Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jattolnom kellett volna műszaki vizsgán?

2008.12.30. 13:10 :: SilentSound

Különösen az ünnepek előtt szeret szívni az ember fia, mint ahogy József is tette csak azért, mert körültekintő próbált lenni, hogy véletlenül se taszítson a másvilágra önmagát is beleszámítva húsz lelket. Rájött erre a siófoki műszaki vizsgabiztos is és mindenképpen kotyogást hallott. Vajon mit akarhatott?

Lehet sokan kezdik úgy a levelet, hogy nagyon régóta olvassuk, meg nagyon tetszik stb. Ezeket a kliséket átugorva egy nap elteltével, egy nyugodt éjszakát nő mellett végigaludva ragadtam billentyűzetet. Én egy szerény egyautós személyszállító vállalkozó vagyok. Aki csak dolgozni akar a jól karbantartott 20 fős IVECO Daily kisbuszával. Lelkiismeretesen végzem munkámat. Sokat költök a munkatársamra. Mindig márkaszerviz, még olajcserék alkalmával is futómű vizsgálat, fékpróba. Esztétikailag meg sem látszik rajta a 300e km, de még a harmada sem.

Szóval a tegnapi elkeseredésem oka és fölösleges 450km autózása a Dunántúlon a következő. Éves nemzetközi műszaki vizsgára jelentkezem a kaposvári NKH-nál. Mivel siófoki volnék (egy megye) ide megyek vizsgáztatni mert ha nem, akkor egész évben telephely ellenőrzéssel meg egyébbel szórakoztat a fenti hatóság.

2008.12.15. Műszaki vizsga reggel 8 óra. 9:10-kor bebocsátást nyerünk a vizsgacsarnokba. Fékpróba OK. Ülések OK. Világítás OK. DE! Az axiálrudat megfogva kotyogást érez a hatósági munkatárs a kormánygömbfej előtt a bal oldalon. A helyzet. Motor nem jár én meg középállásban mozgatom a kormányt az ablakon benyúlva. Az autó szervós...

Az autó 9:30-kor megbukik. „Ha kicserélik és ma visszajön átmegy” kaptam a megoldást. OK! Semmi gond. Én 20 embert szállítok, bárhová Európában, nem engedhetem, nem tehetem, hogy valakit is veszélybe sodorjak egy rossz kormányművel. Irány a pécsi márkaszervizem.

10:50. Itt nem értik mi van egy hónapja nézték át nem lóg semmi nem roppanik. Kicserélik 24 perc alatt a gömbfejet mert ugye ezt kérte a vizsgabiztos. Átnézik OK. Tűz vissza Kaposvárra.

12:00. Ismét bebocsátás a vizsgacsarnokba. Az NKH-s munkatárs így szól: nem erre gondoltam és még mindig kotyog. És megint mindezt álló motornál a szervós kormányművet. Ott bent az axiálrúd végén ott bent gumiharang alatt roppanhat nem a gombfejnél. Mondom: ott már a kormánymű van mivel ez balkormányos. A másik oldal nem kotyog. Rendben. Kérem vissza a forgalmit meg a tachográf illesztési lapot meg minden papírt amit elkértek. Holnap jövök, de most újra Pécs. A márkaszerviz elküld a pécsi NKH-hoz műszakira.

13:10. Pécsen kérik a karbantartási naplóját a busznak. Mondom az nincs mivel a somogyiak azt mondták hogy 20 főnél nem kell hanem a vezetett szervizkönyv helyettesíti azt. De legyen az is elmegyek a Baranyai NKH-hoz és kérek egyet a már 7éves buszhoz ami már a 7 év alatt műszakizott az előző tulajnál Székesfehérváron és Veszprémben is. Soha nem kértek naplót. Mindegy, legyen 670 Ft. Irány egy műszaki állomás Pécsen ahol alámennek rángatják nézik de semmi gond. Mondtam, hogy mivel vágtak ki Kaposváron, alaposak legyenek nem svindlizni szeretnék. Itt emberéletekről van szó. A pécsi vizsgabiztos azt mondja: bárcsak mindegyik ilyen lenne...

Délután 3 órára van nemzetközi vizsgám újra egy évre az autómra. Kérdésem meg millió. Mint minden kisembernek.

Miért szivat egy hatóság?

Miért van külön véleményen két vizsgabiztos?

Talán jattolnom kellett volna?

És ha más jattol akkor milyen autók buszok pótkocsik közlekednek körülöttünk?

Miért kérnek más okmányokat megyénként?

Itt senkinek semmi sem drága (450km üzemanyaga, felesleges alkatrészcsere)?

Miért engednek el, keresztül a fél Dunántúlon olyan autóval, ami megbukna az műszakin?

Miért azt szivatják aki normális autóval áll oda?

Meg egyáltalán Önök mit mondanak a kotyogásra álló motornál a szervós autósban?

Mert szerintem így csak a kormányholtjátékot lehet ellenőrizni, hogy mozgatom a kormányt az ablakon benyúlva úgy hogy nem megy szervó.

Kérem mielőbbi válaszukat, ha netán Önök tudnak válaszolni, mert én tegnap teljesen agyhalott lettem. Ennyi kérdést Vágó István sem tesz fel egy esti vetélkedőbe, ami nekem összejött. Vagy ha úgy érzik osszák meg mással ezt az esetet az oldalon.

73 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kitt206 2008.12.30. 13:31:19

csak pengetni kellett volna neki.
ismertem olyan helyet is ahova kocsit sem kellett vinni, ha megfelelő összeget odatolt az ember a vizsgáztatónak. és igen, a mostani szigorított feltételek mellett és igen, kpm-nél.

Morgó Muki 2008.12.30. 13:38:01

Mindezt azért lehet megtenni, mert nem kellett semmit sem leírni. Abszolút megértelek. Legközelebb, hasonló esetben, kérd meg, hogy írja le a "szakvéleményt"!

átlátó 2008.12.30. 14:11:52

Kiszereltetni a féltengelyt és feldugni. Ott a helyszínen.

Kimmi 2008.12.30. 14:13:45

És gondolom neked, mint vállakozónak ezer más hasonló akadályt kell leküzdened, hogy működtesd. Ez ma Maygarország!

djsms 2008.12.30. 14:15:24

Igen, ez tipikus esete annak, hogy a hatósegg ott szivat ahol akar. Mivel neki van papírja arról, hogy vizsgáztathatja az autódat és nem neked ezért hatalma van, amivel szeretnek visszaélni...
Bezzeg az utakon néha halálfélelmem van mikor olyan mikrobusz meg egyéb jön mögöttem, hogy a visszapillantóból nem csak őt látom, hanem a mögötte jövőt is, mert a kasznija nagy része rozsdamarta lyukakkal díszített...
De hát ugye a műszaki alkalmasság nem azonos a műszakiba beírt alkalmassági dátummal...

lionking 2008.12.30. 14:16:57

Nekem elveszett a forgalmim, benne a kb 3 hónapos zöldkártyával.
Másolatot kértem, de a zöldkártyás ember hivatkozott a megyei KPM leíratára, ami szerint neki az ügyeket intézni kell, hogy csak rendőrségi feljelentés lopás miatt esetén nem kell ujramérni az autót.
Most nem részletezném a kb 3 hétig tartó vitát, a vége az lett, hogy szépen kinyomtattam a törvényt, amiben le van írva, hogy mikor NEM kell ujramérni az autót, és bevíttem a zöldkártyáshoz, aki erre előadta a KPM megyei szerv írását, amiből diszkréten pont az a 2 sor törölve volt, ami alapján nekem NEM kell ujramérni, csak másolatot kiállítani.
A zöldkártyás amúgy azt mondta, hogy neki kb 1500ft marad a mérés után, a többi pénz a majd 10e-ből megyen a KPM-hez. Naná hogy az ujramérést nyomatják, tetű egy banda.
Persze mikor megemlítettem, hogy a KPM nem törvényalkotó szerv, és nincs joga önhatalmúlag a Magyar köztársaság törvényét átírni, rögtön lett új, másolat zöldkártyám...

avirex801 2008.12.30. 14:18:22

Csentó a lényeg! tanuld meg bazeg magyarországon vagy,ez a Balkán,te meg ne elj ilyen köddel a fejed körül,ha tetszik,ha nem ez van.. nekem sem volt cash tavasszal műszakira,évek óta ua. a kocsim,tudom milyen baja van.. 5000 a zsebbe kész,ha tetszik ha korrupció lesz mindig is,azért ha itt a fizetések nem ilyenek lennének,más volna a helyzet nyílván.. csak a sok kisebbségnek utalják adó címszó alatt a fizetésed jelentős hányadát és ameddig nem takarodnak ki ebből az országból,ne is számíts semmi jóra.

Johnny Bravo 2008.12.30. 14:18:52

Egyetértek a leírós módszerrel. Ott helyszínen felvetetni egy jegyzőkönyvet. Ez nem egy bonyolult dolog. A/4es lapra felírni, hogy itt-ott ez az ember ezt meg azt állapította meg ilyen-olyan körülmények között. aláírás, dátum. Egyből megy flottul minden.. Azzal kell rádumálni, hogy ez őt is védi, ha adott esetben igaza van, és nem felejti el lemásolni. :)

nagyzee 2008.12.30. 14:31:10

A történet tipikus magyar. Az első szívásom óta én soha többet nem viszem személyesen vizsgázni az autómat. Autóklubos eset volt, a vizsga előtt 2 hónappal elővizsgát kértem tőlük, amit akkor megjelöltek, kijavítottam. A vizsgán meg kivágtak, hogy rossz a foncsor az első fényszóróban...3-szor mentem vissza, de rendesek voltak, csak a végén kellett fizetnem, és én magam állítottam be az ő műszereikkel a fényszórómat a végén az ő műhelyükben.

nagyzee 2008.12.30. 14:32:28

Ja, azóta beviszem egy ismerős szervizbe a kocsit, hogy készítsék fel, és vizsgáztassák le, de korrektül. Inkább fizetek rendesen, de még egyszer én azt a tortúrát nem járom végig.

indapass90210 2008.12.30. 14:34:56

"Miért azt szivatják aki normális autóval áll oda?"

Hüje a posztoló, mert rendesen karbantartott autóval jár, ahelyett, hogy jattolna! Kihallotmárilyet? Szervízre költeni a vizsgáztató nyaralásra tervezett pénzét???

Korruptak-e vagytok-e ott a kaposvári NKH-nál?

Ja, és ezért tart ott az ország....

indapass90210 2008.12.30. 14:36:04

B*sszameg, ráadásul rövid i :D

djsms 2008.12.30. 14:36:39

J.B.

Szerinted az illető ezt írásba fogja adni neked, mikor nem kötelező? Szerinted ezt - ha ő nem - majd másik munkatársa aláírja neked?
Ébredj fel, belelóg a kezed a bilibe!
Nekem a HP-val volt ilyen garanciális gondom. Beadtam egy típushibával javításra a pda-mat. Mikor visszakaptam be se lehetett kapcsolni. Volt némi előzménye a dolognak amit nem részleteznék (megpróbáltak átverni) így kértem az ügyintézőt írja rá a jegyzőkönyvre, hogy nem lehet bekapcsolni. Nem volt hajlandó rá se ő se másik szervizes, mert hogy ez nem szokás. Megkértem az összes ott tartózkodó ügyfelet, hogy írják alá szig-számmal hogy ez van és mentem fogyasztóvédelemhez. De műszakinál nem nagyon van ott más és ha le is iratod majd azt mondják, hogy elvitted az autót és utána megcsináltad... Veszett fejsze nyele ez mindenhogy...

Pantone354 2008.12.30. 14:43:52

Avirex: Ha nem akarsz változtatni, akkor nem is fog változni semmi. Vagyis miattad IS van ez a rendszer, mert TE IS támogatod ezt, a része vagy.

Kixx 2008.12.30. 14:44:31

Inkább az a kérdés, ez mitől van:
"
Éves nemzetközi műszaki vizsgára jelentkezem a kaposvári NKH-nál. Mivel siófoki volnék (egy megye) ide megyek vizsgáztatni mert ha nem, akkor egész évben telephely ellenőrzéssel meg egyébbel szórakoztat a fenti hatóság.
"
Ha máshol csináltatod nem érvényes a műszaki? Vagy mi a szösz?

Holdvilágképű Patkány 2008.12.30. 14:48:51

Avirex
Cigány-e vagy szépecsém?

samesz69 2008.12.30. 14:53:34

A második eset után,amikor asszongya:Nem erre gondoltam...
Szétcsaptam volna a száját, mint tehénszart a kocsikerék!
Anyáddal szórakozzál te szarházi.

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.12.30. 14:56:35

egy citroen bx-et vittem vizsgázni a KPM-hez amit nemrég vettem. Saját magam készítettem fel a vizsgára, a futóműben és a fékrendszerben szinte mindent kicseréltem újra, a hidraulika rendszert is felujítottam, kitisztítottam stb.. szóval alaposan átnéztem mindent, mert szeretek biztonságos autóval közlekedni. A kpm vizsgára reggel 6-ra mentem Ceglédre, akkor már kb 50 autó volt elöttem a sorban. Délután került rám a sor. A fékpadra ráált a vizsgáztató az autóval, leállította a motort és mérni akarta a fékerőt. Mindezt egy hidropneametikus rendszernél!!! Persze azonnal szóltam neki, hogy járó motornál kell mérni, hiába van benne nyomsátároló gömb az csak kb 10-15 fékezésre elegendő nyomást tud tárolni. A vizsgabiztos beindította amotort és utána úgy mérte az értékeket amik rendben is voltak. Ezután a hátsó fékeket akarta mérni ezért előregurult az autóval. A hátsó kerekek fékei is rendben voltak. Ezután a kéziféket akarta mérni rángatja a kézifékkart de a müszer nem mutat semmit. Mondom neki, jóember ezen az autón az elsőkereket fogja a kézifék. Erre visszatolat, hogy az első kerék legyen a mérőpadon. A kézifék behúzására a kocsit kivágja a mérőpadból majdnem a mögöttem álló kocsinak. Csak pár mm volt a két autó között. Azért vágta ki a kocsit mert túl könnyű a hátulja. Erre elkezdett faékeket rakni a hátsó kerék mögé és úgy mért. A kocsi felugrott a faékre, majd leugrott hátra róla. A faék meg szépen beékelődött a hátsó kerék elé az alváz alá! Mondtam hogy emelje fel a hidraulikával a kocsit, hogy ki lehessen venni a faéket. Nem tudta hogyan kell, megmutattam neki. Majd kb 5 alkalommal megismételte az előző faékes trükköt mire olyan eredményeket tudott mérni ami megfelet a hibátlan féknél. Természetesen a kocsi alját összeverte a faékkel, a küszöböt 2 helyen behorpasztotta közben.
Ezekután a lengéscsillapítókat akarta mérni szintén leállított motorral. Újra rászoltam, erre beindította és mivel felső szervíz állásba hagyta az utolsó faékes játéknél a kocsit így gyakorlatilag nem volt rugózása a kocsinak. Újra rászoltam, hogy engedje le a kocsit utazó állásba. Ezt se tudta hogyan kell, megmutattam neki. Ekkor már persze tökéletes volt a lengéscsillapítás.
A normál vizsga kb 20 perc lett volna a papírok kitöltésével, de a balfaszságukkal és a hozzá nem értésükkel ez nála majd másfél óra volt, mögöttem meg kb még 20 autó várt a sorára. Azt nem tudom, hogyan engedhetik meg azt, hogy ilyen tudatlan, műszakilag analfabéta vizsgáztatókat alkalmazzanak és még kárt is okozzanak az ügyfélnek. A 2 összehorpasztott küszöböm cseréje ezekután 60.000 Ft-omba került, amit ugye nem térítettek meg.

tehenke 2008.12.30. 15:02:35

Balkán. Tolni kell a baksist.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 15:26:13

"Én egy szerény egyautós személyszállító vállalkozó vagyok."
akkor hol a F-es sárga rendszám??????? :o)
mert hogy ezen nincs, az magasan látszik a kitakarásból...

vagy az csak a fővárosiak szopatására kitalált módszer!?

egyébként feltennék neked egy ravasz kérdést, te fizetsz többet egy mezei műszaki vizsgáért 20főve, vagy egy 5 személyes sárga rendszámos taxi.

ne kapkodd el a választ! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.30. 15:27:25

Ismerős eset, autóklub, Esztergom. A 95%-os rögzítőfék eltérés valóban gond (gy.k. tárcsafékes a kocsim és van egy külön, az üzemi féktől független, mechanika, ami a bowdennel rányomja a fékbetéteket a tárcsára. Ez szokott az összes tárcsafékes kocsin behalni, mert nem nagyon használja senki a kéziféket. Én sem.), ezért visszalőtték a kocsit, elmentem a szerelőmhöz. Ő két óra fúrás faragással megjavította, valami mechanikus kis tengelyt is fabrikált, mivel az utángyártott ilyen vacak 45 ezer lenne/oldal. Ekkor vissza és közlik, nem jó még mindig, 35% az eltérés (Megjegyzem, a monitor 26%-ot mutat és 30%-ig megengedett az eltérés. Erre villámgyorsan reseteli a monitort.) és hogy "hajh, ez nem lesz így jó, nem lesz így jó. Hajh, valamit (!) kéne tenni..." Aztán megkérdezem a kötelező keringőre felhívó kérdést, a felajánlkozásból kifolyólag: "Meg lehetne valahogy oldani?" "Hát persze, ha a vizsgaboztos hülye (!!!) és nem néz oda az ismételt mérésnél, akkor megfékezik kicsit lábbal is a kocsit." Aha, az a vizsgabiztos, aki már 10 éve ugyanaz... És nem látja a vörös fényorkánt, ami fékezésnél a hátsó lámpákból árad... Aztán a végén pedig "hát ahogy gondolod" felkiáltással tartják a markukat, 5 db ezresért.

A vizsgabiztos "hülye" volt, gondolom 2-3 ezres neki esett le... A rendes fékemben amúgy elöl 0.5%, hátul 1% eltérés volt...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 15:29:42

@kgl: hát téged csúnyán megszopattak :-/

avirex801 2008.12.30. 15:34:09

Holdvilágképű Patkány: nem.
Pantone: Miért,mert normálisan adófizetek?

., (törölt) 2008.12.30. 15:39:31

@nagyzee:
Elromlott a foncsor?
Hogy mik vannak? S mi volt a baja? Ütött?:-)
Tudom, ilyennel szivattak már mást is, mondván, hogy halvány!!! De a kresz-ben nem találták, hogy milyen halvány az ami még elmegy: Külonben sem tudják mérni ott a fényerőt.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 15:40:28

@Pantone354: sajnos a jattos vizsga nem választható, hanem mint a katonaság volt önkéntes alapon kötelező... egyébként ahol akarnak ott szivatnak meg!

pár év (mivel évente vizsgázom SUX) hoztak pár NULLA km-es suzukit, astrát, okádiát átvizsgáztatni hivatalosra... jatt nélkül... sajnos nem fogtak egyformán a fékek sehol... naszia! érted!? kihozod a szalonbol a kocsit FEHÉR rendszámmal 23km-el, elkocogsz a mozaikba, azt ott a bukta... addig ment a cécó, hogy valaki vitt egy 6-7m-s valami nagy autót, ami megbukott. azt mondta a fickó, hogy addig innen ki nem megy, míg írásba nem adják neki, hogy a full új kocsija, ami átment tegnap a mezei vizsgán, ma már nem felel meg! mert akkor sajnos be kell perelje a gyártót és a forgalmazót, hiszen műszakilag meg nem felelő kocsit gyárt/forgalmaz! persze inkább átengedték... hozzátenném alapesetben nincs különbség a 2 vizsga között, a fékeknél meg különösen nincs... de lehúzásra nagon jó módszer, mert inkább úgy van az ember, hogy "valahogy oldjuk már meg", különben többe kerül a szopatás és a visszajárás, mintha véletlen elejtene egy 5öst vagy 10est... persze használt, több hibával rendelkező autónál, ez akár a 30-50k is lehet, ha az ember nem jattosvizsgára megy és ott találják ki maguknak a vizsgabiztosok...

na ilyen az egész ország, a nép meg rá van kényszerítve... kit érdekel, hogy 100ból 95 jattol a több 5 becsületes meg szív...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 15:42:17

@Jichak Kolompár: jobb helyeken tudják! sőt még időnként megmérik azt is, hogy a kocsin lévő fólia (főleg műbizonylat hiányában) hány %ban fényáteresztő... hopp újabb kis pénzecske... mert vagy adsz egy 10es, vagy a helyszínen letéped a fóliát (ha sikerül) és újrafóliáztatod 20-30-40-akármennyiért :(

nagyzee 2008.12.30. 15:51:18

@Jichak Kolompár:
Igen, a fényszóróról a foncsor réteg levált. Az elővizsgától eltelt 2 hónap alatt... Amikor bevillantottam nekik az akkor felírt hibalistát, ők is csak hümmögtek. Ezért is úsztam meg egyszeri vizsgadíjjal. Szóval az nemcsak halvány volt, hanem egy-egy helyen hiányzott.

vikk007 2008.12.30. 16:07:39

:-)

Kb egy hónapja voltam én is műszakin. Időpontra bejelentkezve, s minden protekciós magam elé engedtem amikor megkérdezték (engedem-e mert sietnek) . Szép űjszerű 8 éves makulátlan autó új féktárcsák, dobok,betétek,frissen generálozott motor stb.
Minden mért paraméter "jó". A végén a biztos közli, : hogy sajnos " nem Felel meg a vizsgán"
Dehogynem válaszolom, vannak a sorban olyan autók is amiket a bontóba nem engednének be, s azok is levizsgáznak. Egy kicsit morgott az orra alatt, s aláírta a papírokat.

Nem szabad megijedni, pláne jattolni, ha minden rendben van...

0xFFFF 2008.12.30. 16:27:38

"nagyzee 2008.12.30. 14:32:28
Ja, azóta beviszem egy ismerős szervizbe a kocsit, hogy készítsék fel, és vizsgáztassák le, de korrektül. Inkább fizetek rendesen, de még egyszer én azt a tortúrát nem járom végig."

Hmm. Én a forgalmit adom le reggel, dél körül a mért adatokkal kitöltött zöldkártya, a príma műszaki és a hosszabbított forgalmi nálam van a matricákkal egyetemben. Az autó otthon dekkolva várja a rajtot :) Ez ilyen. Értelmetlen adófajta ez, ekként kell kezelni.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.12.30. 16:53:30

Hatóság = korrupció = és minden ami állami.

andrewt 2008.12.30. 16:54:44

@RosszQtya:

szerinted minden postoló küld egy képet a saját járművéről? mert szerintem nem, és most sem hiszem hogy így történt, szóval a sárga rendszám lehet azért nem látszik a képen, mert nem a képen látható az autóról van szó a postban...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.30. 16:56:20

Agyam megáll, ekkora bunkózást.
Én is szoktam nézni néha hogy sok roncs hogy közlekedhet...

Amúgy én régebben (2000 körül) vittem az akkor 20 éves Fordot vizsgázni, előtte fel volt készítve jól. Nézegették, hümmögtek, féket mértek, frankón jó volt az autó, később besétált a vizsgabiztos (akkor derült ki hogy ő az), kérdezi :
-Jó vót a fékje?
(szaki válaszol) - Jó.
És kisétál.

Aztán megírták a pappereket és balra el.

fehérszakál 2008.12.30. 17:12:01

Nemrég voltam vizsgáztatni a kocsimat Nagykátán a kpm-nél. Eszméletlen hosszú sorban várakoznak a kocsik hajnal óta. Dél felé kijön a vizsgabiztos és közli a sorban állók egy részével hogy aki innen hátrafele van a sorban az jöjjön vissza holnap. szerencsére én még belefértem.
Beállok a viszgára az OT-re felkészített teljesen restaurált öreg járgányommal amin 18 hónapot dolgoztam. Szépen körbecsodálják, hogy milyen pöpec, meg milyen szép. Megmérnek mindent, minden tökéletes. Kijön egy főmufti közben és flegmán kérdezi hogy hány éves a kocsi. Mondom neki hogy 30 éves és OT vizsgára van felkészítve. Kérdezi a vizsgáztatót hogy hogy áll a vizsga. Az meg feleli, hogy minden tökéletes. Erre a főmufti beszól, hogy az első lámpák fényereje kevés. A viszgáztató mondja, hogy ezen a tipushoz már nem lehet kapni sem utángyártott sem eredeti fényszórkat. (Megjegyzem, hogy felújított fényszórók voltak a kocsiban azaz vadi új foncsorral voltak ellátva) Ezekutána a 2 fószer elment, majd kb 10 perc múlva jön vissza a vizsgabiztos hogy rendben, és megkaptam a papírokat.
Másnap hív telefonon a vizsgabiztos, hogy elfelejtettem valamit. Kérdem tőle hogy mit felejtettem el? 5000Ft-adni azért mert átengedte a kocsimat a vizsgán, és én ezzel tartozom neki, meg 5000-el a főmuftinak. Vigyem be nekik a pénzt. Mondtam neki, hogy ezt felejtse el, mivel nekem tökéletes a kocsim, a lámpáim is. Másnap is hívott és fenyegetődzött hogy fizessek mert elvetetik a forgalmimat meg rámküldik a rendőrőket akik majd jól meg fognak büntetni.
Mondtam neki, hogy ezt a telefonbeszélgetést felvettem, és ha bármi problémám támadna akkor fel fogom jelenteni ezalapján. Na azóta nem hivogat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.30. 17:22:56

@fehérszakál: Ez tényleg már a pofátlanság csimborasszója.

wagabound 2008.12.30. 17:32:30

A posztoló kérdésére a válasz: igen, jattolni kellett volna. Nyilván nem tegnap kezdte a pályát, lehetne már némi fogalma arról, hogyan mennek nálunk az autós dolgok, főleg a vizsgák.

Mindaddig, amíg a műszaki vizsga nem csak és kizárólag mérhető és dokumentálható adatok alapján történik, ameddig szubjektív alapon is dönthet a vizsgabiztos ("szerintem lötyög"), addig ez így marad Korruptlandban.

torró 2008.12.30. 17:34:34

Egyébként az a probléma egyes vizsgáztató helyeken hogy nem igazán hozzáértő gárdával dolgoznak.Régebben meg pláne! Úgy jó 15 éve akkor6 éves Dacia kombimat vittem szintén Kaposvárra.Mikor a féket mérte a figura azt mondja: ez nem jó mert az eleje és a hátulja közt 25% eltérés van. Csináltassam meg. Mondom neki ember,én szerelő vagyok magam javítok, csak azt magának tudni kéne hogy mivel ez a kombi fék erő szabályzós ez pont agyári előírásnak megfelelő érték. Azt mondja hogy itt egyformának kell lenni. Én mondtam hogy hívja ide a főnökét. És kérdeztem a főnöktől hogy mióta írhatják fölül a gyári paramétereket? Nekem nem szólt ,de odafordult a figurához hogy akkor fogadja el a féket megfelelőnek. Azért amikor kigurultam mondtam a manusnak hogy azért nem ártana ha tanulmányoznák a vizsgálandó kocsik gyári előírásait. Mert ha történetesen egy nem szerelő viszi oda ezt a kocsit, simán elhúzzák.
Mondjuk azóta már kissé javult a helyzet. Kissé!

BJoCi 2008.12.30. 17:49:48

Üdvözlet Mindenkinek!
Én vagyok a post küldője és elképesztő, hogy miket írtok a Veletek történtekről. Pláne fehérszakál 2008.12.30. 17:12:01 és kgl 2008.12.30. 14:56:35 esete. A képen nem az én buszom látható, de ugyanilyen és sárgarendszámos "H"-s.

Sutty ! 2008.12.30. 17:53:20

Ebben az országban sajnos nagy hatalommal rendelkeznek a kiskirályok.

Vegyünk példát: Akik gond és mindenféle felelősség nélkül milliókat keresnek havonta, azok maguknak külön mindenek felett álló törvényt hoznak!

Pl.kérdezem milyen felelőssége van egy bírónak, vagy egy számvevőszék mindenhatójának, és nem folytatnám mert rosszabbul járok mint a második világháborúban a rengeteg ártatlan ember!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 17:57:56

és még kismillió sztorit tudnék mesélni a vizsgahelyekről :)

Doubledeceker 2008.12.30. 18:13:06



Szakadt gumikkal hibás lengéscsillapítokkal, rossz fékkel, logó gömbfejekkel kelett egy autót átlöketnem a műszakin (már le volt járva és úgy nehéz javítgatni, javítatni).

Nos csodák csodája 25000 Ft volt az egész, és csak jött és ment, nekem nem is volt vele több dolgom.

Azóta persze beleszaladt közel 150.000 ft, lssan már olyan állapotba is kerül, hogy saját lábán is átmenne a műszakin.....

Szóval gáz ez az egész, úgy ahogy van.

Secnir 2008.12.30. 19:44:18

talán egyesével kezdeném:
Miért szivat egy hatóság?
pénzért
Miért van külön véleményen két vizsgabiztos?
az egyik rendes, a másik korrupt
Talán jattolnom kellett volna?
igen
És ha más jattol akkor milyen autók buszok pótkocsik közlekednek körülöttünk?
nézz körül a baleseti statisztikákban nyitott szemmel, vagy azt a hírt, amikor a BKV buszait nem engedték ki a garázsból a 'meglepetésszerűen' kijött ellenőrök, mert már ők is érezték, hogy ezek a buszok gázok naon
Miért kérnek más okmányokat megyénként?
mert nincs egységes szabályzás, vagy tudatlanok a vizsgabiztosok. ennek azért utánanéznék...
Itt senkinek semmi sem drága (450km üzemanyaga, felesleges alkatrészcsere)?
nem
Miért engednek el, keresztül a fél Dunántúlon olyan autóval, ami megbukna az műszakin?
mert még elvileg volt rajta
Miért azt szivatják aki normális autóval áll oda?
mert nem fizettél
Meg egyáltalán Önök mit mondanak a kotyogásra álló motornál a szervós autósban?
LOL ez a rész kiverte nálam a biztit. én úgy vágtam volna szájon a manust, hogy még ő fizetne, hogy átengedheti a vizsgán.

anno VW santanámat elvittem autószerelőhöz,vizsgára felkészítés+ vizsga.
átment ofkörsz
autószerelő hozta a számlát (vmi 80ezer ft), persze tételesen
én meg belekötöttem, amúgy tételesen.
azzal nyitottam, hogy szelephézagállítás (egy '82-es modellről van szó) 16e huf.
mondom ez mi?
beállítottam a szelephézagot.
mondom, jó, akkor fizet nekem 150e huf-ot, mert tönkretette a motort.
demiért? - visított fel
mondom azért, mert ebben a modellben automata szelepbeálítás van, ha belepiszkált, akkor ad egy szét kellet hozzá berhelni a motort ad kettő elbaszta a gyári beállítást. tehát jön nekem 150 ezerrel.
menjünk tovább
lengéscsillapítócsere hátul? kettő?
igen.
naja, és milyen került bele?
simisumi kínai utángyártott.
nagyon jó, mert két hónapja cseréltettem ki monroe gázosra két év garival. jön nekem 50 ezerrel. apropó, megnézném a két simisumi kínait. nahát!!! olyan mint a monroe gázos, és még az is van ráírva, de érdekes?
na jó, vizsga díja 14 e forint volt, itt van, és rakja össze a két kezét, hogy nem jelentem fel. a számlát meg előtte téptem szét.

Marcellusca 2008.12.30. 19:51:17

Jónagy lehúzás (a legtöbb helyen) a vizsgáztatás!
Nyomd a zsebbe a lóvét és már mindegy is, hogy milyen szar a kocsid.

RosszQtya 2008.12.30. 15:42:17
A fóliázás egy külön kategória! Attól külön vérszemet kapnak a vizsgáztatók. Az enyém is le van fóliázva (műbizonylattal), de ha kekeckednének, akkor megkérdezném, hogy hol van az az 5/1990es (vagy 6/1990) KöHÉM rendeletben előírt mérési hely berendezve, ahol pontosan megmérik a szélvédők fényáteresztő-képességét. Ja, és mutassák meg a mérési jegyzőkönyvet (mind az öt mérésről).

Mivel az autósok zöme nincs tisztában (miért is lenne?) a szabályzókkal, ezért bármit meg lehet velük etetni.
És ez nem csak a járművek vizsgáztatására vonatkozik.

UI: Jótanács mindenkinek!
Mielőtt vizsgázni viszitek a zótót (és tudjátok, hogy mi cinkes rajta) tájékozódjatok a jogszabályokban (5/1990 és 6/1990 KöHÉM rendelet), legjobb védekezés a támadás. És így talán átverni sem sikerül a vizsgáztatóknak.

ganyager 2008.12.30. 20:06:38

Téged jól megszopattak!!!!!!!!!!! :S


***************************

torró 2008.12.30. 20:17:54

Secnir példájából kiindulva valóban a szerelők körmére is illik odafigyelni főleg a városi műhelyekről hallunk ilyen eseteket.Tisztelet a kivételnek! Itt vidéken van egy barátom, ő autószerelő vizsgára készít elő. Én végzem az estleges karosszéria melót. Ha szétszedjük a kocsit elhívjuk a tulajt ,lássa ő is mi a gond. És ha kész van,össze van neki rakva ami ki lett cserélve.Így meg győződhet róla hogy miért fizet.
Egyszóval ezt nem is kéne ma már minden műhelynek így kéne tenni és a szájíze más lenne a tulajdonosoknak. És valóban a vizsga előtt jó ha tisztában van mindenki egy kicsit az előírásokkal. Persze tudom ,erre nincs mindenkinek ideje sem ereje. Vagy kell keresni megbízható szerelőket.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.30. 20:22:30

'Tán még emlékeztek arra a buszbalesetre, amikor Ausztriában szakadékba rohant egy magyar busz, 3-4 halottat hagyva maga után. Na, ezután nem volt egyszerű vizsgáztatni Szigetszentmiklóson, ugyanis az osztrákok kiderítették, hogy sz@r volt a fékje. Vizsga után pár hónappal.
De az biztos jattolt.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.30. 20:44:45

@torró: és az emberek többsége nem visze el a kiszerelt alkatrészt, tehát a következő kuncsaftnak is be lehet mutatni, hogy ott a kiszerelt cucc :D

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.12.30. 22:52:02

@Secnir: ez a " szerelő" nem érdemelte meg, hogy eltépd a számláját... én simán lekönyveltem volna ezek után.

B.GY. 2008.12.31. 00:01:57

Józsival jól kibasztak.A helyébe elmennék esztergályosnak ezek után:)Na én ezért viszem ismerőshöz a kocsit vizsgáztatni.Jattolni még soha nem kellett.Mindig megcsináltatom előtte rendesen.Soha semmi baj nem volt vele,pedig nem mai darab a gép.

heliox 2008.12.31. 03:40:14

>>>
Miért engednek el, keresztül a fél Dunántúlon olyan autóval, ami megbukna az műszakin?

heliox 2008.12.31. 04:16:34

Miért engednek el, keresztül a fél Dunántúlon olyan autóval, ami megbukna az műszakin?

Mert feltehetően úgy ítélték meg, hogy az autó alkalmas volt arra, hogy közúti forgalomban részt vegyen.

Hogy akkor miért nem megy át a vizsgán? Mert a vizsgán akkor megy át, ha olyan az állapota, hogy a szokásos várható üzemi kopás mellett a következő vizsgáig alkalmas marad a közúti forgalomban való részvételre.

tehenke 2008.12.31. 09:25:52

Most nem keresem vissza, de annak, aki a citroen akármit vizsgáztatta, és megsérült: Minimum jegyzőkönyvet vetettem volna fel, mielőtt visszaperelem Tőlük a kárt.

nagyzee 2008.12.31. 10:35:42

@0xFFFF:
Ez nem ilyen egyszerű. Én nem értek a kocsikhoz. Az autószerelőre bízom, hogy úgy vigye vizsgázni, hogy az tényleg tuti legyen. Ő javítja az autómat, én meg a számítógépeit. Ez mindkettőnkre nézve elég nagy felelősség...

ápoltszakáll 2008.12.31. 12:07:05

Haligali!

Sajna az ország ott tart, ahol tart, és a sok ingyenélő mihaszna semmirekellő "mozdonyszőke" támogatása, segélyezése elviszi a pénzt onnan, ahová jogosan adni kellene. A saját apám lehúzott 36 évet a bányában, kap 130.000 ft nyugdíjat, a mocsadékok meg 240.000 ft segélyt.
Rohadjanak meg.

A műszaki vizsgával kapcsolatban nekem jó tapasztalatom van, a kpm-ben (borsod) voltam én is vizsgán, nem túl fiatal az audim, de korrektek voltak a vizsgán, egy kis eltérés volt a féken, (új volt benne minden), mondták, hogy ha minden új, akkor annak össze kell kopni, menjek vasaljam meg, az jót tesz neki. Így is tettem és utána simán levizsgázott a verdám. Föl sem merült, hogy jattoljak valakinek. Simán átengedték. Lehet, hogy egyedi eset vagyok, de nekem ez a tapasztalatom. Mindig ide szoktam vinni a kocsim, nekem csak jó tapasztalataim vannak, igaz, ügyelek arra, hogy a műszaki állapot minél jobb legyen. Lehet, hogy ritka, de legalább van egy hely, ahol nem akarják lehúzni az embert.

BUÉK mindenkinek!

torró 2008.12.31. 15:25:00

RosszQtya- sajnos ez is előfordul,mert ápoltszakállnak igaza van, ilyenek a morális viszonyaink. Az a baj hogy sajnos sokan a politikusok szintjén viselkednek.
Ma reggel találkoztam a boltban a szerelő kollégával és megvitattuk az itt olvasottakat. Én tegnap azt írtam hogy talán kissé javult a helyzet a konkrét vizsgáztatónál /Kaposv./Rám nézett csodálkozva: ébredj fel öreg,sokkal rosszabb. Erről ennyit!
Így kívánok mindenkinek sokkal jobb BOLDOG ÚJ ÉVET!!

a kertész tömlővel 2009.01.01. 19:46:17

én a helyi autóklubba mentem műszakizni,, elő vizsga ,,semmi ismeretség,,kézifék eltérés volt 1edül,,azt fél óra alatt beállítottuk utána. a munkafelvevő csajjal komoly vitám volt az általa kiszámolt végösszeg miatt.4x4 azaz pontosan awd a személy autóm ,,ennek örömére 2xes szorzóval felárat kérnek,de 4wd fékpadjuk az ugye nincs és méréskor a középső difi szenved 1t.a csaj fogta és minden tételt beszorzott 2vel.próbáltam neki elmagyarázni h a törvényileg előírt vizsgadíjat nem kéne szorozgatnia,,meg még vmi tételt,erre mondja h ö jól csinálja én meg fizessek majd nyugodtan ennyit. harmadik irodalátogatásomra vette a fáradtságot és kiszorozta rendesen az összeget 12ezerrel kevesebbet kb.

ami külön érdekes h pár napja utánam eredt az unatkozó rendőr és a matrica rendszámomat bámulta,pedig rendesen engedélyezve bejegyzés szerepel a forgalmiban,,és vmi köhém rendelet (ezek kik?hozhat törvényt?
h nem függőlegesen van felragasztva,,kérdeztem tőle h lát e függőleges részt,,mert ugyanis nincs,,ezér így van felragasztva és különben is nekem legalább van rajta rendszám,,gondolom aki engedélyezte ezt a típusú rendszámot az megnézte az autót és engedélyezte h így legyen ahogy van..erre a rendőr fenyeget h berendel kpm műszaki v irasam be még a forgalmiba h ferdén is jó,,kérdeztem h műszakin már 2x jó volt,,meg eddig minden rendőrnek is jó volt,,erre észrevesz egy sérülést a szélvédőn ami az ablaktörlő alatt van és nincs a látótérbe(motorháztető színe látszik csak mögötte)próbálkozik ,próbálkozik ,,a másik má rászól h menjenek,,büntetés nem lett,,rendszám jó lett ferdén is meg ablakkal sincs semmi gond. nem értem miért jó basztatni az autósokat.

nyuszy 2009.01.01. 22:39:21

@a kertész tömlővel: KÖHÉM = Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium.
A hivatkozott rendelet születésekor éppen így hívták az illetékes minisztériumot.

j311 2009.01.04. 11:09:33

Nem szabad személyesen vizsgáztatni autót.
Odaadod a kedvenc szerelődnek, hogy készítse fel és vizsgáztassa le.
Neked jó, mert tudod, hogy a szerviz megjavítja, amit kell és duplán is jó, mert könnyen gyorsan le van tudva a vizsga is.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.06. 10:01:50

Tavalyi sztori:
Műszakira felkészítést azzal kezdtem, hogy elmentem egy szervizbe, ahol vállalnak felkészítést, és keményen 2000 HUFért megmondták, hogy mit kellene cserélni (fékpad, rázópad meg alámászás, rángatás után persze). Egészen konkrétan egy olajszivárgást találtak a motoron (a váltószimmering, azt hiszem ez a neve).
Ezek után vettem a tescoba párszáz ftért brigéciolt, lemostam a motort este, reggel elvittem vizsgára (jó messzire kellett, mivel autógázos kocsit nem mindenhol vizsgáztatnak, és ismerős sincs mindehol). Odaérek, kivárom a soromat, közben félhangosan odasugtam az ismerősömnek, hogy ha nem muszály, akkor nem jönnék vissza. A végén 25e huf ellenében kaptam egy hibátlan kocsiról szóló vizsgalapot, valamint egy kézzel írt lapot, amire rá volt írva, amit találtak (1db helyzetjelző izzó, ami halványabban világít, mint a másik oldali, meg még valami apróság).

Ennek ellenére hallottam már sztorikat olyan helyekről, ahová csak a rendszámot meg a forgalmit kell vinned. Ennek ellentéte, ahol az egyedi gyártású, trabant futóművel utánfutómra rámondta a vizsgabiztos, hogy nem engedi át, mert görbe a kerékagy. Kérdem honnan veszi? Válasz: befelé állnak a kerekek. Ott nem sok hija volt, hogy nem kapott a képére.

DEGEC 2009.01.06. 10:43:55

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.06. 10:01:50


főtengelyszimering

ne csak egyoldalról itélj 2009.01.19. 17:12:26

@Dövan: A nevezett autó nem volt rendben.Ha az okos tulaj lírja,hogy Siófokon már kopogást hallotak, miröl beszélünk?

ne csak egyoldalról itélj 2009.01.19. 17:35:04

@BJoCi:"Itt a csávó" Legközelebb az igazat írd le! Neked segíteni akartak, nem szivatni.Ezen gondolkoz el egy kicsit.

Lunitari 2009.01.22. 11:36:15

Nem értem az írót. Miért nem kértél szakvélemyént a márkaszervíznél és jelentetted fel az első vizsgabiztost? Esetleg, csinálhattál volna egy hangfelvételt, hogy pénzért átengedne, mivel semmi baja a kocsinak. Csak így lehet megtisztítani mindent a korrupciótól....

Lunitari 2009.01.22. 11:40:00

@kgl: Ha nem teszel semmit érte nem is fognak kártéríteni....anyám....

ne csak egyoldalról itélj 2009.01.23. 16:54:08

@Lunitari: Ha az első vizsgabiztos másodszor is kitart az igazánál nem a szervíz volt korrupt? Lehet, hogy ép a tulaj akarta lefizetni az elsőt de nem sikerült neki. Meg kellene halgatni a másik felet is és nem lenne ennyi barom hozzászólás.Könnyü mást bemártani a kaktuszba.Ezek a hozzászólások csak azt bizonyítják,hogy hozzá nem értők nyilatkoznak és a külső vizsgahelyen mindent el lehet intézni. Ezért alakult ki ez mert most már mindeki vizsgáztathat.Felhigult a vizsgáztatási rendszer,kérdem ez kinek jó!Tudomásom szerint az Iveconak nincs javitókészlete a kormánymühöz, ezt az alkatrészt kb 400-ezer/ft cserélik.Kérdés: Melyik volt olcsób? Még mielött felkapnák a"vizet" a külső vizsgáztatók meg kell jegyeznem,hogy amit leírtam csak egyesekre vonatkozik.Sok megbizható külső vizsgahely van. Akinek nem inge ne vegye magára.

Alf (törölt) 2009.01.27. 11:29:00

@kgl: én is vittem hidrós citroent vizsgáztatni, és valami tragédia volt amit leműveltek, szerencsére nem sérült meg.

bobeszedulacika 2009.01.28. 06:33:29

@avirex801: igy igaz.és ezert mindenki ebben az országban felelős.

Lunitari 2009.01.28. 15:48:23

@ne csak egyoldalról itélj: Írtam, csinált volna hangfelvételt. Egyből kiderül ki a korrupt......

Miky68 2009.11.09. 22:12:03

kgl 2008.12.30. 14:56:35
egy citroen bx-et vittem vizsgázni a KPM-hez amit nemrég vettem. Saját magam készítettem fel a vizsgára, a futóműben és a fékrendszerben szinte mindent kicseréltem újra, a hidraulika rendszert is felujítottam, kitisztítottam stb.. szóval alaposan átnéztem mindent, mert szeretek biztonságos autóval közlekedni. A kpm vizsgára reggel 6-ra mentem Ceglédre, akkor már kb 50 autó volt elöttem a sorban. Délután került rám a sor. A fékpadra ráált a vizsgáztató az autóval, leállította a motort és mérni akarta a fékerőt. Mindezt egy hidropneametikus rendszernél!!! Persze azonnal szóltam neki, hogy járó motornál kell mérni, hiába van benne nyomsátároló gömb az csak kb 10-15 fékezésre elegendő nyomást tud tárolni. A vizsgabiztos beindította amotort és utána úgy mérte az értékeket amik rendben is voltak. Ezután a hátsó fékeket akarta mérni ezért előregurult az autóval. A hátsó kerekek fékei is rendben voltak. Ezután a kéziféket akarta mérni rángatja a kézifékkart de a müszer nem mutat semmit. Mondom neki, jóember ezen az autón az elsőkereket fogja a kézifék. Erre visszatolat, hogy az első kerék legyen a mérőpadon. A kézifék behúzására a kocsit kivágja a mérőpadból majdnem a mögöttem álló kocsinak. Csak pár mm volt a két autó között. Azért vágta ki a kocsit mert túl könnyű a hátulja. Erre elkezdett faékeket rakni a hátsó kerék mögé és úgy mért. A kocsi felugrott a faékre, majd leugrott hátra róla. A faék meg szépen beékelődött a hátsó kerék elé az alváz alá! Mondtam hogy emelje fel a hidraulikával a kocsit, hogy ki lehessen venni a faéket. Nem tudta hogyan kell, megmutattam neki. Majd kb 5 alkalommal megismételte az előző faékes trükköt mire olyan eredményeket tudott mérni ami megfelet a hibátlan féknél. Természetesen a kocsi alját összeverte a faékkel, a küszöböt 2 helyen behorpasztotta közben.
Ezekután a lengéscsillapítókat akarta mérni szintén leállított motorral. Újra rászoltam, erre beindította és mivel felső szervíz állásba hagyta az utolsó faékes játéknél a kocsit így gyakorlatilag nem volt rugózása a kocsinak. Újra rászoltam, hogy engedje le a kocsit utazó állásba. Ezt se tudta hogyan kell, megmutattam neki. Ekkor már persze tökéletes volt a lengéscsillapítás.
A normál vizsga kb 20 perc lett volna a papírok kitöltésével, de a balfaszságukkal és a hozzá nem értésükkel ez nála majd másfél óra volt, mögöttem meg kb még 20 autó várt a sorára. Azt nem tudom, hogyan engedhetik meg azt, hogy ilyen tudatlan, műszakilag analfabéta vizsgáztatókat alkalmazzanak és még kárt is okozzanak az ügyfélnek. A 2 összehorpasztott küszöböm cseréje ezekután 60.000 Ft-omba került, amit ugye nem térítettek meg.
Kicsit későn olvasom de igy igaz.Én CX-et vizsgáztattam KPM-nél és ugyan ez.Motor leálít és mérjünk féket.Itt már kapartam magam de amikor a kéziféket is a hátsó tengelyen próbálták mérni akkr már KO voltam.Szóval idönként a KPM is diletánsok gyülekezete.Ezt meg senki ne vegye magára"történt ugyani a 90-es évek elején",de akkor is ciki.

Supervisiter 2014.09.02. 15:34:30

Nekem olyan kisteherautót sikerült 2013. szeptemberében vásárolnom, amelyet Tiszaújvárosban a Karád-Kontroll Kft műszaki vizsgaállomáson "Csak" 15 életveszélyes műszaki hibával "A" minősítésű műszakival engedtek ki a forgalomba. Hátul egyáltalán nem volt fékhatás, életveszélyes kormány- és futómű, életveszélyes kopott gumiabroncsok stb. A jogi huzavona azóta is tart. A vizsgabiztos - információim szerint - tovább csinálhatja. Este hat óra után nyomják a roncsautókat sikeres műszakival - büntetlenül.

0gábor 2014.09.12. 23:35:09

Hogy hívják a vizsgabiztost?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása