerű ez.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.19. 11:05:33

én is jártam hasonlóképpen anyósülésben, de szerencsére csak 180fokos megpördülés volt, úton maradtunk, és épp elkerültük a szembejövőt, és utána nem jött senki.

a mi esetünket egy kátyú okozta. hártyás jég a tetején, és azon a friss hó pár centiméteren. az egész út fehér volt. aztán az autó jobbelső kereke eltűnt a láthatatlan 3 centi mély kátyúban. ez a döccenés elég volt hogy kb 50km/h sebességnél irányíthatatlan legyen a kocsi...

MosoMasa 2008.12.19. 11:09:03

Csorike 2008.12.19. 11:03:38

NEM ordít, ok, - KIABÁL!!!!
De látom, TE is KIABÁLÓS vagy, így már MEGÉRTEM aggodalmad!!!! (még nyolc felkiáltójel!

cserepg 2008.12.19. 11:09:53

Osztom non olet véleményét!

Hasonló helyzetben voltam már én is pár évvel ezelőtt, azzal a különbséggel, hogy mi 3x bukfenc után landoltunk az árokban. Tényleg nagyon rossz érzés, amikor csak átéled, hogy menthetetlenül közeledik az árok... Pláne, ha a szitu nem is olyan vészes eredetileg, mert nincs olyan nagy sebesség, hogy ne lehessen korrigálni. (Nálunk esett az eső és nem ment olyan gyorsan a lány.) És a gyakorlással igenis nagyon sokat lehet javítani a helyzeten. Nem utólag lesz okos az ember, hanem berögződik és nem történik meg a baj feltétlenül, és annyi lesz a történet, hogy megcsúsztunk, és MAJDNEM megvolt az árok, fa, stb. Amellett, hogy nagyon jó móka kihalt havas parkolóban pörögni-forogni, tényleg hasznos, ha elsajátítja az ember a megfelelő mozdulatokat!

MosoMasa 2008.12.19. 11:10:11

KÁR, hogy VASTAGBETŰT nem ír, meg ALÁHÚZÁST, sokkal hatásosabb lenne a HANGSÚLYOZÁS!

MosoMasa 2008.12.19. 11:11:44

Ja, LEMARADT a tizenkettő db felkiálltó jel, mert ATTÓL lesz igazán fontos a mondandóm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

titan 2008.12.19. 11:15:01

magampista 2008.12.19. 11:10:11
Kérlek téged nagyon szépen, hogy fejezd már be! Köszönöm.

MosoMasa 2008.12.19. 11:16:56

titan · www.punkportal.hu 2008.12.19. 11:15:01

RENDBEN, befejezem, csak MÉG elmondom, hogy NAGYON fontos amit MONDOK!!!!!!!!!!!!!!!!

Én ÓDIS vagyok, de NEM olyan!!!!

clv192 2008.12.19. 11:18:16

Na ez szép. Van valaki, aki értelmesen, választékosan és helyesen ír, az biztosan csak kiszínezte a történetet. Mit mondjak erre, gratulálok! Talán ilyneket kellene írnia, hogy vok, tok, tucc, muszály és akkor hihető???? Eszem megáll!

MosoMasa 2008.12.19. 11:23:39

Igen, és főleg szép a mély tanulság a végén: szarból várat... hogy jön ez ide?

Zol 2008.12.19. 11:27:42

Voltam a Hungaroringen vezetéstechnikai gyakorlaton, ott megtapasztaltam, hogy a jeges út mennyire veszélyes.
A rántópadon 35 azaz harmincöt km/h sebességnél a 6ból 2szor pördültem meg. Téligumival, ABS-el. És ez még jó eredménynek számított.
35 km/h!!!!
Arra jó volt, hogy tudatosuljon bennem, hogy 6ból 2 bármikor "bejöhet".

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.12.19. 11:29:54

Nagyon szépen van megírva.

Ezt a vezetéstechnikai dolgot szívesen kipróbálnám.

Csorike 2008.12.19. 11:31:13

"szarból várat" kérdésre: szerintem a romjaiból újjáépített, veszedelmesen meggyengült struktúrájú autóról szól a mondás...

MosoMasa 2008.12.19. 11:34:29

Hát apa, mi köze hozzá, ha eladta, hogy mit csinál belőle?
Ja kérem, ha ennyire nagy a felelősségtudat, akkor adja el papírok nélkül.... igéretre vazze, gratulálok....elmondok egy titkot: a mikulás nem létezik!

C._de_Berzsián 2008.12.19. 11:36:27

Hát igen. "Nem szabad pánikba esni."
Aki a tiltás ellenére mégis...
Vannak kivédhetetlen esetek. Nekem kivédhetetlenek, egy raliversenyző, egy kaszkadőr röhögve cigire gyújt közben, én meg beledöglök.
Ez bizony benne van a pakliban. A H. Sapiens nem erre van tervezve, hogy másfél tonnás tömeggel kanyarogjon 90 km/h-val az aszfalton. Megtanulni lehet - különböző szinten -ezt a tevékenységet, de amikor jön a pánik, akkor jön. És rossz felé csavarja a kormányt, mert ő NEM ARRA AKAR MENNI, amerre az autó megy.
Ha túléli, majd legközelebb máshogy tesz. Talán.
Egyébként meg működik az evolúció.

hird 2008.12.19. 12:03:37

@ magampista
ilyenkor el is élvezel?

a kertész tömlővel 2008.12.19. 12:04:18

szépen megírt szörnyű történés.
a pánik jó segítség is lehet ha van tudatalatti rutinod.nekem már bejött párszor és mindig utólag csodálkoztam h nem lett baleset pedig azt se tudtam mit kéne csinálni,de megcsináltam.
a csúszásokkal meg az a baj sztem h kevesen próbálják ki magukat, autójuk reakcióit.emiatt is kéne bevezetni kötelező jelleggel a jogsi megszerzéséhez egy ilyen zárt pályás vezetési tréning gyakorlatot.

leaping cat 2008.12.19. 12:04:42

Azért november vége óta kipofozni és el is adni...

non olet (törölt) 2008.12.19. 12:05:40

Egy ures havas-jeges parkolo ...
..tokeletes INGyEN tanpalya.

30-40 km/h-rol mar minden kiprobalhato

Az autoban kart tenni nem lehet, ha sik a terulet. (azaz nincsenek padkak benne)

A motorhantol nem kell felni kozben, hagy orditson 2.-ban , 3.-ban, bajt nem csinal
A gumi visitastol sem!!!

A gyors, de reccsenes mentes valtast
persze tudni kell az okorkodeshez is.
...mert sokan ezt sem tudjak.

Kezd esni a ho... alakul a tanpalya :-)))

MosoMasa 2008.12.19. 12:08:18

hird 2008.12.19. 12:03:37

Mer? Bajod van? Mi nem tetszik? Kérdezz bátran.
Ha nyálregényt írok részletek nélkül, az tetszene?

a kertész tömlővel 2008.12.19. 12:09:29

merre felé esik a hó?élő jelentést plíz.

hird 2008.12.19. 12:11:09

@ magampista
kérdeztem bátran, de megismétlem, mert nem válaszoltál:
Ilyenkor el is élvezel magadtól?

titan 2008.12.19. 12:13:48

non olet 2008.12.19. 12:05:40
én csak azért említettem ezt a tanpálya dolgot, mert ott a havas parkolóval ellentétben kontrolláltak a körülmények, és adott esetben még egy szakember felügyeletét és tanácsait is élvezhetjük.

MosoMasa 2008.12.19. 12:18:06

hird 2008.12.19. 12:11:09

Fertelmes tartalmas vagy - csak úgy mint az írás fent. Ha még nagybetűvel is írnál, teljes lenne a kánaán! Tudod: CapsLock ;)

Bobby Baccala 2008.12.19. 12:28:56

kukori

jó hogy megúsztátok :) a sok kirekesztés után..jött a berekesztés :)
biztos hogy se műszaki hiba nem volt?

szal boldog 2. szülinapot

autosave 2008.12.19. 12:29:20

csatlakozok: a vezetéstechnikai képzés életet ment!! és akkor ebből a szempontból nézve már nem is sok az ára...

non olet (törölt) 2008.12.19. 12:32:50

No akkor par link a kapcsolodo video gyujtmenyembol...élő szakember helyett.

www.videosmart.hu/video/veszfekezes?s=21

www.videosmart.hu/video/az-ules-helyes-beallitasa-es-kormanyfogas?s=21

www.videosmart.hu/video/gepjarmuvezetoi-fajtak-a-halalos-hatos?s=21

www.origo.hu/auto/20070906-fontos-vezetestechnikai-alapok.html?pIdx=1


origo.hu/player/index_auto.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/tanuljunk_vezetni.wmv&tipus=hirek&adatok=Tanuljunk
vezetni!

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/tanpalya_01.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni!

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika02.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni 2

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika03.wmv

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika_4.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni 3.

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/vezetestechnika_5.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 4.

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/0706_vezetestechnika.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 5.

origo.hu/player0627/index.html?video=http://ondemand.video.t-online.hu/origo/auto/noi_vezetestechnika.wmv&tipus=auto&adatok=Tanuljunk
vezetni! 6.


- a halálos közúti baleseteknek pedig 10 százaléka az alacsony abroncsnyomás
miatt következik be.

- a balesetek 40 százaléka közvetlen, vagy közvetett kapcsolatban van a
gumiabroncs alacsony légnyomásával,

- a járművezetők több mint 63%-a nem is gondolja, hogy a gumiabroncs
alacsony légnyomása megváltoztatja
a jármű menettulajdonságait, és könnyen balesethez vezethet, pedig

- a járművezetőknek csak 11%-a tartja fontosnak, és ellenőrzi rendszeresen
gumiabroncsai légnyomását,

- a járművezetők több mint 85%-a nem ismeri gépkocsija
gumiabroncs-nyomásának gyárilag előírt értékét,

- a járművezetők 66%-a nem tudja, hol találja meg gumiabroncsainak előírt
nyomásértékét,

- a járművezetők 50%-a úgy gondolja, hogy akkor veszélyes a nyomáscsökkenés,
ha az abroncsokon már látható,

- a járművezetők 50%-a azt hiszi, hogy a levegőnyomás ellenőrzését üzem
meleg gumiabroncsnál kell elvégezni,

- a járművezetők 60%-a nem tudja, hogy járművének legalább egy abroncsa
elvesztette légnyomásának minimum 25%-át,

....es par biztonsagos edzes lehetoseg.

www.autoklub.hu/index.php?oid=69
www.vezetestechnika.eu/
www.csuszosut.hu/
tanpalya.hu/index2.html

Birkesz 2008.12.19. 12:37:15

non olet! Köszi, már épp kérdezni akartam, hol lehet ilyen tréningeken részt venni.
Már csak egy kérdés: mennyi vezetési tapasztalat ajánlott a részvételhez?(januárban jön a jogsi :) )

szalmaegér 2008.12.19. 12:42:35

Jó írás.
Komolyan.
Átéltem a balesetet veled.

A végső következtetés? Fúj, francia autók!

titan 2008.12.19. 12:44:13

Birkesz 2008.12.19. 12:37:15

Szerintem a trénerek meg tudják mondani, de egyébként véleményem szerint minél előbb átesik valaki ezen, annál jobb... (mondom, láttam már olyan iskolát, ahol alapból jött a jogsival egy ilyen tréning)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:44:58

@szalmaegér:

Lehet fújolni, elvégre mindenkinek más az ízlése. De én is és ismerősöm is szállt már ki GTK-s francia autóból minimális sérüléssel.

szalmaegér 2008.12.19. 12:46:55

pcmg
Ne legyél már delhusa gjoni, ne sértődj meg a francia autók miatt!

Béke.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:47:43

@titan:

Anno nekem azt mondták, hogy úgy a legjobb, ha olyan kocsival csinálom a tréninget, amit ismerek már.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 12:50:37

@szalmaegér:

Ugyanmár :D Sry, ha így jött volna le.
Csak azt akartam mondani, hogy szerintem nem roszabbak, de nem is jobbak, mint az összes többi márka. Én spec szeretem a légy rugózásukat. Emiatt viszont nem sportosak. Arra ott vannak az olasz kocsik.

ehpkb5 2008.12.19. 12:54:03

tudja valaki, hogy az ilyen vezetéstechnikai tréningeknél van-e valami követelmény a kocsikat illetően? pl lehet/érdemes olyannal csinálni, amiben nincs semmiféle elektromos okosság?

Birkesz 2008.12.19. 12:55:44

Esetleg valakinek vannak már tapasztalatai is az adott vezetéstechnikai cégekkel? (ajánlott / kerülendő) Örülnék, ha megosztaná őket :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:00:51

Válaszolnék néhány felvetett dologra:

@ magampista 2008.12.19. 09:43:13

a. Bocsáss meg, legközelebb három tőmondatban -sűrű bazmegeléssel- fogok valamit leírni, hogy megértsed te is.
b. Mit kell ezen magyarázni?

@ magampista 2008.12.19. 09:49:50

Kereszteződésben látom, hogyan szóljak neki? Ő halad, én állok. Ilyen egyszerű. Az meg, hogy elmesélem neki, hogy mennyire törött volt, nem vigasztalná, mert már kifizette érte a pénzt.

@ magampista 2008.12.19. 10:11:04

Ez az, még több agyondeformált, hamvaiból újjáélesztett, csillogó külsejű szart az utakra! Most mit mondjak erre? Az meg, hogy nem érted, hogy az autó piaci ára 2 millió (ha ép állapotú), az nem az én gondom. Ilyen autót nem kívánok ugyan neked, de lehet, hogy ilyenben ülsz te is. Tudom, óóóódis vagy, de sajnos olyan.

@ lifelike 2008.12.19. 10:43:13

Próbáld csak ki a szituációt, kíváncsi vagyok, te mit mondasz utána...

@ magampista 2008.12.19. 11:23:39

Sajnálni tudlak, komolyan. Ennyi ésszel csoda, hogy nem haltál még éhen.

@ Csorike 2008.12.19. 11:31:13

Pontosan, csak Óóóódis "nemolyan" Pistánk nem vette le (ismét) a lényeget. Ez legyen az ő baja. :)

@ leaping cat 2008.12.19. 12:04:42

Nem idén volt, hanem pár éve. Ezt írnom kellett volna, mea culpa. Amúgy Magyarországon semmi sem lehetetlen ;)

@ Bobby Baccala 2008.12.19. 12:28:56

Tudtunkkal nem volt. A sofőr gyakorlatlan reakciója és a körülmények szerencsétlen együttállása volt "csupán".

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:03:58

@Birkesz:

Elvileg mindenhol lehet tapasztalatot szerezni. Ha totál kezdőként mész oda, akkor javasolt egy tréner melléd, aki elmondja, hogy hogyan kell reagálni az adott szituációban.
Nyáron nézegettem a lehetőségeket és a legkedvezőbb 1500ft/6 óra volt. Igaz, ott saját kocsival kellett menni, és felárért volt tréner, szóval a dij csak a pályahasználatot biztosította.

Ha van olyan ismerősöd, aki járatos a témában, és vállalja, hogy beül melléd és treníroz egy kicsit, akkor egy üres parkoló megfelelő hely a kezdéshez.

d.kg (törölt) 2008.12.19. 13:07:52

magampista, nyugodj már le. amit non olet írt teljesen hasznos, talán sokan nem tudják pontosan, hogy és mit kell tenni ilyen helyzetekben
ha több tonnát mozgatsz, de az irányíthatatlanná válik, rohadt nagy bajba kerülhetsz

te egyébként úgy vezetsz, ahogy írsz? ilyen alpári stílusban?

titan 2008.12.19. 13:11:33

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:03:58

az 1500 Ft/6 óra szerintem teljesen korrekt

MosoMasa 2008.12.19. 13:11:37

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2008.12.19. 13:00:51

Szépen felkaptad a vizet - hát igen, nem mindenki hajlik be a szép, írodalmi alkotásod előtt. Sértődött, meg nem értett művészlélek, avagy csak kisstilűség?

Továbbra sem tudni mi az a marha nagy tanulság amiről írsz - olyan kis titokzatosan, hogy csak a bennfentesek értésék...a kaszt. Ugye.

De még csak egyre reagálok: ezt ís írtam már, ha olyan baszottul nagy felelősségtudatod van a közlekedő autók és az összetört roncsod tekintetében, akkor miért kellett eladni - forgalmival? Egy roncsot máris kivettél volna a közlekedésből - jobban aludnál.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:17:02

@titan:

Szerintem is. Sajnos az autóm betegeskedett a nyáron, így kimaradt a hivatalos tréning. Marad idén is a kihalt, havas placcon gyakorlás.

Bambano 2008.12.19. 13:19:39

Amit non olet írt, hogy ilyen megcsúszáskor kicsit kell csak korrigálni, az konkrétan gyilkos marhaság. A hungaroringesek sem ezt tanácsolják a tréningen, nekem legalábbis egyszer sem mondtak ilyet. Nagyobbat kell fordítani az első keréken, gyorsan, mint a kisodródás, különben nem fordul vissza.

A tréningre pedig azzal az autóval kell menni, amivel egyébként rendesen közlekedsz.

Az kérdés számomra, hogy ha nem teszel feljelentést a kilakatolt autó miatt a rendőrségen, bűnsegéd vagy bűnrészes leszel-e.

Jacques Foche 2008.12.19. 13:19:46

Bakker, ez nem gyenge sztori, a kocsi utóéletére is lett volna egy fogadásom, és ahogy nézem, sajnos be is jött volna. Aki hirdette, azt azért a helyedben felhívtam volna, és elküldtem volna a faszba...

magampista 2008.12.19. 11:23:39
"Igen, és főleg szép a mély tanulság a végén: szarból várat... hogy jön ez ide? "

Tudod mit? Egyszer basszon át téged is egy ilyen két TK-s hulladékból összekókányolt "sérülésmentes, idős vidéki orvos házaspár harmadik autójaként használt" járgánnyal valami fukszos nepper, aztán megtudod. Vagy most is ilyennel közlekedsz? Netán ilyeneket adsz el? ;)

MosoMasa 2008.12.19. 13:23:59

Jacques Foche 2008.12.19. 13:19:46

Apa, erre reagáltam már. Kétszer. Nem kellett volna eladni papírral ha ennyire bsssza a csőrit. Érti?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:24:40

magampista 2008.12.19. 13:11:37

Nem, csak valahol sajnállak a gyengén bútorozott szellemi kapacitásodért...

De semmi baj, Pestám, azért szeretünk így is! :)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.19. 13:26:31

Amugy meg a 700 igen szép summa volt a roncsért.
BTW ki a retek vesz meg bontásra egy rendszámos autót? Elvégre azt magánszemély ki sem vonhatja a forgalomból, csak bontóból kiadott elismervény fejében.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 13:28:37

Az meg, hogy még mindig képtelen vagy kiolvasni a szövegből, hogy nem én adtam el a más tulajdonát képező autót, az vicces. De ezen rugózol már vagy egy órája. :D

Bambano 2008.12.19. 13:29:58

Kukori: ha nem rendszámmal adja el, mi változik? Semmi. Két összehegesztett autóból elég, ha annak van rendszáma, amelyik alvázszámát örökli a kacat.

Jacques Foche 2008.12.19. 13:30:51

magampista 2008.12.19. 13:23:59

"Apa, erre reagáltam már. Kétszer. Nem kellett volna eladni papírral ha ennyire bsssza a csőrit. Érti? "

Nem baj, ismétlés a tudás anyja. Gondolod hogy végigolvastam mindegyik kommentedet?

Amúgy szerinted ő adta el? Olvasd el még egyszer a posztot, kis szövegértési gyakorlat gyanánt.

Bartoki 2008.12.19. 13:51:19

A roncsok újraépítéséről: az USA-ban azt csinálják hogy ami autó gazdasági totálkáros vagy ellopják és nem kerül meg, azt abban az államban már soha többet nem lehet regisztrálni ("salvage title").
Lehet be kéne vezetni itthon is...

MosoMasa 2008.12.19. 13:53:55

Jajjj, ez komoly. Jól megfogtatd a lényegét, mint az egész "írásnak" - nem ő adta el... hát igazán... ezen múlik...
Jól összetalálkoztatok a kedves önérzeteskedő posztíróval.

yxcvbnma 2008.12.19. 13:56:20

Szerintem nem a törött autót lakatolták ki, hanem loptak/vettek a papírjaihoz egy hozzá hasonlót. Motorcsere, alvázszámcsere, oszt kész. Szerintem nem létezik senki Magyarországon aki az ennyire összetört (kiflibe hajlott) autót nekiálljon kilegózni, nem éri meg (nem is lehet szerintem normálisan megcsinálni)...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:04:45

Bartoki 2008.12.19. 13:51:19

Ha jól tudom, ezért vannak olyan hirdetések amcsi használt autós oldalakon (with shipping), hogy ezt írják mellé: "export only".

magampista 2008.12.19. 13:53:55

Ne bánkódj, mondtuk, hogy azért még így is szeretünk. Akkor is, ha Óóóódis vagy és olyan, na :D

Matrix_ 2008.12.19. 14:05:02

Nekem a legnagyobb tanulság az, hogy hüjék voltak, vannak, és lesznek.

Akinek nem inge ne vegye magára!

Kukori: Isten éltessen! Valaki vigyáz rád valahol rendesen! :)

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 14:06:44

kukori

örülök, hogy túléltétek.

párszor volt már nekem is ilyen "élményben részem" mindkét oldalon...

Prala 2008.12.19. 14:09:15

csa!

A postról annyit, hogy szerencse, hogy megúsztátok a balesetet, és elég korrektül leírtad az eseményeket. Pár éve, Erdélyben megálltam egy szerpentines részen (kicsi pihenő, cigi stb.) és éppen arról beszélgettünk a többiekkel, hogy mennyire szarul van kidolgozva a kanyar íve ott és a szalagkorlát pedig annyira be volt már süllyedve, hogy igazából semmit sem ért. Noh, hát egy hétre rá híradó: kisbusz megnézte a kanyart, kisodródott és lement körbenézni a szakadékba (5 halott ha jól emlékszem és magyarok). Nem hittem el az egészet, kvázi megjósoltuk ott akkor az egy héttel későbbi balesetet, sőt, azon vitatkoztunk, hogy vajon a fák megtartják-e a szakadékba zuhanó autót? Hát nem tartották meg....

Más: francia, olasz és keleti (kivéve japán) autót Euro NCAP tesztek ide meg oda, nem szabad venni. Össze vannak b*szva, de rendesen, függetlenül az árkategóriától. Gynege a karosszériájuk, megbízhatatlan az elektronika, motor lehet, hogy erős, de kopik mint az állat, szóval kalap szart nem érnek. (Eddigi tapasztalatok Citroen, Peugeot, Fiat, Alfa R., Daewoo több típusa is, tudom miről beszélek...)
Nem csodálkozom a megcsúszáson, nekem az unokatestvérem halt meg egy máig tisztázatlan balesetben 80 km/h sebességgel lement magától az autó az útról, nem lehetett irányítani semerre tiszta száraz úton...tölgyfa, ő hátul ült és meghalt. Az autó egy új, full felszerelt Daewoo Nubira volt...

non olet:

a guminyomással kapcsolatos megjegyzéseid tökéletesek és jogosak, az emberek nem hiszik el, hogy mennyit számít, és hogy k*rvára nem ugyanaz a nyomás kell 1 személy utaztatása mellett, mint 4 személy meg volpack a csomagtartóban...aki nem hiszi, próbálja ki pályán lefékezni az autót mondjuk 140- ről vizes úton, és megtudja, mi a különbség!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:10:51

Matrix, Taz: Nekem is volt pár darab, komolyabb anyagi kárral járó baleset -sajnos- amiben "részt vettem". Az első TK, a második (a post) GTK, a harmadik csak sima "K". :D Azért fejlődik az őrangyalom, nem igaz?

MosoMasa 2008.12.19. 14:11:46

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2008.12.19. 13:24:40

Ennyi, ennyit bírsz?
Tudod, épp erre szokták mondani: aki kurvának áll, ne codálkozzon ha megbasszák! Magyarán ha te itt vagy bárhol közreteszel egy ilyen "remek" irományt akkor számíts rá, hogy nem mindenki ért veled egyet, nem mindenki sírja el magát csöpögő és unalmas hatásvadászatodtól.
Nem tudok rájönni miért írtad ezt meg.
Te itten tanulságról beszélsz, de hol van, mi a tanulság? Mivel tud többet, vagy legalább annyit(!) ez a szöveg mint bármely egyéb három mondatos közlemény? Mert ugye nem tudni mit akartál kihozni: - ne vegyünk francia autót? - ne menjünk moziba? - ne csússzunk meg az úton? - ne menjünk ki a forgalomba, mert vannak akik felelőtlenül eladott roncsokból újra közlekedő autót csinálnak? vagy mi? Ne talányoskodjál, bökd ki!

Ha meg csak szeretted volna megmutatni, mik játszódtak le benned a baleset folyamán, akkor meg ne hivatkozz taulságokra, baromi mély konzekvenciákra! Akkor mondd azt, ilyen volt, szörnyű volt, mittomén...
Ha meg már kombó, akkor legyen ott az az okulás, hogy te mit gondolsz, hogy a tapasztalás mit mondat veled, ne ködöljünk már!

Azonban primitív módon személyeskedéssel, ordenáré, üres odavágásokkal eljátszani a sértődöttet itt...hát nem mondom milyen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:17:05

Érdekes, hogy kb. Te vagy az egyetlen, akinek nem akar leesni semmi, nem? :D

A kedvedért leírom, zanzásítva:

Megcsúsztunk, fának csapódtunk. Ijesztő, hangos és szar érzés volt.

A tanulság: Sok romot összeraknak, nem tudhatod. Az autóvezetési tudást folyamatosan képezni kell. Szar dolog egy baleset.

Remélem így már kielégíti igen kényes ízlésedet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:20:19

Pista, látom, Te már az elején eldöntötted, hogy csak azért sem akarsz egyetérteni velem és hogy utálod az írást. Miért kéne, hogy győzködjelek, hiszen Te sem akarod? Majd az élet megteszi helyettem, hidd el.

Azért nyugodtan próbálhatsz még flame-elni, én nem is haragszom, meg nem is aggódok emiatt. Ez az írás nem Neked szól, ennyi számodra a tanulság.

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 14:21:33

kukori
belejön majd egyszer, mint kiskutya az ugatásba :D

MosoMasa 2008.12.19. 14:24:27

tehát a fának csapódás a romok összerakásával volt kapcsolatban.
Aha, értem. Csak hol az okozati összefüggés így meg?
Vagy a tanulság lehette volna akkor az is: fának csapódtunk, ezért a kínai piacon ne vegyél karácsonyfaizzót!

(ha meg: "...Az autóvezetési tudást folyamatosan képezni kell. Szar dolog egy baleset.", akkor írjad azt, ne talányoskodj és ne akarj többet mutatni az írásodból, mint amennyi! Ezzel így nem is lenne semmi gond - a stíluson kívül. :D )

Prala 2008.12.19. 14:28:13

"Sok romot összeraknak", egyetértek, mint ahogy azt fentebb kifejtettem, én ezért nem hibáztatlak téged!
Sajnállak titeket, mert sok olyan autót dobnak piacra ma, ami városi bolyongáson kívül semmi másra nem alkalmas. Kapott egy szerpentines élményt, és ugye, hogy nem volt elég a konstrukció?

(itt jegyezném meg, hogy én biztos vagyok benne, hogy nem holmi "hülyegyerekek" vagytok, már csak abból is kiindulva, hogy vagytok annyira komolyak, hogy az övet bekötitek. Ez nagyban magyarázza a vezetéshez való hozzáállást és képességeket is szerintem)
Kívánom, hogy soha többé ne részesüljetek hasonló negatív élményben!)

George Jung 2008.12.19. 14:31:54

magampista Audis, és ez látszik is.

MosoMasa 2008.12.19. 14:38:08

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2008.12.19. 14:20:19

Nem az írást utálom, az írásod! És nem az elején dötöttem el, hanem olvasása közben, mikor elkezdett szétfolyni a monitorom a csöpögéstől és a giccstől. Meg amikor számomra zagyvaságnak kezdett tünni szépen folyamatosan.
De ez a része zavart volna a legkevésbé, ezt legfeljebb csak megjegyezném.
A többit az imént leírtam. ;) - szó sincs róla, hogy nem akarok egyetérteni veled - a vezetés gyakorlásában, meg szar balesetzni abban mindenképp.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 14:38:16

maps.google.com/maps?f=d&saddr=ezstergom&daddr=47.738694,18.810782&hl=hu&geocode=&mra=mi&mrsp=1&sz=15&sll=47.740045,18.812456&sspn=0.019221,0.03828&ie=UTF8&t=h&z=15

Itt történt, éppen a nagy kanyar (jobbra) előtt. A fán a mai napig látszik a nyomunk, bár halványul, két éve még némi üvegtörmelék is volt alatta.

Matrix_ 2008.12.19. 14:38:23

magampista 2008.12.19. 14:24:27

Csak, ha esetleg nem olvastad volna:

"A tanulságokat mindenki szűrje le magának. Részemről csak ennyi van: néha a megengedett kevés is túl sok és vannak emberek, akik a szarból is várat építenek…"

MosoMasa 2008.12.19. 14:41:44

George Jung 2008.12.19. 14:31:54

...de nem olyan!

A_szallito 2008.12.19. 14:43:00

Szep iras, a tortenet is elegge realisnak tunik. Kerdes, hogy tanulsag elotti utolso 2 fejezet mennyire valos elmeny es mennyire lett kiszinezve... ettol fuggetlenul igaz lehet.

MosoMasa 2008.12.19. 14:47:14

MatrixHasYou 2008.12.19. 14:38:23

Hát éppen ez az! Ennyi erővel egy húsleves receptet is odatehetett volna!
A többit meg már leírtam korábban.

Matrix_ 2008.12.19. 14:50:36

Nem! Te azt írtad le, hogy Kukori milyen tanulságokat próbál itt ráerőltetni a népre. Holott az az Ő tanulsága. Ami olyan amilyen. A Te tanulságodat meg szűrd le Te magadnak oszt kész.
De ha kötözködni támad kedved akkor meg közöld előre és úgy már OK.

Gera 2008.12.19. 15:23:20

Igazán jó kis sztori, csak annyit tennék hozzá, hogy a fémeknek nincsenek molekulái. Ez FONTOS :)))

Normális vagyok? 2008.12.19. 15:29:41

Csak mert még senki nem írta :
Szerintem kamu!!! Az nem is egy renault!!!

Matrix_ 2008.12.19. 15:32:32

Normális vagyok? 2008.12.19. 15:29:41

Hát mi? :)

Normális vagyok? 2008.12.19. 15:34:22

Jó kérdés :)
Én valami japán csodára tippelnék :)
Aki megfejti az kap tőllem egy virtuális puszit (gondolom senki nem tudja - legalábbis remélem)

Marty Mcfly 2008.12.19. 15:37:28

vazze! alá van írva, h
"(nem, ez az autó nem az az autó)"
gyíkok...

Normális vagyok? 2008.12.19. 15:39:31

:D
D=M=C te komolyan vetted? :) :D

Marty Mcfly 2008.12.19. 15:41:27

várjá: hehe!
Mostmá nem vettem komolyan! :-D

Matrix_ 2008.12.19. 15:45:55

Normális vagyok? 2008.12.19. 15:34:22

Te csaj vagy? :)

Marty Mcfly 2008.12.19. 15:46:18

Amúgy azért nehéz az ilyen anekdotázós leírásokhoz hozzászólni, mert mindkét oldalról meg lehet támadni, meg lehet védeni.
Épp ezért ha nem akart vele semmi komolyabbat a posztíró, csak 1 rossz élményt megosztani, jó az írás. De a vége valahogy valóban fura! A korházas résznél abba kellett vna hagyni vmi ilyesmivel: "remélem, nem sokan fognak átélni hasonlót, bla-bla"!

Marty Mcfly 2008.12.19. 16:19:10

MatrixHasYou
egy virtuális puszi tulajdonosa vagy... gratula, bár nemtom, ez most jót jelent, vagy sem! :-)

Matrix_ 2008.12.19. 16:27:58

D=M=C 2008.12.19. 16:19:10

én se tudom, hogy mit jelent:) félek is egy kicsit :)

Jacques Foche 2008.12.19. 16:41:05

magampista 2008.12.19. 13:53:55
"Jajjj, ez komoly. Jól megfogtatd a lényegét, mint az egész "írásnak" - nem ő adta el... hát igazán... ezen múlik...
Jól összetalálkoztatok a kedves önérzeteskedő posztíróval. "

Jól. Te meg jól kiélted magad a pitiáner kötekedéssel, ahogy szoktad, bár az irodalmi igényességű, rendkívül eredeti, és cseppet sem unalmas "Én óóódis vagyok, de nem vagyok ám olyan!"-szösszenetekből még egy kicsit kevés volt ma. Heppiend.

Swind 2008.12.19. 16:45:17

Csak azt szeretnem mondani, hogy en mercis vagyok, de nem olyan!
Ez fontos.

brujah 2008.12.19. 16:45:25

Nem tudom mit hőbörögtök,magampista csak photoshop, de képen már látott ódit!:D

Jacques Foche 2008.12.19. 16:51:11

Há' tőlem aztán lehet velorexes is, csak ne jöjjön ilyen tré dumákkal...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 16:53:53

Én Mazdás vagyok és OLYAN. :D

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 16:55:35

banyeg, ti meg mit csináltok itt? :)

jacques
nem értem mi a gondod, olyan kirekesztő vagy, szégyelljed magadat ;)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.19. 17:08:52

Az írás jó.
Hasonló történt velem is Erdélyben, egy kanyargós úton. Szerencsére hágóra mentem 50-60 km/h-val, egy kanyarban kipörögtem, mert későn vettem észre (párás ablak), és ahogy az a tankönyveb le van írva nagyon a másik irányba rántottam a kormányt. Hál' Istennek nem volt mögöttem, szemből forgalom akkor. A menetiránnyal ellentétes oldalon belecsúsztam az árokba, a kocsi oldala sérült, mert ütődött a beton támfalnak. Nagy kár nem történ: az egyik kerék kibicsaklott, és persze a két ajtó, meg a lökhárító elöl kicsit megnyomult. Ablak nem törött, csak az a kis tenyérnyi, háromszög alakú a tükör mellett. Igazából egy ajtót kellett cserélni, plusz ugye a kereket, első jobb lámpákat és lökhárítót. A márkaszerviz ezért 2.400.000 Ft-ot gombolt le a kaszkós biztosítóról, hogy ott rohadjon meg a korrupt kárszakértőjével együtt. Az én részem ennek 10%-a volt, épp a totálkár alatt voltunk. Azóta 2 év telt el, ma is a kocsival járok, semmi baj vele.
Régóta tervezem, hogy elmegyek az Autósklub tanpályájára, 18k ft-ért van ott ilyen vez.tech. tréning. Persze, azóta keményedett a fejem lágya is, akkor 1k km vezetés volt mögöttem, 2 hós jogsim volt. :-)
Nekem az ijedtségen kívül semmi bajom nem történt (ill. utána a nyakam kicsit fájt azért a rándulástól), a bizt.öv jól megtartott, a légzsák ki sem nyílt, mert nem volt akkora sebesség.
Akinek nem volt ilyen sztorija, tényleg szerencsés. Különben, olyan mozis érzés az egész: mintha nem is veled történne, hanem egy filmvásznon látod, ahogy megfordul körülötted a táj, és jönnek közelebb a tereptárgyak. Ez még szép, az ijedtség, döbbenet csak utána jön. Mindenesetre, vállon veregethetem magam, mert nem bénultam le, utána perceken belül hívtam az assistance-ot, mert szerencsére volt ilyen is, bár Romcsiban elég lassan jöttek ki.
Kopogjátok le!
:-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.19. 17:15:32

+
Egyedül voltam, éjjel 10 körül.
Utólag is szeretném megköszönni Mircea (ejtsd: Mircsa) román úrnak, aki a tréler odaszöszmötöléséig is segített kihúzni (vontatókötéllel) a kocsit az árokból, és annak a kb. 8 románnak, akik kézzel is tolták-nyomták.
Köszönettel tartozom annak a 2 Kovászna megyei székely-magyar kamionsofőrnek is, akik tőlem nem messze lévő pihenőhelyen leparkoltak, és miután odamentem hozzájuk, kölcsönadták a mobiltelefonjukat ingyen (a felkínált pénzt nem fogadták el!), hogy tudjak telefonálni, mert nekem kifogyott a pénzem a tel.kártyán. Köszönöm!

Don Blasius 2008.12.19. 18:49:28

Én sem szeretem a francia autókat, bár itt ennek tényleg nem volt szerepe. Tény, hogy a Megane megvédte a benne ülőket, ebben a helyzetben ez a lényeg. Nekem is volt olyan balesetem, amiben mindkét autó totálkáros lett, de szerencsére senki nem sérült meg, talán egy posztot az is megérne, nekem Németországban volt balesetem. Külföldön jóval nehezebb a helyzet Bár Kukoriék esete is elég kellemetlen volt, még ha közel az otthonhoz is történt. Kukori, eddig úgy tudtam, a leanderes esetnél durvább még nem történt veled.:)

szaGértő 2008.12.19. 19:09:35

Zol 2008.12.19. 11:27:42
"Voltam a Hungaroringen vezetéstechnikai gyakorlaton, ott megtapasztaltam, hogy a jeges út mennyire veszélyes.
A rántópadon 35 azaz harmincöt km/h sebességnél a 6ból 2szor pördültem meg. Téligumival, ABS-el. És ez még jó eredménynek számított."

Engem nem bírt megpörgetni az oktató :))

Nem olcsó a dolog, az egy napos oktatás 50 rongy körül van, de a koporsó drágább.

Bobby Baccala 2008.12.19. 19:35:07

@ magampista


tudod mit...igazad van bazmeg!


csak most már álljál üresbe!

MosoMasa 2008.12.19. 19:35:21

Jacques Foche 2008.12.19. 16:41:05

Amatőr.

Marty Mcfly 2008.12.19. 19:57:56

rájöttem, h itt sosem a posztról van szó... mindig van 1-2 "eset", amit mindenki meglovagol és a saját igazát bizonygatja... :-)
gyíkok

MosoMasa 2008.12.19. 20:21:00

Bobby Baccala 2008.12.19. 19:35:07

Mit hisztizel? Ez itt egy nyilvános blog nyilvános fórummal egy szabad országban. Elmondhatom a véleményem. Még ha az egyeseknek nem is tetszik. Nem kell egyetérteni.


Amúgy ódis vagyok, de nem olyan.

Aqweren 2008.12.19. 20:40:14

magampista: irodalom szakos bölcsész-e vagy? XD

Tök az jön le a hozzászólásaidból, hogy a közlekedéshez/autózáshoz lövésed sincs, de a stilisztikához (azt hiszed) hogy van. XD

Tök poén lenne ha nem lenne szánalmas... ^^

Szendwich 2008.12.19. 20:42:07

Erről a megcsúszásról, és arról, hogyan kell lekezelni mindig a saját esetem jut eszembe. Egy hideg és jeges reggelen indultam otthonról. Az első kb. 20 km-en nem volt semmi jegesedés, az út is jó volt. Majd az első körforgalom fel volt fagyva. Kevesen voltunk még az úton, a reggeli időpont miatt. Szemből senki, csak mögöttem jöttek vagy 5-en. Körforgalom előtt lassítás, vissza kettesbe. A második kihajtón akartam kimenni, és az első kihajtó után: Husss! Úgy keresztbe fordultam, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Szerencsém volt, hogy lassan mentem és nem is volt rám tapadva a mögöttem autózó. Valószínűleg pillanatok alatt lezajlott a keresztbe fordulás, nekem óráknak tűnt. Ültem ott az autóban, bal lábbal kinyomtam a kuplungot, jobb a féken pihent, két kezem a kormányon. Szusszantam egy nagyot, majd elmosolyodtam. Ekkor oldalra néztem és nézem a többi autóst a körforgalomban, akik végig nézték a mutatványom. Láttam a szánalmat az arcukon. Ez a fiatal jampec azzal a hülye szemüvegével keresztbe fordult, ezzel a hatalmas vén csotrogánnyal (velünk ilyen nem fordul elő Bözsi, nekünk van légzsák, ABS és a többi hülyeség, látszódott mindenki arcán). Biztos még téli gumit se vett rá, mert minek (pedig előtte 1 hónappal vettem 4 db. újat).
Gyorsan egyenesbe hoztam az autót, kihajtottam a körforgalomból. Onnan igazán lassúra vettem a tempómat. A körforgalomtól az út már 2 * 2 sávos, egyből mindenki ment a külsőbe és elakart mellőzni. Az első autó aki elment mellettem és biztonságos távolságba már visszaakart elém sorolni, sorolás közben megcsúszott. A sofőr küzdött, végül megfogta. A mellettem autózó elbizonytalankodott. Visszasorolt mögém. Lemaradt. Így folytattuk az utunk, majd lekanyarodtam egy kis mellék útra, egy kis faluba. Az úti célomhoz.

Szóval lehet nem a sofőr tehet a csúszkálásról, sőt lehet nem is az autó. Ha valaki ügyetlenkedik egy csúszós úton, nem kell rögtön megmutatni ki a király, mert könnyen pórul járhat a menőzni akaró.

autosave 2008.12.19. 21:02:16

"Szóval lehet nem a sofőr tehet a csúszkálásról, sőt lehet nem is az autó."

Hát akkor az ufok, vagy valamelyik miniszterelnök?? :D

"Valószínűleg pillanatok alatt lezajlott a keresztbe fordulás, nekem óráknak tűnt. Ültem ott az autóban, bal lábbal kinyomtam a kuplungot, jobb a féken pihent, két kezem a kormányon."

Tudom könnyű okoskodni, ezért is érdemes előre gyakorolni megcsúszást. Mert ha már begyakoroltad, akkor vigyorogva tekersz egy fordulatot a kormányon mire a kuplungot kinyomod és hopp, már meg is van fogva az autó...
Az előzős pedig szánalmas, de legalább megfogta, bár látni kellett volna, hogy szerencséje volt, vagy tényleg tudta mit csinál.

Jacques Foche 2008.12.19. 21:17:14

szaGértő 2008.12.19. 19:09:35

"Engem nem bírt megpörgetni az oktató :))
Nem olcsó a dolog, az egy napos oktatás 50 rongy körül van, de a koporsó drágább. "

A legolcsóbb ha leesik a hó, és kimész valami nagyobb placcra forogni. Egyrészt jó móka, másrészt olyan reflexeket alakít ki, amik adott esetben megmenthetik az életedet.

magampista 2008.12.19. 19:35:21
"Amatőr. "

Na, ez nagyon frappáns akart lenni. Nem jött össze. Na de nem elemzem tovább, mert nem lehet mindenki önjelölt irodalom-esztéta.
Amatőr vagyok, de nem olyan... :)))

MosoMasa 2008.12.19. 21:27:22

Jacques Foche 2008.12.19. 21:17:14

Mi nem jött össze? És mennyiben tartozik ez a fórumozó közönségre?

MosoMasa 2008.12.19. 21:30:12

Aqweren 2008.12.19. 20:40:14

Ja, lövésem sincs. Bezzeg neked! Te az utak királya vagy, a kresz és minden-tudományok doktora ( Elena után szabadon )

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.19. 21:37:44

Pista, későre jár, nem akarod a tömeg izgatását mára befejezni? :)

Mazdás vagyok és OLYAN! ;)

autosave 2008.12.19. 21:39:46

Én is a Hungaroringen voltam, tavaly. Egyszer sem tudták a rántópaddal kiszedni alólam az autót :) Pedig több tucatszor mehettem. A váratlan akadályok kerülése is sikerült szinte mindig.

No ABS, no elektronika, stb. A szlalompályán pedig leggyorsabb időt mentem, volt meglepődés...

autosave 2008.12.19. 21:43:42

ja és a Duna Plazaban megint árulnak karácsonyra jegyeket, részletek a tanpalya.hu címen.

nekem szerencsém volt, mert diákként féláron mehettem. és duplán szerencsém volt, mert már visszajáró társasághoz kerültem, így az alapgyakorlatok kimaradtak, rántópaddal kezdtünk, aztán körpálya, hegyi pálya. Bármikor visszamennék, jó program.

Bobby Baccala 2008.12.19. 22:36:30

magampista 2008.12.19. 20:21:00

ugy

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 23:06:12

... engem kihagytak a szaknévsorból!!! ... :D

magampista
figyu, írd azt, hogy neked nem tetszett a post, gyalázatos a stílus, a megfogalmazás, a szóhasználat, és akkor mindenki boldogan alszik. jó ötlet, nemde?
felesleges rugózni egy valamin, és haragban lenni a világgal... akkor inkább keress egy élő fát, és abba köss bele. annak van sportértéke.

brujah 2008.12.19. 23:50:04

Egyébként az asszony volt főnökét ugyanigy dobta el egy Megane Szlovákiában.Neki csak a szájánál szakadt fel az arca,pedig ő is ment vagy 90-100-al.De a Megane tapasztalatom szerint könnyen dobja a farát kicsit csuszós uton.

MosoMasa 2008.12.20. 00:20:58

Taz member of JFK Board™ · chillin.blog.hu/ 2008.12.19. 23:06:12

nem azt írtam?

MosoMasa 2008.12.20. 00:33:12

sebesség határokat betartva..., csak úgy, hipp hopp megcsúszik... ááááááá, hát azért itt is sántít valami, ha már nagyon kekeckedni akarnék, de ebbe bele sem szóltam.

autosave 2008.12.20. 01:01:19

"sebesség határokat betartva..., csak úgy, hipp hopp megcsúszik"

nem szállnék be a vitába, de vizes úton simán...
főleg ha van egy kis szennyeződés az úton vagy a gumik nem éppen a legjobbak. Ott azért 90-el menve néhány kanyar, hááát, erős lehet bizonyos esetekben...

Bobby Baccala 2008.12.20. 01:45:58

magampista

www.youtube.com/watch?v=OtJ6GGGkDBA

tessék nézni...száraz úton...a 206osnak kitörésre hajlamos a fara...szal simán meg lehet csúszni, és ha nem gyakorlott a sofőr, akkor...

MosoMasa 2008.12.20. 08:47:20

Vizes úton ugye az van, hogy az útviszonyoknak megfelelően....
Igen, tényleg, egy jutubos video mindent igazol...jól láthatóan a "sebességhatárokat betartva" közlekedik.

Most én nem a poszítrót akarom cicogtatni, ebbe ti mentetek bele.
Én csak megjegyeztem, hogy ha nagyon akar az ember, akkor ezen el lehet gondolkodni, hogy helytálló-e a végére odabiggyesztett konklúzió, miszerint "...néha a megengedett kevés is túl sok" .
Ül-e ez, vagy csak már be akarta fejezni frappánsan.
De hagyjuk, mert itt én csak vörösposztó lehetek.

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.12.20. 10:23:42

magampista
rázd a csörgősipkád tovább nyugodtan, részemről meg marad a rajtad való röhögés... ostoba...

(félelmetes párosítás, mikor a hülyeség akaraterővel párosul)

MosoMasa 2008.12.20. 10:25:16

Aztán min röhögsz? Vagy csak lobogtatod itten a frázisaidat boldogan?

Bobby Baccala 2008.12.20. 10:52:19

magampista

hát szerintem csak azt igazolja hogy meg lehet csúszni...hogy nem 90el megy az is tuti...azon lehet vitatkozni hogy relatív gyorsahajtásról van e szó...mégegyszer, csak azt akartam szemléltetni, hogy adódhatnak váratlan helyzetek, még száraz úton is, főleg a sofőr nem elég gyakorlot...ennyi

písz

autosave 2008.12.20. 11:56:11

"zon lehet vitatkozni hogy relatív gyorsahajtásról van e szó..."

ha nem tudja bevenni a kanyart, akkor mindenképpen!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.20. 11:59:23

Pistám, maradjunk annyiban, hogy meg lehet csúszni, bár TE ezt is jobban tudod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.20. 13:29:15

"A kocsit láttam Budapesten a forgalomban, egy anyuka vitte vele a gyermekeit, láthatóan nem sejti az előéletét a "sérülésmentes, harmadikként használt, nemdohányzó orvosautónak"."

Komolyan, ez a legjobb... Hogy a fenébe' állították talpra...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.20. 16:44:33

img3.imagebanana.com/img/ysxmuz24/142341998OpelCorsamsolata.jpg

Én láttam már lakatos műhelyben ilyen Corsát, mint ahogyan most gyorsban összefotosoppoltam itt fentebb. A küszöb és B-oszlop fele citrom donorból, a hátulja piros donorból, a teteje fekete donorból jött. A kocsi amúgy kék. Így készül a magyar "S"-mentes autó...

Bobby Baccala 2008.12.20. 17:05:11

én már olyat is olvastam, hogy vki szalonból hazavitt octaviájól derült ki hogy hogy egy össztákolt szar..nehéz volt tagadni amikor elkezdett leperegni az ezüstmetál a pirosról...

autosave 2008.12.20. 23:05:07

ezzel kapon el szerencsétlen user egy fát vagy hasonlót, szakad majd szét az autó gyűrődés nélkül...
és az a legnagyobb baj, hogy nem az marad ott aki összekókányolta, hanem aki naívan megvette és azt hitte biztonságban van... :S

Jacques Foche 2008.12.20. 23:06:03

Bobby Baccala 2008.12.20. 17:05:11
"én már olyat is olvastam, hogy vki szalonból hazavitt octaviájól derült ki hogy hogy egy össztákolt szar..nehéz volt tagadni amikor elkezdett leperegni az ezüstmetál a pirosról... "

Volt is belőle csúnya fogyasztóvédelmi per, mert ez legalább kiderült, de hány olyan lehet, ami nem tudódik ki? Emlékszem, egyszer volt egy olyan is, amikor egy Fiestát ejtettek pofára az autószállítóról a szalon előtt, aztán az is elment sérülésmentes nullkilométeresként...

magampista 2008.12.20. 10:25:16
"Aztán min röhögsz? Vagy csak lobogtatod itten a frázisaidat boldogan? "

A frázisokat puffogtatni szokás a magyar nyelvben használatos kifejezés szerint. De persze az olyan tehetségeknek, mint te, nehogymá' gátat szabjanak holmi helyesírási és stilisztikai szabályok. Kétségkívül idióta vagy, de legalább a szórakoztatóbb fajtából... :)))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.21. 13:51:00

Egy törött kocsit is elvileg jól össze lehet rakni, csak elhatározás kérdése. Vas vas.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.21. 18:50:47

A gyűrött, megnyúlt vas már nem az a vas többé, ha annak is tűnhet ;) Gyári hegesztést pedig nem várhat el az ember fia egy műhelytől, mert nem hiperpontos robotok végzik és nem atomspeckó felszereléssel, új anyagokból.

lwcolors 2008.12.22. 12:51:31

autosave 2008.12.19. 21:39:46
Én kötelezővé tenném a vezetéstechnikai oktatást mindenkinek. Mikor elkezdődik a fagyos idő (pl: múlt héten is volt két reggel, mikor foltokban le volt fagyva az út, meg is szaporodott az árokjárók száma), rengeteg bénázó, fogalmatlan embert lehet látni az utakon.
Mikor meglett a jogsim (1992) pár barátommal együtt bontóból vettünk két autót, az egyik egy Skoda 110 Coupé a másik egy Lada VFTS volt. Mindkettő kidobott rallye kocsi volt, annak megfelelő állapotban. Persze rendszámuk sem volt, ezért csak forgalomtól elzárt utakon használhattuk, de ebből a falu környéki murvás, kavicsos utak miatt volt bőven. Ezeken tanultunk meg vezetni (na meg szerelni), csúszni, farolni, a lényeg az, hogy nem féltettük őket.

autosave 2008.12.22. 15:05:56

lwcolors: és pont ezért ha megcsúszol, nem csak nézel majd meredten előre és fogod két kézzel tíz óra tíz percnél a kormányt mielőtt megpördülsz és be az árokba, hanem még vigyorogsz is és egy kézzel gond nélkül visszahozod a kocsit :)

Én kihalt utakon szoktam provokálni kicsit és nem egyszer volt, hogy visszaköszönt élesben is az ott szerzett tapasztalat eredménye...

Fel kellene mindenkinek írni a tuning Ladát pályán vagy a vezetéstechnikai képzést :)

titan 2008.12.23. 11:48:42

Hmm.. A már emlegetett vezetéstechnikával kapcsolatban:
www.indavideo.hu/video/Olajos_ut
Ez szép!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása