Gondolom, Olds mobil valahol Észak-Buda környékén lakik, mert kicsit egyoldalúnak érzem a levelét, mintha úgy jellemezné a fővárost elkerülő körgyűrű elkészült részét, hogy annak van egy bejárata, meg egy kijárata a másik végén és az egész csak egy bazinagy fölösleges kerülő. A lenti példáknál azért szerintem jóval árnyaltabb a helyzet. Nem akarom sorolni az ellenérveket, tegyétek meg ti!
Most, hogy már 70 százalékosan megvan az M0-s autóút, vajon belegondoltunk-e abba, mire jó, kinek jó?
(forrás: Google Earth)Nézzünk néhány példát:
1. Szentendrei lakos a Balatonra megy.
- első lehetősége, hogy átkel a Megyeri hídon és lekocog 74 km-t (!) az M7-es M0-s találkozásáig, majd ott felmegy az M7-esre.
- második lehetősége, hogy bemegy a városba (Szentendre-Budapest 19 km), Moszkva tér, Déli pu, Alkotás utca s kb 29 km alatt ugyanott van, mintha megtette volna a 74-et.
A különbség 45 km, az oda-vissza már 90...
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?
2. Váci lakos Pécsre megy
- első lehetősége, hogy bemegy az M2-esen az M0-ig (25 km), majd onnan egész Budapestet nagy ívben kerülve jut el az M6-osra (60 km).
- második lehetősége, hogy bemegy a Városligetig és a Hungárián végigmenve az Egér úton megy fel, vagy a Duna parton. A spórolás itt 50 km. (oda-vissza 100.)
Csodálkoztok, hogy üres az M0-s és mindenki a városban pöfög?
A sort (sajnos) még lehetne folytatni.
Nem ér sokat az egész.
Az utolsó 100 komment: