Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Felhajtó, lehajtó, nem mindegy?!

2009.01.05. 07:47 :: Kisikasa

Amon egy igencsak érdekes problémára hívta fel a figyelmünket, amely az M3 bevezető szakaszán ismétlődik újra meg újra veszélyes helyzetet teremtve ezzel a szabályosan közlekedők számára.

Én a Csáktornya parkban lakom, az erkélyem éppen az M3 (le-) bevezetőjére néz, így van szerencsém látni, egyesek mit művelnek az autópálya-bevezető szakaszon, lehajtás címen. A mellékelt térképen pirossal jeleztem, hogy hogyan fordulnak le az M3-ról az egyes autóstársak, zölddel pedig azt, hogy hogyan is kéne ezt végrehajtani anélkül, hogy a többieket balesetveszélybe sodornák.

Nem egyszer előfordul, hogy a 80-nal közlekedőknek a rákospalotai felüljáróról lefelé tartva szinte megállásig kell fékezniük, mert egy-egy lusta közlekedő a pirossal jelzett vonalon szeretné elhagyni az autópályát, miközben persze vannak, akik éppen felhajtanának ugyanoda. Több olyan helyzetet láttam már, amikor nem sokon múlt, hogy beletolják a kedves autóst a korlátba! Az is előfodul, hogy - a közeli parkolóból - kamion vagy teherautó próbál meg felhajtani a pályára, aminek az akadálya az az autó, amelyik a felhajtón hajt le róla.

Kérdés az, hogy hol tanulták ezek az autósok azt, hogy a felhajtón le lehet hajtani? A lehajtó egyértelműen 45 fokos szöget zár be a pályával, így teljesen egyértelműen látható, hogy nem lehet rá egy egyszerű jobb kanyarral ráhajtani. A napokban írni fogok a közútkezelőnek is, hogy jelöljék meg táblával a helyet (kötelező haladási irány), hátha az kicsit jobb belátásra téríti ezeket az autósokat, bár ez utóbbi hatékonyságában jómagam sem bízok.

69 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matrix_ 2009.01.05. 08:21:10

Secnir 2009.01.05. 08:14:14

a rendőr kint áll az Újpalotai lehajtó előtt a leállósávban, hogy ne tudjon ott furakodni a nép, meg a Szerencs utcai lámpánál a másik brigád (ott nem tudom miért állnak, de mindig ott vannak). A poszbéli helyre már nem jutott. 1 autópályabevezető max 2 rendőr! Ez a szabályzat. :)

Secnir 2009.01.05. 08:45:08

de könyörgöm, milyen szabályzat? a sajátjuké, max.

két hete, roncs golfommal közlekedém, rendőr megállít. papírok rendben (autó kinézetre bontóba való volt. azóta már ott van). mondja, izzókészlet? mondom természetesen nincs.
akkor megbüntet, mert a kresz szerint...
mondom, és a kresz mely pontja szerint?
ööö... ...előírás.
mondom és mi írja elő?
jött a kollega: aszondja vizsgára is így kell menni.
mondom, de mi írja elő, hogy menetközben is tartalmaznia kell?
ööö... ...de megbüntetjük.
mondom jó, de írják rá, hogy mely szabályt sértettem meg.
ööö... jó utat.

na, én is így gondoltam.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.05. 08:49:14

secnir: 43!

Boldog új évet mindenkinek!

jelentem még mindig nincs jogosítványom:(

Matrix_ 2009.01.05. 08:54:15

Secnir 2009.01.05. 08:45:08

Látom korán van még:)
Amúgy sztem mindegy, hogy miért nincs ott rendőr, ahol kéne, hogy legyen. Nincs és kész. ez a lényeg!

ex-dr. vuk 2009.01.05. 09:08:01

Kotelezo haladasi irany?... Szerinted az segit? Azt se tudjak mi az.

kuf 2009.01.05. 09:12:02

Az újpalotai lehajtóra és a felüljáró leálló sávjába kellene néhány darab beton terelő elem, esetleg műanyag, vízzel feltöltve, ennyi...

movhu 2009.01.05. 09:12:12

Én arrafelé dolgozom, és mindig ott hajtok szabályosan, amikor hazafelé megyek.
Hetente legalább egy barom van, aki hirtelen szembefordul velem, és egy része még anyázik is, mert én úgy álltam be, hogy ő nem tud lekanyarodni. Ilyenkor elkönyvelem magamban, hogy még nem tévedtem el, ez továbbra is Magyarország.

REPARATUR 2009.01.05. 09:22:04

kamerát felszerelni, azt jól megbüntetni az ilyen fasszopókat.
Ja, videót is kérünk.

zladko 2009.01.05. 09:24:05

höhö az, hogy mennyire nyakatekerten kell kanyarodni, semmit sem jelent. Ebben a hülye országban idiótábbnál idiótább utak, kereszteződések vannak. Néhány helyen azt se lehet tudni merre megy az ember (bár ez a teljesen lekopott felfestéseknek is köszönhető.

Persze ennyire idióta megoldás nincs, így a hülyének is látszik, hogy szabálytalan.

Bigacsiga 2009.01.05. 09:26:51

MatrixHasYou!

"meg a Szerencs utcai lámpánál a másik brigád (ott nem tudom miért állnak, de mindig ott vannak)."

Azért vannak ott, hogy amikor komolyabb torlódás alakulna ki az M3-ason, akkor felülbírálják a jelzőlámpát. Ilyenkor a Szerencs utcai közlekedőknek ki kell hagyniuk egy ciklust.

amodent 2009.01.05. 09:28:36

Amikor először jártam arra pár évvel ezelőtt, én is lehajtottam ott (lehet anyázni), mert semmi, de semmi nem jelzi (akkor legalábbis nem jelölte), hogy ott azt nem lehet, olyan kresz szabály meg ugye nincs, miszerint az út bizonyos szögben való becsatlakozása kötelező haladási irányt jelöl. Tényleg kell oda pár tábla és nem az autósok hülyesége, hanem az egyértelműség miatt.

Walter Melone (törölt) 2009.01.05. 09:32:46

A kedves levélírónak üzenem, hogy az nem felhajtó, ahogy ő gondolja, hanem egy sima becsatlakozó kétirányú utca, a végén emlékeim szerint stop táblával.

Persze az erkélyről ez biztos nem látszik...

raszti 2009.01.05. 09:34:45

én is itt kanyarodtam le a múlt héten. nem volt egyértelmű számomra. szerencsére senki sem akart felhajtani a bevezetőre. de ezentúl oda fogok figyelni erre. hasznos írás.

Walter Melone (törölt) 2009.01.05. 09:36:31

@Bigacsiga:

Azért vannak ott, hogy a dugó ne a Coránál legyen, hanem a BVSC uszoda és a kacsó P felüljáró között.

Semmi értelme a munkájuknak, és még a rákospalotai keresztirányú közlekedést is lehetetlenné teszik...

indapass90210 2009.01.05. 09:41:51

Ezen a térképén mint utca Kacsóh Pongrác???
Nem lehet, hogy a GPS visz el rossz irányba?
Én egyszer új jártam, hogy hajtok kétsávos úton, amiről leterelnek, mert egyirányú kétsávos lett, velem szembe, ennek ellenére a GPS azt hozza útiránynak. Megyek a terelőúton, GPS újraszámol, elvisz balra, hogy ott ismét rá lehet csatlakozni a főútra. Hát műhold magasságból biztos jelentéktelennek tűnt az a 40 méter, amilyen magas viadukton ment ott már az út....

Noxin 2009.01.05. 09:42:25

A kérdés az, hogy van-e ott záróvonal? Mert ha van, akkor teljesen érdektelen, hogy lehajtó-felhajtó vagy táblás, vagy bármi más.
Ilyen becsatlakozásnál szokott záróvonal lenni, hogy ne vágódjanak be rögtön a pályára a népek.

Amon 2009.01.05. 09:56:24

Helló! Én írtam a fentieket.

@Walter Melone: igen, van ott stop tábla. Viszont a további szakaszokon mindenütt csak le- és felhajtó van, ráadásul annak a szakasznak is felhajtó jellege van. A pályán magán meg lehajtó is van, útburkolat és tábla is jelzi a benzinkút felé a lehajtás lehetőségét. Igazából kérdéses, hogy az ott egy felhajtó vagy becsatlakozó utca? Szerintem felhajtó, már csak a jellegéből adódóan is. Viszont ott visszakanyarodni mindenképpen balesetveszélyes, mindegy, hogy szabályos-e.

@Noxin: nincs záróvonal. Mégpedig azért nincs, mert az a becsatlakozás a lehajtó sávba torkollik.

@Dövan: igen, a Kacsóh Pongrác az a szervíz út. A 2x2 sávos meg az M3.

zzke 2009.01.05. 09:56:43

@Secnir: ld. totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki71209/,

"A gépjárműtartozékok felsorolását és a velük szemben támasztott követelményeket az 5/1990 KHVM és a 6/1990. számú KÖHÉM rendelet tartalmazza: Ezek a következők: tűzoltó készülék, elsősegélydoboz, izzólámpa készlet, elakadásjelző háromszög és kerékkitámasztó ék...." stb. ld a linken.

zzke 2009.01.05. 09:58:47

Régen én is fordultam ott így le, de csak szigorúan akkor, ha nem zavartam vele senkit. Mostanság már a zölddel jelzett úton hajtok le ott. Amúgy régen (nagyon régen) az a benzinkút, ahol most le lehet hajtani, nem volt ott, így, hacsak nem akart az ember elkerülni a Nagy Lajos kir. útjáig, kénytelen volt így lehajtani. Aztán gondolom a megszokás...

Walter Melone (törölt) 2009.01.05. 10:01:52

@Amon:

Felhajtó nem lehet kétirányú, és nincs a végén stop tábla---> NEM FELHAJTÓ.

Sztem ez egyszerű. Az ominózus szakaszon (kifelé) több olyan utca is van, ahol a lehajtás jelentős lassítást követel meg a közlekedőktől. De, mivel ez NEM AUTÓPÁLYA, hanem simán egy párhuzamos közlekedésű főút így forgalomtechnikailag ez rendben van.

na_most_akkor 2009.01.05. 10:02:47

Na most akkor vegyétek tudomásul, hogy hülyék ellen nincs orvosság. Voltak, vannak, lesznek. Csak imádkozni lehet, hogy ne jöjjenek szemben.
Itt is volt egy-két f@$2 aki még meg is védte a hülyéket. (Pl. "görögdinnye")

Aki meg GPS-t használ ahelyett hogy kinézne az ablakon ....

Matrix_ 2009.01.05. 10:13:27

@Bigacsiga:
És azt ki dönti el hogy mi a komolyabb torlódás? Ha még csak az újpesti lehajtónál áll a sor vége? vagy a Cora-nál? vagy hol? És azt a kocsiból honnan látják, hogy mekkora a sor?
Több kérdésem most nincs...

Wuff 2009.01.05. 10:21:09

@Walter Melone:

Technikailag valószínű, hogy igazad van. De ez nem jelent semmit. Pl. télen, ónos eső után sem mész 90-nel be egy hajtűkanyarba, csak azért, mert szabályos. Józan ész.

Maestro 2009.01.05. 10:22:34

Bigacsiga: nem egyet, sokat.
Én ott lakom a szerencs utca mellett, és rendszeres, hogy ha délután akarok bemenni városba autóval, 5-6 lámpaciklust tartják a népet, ilyenkor jön a kerülő:)

A másik ok ami miatt ott állnak, hogy trafi. Ugyanis kifelé jövet a "híd" után, ahol átmegy az út a vasút felett, ahol van az első buszmegálló, 70-es tábla van, a következő gyalogos felüljárónál már csak 60, utána pedig 50. Nos ezt nagyon sokan szeretik leszarni, és egyébként mindenki simán belemegy 70-80-akkal, a nagyonsietőkről (akik eleve 130-al tépnek amint felértek az M3-ra) már nem is beszélve, ők még 70-re se lassítanak le a kereszteződésnél.

Egyébként elég hülyén van megoldva az a kereszteződés, az utca mindkét oldaláról lehet jobbra, balra, ill. egyenesen menni. A balra kanyarodás egy nagy szopás, nagyjából 4 autó fér be a lámpa után a kereszteződésbe, nekik meg kell várniuk a szemből egyenesen haladókat, utána tudnak csak átmenni. Rendszeres, hogy annyian vannak, hogy a 4 autó bennragad, és az M3-ason indulnak az autók, ők meg még csak akkor kanyarodnak. Ez azért para, mert a befelé jövők semmit nem látnak a bennragadt kanyarodókból, legjobb esetben is max 2 autót. Mondjuk ezt nem tudom hogy lehetne megoldani, ésszerűbb, új lámpákkal (?) de még így is elképesztő sor van, hát még akkor...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.05. 10:28:37

Most mit köcsögöltök? Ha nem tiltja semmi, akkor lehet! Jah, hogy ezzel veszélyeztetem magamat és másokat? Nekem ti ne ugatérozzatok kis prosztók! Arra megyek, mert nem érek rá! Ez pont olyan, mikor 120-al városban letúr, hogy kettővel elöttem állhasson a piros lámpánál. 4 percet nyer, de közben emberek életével játszik. Semmi gond, magyarok vagyunk.

TH 2009.01.05. 10:41:56

VonPerez, és még páran!

Nem ismerem a fenti kereszteződést, de azért kis túlzásba esünk itt a posztíróval egyetemben. Ha ez csak egy sima kereszteződés, és a pirossal jelzett utca 2 irányú, akkor nem látom át, hogy milyen szabályt szegnek az arra haladók. Lehet, hogy hülyeség úgy menni, és erkölcsileg fúj-fúj, de ha szabály nem tiltja, akkor ne kiáltsuk már ki a piros vonalon közlekedőket veszélyes vadállatoknak!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.01.05. 10:47:58

Pesti aut6ósokhoz nincs olyan karos forgó egyenirányító birkaszámláló, mint egyes élelmiszerboltokban? (A vonatkozó 20%-os találmányi ötletdíj ügyében kérem, keressenek meg! A karácsfalvi (tyiper Ukraina) Sztojka Sándor Líceum számlaszámát fogom megadni.)

lesznemulass 2009.01.05. 10:59:26

Erre mondjak mifelenk, ha hallgattal volna (kedves posztolo), okosabb maradtal volna... na de van ilyen, olyan jo szidni masokat, nem lesz attol jobb, de na...

zzke 2009.01.05. 11:00:33

Szerintem szimplán semmi szükség nem lenne a Szerencs utcai lámpás kereszteződésre, néhány 100 m-re onnan van híd és kész.
A sebességkorlátozás azóta van, hogy régen nagyon sok baleset volt ott. A magyar megoldás pedig nem a forgalom(át)szervezés, hanem a sebességkorlátozás, ahogy a rossz útra a javítás helyett. Ez az egyszerűbb meg az olcsóbb...

Puls 2009.01.05. 11:03:14

Sokkal dúrvább, amit egyesek a Váci 2-es úton művelnek, pontosabban, a már 2a Újpesti elágazósjánál. Vácról jönnek, majd mivel reggelente a balra sáv mindig HOSSZAN TELÍTETT ÉS CC. 2-3 PERCET KELLENE VÁRNI, tovább mennek egyenesen, majd 10-15m múlva, a szemből jövők orra előtt a záróvonalon át balra kanyarodnak.
Néhány beton elem kellene csak vagy egy kamera....

Secnir 2009.01.05. 11:06:04

zzke:
na vettem magamnak az időt, átolvastam a rendeletet, mind az 5/1990 és a 6/1990-et is meg a 19/2008-as módosítást is. egy árva szó sincs arról, hogy forgalomban ezeknek benne kell lennie a személygépkocsinak, és azt számon is kérhetik rajtam...

Joooe 2009.01.05. 11:20:00

Nekem nagyon furcsa a posztban hogy azokat az autósokat akik szabályosan közlekednek teszi felelőssé a közútkezelő balfaszságáért.

Az ott nem autópálya, az véget ér a város határánál. Több olyan mellékutca is van, ahol egyszerű derékszögű kanyarral kell ki-be hajtani lassító, gyorsító sáv nélkül.
Legyen az autós gondolatolvasó, hogy azt a közútkezelő egyirányúnak GONDOLTA, ismerje fejből a környéket, tudja ha megkerül 2 épületet akkor ugyanoda tud jutni stb?

Nem régóta vezetek budapesten, de az ország egyébként is csapnivaló kitáblázottságát sikerült itt nagyon durván alulmúlni.

Előfordul, hogy megyek egy 2x2 sávos úton, egyszercsak nyílik balról +1 sáv, de minden előjel nélkül. aztán kb. 50 méter múlva jön egy tábla amin már jelezve is van hogy ha xy cél felé megyek akkor itt balra kell fordulni és az amúgy egy lefordulósáv. És akkor még van vagy 20 méter a lámpáig hogy soroljak balra kétsávot, ami persze szabályosan aligha megy szóval kerüljem körbe a fél várost megint.

És ezek csak kiragadott példák, tele van ilyenekkel ez az elcseszett város. Itt legfeljebb megtanult módon, emlékezetből lehet normálisan közlekedni, a kitáblázottság minden kritikán aluli...

hulyemagyar 2009.01.05. 11:27:05

Secnir 2009.01.05. 11:06:04

Én is vettem magamnak a fáradságot:

"105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot."

Az meg a jogszabály mivoltából fakad, hogy ezek hiányában az arra jogosult szerv büntethet.

ziza133 2009.01.05. 11:32:53

"Én a Csáktornya parkban lakom, az erkélyem éppen az M3 (le-) bevezetőjére néz,"

Erdekes, hogy van erkelye egy hajlektalannak aki egy parkban lakik?

Secnir 2009.01.05. 11:33:31

ez izgalmas, mert csak 35§-t látok.

TH 2009.01.05. 11:39:07

@Secnir: Hol találtad meg a szövegét ezen jogszabályoknak?

amatőr 2009.01.05. 11:40:51

Nem egyirányú, és nem felhajtó. A jelzett szakasz végig kétirányú, rendszeresen ott szoktam lefordulni az autópályáról, senki nem sért vele semmilyen szabályt. A felhajtókon mindig kint van kívülről nézve a behajtani tilos tábla, ott nincs. Esetleg a kedves posztíró szokott néha a pirossal jelzett szakasz bal oldalán haladva felhajtani az M3-ra, veszéleyztetve ezzel a szabályosan lehajtás után visszafordulókat...
Amúgy meg a felüljáróról remekül be lehet látni az említett útszakaszt, és fel lehet készülni a Tengerszem utca felől felhajtani készülőkre, a poszt írója által vázolt "veszélyeztetéshez" még sosem volt szerencsém.

TH 2009.01.05. 11:41:03

Joooe 2009.01.05. 11:20:00
Hát nem tudom, szerintem Pesten nem olyan vészes a helyzet. Kétségkívül kell egy kis alapismeret hozzá, de azért könnyen tanulható szerintem.

Perillustris 2009.01.05. 11:41:36

Ezért kellene jogosítvány minden gépjárművezetőnek.

Ja, hogy elvileg van?

Secnir 2009.01.05. 11:42:21

www.kvvm.hu/szakmai/hulladekgazd/jogszabalyok/5_1990_IV12_KoHeM.htm

Közúti ellenőrzés 14. § (3) A (2) bekezdés a)-g) pontjaiban meghatározott közúti ellenőrzési módok különállóan és összevontan is végezhetők. Az egyes ellenőrzési módokra vonatkozóan külön jogszabályok részletes feltételeket határozhatnak meg. A jármű és kötelező tartozékai műszaki megfelelőségére, valamint a vezetési és pihenőidő betartásának ellenőrzésére vonatkozó részletes feltételeket, továbbá az ellenőrzések során használt okmányok mintáját és az ellenőrzött adatok körét a 10. számú melléklet határozza meg.

namost alant megkeresed a 10. mellékletet, és egy kummantás sincs benne tartalék izzókészletről, meg ilyenekről. Vizsgára kell vinni, mert feljebb írja, de közúti ellenprzésnél nem kérhetik.

amatőr 2009.01.05. 11:52:48

Secnir:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

mielőtt írsz, olvass is:

104. § Legalább két - a jármű rögzítésére alkalmas, megfelelő méretű és teherbírású és egy személy által könnyen kezelhető - kerékkitámasztó éket kell készenlétben tartani
a) minden járművön, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kilogrammot meghaladja;
b) az olyan gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön amely 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsit vontathat.
Izzólámpakészletre és biztosítékokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot.
Elsősegélynyújtó felszerelésre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
106. § A járműveken szabvány szerinti elsősegélynyújtó felszerelést kell készenlétben tartani:
- oldalkocsi nélküli motorkerékpár és motoros tricikli esetében "A" típusú,
- személygépkocsi, tehergépkocsi, oldalkocsis motorkerékpár, mezőgazdasági vontató és lassú jármű, valamint a kizárólag menetrendszerű helyi járatban közlekedő autóbusz esetén "B" típusú,
- minden egyéb jármű esetén, ahol a szállítható személyek száma 10 vagy annál több, valamint veszélyes anyagot szállító és tűzoltó jármű esetében "C" típusú
kivitelben.
Az 1976. évi december hó 31. napja előtt forgalomba helyezett járműveket 1991. évi július hó 1. napjáig kell az e §-ban meghatározott elsősegélynyújtó felszereléssel ellátni.

a 105 vonatkozik az izzókészletre, a 104-106 csak a te kedvedért, hogy könnyebben kiguglizhasd

Amon 2009.01.05. 11:54:51

@amatőr: hm, mint fentebb már írtam, lehet, hogy nem "felhajtó". Viszont ott befordulni másképpen nem tudsz, mint hogy a Kacsóh Pongrác út bal oldalára fordulsz. Hacsak nem a középső sávból kanyarodsz. Mindkettő szabálytalan.

"Esetleg a kedves posztíró szokott néha a pirossal jelzett szakasz bal oldalán haladva felhajtani az M3-ra, veszéleyztetve ezzel a szabályosan lehajtás után visszafordulókat."

Ott nem fér el két autó egymás mellett, pláne, ha a pályáról érkező éppen kanyarodik.

Szerintem érezd magad szerencsésnek, ha még nem keveredtél ott balesetveszélyes helyzetbe. Én már láttam ott érdekes dolgokat.

TH 2009.01.05. 12:00:55

Secnir 2009.01.05. 11:42:21
Hát ez most nem jött össze. :)

Secnir 2009.01.05. 12:01:28

várj, a 6/1990-est még nem néztem

TH 2009.01.05. 12:04:18

Secnir 2009.01.05. 12:01:28
Akkor miért mondtad, hogy megnézted már?

_pgpetike 2009.01.05. 12:08:03

Ez a kedvencem, ugyanis a helyet én is ismerem. Mondjam azt, hogy szemben lakom vele...

A gáz az, hogy ott volt egy behajtani tilos, de aztán eltűnt, és azóta sem pótolta senki. Sajnos valóban nem nyomós érv, hogy a vonalvezetése alapján ez egy felhajtó, de amíg azt táblával nem jelölik, addig ott be is lehet hajtani. Ez kizárólag a közútkezelő hibája. Aki ott le akar hajtani, az a KRESZ szerint megteheti. Az már más kérdés, hogy totál életveszélyes (egyébként felhajtónak is az), és addig álljon ott féllábon a lehajtani szándékozó, amíg én segíteni fogom őt a lehajtásban.

Demagóg duma, hogy aki nem ismeri a környéket, az nem tudhatja, hogy mi a szabályos (és kevésbé életveszélyes) módja a lehajtásnak. Itt csak az hajt le, aki ismeri ezt a részt. Viszont amíg nincs tábla, addig kénytelenek leszünk ezt a békát lenyelni. Azért jópofát nem kell hozzá vágni.

_pgpetike 2009.01.05. 12:13:52

Ja egyébként ennyi erővel a forgalommal szemben is felhajthatnék, mert semmi nem figyelmeztet arra, hogy ott a felhajtón balra fordulni nem lehet. Az egy darab stop tábla alapján elvileg nem kellene tudjam eldönteni, hogy a három szaggatott vonallal jelölt sáv közül egyik sem megy szemben a forgalommal, tehát feltételezhetném, hogy a legtávolabbi szembemenő forgalmi sáv. Az sem jó érv, hogy a túloldali három sáv meg a beton elválasztó elem alapján erre következtetni lehetne. Az M5-ösnél levő bevásárlóközpontoknál ugyanis van egy olyan út, ahol a két - egyébként kétszer egy sávos utat a pálya fölött majdnem ugyanilyen módon választják el egymástól. De ebből is látszik, hogy maga az útkezelő sem tudja, hogyan is kellene táblázni.

amatőr 2009.01.05. 12:18:03

kedves pgpetike, addig álljon ott féllábon, ameddig te beengeded? A stoptáblásdat szerintem nem vitték el, úgyhogy szerintem te köszönheted meg, hogy én kiengedlek, mert az már nem tartozik rád, hogy miután kiengedtelek, magam is könnyebben le tudok fordulni... fordítsd már meg azt a lovat magad alatt :)

_pgpetike 2009.01.05. 12:20:04

Kedves amatőr! A stoptáblánál (ahogy a kresz előírja) meg fogok állni, és elengedem azt, akinek elsőbbsége van. De a kresz azt nem írja elő, hogy nekem ott hátra kell tolatnom, vagy fel kell másszak a szalagkorlátra ahhoz, hogy be tudjanak fordulni... Szóval ezt mindenki lesheti.

amatőr 2009.01.05. 12:28:14

Egy szóval sem írtam, hogy tolatnod kell.
Írtam, hogy amikor jövök a felüljárón, már lesem a párhuzamos utcát, ésa merőleges mellékutcát, jön-e valaki. Ha jön, már jóelőre egyértelműen jelzem neki, hogy gyerünk, mehetsz, ott a sáv, így szerencsés esetben ő már rég kint van, amikor én odaérek, teszem mindezt önös érdekből, nekem is könnyebb befordulnom így.

Chilly 2009.01.05. 12:33:28

@_pgpetike:
Igazad van, a táblahiánnyal kapcsolatban! Én ugyan a pataknál lakom, de tény, hogy évek óta hiányzik onnét a behajtani tilos tábla. Igazság szerint egy kötelező haladást jelző tábla is jó lenne, mert akkor egyértelműbb lenne a haladási irány. Sajnos nehéz arra hivatkoznia bárkinek, hogy egy autópálya jellegű szakaszról nem (lehet) vagy talán a nem megszokott dolog kb 130 fokban visszafelé lehajtani.
Láttam, sőt ott voltam több balesetnél is, ahol a visszaforduló / lehajtó autós anyázott, mert összeütközött a szabályosan felhajtó másik autóval. Ott csak akkor van szerencséje a "szabálytalankodónak", ha a visszafordulási ívével nem sérti meg a szembejövő sávját. De ezt csak úgy tudja megtenni, ha a pályaszakasz középső sávjából fordul be a lehajtónak "látszó" szakaszra.
Egyébként én, illetve mi, már több esetben is jeleztük a közútkezelő felé ezt a hiányt...

_pgpetike 2009.01.05. 12:33:56

Azt azért még hozzáteszem, hogy kíváncsi lennék, mi változna ott egy behajtani tilossal. Szerintem semmi. Ez egy "a másikat leszarom, én a szabályok felett álló vagyok" mentalitás, amire a túloldalon (mármint a pálya túl oldalán) három olyan hely is van, ami jó példa.

Egyrészt a szervizút egyirányú, táblával jelölve, behajtani tilossal kitáblázva, mégis óránként fordul elő, hogy valaki szarik rá. Sőt fel van háborodva, ha nem húzódom le, és nem engedem el. Az első becsatlakozó utcán befordulva van egy szakasz, ahova "mindkét irányból behajtani tilos, kivéve BKV és célforgalom". Nagyjából mindenki nagyívben szarik rá. Két utcával lejjebb a Miskolci utca (bocsánat az már Írottkő park) végén "kötelező haladási irány jobbra", de mivel a pálya felhajtója nagyjából tíz méterre balra kezdődik, minden harmadik autós balra fordul, majd fel a felhajtóra.

Ilyen morál mellett vajon mit számítana egy szimpla kis behajtani tilos a felhajtó végén? Ebben az országban egyeseknek csak az számít, hogy van-e betonfal vagy nincs.

amatőr 2009.01.05. 12:38:31

Ma kimegyek és megnézem, hogy egyirányú-e a szervízút, és lefotózom a táblákat, mert ameddig még működtek a lopóautók, renszeresen találtam magam szembe egy-egy példánnyal, szabályosan közlekede a felüljáró alatt is

_pgpetike 2009.01.05. 12:43:59

@amatőr: Az utolsó szakaszát (ami a felüljáró alatt visszafordul) leszámítva, egyirányú. Ahol a trolivezeték lefordul a szervizútról, onnantól kezdve a város felé végig az. Mégis szarnak rá. Vagyis, ha az ominózus helyen lefordulsz a pályáról majd végighaladsz a felüljáró alatt a pálya túloldalához érsz. Ott a város felé az első utcánál le kell fordulj balra. Szerinted hányan nem teszik meg ezt naponta?

amatőr 2009.01.05. 12:47:47

Amikor arra jártam, mindig lefordultam az első utcánál balra. Arra a bizonyos lehetetlen minőségű földútra (lehet hogy aszfalt volt, de mára összefüggővé vált a kátyúréteg...), ami a TÁKI randa betonkockájához (most nem tudom mi a neve) visz, ugyanis csak akkor jöttem erre, amikor a TÁKI-ban volt dolgom. Minden más esetben célszerűbb szabályosan elmenni a benzinkút felé, és nem visszafordulni, vagy ha akkora a dugó az M3-n, hogy már korábban látszik, Újpest felé lejönni.

Amon 2009.01.05. 12:56:32

@amatőr: A szervízút az általam felhajtónak nevezett izétől egészen a másik oldalon található Kacsóh-Csáktornya park találkozásáig kétirányú, tehát elvileg ott simán lehet menni ide-oda. (Itt fenn, a térkép mutatja is, piros kis nyilakkal, amelyek elvileg a következő kereszteződésig érvényesek) Ezzel nincsen gond. A gond ott van, hogy az a "felhajtó" egyautós. Azaz nem férnek el ott ketten, ráadásul ugye elég szép hegyes szögben áll ahhoz, hogy balesetveszély nélkül be lehessen ott kanyarodni a pályáról.

Chilly 2009.01.05. 12:59:12

Jómultkor a Kacsóh Pongrácon a Csáktornya felé haladtunk (egyirányú szakasz), elhagytuk a felhajtót (OMV után) és az egyik utcából szembefordult velünk egy kamion (!!)
Az azért első ránézésre is látszott, hogy visszafordulni, vagy tolatgatni már nem fog tudni. Hmmm.. segítettünk neki felhajtani szabálytalanul az M3-ra :(
De pl. a Komáromi út Rákospatak utca X is megérne egy misét... A patak hídján csak kerékpárral szabad(na) áthajtani a tiltó tábla kiegészítése szerint. Aki járt már arra az tudja, hogy csak az nem megy ott át, aki nem akar, főleg a reggeli csúcsforgalom idején...

TH 2009.01.05. 14:03:59

_pgpetike 2009.01.05. 12:33:56
Sokakat még a betonfal is nehezen hat meg. :)

B.GY. 2009.01.05. 21:00:56

Ilyen eset a Jászberényi úti felüljárónál is van.Akárhányszor lehajtok róla a Keresztúri út irányába,mindig jön szembe valaki.Pedig ott aztán van minden tábla.Kötelező haladási irány,behajtani tilos.Nem bánja senki,hogy szembe jön.20 méterrel arrébb van a felhajtó.Nemrég egy kamion jött ott velem szemben,én meg ott álltam a felüljáró alján,hogy ki tudjon kanyarodni.De olyan is volt mikor megálltam szemben,aztán szépen visszatolatott a majomember.

Xezs 2009.01.06. 12:35:59

Secnir, ne próbálj meg olyat bizonyítani ami nem igaz. Győzködhetsz másokat, de igazad attól nem lesz. Piszok mákod van hogy a rendőr elengedett.

Amúgy nem csoda hogy ekkora káosz van a jogszabályok ismerete terén, nézzétek meg ezt a linket (korábban már linkelték): www.kvvm.hu/szakmai/hulladekgazd/jogszabalyok/5_1990_IV12_KoHeM.htm

Ott virít benne egy ilyen hogy /hulladekgazd/. Kérdem én, mi a lófasz köze van a hulladékgazálkodásnak ahhoz, hogy mit kell magaddal vinni a kocsiban? Tudom, tökmindegy mi van odaírva, lehetne /MickeyMouse/ is, de akkor is, ez gané munka.

Xezs 2009.01.06. 12:58:50

@Perillustris: Már sok kommentedet láttam blog.hu-n, azok alapján te biciklis beállítottságú vagy. Akkor viszont nem értem minek itt okoskodni. A KRESZ önmagában egy szabályrendszer, de néha akad olyan helyzet amiben nem tudod kibogozni hogy mi a helyes. Mint a mostani poszt esetében. Ez azért van, mert valaki hanyag volt, és nem tette egyértelművé ezen a részen a közlekedési szabályt.

TH 2009.01.06. 15:44:47

@Xezs: Tehát az, hogy rossz könyvtárba került a jogszabály a szerveren, minősíti a munkát? huhh.

Perillustris-szal meg nem tudom, miért kötözködsz, semmi hülyeséget nem írt. Ha egy helyzetet nem tudsz kibogozni, az a legtöbb esetben a saját bénaságod, ritkán a szabályrendszer a hibás. Itt teljesen egyértelmű, hogy a behajtani tilos tábla kirakásáig nem szabálytalan az útra fordulni, hiszen nincs olyan szabály, amibe a művelet ütközne. Ettől viszont még lehet veszélyes, és ostobaság is, emiatt lehet hülyeségnek nevezni, ha vki visszafordul, de szabálytalannak nem nagyon.

dimitrij 2009.01.06. 22:05:20

nahát, egy szomszéd küldte a posztot? :)

a lényeg:

"Nem egyirányú, és nem felhajtó. A jelzett szakasz végig kétirányú, rendszeresen ott szoktam lefordulni az autópályáról, senki nem sért vele semmilyen szabályt."

ez egy ostobaság. ugyanis nem az U kanyarról, meg a hozzá tartozó útszakaszról van szó, az valóban egy kétirányú út, hanem arról a sávról, ami az M3 bevezetőének a szerves része, arra ugyanis tilos a másik irányból ráhajtani. márpedig azok, akik ott lehajtanak, azok pont ez teszik. arról nem beszélve, hogy mindeközben a kétirányú útszakasz szembejövő sávját is igénybe veszik, ami szintén szabálytalan, hacsak nem kézifékes fordulóval teszik ezt, araa példát csak egyszer láttam, egy subaru követte el. :)

ez egyébként egy gócpontja a városnak, amit még rendszeresen látni:
- a Csáktornya parktól visszafelé egyirányú Kacsóh Pongrác úton a haladási iránnyal szemben haladó járművek, az ünnep előtt egy gyökér a már említett ÖMV kútnál akart levilogni...
- a Szerencs utcától duguló M3-ról a felüljáró előtt már csak az ÖMV kút előtt lehet lehajtani, utána már csak a susnyáson át, de ez tömegével fordul elő majd minden péntek délután.

dimitrij 2009.01.06. 22:18:47

ja, és az U kanyarnál futó út azért kétirányú, mert van ott egy ipari ingatlan, ahova csak így lehet behajtani... ami egy érdekes adalék lehet, kicsit off is, hogy az ingatlan területén van két bárány. ne röhögjön senki, tényleg hónapok óta látom őket, szerencsétlenk a telek gazait eszik, meg valami bádogedényekben van neki kint víz, 24-én este még ott volt a két állat. :( aki meg nem hiszi, az járjon utána, de vigye magával a greenpeace-t is.

Xezs 2009.01.07. 00:16:19

@TH: Mintha leírtam volna hogy lehetne akár Mickeymouse is. De ha nem akarod érteni ne értsd.

Én egy szóval sem mondtam hogy a szabályrendszer a hibás, hanem azt, hogy hanyagság történt. De ne vitatkozzunk, én nem láttam azt az útszakaszt, itt meg mindenki mond mindenfélét, egyezzünk meg abban hogy döntse el egy olyan akinek ez a munkája.

Csak Magamnak Verselő 2009.01.07. 16:59:15

Hehe, én meg a Nezsider parkban lakom, innen is jó ám a kilátás...

Amon 2009.02.10. 15:43:00

Update: a múlt héten megjelent egy "kötelező haladási irány egyenesen" tábla!
Azóta csak az ittlakók fordulnak ott be. :D Konkrétan a Róna parknál leparkoló "szomszéd"-ot láttam ott bekanyarodni, mert derogál neki menni 200m-t, inkább bekanyarodik, - mostmár - teljesen szabálytalanul.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása