Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lezárták a Kökit, szívnak az autósok

2009.01.09. 07:43 :: SilentSound

Át tudom érezni Viktória problémáját, mert nap mint nap ugyanazon az útvonalon járok én is, mert nem szeretek az Üllői úton tötymörögni a dugóban. Erre eddig jó alternatíva volt a Derkovits Gyula utca - Kőbánya-Kispest - Vak Bottyán utca útvonal, a BKV végállomás porig rombolása után nem sokkal lezárták az átmenő utakat is, az autós meg menjen amerre tud. A városból kifelé még csak-csak át lehet vergődni különösebb kerülő nélkül, de a másik irány már jóval macerásabb. Beszúrtam két térképet is a lenti levélbe pirossal megjelölve rajta a korábbi, azóta lezárt útvonalakat, zölddel meg azt, ami most van helyette. Ha tudsz jobbat, el ne titkold!

Imádom a blogot! Jó hogy van :-) Most nekem is van egy sztorim, hátha valakinek még ötlete is volna, hogyan lehet kerülni!

Amióta átépítik a Köki környékét, minden héten valami újdonság, lehet csodálkozni: melyik rész van lezárva, hová kerül egy macisajt tábla, mégiscsak a busz menjen előbb... Hová tesznek egymástól 10 méterre gyalogátkelőt, semmittevő láthatósági mellényessel együtt, hogy szerencsétlen autós tuti 5 perc alatt tegyen meg 70 métert... (azok is megértek volna egy külön postot)

Most meg... kb egy hete, szokásos módon a reggeli munkába menet, a Derkovits Gyula - Vak Bottyán útvonalról a buszállomás közelében kanyarodunk jobbra a főútra, majd balra a felüljáró alatti útra be a buszok felé, látom az anyósülésről bambulva, mintha eme noname út és a Ferihegyi útra felhajtó mentén volna egy vadiúj behajtani tilos tábla, amit épp elhagytunk... Nem értjük, biztos reggel van még...

No másnap már emberek is álltak ott, terelik vissza a jó népet. Tényleg ott a tábla. Sokk. Jó nagy.



Lehetséges útvonal nyugat felé (a belváros felé) by szerk.

Merre menjünk? Ha elmegyek a Ferihegyi felhajtóra, 4-5 km-ig meg sem tudok fordulni. Ha visszakanyarodok, és a Vak Bottyánból felhajtok a főútra, az bizony felvisz a felüljáróra, átkerülök a sínek túloldalára, ahol ugye nincs 50m-enként keresztutca...szóvalahol választhatom a Gyömrői utat, köszi, de elég sokáig tök másfelé visz. Vissza is fordulhatok, és valamelyik utcán megpróbálhatok a város felé "húzni", de annyi az egyirányú utca és a felüljáró felé terelés, hogy még nem mertem belevágni...



Lehetséges útvonal kelet felé (a városból kifelé) by szerk.

Valaki súgja már meg, merre kell menni, ha a Köki túloldalára akarok eljutni!!! Tegnap visszafelé a Szabó Ervin utcán (főút) már felfedeztem egy kb 10*30 centis sárga táblát Ferihegy <- felirattal, de ennyi. A kifelé tartó forgalmat jelenleg beterelik egy kétirányú utcába, a Simogyi Zsigmondba, aminek a vége annyira szűk (parkoló autók miatt..), hogy a VB felé lehet menni, de akik a VBról jönnének be, keresve a menekülő utat, csak várakozás után tudnak. Tegnap kisebb dugó alakult ki!!!

Micsoda alapos átgondolt kitáblázott lezárás!

79 komment

Címkék: budapest közlekedés autó béna dugó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.01.09. 08:29:34

télleg, mi a faszt csinálnak a kökin? árusokat elkergették, hajléktalanok gondolom gombamód szaporodnak, metrómegálló megközelíthetetlen.
ki a feleős ezért? Neveket akar a nép!

Secnir 2009.01.09. 08:31:39

mindamellett 43! 12a!

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2009.01.09. 09:18:54

@Secnir: plázát, mert még túl kevés van a városban, szegény lakosságnak nincs hol elvernie a brutális gazdasági növekedés által szerzett hatalmas vagyonát.

Ettől függetlenül a KöKi szétverésével és újjáépítésével maximálisan egyetértek.

Szar Szemét Szaralak 2009.01.09. 09:48:30

Az Simonyi Zsigmond utca. Amúgy meg azon a szakaszon meg kell tiltani a parkolást és máris lehet haladni.

zladko 2009.01.09. 09:52:23

lendületben a magya puma, nagy a jólét stabil a gazdaság! Ti akartátok nem én... én csak fejlövést akarok a volt egypárttagoknak... jó szaftosat.

_pgpetike 2009.01.09. 09:56:23

Ti melyik országban éltek? Én ezen már meg sem lepődöm. Valamikor innen nagyon komolyan gondolkodó emberek kerültek ki a világba. Valahogy mostanra ez a génállomány kikopott, és olyan egyszerű dolgok is megoldhatatlannak bizonyulnak, hogy hogyan zárjunk le egy utat anélkül, hogy őskáoszt csinálnánk.

A kedvenc esetem: Budapest, Zugló. Gázvezeték építése miatt lezárják az Öv utcát (egyirányúsították), alternatív útvonalnak a Miskolci utcát jelölik ki. Az nem baj, hogy az Öv utcára lehet balra kanyarodni, a Miskolcira nem, de ezen már fenn se akadjunk, végülis a szűk egy irány legalább a megfelelő módon lett kijelölve.

Igenám, de valaki rájött hogy a Miskolci utcában is vannak közművek. Nosza, bontsuk fel azt is. Ennek örömére a Miskolci utca tele lett munkagödrökkel, és az amúgy is megnövekedett forgalom 1 azaz egy forgalmi sávon volt kénytelen megosztozni - mindkét irányban.

Amióta ezt az esetet volt szerencsénk megtapasztalni, azóta az ilyen lezárásokon már meg sem lepődöm.

MosoMasa 2009.01.09. 09:57:36

Án ódis vagyok, de nem olyan.
Simán átugratok!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 09:57:47

@Secnir: @Gery Greyhound //: Azért nem csak plázát csinálnak, sőt, a pláza része az építkezésnek nem is nagyon zavar senkit. Viszont (talán egybeépítve vele) új buszpályaudvar, közlekedési csomópont, meg hasonlók épülnek ott. Ez itt a hivatalos honlapja: www.kobanyakispest.hu/

Aszi 2009.01.09. 10:00:40

Tegnap kisebb dugó alakult ki? Hallatlan!

movhu 2009.01.09. 10:02:52

Arról ne is beszéljünk, amivel én szembesültem legutóbb. Rokonokat vittem ki autóval a vonathoz, és ott szembesültem vele, hogy autóval igen messze lehet csak megállni a vasútállomástó. És szerecsém volt, mert az ünnepek alatt votl, hétköznap nem is tudom, hogy milyen távol lehet szabad parkoló.
A környék amúgy továbbra is félelmetes, hajléktanok ugyanúgy vannak, csak most már olyan szinten lepusztult, hogy a külföldieket riogatni lehetne vele.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.09. 10:07:23

a gyalogosok sokkal többet szívnak, mint az autósok

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 10:09:13

@töröttszárnyú angyal: Egy szóval sem mondtam, hogy a gyalogosoknak jobb lenne, de ha már ez egy autós blog... :)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 10:12:30

Hát, azt nem találtam meg a cikkben, hogy hová tart a hölgy, de azért egy alternatíva még létezik. Mégpedig az, hogy vesz 9000 forintért egy bérletet, és a lusta kis popsiját felteszi egy metróra. És akkor nincs dugó, közben ki is sminkelheti magát, és a KÖKI-től kb. 20 perc a menetidő a Deák térig a reggeli csúcsforgalomban is. Ha autóval közlekedni neki ekkora stresszt jelent, akkor ne járjon autóval. Van alternatíva, tessék észrevenni.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 10:16:13

Egyébként ezért épül a projekt keretében P+R parkoló is az új KÖKI-hez. Ha érdekel az új épület, akkor katt ide:
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/12/18/KOKI_hirek/
Tudtad, hogy az elbontott épület narancssárga oldalfal-elemei ugyanabból az anyagból készültek, mint a balatoni hajók teste? Erről itt olvashatsz:
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/08/11/Atepitik_Kobanya-Kispest_allomast/
És érdemes megnézni a belinkelt régi, fekete-fehér képeket is. A KÖKI eredetileg egy nagyon jó épület volt szerintem!

Rendőrségi túlkapás · http://tulkapas.blog.hu 2009.01.09. 10:19:51

@budapestjovoje: olvasod a bkv figyelőt? biztosan nem, mert akkor nem ajánlanád a tömegközlekedést.

Lunitari 2009.01.09. 10:20:29

@budapestjovoje: Járjál te tömegközlekedéssel! Drága, koszos, büdös, tömegnyomor, pontatlan. Ez csak neked lehet alternatíva.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 10:24:36

@budapestjovoje: De egészen véletlenül nem a P+R parkoló helyére tették az ideiglenes buszpályaudvart?

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 10:25:49

Azon a metróvonalon járok dolgozni nap mint nap. És nem hisztizek, nem írok blogokat arról, hogy milyen szar nekem. Felszállok, megyek vele, leszállok. Igen, rendszeresen olvasom a bkv figyelőt, néha a Homárt is stb. De nem hiszem, hogy ezek, objektív, valós képet festenek a világról. Inkább afféle panaszláda funkciót töltenek be - legalábbis a posztok túlnyomó többsége ilyen. De ez nem Budapest egésze! A 2-es metró történetét olvasd el a blogomon - nagyon érdekes sztori! Aztán nézz utána a 3-as metró vonalán elhelyezett (pusztuló) műveknek! Ti ültök a kocsiban, és szidjátok a várost, a városvezetést, a pártot, meg mindenkit, akit csak felelősnek éreztek. (Félreértés ne essék: nem az ő hibáikat akarom takargatni, vagy őket mentegetni, hanem a panaszkodós - pesszimista mentalitást szidom.) Én meg úgy utazok a 3-as metrón, hogy minden nap megnézhetek egy eredeti, szignált Szász Endre képet! Na, ki tudja, hogy hol?

mijazma!? 2009.01.09. 10:28:54

Minden részvétem a gonddal küszködőké, dehát ti kértétek ezt a szép nagy gőzölgő barnaságot.. Ha jól tudom négyszer is.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 10:29:39

SilentSound: Nem. 500 P+R parkolóhely létesül a KÖKI Terminálon.
Lunitari: Nem mondom, hogy a tömegközlekedés jó állapotú. De van olyan jó, mint az autós közlekedés - ezt viszont határozottan állítom. Az autós mennyit költ közlekedésre 5 év alatt? És mit kap érte? Dugót és légszennyezést csinál, irtja a zöldfelületeket, és kurva drágán parkol. Nekem ez nem hiányzik. Tudom, hogy ezt sokan nem fogjátok megérteni, de én valószínűleg akkor sem vennék autót, ha rengeteg pénzem lenne autóra. Nekem nem kell az az idegbaj, amivel az jár.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 10:30:57

@budapestjovoje: Ha jól emlékszem, a Dózsa György útnál van a Szász Endre kép. Régen én is metróztam azért. :)

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.09. 10:32:48

@SilentSound:

de és hogy rohadjanak meg,
a végállomáson fel kell szállnom a végállomásra érkező 136E-re , hogy elvigyen a végállomásig, ahonnan 10 perc múlva indul

Sunder 2009.01.09. 10:35:00

@budapestjovoje

Nem mondom, hogy nem dühít az efféle attitűd, de azért próbálkozzunk kultúrformában:
miért van az, hogy ha egy autós felvet egy problémát, akkor jönnek a méregzöldek, a biciklisek, a rolleresek, meg persze a mezei népnevelők, és elmagyarázzák, hogy sokkal jobb megfagyni/megsülni/szagmérgezést kapni/klausztrofóbiát és tömegiszonyt fejleszteni bármilyen jármű igénybevételével (vagy egyszerűen járjá' gyalog, kötsög!) csak aztat' a csúnya büdös ótót', aztat' azt ne.

Olvasok itt elég olyan cikket és kommentet, ami simán berakható a felesleges hiszti kategóriába, de véleményem szerint a végcél akkor is egy élhetőbb Budapest lenne, és igen, autósokkal együtt, és nem, nem az autósok miatt élhetetlen ez a város.
Különben is, mindenki kaparássza ki a saját szeméből a mestergerendát mielőtt más szemében kezdi el a szálkát hajkurászni.... ez mintegy baráti javaslatként.

Csaba

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 10:36:04

@budapestjovoje: "500 P+R parkolóhely létesül a KÖKI Terminálon."
Oké, de most van lezárva az út az átmenő forgalom elől, most van a buszpályaudvar a korábbi parkoló helyén, most hol álljon meg az autójával, aki át szeretne szállni a metróra?

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 10:51:55

Sunder: Nem tartom magam harci környezetvédőnek, és nem hiszem, hogy valami nagyon radikális álláspontot képviselnék. Tudom, hogy van akinek csak az autó jó megoldás. Mert mozgássérült, vagy árut szállít, vagy ilyesmi. De azt észre illene már venni, hogy ha mindenki autóba ül, akkor abból nem fog semmi jó kijönni. Az autók száma folyamatosan nő, de több hely parkolásra, vagy új sávok nyitására már nincs. És nézem az autókat: 9-10 négyzetméternyi helyet foglalnak el parkoláskor azért, hogy többnyire 1 (!) embert eljuttassanak a végcéljukhoz. Tudod, Koppenhágától Bogotán át Londonig ezt már felismerték, és ezerrel küzdenek a tömegközlekedés fejlesztéséért és az autóforgalom kiszorításáért. De ne hidd el ezt nekem, járj utána magad! Olvass utána te magad!
Nem állítom, hogy "az autósok miatt élhetetlen ez a város". Még azt sem mondanám, hogy élhetetlen. De ez az eszméletlen autóforgalom igenis sokat árt ennek a városnak. És ez ellen lépni kellene: P+R parkolókkal, jobb tömegközlekedéssel, és az agyakban bekövetkező változással is. Nem miattam, mindannyiunkért.

Krisiun 2009.01.09. 10:53:44

Kedves Viktória! Tipikus nő vagy! Nem látod a fától az erdőt! Először lehet hogy nem is kellene vezetned! a Simonyi Zsigmond utca az egy irányú és ha ott nem férsz el autóval akkor az már probléma mivel csuklós buszokra van tervezve!!!! Kettő, alternatív út kell! Szabó Ervin - Üllői út! Ennyi! Ahelyett hogy ilyen hülyeségen téped a szád gondolkodj!!! Én minden nap erre közlekedem és nekem valahogy nem okozott még problémát a köki átépítése!

Sugi77 2009.01.09. 10:54:27

@budapestjovoje:
Ez a poszt pontosan arról szólt - szerintem - hogy milyen másik útvonalat lehet találni, és hogyan tudja megoldani ezt a problémáját! Ettől függetlenül amit leírtál alapjaiban igaznak érzem.

Egyébként átülni autóból BKV-ra lehet, én is megtettem már, ha nagy volt a dugó (pl: belvárosba menet), csak ugye attól is függ hova mész, mikor jössz vissza, és hol tudod letenni az autót.

chiguu 2009.01.09. 10:57:31

@SilentSound:
A Ferihegyi út túlsó oldalára költözött a parkoló.
"P+R parkoló nemrég átköltözött új, szintén ideiglenes helyére, a Ferihegyi út túloldalára".
www.kispest.hu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=11224&cntnt01origid=51&cntnt01returnid=139

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:02:09

@Krisiun: Szerintem a levélíró a Bartók Béla utca és Vak Bottyán (vagy lehet hogy ott már Derkovits Gyula) utca közötti kis szakaszra gondolt, ami bizony már kétirányú és az egyik felén mindig végig parkolnak, ami miatt csak felváltva lehet közlekedni. Buszok ott már nem járnak mert azok lekanyarodnak a Bartók Béla utcára. Szóval óvatosan a habzó szájjal. ;)

Sugi77 2009.01.09. 11:02:15

@Krisiun:
Wazzz....grat a stílusodhoz!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:05:05

@lancika: Legalább akkor nem csak simán megszüntették. De az általad belinkelt oldalról elérhető rajzon mintha ez nem lenne rajta. Vagy csak én vagyok a vak? :) Erre is van esély. :))

2009.01.09. 11:05:26

Ez is tipikus Bp-n. Nem megkeresem a leggyorsabb legegyszerűbbet. Neeem, nekiállok rinyálni, hogy jááááj lezárták A utat és ettől megáll a világ. Mint amikor elkezdték feltúrni a Kálvin teret. Előre be lett jelentve, eéőre tudott róla mindenki, hónapokkal. Eljött a pillanat, lezárták, ment a sok újságíró üvölteni meg fényképezni, ám dugót nem találtak, miért? Mert egyszerűen nincs dugó! Jobban lehet ott közlekedni, mint a túrás előtt. Mert az emberek nem hülyék, tudták mi a szitu nem is mennek arra. Nem fognak ott sorban állni, mert tudják h le van zárva.

Viktória drága, menj busszal, mindenkinek jobb lesz.
Annyi kerülő út van ott hogy az nem is igaz. De a legjobb mégis az lenne ha nem vezetnél, ugyanis ha egy olyan helyen ahol nap mint nap jársz, ennyire nem tudod kiismerni magad, akkor mi van veled egy ismeretlen helyen? GPS bekapcsolt, szem becsuk, és bemegy az egyirányú utcába szembe?

Isten óvja az utcákat az ilyenektől!

acel 2009.01.09. 11:05:39

Most a p+r a majdnai OBI parkoló helyén van az épíkezés levgégében, A buszvégállomás gyalog is megközelíthető ha metróperon végén levő kijáraton )vagy pedig a zöldséges mögötti kijáraton ha még megvan, ami a gyorsforgalmi út és a metró közötti járdára visz. Hamarabb elérni itt a végállomást mint a beérkező buszra várni.

És a Derkovits tök lassű, volt régen is, mert nehezen lehetett behajtani a buszállomás területére. Talán azért az Üllőinél gyorsabb volt, de attól még a vele párhuzamosan vezető jobbos utcák is gyorsabbak.

A posztoló meg nem jár bkv-val ott, mert akkor nem kifogásolta volna az eddigi két zebrát. Tipikus autós p rinya.

Sunder 2009.01.09. 11:06:48

@budapestjovoje

ehh, túl hirtelen kattant be az agyam.
Van igazság abban amit írsz, csak a hölgy "lusta kis popsija" verte ki a biztosítékot. Azt hiszem egy hétig nem megyek fogat csikorgatni a criticalmass.hu-ra, és rendbejövök teljesen. A Tiéd legalább nem a végletesen elfogult és buta álláspont.

A szálkás hasonlat ezzel együtt megállja a helyét - nálam is.
Bevallom, nekem derogál Budapesten BKV-ra ülni, az előző fröcsögésemben említettek miatt, amik sajnos nagyon is aktuálisak. Nem a tömegközlekedés ellen vagyok, szívesen használtam Bécsben, Svédországban, meg az USA-ban is, de amit Budapesten a BKV művel az kritikán aluli.

Egyelőre annyit teszünk, hogy kollegákkal felvesszük egymást rotában, így nem az egy ember - egy autó elv érvényesül általában, és ez megkönnyíti a parkolást is, de per pillanat pisztollyal sem lehetne kényszeríteni, hogy a BKV vagy a MÁV "business class" szolgáltatásait igénybe vegyem. Okkal-ok nélkül.

P+R-ről meg annyit, hogy bár a legtöbb helyen működőképes, a 2004-es nagy rush óta kilenc (!) ismerősöm jelezte, hogy P+R-ből lopták el az autóját, további számolatlan pedig rongálás tényét közvetítette. Ezzel azt hiszem a P+R iránti bizalmam is megcsappant... De ez önmagában megérne egy cikket külön kommentekkel. :)

2009.01.09. 11:09:48

@töröttszárnyú angyal: Nem kell, sétálhatsz is.

Mindenki hogy lázad, hogy felborítják azt a hatalmas lepratanyát a csövesekkel együtt!
Én úgy vagyok vele, hogy végre tesznek valami jót is. Köki az igazi fertő volt.
Az hogy az építkezés az építkezés, azzal meg nem lehet mit tenni! Bonyodalmakkal jár, de ha elkészül akkor sokkal jobb lesz Kispestnek ezen része.

acel 2009.01.09. 11:10:05

És a régi P+R megmarad és még lesz 300 az új épületben + 80 Bike and rest (kerékpártároló).
Valamint mára a Határ úti köcsög fizetőparkolós (Az MDF piacnál) is levitte az havibérlet árait a P+R szintjére.

acel 2009.01.09. 11:12:30

@Hivatásos beszólóművész:
Sajnos félek hogy a az Derkovits-Simonyi körforgó vagy lámpás kereszteződés problémás lesz utána is.

Sugi77 2009.01.09. 11:14:27

@SilentSound:
Valahogy nekem sem sikerült beazonosítani rajta :S

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:14:56

@acel: Szerintem azért oda jobb lenne egy normális többsávos lámpás kereszteződés, mert már egy kétsávos körforgalomtól is besokallnak itt az emberek és fogalmuk sincsen, hogy kellene azt használni...

kpetya 2009.01.09. 11:16:46

Nem kellene Vikit cikizni, mert az egyirányu utcák miatt nem 1értelmű, hogyan is lehet a város felé haladni ugy hogy ne az Üllőin menj.

Aki meg a bkv ajánlgatja az szarjon sünt. ad 1 a kökiig el is kell jutni, ad 2 közel sem biztos, hogy a metro vonalán van ahová menne.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 11:17:29

Néztétek már a KÖKI Terminál 3D-s fimjét? Fél órán belül elérhető innen fél Budapest, 10 perc a reptér, és persze vasút visz a reptérre - csak nem Ferihegy 2-re, ugyebár. A napi autóforgalomra azt írják, hogy 80-100 ezres. A környező fák meg mintha már rögtön 20-30 évesek lennének, nem frissen ültetett kis csenevészek. Az egész videó valahogy olyan megmosolyogtató...
www.kokiterminal.hu/3dfilm.html

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 11:18:57

kpetya: én sem oda megyek dolgozni, amerre a metró. Átszállok. Döbbenetes, nem?
Na jó, most megyek, majd du. még visszanézek. Mindenkinek szép napot! :-)

Krisiun 2009.01.09. 11:20:17

@SilentSound: De akkor csak az a kérdés hogy a " lehetséges útvonal nyugat felé" miért a létező legbonyolultabb kerülő????
@Sugi77 Igen ezekhez az emberekhez ilyen a stílusom akiknek az a legnagyobb problémája hogy két perccel többet kell autóznia mert éppen próbálják megcsinálni Budapest leggusztustalanabb szégyenfoltját (és mellesleg sok ezer ember utazását próbálják megkönnyíteni azzal hogy megcsinálják a kökit)!

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.09. 11:24:05

@Krisiun: @Sugi77:
engem meg az érdekelne, hogy miért egyirányú utakon vezet:lol:

kpetya 2009.01.09. 11:24:41

budapestjovoje · budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 11:18:57

Átszállsz? Nagy ügy. Viszont onnantól már nem vagy gyorsabb és olcsóbb mint az autó.
Nekem pl 20-25 perc reggel bejutni az Örsre, ugy hogy bizonytalan mikor jön a busz, onnan tovább az Árpádhidhoz. Ajtóból kilépve 35perc alatt vagyok a munkahelyemen autóval. Ennyit a bkv elönyeiről.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:25:12

@Krisiun: Ahogy írtam, az csak egy alternatíva arra, ha valaki nem akar az Üllői felé kerülni, mert az nagyobb eséllyel be van állva csúcsforgalom idején.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:27:23

@töröttszárnyú angyal: A Szabó Ervin utca vége kétirányú, ez hibásan van a google térképen, mert az végig egyirányúnak jelzi.
A Bethlen Gábor utcát pedig nem rég fordították meg, hogy könnyebb legyen a városból kifelé kerülni (így aztán az is rosszul van a google térképén).

kpetya 2009.01.09. 11:27:28

Krisiun 2009.01.09. 11:20:17

Ha jól értettem a post lényegét, akkor a probléma nem a köki építése, hanem az, hogy az adhoc utlezárásokhoz nem mellékelnek kitáblázott kerülőutakat.
Ok, hogy a helybeli tudja merre kell kerülni, de a külföldi/vidéki az dögöljön meg ott ahol van?!?!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 11:30:32

@kpetya: Ferihegy felé ki van táblázva miniatűr táblákkal, de elég gáz. És semmi más...

acel 2009.01.09. 11:31:07

Ez alapján a két sávos körforgalom maga a halál.
(39. old)

Aszi 2009.01.09. 11:31:52

@budapestjovoje: "én valószínűleg akkor sem vennék autót, ha rengeteg pénzem lenne autóra. Nekem nem kell az az idegbaj, amivel az jár."

Érdekes, én épp fordítva vagyok ezzel. Azért álltam át BKV-ról autóra, mert a BKV komplett idegbaj. Nem jön, orrom előtt megy el, következő 20 perc múlva, stb. Amióta autóval járok, sokkal nyugodtabb vagyok. Hozzá kell tennem, hogy nem csúcsidőben járok, hanem amikor nincsen semmiféle dugó.

Biciklivel is próbálkoztam, no, az meg folyamatos életveszély.

TH 2009.01.09. 11:36:01

@budapestjovoje: Nem bírtam végignézni. Olyan, mint egy videó a Sim Cityből vagy hasonló játékból. A zene és a grafika is, úgyhogy én itt abbahagytam a nézést, mert ez katasztrófális videó lett. :)

Matrix_ 2009.01.09. 11:41:48

ezt a BKV feelinget azok szajkózzák szerintem akik 0 max 1 átszállással jutnak el bárhova és ebben az egyik jármű a metró.
Javaslom próbáljanak ki egyszer olyat, hogy 2 hébehóba közlekedő villamos+1busz vagy valami ami 10-15 percenként jár, és nem férsz föl rá...
És ez az egész legyen mondjuk másfél óra, büdösben-hidegben/büdösben-kánikulában.
Aki ezt szereti annak lelke rajta. Én rühellem...

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.09. 11:49:05

@SilentSound: mondtam, hogy bocsánat, tudom, kispesti vagyok.

rosszul olvastam a két feliratot:D

TH 2009.01.09. 11:51:27

@MatrixHasYou: Igen, a BKV jelenleg nem versenyképes igazán az autókkal. A legtöbb (természetesen nem minden) esetben lassabb, és kényelmetlenebb, mint az autó, és az árkülönbség sem jelentős, ha csak az üzemanyagköltséget nézem. De a legnagyobb probléma Budapesten az átszállás: a megállók sok esetben rohadt messze vannak egymástól, és ha tényleg az orrod előtt ment el a busz, akkor várhatod a következőt. Decemberben próbáltam meg eljutni Kőbányáról a Kálvin térre 9-es busszal. Hülyeség volt: az egyik buszt lekéstem, mert 3 perccel előbb elment a megállóból, mint hogy meg kellett volna érkeznie oda(ez a 2. megállója a busznak, tehát nem hiszem, hogy ennyit nyert volna ezen a szakaszon), a következő meg nemes egyszerűséggel kimaradt. Úgyhogy kocsiba szálltam, és autóval tettem meg a távot. Az autóból láttam, hogy a buszok bent álltak a végállomáson. Gondolom csak nem volt kedve elindulni a sofőrnek vagy mittudomén, mindenesetre bosszantó volt látni.

Marcellusca 2009.01.09. 12:02:40

@MatrixHasYou:

Én is pont ezért váltottam autóra. Osztottam-szoroztam és az jött ki, hogy ócsóbb a verda.
Megszűnt a bérlettámogatásom, a GKFB-t, cascot akkor is fizetni kell, ha csak a garázsban áll. A sok állás szintén problémás lehet, úgyhogy a kopásból eredő veszteség elhanyagolható. És megválogatom kivel, melegben/hűvösben, nem büdösben és akkor amikor én akarom utazhatok.
Persze csúcsidőben a belvárosba én is BKV-val megyek. Éppen elég.

Sugi77 2009.01.09. 12:12:44

@MatrixHasYou:
Egyetértek! :D a korábbi munkahelyemnél autóval 10-15 perc volt az út! Gyalog-BKV kombináció esetén 1-1és1/2 óra! Először is 20 perc séta, aztán várni 3-4 buszt mire felférsz, aztán 2 megálló után leszáll, át a másik buszra, ahol szintén vársz! Aztán kb. 4 megálló után leszáll, át a másik buszra, ami csak 20-30 percenként jár....agyrém volt!

De volt olyan munkahelyem is, ahova nem járt BKV :D

Egyébként, ha csak 4-6-ossal, vagy metróval kell menni, akkor én is bevállalom a gyalogost! :D Meg ha iszom X)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 13:49:37

A tömegközlekedés mindenhol lassabb, mint az autó. Mert át kell szállni, és mert közben a megállókban megáll a jármű. De nem az eljutási idő az egyetlen paraméter! Érdekes, egyik autós sem említette meg, hogy autójával szennyezi a környezetet. Egy autóbusz akár csak 20-30 utassal sokkal kevésbé szennyező, mint az a 15-25 autó, ami egyenként megy a forgalomban. Egyik autós sem említette, hogy mennyit költött az elmúlt mondjuk 5 év alatt az autóra (autó vételára, üzemanyag, biztosítás, parkolási díjak, büntetések, szervizelés, gumiabroncsok, meg az ezernyi aprómajom dolog kulcstartótól jégkaparóig). Szerintem ehhez képest havi 9000 ft-ért elfogadható ajánlat a tömegközlekedés. Lassan egy évtizede használom, de még soha nem volt konfliktusom ellenőrrel, max. a büdös hajléktalanok meg a zsúfolt 11-es busz nem tetszik. Ja, és tavasztól őszig sokszor bicajra váltok. Van bérletem akkor is, de jólesik az a mozgás, és a kis utcákon, parkokon át a benzingőzt is el lehet kerülni.

Matrix_ 2009.01.09. 13:52:55

@budapestjovoje: sok múlik ám azon, hogy honnan hova?
És kinek mennyit ér a kényelem?

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 13:53:56

Sugi77: ezt írtad: "a korábbi munkahelyemnél autóval 10-15 perc volt az út! Gyalog-BKV kombináció esetén 1-1és1/2 óra!" Te honnan hova jártál akkor? Én most a Lágymányosi híd felé megyek a Duna Plaza környékéről. M3 + 1-es villamos, kb. 50 perc. És közben 20 percet olvashatok a metrón. Kifigyeltem, hogy az utolsó előtti kocsiba kell szállni, úgyhogy még csak nem is kell zsúfolódnom. Korábban Zuglóba jártam, az kb. 40 perc volt: M3 1 megálló, Forgách utcától 32-es busz Erzsébet kirné útjáig, és onnan még 2 megálló villamossal. Bicajjal a Rákos-patak partján ugyanez kb. 30-35 perc alatt hozható. És autóval is kb. 30-35 perc, mert körbe kell kerülni vagy a Szerencs utcai, vagy a Hungária felüljáró felé - hiányzik a Szegedi úti felüljáró.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 13:58:50

"És kinek mennyit ér a kényelem?" Na, erre írtam, hogy az agyakban is kellene a változás. Meg a P+R hálózatban, a nem eléggé visszatartó erejű belvárosi parkolási díjakban, a több zöldfelületben, a kevesebb asztmás gyerekben, a tömegközlekedési járművek állapotában, a menetrendek betartásában is kellene változás. De ez a helyes irány, és nem az, hogy újabb sávokat akarunk, és a belvárosban követelünk még több parkolóhelyet!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 14:02:37

@budapestjovoje: Szerintem aki az autózást választja a BKV helyett, annak sokkal inkább fontosak a kényelmi (beleértve a tisztaságot, fűtést, átszállás szükségtelenségét, stb.) szempontok, mint az, hogy mindent összegezve melyik közlekedési mód jön ki olcsóbban.
A környezetvédelem megint egy másik szempont, de valahogy van egy olyan sanda gyanúm, hogy aki buszozik, azoknak a túlnyomó többsége nem azért teszi, mert óvni akarja a környezetet. Nem szép dolog ez, mert fontos lenne, de valószínűleg így van mind az autósok, mind pedig a tömegközlekedők körében. Ha jól tudom, Magyarországon valahol 3-5% körül van például a szelektíven gyűjtött szemét aránya. Amit lehet, azt én például elviszem a gyűjtőhelyre. Sokan meg akik tömegközlekednek azok nem, mert egyszerűbb bedobni a panelház szemétledobójába mindent (most csak mondtam egy példát). Nehéz ezt így megítélni, hogy ki mennyire óvja vagy károsítja a környezetét másokhoz képest, rengeteg összetevője van.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 14:13:20

"Nehéz ezt így megítélni, hogy ki mennyire óvja vagy károsítja a környezetét másokhoz képest, rengeteg összetevője van." Ez egy mellébeszélés. Talán hogy ne kelljen leírni, hogy az autózás sokkal környezetszennyezőbb, mint a tömegközlekedés. (Vagy pláne mint a gyaloglás, kerékpározás.)

TH 2009.01.09. 14:14:13

@SilentSound: Nagyon egyetértek.

@budapestjovoje: Az emberek szívesen váltanának át tömegközlekedésre, ha 1) kényelemben felvenné a versenyt az autóval, és 2) nem lenne más megoldás - mondjuk nem tud leparkolni a munkahelye közelében.
Én most Prágában dolgozom, tömegközlekedést használok, míg otthon autóztam. És itt pontosan a két fenti ok miatt használom a tömegközlekedést. Bár lassabb, mint kocsival lenne (bár a dugók miatt ez kérdéses), de az esetek többségében van ülőhelyem az út egy részére legalábbis, a járművek általában fűtöttek és tiszták, kevés rajtuk a hajléktalan (itt még nem kellett leszállnom a bűz miatt, Pesten erre volt precedens), és a belvárosban nem tudnék leparkolni a kocsival. Ja, és mindezért csak 5500 forintot fizetek, nem 9000-et. De Bpesten mindig az autó mellett volt több az érv, illetve amikor a belvárosba jártam, akkor egy darabig kocsival (néha vonattal) mentem, és onnan szálltam át BKV-ra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 14:20:35

@budapestjovoje: Már miért lenne mellébeszélés? Az sem mindegy ám, hogy ki milyen autót vezet, sokat lehetne csökkenteni a károsanyag-kibocsátáson, ha a benzin- és gázolajtemető csotrogányokat kiszűrnék, beleértve ebbe az autókat, teherautókat és buszokat egyaránt. Megnéznék egy-két régi Ikarus mérési adatot, hogy hányszor több szennyet nyom ki magából, mint az én autóm. Tényleg érdekelne.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 14:35:34

1) SilentSound: Szerinted a hótszegény Bogotá városában miért csökkentették le az autós sávok számát, és nyitottak kerékpárutakat, amikor látták, hogy autókkal van tele az egész város? Szerinted Londonban miért vezettek be dugódíjat?
2) A tömegközlekedés fejlesztésének szükségességében teljesen egyetértek. A tavaly beállított új MÁV szerelvények pl. kábé 10 százaléknyi új utast jelentettek a vasútnak. Örülök a Combino villamosoknak, és várom a 4-es metrót (bár útvonalát elhibázottnak gondolom).
3) Arról is meg szeretnélek benneteket kérdezni, hogy szerintetek mehessenek-e nagy teherautók a Szentendrei úton? Itt lehet szavazni:
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2009/01/09/Teherforgalmi_strategia_Budapesten/

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.09. 14:48:31

@budapestjovoje: Tulajdonképpen ebben a három pontben nem is ellenkezek veled, mert egyetértek. A dugódíjban is, mondjuk ha a nagykörúton belülre vetik ki. Én egyébként is amikor csak lehet, kerülöm a belvárost autóval, mert közlekedésileg is és parkolás tekintetében is katasztrófa. Szerencsére ritkán kényszerülök bemenni.

Devil 2009.01.09. 15:27:04

@SilentSound: Nekem az ido is szamit; autoval otthon->dolgozo->otthon 30 perc BKV-val 90... mar csak az oraberemmel szamolva is megeri a plusz koltsegeket az auto, es akkor meg nem beszeltunk arrol az elvarhato minimum kenyelemrol amit sokszor nem nyujt a BKV.

Devil 2009.01.09. 15:41:49

@budapestjovoje: Hat valakinek lehet hogy elfogadhato ajanlat, nekem nem az. Sokat BKVztam tudom mirol beszelek. Lehetne vonyo, de az utazokozonseg igenyeihez a jelenlegi BKVban nem latom a megfeleles igenyet.
A kornyezetszennyezest sokan szeretik ugy altalanossagban az autokra fogni, de valahogy Kaliforniaban is sok az auto megsincs budos...

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.09. 15:48:42

A környezetszennyezésben bizony a közlekedés az első számú ok - toronymagasan, amióta a 70-es évek elején módszeresen kitelepítették innen a szennyező ipari üzemeket. De az átlag magyar autóst ez nem érdekli, csak a kényelem. Csak akkor miért mindig valaki mást szid? Miért nem magát? :-)

Devil 2009.01.09. 19:04:20

@budapestjovoje:
Masoktol varni a megoldast nem magunktol? Ahogy most eppen te teszed az autoskra mutogatva.
Szerintem nem kellene az egeszet nagyon demagog modon az autosokra kenni. A kozlekedesben ott van meg sok szerelpo, kamionok (akik miert nem mennek vasuton?), kisaruszallitok, a fel szolgaltatoipar is. Egy jobban szervezett, elfogadhato minosegu es aru BKVval es elovarosi kozlekedessel (mindkettorol van lesujto elso kezbol szerzett tapasztalatom) sok ingazo autost at lehetne ultetni BKVra, vonatra.
Termeszetesen mindenki szeretne egy elhetobb varosban lakni, es ezert a nagy tobbseg (szerintem) kompromisszumokra is hajlando lenne az autohasznalatot illetoen, de ezek a kompromisszumok ma NEM ELFOGADHATOAK! Senkitol sem lehet elvarni hogy annyira megszivassa magat hogy BKVval, vagy a MAV-val kozlekedjen, koszban, fazva, sokszor kiszamithatatlanul, dragan, lassan, es meg sok egyeb hatrannyal.
Ahelyett hogy leepitik, vagy politikai ezkozkent hasznaljak ezeket a kozszolgaltatasokat, talan inkabb egy atgondolt es a realis igenyeket, lehetosegeket figyelembe vevo koncepciot kellene megszulni es vegrahajtani vegre. Es minoseget, megbizhatosagot, egyszoval: szolgaltatast nem "kegyet".
Ezenkivul az autosokat szennyezesugyileg nem kellene egy kalap ala venni, ugyanis karosanyag-kibocsajtasuk nagyon eltero lehet, sot, lennenek olyan olcso megoldasok is amivel alaposan le lehetne szoritani a szennyezest (kiskobcentis kisautok vagy mopedautok) amiket az allamnak kellene koncepcios szinten tamogatni - a mopedautok kalvariajarol sok helyen lehet olvasni... ha felelosoket keresel nem a kisembereket, hanem a donteshozokat kellene elsosorban elovenni!

B.GY. 2009.01.09. 21:59:22

Ha nem csinálnak semmit az a baj,ha csinálnak az a baj.Ki érti ezt?:)

Aszi 2009.01.09. 22:28:27

@budapestjovoje: a környezetszennyezés egyelőre még jó érv, de pár év múlva már nem lesz az, jönnek az üzemanyagcellás, nulla kibocsátású autók. Nemsokára megkezdődik a sorozatgyártásuk, öt év múlva már fog néhány szaladgálni az utakon, tíz év múlva teljesen általánosak lesznek. Az elektromos autók pedig még előbb fognak bejönni, hiszen már most is szaladgál néhány az utakon. A technológia fejlődése tehát megoldja a környezetszennyezési problémát. Akkor mire fogsz hivatkozni?

Don Blasius 2009.01.09. 22:54:59

@Aszi:
Az igaz, hogy a technológia gyakorlatilag már sorozatgyártásra kész autót is tudna (Honda FCX, jól tudom?). De egyrészt ennek előállítása egyelőre még mindig nem olcsó, és elég sokaknak pedig nem érdeke. És még hosszú évekig nem lesz az...

Kökire visszatérve: tényleg kreálhattak volna valami terelőutat, bár a posztban szereplő útvonalat mostanában már ritkán használtam a pocsék minősége miatt.

Silent: a P+R tényleg ott van, csak kicsit beljebb a város fele. Láttam a gyorsforgalmiról. Legalábbis elég sok személyautó állt ott.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása