Többször volt már terítéken olyan autópályás sztori, amikor a levélíró szidta a belső sávban ragadókat, a rendőrök meg vagy nincsenek soha sehol, vagy simán nem érdekli őket az ilyesmi. Gbaba31 a másik véglelet tapasztalta meg, rajta kívül nem volt sehol senki, egy kicsit bent felejtette magát, persze, hogy megszívta.
Az alábbi szabálysértés, melyet 2009. jan. 1-jén követtem el, elismerem, hogy a szabályok értelmezése szerint valós és büntetendő, és mint ilyen, nem volt ellenvetésem az 5000 forintos csekk átvételekor sem. Mint állampolgár és magánszemély azonban jellemző módo sarc jellegűnek vélem, ahogy gyakran érzem ezt más jelegű elvonásokkal kapcsolatban Magyarországon, ez azonban messzire vezetne.
Tehát... 2009. jan. 1. déli 12 óra, M35-ös autópálya, távolban a leaállósávon egy gyanúsnak tűnő, rendőrségi Octáviának bizonyuló, traffipax készülékkel ellátott gépjármű sziluettje. A korrektséghez tartozik, időben lassítottam:-), arra viszont valóban nem emlékszem pontosan, hogy a leállósávon álló rendőrségi autó biztonságos kikerülése céljából a belső sávba húzódtam vagy - és ez valóban lényeges ez esetben - huzamosabb ideje a belső sávban autóztam-e (mindig kínosan ügyelek a jobbra tarts! szabály betartására, forgalmas pályán különösen), de tény, közel s távol egyes egyedül autóztunk az adott szakaszon.
Kb. 10 km múlva, a 4-es főút lehajtója előtt közúti ellenőrzés, félreállítanak, papírok, kötelező rendben, még azt is tudom igazolni szerződéssel, hogy az amúgy bérelt céges autót én vezethetem. Ezután meglepett a kérdés, miszerint az igazoltató rendőrök felé jelezték, hogy korábban tartósan a belső sávban haladtam (még egyszer szeretném kiemelni, közel s távol más gépjármű nem közlekedett az M35-ösön).
Azt válaszoltam, hogy lehetséges, láttam a leállósávban álló gépjárművet, azt próbáltam biztonságosan kikerülni. Ellenvetésként elhangzott, hogy utána továbbra is a belső sávban haladtam, amíg a kollégák belátták az adott szakaszt. Nem kérdeztem, tudják-e bizonyítani, azt hiszem felesleges vesződséget okoztam volna innen kezdve magamnak, elismertem, valahol naivan abban bízva, hogy elhangzik az alábbi mondat: legközelebb kéretik jobban odafigyelni, Boldog Új Évet Kívánunk. Ehelyett 5000 Ft helyszíni bírság...
Az alábbi aggályaim ezzel kapcsolatosan a következők. Szilveszter másnapján akár meg is szondázhattak volna, bár tény, azáltal nem tudtak volna büntetést kiszabni. Elismerem, szabálysértést követhettem el, sőt azt is, hogy én valóban nem emlékszem pontosan mikor és mennyit haladtam teljesen egyedül a belső sávban, és ennek megfelelően elfogadom, hogy a járőröző rendőrök természetesen jól látták azt, ami miatt a büntetést kirótták.
Az összeg mértéke semmilyen vitát nem ér meg, természetesen 30 napon belül be fogom fizetni. Csak az a keserű szájíz, hogy annyi más mellett ezt is nem egy feneketlen kútba öntöm, az ne lenne. Ha tudnám, hogy sok kicsi majd sokra megy, csak sajnos mindenhol azt látom magam körül, hogy sok sem megy semmire idehaza.
Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok az újévben!
ZON 2009.01.04. 12:30:54
Veled kezdték.
Pech.
AZso · http://www.azso.hu 2009.01.04. 12:35:00
(De félek, hogy minden csoda három napig tart...)
Flandry 2009.01.04. 12:39:53
sanya18 2009.01.04. 12:45:31
2009.01.04. 12:46:50
„2009-től rend lesz az utakon...”
Ámen! :-)
Holdvilágképű Patkány 2009.01.04. 12:47:18
Marcellusca 2009.01.04. 12:49:40
Igen, rendett kell tenni az utakon, mert ami van, az már lassan kibírhatatlan!
De pont jan. 1-jén, a tök üres autópályán?!
Az év bármely napján százszámra lehetne levadászni a "balra tartókat".
Egyébként elsején én is autókáztam az M3-on.
Hát kész röhely volt. Esett egy kis hó és 90-nel előztem a sort. Nem mernek menni a lesózott pályán.
Volt másik véglet is. Audi (hát mi más!) A4-es úgy zúgott el a belsőben, mintha napfényes nyári nap lenne. Ja, nem, mert akkor sem mehetnél 130-nál többet. De, ő ment, csak a felvert porhó maradt utána. Igen, igen. Folyamatosan haladt a belső sávban!
vmaast 2009.01.04. 12:52:14
arpeen2 2009.01.04. 12:54:11
Nem ér meg külön posztot de azt mondja el valaki miért trend ma Mo-n a világítást az autókon pont ellenkezőleg használni? Pl.:
- helyzetjelzővel közlekedni bármilyen látási körülmények között (abszolút balesetveszély, ráadásul tilos is és a sok birkának lehetne annyi esze ha egy félreérthető helyzetben baleset részese lesz azonnal rákeni akinek van egy cseppnyi esze, hogy nem volt megfelelően kivilágítva) -> tehát értelme semmi, viszont magának keresi a bajt vele a sok idióta
- helyzetjelzővel, vagy tompítottal esetleg csak magában világító ködlámpa verőfényes napsütésben vagy jó látási körülmények között éjszaka (Mo-n az a menő akinek van ködlámpája? vagy mi ? tényleg itt tartunk ?)
- a harmadik és talán legveszélyesebb az éjszaka mindenféle világítás nélkül közlekedő megabirka akit nem érdekel hogy mennyivel megy éppen van-e benzin az autójában esetleg lát-e valamit a műszerfalon. Rávillogsz és visszavillog mert eyetlen másodpercre sem jut eszébe hogy a világítását felkapcsolja. Ő lát hát legyen ez elég mindenkinek.
pongihu 2009.01.04. 12:56:01
1. Nem volt balesetveszélyes.
2. Amúgy be szoktam tartani a szabályokat.
3. Direkt engem cseszegetnek a zsaruk.
Minek korzóztál a belső sávban, ha egyszer a külsőben nem volt senki????A belső sáv előzésre szolgál, semmi másra. Ha nem előzöl, ne közlekedj ott.
mnmnbkhj 2009.01.04. 12:56:05
Utálom a BKV figyelőt 2009.01.04. 12:58:05
Bambano 2009.01.04. 12:59:38
seges 2009.01.04. 13:00:28
kéjenc 2009.01.04. 13:02:23
uto pista 2009.01.04. 13:02:55
remélem inkább 10.000-re emelkedik ez a tétel, hogy mindenki hamar leszokjon erről a hülyeségről...
nyergibergi 2009.01.04. 13:04:18
Ha meg nem hittél a szervenek, választhattad volna a följelentést. Ha nem volt igazuk elengednek, ha igazuk volt és ezt bizonyítani is tudják megszívtad! Tehát hátrébb az agarakkal! Szerintem! :) B.Ú.É.K.!
Elnok ur 2009.01.04. 13:05:51
Kicsijoe 2009.01.04. 13:07:45
Sosem a napsugársárga,tűzpiros,kiwizöld vagy narancssárgák.Érdekes,de tény :)
Mint ahogy az is,hogy mindig a szürkekabátos gyalog érzi úgy,hogy neki messze van a zebra,és ugrik elő a bokorból.
Nekem legkomolyabb élményem (van benne minden) :
Szóval,kalapos Suzukis 20-30-cal prüntyög előttem (szó szerint ennyivel,kettesben harákolva köhögött a kocsim hegynek föl mögötte).Már vaksi sötét volt,szakadó eső,előzni szabad,szemből semmi,hát,akkor tökiggáz,és menjünk...
Éppen mellette voltam,amikor látom,hogy mégiscsak jön "valami".Egy kivilágítatlan nyugdíjas polgártárs kerékpárral a sáv közepén riadt arccal.Na,ilyenkor van az,hogy mi a f*sz legyen : hiába fékezek,akkor már felugrik a géptetőmre.Jobbra menekülni nem lehet,mert ott a Suzukis.Balra menekülni nem lehet,mert ott csak egy kis járda van meg egy kőkerítés.És a baromnak nem volt annyi esze sem,hogy oké,akkor eldobom a kerót magam alól,és vetődök egyet a járdára (még mindig klasszisokkal jobb,mint egy cápagalant orrára kenődni).Próbáltam minnél jobbra húzódni,hogy akkor a hülyéje max megrántja a kocsi oldalát vagy elviszi a tükröt,még mindig jobb,mint kinyírni...végül a suzukis polgártárs vállalta be a padkára ugratást,ezúton is köszi neki,így a barom biciklis megúszta,bár szerintem nem lett volna kár érte,ha kikenődik,mint a kisbéka...a városkánk átlag IQ-ja rögtön emelkedett volna vagy 10-zel.
Ilyenkor még az is érdekes kérdéskör,hogy ki ad betétlapot?Mondjuk egy kevésbé szerencsés esetben,ha a suzy futóműve leszakad,a kerós meg elviszi a tükröm+megnyúzza a kocsi oldalát,akkor van az,hogy mi van?Vagy a másik eset: a kerós békésen elhúz,az én kocsimban nincs kár,de a suzy eleje leszakad,akkor nekem kéne elvileg betétlapot adni?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.04. 13:12:33
Remélem általános lesz ez a rendszer, és végre nem lesz tele az út 123-mal megyek a belső sávban, mert megtehetem, és legalább más nem hajt gyorsan mentalitású nyikhajokkal.
Kenseth 2009.01.04. 13:14:20
(ja és a rendőrök takarodjanak az autópálya leállósávjáról akárhova ellenőrzést végezni, de erről mintha már lett volna szó - vagy az a Belsőség volt?)
csubus 2009.01.04. 13:18:16
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.04. 13:19:37
arpeen2 2009.01.04. 13:21:27
xfm 2009.01.04. 13:21:44
2. A büntetés lehet, hogy kicsit "sok" volt, viszont valahol erről kellene, hogy szóljon a 0 tolerancia nevű fantázia. Viszont kicsit fura, hogy január 1-jén nem szondáztatással kezdték, még ha tiszta is volt a sofőr... Tehát érdemes lenne a másik oldalt is piszkálni picit. IMHO
Bambano 2009.01.04. 13:21:54
Normális helyen, ha ég a ház, nem azzal kezdenek foglalkozni, hogy a nagyi a szőnyeg alá sepert egy kis koszt.
ac3^BB 2009.01.04. 13:21:59
indapass90210 2009.01.04. 13:22:12
OkoskaTo:rp 2009.01.04. 13:24:19
A sztorihoz meg: Én örülök neki, hogy ilyen apróságokra is odafigyelnek. De ha már kameráznak, meg nézik a forgalmat, talán azt a kb. minden tizedik autót-kamiont is kiállíthatnák, akik tompított nélkül mennek (autópályán, lakott területen kívül, beborult égnél).
xfm 2009.01.04. 13:24:55
Javaslom, hogy olvassanak a rendőrök is autozz! blogot! :D
arpeen2 2009.01.04. 13:26:52
Yo! Maaan! 2009.01.04. 13:26:59
TCSA · http://make.blog.hu 2009.01.04. 13:28:01
George Jung 2009.01.04. 13:29:49
És a dolog sok kérdést felvet, pl mint amit xfm is kommentelt.
Egyébként pedig nagyon üdvözölném a hasonló akciókat.
Marcellusca 2009.01.04. 13:31:36
Arról van szó, hogy bármennyire is jogos a bünti (,mert az), egy szóbeli ejnye-bejnye is megtette volna. Itt és most. Az üres autópályán.
@Kenseth: Egyébként igazad van.
A leálló sávon milyen jogon (tök szabálytalanul!) pirickáznak a rendőrök?! Vazze, menjenek lassan (a megengedett min. sebességgel) a külsőben és figyelgessenek onnan! Ők is szabálytalanok (tudom nem mentség) és még büntetnek/jelentik a másiknak?!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.04. 13:33:47
George Jung 2009.01.04. 13:34:35
Szerintem nem tette volna meg egy ejnye-bejnye.
Akkor nem lett volna belőle poszt. Valószínűleg semmi foganatja nem lett volna. Szerintem így több lesz. Legalábbis remélem.
j311 2009.01.04. 13:35:46
Csak fékre lépéssel tudom megajándékozni az az ilyen hülyegyereket, amelyik elkezd villogni mögöttem, amikor 130-cal előzöm a 90-nel haladó kamionsort.
Ha kiszedik az indokolatlanul belső sávot használókat, az külön öröm, de nem velük van a legnagyobb baj.
Bencito 2009.01.04. 13:36:38
Marcellusca 2009.01.04. 13:38:56
@Kenseth: ezek szerint át szabad menni Hidason éjjel fél háromkor a piros lámpán,majd Mecseknádasdon is.
Én tudok olvasni. Te a saját "írásodat"? :D
@Dövan: Az volt már, hogy hüjje a postíró és, hogy ezért tart itt az ország? xD
Valaki más 2009.01.04. 13:40:07
j311: te önkéntesrendőr vagy? De mindenestre, akármilyen gyorsan is jön mögötted bárki, fel nem tarthatod.
vjalle76 2009.01.04. 13:42:54
Gbaba, vedd ugy hogy nem volt rajtad sapka :)
A rendorsegnek meg gratulalok. Mar a jozan eszt is buntetik. Be kell tartani a szabalyokat, meg ha az eletunkbe (vagy maseba) kerul is!
Bambano 2009.01.04. 13:43:47
1. rendőri intézkedés
2. jelzőlámpa,
stb. Úgyhogy ha valakit megbüntetnek, azzal válaszolni, hogy a rendőr is szabálytalan volt (nem volt), az elég kisstílű dolog.
Marcellusca 2009.01.04. 13:48:24
Elég peches vagy. Évek óta nem láttam rendőröket autópályán, pedig szükség lenne rájuk.
Igaz, nem feltétlen így. :D
hird 2009.01.04. 13:51:20
Mindazonáltal legalább közérdeklődésre bátran számító, szép, nevelési célzatú poszt született.
BUÉK
yetee 2009.01.04. 13:51:29
Marcellusca 2009.01.04. 13:51:36
Amit írsz az jó, csak ezt elsősorban kereszteződéseknél alkalmazzák.
Mióta intézkedik (jelez) a pirickázó rendőrautó a leálló sávban? Ha utánad megy és jelzi, hogy mit csinálj, az más szitu.
Yo! Maaan! 2009.01.04. 13:52:03
Matrix_ 2009.01.04. 13:53:17
Lexon 2009.01.04. 13:55:56
Marcellusca 2009.01.04. 13:56:19
Marcellusca 2009.01.04. 13:58:57
canaletto 2009.01.04. 13:59:21
FDToth 2009.01.04. 13:59:42
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.01.04. 14:00:05
Tudod, valami olyan dologra, hogy a szabályok azé vannak, hogy gyorsabbá és bizonságosabbá tegyék a közlekedést, és ha ezek közül egyik sem áll fenn éppen, mert pl üres sz út, akkor ignorálhatók.
:o
Szal ki a hülye?
Marcellusca 2009.01.04. 14:00:30
j311 2009.01.04. 14:00:34
Ha nekem nem szabad akadályozni a mögöttem jövőt, akkor neki nem szabad 130-nál gyorsabban mennie. Vagy nálad a szabályok betartása szabadon választott? Ami tetszik, azt betartod? Többi le van szarva?
Nem tetszik? Költözz a németekhez, bár ott is csak az autópályák kb. 30%-án nincs sebességkorlát.
Lexon 2009.01.04. 14:01:51
nadivereb 2009.01.04. 14:02:43
Természetesen meg kell büntetni a belső sávban döcögőket is, de nehogymár csak ők legyenek a hibásak azért, mert nem lehet rendesen közlekedni az autópályákon...
Lexon 2009.01.04. 14:04:00
Marcellusca 2009.01.04. 14:04:07
Egyébként igazad van!
Én is jobbra tartok (még Karácsonykor és Újévkor is a tök üres M3-on), nem hajtok gyorsan és hajnal kettőkor, nulla forgalom mellett is megállok a piros lámpánál!
diktatorikus kleptokrácia 2009.01.04. 14:10:30
balesetmenteset, szebbet, jobbat, boldogabbat
Marcellusca 2009.01.04. 14:11:34
Ki beszélt itt balesetről, vagy egyéb forgalmi helyzetről, ami miatt le kell lassítani?
A folyamatos haladás=legkisebb sebesség.
De próbálj meg felmenni robogóval (ma már azok is bírják a 60-at) és ne csodálkozz, ha megbüntetnek!
@kolbászoszsömle:
Ismered a modókát?
Én vagyok én, Te vagy te ... :D
Mike36 2009.01.04. 14:12:18
most megtanulod
indapass90210 2009.01.04. 14:13:09
Dehogynem hivatkozhatok arra. Egyébként tök felesleges út az M35, mert Veszprémből Várpalotára oda vissza 40 km, ha az M35ön megyek akkor meg vagy 500.
hird 2009.01.04. 14:13:45
Az esetek 99,9%-ban bejön. Pszichológia. Ha ennyire egyértelműen az ember arcába vágják a szabályok betartását, akkor az esetek túlnyomó többségében ő is rájön...
Marcellusca 2009.01.04. 14:14:57
Ja, az előző komm. eleje Lexonnak szólt! A mai okostojásnak!
hird 2009.01.04. 14:15:03
indapass90210 2009.01.04. 14:15:53
Ja, tényleg, kösz, hogy szóltál!
Szóval, hüje a posztoló és ezért tart ott az ország...
Joe Black 2009.01.04. 14:16:27
Egyetlen kérdés. Ha elzúgok egy zebrán 160-al merthogy senki sincs a közelben, és megfog a rendőr én is írhatok ide sírós bejegyzést? Lécciléccilécci! Köszi!
Szánalmas.
Lexon 2009.01.04. 14:18:44
Igen, tévedsz. Ezért kötöttem bele abba, amit írtál. Sajnos sok ilyen közlekedik, aki nem tudja, nem érti a Kreszt. Aztán megmagyarázza magának.
Marcellusca, mongyá le...
rokkantterepjárós 2009.01.04. 14:19:32
indapass90210 2009.01.04. 14:20:03
Ja, hogy a tudathorizontod is kiszélesedjen, annyi köze van a poszthoz, hogy ott is kellene jobbra tartani, de aki jobbra tart az szétveri az autóját. Meg elvileg ott is lehetne büntizni ezért. Teccikérteni?
Amanitin2 (törölt) 2009.01.04. 14:22:20
Ti biztos nem vettétek még észre pupákok, de az a kurva szomorú helyzet áll fenn, hogy a magyar rendőrségnek kicsit komolyabb kihívásoknak kéne előbb megfelelni, mint egy párszáz métert a belsőben kacsázó uborka a tök üres autópályán.
Például hogy másfél perc kicsöngés után veszi fel a telefont a 107. Például hogy este héttől tizenegyig várok rájuk (ez négy(4) óra, pubik, figyeltek?), miután feltörték az autómat. Például hogy a mentőorvos rokonomat előre akarják küldeni, amikor egyszerre érnek oda egy késsel fenyegetőző őrülthöz. Például hogy elég készpénzzel a zsebedben akármilyen közlekedési kihágást megúszol. Például hogy az M7-en rendszám nélkül 250-el száguldó pöcsre azt nyilatkozza az illetékes rendőrkapitány, hogy "az ilyeneket fizikai képtelenség elfogni". Erre én meg azt nyilatkozom, hogy aki szerint ez fizikai képtelenség, az ne legyen rendőrkapitány, hanem lője főbe magát egy pöcegödörben.
Na de visszatérve a gyökerekhez. Felteszem, hogy a posztíró nagyjából tisztában van a fenti példákkal illusztrált általános heyzettel, és mint ilyen, az indulatait tökéletesen érthetőnek és jogosnak tartom. Ez kéremszépen akut szarrágás kategória, figyelembe véve az M35-ön jelenleg fellelhető átlagos forgalmat.
autosave 2009.01.04. 14:23:50
Jöjjenek már végre az M1M7-re is ilyet játszani! Az anyuk picsáját azoknak, akik végig a középső sávban mennek (ráadásul lassan). Saját felmérés: csak kevés tudja, hogy rossz helyen van mert néha villogok dudálok és semmi reakció, maximum annyi, hogy még közelebb hajol a kormányhoz...
Csak néhány húzódik le, a többi nyilván nem ismeri a szabályokat. Hát ez a baj. Majd 5000-ért megismerik. (Bár szerintem ez kevés, de a lényeg, hogy terjed).
Postíró pedig már kényszeresen mentegeti magát, hogy közel-távol senki nem volt a pályán. Mit számít ez? Nem akadályozásért bűntettek meg, hanem szabálytalanul belső sávban haladásért. Nyilván nem tértél vissza a külsőbe, mert akkor nem lett volna jogalap megbűntetni, kamerázni előre szoktak, bár van olyanjuk is, amiben hátra is van kamera.
És még valami: szélső sávban már csak azért is célszerű haladni, mert onnan balra-jobbra van lehetőség menekülni, nem röhtön a szalagkorlát jön. Durrdefekt, vad, jég, bármi lehet és akkor bizony jó ha van egy csomó hely mindkét irányban... Sőt, ha már tél van ugye, a külső általában kevésbé jeges, mert nagyobb rajta a forgalom. Csak ha már üres pályánál tartunk.
Acmee 2009.01.04. 14:25:22
Le van írva a postban, h az író totál egyetért a bűntetéssel, összeggel, stb. Egyet nem ért: MIÉRT kapott ugyanakkora bűnetést így (senkit nem veszélyeztetve, akadályozva), mintha ezt tökig tömött (sokakat akadályozva, ezen keresztül veszélyeztetve) autópályán tette volna?!
Amúgy pedig Én is egyetértek vele, h kezdjék el bűntetni a jobbra tarts be nem tartását is, sőt, aki nem tartja az utakon a megengedett sebesség legalább 70-80%-át, azt is (aki ezeket a minimális engedélyezett sebességeket nem tudja biztonságosan tartani, az tényleg alkalmatlan a vezetésre NEM KELL DIREKT FÉLREÉRTENI, nem ködre, hóra gondolok), de mindezt elsősorban ott kezdjék el, ahol ez égető probléma (pl.: M7), és ne ott, ahol tényleg lehúzás-szagú! Ugye a 60-as táblát se a nyíl egyenes, jó minőségű szakaszra tegyék először, aztán csak utána a veszélyes kanyarba?!!!
Mondok egy jó példát: Menj végig Veszprémből Székesfehérvárig a 8-ason, külső sávban! Ha minden út alkalmával kifizeted Nekem a szilent vmint lengéscsillapító garnitúrámat, akkor ott fogok menni!!!
Acmee 2009.01.04. 14:27:13
mbazs 2009.01.04. 14:27:54
Ezt a jobbratartást marhára nem értem.
Szal tartsunk jobbra, OK, autópályán rendben is van.
(vagy ez csak autópályán érvényes szabály?)
De akkor pl. a Hungárián is jobbra kell tartani, nem? Feltéve ha ez egy általános szabály. Én még nem láttam olyat, hogy mindenki a szélső sávban tülekedett volna.
Marcellusca 2009.01.04. 14:28:23
Vártam is, hogy majd valami "okos" ember kiforgatja a szavaim és majd jól megaszongya.
Lehet, hogy nem értem a KRESZ-t, de több, mint 20 éve balesetmentesen (nem havi 20 km-t) vezetek. És nem tötymörgök, nem rodeózok (kinőttem már belőle) és senkinek nincs halálfélelme mellettem.
Biztos csak véletlen lehet.
Tessék, lehet okoskodni!!!!
Lexon 2009.01.04. 14:29:34
Acmee 2009.01.04. 14:29:40
Hát igen, ennek a szabálynak is van hátulütője... Legnagyobb, így értelmezve a 2x2-sávos útnak is ugyanakkora az áteresztő-képessége, mint az 1x1sávosnak, mivel folyamatos haladásra ugyanannyi sáv "alkalmas"(engedélyezett)...
Lexon 2009.01.04. 14:34:17
Marcellusca 2009.01.04. 14:34:26
Erre próbáltunk meg néhányan rávilágítani, de megkaptuk (Te is meg fogod kapni, csak várd ki!) az okosoktól a tutit. :D
mbazs 2009.01.04. 14:35:30
De van. Képzeld. Nem vezetek sokat, de akkor körültekintő vagyok, udvarias, nem agresszív, nem tötymörgök, hanem dinamikusan haladok. Ja és jobbra tartok autópályán.
Amúgy bírom a nagy arcoskodókat, akik "húbazeg én évente lenyomom a Föld-Jupiter távolságot", aztán egyszer csak les nagyot, hogy szarrátörte magát, mert azt hiszi, hogy ő az isten. Én nem túl gyakran vezetek, de akkor viszont kurvára odafigyelek, pont azért, mert nem vagyok magamtól elszállva.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.04. 14:38:49
Venesz 2009.01.04. 14:42:07
Például ezért nem szabad pályán vontatni (mert az csak 40 km/órával engedélyezett), meg a segédmotorok (50 km/óra) is ki vannak tiltva a pályáról. A lassú járművekről nem is beszélve.
Tehát 60 km/óra a megengedett legkisebb sebesség autópályán.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.04. 14:42:58
Szerintem egy KRESZ könyv elő, mielőtt ilyet kérdezel, mert ez durva tudatlanság, és veszélyes is, ha úton vagy, bocs.
Amúgy autópályán szigorúan be kell tartani a jobbra tartsot, ennyi a különbség. Illetve, hogy elvileg a belső sáv előzésre van, de egy bizonyos forgalom mennyiség után lényegtelenné válik az egész.
Marcellusca 2009.01.04. 14:43:31
Vannak ilyen okosok, majd megmondják, hogy Te mekkora hüjjje és lúzer vagy. Pedig ők aztán tudják, merik, teszik. Ahogy írod, majd egy fa tövében (remélhetőleg élve) találja magát és csodálkozik, hogy vele miként eshetett meg, hogy felcsvarodott a fára. Mert ő jól vezet. És tuggya a kresztet.
A kérdésedre a válasz: lakott területen, ha a forgalom úgy kívánja, haladhatsz a belső v. középső sávban.
Csak ne tarcsá fől, vazze! xD
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.04. 14:44:28
Marcellusca 2009.01.04. 14:44:58
mbazs 2009.01.04. 14:50:09
Ha már annyi itt az okostojás, csak meg tudják válaszolni.
Pl.
- balra kanyarodó főút, egyenesen is és jobbra is alsóbbrendű út. Ha jobbra indexelek, akkor merre megyek? Ha csattanás van, ki a hibás? A KRESZ írója?
- teherautó eltakarja a táblát. ez mindennapos. ki a hibás? A KRESZ írója?
- onnan tudom, hogy elsőbbségem van, hogy a macisajt HÁTULJÁT (értsd: az alumínium háromszöget és az oszlopot látom). Igen, azért olyan speciális alakú, hogy lehessen látni hogy macisajt. De legtöbbször a látósíkkal párhuzamosan áll, sötétben meg végképp nem látni (mivel a hátulján nincs visszaverő réteg). Ez a faszság azóta is kiakaszt.
- megállni tilos, alatta: 35 méter. Mindenki mérőszalaggal rohangál? Vagy mindenki centire pontosan tudja, hogy mennyi 35 méter? (Románok megoldották)
- "ne menj be a kereszteződésbe, ha nem tudsz kijönni". Bajcsy-Zsilinszkyről a Szent István körútra kanyarodok, a kereszteződés átmérője kb 100 méter, honnan tudjam, hogy a túlfelén 15 mp múlva mi lesz? (románok megoldották)
Meg még valszeg van sok ilyen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.04. 14:50:55
Kicsijoe 2009.01.04. 15:03:14
Ennek nagyon egyszerű oka van: a rendőrség egy nagy csapat hülye lúzer,akik a kisembert basztatják,30-as táblánál bokorból traffiznak,vasúti átkelő előtt keménykednek,hogy nem mész 30-cal már 200 méterrel korábban,stb.Mindazonáltal elég kimenni a 2/a-ra : ott néha a duplasáv elején lapít egy yard,aki a szupi 1,4 fapad kocsijával üldözőbe veszi a gyorshajtót...óóó,persze nem kell félreérteni semmit...a belsőben 120-szal 80-al tötyögő kamiont előző kollegákra kell gondolni,mert a 180-nal repesztő BMW-st nem kezdik el üldözni a lúzerek.Csak az nem pattan meg előlük,aki puhapöcs...és ha beleszaladsz 160-nal abba,hogy felcsapja a szirénát,és utánad indul,akkor a legnagyobb lúzerség a világon megállni,mert úgysem kap el.Most lehet arról vitázni,mennyire etikus 160-t menni,de ha egyszer utánam iramodna 160-nál,én bizony basznék megállni,hogy szarrá büntessen+ elvegye a jogsimat.Kapjon el!Úgysem tud...az általad beírt idézet nagyon jól példázza.1.8 benzin fölött lényegében esélyük nincs elkapni,akkor miről beszélünk?Egy csapat bohóc!A rohadt magas bírságokat,amit az objektív felelősség szent zászlaja alatt gyűjtenek be 30-as táblák alatt kuksolva azt talán inkább valami tekintélyt parancsoló járműpark kiépítésére kéne fordítani,hogy ne szánalmas 1,4-1,6 fapad szartalicskák ácsingózzanak az autópálya mentén,mert azzal tényleg nem lehet BMW 635I-t fogni,csak a szomszéd bácsit,mert a Thaliával 110-t ment 90 helyett...
Lexon 2009.01.04. 15:03:54
@Venesz pedig mutassa meg a Kresz-könyvben az autópályán érvényben lévô meengedett legkisebb sebességre vonatkozó elôírást. UTÁNA köszönd meg neki.
Leülhettek. Egyes.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.01.04. 15:07:18
"- balra kanyarodó főút, egyenesen is és jobbra is alsóbbrendű út. Ha jobbra indexelek, akkor merre megyek? Ha csattanás van, ki a hibás? A KRESZ írója?"
Mehetsz bármelyik irányba, ha valaki ezt nem veszi figyelembe és beléd megy, akkor az a hibás. Defenzíven kell vezetni. (Egyébként szerinted hogyan lehet megoldani ezt a problémát?)
"- onnan tudom, hogy elsőbbségem van, hogy a macisajt HÁTULJÁT (értsd: az alumínium háromszöget és az oszlopot látom)..."
Ha nem látod a macisajtot, lelassítasz, urambocsá elsőbbséget adsz. Ez olyan nagy tragédia? Defenzíven kell vezetni.
"- "ne menj be a kereszteződésbe, ha nem tudsz kijönni". ... (románok megoldották)"
Hogy oldották meg a románok?
Mellesleg, el tudom képzelni, hogy NÉHA, NAGY RITKÁN lehet tévedni, amikor bemész egy kereszteződésbe. Csak sajnos Magyarlandon a kedves autóstársak SZINTE MINDIG bemennek, mert nagyívben leszarják, hogy a keresztbe jövő hogy megy majd át. Pedig lehetne ám defenzíven is hozzáállni a dologhoz, és CSAK AKKOR bemenni, ha biztosak vagyunk az átférésben.
"megállni tilos, alatta: 35 méter... "
Hát igen, ebben egyetértünk, fel kellene festeni, meddig tilos.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.04. 15:11:27
A vicces benne, hogy egyébként fél perccel azelőtt valóban telefonáltam a családnak, hogy beértem Debrecenbe, hülye fejjel a headsetet meg otthon hagytam. Ez is ötezerbe fájt, de velem a szondát is megfújatták, igaz elég feleslegesen...
Marcellusca 2009.01.04. 15:11:51
Látom nem érted az iróniát (mbazs) és csak a leírtakat ismered, a sorok között olvasni, netán szöveget értelmezni már nem tudsz.
Nem baj, majd annak is eljön az ideje!
Ha ilyen tanárok osztottak volna egyeseket, megnézhetném magam. De hál' Istennek csak jobbak voltak. (Meg nem is kaptam sok egyest tanulmányaim alatt.)
mbazs 2009.01.04. 15:13:31
igazad van, defenzíven kell vezetni, de elvileg a KRESZ nem bölcsességek tárháza, hanem egzakt szabályok gyűjteménye.
Az "elmaradott" románok visszaszámláló órával oldották meg, a megállni tilos táblának meg van végjelző táblája, azaz, hogy "eddig tart a tilalom".
Lexon:
ez legyen a legnagyobb bajom, hogy a KRESZ jobbratartásra vonatkozó részét nem tudom szó szerint idézni, veled ellentétben. Bár a gyakorlat meg azt mutatja, hogy eddig is teljesen jól alkalmaztam a szabályt.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.01.04. 15:16:03
te vagy az ember az országban, akire vonatkozik a törvény
ilyen is kell, a látszat kedvéért
mbazs 2009.01.04. 15:16:26
szerinted a
"mbazs: ugye, neked sincsen jogsid? Nagyon remélem..."
mondatban hol van az irónia? :) Smiley-t se látok.
repecs 2009.01.04. 15:17:10
Marcellusca 2009.01.04. 15:18:19
Láthatod, hogy mégsem egzakt, mert vannak/lesznek, akik megmagyarázzák. :D
A lényeg a defenzív vezetés.
atlbilbaoo 2009.01.04. 15:19:08
2. Párhuzamos közlekedésre alkalmas és kijelölt úton, ilyen az autópálya is, a másik sávban közlekedő gépjármű mellett történő elhaladás nem előzés!!!
3. Jobbra tartás van, jogos, jár a büntetés, ennek ellenére a differenciált intézkedés nem a rendőrök erőssége!
4. Azt is büntetni kellene, aki a belső sávban indokolatlanul a megengedett sebesség alatt autózik.
repecs 2009.01.04. 15:19:46
Marcellusca 2009.01.04. 15:20:58
Shopping 2009.01.04. 15:26:03
Kitalált sztori.
mbazs 2009.01.04. 15:26:30
a fórumozás-csetelés szépsége, hogy az emberek seperc alatt félreértik egymást, összevesznek és anyáznak, pont az írott szöveg érzelmi kifejezőképességének hiánya miatt. Ezért szar fórumozni. Na de ha nincs jobb... :)
A_szallito 2009.01.04. 15:27:24
kinney 2009.01.04. 15:28:14
vagy ez a rendelkezés már nincsen érvényben:
"Közlekedés autópályán és autóúton
37. § (4) Autópálya és autóút úttestjén.... Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalom ellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A forgalom ellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen..."
repecs 2009.01.04. 15:29:30
Marcellusca 2009.01.04. 15:36:45
Én is unatkozom, őőőőő dolgozom. xD
atlbilbaoo 2009.01.04. 15:37:41
A tarfipax nem forgalom ellenőrzés! A forgalom ellenőrzés az, amikor a gépkocsiból kiszállt rendőrök, gépjármű megállítást és ellenőrzést hajtanak végre! De a forgalomtól elzárt területet akkor sem vehetik igénybe, és a megállított járművet is úgy kell elhelyezni, hogy az a közlekedés biztonságát ne veszélyeztesse!
BM rendelkezés van, hogy ha lehetőség van, akkor az ellenőrzést úgy kell végrehajtani, hogy a közeli parkolóba, vagy a kialakított, a leállósáv mellett elhelyezkedő pihenőben kell végrehajtani!
repecs 2009.01.04. 15:39:20
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.04. 15:40:28
Jay Phix 2009.01.04. 15:41:28
Csak épp elfelejtik (vagy soha nem is tudták), hogy a büntethetőségnek Magyarországon két feltétele van: 1. a törvény büntetni rendelje (ez itt nyilvánvalóan megáll, hiszen a KRESZ-ben benne van) 2. a cselekmény társadalmi veszélyessége megállapítható legyen.
Hát... ez utóbbi már igencsak véleményes.
Megértem a postírót. Ha ugyanezt a háromsávos M7-esen teszik a rendőrök (mint ahogy nem teszik), akkor elismerem, hogy a dolog társadalmi veszélyessége is megállapítható, hiszen a középsőben haladók elősegítik a jobbról előzést.
Természetesen be lehet állítani úgy is a kérdést, hogy bármilyen szabály megszegésének bármikor, bármilyen körülmények között VAN társadalmi veszélyessége: maga a szabály- és jogkövetés elutasítása, tehát jogos a büntetés - de azt kívánom, bárcsak már itt tartanánk Magyarországon... Addig, amíg itt nem tartunk, addig szerintem se "látszatintézkedjenek" derék rendőreink, addig egy január elseji, töküres autópályán jobbra tartás elmulasztása igenis lehet szóbeli figyelmeztetéses kategória. Nem ezzel kezdjük rombolni a jogállamot, sőt.
subtotal 2009.01.04. 15:42:51
Nem rémlik, hogy bármelyik bevezetőn 30 lenne és STOP tábla.
cuebler 2009.01.04. 15:59:57
Donor 2009.01.04. 16:02:14
Sokat megyek autópályákon, de engem senki nem tartott fel indokolatlanul a belső sávban autópályán.
130-at megyek stabilan, GPS szerint (az óra minden autóban többet mutat).
Aki lassabban megy az lehúzódik, amint a megkezdett előzést befejezte, ha befejeztem az előzést lehúzódok. Ha csak kis időre tudnék visszamenni a külsőbe, akkor nem sorolok ki, csak akkor ha valaki gyorsabb nálam és udvariasan el akarom engedni.
Nem érdekel hogy túllépte a 130-at és nekem jogom van feltartani, akkor is elengedem amint arra biztonságosan lehetőségem van.
Irtó ritka az aki kint felejti magát a belsőben és ezért nekem akár gázelvétellel kellene lassítanom, de ők is észrevesznek és lehúzódnak.
Szóval az aki szerint borzalmas állapotok vannak az utakon, az vagy nem tud vezetni és másra vetíti ki tehetségtelenségét, vagy durván gyorshajtó, akkor viszont nincs igazán joga a hőbörögni.
Olyan néha előfordul, hogy vakegér az utolsó pillanatan jön rá hogy az előtte menő autó 80-al megy, lefékez, majd bevág elém miközben én már korábban megkezdtem az előzést, de általában ez is abból adódik hogy nem tudja felbecsülni a sebességet és így egy picit talán még lassítanom is kell, de még mindig nem volt semmi veszélyes.
Egyszer fordult elő, hogy a forgalom torlódott, mindkét sávban, ezért olyan 100 körül mentünk, román mögöttem lassítás nélkül kivág a külsőbe, ott kamion seggében nagyot fékez, majd bevág előttem 20cm-re, úgy hogy majdnem belementem, na annak a szőröstalpúnak lebarnult a nyaka a refimtől.
Másik csoport akit nem szeretek az autópályán amikor a kamion gyök2-vel elkezdi előzni a másikat, és ezt gyakran úgy teszik hogy intenzív fékezésre kényszerít. Értem én hogy máshogy nem tud előzni, de ha ilyen kicsi a sebesség különbség akkor ne előzzön. Állítsa be a szaros tempómatját.
Ja és aki pedig engem akar levillogni miközben szabályosan előzök azzal simán nem foglalkozom. Visszapillantó lekattint, hogy ne vakítson és ugyan azzal a tempóval folytatom az előzést. Régen gyakori volt ez az eset, de mostanában nagyon ritka az a gyorshajtó aki ne látná be, nem fogok besorolni a kamion alá, csak azért hogy neki ne kelljen lassítania.
autosave 2009.01.04. 16:04:30
ha a leállósávon álló autót kikerüli a másik sávba húzódással arra a kényelmes 100m-re megy csak a belső sávban, biztos nem bűntetik meg. ha mégis, akkor nem kell aláírni, jelentsen fel, ügyvéd, bíróság. de már a vádemelésig sem jut el, mert tudják nincs igazuk. még a ködösítés a postban, hogy sehol senki, nem zavart senkit, meg hogy nem emlékszik ott és akkor melyik sávban ment.... ha tudom, hogy hogy szabályosan közlekedek, mondom a rendőrnek h nem írom alá a helyszínit, jelentsen fel. de ő szerintem rendszeresen felejti bent magát a belsőben, ezért a nagy ködösítés meg a magyarázkodás... több mondatnak nincs jelentőssége, de védőbeszéd jelleggel van a postban!
autosave 2009.01.04. 16:06:40
gondolom mindenki látta már az elektronikus táblán: "jobbról előzni tilos!".
de miért nem azt írják ki, hogy "jobbra tarts te szerencsétlen!"
ok-okozati viszony van a kettő között, miért nem az okra hívják fel a figyelmet?! abszurdisztán.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.04. 16:14:07
dr. orter 2009.01.04. 16:16:39
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.04. 16:18:18
Machiavelli 2009.01.04. 16:21:53
1. letagadja, hogy a belső sávban ment, mert 2 rendőr állítása is csak 1 állítás 1 tagadás a bíróság előtt.
2. Ha feljelentik, akkor megnyeri és utána feljelenti az ügyészségen a rendőrt rasszizmusért.
Azaz valószínűleg, miután a cigány letagadta volna az esetet a rendőr elengedi, mert nem kell neki a baj és majd bosszút áll a frusztráltsága miatt a következő fehér autóson. Ergo, Te vagy az a magyar balek, aki fizetsz!
min 2009.01.04. 16:21:54
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.04. 16:24:29
Az M30 felől, a Metrónál kanyarodtam jobbra a síneken át, ahol az új bevásárló-komplexum épült. Ott a körforgalom (illetve az újabb sínek) után végig 30-as korlátozás van.
Marcellusca 2009.01.04. 16:25:01
Hát, vazze, nem is gondoltam, hogy hóesésben ilyen előfordulhat. :D
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.04. 16:27:05
hajtanak végre! De a forgalomtól elzárt területet akkor sem vehetik igénybe, és a megállított járművet is úgy kell elhelyezni, hogy az a közlekedés biztonságát ne veszélyeztesse!"
ez milyen? ezteket minap lőtem a belvásosban :)
images.netbag.hu/20090104/16252453950.JPG
images.netbag.hu/20090104/16254819893.JPG
vaddiszno77 2009.01.04. 16:40:35
autóúton hogy a forgalommal szemben mérnek a rend éber őrei a leálló sávban!!Nem semmi alig balesezveszélyes!!Mondtam is anyámnak ők most is szabályt sértenek, csak ki az aki meg meri nekik mondani!!Jófejek
Dr. Trebitsch 2009.01.04. 16:41:57
1. Legyen hálás.
2. Ha mégis megbüntetik vmi piszlicsáré ügy miatt, tudja be a gyorshajtásnak, amit éppen megúszott, és bölcsen hallgasson. Továbbá legyen hálás, mert 5000-ért mindent egybevetve jól járt.
Valaki a tömegből 2009.01.04. 16:53:02
Elég sokat utaztam külföldön és ott érdekes módon a rendőrök be bírták tartani a KRESZ-t, Magyarországon ez miért nincs így (csak a leggyakoribb szabálysértések: buszsáv használata, villamossín használata, index nem használata, gyorshajtás, stb. - természetesen megkülönböztető jelzés nélkül)
Ha már a közlekedési morálnál tartunk egy iskola falán láttam az alábbi feliratot :"Tanítani szép szóval, nevelni példamutatással." - sok rendőr láthatta ezt a feliratot nap, mint nap, kíváncsi lennék rá, hogy mennyien tartják be...
autosave 2009.01.04. 16:54:32
@Marcellusca: "nedves, csúszós út" - hehe :D akkor talán még az is többet érne, ha a névnaposokat írnák ki :)
Marcellusca 2009.01.04. 17:01:08
beci57 2009.01.04. 17:12:15
Bocs,nem Mo-on élek.Megmondaná valaki milyen szerződésről van szó?Ha külföldi vezet Mo-on céges autót neki is kell valami hasonló?Vagy csak a magyarokat szívatja ismét az állam egy baromsággal.Céges autómat mint tulaj,nem arra bízom akire akarom?
tomcat1974 2009.01.04. 17:13:03
SVr 2009.01.04. 17:19:30
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.01.04. 17:23:02
ez ilyen. rendőrnek kellett volna menni.
Circus 2009.01.04. 17:26:50
Ha nem:
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Nesze neked szövegezés... most akkor tényleg beleköthetünk, hogy csak olyan járművel szabad felhajtani, de az nincs benne, hogy azzal minimum KELL is annyival közlekedni??? :D
Matrix_ 2009.01.04. 17:29:58
vitzes
Circus 2009.01.04. 17:30:15
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
Akkor tehát kapaszkodósáv esetén nyugodtan evezhetek a középsőben, nem kell jobbratartsak???!!! ?
T3raYon 2009.01.04. 17:32:30
Amúgy véleményem szerint is megérdemelt büntetés volt és még csak nem is érzem annyira lehúzás szagúnak.
Mondjuk egy dolgot tehettek volna a rendőrök, hogy abszolút fair play legyen: utánadmennek a pályán villogóval és úgy szednek ki. Akkor 100% korrekt. Így csak 95%.
karlov 2009.01.04. 17:50:43
Katasztrófa, a bugris paraszt meg a fénytáblára kiírja,hogy jobról előzni tilos...Ahelyet,hogy az indokolatlanúl bent haladót essékelnék ki.
Sok az ostoba ember.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 17:51:11
Elém is kijön néha egy-egy nyugdíjas tempós autó, amikor épp előzök, én is villantok ilyenkor, hogy hahó, körülnézni nem kéne? Paraszt vagyok? Nem hiszem. Ellenben, ha a féket préselgetnéd előttem, simán lereccsenteném a lökösödet (csak a miheztartás végett, hogy máshogy is elsülhet a büntetősdi), az enyémnek úgy is mindegy ;)
Valaki más 2009.01.04. 17:52:46
És ezt kérdezem nadiverebtől is...
beci57 2009.01.04. 17:55:35
Bocs,nem Mo-on élek.Megmondaná valaki milyen szerződésről van szó?Ha külföldi vezet Mo-on céges autót neki is kell valami hasonló?Vagy csak a magyarokat szívatja ismét az állam egy baromsággal.Céges autómat mint tulaj,nem arra bízom akire akarom?
Prala 2009.01.04. 17:59:30
Ha bent mentél a belsőben indokolatlanul, tartósan, akkor járt az 5000 HUF, tök mindegy, hogy január 1. volt és hogy hány szál szőr hullik ki naponta a herezacskód felületéről...Szabály szabály, nyeld le, ez nem sarc, béna voltál és jól lealáztak. Ennyi. De szerencsére időben fékeztél és a traffit legalább megúszatad, nem??
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 18:01:01
Circus 2009.01.04. 18:03:29
például úgy, hogy 140-nel mész, és akkor is nekiáll levillogni. Ez, azt hiszem benne van a 'mindenki által ismert' hibahatárban, amit 'beleépítenek' az autók sebességmérőjébe, így tehát biztosan gyorsabban megy... Nem egyedi eset.
(idézőjel: mert nem tudom, hogy ez nem csak városi legenda...)
Hogy végre ON is legyek, bár újat nem tudok hozzátenni - a szabál, az szabál. Minazonáltal, annyiban egyetértek a posztolóval, hogy nem az általa végzett (hangsúlyozom, szabálytalan!) közlekedés a legfőbb bűnök egyike, fogadom, sokkal többen voltak ... befolyásoltság alatt aznap az utakon.
Prala 2009.01.04. 18:06:01
Ezeket a képeket GPS- szel lőtted?? Elég jó minőségűek, azért kérdezem...ha igen, akkor várom a márkát és a típust szíves megjelölésre...:D:D:D
tomcat1974 2009.01.04. 18:07:05
beci57 2009.01.04. 18:08:47
Bocs,nem Mo-on élek.Megmondaná valaki milyen szerződésről van szó?Ha külföldi vezet Mo-on céges autót neki is kell valami hasonló?Vagy csak a magyarokat szívatja ismét az állam egy baromsággal.Céges autómat mint tulaj,nem arra bízom akire akarom?
Circus 2009.01.04. 18:15:31
évekkel ezelőtt hasonló esetben már engem is meg akartak büntetni, némi érveléssel kiharcoltam egy 6 havi felfüggesztést, amit simán kibekkeltem.
Szvsz nem kellene a rendőrséget fikázni, itt egyértelműen csak a dolgukat tették - betartatták a _mindenkire_ érvényes szabályokat (még, ha kicsit talán túllihegték azt, így viszont pont nem impotensek azt hiszem :) )
Prala 2009.01.04. 18:26:19
a céges autónak nem te vagy a tulajdonosa, hanem a cég (amiben neked esetleg tulajdonrészed van). De! Mondom! Az autó tulajdonosa jogi személy (kft. bt. stb...)
tomcat
pöcsfej a jó édes anyukád, ne rinyálj itt te köcsög kádármagyar! azt hiszed minden ingyen van és következmények nélküli? tudod mit mondok? ha rendőr lennék, az ittas bicikliseket is agyonbasznám 50 eFt- os büntetésekkel...és az ilyet, mint te, ha épp magyarázkodni próbál, kiszállítanám, bilincs rá, rendőrautóba be és irány az örs, ugyanis pofázással is akadályozhatod a hatóságot, jobb ha tudod. Én azt tanácsolnám neked, hogy fogd be a pofádat közvetlenül azelőtt, hogy beleböfögnél olyan dolgokba, amihez NEM NŐTTÉL MÉG FEL!!
gbaba31 2009.01.04. 18:29:05
1. a rendőrök védelmében: a traffis járőrautó a leállósávban úgy parkolt, hogy csak az orra látszott, egy kiszögellésbe húzódva, és két jelzőőr jelezte őket. Az igazoltató járőrautó már a 70 km/h-s szakaszon parkolt elzárt területen, minket a leálló sávba tereltek.
2. a poszt nem kitalált:-)
3. valóban jogos a büntetés, nem vitatom, annak kifejezetten örülök, hogy ennyi komment érkezett, legközelebb mindahányan erre a szabályra is jobban figyelünk:-)
4. Amire az egész írást szerettem volna kihegyezni, az inkább pszichológiai és társadalompolitikai következtetésekre vezethetne, és talán nem is itt a helye, továbá messzire vinne, nevezetesen: Miért érzem állampolgárként egy jogos büntetés kiszabása kapcsán, hogy méltánytalan? Miért nem lehet egy igazoltatás során azt felszínre hozni, mérlegelni, hogy az illetőnek 12 év alatt nem volt büntetőpontja? Magyarországon miért csak rossz adós lista van, és miért vekengünk évek óta a jó adósok listájának megteremtéséért? Miért csak büntetés jár, miért nem lehet érdemeket szerezni? Hiányzik a méltányosság elve a gyakorlatban, azt gondolom, nagyon sok szinten vizsgálva.
5. havi 3000-3500 km-et vezetek, nagyjából felét autópályán.
Azt hiszem, így talán kerekebb a történet. Köszönettel,
gbaba31
Circus 2009.01.04. 18:45:18
hát, ez, tudod, egy elég kétélű dolog...
ha megtehetné, akkor nekiállhatnál érvelni a helyszínen (intézzük el itt, 2000 - ja, hogy ez bevett dolog mostanság? tényleg? ne mondd!? :D).
Mi alapján kellene minden rendőrnek mindenki előletét ismernie (pont ez volt a baj az előző rendszerrel, nem? :o) )? Nekik csak a szabályokat kell, meg azokat betartatni, kb ez a dolguk, nem több...
Értelek, hogy mit akarsz mondani, én is írtam feljebb az esetemet. Ott nem álltam le vitatkozni, megkértem a rendőrt, hogy legyen szíves, jelentsen fel. Megjött az idézés, udvariasan válaszoltam, leírtam az én szemszögemből az esetet, erre függesztették fel a büntetést, és nem kellett fizetnem, nem volt pont, semmi... igen szabálytalan voltam, de a helyszínen puffogó járőrrel úgysem tudsz mit kezdeni, ha bal lábbal vette át a szolit...
Szóval szerintem ilyen esetben ne állj le vitatkozni a helyszínen, hanem, ha van erős alapod rá, fellebbezz! :)
Amúgy én is jobban figyelek már, kösz az áldozatot :)
Donor 2009.01.04. 18:48:10
Igaz nem 100km-enként van egy ilyen tábla, mert ez így felesleges.
beci57 2009.01.04. 18:54:57
Donor 2009.01.04. 18:55:29
Végül is jogos. Honnan tudja a rendőr, hogy nem loptad?
De nem kell túlbonyolítani. Nekem fel van sorolva az összes céges autó egy hitelkárya méretre lekicsinyítve, főnök által aláírva, lepecsételve.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.04. 18:56:17
Ha mögötted 180-nal jönnek és te a belsőbe vagy, ki kell sorolnod, mert nem tarthatod fel.
A büntetés a rendőrség dolga.
Amúgy meg nem szokásom átlépni a sebességhatárt, de ajánlom téged tartson fel valami fasz, mikor anyádat/feleségedet/lányodat vinnéd kórházba.
Perillustris 2009.01.04. 18:57:27
Mert az bármit is eldönt, ugye? Nagyon egyszerűen gondolkozol.
beci57 2009.01.04. 19:00:03
Rompez 2009.01.04. 19:00:51
A zebrán áthaladó éneklő óvodáscsoportnak meg pechje volt, mert te sietsz.
Ez a marhaság mindig előjön, őrület.
Szerintem ha engem valaki utolér 180-al, annak nem elengedés hanem fejlövés jár. Ha már választhatok.
beci57 2009.01.04. 19:02:27
Donor 2009.01.04. 19:03:58
Van ugyan 640x480-as is de nekem nagyon gyanús hogy ez is csak interpolált felbontás és olyan drága hogy annyiért veszek egy valós HD videót tudó fényképezőgépet amibe belerakok egy akkora memóriát ami kibírja az utat BP-Debrecen között.
Az olyan vágyaimat, hogy ugyan ez a ketyere rögzítse a pontos sebességemet, váltó, pedál, kormány állásokat, már nem is merem említeni.
Donor 2009.01.04. 19:17:50
Valóban nincs szükség önjelölt rendőrökre, hogy őszinte legyek pont leszarom hogy te 180-al akarsz menni amikor előzésben vagyok.
Másik hogy ha 180-al mennék és tényleg csak a belső sávban vacakol valaki akkor lazán megelőzném a külső sávban. Ha nem tudom megelőzni jobbról akkor elgondolkodhatnék azon hogy talán mégis jogosan tartózkodik a belsőben.
Kopasz Mercis 2009.01.04. 19:40:19
Ezt onnan tudom, hogy a totalcaron volt egy video, ahol végig a belsőben közlekedtek, én meg írtam nekik, hogy legalább már ők ne reklámozzák már ezt a magatartást.
Mire kioktattak hogy "nem volt mögöttünk haladó, akit akadályozhattunk volna, egyáltalán" és a "közlekedési kultúra
csak más közlekedők viszonyában van. Ezen az úton fokföldi ibolyát ültethettünk volna a záróvonalra és körbedriftelhettük volna a ...val, annyira üres volt"
Tehát, ha úgy ítéled meg mást nem zavarsz vele, nyugodtan felülírhatod a szabályokat.
subtotal 2009.01.04. 19:50:49
@Rompez: utolsó mondatot ugyanolyan szintre emelt (abszolút érték), mint akinek válaszoltál.
Gondolom egy 180-al mögéd megérkező, lassító, sorát kiváró gyorshajtót is főbelőnél.
leaping cat 2009.01.04. 19:54:11
subtotal 2009.01.04. 19:57:35
Nolet 2009.01.04. 20:00:22
Nem tudom miért van az az érzésem, hogy ez egyedi eset, és semmi nem fog változni...
min 2009.01.04. 20:00:47
A Totalcaosok a hülyék!
"Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. "
Meg mindenki aki a belső sávban halad folyamatosan....
autosave 2009.01.04. 20:02:23
Legalábbis a képből az olvasható ki: "SONY ERICSSON P990i"
min 2009.01.04. 20:02:39
"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. "
autosave 2009.01.04. 20:06:23
ők sem tudják a szabályokat vagy lakott területen mentek. mert lakott területen akkor nem mehet a belsőbb sávban, ha feltartja a mögöttes forgalmat. lakotton kívül mindig ki kell sorolni jobbra, ha jön valaki ha nem, kivéve ha folyamatos előzésben van. namost itt folyamatos előzés nem volt.
a totalcar vagy palira vett, vagy lakott területen voltak, mert ott tényleg attól függ jön-e mögötte gyorsabb.
Kopasz Mercis 2009.01.04. 20:12:58
Ja, és azt hittem lehet érezni az iróniát...
Prala 2009.01.04. 20:12:59
bocsi, látom erősen kérdezel közben...:D:D
Nagyon bonyolult a dolog, mert ugye elválik EU és nem EU ország esete.
EU-s országok között a gyakorlat: van egy céged, abban van autó is. Ha abban az országban nem kötelező a meghatalmazás, attól téged még előszedhetnek a fogadó országban (gondolom ismered a juris dictio fogalmát). Ha meg kötelező a meghatalmazás, és van is, akkor azt a fogadó országban is el kell fogadják, függetlenül attól, hogy milyen nyelven van írva, mivel az EU ban minden ország nyelve hivatalos nyelv.
Ha nem EU-s az ország, ahol a céged van: na az problémásabb...lehet pl ukrán céged, ukrán rendszámod. Azzal alapból csak akkor lépheted át a határt, ha van meghatalmazásod, és a fogadó ország nyelvére is illik lefordíttatni és közjegyzővel hitelesíteni azt. Node, mivel ez a határ dolog itt közbejön, a rendőrség "hajlamos" lazábban kezelni ezeket a dolgokat, mivel ugyebár egy ellenőrzésen már mindenképp átestél, nincs ok a gyanakvásra...főleg azért sem, mert lopott autót nyugatról visznek kelet felé:D:D:D
Szóval konkretizáljunk: nekem Romániában van cégem. Románia EU tag. Veszek egy autót cégre (okosabb lízingel:D), meg van az összes okmánya, forgalmiban a cég neve. Úgy jövök vele Magyarországon ahogy akarok, senkinek semmi köze (rendőrnek sem) ahhoz, hogy az autót az arra joggal felruházott illető vezeti-e. Más dolog a kisteher és teherautó, ugyebár ott menetlevél van...
Ilyen buta vita a CMR (fuvarlevél) is, elvileg EU-n belül nem kell, országok közötti ÁFA elszámolás van...mégis a mai napig kéri a határőr, rendőr, könyvelő stb..szóval mindenki azt a szar CMR-t, pedig jogszabály alapján nincs rá szükség, legyen szállító oszt' jónapot:D:D
remélem érthető volt magyarázatom (csak az első része vonatkozik kérdésedre, a többi inkább sztori:D)
autosave 2009.01.04. 20:19:41
subtotal 2009.01.04. 20:27:36
Rompez 2009.01.04. 20:28:44
Sajnos nem tehetem meg. Sirok is miatta éjszakánként.
autosave 2009.01.04. 20:35:43
Prala 2009.01.04. 20:49:16
Schengen sok mindent megoldott, ezek a tuskók még legalább 10 évet kell agyaljanak, hogy egyáltalán lépést tudjanak tartani az EU-s elvekkel és lehetőségekkel. A sarcolással- ami magyarországot és ezt a kurva kormányt illeti- teljesen egyetértek: jól lehúznak mindenkit, hol csak tudnak....
v2peti 2009.01.04. 20:54:43
A80 2009.01.04. 20:55:53
1. Saját magad is nagyobb biztonságban érezheted a külső sávban, mivel kb. az az út közepe. Ha a szembejövő oldalon történik valami azt se Te kapod meg, és ha nem figyelsz akkor is bőven van tered kacsázni (feltéve, hogy akkor sem jön senki)
2. Ha érkezik egy megkülönböztett jelzéseit használó jármű 200 km/h-val, akkor vajon az üres úton sasolod annyira a tükröt, hogy még az előtt eltűnj az útjából, mielőtt miattad lassítania kellene?
3. A külső sáv kevésbé szokott csúszni, mivel azt csinálják meg először. (nézd meg a belső sávot egy nagyobb havazás idején, hogy néz ki)
A közút nem privát tulajdon, ahol azt csinálsz amit akarsz, csak azért mert nincs ott más. "Ó Biztos úr, én azért feküdtem ki részegen a leállósávba, mert ott amúgy is tilos közlekedni, gondoltam jobb lesz ott aludnom, mint a sárban"
kLa · http://majmok.blog.hu 2009.01.04. 21:18:05
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.04. 21:38:19
Így név szerint nem ismerem, de ezek szerint te ráismertél. A kezemben volt a telefon (ez is lett a büntetésre írva), ezen feleslegesnek gondoltam leállni vitázni.
A kereszteződés amúgy tényleg nem túl kellemes, de mégis arra szoktam járni, ha oda megyek, mert 200km után végre bent vagyok és a sógoromékat arról a legrövidebb megközelíteni. A stoptábla miatt valószínűleg nem állítottak volna meg, hacsak nem rutinból, egy kis pia miatt. Az meg az esetemben igen jelentős zsákutca...
beci57 2009.01.04. 21:53:18
autosave 2009.01.04. 21:55:51
"Mondja, hogy telefonáltam. Mondom, hogy nem, csak épp sms-t néztem meg."
Szóval gyakorlatilag elismerted a szabálytalanságot ;) Mert nem telefonálni tilos, hanem a telefont használni, ami SMS-től kezdve a naptáron át minden.
"(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."
Mondjuk felesleges is az egészbe belemenni, mert ha van rajtad sapka ha nem, meg akart bűntetni... Ha ezt kidumálod, akkor jött volna a stop tábla - nyilván nem enged el csak úgy :S
(Saját véleményem: fogalalkoznának inkább azokkal, akik ténylegesen veszélyeztetik a forgalmat - elsőbbség nem megadása, szar műszaki állpotú kocsi, stb...)
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.04. 22:10:56
Én elismertem és elismertem azt is, hogy elismertem. :)
Megjegyzem, elég nehéz lehet mondjuk hívást kezdeményezni, még ha headsetet is használ az ember, ha nem foghatja meg a telefonját.
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.01.04. 22:18:27
Nem vitatom, jogos a büntetés, csak kicsit etikátlan. Olyan, mintha nem értem lenne a zsandár, hanem csak azt lesné, mikor vasalhat be tőlem némi zsét (de ez természetesen nem így van, csak olyan:D)
Természetesen egész más a hölgy fekvése, ha teli pályán vánszorogsz százzal a belsőben. Akkor nemcsak jogos, de indokolt is a büntetés.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.04. 22:19:37
- ha nem értesz egyet a büntetéssel, ilyenkor ne írd alá, hanem bíróságoskodj, stb.
- ha meg aláírtad és fizetsz, akkor ne írj ilyen ócska posztot. elhisszük, hogy rossz, de ha aláírtad, akkor minek nyafogsz?
bakkerrózsa 2009.01.04. 23:11:12
Látom, Te azok közé tartozol, akik nehezen szoknák meg, ha élhetőbb, rendezettebb lenne az ország. Mediterrán (inkább balkáni) tipus lehetsz, aki Skandináviát falanszterként élné meg.
bakkerrózsa 2009.01.04. 23:16:38
Híváskezdeményezés nem kötelező vezetés közben. Persze, van rá lehetőség, például hangazonosítós mobilok esetében: benyomsz a műzerfalon elhelyezett telefonodon egy gombot és jólérthetően benyögöd, hogy "Mucuska". Mire a mobilod máris "tárcsázza" Mucuskádat.
:)
Machiavelli 2009.01.04. 23:25:54
autosave 2009.01.04. 23:26:33
Viccet félretéve nem gondolják komolyan, hogy veszélytelenebb egy konzolon elhelyezett telefonon nyomogatni a gombokat, mint megszokott módon kézbe venni és szinte vakon beírni amit kell... Na mind1, teljesen mindegy, én mondjuk úgyis úgy tárcsázok ahogy veszélytelenebb, nem ahogyan szabad :)
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.01.04. 23:30:22
Nagyon valószínű, hogy az "élhető" neked egész mást jelent, mint nekem. De nem baj, ettől színes a világ. (Igazad van egyébként, a délibb vidékek jobban fekszenek nekem, mind éghajlatilag, mind gondolkodásilag.)
rihe porrongy 2009.01.04. 23:31:09
müszi 2009.01.04. 23:36:50
a közlekedés rendészetünknek fogalma sincs a közlekedésünk helyes irányba tereléséről! egyedül azt tanitják velük ma már! hogy kell udvariasan megközeliteni az autóst a büntetés kiszabásakor. de még mindig nem tudják mi az arányos büntetés az elkövetett vétségért.viszi a táblázatot magával abból nézi ki gépiesen.ezért fordul elő az hogy egy abszolut veszélytelen manöverért ,amit a sofőr megold(hiszen azért ül a volán mögött!)aránytalan nagy büntit szab ki. alkotmány! "büntetést csak bün elkövetéséért lehet kiszabni!" közlekedésben az a bün ha valakit vagy valamit megkárositok ,megsértek,kárt okozok vagyoni javaiban, indokolatlan manőverre kényszeritem,stb.de amig ilyent nem követek el addig miért büntet?????? az válaszoljon aki jogilag ezt nekem megtudja magyarázni,azon kivül hogy jó pénzbevételi forrás!!!müszi
Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.01.04. 23:40:46
Az azért nem jó, mert ha valaki durván elémvág mondjuk, én meg óbégatok, hogy a "kurva anyád", ki tudja, milyen hívások indulnak... :D
j311 2009.01.05. 00:59:41
Vagy mindenki betartja a szabályokat vagy senki. Ha nekem ki kell sorolnom a mögöttem jövő miatt, akkor neki be kell tartania a 130-at. Ha a mögöttem jövőnek nem kell betartania a 130-at, akkor nekem nem kell kisorolnom. Ilyen egyszerű.
Jelentsen fel, hogy feltartottam, nem soroltam ki előle és nem tudott szabálytalanul gyorshajtani.
Mellesleg kisorolok én, amikor elfogytak a 90-nel haladó kamionok. De egy vadparaszt kedvéért sem fogok hirtelenjében visszalassítani 90-re és behúzódni 2 kamion közé.
Köszönöm a személyeskedő jókívánságokat is, csak hasonló jókat tudok neked is kívánni.
autosave 2009.01.05. 01:14:24
"bűntetés" a köznyelvben terjedt el...
Circus 2009.01.05. 01:21:10
én pont ugyanerre hivatkozva úsztam meg... DE:
a KRESZ a közösen elfogadandó és betartandó szabályok gyűjteménye. Elméletileg ez az egész játék (közúti közlekedés) a bizalomra épül (bizalmi elv) - azt tanították, hogy úgy kell kezelni MINDENKIt, mint aki eszerint közlekedik. Abban a pillanatban, ahogy Te (vagy én) nem ezt tesszük, a viselkedésünk kiszámíthatatlanná válik.
Pl. 130-cal 'kivágok' eléd az autópályán, aki 180-nal nyomulsz a belsőben.
Szabálytalan vagyok?
Veszélyeztetlek?
Miért is?
dwdHU 2009.01.05. 03:41:08
0xFFFF 2009.01.05. 06:08:07
Plébános 2009.01.05. 07:03:23
Döglött Guminyúl (törölt) 2009.01.05. 07:25:55
tutti 2009.01.05. 07:30:46
Acmee 2009.01.05. 08:22:16
Ne hülyéskedjünk már!
Múltkor engem is 5000-re vágtak meg, városhatár táblától 50m-re (kifelé jöttem a városból), mert nem volt felkapcsolva a villanyom... Hófehér autó, ráadásul nem is kicsi(magas-széles kisáruszállító)! Sokkal jobban vettem volna (ahogy azt számtalanszor tapasztaltam külföldön), ha megállít a rendőr és beszól az ablakon, h "Jónapot, a lámpát tessék mán felkapcsóni, megfeledkezett rólla'"!!
Ekkora nagy veszélyt jelentettem a forgalomra 50m-re a városhatár táblától, verőfényes napsütésben, hófehér (könnyen észrevehető) autóval?! Nem hinném.
Ma már az emberekben ott a rettegés, h ha megállít a rendőr, akkor automatice bünti(mivel ez megy). Ilyen csekély dolgoknál már csak az "okozott stressz" is beleégeti az emberbe a dolgokat, hát még ha a rendőr "jófejséggel" rá is tetéz... Az átlag polgár jobban megjegyezne egy jófej rendőrt, mintha csak az marad benne, h "megint szarrá bűntettek, de már tudja a franc miért is"...
Objektív felelősségvállalás? OBJEKTÍV BÍRSÁGOLÁS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Acmee 2009.01.05. 08:26:53
(haverék matt részegen, hajnali 3-kor egy mellékutcában a csatornafedélbe pisáltak... 30e fejente környezetszennyezésért, közszemérem megsértéséért... éjjel... mellékutcában, ahol még nappal se járnak túl sokan... De a legjobb:védekezés:"Dehát biztosúr, csatornába csináltam, az arra való neeeem??) :S :D
ladislaus 2009.01.05. 08:55:25
Aki ismeri. 12. kerület, Városmajor utca. Van egy lámpás kereszteződés és két sáv megy a déli felé. a középső kanyarodik balra is. Na most, mivel a Városmajor utca folytatásában sokan parkolnak akkor az leszükül egy sávra, felfestve nincs... tehát logikusnak tünik hogy jobbkéz szabály miatt nekem van előnyöm és nem annak aki a középső sávból egyenesen (lehet) jön tovább. És izmoznak a barmok, és ha következő lámpánál odaszolok még neki áll feljebb.
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.01.05. 09:05:01
Tudom én, hogy nem lehet mindenre kiterjedően leírni a szabályokat: "a záróvonalat átlépni tilos, kivéve ha...", de nem is kell. A rendőr emberi belátása az, ami ilyen helyzetekben a béka segge alatt van. Ha pénzt gyűjt, akkor azért, ha egyszerűen ogre, akkor azért - mindkettőt kikérem magamnak.
asd 2009.01.05. 10:34:17
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. [...]
Van kérdés?
ladislaus 2009.01.05. 11:02:17
meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2009.01.05. 11:48:28
Dec 15. én megyek Pestre az M5oson Szegedről, már Cegléd után járok, nincs senki az úton, megyek ugye a külsőben, erre távolban látok egy kocsit állni a felhajtó és a külső sáv közötti záróvonalon. Most hirtelen nem tudtam, h. ez most feljön, szerencsétlenkedik, vagy mi a frászt csinál... Én meg gondoltam jobb a békesség szépen behúzódtam, azaz középre a két sáv közé, kikerülve, mert utána már mentem is vissza a külsőbe. Akkor láttam, h. rendőrök ülnek benne, és gondolom mérnek talán. De most ők ezt hogy látták? jövök, bemegyek a két sáv közé aztán vissza.. Hát kérem szépen miattuk volt. (amúgy nem kaptam semmi papírt)
nagyzee 2009.01.05. 12:21:13
tehenke 2009.01.05. 13:50:04
Még ha le is fényképez, mert gyorsan mégy, ilyen esetben hivatkozhatsz arra, hogy a szabálytalanságot bizonyító bizonyíték megszerzése közben szabálytalanság történt, ezért ne fogadja be a bíróság, majd bizonyíték híján ejtsék az ügyet. Egy közepes ügyvédnek ez ujjgyakorlat.
tomcat1974 2009.01.06. 21:01:45
"pöcsfej a jó édes anyukád, ne rinyálj itt te köcsög kádármagyar! azt hiszed minden ingyen van és következmények nélküli? tudod mit mondok? ha rendőr lennék, az ittas bicikliseket is agyonbasznám 50 eFt- os büntetésekkel...és az ilyet, mint te, ha épp magyarázkodni próbál, kiszállítanám, bilincs rá, rendőrautóba be és irány az örs, ugyanis pofázással is akadályozhatod a hatóságot, jobb ha tudod. Én azt tanácsolnám neked, hogy fogd be a pofádat közvetlenül azelőtt, hogy beleböfögnél olyan dolgokba, amihez NEM NŐTTÉL MÉG FEL!!"
Nem szólítottalak meg és így anyukámat sem szídhatod!!! Kivéve, ha diszlexiás vagy és még elmebaj is gyötör! Jó lenne veled találkozni!!! :)))
lwcolors 2009.01.07. 14:31:11
Tavaly ősszel történt az M1 győri elkerülő részén. Sötétben mentem hazafele, láttam egy vészvillogót a leállósávban, erre behúzódtam a belsőbe, lassítottam. Jó is volt: a család apatagja a szalagkorlátnál a kocsi mellett pisiltette az egyik gyereket, a másik gyerek meg fogócskát játszott az anyukával a külső sávban...