Gondolom, Olds mobil valahol Észak-Buda környékén lakik, mert kicsit egyoldalúnak érzem a levelét, mintha úgy jellemezné a fővárost elkerülő körgyűrű elkészült részét, hogy annak van egy bejárata, meg egy kijárata a másik végén és az egész csak egy bazinagy fölösleges kerülő. A lenti példáknál azért szerintem jóval árnyaltabb a helyzet. Nem akarom sorolni az ellenérveket, tegyétek meg ti!
Most, hogy már 70 százalékosan megvan az M0-s autóút, vajon belegondoltunk-e abba, mire jó, kinek jó?
(forrás: Google Earth)Nézzünk néhány példát:
1. Szentendrei lakos a Balatonra megy.
- első lehetősége, hogy átkel a Megyeri hídon és lekocog 74 km-t (!) az M7-es M0-s találkozásáig, majd ott felmegy az M7-esre.
- második lehetősége, hogy bemegy a városba (Szentendre-Budapest 19 km), Moszkva tér, Déli pu, Alkotás utca s kb 29 km alatt ugyanott van, mintha megtette volna a 74-et.
A különbség 45 km, az oda-vissza már 90...
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?
2. Váci lakos Pécsre megy
- első lehetősége, hogy bemegy az M2-esen az M0-ig (25 km), majd onnan egész Budapestet nagy ívben kerülve jut el az M6-osra (60 km).
- második lehetősége, hogy bemegy a Városligetig és a Hungárián végigmenve az Egér úton megy fel, vagy a Duna parton. A spórolás itt 50 km. (oda-vissza 100.)
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?
A sort (sajnos) még lehetne folytatni.
Nem ér sokat az egész.
memphiS 2009.01.02. 15:54:22
Auto-InterCont 2009.01.02. 16:17:10
cowkie 2009.01.02. 16:19:27
Mertcsak 2009.01.02. 16:25:27
Misi 2009.01.02. 16:28:24
sirfeise 2009.01.02. 16:35:09
tankari 2009.01.02. 16:42:57
HöZsö 2009.01.02. 17:01:55
Boldog Új Évet, szélesített régi nullást mindenkinek!
AZso · http://www.azso.hu 2009.01.02. 17:03:46
beste 2009.01.02. 17:49:09
Perillustris 2009.01.02. 18:05:57
rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2009.01.02. 18:08:18
ex-dr. vuk 2009.01.02. 18:09:15
Eszedbe jutott-e, hogy 74km 80-nal, vagy 29km 10-zel a gyorsabb-e?
leaping cat 2009.01.02. 18:11:59
gmower (törölt) 2009.01.02. 18:12:23
- kapásból 2*3 + leálló szélességűre kellett volna építeni
- a déli szektor bővítése, és az M5-öst az 51-essel összekötő részének megépítése meg kellett volna előzze a keleti szektor átadását
- a budai része úgy néz ki ebben az évtizedben már el sem kezd épülni...
autosave 2009.01.02. 18:15:25
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.02. 18:15:49
a 29-et megteszed NAGYON jó esetben és lakott területen szabályos 50 km/h sebességgel 34 perc alatt (vagyis töküres város piros lámpa nélkül)
A 74 km-t ha betartod a 130-as sebességhatárt a pályán, nocsak, szintén 34 perc alatt teszed meg.
Az első 34-hez add hozzá a dugót, a másodikból vond ki hogy a pályán mehetsz kicsit többet is. Szóval még éjjel, a kihalt város esetén is jobban jársz ha körbe mész, ráadásul a Szentendre-Balaton pont a legszélsőségesebb eset, ahol teljesen körbe kell menni, ha megépül a nyugati szektor akkor végképp nem lesz olyan pont, ahonnan nem érdemesebb bármelyik másikba a körgyűrűn menni.
Spermahajder 2009.01.02. 18:15:51
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.02. 18:16:57
2 km az egész, akkor meg minek az M0-ás, nem?
ennél hülyébb felvetést rég hallottam
egyébként meg én lemegyek Pomázra, át a megyeri hídon és úgy megyek le az M5-re, ami nagy kerülő a távot tekintve, de 1,5 tiszta nyereség az idő szempontjából, ezáltal sokkal takarékosabb is, mintha állnék a dugóban és pöfögtetném egy helyben
csak a magyar ember nem tud számolni és az ideje se drága, mert úgysem csinál értelmes dolgot, így inkább a dugóban ül mint kerül
Bécsben mindenki az elkerülő pályákat használja inkább, mert már rájöttek, hogy az idő még a benzinnél is drágább
tompus 2009.01.02. 18:18:08
Jártál te már az M0-son? Állandóan zsúfolt, különösen a déli szakasz. Ha akkora hülyeség lenne, akkor mennének arra az autósok?
Az is igaz, hogy be kellene fejezni, akkor lenne igazán nyerő. Akkor a szentendrei autós, aki a Balatonra akar menni is igénybe venné.
Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2009.01.02. 18:18:21
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.02. 18:18:58
mire megépül nyugati szektor, már mindenkinek repülője lesz nem kocsija, addigra már pont tök fölösleges lesz (:
Lexand · http://szavazik.blog.hu 2009.01.02. 18:19:05
Maximum addig volt üres a Vecsés-M5 szakasz, ameddig a keleti szakasz nem lett megnyitva.
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.02. 18:20:23
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.02. 18:28:07
Johnny Bravo 2009.01.02. 18:28:48
Én az ilyen esetekben, amikor nincs megegyezés, akkor 3 nyomvonal-változatot terjesztenék elő, és határidőre megválasztatnám az érintett polgármesterekkel, azzal a lehetőséggel, hogy nem tudnak választani, akkor terveztethetnének egy olyat mai tetszik, de ha az többe kerül, mint a három javaslat közül a legdrágább, akkor a különbözetet nekik kell összedobni. ha ez nem sikerül, akkor megcsinálja állam bácsi a legolcsóbbat, és pont. Lenne kompromisszumkészség szerintem elég gyorsan, és talán nem lenne viaduktunk sem, és 10 km-hosszú alagút a Pilis nevű dombságban. Tanulmányi kirándulás céljából meg elküldeném a megfelelő embereket mondjuk Svejcba, hogy megnézzék, mire valók igazából az ilyen "műtárgyak"...
ghammond 2009.01.02. 18:29:02
Mostly Harmless 2009.01.02. 18:29:24
b4zs1 2009.01.02. 18:31:50
Anti Szaros 2009.01.02. 18:31:57
Kb. pont ezt akartam írni: Békásmegyeren lakom és Budakalászon dolgozom.
Ilyenkor mi a faxnak az M0... :-))
Amúgy nem Békásmegyer vétózott, hanem az óbudai önkormányzat, vezetők: Tarlós István (akkori), Bús Balázs (jelenlegi) polgármester.
És akkor most tessék gondolkodni... :-))
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.02. 18:35:06
hamisnero 2009.01.02. 18:35:18
szg307 2009.01.02. 18:37:30
Legfeljebb az éjszaka közepén mész te 130-al az M0-án... Nappal kizárt. Gyorsabban pedig nyugodtan megpróbálhatod: 5 db fix trafit telepítettek csak az M5-M7 szakaszra, és ezen felül állandóan mérnek hol itt, hol ott.
Egy héttel ezelőtt a délelőtti órákban bepróbálkoztam az M3-M7 körrel... Ennyi idő alatt metróval-busszal is átértem volna a másik oldalra. Közben pedig rámmértek az egyik felüljáróról.
Másik eset: M5-M3. Este 10 körül, tapostam mint állat. 10 perccel értem át hamarabb, mint ha a városon kényelmesen átautócskázok.
Ne értsetek félre, jó, hogy van, de őrült kerülő, egy szakasza életveszélyes, és gyakoriak a dugók is. Legfeljebb néhány napszakaszban használható időspórolásra.
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.01.02. 18:38:29
Egyébként ilyen alapon mondhatnám azt is, hogy szerintem marhaság akármelyik belvárosi utca karbantartása, mert én sose járok arra. És tényleg, minek építenek M6-ot, nekem nincs rá szükségem.:)
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 18:39:08
Persze nyilván egy vérbeli autósnak a zöld erdő lehet a legszörnyűbb rémálma, és a 6 emeletes autópálya-csomópontokat szeretne bámulni egész nap.
Piraeus 2009.01.02. 18:41:46
Ember! Közlekedtél te Pest keleti felén az M0 előtt???
A példáid közül ez tetszik a legjobban:
"- második lehetősége, hogy bemegy a Városligetig és a Hungárián végigmenve az Egér úton megy fel, vagy a Duna parton. A spórolás itt 50 km. (oda-vissza 100.)
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?"
Muhaha!! Először is az M0 előtt te max a kamionok közé ékelődve araszolhattál az Hungárián az esetek döntő többségében. Úgyhogy ez a laza szókapcsolat, hogy "Hungárián végigmenve" heveny röhögésre készteti azokat, akik ismerik a szakaszt. A körút azóta járható (annyira amennyire), amióta a gyűrű megvan. Másodszor meg ebből is látszik, hogy NEM mindenki a vároban pöfög: a kamionforgalom pl. jelentősen csökkent a Hungárián amióta van M0.
Mondok példákat még jó?
- Aki Zuglóban dolgozik, de Szentendrén lakik.
- Aki Budapest és a Tápióság közt ingázik.
- Aki a XVI. kerületből a Pilis körzetébe jár dolgozni.
Most csak három olyat írtam, aki a közvetlen környezetemben él, és akinek drasztikusan javított a közlekedési viszonyain a gyűrű.
Ne legyél Demszky: ne csak magadból indulj ki, lakunk itt még egy páran!
Piraeus 2009.01.02. 18:45:51
Gondolkodom, gondolkodom, de csak nem jövök rá, hogy miért nem lehet úgy autópályát építeni, hogy előre MEGÁLLAPODOM az érintett településekkel az elkerülő utakról, aztán BETARTOM a megállapodást.
ChPh 2009.01.02. 18:47:21
Amúgy a múltkor 30 perc alatt értük a Lehel útról Üllőre, ennyi idő alatt a Hungárián nem mentünk volna ki.
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 18:49:04
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 18:50:16
Piraeus 2009.01.02. 18:50:32
Bizonyára. Szegény Főváros és állam olyan gondosan járt el, de ezek a fránya települések!
...
:DDD
pnegyesi 2009.01.02. 18:50:38
Nekem a Balatonról a Ferihegyi reptérre hétvége kivételével nincs más esélyem, mint az M0. Egyszerűen nincs gyorsabb megoldás
gmower (törölt) 2009.01.02. 18:52:54
"És tényleg, minek építenek M6-ot, nekem nincs rá szükségem.:)"
Én járok arra, és mégis úgy gondolom, hogy fölösleges fényűzés arrafele teljesértékű autópályát építeni. Bőven elég lenne (ahogy egyébként az eredeti tervekben szerepelt) egy 2*2 sávos pályává fejleszthető autóút. Az alagutakról meg már ne is beszéljünk...
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 18:53:37
Lári-Feri 2009.01.02. 18:55:43
Gabe2 2009.01.02. 18:56:13
Én nem csak beszélek róla, de többször csináltam is már a dél-pesti agglomeráció--M3 útvonalat tömegközlekedve és kocsival is. Nem ugyanaz!
És ha rádmértek az egyik felüljáróról, akkor meg minek panaszkodsz? Ezek szerint többel mentél, mint 80-110.
Én mindenestre örülök annak, hogy ha a munkahelyemről (Heves megye) lakóhelyemre jövök haza (Dél-Pest), akkor nem kell a városba mennem, hanem szépen elkerülhetem. Még akkor is, ha a régi M0 szégyen, mert kevesebbel lehet rajta menni, mint lakott területen kívüli országúton.
Legyen körbe M0, és akinek nem tetszik, pöfögjön a városban.
gmower (törölt) 2009.01.02. 18:57:14
Régebben volt tervben, hogy az M0 és a Hungária között is csinálnak egy gyűrűt (persze nem rendes autóutat, valami light-os kivitelt), de úgy tűnik az mára elhalt...
Don Blasius 2009.01.02. 18:57:21
Ennyire rugalmatlan rendszeren csodálkozott egy németországi rokonunk is pár éve: a telkünknél (akkor még) nem volt leaszfaltozva az egyik utca, amit használtunk. Oka: szükségesek voltak "korrekciók", mert az út túl keskeny volt. Néhány (vagy csak egy?) tulaj nem ment bele, hogy pár négyzetmétert természetesen pénzért feláldozzon, évekig ment a civakodás. Odakint náluk az ilyen elképzelhetetlen, ezt mondta.
M0: hát sokkal kellemesebb volt a hét elején is Esztergomból Vecsésre a kiváló minőségű autóúton (simán lehetne pálya is) autózni 20 perc alatt, mint a pesti dugóban, kátyúkon szüttyögni. A posztíró kikapta a legszélsőségesebb példát, jelenleg a helyében én is talán átmennék Budán, de nyilván nem a csúcsforgalomban. Kora reggel, hétvégén, éjszaka valóban arra lenne gyorsabb, de emiatt még nem felesleges az M0.
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.01.02. 18:57:48
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy szórni kell a pénzt marhaságra, de mi ebben jók vagyunk.
loláb 2009.01.02. 18:58:04
A régi útvonal: árpád híd, m3, szlovák út, régi3-as: 1 óra öt-tíz perc, 36 km.
Most: megyeri híd, m0, régi hármas: 45-50 perc, 45 km.
Lehet hogy hosszabb út, de rövidebb idő.
Különben Olds Mobil, mire gondolsz, ha nem jó az M0-s, akkor mi legyen helyette? Menjen mindenki a városon keresztül, mint régebben? Vagy senki ne üljön autóba? Esetleg fúrjúnk egy észak-déli és egy kelet-nyugati alagutat?
A hungária körúton is azóta lehet normálisan kölekedni, amióta megvan az m0-s.
Piraeus 2009.01.02. 19:00:08
Elbaszott magyar valóság, amit elbaszott pártpolitizálással leplezünk el. :(
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.01.02. 19:01:18
playgorro 2009.01.02. 19:03:28
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 19:05:35
szaGértő 2009.01.02. 19:06:10
Egyrészt ez ideiglenes, mert előbb-utóbb (sajnos utóbb) körbeér az M0, másrészt szerintem a közérdeknek az egyéni érdek fölé helyezése pont erről szól.
Nőből volt a lelkem, és amikor nem győzte érvekkel, megsértődött.
gmower (törölt) 2009.01.02. 19:07:33
Épp azért akarták autópályának fejleszthető autóútként megépíteni az M6-ot, hogy ha szükséges lesz valamikor a távoli jövőben rá, akkor különösebb problémák nélkül, viszonylag olcsón átépíthető legyen. Az M0 déli részének kicsit más a története. Az teljes értékű 2* (2 + leállónak) lett tervezve, csak közben - nyilván pénzhiány miatt - elfelejtették a felét megépíteni. Így az 1 * (2 + leálló) sávot egyszerűen felfestették 2*2 sávnak. Meglepő módon szűk lett. Persze ezen a rossz helyzeten tovább rontott, hogy betonelválaztót kellett telepíteni a közepére, mert túl sokan haltak meg. És 2009-ben végre valahára megkezdik a rég elfeledett másik pályatest megépítését. Kár hogy amikor befejezik azonnal neki kell állni a mostani felújításának. Sok víz folyik még le a Dunán, mire egy szép széles déli szakaszunk lesz...
lionking 2009.01.02. 19:16:32
az sok, én megjártam -teljesen szabálysan közlekedve kb 30 perc alatt
Amúgy az a baj, hogy hiányzik a budai oldal M0 szakasza... és az még gondolati közelségben sincs sajna...
pimre752 2009.01.02. 19:20:05
1., Én rendszeresen kirándultam régebben Káposztásmegyerről Szentendrére. Ha a Budai csomópontot (Cora) nézem: míg híd nélkül odáig 19 km csak oda (Káposztásmegyer - Megyeri út - Árpád-híd - Szentendrei út), híddal 4 km. (Káposztásmegyer M0 csomópont - M0 - megyeri híd - Szentendrei út.)
2., 51-es út felől jöttem haza Káposztásmegyerre. Péntek délután, minimális (M0)dugóval 26 perc alatt itthon voltam az 51-es csomóponttól. Belegondoltam, hogy be kell vergődni a városba...
És ez csak 2 eset. lehet számolni, üzemanyag- időmegtakarítást, és sok mindent.
Auto-InterCont 2009.01.02. 19:21:25
RaveAcE 2009.01.02. 19:22:07
Mehetnék az Árpád-hídon is, az +10km, talán +1 óra.
cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.02. 19:23:21
autosave 2009.01.02. 19:24:52
másik dolog: új m0 110-es, nem 130-as.
ami nekem nagyon nem tetszik: M5-ön is menni kell ha az ember az M0-n megy végig mert kispórolták a régi m0 új m0 összekötést, azóta nagyon veszélyes az m5-ön megérkezni az új m0 felhajtóhoz... és rendszeresen vannak nagy lassulások az m5-ön a régi m0 lehajtónál.
belefonták az m0-t az m5-be, szép :S:S
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.02. 19:27:41
The_Rev 2009.01.02. 19:28:08
- első lehetősége, hogy átkel a Megyeri hídon és lekocog 74 km-t (!) az M7-es M0-s találkozásáig, majd ott felmegy az M7-esre.
- második lehetősége, hogy bemegy a városba (Szentendre-Budapest 19 km), Moszkva tér, Déli pu, Alkotás utca s kb 29 km alatt ugyanott van, mintha megtette volna a 74-et.
A különbség 45 km, az oda-vissza már 90...
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?
Úúúgyúúúgy!!!
Békásról nem egyszer mentünk 10-11 óra magasságában az új szakaszom Balatonra! Alap, hogy inkább megy az ember az "üres" M0-on folyamatosan, nyugodtan autózva, egy olyan szakaszon, amit lenyom 40-45 perc alatt, minthogy bemenjen szopni a szentendreire (igaz az ebben az időben már vállalható simán!), a pacsirtamezőre, a török utcába, a széna térre 1 órát faszom.... persze lehet garasoskodni, hogy mennyivel több a 74 km-es szakaszon a fogyasztás (pont az ideális tartományban 90-100 között 5ösben!!!), mint a városban pöfögve a dugóban, de ha ez a probléma, akkor nincs miről beszélni, tessék letenni a kocsit, felpattanni a HÉVre, Batyiról, a Délibe, és lehet vonatozni!! még pályamatrica se kell faszom!
Püffögni azt lehet, csak nem érdemes!! 15 évvel le van maradva az ország, magyarok vagyunk, ha az egyik nem szarik bele a ventillátorba, a másik megteszi, hát vazze örüljünk, van már 70% ebből a kibaszott gyűrűből!!! Ha nem lenne, akkor meg az lenne a gond, és azért lenne a rinya....
Johnny Bravo 2009.01.02. 19:28:40
A 400-500 méteresnek írt hegyeket meg csúsztatásnak érzem, mert a tengerszinttől valóban ennyire van a tetejük, de a szintkülönbség ennek jó, ha fele. És persze nem kell völgyből csúcsra menni, mint ahogy toronyiránt sem.
asdf 2009.01.02. 19:28:42
Káposztakukac 2009.01.02. 19:30:39
persze, még nem teljes az m0, de ha az lesz a szentendreiek se fognak sírni. amúgy csillaghegyi vagyok. bármelyik napszakban 20-25 perc alatt kint vagyok ferihegyen. ez régebben városon keresztül akár 60-90 perc is volt.
M6-hoz pedig: tipikusan infrastruktúra és gazdaságserkentő projekt. nem azért épül, mert jelenleg olyan sokan utaznak világváros pécsbe meg bajába...hanem hogy majd amikor készen lesz, ezzel is befektetőket csaljanak az ország azon részébe. ha meg majd megépül a horvát csatlakozó autópálya, akkor egy európai közlekedési korridor lesz.
Matrix_ 2009.01.02. 19:34:21
félelmetes! :)
Pista Bácsi 2009.01.02. 19:37:30
Szerencsére nem mindenki olyan h.lye, mint Olds mobil, így az M0-ás keleti szektorát elég sokan használják.
Ezt persze a post írója nem tudhatja (a Moszkva téren áll a dugóban :-)), ezért ír ilyen baromságokat.
Egyébként kötve hiszem, hogy Olds mobil létezik, a blog tulaja akarja csak feldobni a hangulatot :-)))
gmower (törölt) 2009.01.02. 19:41:00
Amit írsz igaz, de miért lenne lényegesen kisebb vonzereje egy 2*2 sávos autópályává fejleszthető autóútnak, mint egy 2*2 + leálló autópályának? Az alagutak vonzóak-e? :D Ez tipikusan egy olyan projekt, ahol egy haveri konzorciumnak 20 évre bebetonozták a biztos, kiugróan magas profitot (PPP)...
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 19:41:15
nincs_nick 2009.01.02. 19:42:01
A kamionok száma viszont már most is jelentősen csökkent a Hungárián, nem tudom miért nem lehetett őket végleg kitiltani. Btw azt sem értem miért jó az nekünk, hogy a(z átutazó) kamionok nevetségesen kevés autópálya díjai miatt kishazánk autópályáit teszi tönkre a teljes ukrán-fehérorosz-orosz-török-szerb kamionos bagázs...
ki kicsoda 2009.01.02. 19:43:37
Nagyon szoktál csodálkozni, ha lehülyéznek? Ha egy ilyen egyszerű feladat megértése problémás, már az ovit is ismételned kell!
Sanyiii 2009.01.02. 19:43:44
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.02. 19:44:26
1. Ez nem teljese M0-ás. Majd egyszer talán készen lesz. A mostanit is bővíteni kéne háromsávosra végig.
2. Tranzitfogralom smafu. Az pont ÉNY-DK irányba a legmasszívabb. Azon meg már 1 évtizede megvan.
3. A Bp. környéki forgalmat is talán súlyozza.
4. Én meg tudok kurva jó példákat írni, hogy miért jó.
- Szigetszentmiklós - Százhalombatta táv 25 perc M0-M6 kombóval. Ebből 10 perc az volt, hogy miklósról ki a M0-ig...
- Szszm - Budörs. Cikra 20 perc. M0 előtt ez 1 óra volt... Barátom erre jár dolgozni.
- Szszm - Ferihegy. M0 előtt bementél a Csepelre és úgy kellett még elvergődni Kispesten át. Fater erre jár dolgozni. 30 perc jó forgalom esetén.
Írjak még ezer ilyen pédát?
Aki meg a posztot írta az talán godolkozzon egy kicsit. Tipikus hülyemagyar.
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 19:45:16
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.01.02. 19:47:36
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.02. 19:49:07
gmower (törölt) 2009.01.02. 19:49:08
Amikor átadták az M0-át, Demszkáj ekként szólt a néphez: "és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről"
Nem tudom, hogy végül így lett-e, valaki?
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.01.02. 19:49:34
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.01.02. 19:52:33
cso zsi 2009.01.02. 19:53:46
Az minimum 40 perc, mivel kb 45-50 km a távolság.
tkazmer 2009.01.02. 19:58:32
solymár nem nagyon szokott M0-s nyomvonalat vétózgatni, a levegő munkacsoport az, amelyik ezen a környéken meg szokta gátolni az útfejlesztéseket (nem csak az M0-st, hanem minden egyéb fejlesztést is, pl a 10-es utat.)
egyébként jobb, ha tudjátok: azért nincs befejezve az M0-s, mert néhány szántóföldön olyan különleges növények találhatóak meg, amelyek sehol máshol a földön, ezért nem utat kell építeni a szántóföld egyik feléből, hanem vasutat a másikból. (levegő munkacsoport szerint) Világos nem?
gmower (törölt) 2009.01.02. 19:59:18
Nem értem a problémád:
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&q=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=37.926868,-95.712891&sspn=32.674726,56.25&ie=UTF8&cd=1&geocode=FabE1AId9okiAQ&ll=47.371385,19.157066&spn=0.055106,0.109863&t=h&z=13&iwloc=addr
A térkép jobb aljában láthatod a kész csomópontot, ezt fogják az 51-es M0-ás csomópontjába kötni (bal-közép). Dunaharaszti ettől nyugatra esik, nem érinti. A műholdképek szerint végig szántóföld van a nyomvonalon.
burian 2009.01.02. 20:00:12
Tudom, hogy öt perc múlva rámsütik a sötétzöld bélyeget, de azért gondolkozzatok már egy kicsit el a következményeken is. Van közép-meg hosszú távú gondolkodás is, nem csak az, hogy sírunk, mert lassabban tudunk autózgatni.
Budapest levegője már most az egyik legrosszabb Európában. Ha az M0-át átvezetik a Pilisen, akkor a nyomvonal mentén megkezdődik az eszement parcellázás, mindenhová ipari parkokat szórnak, aztán jönnek a bevásárlóközpontok, benzinkutak stb. Kb. tíz év múlva nincs Pilis.
A kamionforgalom nem azért megy a Hungárián, mert nincs bezárva a körgyűrű, hanem azért, mert nincs más alternatíva. Lehetne egy összekötő autópályaszakasz a zsámbéki medence előtt is, ahol a kamionforgalom érintett része Budapest érintése nélkül áthaladhatna. Sőt, ki is lehetne tiltani őket a francba, nem kötelező beengedni a városba az átmenőforgalmat. Az U alakú elkerülőúttal is meg lehet közelíteni minden irányt. Tovább tart. És?! Mióta kötelező szempont, hogy a Transz Bt. mennyi idő alatt szállítja le a salakbetont?
A személyautóforgalmat pedig tudtommal vizsgálták már és egész egyszerűen nem igaz, hogy szükség van a Pilisen átvezető útra. Ott a sugárirányú forgalom adja a volument, az autósok nem elkerülni akarnak, hanem be- meg kijutni.
Nem csak két lehetőség van: van M0, nincs M0.
A belső kerületek levegőminőségével érvelőknek üzenem, hogy, ha nincs Pilis, nincs levegő. A belső kerületek levegőminőségét a forgalom radikális korlátozásával lehet javítani, az elkerülőút nem segít. Egyszerűen az történik majd, hogy minden út tele lesz. Tele lesz az M0 és tele lesznek a belső kerületek. Sok város megtette már, hogy korlátozta a forgalmat, csak nálunk fosik a városvezetőség a sok kényelmes autóbuzitól.
Én a magam részéről konkrétan leszarom, hogy mennyi idő alatt jut el a török kamionos Izmirből Frankfurtba, főleg, ha azzal vetem össze, hogy van-e egy összefüggő, védett erdőség a főváros mellett vagy nincs.
Nem is tudjátok, milyen szerencsések vagyunk a Budai-hegyekkel és a Pilissel. Nem tudom miért kellene ezt is elpusztítani a primitív, rövidtávú gondolkodás és haszonlesés miatt.
Lehet zöldnácizni.
smartdrive 2009.01.02. 20:01:46
dansun 2009.01.02. 20:03:57
Sajna a Hamzsabégi úton lakók is csak a saját érdeküket látják, nem azt hogy a fél ország szop amikor az M1 és M7 autópályáról nem lehet rendesen eljutni a Lágymányosi Hídra.
esef 2009.01.02. 20:04:41
29 vs 74 km:
"A 74 km-t ha betartod a 130-as sebességhatárt a pályán, nocsak, szintén 34 perc alatt teszed meg."
Én szívesen végigmegyek 130-al az M0-n, az esetleges büntetéseket te fizeted, ha meg bevonják a jogsimat, akkor te fogsz vinni mindenhova.
Ember! Az M0 autóút, azon a KRESZ szerint max 110 km/h a megengedett sebesség, de az M§-n tudtommal végig 80-as tábla van... Így a 74 km megtétele nem 34 perc hanem közel egy óra...
nincs_nick 2009.01.02. 20:05:23
Rocky 2009.01.02. 20:05:47
Unalmas baromságokat olvasok mindenfelé...:-(
Menjünk már dolgozni, lehessen anyázni reggel, meg feljelenteni!!!
Szerintem akkor bontsuk le az M0-t!
Tulajdonképpen igaza van:
szentendre-budapest-balaton szar, dehát minek balaton mikor ott a dunakanyar...
laca38 2009.01.02. 20:06:33
Én emlékszem arra az időre mikor Soroksártól a (volt) Osztyapenkóig(ha tudod hol) állt a sor.A Petőfi híd járhatatlan volt.A Déli Mo ezt elvitte mint ahogy a Hungária és a város több részéről most az új szakasz átadása.
A szomorú az hogy nincs kész agészen vagyis ez a gyűrü nem gyűrü.
Átestünk a ló tuloldalára mint sok mindenben.
A levegő munka csoport a környezetvédők stb túl sok beleszólásunk van.Először talán ezeket kellene leállítani illetve az érdekeket rangsorolni.
Nem azt mondom ,hogy nincs rájuk szükség de mindennek van határa.
Gondolj bele mennyivel kevesebb autó lenne a városba ha körbe érne , arról nem is beszélve hogy a Déli szakaszról is levenne járműveket tán jobban megoszlana a Déli és az Északi gyűrün.
tkazmer 2009.01.02. 20:10:03
na persze, az aztán biztos, hogy az alagútban vezetett autópályák miatt minden fát kivágnak a környéken. szintén egyértelmű, hogy az M0-s kedvéért elbontják a solymári auchant hogy ipari parkot létesítsenek a helyére
harmincas 2009.01.02. 20:10:23
Utálom a BKV figyelőt 2009.01.02. 20:11:37
gmower (törölt) 2009.01.02. 20:14:45
"Ha az M0-át átvezetik a Pilisen, akkor a nyomvonal mentén megkezdődik az eszement parcellázás, mindenhová ipari parkokat szórnak, aztán jönnek a bevásárlóközpontok, benzinkutak stb. Kb. tíz év múlva nincs Pilis."
Ez csak és kizárólag a helyi önkormányzatokon múlik. Ha ők nem adnak engedélyt, még egy budit sem építhetsz a telkedre, nemhogy ipari parkot... De akár fentebbről indulva is betilthatják az ottani építkezéseket, csak akarni kell...
Átlagpóóógár 2009.01.02. 20:17:01
Látod Olds! Jó példákat mindeki tud mondani!!!
Sofian 2009.01.02. 20:18:20
nyergibergi 2009.01.02. 20:19:19
bocivitéz 2009.01.02. 20:23:31
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.01.02. 20:25:17
eppittvagyok 2009.01.02. 20:27:27
mit csinál? igen, igen, kerül :)
micsoda meglepetés, te jó ég!
cso zsi 2009.01.02. 20:27:41
Nincs végig 80, csak a Megyeri-hídon és az M3-ig, ill. a déli "ős" szakaszon. közötte van magasabb engedélyezett sebességő szakasz is.
De a kb 20 km-n nem oszt, nem szoroz.
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.01.02. 20:31:02
Jeff 2009.01.02. 20:33:38
De az önkormányzat engedélyt fog adni, mint (majdnem) mindenhol, (majdnem) mindenre. Ezt úgy hívják, hogy korrupció.
blöff 2009.01.02. 20:34:50
szutyi 2009.01.02. 20:38:16
Rókakígyó 2009.01.02. 20:39:01
1. A koncepció maga jó. Sokaknak jó lehetne az, hogy városba nem kell bemenniük, minthogy rengetegen használják az utat és sokkal többen használnák, ha körbe is tudna valamikor (valszeg soha) érni.
2. A megvalósítás finoman szólva sem tökéletes: a betonelválasztós rész kritikán aluli szinte bármely időpontot nézve. Ellene van a gyors és biztonságos közlekedés elvének.
3. Az új szakasz klassz lenne, ha az M5-ös közös részt sikerült volna normálisan megoldani. Én nem vagyok közlekedésmérnök, de egy 2 sávos utat egy másik 2 sávos útba belvezetni elmebetegségre utal. Ez megöli az autópálya lényegét. Nem gyors és nem biztonságos, viszont idegörlő. Ennek a megoldását még én is meg tudtam volna mondani, pedig rohadtul nem érdekelnek a műszaki megoldások.
gmower (törölt) 2009.01.02. 20:43:07
Na, csak találtam egy térképet is, úgy lesz, ahogy mondtam:
www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/148/m0gyuru.jpg
Átadás: 2010. 09. 15.
cso zsi 2009.01.02. 20:43:14
Ha lenne járható budai alsó rakpart, akkor épeszű ember a Szentendreiről legangol, majd a Lágymányosi-hídnál felhajt róla.
A budai alsó valódi kiszélesítését megfúrták a.... ők.
Azok, akik miatt a Lágymányosi-híd nem a Hamzsabégi útban folytatódik, és az Andor utca még mindig 2x1 sávos, pedig az a kijelölt felhordója az Egér-út - M1-M7-nek.
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.02. 20:46:36
gmower (törölt) 2009.01.02. 20:49:26
Na ezen mégjobban látszik. :D
Amit én küldtem, azon rajta van az titokzatos gyűrű is, amiről korábban beszéltem, ráadásul mindjárt 2 is, itt "Körvasút menti körút"-nak és "külső-keleti körút"-nak hívják, kiváncsi vagyok, hogy tényleg lesz-e valami belőle. Bár jobban tanulmányozva elég grandiózus terv, és nem nagyon hallani róla mostanság. Ezen lenne az Aquincum híd is, azt mintha már levették volna napirendről...
Winston Smith 2009.01.02. 20:50:37
De valahol van egy kis igaza is. Feltétlenül ekkora nagy sugarú körben kellett az M0-t elvezetni a főváros körül? Van nem egy reláció, ahol hétvégén vagy este-éjszaka jobban megéri átmenni a városon, mint az M0-n kerülni, miközben ha az M0 kisebb sugarú körben kerülné meg Bp-t, kevesebben hajtanának be a városba, és többen mennének az elkerülőn.
gmower (törölt) 2009.01.02. 20:58:29
Ezen az M0 nyugati szektora a 10-es főúttól az M1-ig távlati főútként szerepel, nem autóútként.
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.01.02. 20:59:47
cso zsi 2009.01.02. 20:59:49
Hogy, hogy nem, azokon a "rendes helyeken" épp a belvárosi elkerülést oldják meg a rakparti utakkal.
Bizonyos helyeken még azt a fáradságot is veszik, hogy egyirányúsítják, így nem kell autópályát építeni a rakpartra, épp csak elférnek a hidak alatt a teherautók.
A rakpartok természetes zajvédőfalat kaptak kialakulásuk során, tehát azzal sem kell foglalkozni.
Ha egy úton a forgalom halad, nem pedig alapjáraton cammog, sokkal kevesebb a károsanyag-kibocsátása a járműveknek a tökéletesebb égés miatt.
A sötétzöldek most biztos boldogabbak, hogy a rakpart jelenleg járhatatlan, és helyette az egyébként is járhatatlan Lajos utca - Fő utca, vagy Bécsi út - Margit körút van leterhelve.
Tél Miksa 2009.01.02. 21:02:30
Amúgy sztem hülyeség km-ben gondolkodni, én speciel sokkal jobban szeretek lassabban, de biztosan haladni, mint a kiszámíthatatlan városon áthajtani, és órákat dugóban tölteni. Persze ez ízlés kérdése.
puccini 2009.01.02. 21:05:10
szg307 2009.01.02. 21:07:56
Itt biztosan az M0-ás betonelválasztós részére gondolsz. Vajon miről kapta a "halálút" nevet? Biztosan a biztonságáról.
cso zsi 2009.01.02. 21:10:16
Mégha csak éjjel, vagy hétvégén.
De de 9 és 15 óra között Kőbányáról Budaörsre - Biatorbágyra gyorsabban kijutni a városi utakon, mint az M0 déli szakaszán.
Azon a kb 25 km-n pedig elég egy kisebb baleset egy félórás időveszteséghez, a "szokásos" katasztrófák esetén viszont kicsomagolhatod az útravalót is.
SLacc 2009.01.02. 21:20:17
changebug (törölt) 2009.01.02. 21:30:14
Szegénynek nem vezet autópálya a házáig 150 éves árnyas fák alatt. Szar ügy. Van két rossz hírem. 1.) Nem ez a forgalom a döntő, úgyhogy a példák nem jók. 2.) Arra leszek kíváncsi mikor a budai oldalon a maradék részt nyomják majd. Isteni lesz :) Jó kis anyázások, pereskedés. Ha meg nincs akkor dugó, zaj, forgalom. Két rossz közül mit válasszak... Jaj, jaj.
(Ja autópálya mellett lakom)
warren buffet 2009.01.02. 21:32:18
szerencsétlen, ha sosem jártál még bp-en minek irsz a közlekedéséről?
szutyi 2009.01.02. 21:34:01
Agyalap 2009.01.02. 21:44:36
Csak szórjuk a pénzt ezekre a fölösleges dolgokra.
Itt van például a közeli kórház is: szülészet van benne, meg urológia - soha az életben nem használtam még, mi a ráknak tartják? Vagy az emlőrák szűrés, a biztonsági gyermekülés, űrkutatás...
Csak gratulálni tudok te szemellenzős bányaló.
gramercy (törölt) 2009.01.02. 21:44:53
Mobius 2009.01.02. 21:52:39
Én szeretem.
Napközben az M3-tól csepelig fél óra.
De ha az M5-re tartok akkor is nagyon gyors.
Ha óbudára megyek akkor is gyors. Fél óra.
Az hogy nem kell bemenni a városba az egyszerűen szuper..
Ha körbe érne, no az jó lenne!!
2009.01.02. 22:01:52
A kamionok viszont csak arra mehetnek, ezért jobb is a körút felé menni. A körgyűrű leginkább nekik épült. És nagyon jó lenne ha megépülne az északi rész is, mert úgy nem kellene a városon keresztül járni.
A körgyűrűt is meg lehetett volna oldani máshogy, hogy ne legyen ilyen nagy ívű. Csak fel kell vinni a magasba, betonpillérekre. Akkor mehetne a városban is. És nem hiszem, hogy többe kerülne, mert nem kellene annyi földet megvenni, amin igen sokan jól megszedték magukat. Thaiföldön láttam olyan megoldást, hogy a városból kivezető autópálya pilléreken ment, vagy 50 km-en keresztül, a helyi forgalom pedig a pálya alatti úttesten. Nem zavarják egymást.
A teherkocsikat a városból kitiltani csak az idiótáknak jut eszébe. Ha megtennék az összes áruház üzlet bezárhatna, valamint semmi sem épülne a városban. Ugyanis ezekhez mind teherautó kell. Ha pedig emelik a behajtási díjat, akkor ne sírjanak a pestiek, ha ezt beleépítik mindennek az árába.
Circus 2009.01.02. 22:03:42
Látom, nem vagyok egyedül... A francért nem lehetett elgondolkodni legalább, hogy megoldják, pesti oldal felfelé, budai lefelé, Bécsben is így van, nem?
Tudom, a forgalomátszervezés nem lenne egyszerű, de pl. egy baleset estén nem halna meg a rakpart (annyira), két azonos irányú sávnak nagyobb az áteresztőképessége is...
Amúgy M0 meg KELL.
2009.01.02. 22:08:20
A másik irányban meg: a f*szn*k van kedve trélerrel kóvályogni a városban vagy falvakon keresztül: felmegyek és szépen nyugodtan lehúzok az M5-ig, M7-ig, M1-ig, mikor merre.
Imádom az ilyen postokat beküldő demagóg embereket. Gondolkodni kéne, mielőtt valaki postol, hogy az ki is kerülhet - és még égő is lehet....
Circus 2009.01.02. 22:08:55
nemcsak az idiótáknak jut eszébe, ti. normális helyeken csak reggel/este csúcs előtt mehet be az áruszállító terítő is a belvárosba (lásd még a megállni tilosban rakodó furgon... de ez egy másik gyiloktéma), azért vannak a BILK és egyéb féle raktárbázisok, hogy a kamionok csak odáig, de ne tovább. Nem véletlenül...
Gentle_Man 2009.01.02. 22:13:26
igen, úgy hívják, hogy "Munkás körút", kb másfél éve hallottam róla utoljára.
Netuddki. 2009.01.02. 22:18:04
Pedig lett volna rá pénz a többi autópályára elköltött "többletköltségből".
VIKUNYA 2009.01.02. 22:21:50
Klaatu 2009.01.02. 22:23:49
VIKUNYA 2009.01.02. 22:25:11
Lexand · http://szavazik.blog.hu 2009.01.02. 22:25:20
cso zsi 2009.01.02. 22:27:16
Ellenzem :)))
A pestit lefelé, a budait felfelé.
Hogy miért? Mert akkora magasabb építésű, lassúbb járművek (tgk, busz) a víz felőli oldalon haladna, ahol már nem lóg be a híd, a gyorsabb szgk meg simán elfér az alacsonyabb részen is.
Jópár torlódás volt a rakpartokon a "hidat szállítok bazmeg" típusú eseményekből is, bár az is gyorsabb lefolyású volt, mint egy M0 délin lévő baleset eltakarítása.
egymilliopicikrisztus 2009.01.02. 22:35:02
Georgethebig 2009.01.02. 22:35:44
Az M0 "körgyűrű" célja nem az, hogy körbe menjen rajta az autós, hanem szerintem az, hogy ne menjen be a városba és araszoljon át, ha megteheti, mert ésszerű. A szentendrei - balaton egy remek szélsőséges eset, amely jelenleg azért jó példa, mert nincs meg a gyűrű hiányzó szakasza. Ha meglenne, nem abba az irányba kellene indulni...
Az M0 kihasználtsága szerintem nem rossz, már kezdettől fogva azt tapasztaltam, hogy egyre többen járnak és kiemelten a kamionok száma nőtt meg. Ez pedig már nagy előny. Egy kamionosnak szerintem sokkal kedvezőbb egy lendülettel a kör másik felére átmenni, mint átaraszolni a városon.
A régi M0 az ország szégyene, amelynek tervezői hibái miatt sokan meghaltak már. Érdekelne, hogy azok az emberek, akik ehhez annó asszisztáltak, hogy érzik magukat, milyen felelősséget éreznek...
Személyes véleményem annyiban egyezik, hogy szerintem az M3 és az M5 között elég széles a gyűrű és az M5 csatlakozása, valamint a Rákosszentmihályi lejáró becsatlakozása (ill. annyak hiánya) a Szentmihányi ú /Szlovák út irányába kiábrándító és amatőr!
cso zsi 2009.01.02. 22:37:58
A déli szakasz kivételével mindenhol megüti az autópálya méretét és minőségét.
Anno spóroltak nagyon durván, amikor azt hitték, hogy 2x2 sáv a jövőben is elég.
Az Árpád-híd - Róbert k. - Hungária - Könyves 2x3 sáv, plusz villamos.
Aztán megfejelték egy 2x2 sávos Lágymányosi híddal, amin még nem jár a villamos, de ha át akarják vinni a Szerémi útra, azt csak a jelenlegi forgalmi sávok szűkítésével tudják megoldani.
Az, hogy a déli M0 szakasz Duna-hídjai 2x2 sávosak, nem olyan nagy tragédia, német autópályákon több ilyen megoldás van, viszont csak ott van lecsökkentve a sebesség 80-ra.
Budakalásztól Gyálig nyugodtan lehetne 130 az északi, és keleti szakaszon.
brlv24 2009.01.02. 22:40:15
Ez nem igaz, meg a villamos "talpfai" is ott vannak rajta:D
Parasite 2009.01.02. 22:41:16
brlv24 2009.01.02. 22:47:05
:D:D :):)
has 2009.01.02. 22:56:15
Rá Dios 2009.01.02. 22:56:49
Ja, gondolom a Levegő Munkacsoport és a zsarolgató agglomerációs - jellemzően gazdag és infrastruktúrájukban Budapesten élősködő - peremközségek anno már a Lánchidat is ellenezték volna...
naponta 3x 2009.01.02. 22:59:04
Rá Dios 2009.01.02. 23:02:28
Zöldnáci :-)
Matrix_ 2009.01.02. 23:03:54
Kivéve Olds mobil-t. De ő meg Kínában lakik, úgyhogy neki amúgy is a kína felé kerülő út a jobb.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.02. 23:09:00
Ami az északi gyűrű forgalmát illeti, erre nyílván vannak tanulmányok, én laikusként úgy érzem, az északbudapesti agglomeráció termel akkora forgalmat nyugat és délnyugat (értsd Bécs ill. Balaton) fele, hogy szükség legyen a gyűrű bezárására.
Azon meg el lehet gondolkodni, hogy mondjuk a kamionforgalmat a déli körgyűrűrész használatára kötelezzük, ha ez környezetvédelmi okokból tényleg kívánatos, bár gondolom azért itt figyelembe kell venni Délbudapest környezetvédelmi érdekeit is.
Szóval szerintem kellene az a bezárás az M0-ra, és az független attól, hogy Budapest belterületén tényleg minden módon ritkítani kéne a forgalmat.
Circus 2009.01.02. 23:11:39
meggyőztél :)
(amúgy komolyan - ott simán be lehetne sorolni arra az x méterre...)
A Lágyhíd meg szép példája a félbehagyott/elcseszett megoldásoknak, mind a közúti, mind a villamosközlekedésben, pont mint az M0... félmegoldás.
Miért nem tudunk ebben az országban valamit rendesen befejezni?
riotter 2009.01.02. 23:12:02
És annyira okos, hogy hirdeti is! Lehet, hogy nem így, nem ennyiből és nem ennyire lassan kellene építeni, de kell. Aki meg hülye és december 24-30. között közlekedik pesten az fogja be.
Különben dunakeszi-m5 20-25 perc, egy éve ugyanez 40-65perc volt jó esetben (nappal).
Sok szakértő:
mi az a zajvédőfal?
mitől véditek a zajt?
az zajárnyékoló te naon mérnök.
cso zsi 2009.01.02. 23:12:56
Na ja. Meddig is? Ahol a silány építés miatt megcsúszott a támfal, és évekig ugrató volt, ott már nincs.
Az utolsó piros oszlopnál vége van, mielőtt a rakparti lehajtóhoz érnénk.
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.469204,19.06328&spn=0.00161,0.004785&t=h&z=18
lifelike 2009.01.02. 23:19:05
tyberius 2009.01.02. 23:23:12
Ez egy hülye b+. Taigetosz pozitív.
alfredo 2009.01.02. 23:30:52
Perillustris 2009.01.02. 23:42:14
VS
"Én az M3-on jövök Budapestre és általában az M1-re megyek."
roli101, kiröhögteted magad. London belvárosában is konganak a boltok az ürességtől. LOL
VIKUNYA 2009.01.02. 23:44:01
benarivo 2009.01.02. 23:55:01
-mert itt max +140km-t emlit azaz atlagot veve +1500Ft benzinkolcseg ha ez vkit visszatart hogy lemenjem a balcsira az menjen bicajjal:)
-aki kb 20eve mindig ugyanarra kell h jarjon keresztul a varoson az a hatralevo 20ban orul hogy mas utvonalat is megunhat..
-kuplungkimelobb mint a dugo, felfuggeszteskimelobb mint a varosi utak...
a gumi se kopik le 140kmtol...
es addig se a belvarosi mami szivja benzingozt...
2009.01.02. 23:56:48
Uram teremtőőőm! Hát te tényleg ilyen idióta, buta, ostoba segg vagy gyermekem?
Esküszöm ennyi ésszel lehet nem tudsz rendszeresen lélegezni azért írsz ilyen marhaságokat!
Most te őszintén nem érted mire jó a kerülő gyűrű? Te tényleg nem érted a lényegét egy ilyennek?
Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy valaki fogja a billentyűzetet, leül és ennyire nagyon-nagy hülyeségeket ír le. Nem hiszem el, hogy ez komoly volt!!!
Mond légyszíves, hogy csak azt akartad hogy nagyon sok komment jöjjön...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 00:15:29
Azért a forgalomnak vannak hátrányai is, de Szszm is elég jól elvan pont emiatt. Nem szoci a városvezetés és ezért egy fillért sem kapott jóformán semmire. Viszont emiatt telik elég sokmindenre. Önerőből, posta, óvoda, két iskolabővítés, új orvosi rendelő, stb.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 00:17:56
Nymus 2009.01.03. 00:21:37
index.hu/politika/belfold/antsz081230/
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 00:23:22
B.GY. 2009.01.03. 00:24:09
Denken 2009.01.03. 00:33:51
B.GY. 2009.01.03. 00:54:50
B.GY. 2009.01.03. 01:00:30
B.GY. 2009.01.03. 01:01:34
Ki foglalta el a Vidor nevet? 2009.01.03. 01:07:52
tehát ennek az egész szmogriadónak és kiköltözésnek nincsen pozitív hatása az itt maradókra csak továbbra is szívank mint eddig és nem a politikai kartól függ h itt mi lesz azok csak úgyis lopnak és nem a pestoiek érdeklik őket.sztm nem is itt élenk mint a demszky.
Mertcsak 2009.01.03. 01:09:47
páctivald 2009.01.02. 16:25:27
DeMarco 2009.01.03. 01:11:32
pakesz (törölt) 2009.01.03. 01:27:24
ha nem lehet maximalisan jo valami (mindenkinek minden tekintetben...) akkor most ne is legyen egyaltalan ???
ha most a szentendrei kis pocs az a sajat fajtaju hulyegyerek kis pocs masik falubeli miatt nem tud elhaladni, rendesen a korgyurun, akkor ki a hibas? az M0.... hogy nem er korbe...
Káposztakukac 2009.01.03. 01:57:36
idén már kezdik a bővítést. oldalanként 3 sáv+leállósáv. ehhez nem kell nagyon nagy talajmunkákat elvégezni. egyszerűen a most meglévő 2x2(jövőben 3+1 sáv) sáv mellé húznak még egy útpályát.
cso zsi 2009.01.03. 02:11:04
Emlékszem, anno a telefonról vélték úgy, hogy nem kell az a népnek, mert csak a "hírek" terjednek rajta.
Abban a szakmában kezdtem el dolgozni, láttam bene jövőt. (1978)
Saját vezetékes telefonom 84-ben lett, holott ahol felnőttem, 68 óta volt.
2004-ben lemondtam, mert csak a nemkívánatos reklámcégek hívásai miatt nem fizetek szolgáltatásért, másokkal meg mobil a kapcsolat, lassan 15 éve.
Mire kész lesz nálunk egy jóminőségű úthálózat, addigra mindenki helikopterrel jár.... (?)
Káposztakukac 2009.01.03. 02:17:30
országutak helyett autópályák, túlzsúfolt városi főútvonalak helyett elkerülők...
autosave 2009.01.03. 02:40:11
szmogriadó?
kamu-rokikártyás ország vagyunk.
ezzel is a csalók járnak jól, ugyanis roki kártyára nincs szmogriadó (sem)!!
miskolciatesz 2009.01.03. 02:47:03
látom hogy az m0 rol forumoztok csatlakoznék én is egy pár szóval hozzá.Miskolcrol járok minden héten kb háromszor fel budapestre.sokszor be kell mennem a belvárosba illetve a külső kerületekbe is sokszor járok amikor a belvárosba megyek akkor mindenkit szidok mert tudom mi vár rám óríási dugok meg egyebek gondolom ebben ti is részesültök??!!!arra ugy senki nem gondol hogy ki illetve kik teszik tönkre nektek budapesti lakosoknak az életét?? ugy nem mert sokan nem is gondolnak ilyesmire!! szerintem mindenki tudja hogy vasárnaponként milyen erős a forgalom(szgk-ból!!!)pest felé valyon miért azért mert az emberek mennek dolgozni oda az autok tele vannak minimum 3-4 fö!!!egyszerű a képlet a főpolgármesternek illetve a kormánynak miért nem érdeke hogy pesten kevesebb ember lakjon azért mert a nagy üzlet központoknak kell a vásárlóeő nem érdekli öket hogy araszolunk a dugoban szívják a pesti meberek a füstöt csak a pénz számit !!ÉNn Miskolci vagyok régen itt elégé szenyezett volt az ipartól a levegő megedzöttem higyétek el na a mostani főváros kb kétszer rosszabb a levegő mint nálunk volt régen!!!egyszerű a képlet a vidéki városokba munkahelyeket kell telepíteni nem jár fel dolgozni kissebb lesz a forgalom de ilyen nem lessz miért is azért mert nem érdekük: irhatúnk itt mi mindenfélét jót rosszat szidhatjük egymást amig budapest egyet jelent magyarországgal addig itt nem lessz változás!!! higyétek el bp-ek az okozat van elöbb nem az ok!!!! legyen dugo adó mert ebböl is pénzt szednek be !!! mi az ok nem kell mindent bp központuvá tenni és akkor nem mennek oda az emberek de akkor nem lessz ebböl pénzük!!!! na az M0 miért is kell mert igy legalább nem kell be menni mindig a belvárosba igenis kell az m§-ás nagyon jó hogy van!!
Ph0en1x 2009.01.03. 04:38:40
grigorij (törölt) 2009.01.03. 06:16:12
Rá Dios 2009.01.03. 07:28:02
"Ez olyan, mint amikor Fletó azzal jön, hogy a normális többség velük van, pedig egyértelmű, hogy a nagy többség gyűlöli őket."
Nem igaz ám, sem az egyik, sem a másik. Az M0-ás pedig jó.
flimo13 2009.01.03. 07:32:53
Persze 2009.01.03. 07:44:40
gpetersz 2009.01.03. 07:46:39
Rákospalota, Újpest is egy karnyújtás lett. Budakalászra 18 perc alatt értem olyan 100-110-es tempóban (betartva a táblákat, amik NEM végig 80-at diktálnak (de még úgy is remek lenne). (ki a tököm akar végigmenni a 74 kilóméteren? ki az a barom?)
Ugyanezt hallom kollégáimtól, ismerőseimtől, barátaimtól. A vélemények 90% fölötti része pozitív... persze, lehet, hogy rossz a kontrollcsoportom, de azért csak van valami jó az M0-ban...
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.03. 07:52:29
> "A 74 km-t ha betartod a 130-as sebességhatárt a pályán, nocsak, szintén 34 perc alatt teszed meg."
> Ember! Az M0 autóút, azon a KRESZ szerint max 110 km/h a megengedett sebesség, de az M§-n tudtommal végig 80-as tábla van... Így a 74 km megtétele nem 34 perc hanem közel egy óra...
Jól van, legyen egy óra. De a városon át 50 km/h ugyanilyen utópia, bőven megvan egy óra az is (Csak az Omszki tó - Szentedrei út - Moszkva tér szakasz van ennyi csúcsforgalomban, és akkor még azt nem számoltuk hogy az M0-n 80kmh utazósebesség és a városban araszolás a fogyasztást tekintve mennyire más. És az új keleti szakaszon bőven lehet 100 fölött haladni az M5-ig)
zoncolan 2009.01.03. 08:20:15
belekotty 2009.01.03. 08:21:18
Tankönyvekbe illik. Már csak azért is megérte az M0, mert a belváros +szabadult a sok kamiontól. Dolgoztam a Petőfi-hid környékén amikor még nem volt M0, egy rémálom volt. A súlyosan korlátolt topiktéma irója vagy már elbutult és nem emléxik erre, vagy még óvodába hordták akkor kőbölcsőben.
indapass90210 2009.01.03. 08:46:32
Azt tudja valaki, hogy miért jönnek emberek házhoz a lófaszér'?
kukoid1 2009.01.03. 08:46:49
Dr Kangörény 2009.01.03. 08:52:34
Barom.
TAXI 2009.01.03. 09:00:39
Az utak minősége... köszöntök Mindenkit Magyarországon... 2009-ben:)
Amikorra itthon normális úthálózat lesz, addigra valószínű, hogy a unokáink sem fognak élni... -sajnos-
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.03. 09:14:20
A budai szakaszt kéne mielőbb befejezni, hogvy észak felől is elérhető legyen az M7-es.
HLaci 2009.01.03. 09:42:51
mertugye mi a faszra jó a zem7es?
mertha én szegedről megyek debrecenbe, akkor az zem7es egy KIBASZOTT NAGY kerülő, tehát SZART SEM ÉR!
wiseguy 2009.01.03. 09:46:26
iskolapéldája a szűk látokörű idiótáknak, akik ezt még hirdetik is!
sajnos túl sok ilyen baromarcú él ebben az országban!
Heck Elek 2009.01.03. 09:57:45
ha debreceni lakos hortobágyra megy, akkor választhatja a 33-ast, ekkor 20 km az út,
vagy mehet az M0-áson is, (4-es, M0, M3, 33-as útvonalon), akkor 480 km.
egyenlítő 2009.01.03. 10:25:28
"De aki vidéken él, részben azért költözött oda, hogy normális tiszta levegőn élhessen"
Attól kezdve pedig két kocsival járnak be Budapestre dolgozni, és még a gyereket is ide hozzák iskolába. Óriási a különbség a reggeli forgalomban az iskolai és az iskolaszünetes napok között a bejövő utakon.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 11:43:49
2009.01.03. 12:51:55
Egyébként nyilván nem a legpraktikusabb ha valaki Kalászról megy a Balatonra, de mondjuk M3-ra / M5-re / 4-re szerintem elég jó.
Szóval, ahogy valaki írta az elején: az éremnek két oldala van. Akinek tetszik (és valamiért jobb) az használja; akinek nem, az ne. Ennyire egyszerű. :-)
Agyalap 2009.01.03. 12:52:37
Mondjuk az M0-ról is el tudnék képzelni átszállást valami tömegközlekedésre, őrzött parkolóval. Mondhatjátok, hogy álmodozó vagyok!
Perillustris 2009.01.03. 13:22:42
Secnir 2009.01.03. 13:35:10
2. levegő munkacsoport. akkor verte ki nálam a biztit, amikor pár éve kimentek az M0 építése miatt táblákkal felvonulni, megóvni a zöld puttonyos szömörce nevű virágot, melynek a 16. válfajának 60m²-es kedvenc helye pont az M0 útjában volt, tehát függesszék fel az építkezést.
a vicc az az volt, hogy a LM egyik vezetője egy kétütemű varnyúból szállt ki, megóvni a levegőt. nem képmutatók, ugyan, áááh.
ha én ilyen kibaszott nagy környezetvédő vagyok, akkor fogom magam, és a szömörcéből viszek haza magot, meg megpróbálom átültetni 3 km-rel odébb.
3. M0 kell. szélesítve. pont. ezen nincs mit vitázni.
4. az M0 Dunaharaszti és az M5 között össze lesz kötve. csak pénz kérdése. meg idő. meg a telektulajdonosok hozzájárulása/felvásárlása
5. az M0 építését ott baszták el, hogy amikor kijelölték a nyomvonalat, az Országgyűlésnek kellett volna egy határozatot hozni, hogy márpedig a gyűrű itt és itt fog futni, ha magántelken keresztül megy, azt max 50.000 ft/m² áron az állam felvásárolja. ha a tulajdonos nem megy bele, akkor 5.000 ft/m² vagy kisajátítani. a tulajdonosok a határozat előtti 1 hónap szerinti állapot alapján határozzák meg. pont. visszaugatás nincs.
ezzel két dolgot lehet(ett volna) megelőzni: azt, hogy bárki is meg tudja akadályozni az építkezést, illetve a földdel való mutyizást. nem történt meg, sem akkor, sem most.
6. önjelölt csákmátéknak, akik ugatnak, hogy az ő falujuk mellett nem fog elmenni az M0, mert nem engedik: qrva anyátok, akkor nem lesz lehajtó a köcsög falutokhoz, aztán haljatok éhen. ha utána meg sírtok, hogy miért nincs lehajtó, építse meg a falu önköltségen. pont.
alfredo 2009.01.03. 14:22:51
Ugyanabba a hibába esel, mint a poszt írója. Azt gondolod, az M0-on csakis végig lehet menni, olyan nincs, h csak egy részét veszed igénybe,. Akkor magyarázd már el nekem, h pl. egy Miskolc-kecskemét vonalon miért is elengedhetetlen bemenni a Károly körútra, miért nem lehet kikerülni (az M0-án) Budapestet?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 14:55:25
Na itt a pont. A HÉV-ek összekötése töredék pénzbe kerülne a szaros és haszontalan 4-es metróhoz képest. Ha a Ráckevei HÉV és a Szentedrei össze lennek kötve az egy hatalmas lépés lenne. Vagy pl. a Ráckevei HÉV simán bejárhatott volna a Boráros térre is. Régen a 2-es villamoshoz volt vágánykapcsolat. Azt is felszámolták... Kis pályaátalakítással és előrelátással a két HÉV-nek lehetett volna (most már beépült a Dunapart...) egy végállomása és közös karbantartó bázisa. Ha lenne közös állomás akkor a Csepeli HÉV is össze lehetne kötve a Szentendreivel!
Aztán mi lehetne még? A MÁV régen vágánnyal csatlakozott rá a Csepeli HÉV vonalra (valamiért volt). Csak mi történt? A hidat elbontáttk, mert lakópart vagy miatökömtduja épül a Vághóhíd melletti területen. Az elővárosi vonatnak nem feltétlenül kéne keletibe vagy nyugatiba befutni így! Sőt, ha feltételezzük a észak-déli kapcsolatot akkor jóformán oda megy a vonat ahova akar. Az Pesterzsébeti megálló után is össze lehetne kapcsolni a HÉV és MÁV sínt!
Mindenhova egységes járműpark kellene és kész az elővárosi vasút rendszer elég komoly része. Tavaly az északi összekötő híd felújítása miatt jártak a HÉV vonalon MÁV szerelvények. Mehet a dolog. Azok a pirosok amik jártak pot jók is lennnének!
Ez esetben eszembe nem jutna autóba ülni. Pályafelúítással szép, kényelmes, fűtőtt / légkondis vonattal 1 óra alatt BÁRHOVA mehetnél a fővársoba.
Képeken a volt híd helye és a lehetséges HÉV-MÁV kapcsolat.
iaro.3dmax.hu/kep/441.JPG
iaro.3dmax.hu/kep/242.JPG
2009.01.03. 15:46:17
„de az M§-n tudtommal végig 80-as tábla van...”
Ez azért így nem teljesen igaz. Valóban elég nagy részén van 80-as korlátozás, de nem végig.
cso zsi 2009.01.03. 16:58:37
A pirosok dízel vonatok, nem igényelt különösebb átalakítást, csak a biztosítóberendezések.
Villamosításban van különbség, bár már láttam ICS villamost KöKinél a vasúti síneken flangálni.
Krisi 2009.01.03. 17:10:00
Igen, egy önző szemét szar alak vagyok, mert azt akarom, hogy a város élhetőbb legyen. Vagyis csak az autózzon akinek ott van dolga. Ezáltal az járna a legjobban, aki kénytelen a városban autózni (mint itt sokan) mert kevesebb autó lenne, az meg már csak slusszpoén, hogy tiszta levegő és normális város, dugók nélkül.
Ej, de szép kis utópia, megyek és álmodok tovább :)
És tényleg, milyen szar, hogy az M0 miatt kitiltották a 40tonnás kamionokat, szerintem is sokkal jobb volt amíg minden nap a budai rakparton mentek aztán meg tovább Óbuda felé.
Bár belegondolva van egy nagy hibája az M0-nak: hogy eddig vártak az építésével különböző "zöld" szervezetek meg kedves politikusaink miatt.
Szóval mondhat bárki bármit, kell nekünk egy gyűrű. Igaz, hogy nem ez a legjobb, de legalább van.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 17:47:53
szaGértő 2009.01.03. 17:57:35
"A hidat elbontáttk, mert lakópart vagy miatökömtduja épül a Vághóhíd melletti területen"
A lakópart az a hajléktalanoknak készül?
:)
cso zsi 2009.01.03. 20:10:11
A Margit hídhoz Desiro járt be, kéménye van, nem áramszedője.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Esztergom.desiro.JPG
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.03. 22:42:44
tkazmer 2009.01.04. 00:16:27
sosem hitték, hogy a jövőben is elég lesz a 2x2 sáv az M0-s halálszektorában, ezt bizonyítja, hogy a felette átívelő hidakat pl úgy tervezték, hogy eleve elférjen még egy útpálya...
cso zsi 2009.01.04. 03:03:40
Lehet, hogy csak ez a méret volt készen a gyárban. :)))
Az M1, és az M7 is ilyen volt akkoriban, Siófokknál szintén "halálút" volt a beceneve annak a valaminek, amit három sávosra alakítottak ki, és "természetesen" mindig az egysávosból kiugró okozott balesetet a kétsávosban előzővel szemben.
Nemrég Győrben jártam, a GPS (azt hiszem) a 19-es útra vezetett ki, mondván, hogy azon eljutok az M1-re Bp felé. Szimpla 2x1 sávos út, akkora űrszelvénnyel, mint egy autópálya, és fölötte egy, vagy két autópályára méretezett híd-felüljáró.
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=gy%C5%91r&sll=47.530916,19.06464&sspn=0.006433,0.01914&g=1133+Budapest,+Zsilip+utca+6,+Magyarorsz%C3%A1g&ie=UTF8&ll=47.713544,17.704082&spn=0.012821,0.03828&t=k&z=15
Természetesen hiszem, hogy az autópályává fejlesztés miatt raktak a déli M0 fölé megfelelő méretű hidat, csak úgy tűnik, nem volt elegendő számú halálos baleset, hogy tegyenek valamit ellene. A fél pálya megépítése után rádöbbenve, hogy nem elég, félmegoldások, és a régi M7-en, M1-en "bevált" vészhelyzet teremtés. Tudom, hogy mennyire kellett az északi, és a keleti szakasz, magam is használom, amióta megvan.
De a tranzitforgalom az nagyobbrészt a délin megy. 1995-ös kinyomtatott térképen ott van a déli szakasz Gyál felé elhúzásának terve.
6-7 éve még mindig csak a csonk van ott, és levonultak az építők.
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=gy%C3%A1l&sll=47.713544,17.704082&sspn=0.051282,0.153122&ie=UTF8&ll=47.367025,19.160585&spn=0.051622,0.153122&t=h&z=13
Georgethebig 2009.01.04. 09:59:42
Tron65 2009.01.04. 12:07:04
Jaja, pontosan! Az utazok a Batthyány téren szétszedik a kocsikat, az alkatrészekkel átúsznak a Borárosra, összerakják és utaznak tovább. Vagy hogy gondoltad? Gondolom Te is ahhoz az újító csapathoz tartozol, aki kitalálta, hogy a Gödöllői hév vonalán lehetne továbbvinni a 2-es metrót. Bele se gondolva, hogy hogy a bánatba fog átmenni a téren a metró. Max a tápsinen kicsit szikráznak majd az autók, amikor átugratnak rajta. alig 30 cm magas.
A postíróval is maximálisan egyetértek. Ki az az őrült, aki jobban szeret autóúton kocsikázni 30-40 percet, mint keresztülverekedni magát Budapest közepén? A M0 közepén a betonfal is hülyeség. Kimondottan jóttesz az adrenalinszintemnek, amikor egyszercsak egy épp keresztbenálló, visszafordulni készülő kamiont találok magam előtt.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.04. 15:46:21
Circus 2009.01.04. 17:54:35
@Tron65:
A HÉV-ek összekötését a Duna alatt akarnák megoldani, mint 5-ös metró. Lehet röhögni, mert _kicsit_ utópisztikus, de tényleg így gondolják a Hivatalban :)
Amúgy nem lenne hülye ötlet, csak pénz ne kellene hozzá...
Gödöllői HÉV kontra 2. metró - ez sem lenne akkora badarság, amíg nem kapna áramot a szerelvény, lendületből átmehetne - lásd Kötöttpálya valamelyik fejezetében van benne valami hasonló eset a Reptéri Megállóval kapcsolatban :)
ON
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.01.04. 19:10:40
wss 2009.01.05. 10:24:58
TH 2009.01.05. 10:47:27
Azt hiszem olyan terv is volt, hogy a föld alatt lenne összekötve a HÉV a metróval. Azért nehogy egy útkereszteződés legyőzhetetlen akadályt jelentsen már, ne vicceljünk! És ezért kellett volna FELSŐ áramszedő is a metróra, hogy a felszíni szakaszon onnan szedjen áramot, tehát tápsín nem lenne ott...
tehenke 2009.01.05. 13:15:55
Vaandor 2009.01.05. 13:30:51
Valóban, a 19-es anno M1-ként épült Győrig, csak mielőtt kibővítették/folytatták volna, valakinek valahol eszébe jutott, hogy jobb lenne a várost dél felől kerülni. Igaza volt. Az északi M1 meg ott maradt félkészen.(Azóta kapott egy 19-es számot is) Gyors is, jó ívű is, a második pálya helyét meg lassacskán visszaveszi a természet.
Off hévek: A kettes metrót a GHÉV-vel nyilván kéregben kötnék össze.
Az ötös meg nem hosszában menne a Duna alatt, hanem belváros, majd a Margit szigetnél át a Kolosira
On: Ez a cikk meg finoman arra próbál (hamisan) célozgatni, hogy a nyugati szektor nélkül nem ér semmit az M0. Ez egyrészt hülyeség. Másrészt meg ha választani kell a budai hegyek levegője (Hoppá, uralkodó szélirány?) vagy egy rövidebb tranzitútvonal között, akkor én az előbbire voksolok!
Tron65 2009.01.05. 13:51:04
OFF ... amíg nem kapna áramot a szerelvény, lendületből átmehetne "
Gödöllőig???
Mert nemtom feltűnt-e valakinek, a metró áramszedője alul van.
TH 2009.01.05. 14:11:39
TH 2009.01.05. 10:47:27
tehenke 2009.01.05. 15:49:46
Amúgy a Gödöllői HÉV régen a keletiig járt. A fogarasi útig még biztos megvan a sin, és jó állapotban is van.
TH 2009.01.05. 15:54:16
tehenke 2009.01.05. 16:05:02
TH 2009.01.05. 16:42:29
Természetesen ez a 4es metrótól független. Csak kissé hiteltelen volt az az érv, hogy túl drága lenne megvalósítani. Egyébként mindegy hogy hol kötik össze, a lényeg, hogy a föld alatt kell megtenni, szintben nem keresztezheti a metró a Kerepesi utat, az igen abszurd lenne.
Circus 2009.01.05. 20:16:50
nekem feltűnt, ahhoz eléggé pösti vagyok :)
egy észrevétel a nyomvonalról - ha jól tévedek, az Örs felé a vágányok tesznek egy jó nagy kitérőt jobbra, kifelé az út alól, tehát egyenesen bele lehetne vezetni a meghosszabbított HÉV vágányokat a föld alatt... meg hallottam olyat is, hogy nem véletlenül van ugye ott 4 vágány a ki és beszálláshoz, onnan lehet(ett volna) építeni egy kiágazást
de tehenke is megválaszolta a kérdést, nem rugózom rajta tovább mert ezt nagyon szétoffoltuk - én kérek elnézést!!!!
Alex3000 2009.01.08. 15:23:36
hunyuan 2009.01.12. 11:52:06
kell, kb.20-30 alkalommal kerültem el eddig, kicsit más mint a fosasdék pöstön pöfögni
törzsmókus 2009.01.14. 14:43:08
„Sok szakértő:
mi az a zajvédőfal?
mitől véditek a zajt?
az zajárnyékoló te naon mérnök.”
Van autód? A szélvédőd mitől védi a szelet?? gondolkoggyámá te naon ... :D
TH 2009.01.14. 15:51:38
Don Blasius 2009.01.14. 23:21:29
A sárvédő is minek, a sár is tud magára vigyázni.:))